Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste
Acties:

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:57
Hallo mensen,
Iemand ervaring met Chinees nieuwjaar en pakketjes? Mijn pakket ligt bij de vervoerder, maar vraag mij af of de Chinese PostNL vervoerder X wel een poot uitsteekt tijdens Chinees nieuwjaar.

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:54:
Hallo mensen,
Iemand ervaring met Chinees nieuwjaar en pakketjes? Mijn pakket ligt bij de vervoerder, maar vraag mij af of de Chinese PostNL vervoerder X wel een poot uitsteekt tijdens Chinees nieuwjaar.
Ik heb een vermoeden, dat die tijdens Chinees nieuwjaar niet werken :+ Heb zelf een bestelling op 5-2 geplaatst en werd dezelfde dag nog verzonden: echter status is nog steeds: shipment ready for dispatch.

Met andere woorden: het zendlabel is wel al aangemaakt, maar het pakje is nog niet opgehaald of afgegeven. Lekker slim van de verkoper, want zo kun je niet meer annuleren ;)

• WouterL
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Ik heb een vermoeden, dat die tijdens Chinees nieuwjaar niet werken :+ Heb zelf een bestelling op 5-2 geplaatst en werd dezelfde dag nog verzonden: echter status is nog steeds: shipment ready for dispatch.

Met andere woorden: het zendlabel is wel al aangemaakt, maar het pakje is nog niet opgehaald of afgegeven. Lekker slim van de verkoper, want zo kun je niet meer annuleren ;)
Hetzelfde hier, alleen dan met de mail “de vervoerder heeft ons nog geen tracking gegevens” met de mededeling dat ik nu niet meer kan annuleren. Ik vrees dus dat het een volle week vertraging gaat oplopen?

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:37
FlaaMindO schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:16:
Ik heb een paar pakketjes besteld van Banggood maar bij 2 van die pakketjes is de trackingcode alleen maar cijfers.
Welke vervoerder is dit?
Ze zijn verstuurd met EU Priority Line.
GLS Belgie.

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 16:17
Danku ik kan ze nu wel tracken.
WouterL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:54:
Hallo mensen,
Bijna heel China ligt tijdens deze periode plat. En de steden lopen "leeg" terug naar hun familie.
Alles loopt vertraging op niet alleen pakketjes maar ook productie etc.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02
Ik heb een LX tracking van Banggood, deze gaat via Flyt en kwam volgens de tracking uit de UK. Sinds 1 februari staat die echter stil. Iemand een idee hoe ik deze kan volgen en of deze echt uit UK komt?

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:03:
[...]

Hetzelfde hier, alleen dan met de mail “de vervoerder heeft ons nog geen tracking gegevens” met de mededeling dat ik nu niet meer kan annuleren. Ik vrees dus dat het een volle week vertraging gaat oplopen?
Ja de Golden week duurt officieel tot en met zondag, dus volgende week zou alles weer op gang moeten komen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Boinkie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:17:
Ik heb een LX tracking van Banggood, deze gaat via Flyt en kwam volgens de tracking uit de UK. Sinds 1 februari staat die echter stil. Iemand een idee hoe ik deze kan volgen en of deze echt uit UK komt?
De meeste LX trackingnummers kan je volgen via https://postnl.post/. Mogelijk deze ook.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg hierop:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

Vandaag kwam er ineens een bestelling binnen, van begin december 2018.
Wat me wel opviel, was dat het afzenderadres/postadres op de envelop niet ergens-in-China was, maar Bangkok, Thailand. :/
Wellicht dat daardoor alles zo lang onderweg is/was? Ik heb dit nog niet eerder gezien bij bestellingen via BG, die volgens hun eigen info uit het 'CN Warehouse' zouden moeten komen...

Hmmm, er is nog hoop, nog 4 andere bestellingen (van 2 maanden geleden) te gaan...

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Blijkbaar kan er wel snel verzonden, als het met China Ordinary Small Packages verstuurd word: net een klein pakje in de brievenbus, met de LED koelkast lampjes erin die ik vorige week dinsdag besteld had :D

Dat is echt lang geleden, dat een klein niet traceerbaar brievenbus pakje zo snel bezorgd is vanuit China.

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:30
ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Noem je dat 'lang wachten'? ;)
Valt me nog mee.

Ik wacht al sinds begin november 2018(!) op een vijftal bestellingen... en nog steeds noppes, nada.
En BG roept maar "hebt geduld"... |:(
Ze roepen nog wel andere dingen dan "hebt geduld". Een greep uit de vele e-mails van BG:

"So sorry for our mistake"
"We truly understand how frustrated you are and feel terribly sorry for all the inconvenience caused"
"Sorry again for all the inconvenience occurred. Thank you so much for your great support." :+

En dan, na maanden zeuren en proberen m'n geld terug te krijgen (wat nog niet helemaal gelukt is):
"If you are satisfied with our service, could you please do me a favor and leave a positive for us via the 2 sites below? After you leave the reviews, please contact me and send back the links and screenshots of reviews to me." Jaaa, doei! ;w ;w ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Villager op 07-02-2019 18:32 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 22:56

BoAC

Memento mori

De beste verzendmethode bij BG is denk ik nog altijd PDM. Binnen 2 weken 2 pakketjes binnen die op verschillende dagen zijn verzonden.
Een ander pakketje wat op 20 dec vorig jaar is verzonden met free shipping, is nu nog niet binnen helaas.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Yorinn schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:42:
Pakketbezorging is hier ook weer goed bezig. :X Iets besteld via AliExpress en zou volgens T&T vandaag bezorgd worden. Om 11:30 lag het pakketje nog op het depot en om 12:03 zou het bezorgd zijn. Ik heb vandaag alleen nog geen pakketbezorger gezien en mijn bewakingscamera ook niet.

Ben benieuwd of die nog komt (vandaag) en wat AliExpress en/of PostNL hierover te melden heeft.
Gebeurt hier regelmatig. In de App wordt aangeven dat het vandaag bezorgt wordt en dat blijft dan soms tot 1 week staan en dan ineens is het er. Nu al meerdere keren meegemaakt,

Neem de melding van dit soort pakketjes in de Postbl app dus met een korrel zout. Ze leveren ze als het hun uitkomt waarschijnlijk omdat er niet zoveel aan verdiend wordt als de normale pakketten. Ook zie je vaak staan dat het afgeleverd wordt maar kijk je naar de status dan is het pakket nog niet eens bij Postnl.

