Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 12 ... 64 Laatste
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Iemand wel eens meegemaakt dat een pakketje "in afwachting op douane vrijgeving"is, er een brief wordt verstuurd om meer (prijs)info op te vragen. En nog voordat er een reactie wordt gegeven, het pakket alsnog aankomt?

Bij mij dus het geval geweest. Ik had nog niet eens prijsopgave gedaan. Is al een maandje geleden nu dat ik het product in gebruik heb. Kan ik nog een betaalverzoek krijgen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
kmf schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:44:
Iemand wel eens meegemaakt dat een pakketje "in afwachting op douane vrijgeving"is, er een brief wordt verstuurd om meer (prijs)info op te vragen. En nog voordat er een reactie wordt gegeven, het pakket alsnog aankomt?

Bij mij dus het geval geweest. Ik had nog niet eens prijsopgave gedaan. Is al een maandje geleden nu dat ik het product in gebruik heb. Kan ik nog een betaalverzoek krijgen?
Ik niet persoonlijk, maar ik heb een paar dagen wel zo'n geval gezien in een besloten Facebook-groep over AliExpress. Ik denk niet dat je alsnog een rekening krijgt.
Ik heb zelf in mei ook BTW moeten betalen voor een pakketje. Dat pakketje heb ik moeten ophalen bij het postagentschap en ik zag netjes van te voren in de PostNL app hoeveel ik moest betalen.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Mijn bestelde telefoon wordt vanavond door DHL geleverd. Besteld op 16-11 met EU prioirity line vanuit Hong Kong. Is via Duitsland de EU binnen gekomen. In totaal dus 19 dagen tussen bestellen en leveren. Best rap nog

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• frank3sun
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-11 20:37
Goedemiddag mensen,

Mijn pakket van AE ligt al 10 dagen met deze status.

Arrival at Sorting Center

2018-11-26 10:12:00 [KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA ]

Iemand hier ervaring mee?
PostNL geeft aan dat ik bij de verzender moet zijn en de verzender geeft aan dat ik hiervoor bij PostNL moet zijn.

Mvg Frank Driessen.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 03:18
frank3sun schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:03:
Goedemiddag mensen,

PostNL geeft aan dat ik bij de verzender moet zijn en de verzender geeft aan dat ik hiervoor bij PostNL moet zijn.

Mvg Frank Driessen.
Mijn pakketje van Banggood ligt ook al 1 week bij PostNL in het distributiecentrum, daarna niks meer vernomen.

28-11-2018 13:19 The item has been processed in the country of destination NETHERLANDS

Normaal gesproken krijg ik het pakketje 1 werkdag erna als het pakketje bovenstaande status heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jummy op 05-12-2018 12:33 ]

Sultana?

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
zo heb deze maand 20 dingetjes ''pruts dingetjes'' bested via AliE. Dus nu maar hopen dat het redelijk snel aankomt. Alle zendingnummers staan op de 17track app nu bij mij. Dit zijn dingetjes die vrijwel altijd aankomen.

En hier in duitsland, 1x nu wat verzonden en meteen het pakketje kwijt :( wat normal nooit gebeuren..

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sowieso zijn de pakketjes in NL flink vertraagd. Ik heb gisteren pas een pakketje in de (pakket)bus gevonden welke vorige week al in " has been processed in the country of destination NETHERLANDS" staat.

Ditzelfde geldt voor een stuk of 20 pakketjes de afgelopen maand...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor mij even een grote +1 voor Banggood. 23 december telefoon besteld, en 4 december binnen. Had het niet zo snel verwacht. Komt ook goed uit, zou vandaag afgesloten worden door Tele2 omdat ik geen 4G kon gebruiken. 3.5mm -> USB-C converter nog niet binnen.

---RAWE CEEK!!!---

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
NoFearCreations schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:24:
Voor mij even een grote +1 voor Banggood. 23 december telefoon besteld, en 4 december binnen. Had het niet zo snel verwacht. Komt ook goed uit, zou vandaag afgesloten worden door Tele2 omdat ik geen 4G kon gebruiken. 3.5mm -> USB-C converter nog niet binnen.
Ik noem 346 dagen niet echt snel.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:28
vuurtjih schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:28:
[...]

Ik noem 346 dagen niet echt snel.
Waarschijnlijk heeft ie geen hoge verwachtingen.... :+
Eerste ‘december’ = ‘november’.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

frank3sun schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:03:
Goedemiddag mensen,

Mvg Frank Driessen.
Die van mij, met dezelfde aankomst datum in NL, ligt nu in de bus bij de bezorger. :)

No signature required.

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PostNL heeft volgens mij de verwerking van alle buitenlandse pakketten gewoon stilgelegd tot 5 december omdat ze het te druk hadden met de binnenlandse pakketten.

Bij mij begint er nu ook ineens schot in te komen.

Ze zullen een behoorlijke opslag moeten hebben om dat zo lang te kunnen bufferen...

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Fabske schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:21:
PostNL heeft volgens mij de verwerking van alle buitenlandse pakketten gewoon stilgelegd tot 5 december omdat ze het te druk hadden met de binnenlandse pakketten.

Ze zullen een behoorlijke opslag moeten hebben om dat zo lang te kunnen bufferen...
Nee hoor. Gisteren "gewoon" een Banggood bestelling ontvangen die op 1 december in NL arriveerde. Het kan dus wel....

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 03:18
Fabske schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:21:

Zo'n vermoeden heb ik ook. Mijn pakketje heeft 10 dagen stilgelegen bij PostNL, en wordt vandaag bezorgd.

Sultana?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het compleet willekeur wat Postnl momenteel verwerkt, pakket wat dinsdag besteld was gewoon gister in huis gekregen, samen met een buitenlands pakketje. Aan de andere kant ligt er ergens bij een distributiecentrum al vanaf vrijdag pakketjes die eigenlijk zaterdag bezorgd zouden worden. status is nog steeds "vertraagd" en elke dag schuift het weer een dag op.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
10-11 iets besteld bij gearbest.
22-11 lag het bij de douane in Nederland, zodat ik een en ander kon indienen kwa info.
05-12 verstuurd en opgehaald bij een service punt.

Al met al dus net geen maand gewacht, en iets van 30 euro koste daarna 50 euro.

Dus eigenlijk is 12 dagen van gearbest behoorlijk netjes, en doe ik zelf ergens iets fout
waardoor het duurder wordt en langer duurt :) Volgende keer even anders.

• Fabske
  • Niet online
Bugs3 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:30:
[...]

Nee hoor. Gisteren "gewoon" een Banggood bestelling ontvangen die op 1 december in NL arriveerde. Het kan dus wel....
Was dat met de brievenbus post of een echt pakketje? een envelop kreeg ik wel binnen
Mr. Jummy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:36:
[...]

Zo'n vermoeden heb ik ook. Mijn pakketje heeft 10 dagen stilgelegen bij PostNL, en wordt vandaag bezorgd.
Ik kreeg de afgelopen dagen diverse pakketjes die hier in NL aankwamen op verschillende data.
Vandaag sprongen er 4 spontaan op "Onderweg met bezorger".
Overigens kon ik geen FIFO patroon ontdekken oid. Meer gewoon random...

• Bugs3
  • Nu online
Fabske schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:53:
[...]

Was dat met de brievenbus post of een echt pakketje? een envelop kreeg ik wel binnen
Een echt pakketje waarvoor getekend moest worden.

