China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 13 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:00
yodeluxe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Het gaat er denk ik om dat je mogelijk een typfout hebt gemaakt, dat je eigenlijk 2 maanden bedoelt? Anders zou het wel heel raar zijn om al na 2 weken te gaan klagen en zou je toch wel een opmerking kunnen verwachten zoals "heb je het topic wel gelezen" of iets dergelijks.

Maar als je al 2 maanden wacht op je pakje, kan je beter contact opnemen met Banggood.
GLS gesproken geven aan dat er alleen een label is aangemaakt en nooit bij hun binnen is gekomen
nooit meegemaakt met banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Ik heb volgens mij een ander record. Op 9 januari laat in de avond een bestelling gedaan op aliexpress. Op zaterdag 12 januari postbode aan de deur met het pakje. :-)
Ik geloofde het haast zelf niet, ik had het niet verwacht. Kan me alleen voorstellen dat het dan niet vanuit china verzonden is, maar ik kan het niet achterhalen met de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Gitano schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:56:
Ik heb volgens mij een ander record. Op 9 januari laat in de avond een bestelling gedaan op aliexpress. Op zaterdag 12 januari postbode aan de deur met het pakje. :-)
Ik geloofde het haast zelf niet, ik had het niet verwacht. Kan me alleen voorstellen dat het dan niet vanuit china verzonden is, maar ik kan het niet achterhalen met de tracking.
WTF! Dat is wel heeeel erg snel!
eHet snelste dat ik ooit heb gehaald is dennk ik 8 dagen. Dat was met AliExpress standard shipping. Als ik het mij goed herinner heb ik ook een keer 8 dagen gehaald met China Post, maar zo'n snelheid bij China Post is echt een zeldzaamheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Hier eindelijk na meer dan 2.5 maand een pakje binnen gekregen wat vorig jaar begin november besteld was: refund is alweer dik twee weken geleden toegekend ;) Als dit meer de regel dan uitzondering is, dan belooft het niet veel goeds :(

Behalve dan bij AliExpress Standard Shipping, dan heb ik het wel snel in huis.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 16-01-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Joen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:30:
[...]

WTF! Dat is wel heeeel erg snel!
eHet snelste dat ik ooit heb gehaald is dennk ik 8 dagen. Dat was met AliExpress standard shipping. Als ik het mij goed herinner heb ik ook een keer 8 dagen gehaald met China Post, maar zo'n snelheid bij China Post is echt een zeldzaamheid. :P
Het was wel via AliExpress standard shipping verzondn in iedergeval. Verder kan ik er niks over terug vinden in de tracking terwijl ik bij andere bestellingen vaak kan zien op welk punt het is.
Bestel wel vaker wat daar, maar normaal komt het meestal tussen de 2 a 3 weken binnen. Extremen zoals andere hier melden van 2 maanden of langer heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hier mijn ervaring met GearBest en BPost:

Op 28 november 2018 bestelde ik bij Gearbest een Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger). Er stond vermeld dat de levering tussen 9 januari en 29 januari 2019 zou gebeuren.

Ik heb dus een tijdje de zending niet opgevolgd. Vorige week besloot ik toch eens het pakket te tracken.... Het bleek in Duitsland gearriveerd te zijn. ik verwachtte dus een van de dagen het pakket te krijgen.
Ik keek gisteren toch nog maar eens bij de tracking informatie omdat ik vond dat het lang begon te duren. Het pakket was tot in België geraakt maar bleek dat men het pakket niet had afgeleverd en terug had gestuurd naar de afzender omwille van: "Een onvolledig adres".

Ik heb onmiddellijk gebeld naar BPost bleek dat er op het label bij het pakket wel het juiste adres stond maar in plaats van bus 02.01 stond er bus 2. Uiteraard dstaat mijn naam op de brievenbus en deze is hetzelfde als de verzend informatie die ik tijdens het bestellen had gegeven.

Om toch zeker te zijn dat ik geen fout had gemaakt ben ik de bevestigingsmail van gearbest gaan zoeken en daar stond effectief wel bus 02.01. Men heeft dus blijkbaar het label fout afgedrukt. gevolg: De stofzuiger is terug onderweg naar China.

Ik heb ook Gearbest gecontacteerd en een screenshot bijgevoegd van de bevestigingsmail waar dus "bus 02.01" in staat vermeld.

Ik vraag me dan wel af wie hier in de fout is gegaan: Gearbest of BPost.

Ik verwacht nu wel dat Gearbest mij een nieuwe stofzuiger stuurt (en dit zonder te wachten tot deze terug in China is en uiteraard ook zonder enige extra verzendkost).

Heeft iemand van jullie al een gelijkaardige situatie gehad?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-05 22:15
Ik heb helaas ook een slechte ervaring met Bpost nu. Volgens de tracking is het pakketje bij het distributiecentrum van de post aangekomen, en nog dezelfde middag afgeleverd. Niets gevonden uiteraard en toen moest ik er achter aan. Telefonisch valt er bij Bpost echter niets te bereiken met de melding: "volgens de tracking is het afgeleverd, dus je hebt het". Er zou ook voor getekend zijn, maar die handtekening mochten ze niet laten zien en was nergens op te vragen. Uiteindelijk bij het postkantoor zelf langsgegaan waar er gelukkig wel behulpzame mensen waren, en er zo achter gekomen dat er inderdaad een onbekend persoon heeft getekend. Normaal zou het nummer van het identiteitsbewijs er bij zitten, maar dat was leeg.
Nu het grootste probleem:
Bpost wil geen klachten ontvangen. Ze beroepen zich op een procedure dat enkel de klant (dus de verstuurder) een onderzoek kan openen naar de vermissing. Het is door een AliExpress verkoper via AliExpress standard shipping gegaan. De verkoper zegt: "AliExpress regelt de shipping, ik weet er verder niets van". AliExpress costumer service zegt: "de verkoper is verantwoordelijk, hij moet het regelen".

Iemand enig idee wie er nu gelijk heeft? Ik in ieder geval niet meer. Naar het pakketje kan ik nu sowieso wel fluiten, en een dispute openen om het geld terug te krijgen gaat natuurlijk ook niets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:23
Vandaag pakje van AE binnen besteld op 9 november.
Gitano schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:56:
Ik heb 1x zondagavond besteld, donderdag binnen. Kan zijn dat nog via DX was. Daar besteld ik laatste jaren niet zo veel meer. Zijn er nog mensen die daar bestellen en hoe loopt de verzending daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag iets besteld bij Aliexpress en binnen een half uur mail dat het verzonden is met track & trace nummer. Nog nooit zo snel meegemaakt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:45:
Vandaag iets besteld bij Aliexpress en binnen een half uur mail dat het verzonden is met track & trace nummer. Nog nooit zo snel meegemaakt.
Dat zegt niet zoveel. Zelfde ervaring als jij bij sommige bestellingen. Daarna nog bijna 2 maanden zitten wachten op het pakje...

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 22:27
Van de week mijn eerste 3d printer besteld bij banggood en wordt volgens TNT maandag al geleverd. Wow!

