China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 15 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 16:12
Blijft raar dat bestelling die ik op 28 januari gedaan heb verschillende statussen heeft. verwachte levertijd was 15 dagen. reken daar de 2 weken bij van chinees nieuwjaar + wat oponthoud word het toch wel eens tijd :) Heb het item toch volgende week zaterdag wel eens nodig (verkleedkleding zoontje)

- Alieexpress geeft aan: Arrived at destination country 2019-03-09 07:00:00 [GMT+1]
- 17track: 2019-03-05 07:50 The item is ready for shipment
- postnl: 05-03-2019 07:50 The item is ready for shipment

Doorgaans verder wel goede ervaring met leveringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Het begint er bij mij nu weer op te lijken. Heb deze week drie van de vertraagde pakketjes mogen ontvangen, en een bestelling van 8 dagen terug is nu al in NL en omgezet naar 3S. Overmorgen zal het wel binnen zijn. Nog maar eentje die nog steeds geen kik geeft, maar dat zal dan ook wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb vijf pakketjes die allemaal eind januari zijn besteld bij AliX, en die nog steeds ergens in een vliegtuig lijken te zitten. 8)7 De statussen lijken heel erg op wat @swex hierboven ook al post.

Standaard kan je volgens mij na 60 dagen een dispute openen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:54
De kans is zeer groot dat je je pakketjes binnen de 60 dagen ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Ik heb vandaag een pakje uit China ontvangen. Volledig op mijn naam en adres, maar met een product die ik niet besteld heb.

Is er een manier om de verkoper te achterhalen via het label van het pakje?
Met alleen maar Chinese tekens is dat niet zo heel makkelijk lijkt mij.

Vraag me af of het gewoon per ongeluk/random is, dat de echte besteller dus niet dit pakje krijgt.
Of dat ze mijn bestelling (bewust of onbewust) hebben verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Er zijn een websites die online OCR (optical character recognition) aanbieden, de meesten herkennen ook Chinese tekens. Ik zou een foto nemen van het adreslabel, en dan delen van die foto aanbieden aan OCR. Laat OCR converteren naar gewone (Unicode-) tekst, dus geen PDF of zo.

Het resultaat (Chinese tekens die overeenkomen met het adreslabel) kan je vervolgens invoeren bij een zoekmachine naar keuze.

Ik heb dit ooit gedaan met Chinese tekens op een T-Shirt, waarbij ik de tekst invoerde in Google Translate. Het is omslachtig maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

@NeutraleTeun
Kan je niet gewoon Google Translate gebruiken op je smartphone? Dan gebruik je de camera functie en vertaal je naar het Engels. Die kan realtime met de camera Chinees vertalen naar het Engels. Alleen wat er uit komt zal nog steeds wazig zijn, omdat Google Translate de context nooit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
NeutraleTeun schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:33:
Ik heb vandaag een pakje uit China ontvangen. Volledig op mijn naam en adres, maar met een product die ik niet besteld heb.

Is er een manier om de verkoper te achterhalen via het label van het pakje?
Met alleen maar Chinese tekens is dat niet zo heel makkelijk lijkt mij.

Vraag me af of het gewoon per ongeluk/random is, dat de echte besteller dus niet dit pakje krijgt.
Of dat ze mijn bestelling (bewust of onbewust) hebben verprutst.
Ik houd de track&trace code van alle bestellingen bij 1 centrale track&trace app. Bij elke track&trace zet ik dan een duidelijke titel met de omschrijving van het bestelde product. In die app kan ik ook zoeken op track&trace nummer en zo kan ik bijna altijd wel achterhalen om welke bestelling het gaat en dus welke verkoper. Of het moet al een onaangekondigd pakketje zijn of een pakketje die is afgesproken buiten het AliExpress systeem om, maar dat komt maar weinig voor bij mij.

Een verkoper achterhalen aan de hand van het verzendlabel is erg lastig. Al is het alleen al om het feit dat er over het oorspronkelijk label weer een ander label in het Engels is geplakt waar de oorspronkelijke afzender niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Ik zal eens kijken wat ik kan doen met die Translates. Al is het pakje al weg, heb alleen nog een foto. Zal het ook niet makkelijker maken.
Ik had al bij mijn bestellingen gekeken en kon geen T&T vinden die overeen kwam met dit pakje.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GHsY7gJ8/Screenshot-20190313-185321.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-03-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:51
Iemand hier bekend met deze melding : Plan om het vervoer van luchtvaartmaatschappijen te betalen
Staat nu al 14 dagen op deze status bij Yanwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Cupraatjesmaker schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:27:
Send item abroad (EDI-received): EDI stands for "Electric Data Interchange", it means that your parcel has been sent out, and the tracking info has been synchronized to the tracking system of the destination carrier.
Ik heb ook een pakketje, staat al een maand op EDI received..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Kroonkurk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:23:
Iemand hier bekend met deze melding : Plan om het vervoer van luchtvaartmaatschappijen te betalen
Staat nu al 14 dagen op deze status bij Yanwen.
Oh nog maar 14 dagen? Niets bijzonders deze melding. Gewoon nog nog een maandje of meer geduld hebben. Yanwen is normaal gesproken niet altijd de snelste. En alles besteld in eind november t/m begin januari komt tot dusver bij de meesten niet binnen.
Alles besteld vanaf ongeveer half januari komt bij mij overigens wel binnen. Bestellingen vanaf ongeveer 20 februari komen zelfs best vlotjes binnen (2 tot 3 weken).

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 14-03-2019 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 16:12
pven schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:44:
Ik heb vijf pakketjes die allemaal eind januari zijn besteld bij AliX, en die nog steeds ergens in een vliegtuig lijken te zitten. 8)7 De statussen lijken heel erg op wat @swex hierboven ook al post.

Standaard kan je volgens mij na 60 dagen een dispute openen?
klopt. de tijd zie je in het overzicht. Intussen druppelt het wel binnen gelukkig maar volgend jaar hou ik rekening dat ik rond Chinees Nieuwjaar niks bestel ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
swex schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:02:
[...]

klopt. de tijd zie je in het overzicht. Intussen druppelt het wel binnen gelukkig maar volgend jaar hou ik rekening dat ik rond Chinees Nieuwjaar niks bestel ^_^
Ik heb er nu eentje binnen van de 4. En afgaande op PostNL lijkt nummer 2 vandaag te komen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Yanwen is idd traag .Maar soms krijg je ook geen updates meer, maar ligt het ineens op de deurmat (en zie je vooraf in de PostNL app in elk geval nog een afbeelding van wat komen gaat).
Ik wacht nog op twee artikelen en dan heb ik alles binnen. Vreemd is dat een artikel van dezelfde shop op dezelfde dag is verstuurd, maar eerder binnen is dan de rest. Eigenlijk ook vreemd dat daar van niet alles bij elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
bermuda1980 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:19:
Hebben anderen dit wel eens gehad?

[Afbeelding]

Aanraders over hoe te handelen? Specifiek deze besteld i.v.m. de shipping methode en dan vervolgens doodleuk anders verzenden...
Ikzelf heb hier ook regelmatig last van. Laatst bij 2 bestellingen extra bij betaald voor AliExpress standard shipping en nog wordt het met China Post verstuurd. Ik had zelfs nog bij de order een extra bericht geplaatst om het te versturen met AliExpress standard shipping.
Ik begin er onder tussen behoorlijk moe van de te worden, want tegen de tijd dat je een dispute kan openen zou het er met AliExpress standard shipping al zijn geweest.
Ik open ieder geval wel steeds een dispute, want ik kies juist winkel met AliExpress standard shipping vanwege de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik wacht zelf nog op een aardig rijtje Yanwen brievenbuspakketjes van eind november 2018 / geheel december 2018:
China-shopping: Yanwen levertijd problematiek

Ik heb niet echt de illusie dat ze ooit nog arriveren. Ik heb van de meesten al 1 of meerdere malen de kopersbescherming laten verlengen en ik sta op het punt als die bijna aflopen disputes aan te maken. Hoe goed die verkopers normaliter ook zijn. Ik kan er weinig aan doen dat ze zaken hebben gedaan met een slechte pakketvervoerder.

Overigens komen de Yanwen brievenbuspakketjee vanaf ongeveer half februari wel vrij vlot binnen (2 tot 3 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Gisterenavond iets op Ali besteld richting Belgie met Singapore post, had er alleen over gezien dat de seller nog een 5 days processing time nodig heeft :+

Met daarbij geteld de 23 dagen die bij Singapore Post staan als levertijd naar Belgie zien we het dan wel binnen een maand :P

Alleen jammer dat ik op de productpagina niks terug zie van die 5 dagen processing time, staat enkel '' Estimated Delivery Time:23days '' if you finish your payment today the product will arrive within the delivery time.
Anders had ik daarmee rekening gehouden, bij Fasttech bv zie je op de productpagina wanneer het verzonden gaat worden.

