Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 10 ... 64 Laatste
Acties:

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hier ook eenzelfde akkefietje met een AE seller...
Eerste trackingnummer geeft status afgeleverd in een stad 180km verder :)
Tweede trackingnummer ligt al sinds 26/7 stil op de luchthaven...
Gaat nog een leuke worden, denk ik...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
elinx schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:53:
[...]
Als je een dergelijke brief krijgt dan kan je een afdruk van je order bij Ali met omschrijving en bedrag mee terug sturen. Daarbij één van de afrekening van Creditcard of Ideal als bewijs van betaling.
Er staat nl "iets" op het etiket, maar dat weet je niet.
Als daar twijfels over zijn krijg je de brief pas om het bedrag op te geven.
Zijn daar geen twijfels over dan wordt het pakket doorgestuurd naar je adres.

In het ergste geval wordt het pakket geopend en het bedrag van het artikel geschat, waarna je vervolgens een bedrag moet afrekenen op basis van dit geschatte bedrag. Dit komt mi echter maar zelden voor.
Pakket is vrijgegeven en komt donderdag aan bij op postNL punt. €30,42 bijbetalen op een bedrag van €83,- :-(

dan nog is de camera €40,- goedkoper als in NL en ruim €18,- als ik hem direct bij Reolink had besteld in Hong Kong (ook met risico op Douane).

[ Voor 7% gewijzigd door supercop7373 op 17-09-2018 15:51 ]

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er is een nieuwe werkwijze bij aliexpress wanneer een bestelling niet bezorgd is.
Wanneer een pakket volgens de website bezorgd is, kan het zijn dat het bij een postnl winkel is bezorgd. De website geeft alleen niet aan welke. En als de postbode geen briefje heeft achter gelaten, zul je zelf opzoek moeten gaan naar het pakket.
Lukt dat niet dat wil aliexpress een schrijven hebben van postnl dat het pakket niet op 1 van de afhaalpunten ligt.
Alleen doet postnl dit niet tenzij er een track en trace code is.
In dat geval heb je pech als je niet met een creditcard of paypall hebt betaald, want zonder dit schrijven betalen ze het aankoopsbedrag niet terug.

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
Magic schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:17:
[...]

Ik had een pakketje wat dezelfde status had, op 13 juni in Nederland aangekomen waarna de track and trace stopte. Deze is afgelopen zaterdag binnengekomen. Lang nadat ik mijn geld terug heb gekregen :/
afgelopen vrijdag kwam er ineens leven in mijn statusmelding, al snapte ik het bericht niet helemaal (was half turks half engels), maar kennelijk is het na meer dan een maand vrijgekomen en zaterdag lag het in mijn bus. pfff, was een lange zit zo.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
Een Xiaomi tas besteld, zonder tracking code :/ Ben benieuwd hoelang het gaat duren.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pakketje bij Banggood besteld met 'Priority' shipping. Verzonden op 5 september en sinds 12 september staat de status op "Handed over to carrier / Left for destination". Betreft HongKong Post.

Is dit normaal? Of kan het ondertussen bijvoorbeeld al bij een postkantoor liggen zonder bericht?

Tracking al doorgestuurd naar PostNL, maar die hebben niks gevonden.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dennischo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:50:
Pakketje bij Banggood besteld met 'Priority' shipping. Verzonden op 5 september en sinds 12 september staat de status op "Handed over to carrier / Left for destination". Betreft HongKong Post.

Is dit normaal? Of kan het ondertussen bijvoorbeeld al bij een postkantoor liggen zonder bericht?

Tracking al doorgestuurd naar PostNL, maar die hebben niks gevonden.
Gewoon geduld hebben.

En geen idee of het op het nieuws in NL geweest is maar de regio is nogal geteisterd door een cat 10 typhoon.
https://www.scmp.com/topics/typhoon-mangkhut

Grote kans dus dat het allemaal wat langer duurt. Zorgen dat je kids weer veilig naar school kunnen heeft wat hogere prio dan pakketjes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 20-09-2018 02:45 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 02:52:
Er is een nieuwe werkwijze bij aliexpress wanneer een bestelling niet bezorgd is.
Wanneer een pakket volgens de website bezorgd is, kan het zijn dat het bij een postnl winkel is bezorgd. De website geeft alleen niet aan welke. En als de postbode geen briefje heeft achter gelaten, zul je zelf opzoek moeten gaan naar het pakket.
Lukt dat niet dat wil aliexpress een schrijven hebben van postnl dat het pakket niet op 1 van de afhaalpunten ligt.
Alleen doet postnl dit niet tenzij er een track en trace code is.
In dat geval heb je pech als je niet met een creditcard of paypall hebt betaald, want zonder dit schrijven betalen ze het aankoopsbedrag niet terug.
Gaan ze niet dan je account blocken?

Weg

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 10:07
Zomaar iemand schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 02:52:
In dat geval zou dat pakket op het afhaalpunt moeten liggen en daarvan is er maar een. Ik heb dat wel eens nagevraagd bij PostNL en volgens hun is het niet zo dat ze maar een beetje random afhaalpunten rond jouw adres kiezen. Nee, bij jouw postcode hoort een afhaalpunt en dat verandert niet.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
Ik kijk tegenwoordig nooit meer wat de status is van mijn bestellingen. Ik heb inmiddels na 100 bestellingen alles netjes thuis gekregen. De laatste bestelling lag ook weer na 11 dagen in de buitenbus.

• Zomaar iemand
  • Niet online
grun93 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 04:54:
[...]

In dat geval zou dat pakket op het afhaalpunt moeten liggen en daarvan is er maar een. Ik heb dat wel eens nagevraagd bij PostNL en volgens hun is het niet zo dat ze maar een beetje random afhaalpunten rond jouw adres kiezen. Nee, bij jouw postcode hoort een afhaalpunt en dat verandert niet.
Misschien dat dit per regio verschillend is, maar hier in Delft kan het op diverse punten liggen, meestal bij de Jumbo filialen. De ervaring die ik tot nu toe heb is dat hij bij 4 verschillende punten kan liggen.
Helaas bij de laatste keer niet bij 1 van deze 4, inmiddels van de Chinese winkelier wel te horen gekregen dat het pakket terug komt naar China en dat hij het wel opnieuw wil versturen. Goede service vind ik.

• Zomaar iemand
  • Niet online
New Yorker schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 03:37:
[...]

Gaan ze niet dan je account blocken?
Dat weet ik niet, ik heb het niet geprobeerd. Maar in dat geval maak je toch gewoon een nieuw account?

• grun93
Zomaar iemand schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:35:
inmiddels van de Chinese winkelier wel te horen gekregen dat het pakket terug komt naar China en dat hij het wel opnieuw wil versturen. Goede service vind ik.
Ja, dat valt niet tegen. Wel jammer dat het dan weer langer duurt.