Maar ik ben een beetje stom geweest en heb per abuis de verkeerde shipping hub gekozen. Nu komt het pakketje uit China en ik vraag mij af of ik nog een rekening van de douane kan verwachten.

18/012019: Liege Euro Hub - Shipment arrived at connection point

19/01/2019: Liege Euro Hub - Shipment being processed at TNT location

19/01/2019: Liege Euro Hub - Shipment in transit

Weet iemand of ik de douane al voorbij ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:36
Mijn, via ebay bestelde, foto statief (van ongeveer 70 euro) ligt al sinds 28 december in Amsterdam. Dat is de laatste melding op PackageRadar. Er staat ook nog iets bij van Economy SpeedPAK, wat me niks zegt.

Het trackingnummer heeft 28 digits en begint met ES1000 en eindigt met 01E0A. Ik vraag me af wie of wat ik zou kunnen bellen om de status te achterhalen? Het kan misschien zo lang duren omdat hij nog via de douane moet?

edit: van zo'n lang trackingnummer kan PostNL in ieder geval geen chocola maken. Ik heb inmiddels de afzender gevraagd om hulp en toen kreeg ik opeens een trackingnummer waarmee PostNL wel iets kon. Het ligt gewoon bij de douane dus te wachten op afhandeling. Gelukkig is het niet 'verloren', waar ik enigszins bang voor was. Volgens hun procedure mag de afhandeling bij de douane maximaal 14 dagen duren, dus ze gaan nu navragen waarom het zo lang duurt.

[ Voor 34% gewijzigd door grun93 op 25-01-2019 13:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:50
Binnen 6 dagen twee ip camera's en drum sticks geleverd. Gaat steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Laguna

Connaisseur

Mijn bestelling bij dhgate dateert van 16 december, begin januari zou het opgestuurd zijn middels Hongkong Post, maar nu is sinds 5 januari de laatste status "hand over to airline". Toch best apart dat het vervolgens 15 dagen stil blijft of had het cargo ship moeten zijn ipv airline?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:16:
Hier eindelijk na meer dan 2.5 maand een pakje binnen gekregen wat vorig jaar begin november besteld was: refund is alweer dik twee weken geleden toegekend ;)
Dat het zo lang geduurd heeft is i.m.h.o niet de schuld van de verkoper. Ik heb ook een aantal keren een pakketje alsnog ontvangen na een refund. In alle keren heb ik contact gezocht met de verkoper en alsnog betaald, wel zo netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat
pandit schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Dat het zo lang geduurd heeft is i.m.h.o niet de schuld van de verkoper. Ik heb ook een aantal keren een pakketje alsnog ontvangen na een refund. In alle keren heb ik contact gezocht met de verkoper en alsnog betaald, wel zo netjes...
Waarom zul je het dan alsnog betalen.... de regel is na 2 maanden niks ontvangen te hebben, krijg je een refund. De verkoper kan er overigens wel wat aan doen: ze nemen bewust het risico om met bijvoorbeeld Yanwen Economic air mail te versturen.

Als je het dan niet binnen twee maanden ontvangt, dan is de simpele regel op AliExpress dat je een refund mag aanvragen. Dus dat is precies wat ik doe :) Dat het soms alsnog binnen komt is geluk hebben, maar als je het item echt nodig had/hebt dan heb je allang bij een andere verkoper besteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 1068241 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:05:
Dat
[...]

Waarom zul je het dan alsnog betalen....
Dat heet fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een aantal bestellingen die over de 60 dagen zitten. Waarschijnlijk liggen deze al maanden ergens in Nederland. Ik heb de verkopers gewoon wat extra tijd gegeven. Als dat met die refunds uit de hand loopt kun je als Nederlander straks alleen nog uit dure verzendopties kiezen, of je kunt helemaal niets meer bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verbazingwekkend! Vijf bestelling die ik vrijdag had gedaan zijn nu al in Nederland terechtgekomen. En dat allemaal vanuit China.

De levertijden zijn nu wel heel erg snel. Maar ik ben nog steeds wachtende op de kerstbestellingen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker allemaal met AliExpress Standaard Shipping :D Ik heb daar extra opgelet, zelfs items van slechts $ 2 worden soms met AliExpress Standaard Shipping verzonden. Van China naar Nederland duurt met het vliegtuig duurt net een halve dag ongeveer.

Meeste extra tijd zit het hem in de binnenlandse transport: uiteindelijk duurt het dus ongeveer een week. Zo heb ik vorige week maandag een bestelling op AliExpress geplaatst en die werd nog dezelfde dag verzonden en word vandaag door Postnl aangeboden :)

Welgeteld dus 5 werkdagen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AliExpress Standard Shipping ftw inderdaad. Met china post gegarandeerd 2 maanden onderweg, met aliexpress minder dan 2 weken. Ik betaal graag wat extra voor dat verschil.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Magic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:02:
AliExpress Standard Shipping ftw inderdaad. Met china post gegarandeerd 2 maanden onderweg, met aliexpress minder dan 2 weken. Ik betaal graag wat extra voor dat verschil.
Ligt er maar net aan wat het is. Hebbedingetjes mogen er van mij best wat langer over doen, als het goedkoper is. Want ja, Hollander he :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, het begint inmiddels al de drie maanden te benaderen; de levertijden van BG. :-(
Inmiddels al 2 claims lopen en volgens BG is het product opnieuw verstuurd. Wel opvallend dat er, ook gezien de meerdere berichten alhier, er meer leverproblemen zijn met BG bestellingen.
En ook van die 'vage' tracking info. Vaak staat het dagenlang op status 'Airline Shipment' en daarna wordt het akelig stil. :? Net alsof die vliegmachien er dagen over doet om te landen... ;)

AE gaat goed, vooral de laatste 2 maanden is eigenlijk alles (op 1 bestelling na), binnen 2 weken geleverd.
Daar overladen ze je juist weer met een enorme hoeveelheid aan tracking info: :+

2019-01-18 11:46 Airline Shipment
2019-01-17 07:13 Shipped by airline
2019-01-16 23:56 Arrive at "Beijing Terminal"
2019-01-16 23:12 Leave "Beijing Wangjing", the next stop "Beijing domestic aviation Reservoir area processing Center"
2019-01-16 23:09 Arrive at "Wangjing, Beijing"
2019-01-16 22:11 Leave the "Beijing Swap bureau" and the next stop, "International mail Forwarding Department"
2019-01-16 14:02 Departure from "Beijing Interchange Bureau", next stop "Beijing Terminal 1"
2019-01-16 14:02 Leave "Beijing Wangjing", the next stop "Beijing domestic aviation Reservoir area processing Center"
2019-01-16 02:44 "Beijing Interchange Bureau" has been exported directly seal
2019-01-15 08:27 Leave the "Beijing terminal", the next Stop "International mail Forwarding Department"
2019-01-15 05:44 Arrive at "Beijing Terminal"
2019-01-14 14:27 Departure from "Nanning Terminal", Next stop "Beijing Terminal"
2019-01-14 11:57 Arrive at "Nanning terminal"
2019-01-14 11:46 Leave "Nanning Interchange Bureau", next stop "nanning Air mail Exchange Station"
2019-01-12 17:59 Leave "Nanning Interchange Bureau", next stop "nanning Air mail Exchange Station"
2019-01-12 17:23 Export Customs/Security release
2019-01-12 09:23 Leave the "Nanning swap Bureau" and the next stop, "Nanning Interchange Bureau"
2019-01-12 09:21 Arrive at "Nanning Interchange Bureau"
2019-01-11 18:28 Leave the "postal Nanning Anji Small bag Collection Office", the next Stop "Nanning International"
2019-01-11 17:58 "Postal Nanning Anji Small collection and delivery Office" has been received
2019-01-08 01:40 Logistics orders have been created (fast selling platform)

