Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 96 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Racing-Paradise schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:08:
Voor mij was een load cell pedaal het eerste pedaal waar ik mee ben gaan simracen, dus ik weet nie beter.

Vrienden van mij die van een Logitech en een Thrustmaster afkwamen vonden de, in vergelijking erg korte, pedal travel ook maar vreemd. Maar kwamen beide erop terug toen ze er aan gewend waren geraakt.

Ik zou er gewoon eens mee gaan rijden en je niet blind staren hoe het er uit ziet maar vooral focussen op hoe het aanvoelt.
Maar dat voelt gewoon niet goed aan. Daarnaast sluit het ook niet aan bij de reviews die je online kan vinden. Ze hebben gewoon andere rubbers gebruikt dan in eerste instantie verzonden zijn naar reviewers. De travel van het pedaal is gewoon maar 1cm ofzo 8)7

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
Mystikal schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Maar dat voelt gewoon niet goed aan. Daarnaast sluit het ook niet aan bij de reviews die je online kan vinden. Ze hebben gewoon andere rubbers gebruikt dan in eerste instantie verzonden zijn naar reviewers. De travel van het pedaal is gewoon maar 1cm ofzo 8)7
Dan is het juist een upgrade lijkt me ??:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Haha precies, lijkt me een mooie upgrade. Ik kom met mijn Heusinkvelds ook niet verder dan 1 cm bij 65kg remdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Timbox88 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Klopt, heb ik ook met die load cell kit...daarom naar de V3 overgestapt
en het eerste wat gebruikers met v3's doen is een BPK aanschaffen om de boel wat stijver te krijgen :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
kroegtijger schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

en het eerste wat gebruikers met v3's doen is een BPK aanschaffen om de boel wat stijver te krijgen :')
Dit ligt mij beter maar ieder natuurlijk een eigen smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:34
Ik heb op dit moment de G29 maar wil eigenlijk af van de ronde vorm van een wiel en naar iets van Fanatec alleen hun zijn redelijk duur..

Ik heb zitten kijken naar de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 maar op basis waarvan weet ik welke wheel add on en pedalen ik bij iets moeten halen? Sorry voor de vraag maar heb hier verder niet veel verstand 😅

Of hebben jullie nog aanraders rond 400/500? Dat zal vast te weinig zijn😅

[ Voor 10% gewijzigd door llovesoccerx7 op 03-08-2022 03:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mystikal schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat de sim van atze kerkhof, waar veel pros op rijden, precies hetzelfde heeft. Ik ga er gevoeglijk vanuit dat een gemiddelde formule auto ook amper travel heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
llovesoccerx7 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 03:06:
Ik heb op dit moment de G29 maar wil eigenlijk af van de ronde vorm van een wiel en naar iets van Fanatec alleen hun zijn redelijk duur..

Ik heb zitten kijken naar de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 maar op basis waarvan weet ik welke wheel add on en pedalen ik bij iets moeten halen? Sorry voor de vraag maar heb hier verder niet veel verstand 😅

Wil je persé een hele nieuwe setup, of gaat het vooral om de vorm van het stuur? In het geval van de laatste: er zijn mod kits te koop voor de Logitech stuurtjes waarbij je het wiel vervangt met een formula style stuur. Een maatje van me heeft er zoeentje, bevalt hem goed. Vrij eenvoudige mod, je kunt het stuur er gemakkelijk af schroeven (terwijl het middenstuk met alle knoppen blijft zitten) en er een andere vorm op terug zetten.

Zie bijv hier: https://acelith.com/collections/logitech-g29-mods/g29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Beempje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Wil je persé een hele nieuwe setup, of gaat het vooral om de vorm van het stuur? In het geval van de laatste: er zijn mod kits te koop voor de Logitech stuurtjes waarbij je het wiel vervangt met een formula style stuur. Een maatje van me heeft er zoeentje, bevalt hem goed. Vrij eenvoudige mod, je kunt het stuur er gemakkelijk af schroeven (terwijl het middenstuk met alle knoppen blijft zitten) en er een andere vorm op terug zetten.

Thanks voor het delen! ziet er inderdaad leuk uit en voor dat bedrag best de moeite waard om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
imbaco schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Thanks voor het delen! ziet er inderdaad leuk uit en voor dat bedrag best de moeite waard om te proberen!
Omdat de Logitech stuurtjes zo populair zijn zijn er best veel en leuke mods voor. Ik heb op mijne toendertijd bijvoorbeeld ook de springs in de pedalen vervangen. Dat maakte imo ook een enorm verschil. Dat was een kit van 25 euro ofzo. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

ik zou dan toch kjiken of je het budget niet nog 100,- kan oprekken en naar een CSL DD 5Nm met McLaren GT3 v2 kan gaan. Is 600,- maar ben je wel voorlopig klaar. Kan je later nog eens de boostkit kopen, of een alternatieve voeding gebruiken om naar 8Nm te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 18:38

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ik heb op dit moment een G25 van een jaar of 15 oud die zijn beste tijd nu wel heeft gehad en zit ook te kijken naar een upgrade.

Is de Thrustmaster T300 RS GT een goede stap vooruit of ga ik weinig verschil merken? Een andere optie is de CSL Elite of de CSL DD icm de Mclaren GT3 inderdaad maar die is eigenlijk iets boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53

Ik gebruik zelf deze en ben daar heel tevreden over.

pricewatch: Thrustmaster TS-PC Racer Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
@Animal Mother Ik kom ook van een G25 en G27 af en heb ook de T300 lang op mijn wish-list gehad, maar uiteindelijk toch voor de CSL DD Pro gegaan, omdat ik toch een DD wheel wou hebben en in de toekomst wellicht ook nog op de PS5 wil kunnen gebruiken. Tot nu toe geen spit van! Maar ik heb wel meteen de boost kit en CSL load cell pedal erbij aangeschaft. Dus was in totaal bijna €1000 kwijt. Maar als ik hier weer jaren mee vooruit kan, dan vind ik het de investering wel waard.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Animal Mother schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:56:
Ik heb op dit moment een G25 van een jaar of 15 oud die zijn beste tijd nu wel heeft gehad en zit ook te kijken naar een upgrade.

