Ik heb er ook zo eentje. Kan alleen niet vinden waar Mala ligt?O88088 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:27:
M'n pakketje neemt de toeristische route. 23 februari opgestuurd. 7 maart ging hij naar de "airline" en de verwachtte aankomsttijd was 28 á 29 maart. Airline betekent in dit geval dus mooi de trein. Heel China door, 18 maart in Kazachstan. Via Rusland, Wit-Rusland, Polen en waarschijnlijk Tsjechië naar België. Onderweg had de trein wat vertraging opgelopen:
[...]
Mooi dat de reden voor de vertraging erbij staat. Nu is het pakketje in Luik en dan zal het vanaf daar verder gaan met Bpost en PostNL denk ik.
Voor een LVS code vind ik het erg goede informatie.
Ik heb een bestelling al 5 dagen op 'gereed voor verzending' staan. Tracking code werkt (nog) niet en de feedback beloofd niet veel goeds dat het ook daadwerkelijk is verzonden. Hoe lang moet ik het aankijken voordat ik eventueel geld terug zie als ik niks ontvang? De gebruikelijke 2 maanden? Waarom bestaan er zulke sellers? Uiteindelijk krijgt ie geen geld maar wel negatieve feedback...
De laatste weken is mijn arrival rate gedropt naar ik denk 90% en dan heb ik het over een periode van anderhalve maand.
Vrijwel 1x ben ik nagenoeg zeker dat er diefstal aan de orde was en de betreffende bode doet ook zijn ronde niet meer in het weekend dus die is wel duidelijk heb ik het idee. Verder komt het gewoon niet aan en PostNL zegt; Tja sorry geen T&T dus helaas. Gelukkig heb ik verkopers die wel in de meewerk stand zitten.
Anderzijds heb ik mijn verlies al genomen op moment dat ik op betaalknop klik dus tja.
Vrijwel 1x ben ik nagenoeg zeker dat er diefstal aan de orde was en de betreffende bode doet ook zijn ronde niet meer in het weekend dus die is wel duidelijk heb ik het idee. Verder komt het gewoon niet aan en PostNL zegt; Tja sorry geen T&T dus helaas. Gelukkig heb ik verkopers die wel in de meewerk stand zitten.
Anderzijds heb ik mijn verlies al genomen op moment dat ik op betaalknop klik dus tja.
Ik heb nu een bestelling bij AliExpress staan welke nu al 3 tracking nummers gehad heeft. De eerste LX code werd na 1 dag geannuleerd en er kwam meteen een nieuwe code, volgens de verkoper kwam t niet door de douane in China (lijkt me erg raar, het zijn gewoon wat kabels). Nu is na een week de 2e zending ook geannuleerd en ontving ik van de verkoper een bericht met de nieuwe tracking code.
Waarom zou dit gebeuren?
Waarom zou dit gebeuren?
Geen voorraad dus ze houden je aan het lijntje. Als ze jouw bestelling annuleren is dat niet goed voor hun statistieken.Rik. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:26:
Ik heb nu een bestelling bij AliExpress staan welke nu al 3 tracking nummers gehad heeft. De eerste LX code werd na 1 dag geannuleerd en er kwam meteen een nieuwe code, volgens de verkoper kwam t niet door de douane in China (lijkt me erg raar, het zijn gewoon wat kabels). Nu is na een week de 2e zending ook geannuleerd en ontving ik van de verkoper een bericht met de nieuwe tracking code.
Waarom zou dit gebeuren?
Ik heb zelf een bestelling waarbij ik tot op bijna de laatste minuut van de order processing heb moeten wachten om een trackingnummer (aliexpress standard shipping) te krijgen. Vervolgens is er nu al 8 dagen geen beweging in, het is niet eens verstuurd.
Verkoper beweert dat de bestelling bij de koerier ligt en dat de tracking niet up to date is. Uit ervaring weet ik dat de tracking informatie met Aliexpress standard shipping vrij accuraat is. Dat wordt dus een dispute aanmaken over 2 dagen.
gaat lekker bij Ome Ali.
in January 4 artikelen gekocht voor wintersport in Maart
( brilhouder, extra plakkers voor Go-pro, reserve handschoenen en een kabeltje ) geen spectaculaire dingen.
2 maand om te leveren, ja afleverdatum kwam mooi uit, had nog 2 weken speling.
geen van deze artikelen is aangekomen, bij alle 3x netjes en inhoudelijk gevraagd om een status update.
2x een response gehad dat ik maar moest wachten.
vorige week bij alle een dispute aangemaakt aangezien de tijd af begon te lopen.
alle 4 geld terug gestort gekregen
en wat denk je nu komen ze opeens binnen!
dus ik weer netjes melden, dat ik hem wil betalen.
dat kan niet, ik moet hem maar retour sturen en een nieuwe bestellen die kan ik weer betalen...
( brilhouder, extra plakkers voor Go-pro, reserve handschoenen en een kabeltje ) geen spectaculaire dingen.
geen van deze artikelen is aangekomen, bij alle 3x netjes en inhoudelijk gevraagd om een status update.
vorige week bij alle een dispute aangemaakt aangezien de tijd af begon te lopen.
dat kan niet, ik moet hem maar retour sturen en een nieuwe bestellen die kan ik weer betalen...
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Wie geeft dat aan? de verkoper? Kan me niet voorstellen dat die alsnog niet betaald wil worden?talin schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:51:
gaat lekker bij Ome Ali.
Weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar voor een paar euro zou ik er zelf de moeite niet voor nemen.
de verkoper.FunFair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:58:
[...]
Wie geeft dat aan? de verkoper? Kan me niet voorstellen dat die alsnog niet betaald wil worden?
Weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar voor een paar euro zou ik er zelf de moeite niet voor nemen.
Ali geeft me gelijk en stort het geld retour, dat staat al weer op mijn rekening.
nu komt alsnog pakketje binnen, ik geef dat aan bij de verkoper en vraag waar wil je het geld hebben.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Vooral wij Wish is de kwaliteit van de tracking heel laag.
Ik denk dat ze veel dingen "virtueel" via vliegtuig opsturen, maar dat het met de trein komt, of zelfs gewoon via een container.
Een shipment met vliegtuig dat 6 weken duurt is toch niet normaal.
Ik denk dat ze veel dingen "virtueel" via vliegtuig opsturen, maar dat het met de trein komt, of zelfs gewoon via een container.
Een shipment met vliegtuig dat 6 weken duurt is toch niet normaal.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hier bijna hetzelfde. Verkoper zette de melding dat het item verstuurd was op de laatste dag dat het kon en gaf hij mij een trackingnummer. Die shipment werd na een week a 10 dagen plots gecancelled.Rik. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:26:
Waarom zou dit gebeuren?
Paar dagen later kreeg ik plots een andere tracking. Na een maand geen enkele beweging heb ik Aliexpress via de chat gecontacteerd. Nog nooit heb ik zo snel een refund gehad. Denk dat ik na 1 minuut automatisch een mail voor de refund kreeg.
Zielige praktijken noem ik het. Je krijgt je geld wel terug, maar de tijd en frustratie heb je wel gehad.
Ondertussen alles binnen wat ik 3 weken geleden besteld had, echter de zaken van februari zijn nog missing in action en de verkopers willen niet echt meewerken.
Verwijderd
Nummer: RV830174364CN
Zending status: Melding
Bestemming: Nederland
Herkomst: China
2019-04-12 16:09 "Shanghai International Mail Exchange station" terug
2019-03-12 16:04 Verzonden door Airline
2019-03-11 17:41 Aankomst bij "Shanghai International Mail Exchange station" (via transfer)
2019-03-11 06:46 Leave "International mail processing Center", volgende halte "Shanghai Pudong" (via transfer)
2019-03-11 02:23 "International mail processing Center" is uitgevoerd direct Seal
2019-03-10 16:27 Vertrek uit het "Postal Wide Business Bureau International Small Bag service Collection Point", de volgende halte "Shanghai International"
2019-03-10 15:52 "Postal brede handelaren Bureau International Small Package Business inzamelpunt" ontvangen, Range Investment: P Guo Pao-WAN
======================================
Powered by www.17track.net
Wat betekent dit?
Wacht nu al bijna 3 mond op een paint(foto).paar weken geleden zeiden ze via mail pakketje was beschadigd we sturen een nieuwe, nu inmiddels weer een aantal weken later nog niets. Site waar ik besteld heb reageert ook niet via mail dus, ik was me dit aan het afvragen wat dit nu betekend
Zending status: Melding
Bestemming: Nederland
Herkomst: China
2019-04-12 16:09 "Shanghai International Mail Exchange station" terug
2019-03-11 17:41 Aankomst bij "Shanghai International Mail Exchange station" (via transfer)
2019-03-11 06:46 Leave "International mail processing Center", volgende halte "Shanghai Pudong" (via transfer)
2019-03-11 02:23 "International mail processing Center" is uitgevoerd direct Seal
2019-03-10 16:27 Vertrek uit het "Postal Wide Business Bureau International Small Bag service Collection Point", de volgende halte "Shanghai International"
2019-03-10 15:52 "Postal brede handelaren Bureau International Small Package Business inzamelpunt" ontvangen, Range Investment: P Guo Pao-WAN
======================================
Powered by www.17track.net
Wat betekent dit?
Wacht nu al bijna 3 mond op een paint(foto).paar weken geleden zeiden ze via mail pakketje was beschadigd we sturen een nieuwe, nu inmiddels weer een aantal weken later nog niets. Site waar ik besteld heb reageert ook niet via mail dus, ik was me dit aan het afvragen wat dit nu betekend
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2019 20:01 ]
*knip* We gaan je hier niet helpen met frauderen.
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2019 10:58 ]
Lekker wachten bij Ali. Item besteld en processing duurde al een week. Vervolgens een trackingnummer gekregen met Aliexpress standard shipping als verzendwijze (LXxxxxxxxNL)
Echter na 10 dagen nog geen updates van de tracking. Niet via de app (status: item ready for dispatch) , niet via global.cainiao.com (status: packed for picking up) en niet via postnl.post (barcode not found) . Tevens screenshots meegeleverd als bewijs.
Van de tig pakketjes die ik heb besteld met Aliexpress standard shipping werd de tracking altijd geupdated. Kortom, mijn conclusie is dat de verkoper gewoon niks heeft opgestuurd en alleen een trackingnummer heeft aangemaakt.
Dus ik maak een dispute aan en Aliexpress reageert met het volgende bericht :
Please pay more attention to the tracking information. If the package arrive at the delivery office, please contact post office to pick up in time. Buyer should be responsible for any consequences of failure to collect items in time.
According to the shipping information, the package has been shipped out by the seller and it is in transit currently. Since your package is still in protection time, please be patience waiting for the package. Any new update of your package, we will keep you updated timely or you can simply track it by go to "My orders"-"All Orders" and click "Track order".