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
dodge_911 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:48:
Hier ook zoiets. Twee bestellingen geplaatst, beide tracking nummers geven aan dat het al is bezorgd.
Bericht gestuurd. Komt volgens de seller door een fout in het systeem. Verder geeft ‘ie aan dat het postkantoor heeft gezegd dat de boel defect is, en daarom retour naar de verkoper gaat. Hij komt nu met 2 opties:

Wachten op nieuwe voorraad. Dat zou dan een dag of 10 -15 duren.
Of een refund via Paypal.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
vandaag 28e een POSTNL brief op de mat... Ze kunnen de waarde niet inschatten etc.

https://imgur.com/a/8pQNQtG

Zal rond de 50 euro extra gaan worden bovenop een product dat ondertussen op Amazon ook voor 200 euro te koop is(duurde 3 weken man man man).
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong met deze leegtrek praktijken is serieus iets mis en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7

Misschien een idee om dit massaal te gaan doen. Kost ze handel vol met geld al dat op en neer gevlieg
en door de CC en PP bescherming is dit makkelijk te doen.

ps; Ondertussen op Amazon het product besteld voor 200 euro en een diner voor 2 voor 50 euro om de hoek. :+

ITM_EXP_190 Handed to customs
Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
ITM_EXP_170 Arrival at border point in the destination country
Sep 24, 2018
ITM_EXP_60 The consignment has left the origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_20 Arrival at origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
freedzed6 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:44:
en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7
Alsof jou dat wat interesseerde toen je het ding bestelde :9

Verwijderd

De laatste tijd is Yanwen Economic Air Mail echt snel (iets van 2 weken). China Post Ordinary Small Packet Plus is daarentegen heel sloom (iets van 6 weken). Is het overigens normaal dat iets wat met China Post Ordinary Small Packet Plus al 23 dagen op "Guangdong Zhongshan ontvangende centrum, heeft verlaten, de volgende station processing Center" staat?

• vuurtjih
Sinds kort is de AE website beter in het tracken geworden dan de verschillende aparte sites (17track, aftership en tracktracker), iemand enige idee hoe dit kan?

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:09
vandaag 28e een POSTNL brief op de mat... Ze kunnen de waarde niet inschatten etc.

Zal rond de 50 euro extra gaan worden bovenop een product dat ondertussen op Amazon ook voor 200 euro te koop is(duurde 3 weken man man man).
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong met deze leegtrek praktijken is serieus iets mis en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7

Misschien een idee om dit massaal te gaan doen. Kost ze handel vol met geld al dat op en neer gevlieg

ps; Ondertussen op Amazon het product besteld voor 200 euro en een diner voor 2 voor 50 euro om de hoek. :+

Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
Sep 24, 2018
Sep 12, 2018
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018
Om het milieu hoef je je niet druk te maken. En ook niet dat PostNL retourzending gaat regelen. Ze zullen namelijk het pakketje vernietigen. M.a.w. je bent je geld en je pakketje kwijt.
Op het moment dat je de bestelling plaatste in China wist je natuurlijk al dat de kans aanwezig is dat dit zou gebeuren dus kan het geen verrassing voor je zijn.

• Baddie09

Ik snap je betoog niet helemaal, wat is nu je probleem? Uit je verhaal begrijp ik dat je iets uit HK hebt gekocht en het naar NL hebt laten verzenden zonder verzekering met mogelijke inklaringskosten. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat in principe voor alle producten die van buiten de EU deze kosten gelden, en dat als PostNL dit individueel moet doen er ook nog administratiekosten bovenop komen.
Ik neem daarbij ook nog voor het gemak aan dat je onderzoek hebt gedaan naar de EU prijzen en voor jezelf een risicoafweging hebt gemaakt of de totaalprijs van het importeren van het product inclusief mogelijke heffing opweegt tegen de kans dat hij niet wordt gecontroleerd. Als hij niet wordt gecontroleerd heb je geluk en kan je dag niet meer stuk.
Als je na al die overwegingen er voor hebt gekozen om het uit HK te laten komen en je wordt gecontroleerd moet je ook niet zeuren dat je moet bijbetalen. Het hoort er immers bij.

Ik hoop eerlijk gezegd dat je gewoon de kosten van het product moet betalen, want dit zijn geen kosten die je kunt afschuiven op de verkoper, Postnl of de overige gebruikers van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Die kunnen allemaal niks doen aan het feit dat jij kennelijk je huiswerk niet goed hebt gedaan.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ja tuurlijk joh. Laten we andere op laten draaien voor kosten die je gewoon had kunnen zien aankomen |:(

tip, bestel niks meer uit China als je te belabberd bent om a) op die brief van PostNL te reageren b) de eventuele invoerkosten te betalen.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:17
...........
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong ................
Ik lees deze reactie en ben werkelijk verbaasd over het feit dat je ervan uitgaat dat importeren uit China hetzelfde werkt als bestellen in Nederland. Hoe moet PostNL weten wat jij hebt betaald voor je product en dat het bij Amazon vervolgens goedkoper is. 8)7

Een pakket weigeren betekent niet automatisch "terugsturen en geld terugkrijgen" zoals hier gebruikelijk is met kopen op afstand.
Ten eerste is het maar de vraag of het pakket retour afzender gaat, ten tweede is het maar de vraag of het pakket vervolgens daar aankomt. Het hangt ervan af wat als laatste in de tracking informatie komt te staan of je je geld terugkrijgt.
Jij hebt het pakket namelijk niet zelf met een reden teruggestuurd naar de verkoper, maar PostNL gezegd dat je het niet wilt ontvangen. Dit is iets anders dan "retour afzender" en zou kunnen inhouden vernietigen ervan.
PostNL is nl vaak alleen de bezorger binnen Nederland en hoeft alleen van grens naar jouw deur te bezorgen. Als service doet PostNL de inklaring voor je, want anders moet er eerst een inklaringsbrief naar je verzonden worden wat tijd kost. In jouw geval is inklaren blijkbaar niet mogelijk en krijg je alsnog die brief.
Als je de zending weigert blijft de zending achter bij inklaring. Wie zou het dan retour moeten zenden?

Dit alles had je kunnen weten als je inderdaad beter je huiswerk had gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 30-09-2018 15:44 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:17:
De laatste tijd is Yanwen Economic Air Mail echt snel (iets van 2 weken).
Snel?
Ik heb 3 zendingen die al sinds 12 / 13 september op "Netherlands Arrive at Netherlands airport." staan... Er gaat duidelijk iets mis. Overigens zijn er ook vrij veel Yanwen zendingen die inderdaad redelijk vlot gaan. Het is erg wispelturig.
China Post Ordinary Small Packet Plus is daarentegen heel sloom (iets van 6 weken). Is het overigens normaal dat iets wat met China Post Ordinary Small Packet Plus al 23 dagen op "Guangdong Zhongshan ontvangende centrum, heeft verlaten, de volgende station processing Center" staat?
Ook bij China Post is het erg wispelturig. Het varieert bij mij van 15 tot 22 dagen van bestelling tot bezorging. Die 23 dagen op 1 status lijkt dus niet goed te gaan. Maar ja... De meeste verkopers op AliExpress hanteren tot 60 dagen bezorgtijd en dus is er "nog niets aan de hand". ;)

Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
Sep 24, 2018
Sep 12, 2018
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018
Voor je iets buiten de EU gaat bestellen is het erg raadzaam je even te verdiepen in de Nederlandse belastingregels en kosten van PostNL.

Uitvoeriger staat het op de website van PostNL en de belastingdienst, maar in de basis komt het er op neer dat alles boven de €22,= van buiten de EU belast word en je daarbij ook nog eens €13,= inklaringkosten betaald. De inklaringkosten zijn de administratieve kosten voor de handelingen van PostNL. Er kunnen nog diverse andere heffingen van toepassingen zijn, maar daar kun je zo naar Googlen.

Als je alle regels hebt gevonden en zelf de rekensommen hebt gemaakt kun je zo na gaan wat je moet betalen als het pakket eenmaal in Nederland is.

Weiger je het pakket? Dan zal PostNL afhankelijk van de afspraken met de vervoerder in Hongkong en/of de verkoper het pakket terug sturen of vernietigen. Je geld terug krijgen hangt af van de bereidwilligheid van de verkoper, maar in ieder geval de meeste AliExpress verkopers vermelden al duidelijk bij al hun producten dat "taxes" (BTW) geen reden voor teruggave van het aankoopbedrag zijn en voor je eigen risico zijn.