Als ze nog eerst 5 dagen processing time vragen na mijn betaling ga ik het wel heel straf vinden als het dan binnen 23 dagen komt, want dan schieten er 18 dagen over voor te verzenden vanuit China en op mijn deurstoep te liggen met gewoon Singapore Post/Bpost shipping voor 1.60 euro...

Nuja dat gezegd zijnde mijn laatste ePacket van Fasttech was ook bijna 4 weken terwijl het 21 dagen zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 19:45

talin

ES-MA

begin Januari aantal spullen besteld voor een wintersport half Februari.
ik dacht 1,5 maand is genoeg voor een paar handschoenen, skibril houder, en wat kleine dingen.

van al die spullen die ik begin Januari heb besteld zijn is er afgelopen zaterdag 1 binnen gekomen.
de handschoenen...
alle spullen waren onder de 10 euro.
niets op tijd geleverd dus, waarvan 2 na heel wat rare communicatie blijkbaar retour te zijn gegaan.

communicatie is om te huilen: geen antwoord op de vraag of ze me een update kunnen geven over de tracking, welk bedrijf ik moet gaan aanspreken of ze kunnen kijken of ze mijn pakketje hebben en wat de status is.

oftewel het is even niet zoals ik gewend ben: bestellen, 4 a 5 weekjes later ligt het op mijn deurmat ( afgelopen 4 jaar )
ja het is Chinees nieuwjaar geweest, ja het kan wat langer duren.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier ook een aantal bestellingen van 5/9 januari nog niet binnen.
Alles wat later besteld is (stuk of 15 ordertjes) zijn reeds binnen. (Via brievenbus, dan wel afhalen postkantoor)

Ik zag wel dat 1 pakketje via "Philipine Post" verstuurd is?

Ik let echter niet op via welke weg het verstuurd wordt, vaak geen haast bij.
Wel geruststellend dat er meer zijn die ook zo lang wachten op hun bestellingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
PurpleBlue schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:40:
Hier ook een aantal bestellingen van 5/9 januari nog niet binnen.
Alles wat later besteld is (stuk of 15 ordertjes) zijn reeds binnen. (Via brievenbus, dan wel afhalen postkantoor)

Ik zag wel dat 1 pakketje via "Philipine Post" verstuurd is?

Ik let echter niet op via welke weg het verstuurd wordt, vaak geen haast bij.
Wel geruststellend dat er meer zijn die ook zo lang wachten op hun bestellingen :P
Hier ook een Philipine Post. Niet aangekomen. Seller zei een week geleden dat ik nog 20 dagen moest wachten. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
ksborg schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Hier ook een Philipine Post. Niet aangekomen. Seller zei een week geleden dat ik nog 20 dagen moest wachten. We gaan het zien.
Klopt. hier ook, dat ik maar geen Dispute moest openen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn Ali pakje is vandaag vertrokken maar nu zie ik in mijn account dat het met Turkey post is ipv Singapore Post wat ik had gekozen...

Als ik op 17track ga zegt het ook dat Turkey de origin plek is en het van Turkey PTT naar hier gaat komen , lijkt me vreemd maar kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die levertijden uit China tegenwoordig: ben je zelf twee weken in China/Hongkong/Taiwan en worden juist in die tijd allerlei pakjes bezorgd, welke natuurlijk al dik twee maanden onderweg waren.

Eentje is bij afleverpunt afgeven en alweer retour helaas: zal wel niks duur's zijn geweest, aangezien ik daar altijd track en tracé nummers van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik krijg steeds meer het idee dat onderstaand filmpje serieus het Yan Wen sorteer centrum is.
https://www.dumpert.nl/mediabase/7565407/075cd420

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Iemand al eens iets van Ali besteld met een bepaalde verzendwijze en dan uiteindelijk is het met Turkey Post ?

Ik heb iets besteld en gekozen voor Singapore Post naar Belgie ( was de goedkoopste tracked verzendwijze na Aliexpress standard shipping ) en nu zie ik in mijn Order details dat het met Turkey Post is ( tracking begint met RH en eindigt op TR ) maar Turkey Post was niet eens een optie op de bestelpagina ?

Aangezien het pas shipped is verteld de tracking nog niet veel.

17track zegt : Turkey PTT => Unknown 2019-03-17 18:11 Origin: Turkey, Item Is Pre-advised.

Kijk ik bij Ali zelf op de website staat er dan weer Packed for picking-up. Origin China.

en kijk ik bij de Ali app op de telefoon staat er Carrier: Turkey Post Shipment ready for dispatch estimate delivery time : Mar 21 - April 2.

Waarom zegt 17track origin Turkey en de Ali tracking Origin China ?
En iemand een idee hoelang Turkey Post duurt om te leveren ?

[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 18-03-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25
Unicron schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:53:
[...]

Ikzelf heb hier ook regelmatig last van. Laatst bij 2 bestellingen extra bij betaald voor AliExpress standard shipping en nog wordt het met China Post verstuurd. Ik had zelfs nog bij de order een extra bericht geplaatst om het te versturen met AliExpress standard shipping.
Ik begin er onder tussen behoorlijk moe van de te worden, want tegen de tijd dat je een dispute kan openen zou het er met AliExpress standard shipping al zijn geweest.
Ik open ieder geval wel steeds een dispute, want ik kies juist winkel met AliExpress standard shipping vanwege de snelheid.
Ik bestel in China nooit iets dat haast heeft, maar kies wel voor snellere shipping als dat een redelijk vergelijkbare prijs heeft. Het is me echter te veel moeite om achter de verkeerde bestelling aan te gaan, heb dat dan (uiteindelijk) niet gedaan. Dat zal waarschijnlijk ook wel deze praktijk in stand houden natuurlijk... Heeft zo'n dispute je wel eens wat opgeleverd, of is het dus meer principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 19:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik ben nog steeds op een pakketje van eind december aan het wachten, laatste tracking update 22 februari. Opvallend is dat de AE verkoper heeft ook uit zichzelf de buyer protection met 60 dagen verlengd.
Ook zijn er nog 7 andere pakketjes al langer dan 2 maanden onderweg, alle trackingcodes geven aan dat al deze paketjes allemaal al langer dan 2 weken in Nederland zijn. Bij mij is alles wat ik in november t/m januari heb besteld is het een drama, vanaf februari is het weer redelijk normaal te noemen.
Voorlopig verleng ik de buyer protection bij AX maar, want ik denk niet dat ze er vrolijk van worden als ik ineens 10 disputes aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
zekerpixels schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:13:
Ik ben nog steeds op een pakketje van eind december aan het wachten, laatste tracking update 22 februari. Opvallend is dat de AE verkoper heeft ook uit zichzelf de buyer protection met 60 dagen verlengd.
Ook zijn er nog 7 andere pakketjes al langer dan 2 maanden onderweg, alle trackingcodes geven aan dat al deze paketjes allemaal al langer dan 2 weken in Nederland zijn. Bij mij is alles wat ik in november t/m januari heb besteld is het een drama, vanaf februari is het weer redelijk normaal te noemen.
Voorlopig verleng ik de buyer protection bij AX maar, want ik denk niet dat ze er vrolijk van worden als ik ineens 10 disputes aanmaak.
Precies het zelfde beeld bij mij. Ik heb de kopersbescherming van de betreffende pakketjes nu minimaal 1 keer laten verlengen en enkele een 2e keer. Sommige verkopers verlengden het uit zich zelf al. Van een stuk of 2 à 3 loopt de kopersbescherming binnen 11 dagen af. Als die er over ongeveer 6 dagen nog niet binnen zijn maak ik er gewoon dispuuts voor aan. 3 maanden hebben voor mij lang genoeg geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
ksborg schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
[...]

+2 pakketjesvian Yanwen..
1 order op 10 januari, paar dagen terug refund voor gekregen. De verkoper stuurde nog berichtjes van "Please wait another 10 days my friend, please close the dispute" Uh nee...
De laatste tracking update was op 7-2-19 "Handle receptacle at carrier (EDI received).

