Ik heb nu hetzelfde. Bestel al 1,5 jaar zonder problemen in China en bijna alles was binnen 10-20 dagen binnen, maar nu al sinds mei heb ik niks meer ontvangen. En heb al een dispute aangevraagd voor een gecancelde logistieke order.ehtweak schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:15:
Ik weet niet of er de laatste maanden structureel iets veranderd is in het logistieke traject tussen China en NL. Maar wat wel opvalt is dat de laatste maanden er buitengewoon veel zendingen er heel lang over doen (2 maanden of meer) of helemaal niet (meer?) aankomen.
Ik bestel al 10 jaar lang spulletjes uit Verweggistan (eBay, AE, BG, etc), maar ik heb nog nooit zoveel delays, gezeur over disputes e.d. gehad als de laatste drie maanden.
Dat gevoel heb ik ook. Pakketjes met "LX" codes komen nog wel redelijk vlot binnen (lees: binnen 2 weken). Andere pakketjes heb ik net meer tijd voor het dispuut moeten vragen omdat de standaard tijd al bijna verstreken was. Soms komt er nog wel een pakketje door.ehtweak schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:15:
Ik weet niet of er de laatste maanden structureel iets veranderd is in het logistieke traject tussen China en NL. Maar wat wel opvalt is dat de laatste maanden er buitengewoon veel zendingen er heel lang over doen (2 maanden of meer) of helemaal niet (meer?) aankomen.
Ik bestel al 10 jaar lang spulletjes uit Verweggistan (eBay, AE, BG, etc), maar ik heb nog nooit zoveel delays, gezeur over disputes e.d. gehad als de laatste drie maanden.
Geduld is nog belangrijker geworden!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Mijn $3 aliexpress tandenborstel opzetstukjes en nog wat frutsels waren er binnen 2 week, een iets duurder ding van bangood is nou al 5 weken onderweg.
Pakjes van post.nl belanden soms in de tuin, brieven worden bij buren bezorgt.
Met name het laatste stukje gaat vaak fout, en in de zomermaanden met inval krachten bij post.nl is het huilen met de pet op.
pay peanuts get monkeys.
Pakjes van post.nl belanden soms in de tuin, brieven worden bij buren bezorgt.
Met name het laatste stukje gaat vaak fout, en in de zomermaanden met inval krachten bij post.nl is het huilen met de pet op.
pay peanuts get monkeys.
[ Voor 3% gewijzigd door Sponz op 31-07-2018 09:57 ]
Headset besteld via GearBest Nubwo N2, een tweede voor de PS. Gister in de postnl app wordt vandaag bezorgd, keek vanochtend staat er afgeleverd/retour afzender. Contact met PostNL, ja sorry kan niet teruggedraaid worden, neem maar contact op met de verzender. Ik weer, er is überhaupt niet geprobeerd om te leveren, ja sorry, adres klopte niet. Hoe kan dan nou? In de app staat gewoon dat op mijn adres geleverd gaat worden, heb vaker besteld bij GB en altijd aangekomen. Ja sorry, kan er echt niks aan doen, gaat naar Schiedam zeggen ze dan. Fijne dag nog, kon er ook nog vanaf..
Yup, zit je zowat klaar naast de deur en door GB opgegeven tracker met code schakelt bij refresh van onderweg naar delivered. Blijkt na contact met PostNL en een extra code/link naar andere versie van PostNL tracker, dat het pakje bij een postbus van GB is bezorgt. De eerste tracker liet geen details zien over bezorgadres.Wasabi! schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:22:
Headset besteld via GearBest Nubwo N2, een tweede voor de PS. Gister in de postnl app wordt vandaag bezorgd, keek vanochtend staat er afgeleverd/retour afzender. Contact met PostNL, ja sorry kan niet teruggedraaid worden, neem maar contact op met de verzender. Ik weer, er is überhaupt niet geprobeerd om te leveren, ja sorry, adres klopte niet. Hoe kan dan nou? In de app staat gewoon dat op mijn adres geleverd gaat worden, heb vaker besteld bij GB en altijd aangekomen. Ja sorry, kan er echt niks aan doen, gaat naar Schiedam zeggen ze dan. Fijne dag nog, kon er ook nog vanaf..
Ik heb het gewonnen telefoontje dus nooit ontvangen. Ik zal dan ook nooit iets waardevols bij GB, of zelfs China in het algemeen, bestellen.
De dag na contact met PostNL zou het pakje weer terug gaan.
Lying face mogen ze gelijk laten vallen;-).Omdat ze dan gezichtsverlies lijden.
Blijkbaar is men daar erg gevoelig voor in China.
[ Voor 6% gewijzigd door donaldk op 31-07-2018 18:25 ]
Da's natuurlijk ook deels je eigen keuze.
Het liefst zo goedkoop mogelijk in verweggistan bestellen en niks willen betalen voor snelle levering.
(ehtweak is ook schuldig)
Bij vele producten via AE/BG/eBay etc. kun je wel degelijk voor snelle en adequate levering kiezen, alleen overstijgen de logistieke kosten dan de prijs van het product.
Als tegenhanger van de vele delays van de afgelopen maanden, vandaag weer een bijzonder snelle levering.
Een klein knutselonderdeel op 23 juli besteld, 25 juli verzonden vanuit China, vandaag al in de brievenbus. Dat is zo'n beetje een nieuw snelheidsrecord.
Ik heb op dit moment drie zendingen bij Banggood. Eentje met LX code en twee met RS code. Het valt mij op dat de LX code een stuk sneller gaat dan de RS codes. Zijn er meer mensen hier die dat zo ervaren?
[quote]donaldk schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:23:
[...]
Yup, zit je zowat klaar naast de deur en door GB opgegeven tracker met code schakelt bij refresh van onderweg naar delivered. Blijkt na contact met PostNL en een extra code/link naar andere versie van PostNL tracker, dat het pakje bij een postbus van GB is bezorgt. De eerste tracker liet geen details zien over bezorgadres.
Ik heb het gewonnen telefoontje dus nooit ontvangen. Ik zal dan ook nooit iets waardevols bij GB, of zelfs China in het algemeen, bestellen.
[...]
Gelukkig snelle response van GB, ze sturen een nieuwe op, mocht ook voor geld terug kiezen.
Kijken hoe het deze keer afloopt. Aan PostNL heb je gewoon niks als je vragen hebt in dit soort situaties. Op FB ook zo veel klachten over pakketjes in de boom, container, struiken, etc. En als het kapot is of kwijt, standaard, laat de verzender een onderzoek instellen. Zo raar, de laatste schakel zijn zij.
[...]
Yup, zit je zowat klaar naast de deur en door GB opgegeven tracker met code schakelt bij refresh van onderweg naar delivered. Blijkt na contact met PostNL en een extra code/link naar andere versie van PostNL tracker, dat het pakje bij een postbus van GB is bezorgt. De eerste tracker liet geen details zien over bezorgadres.
[...]
Gelukkig snelle response van GB, ze sturen een nieuwe op, mocht ook voor geld terug kiezen.
Kijken hoe het deze keer afloopt. Aan PostNL heb je gewoon niks als je vragen hebt in dit soort situaties. Op FB ook zo veel klachten over pakketjes in de boom, container, struiken, etc. En als het kapot is of kwijt, standaard, laat de verzender een onderzoek instellen. Zo raar, de laatste schakel zijn zij.
Bij mij was het juist het bekende GB riedeltje, neem contact op met PostNL... Nee dit is bezorgen op een speciaal retouradres, niet ergens weggegooid. Vroeger toen er nog postbodes/-beambten waren kon je inderdaad wel een afspraak maken, duurder dan Yves Rocher doosje of zoiets brachten ze toch nooit;-).
PostNL, TPG, PTT, altijd heb je niks aan ze gehad wat aansprakelijkheid of vergoeding betreft.