Holy moly; het lijkt wel alsof er een GPS tracker in dat pakje zit. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat is hier eigenlijk verder mee gebeurd? Dat pakketjes direct bij postkantoor worden afgeleverd?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kslf9Q4.png

Ik heb de laatste tijd daar niet zoveel last van. Meeste worden gewoon bezorgd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-05 14:41
10 Januari een vervangend telefoonscherm besteld op Ali. Is nog niet in shipment.
Begin mn gebarsten scherm ondertussen wel redelijk beu aan het worden, en het onderdeel is nog niet eens verzonden. delivery time 12-15 days, geloof er niks van.

AE standard shipping.

19 januari bij Gearbest een koptelefoon gekocht, ook nog niet ingepakt. Met Gearbest Express Delivery.

Niet alle zendingen bij Ali gaan zo snel :(

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er staat x aantal dagen voor de verzending bij AliExpress, daarna wordt de order automatisch geannuleerd, behalve als je deze zelf verlengt. Ik vind het een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
shadvet schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:23:
10 Januari een vervangend telefoonscherm besteld op Ali. Is nog niet in shipment.
Begin mn gebarsten scherm ondertussen wel redelijk beu aan het worden, en het onderdeel is nog niet eens verzonden. delivery time 12-15 days, geloof er niks van.

AE standard shipping.

19 januari bij Gearbest een koptelefoon gekocht, ook nog niet ingepakt. Met Gearbest Express Delivery.

Niet alle zendingen bij Ali gaan zo snel :(
Goed kijken wat voor tijd ze mogen hebben om het pakket klaar te maken voor shipping. Daar zitten werelden van verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Standard Postnl shipping via Ali, 14e s avonds besteld, vandaag binnen. Mooi rap!

(Kado voor de poes, een grappige 'tent')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

epias schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:24:
Er staat x aantal dagen voor de verzending bij AliExpress, daarna wordt de order automatisch geannuleerd, behalve als je deze zelf verlengt. Ik vind het een raar verhaal.
Heel veel verkopers zetten gewoon een startstatus als shipment ready for dispatch. En dan wordt dat al gezien als shipped. Het daadwerkelijke verzenden kan dagen tot weken duren tot de koper zeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Apart verhaal, mijn pakket is naar Oekraïne als land van bestemming gestuurd (Ali std shipping) & er is daar ook door "iemand" voor het pakket getekend.

Verkoper zegt eerst 'tracking error' dan 'pakket is kwijt & klopt je adres wel?'.
'opnieuw sturen kan niet, geen voorraad' (product is op de productpagina gewoon te bestellen).

We zijn inmiddels 2,5 week na bestellen verder.
Wordt ik nou in de maling genomen of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 11:57
De 14 een Mi Band 3 besteld via AliExpress. Deze is eergisteren in NL aangekomen zoals ik op de T&T pagina van 17track kon vinden. Ik nam contact op met PostNL aangezien ik mijn SingaporePost code niet werkend kreeg. PostNL antwoord: Het adres op het pakketje klopt niet of is onleesbaar, en het zal binnen 2 weken retour afzender gestuurd worden.

Dit is echt onbegrijpelijk, aangezien de verkoper haar labels uitprint.... Jammer genoeg moest ik hier dus zelf achteraan want PostNL had waarschijnlijk nooit iets laten weten.

Hebben jullie dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

LocK_Out schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:52:
Apart verhaal, mijn pakket is naar Oekraïne als land van bestemming gestuurd (Ali std shipping) & er is daar ook door "iemand" voor het pakket getekend.

Verkoper zegt eerst 'tracking error' dan 'pakket is kwijt & klopt je adres wel?'.
'opnieuw sturen kan niet, geen voorraad' (product is op de productpagina gewoon te bestellen).

We zijn inmiddels 2,5 week na bestellen verder.
Wordt ik nou in de maling genomen of wat?
gewoon dispute starten en negatieve review geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mijn beide BG aankopen van 29/11/2018 en 10/12/2018 nog niet binnen, liggen ze soms ergens in de waddenzee ofzo ;)
Kan me niet heugen dat het eerder zolang duurde allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-04 22:34
UncleEddy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:
De 14 een Mi Band 3 besteld via AliExpress. Deze is eergisteren in NL aangekomen zoals ik op de T&T pagina van 17track kon vinden. Ik nam contact op met PostNL aangezien ik mijn SingaporePost code niet werkend kreeg. PostNL antwoord: Het adres op het pakketje klopt niet of is onleesbaar, en het zal binnen 2 weken retour afzender gestuurd worden.

Dit is echt onbegrijpelijk, aangezien de verkoper haar labels uitprint.... Jammer genoeg moest ik hier dus zelf achteraan want PostNL had waarschijnlijk nooit iets laten weten.

Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Ik heb dit soort van meegemaakt. Alleen dan onleesbare barcode volgens PostNL:

In december twee pakketjes besteld bij een webshop uit China, netjes met t&t codes. Na verloop van tijd zag ik dat ze in NL waren aangekomen, dus via Twitter PostNL een bericht gedaan of zij konden zeggen wanneer deze pakketten werden uitgeleverd.
Als reactie kreeg ik te horen dat van beide pakketten de barcode onleesbaar waren en dat ze hoogstwaarschijnlijk terug gestuurd zouden worden. Waarop ik de vraag stelde of ze het niet om konden labelen met een nieuwe barcode, aangezien ze de pakketten hebben ontvangen en mijn gegevens bekend zijn. Antwoord hierop was dat dit alleen mogelijk was wanneer de pakketten op de afdeling onbezorgbare pakketten terecht komt. Uiteindelijk een dag later staat de postbezorger voor de deur met beide pakketten.
Originele barcodes zaten erop en beide goed leesbaar. Dus ze konden gewoon uitgeleverd worden.

Met een beetje geluk is dit bij jou ook het geval.
Probeer eens je t&t code door deze site te halen: https://www.internationalparceltracking.com/#/search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 11:57
DannySchreurs schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:12:
[...]