Ik denk dat je product en etentje bij elkaar nu dus €500,= gaan kosten ipv de beoogde €250,=...

Je moet er gewoon vanuit gaan dat je altijd de bijkomende kosten moet betalen en als dat een keer niet gebeurd dan is dat gewoon een leuke meevaller. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Joen op 29-09-2018 18:03 ]

• Joen
-- Excuses voor de per ongeluk onstane dubbelpost --

[ Voor 96% gewijzigd door Joen op 29-09-2018 18:01 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
Ik heb 28 augustus een action cam besteld bij banggood met pdm shopping. Die wou ik meenemen op vakantie eind september. Ondertussen is de status nog steeds "data has been entered in the system but the package blabla", als melding van DHL in luurs, België.

Ben inmiddels al een paar dagen op vakantie, dus dat wordt dan voor de volgende vakantie

Verwijderd

Aangenaam verrast door de snelle afhandelingstijd op AliExpress. Op 16/09 iets besteld, op 25/09 werd het verstuurd en op 28/09 al in BE toegekomen. Nu ligt het bij de douane; "awaiting customs clearance". Hopelijk snel hier :)

Het is verstuurd met "China Post registered mail".

Ik heb precies geen problemen met mijn trackingnummer. Ook kan ik het reeds tracken op BPost (Belgische Post). Exciteeed!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 12:51 ]

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:51

Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
Sep 24, 2018
Sep 12, 2018
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018
Denk dat jij nog een hele boel moet leren. Verwacht ook maar niet dat je het geld terug gaat krijgen, dit pakket gaat gewoon vernietigd worden als jij het weigert. Dan kost het je ineens 200,- meer omdat je van de verkoper echt niet je geld terug krijgt.

Daarna ga je zeker klagen bij PostNL dat je het geld wat je betaald hebt terug wilt krijgen omdat het "door hun fout" (Wat dus niet hun fout is) nooit meer in Hong Kong afgeleverd is?

• Baddie09

Omdat ik niet een enorme hork ben zal ik je nog een tip geven. Als je de brief van PostNL nog hebt, zorg dan dat je ze de info geeft die ze nodig hebben, nadat je het item hebt ontvangen kun je hem ook nog op Marktplaats te koop zetten om iets van je verlies te compenseren.
Lijkt me voor alle partijen een betere oplossing, en om in jouw milieu termen te blijven voorkom je daarme dat een prima product wordt vernietigd!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je uitendelijk voor keuze hebt gemaakt (al snap ik ook als je niet meer reageert na alle commentaren hier :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Baddie09 op 01-10-2018 14:46 ]

• RRica
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Heeft iemand enig idee hoelang mijn pakketen op deze status blijven staan bij aliexpres:
Outbound in sorting center

2018-09-20 08:44:58 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2018-09-20 08:44:58 [GMT+8]

Received by line-haul

2018-09-20 08:42:28 [GMT+8]

Accepted by carrier

2018-09-20 08:42:28 [GMT+8]

Waiting for pickup

2018-09-19 21:24:43 [GMT+8]

Had 5 verschillende dingen besteld (allemaal <€10). Een van de pakketen is vandaag binnen gekomen en ook goed geüpdate via de tracking. De andere 4 staan allemaal op dezelfde bovenstaande status ''Inbound in sorting center''. Heb er geen gigantische haast bij, maar ben wel benieuwd wanneer er wat beweging in komt!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
dodge_911 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:48:
Na 2 keer 11 dagen te hebben moeten wachten van de AE dispute crew, heb ik dan toch eindelijk gelijk gekregen, en krijg ik een refund. Tracking-nummer heeft overigens nog steeds geen update gekregen :)

Maar, hoe doen jullie het daarna met zo'n seller die moeilijk deed met een refund terwijl er hopen bewijs is dat het product niet is afgeleverd; bestel je daar nog wat, of ga je elders shoppen?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik zou er in elk geval niet meer shoppen, tenzij de prijs echt veel lager ligt dan bij concurrenten en je nogmaals het risico wilt nemen op extra werk...
Baddie09 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je uitendelijk voor keuze hebt gemaakt (al snap ik ook als je niet meer reageert na alle commentaren hier :P)
Ffe quoten uit een ander topic:
freedzed6 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:12:
ps: A2 64GB besteld op 7 september voor 189 euro bij BG. Ben benieuwd.

[ Voor 61% gewijzigd door azerty op 01-10-2018 18:50 ]

• Baddie09
azerty schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:48:
Ik zou er in elk geval niet meer shoppen, tenzij de prijs echt veel lager ligt dan bij concurrenten en je nogmaals het risico wilt nemen op extra werk...

[...]

Ffe quoten uit een ander topic:

[...]
ik doelde eigenlijk op de keuze of hij het laat bezorgen of vernietigen, het product zelf interesseerd mij niet heel erg :)

@RRica Het zou best kunnen dat ze allemaal onderweg zijn maar dat de administratie niet is bijgewerkt. Ik heb zelf ook een paar keer gehad, zeker bij goedkopere items, dat de tracking een andere status gaf dan de realiteit. Je kunt pas gaan klagen als de vewachte ontvangsdatum van AE is verstreken.

[ Voor 25% gewijzigd door Baddie09 op 02-10-2018 09:31 ]

• azerty
Baddie09 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

ik doelde eigenlijk op de keuze of hij het laat bezorgen of vernietigen, het product zelf interesseerd mij niet heel erg :)
Verkeerd verstaan :+

• Rik.
Afgelopen vrijdag wat besteld bij Gearbest wat nu nog steeds niet verzonden is. Net een ticket aangemaakt en daarna kreeg ik van hun support team 2 keuzes: Wachten of ruilen voor een ander product

Vind het wel erg lang duren..

[ Voor 7% gewijzigd door Rik. op 02-10-2018 11:04 ]

• Baddie09
Rik. schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:03:
Afgelopen vrijdag wat besteld bij Gearbest wat nu nog steeds niet verzonden is. Net een ticket aangemaakt en daarna kreeg ik van hun support team 2 keuzes: Wachten of ruilen voor een ander product

Ja, twee werkdagen moeten wachten is echt belachelijk lang, wat een verschrikkelijke tent zeg, boycotten die handel

Maar ff serieus, een ticket aanmaken omdat een item nog niet verzonden is binnen twee dagen, dat lijkt me redelijk ongeduldig. Had je wel onderzocht of het voldoende op voorraad was?

• Rik.
Baddie09 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Ja, twee werkdagen moeten wachten is echt belachelijk lang, wat een verschrikkelijke tent zeg, boycotten die handel

Maar ff serieus, een ticket aanmaken omdat een item nog niet verzonden is binnen twee dagen, dat lijkt me redelijk ongeduldig. Had je wel onderzocht of het voldoende op voorraad was?
Beetje overdreven reactie, vind je niet?

Natuurlijk heb ik gekeken of het voldoende op voorraad was. Normaal gesproken verzend Gearbest een stuk sneller, dus ik heb gewoon navraag gedaan en uiteindelijk bleek dat er op dit moment geen voorraad meer was (Was dus verkeerd aangegeven tijdens het bestellen) waardoor ik nu de keuze heb om te wachten (7 tot 15 dagen) of het om te ruilen naar een ander product met dezelfde prijs.

Toch niet echt raar dan dat ik er een ticket voor heb aangemaakt, anders had ik nog lang kunnen wachten..

• Baddie09
Rik. schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Beetje overdreven reactie, vind je niet?