PostNL, TPG, PTT, altijd heb je niks aan ze gehad wat aansprakelijkheid of vergoeding betreft.
Wat gebeurd hier eigenlijk, snap ik niets van, pakket is allang in Nederland maar???
Probleempje bij sorteren (etiket beschadigd, niet leesbaar oid), waarschijnlijk niet te bezorgen en daarom terug naar de afzendercem. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:16:
Wat gebeurd hier eigenlijk, snap ik niets van, pakket is allang in Nederland maar???
[afbeelding]
Ik heb niets gedaan, krijg ik mijn geld terug of?elinx schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 01:01:
[...]
Probleempje bij sorteren (etiket beschadigd, niet leesbaar oid), waarschijnlijk niet te bezorgen en daarom terug naar de afzender
Tijdje terug een junctionbox gekocht voor een buitencamera á € 17,77. Ding is netjes verstuurd, track en trace erbij. Vervolgens levert Post NL hem af op "straatnaam" nummer 8, laat die nou helemaal niet bestaan. Alleen met toevoegingen zoals A t/m Z. (wij zitten op 8-L) Post NL benaderd, deze zeggen dat ze niet weten waar hij afgeleverd is en dat het item onverzekerd is verstuurd dus wordt er geen onderzoek naar gedaan. Dispute geopend met de leverancier en deze wordt afgewezen omdat het volgens Post NL afgeleverd is.
Je zou toch bijna iedereen die met Post NL werkt gaan ontwijken.
Je zou toch bijna iedereen die met Post NL werkt gaan ontwijken.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Dispute openen?cem. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 01:09:
[...]
Ik heb niets gedaan, krijg ik mijn geld terug of?
Weg
Een dispute openen kan altijd nog, eerst contact opnemen met de leverancier en de situatie voorleggen door en de trackinginfo te melden. Vervolgens afwachten wat de reactie is. Als die uitblijft of niet naar wens is (en blijft) dan kan je een dispute openen.New Yorker schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:04:.........
Dispute openen?
Heb je bij de andere letters nagevraagd? Want wie weet stond er op het etiket helemaal geen letter vermeld en de tracking wordt van het etiket overgenomen. Volgende keer je huisnummer toevoegen aan de straatnaam ipv het aparte huisnr. vakje. Dat laatste schrapt waarschijnlijk de letters.Freubel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:49:
. ....Vervolgens levert Post NL hem af op "straatnaam" nummer 8, laat die nou helemaal niet bestaan. Alleen met toevoegingen zoals A t/m Z. (wij zitten op 8-L)...........
Heb hetzelfde meegemaakt met het postcodevakje. Sindsdien voeg ik die ook in voor de plaatsnaam. Dan maar 2x een postcode.
Dat had ik een paar dagen geleden, stond netjes in de app dat de volgende dag bezorgd zou worden (adres is dus bekend en klopte), later op die volgende dag, retour afzender. Ze konden geen echte goede reden opgeven, meer van het adres klopte niet, jaja.cem. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:16:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Wasabi! op 02-08-2018 17:00 ]
Maar en nu?Wasabi! schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Dat had ik een paar dagen geleden, stond netjes in de app dat de volgende dag bezorgd zou worden (adres is dus bekend en klopte), later op die volgende dag, retour afzender. Ze konden geen echte goede reden opgeven, meer van het adres klopte niet, jaja.
Ik heb aan leverancier alleen dat foto verzonden en gevraagd als en nu dan?
Hij zei nog niets.
Hij zei nog niets.
Te vaag, je moet kort en duidelijk zijn wat je wil.cem. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:56:
..... foto verzonden en gevraagd als en nu dan? ....
Als je opnieuw verzenden wil dan moet je dit aangeven en anders vraag je een volledige refund.
Is goed, welke optie precies moet ik kiezen als reden voor refund,
pakket niet aangekomencem. schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:24:
..... reden voor refund,
Ik ben 5 winkels afgegaan en toen vond ik het wel prima. Ik heb als adres opgegeven 8-L zonder vakjes met als extra opmerkingen altijd "Sanisale / Keukensale" en daar zit er maar 1 van in heel Amsterdam.elinx schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:19:
[...]
[...]
Een dispute openen kan altijd nog, eerst contact opnemen met de leverancier en de situatie voorleggen door en de trackinginfo te melden. Vervolgens afwachten wat de reactie is. Als die uitblijft of niet naar wens is (en blijft) dan kan je een dispute openen.
[...]
Heb je bij de andere letters nagevraagd? Want wie weet stond er op het etiket helemaal geen letter vermeld en de tracking wordt van het etiket overgenomen. Volgende keer je huisnummer toevoegen aan de straatnaam ipv het aparte huisnr. vakje. Dat laatste schrapt waarschijnlijk de letters.
Heb hetzelfde meegemaakt met het postcodevakje. Sindsdien voeg ik die ook in voor de plaatsnaam. Dan maar 2x een postcode.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Winkels? Tja dat is wat anders dan bij particuliere buren, grote kans dat personeel eea in het magazijn in verloren hoekje schuift samen met de andere pakketten .........Freubel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:36:
Ik ben 5 winkels afgegaan.............als adres opgegeven 8-L zonder vakjes met als extra opmerkingen altijd "Sanisale / Keukensale" ............
Op het etiket zullen die extra opmerkingen mi niet staan. Dus heb je mi weinig aan.
De extra opmerkingen zijn volgens mij specifiek voor de webshop bedoeld om bv artikelmaat of kleur op te geven of evt. betalingsafspraken.
Ook weet ik niet of de verzender kan omgaan met letters in een huisnummer, vandaar mijn advies het toe te voegen aan de straatnaam waar toch al letters staan.
Ik krijg deze als antwoord van seller.
“Please don’t worry.
shipping method you choose has no tracking information after it leave our country, please wait it patiently and no worries. Shipping time is usually 30-50 days and sometimes takes a little longer. Your parcel is still on the way
Aniu”
Is die kerel dom of doet als dom
[ Voor 4% gewijzigd door cem. op 03-08-2018 06:00 ]
Nu staat dit op de tracking info, dit is gewoon raar, eerst zegt de tracking info, “Parcel is returning to seller” en nu dit? Welke MOET ik aanhouden, eerste plaatje of 2de plaatje?

[ Voor 33% gewijzigd door cem. op 03-08-2018 11:53 ]
Hij is dus niet dom, jij blijcem. schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:21:
Nu staat dit op de tracking info, dit is gewoon raar......
Maar als ik “bijgewerkte informatie” aanklikt dan krijg ik van 1 augustus informatie te zien “Parcel returning to seller”
Gewoonaar even rustig afwachten en kijken wat de tijd brengt. Er is nog genoeg tijd om tzt een klacht in te dienen bij AliExpress. Het blijven pakketjes die uit China komen, kan van alles mee gebeuren en alsnog gewoon aankomen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier ook een vraag.
Heb een tablet besteld welke via Spanje zou komen. Helaas heeft de verkoper van Aliexpres mij voor de gek gehouden en komt die gewoon uit China.
Nu is de tracking van Ali al een paar dagen dood. Die hangt bij “heeft land van herkomst verlaten”.
Heb contact opgenomen met de verkoper en die heeft mij een andere trackingsite gegeven (globa.cainiao).
Nu geeft die aan dat hij zaterdag in Nederland is gearriveerd en zondag is er ook iets gebeurd.
Wat dat precies is, is mij onduidelijk. Ik heb al contact gehad met PostNL en die zeggen het trackingnummer niet te kennen. Ze geven standaard antwoord dat ik 48 uur moet wachten en hun international tracking moet gebruiken die mijn code nu ook niet herkent..