Ik heb dit soort van meegemaakt. Alleen dan onleesbare barcode volgens PostNL:

In december twee pakketjes besteld bij een webshop uit China, netjes met t&t codes. Na verloop van tijd zag ik dat ze in NL waren aangekomen, dus via Twitter PostNL een bericht gedaan of zij konden zeggen wanneer deze pakketten werden uitgeleverd.
Als reactie kreeg ik te horen dat van beide pakketten de barcode onleesbaar waren en dat ze hoogstwaarschijnlijk terug gestuurd zouden worden. Waarop ik de vraag stelde of ze het niet om konden labelen met een nieuwe barcode, aangezien ze de pakketten hebben ontvangen en mijn gegevens bekend zijn. Antwoord hierop was dat dit alleen mogelijk was wanneer de pakketten op de afdeling onbezorgbare pakketten terecht komt. Uiteindelijk een dag later staat de postbezorger voor de deur met beide pakketten.
Originele barcodes zaten erop en beide goed leesbaar. Dus ze konden gewoon uitgeleverd worden.

Met een beetje geluk is dit bij jou ook het geval.
Probeer eens je t&t code door deze site te halen: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Hmm misschien toch maar op een andere manier contact zoeken dan via de live chat...

Het probleem is dat het omzetten van mijn tracking niets opleverd, ik krijg geen 3S code van PostNL. Zij kunnen mijn Singapore Post code schijnbaar wel lezen, en daarin zagen ze dus het probleem. Ik ga in ieder geval even via Twitter contact opnemen, en waarschijnlijk ook even bellen. Thanks in ieder geval!

Edit: De code werkt nu opeens wel? Huidige status is: Zending is bij PostNL en bij ontvanger staan de correcte gegevens. Via de PostNL app zie ik dat het pakketje vandaag bezorgd zal worden... Ongelooflijk, geen idee wat voor dokus daar bij PostNL werkt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door UncleEddy op 24-01-2019 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
https://s.click.aliexpress.com/e/bA6qEy68

20e besteld s middags, komt net binnen. Nieuw record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar niet vanuit China verzonden hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:37:
[...]

Maar niet vanuit China verzonden hè ;)
Ah ja, vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 13:04
7 December iets bij aliexpress besteld.

Nogsteeds staat de tracking op de site op departed from original country. 17track kan de track en trace code niet vinden.

Wat is de kans dat dit pakketje nog binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 13:04
7 December iets bij aliexpress besteld.

Nogsteeds staat de tracking op de site op departed from original country. 17track kan de track en trace code niet vinden.

Wat is de kans dat dit pakketje nog binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best groot: het is al gauw langer dan twee maanden onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Op 8 december vorig jaar iets besteld bij Rosegal. Het pakketje is nu nog niet binnen. In de bestelbevestiging staat 15-35 werkdagen bezorgtijd. Ik vind het wel vrij lang duren, maar gelet op de Kerst periode wacht ik nog even voordat ik contact met ze opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
sgouman schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:16:
17track kan de track en trace code niet vinden. Wat is de kans dat dit pakketje nog binnenkomt?
Best wel een grote kans. Van de >400 pakketjes die ik in de loop der jaren uit china heb laten komen, is er maar een (1) nooit aangekomen.

Probeer de code eens bij packageradar, Volgens eigen zeggen herkennen ze 193 verschillende trace codes, ook de wat meer exotische. Zodoende kwam ik erachter dat mijn pakje al een maand in Amsterdam lag, maar waar? Afgelopen vrijdag heb ik toch maar eens de afzender een mailtje gestuurd en kreeg binnen een paar uur een andere trace code, waarmee PostNL wel overweg kon. Mijn pakje ligt gewoon bij de douane. Volgens de PostNL klantenservice mag het daar maar maximaal 14 dagen liggen, als het langer duurt schieten ze een verzoekje in om het te bespoedigen. Niet uit eigen beweging, maar pas als de ontvanger contact opneemt. Het zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@grun93 Ik heb die pakjesradar eens geprobeerd, met wat zendingen waar ik al sinds begin november 2018 op wacht, maar die geeft net zoveel/weinig info als 17track... :-(

The package is in transit for [many] days
En, dat was het dan... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Vervolg van mijn BPost verhaal:

Vorige keer vernam ik van BPost dat er iets fout was met het adres op het label. Ik nam contact op met GearBest om dit te melden. Zij vertelden me dat ik enerzijds moest wachten tot de uiterste leveringstermijn verstreken was: 09-02-2019 en anderzijds BPost maar moest blijven lastig vallen.

Dit tweede heb ik dan ook vandaag gedaan. Ik heb BPost opnieuw gebeld om te vragen wat er nu fout was gelopen. De mevrouw aan de lijn wist me te zeggen dat het adres wat vreemd was weergegeven op het label:

In plaats van:
Bus 02.01

stond er:
Bus 02.
01

Dus omdat die 01 op een nieuw lijntje stond heeft men het pakket niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Het is de laatste tijd wel een bende daar in China hoor. Pakketten die na 3 dagen nog niet verstuurd zijn & niet op voorraad blijken te zijn. Pakket naar verkeerde land gestuurd.
Voor het eerst in tijden dat China Post eerder aankomt dan Yanwen.
Nu 3 pakketten met AliExpress Standard Shipping verstuurd waarvan de T&T codes op 17track niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 29-01-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:14
Hier ook twee pakketjes van begin december nog niet afgeleverd. Terwijl pakketjes van eind december en januari al binnen zijn.
Twee andere pakketjes van begin december kwamen vorige week binnen dus ik blijf hoop houden :)

Maar volgens mij is er iets geks gebeurt met zendingen van begin december. Ik hoor meer mensen mopperen over grote vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59
Mijn pakje van ali is ondertussen 79 dagen onderweg, met reeds verlengde buyer protection. Nu lees ik net dit:
Your order should arrive within 17-29 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2019-02-06 , you can apply for a refund by opening a dispute. Due to the Chinese New Year Holidays, the processing time of dispute submitted from Jan. 30st to Feb. 10th will be extended by 12 days. Thank you for your patience.
Marvellous. Ik ga maar ineens die dispute openen zodat ik eerste in de rij ben na de feestelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KNed schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:30:
Hier ook twee pakketjes van begin december nog niet afgeleverd. Terwijl pakketjes van eind december en januari al binnen zijn.
Twee andere pakketjes van begin december kwamen vorige week binnen dus ik blijf hoop houden :)

Maar volgens mij is er iets geks gebeurt met zendingen van begin december. Ik hoor meer mensen mopperen over grote vertraging.
Zonet is bij mij een bestelling van 23 november binnengekomen. 68 dagen onderweg geweest. Een ruime 2 maanden.
Maar het gaat inderdaad erg vreemd met de pakketten van eind november / begin december. Als je de track&trace volgt is het net alsof ze heel lang ergens in Nederland bij Schiphol blijven liggen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws. (voor ons tenminste)

Krijg een briefkaart van PostNL met een fotootje van de voorzijde van het originele China pakket. En of ik het wil komen ophalen bij de PostNL locatie (9km verderop). :-(

Ik kan aan het fotootje zien dat het een RYxxxCN bestelling is van AE. Het vreemde is echter dat de andere bestellingen van diezelfde datum, via AE, wel allemaal thuis zijn afgeleverd.
Dus waarom nu dit ene pakketje wel rechtstreeks naar de ver-weg-PostNL-locatie gaat?
Nog leuker; het is gedateerd 25-01-2019 en wordt vandaag (30ste) pas door de brievenbus gedaan.
Met daarbij de melding dat het maar 14 dagen blijft liggen. Ja, duh; we zijn al een week verder. :F

En, je raadt het al, de jouw.postnl app geeft niet thuis; die kent dit pakje niet.