Natuurlijk heb ik gekeken of het voldoende op voorraad was. Normaal gesproken verzend Gearbest een stuk sneller, dus ik heb gewoon navraag gedaan en uiteindelijk bleek dat er op dit moment geen voorraad meer was (Was dus verkeerd aangegeven tijdens het bestellen) waardoor ik nu de keuze heb om te wachten (7 tot 15 dagen) of het om te ruilen naar een ander product met dezelfde prijs.

Toch niet echt raar dan dat ik er een ticket voor heb aangemaakt, anders had ik nog lang kunnen wachten..
daarom het het ook sarcasme, maar excuses, ik zal de volgende keer de sarcasme stand aanzetten :P.

Wbt je opmerking, het is aan ieder om te bepalen wat lang wachten is, maar als je op vrijdag besteld (en afhankelijk van het tijdstip van bestellen is het warehouse van Gearbest waarschijnlijk al gesloten ivm tijdzone) en daarna het weekend is vind ik persoonlijk je status navraag erg snel. Maar ik zit er ook anders in, als iets koop in China weet ik dat er een hele hoop factoren zijn die de boel kunnen vertragen. Maar balen dat het niet op voorraad was, maakt de totale wachttijd nog iets langer. Hopelijk voor je heb je het alsnog snel in huis.

• Rik.
Baddie09 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

daarom het het ook sarcasme, maar excuses, ik zal de volgende keer de sarcasme stand aanzetten :P.

Wbt je opmerking, het is aan ieder om te bepalen wat lang wachten is, maar als je op vrijdag besteld (en afhankelijk van het tijdstip van bestellen is het warehouse van Gearbest waarschijnlijk al gesloten ivm tijdzone) en daarna het weekend is vind ik persoonlijk je status navraag erg snel. Maar ik zit er ook anders in, als iets koop in China weet ik dat er een hele hoop factoren zijn die de boel kunnen vertragen. Maar balen dat het niet op voorraad was, maakt de totale wachttijd nog iets langer. Hopelijk voor je heb je het alsnog snel in huis.
Omdat er vaak dingen op zaterdag/zondag verstuurd werden was ik wel benieuwd naar de status, ik weet dat bestellen in China lang kan duren en heb ook nog genoeg dingen onderweg die er nu al zeker 1,5 maand over doen, daar moet je bij bestellen in China gewoon rekening mee houden.

Als het goed is wordt het nu z.s.m. door Gearbest opgelost. Dat het uitverkocht is vind ik nog wel begrijpelijk, het is een product wat nog niet zoveel verkocht word bij de bekende retailers in NL en volgens mij in het buitenland ook nog niet zo veel. Het zijn namelijk screenprotectors voor de Galaxy Watch 46mm.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 07:01
dodge_911 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:59:
[...]

Na 2 keer 11 dagen te hebben moeten wachten van de AE dispute crew, heb ik dan toch eindelijk gelijk gekregen, en krijg ik een refund. Tracking-nummer heeft overigens nog steeds geen update gekregen :)

Maar, hoe doen jullie het daarna met zo'n seller die moeilijk deed met een refund terwijl er hopen bewijs is dat het product niet is afgeleverd; bestel je daar nog wat, of ga je elders shoppen?
Na een dispute over een bepaald item kun je sowieso niet meer hetzelfde item kopen bij die seller. Ik heb er zelf dan vaak uberhaupt al geen zin meer in om daar nog te bestellen :p
Maarre, 11 dagen voor een refund? Bij mij komt Ali er nooit meer tussen en gaat het gewoon automatisch dezelfde dag of dag erna

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Rik. schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:03:

Het is vakantie in China. 1 Oktober = National Day, mensen hebben tot 7 oktober vakantie. :|
Dus ja, dingen kunnen nu wat langer duren.

• Rik.
Kenzi schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Het is vakantie in China. 1 Oktober = National Day, mensen hebben tot 7 oktober vakantie. :|
Dus ja, dingen kunnen nu wat langer duren.
Het kwam doordat het product niet op voorraad was achteraf, dus gelukkig gaan ze 't nu oplossen en een vervangend product sturen :).

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:13
had bij Banggood wat besteld staat op hun site ontvangen maar heb niks in huis of bedoelen ze er mee dat het in Nederland is aangekomen?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
MartijnAbel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Na een dispute over een bepaald item kun je sowieso niet meer hetzelfde item kopen bij die seller. Ik heb er zelf dan vaak uberhaupt al geen zin meer in om daar nog te bestellen :p
Maarre, 11 dagen voor een refund? Bij mij komt Ali er nooit meer tussen en gaat het gewoon automatisch dezelfde dag of dag erna
Yepz, 2*11 dagen zelfs, op vraag van AliExpress mediation :)
Het grappige is, een identieke bestelling die ik 2 dagen later bij die seller plaatste, kwam probleemloos aan.

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 02-10-2018 16:07 ]

Verwijderd

ligt het aan mij of komen de laatste paar weken pakketten uit china gewoon veel slechter aan? normaal nooit echt problemen gehad maar nu al bijna 30% van de orders die na 2 maanden nog niet is aangekomen.

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:57:
ligt het aan mij of komen de laatste paar weken pakketten uit china gewoon veel slechter aan? normaal nooit echt problemen gehad maar nu al bijna 30% van de orders die na 2 maanden nog niet is aangekomen.
Heb ik al tijden last van. Is heel irritant idd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:50:
Aangenaam verrast door de snelle afhandelingstijd op AliExpress. Op 16/09 iets besteld, op 25/09 werd het verstuurd en op 28/09 al in BE toegekomen. Nu ligt het bij de douane; "awaiting customs clearance". Hopelijk snel hier :)

Het is verstuurd met "China Post registered mail".

Ik heb precies geen problemen met mijn trackingnummer. Ook kan ik het reeds tracken op BPost (Belgische Post). Exciteeed!
Ik trek mijn woorden in :X Blijkbaar als ik het track met 17track zit het nu bij de douane in Beijing en helemaal niet in het land van Bestemming zoals Ali wel aan geeft 8)7

Vandaag keek ik via Bpost tracking en daar staat bij status 'Vertrek uit het uitwisselingskantoor "CNBJSA'.

bon, best niet zo nauw nemen dus met de Ali express tracking op hun site zeker? :+

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Maandje terug een setje Xiaomi oordopjes besteld via Ali, maar zie in 17track nu dat ze niet weg lijken te komen uit Bejing.

Herhalend over de afgelopen weken zie ik al een keer drie:
- Processing Center
- Delivered to airlines
- Security return
- Has been exported to open and dismantle
- Export Direct Seal

Komt ie niet door de beveiliging?

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 08:20
MartijnAbel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:19:
[...]

Heb ik al tijden last van. Is heel irritant idd
Mijn pakket was vanaf de besteldatum 2,5 maanden onderweg. Het heeft meer dan een maand bij de douane gelegen. Ik kreeg voor de zovelste keer een brief waarin stond dat ik moest aangeven wat erin zat. Na 4 dagen kon ik via PostNL zien dat het de informatie was aangekomen en na een maand was de bezorger onderweg en kon ik het de volgende dag in ontvangst nemen.