Depart from transit country or district
2018-08-05 04:52:13 [GMT+8]
-Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/AMS)
2018-08-04 23:23:30 [GMT+8]
Despatched to overseas (Country code: NL)
2018-08-04 00:00:00 [GMT+8]
Hand over to airline
2018-08-01 23:30:58 [GMT+8]
Information Received
2018-08-01 19:16:00
Outbound in sorting center
2018-08-01 12:28:47 [GMT+8]
Received by line-haul
Heb een tablet besteld welke via Spanje zou komen. Helaas heeft de verkoper van Aliexpres mij voor de gek gehouden en komt die gewoon uit China.
Nu is de tracking van Ali al een paar dagen dood. Die hangt bij “heeft land van herkomst verlaten”.
Heb contact opgenomen met de verkoper en die heeft mij een andere trackingsite gegeven (globa.cainiao).
Nu geeft die aan dat hij zaterdag in Nederland is gearriveerd en zondag is er ook iets gebeurd.
Wat dat precies is, is mij onduidelijk. Ik heb al contact gehad met PostNL en die zeggen het trackingnummer niet te kennen. Ze geven standaard antwoord dat ik 48 uur moet wachten en hun international tracking moet gebruiken die mijn code nu ook niet herkent..
2018-08-05 04:52:13 [GMT+8]
2018-08-04 23:23:30 [GMT+8]
Despatched to overseas (Country code: NL)
2018-08-04 00:00:00 [GMT+8]
Hand over to airline
2018-08-01 23:30:58 [GMT+8]
Information Received
2018-08-01 19:16:00
Outbound in sorting center
Received by line-haul
O.a. Android radio a €300,- besteld vanaf Ebay, verkoper uit china met warenhuis in DE.
Maakt Paypal er een e-check van, is nu vorige week dinsdag van mijn rekening afgegaan maar staat bij Paypal nog steeds in behandeling
Maakt Paypal er een e-check van, is nu vorige week dinsdag van mijn rekening afgegaan maar staat bij Paypal nog steeds in behandeling
Ik had recentelijk iets soortgelijks.PostalDude schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:32:
Hier ook een vraag.
Een wat duurder artikel via eBay besteld. Volgens de productomschrijving was de locatie 'Ireland'. M.a.w. binnen de EU.
Uiteindelijk zag ik in de tracking dat het verstuurd was vanuit Shenzen. En dat ligt echt niet in de EU...
Trackingnummer was onbekend via PostNL.
En wat bleek, het kwam met DHL!
Tracking number: JVGLxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Via http://yuntrack.com/track/detail was de status enigszins te volgen.
Tot mijn verbazing kwam DHL het hier afleveren, toch binnen 5 dagen, vanuit Shenzen. Zonder inklaringskosten en/of BTW.
Ik heb bij twee verschillende shops op Ali een MiFlora plantsensor besteld. En beide werd de zending geannuleerd. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Ik denk dat het te maken heeft met dat er een batterij in die dingen zit.
Bij mijn tracking staat wel overduidelijk dat die via PostNL gaat:ehtweak schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Ik had recentelijk iets soortgelijks.
Een wat duurder artikel via eBay besteld. Volgens de productomschrijving was de locatie 'Ireland'. M.a.w. binnen de EU.
Uiteindelijk zag ik in de tracking dat het verstuurd was vanuit Shenzen. En dat ligt echt niet in de EU...![]()
Trackingnummer was onbekend via PostNL.
En wat bleek, het kwam met DHL!
Tracking number: JVGLxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Via http://yuntrack.com/track/detail was de status enigszins te volgen.
Tot mijn verbazing kwam DHL het hier afleveren, toch binnen 5 dagen, vanuit Shenzen. Zonder inklaringskosten en/of BTW.
Destination
Netherlands
PostNL International Mail
Zie nu al dat ik verkeerd heb gelezen. Hij is dus op 1 augustus overgedragen aan de vlieg maatschappij maar is pas zondag (5-8) richting Nederland gegaan. Wel bijzonder dat dat zo lang moet duren dan. Zou tussen 7 en 10 augustus bij mij thuis moeten zijn volgens de verzender. Als het zo doorgaat mag ik blij zijn als die voor die tijd in Nederland is..
[ Voor 18% gewijzigd door PostalDude op 07-08-2018 14:13 ]
Hier de zelfde situatie bij Mi smartHome:tycho28 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:19:
Ik heb bij twee verschillende shops op Ali een MiFlora plantsensor besteld. En beide werd de zending geannuleerd. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Ik denk dat het te maken heeft met dat er een batterij in die dingen zit.
[afbeelding]
2018.06.11 12:42 (GMT-7): Shipment cancelled
2018.05.31 10:12 (GMT-7): Waiting for pick up
Uiteindelijk dispute geopend en geld teruggekregen. Later nog een order geplaatst bij ShenZhen EDW Technology Co.,Ltd. Die zijn wel netjes is aangekomen.
Ik merk de laatste tijd weer zat pakketjes die verzonden worden met china post en helaas domweg weer niet aan komen. 60 dagen is geen uitzondering. Meer mensen hier last van?
Nee,integendeel.
Laatste pakketje was een record voor mij,5 dagen.
Laatste pakketje was een record voor mij,5 dagen.
Kleine update.
En eigenlijk ook wel bizar. Ben ook wel benieuwd waarom AE kiest voor SG verzending bij een tablet.
Deze is op 31-7 daadwerkelijk verzonden (26-7 besteld) en eergisteren in Nederland met een LB..SG code.
Heb ook een aantal screenprotectoren besteld met een LX...NL code en die heb ik pas 1-8 besteld en was gisterochtend al in Nederland.
In ieder geval is de status van mijn tablet nu;
-Arrival at Destination Postal Admin (From SG/SIN to NL)
2018-08-07 18:41:00
-Arrival at Destination (Country: NL)
2018-08-07 18:32:00
2018-08-05 04:52:13
2018-08-04 23:23:30
Wat kan ik nu verwachten? Ik ben gewend dat ze na die status binnen een paar uur wel langs de douane zijn geweest. Ondertussen al 36 uur verder en nog niets. PostNL tracking (alle vormen) herkennen de code ook niet. Of is de douane dicht vanwege vakantietijd?
Die van de screenprotector is wel al een paar dagen bekend bij PostNL.
En eigenlijk ook wel bizar. Ben ook wel benieuwd waarom AE kiest voor SG verzending bij een tablet.
Deze is op 31-7 daadwerkelijk verzonden (26-7 besteld) en eergisteren in Nederland met een LB..SG code.
Heb ook een aantal screenprotectoren besteld met een LX...NL code en die heb ik pas 1-8 besteld en was gisterochtend al in Nederland.
Wat kan ik nu verwachten? Ik ben gewend dat ze na die status binnen een paar uur wel langs de douane zijn geweest. Ondertussen al 36 uur verder en nog niets. PostNL tracking (alle vormen) herkennen de code ook niet. Of is de douane dicht vanwege vakantietijd?
[ Voor 3% gewijzigd door PostalDude op 09-08-2018 07:13 ]
Kans bestaat dan dat je een schrijven krijgt ivm douane en importheffingen. Hou daar dus rekening meePostalDude schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:09:
Kleine update.
Daar heb ik ook rekening mee gehouden. Alleen staat het normaal direct in de tracking dat hij bij de douane ligt en deze is al 36 uur niet bijgewerkt.MartijnAbel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:16:
[...]
Kans bestaat dan dat je een schrijven krijgt ivm douane en importheffingen. Hou daar dus rekening mee
Ondertussen contact gehad met PostNL. Die geven aan dat de tracking niet bijgewerkt gaat worden totdat de douane er klaar mee is. Volgens hun is de doorlooptijd 30 dagen haha.
[ Voor 18% gewijzigd door PostalDude op 09-08-2018 10:03 ]
Ik heb nu ook een pakketje wat volgens de tracking al sinds 31-7 in Nederland is ("Arrival [the Netherlands] swap Board" is de omschrijving op track24.net). Dit pakket is nog altijd niet in de PostNL tracking te zien.
Waarde is 18,75 dus zou zonder BTW door de douane moeten komen.