Ik let toch op de trackinginformatie !?! Dat ding is gewoon nooit verstuurd dus hoe kan ik die bij mijn postkantoor ophalen
Echter na 10 dagen nog geen updates van de tracking. Niet via de app (status: item ready for dispatch) , niet via global.cainiao.com (status: packed for picking up) en niet via postnl.post (barcode not found) . Tevens screenshots meegeleverd als bewijs.
Van de tig pakketjes die ik heb besteld met Aliexpress standard shipping werd de tracking altijd geupdated. Kortom, mijn conclusie is dat de verkoper gewoon niks heeft opgestuurd en alleen een trackingnummer heeft aangemaakt.
Dus ik maak een dispute aan en Aliexpress reageert met het volgende bericht :
Please pay more attention to the tracking information. If the package arrive at the delivery office, please contact post office to pick up in time. Buyer should be responsible for any consequences of failure to collect items in time.
According to the shipping information, the package has been shipped out by the seller and it is in transit currently. Since your package is still in protection time, please be patience waiting for the package. Any new update of your package, we will keep you updated timely or you can simply track it by go to "My orders"-"All Orders" and click "Track order".
Ik let toch op de trackinginformatie !?! Dat ding is gewoon nooit verstuurd dus hoe kan ik die bij mijn postkantoor ophalen

@dcell Die tekst krijg ik nu regelmatig te zien wanneer ik een dispute aan wil maken wanneer de purchase protection bijna afloopt en wanneer ik dan aangeef in het vragenlijstje dat ik het pakketje nog niet ontvangen heb. Het lukt mij alleen om er disputes voor aan te maken als de purchase protection al een keer verlengd is of (zoals net een paar minuten geleden) de purchase protection verlopen is.
In jouw geval zou ik eerst proberen contact te leggen met de verkoper. Als de verkoper niet of niet naar wens reageert dan kun je nog de klantenservice van AliExpress aanspreken. En als de klantenservice ook geen bevredigend antwoord geeft zit er niets anders op dan de purchase protection af te wachten en dan daarna een dispute aan te maken.
In jouw geval zou ik eerst proberen contact te leggen met de verkoper. Als de verkoper niet of niet naar wens reageert dan kun je nog de klantenservice van AliExpress aanspreken. En als de klantenservice ook geen bevredigend antwoord geeft zit er niets anders op dan de purchase protection af te wachten en dan daarna een dispute aan te maken.
Ik had na een aantal dagen al contact gehad met de verkoper. Die verzekerde mij dat het verstuurd was en dat het aan de koerier lag dat de tracking geen updates krijgt. Wacht nog maar een paar dagen blablabla. Dat heb ik dus ook eerst maar gedaan.Joen schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:16:
@dcell Die tekst krijg ik nu regelmatig te zien wanneer ik een dispute aan wil maken wanneer de purchase protection bijna afloopt en wanneer ik dan aangeef in het vragenlijstje dat ik het pakketje nog niet ontvangen heb. Het lukt mij alleen om er disputes voor aan te maken als de purchase protection al een keer verlengd is of (zoals net een paar minuten geleden) de purchase protection verlopen is.
Ik wacht het nu maar weer af maar ik heb weinig hoop dat die daadwerkelijk verstuurd is. Normaal is een Aliexpress standard shipping pakketje na een week of 2 al wel binnen. Nu is er na anderhalve week nog niet eens een update geweest van de tracking.
Afgelopen maandag een zonnebril besteld, kreeg net een bericht van de PostNL app dat er een pakketje aankomt, blijkt dus die bril te zijn!
Ik merk zelf dat het erg aan de verzendmethode ligt, AliExpress Standard Shipping is de manier om je spullen snel binnen te krijgen.
Ik merk zelf dat het erg aan de verzendmethode ligt, AliExpress Standard Shipping is de manier om je spullen snel binnen te krijgen.
@pilskes
Dan nog duurt het nog even voordat ie bij bezorgd is, maar over het algemeen gezien is AliExpress Standard Shipping de meest snelle en betaalbare verzendmethode inderdaad. De bestelling van @dcell is echter de uitzondering op de regel helaas.
@dcell
Je zou nog eens kunnen chatten met de klantenservice van AliExpress ipv de verkoper. Allicht dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Alhoewel ik daar gezien mijn ervaringen uit het verleden niet veel vertrouwen in heb overigens.
Dan nog duurt het nog even voordat ie bij bezorgd is, maar over het algemeen gezien is AliExpress Standard Shipping de meest snelle en betaalbare verzendmethode inderdaad. De bestelling van @dcell is echter de uitzondering op de regel helaas.
@dcell
Je zou nog eens kunnen chatten met de klantenservice van AliExpress ipv de verkoper. Allicht dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Alhoewel ik daar gezien mijn ervaringen uit het verleden niet veel vertrouwen in heb overigens.
*knip* Rants op PostNL zijn hier niet op z'n plaats.
[ Voor 102% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2019 17:21 ]
Omdat ik nog steeds wachtte op een 5-tal pakketjes die tot op heden niet aangekomen zijn (3 december en 7 januari besteld), heb ik vorige week een aantal items maar opnieuw besteld. Het eerste pakketje is in NL aangekomen maar heeft hier de status failed bereikt:
Apr 13, 2019 18:33 Aliexpress-Cainiao Arrive at sorting center in destination country
Apr 13, 2019 18:34 4PX Express Held by Customs at Destination
Apr 13, 2019 18:34 Aliexpress-Cainiao Held by Custom
Apr 13, 2019 18:34 Aliexpress-Cainiao Import clearance failure
Apr 15, 2019 00:00 Singapore Post Attempted/Failed Delivery Netherlands
Apr 15, 2019 00:38 4PX Express Delivery failed
Apr 15, 2019 00:38 Aliexpress-Cainiao Delivery attempt failure
Ben benieuwd of ik nu een inklaringsformulier ga krijgen voor 88 cent aan female pcb printheaders.... Of dat ik het nu kan vergeten, omdat de verzendr niet de juiste gegevens op het pakket heeft gezet en dat het pakket nu linea directa terug gaat naar de verzender.
Er bekruipt mij zo het gevoel dat de andere pakketjes ook bij de douane liggen, zonder dat ik daar een inklaringsbericht voor heb gehad. Ik zal de andere pakketjes ook eens invullen op www.postnl.nl/bva eens kijken of ze Tr&Tr dan wel kennen bij postnl. Ik ben alleen bang dat ik dan 13,- afhandelingskosten mag gaan betalen voor pakketjes met een waarde van minder dan 7 euro. Ik snap niet waarom postnl dit soort pakketten aanmeld bij de douane? Misschien zoeken ze naar extra inkomsten? Of misschien is de verzender gewoon vergeten de waarde erop te zetten?
Apr 13, 2019 18:33 Aliexpress-Cainiao Arrive at sorting center in destination country
Apr 13, 2019 18:34 4PX Express Held by Customs at Destination
Apr 13, 2019 18:34 Aliexpress-Cainiao Held by Custom
Apr 13, 2019 18:34 Aliexpress-Cainiao Import clearance failure
Apr 15, 2019 00:00 Singapore Post Attempted/Failed Delivery Netherlands
Apr 15, 2019 00:38 4PX Express Delivery failed
Apr 15, 2019 00:38 Aliexpress-Cainiao Delivery attempt failure
Ben benieuwd of ik nu een inklaringsformulier ga krijgen voor 88 cent aan female pcb printheaders.... Of dat ik het nu kan vergeten, omdat de verzendr niet de juiste gegevens op het pakket heeft gezet en dat het pakket nu linea directa terug gaat naar de verzender.
Er bekruipt mij zo het gevoel dat de andere pakketjes ook bij de douane liggen, zonder dat ik daar een inklaringsbericht voor heb gehad. Ik zal de andere pakketjes ook eens invullen op www.postnl.nl/bva eens kijken of ze Tr&Tr dan wel kennen bij postnl. Ik ben alleen bang dat ik dan 13,- afhandelingskosten mag gaan betalen voor pakketjes met een waarde van minder dan 7 euro. Ik snap niet waarom postnl dit soort pakketten aanmeld bij de douane? Misschien zoeken ze naar extra inkomsten? Of misschien is de verzender gewoon vergeten de waarde erop te zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door Candymirror op 15-04-2019 09:39 ]
Voor zover ik weet moet élk pakketje van buiten de EU ingeklaard worden door de douane. Als de waarde onder €22 is, en als de douane dat gelooft, dan betaal je niks. Geloven ze het niet dan ben je wel de pineut. Dat proces gaat overigens wel met de Franse slag. Ze gaan volgens mij echt niet elk klein zakje controleren dus ik denk niet dat je moet betalen. Ik zou nog even afwachten en over een paar dagen contact opnemen met PostNL, of ze kunnen zien wat er met je pakketjes aan de hand is. Misschien kan het adres wel niet gescand worden door het systeem en moet er een mens aan te pas komen. Als je de app hebt kun je ze ook onder 'mijn post' zien verschijnen.Candymirror schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:07:
Ik ben alleen bang dat ik dan 13,- afhandelingskosten mag gaan betalen voor pakketjes met een waarde van minder dan 7 euro. Ik snap niet waarom postnl dit soort pakketten aanmeld bij de douane? Misschien zoeken ze naar extra inkomsten? Of misschien is de verzender gewoon vergeten de waarde erop te zetten?
Verzending gaat weer snel. Net twee pakketjes in ontvangst genomen, één besteld op 6 april, één op de 8e. Deze of volgende week verwacht ik de rest ook. Alles gaat met AliExpress Standard Shipping, dus PostNL en goede tracking.
Dat ik geen inklaringskosten hoef te betalen snap ik. Maar als de douane denkt dat het pakket boven de €22 is, schiet PostNL de inklaringskosten voor en rekent zelf 13,- euro afhandelingskosten. Als je dan terecht bezwaar maakt krijg je alles terug, behalve de 13 euro afhandelingskosten.
Zo hee! Ik ben geen jurist, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat dit niet juist. De douane schat onterecht de waarde hoger in dan 22 euro en de consument krijgt daardoor extra kosten? Als iemand hier een zaak van maakt (dat doe je niet voor 13 euro), dan zal toch elke rechter postnl op de vingers tikken? Maar ja, nogmaals ik ben geen juridisch onderlegd.Candymirror schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:43:
Dat ik geen inklaringskosten hoef te betalen snap ik. Maar als de douane denkt dat het pakket boven de €22 is, schiet PostNL de inklaringskosten voor en rekent zelf 13,- euro afhandelingskosten. Als je dan terecht bezwaar maakt krijg je alles terug, behalve de 13 euro afhandelingskosten.
En vandaag geleverd! Dus 7 dagen tussen bestellen en leveren, voor mij een record!Joen schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:01:
@pilskes
@dcell
Afgelopen week 2 disputes geopend omdat pakketje via Yanwen na ruim 2 maanden nog niet binnen waren. China post geen probleem.
