Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 95 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Timbox88 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:10:
Hi all! Niet 100% zeker of dit het juiste topic is, maar ik denk het wel.

Na jaren geracet te hebben met mijn instap Logitech G29 stuurtje (en daar veel plezier aan te hebben beleefd), wil ik nu de volgende stap zetten. Ik race overigens alleen op PS5 tegenwoordig en doe vooral F1 2022 en iets minder Gran Turismo 7 en Asetto Corsa Competizione. Ik zit nu te denken aan een Direct Drive.

Nu zag ik bij Fanatec dat die Gran Turismo DD Bundle uitverkocht is, dus dacht ik dat het misschien handiger is om zelf een en ander samen te stellen. Maar, ik heb er ook weer niet heel veel verstand van, dus iemand die misschien kan vertellen of dit een beetje een setup is waar je goed mee uit de voeten kunt, dat een realistische race-ervaring biedt en waar je dus véél fun mee kan hebben?

De Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8nm) https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

+

Clubsport Steering Wheel F1 Esports V2 https://fanatec.com/eu-en...ering-wheel-f1-esports-v2

+

CSL Pedals https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-pedals

+

CSL Pedals Load Cell kit https://fanatec.com/eu-en.../csl-pedals-load-cell-kit

Bij alle onderdelen staat dat het PlayStation compatible is, dus ik ga ervanuit dat al deze producten prima met elkaar zijn te combineren en dus ook heel eenvoudig - plug & play - te gebruiken zijn op de PS5?

Of hebben jullie wellicht hele andere tips? Betere combinaties? Bovenstaande combinatie kost circa 1100 euro, en veel verder wil ik eigenlijk ook niet gaan qua budget.

In principe wil ik het dan monteren op een PlaySeat Challenge: https://www.coolblue.nl/p...0NFJcytBFjSRoCcUMQAvD_BwE

Is dat een beetje te doen, of is dat niet stevig genoeg?

Ik hoor graag, alle hulp is welkom! :)
Ik heb zelf geen Playstation (of toch niet om te racen) dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Wel weet ik dat de Challenge niet wordt aanbevolen voor Direct Drive stuurwielen. Het chassis is niet stevig genoeg voor deze krachten en hetzelfde geldt voor loadcells op de Challenge. Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Je ziet online dat sommigen het wel doen met verschillende mods, maar ik neem aan dat dat allemaal suboptimaal is. Ik had zelf een Challenge en bij het upgraden naar loadcells werd de Challenge mij afgeraden door Playseat (of ze wouden gewoon verkopen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Timbox88 Als je dat spul koopt weet ik inderdaad wel dat je volgende upgrade een stevigere rig is. Die playseat ja gewoon niet gemaakt voor een DD.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 19-07-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door ik222 op 19-07-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Thanks! Qua stuur/pedalen/base wel goede keuze? Werkt goed samen allemaal en high quality?

Waar kan ik qua seat dan beter voor gaan? Is de Playseat Evolution dan een betere optie? https://www.bol.com/nl/nl...QIJD0w.2_6.8.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Flying Hawkic schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:41:
[...]

Ik heb zelf geen Playstation (of toch niet om te racen) dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Wel weet ik dat de Challenge niet wordt aanbevolen voor Direct Drive stuurwielen. Het chassis is niet stevig genoeg voor deze krachten en hetzelfde geldt voor loadcells op de Challenge. Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Je ziet online dat sommigen het wel doen met verschillende mods, maar ik neem aan dat dat allemaal suboptimaal is. Ik had zelf een Challenge en bij het upgraden naar loadcells werd de Challenge mij afgeraden door Playseat (of ze wouden gewoon verkopen... ;) )
Thanks! Weet jij of de Evolution dan een goede optie is? https://www.bol.com/nl/nl...QIJD0w.2_6.8.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ik222 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:04:
@Timbox88 Als je dat spul koopt weet ik inderdaad wel dat je volgende upgrade een stevigere rig is. Die playseat ja gewoon niet gemaakt voor een DD.
Check! Zie linkje hierboven; weet jij of de Evolution dan wel een goede/solide rig is voor DD?

En enig idee of de setup verder een goede is die ik stuurde, dus combinatie base/stuur/pedalen? Werkt allemaal goed op de PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:08
@Timbox88 Blijf ajb ver, ver weg van de evolution. Dan is de challenge nog een betere optie.
Persoonlijk zou ik even doorsparen en voor een alu rig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21
@Timbox88 Een solide rig is bij een DD wel aan te raden. Je neemt al redelijke dure spullen en wil die dan op het minste stabiele van allemaal monteren...
PS: Die evolution is ook niet bepaald stevig, en zo'n stang wil je ook niet tussen je benen als je veel racet.

Als budget een kwestie is kan je evt. voor 2e hands rig kijken...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Pyr0_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:05:
@Timbox88 Blijf ajb ver, ver weg van de evolution. Dan is de challenge nog een betere optie.
Persoonlijk zou ik even doorsparen en voor een alu rig gaan.
Is de Playseat Trophy dan een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
TiezZ_BE schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 01:23:
@Timbox88 Een solide rig is bij een DD wel aan te raden. Je neemt al redelijke dure spullen en wil die dan op het minste stabiele van allemaal monteren...
PS: Die evolution is ook niet bepaald stevig, en zo'n stang wil je ook niet tussen je benen als je veel racet.

Als budget een kwestie is kan je evt. voor 2e hands rig kijken...
Thanks! Het is ook gewoon dat ik niet zo goed weet wat dan handig is/wat goed werkt etc. Tegelijkertijd moet het enigszins betaalbaar blijven.

Is de Playseat Trophy dan een goede optie? Dan is het weer een stap hoger. Als ik reviews bekijk, lijkt iedereen daar wel positief over?

En wat betreft base/stuur/pedalen: is dat een beetje een goede keuze in combinatie met elkaar? Of nog betere opties/andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 05:59:
En wat betreft base/stuur/pedalen: is dat een beetje een goede keuze in combinatie met elkaar? Of nog betere opties/andere tips?
De combinatie is prima. Je gaat een enorm verschil ervaren want ik ben ook een aantal maanden terug van een G27 naar een GT DD Pro met boost kit en CSL load cel overgestapt. Maar ik heb de bundle, dus met het ‘playstation’ stuur. Ik weet niet of je al die extra knoppen op dat stuur gaat missen op een PS5 (met GT7). Ik gebruik mijn stuur op een PC (wellicht ooit ook op een PS5 als deze weer gekocht kan worden voor een normale prijs), dus heb geen ervaring op de PS5. Waarom niet even wachten tot de bundle weer op voorraad komt bij Fanatec?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 06:58:
[...]

De combinatie is prima. Je gaat een enorm verschil ervaren want ik ben ook een aantal maanden terug van een G27 naar een GT DD Pro met boost kit en CSL load cel overgestapt. Maar ik heb de bundle, dus met het ‘playstation’ stuur. Ik weet niet of je al die extra knoppen op dat stuur gaat missen op een PS5 (met GT7). Ik gebruik mijn stuur op een PC (wellicht ooit ook op een PS5 als deze weer gekocht kan worden voor een normale prijs), dus heb geen ervaring op de PS5. Waarom niet even wachten tot de bundle weer op voorraad komt bij Fanatec?
Thanks!

Ja, dat is het enige waar ik ook nog een beetje over twijfel, maar ik speel voornamelijk F1 games, dus dan vind ik het ook wel tof om zo'n F1 stuurtje te hebben. En op zich denk ik dat die ook wel voldoende buttons voor andere games hebben?

Normaliter zou ik wel die bundel kopen, maar ik begreep via andere fora dat dat echt nog maanden kan duren voordat 'ie weer op voorraad is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 05:58:
[...]

