China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 17 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 17:00
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/d22e0c1ea34c1ee37d158ec19d9eb166.png

Dit is nieuw voor mij, alleen de T&T code achter Yanwen werkt :X

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:49
En zodra die code, beginnend met UI en eindigend met CN, Chinaland heeft verlaten kan je niets meer tracken. En dan gaat het (lange) wachten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kroonkurk schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:12:
En zodra die code, beginnend met UI en eindigend met CN, Chinaland heeft verlaten kan je niets meer tracken. En dan gaat het (lange) wachten beginnen.
Hier geven Yanwen codes nog wel aan wanneer iets in NL aangekomen zou zijn, maar daarna duurt het nog +/- een maand voor het er is 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
vuurtjih schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:03:
[Afbeelding]

Dit is nieuw voor mij, alleen de T&T code achter Yanwen werkt :X
Yanwen werkt sinds kort met trackingcodes beginnend met een S en een reeks voorloopnullen ipv LP met een reeks voorloopnullen.
Ergens aan het begin van het traject draagt Yanwen het over aan China Post en delen ze de bijbehorende trackingcode van China Post.
Tot dusver kan ik beide trackingcodes netjes volgen met Deliveries Packet Tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws en opvallends. 7(8)7

Een bestelling via AE, is volgens de tracking al een week lang in Nederland. En zelfs internationalparceltracking.com van PostNL kent de LX...NL code.
Ook jouw.postnl.nl geeft 'm aan.
Maar nu komt 't.

Al een week lang (!) zie ik iedere dag als status
Bezorgtijd (verwacht)

Morgen [huidige dag +1]
9.00 - 11.30 uur

Vervolgens komt de pakjesman langs met andere pakjes, maar niet deze zending.
En rond middernacht verandert de status weer in [huidige dag +1]
Kortom, iedere dag krijg (nu al 4 x achter elkaar) ik te zien, dat het de volgende dag bezorgd gaat worden. Maar bezorgen? Niet dus... :?
Iemand zoiets al meegemaakt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:40:
Bezorgtijd (verwacht)

Morgen [huidige dag +1]
9.00 - 11.30 uur
Ja, hier gebeurt hetzelfde. Gisteren kwam er een tweede pakje bij, allebei staan ze nu op "morgen".
Het gaat om Aliexpress Standaard pakjes.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:47
ehtweak schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:40:
Weer iets nieuws en opvallends. 7(8)7

Een bestelling via AE, is volgens de tracking al een week lang in Nederland. En zelfs internationalparceltracking.com van PostNL kent de LX...NL code.
Ook jouw.postnl.nl geeft 'm aan.
Maar nu komt 't.

Bezorgtijd (verwacht)

Morgen [huidige dag +1]
9.00 - 11.30 uur

Vervolgens komt de pakjesman langs met andere pakjes, maar niet deze zending.
En rond middernacht verandert de status weer in [huidige dag +1]
Kortom, iedere dag krijg (nu al 4 x achter elkaar) ik te zien, dat het de volgende dag bezorgd gaat worden. Maar bezorgen? Niet dus... :?
Iemand zoiets al meegemaakt?
Vorige week vrijdag zou volgens de app van PostNL een pakketje uit China bij mij geleverd worden. Naarmate de vrijdag vorderde veranderde de status in levering op morgen (zaterdag dus).
Naarmate de zaterdag vorderde veranderde de status in levering dinsdag.
Maandagochtend checkte ik weer de app en zag tot mijn verbazing dat die dag (dus een dag eerder) geleverd zou worden.
Inderdaad uiteindelijk maandag geleverd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:22
Zijn er mensen die problemen hebben met China Post? Normaliter komen spullen aan binnen ongeveer 20 dagen, echter zijn we nu twee maanden verder.

Twee andere items zijn ook nog niet binnen. Misschien nog iets te vroeg, hoewel we nu op +30 dagen zitten.

Gaat lekker zo, nooit problemen gehad met levering, maar 5 laatste bestellingen (afgezien van twee die misschien nog onderweg zijn), nooit mogen ontvangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Plisson Jazeker, ik probeer enkel nog met AliExpress standard shipping te bestellen.
Liever een paar euro meer kwijt en het binnen 2 weken in huis dan 2 maanden(+) te moeten wachten. Ook zijn diverse zendingen in NL gewoon kwijtgeraakt en PostNL wast z'n handen in onschuld.

Kleine onbelangrijke dingen boeien me niet zoveel, maar met de meeste dingen is 2 maanden wachten gewoonweg te lang. Dan koop ik het met prijsverschil wel in NL.

[ Voor 11% gewijzigd door LocK_Out op 06-06-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Heb eens gescrolld door de orders van de afgelopen tijd.
"Oh, had ik dat ook besteld? Nooit gekregen, en dat niet en dat niet".

Ik zie dat er de afgelopen maanden wel zeker 10 van de 20 pakketten nooit aangekomen zijn bij mij. Het ging vooral om de pakketten die niet door de brievenbus passen.

Domme van mezelf is ook dat ik het nooit in de gaten hou en Ali het automatisch op Finished zet na een bepaalde tijd. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mastermind op 06-06-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Deze had ik nog nooit eerder gezien, jullie?

Shipment failed to leave country of origin warehouse
2019-06-04 17:01:21 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse
2019-06-04 11:34:00 [GMT+8]

Shipment dispatched
2019-06-04 11:03:50 [GMT+8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Stalensnuitje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:59:
Deze had ik nog nooit eerder gezien, jullie?

Shipment failed to leave country of origin warehouse
2019-06-04 17:01:21 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse
2019-06-04 11:34:00 [GMT+8]

Shipment dispatched
2019-06-04 11:03:50 [GMT+8]
Toevallig ook meegemaakt, de dag erna ging het gewoon met airline mee.

Valt me laatste tijd op dat Standaard AliExpress Shipping met Singapore Post verstuurd worden, terwijl ze wel LX.... NL tracking nummer in het begin mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Telefoon besteld bij banggood, 31 mei. Ik verwacht hem dus ook nog niet binnen. Maar had een traceringsnummer gekregen van 15 cijfers. En dus geen letters ervoor of erna. Op track17 kan ik mijn zending dus ook niet vinden, vaak gecheckt maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet kunnen vinden. Enig idee hoe dit kan? Of klopt dit nummer dan niet? Ben benieuwd waar ie nu ergens is (China of Nederland of...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:58:
[...]
Ja, hier gebeurt hetzelfde. Gisteren kwam er een tweede pakje bij, allebei staan ze nu op "morgen".
Het gaat om Aliexpress Standaard pakjes.
Het werd nog een stukje spannender, want ik kreeg op de app een pushmelding dat een van de twee pakketjes bij de buren bezorgd zouden zijn. Er zat donderdag inderdaad een fysiek briefje in mijn brievenbus, maar de buren wisten van niets...! Ook niet op andere huisnummers.