Laatste status is volgens tracking elke keer dat het vertrokken is uit China (13 jan, en 10 feb.), en daarna niks meer.
(AliExpress)
Laatste status is volgens tracking elke keer dat het vertrokken is uit China (13 jan, en 10 feb.), en daarna niks meer.
(AliExpress)
[ Voor 3% gewijzigd door paulhekje op 16-04-2019 13:02 ]
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Sinds 1 januari staat bij mij de teller sinds gisteren op 9 disputes. Daar voor in de ongeveer 2 jaren dat ik ol AliExpress zit in totaal maar iets vab 6 disputes gehad. Erg jammer dat het zo moet gaan.
Vannacht is blijkbaar toch besloten dat ik een refund krijg. Op de tracking was er nog steeds geen activiteit en dispute stond nog open. Bij de details staat dat de seller het eens was met de refund. Die heeft dus gewoon niks opgestuurdJoen schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:01:
@pilskes
@dcell

Om de een of andere reden is AliExpress de laatste tijd veel sneller dan Ebay, meerdere zendingen binnen 1 week in NL aangekomen
. Ik wacht echter al een tijdje op zendingen via Ebay met UE*********CN
edit: De eerste kwam vandaag ineens aan, overduidelijk een pakketje dat niet door de brievenbus past, maar zat in de tas van de postbode
Nu de ander nog.
en UC*********MY als codes2019-03-31 02:31 Plan to sail, plan flight number KE0828-0925, scheduled departure time 12:45
2019-03-29 08:27 Arrive at "Postal Shenzhen International Mail Exchange Bureau"
2019-03-29 08:07 Departure "Postal Shenzhen International Bulk Mail", Next stop "Shenzhen International"
2019-03-29 02:10 "Postal Shenzhen International Bulk Mail" received, Range Agent: Received 7
2019-03-23 08:31 Logistics orders have been created (EBAY platform)
Enig idee waar die 2 zijn blijven steken en of ik ze nog kan verwachten?2019-03-19 19:47 In Transit, Dispatch PreAlert to Netherlands
edit: De eerste kwam vandaag ineens aan, overduidelijk een pakketje dat niet door de brievenbus past, maar zat in de tas van de postbode

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 17-04-2019 17:13 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ook twee pakketjes die zijn blijven hangen. 7 februari met YanWen en 20 maart met China Post. Net vandaag pakketje binnengekomen via China Post besteld op 31 maart. Allemaal brievenbuspost.
De 2e die ik noemde heeft na iets meer dan een maand een nieuwe update:
Is die dan nu pas in het vliegtuig/boot gegooid?2019-04-22 15:07 In Transit, Item Posted Over The Counter to Netherlands
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier ook aan het wachten op een pakketje van aliexpress.
Al mijn vorige pakketten zonder problemen ontvangen.
Besteld op 19 maart:
Tracking cainiao
Of wil deze tracking gewoon zeggen dat het sinds 3 april pas verzonden is?
Al mijn vorige pakketten zonder problemen ontvangen.
Besteld op 19 maart:
Tracking cainiao
Tracking bpost-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2019-04-03 23:43:00 [GMT+2]
Arrive at destination country
2019-04-03 23:43:00 [GMT+8]
Item is ready for transport
2019-04-03 12:55:07
Item is announced / bpost received the information
2019-04-03 12:13:12
Hand over to airline
2019-04-02 17:00:00 [GMT+8]
Sinotrans-DSS-Package Arriving at Air Hub of Sinotrans in China
2019-03-28 11:45:49 [GMT+8]
Export clearance success
2019-03-27 22:39:31
Order information received by carrier
2019-03-27 22:28:59
Outbound in sorting center
2019-03-27 22:28:58 [GMT+8]
Inbound in sorting center
2019-03-26 18:04:05 [GMT+8]
Accepted by carrier
2019-03-26 17:34:05 [GMT+8]
Ligt het nu aan mij of lijkt het alsof het pakketje al sinds 3 april in Luik ligt?03-04-2019 12:13:12 Item is announced / bpost received the information
03-04-2019 12:55:07 Item is ready for transport
Ik heb ook 5 pakjes van AliExpress die al sinds 10 april in Luik blijven hangen. Tracking verliep vlot tot de status “Airline arrive at destination country” werd. Sindsdien niks meer. In de historiek zie ik een update van Sinoair Sinotrans: “Arrived Liege. Aankomst op het land van bestemming.”Ligt het nu aan mij of lijkt het alsof het pakketje al sinds 3 april in Luik ligt?
Betreft allerlei kleine dingen van minder dan 20€, maar blijkbaar hebben ze in Luik geen haast of personeel tekort?
Ik heb voor het eerst gezeur met een "officiële shop" & AliExpress standaard shipping.
Heb een LXNL T&T gehad, maar status veranderd al 6 dagen niet. Staat nog niet eens dat de order is opgehaald bij het magazijn.
Pakket zou tussen vandaag & enkele dagen al bezorgd moeten worden.
Verkoper antwoord doodleuk 'ja nog ff afwachten'. Ehh, ik wacht al 5 dagen & had ondertussen allang in NL moeten zijn.
Meer mensen ervaring met dit geintje?
Heb een LXNL T&T gehad, maar status veranderd al 6 dagen niet. Staat nog niet eens dat de order is opgehaald bij het magazijn.
Verkoper antwoord doodleuk 'ja nog ff afwachten'. Ehh, ik wacht al 5 dagen & had ondertussen allang in NL moeten zijn.
Als je werkelijk verwacht dat je je bestelling binnen een week in huis hebt, dan kun je beter niet bij AliExpress shoppen!LocK_Out schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:08:
Ik heb voor het eerst gezeur met een "officiële shop" & AliExpress standaard shipping.

Ik bestel zelf veel bij AE en de meeste bestellingen staan wel binnen 3 dagen op verzonden, maar het duurt bij mij ook wel eens langer, ondanks dat ze al een TT code hebben gegeven.
Als het je echt te lang duurt kun je je bestelling annuleren al zul je dan zien dat ze je bestelling vaak een ineens op verzonden zetten!
@Medione1210 Och ik ben inmiddels vaste klant daar hoor, dus ben er inmiddels bekend mee.
Maar een AliExpress standaard zending die na 5 dagen nog geen enkele status update heeft, klopt iets niet aan.
Het begon er al mee, dat ik iets met dikke korting kocht & ik zelf de verwerkingstijd moest verlengen, omdat anders m'n order geannuleerd was. Ik kreeg pas de dag nadat de order automatisch geannuleerd zou zijn een bericht met 'Bedankt voor je begrip!'
Heb een beetje onderbuik gevoel, dat ze onder het verzenden uit willen komen.
Maar een AliExpress standaard zending die na 5 dagen nog geen enkele status update heeft, klopt iets niet aan.
Het begon er al mee, dat ik iets met dikke korting kocht & ik zelf de verwerkingstijd moest verlengen, omdat anders m'n order geannuleerd was. Ik kreeg pas de dag nadat de order automatisch geannuleerd zou zijn een bericht met 'Bedankt voor je begrip!'
Heb een beetje onderbuik gevoel, dat ze onder het verzenden uit willen komen.
Telkens als ik dit meemaak dan heeft de verzender het pakketje simpelweg niet verzonden. Veelal doordat items niet in stock zijn.LocK_Out schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:08:
Na een tijdje maak ik gewoon een claim aan en heb je binnen 2 minuten je geld terug.
@Dutchy007 Dat gevoel heb ik hierbij dus ook. Alleen betreft het een officiële shop van dit product/deze producten.
Dus kan me bijna niet voorstellen dat ze dit dan zouden doen. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
@Candymirror Dit is niet waar. Als de betaling inclusief verzendkosten onder de €22, betaal je helemaal niks, ook geen €13.
Mits ze dit begin 2019 veranderd hebben.
Dus kan me bijna niet voorstellen dat ze dit dan zouden doen. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
@Candymirror Dit is niet waar. Als de betaling inclusief verzendkosten onder de €22, betaal je helemaal niks, ook geen €13.
Mits ze dit begin 2019 veranderd hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door LocK_Out op 25-04-2019 22:46 ]
Weet iemand trouwens wat Data Import for CN documents betekend? Order via Yanwen begin januari verstuurd, echter sinds de 25-01 lijkt er geen beweging meer te zijn in de Filipijnen.
En die verkoper ook. Was al een maand lang bezig met buyer protection verlengen tot ik er klaar mee was en een dispuut opende en nu ineens zegt ie dat het in Nederland is
En die verkoper ook. Was al een maand lang bezig met buyer protection verlengen tot ik er klaar mee was en een dispuut opende en nu ineens zegt ie dat het in Nederland is

Snapt iemand iets van Yanwen tracking? Dit krijg ik te zien:
Boven die tracking info staat naast de ingevoerde UC*********YP code een andere code: UI*********CN en die geeft dit aan2019-04-21 05:00 CN Arrive at destination country post office
2019-04-20 05:00 CN Arrive at destination airport
2019-04-18 13:00 CN Departure from airport
2019-04-17 17:00 CN In Transit
2019-04-17 01:51 Despatched from sorting center.
2019-04-16 21:49 Process completed in sorting center.
2019-04-16 19:08 Acceptance.
Welke van de twee klopt nu?2019-04-19 02:35 Arrive at "Suzhou International Mail"
2019-04-18 22:26 Departure "Postal Suzhou bulk Mail", Next stop "Suzhou International"
2019-04-18 21:48 "Postal Suzhou Bulk Mail" received, Range Agent: Shengheng
Oscar Wilde
Yanwen heeft er een handje aan om de tracking code bij een tussenstop te wisselen. Dus meestal de 2e code volgen.Raven schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:30:
[...]
Boven die tracking info staat naast de ingevoerde UC*********YP code een andere code: UI*********CN en die geeft dit aan
[...]
Welke van de twee klopt nu?
In mijn tracking app krijg ik bij Yanwen sinds dit jaar vaak trackingupdates te zien als: "Last mile=> Destination country post, number UI...CN" en dan voeg ik die toe als een soort van deellevering aan het zelfde tracking-item. In mijn geval dragen ze dan steeds hun zending over aan CHina Post en kun je gewoon verder gaan met het volgen van de trackingupdates bij China Post. Die zelfde trackingupdates worden overigens ook gewoon teruggekoppeld aan Yanwen en in mijn geval ook AliExpress. Ik heb veel trackingupdates dus driedubbel in mijn tracking app staan hier door.Raven schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:30:
[...]
Boven die tracking info staat naast de ingevoerde UC*********YP code een andere code: UI*********CN en die geeft dit aan
[...]