Verwijderd

Is het overigens normaal dat iets wat met China Post Ordinary Small Packet Plus al 23 dagen op "Guangdong Zhongshan ontvangende centrum, heeft verlaten, de volgende station processing Center" staat?
Dit was overigens dat pakketje dat eigenlijk met AliExpress Standard Shipping zou worden verstuurd. Ik heb dus aan de verkoper gevraagd hoe het zit met dat hij al bijna een maand op die status staat en hij reageert met:
Hi,dear friend
Nice day
I am very pleased to serve you
this is normal
Please wait

Sincere regards
Seller
Dus ik moet nog even wachten, maar ik denk dus dat China Post mijn pakketje kwijt is.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Dit was overigens dat pakketje dat eigenlijk met AliExpress Standard Shipping zou worden verstuurd. Ik heb dus aan de verkoper gevraagd hoe het zit met dat hij al bijna een maand op die status staat en hij reageert met:

[...]

Dus ik moet nog even wachten, maar ik denk dus dat China Post mijn pakketje kwijt is.
Ik heb al heel wat pakjes ontvangen terwijl de status aangaf dat ie nog ergens onderweg was. Dus komt vanzelf, gewoon geduld hebben.

Ook bij mij de laatste tijd erg lange wachttijden valt me op. Waar zowel Ali als Banggood vaak binnen 7 tot 10 dagen wel op de mat lagen, duurt het nu allemaal zeker minimaal 3 tot 4 weken en langer...

• 418O2
418O2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:14:
Ik heb 28 augustus een action cam besteld bij banggood met pdm shopping. Die wou ik meenemen op vakantie eind september. Ondertussen is de status nog steeds "data has been entered in the system but the package blabla", als melding van DHL in luurs, België.

Ben inmiddels al een paar dagen op vakantie, dus dat wordt dan voor de volgende vakantie
Contact gehad, of ik nog 28 dagen wil wachten. Valt me erg tegen, heb nooit lang hoeven wachten op banggood

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
Baddie09 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

jawel maar ik wacht af wat PostNL er mee gaat doen Duurt ook wel weer een paar weken maar ik hou jullie op de hoogte. We zullen zien wie er nu eigenlijk hier spook verhalen maakt maar ik schat het in dat ik alles ga terug krijgen omdat het door meerdere partijen is verzekerd.

ps: Amazon (ook daar besteld) heeft hem al geleverd voor ....200 euro. Prima toestel deze A2

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:49
Wie hebben hier nog ruime ervaring met verzendtijd van banggood? Ik heb een blitzwolf soundbar bijna een maand geleden besteld maar er zit geen vooruitgang in de tracking.
Bij de tracking staat:
'The parcel entered the GLS system' in Puurs België.

En dit staat zo al geruime tijd. Is de verzendservice altijd zo traag bij Banggood?

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
hars73 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Ik heb al heel wat pakjes ontvangen terwijl de status aangaf dat ie nog ergens onderweg was. Dus komt vanzelf, gewoon geduld hebben.
Ik heb al heel veel pakjes ontvangen, maar ik denk dat in 90% van de gevallen het pakje aan kwam en dat nooit is gemeld in de tracking. Altijd ook zelf moeten afmelden.

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12
Ik heb net een pakje binnen wat nog op waiting for pickup staat.
verzending is sneller als de tracking :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
digitalus101 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:28:
Wie hebben hier nog ruime ervaring met verzendtijd van banggood? Ik heb een blitzwolf soundbar bijna een maand geleden besteld maar er zit geen vooruitgang in de tracking.
Bij de tracking staat:

En dit staat zo al geruime tijd. Is de verzendservice altijd zo traag bij Banggood?
Mijn ervaring is dat banggood niet heel snel is nee.
Evenals Gearbest. Aliexpress met de aliexpress standard shipping methode is toch wel zo'n beetje de snelste (DHL Express niet meegeteld).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:18
Vandaag eindelijk een pakket ontvangen wat al half augustus bij Ali besteld was. Het is weleens sneller gegaan zullen we maar zeggen..

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
digitalus101 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:28:
Bij de tracking staat:

Ik had dezelfde trackingmelding en die wijzigde pas 1 dag voor het pakket bij mij thuis werd afgeleverd. Heeft net geen 2 maanden geduurd!
Normaal heb ik het wel in 3 weken in huis als ik bij Banggood bestel, maar ik had nu PDM gekozen en dat duurde helaas heel lang!

• 418O2
Medione1210 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Ik had dezelfde trackingmelding en die wijzigde pas 1 dag voor het pakket bij mij thuis werd afgeleverd. Heeft net geen 2 maanden geduurd!
Normaal heb ik het wel in 3 weken in huis als ik bij Banggood bestel, maar ik had nu PDM gekozen en dat duurde helaas heel lang!
Dat heb ik dus ook. Had de camera vandaag graag gebruikt om mijn duik op het koraal vast te leggen. Awelja, volgende vakantie dan maar

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:20
Verdorie. Krijg voor een AliExpress pakketje nu de heletijd T+T meldingen die (volgens Google Translate) iets in de trand van "depart from X, next stop Y". Nu gaat ie zeker met de trein snailmail en mag ik m niet voor Sinterklaas verwachten >:(

Gebeurt dit vaker? Ik bestel redelijk vaak wat en heb dit zelf eigenlijk nog nooit gezien... Het betreft trouwens wat schroefjes, misschien heeft het daar wat mee te maken?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Medione1210 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Als je die "Puurs" melding krijgt hebben ze het via European Direct Mail gestuurd en die is idd absurd traag.
Priority Direct Mail is in 99% vd gevallen wel erg snel (1-2 weken)
Gewoon even in je order kijken of er verzendmethode Priority Direct Mail staat en dan gaan klagen dat ze 'm verkeerd verstuurd hebben, kijken of je dr wat uit kan halen ;)

Op het moment zijn ze wel wat langzamer door wat backlog van een recente voorraad feestdagen, maar dat zou het verschil moeten maken tussen 1-2 weken en 2-4 weken bij PDM ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 12-10-2018 07:51 ]

leeg

• 418O2
Ik had pdm gekozen, maar ze hebben priority air mail geselecteerd. Lekker handig allemaal

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50
Is dit topic ook bedoeld om ervaringen te delen over het terugsturen/retourneren van producten naar China of alleen over het ontvangen van goederen daarvandaan?

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 09:02
chim0 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 06:24:
Is dit topic ook bedoeld om ervaringen te delen over het terugsturen/retourneren van producten naar China of alleen over het ontvangen van goederen daarvandaan?
Dat mag zeker. Iemand anders kan er in de toekomst veel aan hebben :)

• chim0
NYzE schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Dat mag zeker. Iemand anders kan er in de toekomst veel aan hebben :)
Nou ja, ik had zelf eigenlijk de vraag of iemand weleens iets teruggestuurd heeft daarnaartoe en wat je dan betaalt aan verzendkosten. En dan is het bijzonder naar Aliexpress.

Het gaat hier dus om een bestelling bij Aliexpress. Ik had werkgeheugen besteld, maar het werkt niet (leuk woordgrapje) en nu kan ik twee dingen doen: product terugsturen en volledig bedrag terugkrijgen, maar wel zelf de verzendkosten betalen of het product houden en een deel van het bedrag terugkrijgen. Hoeveel dat is, bepaalt de verkoper. De goedkoopste manier, die ik kon vinden, is een aangetekende brief via PostNL voor 16,95 euro (met track & trace) maar dat is het me niet waard want de bestelling zelf is 25 euro. Dus nu heb ik een dispute geopend voor "partial refund" dus een deelvergoeding.

Nu is het afwachten wat de verkoper zegt. Ik ga niet verder dan 15 euro, daaronder is het me niet waard. Ik heb gegokt en verloren. Bij tig andere mensen werkt het wel, dus voor hetzelfde geld had het wel gewerkt en was je voor 25 euro klaar. Maar goed, dat heb je met Chinese meuk en dat weet je.