• vuurtjih
Pakketje zou vandaag komen, tussen 11 en 13. Blij ikke. Toen ineens morgen.
Nu zeggen mijn tracking apps dat het bezorgd is 8)7 Volgens de PostNL app komtie morgen, maar heeft de bezorger het nu gewoon afgetekend zodattie z'n geld krijgt?

EDIT: Blijkbaar bij de buren, 2 huizen verderop bezorgd? 8)7 Weird, geen briefje, niks. Maar goed, ik heb het.

[ Voor 19% gewijzigd door vuurtjih op 06-12-2018 16:42 ]

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11 22:23
NoFearCreations schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:24:
Was dit met de Priority Direct Mail of de European Direct Mail methode? Vandaag heeft Banggood mijn bestelling verzonden met EDM, de GLS België route. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:31

NoFearCreations

3DPrint the world!

blu-fox schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:36:
[...]

Was dit met de Priority Direct Mail of de European Direct Mail methode? Vandaag heeft Banggood mijn bestelling verzonden met EDM, de GLS België route. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Priority volgens mij, vond 12 dagen ook erg snel.

---RAWE CEEK!!!---

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:14
Bij toeval kwam ik op dit topic. Ik bestel ook al bijna 10 jaar spullen uit het verre oosten (China, Korea en Japan), voornamelijk de eerste en houd een excel sheet bij waarbij de levertijden worden berekend, gemiddeld kom ik op minder dan 3 weken, met uitschieters van minder dan 1 week tot 3 maanden, Ik heb er nu één uit de laatste categorie. op 24-10 een bestelling gedaan via Ebay uit China met TTCode ID18144394490467CN , maar niets ontvangen en de TTcode is verder niet traceerbaar, op Ebay is het pakketje op 27-10 het land verlaten [Transport to Country of Destination]. de 10.000 eurovraag... waar is mijn pakketje nu?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
Je pakketje is nog steeds onderweg volgens de trackingcode je kunt het tracken bij Winit http://track.winit.com.cn/tracking/Index/result

Gewoon de datum bij houden bij Ebay dat de levertijd afloopt en dan melden dat je niets ontvangen hebt.

• pandit
aart44 schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:22:
Je pakketje is nog steeds onderweg volgens de trackingcode je kunt het tracken bij Winit http://track.winit.com.cn/tracking/Index/result

Gewoon de datum bij houden bij Ebay dat de levertijd afloopt en dan melden dat je niets ontvangen hebt.
Bedankt Aart, Deze site kende ik nog niet en geeft inderdaad informatie. In tegenstelling tot alle andere bestellingen die ik ooit bij Ebay heb gedaan staat er geen levertijd bij deze order, alleen de TTcode en "This item has been shipped." , Wel krijg ik gisteren een mail van Ebay dat ik nog geen review had geschreven... gaat lastig als ik het spul niet heb ontvangen. Dit wordt een uitschieter naar lange levertijden, van de spullen die 11:11 zijn besteld van AEheb ik ook weinig binnen, maar op AE staat dat er langere levertijden zijn door de Holiday Season, dus rustig afw88..

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/fe4ac399abfc9f7e0f3356dfbe8cd1db.png

Ik vind dit nou niet echt hoopgevend |:(
Al ben ik een beetje bang dat ze me in de maling nemen, want de tracking laat nog helemaal niks zien.

• pandit
Nu in dit topic doorlees, keek ik op https://www.internationalparceltracking.com van post.nl waar een AE pakketje bleef, blijkt mijn pakketje al 14 dagen bij de Bruna (postagentschap) te liggen, vanmiddag opgehaald, als ik dat niet wist was mijn pakketje teruggestuurd o.i.d. Het zou post.nl sieren wanneer ze me hiervan op de hoogte hadden gesteld. Ik heb dit bij post.nl webcare via twitter nagevraagd en wacht nog op antwoord.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
418O2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:55:
De action cam die ik eind augustus bestelde, eind oktober opnieuw werd verzonden, staat nu nog steeds op de puurs melding. Yay banggood
Nog steeds not handed over to gls in puurs. Het is inmiddels 104 dagen geleden. Zit ondertussen wel met 30 euro aan accessoires en het bestelde product is inmiddels qua bang for buck niet meer zoals het was. Heb ze maar gemaild.

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 07:13
Er gaat een wereld voor mij open na het lezen van dit topic. En toch... heb ik een vraag/opmerking/ongeduldigheidje.
Het komt erop neer dat ik gewoon verwend ben met Nederlandse (en vooruit, enkele Belgische en Duitse) webshops en dat de levering doorgaans maximaal enkele dagen in beslag neemt.

Welnu. Ik trok mijn stoute schoenen aan en bestelde iets uit China om mij daarna pas in te lezen in het wel en wee van de Chinese webshops en bijbehorende levertijden. Verder schrok ik van de berichtjes hier dat sommigen al ruim 3 maanden wachten op hun pakket. Wederom voel ik mij verwend.

Ik bestelde dus 3 items op 30 november en morgen wordt als het goed is alvast een deel bezorgd. Nog even onder voorbehoud, want ik zag in de app van PostNL het al verspringen van vandaag naar morgen. Ik heb ook geen idee wat er wordt bezorgd.

Nu mijn issue. Het andere deel blijft hangen op de 'export hub', sinds 4 december. Menigeen hier zal denken; waar heb je het over... Het pakket is echter aangemeld bij de Belgische post; Bpost. Nu heb ik gezocht op Google of dat wel goed gaat komen, maar kon het antwoord niet vinden. Stuurt Bpost het door naar NL? Ik heb al geprobeerd contact te krijgen met Bpost, maar werd daar niet wijzer van.

Iemand hier die weet of het goed gaat komen?

SMLR | Midnight | Plus

• 418O2
418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:33:
[...]

Nog steeds not handed over to gls in puurs. Het is inmiddels 104 dagen geleden. Zit ondertussen wel met 30 euro aan accessoires en het bestelde product is inmiddels qua bang for buck niet meer zoals het was. Heb ze maar gemaild.
Verdomd, 3 uur na mijn mail was hij bij GLS, 36 dagen na het aanmaken van de nieuwe order.

• Joen
@Gnoesify Als je gewoon een adres in Nederland hebt opgegeven bij je bestelling en je bestelling wordt door bpost vervoerd dan zorgen die uiteraard er voor dat het wordt overgedragen aan PostNL. Ik bestel zelf haast alleen nog maar bij AliExpress en alle verkopers waar ik mee handel werken zo ongeveer alleen maar met PostNL (via AliExpress Standard shipping), China Post en Yanwen. Als ik het mij goed herinneren heb ik alleen enkele bestellingen via bpost meegemaakt toen ik nog veel bij DealExtreme bestelde.

edit:

pandit schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:49:
Nu in dit topic doorlees, keek ik op https://www.internationalparceltracking.com van post.nl waar een AE pakketje bleef, blijkt mijn pakketje al 14 dagen bij de Bruna (postagentschap) te liggen, vanmiddag opgehaald, als ik dat niet wist was mijn pakketje teruggestuurd o.i.d. Het zou post.nl sieren wanneer ze me hiervan op de hoogte hadden gesteld. Ik heb dit bij post.nl webcare via twitter nagevraagd en wacht nog op antwoord.
Ik gok dat er iets mis is gegaan met het toesturen van een kaartje waar op staat dat het op het postagentschap ligt. Sommige Chinese zendingen worden namelijk direct naar het postagentschap gestuurd.