Bestelling Yanwen besteling van 2 februari ook nog niet aangekomen, Dispute zit er aan te komen..
Laatste update was op 16-2-19 "Data Imported from CN documents", met als locatie de Filipijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Even wat reviews opgezocht van Turkey Post aangezien ik het nog nooit heb gekregen als shipping method.
Laten we gewoon zeggen dat ik beter geen reviews had opgezocht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Is het zo dat als je te vaak een disputen opent je account bij AliExpress verwijderd wordt?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Cupraatjesmaker schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:57:
Is het zo dat als je te vaak een disputen opent je account bij AliExpress verwijderd wordt?
Ik weet niet of dat zo is, maar het lijkt mij puur alleen op basis van hoeveel disputes je aanmaakt niet terecht. Als dat al gebeurd dan vind ik dat er naar de inhoud van de disputes moet worden gekeken: dus of je disputes terecht waren of niet.

Het zou wel gevolgen kunnen hebben voor je AliExpress punten / membership points. Dit aangezien het dan een niet voltooide bestelling is. Maar dat je geen punten krijgt voor een niet voltooide bestelling vind ik nog best wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Je wilt niet weten hoeveel disputes ik al aangemaakt heb in de honderden bestellingen die ik gedaan heb. Ik denk dat het wel wat meevalt, zolang je maar goed kunt onderbouwen, dan is er niks aan de hand heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
Ja, als je in verhouding veel disputes opent blokkeren ze je account.
Onderbouwing van je claims lijkt er niet toe te doen, er zijn mensen die disputes geopend hebben en deze alle ook valide waren volgens Aliexpress zelf, maar later geblokkeerd werden omdat ze het dispute systeem zouden misbruikt hebben.
Geen idee hoe het precies werkt of wat de trigger precies is dat accounts blokkeert, het lijkt op een soort AI systeem, maar zolang je dispute percentage onder de 10% zit en je natuurlijk valide dispute redenen hebt zou je je nergens druk om moeten maken denk ik.
Als je toch veel claims moet maken op een bepaald moment zou je ook nieuwe accounts kunnen openen als preventiemaatregel, ik heb gelezen dat veel mensen dat doen die heel actief zijn op Aliexpress.
Nog beter is wellicht om indien je die hebt een creditcard te gebruiken als betaalmethode, indien Aliexpress dan niet mee werkt dien je een claim in bij je cc maatschappij.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mmmm mijn 2 pakjes wat ik al sinds maandag kan volgen zeggen nu al de hele day op 17 track dat ze niet gevonden kunnen worden in het system van de carrier, achteruit is het nieuwe vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
PurpleBlue schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:01:
[...]
....dat ik maar geen Dispute moest openen :D
Toch het dispute geopend, ent tracking info erbij gedaan.
Aliexpress heeft er akkoord op gegeven!
Dit is nu de status; nog steeds:

2019-02-07 12:50 Netherlands (the), Handle receptacle at carrier (EDI-received)
2019-02-07 10:28 Netherlands (the), Handle receptacle at carrier (EDI-received)
2019-01-12 07:21 Philippines, Data Import for CN documents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Wow, pas na 2 maanden mijn 2 bestellingen binnen van AE via ChinaPost small package. Waar is de belofte van PostNL dat het binnen een week of 2 geleverd wordt? ;) https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html

Volgens de leveranciers waren de pakketjes ook al een lange tijd in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Wasabi! schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:23:
Wow, pas na 2 maanden mijn 2 bestellingen binnen van AE via ChinaPost small package. Waar is de belofte van PostNL dat het binnen een week of 2 geleverd wordt? ;) https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html

Volgens de leveranciers waren de pakketjes ook al een lange tijd in Nederland.
Je bent in de war met "AliExpress Standard Shipping" dat inderdaad met PostNL International Mail gaat en er inderdaad vaak 2 weken over doet. China Post heeft pas in Nederland zelf met PostNL te maken en duurt gerust 1 à 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Zorg gewoon dat als je je spullen wel krijgt netjes feedback geeft. Maakt je betrouwbaarder. Heb deze maand zonder problemen 5 disputes aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik schreef aan een verkoper dat ik een bestelling van 30 januari nog steeds niet had ontvangen en of het mogelijk is een refund of resend te regelen is. Ik krijg deze best wel bizarre reactie terug:
Dear,The shipment you choose the cheapest untrackable shipment method , also it is most slowly one.I advise you choose the trackable shipment and pay shipping fee next time if you need to get parcel faster. we 100% sent out the parcel for you. Because we always belive that God will punish lier and cheater,bring good luck to honest people .I extend the protection time for you ,Please wait for some more days , dear
De verkoper gaat er maar vanuit dat ik geen geduld heb terwijl ik 2 maanden geduld hebben toch ruim zat vind. En ik geloof ook best dat de bestelling daadwerkelijk verstuurd is aangezien de tracking in het begin het pakketje netjes gevolgd heeft. Het gaat mij er meer om dat het pakketje daadwerkelijk geleverd wordt.

En dan god, lieger, bedrieger, etc. er in noemen. Ik vind dat nogal wat.

Afijn... De kopersbescherming is nu van 10 naar 40 dagen gezet door de verkoper. Dat dan eerst maar weer eens afwachten.

Ik heb ook maar eens de verkopers van talloze pakketjes van eind november t/m begin februari aangeschreven of ik een refund of resend kan krijgen. Ben onderhand wel een beetje flauw van al 3 maanden wachten op die Yanwen zendingen waar dit normaal maar 3 tot 4 weken duurt. Sterker nog: ik heb al diverse bestellingen van na 15 februari al binnen 3 tot 4 weken weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Joen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:29:
[...]

Je bent in de war met "AliExpress Standard Shipping" dat inderdaad met PostNL International Mail gaat en er inderdaad vaak 2 weken over doet. China Post heeft pas in Nederland zelf met PostNL te maken en duurt gerust 1 à 2 maanden.
Ah, voor goedkope items zijn deze AE standard shipping prijzen best prijzig (in mijn geval de verzendkosten duurder dan het artikel), aangepast aan PostNL denk ik dan maar. Het rare is dat met YanWen een ander artikel wel binnen 2 weken in mijn bezit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wasabi! schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Ah, voor goedkope items zijn deze AE standard shipping prijzen best prijzig (in mijn geval de verzendkosten duurder dan het artikel), aangepast aan PostNL denk ik dan maar. Het rare is dat met YanWen een ander artikel wel binnen 2 weken in mijn bezit was.
Eind vorig jaar had AliExpress Standard Shipping vaak wel fatsoenlijke prijzen van gratis tot €2,=, maar de laatste tijd zie ik het veel naar tot wel €5,= gaan inderdaad. Ik gebruik uit vrij weinig uit eigen keus, maar daar waar het als enige keus en alleen tegen €5,= beschikbaar is ga je nog wel een keer extra nadenken of je een goedkoop artikel wel met zoveel verzendkosten wilt hebben.

Yanwen varieert erg qua doorlooptijd. Ze kunnen binnen 2 weken zijn, binnen een maand of zoals bij bestellingen van eind november t/m half februari: helemaal niet. :+ Tot eind november had ik alleen maar positieve ervaringen met Yanwen en sinds half februari gaat het ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Eindelijk na 5 dagen sinds ''shipping'' eens een update op mijn Turkey Post zending van Ali : 2019-03-21 16:30 Origin, Item is at agent warehouse
Dus we zijn eindelijk vertrokken.

Mijn Mi Powerbank die met een LX...…..NL tracking komt wel nog steeds niks, heb serieus de indruk dat verkopers op Ali altijd dagen op voorhand een ''has been shipped '' status sturen terwijl ze nog niet eens je label hebben geprint, zo is het wel heel gemakkelijk om de process time te verkorten.

Mijn LX NL tracking nummer is nog totaal onbekend op 17track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Joen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:37:
Ik schreef aan een verkoper dat ik een bestelling van 30 januari nog steeds niet had ontvangen en of het mogelijk is een refund of resend te regelen is. Ik krijg deze best wel bizarre reactie terug:

[...]

De verkoper gaat er maar vanuit dat ik geen geduld heb terwijl ik 2 maanden geduld hebben toch ruim zat vind. En ik geloof ook best dat de bestelling daadwerkelijk verstuurd is aangezien de tracking in het begin het pakketje netjes gevolgd heeft. Het gaat mij er meer om dat het pakketje daadwerkelijk geleverd wordt.

En dan god, lieger, bedrieger, etc. er in noemen. Ik vind dat nogal wat.

Afijn... De kopersbescherming is nu van 10 naar 40 dagen gezet door de verkoper. Dat dan eerst maar weer eens afwachten.
Juist vanwege dit soort onzin ga ik de verkopers niet meer aanschrijven. Ik open bij het vervallen van de kopersbescherming linea recta een dispute. Accepteren ze het zonder gezeik, dan krijgen ze nog een positieve feedback. Anders wordt het een negatieve review.