Op vrijdag zijn de pakketjes dan eindelijk allebei tegelijk bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:57:
Telefoon besteld bij banggood, 31 mei. Ik verwacht hem dus ook nog niet binnen. Maar had een traceringsnummer gekregen van 15 cijfers. En dus geen letters ervoor of erna. Op track17 kan ik mijn zending dus ook niet vinden, vaak gecheckt maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet kunnen vinden. Enig idee hoe dit kan? Of klopt dit nummer dan niet? Ben benieuwd waar ie nu ergens is (China of Nederland of...)
Hier precies hetzelfde, heb de helpdesk gevraagd om de shipper en de 2e voor ons in EU bruikbare t&t code.

Maar zoals het nu al een jaar gaat bij banggood, wederom een teleurstellend antwoord.
Dat het pakketje verzonden was en natuurlijk de t&t code erbij 15 cijfers, en die had ik al.

Daarom is mijn beslissing om nooit meer een telefoon, of zoiets duurs te bestellen bij banggood.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm vorige jaren had ik nooit problemen met leveringen van bestellingen via AliExpress. Alles kwam gewoon netjes binnen. Nu heb ik inmiddels 4x een refund gehad van dingen die nog steeds niet ontvangen zijn. Het begint wel een beetje vervelend worden. Ik kan er geen pijl op trekken waar het aan kan liggen. Sommigen dingen worden wel geleverd, maar veel ook niet (of het moet een hele grote vertraging hebben). Vorige jaren had ik dus nooit problemen hiermee, alles werd geleverd (de ene sneller dan de ander).

Iemand een enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hmm, heb twee bestellingen redelijk kort achter elkaar gedaan en allebei kregen ze een *UI**CN* tracking nummer. Volgens mij wel vaker gehad en waren ze in 2 tot 3 dagen in Nederland. Nu staat hij dus al een hele poos op de onderstaande status... Is dat iets nieuws?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    2019-05-25 00:19

Aankomst bij het International mail processing Center (via transfer)
    2019-05-23 19:16

Laat de "Postal Anyang Business letter Center" en de volgende halte, "Zhengzhou International Mail Exchange Bureau"
    2019-05-23 13:21

"Post Anyang Business letter Center" ontvangen, Range agent: Han lei
    2019-05-21 12:54

Logistieke orders zijn gemaakt

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Henkie-Jan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:23:
Hmm, heb twee bestellingen redelijk kort achter elkaar gedaan en allebei kregen ze een *UI**CN* tracking nummer. Volgens mij wel vaker gehad en waren ze in 2 tot 3 dagen in Nederland. Nu staat hij dus al een hele poos op de onderstaande status... Is dat iets nieuws?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    2019-05-25 00:19

Aankomst bij het International mail processing Center (via transfer)
    2019-05-23 19:16

Laat de "Postal Anyang Business letter Center" en de volgende halte, "Zhengzhou International Mail Exchange Bureau"
    2019-05-23 13:21

"Post Anyang Business letter Center" ontvangen, Range agent: Han lei
    2019-05-21 12:54

Logistieke orders zijn gemaakt
U*****CN zijn untracked China Post pakketjes. Doen er bij mij in de regel 3 tot 4 weken over. Wel vorige week een paar positieve uitschieters van 1 tot 2 weken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat Aliexpress Standard Shipping binnen 2 weken lukt ook niet altijd. Mijn pakketje met LX.....NL nummer is nu al 13 dagen in NL (alleen in die tijd had ik het normaal al binnen gehad). Als het goed is, is het per 11-6 eindelijk aan PostNL overgedragen.

Cleared customs
2019-06-11 08:27:00

Accepted by Last Mile Carrier
2019-06-11 08:27:00 [GMT+1]

Arrived at destination country
2019-05-31 14:00:00 [GMT+1]

...

// edit: En zojuist bezorgd. :) Het was 24 mei besteld, vandaag gekomen, dus 20 dagen erover gedaan, waarvan 7 dagen tot aan NL, en 13 dagen in NL.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2019 11:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:37
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje @madmaxf1 voor de info. Aangezien jij er werkt, misschien weet jij dit? =>

Ik heb wel eens gehoord dat een bezorger van PostNL 1 euro krijgt per bezorgd pakje. Stel dat ik een prul van 2 euro op Ali koop met gratis verzending. Het pakje kan niet door de brievenbus. Wie gaat dan die euro betalen aan de bezorger?

Ik neem aan dat gewoon PostNL dat zelf betaalt, want de verzendkosten zijn al in China betaald door de verzender. Dit kan niet heel lang goed blijven gaan denk ik. :) Stel dat de mensen die in NL een pakje op de bus doen daaraan wat meebetalen. Dan nog lijkt me dit niet houdbaar, aangezien er meer pakjes uit het buitenland in NL binnenkomen dan er vanuit NL verstuurd worden. Toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:12:
Dankje @madmaxf1 voor de info. Aangezien jij er werkt, misschien weet jij dit? =>

Ik heb wel eens gehoord dat een bezorger van PostNL 1 euro krijgt per bezorgd pakje. Stel dat ik een prul van 2 euro op Ali koop met gratis verzending. Het pakje kan niet door de brievenbus. Wie gaat dan die euro betalen aan de bezorger?

Ik neem aan dat gewoon PostNL dat zelf betaalt, want de verzendkosten zijn al in China betaald door de verzender. Dit kan niet heel lang goed blijven gaan denk ik. :) Stel dat de mensen die in NL een pakje op de bus doen daaraan meebetalen. Dan nog lijkt me dit niet houdbaar, aangezien er meer pakjes uit het buitenland in NL binnenkomen dan er vanuit NL verstuurd worden.
Bezorgers krijgen over het algemeen per stop (=adres) betaald (en bij pakketpunten een kleine vergoeding per pakket). Contracten wisselen per ZZP'er, maar hier in de straat is het rond 1,15 euro per stop. Elke stop wordt hetzelfde behandeld als het een pakket is wat niet door de brievenbus past, of het nu een China pakket is, of een Bol.com pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub147 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Bezorgers krijgen over het algemeen per stop (=adres) betaald (en bij pakketpunten een kleine vergoeding per pakket). Contracten wisselen per ZZP'er, maar hier in de straat is het rond 1,15 euro per stop. Elke stop wordt hetzelfde behandeld als het een pakket is wat niet door de brievenbus past, of het nu een China pakket is, of een Bol.com pakket.
En de hamvraag was: wie betaalt de bezorger/ZZP'er? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:24:
[...]