Is de Thrustmaster T300 RS GT een goede stap vooruit of ga ik weinig verschil merken? Een andere optie is de CLS Elite of de CLS DD icm de Mclaren GT3 inderdaad maar die is eigenlijk iets boven mijn budget.
Ik ook de overstap gemaakt naar de GT DD (8nm) inclusief formula stuur. Was ook iets meer dan 1000 euro kwijt, maar het is zóveel vetter dan een non-DD stuur. Precies als wat hierboven wordt gezegd; het is mij die investering voor de komende jaren plezier ook dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

Is de Thrustmaster T300 RS GT een goede stap vooruit of ga ik weinig verschil merken? Een andere optie is de CLS Elite of de CLS DD icm de Mclaren GT3 inderdaad maar die is eigenlijk iets boven mijn budget.
Ja, een T300 is t.o.v. een G25 een enorme stap vooruit, maar nee, ik zou het je echt niet aanraden gezien het prijsverschil met een CSL DD. Zoals aangegeven is de 8Nm aan te raden dan, maar kan je later ook upgraden en zit je meteen in het fanatec eco-systeem ipv Thrustmaster waarvan je vermoedelijk na een tijdje ook weer wil upgraden naar ofwel een fanatec ecosysteem of DD/OSW setup. Dan kan je het imho beter maar meteen goed aanpakken en niet later weer geld in het putje zien verdwijnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:10
Ik heb al enige tijd de GT DD Pro 8 nm met clubsport f1 esport v2 stuur, een fantastisch setje. Ergens popt weleens de gedachten om de boel in de toekomst in te ruilen voor een podium racing wheel f1 (20 nm). Maar hoe groot zal dat verschil dan zijn tussen de twee wheelbases. Is dat echt zo groot of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 09:25
Iemand toevallig nog de oude fanatec csl elite loadcell kit in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Met de G29 remt vrij zwaar. Ik moet hem echt hard intrappen om 100% te halen ingame. Of gebruiken mensen gewoon de clutch pedaal bij de G29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
llovesoccerx7 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:52:
Met de G29 remt vrij zwaar. Ik moet hem echt hard intrappen om 100% te halen ingame. Of gebruiken mensen gewoon de clutch pedaal bij de G29?
Volgens mij is dat vanwege het rubber dat in het rempedaal zit. Het eerste stuk remmen gaat vrij licht, totdat je tegen dat rubber aan zit. Dan moet je flink trappen om het laatste beetje te remmen.

Ik heb toendertijd de standaard veer in het rempedaal vervangen voor een zwaardere, en toen ook meteen het rubber verwijderd. Dan is je hele rempedaal wat stugger, maar je hebt niet die "muur" (het rubber) waar je opeens tegenaan trapt. Was ik toen erg tevreden mee, fijne upgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door Beempje op 04-08-2022 08:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
robb. schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:33:
Ik heb al enige tijd de GT DD Pro 8 nm met clubsport f1 esport v2 stuur, een fantastisch setje. Ergens popt weleens de gedachten om de boel in de toekomst in te ruilen voor een podium racing wheel f1 (20 nm). Maar hoe groot zal dat verschil dan zijn tussen de twee wheelbases. Is dat echt zo groot of valt dat wel mee?
Het is een verschil van dag en nacht, dat ze beiden direct drive zijn en een Fanatec logo op de behuizing hebben zijn de grootste overeenkomsten, de rest is een ander verhaal.

Het is een beetje een goede C segment auto vergelijken met een F/S segment auto. Staar je dus ook niet blind op de piek Nm's die een wheelbase kan leveren en waar je normaal gesproken mee rond rijdt en dan de conclusie trekt "oh ik rijdt altijd maar met 8Nm max dus die 20Nm heb ik niet nodig".

Die gedachte klopt namelijk maar ten dele, je hebt het inderdaad niet nodig net als dat je geen 500+ PK nodig hebt om fatsoenlijk van A naar B te komen maar als je het wel tot je beschikking hebt ga je het vanzelf waarderen (behalve aan de pomp dan ;) ).

Een Podium wheelbase zit wat dat betreft ook wat meer "premium" in elkaar en biedt wat meer opties maar de vraag is hoeveel je er daar nou echt van gaat gebruiken, het display bijvoorbeeld is een leuke gimmick maar verrekte lastig af te lezen zodra je een stuur monteert op je wheelbase. Die overhead die je hebt met een podium wheelbase is gigantisch maar ga je dat echt merken als je een CSL-DD niet vol open hebt geschroefd qua Force Feedback?

De enige reden waarom je een Podium wheelbase zou kunnen verantwoorden buiten "gewoon omdat het kan" is omdat je door die extra "headroom" veel meer vrijheid hebt wat betreft het kiezen van een stuurwiel, en ja alle Fanatec stuurwielen passen op iedere base maar een Podium Porsche wheel met een gewicht van ruim 2 kilo is gewoon geen aanrader op een CSL-DD door zijn beperkte kracht, je verliest dan gewoon een hoop snelheid / detail.

Mocht je dus ergens wat geld op de plank hebben liggen waarvan je geen idee hebt wat je er mee moet dan zou ik zeggen doen, in alle andere gevallen zou ik zeggen "denk er nog eens rustig over na"

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:34

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

R2D2 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
De enige reden waarom je een Podium wheelbase zou kunnen verantwoorden buiten "gewoon omdat het kan" is omdat je door die extra "headroom" veel meer vrijheid hebt wat betreft het kiezen van een stuurwiel, en ja alle Fanatec stuurwielen passen op iedere base maar een Podium Porsche wheel met een gewicht van ruim 2 kilo is gewoon geen aanrader op een CSL-DD door zijn beperkte kracht, je verliest dan gewoon een hoop snelheid / detail.

Mocht je dus ergens wat geld op de plank hebben liggen waarvan je geen idee hebt wat je er mee moet dan zou ik zeggen doen, in alle andere gevallen zou ik zeggen "denk er nog eens rustig over na"
Goede uitleg.

Hier wilde ik nog even aan toe voegen, dat die 'headroom' dus vooral terug te merken is in dingen zoals wegdek details, kurbs, putjes etc, terwijl je geen kracht verliest op het sturen zelf, terwijl bij de CSL DD, die andere details mogelijk verloren gaan op het moment dat je dus wel rond die 8nm zit qua stuurkracht.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
R2D2 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
Bedankt voor je uitleg! Het zit hem dus vooral in de details. Voorlopig vind ik de feedback van mijn huidige setje nog prima.
Ik ga me maar eerst focussen op een nieuwe rig. En wellicht als ik die ouwe sok nog terugvind dat er ooit een upgrade naar de podium komt.
Hoe oud is de podium eigenlijk? Is deze in 2020 geïntroduceerd of al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

robb. schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Het zit hem dus vooral in de details. Voorlopig vind ik de feedback van mijn huidige setje nog prima.
Ik ga me maar eerst focussen op een nieuwe rig. En wellicht als ik die ouwe sok nog terugvind dat er ooit een upgrade naar de podium komt.
Hoe oud is de podium eigenlijk? Is deze in 2020 geïntroduceerd of al eerder?
DD1 begin 2019, DD2 is 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Vooral dat het Porsche podium stuur niet echt geschikt voor de 8NM DD is komt voor mij als een verassing :p dat zou namelijk mijn volgend stuurtje worden…

Tijd om mijn Fanatec DD Pro Budel maar eens te verkopen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

schumi1986 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:50:
Vooral dat het Porsche podium stuur niet echt geschikt voor de 8NM DD is komt voor mij als een verassing :p dat zou namelijk mijn volgend stuurtje worden…