Ondertussen ben ik al diamond member, dat zal de dispute process flink versnellen.
Ik heb ook maar eens de verkopers van talloze pakketjes van eind november t/m begin februari aangeschreven of ik een refund of resend kan krijgen. Ben onderhand wel een beetje flauw van al 3 maanden wachten op die Yanwen zendingen waar dit normaal maar 3 tot 4 weken duurt. Sterker nog: ik heb al diverse bestellingen van na 15 februari al binnen 3 tot 4 weken weer binnen.
Zelfde hier. Gisteren door het lijstje heen gegaan en stuk of 6 disputes geopend van bestellingen waarvan de kopersbescherming verlopen zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Ik kom deze pagina net per toeval tegen: https://www.postnl.nl/kla...-vertragingen/buitenland/
De pagina vermeld oorzaken voor vertragingen met buitenlandse pakketten. Helaas kan ik er geen verklaring op vinden voor pakketten van Yanwen die hier maar niet arriveren.

kmf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:07:
[...]

Juist vanwege dit soort onzin ga ik de verkopers niet meer aanschrijven.
Op dit moment ben ik nog voldoende positief. Het was ook mijn allereerste contact met die verkoper. Die krijgt dan bij mij nog de voordeel van de twijfel. Ik vond vooral de taal die hij/zij uitsloeg nogal groots.
Ik open bij het vervallen van de kopersbescherming linea recta een dispute. Accepteren ze het zonder gezeik, dan krijgen ze nog een positieve feedback. Anders wordt het een negatieve review.
Moet ik misschien ook maar eens vaker gaan doen. Tot dusver hanteer ik veelal 1 tot maximaal 2 verlengen van de kopersbescherming voordat ik aan een dispuut begin. Ik ben redelijk geduldig, maar bij mij kan ook wel degelijk een grens worden bereikt.
Ondertussen ben ik al diamond member, dat zal de dispute process flink versnellen.
Ik ben momenteel ook diamond member. Tot dusver verliep mijn geringe aantal disputes ook prima.
[...]

Zelfde hier. Gisteren door het lijstje heen gegaan en stuk of 6 disputes geopend van bestellingen waarvan de kopersbescherming verlopen zijn.
Oh als ik het doe doe ik het vaak vlak voordat de kopersbescherming verloopt. Ik heb er altijd zo'n gedachte bij gehad dat het dan makkelijker af te handelen is of zo en je niet zomaar te laat dan kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 22-03-2019 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Zo, na 4 weken eindelijk mijn kleine pakketje binnen.
De postbode, geen pakketbezorger, had het bij zich en belde netjes aan.
Was dus te volgen tot het China uit was, daarna niet meer.
Stond op de verpakking ook "untracked" voor het opgegeven track and trace nummer van China Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Hoe lang wachten jullie voor je de seller een bericht stuurt als je tracking niet werkt?

Woensdag ochtend rond 8u bericht gehad van de seller “Dear Friend
We have created the shipment for your package.” En staat het in de ali app als shipped en tracking op zending gereed voor verzending.

Is met PostNL maar sinds dat ogenblik nu nog steeds onbekend op 17track, wat me doet denken dat ze me gewoon een shipped bericht hebben gestuurd terwijl ze nog dagen processing nodig hebben.

Zo wel 17TRACK als internationalparcel als postnl site zelf kunnen nog niets met de lx nl track wat ik woensdag ochtend heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
De zendingen met NL...LX kun je pas via PostNL traceren als ze in Nederland zijn aangekomen. Tot die tijd zul je het met de informatie van Ali zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Dat weet ik maar het ging meer om het feit dat 17TRACK de nummer nog helemaal niet herkend. Normaal heb je toch al op zijn minst dan pre advised ofzo als je de tracking al bijna 3 dagen hebt.

Zal wel een gevalletje zijn van we geven je een shipped status maar moeten nog 5 dagen processen.
Vond het al vreemd dat ik 2u na betalen een tracking kreeg want de shop waar ik heb besteld zei processed within 7 days dus zullen wel weer veel te vroeg de tracking hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
17TRACK gebruikt de informatie van PostNL, daarom zie je nog niets.

[ Voor 81% gewijzigd door hcQd op 22-03-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ja maar 17TRACK werkt ook wel al in China bij postNL zendingen, bv als postNL je pakje daar oppikt of in hun systeem komt voor het het vliegtuig in gaat... wat dus los staat van je opmerking dat het eerst in NL moet aankomen, dat heeft alleen relevantie als je bv in de postNL app wil volgen.

Mijn vraag gaat dus over dat eerste stuk, 17TRACK geeft je al lang info voor je pakje bij postnl in NL is, oa wanneer het china dus verlaat of daar is opgepikt

Anyway ben er ondertussen wel al vrij zeker van dat het weer zo een seller is die je al tracking geeft en een shipping melding terwijl hij nog dagen nodig heeft voor het daar opgepikt gaat worden, dus we wachten nog maar af tot maandag en hopelijk dan beweging, seller hield toch vast aan levering rond 14/4.

[ Voor 25% gewijzigd door Katmi op 22-03-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Katmi meestal stuur ik geen melding naar de verkoper dat ik geen track&trace zie. Met een beetje geduld komt er vanzelf een update. De kopersbescherming is belangrijker om in de gaten te houden. Als het daar binnen maar geleverd wordt. Maar als ik in heel zeldzame gevallen toch ga twijfelen stuur ik zo ongeveer na 1,5 tot 2 weken een bericht.

Onderstaand is de uitvoer van mijn track&trace app en dan zie je dat er nog aardig wat tijd zit tussen de bevestiging van verzending en de volgbaarheid via PostNL. "#2" is de track&trace via Cainiao (AliExpress zelf) en die is wel wat eerder met de eerste statusupdates. "AE:", de status over de PostNL app melding en dat het bezorgd is in de brievenbus zijn statussen die ik handmatig toegevoegd heb.

Samenvattend: 26 januari tijdens Chinees Nieuwjaar besteld, 12 februari de verzendbevestiging en pas 5 maart volgbaar bij PostNL. Via Cainiao al op 13 februari volgbaar.

Aanbieder: PostNL
Trackingnummer: LX...NL
Gewicht: 0,04 kg

Geschiedenis Leveringen:
-----------------------
13 maart 2019, 12:26:
Bezorgd als brievenbuspost
13 maart 2019, 11:15:
Zending in brievenbus (NL)
13 maart 2019, 10:11:
Bezorger is onderweg (NL)
13 maart 2019, 02:38:
PostNL app: nieuwe brievenbuspost onderweg
13 maart 2019, 02:01:
Zending is bij PostNL (NL)
13 maart 2019, 02:01:
The item is on transport to the local sorting centre
12 maart 2019, 10:29:
Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
12 maart 2019, 10:27:
Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
12 maart 2019, 09:49:
The item has been processed in the country of destination
12 maart 2019, 08:49:
Ontvangen in land van bestemming (NL)
11 maart 2019, 12:41 (Ontvangen: #2):
Arrive at destination country
11 maart 2019, 12:41:
The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
9 maart 2019, 07:00 (Ontvangen: #2):
Airline arrive at destination country
9 maart 2019, 02:40 (Ontvangen: #2):
Airline departure from original country
7 maart 2019, 14:55 (Ontvangen: #2):
7 maart 2019, 10:58 (Ontvangen: #2):
6 maart 2019, 21:36:
AE: Package arrived in destination country
6 maart 2019, 11:13 (Ontvangen: #2):
6 maart 2019, 06:31 (Ontvangen: #2):
5 maart 2019, 12:00 (Ontvangen: #2):
Hand over to airline
5 maart 2019, 07:50:
The item is ready for shipment
5 maart 2019, 07:48:
The item is pre-advised
3 maart 2019, 17:03 (Ontvangen: #2):
Received by line-haul
26 februari 2019, 19:46 (Ontvangen: #2):
Order information received by carrier
26 februari 2019, 19:45 (Ontvangen: #2):
Export clearance success
26 februari 2019, 19:35 (Ontvangen: #2):
Outbound in sorting center
13 februari 2019, 08:22 (Ontvangen: #2):
Inbound in sorting center
13 februari 2019, 07:52 (Ontvangen: #2):
Accepted by carrier
12 februari 2019, 08:27:
LET OP! BESTELLING TIJDENS CHINEES NIEUWJAAR! 25 jan - 14 feb
12 februari 2019, 08:27:
AE: Tracking info ontvangen en verwerkt
26 januari 2019, 23:03:
AE: Bestelling geplaatst

Beheer en volg je pakketten gemakkelijk met 'Deliveries' voor Android: http://bit.ly/DeliveriesGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Joen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:13:
Ik kom deze pagina net per toeval tegen: https://www.postnl.nl/kla...-vertragingen/buitenland/
De pagina vermeld oorzaken voor vertragingen met buitenlandse pakketten. Helaas kan ik er geen verklaring op vinden voor pakketten van Yanwen die hier maar niet arriveren.