Hoe dan ook, heeft er iemand ervaring met het verzenden van kleine dingen voor kleine bedragen naar China of ontkom je er gewoon niet aan? Heb ook al gekeken bij DHL en UPS, maar ook allemaal te duur vanaf 30 euro ofzo.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat bij mij vaak gewerkt heeft is dat ik de verkoper vertel wat de retourkosten zijn en ik stel de verkoper hier eigenlijk ook altijd verantwoordelijk voor bij het ontvangen van een product wat niet werkt. Meestal komen ze dan wel over de brug met een volledige vergoeding.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
chim0 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Nou ja, ik had zelf eigenlijk de vraag of iemand weleens iets teruggestuurd heeft daarnaartoe en wat je dan betaalt aan verzendkosten. En dan is het bijzonder naar Aliexpress.

Het gaat hier dus om een bestelling bij Aliexpress. Ik had werkgeheugen besteld, maar het werkt niet (leuk woordgrapje) en nu kan ik twee dingen doen: product terugsturen en volledig bedrag terugkrijgen, maar wel zelf de verzendkosten betalen of het product houden en een deel van het bedrag terugkrijgen. Hoeveel dat is, bepaalt de verkoper. De goedkoopste manier, die ik kon vinden, is een aangetekende brief via PostNL voor 16,95 euro (met track & trace) maar dat is het me niet waard want de bestelling zelf is 25 euro. Dus nu heb ik een dispute geopend voor "partial refund" dus een deelvergoeding.

Nu is het afwachten wat de verkoper zegt. Ik ga niet verder dan 15 euro, daaronder is het me niet waard. Ik heb gegokt en verloren. Bij tig andere mensen werkt het wel, dus voor hetzelfde geld had het wel gewerkt en was je voor 25 euro klaar. Maar goed, dat heb je met Chinese meuk en dat weet je.

Hoe dan ook, heeft er iemand ervaring met het verzenden van kleine dingen voor kleine bedragen naar China of ontkom je er gewoon niet aan? Heb ook al gekeken bij DHL en UPS, maar ook allemaal te duur vanaf 30 euro ofzo.
Zorg dat je je China aankopen betaalt met PayPal, dan krijg je eventuele retourkosten vergoedt! (Lees wel de voorwaarden)
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Helaas accepteren ze bij AliExpress niet altijd betalingen via PP, zoek dan een andere shop.

• chim0
l3art schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:34:
Wat bij mij vaak gewerkt heeft is dat ik de verkoper vertel wat de retourkosten zijn en ik stel de verkoper hier eigenlijk ook altijd verantwoordelijk voor bij het ontvangen van een product wat niet werkt. Meestal komen ze dan wel over de brug met een volledige vergoeding.
Verzenden was gratis in dit geval dus ik betwijfel of ie daarmee akkoord gaat, maar bedankt voor de tip! Wellicht van toepassing in de toekomst.
Medione1210 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Zorg dat je je China aankopen betaalt met PayPal, dan krijg je eventuele retourkosten vergoedt! (Lees wel de voorwaarden)
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Helaas accepteren ze bij AliExpress niet altijd betalingen via PP, zoek dan een andere shop.
iDEAL en de vraag is of je dezelfde producten kan vinden bij een andere shop. PayPal heb ik wel, maar lang niet gebruikt. Heb er lang geleden problemen mee gehad en heeft 5 jaar (serieus) ofzo geduurd voordat het opgelost was. Wellicht dat dingen nu veranderd/verbeterd zijn, maar wanneer betaling via iDEAL mogelijk geef ik liever gezegd dat de voorkeur.

Maar goed, als ik het zo hoor is er dus geen goedkope manier om iets te verzenden naar China.

• 13art

13art

Moderator Mobile
chim0 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

Verzenden was gratis in dit geval dus ik betwijfel of ie daarmee akkoord gaat, maar bedankt voor de tip! Wellicht van toepassing in de toekomst.
Gratis verzending of niet, maakt in mijn ogen niet uit. Een product werkt niet wanneer je het ontvang, DOA dus. Hier in NL geldt dan dat de verkoper wettelijke verplichting om het gebrek kostenloos te herstellen, maar dat kan ook door reparatie.

Maar goed verkoper zit natuurlijk niet in NL. Maar toch, er op wijzen kan geen kwaad.

• chim0
l3art schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Gratis verzending of niet, maakt in mijn ogen niet uit. Een product werkt niet wanneer je het ontvang, DOA dus. Hier in NL geldt dan dat de verkoper wettelijke verplichting om het gebrek kostenloos te herstellen, maar dat kan ook door reparatie.

Maar goed verkoper zit natuurlijk niet in NL. Maar toch, er op wijzen kan geen kwaad.
Nee nee, geen DOA. Het werkt gewoon niet als in niet compatibel. :)

Stond er ook bij overigens, dat het niet hoeft te werken op FM1 moederborden en ik had juist een FM1 moederbord waar het voor bedoeld was, maar bij feedback stonden genoeg mensen met FM1 borden waarbij het wel werkte, dus daarom zei ik ook gegokt en verloren. Heb het ook in mijn eigen PC geprobeerd (AM3 bord) en daar deed ie het wel in alleen om de zoveel tijd kreeg ik mini vastlopers en werd mijn scherm 1 seconde zwart, dus werkte niet helemaal lekker. Wel jammer, anders had ik zelf gebruikt. 25 euro voor 8GB kan je niet voor tobben. Hoe lang het daarna werkt, is de volgende vraag want ja blijft Chinese meuk, maar dat is van latere zorg.

Alleen bij Aliexpress moet je dus, als je iets wilt terugsturen, bewijs opsturen in de vorm van een filmpje en foto. Dat kan dus een beetje lastig zijn afhankelijk van je probleem. Ik heb een filmpje geprobeerd te maken van die vastlopers en daar ging ie mee akkoord dus ja.. Ik zal vast niet de eerste zijn. O-)

• Freshnub
  • Laatst online: 30-10 18:33
Ik heb een RHXXXXXXXXCN code gekregen. Als ik het nummer volg is het pakketje 10 oktober op het vliegtuig gezet in China. Normaal kan ik bij aankomst in Nederland dan Post NL een tweet sturen, zetten ze de code om naar een 3S-code en kan ik deze vervolgens monitoren.

Nu zegt Post NL dat ze niet bekend zijn met het pakket. Wat kan ik nu het beste doen? Willekeurig de afleverpunten in de buurt aflopen, mocht hij rechtstreeks zijn afgeleverd bij het postkantoor? Erg vervelend dat je als consument actief opzoek moet naar een spook pakket.

• chim0
Freshnub schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:05:
Ik heb een RHXXXXXXXXCN code gekregen. Als ik het nummer volg is het pakketje 10 oktober op het vliegtuig gezet in China. Normaal kan ik bij aankomst in Nederland dan Post NL een tweet sturen, zetten ze de code om naar een 3S-code en kan ik deze vervolgens monitoren.

Nu zegt Post NL dat ze niet bekend zijn met het pakket. Wat kan ik nu het beste doen? Willekeurig de afleverpunten in de buurt aflopen, mocht hij rechtstreeks zijn afgeleverd bij het postkantoor? Erg vervelend dat je als consument actief opzoek moet naar een spook pakket.
Probeer hem eens hier in te voeren > https://postnl.post/tracktrace

Overigens is mijn dispute gesloten en staat er dat ik het volledige bedrag terugkrijg dus ik ben benieuwd. Het kan wel even duren, maar zou wat zijn product houden en al je centen terug. 8)7 Denk het niet, maar je weet het nooit. Nah, ik denk dat dat hele dispute systeem van Aliexpress automatisch is. Na 5 dagen niet reageren van de verkoper, sluit ie automatisch. We zien het wel!