Voor de Evolution, ik denk inderdaad dat zo een stang tussen je benen erg vervelend is.

Voor de Trophy, die heb ik zelf ook overwogen, maar die is uiteindelijk best duur voor wat je krijgt. En je stoel is niet eenvoudig verstelbaar of naar voor of achter te schuiven.

Misschien kan je voor een rig best ook eens in dit topic kijken Rigs, cockpits en wheelstands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Flying Hawkic schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:24:
[...]

Voor de Evolution, ik denk inderdaad dat zo een stang tussen je benen erg vervelend is.

Voor de Trophy, die heb ik zelf ook overwogen, maar die is uiteindelijk best duur voor wat je krijgt. En je stoel is niet eenvoudig verstelbaar of naar voor of achter te schuiven.

Misschien kan je voor een rig best ook eens in dit topic kijken Rigs, cockpits en wheelstands
Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Timbox88 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:10:
Hi all! Niet 100% zeker of dit het juiste topic is, maar ik denk het wel.

Na jaren geracet te hebben met mijn instap Logitech G29 stuurtje (en daar veel plezier aan te hebben beleefd), wil ik nu de volgende stap zetten. Ik race overigens alleen op PS5 tegenwoordig en doe vooral F1 2022 en iets minder Gran Turismo 7 en Asetto Corsa Competizione. Ik zit nu te denken aan een Direct Drive.

Nu zag ik bij Fanatec dat die Gran Turismo DD Bundle uitverkocht is, dus dacht ik dat het misschien handiger is om zelf een en ander samen te stellen. Maar, ik heb er ook weer niet heel veel verstand van, dus iemand die misschien kan vertellen of dit een beetje een setup is waar je goed mee uit de voeten kunt, dat een realistische race-ervaring biedt en waar je dus véél fun mee kan hebben?

De Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8nm) https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

+

Clubsport Steering Wheel F1 Esports V2 https://fanatec.com/eu-en...ering-wheel-f1-esports-v2

+

CSL Pedals https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-pedals

+

CSL Pedals Load Cell kit https://fanatec.com/eu-en.../csl-pedals-load-cell-kit

Bij alle onderdelen staat dat het PlayStation compatible is, dus ik ga ervanuit dat al deze producten prima met elkaar zijn te combineren en dus ook heel eenvoudig - plug & play - te gebruiken zijn op de PS5?

Of hebben jullie wellicht hele andere tips? Betere combinaties? Bovenstaande combinatie kost circa 1100 euro, en veel verder wil ik eigenlijk ook niet gaan qua budget.

In principe wil ik het dan monteren op een PlaySeat Challenge:
Is dat een beetje te doen, of is dat niet stevig genoeg?

Ik hoor graag, alle hulp is welkom! :)
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:23:
[...]

Thanks!

Ja, dat is het enige waar ik ook nog een beetje over twijfel, maar ik speel voornamelijk F1 games, dus dan vind ik het ook wel tof om zo'n F1 stuurtje te hebben. En op zich denk ik dat die ook wel voldoende buttons voor andere games hebben?

Normaliter zou ik wel die bundel kopen, maar ik begreep via andere fora dat dat echt nog maanden kan duren voordat 'ie weer op voorraad is?
Als je veel F1 speelt, zou ik eerder voor het Formula V2.5 stuur gaan ipv de eSports V2. Je gaat die extra knoppen in de F1 games namelijk heel erg missen om snel iets tijdens het rijden aan te passen, zoals fuel mapping, brake balance en diff. Speel je bijna uitsluitend GT7, dan is het eSports stuur weer voldoende, want de extra knoppen kan je daar (nog) niet mappen namelijk. Als je verder nog een iPad of oude telefoon hebt liggen, kan je deze gebruiken om een custom dash te maken. F1 games ondersteunen namelijk telemetrie data, ook op de Playstation. :)

Qua montage zou ik inderdaad eerder kijken naar een alu rig. Zet deze desnoods op een set casters, als deze niet een vaste plek zal hebben. Koop eventueel een beetje stoel op de sloop ipv racekuip, als het budget krap is. Voor een beetje Playseat koop je al een basic alu rig, wat veel en veel steviger is.

Ik race ook uitsluitend op de PS5 en heb ook de GT DD Pro base, F1 2020 Limited Edition stuur (vergelijkbaar qua knoppen en layout met de V2.5) en de V3 pedalen met BPK. Alles gemonteerd op een basic alu rig met casterwielen eronder en een racekuip van LCD.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 20:24
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 05:58:
[...]

Ik ben zelf onlangs voor DD 8nm met CSL pedalen en een Playseat trophy gegaan en ben er erg blij mee!

Hij is alleen redelijk prijzig en bij mij duurde het even voordat ik een fijne zitpositie had gevonden. Nu ik die eenmaal heb gevonden is het wel echt een lekkere stoel, ik heb hiervoor een Simetik rig gehad met een Sparco stoel en dit zit in mijn geval lekkerder. Dit komt ook omdat ik 1,93 ben en de Simetik iets te klein was dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Voordelen: Licht maar toch erg stevig, geen flex, makkelijk bouwpakket, mogelijkheden qua verstellen.
Nadelen: Prijs, afstellen kost wat tijd, rugleuning had wat steviger mogen zijn.

Als je het gaat proberen zou ik 'm bij Coolblue bestellen en heel voorzichtig uitpakken en alles netjes bewaren, mocht het dan niks voor je zijn kan je 'm altijd terugsturen zonder al te veel problemen.

Edit: Ik ben trouwens voor het McLaren GT3 stuur gegaan maar ik zou achteraf gezien nu voor de Formula 2.5 gaan, in Iracing kom je snel knopjes tekort :9

[ Voor 7% gewijzigd door mitchellK op 20-07-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:23:
[...]

Thanks!

Voor F1 is het stuur wat je hebt uitgezocht natuurlijk uitermate geschikt, maar je zou ook de Formula 2.5 kunnen overwegen zoals hierboven al geadviseerd. Een nadeel is wellicht dat je voor sommige zaken toch de controller blijft nodig hebben (niet voor tijdens het racen, maar bijvoorbeeld bij het navigeren door menu’s op de PS5) en bij het ‘playstation’ stuurtje heb je al die knoppen op het stuur zitten.

Ik vraag me trouwens af of en wanneer Fanatec het GT stuur zelf los gaat verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 20-07-2022 08:41 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:37:
[...]
.... Een nadeel is wellicht dat je voor sommige zaken toch de controller blijft nodig hebben (niet voor tijdens het racen, maar bijvoorbeeld bij het navigeren door menu’s op de PS5) en bij het ‘playstation’ stuurtje heb je al die knoppen op het stuur zitten.

...
Dat is niet waar. Met de funkyswitch en de juiste caps op de juiste knoppen kan je alles bereiken in de PS5 menu's. Ik kan met mijn LE2020 stuur gewoon overal bij zonder meteen naar de controller te hoeven grijpen. Sommige dingen zijn wel makkelijker met een controller, maar als je weet waar je specifieke PS knoppen op je stuur zitten, is het geen enkel probleem met een stuur te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
thunder8 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:50:
[...]

[...]

Als je veel F1 speelt, zou ik eerder voor het Formula V2.5 stuur gaan ipv de eSports V2. Je gaat die extra knoppen in de F1 games namelijk heel erg missen om snel iets tijdens het rijden aan te passen, zoals fuel mapping, brake balance en diff. Speel je bijna uitsluitend GT7, dan is het eSports stuur weer voldoende, want de extra knoppen kan je daar (nog) niet mappen namelijk. Als je verder nog een iPad of oude telefoon hebt liggen, kan je deze gebruiken om een custom dash te maken. F1 games ondersteunen namelijk telemetrie data, ook op de Playstation. :)

Qua montage zou ik inderdaad eerder kijken naar een alu rig. Zet deze desnoods op een set casters, als deze niet een vaste plek zal hebben. Koop eventueel een beetje stoel op de sloop ipv racekuip, als het budget krap is. Voor een beetje Playseat koop je al een basic alu rig, wat veel en veel steviger is.