Een tweede pakket is sinds gisteren in Nederland. Ook nog niet opgedoken in de PostNL tracking.
De trackingnummers zijn RS###CN en RS###TH, ik ga er vanuit dat deze bij PostNL terecht komen, of zou het ook DHL o.i.d. kunnen zijn?
Waarde is 18,75 dus zou zonder BTW door de douane moeten komen.
Een tweede pakket is sinds gisteren in Nederland. Ook nog niet opgedoken in de PostNL tracking.
De trackingnummers zijn RS###CN en RS###TH, ik ga er vanuit dat deze bij PostNL terecht komen, of zou het ook DHL o.i.d. kunnen zijn?
Ik heb op aliexpress een bestelling gedaan waarvan de purchase protection afgelopen zaterdag zou eindigen. Ik heb dus een dispuut geopend zaterdag, en de verkoper vraagt mij nu nog 1 week af te wachten. Nu vind ik dat an-sich geen probleem, maar wat gebeurd er met mijn dispuut/purchase protection wanneer ik de oplossing voor nu accepteer?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
@Magic
Die situatie maak ik wel vaker mee.
Gewoon niet reageren, niks aan/uitvinken, en gewoon nog ff wachten.
--> bestelling komt alsnog, netjes aangeven dat het aangekomen is, punt.
--> bestelling komt niet binnen, dan zul je zien dat AE 'steps in' en (hoogst waarschijnlijk) het dispute in jouw voordeel beslist (als je b.v. full refund hebt gevraagd omdat het niet aangekomen is).
--> bestelling komt niet binnen, dan zul je zien dat AE 'steps in' en (hoogst waarschijnlijk) het dispute in jouw voordeel beslist (als je b.v. full refund hebt gevraagd omdat het niet aangekomen is).
Thanks, dat is natuurlijk ook een optie. Zit er aan de klantkant geen maximale reactietermijn? (en anders houd ik gewoon mijn mailbox in de gaten, ali zal wel een herinneringmail sturen indien ja)ehtweak schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:37:
@Magic
Voor mensen die zendingen via SF Express hebben lopen: http://www.trackmeeasy.com via deze site kreeg ik het vervolgtracking number. Blijkbaar levert SF Express naar een distributiecentrum in Amsterdam en 't komt nu vandaar naar België.
De status van 2 AliExpress orders stond bij mij 2 dagen na bestelling en betaling om onverklaarbare redenen op "Order Closed".Bij navraag vertelde een medewerker van Customer Service te kunnen zien dat het een "security issue" was. Hij kon er ook niet meer over vertellen, beloofde een en ander door te spelen naar "hoger management" en suggereerde vervolgens doodleuk dat ik de volgende keer de kortingscoupon maar beter niet kon gebruiken bij het plaatsen van een bestelling
Ik heb hem maar de "suggestie" meegegeven dat het hele bestaansrecht van zo'n kortingscoupon valt of staat met het kunnen gebruiken van dat ding
Daarnaast zie ik een eventuele absurde melding van "gelieve kortingscoupon niet toepassen" dan nog liever vóór afrekenen. Ja, je krijgt je refund maar daar gaat bijna een week overheen en om nou te zeggen dat ik onder de indruk ben van het hele proces? 
Ik bestel vaak bij AliExpress en GearBest maar krijg er eigenlijk een steeds grotere hekel aan. De "Dispatch Faster" knop bij GearBest is ook zo hilarisch
Ik bestel vaak bij AliExpress en GearBest maar krijg er eigenlijk een steeds grotere hekel aan. De "Dispatch Faster" knop bij GearBest is ook zo hilarisch
Sowieso lijdt het china shopping volgens mij onder zijn eigen populariteit. Het is dat sommige zaken gewoonweg niet in de buurt te vinden zijn anders zou koop ik ze tegenwoordig liever uit europa.
Ik shop al zo'n 10 jaar in china via dealextreme/ebay/aliexpress enzovoort, tot begin dit jaar nog _nooit_ problemen ondervonden, toegeven een zending kwam wel eens wat later.
Sinds begin dit jaar is er vrijwel nog geen enkele zending normaal gelopen. Buitensporige transporttijden (2 maand en meer), slecht verpakt (waterschade), gewoon in het geheel niet aankomen (wel geld terug van ebay/ali), betalen voor track and trace en vervolgens niet krijgen, en geheel niet kloppende track and trace.
Ohja, en dan nog postnl te verwijten: pakketje bij het postkantoor leggen, maar geen afhaalbericht in de bus doen. en nog in 1 geval een doos gekreukeld omdat het pakketje niet in de brievenbus (voldoet aan alle postnl specificaties) pastte en toen met grof geweld er in is geslagen.
Ik shop al zo'n 10 jaar in china via dealextreme/ebay/aliexpress enzovoort, tot begin dit jaar nog _nooit_ problemen ondervonden, toegeven een zending kwam wel eens wat later.
Sinds begin dit jaar is er vrijwel nog geen enkele zending normaal gelopen. Buitensporige transporttijden (2 maand en meer), slecht verpakt (waterschade), gewoon in het geheel niet aankomen (wel geld terug van ebay/ali), betalen voor track and trace en vervolgens niet krijgen, en geheel niet kloppende track and trace.
Ohja, en dan nog postnl te verwijten: pakketje bij het postkantoor leggen, maar geen afhaalbericht in de bus doen. en nog in 1 geval een doos gekreukeld omdat het pakketje niet in de brievenbus (voldoet aan alle postnl specificaties) pastte en toen met grof geweld er in is geslagen.
[ Voor 17% gewijzigd door Magic op 14-08-2018 20:06 ]
12 Juli een mi band 2 besteld (Gearbest) en vandaag nog steeds niet aangekregen
Dit is de enige info die ik kan vinden via de trackingcode:
2018-07-20 23:30 HK / Hand over to airline.
2018-07-20 19:16 Information Received
2018-07-20 18:49 HONG KONG - HONG KONG / Depart from facility to service provider.
2018-07-14 15:58 HONG KONG - HONG KONG / Fpx pciked up shipment.
2018-07-14 15:58 HONG KONG - HONG KONG / Shipment arrived at facility and measured
2018-07-12 00:50 Parcel information received
2018-07-20 18:49 HONG KONG - HONG KONG / Depart from facility to service provider.
2018-07-14 15:58 HONG KONG - HONG KONG / Shipment arrived at facility and measured
Kan best ff duren. Ik had onderstaande bestelling uiteindelijk ook pas 2 augustus binnen.Gondrez schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:14:
12 Juli een mi band 2 besteld (Gearbest) en vandaag nog steeds niet aangekregen
Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2018-07-05 15:00:08 [GMT+8]
Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2018-07-05 14:57:08 [GMT+8]
Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2018-07-05 14:57:08 [GMT+8]
Zending bij het distributiecentrum in het land van herkomst
2018-07-05 11:52:34 [GMT+8]
Weet iemand hoe je een shipping van Zapals kunt volgen?
Ik heb een track en trace nummer van HK Post gekregen maar kan er verder niet veel mee.
Ik heb een track en trace nummer van HK Post gekregen maar kan er verder niet veel mee.
Die kun je toch gewoon tracken bijschumi2004 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:16:
Weet iemand hoe je een shipping van Zapals kunt volgen?
https://www.hongkongpost.hk/en/mail_tracking/index.html
Misschien is hij nog gescand bij de post dan een paar dagen wachten.
[ Voor 9% gewijzigd door aart44 op 15-08-2018 11:41 ]
Ik zal het later deze week nog eens proberen maar tot op heden hebben Zapals codes nog nooit gewerkt hier.
Ik ben deze melding nog niet tegengekomen.
Ik neem aan dat dit in china is?
Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
Ik neem aan dat dit in china is?
Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
Verwijderd
Is het normaal voor een zending met AliExpress Standard Shipping een LB<>SG tracking nummer te hebben? Normaal krijg ik altijd een LX<>NL tracking nummer en AliExpress' chat geeft niet echt antwoord.
Ja hoor. Paar dagen geleden een drietal dingen besteld en alledrie komen ze via verschillende diensten (LX-NL, LB-SG en UN-CN).Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:53:
Is het normaal voor een zending met AliExpress Standard Shipping een LB<>SG tracking nummer te hebben? Normaal krijg ik altijd een LX<>NL tracking nummer en AliExpress' chat geeft niet echt antwoord.
Volgens mij staat het de verkoper bij Aliexpress Standard Shipping nog steeds vrij om een eigen maatschappij te kiezen, maar wordt tegenwoordig wel de meerderheid met Sineotrans (i.s.m. PostNL) naar Nederland verzonden.
Edit: Mijn LB-SG levering betreft trouwens hetzelfde product als dat van jou via dezelfde verkoper.
[ Voor 12% gewijzigd door xwb350 op 15-08-2018 19:32 ]
Verwijderd
Ik had het 9 augustus besteld, toen hij in de aanbieding was voor €20,11 (en ik ook nog een AliExpress bon van $1 has), maar bij mij staat hij pas op "Zending bij het magazijn in het land van herkomst".xwb350 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:27:
[...]
Ja hoor. Paar dagen geleden een drietal dingen besteld en alledrie komen ze via verschillende diensten (LX-NL, LB-SG en UN-CN).
Volgens mij staat het de verkoper bij Aliexpress Standard Shipping nog steeds vrij om een eigen maatschappij te kiezen, maar wordt tegenwoordig wel de meerderheid met Sineotrans (i.s.m. PostNL) naar Nederland verzonden.
Edit: Mijn LB-SG levering betreft trouwens hetzelfde product als dat van jou via dezelfde verkoper.Twee dagen geleden besteld, staat nu op "zending geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij".
Edit: blijkbaar is die LB<>SG code niet van Singapore Post zoals ik dacht, maar van 4PX.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2018 18:58 ]
Mijn Reolink Argus 2 camera via Alie kreeg een LB code en werd door pakket PostNL thuis afgeleverd.
Aangezien je via dezelfde verkoper hebt besteld toch even laten weten. Ik heb de CN versie besteld, welke ik vandaag heb binnen gekregen. Blijkt een International global version te zijnVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
Ik had het 9 augustus besteld, toen hij in de aanbieding was voor €20,11 (en ik ook nog een AliExpress bon van $1 has), maar bij mij staat hij pas op "Zending bij het magazijn in het land van herkomst".
Edit: blijkbaar is die LB<>SG code niet van Singapore Post zoals ik dacht, maar van 4PX.
Heeft er dus 10 dagen over gedaan.
Deze is voor mij nieuw;
consingment received at the postnl acceptance centre
Betekend dit dat m'n pakket bij de Douane ligt?
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Volgens mij al voorbij de douane.vuurtjih schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:58:
Deze is voor mij nieuw;
Zou best kunnen, of al ervoor bij inderdaad. Hierna krijg je "The item has been processed in the country of destination".vuurtjih schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:58:
Deze is voor mij nieuw;
Die van mij had gisteren dezelfde status als die van jou, en die wordt morgen bezorgd. Als je een LX-NL in de PostNL app invoert wordt die op een gegeven moment automatisch omgezet in een 3S.
Had deze vorige week ook,ali tracking gaf in transit in china aan.
Volgende dag stond de postbode aan de deur.
Volgende dag stond de postbode aan de deur.
Verwijderd
Mijne is de 16e pas verzonden (en heb ik natuurlijk nog niet ontvangen). Heb jij na "Vertrokken vanuit het land van herkomst" nog een andere status gezien op AliExpress? Of na "Despatched to overseas" op track.4px.com? En kon je hem daarna tracken met postnl.post/internationalparceltracking.com/jouw.postnl.nl?xwb350 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:29:
[...]
Aangezien je via dezelfde verkoper hebt besteld toch even laten weten. Ik heb de CN versie besteld, welke ik vandaag heb binnen gekregen. Blijkt een International global version te zijn![]()
Heeft er dus 10 dagen over gedaan.
Edit: na "Despatched to overseas" op track.4px.com kan ik hem opeens via singpost.com tracken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2018 18:53 ]
Op track.4px.com het volgende:Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:23:
[...]
Mijne is de 16e pas verzonden (en heb ik natuurlijk nog niet ontvangen). Heb jij na "Vertrokken vanuit het land van herkomst" nog een andere status gezien op AliExpress? Of na "Despatched to overseas" op track.4px.com? En kon je hem daarna tracken met postnl.post/internationalparceltracking.com/jouw.postnl.nl?
En nee, niet met PostNL international Tracking, althans niet via die website..2018-08-21 14:57 Item delivered
2018-08-21 12:55 Receive item at delivery office
2018-08-21 12:17 Receive item at delivery office
2018-08-20 16:40 Arrival at Processing Center
2018-08-20 16:22 Arrival at Destination
2018-08-16 18:49 NLAMS / Despatched to overseas
2018-08-15 23:30 HK / Hand over to airline.
2018-08-15 11:17 Information Received
2018-08-15 10:37 HONG KONG - HONG KONG / Depart from facility to service provider.
2018-08-14 15:25 Shipment information received
2018-08-14 14:13 HONG KONG - HONG KONG / Fpx pciked up shipment.
2018-08-14 14:13 HONG KONG - HONG KONG / Shipment arrived at facility and measured
2018-08-11 11:58 Shipment information received
Wel op https://www.internationalparceltracking.com/#/search en in de PostNL app. Als die is verwerkt zie je hem vanzelf.
Ja hoor, hier nu ook. Bericht dat er is geleverd en getekend voor ontvangst. Niet door mij dus. Of een andere huisgenoot. Van Ali. Dus maar een dispute geopend. Gelukkig betaald via Visa, dus wel enige bescherming.
Hoi iemand een idee hoelang een pakket op schiphol blijft liggen?.
Mijn pakket is zondag aangekomen maar de status verandert niet.
DHL en postnl en zelfs verkoper weten van niets
En wat voor code is LW
bedankt
Mijn pakket is zondag aangekomen maar de status verandert niet.
DHL en postnl en zelfs verkoper weten van niets
En wat voor code is LW
bedankt
Hij ligt inmiddels sinds 24-08 in the local sorting centre, dus hij zal deze week wel komen. Al rolt er nog geen 3S-code uit bij PostNL.xwb350 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:37:
[...]
Zou best kunnen, of al ervoor bij inderdaad. Hierna krijg je "The item has been processed in the country of destination".
Die van mij had gisteren dezelfde status als die van jou, en die wordt morgen bezorgd. Als je een LX-NL in de PostNL app invoert wordt die op een gegeven moment automatisch omgezet in een 3S.
Banggood geeft als verwachte datum 07-09, maar dat lijkt me wel erg ruim genomen.
Hmmm, zo snel als nu heb ik nog nooit dingen uit China ontvangen. Op 16 augustus bij verschillende AliExpress stores wat dingetjes besteld. Van één shop had ik met een weekje alles al in huis, van twee andere shops kwamen de bestellingen gisteren binnen.
Eén pakketje resteert nog, laatste info is dat 'ie de 24e China verlaten zou hebben.
Al met al erg positieve ervaring, met deze paar pakketjes 1 tot 1.5 week levertijd. Dat is echt rap! En ook nog gewoon netjes thuis bezorgd ipv bij een pakketpunt.
Eén pakketje resteert nog, laatste info is dat 'ie de 24e China verlaten zou hebben.
Al met al erg positieve ervaring, met deze paar pakketjes 1 tot 1.5 week levertijd. Dat is echt rap! En ook nog gewoon netjes thuis bezorgd ipv bij een pakketpunt.