Tip: voeg altijd al je bestellingen direct nadat je ziet dat het een trackingcode heeft gekregen in een algemene track&trace app. Mijn favoriet is Deliveries Pakket Tracker aangevuld met 17track. De linkjes zijn voor de Android versie, maar 17track heeft geloof ik ook een iOS versie. Vanuit beide apps kun je notificaties bij statusupdates krijgen. Zodra ze in Nederland gearriveerd zijn voeg ik ze ook nog eens toe in PostNL app. In de 1,5 jaar dat ik aankopen doe bij AliExpress vrijwel nooit een pakketje gemist met deze aanpak.

En tegenwoordig voeg ik zelfs custom statusupdates toe in Deliveries Pakket Tracker met daarin wanneer ik een bestelling geplaatst heb, wanneer ik de track&trace code voor het eerst gezien en verwerkt heb, bij statusupdates per mail van AliExpress (de pushberichten van de app werken slecht tot niet) en wanneer bestellingen die door de brievenbus passen bezorgd zijn. Allemaal handig voor een compleet beeld over de snelheid van verzendingen en om schattingen over de snelheid van een nieuwe bestelling te kunnen maken. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Joen op 12-12-2018 13:21 ]

• Praetorian
  • Laatst online: 16:36
Ik heb rond 10 November 8 pakketjes bested bij BG (om de invoer waarde onder de 22 euro te houden)... nu ben ik geen onbekende met Chinese post en wachttijden, maar 4 weken heb ik met AE alleen nog maar met 25 cent spul meegemaakt.

Is BG altijd zo traag met de standard shipment methode? Ik heb dus ook geen track/trace... (wel betaald met PP)

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 07:13
Joen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:11:
@Gnoesify Als je gewoon een adres in Nederland hebt opgegeven bij je bestelling en je bestelling wordt door bpost vervoerd dan zorgen die uiteraard er voor dat het wordt overgedragen aan PostNL. Ik bestel zelf haast alleen nog maar bij AliExpress en alle verkopers waar ik mee handel werken zo ongeveer alleen maar met PostNL (via AliExpress Standard shipping), China Post en Yanwen. Als ik het mij goed herinneren heb ik alleen enkele bestellingen via bpost meegemaakt toen ik nog veel bij DealExtreme bestelde.
Dank voor je reactie! Ik wacht gewoon (on)geduldig af :)

SMLR | Midnight | Plus

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/b2904d148d12d19c3a63d793aa8dcf35.png

[Post en Commerce Bureau Internationaal ontvangst- en ontvangstpunt voor kleine tasjes]

Wat een leuke status :+

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

BoAC

Memento mori

Praetorian schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:45:
Ik heb rond 10 November 8 pakketjes bested bij BG (om de invoer waarde onder de 22 euro te houden)... nu ben ik geen onbekende met Chinese post en wachttijden, maar 4 weken heb ik met AE alleen nog maar met 25 cent spul meegemaakt.

Is BG altijd zo traag met de standard shipment methode? Ik heb dus ook geen track/trace... (wel betaald met PP)
Het wisselt. Ik denk dat het met de tijd van het jaar te maken heeft. Ik heb ook 3 bestellingen lopen bij BG die al ruim 3 weken duren. Andere keren komen die wel sneller aan binnen 3 weken.
Hetzelfde geldt ook voor AE. Daar wacht ik ook al langer op. Gewoon geduld hebben. Ik heb nog nooit (al 3 jaar) gehad dat pakketjes niet aankwamen. Dus komt vast goed :)

• 418O2
418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:33:
[...]

En na 107 dagen is hij er dan eindelijk! Een record!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 05:08
Ik wacht net als wat anderen hier al 1.5-2 maanden op een pakketje.. 3 pakketjes om precies te zijn.. Duurt wel heel erg lang. Afgelopen jaar was het vaak maar twee weken wachten :(

• pandit
[b]Joen in "China-shopping levertijdentopic"
Ik gok dat er iets mis is gegaan met het toesturen van een kaartje waar op staat dat het op het postagentschap ligt. Sommige Chinese zendingen worden namelijk direct naar het postagentschap gestuurd.

Tip: voeg altijd al je bestellingen direct nadat je ziet dat het een trackingcode heeft gekregen in een algemene track&trace app. Mijn favoriet is Deliveries Pakket Tracker aangevuld met 17track. De linkjes zijn voor de Android versie, maar 17track heeft geloof ik ook een iOS versie. Vanuit beide apps kun je notificaties bij statusupdates krijgen. Zodra ze in Nederland gearriveerd zijn voeg ik ze ook nog eens toe in PostNL app. In de 1,5 jaar dat ik aankopen doe bij AliExpress vrijwel nooit een pakketje gemist met deze aanpak.

En tegenwoordig voeg ik zelfs custom statusupdates toe in Deliveries Pakket Tracker met daarin wanneer ik een bestelling geplaatst heb, wanneer ik de track&trace code voor het eerst gezien en verwerkt heb, bij statusupdates per mail van AliExpress (de pushberichten van de app werken slecht tot niet) en wanneer bestellingen die door de brievenbus passen bezorgd zijn. Allemaal handig voor een compleet beeld over de snelheid van verzendingen en om schattingen over de snelheid van een nieuwe bestelling te kunnen maken. :)
Bedankt voor de tips. Ik houd al jaren een Excel sheet bij met al mijn bestellingen en de dag van bestellen (met formules om de uiteindelijke levertijd te berekenen). Sinds heden zet ik hierin ook de trackingcode in. Met een app gaat het allemaal wat makkelijker. Ik ga er naar kijken,

Gisteren overigens een Ebay bestelling na 49 dagen wachten ontvangen, Geduld bij het bestellen uit het verre oosten met gratis verzenden is wederom aangetoond. Gelukkig was die in mijn geval een uitzondering en ontvangen ik het meeste spul binnen 3 weken.

• pandit
En na 107 dagen is hij er dan eindelijk! Een record!
Ik heb mijn Excelsheet erbij gehaald die ik sinds 2015 bijhoud en mijn record staat op 88 dagen. In de begindagen rond 2010 met dealExtreme waren levertijden van 3 maanden normaal :?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:40

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gearbest bestelling heeft er ook vrolijk sinds half september over gedaan om gisteren pas bij mij te geraken. Blijf wel voort bij Ali :)

Steam ID = Ackerfiets

Verwijderd

Hi all,

ik heb een boxje besteld op de Anker website van Aliexpress. Mijn pakketje zit al een week vast op de status
' arrived at transit country / or district" . Hiervoor stond hij een paar dagen op handover to airline.

Wat betekent dat arrived at transit country / district eigenlijk?
Ik kan niet goed uitvogelen waarmee het pakket wordt verstuurd, de trackingcode eindigt met nummers en start met LN.

Ik heb hem besteld op black Friday dus waarschijnlijk moet ik nog even geduld hebben maar ben wel benieuwd wat die status nu betekent. Alvast dank!

• vuurtjih
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:05:
Hi all,

ik heb een boxje besteld op de Anker website van Aliexpress. Mijn pakketje zit al een week vast op de status
' arrived at transit country / or district" . Hiervoor stond hij een paar dagen op handover to airline.