Ik race ook uitsluitend op de PS5 en heb ook de GT DD Pro base, F1 2020 Limited Edition stuur (vergelijkbaar qua knoppen en layout met de V2.5) en de V3 pedalen met BPK. Alles gemonteerd op een basic alu rig met casterwielen eronder en een racekuip van LCD.
Nice! Thanks ook voor de uitleg! Echt een hele andere beleving met deze setup?

Is het op de PS5 allemaal plug&play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
mitchellK schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Ik ben zelf onlangs voor DD 8nm met CSL pedalen en een Playseat trophy gegaan en ben er erg blij mee!

Hij is alleen redelijk prijzig en bij mij duurde het even voordat ik een fijne zitpositie had gevonden. Nu ik die eenmaal heb gevonden is het wel echt een lekkere stoel, ik heb hiervoor een Simetik rig gehad met een Sparco stoel en dit zit in mijn geval lekkerder. Dit komt ook omdat ik 1,93 ben en de Simetik iets te klein was dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Voordelen: Licht maar toch erg stevig, geen flex, makkelijk bouwpakket, mogelijkheden qua verstellen.
Nadelen: Prijs, afstellen kost wat tijd, rugleuning had wat steviger mogen zijn.

Als je het gaat proberen zou ik 'm bij Coolblue bestellen en heel voorzichtig uitpakken en alles netjes bewaren, mocht het dan niks voor je zijn kan je 'm altijd terugsturen zonder al te veel problemen.

Edit: Ik ben trouwens voor het McLaren GT3 stuur gegaan maar ik zou achteraf gezien nu voor de Formula 2.5 gaan, in Iracing kom je snel knopjes tekort :9
Thanks! Goed te lezen dat je de Trophy iig kunt stellen. Prijs is dan wellicht iets te hoog, maar is ook een stukje gemak/ruimte wat je daarmee wint denk ik. Dat is in mijn geval wel handig. Goed te doen op de langere sessies ook?

Wat betreft stuur zal ik dan toch eens heroverwegen om niet voor die Mclaren maar F1 te gaan..

[ Voor 3% gewijzigd door Timbox88 op 20-07-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PatrickC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Voor F1 is het stuur wat je hebt uitgezocht natuurlijk uitermate geschikt, maar je zou ook de Formula 2.5 kunnen overwegen zoals hierboven al geadviseerd. Een nadeel is wellicht dat je voor sommige zaken toch de controller blijft nodig hebben (niet voor tijdens het racen, maar bijvoorbeeld bij het navigeren door menu’s op de PS5) en bij het ‘playstation’ stuurtje heb je al die knoppen op het stuur zitten.

Ik vraag me trouwens af of en wanneer Fanatec het GT stuur zelf los gaat verkopen.
En met die Formula 2.5 heb je in principe geen controller meer nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Nice! Thanks ook voor de uitleg! Echt een hele andere beleving met deze setup?

Is het op de PS5 allemaal plug&play?
Af en toe moet je het even aan een PC hangen voor de laatste updates en/of instellen deadzone pedalen, maar als het goed staat, heb je daarna niet tot nauwelijks nog een PC nodig. Als het goed werkt, hoef je ook niets aan te passen waar je een PC bij nodig zou hebben.

Dus ja, als je alles gemonteerd, firmware bijgewerkt hebt, e.d., dan is het daarna bij gebruik: Rig voor de TV, usb in de playstation, stroomstekker erin en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:11
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:33:
[...]
Wat betreft stuur zal ik dan toch eens heroverwegen om niet voor die Mclaren maar F1 te gaan..
Daar zit ik ook al een tijdje over te twijfelen en voor alle twee valt wat te zeggen. De McLaren is wat lichter en dat schijnt toch wat prettiger te zijn met "maar" 8Nm. De F1 kan wel maar daar moet het motortje wat harder voor werken. Aan de andere kant heeft de McLaren weer een plastic release erop zitten en lees je toch overal om je heen wel het advies om naar een metalen QR te upgraden om dat laatste beetje flex weg te nemen. De McLaren heeft wel weer standaard al magnetic shifters wat bij de F1 een optie is. Daarnaast heeft de McLaren een rocker-shifter, waarmee je dus met 1 hand zowel kan opschakelen als terug schakelen. De F1 heeft 2 onafhankelijk van elkaar werkende shifters.
De McLaren is ook ietsjes groter (300mm vs 270mm). Ook het materiaal van de behuizing is verschillend. De Mclaren heeft veel meer plastic en kan dus ook ietsjes aan flex meebrengen.
De F1 heeft met Alcantara bekleedde handvaten, de McLaren heeft een soort van rubber. Ook daar weer, alle twee prima maar afhankelijk van wat je eigen voorkeur is. De F1 heeft ook shift indicator leds, wat op de McLaren ontbreekt. Race je in VR, dan maakt dat uiteraard weer niets uit; je ziet er toch niets van ;)

Zelf neig ik naar de McLaren, toch met name vanwege het verschil in gewicht. Zou je op een DD1/DD2 dezelfde keuze moeten maken dan zou ik denk ik toch eerder naar de F1 gaan ivm robuustheid

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

kroegtijger schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Daar zit ik ook al een tijdje over te twijfelen en voor alle twee valt wat te zeggen. De McLaren is wat lichter en dat schijnt toch wat prettiger te zijn met "maar" 8Nm. De F1 kan wel maar daar moet het motortje wat harder voor werken. Aan de andere kant heeft de McLaren weer een plastic release erop zitten en lees je toch overal om je heen wel het advies om naar een metalen QR te upgraden om dat laatste beetje flex weg te nemen. De McLaren heeft wel weer standaard al magnetic shifters wat bij de F1 een optie is. Daarnaast heeft de McLaren een rocker-shifter, waarmee je dus met 1 hand zowel kan opschakelen als terug schakelen. De F1 heeft 2 onafhankelijk van elkaar werkende shifters.
De McLaren is ook ietsjes groter (300mm vs 270mm). Ook het materiaal van de behuizing is verschillend. De Mclaren heeft veel meer plastic en kan dus ook ietsjes aan flex meebrengen.
De F1 heeft met Alcantara bekleedde handvaten, de McLaren heeft een soort van rubber. Ook daar weer, alle twee prima maar afhankelijk van wat je eigen voorkeur is. De F1 heeft ook shift indicator leds, wat op de McLaren ontbreekt. Race je in VR, dan maakt dat uiteraard weer niets uit; je ziet er toch niets van ;)

Zelf neig ik naar de McLaren, toch met name vanwege het verschil in gewicht. Zou je op een DD1/DD2 dezelfde keuze moeten maken dan zou ik denk ik toch eerder naar de F1 gaan ivm robuustheid
Het verschil in gewicht wordt deels weer teniet gedaan door de grotere diameter van het stuur. Hierdoor wordt het FFB effect weer iets minder.

De V2.5 (non-X) heeft gewoon lederen handvaten en standaard magnetic shifters, De X heeft inderdaad Alcantara.

Uiteindelijk zou ik, zeker bij veel F1 spelen, zonder twijfel kiezen voor de Formula V2.5. Je hebt een beter product in handen qua bouwkwaliteit, je hoeft niet zelf de QR te vervangen voor een metalen versie (QR Lite is een waardeloze QR), veel knoppen die je nodig hebt met F1, shiftlights.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Thanks! Goed te lezen dat je de Trophy iig kunt stellen. Prijs is dan wellicht iets te hoog, maar is ook een stukje gemak/ruimte wat je daarmee wint denk ik. Dat is in mijn geval wel handig. Goed te doen op de langere sessies ook?