Ik ben (was) ook een fervente China shopper via de jouw genoemde kanalen, maar ook ik merk dat het sinds een jaartje ofzo bar en boos is. Jarenlang geen problemen gehad terwijl ik tientallen, wellicht honderden bestellingen van diverse waarden had. De pakjes kwamen altijd aan, en op het hoogtepunt zelfs binnen enkele dagen.Magic schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:03:
Sowieso lijdt het china shopping volgens mij onder zijn eigen populariteit. Het is dat sommige zaken gewoonweg niet in de buurt te vinden zijn anders zou koop ik ze tegenwoordig liever uit europa.
De laatste tijd komt ongeveer de helft binnen de gestelde termijn binnen, wel allemaal pas na enkele weken. En van een groot deel verdwijnt het in een grote brij.
Voor een deel kan ik het verklaren, want sinds de 'ijzeren zijderoute' open is gegaan liggen een hoop pakjes in containers op overslagstations ergens te wachten op de volgende fase.
De laatste tijd krijg ik ook meldingen dat het pakje in het land van bestemming is aangekomen (Nederland neem ik aan dan), maar daarna blijft het ijzig stil.
Het vervelende is dat het vaak gaat op de bulk tracking nummers, waarbij je een container volgt en niet een pakje. Ik wacht nu wederom op een pakje dat sinds een maand in Nederland zou moeten zijn, maar ik heb nog niks gezien. Dit is nu al de derde keer dit jaar dat een pakje blijft steken bij aankomst. Ik had verwacht dat het in Nederland redelijk vlot zou gaan.
Ik hoop dat het weer wat beter gaat worden, want op dit moment bestel ik bijna niet meer in China of via Ebay omdat je er niet meer van op aan kunt. Amazon.de met prime heeft nu een betere klant aan mij.
Mijn ervaring is juist het omgekeerde, maar ik bestel dan wel hoofdzakelijk alleen bij AliExpress en zoveel mogelijk met AliExpress Standard shipping (vrij standaard 1 tot hooguit 2 weken levertijd) en daar waar dat niet mogelijk is zoveel mogelijk via China Post. Vooral die laatste is de laatste tijd ineens van plm. 1 - 1,5 maanden levertijd naar 1,5 - 2 weken levertijd gegaan. Verrassend snel ineens.
Hm, nieuwe ontwikkelingen. Nog nooit eerder meegemaakt:vuurtjih schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:09:
[...]
Hij ligt inmiddels sinds 24-08 in the local sorting centre, dus hij zal deze week wel komen. Al rolt er nog geen 3S-code uit bij PostNL.
Banggood geeft als verwachte datum 07-09, maar dat lijkt me wel erg ruim genomen.

Nu maar in conclaaf met Banggood, voor de eerste keer. Met Alie heb ik altijd goede ervaringen gehad, hopen dat dit bij BG hetzelfde is.
Verwijderd
Ik heb iets van $4.99 op AliExpress gekocht. Qua verzendopties was er gratis AliExpress Standard Shipping en dure EMS en DHL. Ik heb voor AliExpress Standard Shipping gekozen. De verkoper heeft het als China Post Ordinary Small Packet Plus verzonden. Ik heb hem in een bericht gevraagd waarom, en hij reageerde met dat hij items onder de $5 altijd met China Post Ordinary Small Packet Plus worden verstuurd, wat nergens stond vermeld en ik had echt wel €2 ofzo extra willen betalen voor AliExpress Standard Shipping. Hij heeft de verzendopties van dat item nu aangepast naar gratis China Post Ordinary Small Packet Plus, goedkope China Post Registered Air Mail en dure EMS en DHL. Kan ik een partial refund ofzo krijgen omdat hij het met een andere methode heeft verzonden? Ik had al gevraagd of hij het nog kon veranderen (aangezien het volgens de tracking nog niet opgehaald was), maar hij zei dat dat niet meer kon omdat hij het al had verzonden.
En aan welke compensatie bedragen denk je dan? Ik zou het gewoon laten. Die discussie is al duurder dan de postzegel.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:16:
Ik heb iets van $4.99 op AliExpress gekocht. Qua verzendopties was er gratis AliExpress Standard Shipping en dure EMS en DHL. Ik heb voor AliExpress Standard Shipping gekozen. De verkoper heeft het als China Post Ordinary Small Packet Plus verzonden. Ik heb hem in een bericht gevraagd waarom, en hij reageerde met dat hij items onder de $5 altijd met China Post Ordinary Small Packet Plus worden verstuurd, wat nergens stond vermeld en ik had echt wel €2 ofzo extra willen betalen voor AliExpress Standard Shipping. Hij heeft de verzendopties van dat item nu aangepast naar gratis China Post Ordinary Small Packet Plus, goedkope China Post Registered Air Mail en dure EMS en DHL. Kan ik een partial refund ofzo krijgen omdat hij het met een andere methode heeft verzonden? Ik had al gevraagd of hij het nog kon veranderen (aangezien het volgens de tracking nog niet opgehaald was), maar hij zei dat dat niet meer kon omdat hij het al had verzonden.
Verwijderd
Ik denk dat, als ik überhaupt al een partial refund krijg, het iets van €0,30 is, maar het gaat me meer om het principe.Wasabi! schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:51:
[...]
En aan welke compensatie bedragen denk je dan? Ik zou het gewoon laten. Die discussie is al duurder dan de postzegel.
Ik denk dat ze in China je keihard gaan uitlachen. Daar heb je weer zo'n zuinige Nederlander, vergeet de cashback niet via cashbackxl.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:44:
[...]
Ik denk dat, als ik überhaupt al een partial refund krijg, het iets van €0,30 is, maar het gaat me meer om het principe.
Vandaag gaan mijn gratis Blitzwolf BW-S2 charger en BW-MF6 2.4A kabel op de post, had meegedaan aan een enquête van Blitzwolf, ben best tevreden over hun spullen. Laatst ook nog een gratis Blitzwolf 15W 2A foldable dual USB solar cell power panel gehad. Niet echt mijn ding, werkt wel, maar niet voor snelladen, dan maar een powerbank.
https://www.banggood.com/...1044843.html?rmmds=search
[ Voor 38% gewijzigd door Wasabi! op 30-08-2018 13:37 ]
Verwijderd
De prijs maakt mij echt niet zoveel uit (ik had net zo goed €15 hiervoor willen betalen), ik gebruik bijvoorbeeld geen cashback site (te veel gedoe). Dat hij met iets anders verstuurd dan aangegeven maakt mij wel iets uit.Wasabi! schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:34:
[...]
Ik denk dat ze in China je keihard gaan uitlachen. Daar heb je weer zo'n zuinige Nederlander, vergeet de cashback niet via cashbackxl.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 14:20 ]
Laatst een aangetekende zending door PostNL teruggestuurd naar leverancier in China, adres was onbekend zeiden ze, terwijl alle gegevens klopten en zelfs in de app stond dat er geleverd ging worden. PostNL doet geen moeite om je te helpen. China Post Ordinary Small Packet Plus pakketjes komen bij mij ook wel vrij vlot binnen. Als het maar aankomt moet je maar denken. Je bent niet opgelicht vanwege een andere verzend methode dan verwacht. Anders zou ik zeggen, probeer het en we horen het resultaat wel.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:13:
[...]
De prijs maakt mij echt niet zoveel uit (ik had net zo goed €15 hiervoor willen betalen), ik gebruik bijvoorbeeld geen cashback site (te veel gedoe). Dat hij met iets anders verstuurd dan aangegeven maakt mij wel iets uit.
Verwijderd
OK, dan laat ik het maar, ik zie het dan wel over een maand ofzo aankomen.Wasabi! schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:31:
[...]