En de hamvraag was: wie betaalt de bezorger/ZZP'er? :)
PostNL, zo werkt de Universal Postal Union >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub147 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:26:
[...]

PostNL, zo werkt de Universal Postal Union >:)
Wow, daar was ik al bang voor. Maar dat is mijn inziens dus nooit houdbaar. Voor mij komt er wekelijks een pakje binnen uit China of het buitenland. En zelf post ik hooguit 3 pakjes per jaar. Dan verliest de PostNL alleen aan mij al zo'n 50 euro per jaar aan de bezorgers die hier stoppen aan de deur.

*** ik ga maar weer eens handelen op de beurs en short op PostNL *** :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:37
Daarom dus geen prioriteit, kost alleen maar geld voor ze. Hou er rekening mee dat er per sorteer machine minimaal 6 man aan het werk zijn, en dat bijna 24 uur per dag. Daarvoor is het natuurlijk al door andere afdelingen heen geweest om te bepalen waar het pakket heen moet, voordat het op straat nivo wordt gesorteerd. Zoveel stappen voordat het bij jou in de bus ligt, kost dus veel meer dan het opbrengt. Vliegpost is echt de laagste prio, als ze echt niks anders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Via Alie in Spanje besteld, ben benieuwd hoelang dat er over doet. Kost wel 5 euro aan verzendkosten, maar alsnog goedkoper dan door de douane :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:12:
[...]

Nee, als je geen BTW hoeft te betalen heb je ook geen afhandelingskosten. Onder de 22 euro laten ze alles gaan en kost het niets. Ook al zitten er ook nog 10 euro portokosten bovenop, dus zeg 21,95+10,00 dat laten ze ook nog gratis door.
Daar durf ik het niet op te gokken, pakketje van ~28 is er bij mij een keer uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vuurtjih schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:57:
[...]
Daar durf ik het niet op te gokken, pakketje van ~28 is er bij mij een keer uitgepikt.
Hier ook. Pakketje van ~36 vastgehouden. Zat 21 waarde in en 15 portokosten. Screenshot naar PostNL bijgevoegd via hun webformulier en de volgende dag had ik mijn pakketje in huis. Geen BTW en geen inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Hier ook. Pakketje van ~36 vastgehouden. Zat 21 waarde in en 15 portokosten. Screenshot naar PostNL bijgevoegd via hun webformulier en de volgende dag had ik mijn pakketje in huis. Geen BTW en geen inklaringskosten.
Dan is het toch een pakketje van 21 euro en niet 36? Die portokosten tellen daar niet voor mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier helaas al 2 pakketjes van BangGood al meer dan 6 weken onderweg. Valt me een beetje tegen, zit te twijfelen om een paypal claim te maken en maar ergens anders te bestellen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:12:
In de jaren '70 kreeg je spam nog gewoon met de papieren post en ook in die tijd werd spam soms vanuit het buitenland verstuurd omdat het dan goedkoper was. Daar is uiteindelijk een oplossing voor gevonden.

Verder moet je de prijs van een pakketje niet geïsoleerd zien. Juist omdat er ook zulke goedkope pakketjes bestaan, heb ik China-shopping goed kunnen ontdekken. Als Nederlanders straks allemaal verslaafd zijn aan China-shoppen, dan komt er gewoon een Ali distributiecentrum in het leegstaande winkelcentrum vlakbij en is vervoer al helemaal niet duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
vuurtjih schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Dan is het toch een pakketje van 21 euro en niet 36? Die portokosten tellen daar niet voor mee
De verzendkosten tellen pas mee als de waarde van het product €22,= of hoger is. Daar onder nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:07:
Hier helaas al 2 pakketjes van BangGood al meer dan 6 weken onderweg. Valt me een beetje tegen, zit te twijfelen om een paypal claim te maken en maar ergens anders te bestellen.
Eerst naar BG aangeven hoe hun stelling er over is, waarschijnlijk gaan ze beginnen met wacht nog een week.
Is een standaard antwoord, na 60 dagen betalen ze zo en zo terug, als laatste de PayPal claim inzetten.

Mocht je PayPal claim afgewezen worden trekt BG een lange neus naar je, met het risico dat je helemaal niets terug krijgt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vuurtjih schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:00:
[...]
Ja precies, dat zeg ik. Omdat je zelf over een pakje van 28 euro begon in je post hierboven: vuurtjih in "China-shopping levertijdentopic"

Dan begrijp ik niet wat je bedoelde te zeggen daar. ;) Want hoezo gokken? Alles beneden de 22 euro waarde moet gewoon gratis door. Maar als ze op jouw pakje als waarde 28 dollar (of euro) erop zetten is het dus niet zo raar als die eruit wordt gehaald. Daar zou ik ook niet op gokken dat het 100% kans is dat het er gratis doorkomt...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Enig idee wat deze status betekent: ‘The guanzhong qing‘?
Daar staat mijn bestelling nu sinds 6 dagen op, maar kom er niet echt achter wat dit nou inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Ja precies, dat zeg ik. Omdat je zelf over een pakje van 28 euro begon in je post hierboven: vuurtjih in "China-shopping levertijdentopic"

Dan begrijp ik niet wat je bedoelde te zeggen daar. ;) Want hoezo gokken? Alles beneden de 22 euro waarde moet gewoon gratis door. Maar als ze op jouw pakje als waarde 28 dollar (of euro) erop zetten is het dus niet zo raar als die eruit wordt gehaald. Daar zou ik ook niet op gokken dat het 100% kans is dat het er gratis doorkomt...
Ah ja, ik begreep portokosten verkeerd, my bad :+

Duurdere pakketjes bestel ik wel via BG of GB, die hebben daar regelingen voor. Of vanuit Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier helaas al 2 pakketjes van BangGood al meer dan 6 weken onderweg.
...
Diito hier. 't Is het laatste jaar kommer en kwel met BG. :-(
Of het komt niet aan, na >60 dagen, en als je dan wat claimt, doen ze nog moeilijk ook. Terwijl dat in de afgelopen jaren daarvoor, totaal geen issue was.