Voor het geld van die trophy kun je ook een Sim-Lab GT1 Evo halen, of een Treq One wat tig keer beter spul is dan die playseat meuk. Van het geld wat je overhoud haal je je ergens een degelijke stoel. Het in elkaar zetten van die dingen is kinderspel. Kost je een middagje werk. Valt eindeloos in te stellen en te upgraden. Als je toch bereid bent het geld er voor uit te geven raad ik je sterk aan het gelijk goed te doen met een van die alu rigs. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 20-07-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:15
Pyr0_ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Voor het geld van die trophy kun je ook een Sim-Lab GT1 Evo halen, of een Treq One wat tig keer beter spul is dan die playseat meuk. Van het geld wat je overhoud haal je je ergens een degelijke stoel. Het in elkaar zetten van die dingen is kinderspel. Kost je een middagje werk. Valt eindeloos in te stellen en te upgraden. Als je toch bereid bent het geld er voor uit te geven raad ik je sterk aan het gelijk goed te doen met een van die alu rigs. ;)
2x het zelfde linkje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
[...]

Op zich wel mee eens, alleen qua budget kom je denk ik net niet echt lekker uit. Het is de stoel zelf die je de kop kost (uitgaande van nieuw-prijzen uiteraard). GT1-EVO is 450, stoel is grofweg 250 en dus zit je eigenlijk net effe te duur dan. De andere kant is dat je naar mijn mening althans een veel beter stukje hardware in huis haalt dat de meerprijs meer dan rechtvaardigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Oops :+ Aangepast.
kroegtijger schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Op zich wel mee eens, alleen qua budget kom je denk ik net niet echt lekker uit. Het is de stoel zelf die je de kop kost (uitgaande van nieuw-prijzen uiteraard). GT1-EVO is 450, stoel is grofweg 250 en dus zit je eigenlijk net effe te duur dan. De andere kant is dat je naar mijn mening althans een veel beter stukje hardware in huis haalt dat de meerprijs meer dan rechtvaardigd.
Daar moet ik je natuurlijk gelijk in geven, al kan je wel wat goedkopere stoelen scoren als ik het met goed herinner. De meerprijs is het inderdaad echt wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Pyr0_ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Oops :+ Aangepast.

[...]

Daar moet ik je natuurlijk gelijk in geven, al kan je wel wat goedkopere stoelen scoren als ik het met goed herinner. De meerprijs is het inderdaad echt wel waard.
Ga in ieder geval wel zitten in de stoel voordat je tot aanschaf over gaat. Voor jou kan een stoel die andere aanbevelen juist helemaal niet lekker zitten en daar ga je achteraf dan veel spijt van hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
[...]

Qua prijs kom je dan echt wel (aanzienlijk) hoger uit. De Trophy kost 500 en die door jou gestuurde rig al 450. Zonder stoel. Ik begrijp overigens goed wat je zegt hoor, dat dat z'n geld wellicht waard is, maar dat overstijgt nu gewoon mijn budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Doubleoz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Ga in ieder geval wel zitten in de stoel voordat je tot aanschaf over gaat. Voor jou kan een stoel die andere aanbevelen juist helemaal niet lekker zitten en daar ga je achteraf dan veel spijt van hebben.
Zou helaas niet weten waar ik de Playseat Trophy kan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Thanks in ieder geval allemaal voor de goede hulp so far!

Iemand enig idee wat de gemiddelde levertijd bij Fanatec is? Bij alle producten die ik evt koop staat 'ready to ship'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:42
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Zou helaas niet weten waar ik de Playseat Trophy kan proberen...
Ik zou informatique even bellen of ze deze hebben staan, ik heb er wel eens een playseat zien staan.er staan zo'n 6 rigs opgesteld om te testen en kan je gelijk het verschil zien met een aluminium rig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Timbox88 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:05:
[...]

Qua prijs kom je dan echt wel (aanzienlijk) hoger uit. De Trophy kost 500 en die door jou gestuurde rig al 450. Zonder stoel. Ik begrijp overigens goed wat je zegt hoor, dat dat z'n geld wellicht waard is, maar dat overstijgt nu gewoon mijn budget...
Ah, ik had niet verder gekeken dan de site van playseat zelf en daar kostie ie 600,- Vandaar dat ik de alu rigs aanbeveelde. Ik denk dat die trophy voor die prijs niet eens zo heel verkeerd is. Ziet er iig een stuk beter uit dan de evolution en challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
[...]

Begrijpelijke keuze die je maakt, maar misschien kan je het op een andere manier (al dan niet tijdelijk) oplossen.

Met die alu rigs kan je alle kanten op wat dat aangaat en bij Playseat ben je gebonden aan hun producten voor zolang ze die lijn blijven voeren.
Wat betreft stijfheid/degelijkheid kan ik er verder vrij weinig over zeggen. Ik ken de trophy niet wat dat betreft. De alu rigs kan je zo gek maken als je zelf wilt in dat opzicht.
Ook het puntje van ergonomie kan je met de alu rig ook weer echt alle kanten op verstellen naar je eigen voorkeur. Bij een playseat zit je vast aan wat er is bedacht. Je kan wel wat verstellen, maar binnen de marges uiteraard.

Om dan toch binnen budget te blijven én meteen een alu-rig te kunnen bouwen kan je bijvoorbeeld overwegen om toch naar een alu-rig te gaan zoals dus een gt1-evo, en dan haal je bij de lokale auto-sloop een sport-stuurtje. Zal je misschien 100,- kosten en met wat goede wil moet het voor minder ook wel lukken. Kan je later altijd nog eens kiezen om te upgraden en blijf je nu toch binnen budget

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjZ5gSlTUdLHSXE3BbnmwMfcXjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uExb9Auoq2XXWrfTUp0RTgrc.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Hier, stuk goedkoper en voldoende voor een CSL DD.
https://www.aluxprofiel.n...-4080-zilver/a3825?c=3538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
kosz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:40:
[...]

Ik zou informatique even bellen of ze deze hebben staan, ik heb er wel eens een playseat zien staan.er staan zo'n 6 rigs opgesteld om te testen en kan je gelijk het verschil zien met een aluminium rig.
Goede tip! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
kroegtijger schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Begrijpelijke keuze die je maakt, maar misschien kan je het op een andere manier (al dan niet tijdelijk) oplossen.

Met die alu rigs kan je alle kanten op wat dat aangaat en bij Playseat ben je gebonden aan hun producten voor zolang ze die lijn blijven voeren.
Wat betreft stijfheid/degelijkheid kan ik er verder vrij weinig over zeggen. Ik ken de trophy niet wat dat betreft. De alu rigs kan je zo gek maken als je zelf wilt in dat opzicht.
Ook het puntje van ergonomie kan je met de alu rig ook weer echt alle kanten op verstellen naar je eigen voorkeur. Bij een playseat zit je vast aan wat er is bedacht. Je kan wel wat verstellen, maar binnen de marges uiteraard.