Is nog ruime verbetering in de app >:)

• BoAC

BoAC

Memento mori

BoAC schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:03:
...
Een ander pakketje wat op 20 dec vorig jaar is verzonden met free shipping, is nu nog niet binnen helaas.
Had dit eerder moeten melden :D Vandaag ligt hij op de mat.
Nu nog 2 pakketjes die er 35 werkdagen over mogen doen :P de periode verloopt volgende week. Dus duimen :)

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-11 09:08
Op 10 januari een nieuw scherm voor mijn telefoon besteld.
De 25e een mailtje dat deze verzonden is.
6-02 kijk ik naar de tracking en staat er 'cancelled by seller'.

Hoe zorg ik er voor dat ik alsnog mijn scherm krijg? Ik heb betaald dus in principe moeten ze leveren.
Ik kan natuurlijk een refund vragen en ergens anders hetzelfde bestellen.

Besteld op AliExpress. Er is verder geen communicatie per email of telefoon geweest.

via de tracking website staat er delivery time: 2 days.

Wat is slim?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
shadvet schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:55:
........
Ik kan natuurlijk een refund vragen en ergens anders hetzelfde bestellen. ...........
Normaal gesproken wordt het bedrag automatisch teruggestort als de verkoper de koop annuleert.
Als dit niet het geval is zou ik contact opnemen met de vraag waarom dit nog niet is gebeurd.
Het kan bv zijn dat er geannuleerd is omdat je betaling niet bevestigd is vlak voor het moment van annuleren en dan gebeurd er daarna niks meer.
Persoonlijk zou ik altijd geld terugvragen en elders bestellen.

• shadvet
elinx schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Normaal gesproken wordt het bedrag automatisch teruggestort als de verkoper de koop annuleert.
Als dit niet het geval is zou ik contact opnemen met de vraag waarom dit nog niet is gebeurd.
Het kan bv zijn dat er geannuleerd is omdat je betaling niet bevestigd is vlak voor het moment van annuleren en dan gebeurd er daarna niks meer.
Persoonlijk zou ik altijd geld terugvragen en elders bestellen.
De betaling was binnen een paar dagen van bestellen bevestigd, ik heb geen idee waarom ze annuleren. Als ik bij de verkoper hetzelfde artikel zoek zijn er nog zo'n 300 op voorraad :?

Ik heb nog geen geld terug ontvangen, omdat ik nog geen refund heb aangevraagd. Dit ga ik vanmiddag doen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Een Ali Koper moet binnen een tijdbestek betaald hebben.
Een Ali verkoper moet binnen een tijdbestek verstuurd hebben.
Zo niet, dan wordt de koop geannuleerd.
In het 1e geval gebeurd er verder niks
In het 2e geval wordt het bedrag automatisch teruggestort.

In het 2e geval zou verzenden kunnen betekenen, het pakje adresseren en aanvragen van een bezorgnummer. (de "2 days")
Het lijkt erop dat dit laatste is gebeurd, waardoor het pakket al verzonden leek, maar de verkoper geen betaling heeft gezien.
Dan gaat eea over in het 1e geval, annuleren en verder niks meer.
Dit heeft niets met voorraad ed te maken.
Je kan vragen of hij wil controleren of het bedrag toch wel was ontvangen en zo ja, of hij dit terug wil storten. Zo nee, kijk dan op jouw rekening of dat bedrag weer is bijgeschreven. Zo nee, een dispute starten.
Opnieuw verzenden gaat niet want de bestelling is al geannuleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 09-02-2019 16:49 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer een aanvulling op: ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

Vandaag weer een pakje, dat ergens vorig jaar november besteld is, binnengekregen.
En wederom via 'Banakok, Thailand'.
Ja, geen tikfout van mijn kant, zo staat het letterlijk op het afzenderlabel. :Y

Zou dat dan het probleem zijn? Dat de Chinezen niet weten hoe je Bangkok spelt? :+

Ook opmerkelijk bij dit pakje; het is duidelijk een omvangrijk pakket. Behoorlijk 'vierkantig' ca 20 x 20 x 15cm groot. En toch meegegeven met de PostNL brievenbuspostbode, die vervolgens moet aanbellen om het te overhandigen... 8)7

Mooie Plaatjes   

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
ehtweak schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:25:
Zou dat dan het probleem zijn? Dat de Chinezen niet weten hoe je Bangkok spelt? :+
Bedoel je 曼谷 of กรุงเทพมหานคร? :P

TheS4ndm4n#1919

• BoAC

BoAC

Memento mori

ehtweak schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:25:

Vandaag weer een pakje, dat ergens vorig jaar november besteld is, binnengekregen.
En wederom via 'Banakok, Thailand'.
Ja, geen tikfout van mijn kant, zo staat het letterlijk op het afzenderlabel. :Y

Ook opmerkelijk bij dit pakje; het is duidelijk een omvangrijk pakket. Behoorlijk 'vierkantig' ca 20 x 20 x 15cm groot. En toch meegegeven met de PostNL brievenbuspostbode, die vervolgens moet aanbellen om het te overhandigen... 8)7
Daar kwam mijn laatste pakketje ook vandaan :)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:15
meesje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:29:
Mijn bestelling via Rosegal wordt verzonden via sypost. De track&trace laat onderstaande zien:
2018-12-16 15:18:14 GMTC, Departed transit country
2018-12-14 04:16:34 GMTC, Arrived in transit country
2018-12-12 08:27:09 HONG KONG, Departed Hong Kong Airport
2018-12-11 16:13:35 CHINA, SHENZHEN, Departed Sunyou Facility
2018-12-09 21:21:06 CHINA, SHENZHEN, Acceptance, Sent to NETHERLANDS
2018-12-08 13:15:05 Pre Alert to NETHERLANDS

De bovenste twee regels zeggen mij niet zo veel. Kunnen jullie me helpen? Ik heb zo’n vermoeden dat ik beste in contact kan treden met de verkoper.
Update: vandaag post gemist. Waarschijnlijk is dit de bestelling van 8 dec. Maandag weet ik het zeker, dan kan ik het bij postnl afhalen. Ik had afgelopen week al contact opgenomen met Rosegal. Ik zal straks een berichtje sturen dat het waarschijnlijk gearriveerd is en ik maandag meer weet.
Wat ik trouwens zeer bijzonder vind, is dat deze pakketjes via brievenbuspost bezorgd wordt. Tenminste ze proberen het, het pas echt niet door de brievenbus. Als we als consument nu ook op een dergelijk manier kleine pakketjes kunnen versturen. ;)
@Rgerr Heb jij vandaag ook een pakketje ontvangen (of gemist)? Het betreft waarschijnlijk hetzelfde produkt. ;)

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00
meesje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:56:
[...]