Laatst een aangetekende zending door PostNL teruggestuurd naar leverancier in China, adres was onbekend zeiden ze, terwijl alle gegevens klopten en zelfs in de app stond dat er geleverd ging worden. PostNL doet geen moeite om je te helpen. China Post Ordinary Small Packet Plus pakketjes komen bij mij ook wel vrij vlot binnen. Als het maar aankomt moet je maar denken. Je bent niet opgelicht vanwege een andere verzend methode dan verwacht. Anders zou ik zeggen, probeer het en we horen het resultaat wel.
Ander pakketje (die ik wel met China Post Ordinary Small Packet Plus heb laten komen): is het normaal dat het nog niet aangekomen is terwijl het 24-7 verzonden is (en 26-7 in het vliegtuig (en 19-7 besteld))? Dat word denk ik wachten en als hij over 2 weken er nog niet is een berichtje sturen?
Ja, PostNL weer, als het in Nederland is kan er soms weer 2 weken overheen gaan voordat het bij jouw in huis is. Lijkt wel of ze expres alles opsparen bij een verzamelpunt (doen ze met kerstkaarten ook, apart traject), heb zelfs meegemaakt dat er 3x een PostNL postbode op een dag langs kwam om een envelopje te brengen. Maar wel de leverancier alvast informeren, doe ik ook wel eens. Bij PostNL hoef je eigenlijk niks meer te vragen, je wordt meestal toch afgepoeierd, van helaas, neem contact op met de verzender, etc.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
OK, dan laat ik het maar, ik zie het dan wel over een maand ofzo aankomen.
Ander pakketje (die ik wel met China Post Ordinary Small Packet Plus heb laten komen): is het normaal dat het nog niet aangekomen is terwijl het 24-7 verzonden is (en 26-7 in het vliegtuig (en 19-7 besteld))? Dat word denk ik wachten en als hij over 2 weken er nog niet is een berichtje sturen?
[ Voor 11% gewijzigd door Wasabi! op 30-08-2018 17:01 ]
In het kader van, neem contact op met de verzender, kan ik ook meepraten.
3 verschillende pakketjes besteld via Banggood, een powerbank, een tablet en de bijbehorende hoes. Helaas is ergens tijdens het bestellen, mijn huisnummer verdwenen
Oftewel, alle pakketjes gaan vrolijk weer terug naar China. Bij de laatste is dit nog niet 100% zeker...

Zelfs voorstellen om het pakket ergens af te halen mocht niet baten, dit is niet mogelijk

In conclaaf met PostNL levert ook zeer weinig op, nu maar hopen dat BG wat meer meewerkt.
Heb via Alie nog twee andere bestellingen onderweg, met een keertje LB...SG (voor het eerst) en die zijn inmiddels in Nederland. Aan de tijden van de statussen te zien zaten ze gezellig in hetzelfde vliegtuig
3 verschillende pakketjes besteld via Banggood, een powerbank, een tablet en de bijbehorende hoes. Helaas is ergens tijdens het bestellen, mijn huisnummer verdwenen

Zelfs voorstellen om het pakket ergens af te halen mocht niet baten, dit is niet mogelijk

In conclaaf met PostNL levert ook zeer weinig op, nu maar hopen dat BG wat meer meewerkt.
Heb via Alie nog twee andere bestellingen onderweg, met een keertje LB...SG (voor het eerst) en die zijn inmiddels in Nederland. Aan de tijden van de statussen te zien zaten ze gezellig in hetzelfde vliegtuig
[ Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 05-09-2018 20:04 ]
Het mot niet gekker worden...
31 augustus verstuurd (Free AE shipping, uit China, via Shanghai) en vandaag al afgeleverd.
Gewoon een simpel knutselpakketje van een paar dollar, geen verzendkosten.
Het is al vaker gezegd, maar die willekeur in het logistieke traject is onbegrijpelijk.
31 augustus verstuurd (Free AE shipping, uit China, via Shanghai) en vandaag al afgeleverd.
Gewoon een simpel knutselpakketje van een paar dollar, geen verzendkosten.
Het is al vaker gezegd, maar die willekeur in het logistieke traject is onbegrijpelijk.
Ik wacht inmiddels al bijna een maand op een pakje wat op 12 augustus in Nederland is aangekomen. Blijft toch onbegrijpelijk waarom het zo lang duurt. Het trackingnummer is volgens mij een bulk nummer, dus niet gekoppeld aan mijn eigen pakje maar aan de batch waarin het pakje zich bevind.
Irritante is dat het niet duidelijk is welke vervoerder het heeft ontvangen, dus navragen bij PostNL e.d, heeft geen zin. En verkoper raad aan om navraag te doen bij mijn local post office
Package status: In transit
Destination: Unknown
Origin: Turkey
2018-08-12 23:50 Destination Country, Item arrived to destination country.
2018-08-11 21:35 Turkey, ISTANBUL, Item was uplifted to flight to destination country.
2018-08-11 02:37 İSTANBUL(AVR), BAŞAKŞEHİR, Gönderi Yurtdışına Sevk Edildi/Item Forwarded to Destination Country
2018-08-06 23:00 Origin, Item departed from origin
2018-08-06 12:46 Origin, Item is at agent warehouse
2018-08-04 13:13 Origin, Sipariş Sevk Edilmek İçin Hazır/Item Is Ready for Ship
Irritante is dat het niet duidelijk is welke vervoerder het heeft ontvangen, dus navragen bij PostNL e.d, heeft geen zin. En verkoper raad aan om navraag te doen bij mijn local post office
2018-08-11 21:35 Turkey, ISTANBUL, Item was uplifted to flight to destination country.
2018-08-11 02:37 İSTANBUL(AVR), BAŞAKŞEHİR, Gönderi Yurtdışına Sevk Edildi/Item Forwarded to Destination Country
Ik had een pakketje wat dezelfde status had, op 13 juni in Nederland aangekomen waarna de track and trace stopte. Deze is afgelopen zaterdag binnengekomen. Lang nadat ik mijn geld terug heb gekregenBaddie09 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:41:
Ik wacht inmiddels al bijna een maand op een pakje wat op 12 augustus in Nederland is aangekomen. Blijft toch onbegrijpelijk waarom het zo lang duurt. Het trackingnummer is volgens mij een bulk nummer, dus niet gekoppeld aan mijn eigen pakje maar aan de batch waarin het pakje zich bevind.
Netjes, hopelijk heb ik hetzelfde geluk. Ik wacht nog steeds op leveringen van februari die dezelfde status hadden.Magic schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:17:
[...]
Ik had een pakketje wat dezelfde status had, op 13 juni in Nederland aangekomen waarna de track and trace stopte. Deze is afgelopen zaterdag binnengekomen. Lang nadat ik mijn geld terug heb gekregen
Een pakket van mij ligt sinds enkele dagen bij de douane, echter heb ik nog niks gehoord van Postnl. Duurt dit altijd lang en moet ik geduld hebben of kan ik hier iets mee doen?
Bij Gearbest een telefoon besteld. Heeft een trackingcode gekregen beginnend met CF en eindigend op DE en de verzendwijze is European Line (HQ-D) [Hong Kong Warehouse]. Is dat een zending die eerst naar Duitsland gaat? En daarna vanuit Duitsland naar Nederland gestuurd wordt?
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 07-09-2018 13:13 ]
Geduld hebbenvuurtjih schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:50:
Een pakket van mij ligt sinds enkele dagen bij de douane, echter heb ik nog niks gehoord van Postnl. Duurt dit altijd lang en moet ik geduld hebben of kan ik hier iets mee doen?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Je kunt Postnl even via Twitter benaderen, ik hoorde ook 3 weken niks van een pakket bij de douane, maar er had een brief verzonden moeten zijn die ik niet had. Daarna snel geregeld.vuurtjih schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:50:
@bovenstaande, ik was ongeduldig. de brief is gisteren gekomen, dus nu weer afwachten
Mijn aliexpress camera staat ook bij de douane/PostNL. Brief zal dan wel komen. Wat dien ik allemaal aan te leveren? Is de 1e keer vandaar.