Om dan toch binnen budget te blijven én meteen een alu-rig te kunnen bouwen kan je bijvoorbeeld overwegen om toch naar een alu-rig te gaan zoals dus een gt1-evo, en dan haal je bij de lokale auto-sloop een sport-stuurtje. Zal je misschien 100,- kosten en met wat goede wil moet het voor minder ook wel lukken. Kan je later altijd nog eens kiezen om te upgraden en blijf je nu toch binnen budget

[[Afbeelding]
Thanks, idd een goede tip. Maar moet eerlijk zeggen; dan denk ik toch dat ik NU liever de iets goedkopere optie doe en dat alles wel lekker nieuw/schoon is. Dan kan ik altijd over een tijdje nog upgraden als het toch niet helemaal bevalt. Ik heb het geluk dat ik een normaal postuur/gemiddelde lengte heb, dus zal wss ook wel met de standaard maten vooruit kunnen (hoop ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Prima keus. Ik heb zelf mijn rig aan losse delen bij hun besteld. Was iets duurder uit, omdat ik persé zwart wilde, maar in alu grijs was het ongeveer deze prijs geweest. Heb alleen een alu profiel waar de wheelbase op staat en 2 losse 2020 profielen onder de pedalen ipv een soort deck als hier. Heb los een SimLab Wheeldeck erbij gekocht voor de wheelbase. Als je deze simrig combineert met bijvoorbeeld een LCD kuip, heb je het compleet voor rond de 600€. Is het boven budget, dan koop je een autostoel op de sloop van een sportieve auto en dan kan het nog goedkoper. Zit mogelijk ook nog iets comfortabeler, je zal alleen iets moeten verzinnen om de stoel aan het frame te maken, omdat de meeste autostoelen geen plat frame aan de onderzijde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Haal hem dan gewoon bij TREQ. Dan heb je voor 395 een uitstekende rig die er ook nog tof uitziet. Als je @Jimmy J. lief aankijkt krijg je misschien ook nog 5% korting.

https://www.treq-sim.com/product/treq-one/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 11:36
Ik overweeg om de fanatec clubsport wheel rs aan te schaffen naast mijn formula stuur. Benieuwd naar de ervaringen over dit stuurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
Genestealer schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:52:
Ik overweeg om de fanatec clubsport wheel rs aan te schaffen naast mijn formula stuur. Benieuwd naar de ervaringen over dit stuurtje.
Ik heb hem zelf niet, maar wat wil je weten wat je niet op de website kunt vinden?
Denk dat de meeste mensen die je naar de ervaring met hun stuurtje vraagt, overwegend positief zullen zijn namelijk 😉

Ik heb zelf overigens de Clubsport Universal Hub V2 met R300 Wheel. Hoefde geen rond stuur en ligt mij qua diameter lekker in de hand.

Ook zulke dingen zijn dus vrij persoonlijk 🙂

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Heb em, ook naast mijn formula v2 stuur.
Bevalt mij prima, tis in principe een Porsche 318 stuur maar dan met magnetic shifter.
Wou hem er graag bij hebben voor o.a. eurotruck en rally.
Als ik 1 kritisch punt moet noemen is dat ik af en toe een gekraak hoor, wat volgens mij uit de quickrelease komt, en niet uit het stuur maar kan nog niet exact de oorzaak vinden.
Verder prima stuur voor het geld denk ik.

Moest trouwens wel even wennen aan het verschil in diameter.
Formula redelijk klein, deze best groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Tophof op 24-07-2022 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:45

Mef

Heb er ook 1 naast formula stuur. Wou nog een rond stuur voor ets2 en gewonere auto's in assetto Corsa te kunnen rijden.
Wou het ook zo goedkoop mogelijk maken maar de goedkopere CSL stuurtjes hadden geen magnetische shifters, wat minder knoppen en geen metalen QR of de plaatsing van de knoppen beviel mij niet. Uiteindelijk toch maar 150€ meer betaald en nog geen spijt van. Enige minpuntje dat er een klein rammeltje in zit op hogere krachten. Ik heb de indruk dat 1 van de knoppen een beetje los zit en die veroorzaakt. Maar echt storend is die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, ik heb mijn Fanatec DD PRO binnen, maar heb wat problemen met de CSL load cell pedals. Waarschijnlijk doe ik iets heel stoms en zie ik iets over het hoofd, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De rechterpedaal krijg ik maar niet werkend dus gas geven lukt niet. De load cell (middelste) werkt wel, remmen en in z'n achteruit gaat dus wel. Bij de linkerpedaal merk ik ook niets. Heb de pedaalset voorzien van de juiste firmware. Waarschijnlijk heb ik een kabeltje ofzo verkeerd, maar volgens mij heb ik het instructieboekje exact gevolgd...

De kabel die in de base gaat, zit in de pedalen in de plug 'wheel base'. De kabel die vanuit het loadcell pedaal (middelste) komt en waar 'load cell' op staat gaat in de rechterplug 'wheelbase/loadcell'.

De kabel waar brake op staat komt uit het linkerpedaal en gaat in de rechterpedaal in de plug 'clutch'. Dit is ook wat allemaal in de instructie staat. Wat gaat er fout? 8)7

Iemand enig idee? Ik zie dat behoorlijk veel mensen hier problemen mee hebben. Heb meteen maar de supportafdeling van Fanatec gecontact...hopelijk is er een oplossing... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rekda6KozWofqV3ODlUTA-z1fPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ChBKh7EwO6gTvZt6lpXzvbks.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSrBYtWH9f0yMUkHuy7fp-1OKzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YdlymDGx1x6MywDkoDKHdxR6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlZCXVif7HR2A0dCiCcrDzE8z7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dVpcjfBDiyTlUUL5TeBCO34c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Timbox88 op 25-07-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 20:10
Kan iemand me uitleggen waarom de recommended settings van fanatec niet overeenkomen met het tuning menu wat ik krijg in fanatec control panel? Fanatec lab start niet op bij mijn PC. Zit daar mogelijk het probleem?

Recommended setttings voor F1 2021
ClubSport Wheel Base V2.5

Tuning Menu Settings:
SEN AUT -> aanwezig
FF 100 -> is FFB gok ik?
SHO 100 -> zie ik niet
BLI User Preference -> aanwezig
DRI -02 -> aanwezig
BRF User Preference -> aanwezig
FEI 080 -> aanwezig

Diverse settings worden nog niet benoemd? Is de info outdated of wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0jfv8qBcB7UOMIiRjUgBj_Kc-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FObZk3zhOqbTj6gIunSHPEgd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:34

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

QuickH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:00:
Kan iemand me uitleggen waarom de recommended settings van fanatec niet overeenkomen met het tuning menu wat ik krijg in fanatec control panel? Fanatec lab start niet op bij mijn PC. Zit daar mogelijk het probleem?

Recommended setttings voor F1 2021

Tuning Menu Settings:
SEN AUT -> aanwezig
FF 100 -> is FFB gok ik?
SHO 100 -> zie ik niet
BLI User Preference -> aanwezig
DRI -02 -> aanwezig
BRF User Preference -> aanwezig
FEI 080 -> aanwezig

Diverse settings worden nog niet benoemd? Is de info outdated of wat doe ik verkeerd?