Update: vandaag post gemist. Waarschijnlijk is dit de bestelling van 8 dec. Maandag weet ik het zeker, dan kan ik het bij postnl afhalen. Ik had afgelopen week al contact opgenomen met Rosegal. Ik zal straks een berichtje sturen dat het waarschijnlijk gearriveerd is en ik maandag meer weet.
Wat ik trouwens zeer bijzonder vind, is dat deze pakketjes via brievenbuspost bezorgd wordt. Tenminste ze proberen het, het pas echt niet door de brievenbus. Als we als consument nu ook op een dergelijk manier kleine pakketjes kunnen versturen. ;)
@Rgerr Heb jij vandaag ook een pakketje ontvangen (of gemist)? Het betreft waarschijnlijk hetzelfde produkt. ;)
Eentje gisteren, eentje vandaag. :) Was ze al vergeten, maar werken perfect. Ook op de Aqara HomeKit hub!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:15
Rgerr schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:46:
[...]

Eentje gisteren, eentje vandaag. :) Was ze al vergeten, maar werken perfect. Ook op de Aqara HomeKit hub!
Goed om te horen!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijkbaar zijn ze weer aan het werk gegaan, daar in China. ;)
Kreeg ineens allemaal antwoorden op de refund/resend aanvragen die ik had gedaan voor de nog niet ontvangen bestellingen.

Het nieuwste 'excuus' van BG:

Thank you for your order and sorry to hear that you have not received it yet.

For the order xyz if shipping address no problem,would you mind waiting for 5 days? Its delivery might be delayed due to unavoidable situations, like slower customs clearance procedure or poor weather conditions.

If you can not receive it within our shipping time, please do not hesitate to contact us. We will assist you in solving this issue even though this shipping method has no tracking number.

Nooit geweten dat die pakjes last hebben van slecht weer. Of dat de douane geïnteresseerd is in zendingen van een paar euro. :X
Ben benieuwd...

Van twee andere zendingen kreeg ik dit bericht:

For the order xyz if shipping address no problem,would you please contact your local post office to request more updates with your full name or with shipping number AxxxxxxxxxxxxxxXR again? Parcels are sometimes held by them by mistake.

If you still have not received your parcel, would you mind us arranging a refund for you? You will receive the refund in the same payment method you used to place this order.

Besides, in case you receive the original parcel after accepting the refund, could you please contact us to pay for it?

Terwijl oorspronkelijk (en nu nog steeds) bij de bestelinfo GEEN tracking nummer te zien is.
Nog 'leuker' is, is dat BG bij twee verschillende bestellingen, hetzelfde tracking nummer geeft! Dat kan al helemaal niet. Afzonderlijk besteld, op verschillende data verstuurd. 8)7

Maar ik wil helemaal geen refund, ik wil het artikel. Dat was toen een aanbieding. En op dit moment is het beduidend duurder. >:) Wel opvallend dat het, bij mij tenminste, zo vaak fout gaat, bij 'aanbiedingen'.

[ Voor 39% gewijzigd door ehtweak op 11-02-2019 08:23 ]

Mooie Plaatjes   

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Het valt mij op dat de standaard AliExpress levertijden flink omhoog zijn gegaan.

Van 8-16 dagen voor AliExpress Standard Shipping nu naar 34 dagen.
Van 28 dagen voor Yanwen (meestal de gratis optie) nu naar 55 dagen.

Is dat nasleep van hun nieuwjaarsfeestweek...of is dit permanent?

Kiwi !

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:02
Nieuw in dit topic - zo ongeveer de eerste keer dat ik op Ebay iets uit China koop.

Besteld/verzonden: 16 december. Tracking number UB71547....YP op 17track geeft het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2018-12-22 13:00  CN, Arrive at destination country post office
2018-12-21 13:00  CN, Arrive at destination airport
2018-12-19 21:00  CN, Departure from airport
2018-12-19 01:00  CN, In Transit
2018-12-18 09:44  Despatched from sorting center.
2018-12-18 07:35  Process completed in sorting center.
2018-12-17 23:23  Acceptance.
2018-12-17 09:09  The item information was created by the seller.

Voor de kerst dus al in Nederland, als het goed is.
Gisteren de verkoper gevraagd waar het blijft en die zegt "The Trail tracking number is UD00016....TH.
I suggest you contact the local post office to verify the package status by the trail tracking number.
"

De TS geeft aan met een tweetal linkjes dat je een buitenlandse trackcode kan omzetten naar 3S code - en beide trackingnummers kent 'ie niet. En andere trackingsites geven de indruk dat die 'trail tracking number' een Thaise code is.

Kan ik hier zelf verder nog iets mee, behalve misschien nog meer geduld hebben? Het is maar $8 aan waarde, maar zou het toch leuk vinden het nog te krijgen.

Edit: en dan precies vandaag het pakketje mogen ontvangen. Die heeft dus vanaf 22 december bij de douane gelegen. Zat wel een klein scheurtje in de verpakking, genoeg dat iemand kon zien wat er in het pakje zat. Zou de douane geweest kunnen zijn om de waarde te controleren, maar dan zou ik het wat professioneler verwachten (weer dichtplakken bijvoorbeeld :X )

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 12-02-2019 20:22 . Reden: Pakketje binnen, post nu overbodig! ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:33
Blijkbaar is het nieuwjaar bij sommigen al voorbij, kreeg vandaag al een bevestiging van verzending.
Bij een andere bestelling die ik gisteren deed kreeg ik een automatisch bericht dat ze tot de 13e niets doen.

• FlaaMindO
  • Laatst online: 17-09 16:17
X-Kiwi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:52:
Het valt mij op dat de standaard AliExpress levertijden flink omhoog zijn gegaan.

Ik vermoed van wel als ik bij bestelling kijk staat er ook een waarschuwing dat alles nu 14 dagen vertraagd is.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00

Mavamaarten

Omdat het kan!

