1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Buiten de ontbrekende Chinese vertaling vind ik Deliveries Package Tracker een fijnere app om mijn pakketten mee te traceren. Steeds vaker herkend ik aan de lengte van de tekst en de vorm van de tekens wel een beetje welke status er word bedoeld. Zo niet dan kopieer ik die tekst en gooi ik de tekst in Google Translate.
Lost in translation zullen we dan maar denken...
Aangekomen in het land van bestemming
2018-11-05 15:53:00 [GMT+1]
Zending aangekomen bij het postkantoor in het land van herkomst
2018-11-05 02:26:00
Vertrokken vanuit het land van herkomst
2018-11-04 18:20:00 [GMT+8]
Vertrokken vanuit het land van herkomst
2018-11-04 09:00:00 [GMT+8]
Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2018-11-02 09:43:50 [GMT+8]
Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2018-11-02 04:08:08 [GMT+8]
Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2018-11-02 00:39:55 [GMT+8]
Zending verzonden
2018-11-02 00:09:55 [GMT+8]
Vooral die stap dat het pakje onderweg is, in het vliegtuig van China --> NL en vervolgens weer aankomt bij het postkantoor in het land van herkomst! Da's toch knap!
De originele Engelse tekst geeft het wel correct aan.
Nog gekker... volgens de PostNL app is het pakje "zending nog niet te volgen", maar hedenochtend door de pakjesman wel door onze brievenbus gestopt!
Trouwens; wel erg snel geleverd, net een week!
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 08-11-2018 16:45 ]
Anno 2018 zien de meeste sorteercentra er zo uit:
Fakenews dusKenzi schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:19:
[...]
dan gebruiken ze een random foto uit 2015.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2018 11:26 ]
Ik heb op 19 october een telefoon gekocht via Ebay. Paar dagen later een tracking ontvangen: LVS2016933305290724N1 Ik kan hiermee niks vinden.
Al wel veel contact gehad met de verkoper, die ook al heeft aangegeven hem opnieuw te willen verzenden.
Puntje is wel, dezelfde telefoon is op dit moment $100 duurder dan waarvoor ik hem gekocht heb.
---RAWE CEEK!!!---
Als de verkoper hem vanuit de zelfde order opnieuw verzend is dat toch niet echt een probleem?NoFearCreations schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:33:
Iemand tips wat te doen?
Ik heb op 19 october een telefoon gekocht via Ebay. Paar dagen later een tracking ontvangen: LVS2016933305290724N1 Ik kan hiermee niks vinden.
Al wel veel contact gehad met de verkoper, die ook al heeft aangegeven hem opnieuw te willen verzenden.
Puntje is wel, dezelfde telefoon is op dit moment $100 duurder dan waarvoor ik hem gekocht heb.
Meestal is het andersom, dat AE/Cainiao beperkte/oude info geeft en iedere andere site meer up-to-date is.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
6 november wat knutselspul besteld, 8 november verstuurd en vandaag al afgeleverd!
Het mot niet gekker worden.
Heb je waarschijnlijk geluk dat het vliegtuig net vertrok. Zou het niet als vaste prik aannemen.ehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:12:
Zijn ze helemaal gek geworden, daar bij AE in China?![]()
6 november wat knutselspul besteld, 8 november verstuurd en vandaag al afgeleverd!
Volgens mij gaan die vliegtuigen dag in, dag uit, meerdere keren per dag.
Dus het lijkt me sterk dat het daar mee te maken heeft...
De laatste paar maanden gaan alle verzendmethoden best wel traag. Het meest opvallende daarbij is dat ik statussen zie die aangeven dat het pakket gearriveerd is op airport/Schiphol/Netherlands en dat het wel tot een maand duurt voordat het eens bezorgd word. Zou het door drukte bij de douane / inklaring komen?
edit:
Maar ze gaan niet allemaal naar de zelfde bestemming. Daarnaast worden bij de goedkope verzendmethoden lege ruimtes opgevuld en die moeten er maar net zijn in een container/vliegtuig. En die ruimte was er misschien toevallig net bij jouw bestelling.ehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:55:
@chim0 Vliegtuig net vertrok?
Volgens mij gaan die vliegtuigen dag in, dag uit, meerdere keren per dag.![]()
[ Voor 36% gewijzigd door Joen op 14-11-2018 12:57 ]
Meerdere PostNL vliegtuigen per dag??? Je bent gek.. Jongen, jouw pakketje zat gewoon toevallig in een vliegtuig wat net vertrok. Klaar! Doe niet of je zo bijzonder bent met je snelle levering. Ik heb ook zo vaak snelle leveringen gehad vanuit Chinaehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:55:
@chim0 Vliegtuig net vertrok?
Volgens mij gaan die vliegtuigen dag in, dag uit, meerdere keren per dag.![]()
BTW: lijkt me sterk dat PostNL zelf vliegtuigen heeft...
Zoals @Joen al aangaf, bij de vele reguliere vluchten die dagelijks onze aardbol over vliegen, is er altijd wel wat cargo ruimte over. En dan gaat er regelmatig een container met wat postspul van het ene continent naar het andere mee.
Enne, ik zeg toch ook niet dat ik bijzonder ben;
En ik ben het met je eens. Je kan tegenwoordig gratis een punaise laten opsturen vanuit China naar Nederland, maar bedenk wel dat het met miljoenen bestellingen tegelijk gaat over de hele wereld en dan kan je dat doen. Het is niet zo dat alleen jouw punaise op één vliegtuig gaat.
Zijn ze helemaal gek geworden, daar bij AE in China?