[Afbeelding]
Lees anders deze even door.
Mogelijk zie je SHO niet, omdat BLI uit staat.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Zijn er mensen die een Stream Deck gebruiken als buttonbox?
Zou graag jullie bevindingen horen en of jullie hiernaast nog steeds een buttonbox gebruiken?

https://tweakers.net/pric...tream-deck/specificaties/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jeffrey168 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:38:
Zijn er mensen die een Stream Deck gebruiken als buttonbox?
Zou graag jullie bevindingen horen en of jullie hiernaast nog steeds een buttonbox gebruiken?

https://tweakers.net/pric...tream-deck/specificaties/
Yes, in de GoT iRacing league zijn er meerdere deelnemers die een Stream Deck gebruiken. Er is ook een apart topic voor met tips en tricks. Zie hier mijn post over mijn inrichting van mijn stream deck + icon packs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Luckeh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Yes, in de GoT iRacing league zijn er meerdere deelnemers die een Stream Deck gebruiken. Er is ook een apart topic voor met tips en tricks. Zie hier mijn post over mijn inrichting van mijn stream deck + icon packs.
Top thanks! Ga ik die topic maar eens lezen en volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuickH
rsnubje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Ga er morgen eens naar kijken. Dankzij je link ben ik er in ieder geval achter dat ik via mijn stuur de settings kan wisselen. Was er heilig van overtuigd dat ik pc nodig had tussendoor, terwijl ik via Xbox werk. Ging weer wereld voor mij open :P thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Timbox88 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:10:
Nou, ik heb mijn Fanatec DD PRO binnen, maar heb wat problemen met de CSL load cell pedals. Waarschijnlijk doe ik iets heel stoms en zie ik iets over het hoofd, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De rechterpedaal krijg ik maar niet werkend dus gas geven lukt niet. De load cell (middelste) werkt wel, remmen en in z'n achteruit gaat dus wel. Bij de linkerpedaal merk ik ook niets. Heb de pedaalset voorzien van de juiste firmware. Waarschijnlijk heb ik een kabeltje ofzo verkeerd, maar volgens mij heb ik het instructieboekje exact gevolgd...

De kabel die in de base gaat, zit in de pedalen in de plug 'wheel base'. De kabel die vanuit het loadcell pedaal (middelste) komt en waar 'load cell' op staat gaat in de rechterplug 'wheelbase/loadcell'.

De kabel waar brake op staat komt uit het linkerpedaal en gaat in de rechterpedaal in de plug 'clutch'. Dit is ook wat allemaal in de instructie staat. Wat gaat er fout? 8)7

Iemand enig idee? Ik zie dat behoorlijk veel mensen hier problemen mee hebben. Heb meteen maar de supportafdeling van Fanatec gecontact...hopelijk is er een oplossing... [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moet mijn pedalen opsturen en krijg (hopelijk snel) nieuwe terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
Timbox88 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Zag dat je nog wat vragen had over je rig. Ik heb ook die van Aluxprofiel en de persoon die mij de wheelbase verkocht via marktplaats had een E36 stoel voor 20 euro. Kon die zonder aanpassing met rails installeren. Ideaal in mijn ogen om rails te hebben als vrienden keer rondje willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is de opvolger van het Porsche 918 RSR stuur, praktisch hetzelfde stuur maar dan zonder Porsche logo en betere shifters. Tegenwoordig zitten er gewoon de "magnetic paddle module" shifters op.

De rev led indicator bovenop het stuur wilde in het verleden nog wel eens een barstje gaan vertonen rondom de plek waar hij vast is geschroefd op het stuur maar dat is volgens mij al opgelost voor de rebrand naar Clubsport RS wheel (kon zo 1-2-3 nergens meer iets recents vinden qua klachten).

Voor een CSL-DD in mijn ogen 1 van de betere oplossingen (samen met het BMW stuurwiel) als je op zoek bent naar een rond stuurwiel, de Podium GT3 RS is te zwaar waardoor je finesse en detail inlevert bij een CSL-DD. Grootste verschil tussen de BMW en het RS stuurwiel is de grip, bij de BMW is die van alcantara, bij de RS van leer. Rijdt je met handschoenen kan alcantara net even wat meer grip bieden, zonder handschoenen vinden de meeste leer het "comfortabelst" rijden... persoonlijke keuze.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

R2D2 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Het is de opvolger van het Porsche 918 RSR stuur, praktisch hetzelfde stuur maar dan zonder Porsche logo en betere shifters. Tegenwoordig zitten er gewoon de "magnetic paddle module" shifters op.

De rev led indicator bovenop het stuur wilde in het verleden nog wel eens een barstje gaan vertonen rondom de plek waar hij vast is geschroefd op het stuur maar dat is volgens mij al opgelost voor de rebrand naar Clubsport RS wheel (kon zo 1-2-3 nergens meer iets recents vinden qua klachten).

Voor een CSL-DD in mijn ogen 1 van de betere oplossingen (samen met het BMW stuurwiel) als je op zoek bent naar een rond stuurwiel, de Podium GT3 RS is te zwaar waardoor je finesse en detail inlevert bij een CSL-DD. Grootste verschil tussen de BMW en het RS stuurwiel is de grip, bij de BMW is die van alcantara, bij de RS van leer. Rijdt je met handschoenen kan alcantara net even wat meer grip bieden, zonder handschoenen vinden de meeste leer het "comfortabelst" rijden... persoonlijke keuze.
Moet zeggen dat het BMW GT2 stuur ook nog wel behoorlijk zwaar is hoor, al werkte die nog wel aardig op mn CSL DD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Timbox88 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Mijn RMA deze maand heeft van opsturen naar nieuwe ontvangen in totaal 2 weken geduurd

*verzenden naar Duitsland duurde ongeveer een week, daarna lag het pakketje een hele tijd te wachten bij Fanatec zonder vooruitgang, op advies van @R2D2 Fanatec gemaild of het pakketje in goede orde ontvangen was en daarna binnen 2 dagen mijn nieuwe stuur ontvangen.

[ Voor 37% gewijzigd door schumi1986 op 27-07-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Genestealer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb er nu enkele uren mee geraced. Ziet er nog goed uit maar het lijkt erop dat de coating ook bij mij al begint te slijten. Nu haast niet zichtbaar.[Afbeelding]
Mocht het in de tussentijd bij het stuurtje van jou al erger zijn geworden dan kan ik je aanraden om het stuurtje RMA te sturen, sinds ik het nieuwe stuurtje ontvangen heb, heb ik het al 20+ uren gebruikt en ziet er nog perfect uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
schumi1986 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Mijn RMA deze maand heeft van opsturen naar nieuwe ontvangen in totaal 2 weken geduurd

*verzenden naar Duitsland duurde ongeveer een week, daarna lag het pakketje een hele tijd te wachten bij Fanatec zonder vooruitgang, op advies van @R2D2 Fanatec gemaild of het pakketje in goede orde ontvangen was en daarna binnen 2 dagen mijn nieuwe stuur ontvangen.
Ik heb besloten nieuwe pedalen te kopen (en meteen te upgraden naar de V3 pedalen. Kost me wel 180 meer, maar dan ga ik er nog een stap op vooruit en hoef ik niet te wachten tot mijn andere pedalen daar zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Timbox88 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Ik heb besloten nieuwe pedalen te kopen (en meteen te upgraden naar de V3 pedalen. Kost me wel 180 meer, maar dan ga ik er nog een stap op vooruit en hoef ik niet te wachten tot mijn andere pedalen daar zijn aangekomen.
Dat is idd de snellere optie :)

Ik heb mijn DD Pro in een bundel gekocht maar anders had ik zeker de CSL pedalen gewisseld met de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
schumi1986 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Dat is idd de snellere optie :)

Ik heb mijn DD Pro in een bundel gekocht maar anders had ik zeker de CSL pedalen gewisseld met de V3.
Ja, ik had ze los gekocht (bundel was uitverkocht) dus vandaar dat ik nu de switch naar de V3 maak. Eerlijk; qua budget had ik dat liever niet gedaan, daarom koos ik ook de CSL + load cell, maar nu vanwege de snelheid dan toch maar dat extra bedrag neergelegd.

Zijn het veel betere pedalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Timbox88 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Ja, ik had ze los gekocht (bundel was uitverkocht) dus vandaar dat ik nu de switch naar de V3 maak. Eerlijk; qua budget had ik dat liever niet gedaan, daarom koos ik ook de CSL + load cell, maar nu vanwege de snelheid dan toch maar dat extra bedrag neergelegd.