Wat betekent dat arrived at transit country / district eigenlijk?
Ik kan niet goed uitvogelen waarmee het pakket wordt verstuurd, de trackingcode eindigt met nummers en start met LN.

Ik heb hem besteld op black Friday dus waarschijnlijk moet ik nog even geduld hebben maar ben wel benieuwd wat die status nu betekent. Alvast dank!
Haal je code hier eens door.

Verwijderd

daar vind ie m ook niet :'( heb even gecheckt of ik wel de juiste code pak maar de code van een ander pakket vindt ie wel. Code is LP00118314418070 ( ik zei LN maar bedoelde LP ;))

• vuurtjih
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:30:
[...]

daar vind ie m ook niet :'( heb even gecheckt of ik wel de juiste code pak maar de code van een ander pakket vindt ie wel. Code is LP00118314418070 ( ik zei LN maar bedoelde LP ;))
Ah, dat is een Yanwen Mail pakketje. Kan wel even duren, komt meestal gewoon via de brievenbus binnen.
De tracking werkt bij hen alleen in China trouwens, dus verwacht er niet veel meer van.

Verwijderd

vuurtjih schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:36:
[...]

Ah, dat is een Yanwen Mail pakketje. Kan wel even duren, komt meestal gewoon via de brievenbus binnen.
De tracking werkt bij hen alleen in China trouwens, dus verwacht er niet veel meer van.
thanks! Ik denk niet dat dit door mijn brievenbus past dus hoop dat de postbode dan wel een berichtje achter laat als hij hem niet kwijt kan. Heb ik nog even geduld :)

Verwijderd

LP00118314418070

is nu

LP513971728MY

2018-12-05 15:53 MYJHBB, Item en route to NETHERLANDS

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 07:01
hmm, in tijden niks meer via Singapore Post toegestuurd gekregen maar nu heb ik een order met 5 losse shipment waarvan 4 netjes met een NL tracking code en 1 met een SG tracking code... :S
Enig idee hoelang Singapore Post er ongeveer over doet om in NL aan te komen?

• Joen
MartijnAbel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:36:
hmm, in tijden niks meer via Singapore Post toegestuurd gekregen maar nu heb ik een order met 5 losse shipment waarvan 4 netjes met een NL tracking code en 1 met een SG tracking code... :S
Enig idee hoelang Singapore Post er ongeveer over doet om in NL aan te komen?
Ik heb even gekeken in de archieven en vond 1 bestelling terug van dit jaar die met Singapore Post is gegaan. Daarbij zie ik de eerste statusupdate op 9 maart staan en uiteindelijk is die bezorgd op 23 maart. Het ging hier om een normaal grote DMX RGB led par van AliExpress.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 07:01
Joen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:03:
[...]

Ik heb even gekeken in de archieven en vond 1 bestelling terug van dit jaar die met Singapore Post is gegaan. Daarbij zie ik de eerste statusupdate op 9 maart staan en uiteindelijk is die bezorgd op 23 maart. Het ging hier om een normaal grote DMX RGB led par van AliExpress.
Aah thanks, dat is dus wel vrij netjes gegaan qua levertijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:22:
LP00118314418070

is nu

LP513971728MY

2018-12-05 15:53 MYJHBB, Item en route to NETHERLANDS
Dankje! Dan is ie dus al een tijdje en route.. hoop dat ik hem nog krijg :X

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:42
Ik wacht nu al een tijdje op een IP camera van Aliexpress. Sinds 20/11 staat de status op 'verzonden naar land van bestemming' (via airmail). Als ik de tracking nr bij Bpost ingeef krijg ik 'Je aangetekende zending is momenteel onderweg naar België.'
Als het pakje bij de douane zou liggen in België zou dat toch zichtbaar moeten zijn in de status, of niet?

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
teaser schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:44:
Ik wacht nu al een tijdje op een IP camera van Aliexpress. Sinds 20/11 staat de status op 'verzonden naar land van bestemming' (via airmail). Als ik de tracking nr bij Bpost ingeef krijg ik 'Je aangetekende zending is momenteel onderweg naar België.'
Als het pakje bij de douane zou liggen in België zou dat toch zichtbaar moeten zijn in de status, of niet?
Ik heb al vaker gehad bij hoort dat het een maand niet volgbaar meer was en plots weer opdookz een dag of 2 voor het werd bezorgd.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
De laatste tijd duren pakketje van Alie wel steeds langer. Ik bestel met regelmaat daar maar ik merk de laatste 2 3 maanden dat het super lang duurt. Ik heb ook al 2 disputes moeten openen om geld terug te krijgen. Vroeger (vorig jaar) had ik pakketjes binnen max 3 weken maar 2 weken was ook geen uitzondering.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• teaser
Andere dingetjes die ik tegelijk besteld heb zijn bijna allemaal aangekomen. Meestal kijk ik er ook niet zo naar om omdat het doorgaans toch om kleine prulletjes gaat die ik bestel, maar zo'n camera kijk je al wat harder naar uit natuurlijk.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
Baddie09 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:26:
[...]
Ik hoop eerlijk gezegd dat je gewoon de kosten van het product moet betalen, want dit zijn geen kosten die je kunt afschuiven op de verkoper, Postnl of de overige gebruikers van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Die kunnen allemaal niks doen aan het feit dat jij kennelijk je huiswerk niet goed hebt gedaan.
Foute aanname 1
elinx schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:55:
[...]

Een pakket weigeren betekent niet automatisch "terugsturen en geld terugkrijgen" zoals hier gebruikelijk is met kopen op afstand.
Ten eerste is het maar de vraag of het pakket retour afzender gaat, ten tweede is het maar de vraag of het pakket vervolgens daar aankomt. Het hangt ervan af wat als laatste in de tracking informatie komt te staan of je je geld terugkrijgt.
Jij hebt het pakket namelijk niet zelf met een reden teruggestuurd naar de verkoper, maar PostNL gezegd dat je het niet wilt ontvangen. Dit is iets anders dan "retour afzender" en zou kunnen inhouden vernietigen ervan.
PostNL is nl vaak alleen de bezorger binnen Nederland en hoeft alleen van grens naar jouw deur te bezorgen. Als service doet PostNL de inklaring voor je, want anders moet er eerst een inklaringsbrief naar je verzonden worden wat tijd kost. In jouw geval is inklaren blijkbaar niet mogelijk en krijg je alsnog die brief.
Als je de zending weigert blijft de zending achter bij inklaring. Wie zou het dan retour moeten zenden?

Dit alles had je kunnen weten als je inderdaad beter je huiswerk had gedaan.
Jawel
Joen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:40:
[...]

Voor je iets buiten de EU gaat bestellen is het erg raadzaam je even te verdiepen in de Nederlandse belastingregels en kosten van PostNL.

Uitvoeriger staat het op de website van PostNL en de belastingdienst, maar in de basis komt het er op neer dat alles boven de €22,= van buiten de EU belast word en je daarbij ook nog eens €13,= inklaringkosten betaald. De inklaringkosten zijn de administratieve kosten voor de handelingen van PostNL. Er kunnen nog diverse andere heffingen van toepassingen zijn, maar daar kun je zo naar Googlen.

Als je alle regels hebt gevonden en zelf de rekensommen hebt gemaakt kun je zo na gaan wat je moet betalen als het pakket eenmaal in Nederland is.