Zucht, is dit weer het nieuwe rad van fortuin bij PostNL; zoekt en gij zult misschien ooit uw pakje ergens, al dan niet, zien opduiken/verdwijnen?!? :+
Tegelijk maar ff navragen of ze soms nog meer China bestellingen, bestemd voor ons adres, hebben liggen.

Ben toch benieuwd waar al die bestellingen van vorig jaar november gebleven zijn en/of rondhangen? :|

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 30-01-2019 14:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 11:52
Zojuist contact gehad met Banggood over een paar bestelling die nu al een week op "Processing" staan. Bij alle producten staat dat ze binnen 24 uur verstuurd worden. 50% van de bestellingen worden wel binnen die 24 uur verstuurd maar de andere helft wacht ik nu een week op.

Ze zeggen dat ze problemen hebben met hun "EU Priority Line" hebben meer mensen dit ervaren?

Ze geven mij trouwens 2 opties: Geld terug of wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door FlaaMindO op 30-01-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@ehtweak Ik heb dit tegen de kerst aan gehad. Ineens een briefkaart in de bus dat ik het op kon halen bij een pakketpunt.
Geen bezorger aan de deur gezien, weet nog steeds niet waarom.

Was bij mij inderdaad ook met een CN nummer, maar wel verzonden met PostNL international.
Snap ook niet waarom deze zendingen soms een RP/CN ipv LX/NL T&T krijgen.

Ik gok dat ze dit doen als ze het zeer druk hebben ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 30-01-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Het gaat weer lekker met de tracking 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pDFau5Ml.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 12:52
Het is sowieso nog wat rommelig momenteel vanuit China. De Ali app geeft ook nog steeds de melding dat het allemaal langer kan duren “due to the holiday season” dus we wachten het maar af, blijf het toch intrigerend vinden dat sommige pakketten die ik eind Nov besteld heb allemaal in de zelfde week soms weken eerder binnenrollen dan iets wat ik een paar dagen eerder heb besteld vanuit de zelfde stad en allebei met China Post.

Ik kan me wel heugen dat ik een keer een filmpje zag van de massa pakketten die verwerkt werden bij zo’n sorteercentrum in China. Bergen en bergen met pakketjes dus misschien moet je dan mazzel hebben dat ze net jouw pakketje van een berg plukken :+

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

13art

Moderator Mobile
1nsane schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:53:
Het is sowieso nog wat rommelig momenteel vanuit China. De Ali app geeft ook nog steeds de melding dat het allemaal langer kan duren “due to the holiday season” dus we wachten het maar af, blijf het toch intrigerend vinden dat sommige pakketten die ik eind Nov besteld heb allemaal in de zelfde week soms weken eerder binnenrollen dan iets wat ik een paar dagen eerder heb besteld vanuit de zelfde stad en allebei met China Post.

Ik kan me wel heugen dat ik een keer een filmpje zag van de massa pakketten die verwerkt werden bij zo’n sorteercentrum in China. Bergen en bergen met pakketjes dus misschien moet je dan mazzel hebben dat ze net jouw pakketje van een berg plukken :+
Chinees nieuwjaar is nu dus dan kan het sowieso lang duren.
Verder is de verzendmethode bepalend voor hoe lang het duurt. Bij ome Ali is het met AliExpress standard shipping er eigenlijk altijd met een week (vanaf het moment dat het verzonden is) de rest blijft een beetje een gok.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 12:52
l3art schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Chinees nieuwjaar is nu dus dan kan het sowieso lang duren.
Verder is de verzendmethode bepalend voor hoe lang het duurt. Bij ome Ali is het met AliExpress standard shipping er eigenlijk altijd met een week (vanaf het moment dat het verzonden is) de rest blijft een beetje een gok.
Hmm, al aardig wat bij Ali besteld maar eigenlijk altijd via China Post gekregen en die week heb ik nog nooit gehaald maar heb ook nooit gehad dat er per se AliE standard shipping bij stond.

Vorige week nog een pakketje binnen gehad met propellors voor mn drone na 290 dagen :+ die had ik allang opgegeven.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

13art

Moderator Mobile
1nsane schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Hmm, al aardig wat bij Ali besteld maar eigenlijk altijd via China Post gekregen en die week heb ik nog nooit gehaald maar heb ook nooit gehad dat er per se AliE standard shipping bij stond.

Vorige week nog een pakketje binnen gehad met propellors voor mn drone na 290 dagen :+ die had ik allang opgegeven.
Haha die mag wel bij de records denk ik...
Soms staat AliExpress standard shipping er standaard al bij, soms kan je het handmatig selecteren. Mijn ervaring is dat het bij de iets 'duurdere' producten het vaker als standaard geselecteerd is. Bij goedkopere producten kan zijn het zijn dat het er inderdaad niet bij staat, of dat je dan iets extra moet betalen voor verzenden.

Als ik iets relatief snel wil hebben kijk in ieder geval gericht naar deze verzendmethode.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
De 24e, 25e & 26e zijn er in totaal 3 dingen verzonden met AliExpress Standard Shipping. Maar volgens mij ligt het hub op het vliegveld al vanaf afgelopen maandag stil. Want m'n spullen liggen nog steeds in China "geaccepteerd door de vliegmaatschappij". Lekker geregeld weer dit..

[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 31-01-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 08:24
Joen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Zonet is bij mij een bestelling van 23 november binnengekomen. 68 dagen onderweg geweest. Een ruime 2 maanden.
Maar het gaat inderdaad erg vreemd met de pakketten van eind november / begin december. Als je de track&trace volgt is het net alsof ze heel lang ergens in Nederland bij Schiphol blijven liggen of zo.
Voor mij hetzelfde. 3 pakketten van Ali en 1tje van Bangood. Pakketten die later verstuurd zijn komen supersnel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Soms staat er AliExpress Standaard Shipping bij en alsnog verstuurd de verkoper het met China post :( Dat heb ik laatst meegemaakt: ik denk van dan koop ik het ietsjes duurder, vanwege de verzending.

En vervolgens krijg ik een melding dat het met China post verstuurd is. Ohja heb nu wel weer twee of eigenlijk drie items overweg, welke wel met AliExpress Standaard Shipping verstuurd zijn. Lijkt er eigenlijk op dat alles rond de € 15 a € 20 meestal met AliExpress Standaard Shipping verzonden wordt.

Die week heb ik niet meer gehaald: maar ik vind vooral dat Postnl langzaam is. Daar krijg ik een T&T van en vervolgens duurt het nog een hele dag voor ze, om het pakket in het sorteer proces te nemen.