Zijn het veel betere pedalen?
Heb de V3 recent bij iemand kunnen testen en het verschil is redelijk groot ja, deze v3 pedalen waren wel uitgerust met een damper op het gas pedaal en de brake performance kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
schumi1986 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Mocht het in de tussentijd bij het stuurtje van jou al erger zijn geworden dan kan ik je aanraden om het stuurtje RMA te sturen, sinds ik het nieuwe stuurtje ontvangen heb, heb ik het al 20+ uren gebruikt en ziet er nog perfect uit :)
Vele uurtjes verder geen slijtage gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
R2D2 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Inmiddels ontvangen en super blij met de stuur! Enige kritiek puntje zijn de knopjes. Die voelen iets minder kwalitatief aan als die van de formula (klikt wat softer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 14:57
Mijn fanatec H shifter kabel is al een jaar stuk, maar ik wil de hobby weer oppakken en zoek dus een nieuwe kabel zijn er andere kabels die passen zodat ik iets langere kabel kan kopen als bij fanatec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
KevinSetz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:23:
Mijn fanatec H shifter kabel is al een jaar stuk, maar ik wil de hobby weer oppakken en zoek dus een nieuwe kabel zijn er andere kabels die passen zodat ik iets langere kabel kan kopen als bij fanatec?
Ik dacht dat deze met 2x RJ12 zit toch? Dan kan je een andere/langere kabel daarvoor nemen of des noods even nieuwe connectoren aanknijpen als de bedrading anders erin moet zitten. RJ12 is redelijk veel gebruikt voor o.a. telefonie. Als het de versie met PS/2 connectoren wordt het ietsjes lastiger om de bedrading ervan na te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsnubje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Moet zeggen dat het BMW GT2 stuur ook nog wel behoorlijk zwaar is hoor, al werkte die nog wel aardig op mn CSL DD.
Klopt, met zo'n 1,7 kilo wel een beetje de max van wat je aan een CSL-DD wil hangen denk ik. Kan nog iets lichter door bijvoorbeeld voor een R300 (rond de kilo) te kiezen waar de Universal Hub aan vast zit maar om 1 of andere reden wordt ik zelf altijd een beetje angstig van hoe die Universal hub opgebouwd is en de button clusters vast zitten op de hub... waarschijnlijk ongegrond maar dan nog.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
rsnubje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Ik heb de BLI aangezet, maar zie de SHO nog steeds niet. Daarnaast heb ik nog een item wat ik niet begrijp. Bij ACC is de recommended setting voor de FF 150. Ik krijg die in het control panel (FFB bij mij) niet boven de 100.

[ Voor 9% gewijzigd door QuickH op 28-07-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

QuickH schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Ik heb de BLI aangezet, maar zie de SHO nog steeds niet. Daarnaast heb ik nog een item wat ik niet begrijp. Bij ACC is de recommended setting voor de FF 150. Ik krijg die in het control panel (FFB bij mij) niet boven de 100.
Dat zal in ACC zelf zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Netjes, mijn V3 pedalen komen morgen binnen. Dan kan ik eindelijk mijn Fanatec setup afmaken en ga ik voor het eerst Direct Drive. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
QuickH schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Sowieso was dat naar mijn weten een tijdelijke setting ivm een bug. Maar zoals met al die settings is ook FF volledig smaak en ook nog eens de meest straight forward setting die je hebt (algehele force feedback kracht), dus ik zou gewoon lekker proberen wat je zelf fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickH
Dat klopt, maar het is gewoon fysiek niet mogelijk bij mij in het control panel. Ik gebruik die recommended settings even als basis. Ik ben compleet nieuw in het simmen, dus vandaar even op die settings starten

Iemand meer die die SHO niet ziet in het tuning menu i.c.m. een CSW V2.5? Denk niet dat het veel uit maakt, want default is 100 en bij alle spellen die ik speel is het ook 100. Echter vind ik het wel raar als andere het wel zien.

@rsnubje nee het is een tuning menu setting, zie onderstaand

Tuning Menu Settings:

SEN Manual adjustment per car
FF 150 (this is a temporary setting due to the low in-game signal strength. Not recommended on other games)
SHO 100
ABS User Preference
DRI -05
BLI User Preference
FEI 100

[ Voor 8% gewijzigd door QuickH op 28-07-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-09 01:38
QuickH schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:13:
Dat klopt, maar het is gewoon fysiek niet mogelijk bij mij in het control panel. Ik gebruik die recommended settings even als basis. Ik ben compleet nieuw in het simmen, dus vandaar even op die settings starten

Iemand meer die die SHO niet ziet in het tuning menu i.c.m. een CSW V2.5? Denk niet dat het veel uit maakt, want default is 100 en bij alle spellen die ik speel is het ook 100. Echter vind ik het wel raar als andere het wel zien.

@rsnubje nee het is een tuning menu setting, zie onderstaand

Tuning Menu Settings:

SEN Manual adjustment per car
FF 150 (this is a temporary setting due to the low in-game signal strength. Not recommended on other games)
SHO 100
ABS User Preference
DRI -05
BLI User Preference
FEI 100
Heb ook een CSW 2.5, de 'SHO' setting krijg ik bij de software als een 'ON/OFF' optie. Als ik via de tuning menu op mijn stuurwiel dit verander is het ook een 'ON/OFF'. Waarschijnlijk hebben ze dit bij de nieuwe firmwares veranderd, want vroeger was het inderdaad van 0 tot 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik heb mijn Fanatec Clubsport Pedals V3 binnengekregen, en wil hem monteren op mijn Playseat Trophy. Maar het lijkt erop dat er geen schroeven bijzitten die passen. Iemand enig idee of dat klopt? Heb ik iets anders nodig om hem te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Timbox88 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:13:
Ik heb mijn Fanatec Clubsport Pedals V3 binnengekregen, en wil hem monteren op mijn Playseat Trophy. Maar het lijkt erop dat er geen schroeven bijzitten die passen. Iemand enig idee of dat klopt? Heb ik iets anders nodig om hem te monteren?
Kan wel kloppen ja, normaal zitten er schroeven bij de pedal plate van een rig, maar geen idee hoe dat met playseat zit. Je kunt natuurlijk gewoon naar de bouwmarkt, maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Timbox88 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:13:
Bij mijn Playseat Sensation Pro zaten schroeven waar ik het mee kon doen, maar moest wel even zoeken hoe het moest. Langs de onderkant in schroeven en aan de andere kant zo'n moertje. Neem aan dat bij de Trophy die schroeven ook zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
rsnubje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Kan wel kloppen ja, normaal zitten er schroeven bij de pedal plate van een rig, maar geen idee hoe dat met playseat zit. Je kunt natuurlijk gewoon naar de bouwmarkt, maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen ;)
Thanks! Haha, ja, dat laatste had ik idd begrepen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Flying Hawkic schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Bij mijn Playseat Sensation Pro zaten schroeven waar ik het mee kon doen, maar moest wel even zoeken hoe het moest. Langs de onderkant in schroeven en aan de andere kant zo'n moertje. Neem aan dat bij de Trophy die schroeven ook zaten.
Heb het uiteindelijk maar met andere schroeven opgelost! Thnx anyways!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:57
Had afgelopen maand m'n CSL DD opgestuurd voor een RMA. Probleem was dat die soms disconnecte en dan even een paar seconde niks deed. Kreeg 'm vrijdag terug en zag dat deze een nieuwe klem had bij de shaft. Lijkt op een podium klem, misschien een update voor de CSL's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn37C3--tqkVIHdGeFBeEZXc7fA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6iHdvzg4ua1YgsAqUe1R597.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nice, die klem wil ik ook wel xD

[ Voor 8% gewijzigd door rsnubje op 01-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Wat is het voordeel van die klem? ik kom daar echt nooit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