Ik kan zo geen PDF factuur of zo vinden bij my orders.
Als je een dergelijke brief krijgt dan kan je een afdruk van je order bij Ali met omschrijving en bedrag mee terug sturen. Daarbij één van de afrekening van Creditcard of Ideal als bewijs van betaling.supercop7373 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:07:
......... Wat dien ik allemaal aan te leveren? Is de 1e keer vandaar.
Er staat nl "iets" op het etiket, maar dat weet je niet.
Als daar twijfels over zijn krijg je de brief pas om het bedrag op te geven.
Zijn daar geen twijfels over dan wordt het pakket doorgestuurd naar je adres.
In het ergste geval wordt het pakket geopend en het bedrag van het artikel geschat, waarna je vervolgens een bedrag moet afrekenen op basis van dit geschatte bedrag. Dit komt mi echter maar zelden voor.
Als je track & trace vermeld dat er een verzoek om informatie naar de klant is gestuurd kun je met je je internationale èn nationale track&trace codes naar http://www.postnl.nl/bva gaan en alle gevraagde gegevens invullen. Dit is ook het enige wat er op het kaartje staat die je van PostNL krijgt: dat je naar die website moet gaan.supercop7373 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:07:
Mijn aliexpress camera staat ook bij de douane/PostNL. Brief zal dan wel komen. Wat dien ik allemaal aan te leveren? Is de 1e keer vandaar.
Als de track&trace niets vermeld dat er een verzoek om informatie is verstuurd dan wordt je pakketje waarschijnlijk gewoon bezorgd zonder extra kosten.
Voor mij was het in mei dit jaar voor de 1e keer. Ik heb zelf een screenshot gemaakt van de order op de AliExpress website met het tabblad "Financial" open en dat was blijkbaar voldoende voor PostNL en de douane. Daarna duurde het nog ongeveer een week voordat ik het pakket kon ophalen bij het postagentschap.
Je nationale track&trace code achterhalen als je alleen de internationale track&trace hebt kun je op http://www.internationalparceltracking.com mits de internationale en nationale track&trace codes al aan elkaar gekoppeld zijn.
Mijn pakket is inmiddels vrijgelaten (
) door de douane en wordt verstuurd naar een PostNL punt in de buurt.
In de PostNL app staat ??colla.reimbursement.customsClearanceCosts?? wat ik maar even opvat als 'je moet betalen'. Klopt dat? Zoja, hoe weet ik hoeveel dit is?
In de PostNL app staat ??colla.reimbursement.customsClearanceCosts?? wat ik maar even opvat als 'je moet betalen'. Klopt dat? Zoja, hoe weet ik hoeveel dit is?
Waarschijnlijk had het bedrag op die plek moeten staan. Misschien dat je het bedrag via de PostNL website kunt zien als je ingelogd bent op "Jouw PostNL"? Of anders even bellen met PostNL? En anders zul je het pas weten bij het afhalen vrees ik.vuurtjih schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:34:
Mijn pakket is inmiddels vrijgelaten () door de douane en wordt verstuurd naar een PostNL punt in de buurt.
Ah, gevonden via de website! Het wordt een mooie €18,38 op een pakket van 25 euroJoen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:13:
[...]
Waarschijnlijk had het bedrag op die plek moeten staan. Misschien dat je het bedrag via de PostNL website kunt zien als je ingelogd bent op "Jouw PostNL"? Of anders even bellen met PostNL? En anders zul je het pas weten bij het afhalen vrees ik.
Die €13,= inklaringskosten op zulke lage bedragen blijft altijd zonde. Maar goed... Het is nu eenmaal niet anders. Ik hoop voor je dat het product het waard zal zijn.vuurtjih schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:50:
[...]
Ah, gevonden via de website! Het wordt een mooie €18,38 op een pakket van 25 euro
Ja ach, andere pakketjes zijn zonder doorgekomen, dus dan valt het uiteindelijk nog wel mee. Haal 'm vanmiddag op, dus ben benieuwdJoen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:52:
[...]
Die €13,= inklaringskosten op zulke lage bedragen blijft altijd zonde. Maar goed... Het is nu eenmaal niet anders. Ik hoop voor je dat het product het waard zal zijn.
Ik heb een pakketstatus van Ali die al een paar dagen op "Awaiting collection by recipient" staat. Dit is een melding van DHL dat ik het pakketje op kan halen bij een servicepunt. Ik vond het al vreemd dat dit met DHL verzonden is ipv PostNL. Echter heb ik geen briefje in de bus gekregen waar die precies ligt
Nadat ik contact heb gehad met DHL blijkt het pakketje een bikini te bevatten die 75km van me vandaan bij een halfords ligt. En dat deze track & trace helemaal niet bij mijn pakketje hoort.
Ik wou de verkoper een berichtje sturen voor de juiste track&trace, maar ik zie dat ze direct na het verzenden van het pakket het volgende hebben verstuurd:
"Dear customer,
we have sent and shipped out your parcel package,
because of the logistic information has updated,
new tracking number is LX*****NL ,
6045089*** is not correct,
you can check here for more information:
https://www.1tracking.net/
the delivery time is 15 -60 days,
please rest assured and wait for a while. thank you!"
Het pakketje komt vast binnenkort aan en ik wacht rustig af. Maar het zette mij aan het denken. Is dit geen slimme manier om onder de claims uit te komen als het pakket niet aankomt? Als de desbetreffende vrouw het pakket ophaalt veranderd de status namelijk in "Delivered." Ze hebben namelijk het foutieve nummer gekoppeld aan de bestelling op Aliexpress.
Nadat ik contact heb gehad met DHL blijkt het pakketje een bikini te bevatten die 75km van me vandaan bij een halfords ligt. En dat deze track & trace helemaal niet bij mijn pakketje hoort.
Ik wou de verkoper een berichtje sturen voor de juiste track&trace, maar ik zie dat ze direct na het verzenden van het pakket het volgende hebben verstuurd:
"Dear customer,
we have sent and shipped out your parcel package,
because of the logistic information has updated,
new tracking number is LX*****NL ,
6045089*** is not correct,
you can check here for more information:
https://www.1tracking.net/
the delivery time is 15 -60 days,
please rest assured and wait for a while. thank you!"
Het pakketje komt vast binnenkort aan en ik wacht rustig af. Maar het zette mij aan het denken. Is dit geen slimme manier om onder de claims uit te komen als het pakket niet aankomt? Als de desbetreffende vrouw het pakket ophaalt veranderd de status namelijk in "Delivered." Ze hebben namelijk het foutieve nummer gekoppeld aan de bestelling op Aliexpress.
Toevallig iets van dezelfde strekking 2 weken geleden gehad. Iets besteld met DHL shipping. Kreeg eerst een tracking die (nog) niet werkte. Omdat deze na een paar dagen nog niet werkte aan de bel getrokken. Alleen de reactie "ok" en ineens een nieuw trackingnummer beschikbaar. Weer hetzelfde verhaal. Verkoper diverse berichtjes verstuurd en telkens allen "ok" als reactie na 2 dagen. Uiteindelijk een claim geopend met daarin duidelijk uitgelegd dat 2x een nep tracking was gegeven en communicatie eigenlijk niet mogelijk was. De verkoper wees het af en gaf weer een nieuw nummer. Dit bleek uiteindelijk na wat zoeken een FedEx tracking te zijn naar een woonplaats een kleine 100km van me af welke afgehaald was inmiddels. Weer duidelijk aangegeven in de claim en vervolgens via Ali mediation gelijk gekregen.bloblub schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:57:
Ik heb een pakketstatus van Ali die al een paar dagen op "Awaiting collection by recipient" staat. Dit is een melding van DHL dat ik het pakketje op kan halen bij een servicepunt. Ik vond het al vreemd dat dit met DHL verzonden is ipv PostNL. Echter heb ik geen briefje in de bus gekregen waar die precies ligt
....
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.