koevlaas2 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:17:
[...]
Het is net als met autorijden, doe je je best dan rij je heel zuinig en doe je dit niet dan niet.
De WP hier valt niet tegen en na 3 jaar tweaken is het een bijna optimum.
Bij Jan modaal een WP naar binnenfietsen en vervolgens zit er geen hobby interesse achter is lastig, maar direct goed aanleggen scheelt wel.
Ik denk dat hier een grote kern van waarheid in zit.
Als heel NL aan de wp gaat, zal er hier of daar weer een centrale open moeten.
Er zijn hier mensen die zo even omrekenen hoeveel stroom je nodig hebt voor een M³ gas, x miljard = misschien wel 2 centrales. Al dan niet duurzaam :-)
TVT blijf ik dooddoener vinden, die tel je ook niet bij een auto fiets of wat dan ook.
Maar de kosten om alles te laten doen, zal iemand moeten betalen.. En tsja laten doen betekent al snel 10K... Dan blijft elk alternatief voor sommige gezinnen [ of misschien wel heel veel ] aantrekkelijk..
Dan ons net, is niet berekent op AL dat elektra, dus iemand zal de uitbreiding van het net moeten betalen, en niet de mensen met panelen.
En niet de BIG factory's dus wie dan wel?
Tsja Rutte lacht en liegt alles aan elkaar..
Toen de big dip kwam had de overheid de mensen aan het werk kunnen door in die tijd te verduurzamen.
Zoals Balken ellende al eerder aangaf, we rijden over paar jaar allemaal elektrisch omdat het zal moeten.
Hij loog ook al.. in mijn ogen...
Stel dat toen de dip in bouw zat de overheid eens met de bouwers enz om de tafel was gaan zitten om te verduurzamen.
Een streven had kunnen zijn 5-7 % per jaar verduurzamen en innoveren.
Resultaat, nu al op 50% kunnen zitten en veel mensen hadden minder last van de crisis gehad.
En er was win win.
Nee laat de markt alles maar regelen vinden ze...
Ik denk echt dat het niet gaat lukken iedereen van het gas af te krijgen
Import russen zal het worden,,,,
En dan onderwijs..
10 jaar geleden was allang bekent dat instroom op ELK technische opleiding bijna verticaal naar beneden ging. Maar hoger opgeleid en management functies die worden nog steeds gepromoot.[ we leiden al jaren mensen hoger op, voor de WW ]
Slimste M² in Eindhoven werd gekort...over innoveren gesproken.
En tsja je kind zal maar op het VMBO terecht komen..... [ ikke proud did the LTS :-)]
Daar is laatst ook al veel over te doen geweest.[ ouders die docenten intimideren om minimaal Havo te krijgen ]
Terwijl daar de meeste toekomstige handje zitten die we hard nodig hebben
Bizar dat Rutte het 3 seizoenen vol houdt..
Ander punt.
Tegen de stroom inzwemmen kan je ook wat opleveren
Lage stookkosten
iets duurzaams
Innovatief
Waf
Lekkage van WP... zal een dingetje zijn.
Maar ik vrees dat je in Moerdijk niet in de sloot durft te zwemmen
Ondanks dat altijd alles heel netjes en heel toevallig, BINNEN de norm blijft.[ en aders rekken we de norm wel even op ]
Of anders gezegd, in het landsbelang mag heeeel veel.
Die lekkages, zijn volgens mij een drupeltje. tov hoogovens
Kijk naar China, waar alles met een kapje op loopt in de grote steden.
Stel dat zoiets hier komt, wat doen we dan??
Gas blijven stoken?
Maar ik twijfel ook echt of heel NL over 10 jaar wel aan de WP oid zit. [ maar ik wel:-) ]
In mijn ogen blijven we gas stoken, omdat elk alternatief nog steeds geen prio heeft..[ en kosten bizar hoog zijn ]
Totdat er in Den haag met kapjes op gelopen gaat worden.
Maar dan zijn....
we
van Rutte
af...
denk ik.
Zit hij in EU
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520