Zit hier ook nog steeds te wachten op één pakje wat rond Chinees Nieuwjaar is besteld. De verkoper heeft nu voor de 2e keer de protection period uitgebreid, maar ik heb 'm al gestuurd dat ik wil wachten tot komend weekend en dan open ik een dispute bij AE zelf. Heb meer spul besteld rond die periode en dat is allemaal lang lang en breed binnen.
Yup zie ook mijn post dcell in "China-shopping levertijdentopic"LocK_Out schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:08:
Het was echter geen officiele shop.
Uiteindelijk dus mijn geld terug en enkele dagen daarna bleek de zending geannuleerd te zijn. Het product was dus nooit verstuurd.
In de tussentijdse communicatie met de verkoper vertelde hij/zij dat het product al bij de koerier lag en ik moest wachten op updates van de tracking.
Direct maar flink negatieve feedback gegeven.
@dcell Ik heb hetzelfde gedaan, alleen nog geen dispute aangemaakt. 2 dagen na m'n bericht met screenshot kozen ze eieren voor hun geld & was mijn bestelling ineens verstuurd. Als reactie stuurde ik 'dat Ik blijkbaar toch gelijk had dat er niks verzonden was. Als reactie kreeg ik een bericht in het kader van 'graag rustig uw bestelling afwachten & vriendelijk blijven communiceren'.
Deze shop laat ik voorlopig links liggen. Eerst al proberen de bestelling automatisch te laten annuleren door met een mooie smoes de verwerkingstijd te laten verlopen (zelf verlengd) & dan dit flikken.
Gelukkig krijg je in ieder geval je geld terug. Maar blijft altijd, dat je eigenlijk gewoon dat product wilde..
Deze shop laat ik voorlopig links liggen. Eerst al proberen de bestelling automatisch te laten annuleren door met een mooie smoes de verwerkingstijd te laten verlopen (zelf verlengd) & dan dit flikken.
Gelukkig krijg je in ieder geval je geld terug. Maar blijft altijd, dat je eigenlijk gewoon dat product wilde..
[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 30-04-2019 14:53 ]
[update qua leversnelheden van AE]
Paar maanden geleden was het een en al kommer en kwel; bestellingen deden er maanden over, of kwamen helemaal niet. En zelfs 'gedoe' met disputes daarover.
En nu, de laatste 2 weken; wat schetst mijn verbazing? Paar spulletjes in de laatste week van april besteld, en nu al binnen! Wow. En gewoon met standaard 'AE free shipping'.
Geen idee waarom het nu ineens weer goed gaat...
En, wederom, nog vreemder, de PostNL tracking van een LX...NL pakketje herkent de code wel, maar zegt dat het morgen (!) geleverd gaat worden. Terwijl de PostNL pakjesman het vanochtend al heeft afgegeven (en blieblieb heeft gescand)
Paar maanden geleden was het een en al kommer en kwel; bestellingen deden er maanden over, of kwamen helemaal niet. En zelfs 'gedoe' met disputes daarover.
En nu, de laatste 2 weken; wat schetst mijn verbazing? Paar spulletjes in de laatste week van april besteld, en nu al binnen! Wow. En gewoon met standaard 'AE free shipping'.

En, wederom, nog vreemder, de PostNL tracking van een LX...NL pakketje herkent de code wel, maar zegt dat het morgen (!) geleverd gaat worden. Terwijl de PostNL pakjesman het vanochtend al heeft afgegeven (en blieblieb heeft gescand)
[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 02-05-2019 12:01 ]
Trackingcodes van PostNL zijn op het moment een zooitje. Niet alleen de chinese pakketjes. Zolang het maar aankomtehtweak schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:57:
Paar maanden geleden was het een en al kommer en kwel; bestellingen deden er maanden over, of kwamen helemaal niet. En zelfs 'gedoe' met disputes daarover.![]()
Helemaal goed gekomen .ik heb mijn geld wat ik aan de douane heb moeten betalen van Aliexpress terug gekregen.drestar schreef op zondag 14 april 2019 @ 01:32:
[mbr] *knip* We gaan je hier niet helpen met frauderen. [/]
Als je kan altijd AE standard shipping kiezen, volgens mij plukken we eindelijk de vruchten van de PostNL samenwerking met Ali. Afgelopeen bestellingen daarlangs deden er allemaal ong een week over.ehtweak schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:57:
Paar maanden geleden was het een en al kommer en kwel; bestellingen deden er maanden over, of kwamen helemaal niet. En zelfs 'gedoe' met disputes daarover.![]()
Heb je hier al iets mee gedaan? Mijne ligt er ook, niet echt vertrouwen dat het aankomt, maar kan voorlopig geen dispute aanmaken.Brynnie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:37:
[...]
Ik heb ook 5 pakjes van AliExpress die al sinds 10 april in Luik blijven hangen. Tracking verliep vlot tot de status “Airline arrive at destination country” werd. Sindsdien niks meer. In de historiek zie ik een update van Sinoair Sinotrans: “Arrived Liege. Aankomst op het land van bestemming.”
Betreft allerlei kleine dingen van minder dan 20€, maar blijkbaar hebben ze in Luik geen haast of personeel tekort?
Luik?
Da's toch waar het nieuwe distributiecentrum van AE staat/komt?
Juist om de spullen sneller te kunnen leveren...
https://www.rtlz.nl/tech/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao
https://technieuws.com/64...e-distributiecentrum-luik
"Het nieuwe distributiecentrum moet in 2021 klaar zijn."
... het duurt nog ff...
Da's toch waar het nieuwe distributiecentrum van AE staat/komt?
Juist om de spullen sneller te kunnen leveren...

https://www.rtlz.nl/tech/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao
https://technieuws.com/64...e-distributiecentrum-luik
"Het nieuwe distributiecentrum moet in 2021 klaar zijn."
... het duurt nog ff...
Kan er niks mee doen.maartend schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:21:
[...]
Heb je hier al iets mee gedaan? Mijne ligt er ook, niet echt vertrouwen dat het aankomt, maar kan voorlopig geen dispute aanmaken.
Bij BPost word ik van ‘t kastje naar de muur gestuurd. AliExpress verkoper verwijst (begrijpelijk) naar BPost...
Grappig is ook dat ik laatst een bestelling plaatste en koos voor PostNL als leveringswijze. Nu blijkt dat PostNL het pakje dan tot in België brengt en het daarna verder toevertrouwt aan BPost. Met als gevolg dat PostNL al 3 dagen na bestelling vrolijk meldde dat het pakje in het land van bestemming aangekomen is, waarop vervolgens BPost al 8 dagen geen status update geeft.
Al melding van gemaakt in het postkantoor, aan de arme postbode, via het centraal klantendienst telefoonnr... Het enige waar ze het over eens zijn is dat het “wellicht spoedig” geleverd zal worden.
De inklaring op zich duurt niet lang, althans volgens hun eigen website. Heb geen idee waaraan het dan kan liggen dat de pakjes niet geleverd worden.
Site van BPost:
Waarom is mijn internationale zending nog niet aangekomen?
https://track.bpost.be/bt...aq?faqId=faqid_79&lang=nl
[ Voor 52% gewijzigd door Brynnie op 06-05-2019 18:41 ]
Aha, ik woon in NL, dus heb er helemaal geen vertrouwen in.Brynnie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:36:
[...]
Kan er niks mee doen.![]()
Bij BPost word ik van ‘t kastje naar de muur gestuurd. AliExpress verkoper verwijst (begrijpelijk) naar BPost...
En edit ; Pakketje is binnen (Nederland dus). Dus waarom Luik eerst? Geen idee.
[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 08-05-2019 12:55 ]
Ik zie nu deze wijziging, maar voorlopig verder niks. Kwam die melding ook in jouw tracking historiek voor?maartend schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Aha, ik woon in NL, dus heb er helemaal geen vertrouwen in.
En edit ; Pakketje is binnen (Nederland dus). Dus waarom Luik eerst? Geen idee.
code:
1
| 08/05/2019 08:31 Je internationaal pakje is klaar voor verwerking door bpost |
Kan je eventueel je tracking historiek delen?
Mijn laatste 2 berichten, nix veranderd dus.Brynnie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Ik zie nu deze wijziging, maar voorlopig verder niks. Kwam die melding ook in jouw tracking historiek voor?
code:
1 08/05/2019 08:31 Je internationaal pakje is klaar voor verwerking door bpost
Kan je eventueel je tracking historiek delen?
-Liege-Linehaul Arrival
2019-04-20 05:26:00 [GMT+2]
depart from Mala,Estimated time of arrival at port:4-21/4-22
2019-04-18 02:46:00
Blijkbaar loopt er iets serieus verkeerd in Luik
Er beweegt daar dus niks ...
-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2019-04-27 10:21:00 [GMT+2]
2019-04-27 10:21:00 [GMT+8]
Er beweegt daar dus niks ...
-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2019-04-27 10:21:00 [GMT+2]
2019-04-27 10:21:00 [GMT+8]
Meneer de postbode heeft vanmiddag een pakketje met een elastiek aan de voordeurknop gehangen
Het waren dan wel screenprotectors van 2 euro, maar dan nog.

Het waren dan wel screenprotectors van 2 euro, maar dan nog.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Product besteld met Aliexpress standard shipping. Krijg ik een LPxxxxxxxxxx trackingnummer (Yanwen)
Het nummer is volgens de tracking overigens weer omgezet naar een LBxxxxxxxxSG (Singapore Post).
Hoop dat dit niet zo lang duurt als de reguliere Yanwen zendingen.
Het nummer is volgens de tracking overigens weer omgezet naar een LBxxxxxxxxSG (Singapore Post).
Heb een koptelefoon van 20 euro besteld en krijg daar waarschijnlijk 13 euro inklaringskosten bovenop.
Ik heb gekozen voor verzending met Aliexpress Standard shipping en volgens mij was dit met buyer protection, maar dat kan ik nergens terugvinden.
1. Waar kan ik dat terugvinden?
2. Kun je daarmee via aliexpress deze kosten terugkrijgen?
Hun help-site is een drama en linkjes die ik aanklik werken gewoon niet.
Ik heb gekozen voor verzending met Aliexpress Standard shipping en volgens mij was dit met buyer protection, maar dat kan ik nergens terugvinden.
Nee:Bulldock schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:09:
Heb een koptelefoon van 20 euro besteld en krijg daar waarschijnlijk 13 euro inklaringskosten bovenop.
Buyer Protection
Get full refund if the item is not as described or if is not delivered.
Alle douanekosten zijn voor eigen rekening.Basic Guarantees
- Refund Guarantee
- On Time Delivery Guarantee
Advanced Guarantee
- Extra Warranty
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Voor een bestelling met een waarde van €20 (verkooprijs) krijg je geen inklaringskosten. Dat is vanaf 22 euro.Bulldock schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:09:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Volgens mij rekent PostNL toch sowieso €13 afhandelingskosten/inklaringskosten?? (als het pakketje eruit wordt gepikt)LordSinclair schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Voor een bestelling met een waarde van €20 (verkooprijs) krijg je geen inklaringskosten. Dat is vanaf 22 euro.
quote: https://www.postnl.nl/bva/Afhandelingskosten
Voor een pakket uit het buitenland betaal je afhandelingskosten. Voor een reguliere zending betaal je € 13 en voor een EMS-pakket € 17,50 (inclusief incasso- en administratiekosten).