Ben trouwens echt benieuwd hoe zo'n Chinese shop op de achtergrond eruit ziet. Dat moet toch haast niet te doen zijn met al die miljoenen bestellingen en retouren over de hele wereld? Ik zie echt zo'n gigantisch ouderwets stoffige loods voor me met al die miljoenen pakketjes en alles handmatig waar honderden Chinezen de hele dag dozen en pakjes staan in te pakken. 8)7

• Freshnub
Via die link zegt hij Shipment barcode not found. Vanaf het moment dat het pakketje op het vliegtuig is gezet, lijkt hij nergens meer voor te komen. Ik moet helaas wachten tot 12! december voor ik een dispute of package not received mag aanmaken. Zat een 12 euro shirtje in mijn packet, dus echt spannend is het ook niet, wel vervelend als dit nu de standard wordt.

• Joen
Freshnub schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:05:

www.17track.net herkent de meeste track&trace codes wel. Daar al eens geprobeerd?

Je kunt hem ook invoeren op www.internationalparceltracking.com. Gewoon bij 3S-code je internationale trackingcode invullen. Als PostNL je adres al heeft gekoppeld aan het pakket krijg je daar na het opvragen ook de 3S-code bij te zien.

www.postnl.post laat alleen het internationale gedeelte voor de buitenlandse trackingcodes zien (vanaf verzending tot aan het postsorteercentrum internationale pakketten.

https://jouw.postnl.nl (Mijn Post / PostNL app) laat alleen het nationale gedeelte voor de buitenlandse tracking codes zien (vanaf het postsorteercentrum internationale pakketten tot aan bezorging bij je huis).

www.internationalparceltracking.com laat een beetje een mengelmoes van beide zien mits dus je adres gekoppeld is aan het pakket in het postsorteercentrum internationale pakketten.

Over het algemeen gebruik ik de Android app Deliveries die alle 3 bij langs gaat en wel een compleet beeld van de tracking geeft.

• Freshnub
Joen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

www.17track.net herkent de meeste track&trace codes wel. Daar al eens geprobeerd?

Je kunt hem ook invoeren op www.internationalparceltracking.com. Gewoon bij 3S-code je internationale trackingcode invullen. Als PostNL je adres al heeft gekoppeld aan het pakket krijg je daar na het opvragen ook de 3S-code bij te zien.

www.postnl.post laat alleen het internationale gedeelte voor de buitenlandse trackingcodes zien (vanaf verzending tot aan het postsorteercentrum internationale pakketten.

https://jouw.postnl.nl (Mijn Post / PostNL app) laat alleen het nationale gedeelte voor de buitenlandse tracking codes zien (vanaf het postsorteercentrum pakketten tot aan bezorging bij je huis).

www.internationalparceltracking.com laat een beetje een mengelmoes van beide zien mits dus je adres gekoppeld is aan het pakket in het postsorteercentrum pakketten.

Over het algemeen gebruik ik de Android app Deliveries die alle 3 bij langs gaat en wel een compleet beeld van de tracking geeft.
Erg tof dat je de moeite hebt genomen om dit allemaal op een rijtje te zetten. Maar exact dezelfde links (zelfs 17track) heb ik geprobeerd. Allemaal met hetzelfde resultaat. tot vertrek China en daarna niets.
Normaal stel ik dit soort vragen niet en weet ik het zelf uit te vinden, maar ik blijf het raar vinden dat het packet sinds 10 oktober missing is.

Denk dat ik vandaag 2 postkantoren in de buurt prober en anders wordt het een dispute in december.

• Bugs3
Ik heb deze quadcopter besteld:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f5a4c4dm1ZdpG

Verzendmethode is "Seller's shipping method". Deze heb ik nog niet eerder gezien en ik kreeg een trackingnummer dat begint met TYPQ.
Heeft iemand daar ervaring mee?

• Joen
Zegt mij ook niets. al eens geprobeerd op 1 van die universele trackingsites zoals 17track?
En anders ook een poosje de tracking op AliExpress zelf in de gaten houden.

• Bugs3
Bugs3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:12:

Verzendmethode is "Seller's shipping method". Deze heb ik nog niet eerder gezien en ik kreeg een trackingnummer dat begint met TYPQ.
Uiteindelijk bleek het verzonden via DHL en is het vandaag geleverd. 21 oktober besteld!!!
Het lijkt echter net alsof het pakketje "gewoon" vanuit NL is verstuurd want als afzender staat er een adres in Weesp op vermeld. En mijn ervaring met verzendingen vanuit China met DHL is dat je (bijna) gegarandeerd BTW + kosten moet betalen. En dat is (gelukkig) niet het geval geweest.

• azerty
Bugs3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:12:

Misschien wat te laat, maar TYP kan via https://www.trackyourparcel.eu/ getracked worden :)

• Bugs3
azerty schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:32:
[...]

Misschien wat te laat, maar TYP kan via https://www.trackyourparcel.eu/ getracked worden :)
Klopt! En vanmorgen zat er ineens een DHL trackingnummer aan en was het ook via de DHL site traceerbeaar. Vanmiddag werd het bezorgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Bugs3 op 31-10-2018 17:41 ]

• 418O2
Action cam op 28 augustus besteld. Vanaf 30 augustus de puurs melding. Vanochtend deze mail gekregen
We are sorry to inform you that your order 1111111 was withheld by the Customs due to the strict customs inspection in the peak season.

We would like to arrange you a replacement by the original shipping method that you selected or a refund. Which option is the most convenient to you?

We apologize for any inconvenience caused by this issue and hope for your kind understanding.

We would appreciate if you could reply to this e-mail in the next 3 days. We will refund this order for you if we still could not receive your reply after that.
Geloof er geen reet van. Ik kon overigens niet reageren op de mail want het was een noreply adres dat een foutmelding gaf.

Bijzonder onvriendelijk via andere wegen laten weten dat ze hem opnieuw mogen versturen omdat ik ook al accessoires binnen heb waar ik anders niets aan heb

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

418O2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:45:
Action cam op 28 augustus besteld. Vanaf 30 augustus de puurs melding. Vanochtend deze mail gekregen

[...]

Geloof er geen reet van. Ik kon overigens niet reageren op de mail want het was een noreply adres dat een foutmelding gaf.

Bijzonder onvriendelijk via andere wegen laten weten dat ze hem opnieuw mogen versturen omdat ik ook al accessoires binnen heb waar ik anders niets aan heb
Ja, er is verhoogde controle bij import / export op dit moment. Bedank Trump daar voor. Dus wat ze zeggen kan gewoon kloppen.

En ze geven je netjes een keuze tussen refund of resend en dan ga je "bijzonder onvriendelijk" reageren? Dat jij alvast die accessoires besteld voordat die camera binnen is, daar kunnen zij ook niks aan doen.

• 418O2
Kenzi schreef op donderdag 1 november 2018 @ 04:31:
[...]

Ja, er is verhoogde controle bij import / export op dit moment. Bedank Trump daar voor. Dus wat ze zeggen kan gewoon kloppen.

En ze geven je netjes een keuze tussen refund of resend en dan ga je "bijzonder onvriendelijk" reageren? Dat jij alvast die accessoires besteld voordat die camera binnen is, daar kunnen zij ook niks aan doen.
Ik heb de accessoires tegelijkertijd besteld en die kwamen wel aan. Een drietal bestellingen erna heb ik ook snel ontvangen. Daarbij hielden ze me aan het lijntje, hebben ze de verkeerde shipping method gebruikt en was het product na bestellen 30 euro goedkoper. Als ik zulke taferelen wil, bestel ik wel op AliExpress.