Weiger je het pakket? Dan zal PostNL afhankelijk van de afspraken met de vervoerder in Hongkong en/of de verkoper het pakket terug sturen of vernietigen. Je geld terug krijgen hangt af van de bereidwilligheid van de verkoper, maar in ieder geval de meeste AliExpress verkopers vermelden al duidelijk bij al hun producten dat "taxes" (BTW) geen reden voor teruggave van het aankoopbedrag zijn en voor je eigen risico zijn.

Ik denk dat je product en etentje bij elkaar nu dus €500,= gaan kosten ipv de beoogde €250,=...

Je moet er gewoon vanuit gaan dat je altijd de bijkomende kosten moet betalen en als dat een keer niet gebeurd dan is dat gewoon een leuke meevaller. :)
Valt mee.
Rik. schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:02:
[...]

Denk dat jij nog een hele boel moet leren. Verwacht ook maar niet dat je het geld terug gaat krijgen, dit pakket gaat gewoon vernietigd worden als jij het weigert. Dan kost het je ineens 200,- meer omdat je van de verkoper echt niet je geld terug krijgt.

Daarna ga je zeker klagen bij PostNL dat je het geld wat je betaald hebt terug wilt krijgen omdat het "door hun fout" (Wat dus niet hun fout is) nooit meer in Hong Kong afgeleverd is?
PostNL stuurt het gewoon terug...
Baddie09 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Omdat ik niet een enorme hork ben zal ik je nog een tip geven. Als je de brief van PostNL nog hebt, zorg dan dat je ze de info geeft die ze nodig hebben, nadat je het item hebt ontvangen kun je hem ook nog op Marktplaats te koop zetten om iets van je verlies te compenseren.
Lijkt me voor alle partijen een betere oplossing, en om in jouw milieu termen te blijven voorkom je daarme dat een prima product wordt vernietigd!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je uitendelijk voor keuze hebt gemaakt (al snap ik ook als je niet meer reageert na alle commentaren hier :P)
iemand die nog even doorvraagt.

Anyway laat je niet gek maken door wilde verhalen want PP heeft het gewoon terug gestort op de Visa. Doen ze niet moeilijk over. Het pakketje ligt nog ergens in Duitsland. men is niet zo snel met terug sturen / update van de zending.

Er is dus helemaal niks mis mee om het te weigeren.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:51
freedzed6 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:38:

[...]

PostNL stuurt het gewoon terug..

Anyway laat je niet gek maken door wilde verhalen want PP heeft het gewoon terug gestort op de Visa. Doen ze niet moeilijk over. Het pakketje ligt nog ergens in Duitsland. men is niet zo snel met terug sturen / update van de zending.

Er is dus helemaal niks mis mee om het te weigeren.
Lang niet alles wordt teruggestuurd, van veel is geen eens een retouradres bekend en als het niet rendabel is dan is de kans groot dat ze het vernietigen.

• Joen
En in de meeste gevallen ben je met zo'n gemaakte keuze gewoonweg je geld kwijt. Je hebt mazzel dat PayPal blijkbaar zo gek is om je ondanks je keuze toch je geld terug te geven.

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Als ik ook een duit in het zak mag doen, drie bestellingen gedaan. Twee binnen 8 dagen in mijn handen, eentje staat nog op ready op shipment. Daar zitten wel batterijen in voor mijn action cam, dus ik denk dat het daar aan ligt. Alledrie via AliExpress en AliExpress standard shipment.
Bij Banggood een action cam besteld en binnen twee weken binnen. Was verzonden met European direct mail, in september een rc autootje besteld, verzonden met European (ben de rest vergeten) mail. Dat duurde wel zes weken ongeveer, er zijn volgens mij twee soorten Europese verzend methodes. Correct me if I'm wrong.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18

Chocoball

瞧好吧!

Mijn eerste bestelling met Joybuy (JD.com) zit er op. Heb voor de China prijs 90FUN (Xiaomi) kleding gekocht. Het is verstuurd met Yanwen waarvan de tracking ophoudt nadat het uit China vertrokken is en ook op 17track.net is de status hetzelfde. Eindelijk na 40 dagen (net na de Kerst natuurlijk) is het goed aangekomen.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Pfff, 14 november een bestelling via Ali gedaan (een camera) en de status is sinds 5 december niet meer veranderd: LP504698507MY (Depart from transit country or district). Snap er niets van, al mijn pakketen die ik erna heb besteld (via banggood maar ook gewoon Ali) kwamen allemaal binnen 2 weken binnen. Hoe kan dit?

• BoAC

BoAC

Memento mori

vwtune schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:50:
Pfff, 14 november een bestelling via Ali gedaan (een camera) en de status is sinds 5 december niet meer veranderd: LP504698507MY (Depart from transit country or district). Snap er niets van, al mijn pakketen die ik erna heb besteld (via banggood maar ook gewoon Ali) kwamen allemaal binnen 2 weken binnen. Hoe kan dit?
Ik heb hetzelfde. Ben ook al 6 weken aan het wachten op bestellingen van zowel Banggood als Ali. Bij Ali blijft ook de status maar op hetzelfde staan. Ik denk dat het komt door de kerstperiode en nieuwjaar. Gewoon afwachten maar :)

• vwtune
BoAC schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ben ook al 6 weken aan het wachten op bestellingen van zowel Banggood als Ali. Bij Ali blijft ook de status maar op hetzelfde staan. Ik denk dat het komt door de kerstperiode en nieuwjaar. Gewoon afwachten maar :)
klopt ook wel, maar het blijft vreemd dat pakketten die erna besteld zijn, wel gewoon snel aankomen toch? Zelfs via die zelfde vluchtlijn zijn snel/ eerder aangekomen :? 8)7

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, begin november was het nog lang geen kerstperiode. ;)

En idd, bestellingen van begin december zijn al binnen, terwijl die van begin november nog niet binnen zijn... :?

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Ik wacht hier ook nog op spul dat begin november is besteld en voor een item heb ik al een dispute voor kunnen aanmaken, want na ruim twee maanden heb ik nog niks ontvangen. Echter wanneer AliExpress Standard shipping gebruikt word, dan ontvang ik de bestellingen vaak al binnen een week :D

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is en blijft een loterij; die bestel- en levertijden bij AE. :X
Op bestellingen van begin november 2018 zit ik nog te wachten.
Maar een onderdeel wat ik op oudejaarsdag besteld heb, op 1-1-2019 verzonden vanuit China, is nu al binnen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 07-01-2019 11:20 ]

Mooie Plaatjes   

• MrOsman
  • Laatst online: 11:37
Iemand ervaring met Banggood EU Prioriteit verzending? ik weet dat het via GLS gaat al paar dagen geen verandering in mijn Track&trace.

• pandit
ehtweak schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:23:
Het is en blijft een loterij; die bestel- en levertijden bij AE. :X
Op bestellingen van begin november 2018 zit ik nog te wachten.
Maar een onderdeel wat ik op oudejaarsdag besteld heb, op 1-1-2019 verzonden vanuit China, is nu al binnen! :)
Dat is ook mijn ervaring, Ik wacht nog op 2 pakketjes die op 11:11 zijn besteld en heb pakketjes binnen die midden december zijn besteld, Helaas zorgt Murphy er voor dat het spul wat je snel wil hebben het langst onderweg is :( .

Ik had van de week iets nieuws met een AE bestelling, deze bleek in India te zijn afgeleverd, terwijl duidelijk mijn adres bij de bestelling staat. Na contact te hebben opgenomen met de verkoper is het product opnieuw verstuurd kreeg ik een nieuwe trackingcode, helaas gaat de levering in de maanden lopen. Heeft Iemand anders ook deze ervaring?