[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 16-05-2019 14:16 ]
Bulldock schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Volgens mij rekent PostNL toch sowieso €13 afhandelingskosten/inklaringskosten?? (als het pakketje eruit wordt gepikt)
[...]
Voor postzendingen die zijn vrijgesteld van btw en/of douanerechten en waarvoor geen aangifte is gedaan, brengt PostNL geen inklaringskosten in rekening.
Tja dat kunnen ze wel zeggen maar zie ook even dit:
Mattie112 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
Dus: als ze ja pakje er uit pikken en hem verkeerd beoordelen ben je dus sowieso je inklaringskosten kwijt. Die paar cent BTW kan je wel terug vragen

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ok, dus hopen dat ze factuur en betaalbewijs accepteren.
Hmm, krijg vandaag per post een kaartje "Er is een pakket voor u uit het buitenland. We hebben uw pakket bij deze PostNL-locatie bezorgd: (...)" (dit kaartje zie ik al in de app, is fysiek nog niet bezorgd).
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, als ik de 3S-code track zie ik dat PostNL het zelf gerouteerd heeft.
Zou dit komen omdat ze het pakketje onderzocht hebben, zoals ook een tweetal post hierboven het geval is?
Het betreft overigens een slimme stekker van 8 euro
Of is het bij jullie heel normaal dat buitenlandse pakketjes bij de PostNL-locatie bezorgd worden?
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, als ik de 3S-code track zie ik dat PostNL het zelf gerouteerd heeft.
Zou dit komen omdat ze het pakketje onderzocht hebben, zoals ook een tweetal post hierboven het geval is?
Het betreft overigens een slimme stekker van 8 euro
Pakjes uit het buitenland worden verdeeld over de postbezorgers, pakketbezorgers, en direct naar een afhaalpunt. Moet er voor getekend worden dan niet de eerste, moet er betaald worden dan alleen de laatste..
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt de laatste tijd, dat pakjes ongevraagd bij een postnl locatie afgeleverd worden. Niet eens bij het default afhaalpunt die veel verder weg ligt maar bij de supermarkt op de hoek. Overigens, als je dat bericht krijgt ligt het pakje daar ook al fysiek. Hier wel tenminste.
Verwijderd
Is eenmaal bij mij voorgekomen: pakket was verzonden met China Post i.p.v. AliExpress Standaard Verzending, waarna ik het dus op kon halen bij het Postnl punt. Ook ik zag het briefje al in de Postnl app, voordat ik het in de brievenbus had en het pakje lag er al.Cheesy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23:
Het betreft overigens een slimme stekker van 8 euroOf is het bij jullie heel normaal dat buitenlandse pakketjes bij de PostNL-locatie bezorgd worden?
Als je moet betalen staat dat ook al vermeld op dat kaartje!Cheesy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23:
Hmm, krijg vandaag per post een kaartje "Er is een pakket voor u uit het buitenland. We hebben uw pakket bij deze PostNL-locatie bezorgd: (...)" (dit kaartje zie ik al in de app, is fysiek nog niet bezorgd).
Het betreft overigens een slimme stekker van 8 euroOf is het bij jullie heel normaal dat buitenlandse pakketjes bij de PostNL-locatie bezorgd worden?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ok bedankt, goed om te weten.Mattie112 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:35:
[...]
Als je moet betalen staat dat ook al vermeld op dat kaartje!
Anderen ook bedankt voor reactie.
Ik heb wel eens een paar maal zo'n kaartje gehad. Meestal was het bij eBay verkopers. Die hebben dan een goedkope verzendmethode gebruikt waarbij het de afspraak is dat alles met die verzendmethode rechtstreeks naar het postagentschap gaat.Cheesy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23:
Bestel je bij een winkel op ali die al 4 jaar open is en 4000+ goeie reviews heeft op het artikel dat je wilt hebben en betaal je extra voor ali standard shipping en versturen ze met special line-yw...
Volgens de ali tracking wel binnen tussen 25 mei en 6 juni maar niet de shipping method die ik had gevraagd jongens.
Geen idee of dat komt ondat ik een safety razor en scheerkwast samen heb besteld van die shop maar het is niet de eerste keer, halve tijd als ik Singapore post kies shippen ze ook met turkey post.
Heb nog een shaving stand in processing bij een andere seller, afwachten en zien of die wel mijn Ali standard keuze geeft ( mag wel want deze vroeg 2.30 Euro ervoor )
Volgens de ali tracking wel binnen tussen 25 mei en 6 juni maar niet de shipping method die ik had gevraagd jongens.
Geen idee of dat komt ondat ik een safety razor en scheerkwast samen heb besteld van die shop maar het is niet de eerste keer, halve tijd als ik Singapore post kies shippen ze ook met turkey post.
Heb nog een shaving stand in processing bij een andere seller, afwachten en zien of die wel mijn Ali standard keuze geeft ( mag wel want deze vroeg 2.30 Euro ervoor )
Ik val in herhaling...
maar het blijft willekeur, AE, al dan niet verzendkosten en bijbehorende levertijden...
En een correlatie tussen verzendkosten en levertijden heb ik na al die jaren met Chinese bestellingen nog nooit kunnen ontdekken...
Nu ook weer.
Op 12 mei 2 artikelen besteld. Beide bestellingen zo rond de 15$. Beiden bevatten stof (om kleding mee te maken). Beiden met standaard AE shipping. De ene bestelling moest ik 0$ shipping betalen, bij de andere bestelling maar liefst 6$ shipping.
Beide bestellingen op 18 mei verstuurd. Beiden kregen een LX...NL tracking nummer. Beide trackingcodes geven tot op heden nog steeds geen zinnige trackingstatussen via de talloze trackingsites.
En wat schetst mijn verbazing?
De bestelling waar ik geen verzendkosten voor hoefde te betalen (0$) werd vandaag al door de PostNL pakjesman afgeleverd. (tracking # zegt nog steeds 'in transit')
En de andere bestelling (6$ verzendkosten); geen idee waar die uithangt...
Rare jongens, die Chinezen...
En een correlatie tussen verzendkosten en levertijden heb ik na al die jaren met Chinese bestellingen nog nooit kunnen ontdekken...

Nu ook weer.
Op 12 mei 2 artikelen besteld. Beide bestellingen zo rond de 15$. Beiden bevatten stof (om kleding mee te maken). Beiden met standaard AE shipping. De ene bestelling moest ik 0$ shipping betalen, bij de andere bestelling maar liefst 6$ shipping.
Beide bestellingen op 18 mei verstuurd. Beiden kregen een LX...NL tracking nummer. Beide trackingcodes geven tot op heden nog steeds geen zinnige trackingstatussen via de talloze trackingsites.
En wat schetst mijn verbazing?
De bestelling waar ik geen verzendkosten voor hoefde te betalen (0$) werd vandaag al door de PostNL pakjesman afgeleverd. (tracking # zegt nog steeds 'in transit')
En de andere bestelling (6$ verzendkosten); geen idee waar die uithangt...
Rare jongens, die Chinezen...
Het is idd allemaal willekeur, zo ook de kosten bij verschillende sellers voor hetzelfde item ( bij 1 seller bv 3 euro, bij de andere 5.50 ) maar wat dan wel gebeurd is dat de seller van 3 euro al bv 2 euro verzending vraagt voor iets als china air mail terwijl de seller van 5 euro gewoon free shipped met Ali standard of ePacket.
Moet zeggen dat ik tot nu toe wel al impressed ben van mijn ( foutieve ) Special Line-YW shipping, gisterenochtend om 5u besteld, nu al sorted in een Yanwen facility en departed from sorting facility.
Is 1 van de snelste sorting en departing updates die ik ooit heb gehad, slechts een dag na te betalen.
Nuja kan nog altijd ergens 5 dagen op een status gaan blijven hangen maar ik denk wel dat ie de estimated delivery time gaat halen ( 25 Mei - 6 Juni ) en als dat zo is dan is het wel sneller dan Ali standard shipping voor Belgie.
Mijn ander item ( scheerstand en brush holder ) is vandaag ook verzonden door een andere seller, wel met Ali Standard zoals ik had gevraagd en betaald, hier kijk ik bijna nooit op de tracking want Ali is redelijk traag om op gang te komen, zowiezo is dat altijd 18-19 dagen voor Belgie ( hangt altijd een paar dagen vast op accepted by airline en arrived in country of destination )
Moet zeggen dat ik tot nu toe wel al impressed ben van mijn ( foutieve ) Special Line-YW shipping, gisterenochtend om 5u besteld, nu al sorted in een Yanwen facility en departed from sorting facility.
Is 1 van de snelste sorting en departing updates die ik ooit heb gehad, slechts een dag na te betalen.
Nuja kan nog altijd ergens 5 dagen op een status gaan blijven hangen maar ik denk wel dat ie de estimated delivery time gaat halen ( 25 Mei - 6 Juni ) en als dat zo is dan is het wel sneller dan Ali standard shipping voor Belgie.
Mijn ander item ( scheerstand en brush holder ) is vandaag ook verzonden door een andere seller, wel met Ali Standard zoals ik had gevraagd en betaald, hier kijk ik bijna nooit op de tracking want Ali is redelijk traag om op gang te komen, zowiezo is dat altijd 18-19 dagen voor Belgie ( hangt altijd een paar dagen vast op accepted by airline en arrived in country of destination )
Ik heb 2 wifi kaartjes besteld voor 10 euro excl verzenden (standaard AliExpress van 5,-), en kreeg vandaag een bericht van PostNL dat een handtekening verplicht was en ik niet thuis was.
Ik zie ook in de tracking van AliExpress staan:
Shipment at local distribution center
2019-05-23 08:18:00 [GMT+0]
Started customs clearance process
2019-05-22 20:03:00 [GMT+0]
Accepted by Last Mile Carrier
2019-05-22 19:53:00 [GMT+0]
Betekend die custom clearance process dat ze er inklaringsrechten op gaan heffen?
En is t normaal dat ze een handtekening nodig hebben? Had gehoopt dat ze t gewoon in de brievenbus zouden dumpen. Ben overdag gewoon aan t werk.
Ik zie ook in de tracking van AliExpress staan:
Shipment at local distribution center
2019-05-23 08:18:00 [GMT+0]
Started customs clearance process
2019-05-22 20:03:00 [GMT+0]
Accepted by Last Mile Carrier
2019-05-22 19:53:00 [GMT+0]
Betekend die custom clearance process dat ze er inklaringsrechten op gaan heffen?