Weliswaar heb ik tot nu toe iedere keer het betaalde bedrag terug gehad (gelukkig wel betaalt via een cc), maar vaak is het een speciale aanbieding. En als je dan opnieuw datzelfde artikel wilt bestellen, is het 'ineens' een stuk duurder geworden. Goh, hoe opvallend... O-)

En nee, helaas kan ik diezelfde spullen niet via AE vinden. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:20
Supertip schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Hier precies hetzelfde, heb de helpdesk gevraagd om de shipper en de 2e voor ons in EU bruikbare t&t code.

Maar zoals het nu al een jaar gaat bij banggood, wederom een teleurstellend antwoord.
Dat het pakketje verzonden was en natuurlijk de t&t code erbij 15 cijfers, en die had ik al.

Daarom is mijn beslissing om nooit meer een telefoon, of zoiets duurs te bestellen bij banggood.
Ik ben sowieso huiverig om pakketjes duurder dan 50eu bij BG of Ali te bestellen. Vaak is procentueel gezien het prijsverschil met kopen in Europa al niet eens zo groot meer.

Tijdje terug een vaper besteld, was in China een tientje goedkoper maar vervolgens wel 6 weken moeten wachten erop..

Stel dat het voor prijzen <50,- een keer niet aankomt en gezeur oplevert, dan is dat voor mij minder spannend dan een telefoon van ~150,- die ik voor 175,- via EU kanalen kan halen bij wijze van spreken.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
28 mei iets besteld, en nu staat er bij het product dat het "afgeleverd" zou zijn. Heb bij de Bruna gevraagd of ze iets hadden gekregen, maar nee.

Dit is de 1ste keer dat er iets niet goed gaat dus ik wacht nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
pilskes schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:08:
28 mei iets besteld, en nu staat er bij het product dat het "afgeleverd" zou zijn. Heb bij de Bruna gevraagd of ze iets hadden gekregen, maar nee.

Als het een LX code is kun je toch kijken waar het ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Heren, ik heb een kort vraagje met een stukje background info.
Ik bestel regelmatig pakketjes bij BG/Ali echter heeft onze pakketbezorger er een handje van om gewoon te zeggen dat ik niet thuis ben ook al ben ik dat wel en geen briefje achter te laten. (dat is ook lastig als je niet eens de moeite neemt om uberhoupt langs te rijden of je werk te doen.)
Laatste keer had hij gewoon simpel mijn pakket terug gestuurd naar china omdat hij had aangeklikt dat ik het pakket geweigerd had.... terwijl hij niet is langs geweest (was zelf heel de dag thuis en geen postnl busje gezien).... a fijn. Dit is geen PostNL topic dus ik ga hier niet verder op in. (Heb al meerdere klachten ingediend bij postnl)

Mijn hoofd vraag is dit, wij hebben in het dorp 2 pakje gemak ophaal locaties van postnl (waar de bezorger blijkbaar wel komt). Is het mogelijk vanuit BangGood of AliExpres hier te laten afleveren direct? En heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Als het een LX code is kun je toch kijken waar het ligt?
Ehh, hoe dan? Volgens de tracker is het pakketje afgeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
PakjeGemak is een dienst die vanuit de webshop aangeboden moet worden. Dus dit kan niet via AliExpress.
Ik zou dan zelf denk ik gevraagd hebben aan dat postkantoor (of gewoonweg iemand anders nog dichter in je buurt) of je zijn/haar adres als afleveradres mag gebruiken en dan dus dat adres opgeven met je eigen naam als geadresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28 mei iets besteld, en nu staat er bij het product dat het "afgeleverd" zou zijn.
Heb ik ook een keer gehad. Toen met PostNL gebeld, welke buurman het dan gekregen zou hebben, omdat het postkantoortje het niet had. Zeiden ze dat ze niet aan die track & trace codes deden van goedkope pakjes. Nou, da's lekker dan. Afwachten maar. De volgende dag had ik het in de bus. Dus gewoon nog een (paar) dag(en) wachten ja, zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nou, lekker dan!!

Postnl:

"ik vrees dat er iets mis is gegaan, want ik zie dat dit pakket aan een heel andere postcode + huisnummer combinatie is verstuurd. Deze gegevens mag ik niet met je delen. Ik raad je aan om de afzender hierover in te lichten voor verdere navraag en informatie. Sorry voor dit ontstane ongemak. Groet, Paul"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:10:
Enig idee wat deze status betekent: ‘The guanzhong qing‘?
Daar staat mijn bestelling nu sinds 6 dagen op, maar kom er niet echt achter wat dit nou inhoud.
Ff bij google maps invoeren die naam, en dan zie je dat het een plaats regio is ten noorden van Hongkong in China dus.

En ligt mijn pakketje naast die van jou, en zal mij het niets verbazen als daar ook de track en tracé ophoudt.
Zoals ik al vaak heb meegemaakt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
pilskes schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ehh, hoe dan? Volgens de tracker is het pakketje afgeleverd..
Bij mij staat er altijd waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Bij mij staat er altijd waar.
PostNL kon mij melden dat het pakketje op een andere postcode is afgeleverd. Ik zou niet weten waar ik kan zien waar het pakketje is bezorgd aangezien deze dus niet mijn postcode blijkt te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Supertip schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:
Ff bij google maps invoeren die naam, en dan zie je dat het een plaats regio is ten noorden van Hongkong in China dus.

En ligt mijn pakketje naast die van jou, en zal mij het niets verbazen als daar ook de track en tracé ophoudt.
Zoals ik al vaak heb meegemaakt, helaas.
En wanneer trekje aan de bel? Wanneer ga ik mijn geld (betaald met CC) terug eisen en ergens anders mn telefoon zoeken? De ‘verwachte’ bezorgdatum is de 21e. Maar als hij nu nog ergens in dat pakhuis ligt (al sinds de 12e) verwacht ik hem niet binnen 3 dagen. Dus wanneer zou ik dit mogen terug vragen? Levertijd stond op tussen de 8-14 dagen toen ik hem bestelde, op 31 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:45:
[...]

En wanneer trekje aan de bel? Wanneer ga ik mijn geld (betaald met CC) terug eisen en ergens anders mn telefoon zoeken? De ‘verwachte’ bezorgdatum is de 21e. Maar als hij nu nog ergens in dat pakhuis ligt (al sinds de 12e) verwacht ik hem niet binnen 3 dagen. Dus wanneer zou ik dit mogen terug vragen? Levertijd stond op tussen de 8-14 dagen toen ik hem bestelde, op 31 mei.
Gewoon gaan mekkeren na de beloofde bezorgdatum, krijg je standaard antwoorden zoals, er zit wat vertraging op door slecht weer en nog meer van die onzin.

Ze proberen op te rekken naar jaaaaaaa zelfs 60 dagen, zoals in hun voorwaarden staat.