Maar het is inderdaad bijna een week: bestelling is op 23 januari geplaatst en word vandaag afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 1068241 Als ik bijbetaal & ze doen dit, dan open ik gewoon een geschil.
Vind dit een beetje hetzelfde als bijbetalen & de koerier service van bol.com gebruiken & ze versturen het alsnog met PostNL.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 31-01-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LocK_Out schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:02:
@Anoniem: 1068241 Als ik bijbetaal & ze doen dit, dan open ik gewoon een geschil.
Vind dit een beetje hetzelfde als de koerier service van bol.com gebruiken & ze versturen het alsnog met PostNL.
Was de gratis verzendoptie in dit geval: ik zou ook wel pist zijn als ik ervoor bij betaald had. Maar ben er niet echt boos voor, zolang het maar aankomt. Ik had juist een bestelling bij deze verkoper geannuleerd, omdat ik hetzelfde product bij deze verkoper tegen kwam dat ietsjes duurder was: maar wel met AliExpress Standaard Shipping.

Dus die paar cent extra heb ik voor niks betaald: al is het weer niet met China Ordinary Small Packages verstuurd, dus dat scheelt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 31-01-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
LocK_Out schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:56:
De 24e, 25e & 26e zijn er in totaal 3 dingen verzonden met AliExpress Standard Shipping. Maar volgens mij ligt het hub op het vliegveld al vanaf afgelopen maandag stil. Want m'n spullen liggen nog steeds in China "geaccepteerd door de vliegmaatschappij". Lekker geregeld weer dit..
Het is Chinees Nieuwjaar he. Officieel ligt de economie in China sinds gisteren op zijn gat, maar veel bedrijven beginnen er al eerder mee. Het kan dus prima zo zijn dat het daar nog 2 weken blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Joen Ja, dat is dus ook precies wat ik bedoel & waarom ik dat neerzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Joen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Het is Chinees Nieuwjaar he. Officieel ligt de economie in China sinds gisteren op zijn gat, maar veel bedrijven beginnen er al eerder mee. Het kan dus prima zo zijn dat het daar nog 2 weken blijft.
Huh, officieel? CNY begint pas op Feb 4. Dit weekeinde, ook Zondag, moet er gewoon nog gewerkt worden.
Van Feb 4 tot Feb 10 is men vrij.

De ervaring hier is juist dat er langer en tot later wordt doorgewerkt en zelfs meer bedrijven gewoon openblijven tijdends CNY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Kenzi Ik kreeg gisteren als antwoord waarom mijn bestelling nog niet verzonden was. Ook bericht terug dat ze al gesloten waren/zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Kenzi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Huh, officieel? CNY begint pas op Feb 4. Dit weekeinde, ook Zondag, moet er gewoon nog gewerkt worden.
Van Feb 4 tot Feb 10 is men vrij.

De ervaring hier is juist dat er langer en tot later wordt doorgewerkt en zelfs meer bedrijven gewoon openblijven tijdends CNY.
Nouja, ik zie steeds verschillende data en op AliExpress verschijnt nu steeds een melding van AliExpress zelf dat het van 20 januari t/m 14 februari is. Dat zie ik dan maar als "officieel". :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35
LocK_Out schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:41:
Ik kreeg gisteren als antwoord waarom mijn bestelling nog niet verzonden was. Ook bericht terug dat ze al gesloten waren/zijn.
Zoiets heb ik ook, netjes eerst aan verkoper gevraagd of er nog geshipped wordt voor nieuwjaar. Antwoord was uiteraard ja en dus maar snel besteld.

Volgende dag “geshipped”, althans er zijn trackingnummers aangemaakt maar pakketjes zijn na 2 dagen nog niet opgehaald, oftewel de boel is gewoon gesloten nu. Het betreft overigens 2 bestellingen met PostNL verzending (LXxxxxxxxNL trackingnummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Laatst online: 06:46
Ik wacht al een tijdje op een Anker kabeltje, op ali staat al een tijd "verzending met lokaal transportbedrijf".
17track kan de zending niet vinden, ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@CryRaven Nou.. Ga er dan maar vanuit dat PostNL je kabeltje kwijt is.
Verzending met lokaal transportbedrijf is de laatste stap. Als die 'een tijd' blijft staan, dan klopt er waarschijnlijk iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Laatst online: 06:46
LocK_Out schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:03:
@CryRaven Nou.. Ga er dan maar vanuit dat PostNL je kabeltje kwijt is.
Verzending met lokaal transportbedrijf is de laatste stap. Als die 'een tijd' blijft staan, dan klopt er waarschijnlijk iets niet.
Gelukkig is hij vandaag binnen gekomen.

De levertijden uit China zullen nu wat wat uitwijken, aangezien het nu Chinees nieuwjaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 20:34
Problemen met bestelling via EU Priority Line

Na heel veel problemen met een retourzending (ander topic) heb ik ook nog leveringsproblemen met Banggood. Op 27 december een smartphone besteld met EU Priority Line en tot op de dag van vandaag geen statusupdates. Ze zouden het vlak voor de vakantie oppakken, maar helaas. Hij staat wel op shipped sinds 8 januari.
Probeer de bestelling te cancelen en dan maar hopen dat ik m'n geld terugkrijg.
Dit is het laatste duurdere product wat ik bij Banggood koop. Ben er helemaal klaar mee. Weinig good aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
26 januari een rPi case besteld bij Aliexpress. Volgens aliexpress is de laatste actie "hand over to airline" op 30 januari, maar volgens china post tracking is de laatste actie "Pick up succesfull" door PostNL domestic op 1 februari.

Ben benieuwd of ik hem deze week nog kan verwachten, m'n projectje ligt ff stil zolang ik de case niet heb :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Momenteel echt wel pech met een aantal pakketjes in de zin van lang wachten:
- Ijskrabber besteld op 27-12-2018, nog niet ontvangen
- Metalen plaatjes voor duim (soort van vingerhoedje) besteld op 29-12-2018, nog niet ontvangen.
- Schroevendraaier besteld op 08-01-2019

Meestal is het nu wel binnen. (Gaat overigens allemaal om normale shipping (geen aliexpress standard).

Daarnaast is dat chinese nieuwjaar helemaal waardeloos. Wacht op wat onderdelen om Toon te rooten, duurt dus 2 weken langer voor het verzonden wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Robbie T schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:14:
Momenteel echt wel pech met een aantal pakketjes in de zin van lang wachten:
...
Noem je dat 'lang wachten'? ;)
Valt me nog mee.

Ik wacht al sinds begin november 2018(!) op een vijftal bestellingen... en nog steeds noppes, nada.
En BG roept maar "hebt geduld"... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht nog maar een maandje: dat komt tegenwoordig niet meer binnen een maand hoor, het zijn er al gauw twee. Het moet echter wel binnen twee maanden komen, anders heb je recht op een refund.

