Rol-Co schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:54:
[...]
Dat is bij de zubadan zo? Ook vreemd toch? Als de afkoeling dan zo hoog is of groter dat het zo blijft gaat hij nooit harder om de Ta te verhogen en word het kouder.
Ik denk niet dat het zo werkt, het zal met tijd te maken hebben.
Mijn wp kijkt helemaal niet naar Tr of dT, puur Ta en als die niet bereikt word gaat hij gewoon een stapje harder lopen, stijgt de Ta binnen x minuten gaat hij aftoeren, duurt het langer blijft hij zo lopen.
De discussie is vaker geweest hier en het is blijkbaar echt zo, in ieder geval bij mijn Mitsu en zoals bij @
reneeke1970 aangeeft ook bij de pana's.
Wat is de hoogste dT die jij gezien hebt met jou WP
Exact de reden waarom er "normaal" gesproken een buffervat wordt toegepast omdat het nu eenmaal verrekte lastig is (zo niet onmogelijk voor comfort gebruikers die niet hele dagen met hun WP bezig zijn) alles zo op elkaar af te stemmen dat zowel het afgiftecircuit warmte afgeeft en de WP zijn ideale werkomstandigheden (dT van max 4 graden) bereikt.
Zelf had ik vorige week dat probleem nog toen ik die sensoren achter de buffer ging gebruiken.
Ta werd niet gehaald, WP ging niet harder lopen puur vanwege het feit dat de dT te groot was door veel warmteafgifte in mijn systeem.
Nu ik weer op de juiste manier meet draait het weer als een zonnetje
Ta binnenunit 31 graden
Tr binnenunit 29 graden
dT = +- 2 graden, dit vind de WP fijn
Ta in de vloer 30 graden
Tr uit de vloer 25 graden
dT = 5 graden, dus redelijk wat afgifte
De dT in de afgifte wordt naarmate de dag kleiner als de vloer goed door verwarmd wordt.