LittleTycoon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:32:
[...]
2 redenen: 1) Omdat ik de noodzaak niet zie om nu in te grijpen, werkt eigenlijk hardstikke goed tot nu toe, mijn WP blijft door run in de nacht toch langer uit 's avonds (overdag sowieso niet nodig, waarom zou ik het nog warmer maken met een hogere COP terwijl er helemaal geen behoefte is), dus COP verschil valt mee. 2) Met mijn ultieme aan domotica gekoppelde oplossing, hopelijk nog 1e helft dit jaar ga ik: a) nachtverlaging toepassen met inachtneming opwarmtijd/warmteverlies in combinatie met forecasts buitentemp overdag, b) naregelen zonder buffervat. Wie heeft dan nog een revolutionaire thermostaat nodig

Mijn WP staat 's nachts gewoon uit, 's morgens de ruimtes 0,5 tot 1 graad lager. Is er iemand thuis dan begint de WP te hobbelen, is er niemand thuis dan start het programma om 12:00 waardoor bij zon veel ruimtes al lang en breed zijn opgewarmd door de zon.
Naregeling zonder buffervat, je maakt me nieuwsgierig
En zelfs met domotica zul je toch ruimtetemperatuur moeten meten om "iets" te doen

Domotica is dan gewoon een dure thermostaat met weersvoorspelling

Rhaelak schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:58:
[...]
Ik wil er geen welles nietes discussie van maken, daar zijn al genoeg pagina's mee volgeschreven, maar ook ik loop al bijna 20 jaar mee maar dan aan de kant van tussenhandelaar en installateur en het komt dus toch regelmatig voor dat er iets is beschadigd. De fabrikant c.q. distributeur wijst bijna altijd direct naar de transporteur en de transporteur wijst naar zijn ondertekende pakbon. 9 van de 10 keer draai je zelf voor de kosten op. Tenzij je goede contacten hebt bij de leverancier en je genoeg afneemt. De schoorsteen moet wel roken tenslotte.
Op ditr forum zijn er ook gevallen bekend van in je recht staan maar niet je recht krijgen.
Ben ik absoluut niet met je eens. Zakelijk versturen wij zo'n 1200 inkooporders, wat resulteert in zo'n 26 leveringen per week, en als iets kapot aankomt als wij de verpakking open maken is dat probleem van de leverancier. (wij bestellen alles franco geleverd, dus transportrisico is voor de leverancier)
Inhoud wordt niet gecontroleerd direct bij binnenkomst, maar na de tijd.
Als er iets niet aan klopt (manco of defect) wordt dit gemeld en de leverancier lost het op, ook als het transportschade betreft.
Dit gaat in 99,99 % van de gevallen goed, die ene keer dat er een "Geschil" is wordt de factuur niet betaald voor het opgelost is.
Als onze heftruck chauffeur een pallet laat vallen, dan is het natuurlijk ons probleem, maar beschadigingen waar dan ook onderweg zijn niet het probleem van de eindklant.