X-Kiwi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:52:

Ik heb het ook gewoon in real life gemerkt. Vorig jaar was er een periode waar pakjes gewoon binnen de week / twee weken toekwamen. Nu ben ik vaak 2-3 maanden aan het wachten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• O88088
  • Laatst online: 18:32
JeroenV_ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:54:
Blijkbaar is het nieuwjaar bij sommigen al voorbij, kreeg vandaag al een bevestiging van verzending.
Bij een andere bestelling die ik gisteren deed kreeg ik een automatisch bericht dat ze tot de 13e niets doen.
Niet te vroeg juichen. Bij mij is iets ook al 'verzonden' maar in een apart bericht schrijft de verkoper dit:
Because of Chinese New Year Holiday, the orders from 6th-22th Feb, we will start to ship at 23th Feb, 2018. And we will give you nice gift.
Ik ga er dus van uit dat het over ruim een week pas echt verzonden wordt en dat het dan twee á drie weken later hier is.

Verwijderd

O88088 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:05:
[...]

Niet te vroeg juichen. Bij mij is iets ook al 'verzonden' maar in een apart bericht schrijft de verkoper dit:

[...]

Ik ga er dus van uit dat het over ruim een week pas echt verzonden wordt en dat het dan twee á drie weken later hier is.
Bij mij is een zending vorige week maandag zogenaamd al verzonden: maar in werkelijkheid hebben ze niks anders gedaan, dan een zendingsnummer aangemaakt. Ik kan mij hier best aan storen: omdat ze je op deze manier de mogelijkheid tot annuleren wegnemen!

Echt beweging komt er niet in: hoop dat het op zijn minst nog bezorgd wordt, voordat ik zelf naar China vlieg :+

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ergens tussen China ('Banakok' ;) ) en Nederland zijn de BG bestellingen blijven hangen. En sinds dat ik vorige week een refund/resend indiende van 5 bestellingen van november 2018, komt nu ineens alles binnen, in enkele dagen tijd...

Hoe opmerkelijk. Nog opmerkelijker is dat op dit moment de website van BG niet reageert.
Wil je uiteindelijk alles afmelden als zijnde ontvangen, kan het weer niet. :?

Mooie Plaatjes   

• JeroenV_
  • Laatst online: 12:33
O, een weekje meer of minder maakt ook niet uit hoor.
Ben het inmiddels wel gewend ;)

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:23:
Ergens tussen China ('Banakok' ;) ) en Nederland zijn de BG bestellingen blijven hangen. En sinds dat ik vorige week een refund/resend indiende van 5 bestellingen van november 2018, komt nu ineens alles binnen, in enkele dagen tijd...

Hoe opmerkelijk. Nog opmerkelijker is dat op dit moment de website van BG niet reageert.
Wil je uiteindelijk alles afmelden als zijnde ontvangen, kan het weer niet. :?
Ik krijg net ook een pakketje van de eerste week van November 2018 binnen. (Niet van BG)
Misschien zijn ze de backlog aan het wegwerken...

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
Fabske schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:32:
[...]

Ik krijg net ook een pakketje van de eerste week van November 2018 binnen. (Niet van BG)
Misschien zijn ze de backlog aan het wegwerken...
Begint er wel op te lijken, 2x BG van ~20 december kwam vandaag binnen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:22
Hebben anderen dit wel eens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QH0LilS.png

Aanraders over hoe te handelen? Specifiek deze besteld i.v.m. de shipping methode en dan vervolgens doodleuk anders verzenden...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Contact opnemen met de verkoper? En als die niet meewerkend is een dispute aanmaken? Dispute vinden die verkopers nooit fijn natuurlijk. Misschien dat je alleen al met een dreigement van een dispute al iets voor elkaar krijgt.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Villager schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Order bij BangGood van 27 december 2018 en nog steeds geen status bekend. Bij navraag bieden ze excuses aan voor de vertraging en kan ik als doekje voor 't bloeden 100 BG points krijgen (Waarde 1$). Schaamteloos! :(
We zijn verwend geraakt, omdat pakjes de laatste 2 jaar steeds sneller aan zijn gaan komen uit China.
'Vroeger' was het snel als het binnen 6 weken binnen was. Tegenwoordig is het geduld vaak op als een bestelling na 4 weken nog niet binnen is.

Zelf had ik afgelopen week een dispute geopend bij Ali voor een bestelling van 3 december. Gisteren viel de bestelling alsnog spontaan in de bus, na 2,5 maand.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Mijn bestelling bij AE gaat hem ook niet worden ben ik bang. 26 januari bestelt en betaald.
Reminder: Your order will be automatically cancelled if the seller fail to ship your order in 1days 07hours 52minutes 46seconds .
Nog 1 dagje dus..

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

bermuda1980 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:19:
[...] Specifiek deze besteld i.v.m. de shipping methode en dan vervolgens doodleuk anders verzenden...
Ja, heb ik. Bij een bestelling waarbij ik fors extra betaald had om te versturen via *NL in plaats van *CN.

Na ontvangst (wat dus vele weken langer duurde dan "gepland") bleek het pakket inderdaad niet via *NL maar via *CN verstuurd te zijn en ik mocht het pakket gaan afhalen bij Bruna.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, maar die begreep niet wat het probleem was. Ik heb toen een refund aanvraag aangemaakt voor het bedrag dat ik extra betaald had voor de verzendwijze, met als bewijsfoto het adreslabel met CN streepjescode. Mijn refundverzoek is woedend afgewezen door de verkoper, maar later geaccepteerd door Aliexpress.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:22
aawe mwan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:02:
[...]

Ja, heb ik. Bij een bestelling waarbij ik fors extra betaald had om te versturen via *NL in plaats van *CN.

Na ontvangst (wat dus vele weken langer duurde dan "gepland") bleek het pakket inderdaad niet via *NL maar via *CN verstuurd te zijn en ik mocht het pakket gaan afhalen bij Bruna.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, maar die begreep niet wat het probleem was. Ik heb toen een refund aanvraag aangemaakt voor het bedrag dat ik extra betaald had voor de verzendwijze, met als bewijsfoto het adreslabel met CN streepjescode. Mijn refundverzoek is woedend afgewezen door de verkoper, maar later geaccepteerd door Aliexpress.
Joen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:37:
Contact opnemen met de verkoper? En als die niet meewerkend is een dispute aanmaken? Dispute vinden die verkopers nooit fijn natuurlijk. Misschien dat je alleen al met een dreigement van een dispute al iets voor elkaar krijgt.
Ik neem contact op met de verkoper, maar vrees inderdaad dat dit niks gaat worden en ik maar netjes zal moeten wachten. Zal even updaten met hoe het afloopt uiteindelijk.