Die dus >>>>>>
Had exact hetzelfde! 5 orders van verschillende producten bij Ali op 6-11 besteld en vandaag binnenehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:12:
Zijn ze helemaal gek geworden, daar bij AE in China?![]()
Het vreemde was nou, dat de trackingcodes in de PostNL app nu nog steeds niet worden gevonden. Ik heb het 3SINOT-nummer wat ik kon lezen op een van de bezorgde pakketjes ingevoerd en dan zie je gewoon dat het bezorgd is. Voorheen werkte het omzetten van de codes automatisch en kreeg ik een dag vantevoren een pushmelding als er een pakket uit China bezorgd zou worden.
Is dat alleen bij mij veranderd, of hebben anderen het ook gemerkt?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Nee, nog veel gekker...aawe mwan schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:49:
Is dat alleen bij mij veranderd, of hebben anderen het ook gemerkt?
Het is en blijft willekeur, daar bij PostNL.
Bij de westerse vervoerders wel, maar bij China post gaat het nog niet zo geautomatiseerd.Kenzi schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:19:
[...]
dan gebruiken ze een random foto uit 2015.
[Afbeelding]
YouTube: China Post
Lastige is dat het nog geen eens mogelijk is om een dispute te openen als het nog niet is aangekomen!
Ik kies juist altijd voor verkopers met aliexpress standard shipping, omdat dit meestal erg snel gaat aangezien aliexpress wat deals heeft gemaakt specifiek voor nederland
Ik kreeg toevallig van de week een led lampje(E27 bol) bezorgd in een grijze envelope, zonder enige bescherming. En het lampje was onbeschadigd!Ernemmer schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:54:
[...]
Bij de westerse vervoerders wel, maar bij China post gaat het nog niet zo geautomatiseerd.
Da's op z'n minst al 'n jaar geleden, en volgens mij, gezien de videokwaliteit van sommige filmpjes nog veel langer...Ernemmer schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:54:
[...]
Bij de westerse vervoerders wel, maar bij China post gaat het nog niet zo geautomatiseerd.
[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 17-11-2018 19:09 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Geen idee hoe oud onderstaand filmpje is, maar ik hoop inderdaad dat ze het proces iets verbeterd hebbendodge_911 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:08:
[...]
Da's op z'n minst al 'n jaar geleden, en volgens mij, gezien de videokwaliteit van sommige filmpjes nog veel langer...
https://www.facebook.com/.../videos/2168937189812746/
Sinds wanneer zijn SF en Cainiao Westers?Ernemmer schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:54:
[...]
.
SF heeft meerdere gerobotiseerde distributie centra en zijn eigen vloot van vliegtuigen.
Cainiao heeft iig al 1 robotdistri.
"westerse" vervoerders met een robotdistributie centrum heb ik nog niet gezien.
Meeste van de shots uit de clip zijn lokale vervoeders, niet China Post. .
Bij de reactie "Small penis anger" deed ik het in m'n broek.Ernemmer schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:54:
[...]
Hier hetzelfde. Gewoon geduld hebben. Komt vast wel ergens een keer binnen.Jazzle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:36:
Heeft iemand ervaring met Banggood en PDM verzending waarbij de tracking code het een week na verzending nog niet doet? Het is een LX....NL code.
Ik bestel regelmatig uit China (Ali, BG, GB, etc.) en een tracking code die weken op 'pre-advised' blijft staan komt regelmatig voor, maar een code die het gewoon echt niet doet heb ik nog niet meegemaakt? Op de BG site staat 'Not Found' bij tracking en op 17track 'Uw Tracking nummer kan niet worden gevonden'.
BG zegt uiteraard dat ik moet wachten...
No signature required.
Een ogenblikje nog
/edit Spuit 11. Al gepost dus. Gemist want niet ge-embed
Hier eerst pakket van 11.11 afgelopen donderdag al ontvangen.
[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 18-11-2018 11:16 ]
En de resend staat nog steeds op de befaamde puurs melding...418O2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:45:
Action cam op 28 augustus besteld. Vanaf 30 augustus de puurs melding. Vanochtend deze mail gekregen
[...]
Geloof er geen reet van. Ik kon overigens niet reageren op de mail want het was een noreply adres dat een foutmelding gaf.
Bijzonder onvriendelijk via andere wegen laten weten dat ze hem opnieuw mogen versturen omdat ik ook al accessoires binnen heb waar ik anders niets aan heb
Toevallig hier hetzelfde, ik had ook aliexpress shipping gekozen en krijg China post registered shipping.Robbie T schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:50:
Heb 2 GU10 spotjes besteld waarbij in de advertentie vermeld stond dat de producten verzonden worden met AliExpress Standard Shipping. Uiteindelijk zijn ze toch verzonden met Yanwen of soortgelijk. Na contact met de verkoper geeft deze aan; producten onder de 5 euro verzenden we nooit met Ali shipping. Niet mijn probleem, iemand hier al eens mee te dealen gehad?
Nu gaat het bij mij om een verschil van 40cent.. Wel de verkoper aangesproken maar ja volgens hem foutje in het systeem. Ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen.
Hier gevalletje van WTF ...Naiki schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:21:
[...]
Toevallig hier hetzelfde, ik had ook aliexpress shipping gekozen en krijg China post registered shipping.
Nu gaat het bij mij om een verschil van 40cent.. Wel de verkoper aangesproken maar ja volgens hem foutje in het systeem. Ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen.
Ik verzamel met de oudste vaak wat bestellingen, en bestel dan in één keer de hele lijst.