Same here, ook twee Yanwen pakketten die na twee maanden nog altijd niet aangekomen zijn. Besteld net vlak voor Chinees Nieuwjaar.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
l3art schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:35:
[...]

Same here, ook twee Yanwen pakketten die na twee maanden nog altijd niet aangekomen zijn. Besteld net vlak voor Chinees Nieuwjaar.
Hier ook een boel. Zelfs andere kanalen zoals Bpost (woon in Belgie) gaan ook zeer langzaam.
Waar ik vorig jaar op sommige periodes de meeste bestellingen binnen had na 3 weken duurt het nu 3 weken voordat ze China verlaten.
Heb een zending waarvan de seller na 5 werkdagen het pakket op 'sent' heeft gezet en waar ik niks zag bewegen, enkel 'waiting to pickup'. 1 Week later, nadat ik vraag waarom het pakket nog niet vertrokken is krijg ik een melding dat hij het met een andere leverancier heeft opgestuurd en toen werd het ook terug stil.
Ook zie ik dat verzendkosten plots van 1 a 2 euro naar 5 a 6 euro zijn gegaan voor bepaalde zaken tov vorig jaar.

Je weet dat het wat langer kan duren als je in China besteld, maar als deze trend zich voortzet van 2 a 3 maand dan gaat het hun veel klanten kosten. En als je de meeste sellers dan contacteert krijg je deze 'Hello, my friend, can you ask the local post office whether the parcel has arrived?'' of andere onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 11:13
Ik wacht al weken op een pakket die al weken in Nederland is, is verzonden met SF express.

Ben benieuwd hoelang dit nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Luke-san schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:32:
En als je de meeste sellers dan contacteerd krijg je deze 'Hello, my friend, can you ask the local post office whether the parcel has arrived?'' of andere onzin.
Ja die erg herkenbare onzin ja. :P
Ik antwoord ze dan altijd maar netjes dat het lokale postkantoor niet betrokken is bij dat type verzending en dat PostNL altijd naar de afzender doorverwijst om een onderzoek op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Na >15 jaar China bestellingen denk je dat je alles wel al een keer hebt meegemaakt qua smoesjes, bestelperikelen e.d. :+
Maar nu toch weer wat nieuws bij AE:

Zit nog te wachten op een aantal kleine spulletjes, begin januari besteld. Nog steeds niet binnen. En de automatische verlengproducedure was al ingegaan voor een aantal orders.
Ok, dan nog maar wat langer wachten. Meestal komt het uiteindelijk wel.

Wat schetst mijn verbazing? 2 orders werden automatisch 'finished' gezet, terwijl ikzelf echt niet heb aangegeven dat het is binnengekomen. :N
Pas als je naar de order details kijkt, zie je staan "Order has been automatically confirmed by the system because no action received from buyer within the buyer protection time. "

Afijn, maar weer een dispute aanmaken... Zucht... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@ehtweak Volgens mij moet dan echt de kopersbescherming verlopen zijn geweest en de verlenging net te laat zijn geweest. Ik begrijp uit je bericht dat je nog in de 15 dagen zit dat je nog een dispute kan aanmaken en dat zou ik zelf dan ook zeker gedaan hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn laatste update van een AE pakje via Turkey Post staat op 2019-03-23 07:38 Origin, Item departed from origin maar destination nog steeds als unknown...

In vergelijking mijn ander pakje van AE met PostNL zei al meteen na ''item deposited'' dat het naar Belgium ging met Bpost geleverd.

Hopelijk dat het eerste van turkey post nu snel update want is de eerste keer dat destination maar unknown blijft op 17track.

Ondertussen nog zo een rugzak bij gekocht waar je langs buiten een usb kunt inpluggen, zo zijn er wel 100 op AE te koop :+ ditmaal gratis shipping met China post registered air mail, zo blijf je maar bezig op die tracking websites :P

En nog een braided lightning cable die naar het schijnt 2.4A ondersteund en aan de lightning aansluiting zit een groene LED ring zodat je je telefoon vind in het donker, moest ik niet hebben maar voor 2.60 euro voor 1m gaan we niet klagen, deze wel met aliexpress standard shipping, was 89 cent tov gratis untracked, maar het verschil in levering zou wel bijna 2 weken zijn dus voor die 89 cent :)

Normaal zou pakje 1, 2 en 4 moeten aankomen rond 14 of 15/4, en de rugzak eind April, postbode zal denken daar heb je hem weer met die China rommel :P

[ Voor 49% gewijzigd door Katmi op 25-03-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg dit keer van de AE seller een heel uitgebreid antwoord en excuus m.b.t. een nog ontbrekende bestelling.

Een specifiek gedeelte hieruit is wel interessant:

I'm sorry for the parcel delay. Due to the long distance and instability of international shipping, it is customary that about 1% of the packages will be lost and 3% of the packages can't be delivered in time.

M.a.w. dan weten we gelijk weer wat de 'normale' probleemgevallen zijn... :+
Dat zal vast in de prijzen verdisconteerd zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2019 22:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ehtweak schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:46:
Kreeg dit keer van de AE seller een heel uitgebreid antwoord en excuus m.b.t. een nog ontbrekende bestelling.

Een specifiek gedeelte hieruit is wel interessant:

I'm sorry for the parcel delay. Due to the long distance and instability of international shipping, it is customary that about 1% of the packages will be lost and 3% of the packages can't be delivered in time.

M.a.w. dan weten we gelijk weer wat de 'normale' probleemgevallen zijn... :+
Dat zal vast in de prijzen verdisconteerd zijn!
Dat zou wel verklaren waarom ik bij aardig wat verkopers de verzendkosten omhoog heb zien gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dat zou ook verklaren waarom er 2 pakketjes maar niet aan willen komen... één seller heeft zelfs een resend gedaan, maar die is ook alweer anderhalve maand onderweg :P

Volgende keer maar weer via AE Standard shipping laten versturen. Dan maar wat extra centen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Weet er iemand wat CNE is qua verzendwijze ? de Ali pagina in mijn orders zegt CNE Express en als keuze had ik china registered air mail gekozen, maar volgens de Ali tracking zou dit al binnen 2 weken moeten opdagen terwijl de optie die ik koos 30 dagen zei.

Is CNE een snellere versie ? tracking begint met 3A en eindigd gewoon op een cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Date Status and location (eng )
Jan 3, 2019 23:17 YANWEN Logistics
Yanwen Acceptance.
Jan 4, 2019 01:11 YANWEN Logistics
Process completed in yanwen sorting center.
Show intermediate events (6)
Jan 4, 2019 20:07 Aliexpress-Cainiao
Outbound in sorting center
Jan 4, 2019 20:08 Aliexpress-Cainiao
Order information received by carrier
Jan 7, 2019 03:47 PHLPost
Data Import for CN documents
PHILIPPINES
Jan 22, 2019 21:05 PHLPost
Handle receptacle at carrier (EDI-received)
Netherlands (the)

Na 90 dagen maar een dispute aangemaakt want dit gaat nergens over en de verschillende pakketjes komen gewoon niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik had op 5 januari iets besteld via Ebay, en kreeg de melding dat het op 9 januari verstuurd is.

Nu 3 maanden later nog niets ontvangen, dus maar een geschil gestart op de website van Ebay. De verkoper is blijkbaar met de noorderzon vertrokken en bericht versturen naar de verkoper resulteert in een foutmelding.

Ik kreeg binnen een kwartier al een mailtje terug van Ebay dat het volledige bedrag teruggestort wordt.
We've issued a refund of $ 32.99 back to the original funding source you used to purchase this item. Please allow 48 hours for it to process.

We didn't receive valid tracking information from the seller.
Final decision: This case was found in your favor.
Ik ben tevreden. In al die jaren dat ik in het buitenland aan het shoppen ben geweest, is dit de eerste bestelling die niet aankomt. Maar als ik bovenstaande berichten lees zijn er meerdere die niks meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik heb er momenteel 4 in omloop en kan niet echt klagen, al gaan sommige toch sneller dan andere.

1ste pakje van AE via Turkey Post is op 21/3 door seller verstuurd, 23/3 at agent warehouse en gisterenochten in Istanbul door de douane gegaan en op weg naar Belgie nu, dus hier geen enkele klacht over snelheid.