En is t normaal dat ze een handtekening nodig hebben? Had gehoopt dat ze t gewoon in de brievenbus zouden dumpen. Ben overdag gewoon aan t werk.
Ah ok, thanks. Ja, t is de eerste keer dat ik iets uit China bestel, dus t is allemaal wat nieuw.
Geen idee waar die zending een maand heeft uitgehangen, vandaag ineens bij de post.Raven schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:30:
[...]
[...]
Oscar Wilde
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik liever via Wish bestel dan Aliexpress, bij Wish is het refunden gewoon zoveel makkelijker en gaat eigenlijk volledig automatisch via een bot.
Ik zie eigenlijk 2 dingen.
Of het is nog in China en heeft het land nooit verlaten na b.v. 2-3 weken.
Of het is in NL aangekomen maar ineens word er niets meer mee gedaan, ik heb 2 keer gebeld maar dat heeft echt 0.0 zin.
Wat me wel opvalt is dat het meestal de pakketjes zijn die meer waarde hebben die nooit aankomen.
Goedkope dingetjes zoals kniptangen van 1 euro al meerdere malen besteld en komen altijd aan. Koop je een dashcam van 30 euro komt niet aan. En dit is nu al 5 keer gebeurd met pakketjes rond de 30 euro.
Ik zie eigenlijk 2 dingen.
Of het is nog in China en heeft het land nooit verlaten na b.v. 2-3 weken.
Of het is in NL aangekomen maar ineens word er niets meer mee gedaan, ik heb 2 keer gebeld maar dat heeft echt 0.0 zin.
Wat me wel opvalt is dat het meestal de pakketjes zijn die meer waarde hebben die nooit aankomen.
Goedkope dingetjes zoals kniptangen van 1 euro al meerdere malen besteld en komen altijd aan. Koop je een dashcam van 30 euro komt niet aan. En dit is nu al 5 keer gebeurd met pakketjes rond de 30 euro.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik zie net op tracking dat mijn Yanwen first line pakketje weer via Luxemburg gaat naar Belgie, was vorige keer ook al zo met een china air mail pakje, geen idee wat de logica daarmee te maken heeft maar het zal wel weer iets zijn van customs/kosten regeling.
2019-05-23 02:08 Last mile=> Destination country post, number LLxxxxxxxxxxLU, is origineel een UExxxxxxxxxYP tracking nummer maar de LLLU nummer kreeg ik na dat het pakje dispatched was van het yanwen sorting center.
2019-05-23 02:08 Last mile=> Destination country post, number LLxxxxxxxxxxLU, is origineel een UExxxxxxxxxYP tracking nummer maar de LLLU nummer kreeg ik na dat het pakje dispatched was van het yanwen sorting center.
Pakketje van Ali Express verkoper 'wei kite factory store' lijkt onderweg te zijn blijven hangen.
Besteld op 28-03 en verzonden via ePacket. Twee bestellingen werden ongevraagd gecombineerd tot één zending. Helaas lijkt het pakket nog altijd onderweg te zijn met bestemming onbekend. Verkoper reageert niet, via geschil geld terug gehad. Jammer, over het algemeen namelijk goede ervaringen met China-shopping.
Wat er precies mis gegaan is, is mij niet duidelijk. Kan de verkoper zijn, kan ook aan de ePacket shipping liggen, of gewoon domme pech...
Besteld op 28-03 en verzonden via ePacket. Twee bestellingen werden ongevraagd gecombineerd tot één zending. Helaas lijkt het pakket nog altijd onderweg te zijn met bestemming onbekend. Verkoper reageert niet, via geschil geld terug gehad. Jammer, over het algemeen namelijk goede ervaringen met China-shopping.
Wat er precies mis gegaan is, is mij niet duidelijk. Kan de verkoper zijn, kan ook aan de ePacket shipping liggen, of gewoon domme pech...
https://www.17track.net/?nums=LL091126839CN2019-04-14 01:57 Arrive at "Weifang Processing Center" (via transfer)
2019-04-13 23:30 Leave "Qingdao Distribution", the next stop "Weifang treatment center" (via transfer)
2019-04-12 13:01 Import Customs Release
2019-04-12 00:54 Arrive at "Qingdao Distribution" (via Turn)
2019-04-11 22:27 Departure from "Weifang treatment center", next stop "Qingdao Distribution" (via transfer)
2019-04-11 21:32 Arrive at "Weifang Processing Center" (via transfer)
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
2019-05-25 17:43
LUXEMBOURG CENTRE DE TRI, Electronic Notification of Shipment Received
2019-05-25 00:00
Sending
2019-05-23 02:08
Last mile=> Destination country post, number LLxxxxxxxxxxxxxLU
2019-05-23 00:08
Despatched from yanwen sorting center.
2019-05-22 19:26
Process completed in yanwen sorting center.
2019-05-22 16:07
Yanwen Acceptance.
Moet wel zeggen dat gaat nogal vooruit met mijn Special Line-YW pakketje wat besteld is op de ochtend van 22-05 rond 5u op Ali.
Eerst was ik een beetje pissed dat ik voor ali standard shipping had betaald en de seller deze special line YW methode had gebruikt maar als het zo vooruit gaat dan zeg ik maak het maar een standaard keuze voor Belgie
LUXEMBOURG CENTRE DE TRI, Electronic Notification of Shipment Received
2019-05-25 00:00
Sending
2019-05-23 02:08
Last mile=> Destination country post, number LLxxxxxxxxxxxxxLU
2019-05-23 00:08
2019-05-22 19:26
2019-05-22 16:07
Yanwen Acceptance.
Moet wel zeggen dat gaat nogal vooruit met mijn Special Line-YW pakketje wat besteld is op de ochtend van 22-05 rond 5u op Ali.
Eerst was ik een beetje pissed dat ik voor ali standard shipping had betaald en de seller deze special line YW methode had gebruikt maar als het zo vooruit gaat dan zeg ik maak het maar een standaard keuze voor Belgie
[ Voor 24% gewijzigd door Katmi op 25-05-2019 20:02 ]
Blijkbaar is het toch een andere vorm van Aliexpress standard shipping via Singapore Post en geen Yanwen maar vlot gaat het niet. In ieder geval langzamer dan de 'reguliere' Aliexpress standard shipping zendingen met een LXxxxxxxxxxNL nummer.dcell schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:36:
Product besteld met Aliexpress standard shipping. Krijg ik een LPxxxxxxxxxx trackingnummer (Yanwen)![]()
-Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/AMS)
2019-05-18 10:52:34 [GMT+8]
Depart from transit country or district
2019-05-18 10:52:00 [GMT+8]
Hand over to airline
2019-05-16 23:30:00 [GMT+8]
2019-05-16 14:30:04
Ondertussen is het desbetreffende vliegtuig rondjes om de wereld aan het vliegen of zoiets dergelijks. Tien dagen verder en nog niet aangekomen in NL vanuit Singapore.
In maart had ik 2 bestellingen die via Aliexpress standard shipping/Singapore Post gingen en die waren in 2 dagen in Amsterdam.
Mijn eerste bestellingen binnen gekregen via AliExpres. Nog niet eerder gedaan, dus t was afwachten hoe dat liep. De 1e in 13 dagen, de 2e in 11 dagen binnen. Erg netjes. Wel AliExpress standard shipping natuurlijk moeten selecteren. Wacht nog op 2 pakketjes met een levertijd van 40 dagen. Oeps...
@dcell Aha, ik zit met dezelfde ervaring.
Vroeg me inderdaad af waar het verschil m in zit. Het viel me al op dat mijn LBSG zending er aanzienlijk langer over doet dan LXNL zendingen (had eigenlijk ook niet anders verwacht).
Vroeg me inderdaad af waar het verschil m in zit. Het viel me al op dat mijn LBSG zending er aanzienlijk langer over doet dan LXNL zendingen (had eigenlijk ook niet anders verwacht).
Ik trek er al lang geen lijn meer op, ik wacht ook op een Ali standard pakje met LB BE tracking.
Lag op 25 Mei bij Sinotrans air hub in China, daarvoor ook al 3 dagen nodig gehad om inbound en outbound door een sorting center te gaan, vandaag pas cleared voor export, nu wss weer x aantal dagen wachten tot de vlucht daadwerkelijk vertrekt dus met iets of wat geluk tegen half of eind volgende week in Belgie, dan nog douane etc.
Dusja tegen dat het effectief aan mijn deur zit dat kan goed pas ergens 11-12 Juni zijn in die week, en heb besteld op op 21 Mei.
Op zich nog niet slecht voor een China pakje maar dan moet Ali standard shipping zich niet profileren als snelste optie voor Belgie want dat is het niet.
Momenteel een pakje met Special Line-YW onderweg ook op 21 Mei besteld op Ali en is vanavond al de douane clearance in Luxemburg gepasseerd dus onderweg van Luxemburg naar Bpost in Belgie, dus dat duurde maar een goede 7 dagen...
Aliexpress standard is misschien heel goed voor Nederland maar ik probeer het toch vaak te vermijden tenzij gratis aangeboden, die 11 dagen levering wat Nederlanders soms krijgen voor Ali standard is een utopie voor Belgen, ik zit altijd ver in de 3de week voor een Ali standard levering.
Grootste tijd die ik altijd verlies is voor het bij Sinotrans air hub in China aankomt en voor het dan effectief een vliegtuig richting BE op gaat wat dan ook nog effectief opstijgt, op die 3 tracking stapjes ben ik al heel snel een week kwijt bij Ali standard.
Lag op 25 Mei bij Sinotrans air hub in China, daarvoor ook al 3 dagen nodig gehad om inbound en outbound door een sorting center te gaan, vandaag pas cleared voor export, nu wss weer x aantal dagen wachten tot de vlucht daadwerkelijk vertrekt dus met iets of wat geluk tegen half of eind volgende week in Belgie, dan nog douane etc.
Dusja tegen dat het effectief aan mijn deur zit dat kan goed pas ergens 11-12 Juni zijn in die week, en heb besteld op op 21 Mei.
Op zich nog niet slecht voor een China pakje maar dan moet Ali standard shipping zich niet profileren als snelste optie voor Belgie want dat is het niet.
Momenteel een pakje met Special Line-YW onderweg ook op 21 Mei besteld op Ali en is vanavond al de douane clearance in Luxemburg gepasseerd dus onderweg van Luxemburg naar Bpost in Belgie, dus dat duurde maar een goede 7 dagen...
Aliexpress standard is misschien heel goed voor Nederland maar ik probeer het toch vaak te vermijden tenzij gratis aangeboden, die 11 dagen levering wat Nederlanders soms krijgen voor Ali standard is een utopie voor Belgen, ik zit altijd ver in de 3de week voor een Ali standard levering.