Gisteren klaarmaken voor bestelling, staat er ineens een 120$ hoger bedrag dan de dag ervoor.
Had men de prijs 'wat aangepast' van 3 producten ( zelfde shop )
Van free shipping naar EMS only ...
Die gaat dus op de blacklist hier .... halve gek ..
Een trui en portefeuille daarentegen, 7 dagen reistijd en alweer binnen
levering zou binnen 3-5 dagen moeten zijn, dat wordt zo wel erg krap
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Levering of verzending? En kwam het uit China / Hong Kong zelf of vanuit Europa?Rubman schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:38:
Ik wacht nu al 3 dagen op een order van Gearbest die op packed staat.
levering zou binnen 3-5 dagen moeten zijn, dat wordt zo wel erg krap
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Fast-23 Warehouse
Nu zie ik net dat ie retour afzender is:
2018-11-21 00:00 NETHERLANDS The item cannot be delivered and will be returned
2018-11-20 00:00 NETHERLANDS The consignment has arrived in the country of destination
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Enig idee waarom en hoe nu verder?
Ik heb eerder pakketjes gehad die teruggestuurd zijn, maar daarbij klopte het adres in BG en op het pakket niet (eigen fout of van BG, not sure). Ik zou dus even heel goed kijken of de adresgegevens goed zijn, bij mij mistte er alleen een huisnummerdarklord007 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:38:
Recentelijk heb ik bij BG een xioami A2 besteld en de duurste shipping gekozen PDM.
Nu zie ik net dat ie retour afzender is:
2018-11-21 00:00 NETHERLANDS The item cannot be delivered and will be returned
2018-11-20 00:00 NETHERLANDS The consignment has arrived in the country of destination
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Enig idee waarom en hoe nu verder?
Heb je de tracking al door de service van PostNL gehaald?
Het adres wat er in de bestelling staat klopt. Hooguit dat er een spatie tussen de postcode staat maar dat is normaal ook geen issue.vuurtjih schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:55:
[...]
Ik heb eerder pakketjes gehad die teruggestuurd zijn, maar daarbij klopte het adres in BG en op het pakket niet (eigen fout of van BG, not sure). Ik zou dus even heel goed kijken of de adresgegevens goed zijn, bij mij mistte er alleen een huisnummer![]()
Heb je de tracking al door de service van PostNL gehaald?
hoe haal ik die tracking door postnl?
Invoeren bij de postNL website op de plek van de 3S code of hier: https://www.internationalparceltracking.com/#/searchdarklord007 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:56:
[...]
Het adres wat er in de bestelling staat klopt. Hooguit dat er een spatie tussen de postcode staat maar dat is normaal ook geen issue.
hoe haal ik die tracking door postnl?
Eventueel kan je nog bij PostNL navragen op twitter oid. Hoe heb je betaald? Als je via PayPal betaald hebt krijg je in ieder geval je geld terug.
EDIT: Wel dubbelpost nu omdat ik sneller ben dan de mod verplaatst
[ Voor 5% gewijzigd door vuurtjih op 22-11-2018 19:59 ]
helaas geen paypal, ga eens contact opnemen met bg, ben benieuwd..vuurtjih schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:58:
[...]
Invoeren bij de postNL website op de plek van de 3S code of hier: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Eventueel kan je nog bij PostNL navragen op twitter oid. Hoe heb je betaald? Als je via PayPal betaald hebt krijg je in ieder geval je geld terug.
EDIT: Wel dubbelpost nu omdat ik sneller ben dan de mod verplaatst
Ai, nou succes. Vooral veel geduld hebben met hen heb ik gemerkt...darklord007 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:11:
[...]
helaas geen paypal, ga eens contact opnemen met bg, ben benieuwd..
Ik kan deze tracken op de duitse dhl site, klopt dit?
Hmmm. Heel exact lijkt niet de bestelling maar de verzending geannuleerd te zijn, Maakt het nog ingewikkelder...
[ Voor 17% gewijzigd door bszz op 25-11-2018 23:13 ]
Vraag me af of er überhaupt iemand kan leveren op het moment. Ik heb ze ook in bestelling staan..bszz schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:01:
Grmpfff. Op 7 november airdots besteld en betaald bij Xiao_Mi Online Store. 2 dagen later had ik een T&T code. In 17track tot vandaag onbekend. Blijkt dat de verkoper gisteren mijn bestelling heeft geannuleerd. In afwachting van een verklaring tast ik in het duister waarom....
Hmmm. Heel exact lijkt niet de bestelling maar de verzending geannuleerd te zijn, Maakt het nog ingewikkelder...
Ik heb zo'n code voor mijn Oneplus 6 besteld via Gearbest. EDIT: Deze pakketjes worden naar NL verstuurd via Keulen.hindrikv schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:55:
Iemand ooit een CY....DE code gehad?
Ik kan deze tracken op de duitse dhl site, klopt dit?
Mijn status staat al een ruime week op
vr, 16.11.2018 18:48 --
De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven.
Gearbest geeft aan dat de DHL pagina niet klopt en DHL geeft aan dat het pakket nog niet bij hun is afgegeven. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 5% gewijzigd door Bo0bz op 26-11-2018 13:36 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Grote kans dat het pakketje pas volgbaar wordt als deze in Duitsland is.Bo0bz schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:31:
[...]
Ik heb zo'n code voor mijn Oneplus 6 besteld via Gearbest. EDIT: Deze pakketjes worden naar NL verstuurd via Keulen.
De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven.