2de pakje besteld op 25/3 met AliExpress standard shipping en ook al sinds de avond erna in country of origin shipping warehouse.

3de pakje ook op 25/3 en ook al aangemeld bij CNE Express, zal zien hoe snel dit gaat gaan.

Enige waar ik eigenlijk niet tevreden over ben is pakje 4, besteld op 20/3 s'ochtends en nu al sinds 23/3 niks meer buiten '' item deposited 07:20 '', is een PostNL pakje met LX NL barcode.

Postnl.post zegt 23-03-2019 06:56 The item is ready for shipment BELGIUM
Bpost zegt Verwerking in Buitenland 23/03/2019 07:20 Zending afgegeven

Seller antwoord 0.0 op berichten, dus enige wat ik met dit pakje kan doen is hopen dat het de komende 4-5 dagen in beweging schiet zoals de rest, guess dat ik blij mag zijn dat het al toont als item deposited dus de seller heeft het blijkbaar wel overgedragen want postnl.post herkend de barcode ook al.

Is eigenlijk het belangrijkste pakje van de 4 ( xiaomi 2i 10.000mAh power bank ) , de andere 3 is een rugzak, braided Apple lightning cable van 1m en een pokemon go plus wristband, dan heb ik toch liefst dat PostNL pakje binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 27-03-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:35
Ik heb voor het eerst sinds maanden weer een erg trage zending. Het pakket is al ruim een maand onderweg inmiddels en leek van de aardbodem verdwenen te zijn maar komt nu toch weer boven water gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sblkdM1.jpg(volgens mij doet de foto het niet, zie dan: https://i.imgur.com/sblkdM1.jpg)

Ben heel erg benieuwd hoe lang dit nu nog gaat duren, ben het wachten inmiddels wel zat namelijk 🤣.

[ Voor 9% gewijzigd door Rik. op 27-03-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:53
Mijn ervaring de laatste maanden is dat er meer via Philippine Post verstuurd wordt en dat die heel erg traag is.
Tot nu toe komt alles wel aan maar het duurt soms 2 of 3 maanden :(
Ik heb er nu eentje die die drie maanden bijna aan gaat tikken. Benieuwd of het nog binnen gaat komen. Anders maar een dispute starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn AE pakje met Turkey Post is vanochtend aangekomen bij de Belgische Douane ( I know betekend nog niet morgen aan de deur ) was op 23/3 departed from origin ( China ) dus vind ik qua tijd heel netjes.

Wou dat ik hetzelfde van mijn PostNL pakje kon zeggen, staat al sinds diezelfde 23/3 op '' ready for shipment '' en volgens alle tracking apps die ik gebruik zou het binnen 8-12 days moeten binnen zijn :')

Laatste tracking info op een app genaamd Parcels ( meest up to date ) zegt 23 March 07:20 Announced Netherlands na Item Deposited, dus ik denk dat er gewoon geen tracking op dat pakje zit tot het vanuit China bij PostNL in NL raakt. in een sorteercentrum.

Dusja we wachten verder af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Als je trackingcode met een U begint, dan kan je het buiten China inderdaad niet meer volgen.
Die letter U staat voor Unregistered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Nope, begint met LX en eindigt met NL, wat ik vreemd vind is dat ik al tracking nummers zoals die heb gezien bij andere mensen en daar kan je volgen dat het naar de freight carrier etc gaat, die van mij beweegt al 5 dagen geen centimeter.

Wss een vergeten container die ze binnen een week wel terug vinden, want dit is zelfs voor PostNL vanuit China heel traag, op die tijd is mijn Turkey Post pakje van China naar Istanbul gevlogen, douane gehad, van Istanbul naar Belgie gevlogen en nu bij de BE douane, en die shipping methode was dezelfde prijs en had dezelfde levertijd ( binnen 23 dagen )

Edit : Net ff gechat met Ali support en ze zeiden dat seller idd had geshipped op 20-3 en laatste update is 23-3 item deposited, als ik op 30 maart rond middernacht PST nog geen update zie moest ik al een dispute indienen volgens de chat agent.

Vind ik persoonlijk al snel dus ga het nog geven tot volgende Maandag of Dinsdag ( 1-2 April ) om zeker te zijn.

Edit 2 : ofwel is het totally random luck na Ali support te contacten of puur toeval maar 2 min geleden opeens ''Parcel Status: Arrived in destination country; awaiting customs clearance'' in de Ali tracking voor het PostNL pakje.
Geen idee of dat uberhaupt klopt want elke tracking app die ik gebruik spreekt nu elkaar tegen voor dit pakje :P

[ Voor 45% gewijzigd door Katmi op 28-03-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voor het eerst sinds lange tijd op AliExpress weer een dispute aangemaakt voor een niet ontvangen pakketje.

Ik was al ongeveer een week in gesprek met de verkoper. Waar anderen redelijk serieus (maar wel met standaard antwoorden) reageren dat ze een onderzoek bij het postbedrijf zullen starten en vragen of ik over een paar dagen naar de status wil vragen houd deze verkoper mij aan het lijntje met vragen als "wil je nog een poosje afwachten?", "heb je al contact opgenomen met het lokale postkantoor?" en de topper "wat zegt de track&trace"? Sjongejonge, ik schrijf hem niet voor niets dat ik al 3 maanden op 3 pakketjes wacht.

De verkoper had van die 3 pakketjes al vaker uit zich zelf de kopersbescherming verlengd, maar van 1 van de 3 geraakte pakketjes verliep de kopersbescherming over 14 uren. Na een week aan het lijntje te worden gehouden vond ik het wel welletjes geworden en heb ik een dispute aangemaakt.

Voor de andere 2 pakketjes heeft hij kans nog een fatsoenlijke oplossing te bieden alvorens ik een dispute aanmaak, omdat daar nog een wat langere duur qua kopersbescherming over is.

De verkoper op zich zelf is wel goed, want de producten kwamen tot de pakketjes van half november t/m half februari altijd wel goed aan en die van na half februari ook wel. En hij heeft ook veel van de producten die ik regelmatig zoek. Ik denk dat ik dan ook ondanks dit akkefietje wel bij deze verkoper blijf bestellen in de toekomst.

Van alle pakketjes uit die periode die nog niet binnen zijn is dit de 2e waar voor een oplossing gezocht moest worden. Hier voor bij een andere verkoper al vrij snel en netjes het aanbod gekregen om het product opnieuw opgestuurd te krijgen. En bij de rest loopt nog een verlengde kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Postnl.post tracking :
23-03-2019 06:56 The item is ready for shipment BELGIUM
22-03-2019 21:19 The item is pre-advised

Mag nu toch wel eens stilletjes een hamster in het wiel gaan zitten daar in China voor PostNL, zal waarschijnlijk wel rond 20 April gaan zijn ( als ze het al niet kwijt zijn ) , 24track spreekt zelfs van tussen 21 April en 10 Mei....
Voor die levertijd had ik ook PostNL niet moeten betalen en had ik gratis China registered airmail kunnen nemen op Ali.

Wat ook grappig is is de tracking van Ali zelf, gisteren contact gezocht met hun helpdesk over deze tracking en zodra het gesprek eindigt vliegt opeens die Ali tracking naar '' arrived in destination country, awaiting customs clearance''
Klopt dus geen hol van want Bpost zegt '' onderweg naar Belgie '' en postnl.post nog steeds die tracking info van 23-3.

Achja who knows, ik heb al eens gelezen in oudere posts dat het een PostNL bulkzending kan zijn als het zo lang op die status blijft staan maar Joost zal het weten.
Op die tijd van 23-3 tot gisteren 29-3 al een ander pakje binnen gehad van Ali via Turkey Post, was shipped op dezelfde dag als deze tracking.

[ Voor 18% gewijzigd door Katmi op 30-03-2019 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nav Joen in "China-shopping levertijdentopic" :
Ik krijg voor 1 van de 3 pakketjes (niet die waar ik het dispute voor heb aangemaakt) ineens een melding in de PostNL app dat die vandaag door de postbode bezorgd zal worden. Een pakketje die ik op 20 december 2018 besteld heb! Wie had ooit gedacht dat die nog zou arriveren!

Op het dispute van een ander pakketje uit november bij die zelfde verkoper heb ik een refund toegekend gekregen. Omdat mijn beklag bij hem o.a. ook over het pakketje gaat die nu bezorgd zal worden weet ik mij niet helemaal een houding naar de verkoper te geven aangezien er klaarblijkelijk na 3 maanden toch nog pakketjes doorkomen.