• chim0
  • Nu online
En ja hoor, met nog 4 uurtjes te gaan voordat mijn bestelling geannuleerd wordt, krijg ik een mailtje "Your order has been shipped". 8)7

Verwijderd

bermuda1980 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:19:

[Afbeelding]

Aanraders over hoe te handelen? Specifiek deze besteld i.v.m. de shipping methode en dan vervolgens doodleuk anders verzenden...
Ja 1x gehad, maar heb er niks mee gedaan hoor. Het pakketje is gewoon wat later aangekomen dan verwacht. Ik zou mij er niet echt druk om maken als het free shipping is.

• Joen
chim0 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:12:
En ja hoor, met nog 4 uurtjes te gaan voordat mijn bestelling geannuleerd wordt, krijg ik een mailtje "Your order has been shipped". 8)7
Ik bestel regelmatig bij een verkoper die dit geintje ook elke keer weer uithaalt. Alleen vaak wel net iets minder ver tegen het einde van de periode. Ik ben er in ieder geval wel aan gewend bij die verkoper en krijg mijn spullen tot dusver ook altijd netjes binnen. En het geduld heb ik wel. :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 19:04
-edit-
verkeerde china topic ;)

[ Voor 95% gewijzigd door m3gA op 20-02-2019 09:22 ]

• Brammos85
  • Laatst online: 20-11 07:27
Echt, is Ali nu gek geworden met levertijden of ligt dit aan PostNL? Kies ik voor free shipping dan kan ik de laatste tijd +2 maanden wachten op mijn order. Kies ik de goedkoopste niet gratis verzendoptie dan is het er binnen 1,5 week. Is dit ontmoediging voor de free shipping optie?

• vuurtjih
Brammos85 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:35:
Echt, is Ali nu gek geworden met levertijden of ligt dit aan PostNL? Kies ik voor free shipping dan kan ik de laatste tijd +2 maanden wachten op mijn order. Kies ik de goedkoopste niet gratis verzendoptie dan is het er binnen 1,5 week. Is dit ontmoediging voor de free shipping optie?
Volgens mij is dit puur PostNL. De LX_NL verzending is een overeenkomst tussen Ali & PostNL dacht ik + die worden altijd met de pakketdienst gedaan. De CN pakketjes komen vaak met de postbode mee.

• Brammos85
vuurtjih schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Volgens mij is dit puur PostNL. De LX_NL verzending is een overeenkomst tussen Ali & PostNL dacht ik + die worden altijd met de pakketdienst gedaan. De CN pakketjes komen vaak met de postbode mee.
Vermoedde al zoiets ja. Het moet van de andere kant van de wereld komen, maar zo traag is zelfs de pakjesboot niet.

• ralph075
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:42:
[...]
maar zo traag is zelfs de pakjesboot niet.
Ja, maar die komt ook uit Spanje... stuk dichterbij
:+

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:23
Meestal wacht ik ook weken op een pakketje. Ik wacht eigenlijk nog steeds op dingetjes besteld eind november en december...
Laatst wel verrast..om 22.00 uur een scart adapter besteld en die lag de volgende dag in de bus.
De reden dat ik dat soort spul blijf bestellen is omdat Nlse webshops belachelijke hoge verzendkosten moeten afdragen aan post.nl.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• shadvet
Iemand laatst nog dingen van Gearbest ontvangen?
Wacht al een tijdje op een pakketje wat als status nog steeds (meer dan een maand) op 'Paid' staat, en dus nog niet geshipped is.
Had customer support even gecontacteerd en binnen tien minuten kreeg ik het antwoord dat het 7-15 business days kan duren. Maar dat is volgens mij gewoon een screenshot van hun standaard shipping times.

• chim0
  • Nu online
Cobb schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:51:

Laatst wel verrast..om 22.00 uur een scart adapter besteld en die lag de volgende dag in de bus.
Met een raket verstuurd? :o

• Brammos85
En ja hoor, een dag voordat ik een dispute in kan dienen wordt het pakket bezorgd. Rare jongens, die Chinezen

• Cobb
@chim0 Vandaag kreeg ik er nog eentje binnen (zo krom als een hoepel btw...) dus zal er toch eentje eerder hebben besteld..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:15

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Yorinn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:20:
Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.
Wellicht een TIP aan de TS: De levertijden van 6 weken + is niet heel erg correct meer. Als je aliexpress standard shipping plus neemt (vaak 1 á 2 euro extra) is de levertijd 15 werkdagen. Heb zo'n 40 items door het jaar heen besteld en die komen keurig binnen 15 dagen (vaak 11-12 werkdagen) aan.

De standaard shipping heeft wel een levertijd van een week of 8-12. 8)7

Verkeerd omschreven zie ik.... :P

Uit eigen ervaring:

China post - levertijd vaak een week of 8-10
Aliexpress Standard shipping - Levertijd 15 werkdagen, vaak een dag of 11-12
ePacket, EMS, DHL en UPS - allemaal 11-12 werkdagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Luchtbakker op 22-02-2019 13:55 ]

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Het is wel ellende zeg. Had zeker rekening gehouden met Chinees nieuw jaar, maar het heeft een nasleep die ik niet had gedacht. Pakketjes besteld op 3 Januari waar niks geen beweging in zit. Andere winkel waar ik hiervoor altijd HEEL blij was met de levertijd ook helemaal stil, terwijl ik echt ruim een week nadat iedereen weer terug zou moeten zijn besteld heb. Je zou zeggen dat ze een beetje voorbereid zouden zijn op dit alles, maar schijnbaar toch zoveel backlog dat ze de boel nog niet weer of schema hebben.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Barlogirl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:40:
Het is wel ellende zeg. Had zeker rekening gehouden met Chinees nieuw jaar, maar het heeft een nasleep die ik niet had gedacht. Pakketjes besteld op 3 Januari waar niks geen beweging in zit. Andere winkel waar ik hiervoor altijd HEEL blij was met de levertijd ook helemaal stil, terwijl ik echt ruim een week nadat iedereen weer terug zou moeten zijn besteld heb. Je zou zeggen dat ze een beetje voorbereid zouden zijn op dit alles, maar schijnbaar toch zoveel backlog dat ze de boel nog niet weer of schema hebben.
Ze blijven in Nederland ook wel vrij lang hangen. Ik heb via Aliexpress een pakketje dat via Philippines Post gaat en volgens de tracking van PHLPost issie sinds 7 februari in Nederland (bestelling van 11 januari). Het pakket heeft me tot nu toe nog niet bereikt.