Gearbest geeft aan dat de DHL pagina niet klopt en DHL geeft aan dat het pakket nog niet bij hun is afgegeven. Iemand ervaring hiermee?
Dan zal ik mijn geduld moeten hebben! Keep you guys posted.Rub147 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:07:
[...]
Grote kans dat het pakketje pas volgbaar wordt als deze in Duitsland is.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Vrijdag melding van verzending en zaterdag binnen, dus blijkbaar toch lang op de inpakafdeling gelegen
Wat ik vreemd vind is dat ik op 9 november een verzendbevestiging met T&T heb gekregen en dat de verzending op 24 november zonder opgave van reden, notificatie of wat dan ook geannuleerd blijkt te zijn. In het message center van Alieexpres heb ik hier geen bericht van ontvangen maar als ik de track&trace code volg blijkt de verzending op 24 november door de verkoper geannuleerd te zijn. Vreemde gang van zaken.Boinkie schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:48:
[...]
Vraag me af of er überhaupt iemand kan leveren op het moment. Ik heb ze ook in bestelling staan..
Verwijderd
Overigens had ik vrijdag iets besteld met verzending uit Duitsland en werd diezelfde avond het pakketlabel van Parcelforce Euro Priority Business (uit Engeland dus) uitgeprint, maar is het nog steeds niet verzonden.
Onlangs ook gehad, bij de Orico-store op AE. Bestelling geannuleerd volgens de T&T. Geen bericht of wat ook.bszz schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:01:
Grmpfff. Op 7 november airdots besteld en betaald bij Xiao_Mi Online Store. 2 dagen later had ik een T&T code. In 17track tot vandaag onbekend. Blijkt dat de verkoper gisteren mijn bestelling heeft geannuleerd. In afwachting van een verklaring tast ik in het duister waarom....
Toen via Message Center bij Orico navraag gedaan. Bestelling bleek geannuleerd omdat het pakketje kwijt was. Ze hebben toen direct een nieuwe verzonden en een nieuwe T&T-code gegeven.
Al met al duurde het allemaal wat langer, maar de USB 3.0 hub staat ondertussen op mijn bureau.
Wat ik maar wil zeggen: bij een gerenommeerd AE-seller zullen ze je vast wel willen helpen als je ze contacteert via Message Center.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Daar hebben ze de laatste tijd een handje van inderdaad. En als je dan aangeeft dat dat zo is dan is het 9 van de 10x de schuld van Aliexpress en niet van hun zelf zeggen ze. Dispute aanmaken voor de teveel betaalde verzendkosten, of eventueel voor het hele zwikje en ergens anders opnieuw bestellen. Zolang jij alles goed kunt documenteren doe Ali niet moeilijkNaiki schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:21:
[...]
Toevallig hier hetzelfde, ik had ook aliexpress shipping gekozen en krijg China post registered shipping.
Maar de tijd begint wel te dringen:
Reminder: Your order will be automatically cancelled if the seller fail to ship your order in 2days 22hours 56minutes 50seconds.
Uiteraard heb ik onmiddellijk een bericht gestuurd naar de verkoper maar die hult zich in stilzwijgen. Zojuist heb ik daarom maar een dispuut geopend.TheOmen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:09:
[...]
Onlangs ook gehad, bij de Orico-store op AE. Bestelling geannuleerd volgens de T&T. Geen bericht of wat ook.
Toen via Message Center bij Orico navraag gedaan. Bestelling bleek geannuleerd omdat het pakketje kwijt was. Ze hebben toen direct een nieuwe verzonden en een nieuwe T&T-code gegeven.
Al met al duurde het allemaal wat langer, maar de USB 3.0 hub staat ondertussen op mijn bureau.
Wat ik maar wil zeggen: bij een gerenommeerd AE-seller zullen ze je vast wel willen helpen als je ze contacteert via Message Center.
Kijk, dat helpt. onmiddelijk een reactie met de aanbieding van een refund of een extended protection period. Probleem lijkt inderdaad een enorme vraag waaraan op dit moment niet voldaan kan worden. Levertijd is nu nog zo'n 3 a 4 weken.
[ Voor 13% gewijzigd door bszz op 27-11-2018 16:26 ]
"officiële" . Xiaomi heeft geen eigen Aliexpress winkel.holygame schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:49:
Order gedaan op 11 Nov bij AliExpress bij de officiële Xiaomi Online Store. Nog steeds niet verzonden, status is: The supplier is processing your order.
Maar de tijd begint wel te dringen:
Reminder: Your order will be automatically cancelled if the seller fail to ship your order in 2days 22hours 56minutes 50seconds.
Dat wist ik. AliExpress is zo groot, waarschijnlijk hebben ze daar bij Xiaomi wel eens van gehoord. Je ziet dat Xiaomi in Europa steeds meer fysieke winkels openen en een webshop hebben, dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat ze geen Ali doen.Kenzi schreef op woensdag 28 november 2018 @ 02:56:
"officiële" . Xiaomi heeft geen eigen Aliexpress winkel.
Maar ze kunnen toch contact opnemen met Ali om te melden dat deze store zijn naam moet aanpassen? Kan mij voorstellen dat mensen denken te kopen bij Xiaomi zelf.
Inmiddels via 1tracking.com wel updates te zien bij mijn pakketje:Bo0bz schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:31:
[...]
2018-11-27 18:00:00 Customs clearance processing complete.
2018-11-26 22:00:00 Parcel is in clearance.
2018-11-25 16:00:27 Parcel arrived at the airport.
2018-11-24 20:00:23 Departed Hongkong Sorting Centre.