Vraag om een serieus antwoord, krijg je bijna nooit.

Op een gegeven moment wordt je geskipt, reageren ze niet of heel erg laat.

Begin als je het zat wordt te dreigen met de transactie terug te draaien via je cc maatschappij.

Dan ga je ook betere antwoorden krijgen.

Maar wacht daar ongeveer een kalender maand mee.
Dat zijn immers de 20 werkdagen die hun bedoelen, voor de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online

Ik heb een dispute aangemaakt en het geld is binnen 2 dagen teruggestort. Wel netjes en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ook keer claim ingediend doordat pakketje meer dan 10 weken onderweg was. Ze laten de claim helaas zo lang mogelijk open staan. In deze tussentijd kwam pakketje opeens wel aan en hadden ze claim afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

grote_oever schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Ook keer claim ingediend doordat pakketje meer dan 10 weken onderweg was. Ze laten de claim helaas zo lang mogelijk open staan. In deze tussentijd kwam pakketje opeens wel aan en hadden ze claim afgewezen.
Goed dat je mij er aan herinnerd, was het alweer vergeten. Zojuist nog een mail gestuurd naar BG voor een full refund. Willen ze dat niet wordt het een claim bij paypal. 30 april besteld, item wat ik later besteld heb is al well binnen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:21

Spinez0r

At your service.

Iemand hier ervaring met rare PostNL statussen?

Mijn pakketje van Aliexpress is al sinds vorige week maandag in het bezit van PostNL (als ik in de track-trace kijk staat er een gewicht, afmeting etc.) er staat ook dat hij al door het distri-centrum is gegaan.

Alleen nu staat de status al sinds vorige week dinsdag op "bezorger is onderweg" en elke dag wordt de leverdatum met één dag opgeschoven nadat de bezorger niet is komen opdagen. (althans, hij komt wel, maar heeft mijn pakketje niet bij zich, (Aflevering op 't werk))

Nu na het weekend is de status "bezorger is onderweg" met een "leverdatum onbekend" op de Track-trace.

Iemand een idee of dit pakketje verloren is, of dat ik nog hoop kan/mag houden dat hij aan gaat komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Spinez0r op 24-06-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ga je banggood flink op de rug zitten, het ze moeilijk maken.
Blokken ze je gewoon voor een paar weken.

This is the mail system at host wap1.banggood.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

Chinese top service. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor het eerst problemen met een aliexpress pakketje welke er wel heel laat over deed.

Als ik de tracking bekijk staat er:
Arrived At Destination Country
【+8,NL,NL】-NL-wrong address,being returned:Undeliverable item, will be returned to sender
Zending kon niet worden bezorgd; wordt geretourneerd naar afzender

2019-06-05 11:39:00 [NL,NLGMT+8]

Aangekomen in het land van bestemming

2019-06-03 13:01:00 [GMT+1]

Ingeklaard door de douane

2019-06-03 11:55:00

Verzending met lokaal transportbedrijf

2019-06-03 11:55:00 [GMT+1]
De seller gecontacteerd en die geeft aan:
This is the third-party logistics delivery problem, you need to contact the Express Platform to deal with.
gebeld met PostNl.
Er is iets fout gegaan, no shit sherlock. pakketje is ouder dan 10 dagen dus waarschijnlijk terug.
gevraagd aan de verkoper om het opnieuw te sturen.
zucht

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 25-06-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 20:31

BPP

Ik heb 2 Xiaomi bedlampen besteld op AliExpress maar heb er maar 1 ontvangen. Nu wil ik een geschil aanmaken maar geeft die aan dat het pas na 10 dagen kan. Ik had hem al binnen een week ontvangen. Als ik nu aangeeft dat ik mijn bestelling heb ontvangen schiet ik mijzelf dan in de voet? Want dan wacht ik wel even 3 dagen. Verkoper natuurlijk ook al een bericht gestuurd maar vooralsnog geen reactie. En heb daar eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 00:21
Als je er twee als één bestelling hebt opgegeven is je bestelling pas binnen als je ze daadwerkelijk alle twee ontvangen hebt. Dit omdat er slechts één ordernummer is uitgegeven. Dus niet aangeven dat je bestelling ontvangen is is de enige manier.
Kan nl zijn dat er slechts één is ingepakt en verstuurd. Het geschil gaat over de gehele order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
elinx schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:25:
Als je er twee als één bestelling hebt opgegeven is je bestelling pas binnen als je ze daadwerkelijk alle twee ontvangen hebt. Dit omdat er slechts één ordernummer is uitgegeven. Dus niet aangeven dat je bestelling ontvangen is is de enige manier.
Kan nl zijn dat er slechts één is ingepakt en verstuurd. Het geschil gaat over de gehele order.
Hoe het op AliExpress app gaat weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, maar op de website heb ik altijd netjes kunnen aangeven welke producten uit de bestelling ik heb ontvangen. Disputes heb ik begin dit jaar ook veel elk product afzonderlijk moeten aanmaken, wat een pokkewerkje is bij een grote bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@BPP Je kunt toch een dispute aanmaken en daarbij aangeven dat het ontvangen aantal niet klopt?

Dat heb ik zelf ook wel eens moeten doen; 10 onderdelen besteld, 5 ontvangen. Dan moet je uiteraard niet aangeven dat de complete order is afgeleverd...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 20:31

BPP

ehtweak schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:12:
@BPP Je kunt toch een dispute aanmaken en daarbij aangeven dat het ontvangen aantal niet klopt?

Dat heb ik zelf ook wel eens moeten doen; 10 onderdelen besteld, 5 ontvangen. Dan moet je uiteraard niet aangeven dat de complete order is afgeleverd...
Ik kan een dispute aanmaken 10 dagen na verzending. Die 10 dagen zijn nog niet om. Ik dacht misschien is er een snellere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tHrS403/Screenshot-4.png
Pakket van Ali. Eerste keer dat ik zie dat zo'n pakket vanuit een postbus wordt verstuurd. Ik begrijp niet waarom ze dat doen of hoe dat werkt. Is het misschien om zo belastingen te omzeilen oid?

Wil eigenlijk wel eens weten hoe ze al die pakjes sorteren in China :+
Levertijden via Ali standard shipping zijn doorgaans uitstekend, nu ook, 8 dagen en het pakket is hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2019 09:36 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:31:
[Afbeelding]
Pakket van Ali. Eerste keer dat ik zie dat zo'n pakket vanuit een postbus wordt verstuurd. Ik begrijp niet waarom ze dat doen of hoe dat werkt. Is het misschien om zo belastingen te omzeilen oid?