• Barlogirl
Enig idee wat er aan deze kant aan de hand is dan? De pakketjes van Januari zitten in zo'n grijs tussengebied nu, volgens de track vertrokken uit China maar nog niet 'aangekomen' in NL. Dus kan idd zijn dat ze al dichterbij zijn dan ik dacht. Normaal geen probleem, met het nieuwe jaar in een keer andere regelingen ofzo?

• chim0
  • Nu online
Cobb schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:41:
@chim0 Vandaag kreeg ik er nog eentje binnen (zo krom als een hoepel btw...) dus zal er toch eentje eerder hebben besteld..
Een SCART kabel krom? Die snap ik niet.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:16
Barlogirl schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:40:
Ik heb 16 januari iets besteld via dx.com, daar kreeg ik uiteindelijk vorige week een berichtje van dat het verzonden is. Chinees nieuwjaar lijkt voorzichtig afgelopen.

• Cobb
chim0 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Een SCART kabel krom? Die snap ik niet.
Een scart naar s-video adapter. De gele connector was helemaal scheef vast gesoldeerd en daardoor kun je er geen kabeltje meer inprikken.

• chim0
  • Nu online
Cobb schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Een scart naar s-video adapter. De gele connector was helemaal scheef vast gesoldeerd en daardoor kun je er geen kabeltje meer inprikken.
Ah excuus niet goed gelezen. Tja, dat soort dingen kun je inderdaad tegenkomen met Chinese meuk.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 12:30
Kan iemand mij uitleggen hoe dat international parcel tracking van postnl werkt met het omzetten van een LX-code naar 3S-code, want ik krijg er nooit iets uit :P

[ Voor 17% gewijzigd door MonkeyJohn op 25-02-2019 23:42 ]

Verwijderd

MonkeyJohn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:41:
Kan iemand mij uitleggen hoe dat international parcel tracking van postnl werkt met het omzetten van een LX-code naar 3S-code, want ik krijg er nooit iets uit :P
Gaat automatisch via PostNL app: als je registreert, krijg je automatisch die 3S-code zodra deze aangemaakt word.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
MonkeyJohn schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:41:
Of hier...zodra het pakket in NL is werkt het..

https://www.internationalparceltracking.com/#/search

• MonkeyJohn
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:54:
[...]

Gaat automatisch via PostNL app: als je registreert, krijg je automatisch die 3S-code zodra deze aangemaakt word.
Niet altijd dus, soms gaat het inderdaad automatisch maar de laatste tijd lijkt dat minder te gebeuren.
Dat heeft voor mij dus eigenlijk nog nooit gewerkt, vandaar de vraag want ik dacht dat ik iets over het hoofd zag.

Overigens gebruik ik wel '(www.)postnl.post' zodra de tracking zegt dat het in NL is om een beetje een indicatie te kunnen krijgen van wanneer iets aan kan komen.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik heb meerdere pakketten die al een maand "stil" liggen. Zijn ze in NL of niet?

Yanwen Economic Air Mail:

Date Status and location (eng )
Jan 3, 2019 11:17 PM YANWEN Logistics
Yanwen Acceptance.
Jan 4, 2019 1:11 AM YANWEN Logistics
Process completed in yanwen sorting center.
Show intermediate events (6)
Jan 4, 2019 8:07 PM Aliexpress-Cainiao
Outbound in sorting center
Jan 4, 2019 8:08 PM Aliexpress-Cainiao
Order information received by carrier
Jan 7, 2019 3:47 AM PHLPost
Data Import for CN documents
PHILIPPINES
Jan 22, 2019 9:05 PM PHLPost
Handle receptacle at carrier (EDI-received)
Netherlands (the)

[ Voor 5% gewijzigd door CPM op 26-02-2019 08:25 ]

Hier tekenen aub ......

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Cupraatjesmaker schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:25:
Ik heb meerdere pakketten die al een maand "stil" liggen. Zijn ze in NL of niet?

Yanwen Economic Air Mail:

Date Status and location (eng )
Jan 3, 2019 11:17 PM YANWEN Logistics
Yanwen Acceptance.
Jan 4, 2019 1:11 AM YANWEN Logistics
Process completed in yanwen sorting center.
Show intermediate events (6)
Jan 4, 2019 8:07 PM Aliexpress-Cainiao
Outbound in sorting center
Jan 4, 2019 8:08 PM Aliexpress-Cainiao
Order information received by carrier
Jan 7, 2019 3:47 AM PHLPost
Data Import for CN documents
PHILIPPINES
Jan 22, 2019 9:05 PM PHLPost
Netherlands (the)
Same!

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2019-01-31 05:17:52 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2019-01-31 00:53:22 [GMT+8]

Zending verzonden

2019-01-31 00:23:22 [GMT+8]

Verwijderd

Darkvisje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:29:
[...]

Same!

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2019-01-31 00:53:22 [GMT+8]

Zending verzonden

2019-01-31 00:23:22 [GMT+8]
Dat is bij mij altijd bij Yanwen. Niks van aantrekken. Het komt wel toe!

• Joen
MonkeyJohn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 02:13:
[...]

Niet altijd dus, soms gaat het inderdaad automatisch maar de laatste tijd lijkt dat minder te gebeuren.
Dat overkwam mij kort geleden ook met een LX-zending. Die bleek wel een 3S-code te hebben gekregen getuige een stikker daar voor op het pakket zelf dat ik ontving, maar was niet automatisch toegevoegd in de app.
[...]

Dat heeft voor mij dus eigenlijk nog nooit gewerkt, vandaar de vraag want ik dacht dat ik iets over het hoofd zag.

Overigens gebruik ik wel '(www.)postnl.post' zodra de tracking zegt dat het in NL is om een beetje een indicatie te kunnen krijgen van wanneer iets aan kan komen.
Pakketten kunnen ook alleen hun LX-code behouden. Dan wordt ie volledig geregistreerd onder de LX-code. Ook in Nederland. En die kun je dan ook gewoon op de website/app invoeren.

Ik gebruik Deliveries Pakket Tracker op Android om de meeste pakketten in bij te houden en die gaat automatisch www.postnl.post en www.internernationalparceltracking.com bij langs. Zo mis ik nornmaalo gesproken dan niet zo snel iets van die LX-zendingen.