2018-11-23 18:00:42 Arrived at Hongkong Sorting Centre.
2018-11-23 14:30:37 Sent to HongKong Sorting Centre.
Nu heb ik bestellingen waar ik een week terug die melding van gehad heb en inmiddels ook op de PostNL app verschenen, maar nog steeds "wacht op sorteerproces"
Nog meer mensen die hier "last" van hebben?
Ik wil mijn gadgets
Zelfde probleem hier. Ze liggen al een week bij Postnl...Fabske schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:58:
Volgens mij hebben ze het een beetje druk bij de Douane/PostNL. Ik heb een aantal bestellingen waar ik van aliexpress de bekende "Package arrived in destination country" email kreeg. Normaliter word dat engie tijd later volgbaar op internationalparceltracking.com en 1 of 2 dagen later kwam het pakketje wel binnen.
Nu heb ik bestellingen waar ik een week terug die melding van gehad heb en inmiddels ook op de PostNL app verschenen, maar nog steeds "wacht op sorteerproces"
Nog meer mensen die hier "last" van hebben?
Ik wil mijn gadgets
No signature required.
Verwijderd

Wat is eigenlijk slim om hier te doen? "Almost 2 months" is sinds 28-9 en Purchase Protection eindigt over 18 dagen (door die ongevraagde verlenging van 30 dagen). Ik heb nog nooit een dispute hoeven openen op AliExpress, want alles kwam altijd gewoon op tijd binnen.
Dispute openen. dan zullen ze waarschijnlijk in een keer een stuk beter meewerken. ik had laatst een muis bestelt, na een paar weken was hij nog niet binnen, had nog iets van 10 dagen Protection over, ik open een dispute en de volgende dag stond het geld wat ik had betaalt terug op mijn paypal.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:17:
Ik heb ook dat zelfde probleem.
[Afbeelding]
Wat is eigenlijk slim om hier te doen? "Almost 2 months" is sinds 28-9 en Purchase Protection eindigt over 18 dagen (door die ongevraagde verlenging van 30 dagen). Ik heb nog nooit een dispute hoeven openen op AliExpress, want alles kwam altijd gewoon op tijd binnen.
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Wat voor type verzending gaat het om? Yanwen post e.d. kan tergend traag zijn. (ik kreeg iets na ruim 2,5 maand pas binnen)Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:17:
Ik heb ook dat zelfde probleem.
[Afbeelding]
Die chaos nu komt door blackfriday e.d. Als het al 2 maanden duurt zou ik een dispute openen inderdaad.
Ik heb het echt over mijn LXxxxxxxxxxxNL pakjes van de laatste week. Daarvoor kwam alles gewoon "rap" binnen.
Hier dus ook. Ik zit even te kijken, maar ze liggen sinds maandag in NL. Echter zijn ze nog niet herkend door internationalparceltracking.Fabske schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:46:
[...]
Wat voor type verzending gaat het om? Yanwen post e.d. kan tergend traag zijn. (ik kreeg iets na ruim 2,5 maand pas binnen)
Die chaos nu komt door blackfriday e.d. Als het al 2 maanden duurt zou ik een dispute openen inderdaad.
Ik heb het echt over mijn LXxxxxxxxxxxNL pakjes van de laatste week. Daarvoor kwam alles gewoon "rap" binnen.
Zal vast goedkomen.
No signature required.
Verwijderd
Yanwen Economic Air Mail, maar het vliegtuig is al 2 maanden en 1 dag geleden in Nederland geland, dus ik heb op advies van @energydrank een dispute geopend.Fabske schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:46:
[...]
Wat voor type verzending gaat het om? Yanwen post e.d. kan tergend traag zijn. (ik kreeg iets na ruim 2,5 maand pas binnen)
Maar mijn LB…SG (AliExpress Standard Shipping, die in Hong Kong 4PX gebruikt en dus LB…SG als T&T heeft (in China gebruiken ze PostNL International Mail met LX…NL)) zending duurt ook al langer dan gewoonlijk, waar ik het boven het plaatje in mijn vorige post over had.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 19:00 ]
Yanwen? Bij mij wisselt dat erg van 2 weken tot 1,5 maand. Ik heb dit jaar 1 uitzondering van 3 maanden gehad. Geduld hebben is het beste. Als je het sneller in huis wilt hebben kun je beter een duurdere betrouwbaardere verzendmethode kiezen.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:56:
[...]
Yanwen Economic Air Mail, maar het vliegtuig is al 2 maanden en 1 dag geleden in Nederland geland, dus ik heb op advies van @energydrank een dispute geopend.
Maar mijn LB…SG (AliExpress Standard Shipping, die in Hong Kong 4PX gebruikt en dus LB…SG als T&T heeft (in China gebruiken ze PostNL International Mail met LX…NL)) zending duurt ook al langer dan gewoonlijk, waar ik het boven het plaatje in mijn vorige post over had.
Op dit moment is het natuurlijk extra druk ivm Singles Day, Black Friday, Cyber monday, kerstinkopen, etc. Ik zelf houd er rekening mee dat pakketten langer onderweg zullen zijn dan gebruikelijk. Daarom zou ik zelf niet zo snel een dispuut aanmaken en alleen zorgen dat die purchase protection steeds voldoende lang blijft lopen, maar nu ben ik zelf dan ook best wel een geduldig persoon.
Mijn brievenbuspakje komt altijd laat om 18-22 uur maar die van bol om 12-13 uur.