Update 13:20 uur:
En hij is binnen! :)

Overigens heb ik deze week ook een pakketje via China Post ontvangen in de brievenbus die binnen 10 dagen (!) is bezorgd. Unregistered! Die Aziaten blijven je verbazen in alle opzichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 30-03-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Joen schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:15:
Die Aziaten blijven je verbazen in alle opzichten.
helaas niet altijd even positief :')

Ik geef mijn pakje nog tot eind van aankomende week voor een tracking update en anders richting Ali support, mijn seller reageert op helemaal niets en was enkel snel om mij 10 dagen geleden te melden dat hij een verzendlabel had afgedrukt.

Heb in mijn omgeving met kennissen gechat en iedereen met een LX NL pakje van Ali de laatste maanden had een paar dagen na '' item is ready for shipment '' al een update van '' at handover point from freight carrier to PostNL ''

Ik heb 2 tracking status sinds ik het nummer heb ontvangen 9 dagen geleden en dat is 22-3-2019 item has been pre-advised en 23-3-2019 rond 7u00 ' Item ready for shipment '' op postnl.post.

Sindsdien stilte als de dood, wat ik uiteindelijk wel altijd ergens verwacht met een pakje uit China maar toch niet meteen na '' item is ready for shipment '' en al helemaal niet voor bijna 8 dagen aan een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws meegemaakt! 8)
Heb een bestelling gedaan, via eBay, wat uit Shenzen verstuurd is. Totaalbedrag net iets meer dan 1 (!) EURO, en daarbij een uitgebreide tracking, waarbij zelfs het vliegtuig/flight number aangegeven wordt. :+

Wel grappig, kan ik via Flightradar24 zien wanneer het betreffende vliegtuig op en neer vliegt tussen Shenzen en Seoul. :)

2019-03-30 19:32 Plan to sail, plan flight number KE0828-0925, scheduled departure time 12:45
https://www.flightradar24.com/data/flights/ke828
ben benieuwd of ik zo meteen het hele vliegtraject te zien krijg.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 12:34
M'n pakketje neemt de toeristische route. 23 februari opgestuurd. 7 maart ging hij naar de "airline" en de verwachtte aankomsttijd was 28 á 29 maart. Airline betekent in dit geval dus mooi de trein. Heel China door, 18 maart in Kazachstan. Via Rusland, Wit-Rusland, Polen en waarschijnlijk Tsjechië naar België. Onderweg had de trein wat vertraging opgelopen:
arrive in Mala, Estimated time of arrival at port:3-30/3-31, Reasons for delay: because it took much time for the train to do the reloading in Brest.
Mooi dat de reden voor de vertraging erbij staat. Nu is het pakketje in Luik en dan zal het vanaf daar verder gaan met Bpost en PostNL denk ik.

Voor een LVS code vind ik het erg goede informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Tja... dit heb ik nog nooit meegemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qBDxl1S.png

Omdat ik die spullen graag wil hebben, eventueel ook wel dubbel, heb ik het maar opnieuw besteld. Dit keer in aparte bestellingen zodat het in 3 pakketjes langskomt en niet als 1 pakket @ 20 euro in totaal.

Maarre.. hebben jullie ook niet zo'n last van dat je geen disputes meer kan openen zolang de protection nog niet verlopen is? Al duurt het nog een paar uur, dan nog kan je geen dispute openen, waardoor ik alles maar mmmoet gaan nalopen om op tijd een dispute openen... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door kmf op 01-04-2019 15:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Wou even met Ali chatten over de seller die niet antwoord op berichten en toen ik het item koos waarvoor ik contact op neem ( heb 3 ali orders lopen atm ) zei de chat bot al zelf om een dispute te openen en zo gedaan, hoewel mijn buyer protection nog 35 dagen was.

Gewoon resoluut geen tracking update sinds 23-3 en dat voor een PostNL pakje en dan gewoon op de eerste stap '' item ready for shipment ''...

Seller antwoord totaal niet op berichten ( vriendelijk 3x gevraagd of het shipped was of gewoon in zijn postvak uit lag en telkens 72u gelaten voor reply )
Volgens zijn shop info verstuurd hij op Monday,Tuesday and Friday pakjes en die dagen zijn al 2x voorbij gekomen sinds ik heb betaald op 19-3.

3 screenshots aan mijn dispute gehangen waar duidelijk op staat dat er geen tracking is sinds 23-03-2019 7u20 Item ready for shipment, zowel op Bpost als op Postnl.post als op 17track.
Als de seller kut wilt wezen en niet wilt antwoorden op een simpele vraag dan ben ik ook kut en lap ik hem een dispute.

Als ik een refund krijg dan bestel ik het ding wel op een Benelux shop, gezien dat het maar 9 euro duurder is en voor 22u30 besteld , morgen in huis.
Gaat om een powerbank en heb ik echt wel nodig voor on the road mijn smartphone bij te vullen.

Grappig is dat 1 van mijn andere 3 pakjes vanochten al op de import luchthaven in Luxemburg is aangekomen, en dat 4 dagen na verzending in China en het gaat om een China registered air mail pakje met gratis shipping ;')
PostNL, more like PostFarewell, ofwel heb ik gewoon 100% een rukseller getroffen op Ali, kan ook ooit eens voorvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
Maarre.. hebben jullie ook niet zo'n last van dat je geen disputes meer kan openen zolang de protection nog niet verlopen is? Al duurt het nog een paar uur, dan nog kan je geen dispute openen, waardoor ik alles maar mmmoet gaan nalopen om op tijd een dispute openen... 8)7
Ik ben een een beetje klaar met AliExpress: de bestellingen komen veelal toch te laat en ik hou het niet echt bij, wanneer ik disputes kan openen. Meestal komt het trouwens alsnog binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:07:
[...]

Ik ben een een beetje klaar met AliExpress: de bestellingen komen veelal toch te laat en ik hou het niet echt bij, wanneer ik disputes kan openen. Meestal komt het trouwens alsnog binnen....
Ik ook na mijn 4 items, volgende keer ga ik terug naar ePackets op Fasttech.
Dan heb je ook altijd met Fasttech zelf te maken en niet met 1 of andere rukseller die niet antwoord op je berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:54
Katmi schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:45:
Wou even met Ali chatten over de seller die niet antwoord op berichten en toen ik het item koos waarvoor ik contact op neem ( heb 3 ali orders lopen atm ) zei de chat bot al zelf om een dispute te openen en zo gedaan, hoewel mijn buyer protection nog 35 dagen was.

Gewoon resoluut geen tracking update sinds 23-3 en dat voor een PostNL pakje en dan gewoon op de eerste stap '' item ready for shipment ''...

Seller antwoord totaal niet op berichten ( vriendelijk 3x gevraagd of het shipped was of gewoon in zijn postvak uit lag en telkens 72u gelaten voor reply )
Volgens zijn shop info verstuurd hij op Monday,Tuesday and Friday pakjes en die dagen zijn al 2x voorbij gekomen sinds ik heb betaald op 19-3.

3 screenshots aan mijn dispute gehangen waar duidelijk op staat dat er geen tracking is sinds 23-03-2019 7u20 Item ready for shipment, zowel op Bpost als op Postnl.post als op 17track.
Als de seller kut wilt wezen en niet wilt antwoorden op een simpele vraag dan ben ik ook kut en lap ik hem een dispute.

Als ik een refund krijg dan bestel ik het ding wel op een Benelux shop, gezien dat het maar 9 euro duurder is en voor 22u30 besteld , morgen in huis.
Gaat om een powerbank en heb ik echt wel nodig voor on the road mijn smartphone bij te vullen.

Grappig is dat 1 van mijn andere 3 pakjes vanochten al op de import luchthaven in Luxemburg is aangekomen, en dat 4 dagen na verzending in China en het gaat om een China registered air mail pakje met gratis shipping ;')
PostNL, more like PostFarewell, ofwel heb ik gewoon 100% een rukseller getroffen op Ali, kan ook ooit eens voorvallen.
Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Vanaf 23-3 geen statusupdate is geen uitzondering. Heb ik vaak zat en zit je te wachten op een nieuwe status en staat PostNL ineens aan je deur met je pakje.
Inderdaad niet netjes van de verkoper om niet te reageren. Maar als hij reageert kun je niks anders verwachten dan een standaard berichtje dat je geduld moet hebben. En terecht gezien de relatief korte periode dat je nu wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Bugs3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:53:
[...]

Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Vanaf 23-3 geen statusupdate is geen uitzondering. Heb ik vaak zat en zit je te wachten op een nieuwe status en staat PostNL ineens aan je deur met je pakje.
Inderdaad niet netjes van de verkoper om niet te reageren. Maar als hij reageert kun je niks anders verwachten dan een standaard berichtje dat je geduld moet hebben. En terecht gezien de relatief korte periode dat je nu wacht.
Nuja moet naar Belgie dus zou Bpost moeten zijn, maar op hun tracking ook geen nieuwe info en die is meestal wel altijd up to date voor Belgie zelf maar zegt ook gewoon 23-3 item deposited.
Ik vind het gewoon vreemd dat zowel Bpost als postnl.post als 17track zeggen item deposited 23-3 maar de Ali tracking zelf zegt '' Arrived in destination country; awaiting customs clearance '' maar daaronder staat ook gewoon 23-3 Announced dus die tracking klopt van geen kant.

Vind het gewoon vreemd want iedereen in mijn omgeving die een LX NL pakje heeft gehad dit jaar al heeft wel deftige tracking ( bv hand over from freight carrier to PostNL etc etc ) moet dan weer net lukken dat mijn zou opdagen zonder updates.
Voorlopig mijn dispute gecancelled omdat ik het meer tijd wil geven, maar binnen een dag of 10 open ik er toch wel eentje zodat ik veilig zit voor het te laat is.

Ik heb ook al zo een seller die maar 45 dagen protection gaf ipv 60, dunno maar ik vertrouw hem toch voor geen haar.
Zie nu wel de laatste dagen op Ali dat de PostNL shipping time naar 32 dagen is gegaan, toen ik bestelde was het 21 dagen levertijd, dus blijkbaar is er toch ergens een vertraging.

[ Voor 25% gewijzigd door Katmi op 01-04-2019 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Bij mij is de shipping periode ook al omhoog gegaan. Ik wacht nog op een 6 tal pakjes. waarvan 1 al sinds 3 december onderweg is. De rest is begin januari besteld. allemaal via yanwen. Het bijzondere is dat de laatste status van alle pakketten bijna hetzelfde is:
Feb 8, 2019 16:45 PHLPost Receive receptacle from abroad

of 1 stap eerder:
Feb 7, 2019 11:10 PHLPost Handle receptacle at carrier (EDI-received)
Netherlands (the)

de meesten hebben 7 of 8 februari als laatste status en een enkele 30 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
@Candymirror idem dito hier.

Vandaag nog eens een 'pakje' binnen. 3 weken geleden besteld en sterk verbaast dat het er nu al is terwijl dit vorig jaar zowat de normaalste gang van zaken was dat je na 3 a 4 weken alles binnenhad.
Dit gaat dan over 3 kleine electronica onderdelen ter waarde van 1,5 USD waar ik geen shipment costs heb voor moeten betalen.

Ik heb nu 2 sellers die niet meer reageren. 1 had vorige week gezegd dat de trackingtool ging updaten, not dus. Het gaat hier om een bestelling van 26 februari waar de seller de oorspronkelijke trackingnummer na een week van aankoop heeft gecancelled en mij via pm een andere Bpost tracking heeft gegeven wat al vreemd is.
Gisteren heb ik via messenger Bpost gecontacteerd en het pakje zou nog in China liggen, dus hier klopt iets duidelijk niet.

Ik wacht dus ook nog op een hoop spul dat ik in februari heb besteld. Ik zie net zoals jij 0,0 beweging op de tracking websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij zendingen van na plm. 20 februari lijkt de levertijd toch structureel weer te normaliseren in mijn ervaring.

Bij alle oude pakketten (2 tot 3 maanden onderweg) verschijnen zonet ineens tracking updates uit 1970. :?
Dat zijn ineens wel hele oude bestellingen geworden dan. :P

AliExpress tracking update Yanwen zending uit 1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Hier na 9 dagen eindelijk vooruitgang in mijn pakje van PostNL, had er schrik voor want de shop heeft enorm veel 1 star reviews met '' doesn't ship '' etc dus zag de bui al hangen ( hoewel de shop toch 4.8/5 heeft en 98% )

nu zegt mijn tracking ( na item is ready to be shipped ) :

02-04-2019 13:26 :Het item is bij het PostNL-sorteercentrum
02-04-2019 13:26 :Het item is verwerkt door het PostNL-sorteercentrum
02-04-2019 06:31 :Consignment received at the PostNL Acceptance Centre

Is dat dan nog in China of is PostNL-sorteercentrum al in NL ?

[ Voor 3% gewijzigd door Katmi op 02-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Mijn pakketje is exact een week geleden in België aangekomen en is onderweg naar Nederland (tja, is blijkbaar goedkoper dan rechtstreeks sturen?), zou niet zo lang moeten duren denk je, of behandelen de Belgen hem ook op de China manier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn pakjes zover :

- Bluetooth wristband met Turkey Post : gekocht op 16 Maart, shipped op 18 Maart, aangekomen op 28 Maart

- Rugzak met China registered airmail : gekocht op 25 Maart, shipped op 28 Maart, vandaag aangekomen.

- Xiaomi Powerbank met PostNL : gekocht op 19 Maart, shipped op 22 Maart, eindelijk beginnen te tracken op 2 April, ligt sinds vanochtend bij Bpost dus zou morgen binnen moeten zijn.

- Braided lightning cable met ali standard shipping : gekocht op 25 Maart, shipped op 28 Maart, momenteel nog steeds onderweg van China naar hier, ,momenteel aan het wachten op een vliegtuig naar Belgie.

Van alles zou aliexpress standard het snelste moeten zijn ( 20 dagen ) maar het is samen met PostNL het traagste, ofwel had ik ergens super veel geluk met Turkey Post en China registered air mail, vooral die laatste die er was op een week vond ik heel straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
Zondagavond besteld, gisteren geleverd! *O*

Toegegeven, het was dan wel levering vanuit Spanje, maar toch, blijft Aliexpress 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Dat zijn mooie tijden. Hier iets 45 dagen geleden besteld. Nog niet geleverd.
In de PostNL app kwam een week of drie geleden een melding van een pakketje, zonder foto.
Deze is nooit aangeboden. Bij navraag PostNL zeiden ze dat het kon zijn dat het wel dat pakketje was, maar nog door het hele proces heen moest en dus niet aangeboden zou worden op die dag. Maar goed, dat is dus drie weken geleden... over iets minder dan 2 weken verloopt de buyers protection, dus even zien hoe dat gaat. Volgens mij kon je verlenging aanvragen, maar ik heb weinig hoop dat het pakketje nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Is PostNL weer pakjes aan het vasthouden of is het weer huilen met Ali? En al helemaal met Yanwen? Weer een flink aantal disputes aangemaakt voor spullen die er nog niet zijn na meer dan drie maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Saybia schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:12:
Is PostNL weer pakjes aan het vasthouden of is het weer huilen met Ali? En al helemaal met Yanwen? Weer een flink aantal disputes aangemaakt voor spullen die er nog niet zijn na meer dan drie maanden.
Bijna alle Yanwen zendingen van plm. 20 november 2018 t/m plm. 20 februari 2019 komen niet door. Mijn oudste bestelling die ik nu nog bijhoud is van 30 november 2018 en nog steeds niet gearriveerd. Inmiddels wel een dispute voor aangemaakt en geld terug gekregen overigens.

Na plm. 20 februari 2019 lijken de Yanwen zendingen weer goed te gaan en arriveren ze weer netjes binnen 3 tot 4 weken. Hierbij valt mij wel op dat ze nu ineens wel allemaal een status krijgen dat ze overgedragen en er dan een melding verschijnt met de tekst "Last mile => Destination country post, number <insert ander track&trace nummer>". Tot dusver is dat steeds een China Post track&trace nummer die ook correct werkt. Die statusupdate hadden Yanwen zendingen van voor 20 februari nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 05-04-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:35
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een LVS code? Mijn pakket is al vanaf eind februari onderweg en heeft een hele lange tijd geen updates gehad. Nu geeft de Track & Trace al sinds 31-03 aan dat het pakket in NL gearriveerd is. Hoe lang moet ik hier nog op wachten? Gaat om code: LVS100600000029281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Rik. schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:44:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een LVS code? Mijn pakket is al vanaf eind februari onderweg en heeft een hele lange tijd geen updates gehad. Nu geeft de Track & Trace al sinds 31-03 aan dat het pakket in NL gearriveerd is. Hoe lang moet ik hier nog op wachten? Gaat om code: LVS100600000029281
Nummer: LVS100600000029281
Zending status: In transport
Bestemming: Onbekend
Herkomst: België
2019-04-05 15:16 Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.
2019-04-05 00:26 Departure to country of destination
2019-04-04 20:46 Parcel is handled
2019-03-28 13:00 Arrival at export hub
2019-03-27 09:58 Item is ready for transport
2019-03-27 08:58 Item is announced / bpost received the information
======================================