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

Lifestyle71

De Jos

Hier nog zo eentje.. 27 januari besteld bij dx.com. Het pakketje heb ik nog niet ontvangen, maar volgens flightrader is vlucht CZ307 wel gewoon naar Amsterdam gevlogen.. Of was het pakket stiekem toch niet aan boord ?

Track 17 geeft aan:
2019-02-18 20:59 Plan om te varen, plan vluchtnummer CZ307, geplande vertrektijd 23:55
2019-02-17 00:16 Aankomst bij "Ghangzhou Interchange Bureau"
2019-02-16 21:09 Vertrek "Postal Ghangzhou International correspondentie", Next Stop "Guangzhou International"
2019-02-16 13:39 "Postal Guangzhou internationale correspondentie" ontvangen

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• Stefan26
  • Laatst online: 20-11 12:56
Mijn pakket van Banggood is afgelopen zondag verstuurd met een EX-nummer als Track Number.
Iemand enig idee waar ik kan controleren wat de status hiervan is? De site 17track.net geeft aan dat het tracking-nummer niet bekend is.

• MonkeyJohn
Stefan26 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:13:
Mijn pakket van Banggood is afgelopen zondag verstuurd met een EX-nummer als Track Number.
Iemand enig idee waar ik kan controleren wat de status hiervan is? De site 17track.net geeft aan dat het tracking-nummer niet bekend is.
Ik heb meestal meer succes op https://global.cainiao.com/ qua tracking dan op 17track.

Verwijderd

MonkeyJohn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Ik heb meestal meer succes op https://global.cainiao.com/ qua tracking dan op 17track.
Ik vertrouw die website niet echt. Ik heb soms het gevoel dat die informatie niet echt klopt

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:58
Ik bestel al jaren vanuit China, nooit problemen. Maar nu duurt het toch wel ffe lang allemaal.

Pakketje 1 op 11-1 besteld - Yanwen Economic Air Mail
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2wXSvH8.png

Pakketje 2 op 17-1 besteld - China Post Ordinary Small Packet Plus
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oSVaAkD.png

Pakketje 3 besteld op 12-2 - Yanwen Economic Air Mail
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pLLDScX.png

En gaat pakketje 4 besteld op 13-2 direct weer terug naar China? Het lijkt er wel op. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uEPZcxj.png

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 28-02-2019 12:35 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Bij mij hetzelde.. alle Yanwen pakketjes van december/januari zijn nog steeds in transit... zeer vervelend.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:17
Ik las dit topic en dacht 'oh ja ik heb nog een pakketje, eens kijken'.

Zie ik dit, ik geloof niet dat dit klopt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wOPVn1B.png

• BoAC

BoAC

Memento mori

Messje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:49:
Ik las dit topic en dacht 'oh ja ik heb nog een pakketje, eens kijken'.

Zie ik dit, ik geloof niet dat dit klopt :P

[Afbeelding]
In 3 uur van China naar Nederland en in 3 uur weer terug :D
Iets van registratie van distributiepunten fout ofzo :?

• CryRaven
  • Laatst online: 20-11 11:15
*knip* Wat eigen inzet is wel gewenst. Tevens is deze vraag al meermaals in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 beantwoord.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 01-03-2019 22:31 ]

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vorige week iets besteld, afgelopen donderdag al geleverd, in 8 dagen!!! Heerlijk!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 07:43
Op 8 februari 2 losse bestellingen gedaan bij aliexpress en laten versturen met aliexpress standard shipping. Dit vanwege de goede ervaringen hiermee, soms al binnen een week binnen!

Echter staan beide zendingen al een paar weken op “At country of origin warehouse”. Een bestelling die ik later heb geplaatst maar gewoon met China post heb laten sturen is al een paar dagen binnen. Op deze manier heeft extra betalen niet veel zin meer.

Alie

[ Voor 10% gewijzigd door jaspersvensk op 03-03-2019 12:43 ]

• Joen
jaspersvensk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:03:
Op 8 februari 2 losse bestellingen gedaan bij aliexpress en laten versturen met aliexpress standard shipping. Dit vanwege de goede ervaringen hiermee, soms al binnen een week binnen!

Echter staan beide zendingen al een paar weken op “At country of origin warehouse”. Een bestelling die ik later heb geplaatst maar gewoon met China post heb laten sturen is al een paar dagen binnen. Op deze manier heeft extra betalen niet veel zin meer.

[Afbeelding: Alie]
Linkje naar de full size afbeelding was wel praktisch geweest: https://tweakers.net/ext/f/MgOG7KGUSSP4DFCwymRGc8uY/full.jpg

Ik heb momenteel 1 bestelling met AliExpress Standard Shipping staan, maar daar krijg ik via de PostNL websites helemaal geen tracking voor te zien. Via https://global.cainiao.com/en krijg ik nog wel wat te zien, maar lijkt de voortgang van de verzending ook traag te gaan.

Yanwen Express pakketjes van eind november / begin december komen ook alsmaar niet door. Hoewel ik het gevoel heb van daarna ook niet.

Momenteel lijken alleen pakketjes verzonden met China Post fatsoenlijk door te komen.

• ralph075
  • Niet online
jaspersvensk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:03:

[Afbeelding: Alie]
Mijn laatste bestelling op Ali zijn sowieso teleurstellend. Meer dan 50% wordt niet geleverd, waarbij je dan ook nog zelf achter de refund aan moet.
En het is jaren uitmuntend gegaan, zonder ooit echt issues te hebben gehad. Ik krijg de laatste tijd meer en meer het gevoel dat Ali over zijn hoogtepunt heen is.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
pilskes schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:31:
Vorige week iets besteld, afgelopen donderdag al geleverd, in 8 dagen!!! Heerlijk!
Wat, waar, en welke verzend optie?

Mijn LXNL staat al dagen stil.
28-02-2019 08:18 The item is ready for shipment NETHERLANDS
28-02-2019 07:18 The item is pre-advised
27-02-2019 01:16 The Item is at the shippers warehouse

En mijn China post uit 2019-01-11 08:28:34 heb ik ontvangen op 22 februari

[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 03-03-2019 12:34 ]

Weg

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
New Yorker schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Wat, waar, en welke verzend optie?