Levertijden via Ali standard shipping zijn doorgaans uitstekend, nu ook, 8 dagen en het pakket is hier.
Die vermelding had ik onlangs ook voor het eerst bij een AliExpress pakketje. Volgens mij is het niets anders dan het retouradres die ze maar als afzender hebben ingevuld.
SinoTrans is gewoon een Chinees logistiek bedrijf: Wikipedia: Sinotrans Limited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:31:
[Afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde, en ook hier komen ze het vandaag brengen. Klein pakketje (wielen voor 3D printer), zou door de brievenbus moeten passen dus ik hoop dat ze dat dan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat Postbus nummer in Schiedam?
Da's al jarenlang het 'standaard' afzender/retouradres voor dat soort zendingen.
In Schiedam zit de Douane. Ja, vast om de belasting te omzeilen... :) :)

Google dat adres maar eens... :+

Leuke weetjes:
https://aliexpressnederla...chiedam-wat-gebeurt-daar/
https://aliexpressnederla...-aliexpress-postnl-depot/

[ Voor 45% gewijzigd door ehtweak op 26-06-2019 13:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ah, ook lekker. Dit nog nooit gehad. In de Ali app staat "Vastgehouden door de douane, neem contact op met de douane of de verkoper". Komen ze dat niet gewoon met het pakket naar mijn deur, moet ik een paar tientjes aftikken en is het goed?

Ik kan op Google niks vinden over deze specifieke melding. Vraag me ook af wat de verkoper hierin kan betekenen. Dat ik waarschijnlijk invoerrechten moest gaan betalen was me bekend (97$ waarde).

"-NL-Import Customs Clearance Failure:The item was seized by customs".
Het voelt alsof ik een crimineel ben of zo. Het gaat gewoon om een schermpaneel voor een laptop...

Op PostNL en op de international parcel tracker staan alle seinen gewoon op groen, zou nog steeds morgen afgeleverd gaan worden. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen of ondernemen. Ik zal maar een dag wachten anders.

Op Track17: "Item on hold at customs, waiting for information from recipient". Klinkt al een heel stuk vriendelijker..

[ Voor 37% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Ik heb van het weekend iets besteld met Aliexpress Standard Shipping, helaas heeft de verkoper het pakketje alsnog op de bus gedaan met Yanwen. De verkoper houdt ook stug vol dat Yanwen sneller is, heeft iemand eerder zo'n situatie gehad?
Ik zit er niet op te wachten om 2 a 3 maanden te wachten en blijkbaar kun je ook pas 10 dagen naar verzending een dispute openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:38:
Ah, ook lekker. Dit nog nooit gehad. In de Ali app staat "Vastgehouden door de douane, neem contact op met de douane of de verkoper". Komen ze dat niet gewoon met het pakket naar mijn deur, moet ik een paar tientjes aftikken en is het goed?

Ik kan op Google niks vinden over deze specifieke melding. Vraag me ook af wat de verkoper hierin kan betekenen. Dat ik waarschijnlijk invoerrechten moest gaan betalen was me bekend (97$ waarde).

"-NL-Import Customs Clearance Failure:The item was seized by customs".
Het voelt alsof ik een crimineel ben of zo. Het gaat gewoon om een schermpaneel voor een laptop...

Op PostNL en op de international parcel tracker staan alle seinen gewoon op groen, zou nog steeds morgen afgeleverd gaan worden. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen of ondernemen. Ik zal maar een dag wachten anders.

Op Track17: "Item on hold at customs, waiting for information from recipient". Klinkt al een heel stuk vriendelijker..
Check even op https://jouw.postnl.nl en https://www.internationalparceltracking.com of daar ook staat dat er wordt gewacht op informatie van de ontvanger en of die status er al een paar dagen staat. Zo ja, ga dan naar https://www.postnl.nl/bva en vul de gegevens in.
Staat de melding er nog maar 1 of 2 dagen? Even 2 dagen of zo afwachten nog of de track&trace nog uit zich zelf doorloopt (ik heb wel eens gehad dat het toch zonder informatie aan te leveren nog bezorgd was).
Staat de melding er langer dan iets van 4 dagen? Dan wachten ze echt op informatie van je wat er in het pakket zit om de waarde te kunnen bepalen. Normaal gesproken krijg je een kaartje met het verzoek tot aanleveren van informatie, maar je leest wel vaker dat dat kaartje niet altijd arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 23:59

nyy

Iemand hier ervaring met Singpost?

2019-06-26 00:00
Receive item at delivery office (Country: NL)

2019-06-21 00:00
Arrival at Processing Center (Country code: NL)

Arrival at Destination Post (Country: NL)

2019-05-28 00:00
Despatched to overseas (Country code: NL)

Heb contact opgenomen met PostNL. zij kunnen m niet vinden met de track & trace code van Singpost. Vandaag in ieder geval niks in huis, ook bij mijn lokale pakketpunt is niks te vinden. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan, wacht al een maand ;(

[ Voor 9% gewijzigd door nyy op 27-06-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Joen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Check even op https://jouw.postnl.nl en https://www.internationalparceltracking.com of daar ook staat dat er wordt gewacht op informatie van de ontvanger en of die status er al een paar dagen staat. Zo ja, ga dan naar https://www.postnl.nl/bva en vul de gegevens in.
Staat de melding er nog maar 1 of 2 dagen? Even 2 dagen of zo afwachten nog of de track&trace nog uit zich zelf doorloopt (ik heb wel eens gehad dat het toch zonder informatie aan te leveren nog bezorgd was).
Staat de melding er langer dan iets van 4 dagen? Dan wachten ze echt op informatie van je wat er in het pakket zit om de waarde te kunnen bepalen. Normaal gesproken krijg je een kaartje met het verzoek tot aanleveren van informatie, maar je leest wel vaker dat dat kaartje niet altijd arriveert.
Had de brief van PostNL toevallig vandaag al in de bus.. Paniek om niks dus. Hopelijk is het snel opgelost en kan ik mijn product gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
nyy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:01:

Heb contact opgenomen met PostNL. zij kunnen m niet vinden met de track & trace code van Singpost. Vandaag in ieder geval niks in huis, ook bij mijn lokale pakketpunt is niks te vinden. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan, wacht al een maand ;(
Geduld hebben. Zal ergens komende dagen wel met de postbode/pakketbezorger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

D0bly schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:49:
Ik heb van het weekend iets besteld met Aliexpress Standard Shipping, helaas heeft de verkoper het pakketje alsnog op de bus gedaan met Yanwen. De verkoper houdt ook stug vol dat Yanwen sneller is, heeft iemand eerder zo'n situatie gehad?
Ja, zoiets is al wel eens in dit topic geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0bly schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:49:
Ik zit er niet op te wachten om 2 a 3 maanden te wachten en blijkbaar kun je ook pas 10 dagen naar verzending een dispute openen.
Even gekeken bij oude orders: duurde met kerst / oud en nieuw 40 dagen inclusief wat dagen voor het verstuurd was. Verwacht dat het nu iets rapper gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:04:
Voor het eerst problemen met een aliexpress pakketje welke er wel heel laat over deed.