• ksborg
  • Laatst online: 04-11 10:47
Kenzi schreef op donderdag 1 november 2018 @ 04:31:
[...]

Vroeg me het al af. Diverse pakketjes die volgens de track/trace van Yanwen al sinds 18 oktober in Nederland liggen. Maar alleen de zendingen met trackingnummer NL komen momenteel aan. Wacht ook al sinds 20 september op iets dat is verzonden met Hong Kong Post.

Ik bestel momenteel even niks meer tot ik zeker weet of het nog aankomt. Ik begreep van een kennis ook dat hij een verhoogd aantal pakketjes momenteel niet of heel laat pas krijgt :/.

(Of uiteraard op Aliexpress bestellen met NL shipping want dat lijkt nog steeds betrouwbaar).

• 418O2
@ksborg pdm zou toch ook via Postnl moeten lopen?

• ksborg
  • Laatst online: 04-11 10:47
418O2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:48:
@ksborg pdm zou toch ook via Postnl moeten lopen?
Dat klopt inderdaad. In maart m'n Mi A1 bij Banggood besteld met PDM (kostte 8 Euro extra of zo) en ontvangen na 11 dagen.

• 418O2
ksborg schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:49:
[...]

Dat klopt inderdaad. In maart m'n Mi A1 bij Banggood besteld met PDM (kostte 8 Euro extra of zo) en ontvangen na 11 dagen.
Die had ik ook gebruikt. Ze hebben nu een resend gedaan, maar krijg weer flyt...

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met Banggood en PDM verzending waarbij de tracking code het een week na verzending nog niet doet? Het is een LX....NL code.

Ik bestel regelmatig uit China (Ali, BG, GB, etc.) en een tracking code die weken op 'pre-advised' blijft staan komt regelmatig voor, maar een code die het gewoon echt niet doet heb ik nog niet meegemaakt? Op de BG site staat 'Not Found' bij tracking en op 17track 'Uw Tracking nummer kan niet worden gevonden'.

BG zegt uiteraard dat ik moet wachten...

• Joen
Heeft iemand welke pakketdienst bij OTADF...YQ trackingcodes hoort? 17track (niet mijn voorkeurs-app) herkend de code wel en zegt dat het bij "ZOTE" hoort, maar ik vind helemaal niets over een pakketdienst met de naam ZOTE online.

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Joen schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:15:
Heeft iemand welke pakketdienst bij OTADF...YQ trackingcodes hoort? 17track (niet mijn voorkeurs-app) herkend de code wel en zegt dat het bij "ZOTE" hoort, maar ik vind helemaal niets over een pakketdienst met de naam ZOTE online.
dit misschien? https://carrierlist.17track.net/nl/china/190218

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:21
Wanneer je iets besteld bij Ali Express en je ziet je goederen bij de tracking constant op 'hand over to airline' blijven staan en dus op departing from origin country, Wat is dan een redelijke termijn om te mogen twijfelen over de levering?

Het gaat om twee producten van twee verschillende leveranciers

edit: de dag dat ik dit schrijf krijg ik mijn eerste pakketje binnen, maar de tracking klopt totaal niet :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eVm4Fhy.png

[ Voor 21% gewijzigd door Messje op 03-11-2018 11:21 ]

• totally2
  • Laatst online: 17:12
Bij een van mijn laatste bestellingen stond de status nog op`gereed voor verzending`,
en de postbode al voor de deur.

• grun93
Messje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:
edit: de dag dat ik dit schrijf krijg ik mijn eerste pakketje binnen, maar de tracking klopt totaal niet :?
Bij mij klopt het ook nooit, ik zou me er niet al te druk over maken. Hier is het altijd weer een verrassing wanneer de pakjes arriveren.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:17
Messje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:
...........Wat is dan een redelijke termijn om te mogen twijfelen over de levering?............ de tracking klopt totaal niet :?
De tracking is over het algemeen niet zo best bij de diverse postbedrijven waar de verkopers gebruik van maken. Hoewel 17 track, of de site waar Ali track naar verwijst, vaak wel wat nauwkeuriger is dan Ali zelf.
Ik maak me er nimmer druk over.
Je kan beter geen trackingstatus hebben dan een verkeerde.
Met dat laatste bedoel ik dat het pakketje op "bezorgd" staat terwijl je van niks weet.
Met de eerste kan je succesvol een dispute openen, met de laatste wordt dit een moeizame tot onmogelijke opgave.
Wat wel belangrijk is dat je de uiterste leverdatum van Ali in de gaten houdt, meestal 60 dagen vanuit China en 30 vanuit Europa. Vlak voor deze verloopt kan je daarvan een melding doen.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 04-11-2018 10:15 ]

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:21
Bedankt! Dan houd ik me er niet te veel aan vast. Ook de 17track website gaf geen verdere updates, vandaar mijn aanvankelijke twijfel.

• kendo
  • Niet online
Zelden dat de tracking voor mijn Aliexpress bestellingen klopt. Sterker nog, ik kijk er niet eens meer na. Vorige week nog 2 pakketjes in de bus waarvan de tracking nog op: "heeft het land van herkomst verlaten" stond.
Het komt vanzelf wel. Al duurt het de afgelopen. 2 maanden wel erg lang allemaal. Waar het voorheen tussen de week en 2 weken duurde, Zijn het het merendeel van mijn bestellingen al meer dan 5 weken onderweg. Een stuk of 15 pakketjes met allemaal klein grut.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• MartijnAbel
kendo schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:12:
Zelden dat de tracking voor mijn Aliexpress bestellingen klopt. Sterker nog, ik kijk er niet eens meer na. Vorige week nog 2 pakketjes in de bus waarvan de tracking nog op: "heeft het land van herkomst verlaten" stond.
Het komt vanzelf wel. Al duurt het de afgelopen. 2 maanden wel erg lang allemaal. Waar het voorheen tussen de week en 2 weken duurde, Zijn het het merendeel van mijn bestellingen al meer dan 5 weken onderweg. Een stuk of 15 pakketjes met allemaal klein grut.
En juist de tracking van al die pakketjes met klein grut klopt nooit aangezien dat 99 van de 100 keer met China Post en zonder track&trace gaat. Het gedeelte wat je dan te zien krijgt als track en trace is hetgeen wat daar binnen de landsgrenzen gebeurd, zodra het weggaat zie je dus niks meer qua t&t.
Dus dat die dan blijft staan zoals je in het begin van je post schetst, is dus ook niet meer dan normaal.

• vuurtjih
Heb hier alles meestal wel binnen met ~14 dagen, een enkele wil er wat langer over doen. Zeker de LXNL pakketjes zijn er soms binnen een week.

Heb nu een RQTH code, Thailand Post blijkbaar.

Verwijderd

En ik heb nu ook iets met Yanwen Economic Air Mail wat al langer dan een maand in Nederland is, maar ik nog steeds niet heb, terwijl ik iets anders wat later in Nederland kwam (ook via Yanwen Economic Air Mail) wel al lang binnen is. Daarnaast heeft die verkoper zonder dat ik daar om had gevraagd de Purchase Protection met 30 dagen verlengd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2018 17:19 ]

• Joen
Ja, Yanwen is erg onregelmatig momenteel. Het komt geregeld voor dat een pakketje al wel een maand "Arrival at Netherlands airport" heeft voordat ie een keer op de deurmat beland.
China Post overigens net zo, maar door de Chinese tekst die ik steeds moet vertalen wat lastiger bij te houden. :P
Pagina: 1 ... 10 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.