Tijd om mijn Fanatec DD Pro Budel maar eens te verkopen dan
Het kan wel maar met "niet geschikt" wordt waarschijnlijk bedoeld dat het stuur nogal zwaar is, en dat daarmee de 8nm weinig is omdat al dat gewicht op zichzelf al tegenkracht geeft waardoor de motor het al zwaar heeft wanneer er geen tegenkrachten gegenereerd worden.

offtopic:
/slechte uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

dawg schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Het kan wel maar met "niet geschikt" wordt waarschijnlijk bedoeld dat het stuur nogal zwaar is, en dat daarmee de 8nm weinig is omdat al dat gewicht op zichzelf al tegenkracht geeft waardoor de motor het al zwaar heeft wanneer er geen tegenkrachten gegenereerd worden.

offtopic:
/slechte uitleg ;)
Zwaar en 32cm, ik kan me ook niet voorstellen dat het met dat stuur lekker rijden is op een CSL DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Beempje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Inderdaad wel voor de vorm. Ik zal dit proberen! Alleen wordt wel even wachten helaas op het product 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Is de Thrustmaster T300 RS GT een goede stap vooruit of ga ik weinig verschil merken? Een andere optie is de CSL Elite of de CSL DD icm de Mclaren GT3 inderdaad maar die is eigenlijk iets boven mijn budget.
Iedereen bedankt voor het advies, ik ben om en ga voor de CSL DD. Alleen jammer dat ie out of stock is al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Animal Mother schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Iedereen bedankt voor het advies, ik ben om en ga voor de CSL DD. Alleen jammer dat ie out of stock is al een tijdje.
Behalve deze :P Ligt er maar net aan hoe graag je 8nm wilt. Uiteindelijk sowieso natuurlijk, maar kost nu best wel wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnzoF schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Zwaar en 32cm, ik kan me ook niet voorstellen dat het met dat stuur lekker rijden is op een CSL DD.
Dat dus!

Ik moest de DD2 al naar 65% omhoog schroeven terwijl ik bij de Formula V2 de FFB op 45 a 50% heb staan.

Diameter en gewicht maken de Podium Porsche gewoon geen goede match voor een wheelbase die < dan pak hem beet 15Nm kan leveren. Dat betekent niet dat het onmogelijk is op een CSL-DD maar je gooit met een dergelijke setup wel een beetje de goede eigenschappen overboord en dat is zonde.

Voor mensen die op zoek zijn naar een rond stuur voor op de CSL-DD, bespaar jezelf de teleurstelling van de CSL-DD / Podium Porsche combo en kies voor een RS of het BMW stuurwiel of de R300 tenzij je de setup alleen maar hebt voor de mooi en er nooit mee racet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsnubje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Behalve deze :P Ligt er maar net aan hoe graag je 8nm wilt. Uiteindelijk sowieso natuurlijk, maar kost nu best wel wat extra.
En console support, kost je wat meer bij aanschaf maar de restwaarde is ook weer wat hoger en ze verkopen toch altijd iets makkelijker tweedehands al blijft momenteel de vraag groter dan het aanbod.

[ Voor 52% gewijzigd door R2D2 op 05-08-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Ik heb het clubsport f1 esport v2 stuur, .
Momenteel bezig met de beste button mapping voor f1 22. Ben ook op diverse fora aan het kijken voor tips en hoe andere de buttons hebben ingesteld. Zijn er tweakers die dit stuur hebben en wat is jouw fijnste button mapping?

Verplaatst naar (multi) f1 2022

[ Voor 197% gewijzigd door robb. op 05-08-2022 15:51 . Reden: Verplaatst naar een ander forum ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

rsnubje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Ja of deze :+. Ik heb mijn budget al flink opgerekt. Denk dat ik wacht op de CSL DD 5nm en eventueel later upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Animal Mother schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Ja of deze :+. Ik heb mijn budget al flink opgerekt. Denk dat ik wacht op de CSL DD 5nm en eventueel later upgrade.
Dacht dat de 5nm versie niet meer terug kwam.

Mensen kwamen er vrij snel achter dat je de adapter, waar je bij Fanatec 150 euro voor betaald, ook makkelijk zelf kon kopen voor 10 euro bij een random webshop. Sindsdien is de 5nm uit de schappen gehaald en kan je enkel nog de 8nm halen.

Kan het mis hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Beltoni schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Dacht dat de 5nm versie niet meer terug kwam.

Mensen kwamen er vrij snel achter dat je de adapter, waar je bij Fanatec 150 euro voor betaald, ook makkelijk zelf kon kopen voor 10 euro bij een random webshop. Sindsdien is de 5nm uit de schappen gehaald en kan je enkel nog de 8nm halen.

Kan het mis hebben hoor.
De 8Nm is ook al een tijdje niet verkrijgbaar... Alleen de PS-versie op 8Nm is soort van leverbaar, maar de rest is allemaal out of stock helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
Animal Mother schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Als je kijkt voor een DD wheel dan is de Moza r9 ook een aanrader. Ietsjes duurder maar wel betere FFB en bijna elk wheel kan erop aangesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Yorick Brinke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Als je kijkt voor een DD wheel dan is de Moza r9 ook een aanrader. Ietsjes duurder maar wel betere FFB en bijna elk wheel kan erop aangesloten worden!
Heb je deze zelf in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Yorick Brinke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Dat ziet er interessant uit. De R9 is zelfs iets goedkoper dan de DD pro. Ik zie echter maar 3 wheels van Moza. Wat bedoel je met dat bijna elke wheel er op aangesloten kan worden? Een Fanatec wheel gaat niet passen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
Animal Mother schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Dat ziet er interessant uit. De R9 is zelfs iets goedkoper dan de DD pro. Ik zie echter maar 3 wheels van Moza. Wat bedoel je met dat bijna elke wheel er op aangesloten kan worden? Een Fanatec wheel gaat niet passen lijkt me?
Fanatec is dan weer een aparte, want daar heb je een specifieke convertiekit voor nodig als ik het goed heb. Andere wielen kan je gewoon aansluiten op je wheelbase en met een USB op je pc.

Ik overweeg momenteel zelf ook de Moza R9, hopelijk eind deze maand binnen inclusief een rig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Panini op 06-08-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

De meeste stuurwielen die op de Moza gaan zijn echter wel een stuk duurder. En verkrijgbaarheid is ook nog een issue.

[ Voor 21% gewijzigd door rsnubje op 06-08-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Je moet de R9 dan wel vergelijken met de normale CSL DD van Fanatec. Aangezien de R9 geen PS compatibiliteit heeft en de DD Pro wel. Dan is het vergelijk, ook qua prijs, eerlijker.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Klopt, alleen als ik het zo lees overal gaat de normale DD niet of nauwelijks meer op voorraad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
Nee, een vriend van me heeft deze wel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
[...]

De moza heeft een quickrelease die met erg veel wielen past. uit mijn hoofd kan je zelfs fanatec wielen erop doen maar dan werken de wireless functies via kabel, dont quote me on that though.