Mijn LXNL staat al dagen stil.
28-02-2019 08:18 The item is ready for shipment NETHERLANDS
28-02-2019 07:18 The item is pre-advised
27-02-2019 01:16 The Item is at the shippers warehouse

En mijn China post uit 2019-01-11 08:28:34 heb ik ontvangen op 22 februari
Wat: Een Eleaf Ikonn 220
Waar: Shenzen Elego Technology Co
Verzendmethode: AliExpress standard shipping

19-02-2019 besteld, 28-02-2019 afgeleverd!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12
Ik geloof dat na alle feestdagen ali en postnl weer op gang beginnen te komen.
Een paar pakketjes zijn eindelijk binnen (begin januari besteld),en tracking doet ook weer eens aan updates.

• Barlogirl
Gisteren eindelijk een update gehad voor een pakketje. Het is in ieder geval een teken van leven zullen we maar zeggen. De rest voor alsnog al bijna 2 maanden helemaal niks.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:43

JK

Meestal heb ik het wel na ongeveer twee weken, maar je merkt echt dat het Chinees Nieuwjaar is geweest. Ik wacht zelfs op één product al ruim 6 weken. Over 3 weken loopt mijn kopersgarantie af bij Ali.

En sommige producten hebben op 21 feb al het land verlaten, maar nog geen melding ontvangen dat ze nu in NL zijn aangekomen. Ik zie het allemaal wel. Deze eek verwacht ik minimaal één artikel, waarvan ik vannacht een melding kreeg dat deze nu in Nederland is. Ach, van te voren weet je dat het even kan duren. Wil je iets snel, dan koop je het voor meer geld in Nederland zelf.

• Barlogirl
Voor mij is 2 weken inderdaad ook normaal. Maar ben ook bekend met het gedoe rond Chinees Nieuwjaar en heb daar dan ook rekening mee gehouden. Kan me alleen niet herinneren dat voorgaande jaren dit ook betekende dat je ruim een maand voor en na Chinees Nieuwjaar ook niets hoefde te proberen te bestellen. Het is naar mijn idee vrij extreem dit jaar, of ik heb gewoon ontzettend veel pech met de pakketjes die op dit moment naar mij onderweg zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Barlogirl op 04-03-2019 13:25 ]

• vuurtjih
Ik krijg de laatste tijd ineens UR_CN nummers, waren de UN_CN op? :+

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik denk toch echt dat het in NL fout gaat.
Heb 5 pakketten via Yanwen die al sinds eind januari op:
Netherlands (the)
Staan.
Protection time ook laten verlengen.
Tracking is voor Yanwen hier het uitgebreidste:
https://postal.ninja/en

[ Voor 14% gewijzigd door CPM op 04-03-2019 20:38 ]

Hier tekenen aub ......

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Cupraatjesmaker schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:37:
Ik denk toch echt dat het in NL fout gaat.
Heb 5 pakketten via Yanwen die al sinds eind januari op:
Netherlands (the)
Staan.
Protection time ook laten verlengen.
Tracking is voor Yanwen hier het uitgebreidste:
https://postal.ninja/en
Ik heb er één met een PH trackingnummer, maar die hangt inderdaad nu ook bijna 4 weken in NL. Geen idee waar ze ermee naartoe gaan, maar er wordt duidelijk e.e.a. tegengehouden.

• wileyb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-10 15:09
Hey, ik ben nieuw op dit forum!

https://postal.ninja/en is indeerdaag een goede tracker. Ik heb zelf een aantal pakketjes van Yanwen air mail niet ontvangen. Die staan ook allemaal op Handle receptacle at carrier (EDI-received) . Volgens deze site betekent EDI-received helaas dat de pakketjes toch nog niet in NL zijn volgens mij https://help.17track.net/...cription-and-explanations

Het gekste vind ik nog dat 80% van de pakketjes schroeven waren. Misschien zijn die extra moeilijk om te vervoeren:)

• CPM
  • Niet online

CPM

Send item abroad (EDI-received): EDI stands for "Electric Data Interchange", it means that your parcel has been sent out, and the tracking info has been synchronized to the tracking system of the destination carrier.

Hier tekenen aub ......

Verwijderd

wileyb schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:29:
Hey, ik ben nieuw op dit forum!

https://postal.ninja/en is indeerdaag een goede tracker. Ik heb zelf een aantal pakketjes van Yanwen air mail niet ontvangen. Die staan ook allemaal op Handle receptacle at carrier (EDI-received) . Volgens deze site betekent EDI-received helaas dat de pakketjes toch nog niet in NL zijn volgens mij https://help.17track.net/...cription-and-explanations

Het gekste vind ik nog dat 80% van de pakketjes schroeven waren. Misschien zijn die extra moeilijk om te vervoeren:)
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België krijgen YanWen pakketjes geen scans meer zodra ze hier zijn

• wileyb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-10 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België krijgen YanWen pakketjes geen scans meer zodra ze hier zijn
Hier in Nederland lijkt, voor mij althans, dit ook zo te zijn.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:43

JK

Barlogirl schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:23:
Voor mij is 2 weken inderdaad ook normaal. Maar ben ook bekend met het gedoe rond Chinees Nieuwjaar en heb daar dan ook rekening mee gehouden. Kan me alleen niet herinneren dat voorgaande jaren dit ook betekende dat je ruim een maand voor en na Chinees Nieuwjaar ook niets hoefde te proberen te bestellen.
Het lijkt dit jaar inderdaad wat langer te duren rondom Chinees Nieuwjaar. Ik kreeg gister wel wer twee dingen binnen en verwacht vandaag of morgen nog wat. Wat ik gister ontving was 7 weken onderweg oid. Gelukkig werkte het wel goed, want het was eigenlijk al een nabestelling op een defect artikel. Maar goed, voor de lage prijs wil ik wel even wachten.

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

Lifestyle71

De Jos

Lifestyle71 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:59:
Hier nog zo eentje.. 27 januari besteld bij dx.com. Het pakketje heb ik nog niet ontvangen, maar volgens flightrader is vlucht CZ307 wel gewoon naar Amsterdam gevlogen.. Of was het pakket stiekem toch niet aan boord ?

Track 17 geeft aan:
2019-02-18 20:59 Plan om te varen, plan vluchtnummer CZ307, geplande vertrektijd 23:55
2019-02-17 00:16 Aankomst bij "Ghangzhou Interchange Bureau"
2019-02-16 21:09 Vertrek "Postal Ghangzhou International correspondentie", Next Stop "Guangzhou International"
2019-02-16 13:39 "Postal Guangzhou internationale correspondentie" ontvangen
Ter info.. vandaag per post ontvangen !

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Verwijderd

Iemand enig idee of dit hoort? https://imgur.com/a/02o9LjT
Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.