Als ik de tracking bekijk staat er:

[...]

[...]

De seller gecontacteerd en die geeft aan:

[...]

gebeld met PostNl.
Er is iets fout gegaan, no shit sherlock. pakketje is ouder dan 10 dagen dus waarschijnlijk terug.
gevraagd aan de verkoper om het opnieuw te sturen.
zucht
contact gehad met de seller en die zegt
It's because you didn't sign it.
onzin natuurlijk, pakketje is hier nooit langs geweest, geen briefje of niks.
[q]The platform can handle the waiting patiently/q]
? geen idee
als ik vraag en wat nu zegt ie "repurchase"

zojuist maar een dispute geopend voor full refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nyy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:01:

duurt soms dag of 3 voor het afgeleverd wordt vanaf de melding 'arrived in country).
zit er geen BTW op of invoerrechten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Supertip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:16:
[...]

Gewoon gaan mekkeren na de beloofde bezorgdatum, krijg je standaard antwoorden zoals, er zit wat vertraging op door slecht weer en nog meer van die onzin.

Ze proberen op te rekken naar jaaaaaaa zelfs 60 dagen, zoals in hun voorwaarden staat.

Vraag om een serieus antwoord, krijg je bijna nooit.

Op een gegeven moment wordt je geskipt, reageren ze niet of heel erg laat.

Begin als je het zat wordt te dreigen met de transactie terug te draaien via je cc maatschappij.

Dan ga je ook betere antwoorden krijgen.

Maar wacht daar ongeveer een kalender maand mee.
Dat zijn immers de 20 werkdagen die hun bedoelen, voor de verzending.
Krijg nu de volgende mail:
We are sorry to inform you that your order [........] would be delayed 7 days due to customs inspection delay and we have sent 100 points to your account as goodwill. The tracking information will be updated in a few days after the order is dispatched.

We hope your understanding and we will deliver your order as soon as

Nee ik heb geen begrip... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
@Goofyduck384 ik heb dezelfde mail gehad, met dezelfde troost prijs.
Ook echt geloofwaardig, er verandert niets aan de tracking info, maar Hun weten waar het aan ligt.

Ben er zo na 7 dagen klaar mee, de 2e telefoon die opgelost is in de ruimte in 2 maanden tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:33
Ali Standard Shipping = *O*

Yanwen schijt Shipping = -O- :(

Nooit meer Yanwen, nooit meer.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Bestel eigenlijk niet vaak iets op Ali Express, ook al denk ik dat ik het sowieso wel vaker ga doen, maar ik heb dus nu iets (voor mij) vreemds:

Ik had woensdag nacht (26e) iets besteld en krijg ook netjes een LX NL tracking code (PostNL) maar helaas geeft 17TRACK aan 'this number can't be found...' en op de PostNL website een soortgelijke melding (Parcel not found).
Is dit normaal? Op Ali (app) bij tracking staat er gewoon netjes 'Shipment left country of origin warehouse'.

Neem aan dat het wel goed gaat komen maar vraag me dus af of die melding op 17/PostNL normaal is?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
d22wth schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:47:
Bestel eigenlijk niet vaak iets op Ali Express, ook al denk ik dat ik het sowieso wel vaker ga doen, maar ik heb dus nu iets (voor mij) vreemds:

Ik had woensdag nacht (26e) iets besteld en krijg ook netjes een LX NL tracking code (PostNL) maar helaas geeft 17TRACK aan 'this number can't be found...' en op de PostNL website een soortgelijke melding (Parcel not found).
Is dit normaal? Op Ali (app) bij tracking staat er gewoon netjes 'Shipment left country of origin warehouse'.

Neem aan dat het wel goed gaat komen maar vraag me dus af of die melding op 17/PostNL normaal is?
Ja.
Wacht nog 2 weken en kom dan nog eens terug met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

bottom line schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:55:
[...]

Ja.
Wacht nog 2 weken en kom dan nog eens terug met dezelfde vraag.
Ja dacht ik al. Ik maakte me er dan ook geen zorgen om want zal wel normaal zijn.

Geloof dat via Ali standard shipping binnen 2 weken wel te verwachten is.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
LX...NL kun je via PostNL pas volgen als ze in Nederland zijn. Via de tracking van Alibaba (global.cainiao.com} kun je ze wel eerder volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
d22wth schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:47:

Dan zit er gewoon beweging in de tracking. Als het pakketje nog in China is dan is het zoals een andere tweaker het al zei te volgen op global.cainiao.com (daar trekt de app ook de trackinginformatie uit).

In een later stadium kan je de LXxxxxxxxxxNL code ook volgen op Postnl.post en als die daar een bepaalde status aangeeft (meestal 'The item is at the handover point from freight carrier to PostNL' of 'processed in destination country') kan je ook de 3S-code weer opzoeken op internationalparceltracking.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 14:49
Supertip schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:50:
@Goofyduck384 ik heb dezelfde mail gehad, met dezelfde troost prijs.
Ook echt geloofwaardig, er verandert niets aan de tracking info, maar Hun weten waar het aan ligt.

Ben er zo na 7 dagen klaar mee, de 2e telefoon die opgelost is in de ruimte in 2 maanden tijd.
Lees al even mee, maar bij mij hetzelfde geval, ook deze mail gehad... en bij een kennis precies hetzelfde geval. Allemaal pakketjes die ongeveer in dezelfde week verzonden zijn (eind mei) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Viper® schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:25:
[...]

contact gehad met de seller en die zegt

[...]

onzin natuurlijk, pakketje is hier nooit langs geweest, geen briefje of niks.
[q]The platform can handle the waiting patiently/q]
? geen idee
als ik vraag en wat nu zegt ie "repurchase"

zojuist maar een dispute geopend voor full refund.
vanwege (te veel) van dit soort gezeik neem ik niet eens de moeite om contact op te nemen. Gelijk dispute.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
kmf schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:58:
[...]

vanwege (te veel) van dit soort gezeik neem ik niet eens de moeite om contact op te nemen. Gelijk dispute.
Ook gedaan, dispute direct toegekend en geld terug.

Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens gehad heb dat een usb kabeltje kapot was, seller gecontacteerd, excuses en direct nieuwe verzonden. Tevens kunnen de verkopers er ook niet altijd wat aan doen, als PostNL of een andere post leverancier een fuckup maakt hebben hun er niet direct invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Weer een (domme) vraag, waarop ik het antwoord niet super snel in dit topic kan vinden...

Ik heb dus bij een ander product twee opties voor shipping:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nxc3VWv.png

PostNL en Standard Shipping. Nu kwam ik dit dus tegen: nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...

Toch raar dat er bij de PostNL optie de verwachte datum ''07/30'' is en dus de Standard Shipping sneller zou zijn? Of is het maar een indicatie en is PostNL toch beter om te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Viper® schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Ook gedaan, dispute direct toegekend en geld terug.

Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens gehad heb dat een usb kabeltje kapot was, seller gecontacteerd, excuses en direct nieuwe verzonden. Tevens kunnen de verkopers er ook niet altijd wat aan doen, als PostNL of een andere post leverancier een fuckup maakt hebben hun er niet direct invloed op.
Als ze 99 van de 100x gelijk komen met "patient, please wait" na 2-3x purchase protection extension en ik dus eigenlijk al 3 maanden wacht op een product, dan krijgen ze weinig begrip van me als ze me weinig begrip geven. Ik schrijf er ook altijd bij dat ik niet meer bestel als ze versturen via Yanwen.

Zo langzamerhand is mijn laatste dispute gaande. Van een bestelling van voor Chinees nieuwjaar....

Bij defecten/DOA doe ik ook disputes. Anders is er geen goede procedure voor een refund. Een paar x kreeg ik het verzoek om via paypal geld te krijgen :? . Dispute-accept offer en alles wordt goed geregeld. Zijstraatjes zorgen alleen maar voor kopzorgen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bovenstaand bericht is al meer dan 2 jaar oud!
Dus inmiddels schaar ik dat ook onder fake news/marketing prietpraat. :+ ;w

Want in de praktijk is daar zelden tot nooit, iets van gerealiseerd. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 18-09 13:08
Gisteren 8 kleine dingetjes besteld. Nu afwachten. 3 2 1 start!
Afbeeldingslocatie: http://www.xinhuanet.com/english/europe/2018-07/22/137341283_15322490499071n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Motion-m schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Lees al even mee, maar bij mij hetzelfde geval, ook deze mail gehad... en bij een kennis precies hetzelfde geval. Allemaal pakketjes die ongeveer in dezelfde week verzonden zijn (eind mei) :?
Daarom is banggood toch een pannenkoek, je blijft toch niet meer met een shipper verzenden die er al een dik half jaar een zootje van maakt.

Ik had het ook gemeld in mijn laatste mail naar Rita van Banggood, natuurlijk geen reactie op die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 10:37
Supertip schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Daarom is banggood toch een pannenkoek, je blijft toch niet meer met een shipper verzenden die er al een dik half jaar een zootje van maakt.

Ik had het ook gemeld in mijn laatste mail naar Rita van Banggood, natuurlijk geen reactie op die opmerking.
Mijn telefoon is nu in Londen, dus er zit beweging in *O* . (Besteld op 29 mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Tommieboy_007 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:59:
[...]

Mijn telefoon is nu in Londen, dus er zit beweging in *O* . (Besteld op 29 mei).
Haha, de mijne ook. Inderdaad ook de 29e besteld. Ben benieuwd wanneer hij hier is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Haha, de mijne ook. Inderdaad ook de 29e besteld. Ben benieuwd wanneer hij hier is _/-\o_
Hopelijk snel, dan is die er van mij ook snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Oh nee, ik moet het goed zeggen: sinds gisteren ligt ie in een hun in UK-Longdon. Enige inschatting of het dan rustig nog 2 weken kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 18-09 13:08
teaser schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:53:
Gisteren 8 kleine dingetjes besteld. Nu afwachten. 3 2 1 start!
Kleine update.
Alle deelnemers zijn ondertussen vertrokken.
Toont deelnemer ModuleFans zijn gebrek aan ambititie door alvast de buyer protection met 20 dagen te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:10:
[...]

Oh nee, ik moet het goed zeggen: sinds gisteren ligt ie in een hun in UK-Longdon. Enige inschatting of het dan rustig nog 2 weken kan duren?
Ik denk dat longdon een foutje is, een boerendorp zonder overslag of grotere cargo loodsen.

Wellicht wordt London bedoeld, of is het een virtuele reis, en ligt alles bij GLS Utrecht te wachten op verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een eikels bij PostNL.

Mijn pakje ligt al een maand vertraagd op het PostNL sorteercentrum. Dat was destijds verstuurd met AliExpress Standard Shipping waarbij ik dus nog extra betaald had om het snel te hebben. De pakjes die met China Post en Yanwen later besteld waren, zijn al lang binnen.

Heel erg moeizaam contact met PostNL gehad. De chat accepteerde eerst geen enkele postcode-huisnummer combi, waardoor de chat niet eens kon starten. En dag later nog eens geprobeerd, toen wel gelukt. Maar ze schuiven alle verantwoordelijkheid af, terwijl het op hun sorteercentrum ligt (of waarschijnlijker, is kwijtgeraakt/gejat). Alleen de verzender mag een onderzoek starten. Maar die Chinese winkel begrijpt er natuurlijk niets van als ik zeg dat PostNL hen vraagt een onderzoek te starten "We sent the order via AliExpress Standard Shipping. Can they deliver the parcel to you?"
De track & trace is natuurlijk ook gewoon voor iedereen af te lezen, dus dat het bij PostNL ligt, maar PostNL wil niets doen, "de doorlooptijd is inmiddels verstreken en alleen de afzender kan een onderzoek starten".

Is dit ontmoedigingsbeleid van PostNL ofzo? PostNL doet gewoon niets, maakt de pakjes kwijt en/of laat de pakjes weer teruggaan en de China-winkel betaalt via een dispute alles terug? Iemand hier die op het sorteercentrum had gewerkt zei al dat het de laagste prio was, maar dit is gewoon moedwillig saboteren, zo lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Prioriteit zullen ze vast wel stellen bij post.nl maar of het dan ook gejat is?

Zoals overal, met zo min mogelijk personeel zoveel mogelijk doen.
Zo'n kwaliteit kwantiteit verhaal zeg maar.

Pagina: 1 ... 17 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.