Verder is er naast de wielen van moza ook simacube etc die allemaal compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21
Yorick Brinke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

De moza heeft een quickrelease die met erg veel wielen past. uit mijn hoofd kan je zelfs fanatec wielen erop doen maar dan werken de wireless functies via kabel, dont quote me on that though.

Verder is er naast de wielen van moza ook simacube etc die allemaal compatible zijn.
Dat gaat zover ik gezien heb in alle reviews niet lukken. Je kan het stuur zelf wel gewoon vervangen doordat het een standaard stuur met 6 bouten 70mm patroon werd gebruikt.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
thunder8 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Je moet de R9 dan wel vergelijken met de normale CSL DD van Fanatec. Aangezien de R9 geen PS compatibiliteit heeft en de DD Pro wel. Dan is het vergelijk, ook qua prijs, eerlijker.
Ik had al even snel ernaar gekeken, aangezien ik ook op de CSL DD zit te wachten qua beschikbaarheid, maar een CSL DD 8Nm met een McLaren GT3 v2 kost je grofweg 750,- met alles erbij. Een Moza R9 met een GS stuurtje zo'n 1050,- voordat je m in huis hebt (alle twee de meest voordelige formule-racing setup die qua kracht vergelijkbaar met elkaar zijn). Daarmee is ie dus wat duurder, als ik het zo lees nog niet overal helemaal lekker compatible mee qua software en je kan geen gebruik maken van het fanatec eco-systeem dat qua stuurtjes relatief interessant geprijst is. Kijk je naar andere merken stuurtjes, ben je al gauw 500,- of (veel) meer kwijt.

Voor alsnog kan Moza me dus nog niet echt overtuigen om die stap te maken en wacht ik dan liever totdat de CSL DD weer beschikbaar is, of (des noods) de duurdere DD Pro dan maar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@kroegtijger maar als je de Podium stuurtjes vergelijkt met bijvoorbeeld Ascher scheelt het niet zoveel meer. Tenminste die indruk heb ik, heb al lang niet meer gekeken hoe Fanatec geprijsd is maar dat Podium Porsche stuur kost toch ook iets van €700 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 10:30
Vergeet ook de Alpha Mini niet van Simagic. Als je het mij vraagt toch kwalitatief beter dan de Moza. In ieder geval op gebied van geluidproductie. Moza bestaat ook al langer, maar Simagic heeft wat mij betreft een beter track record.

Alpha Mini zit op 11 Nm en met het nieuwe FX wheel zit je op 1149 euro. Ja het is weer 100 euro duurder dan Moza, maar wat mij betreft ook dubbel en dwars waard.

Simwear is de importeur van Simagic voor Nederland en België. Op de website staat pre-order voor de nieuwe FX bundel, maar ik weet dat hij a.s. maandag weer een lading binnenkrijgt.
Zie: https://www.simwear.eu/en...a-mini-fx-bundle-preorder

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Als je in de meeste gevallen toch moet wachten/veel geld uit moet geven, wacht dan nog even op wat Asetek uit gaat brengen binnenkort, aangezien ze pas hun DD base/wheel hebben getoond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

rsnubje schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:19:
Als je in de meeste gevallen toch moet wachten/veel geld uit moet geven, wacht dan nog even op wat Asetek uit gaat brengen binnenkort, aangezien ze pas hun DD base/wheel hebben getoond.
Deze week lieten ze al wat spoilers zien. Het onderwerp ging over de quick release; maar je ziet al de DD-base en een paar stuurtjes (met display). Ik heb sinds een tijdje hun hydrauilische pedalen en die zijn best aardig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Luckeh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

Deze week lieten ze al wat spoilers zien. Het onderwerp ging over de quick release; maar je ziet al de DD-base en een paar stuurtjes (met display). Ik heb sinds een tijdje hun hydrauilische pedalen en die zijn best aardig.
[YouTube: Asetek SimSports Quick Release Sim Racing Wheel]
Dat is precies het filmpje waar ik op doelde 8) Het heeft zeker mijn interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
Ziet er uit een slim systeem en een mooie doorontwikkeling van de Simucube quick release. Wireless en toch geen batterij nodig.

Lijkt alleen wel een qc die specifiek is voor Asetek en dat zou dan misschien betekenen dat je hun stuurtjes niet op een andere base zou kunnen zetten. Dat zou jammer zijn, want hoe meer keus, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dawg schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:51:
@kroegtijger maar als je de Podium stuurtjes vergelijkt met bijvoorbeeld Ascher scheelt het niet zoveel meer. Tenminste die indruk heb ik, heb al lang niet meer gekeken hoe Fanatec geprijsd is maar dat Podium Porsche stuur kost toch ook iets van €700 of niet?
Klopt inderdaad, maar daar heb je ten minste ook nog de keuze om naar wat goedkopere opties te gaan, en mocht je willen kan je later altijd nog eens upgraden. Als een merk zoals Moza ook met een goedkope versie (200 a 250) van een formule-style stuurtje op de markt komt en hun software op orde gaat krijgen gaat het een echt serieuze kandidaat worden denk ik. Hun huidige formule-stuurtje zit veel dichter naar een Fanatec Formula V2.5x aan en ik denk dat ze daar iets te hoog mee inzetten. Als je een laagdrempelige instap naar DD biedt zoals Fanatec gedaan heeft, kan je denk ik een heel eind van die markt pakken op momenten zoals nu dat Fanatec (wederom) niet kan leveren. Nu is het prijsverschil nog dermate dat het niet echt een interessant alternatief biedt voor velen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
correcto schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:39:
Ziet er uit een slim systeem en een mooie doorontwikkeling van de Simucube quick release. Wireless en toch geen batterij nodig.

Lijkt alleen wel een qc die specifiek is voor Asetek en dat zou dan misschien betekenen dat je hun stuurtjes niet op een andere base zou kunnen zetten. Dat zou jammer zijn, want hoe meer keus, hoe beter.
Dat en dan met een connectie die veel minder gevoelig is voor problemen dan een pin die echt in een connector schuift zoals bij Fanatec. Een beetje een combi van hoe Simagic, ImmSource en Moza het doen icm de meest basale maar uiterst goed functionerende QR van Simucube.

Nog weer net iets verder doordacht / ontwikkeld dus en in de tussentijd is Fanatec nog steeds bezig met de QR2 op orde te krijgen voor een echte release :+

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 07-08-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:31
Ozza schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Let op. dat zijn de verkeerde rubber spacers. die zijn 85 hardness ipv 45!

Alleen in amazon UK te bestellen..
Inmiddels weer op voorraad bij amazon NL.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

en in de tussentijd is Fanatec nog steeds bezig met de QR2 op orde te krijgen voor een echte release :+
Dat is ook een project wat maar door blijft slepen inderdaad... Zal mij benieuwen of dat ding ooit nog eens gereleased zal worden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gaat denk net zo snel als thrustmaster met hun DD base. :+
Die blijven ook verdacht en lang stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:28
Haha ja gister besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

OMD

Ik wil op korte termijn beginnen met een stuurtje. Nu weet ik niet zeker of ik het lang ga doen en ik wil kijken of het wat is.