ZFLaSH schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:36:
Wat is het voordeel van die klem? ik kom daar echt nooit aan
Nouja, ik heb mijn scherm over de as hangen en die originele klem komt er tegenaan als ie te laag hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
rsnubje schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Nouja, ik heb mijn scherm over de as hangen en die originele klem komt er tegenaan als ie te laag hangt.
Ow,. bij mij komt dat echt precies uit. Zal wel eens een fototje maken. Als dat het enig is, hoef ik geen andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

ZFLaSH schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ow,. bij mij komt dat echt precies uit. Zal wel eens een fototje maken. Als dat het enig is, hoef ik geen andere.
Tis ook eigenlijk een nog issue, maar dan zou ik mn scherm nog net iets meer kunnen 'anglen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-94
Er zijn online veel problemen te vinden met de "oude" klem van de CSL DD's. Ik denk dat ze dat proberen op te lossen door deze podium variant te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arthur-94 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:50:
Er zijn online veel problemen te vinden met de "oude" klem van de CSL DD's. Ik denk dat ze dat proberen op te lossen door deze podium variant te gebruiken.
Enig idee wat voor problemen? Ik ken redelijk wat mensen die een CSLDD hebben, maar problemen met de klem heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur-94
ZFLaSH schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Enig idee wat voor problemen? Ik ken redelijk wat mensen die een CSLDD hebben, maar problemen met de klem heb ik nog niet gehoord.
Zie dit draadje van het Fanatec forum: https://forum.fanatec.com...ction-to-csl-dd-and-wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:10
Vandaag mijn fanatec load cell pedaal binnen gekregen en zojuist geïnstalleerd. Alles werkt en de driver is geüpdatet.
Wat mij direct opvalt is dat het pedaal erg stug is, ik kan deze maar 0,5 tot 1 cm i drukken. Dit lijkt mij toch niet normaal. Op een youtube filmpje zie ik een reviewer het pedaal veel verder indrukken, eigenlijk zoals het standaard rempedaal van de cls.
Moet ik nog iets instellen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeffrey168
robb. schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:23:
Vandaag mijn fanatec load cell pedaal binnen gekregen en zojuist geïnstalleerd. Alles werkt en de driver is geüpdatet.
Wat mij direct opvalt is dat het pedaal erg stug is, ik kan deze maar 0,5 tot 1 cm i drukken. Dit lijkt mij toch niet normaal. Op een youtube filmpje zie ik een reviewer het pedaal veel verder indrukken, eigenlijk zoals het standaard rempedaal van de cls.
Je beenspieren installeren denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als het goed is heb je er diverse rubbers bij gekregen, elk met een andere sterkte. Hiermee kun je aanpassen hoe hard of zacht het pedaal aanvoelt.

Echter zal het niet snel zijn dat je het pedaal ver in kunt drukken; een loadcell meet de drukkracht en niet hoever het pedaal ingedrukt wordt. Daarnaast zijn harde rempedalen standaard in racing. Dit hoort dus inderdaad wel zo, en is niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Dit was bij mijn load cell pedalen ook het geval, je remt met de standaard settings al snel op 100%, je kunt de brake force aanpassen zodat je het pedaal verder (én harder) moet intrappen om op die 100% te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
dawg schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Als het goed is heb je er diverse rubbers bij gekregen, elk met een andere sterkte. Hiermee kun je aanpassen hoe hard of zacht het pedaal aanvoelt.

Echter zal het niet snel zijn dat je het pedaal ver in kunt drukken; een loadcell meet de drukkracht en niet hoever het pedaal ingedrukt wordt. Daarnaast zijn harde rempedalen standaard in racing. Dit hoort dus inderdaad wel zo, en is niets om je druk over te maken.
De rubbers zitten er niet bij, staan ook niet vermeld in de handleiding. Beetje stug is ook niet erg, maar dit pedaal is niet in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Racing-Paradise schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Dit was bij mijn load cell pedalen ook het geval, je remt met de standaard settings al snel op 100%, je kunt de brake force aanpassen zodat je het pedaal verder (én harder) moet intrappen om op die 100% te komen.
Dat had ik ook gedaan, ik kan het pedaal gevoeliger maken maar de stugheid blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
robb. schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

De rubbers zitten er niet bij, staan ook niet vermeld in de handleiding. Beetje stug is ook niet erg, maar dit pedaal is niet in te drukken.
Welk product heb je daar precies? Dat maakt het wat makkelijker om vast te stellen wat er zou horen te gebeuren en wat je nu ervaart.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
kroegtijger schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Welk product heb je daar precies? Dat maakt het wat makkelijker om vast te stellen wat er zou horen te gebeuren en wat je nu ervaart.
CSL Pedalen Load Cell Kit
https://fanatec.com/eu-en.../csl-pedals-load-cell-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

robb. schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Ik zie dat de nieuwe CSL een nieuw ontwerp hebben, ik zat nog met de oude in mijn hoofd, welke wel met rubbers werken.

Overigens is het normaal dat een rempedaal in racing bijna niet in te drukken is. Kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Daar heb je afaik inderdaad geen losse rubbers bij. Dat gaat in principe alleen op bij de BPK (Brake Performance Kit) voor v3's.
Voor zover ik weet valt er voor de CSL vrij weinig aan in te stellen. Je kan de load zetten (vanuit software), en je kan ook de hoek van het pedaal aanpassen, maar alle twee heeft (nagenoeg) geen invloed op hoe ver je het pedaal in kan trappen. Als je het pedaal nu maximaal intrapt, wat geeft de software dan voor waarde aan bij default settings? Ik vermoed dat je gewoonweg niet hard genoeg trapt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
kroegtijger schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Daar heb je afaik inderdaad geen losse rubbers bij. Dat gaat in principe alleen op bij de BPK (Brake Performance Kit) voor v3's.
Voor zover ik weet valt er voor de CSL vrij weinig aan in te stellen. Je kan de load zetten (vanuit software), en je kan ook de hoek van het pedaal aanpassen, maar alle twee heeft (nagenoeg) geen invloed op hoe ver je het pedaal in kan trappen. Als je het pedaal nu maximaal intrapt, wat geeft de software dan voor waarde aan bij default settings? Ik vermoed dat je gewoonweg niet hard genoeg trapt
Ik haal 100% bij indrukken en kan drukkracht ook instellen. Voor mijn gevoel klopt het niet dat het pedaal bijna niet beweegt bij het remmen maar wellicht is dit dus normaal? Hoe werkt dat dan in een echte f1 auto, beweegt het pedaal daar dan ook vrijwel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Klopt, heb ik ook met die load cell kit...daarom naar de V3 overgestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

robb. schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

Ik haal 100% bij indrukken en kan drukkracht ook instellen. Voor mijn gevoel klopt het niet dat het pedaal bijna niet beweegt bij het remmen maar wellicht is dit dus normaal? Hoe werkt dat dan in een echte f1 auto, beweegt het pedaal daar dan ook vrijwel niet?
Klopt, heb dit ook. Ik heb een 3rd party rubber setje bijgekocht. Ik heb nog 2 rubbers over. Indien interesse laat maar weten. Al met al is dit echt een nadeel van deze set. Maar nu ben ik helemaal tevreden met de andere rubbers.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 01-08-2022 16:17 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Voor mij was een load cell pedaal het eerste pedaal waar ik mee ben gaan simracen, dus ik weet nie beter.

Vrienden van mij die van een Logitech en een Thrustmaster afkwamen vonden de, in vergelijking erg korte, pedal travel ook maar vreemd. Maar kwamen beide erop terug toen ze er aan gewend waren geraakt.

Ik zou er gewoon eens mee gaan rijden en je niet blind staren hoe het er uit ziet maar vooral focussen op hoe het aanvoelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 01-08-2022 16:08 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.