Grootste tijd die ik altijd verlies is voor het bij Sinotrans air hub in China aankomt en voor het dan effectief een vliegtuig richting BE op gaat wat dan ook nog effectief opstijgt, op die 3 tracking stapjes ben ik al heel snel een week kwijt bij Ali standard.
Er was en is idd geen peil op te trekken; die al dan niet 'standard' AE shipping.
Soms gratis, soms een klein bedrag, soms een fors bedrag. En het bedrag staat in geen relatie tot al dan niet correct functionerende tracking info. Net zo min als het een garantie is voor snellere levering dan anders.
Nu ook weer:
-Bestelling van een kledingstuk. Prijs 15$. De goedkoopst mogelijke verzendmethode was 'standard' AE shipping van maar liefst 6$ (gratis verzenden kon niet en al andere opties waren nog duurder)
-Allereerst duurt het bijna een week voordat het artikel überhaupt verzonden wordt. Terwijl volgens de info, het artikel op voorraad zou zijn.
-Dan functioneert de tracking, via de diverse Chinese websites (een LXnnnNL nummer) ook nog niet. Pas wederom een week later concrete tracking info.
-Weer een week later herkent de https://postnl.post/tracktrace site het tracking nummer. Maar verder dan een 'aangemeld' status komt die ook niet.
Pas weer een week later herkent ook https://www.internationalparceltracking.com/#/search het tracking nummer. Op datzelfde moment kan de reguliere https://jouw.postnl.nl nog geen info tonen (zelfde bedrijf notabene!)
-En dan, ineens, de dag voor aflevering herkent https://jouw.postnl.nl het pakje wel, geeft aan dat het met pakjesman bezorgd gaat worden (met daarbij het gewoonlijke tijdinterval waarin 'ie normaliter langskomt). Diezelfde dag zie ik de pakjesman gewoon voorbij rijden. En pas 's-middags, als de normale brievenbuspostbode langs is geweest, zit die envelop erbij.
Vervolgens kijk ik naar de status van het tracking # op https://jouw.postnl.nl en dan is het zogenaamd afgeleverd op het tijdstip dat de pakjesman langsreed "in de brievenbus".
Raar, heel vreemd en bijzonder.
Het kledingstuk op zich was van prima (zelfs boven verwachting) kwaliteit. Maar als de verzendkosten zowat de helft van productwaarde zijn (op een platte envelop van amper 200 gram), dan verwacht ik toch wat meer...
Soms gratis, soms een klein bedrag, soms een fors bedrag. En het bedrag staat in geen relatie tot al dan niet correct functionerende tracking info. Net zo min als het een garantie is voor snellere levering dan anders.

Nu ook weer:
-Bestelling van een kledingstuk. Prijs 15$. De goedkoopst mogelijke verzendmethode was 'standard' AE shipping van maar liefst 6$ (gratis verzenden kon niet en al andere opties waren nog duurder)
-Allereerst duurt het bijna een week voordat het artikel überhaupt verzonden wordt. Terwijl volgens de info, het artikel op voorraad zou zijn.
-Dan functioneert de tracking, via de diverse Chinese websites (een LXnnnNL nummer) ook nog niet. Pas wederom een week later concrete tracking info.
-Weer een week later herkent de https://postnl.post/tracktrace site het tracking nummer. Maar verder dan een 'aangemeld' status komt die ook niet.
Pas weer een week later herkent ook https://www.internationalparceltracking.com/#/search het tracking nummer. Op datzelfde moment kan de reguliere https://jouw.postnl.nl nog geen info tonen (zelfde bedrijf notabene!)
-En dan, ineens, de dag voor aflevering herkent https://jouw.postnl.nl het pakje wel, geeft aan dat het met pakjesman bezorgd gaat worden (met daarbij het gewoonlijke tijdinterval waarin 'ie normaliter langskomt). Diezelfde dag zie ik de pakjesman gewoon voorbij rijden. En pas 's-middags, als de normale brievenbuspostbode langs is geweest, zit die envelop erbij.
Vervolgens kijk ik naar de status van het tracking # op https://jouw.postnl.nl en dan is het zogenaamd afgeleverd op het tijdstip dat de pakjesman langsreed "in de brievenbus".
Raar, heel vreemd en bijzonder.
Het kledingstuk op zich was van prima (zelfs boven verwachting) kwaliteit. Maar als de verzendkosten zowat de helft van productwaarde zijn (op een platte envelop van amper 200 gram), dan verwacht ik toch wat meer...
Wat heeft verhouding verzendkosten/productkosten de maken met de kwaliteit van de tracking?ehtweak schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:43:
Dat betekend dat als ik iets voor $1 bestel met dezelfde 6$ verzendkosten ik een stuk betere updates krijg van de track and trace
Daarnaast is $6 om een pakketje de halve wereld rond te sturen nog steeds peanuts.
Ik wacht zelf met China bestellingen gewoon af. Het komt vanzelf en als het er niet is in de gestelde tijd dan dien ik een dispuut in voordat deze verloopt.
@LordSinclair Ok, wellicht niet duidelijk genoeg, sorry.
Ik bedoel, menig artikel wordt 'gratis' verstuurd, of voor een zeer gering bedrag. De halve wereld over, met, (soms) functionerende tracking. En de al dan niet berekende verzendkosten staan zelden in logische relatie met de grootte/massa van het pakket.
En nu, moet ik ineens, een fors (naar Nederlandse begrippen een realistischer) bedrag voor shipping betalen en dan functioneert de tracking ook maar half. En qua verzendtijd maakt het niets uit.
Dat probeerde ik duidelijk te maken; er is geen touw aan de logica achter het verzendkostenverhaal en bijbehorende tracking, vast te knopen.
Daarnaast blijft de handelswijze van PostNL ook vaag. Dan weer de pakjesman voor een miniem pakketje wat zowat wegwaait als 'ie de deur van z'n bestelbus opendoet, dan weer de brievenbuspostbode voor een dik pakket wat ze niet eens door de brievenbus gewroet krijgen. En de bijbehorende tracking willekeur.
Ik bedoel, menig artikel wordt 'gratis' verstuurd, of voor een zeer gering bedrag. De halve wereld over, met, (soms) functionerende tracking. En de al dan niet berekende verzendkosten staan zelden in logische relatie met de grootte/massa van het pakket.
En nu, moet ik ineens, een fors (naar Nederlandse begrippen een realistischer) bedrag voor shipping betalen en dan functioneert de tracking ook maar half. En qua verzendtijd maakt het niets uit.
Dat probeerde ik duidelijk te maken; er is geen touw aan de logica achter het verzendkostenverhaal en bijbehorende tracking, vast te knopen.
Daarnaast blijft de handelswijze van PostNL ook vaag. Dan weer de pakjesman voor een miniem pakketje wat zowat wegwaait als 'ie de deur van z'n bestelbus opendoet, dan weer de brievenbuspostbode voor een dik pakket wat ze niet eens door de brievenbus gewroet krijgen. En de bijbehorende tracking willekeur.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 29-05-2019 10:02 ]
Ik vind die tracking van Ali standard shipping zowiezo brak, voor Belgie komt dat pakje niet via PostNL en Bpost herkent die LB><BE nummer nooit als valid tracking, zelfs niet als het volgens de ali tracking al in Belgie is.
17track herkent die nummer ook nooit, geeft gewoon botweg een melding '' number not recognized '' , ook niet als ik handmatig Bpost kies.
Dus enige waar ik ben op aangewezen is die build in tracking van Ali op je orderpagina of in de app.
Nuja tussen al die ergernissen door ook goed nieuws hier, mijn Special Line-YW pakje ligt nu in Liege X in Belgie dus zou morgen normaal moeten komen, geen idee met die feestdag, al staat bij Bpost wel dat enkel hun postkantoren gesloten zijn.
Al bij al zeer nice want pas op 22/5 verstuurd door de seller en nu op 29/5 al in Luik X sorteercentrum hier, ik ga het al bijna jammer vinden dat ik Special Line-YW bijna nooit zie als shipping optie op Ali
17track herkent die nummer ook nooit, geeft gewoon botweg een melding '' number not recognized '' , ook niet als ik handmatig Bpost kies.
Dus enige waar ik ben op aangewezen is die build in tracking van Ali op je orderpagina of in de app.
Nuja tussen al die ergernissen door ook goed nieuws hier, mijn Special Line-YW pakje ligt nu in Liege X in Belgie dus zou morgen normaal moeten komen, geen idee met die feestdag, al staat bij Bpost wel dat enkel hun postkantoren gesloten zijn.
Al bij al zeer nice want pas op 22/5 verstuurd door de seller en nu op 29/5 al in Luik X sorteercentrum hier, ik ga het al bijna jammer vinden dat ik Special Line-YW bijna nooit zie als shipping optie op Ali
W.b. Aliexpress
Ontvangen jullie je spullen wel? Ik heb een aantal dingen die ik sinds januari steeds maar opnieuw bestel omdat ze niet binnenkomen. We hebben 't over adapters, hoesjes etc... sommige dingen komen wel binnen, en als klap op de vuurpijl kwam de 34-delige polijstset binnen als vierdelige "set". Bijna alles ontbrak. Snap er niks van.
Ontvangen jullie je spullen wel? Ik heb een aantal dingen die ik sinds januari steeds maar opnieuw bestel omdat ze niet binnenkomen. We hebben 't over adapters, hoesjes etc... sommige dingen komen wel binnen, en als klap op de vuurpijl kwam de 34-delige polijstset binnen als vierdelige "set". Bijna alles ontbrak. Snap er niks van.
Apart, een cover besteld & zie nu ineens in de AliExpress app dat ie is "vastgehouden door de douane". En verzending mislukt + 'dat ik contact op moet nemen met de Douane of de verzender'.
Het is geen namaak van een merkproduct & betreft een bestelling van nog geen €7.
Betekent dit gewoon dat ik een brief ga krijgen waar ik de waarde op aan moet geven. Of is hier iets serieuzers aan de hand?
EDIT: Apart, lag vanmorgen ineens op de mat.
Het is geen namaak van een merkproduct & betreft een bestelling van nog geen €7.
Betekent dit gewoon dat ik een brief ga krijgen waar ik de waarde op aan moet geven. Of is hier iets serieuzers aan de hand?
EDIT: Apart, lag vanmorgen ineens op de mat.
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 01-06-2019 14:57 ]
Geen Ali, maar wel vandaag nog netjes een Banggood.com bestelling binnen gekregen die 2 weken geleden besteld was ongeveer
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Alles besteld sinds ongeveer maart komt weer netjes binnen. Van eind november t/m eind februari ging het dramatisch. Stuk of 15 disputes zijn er geweest vanwege bestellingen die niet binnen kwamen. Slechts 1 verkoper werkte mee aan opnieuw versturen en ook dat is niet gearriveerd. Van de meeste andere heb ik niet gevraagd om het opnieuw te versturen. Een deel heb ik bij andere verkopers besteld (en ontvangen) en bij een ander deel dacht ik "ach, ik heb het eigenlijk ook niet nodig".r.j.deroos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:06:
W.b. Aliexpress
Goed om te weten... Heb wel een aantal kleine dingen laten aflopen zonder dispute te openen, maar nu die herhaaldelijk ook niet gekomen zijn baal ik daar wel van. Ik heb na een maand of 4-5 nog wel eens wat ontvangen maar die periode zijn we intussen ook voorbij, en alle kleine prijsjes bij elkaar opgeteld...Joen schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:54:
[...]