Weg
Verwijderd
Ja, maar het is nu al meer dan 2 maanden in Nederland en ik heb het nog steeds niet. Dit terwijl ik veel latere Yanwen en China Post zendingen al lang binnen heb, wat ik dus vreemd vind.Joen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 01:34:
[...]
Yanwen? Bij mij wisselt dat erg van 2 weken tot 1,5 maand. Ik heb dit jaar 1 uitzondering van 3 maanden gehad. Geduld hebben is het beste. Als je het sneller in huis wilt hebben kun je beter een duurdere betrouwbaardere verzendmethode kiezen.
Op dit moment is het natuurlijk extra druk ivm Singles Day, Black Friday, Cyber monday, kerstinkopen, etc. Ik zelf houd er rekening mee dat pakketten langer onderweg zullen zijn dan gebruikelijk. Daarom zou ik zelf niet zo snel een dispuut aanmaken en alleen zorgen dat die purchase protection steeds voldoende lang blijft lopen, maar nu ben ik zelf dan ook best wel een geduldig persoon.
Trackingnummer heeft nooit gewerkt. Verzonden op 5-11, 25 dagen onderweg dus.
Mijn huidig record is een chinapost pakketje dat nu al 40 dagen onderweg is...
Ik hoop dat PostNL/Douane eens opschiet. Ik had (dacht ik) ruim van te voren knutselspul besteld om de regenachtige weekenden te vullen. Maar nu twijfel ik of ik het voor de kerst nog binnen krijg...
Goed te weten dat ik niet alleen sta in ieder geval
Ik heb exact dezelfde trace & volgorde met tijdstippenBo0bz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:27:
[...]
Inmiddels via 1tracking.com wel updates te zien bij mijn pakketje:
2018-11-27 18:00:00 Customs clearance processing complete.
2018-11-26 22:00:00 Parcel is in clearance.
2018-11-25 16:00:27 Parcel arrived at the airport.
2018-11-24 20:00:23 Departed Hongkong Sorting Centre.
2018-11-23 18:00:42 Arrived at Hongkong Sorting Centre.
2018-11-23 14:30:37 Sent to HongKong Sorting Centre.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
21-11-2018 19:18 The item is in transit NETHERLANDS
19-11-2018 09:47 The item is pre-advised
Ik heb inmiddels ook al navraag gedaan bij PostNL als zij misschien iets kunnen achterhalen, maar die kunnen ook niks meer zien dan wat de tracking aangeeft. Wat is nu de juiste stap om te doen? De Repair & Refund & Resending knop gebruiken op de Banggood website? Of moet dit via PayPal?
Hier een update gekregen.Salv schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:15:
[...]
Ik heb exact dezelfde trace & volgorde met tijdstippenIk had een toestel + hoesje besteld, bij dezelfde reseller en dezelfde warehouse. Het hoesje is gister inmiddels binnen maar op het toestel kan ik nog wel even wachten.
The international shipment has been processed in the parcel center of origin 2018-11-30 19:43:00
Country of origin is Duitsland vanwaar het pakket met DHL doorgaat naar NL. Hopelijk aankomende week m'n toestel in huis
Verwijderd
Refund Only ( EUR € 0.00 )
Please wait patient
Dat voorstel ga ik natuurlijk dus echt niet accepteren. Is er iets wat ik dan moet doen (bijvoorbeeld op afwijzen klikken)?
Tot nu toe komen de AE bestellingen (gewoon goedkoop knutselspul/gratis verzenden) nog steeds binnen 2-3 weken binnen. En sommige pakjes zelfs binnen ruim een week.
Maar bij BG moet je wel heel veel geduld hebben.
Ook hier goedkoop knutselspul en wat zendingen van 1 a 2 tientjes; allemaal al > 5-6 weken onderweg. (?)
Had in september/oktober op 2 deals gereageerd dat je bij voorbestelling extra korting kreeg op een nog te gaan leveren artikel. Werd allemaal keurig bevestigd en na 6 weken wordt de order ineens automatisch gecancelled en het geld teruggestort
"Thank you for shopping on Banggood.
We are sorry to inform that your order xxxxxxx was automatically canceled by our system because item out of stock and order exceeded its estimated dispatch time"
en vervolgens is het artikel wel weer per direct leverbaar, maar voor anderhalf keer de prijs.
Klopt het dat het een echte chaos is bij Postnl?
Ja, vertragingen van 4+ dagen zijn geen uitzondering.fietsbob schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:47:
Al een aantal dagen is een pakketje zoek dat van de douane moet komen. Deze is daar vijgegeven met een factuur eraan, maar tot op heden is hij nog niet op de Postnl locatie aangekomen. De Postnl helpdesk weet het ook niet.
Klopt het dat het een echte chaos is bij Postnl?
Helaas is een maand niets met de "gewone post' op dit moment. Dus ik zou gewoon nog verder wachten...sven5010 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:30:
Ik heb inmiddels ook al navraag gedaan bij PostNL als zij misschien iets kunnen achterhalen, maar die kunnen ook niks meer zien dan wat de tracking aangeeft. Wat is nu de juiste stap om te doen? De Repair & Refund & Resending knop gebruiken op de Banggood website? Of moet dit via PayPal?
Maar mocht je iets willen doen, de eerste stap is bij de shop zelf, als je er daarmee niet uitkomt kun je verder gaan met Paypal claims.
Je kunt hem idd afwijzen (zou ik in dit geval ook doen)Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:41:
Op mijn dispute heeft de verkoper nu het volgende voorgesteld:
Refund Only ( EUR € 0.00 )
Please wait patient
Dat voorstel ga ik natuurlijk dus echt niet accepteren. Is er iets wat ik dan moet doen (bijvoorbeeld op afwijzen klikken)?