Ik heb begrepen dat de T300 een prima beginners stuurtje is maar heeft geen loadcell. De DD van Fanatec is beter maar met pedalen en stuur een stuk duurder maar het meest vervelende is, het is niet leverbaar en wat ik begrepen heb gaat dat nog wel even duren.

Is het een idee om voorlopig even te rijden met een T300 om te kijken of het wat is?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

OMD schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:47:
Ik wil op korte termijn beginnen met een stuurtje. Nu weet ik niet zeker of ik het lang ga doen en ik wil kijken of het wat is.

Ik heb begrepen dat de T300 een prima beginners stuurtje is maar heeft geen loadcell. De DD van Fanatec is beter maar met pedalen en stuur een stuk duurder maar het meest vervelende is, het is niet leverbaar en wat ik begrepen heb gaat dat nog wel even duren.

Is het een idee om voorlopig even te rijden met een T300 om te kijken of het wat is?
Sterker nog; als je nog niet zeker weet of je het blijft doen is een T300 een betere keuze vanwege de prijs. En het is een goede instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Ik ben 1,5 jaar geleden ‘ingestapt’ met een T300 RS GT. Erg leuk stuur, best oke krachtige force feedback om een gevoel te krijgen voor de hobby. En voor de aanschafprijs versus wat de hogere segmenten kosten waar je als je de hobby serieus gaat nemen toch wel op overstapt niet echt duur. Ben zelf overtuigd dat ik dit nog wel even leuk blijf vinden en spaar nu op het gemak voor een upgrade. Maar het is geen straf om zolang te moeten racen met de T300. Kan het met veel plezier aanbevelen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

OMD

Ik heb de t300 rs gt zojuist besteld. Ik zat daar al naar te kijken. Jullie duwden mij over het randje :)

Als ik het leuk vind verkoop ik deze in de toekomst en kan dan altijd nog overstappen naar een stapje hoger.

Dank

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
OMD schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:47:

De T300 heeft standaard een canonical brake mod wat een loadcell een beetje benadert op vlak van gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kroegtijger schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Ik had al even snel ernaar gekeken, aangezien ik ook op de CSL DD zit te wachten qua beschikbaarheid, maar een CSL DD 8Nm met een McLaren GT3 v2 kost je grofweg 750,- met alles erbij. Een Moza R9 met een GS stuurtje zo'n 1050,- voordat je m in huis hebt (alle twee de meest voordelige formule-racing setup die qua kracht vergelijkbaar met elkaar zijn).
Ik denk echter dat je die 2 stuurtjes niet met elkaar kan vergelijken. Als ik reviews bekijk van die 2 wielen dan zou je de Moza GS meer op het niveau van de Formula 2.5 van Fanatec kunnen plaatsen. Die zit natuurlijk op een heel ander prijsniveau dan de McLaren GT3 v2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Panini schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Ik denk echter dat je die 2 stuurtjes niet met elkaar kan vergelijken. Als ik reviews bekijk van die 2 wielen dan zou je de Moza GS meer op het niveau van de Formula 2.5 van Fanatec kunnen plaatsen. Die zit natuurlijk op een heel ander prijsniveau dan de McLaren GT3 v2.
Klopt, maar Moza heeft geen stuurtjes in de price-range van de McLaren GT3 v2. Dat is precies ook een van de problemen die erin zit. De base zelf iets ietjes duurder, maar daar kunnen de meeste mensen nog wel overheen stappen als de performance gelijk of iets beter is. Dat is momenteel nog niet helemaal het geval, want de software schiet nog wat te kort (zal vast wel verholpen gaan worden, maar is nog niet zo ver). Maar dan moet er nog een stuurtje op, en veel mensen willen toch graag een formule-style stuurtje... Dan wordt het wel snel een dure hobby bij Moza.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kroegtijger schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:40:
[...]

Klopt, maar Moza heeft geen stuurtjes in de price-range van de McLaren GT3 v2. Dat is precies ook een van de problemen die erin zit. De base zelf iets ietjes duurder, maar daar kunnen de meeste mensen nog wel overheen stappen als de performance gelijk of iets beter is. Dat is momenteel nog niet helemaal het geval, want de software schiet nog wat te kort (zal vast wel verholpen gaan worden, maar is nog niet zo ver). Maar dan moet er nog een stuurtje op, en veel mensen willen toch graag een formule-style stuurtje... Dan wordt het wel snel een dure hobby bij Moza.
Nee dat is wel erg jammer, is wel een roep vanuit mensen om een goedkoper F1 stuur uit te brengen, of een GT3 stijl stuur vanuit Moza. Goedkoopste optie is het CS stuurwiel van hen, maar dat is het (in mijn mening) dan weer net niet.

Het maakt het niet makkelijker moet ik zeggen. Ondertussen al tussen tig reviews geswitcht van Moza, Cammus en Simmagic. Keuze ligt nu voornamelijk nog tussen Moza R9 met een CS of GS Formula Wheel en Simagic Alpha Mini & FX Wheel bundle.

Prijs van de bundel komt iets beter uit voor de R9 + GS [960] vs de Simagic Alpha Mini & FX Wheel bundle. [1149]. Verschil kan weer in de pedalen worden gestopt. :)

Naast Fanatecz zijn er niet nog andere opties in die prijsrange voor een DD-base

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
@Panini Klopt en dat weet Fanatec ook prima natuurlijk. Die hebben zichzelf in een enorm goede positie gezet door een volledige range te bieden tegen een scherpe prijs.

De concurrentie heeft in dat segment naar mijn mening enorm de boot gemist. Simucube en vergelijkbaar richten zich alleen maar op de bovenkant van de markt en laten het midden volledig links liggen, terwijl Logitech en Thrustmaster de onderkant goed bedienen, maar in het midden-segment eigenlijk tekort komen. Fanatec is de enige die daar voor alsnog echt een stevige positie inneemt en dus zit iedereen zo'n beetje te wachten op wanneer de boys weer eens voorraad hebben...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik gok dat waar Asetek mee komt in eerste instantie ook best aan de prijs zal zijn, maar die kwamen bij de pedalen ook al vrij snel met een betaalbare optie, dus ik ben benieuwd. Als je geen haast hebt, zou ik echt even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Zijn er geen mods voor de T150? Heb even zitten kijken maar zie niet echt wat online staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
kroegtijger schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:13:
@Panini Klopt en dat weet Fanatec ook prima natuurlijk. Die hebben zichzelf in een enorm goede positie gezet door een volledige range te bieden tegen een scherpe prijs.

De concurrentie heeft in dat segment naar mijn mening enorm de boot gemist. Simucube en vergelijkbaar richten zich alleen maar op de bovenkant van de markt en laten het midden volledig links liggen, terwijl Logitech en Thrustmaster de onderkant goed bedienen, maar in het midden-segment eigenlijk tekort komen. Fanatec is de enige die daar voor alsnog echt een stevige positie inneemt en dus zit iedereen zo'n beetje te wachten op wanneer de boys weer eens voorraad hebben...
je vergeet helemaal de thrustmaster DD!

🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:00:
[...]
je vergeet helemaal de thrustmaster DD!

🤣
Die zijn ze zelf ook al vergeten :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ik had geen zin meer om te wachten tot de CSL DD ooit op voorraad komt en heb zojuist de DD pro met de McLaren GT3 stuur besteld. Mooie upgrade voor mijn 15 jaar oude G25. :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Goedenavond,
Laat ik mij hier ook eens melden.
Sinds een tijdje na jaren niet geracet te hebben weer volop gegrepen door het racevirus, en vandaag voor een mooie prijs een Fanatec setje (CSL Elite v1.1 base, WRC stuurtje en CSR Elite pedalen met loadcell) aangeschaft.
Nu volop oefenen om mee te kunnen komen zodat ik eens wat online races kan gaan proberen.
Met controller ging het redelijk, nu na een paar uur proberen kom ik al aardig in de buurt van mijn tijden met de controller, dus de verbetering komt eraan,

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GAEvakYD
Vanmorgen de pre-order van de Simagic FX ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgJiVOboLNwvmCVWYnIiErWnRAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSakAr5KJVqcazNQFowe3Eds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt3NpkCt_YaSb6MhrX-E_MHxZLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r54oTOJt7tYiFKkjcW9iO5xy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VbqGtnWYcewtdV4EI-nlUc1N9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skspIoxEXMdpSzOJ3KLKSShC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3zLXPZxNytOTjmAeZt30yNuEJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fcEqs1N67kHqqsnWp0EUczZ.jpg?f=fotoalbum_large

Damm wat een super gaaf en fijn stuur is dit. Lijkt iets natuurlijker in mijn handen te liggen dan de GT4c voorganger.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 08:37
GAEvakYD schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:50:
Vanmorgen de pre-order van de Simagic FX ontvangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Damm wat een super gaaf en fijn stuur is dit. Lijkt iets natuurlijker in mijn handen te liggen dan de GT4c voorganger.
Ziet er goed uit, ikzelf zit er aan te denken om ook mijn GT4 in te wisselen voor een FX. Echter zie ik het e.e.a. voorbijkomen over een FX Pro met geïntegreerd schermpje. Nu gebruik ik nog de oplossing van van KGL Creation Lab. Hoe is de bouwkwaliteit t.o.v. de GT4? Mis jij de alcantara handvaten of niet?

Voordat ik overstap naar de FX moet ik helaas eerst mijn wheelbase vervangen, de FX (Pro) werkt helaas niet op de M10...

• GAEvakYD
koening schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Ziet er goed uit, ikzelf zit er aan te denken om ook mijn GT4 in te wisselen voor een FX. Echter zie ik het e.e.a. voorbijkomen over een FX Pro met geïntegreerd schermpje. Nu gebruik ik nog de oplossing van van KGL Creation Lab. Hoe is de bouwkwaliteit t.o.v. de GT4? Mis jij de alcantara handvaten of niet?

Voordat ik overstap naar de FX moet ik helaas eerst mijn wheelbase vervangen, de FX (Pro) werkt helaas niet op de M10...
Bouwkwaliteit voelt gelijkwaardig als met de Gt4. De knoppen voelen wel iets anders aan. Niet minder, maar anders. De Gt4 had zachte push knoppen. De FX heeft wat meer harde druk knoppen waar je een duidelijke klik voelt.

Mijn Gt4 had al geen alcantara meer. De laatste versie had daar ook al rubber als handvaten. Wel had dat rubber een licht motiefje/structuur en de FX is helemaal glad rubber. Maar aan grip etc merk ik geen verschil. Ook omdat ik sowieso met handschoenen rijdt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik heb over de periode van een week of 6 onderstaande load cell pedalen gemaakt naar een ontwerp welke ik een aantal jaar geleden ben tegen gekomen. De bedoeling was dit al eerder te realiseren echter is het er toen niet van gekomen. Mijn simrace carrière is pril, maar ik merkte dat de pedalen van het Logitech (leen) setje niet optimaal zijn. Ik dacht, dat kan beter en vervolgens herinnerde ik mij deze plannen.

Het zijn beide load cell pedalen. De rem is een 100KG en het gaspedaal 20KG. Deze worden aangestuurd via een Leo Bodnar LC-USB i.c.m. LC-AMP. Ik heb voor nu gekozen om geen koppelingspedaal te maken aangezien ik voornamelijk ACC speel.

Volgende is focus op wat finetunen en dan waarschijnlijk een rig bouwen/kopen. In mijn huidige positie kan ik nu niet genoeg kracht leveren ten aanzien van zit positie (bureau).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XkNfIavDGy2olvjnq9CW-J12Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EktOhs5X9aBQR5KL4jmB4fk0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik speel al tijden F1 (op PC en soms koop ik ook de PS versie, heb nu een PS5). Ik heb een tijd een Logitech G29 gehad, maar speelde toen achter mijn bureau, met bureaustoel. Dat was zeker niet ideaal en (ik denk daardoor) ook niet erg leuk om te doen.

Daarnaast was ik met controller echt vele male sneller, waardoor ik toch vaak geneigd was om de controller erbij te pakken en die te gebruiken. Nu ik weer wat meer F1 22 speel zit ik er toch over te denken om weer een stuurtje te kopen. Dit keer haal ik ook een Playseat, vanwege een gebrek aan ruimte zal dit de Playseat Challenge worden zodat ik hem eenvoudig kan opbergen. Is er voor de Playseat Challenge nog een alternatief dat wellicht goedkoper is (of waarvan de prijs/kwaliteit verhouding beter is)?

Omdat ik denk dat voor een 55" OLED spelen lekkerder speelt dan voor een 34" monitor wil ik de mogelijkheid hebben om zowel op PS5 als op PC te kunnen gamen. Ik vond de Logitech G29 niet slecht, maar ik vond de pedalen ook weer niet geweldig. Omdat ik met name F1 spellen speel zou ik het liefst ook een F1 stuur willen gebruiken. Dan kom ik denk ik al snel uit bij een Thrustmaster T300 met een F1 stuur add-on, of zijn er alternatieven? Ik vind het totaalplaatje dan wel behoorlijk prijzig. Zeker omdat ik lees dat de pedalen bij de T300 niet top zijn (geen loadcell).

Vorige keer zat het koppeling pedaal me eigenlijk ook wel in de weg, dus misschien is de T300 RS een betere optie voor me, die heeft namelijk maar 2 pedalen. Nadeel is dan natuurlijk dat mocht ik een keer een ander racespel willen doen waarbij je een derde pedaal wil gebruiken dat dit lastig wordt.