Alles besteld sinds ongeveer maart komt weer netjes binnen. Van eind november t/m eind februari ging het dramatisch. Stuk of 15 disputes zijn er geweest vanwege bestellingen die niet binnen kwamen. Slechts 1 verkoper werkte mee aan opnieuw versturen en ook dat is niet gearriveerd. Van de meeste andere heb ik niet gevraagd om het opnieuw te versturen. Een deel heb ik bij andere verkopers besteld (en ontvangen) en bij een ander deel dacht ik "ach, ik heb het eigenlijk ook niet nodig".
Baal er wel van. Je koopt iets en je weet dat het 6 weken kan duren, daar heb ik helemaal vrede mee, maar als het er dan na 5 maanden nog niet is na enkele keren opnieuw bestellen, dan is dat erg vervelend.
Het blijft idd opmerkelijk. Dat er van die periodes (?) zijn waarbij er een hoop 'verloren' gaat.
Ook al zijn het soms maar bestellingen van een paar $; ik dien wel zeker een dispute in.
En dan nog moet je vaak weer 60 dagen wachten, maar tot nu toe altijd geld teruggekregen.
Je vraagt je wel af:
Aan de andere kant zal AE als handelsplatform er toch ook niet blij mee zijn... Al die zeurende klanten in Europa...
Ook al zijn het soms maar bestellingen van een paar $; ik dien wel zeker een dispute in.
En dan nog moet je vaak weer 60 dagen wachten, maar tot nu toe altijd geld teruggekregen.
Je vraagt je wel af:
- wordt het nou gewoonweg niet verstuurd?
- is het een vorm van fraude?
- verdwijnen er hele containers vol met kleine grijze zakjes?
- ligt er het nodige ergens op een vuilnisbelt?
Aan de andere kant zal AE als handelsplatform er toch ook niet blij mee zijn... Al die zeurende klanten in Europa...
Eerste kwartaal dit jaar heb ik wel een aantal bestellingen moeten disputen omdat ze niet aankwamen of met fake tracking waren verstuurd.r.j.deroos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:06:
W.b. Aliexpress
Tweede kwartaal gaat het wel weer goed met alle bestellingen.
Gewoon disputes aanmaken. Ik heb genoeg disputes meegemaakt die maar bijvoorbeeld €0,30 gingen.r.j.deroos schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Goed om te weten... Heb wel een aantal kleine dingen laten aflopen zonder dispute te openen, maar nu die herhaaldelijk ook niet gekomen zijn baal ik daar wel van.
Dat dus. Ik zit zelf financieel niet ruim en dat geld wat ik kan laten rollen wil ik wel nuttig laten rollen en niet naar een bodemloze put.Ik heb na een maand of 4-5 nog wel eens wat ontvangen maar die periode zijn we intussen ook voorbij, en alle kleine prijsjes bij elkaar opgeteld...
Bij de meeste verkopers mag het maximaal 60 dagen (kleine 2 maanden) duren. Ik zelf houd vaak rekening met 3 maanden inclusief een verlenging van de kopersbescherming. Meestal arriveert het echter wel binnen 1 - 1,5 maand voor Yanwen, 1 maand voor China Post en 2 weken voor AliExpress Standard Shipping (PostNL International mail). Dat waren voor november de doorlooptijden in mijn ervaring en zijn nu sinds maart ook weer de doorlooptijden voor mijn pakketjes.Voor andere verzendmethoden varieert het.Baal er wel van. Je koopt iets en je weet dat het 6 weken kan duren, daar heb ik helemaal vrede mee, maar als het er dan na 5 maanden nog niet is na enkele keren opnieuw bestellen, dan is dat erg vervelend.
Verwijderd
Zo gewoon is dat niet: kunst van het bestellen vanuit China, is dat je vergeet dat je iets besteld heb en een maand later een verassing in de brievenbus hebt liggen.Joen schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:50:
[...]
Gewoon disputes aanmaken. Ik heb genoeg disputes meegemaakt die maar bijvoorbeeld €0,30 gingen.
Ik heb ook onbewust vergeten disputen aan te maken en schijnbaar, heb je daar niet erg lang de tijd voor. Eerst moet je twee maanden wachten tot je überhaupt een dispuut mag openen en als het eindelijk zover is, dan heb je echt maar kort de tijd. Dus voordat je weet kun je al geen dispuut meer indienen.
Op de valreep heb ik toen nog een paar disputes kunnen indienen, maar voor de helft was ik te laat. Er zat ook nog een vakantie van twee weken tussen en toen ben ik ook zendingen mislopen, alleen ik weet helaas niet welke het waren. Een pakje was aan begin van mijn vakantie afgegeven bij het postkantoor en toen ik terug kwam, hadden ze het al retour gestuurd.
Ik vergeet ze nooit. 99% is keurig bij te houden met een goede track & trace app en wat handmatige toegevoegde logging zoals besteldatum en moment van levering in de brievenbus. Zie onder aan bij deze post voor een voorbeeld. En in de discussie hadden we het niet over een maandje, maar 3 tot 5 maanden. En dat is niet normaal. Zelfs niet voor AliExpress leveringen.Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:52:
[...]
Zo gewoon is dat niet: kunst van het bestellen vanuit China, is dat je vergeet dat je iets besteld heb en een maand later een verassing in de brievenbus hebt liggen.
Als je een dispute wilt aanmaken nog voor dat je kopersbescherming is verlopen dat krijg je vaak een automatische melding dat je nog geen dispute kan aanmaken. Ik geef een verkoper vaak nog 3 tot 4 weken extra de tijd en laat de kopersbescherming door de verkoper verlengen. In deze verlengde kopersbescherming kun je vaak wèl disputes aanmaken en dat doe ik dan doorgaans ongeveer een week voordat de verlengde kopersbescherming ook afloopt.Ik heb ook onbewust vergeten disputen aan te maken en schijnbaar, heb je daar niet erg lang de tijd voor. Eerst moet je twee maanden wachten tot je überhaupt een dispuut mag openen en als het eindelijk zover is, dan heb je echt maar kort de tijd. Dus voordat je weet kun je al geen dispuut meer indienen.
Op de valreep heb ik toen nog een paar disputes kunnen indienen, maar voor de helft was ik te laat. Er zat ook nog een vakantie van twee weken tussen en toen ben ik ook zendingen mislopen, alleen ik weet helaas niet welke het waren. Een pakje was aan begin van mijn vakantie afgegeven bij het postkantoor en toen ik terug kwam, hadden ze het al retour gestuurd.
----
Ik gebruik de app Deliveries Pakket Tracker en daar in kan ik deelleveringen en handmatige regels toevoegen. De deellevering gebruik ik om naast de track & trace van de eigenlijke pakketbezorger ook de track & trace van AliExpress zelf (Cainiao) toe te voegen en in het geval van Yanwen ook de track&trace code van China Post die Yanwen sinds maart dit jaar steeds vermeld in hun track&trace.
De handmatige regels voeg ik toe om aan te geven wanneer ik een bestelling geplaatst heb, wanneer ik de track&trace informatie voor het eerst gezien heb op AliExpress (in het verleden kreeg je daar altijd notificaties van, maar tegenwoordig zelden), wanneer ik de zending in Mijn post in de PostNL app heb zien staan, wanneer een zending in de brievenbus is bezorgd en eventuele andere bijzonderheden. Dit alles is een goede baas voor een eerlijke review over de doorlooptijd en geeft een goed beeld voor mij zelf van de doorlooptijden.
De app Deliveries Pakket Tracker kan ook het lijstje exporteren en hier onder zie je dan een voorbeeld. Ik heb de track&trace codes en wat persoonlijke informatie er tussen uit gehaald.
Zonder nummer = Yanwen, #2 = Cainiao (AliExpress'eigen track&trace), 3# = China Post.
Hallo,
Hierbij de details van mijn levering "AE: TM1637 0,56 inch blauw led segment display":
Aanbieder: YANWEN Express
Trackingnummer: LP****
Geschiedenis Leveringen:
-----------------------
21 mei 2019, 12:54:
Bezorgd als brievenbuspost (<mijn woonplaats>, Netherlands)
21 mei 2019, 00:16:
PostNL app: nieuwe brievenbuspost onderweg (<mijn woonplaats>, Netherlands)
20 april 2019, 02:10 (Ontvangen: #2):
到达【苏州市国际邮件】
20 april 2019, 02:10:
到达【苏州市国际邮件】
19 april 2019, 21:11 (Ontvangen: #3):
已离开【江苏苏州收寄中心】,下一站处理中心 (CN)
19 april 2019, 21:11 (Ontvangen: #2):
离开【邮政苏州市大宗邮件】,下一站【苏州国际】
19 april 2019, 21:11:
离开【邮政苏州市大宗邮件】,下一站【苏州国际】
19 april 2019, 21:10 (Ontvangen: #3):
【江苏苏州收寄中心】已封发 (CN)
19 april 2019, 20:43 (Ontvangen: #3):
【江苏苏州收寄中心】已收寄 (CN)
19 april 2019, 20:43 (Ontvangen: #2):
【邮政苏州市大宗邮件】已收件,揽投员:盛张恒
19 april 2019, 20:43:
【邮政苏州市大宗邮件】已收件,揽投员:盛张恒
19 april 2019, 13:12 (Ontvangen: #2):
Logistics orders have been created
19 april 2019, 13:12:
物流订单已创建
17 april 2019,
17 april 2019, 19:30 (Ontvangen: #2):
Hand over to airline
17 april 2019, 14:30 (Ontvangen: #2):
Received by line-haul
Outbound in sorting center
17 april 2019, 12:27 (Ontvangen: #2):
Last mile=> Destination country post, number UI***CN
17 april 2019, 12:27:
Last mile=> Destination country post, number UI***CN
17 april 2019, 10:27:
17 april 2019, 07:14 (Ontvangen: #2):
Inbound in sorting center
17 april 2019, 07:14:
17 april 2019, 07:03 (Ontvangen: #2):
Accepted by carrier
16 april 2019, 18:03:
Yanwen Acceptance.
16 april 2019, 09:52:
AE: Tracking info ontvangen en verwerkt
15 april 2019, 00:44:
AE: Bestelling geplaatst
Beheer en volg je pakketten gemakkelijk met 'Deliveries' voor Android:
https://bit.ly/DeliveriesGP
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.