Ik was aan het kijken naar een 3-fase WP, echter, dan is het minimale vermogen 9 kW, wat aardig aan de maat is voor een woning die bij -10 slechts 4 kW nodig heeft. Dus toch maar weer naar kleinere (1 fase) warmtepompen gekeken.
En dan valt de enorm hoge afzekerwaarde op van 15/30 A (en dat door een 3x1.5mm² draadje...). Zie deze tabel:

Vraag: Weet iemand waarom die aansluitwaarde (vooral die 30A) zo hoog is, en hoe sluit je dat aan in NL?
Verder hoopte ik meer info te vinden op
https://www.panasonicproclub.com, echter, daar moet je een account aanmaken, wat ik reeds meermalen geprobeerd heb, maar ik krijg nooit de bevestigingsemail (die ik binnen 48 uur zou moeten krijgen).
Vraag: Is het al eens iemand gelukt hier een account aan te maken?
Dan wordt er op diverse datasheets vermeld dat de Aquarea warmtepompen wel tot -20°C of zelfs -28°C blijven werken, echter, ik vind alleen maar prestatiedata tot -7°C. Heeft iemand een bron waar je wel de verwarmingsvermogens (en COP's) bij bijvoorbeeld -15°C kan vinden?
En ik vond nog dit grafiekje (in de 2017 Aquarea folder) waar het vermogen van een MDC05F3E5 bij -15 ineens hoger is dan bij -7. Hoe kan dat? Of is daar het vermogen van de backup-heaters bij gesjoemeld?
Kortom, nog een boel vragen...
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.