Wat zouden jullie aanraden, of zijn er nog andere setjes die een beetje in dezelfde prijsklasse liggen (of het liefst lager) die jullie aanraden?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
panomi schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:21:
Ik heb over de periode van een week of 6 onderstaande load cell pedalen gemaakt naar een ontwerp welke ik een aantal jaar geleden ben tegen gekomen. De bedoeling was dit al eerder te realiseren echter is het er toen niet van gekomen. Mijn simrace carrière is pril, maar ik merkte dat de pedalen van het Logitech (leen) setje niet optimaal zijn. Ik dacht, dat kan beter en vervolgens herinnerde ik mij deze plannen.

Het zijn beide load cell pedalen. De rem is een 100KG en het gaspedaal 20KG. Deze worden aangestuurd via een Leo Bodnar LC-USB i.c.m. LC-AMP. Ik heb voor nu gekozen om geen koppelingspedaal te maken aangezien ik voornamelijk ACC speel.

Volgende is focus op wat finetunen en dan waarschijnlijk een rig bouwen/kopen. In mijn huidige positie kan ik nu niet genoeg kracht leveren ten aanzien van zit positie (bureau).

[Afbeelding]
Impressive! Heb je toevallig ook foto's van het proces? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Beempje schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Impressive! Heb je toevallig ook foto's van het proces? :)
Ik heb alleen onderstaande begin foto met de onderdelen :). Eigenlijk niet aan gedacht om het tussendoor vast te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7Oj0MqE-__fcYUhHQFJtArgQiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2k1tk4STFHxCGOxgrVWjPOcF.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk veel boutjes en moertjes niet nodig gehad, maar beter teveel dan te weinig. Mede omdat de bill of materials niet geheel correct was.

Ik heb ook nog een PCB gemaakt waar de Leo Bodnar modules opkomen om vervolgens de pedalen via RJ45 connectoren te koppellen. Deze komt ergens volgende week binnen en dan kan ik het e.e.a. in elkaar zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8VHXQA8r7M07dd81-7OyUtmXBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E3gO2E7GDoRUoO2AnVNLfvbf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
panomi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb alleen onderstaande begin foto met de onderdelen :). Eigenlijk niet aan gedacht om het tussendoor vast te leggen.

[Afbeelding]
Hoe heb je al dat metaal zo op maat gekregen? Is dat besteld oid, of heb je zelf toegang tot de nodige machines?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

miicker schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:02:
Ik speel al tijden F1 (op PC en soms koop ik ook de PS versie, heb nu een PS5). Ik heb een tijd een Logitech G29 gehad, maar speelde toen achter mijn bureau, met bureaustoel. Dat was zeker niet ideaal en (ik denk daardoor) ook niet erg leuk om te doen.

Daarnaast was ik met controller echt vele male sneller, waardoor ik toch vaak geneigd was om de controller erbij te pakken en die te gebruiken. Nu ik weer wat meer F1 22 speel zit ik er toch over te denken om weer een stuurtje te kopen. Dit keer haal ik ook een Playseat, vanwege een gebrek aan ruimte zal dit de Playseat Challenge worden zodat ik hem eenvoudig kan opbergen. Is er voor de Playseat Challenge nog een alternatief dat wellicht goedkoper is (of waarvan de prijs/kwaliteit verhouding beter is)?

Omdat ik denk dat voor een 55" OLED spelen lekkerder speelt dan voor een 34" monitor wil ik de mogelijkheid hebben om zowel op PS5 als op PC te kunnen gamen. Ik vond de Logitech G29 niet slecht, maar ik vond de pedalen ook weer niet geweldig. Omdat ik met name F1 spellen speel zou ik het liefst ook een F1 stuur willen gebruiken. Dan kom ik denk ik al snel uit bij een Thrustmaster T300 met een F1 stuur add-on, of zijn er alternatieven? Ik vind het totaalplaatje dan wel behoorlijk prijzig. Zeker omdat ik lees dat de pedalen bij de T300 niet top zijn (geen loadcell).

Vorige keer zat het koppeling pedaal me eigenlijk ook wel in de weg, dus misschien is de T300 RS een betere optie voor me, die heeft namelijk maar 2 pedalen. Nadeel is dan natuurlijk dat mocht ik een keer een ander racespel willen doen waarbij je een derde pedaal wil gebruiken dat dit lastig wordt.

Wat zouden jullie aanraden, of zijn er nog andere setjes die een beetje in dezelfde prijsklasse liggen (of het liefst lager) die jullie aanraden?
Ik denk dat de T300 tegenwoordig het minimale is wat Thrustmaster aan producten heeft. Voorheen hadden ze ook een T150 maar volgens mij is die niet meer verkrijgbaar.

Voor zover ik weet ontlopen de Thrustmaster T300 en de Logitech G29 elkaar niet veel in prijs, dus als je dat toch te duur vindt zul je tweedehands moeten gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
dawg schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat de T300 tegenwoordig het minimale is wat Thrustmaster aan producten heeft. Voorheen hadden ze ook een T150 maar volgens mij is die niet meer verkrijgbaar.

Voor zover ik weet ontlopen de Thrustmaster T300 en de Logitech G29 elkaar niet veel in prijs, dus als je dat toch te duur vindt zul je tweedehands moeten gaan kijken.
De T150 pro en de T300 GT hebben de betere pedalen volgens mij, dus nog wel iets om op te letten als je voor Thrustmaster gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Gewoon een (loadcell) mod doen op die dingen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Philip Ross schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

De T150 pro en de T300 GT hebben de betere pedalen volgens mij, dus nog wel iets om op te letten als je voor Thrustmaster gaat.
Ik zou denk ik dan voor de meest goedkope versie gaan, en er daarna een knap setje loadcells bij halen. De Pro / GT hebben inderdaad betere pedalen, maar ook de betere versies voldoen naar mijn mening niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Ik zou denk ik dan voor de meest goedkope versie gaan, en er daarna een knap setje loadcells bij halen. De Pro / GT hebben inderdaad betere pedalen, maar ook de betere versies voldoen naar mijn mening niet.
Dan verdubbel je wel echt even de prijs van de set.
Als je voor vergelijkbaar/iets duurder de betere versie kan krijgen is het de moeite wel waard om er op te letten. Als je er serieus voor moet bijbetalen niet, dan is de loadcel variant waarschijnlijk de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Philip Ross schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Dan verdubbel je wel echt even de prijs van de set.
Beetje afhankelijk van welke je kiest. Bij een T150 : Ja, dat verdubbelt (makkelijk) de prijs
Als je voor vergelijkbaar/iets duurder de betere versie kan krijgen is het de moeite wel waard om er op te letten. Als je er serieus voor moet bijbetalen niet, dan is de loadcel variant waarschijnlijk de betere optie.
Beetje afhankelijk van je doelstelling naar mijn idee. Is je doel om een spelletje te spelen, dan kan je wel af met de meegeleverde rommel. Wil je echt gaan sim-racen, dan zou ik toch echt naar loadcells kijken. Het kost wat meer, maar het is elke stuiver dubbel en dwars waard imho

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

Beetje afhankelijk van welke je kiest. Bij een T150 : Ja, dat verdubbelt (makkelijk) de prijs
Het ging over een G29 of alternatieven. Dan heb je het over €200-250.
Een standaard loadcel set kost al snel €200+
[...]