Je kunt het ook "goodwil" proberen te kweken door te zeggen "ok ik wacht nog een week". (let goed op deadlines e.d.)
Als je het dispuut laat escaleren dan word er door AE een beslissing genomen.
Dat kan maar een keer en je kunt niet "in hoger beroep" oid. Dus mijn advies zou zijn een heeele lange adem hebben...
[ Voor 36% gewijzigd door Fabske op 01-12-2018 10:39 ]
Als je een account hebt die in good standing is, en met veel orders/feedback (platinum/diamond) dan is de kans groot dat AE in jou voordeel gaat beslissen. Als verkopers niet mee willen werken, dan laat ik het wel door AE oplossen. Dit jaar nog maar 1x gehad dat ze niet in mijn voordeel uitgepakt hebbenFabske schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:32:
[...]
Helaas is een maand niets met de "gewone post' op dit moment. Dus ik zou gewoon nog verder wachten...
Maar mocht je iets willen doen, de eerste stap is bij de shop zelf, als je er daarmee niet uitkomt kun je verder gaan met Paypal claims.
[...]
Je kunt hem idd afwijzen (zou ik in dit geval ook doen)
Je kunt het ook "goodwil" proberen te kweken door te zeggen "ok ik wacht nog een week". (let goed op deadlines e.d.)
Als je het dispuut laat escaleren dan word er door AE een beslissing genomen.
Dat kan maar een keer en je kunt niet "in hoger beroep" oid. Dus mijn advies zou zijn een heeele lange adem hebben...
Verwijderd
Kan ik zelf stappen ondernemen door contact op te nemen?
Als in de tracking staat dat het bij de douane is kun je contact opnemen met Postnl en die kunnen nagaan of je zending inderdaad wacht op extra informatie voor inklaren en kunnen je ook vertellen wanneer er een brief verzonden is. Bij mij zat er laatst 6 dagen tussen het verzenden en ontvangen van de brief. Je kunt echter al eerder aan de slag door naar postnl.nl/bva te gaan en daar je gegevens, tracking nummer en een digitale kopie betaalbewijs/factuur op te voeren.Darkzell schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:03:
In oktober twee bluetooth speakers besteld via Aliexpress. Ondertussen staat de verzendstatus al sinds 30-10 op "【NETHERLANDS】 Arrived at the local distribution center" en "Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring". Het lijkt er dus op dat douane het onderschept heeft, maar ik heb ook nog geen bericht ontvangen dat ik extra moet gaan betalen. Heb al vaker via Aliexpress besteld, maar dit zou de eerste keer zijn dat het wordt onderschept door de douane.
Gezien je vraag over verzending gaat, heb ik hem verplaatst uit het China-shopping topic richting het levertijden-topic.Darkzell schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:03:
In oktober twee bluetooth speakers besteld via Aliexpress. Ondertussen staat de verzendstatus al sinds 30-10 op "【NETHERLANDS】 Arrived at the local distribution center" en "Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring". Het lijkt er dus op dat douane het onderschept heeft, maar ik heb ook nog geen bericht ontvangen dat ik extra moet gaan betalen. Heb al vaker via Aliexpress besteld, maar dit zou de eerste keer zijn dat het wordt onderschept door de douane.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Gerust doen. Heb zelf een keer meegemaakt dat er nooit een brief binnen gekomen is, maar PostNL deze wel verzonden had, dat ik het bedrag door moest geven.Darkzell schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:03:
Dan kun je lang wachten
Heb je de track&trace bij PostNL zelf ook al gecontroleerd? Kun je gewoon je buitenlandse code voor invoeren.Darkzell schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:54:
Ga ik zelf actie ondernemen richting PostNL, hopelijk komt er dan weer wat vaart in de zending.
Dus gewoon op de plek van de 3S-code op https://jouw.postnl.nl en/of https://www.internationalparceltracking.com. Als daar iets staat als "Info verzoek naar klant gestuurd" dan weet je dat je dat je geen kaartje hebt ontvangen en dat je alsnog naar https://www.postnl.nl/bva kan gaan om de gevraagde douane-informatie door te geven. Onder normale omstandigheden (dat is het nu tijdens de feestdagen natuurlijk niet) wordt na bevestiging van ontvangst van je informatie je pakketje binnen 4 werkdagen afgeleverd bij het postagentschap.
Hier ook een update;Bo0bz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:10:
[...]
Hier een update gekregen.
The international shipment has been processed in the parcel center of origin 2018-11-30 19:43:00
Country of origin is Duitsland vanwaar het pakket met DHL doorgaat naar NL. Hopelijk aankomende week m'n toestel in huis
2018-11-30 21:26:00
The shipment has been processed in the parcel center
2018-11-30 21:26:00
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization.
2018-11-30 15:01:00
The shipment has been processed in the parcel center
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik heb vandaag een verzendbevestiging gekregen.. Ben benieuwd..bszz schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:00:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat ik op 9 november een verzendbevestiging met T&T heb gekregen en dat de verzending op 24 november zonder opgave van reden, notificatie of wat dan ook geannuleerd blijkt te zijn. In het message center van Alieexpres heb ik hier geen bericht van ontvangen maar als ik de track&trace code volg blijkt de verzending op 24 november door de verkoper geannuleerd te zijn. Vreemde gang van zaken.
Wanneer heb je besteld?Boinkie schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:29:
[...]