• Fabske
  • Niet online
pandit schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Dat is ook mijn ervaring, Ik wacht nog op 2 pakketjes die op 11:11 zijn besteld en heb pakketjes binnen die midden december zijn besteld, Helaas zorgt Murphy er voor dat het spul wat je snel wil hebben het langst onderweg is :( .

Ik had van de week iets nieuws met een AE bestelling, deze bleek in India te zijn afgeleverd, terwijl duidelijk mijn adres bij de bestelling staat. Na contact te hebben opgenomen met de verkoper is het product opnieuw verstuurd kreeg ik een nieuwe trackingcode, helaas gaat de levering in de maanden lopen. Heeft Iemand anders ook deze ervaring?
Ik wacht nog op een AE pakketje van 20-10-2018 ik had de hoop eigenlijk al lang opgegeven.
Vandaag krijg ik ineens op de PostNL app een "er is post naar u onderweg" met foto van het item. (staat ook nog iemand anders ze pakketje op, naam en adres en alles.)
Ben benieuwd of het na 80 dagen toch nog zover mag zijn...

Andere dingen (vooral de LX tracking nummers) heb ik vaak binnen 1 a 2 weken binnen...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat echt niet goed (meer) bij BG.
De afgelopen jaren altijd vlotte leveringen, best wel ok producten en als er een keertje iets aan de hand was, dan werd het zonder mankeren, of opnieuw gestuurd, of volledige refund.

De afgelopen maanden al tot 3 x toe een pre-order automatisch gecancelled, omdat het niet leverbaar zou zijn. Dan kreeg ik weliswaar mijn geld terug, maar 2 dagen later is het artikel dan 'plotseling' leverbaar voor een veel hogere prijs. Ja, doei, zo kan ik ook aanbiedingen maken. NOT. ;w

Maar nu zit ik al sinds begin november 2018 op een paar zaken te wachten, waarbij ze zelf aangaven dat ik na zoveel dagen contact met ze moest opnemen als ik het nog steeds niet ontvangen heb. Zo gezegd, zo gedaan.
Antwoord ik keurig dat ik:
-check bij lokale postkantoor
-check bij de buren
-check of NAW gegevens correct zijn (?) (Ja, duh; die zijn al jaren onveranderd)

En dan krijg ik gewoon stomweg hetzelfde berichtje van hun klantenservice, met precies dezelfde vragen, tot 4 x toe, verspreid over een dag, weer met dezelfde vragen... 8)7 |:(
Maar concreet antwoorden? Ho maar. :N

Mooie Plaatjes   

• teaser
teaser schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:44:
Nog steeds in volle verwachting van dit pakketje. Ondertussen ook al de verkoper én bpost gecontacteerd. Binnen het uur na het invullen van het contactformulier van bpost (waar ik trouwens moeite voor heb moeten doen om eraan te geraken - ze worden blijkbaar niet graag gecontacteerd) kreeg ik zowaar een telefoontje uit Brussel. Volgens hen krijgen ze een notificatie zo gauw het pakket in België arriveert en moet het zodus nog in China zijn.
De verkoper heeft me vandaag een berichtje teruggestuurd en heeft zelfs de moeite gedaan het telefoonnr van bpost op te zoeken met de vraag naar daar te bellen, ondanks dat ik hem al de respons van bpost gemeld had. Maargoed, hij heeft de koperbescherming met een paar weken verlengd, nog afwachten dus.

Edit: hij of zij - afzender van de berichtjes op Ali is nu Zoey Zhang ipv de winkelnaam. Zoey klinkt eerder vrouwelijk maar met die Chinezen weet je nooit :P

Half november was het trouwens in volle 'singles day' periode. Ik lees hier dat anderen ook nog wachten op pakketjes van die periode. Daarmee misschien wat vertraging ontstaan in de Chinese exportcentra?

[ Voor 12% gewijzigd door teaser op 10-01-2019 10:17 ]

• BoAC

BoAC

Memento mori

Klopt, ze komen druppelsgewijs binnen. Vorige week vrijdag en gisteren ook weer pakketjes besteld uit die periode binnen gekregen :)

• Joen
Bij mij ook de ervaring dat van alles dat besteld is in november of begin december nu pas druppelsgewijs binnen begint te komen. Alsof alle nationale post de hele maand december voorrang heeft gekregen, want de track&trace van de meeste zendingen gaf aan dat de zendingen al wel 1 - 1,5 maand in Nederland zouden moeten zijn.
Afijn. Prettig om het nu alsnog te ontvangen uiteraard. Bij mij gaat het gelukkig allemaal om bestellingen die ik niet voor een bepaalde datum binnen hoefde te hebben.

Verwijderd

Bij mij komt helemaal niks binnen: ik maak potverdorie driemaal daags de brievenbus open :( Maar dat wat met AliExpress Standard Shipping verzonden is, dat komt juist wel snel.

Het zijn meer die hebbedingetjes van een paar euro, waarbij ik dan nooit echt kijk naar de verzendopties. Nu let ik daar meer op: want het wachten ben je op een gegeven moment ook wel zat.

Enige voordeel is dat ik straks wellicht gratis items heb: een refund is al binnen en stiekem hoop ik dat het product toch nog bezorgd wordt.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
Heb gemerkt dat als je vanuit AliE en dan Germany warehouse neemt dat je vrijwel vaak dezelfde 4X Express bedrijf hebt .

Mijn Roborock en KFZ uitleesapparatuur komen opeens van dezelfde verzendhuis

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 23:13

HackingDutchman

Scientia potestas est

Bestel al een jaartje of 7 dingen uit China en heb nu voor het eerst een statusupdate ontvangen waarvan ik eigenlijk nergens op internet en van PostNL een fatsoenlijk antwoord bij kan plaatsen :?

Als tracking een LX...NL nummer gekregen en gisteren als statusupdate: ''Undeliverable item, will be returned to sender''.
Volgens de tracking op postnl.post was de een-na-laatste update ''The item is at the handover point from freight carrier to PostNL.'' > daarna dus de ''Undeliverable '' melding.

De zending betrof een Nitecore batterij-oplader zonder meegeleverde batterijen. Bij de recensies stonden al meerdere Nederlanders die het product wel hadden ontvangen.

PostNL gecontacteerd en die zeiden dat het pakket al voor het in hun handen was gekomen is teruggezonden.

Weet iemand of heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• MrOsman
  • Laatst online: 11:37
2 weken terug via banggood wat besteld gekozen voor nieuwe verzendmethode eu priority line nog steeds niks binnen

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
HackingDutchman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:55:
Bestel al een jaartje of 7 dingen uit China en heb nu voor het eerst een statusupdate ontvangen waarvan ik eigenlijk nergens op internet en van PostNL een fatsoenlijk antwoord bij kan plaatsen :?

(…)

PostNL gecontacteerd en die zeiden dat het pakket al voor het in hun handen was gekomen is teruggezonden.

Weet iemand of heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb een paar maanden later zoiets meegemaakt, pakketje was overgedragen aan PostNL, maar een week later was het ineens undeliverable. Contact gezocht, ze zeiden dat het was teruggestuurd naar de verzender, en dat ze helaas niet konden aangeven waarom het werd teruggestuurd - maar de reden zou in ieder geval op het pakket staan. En ze gaven aan dat de verzender het kan navragen, ik in ieder geval niet.