Zelf wacht ik ook nog op het een en ander en maak letterlijk 2x per dag de brievenbus open: meestal ligt er niks in de brievenbus, maar uiteindelijk tref ik wel iets aan. Al moet ik zeggen: Postnl app toont niet alle post meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1068241 Maar da's juist het opvallende; de laatste maanden komen de bestellingen, gedaan via AE, allemaal keurig binnen. Soms zelfs na 1 week al, hooguit een week of 4.
Maar BG is het laatste halfjaar een rampenplan. Terwijl dat voorheen precies andersom was. Juist BG bestellingen kwamen vlot binnen en AE duurde veel langer. :?
Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:21:
... Postnl app toont niet alle post meer.
Bij mij is het andersom; PostNL toont vrijwel nooit post uit Verweggistan. Alleen EU pakjes gaan goed.
Eigenlijk nog erger; zendingen uit China die al lang bezorgd zijn, staan soms nog bij de PostNL app op "Zending nog niet te volgen" en blijven dat ook wekenlang staan (tot dat je die zelf maar verwijdert) :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zendingen die met AliExpress Standaard Shipping komen, daar krijg ik altijd een track en tracé automatisch voor. Maar bij de losse kleine brievenbus pakjes, heb ik heel soms dat ik een notificatie krijg in de Postnl heb. Maar i.t.t. een haar geleden ofzo, zat er nog een foto bij. Nu is dat niet meer het geval.

Ik vind Postnl trouwens ook niet altijd de snelste: want die zijn de laatste schakel en als ik dan zie, dat het ze langer dan een dag duurt om het pakketje in het sorteer proces op te nemen? Terwijl ik wel allang de track en tracé gekregen heb, dan word je er natuurlijk wel een beetje ongeduldig van.

Ohja volgende maand ga ik zelf naar China voor twee weken: zou grappig zijn als ik bij terugkomst mijn brievenbus vol met pakjes van AliExpress heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 15:23
Goedemorgen iedereen. Een trouwe volger van dit topic, maar niet een trouwe poster. Heeft iemand ervaringen met de tijdsduur van het inklaringsproces van de duane? Ik heb er geen problemen mee dat mijn spullen daar liggen, maar na een maand ga ik toch een beetje twijfelen of het pakketje niet ergens is verdwaald. Kan iemand mij gerust stellen met zijn/haar ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1068241 Als je toch naar China gaat... neem dan gelijk ff al onze pakjes mee, die daar nog ergens rondzwerven... :+ :)
En pik de rest op, zo ergens tussen China en Europa. ;)

Ondertussen in huize ehtweak: maar weer een resend aangevraagd bij BG vanwege 5 bestellingen van november vorig jaar die nog steeds niet binnen zijn. :N
2 weken geleden had ik een resend aangevraagd van een Astrolux C8 (was een aanbieding paar maanden geleden bij BG). En toen was 'ie er ineens, binnen 10 dagen... :X

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 05-02-2019 13:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
pkregting schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:47:
Heeft iemand ervaringen met de tijdsduur van het inklaringsproces van de duane? Ik heb er geen problemen mee dat mijn spullen daar liggen, maar na een maand ga ik toch een beetje twijfelen of het pakketje niet ergens is verdwaald. Kan iemand mij gerust stellen met zijn/haar ervaringen?
Mijn pakketje ligt daar al vanaf 28 december te wachten op afhandeling, je bent niet de enige. Als je wilt weten wat de status is, zou je even contact op kunnen nemen met PostNL als je een geldige tracecode hebt.

[update 6 feb] Ik zie net in de track and trace dat de status veranderd is in 'vrijgegeven door de douane', dus dan zal hij hopelijk binnen een paar dagen bezorgd worden. Valt me niks tegen dat er kennelijk geen kosten zijn, het ding heeft een waarde van 70 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 06-02-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het mot niet gekker worden daar bij BG...
Krijg je een automatische reply van hun customer service center dat:

We are celebrating our Spring Festival from Feb,3rd to Feb, 14th.

For this reason, we may not be able to reply to your messages as fast as usual. We expect that our response time may be subject to slight delays during these celebrations.

Ok, prima, maar dan, als klap op de vuurpijl:

If you want to track your order, you can track it from www.17track.net with the tracking code in the email that we send to you once your order is shipped out.

Maar ze (=BG) geven helemaal geen tracking nummer bij de bestellingen waar ik over gereclameerd heb! M.a.w. er valt niks/noppes/nada te tracken! :(
Stelletje. 7(8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:49
ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:12:

If you want to track your order, you can track it from www.17track.net with the tracking code in the email that we send to you once your order is shipped out.

Maar ze (=BG) geven helemaal geen tracking nummer bij de bestellingen waar ik over gereclameerd heb! M.a.w. er valt niks/noppes/nada te tracken! :(
Stelletje. 7(8)7
Voor geen tracking nummer heb je zelf gekozen bij je bestelling. Als je een tracking nummer wilt dan kost dat extra.

Ik heb weinig problemen met BG. 1x meegemaakt dat een zending niet binnen 60 dagen arriveerde en ik kon kiezen tussen resend of refund. Netjes opgelost dus.
Bij AE heb ik wel veel problemen met het kopen van drones. Regelmatig geeft AE aan een micro drone op voorraad te hebben. Die bestel ik dan. Verkoper zorgt voor een trackingnummer binnen de gestelde tijd die na een week geannuleerd wordt.....
Als ik bij BG dezelfde micro drone bestel dan wordt ik netjes op de hoogte gehouden. Niks mis mee.
Ik ben VIP4 klant bij BG. Misschien maakt dat enigszins verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 21:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pkregting schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:47:
Heeft iemand ervaringen met de tijdsduur van het inklaringsproces van de duane?
Ik heb wel eens dat ik een mailtje krijg dat het vliegtuig met mijn pakje 's ochtends geland is en dan weet ik dat die avond rond 19:00 uur er een DHL fietskoerier mee aan mijn voordeur zal staan.

Het inklaringsproces hoeft dus niet zo lang te duren, maar misschien dat het pakketje wel een werkdag in Nederland moet liggen wachten op een random steekproef?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zie bij bijna alle producten een lange levertijd, dus maar even wachten totdat de party voorbij is daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Noem je dat 'lang wachten'? ;)
Valt me nog mee.

Ik wacht al sinds begin november 2018(!) op een vijftal bestellingen... en nog steeds noppes, nada.
En BG roept maar "hebt geduld"... |:(
Het is inderdaad een drama, kwamen begin vorig jaar pakketjes met een gemiddelde levertijd van 3 weken binnen dat is nu het dubbele. iemand een verklaring? Misschien omdat steeds meer Nederlanders de Chinese webshops hebben gevonden en dat er onvoldoende verzendcapaciteit is? Of dat er een Nederlands ontmoedigingsbeleid is en alle pakketjes uit China 1 maand worden opgeslagen voordat ze worden doorgestuurd. Het is momenteel niet leuk meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bugs3 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:23:
[...]

Voor geen tracking nummer heb je zelf gekozen bij je bestelling. Als je een tracking nummer wilt dan kost dat extra.
Daar gaat/ging het niet om! Ik dien een resend/refund request in voor een aantal specifieke bestellingen en dan krijg ik dat verhaal over 17track als antwoord. Terwijl ze, bij diezelfde ordernummers precies kunnen zien dat er geen tracking nummers beschikbaar zijn... :F
7(8)7

Vandaag ook weer een 'leuke' van BG, één van hun reclamemailtjes:
Subject: Afraid of Slow Delivery? Why Not Select USA/UK Ware house with Extra 10% off
Wederom failure. Veel artikelen, zeker die ik bestel, zijn niet leverbaar vanuit USA/UK Warehouse. :N
En ook dat kunnen ze zien aan de hand van je order historie...