Ik heb vandaag een verzendbevestiging gekregen.. Ben benieuwd..
Pakje van gearbest (30euro) ligt bij de duane. (wacht op info van ontvanger).
Brief gekregen, en voor die brief uit al via een site de informatie opgegeven (prijs en wat het is).
Pakje ligt nu ruim 2 weken op de plank daar.
Nou denk ik dat het erg druk is bij de pakjes afdeling, maar iemand die mij kan vertellen
wat ik kan verwachten hoe lang en hoe dit nu verder gaat ?
ik verwacht zelf - BTW erbij, en wat handelings kosten. Een nieuwe brief om te betalen of aan de deur ?
edit: lees ondertussen even wat terug en krijg deels antwoord
Joen schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:53:
[...]
Als daar iets staat als "Info verzoek naar klant gestuurd" dan weet je dat je dat je geen kaartje hebt ontvangen en dat je alsnog naar https://www.postnl.nl/bva kan gaan om de gevraagde douane-informatie door te geven. Onder normale omstandigheden (dat is het nu tijdens de feestdagen natuurlijk niet) wordt na bevestiging van ontvangst van je informatie je pakketje binnen 4 werkdagen afgeleverd bij het postagentschap.
[ Voor 48% gewijzigd door ppeterr op 03-12-2018 16:45 ]
Ik begreep van de PostNL webcare dat pakketjes waar voor betaald worden rechtstreeks naar het postagentschap gaan. Je moet bij PostNL rekenen op 21% BTW over de productkosten + verzendkosten en €13,= voor de inklaringskosten. Voor EMS pakketten via PostNL zijn de inklaringskosten wat hoger.
Toen ik er in mei mee te maken kreeg hield ik gewoon de track & trace in de gaten. In de PostNL app stond netjes het te betalen bedrag aangegeven toen de douane het pakket vrijgegeven had. Ik weet niet helemaal zeker meer of ik nog een kaart of brief heb gehad daarna. Zoals je leest heb ik die in ieder geval niet afgewacht.
Thx voor je reply, ik wist dus niet dat het naar een service punt gestuurd zou worden.
Eigenlijk ook wel logisch, gezien de bij-betaling. Ik wacht rustig af. Denk wel dat dit de laatste
keer is dat ik iets bestel waar ik kans heb om lang op te moeten wachten.
Dat vind ik best super vervelend, maar ja - zo gaat dat.
Ik wil je niet teleurstellen maar het schijnt common practice te zijn na twee weken sowieso een t&t code te versturen omdat anders de order gecancelled wordt. Dat is dus bij mij ook gebeurd Enkele weken later wordt de de verzending dan weer gecancelled omdat er helemaal niets te verzenden valt.
Een tip is: check wat het kost om via DHL te laten opsturen. Bij DHL kan je de invoerrechten al per bank betalen als je pakketje nog in het vliegtuig zit, de inklaringskosten zijn lager dan bij PostNL en bovendien is het versturen een kwestie van dagen in plaats van weken.ppeterr schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:05:
Thx voor je reply, ik wist dus niet dat het naar een service punt gestuurd zou worden.
Eigenlijk ook wel logisch, gezien de bij-betaling. Ik wacht rustig af. Denk wel dat dit de laatste
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Fijne tip, thx - die neem ik mee voor de volgende keer (als ik heel blij ben met mijn pakje uit china dan)aawe mwan schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:48:
[...]
Een tip is: check wat het kost om via DHL te laten opsturen. Bij DHL kan je de invoerrechten al per bank betalen als je pakketje nog in het vliegtuig zit, de inklaringskosten zijn lager dan bij PostNL en bovendien is het versturen een kwestie van dagen in plaats van weken.
Het grote voordeel voor de pakketbezorgers is dat zijn geld op zak hoeven hebben. En allemaal mobiele pinapparaten aanschaffen is ook nogal duur. De postagentschappen hebben doorgaans alle betaalfaciliteiten al aanwezig en kunnen het laatste stukje controle doen qua indentificatie en geld.ppeterr schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:05:
@Joen
Dat vind ik best super vervelend, maar ja - zo gaat dat.
Ik woon zelf niet dicht bij een postagentschap en heb geen auto, maar ik rijd elke week met mijn moeder mee naar de supermarkt alwaar het postagentschap tegenover zit. Een BTW plichtig pakketje ophalen lukt dan op die manier nog makkelijk en kan ik goed mee leven.
En lang wachten? Tsjah... Voor snelheid gecombineerd met goedkope verzending moet je niet in China zijn. De traagheid maakt het juist mogelijk het goedkoop te houden. Ik heb dat geduld wel. Alhoewel ik mij wel verbaas hoe vaak brievenbuszendingen minimaal een maand lang in Nederland blijven liggen alvorens ze eens bezorgd worden. Meestal zie je al een maand statussen staan als "Arrival at airport Netherlands". Maar goed, doorgaans heb ik het dus niet met spoed nodig.
contact op genomen met post nl die gingen het uit zoeken de uitkomst was dat het inderdaad was aan gekomen maar het pakketje was in Hoorn beland woon zelf in de buurt van Arnhem
er stond een hele verkeerde postcode en adres op volgens post nl of ik contact wou op nemen met de verzender en ook gedaan volgens de verzender moet het goede adres en postcode erop hebben gestaan heb betaalt via ideal.contact op nemen met die persoon in Hoorn heeft ook geen nut heb ik ook geprobeerd maar daar zat een bedrijf die er sinds 2017 niet meer zit kan het verders wel vergeten denk ik of niet?
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.