Ik had contact gezocht met de verzender (ik meen AE, misschien BG of GB), gezegd dat het pakket niet bezorgd is en volgens de lokale postdienst ook niet bezorgd zal worden. Ze deden natuurlijk moeilijk - ook omdat het pakket nog maar een week of zes onderweg was. Ik had vervolgens benadrukt om e.e.a. bij hun verzender te controleren, en na een week kreeg ik mijn geld terug. Ik heb toen onmiddellijk hetzelfde product opnieuw besteld en dat was wel goed aangekomen.

Wat hielp was natuurlijk dat T&T aangaf dat het pakket niet bezorgbaar was.

Ik heb nooit vernomen wat nou de reden was, mijn beste gok is dat het adreslabel onleesbaar was geworden.

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 23:13

HackingDutchman

Scientia potestas est

Free rider schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Ik heb een paar maanden later zoiets meegemaakt, pakketje was overgedragen aan PostNL, maar een week later was het ineens undeliverable. Contact gezocht, ze zeiden dat het was teruggestuurd naar de verzender, en dat ze helaas niet konden aangeven waarom het werd teruggestuurd - maar de reden zou in ieder geval op het pakket staan. En ze gaven aan dat de verzender het kan navragen, ik in ieder geval niet.

Ik had contact gezocht met de verzender (ik meen AE, misschien BG of GB), gezegd dat het pakket niet bezorgd is en volgens de lokale postdienst ook niet bezorgd zal worden. Ze deden natuurlijk moeilijk - ook omdat het pakket nog maar een week of zes onderweg was. Ik had vervolgens benadrukt om e.e.a. bij hun verzender te controleren, en na een week kreeg ik mijn geld terug. Ik heb toen onmiddellijk hetzelfde product opnieuw besteld en dat was wel goed aangekomen.

Wat hielp was natuurlijk dat T&T aangaf dat het pakket niet bezorgbaar was.

Ik heb nooit vernomen wat nou de reden was, mijn beste gok is dat het adreslabel onleesbaar was geworden.
Bedankt. Ik neem dan inderdaad aan dat het adres niet meer zichtbaar was of iets dergelijks. Heb wel eens vaker dat ze een deel van de straat of postcode verkeerd schrijven, maar dat is tot nu toe nog niet fout gegaan.

Gelukkig heb ik niet zoveel gezeur met disputes op Alie, krijg ze altijd wel terug. Helpt misschien ook iets met diamond member zijn met extra snelle disputes had ik laatst gelezen.

Nou, nog maar een bestellen dan maar :9

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 08:45
Joen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:52:
Bij mij ook de ervaring dat van alles dat besteld is in november of begin december nu pas druppelsgewijs binnen begint te komen. Alsof alle nationale post de hele maand december voorrang heeft gekregen, want de track&trace van de meeste zendingen gaf aan dat de zendingen al wel 1 - 1,5 maand in Nederland zouden moeten zijn.
Afijn. Prettig om het nu alsnog te ontvangen uiteraard. Bij mij gaat het gelukkig allemaal om bestellingen die ik niet voor een bepaalde datum binnen hoefde te hebben.
Hier hetzelfde beeld, handig om te checken zo hier :)

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Het gaat er denk ik om dat je mogelijk een typfout hebt gemaakt, dat je eigenlijk 2 maanden bedoelt? Anders zou het wel heel raar zijn om al na 2 weken te gaan klagen en zou je toch wel een opmerking kunnen verwachten zoals "heb je het topic wel gelezen" of iets dergelijks.

Maar als je al 2 maanden wacht op je pakje, kan je beter contact opnemen met Banggood.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Bugs3
  • Nu online
Als je na 2 weken al ongeduldig wordt dan kun je beter niet in China shoppen ;)

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
Apart, pakket met AliExpress Standard Shipping besteld & meteen wordt deze met destination Russia verstuurd.

Ik contact opgenomen met de verkoper. 'neehoor is een tracking error'. 1,5 week later is mijn pakket aangekomen "op de plek van bestemming..." Alleen blijkt dat Oekraïne te zijn..
Toen was het pakket volgens de verkoper ineens kwijtgeraakt & of mijn adres wel klopt.. Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.
En tsja, ik woon nog steeds niet in Oekraïne.

Let erop als je pakket meteen met eindbestemming naar een verkeerd land gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door LocK_Out op 14-01-2019 23:52 ]

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 20:50

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Free rider schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:23:
[...]
Ik ben natuurlijk aan het wachten op meerdere pakketjes, maar vandeweek een pakketje dat niet voor mijn was. De postbode had deze verkeerd bezorgd, dus afgeleverd op het adres waar al die China pakjes heen gaan. Hoe komt dat, een een of ander snugger figuur bij Postnl vondt het een goed idee om een stikker over het adres te pakken waardoor deels niet leesbaar. Ik herkende toevallig de naam van de buren, dus even afgegeven. Maar op deze manier is Postnl natuurlijk de oorzaak voor dit soort rare zaken.

Overigens zoals ik nu al vaker lees, is de levertijd bij BG niet meer zoals het eerst was. Het duurt nu, bij mij gemiddeld langer dan bij AE en ze zijn vaak nog duurder ook.
Vandeweek voor het eerst een pakje via AE dat na 60 dagen niet bezorgd is, dus gevraagd voor een refund. Vrijwel direct toegekend (tracking hangt ergens in China), maar dat is al weer een paar dagen geleden. Iemand een indicatie hoelang zoiets ongeveer duurt?
edit: 5 dagen

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier ook aan het wachten op AE en BG pakketjes, die onderweg zijn variërend van ruim een maand tot nu bijna 2 maanden. Een heel enkele keer druppelt er eens wat binnen, maar waar het in het verleden soms binnen 1.5 week in huis was, is dit nu toch heel anders. Allemaal besteld in november en december. Vraag me dus af of het traag leveren specifiek BG te verwijten valt, of dat er in China ergens enorme vertragingen oplopen die voor alle shops geldt.

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 15-01-2019 09:50 ]

• vwtune
Ik heb gister een dispute gemaakt van mijn bestelling welke ik geplaatst heb op 14 november 2018 bij Aliexpress. Het pakketje zou de 15e verstuurd zijn en volgens de track and trace sites (track code: LP504698507MY) is de laatste status (Depart from transit country or district) op 05-12-2018. Daarna is de status niet meer veranderd. Nu heb ik bij de dispute gezegd dat ik het pakketje dus niet ontvangen heb na 60 dagen, maar Aliexpress reageert met: ik moet nog 2 dagen wachten en de local postoffice bellen. Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat ik dalijk mijn geld terug krijg. Het gaat om een bedrag van bijna 60 euro (een ip cam) Wat is jullie ervaring met een dispute en zulke reacties van Aliexpress?

Verwijderd

AliExpress laat mij eigenlijk geen dispuut indienen voordat de maximum levertijd is verstreken: dan zeggen ze ook, please wait until xx/xx en daarna mag ik pas een dispuut indienen.