Al dat soort bedrijven heeft dan een hoge pet op van data mining en customer/order profiling, maar in dit soort gevallen slaan ze de digitale plank behoorlijk mis! :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
Ik heb een paar pakketjes besteld van Banggood maar bij 2 van die pakketjes is de trackingcode alleen maar cijfers.
Welke vervoerder is dit?
Ze zijn verstuurd met EU Priority Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@FlaaMindO Al eens geprobeerd of 17track of packageradar er wat mee kan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
@ehtweak
Excuus vergeten te vermelden als ik deze code in 17track invoer vraagt hij welke vervoerder dit is.
Bij Packageradar kan hij de trackingcode niet vinden.

Pakketjes zijn beide een week geleden verzonden.

[ Voor 13% gewijzigd door FlaaMindO op 06-02-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 21:17
ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:28:
@Anoniem: 1068241 Maar da's juist het opvallende; de laatste maanden komen de bestellingen, gedaan via AE, allemaal keurig binnen. Soms zelfs na 1 week al, hooguit een week of 4.
Maar BG is het laatste halfjaar een rampenplan. Terwijl dat voorheen precies andersom was. Juist BG bestellingen kwamen vlot binnen en AE duurde veel langer. :?
Ik en enkele kennissen hebben precies dezelfde ervaring!
Het is drama op het moment bij Banggood en veel mensen die ik ken haken af.

Ik heb heel veel Aliexpress orders die in de laatste 1 a 2 weken van Januari zijn geplaatst die blijven hangen op "hand over to airline". Zowel pakketjes als envelop spul.
Ik maak me nog niet druk want 4 weken is wel normaal en het is allemaal al op de post gegaan voor het chinese nieuwe jaar.

Overigens wil ik best extra betalen voor een snellere zending/tracking maar vaak is dat geen reële optie want om nou 15 euro extra te betalen op een 5 euro item is te gek natuurlijk.

Maar kijk deze order eens, ik heb 2,80 extra betaald voor de "epacket" shipping: LM522568361CN
Die wil maar niet binnen komen :/
Ik vermoed dat die bij de douane ligt maar het is niet te zien aan de tracking.
Gelukkig heb ik geen haast want anders wordt je hier wel echt :-( van.

Misschine een extra tip: 17track kennen we maar de smartphone app kende ik zelf niet.
Zet daar je tracking nummers in zodat je makkelijker op de hoogte blijft _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 06-02-2019 14:37 . Reden: epacket shipping info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FlaaMindO schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:33:

Pakketjes zijn beide een week geleden verzonden.
Ohhh. Gewoon nog ff 50 dagen (minimaal) geduld hebben... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Pakketbezorging is hier ook weer goed bezig. :X Iets besteld via AliExpress en zou volgens T&T vandaag bezorgd worden. Om 11:30 lag het pakketje nog op het depot en om 12:03 zou het bezorgd zijn. Ik heb vandaag alleen nog geen pakketbezorger gezien en mijn bewakingscamera ook niet.

Ben benieuwd of die nog komt (vandaag) en wat AliExpress en/of PostNL hierover te melden heeft.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:49
ehtweak schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Daar gaat/ging het niet om! Ik dien een resend/refund request in voor een aantal specifieke bestellingen en dan krijg ik dat verhaal over 17track als antwoord. Terwijl ze, bij diezelfde ordernummers precies kunnen zien dat er geen tracking nummers beschikbaar zijn... :F
7(8)7
Je geeft zelf al aan dat je een automatic reply ontving. Een standaard antwoord dus omdat men (zowat heel China) vakantie aan het vieren is.
Wat had je dan verwacht? Dat er een Chinees meteen opsprong n.a.v. jouw mail en een uitgebreid onderzoek ging doen? In deze periode weet je dat je moet wachten tot de vakantie voorbij is.

Zo gek vind ik hun automatic reply niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
Hier mensen ervaring met SF Express vanuit china? Dragen ze dat hier over aan PostNL o.i.d.?
Ik moet namelijk iets bestellen, maar hoeft qua shipping niet perse met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 12:46
Heb een goede drie weken geleden iets besteld op dx.com. Daar bestel ik al jaren maar op de 1 of andere manier blijft de bestelling nu al een hele tijd staan op: ‘wordt klaargemaakt voor verzenden’. Mailtje gestuurd naar de verkoper maar geen reactie. Gewoon dom afwachten maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 22:02
Yorinn schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:42:
Pakketbezorging is hier ook weer goed bezig. :X Iets besteld via AliExpress en zou volgens T&T vandaag bezorgd worden. Om 11:30 lag het pakketje nog op het depot en om 12:03 zou het bezorgd zijn. Ik heb vandaag alleen nog geen pakketbezorger gezien en mijn bewakingscamera ook niet.

Ben benieuwd of die nog komt (vandaag) en wat AliExpress en/of PostNL hierover te melden heeft.
Ga er maar van uit dat dat bij een PostNL-punt bezorgd is, en dat je het dus zelf daar op kan halen, dus morgen krijg je een kaartje met een foto van het adres op het pakketje.....

Het moet ook niet te makkelijk gaan daar bij PostNL... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
roches schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Ga er maar van uit dat dat bij een PostNL-punt bezorgd is, en dat je het dus zelf daar op kan halen, dus morgen krijg je een kaartje met een foto van het adres op het pakketje.....

Het moet ook niet te makkelijk gaan daar bij PostNL... :(
Daar had ik nog niet aan gedacht, nee.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Mijn bestelling via Rosegal wordt verzonden via sypost. De track&trace laat onderstaande zien:
2018-12-16 15:18:14 GMTC, Departed transit country
2018-12-14 04:16:34 GMTC, Arrived in transit country
2018-12-12 08:27:09 HONG KONG, Departed Hong Kong Airport
2018-12-11 16:13:35 CHINA, SHENZHEN, Departed Sunyou Facility
2018-12-09 21:21:06 CHINA, SHENZHEN, Acceptance, Sent to NETHERLANDS
2018-12-08 13:15:05 Pre Alert to NETHERLANDS

De bovenste twee regels zeggen mij niet zo veel. Kunnen jullie me helpen? Ik heb zo’n vermoeden dat ik beste in contact kan treden met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:02
Deze regels geven aan dat het pakket ergens in depot heeft gelegen en vervolgens met een ander vliegtuig verder is vervoerd. Als dit de laatste update is dan ligt je pakket nu ergens waar de tracking niet meer bijgehouden wordt.Iets wat niet ongewoon is voor Chinese post.
Als het om AlieExpress gaat is de uiterste levering 60 dagen. Dus is het zaak om inderdaad contact op te nemen met de verkoper en de levertijd te verlengen om je klantenbescherming (ivm evt dispute) te waarborgen.
Nadeel is wel dat je waarschijnlijk enige tijd zal moeten wachten op antwoord ivm met de feestweek daar.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 06-02-2019 22:59 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.