De eerste is in iedere geval al gerefund en nu hopen dat ik de producten alsnog ontvang: maar is al langer dan twee maanden. Al heb ik dit al eens eerder mee gemaakt bij China shoppen, toen kwam het alsnog.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, na 60 dagen wilde BG dan eindelijk wel concreet reageren.
Nadat ze iedere keer weer (!) vroegen of ik al bij de buren en het postkantoor had gevraagd..
Ja, duh, dat gaat niet hè, als je geen traceerbaar tracking # krijgt van BG. :F

Nu zeggen ze dat het artikel opnieuw geshipped hebben. Afijn, de wachttijd gaat weer lopen.
In schril contrast met de laatste bestelling via AE:
7 januari besteld, 9 januari verstuurd, vandaag (!) afgeleverd. Het kan dus wel. :Y

Ligt het aan AE, ligt het aan BG?
Ligt het aan het logistieke traject ergens tussen China en NL?
Geen idee... :?

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 15-01-2019 12:50 ]

Mooie Plaatjes   

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 19:04
Chocoball schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:16:
Mijn eerste bestelling met Joybuy (JD.com) zit er op. Heb voor de China prijs 90FUN (Xiaomi) kleding gekocht. Het is verstuurd met Yanwen waarvan de tracking ophoudt nadat het uit China vertrokken is en ook op 17track.net is de status hetzelfde. Eindelijk na 40 dagen (net na de Kerst natuurlijk) is het goed aangekomen.
Yanwen krijgt vaker nieuwe trackingcodes na 1 of 2 hops. Ik gebruik packageradar en die laat ook de nieuwe trackingcodes zien als ze veranderen.

• zekerpixels

zekerpixels

m3gA schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:48:
[...]
Ik gebruik packageradar en die laat ook de nieuwe trackingcodes zien als ze veranderen.
Die kende ik nog niet, gelijk even geprobeerd met de trackcode van een vermist pakketje.
Nov 20, 2018 09:00 Imported to the country of destination Netherlands
Ik heb zo'n vermoeden dat we deze niet meer gaan zien.

Overigens raar dat er vaak staat: You can continue tracking with this number UC***PH. Gaat het tegenwoordig met de Philippine Post, alleen bij Yanwen.

ook een pakketje met een update gisteren, ik moet zometeen toch nog naar postnl punt, gelijk eens vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door zekerpixels op 15-01-2019 14:14 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:21
Het is echt huilen met de pet op sinds November. Van mijn 8 bestellingen zijn er welgeteld 2 binnen, de overige 6 beginnen nu uit hun tijden heen te gaan. Eerste dispute is al aangevraagd.

Geen idee waar het zit, maar het lijkt wel of alles vastgelopen in bij de posterijen :'(

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 19:04
zekerpixels schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:40:
[...]

Ik ben natuurlijk aan het wachten op meerdere pakketjes, maar vandeweek een pakketje dat niet voor mijn was. De postbode had deze verkeerd bezorgd, dus afgeleverd op het adres waar al die China pakjes heen gaan. Hoe komt dat, een een of ander snugger figuur bij Postnl vondt het een goed idee om een stikker over het adres te pakken waardoor deels niet leesbaar. Ik herkende toevallig de naam van de buren, dus even afgegeven. Maar op deze manier is Postnl natuurlijk de oorzaak voor dit soort rare zaken.
Bij mij vinden ze het pakket nooit. Ik blijf dan volhouden dat het er moet zijn en op een gegeven moment vinden ze het. Is echt ieder keer het geval. En het postpunt is in een Primera dus er vormen altijd enorme rijen.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11 19:11
orf schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:34:
Wat zou hier gebeurd zijn? De bestelling in Nederland geweigerd o.i.d.? Het ging om een pakketje van ongeveer €20, dus geen BTW of invoerheffingen van toepassing.
Zending status: Melding
Bestemming: Nederland
Herkomst: Thailand
2018-06-18 14:22 LAK SI MAIL CENTER, Dispatch
2018-06-18 14:22 LAK SI MAIL CENTER, Items Into Container
2018-06-18 11:17 LAK SI MAIL CENTER, Accept
2018-06-03 17:47 Netherlands (NLNLAMSA), Accept
2018-05-28 15:02 LAK SI MAIL CENTER, Departure From Outward OE
2018-05-28 14:03 Suvarnabhumi Airport - TS, Accept
Is het uiteindelijk aangekomen?
Ik heb al twee pakketjes van BG die sinds eind november op Suvarnabhumi Airport - TS, Accept staan...
Een andere gekocht op BG kwam vanuit China en was er 2 weken later al.

[ Voor 4% gewijzigd door masterjorie op 15-01-2019 15:41 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:37

orf

masterjorie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Is het uiteindelijk aangekomen?
Ik heb al twee pakketjes van BG die sinds eind november op Suvarnabhumi Airport - TS, Accept staan...
Een andere gekocht op BG kwam vanuit China en was er 2 weken later al.
Nee, na 60 dagen (dacht ik) kon ik een dispute openen en is het artikel opnieuw verstuurd. Die was er binnen twee weken.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11 19:11
orf schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Nee, na 60 dagen (dacht ik) kon ik een dispute openen en is het artikel opnieuw verstuurd. Die was er binnen twee weken.
Nog een weekje en dan ben ik ook op dat punt, dus nog eventjes afwachten, maar vrees dat dat het ook wordt.

• 418O2
Drardollan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:11:
Het is echt huilen met de pet op sinds November. Van mijn 8 bestellingen zijn er welgeteld 2 binnen, de overige 6 beginnen nu uit hun tijden heen te gaan. Eerste dispute is al aangevraagd.

Geen idee waar het zit, maar het lijkt wel of alles vastgelopen in bij de posterijen :'(
Onderschat de drukte rond kerst niet.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:21
418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Doe ik zeker niet, ben ook wel wat gewend. Maar meer dan 2 maanden is zelfs voor mij een uitzondering. Maar je doet er niets aan, behalve wachten ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• vwtune
418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Blijft dan toch vreemd dat pakketten welke ik besteld heb de 2e week van december, de 4e week van december of 1 week van januari binnen kreeg 8)7

Mijn status bijvoorbeeld staat al sinds 5 december op Depart from transit country or district. hierna spoorloos. :-(

• zekerpixels

zekerpixels

m3gA schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:16:
[...]
Bij mij vinden ze het pakket nooit. Ik blijf dan volhouden dat het er moet zijn en op een gegeven moment vinden ze het. Is echt ieder keer het geval. En het postpunt is in een Primera dus er vormen altijd enorme rijen.
Dat ligt ook erg aan de mensen die er werken. Ja, bij de Primera is het druk, maar tot nu toe gaat het hier prima. Hiervoor was ergens anders het PostNL punt en dat was idd slecht, voor een NL pakketje met tracking moest je dan 5 keert vragen.
Overigens worden de china pakjes bij mij meestal gewoon bezorgd, ik kom er toch regelmatig dus toch maar vragen voordat het terug gestuurd wordt.

Voorlopig stop ik nu wel even met bestellen in china, ik verwacht er nog 2 van BG en 15 van AE. Hierbij wel een verkoper waar ik hele goede ervaringen mee heb, eens zien of dat wel snel/normaal aankomt.

• vuurtjih
Nou mijn laatste november pakketje is binnen, deze heeft er 57 dagen over gedaan. Nieuw record *O*

2 CN pakketjes van 20 en 23 november die er resp. 57 en 50 dagen over hebben gedaan en een LP pakketje van 23 november die er 43 dagen over deed. Nog twee Banggood pakketjes zonder tracking te gaan en alles van 2018 is binnen :+

Pagina: 1 ... 12 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.