Beetje afhankelijk van je doelstelling naar mijn idee. Is je doel om een spelletje te spelen, dan kan je wel af met de meegeleverde rommel. Wil je echt gaan sim-racen, dan zou ik toch echt naar loadcells kijken. Het kost wat meer, maar het is elke stuiver dubbel en dwars waard imho
Ook voor een simpel spelletje ga je dat verschil wel merken hoor. En zeker tweedehands kan het in kosten zo goed als niets verschillen. Waarom zou je dan voor de slechtere optie gaan?

Als je echt serieus wil simracen ga je ook niet voor een stuurtje van €250 + €200 voor LC pedalen maar in 1 keer voor een Fanatec DD met LC pedalen aangezien je sowieso meer kwijt gaat zijn aan frame, stoel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Philip Ross schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
Als je echt serieus wil simracen ga je ook niet voor een stuurtje van €250 + €200 voor LC pedalen maar in 1 keer voor een Fanatec DD met LC pedalen aangezien je sowieso meer kwijt gaat zijn aan frame, stoel etc.
Ja, dat is ook (deels) wel waar. Zeker de T150 valt dan eigenlijk wel gelijk als serieuze optie af. Leuk ding om te zien of sim-racen iets voor je is, maar zodra je die vraag met "ja" beantwoord ga je meteen al naar iets beters kijken. Dat rechtvaardigd LC's dan weer niet helemaal natuurlijk.
Weet je nog totaal niet of je het uberhaupt wel leuk gaat vinden, dan is het een prima instapper die door zijn beperkte kracht ook nog eens goed op het bureau te bevestigen. Daarnaast kan je ook eenvoudig een upgrade naar LC's doen op PC en later een base + wheel aanschaffen. Houdt de kosten nog wat te overzien dan.

De T300 is nog best aardig, maar kan ook niet op tegen een CSL DD of vergelijkbaar. Een T300 met loadcells is echter wel weer een setup die je niet direct zou hoeven te gaan upgraden naar DD mocht je m al hebben staan. Als je alles nu nieuw zou moeten gaan aanschaffen is het weer een ander verhaal; dan zou ik toch direct naar een DD gaan kijken.

2e hands is altijd wel vrij lastig. Het aanbod is beperkt en daardoor de prijs redelijk hoog. Tja, als je dan toch al een pak geld op tafel gooit, zou ik denk ik toch liever wat meer neertellen voor nieuw, maar da's een persoonlijke afweging uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Ja, dat is ook (deels) wel waar. Zeker de T150 valt dan eigenlijk wel gelijk als serieuze optie af. Leuk ding om te zien of sim-racen iets voor je is, maar zodra je die vraag met "ja" beantwoord ga je meteen al naar iets beters kijken. Dat rechtvaardigd LC's dan weer niet helemaal natuurlijk.
Weet je nog totaal niet of je het uberhaupt wel leuk gaat vinden, dan is het een prima instapper die door zijn beperkte kracht ook nog eens goed op het bureau te bevestigen. Daarnaast kan je ook eenvoudig een upgrade naar LC's doen op PC en later een base + wheel aanschaffen. Houdt de kosten nog wat te overzien dan.

De T300 is nog best aardig, maar kan ook niet op tegen een CSL DD of vergelijkbaar. Een T300 met loadcells is echter wel weer een setup die je niet direct zou hoeven te gaan upgraden naar DD mocht je m al hebben staan. Als je alles nu nieuw zou moeten gaan aanschaffen is het weer een ander verhaal; dan zou ik toch direct naar een DD gaan kijken.

2e hands is altijd wel vrij lastig. Het aanbod is beperkt en daardoor de prijs redelijk hoog. Tja, als je dan toch al een pak geld op tafel gooit, zou ik denk ik toch liever wat meer neertellen voor nieuw, maar da's een persoonlijke afweging uiteraard.
2de hands word momenteel gedumpt.

En tsja. Ik heb 2 jaar met plezier zitten stuiteren in een playseat met een g25/g29 en een buttkicker. Maar daarna toch gelijk voor een serieuze setup gegaan. Ik ben nogal sterk, dus de playseat kraakte naar alle kanten en boog. En rally rijden durfde ik al helemaal niet. G25 aan een tafel was een ramp (reflex matig tilde ik stuur + tafel op aan het stuur bij elke crash)...

Het is een hobby waar je helaas niet voor een duppie op de eerste rang zit. Zelfs de meeste zelfbouw rigs uit hout oid worden tzt vanzelf ook geupgrade naar alu.

De eerste opstap naar goed is dd + loadcell. Er zijn nu veel leuke opties, die relatief betaalbaar zijn.

Edit: flashback: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSRL2pPj25-xxGraFtmZRfs5P-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQy9KBVCkHtQVnpf6ssM1h7O.jpg?f=fotoalbum_large let niet op het scherm, vr all the way 😉. Rare foto, scherm is 65", maar je ziet het er zo niet aan af 😆

[ Voor 10% gewijzigd door Darkangle op 15-08-2022 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

2de hands word momenteel gedumpt.

En tsja. Ik heb 2 jaar met plezier zitten stuiteren in een playseat met een g25/g29 en een buttkicker. Maar daarna toch gelijk voor een serieuze setup gegaan. Ik ben nogal sterk, dus de playseat kraakte naar alle kanten en boog. En rally rijden durfde ik al helemaal niet. G25 aan een tafel was een ramp (reflex matig tilde ik stuur + tafel op aan het stuur bij elke crash)...

Het is een hobby waar je helaas niet voor een duppie op de eerste rang zit. Zelfs de meeste zelfbouw rigs uit hout oid worden tzt vanzelf ook geupgrade naar alu.

De eerste opstap naar goed is dd + loadcell. Er zijn nu veel leuke opties, die relatief betaalbaar zijn.

Edit: flashback: [Afbeelding] let niet op het scherm, vr all the way 😉. Rare foto, scherm is 65", maar je ziet het er zo niet aan af 😆
Het grote "probleem" waar iedereen die eraan begint tegenaan loopt is toch weer die rig die erbij hoort. Je zit gewoonweg al snel aan 400 a 500 euro. Komt nog een stoel bij a 275 en dan nog je LC, DD en wheel voor respectievelijk 200, 400 en 200 euro. Zit je al gauw op zo'n 1600 a 1700 met verzendkosten en alle aanvullende rommel en heb je niets bijzonders verder in huis gehaald. Wel iets waar je jaren en jaren mee vooruit kan, maar niets echt high-end.

Komt uiteraard je pc of console nog bij, beeldscherm(en) met mounting en/of VR-bril komt er nog bij.... al met al geen goedkope hobby.

Dan is een upgrade-trajectje uitstippelen zodat je die kosten wat kan verdelen voor veel mensen zeer aantrekkelijk.

Ik zou dan beginnen bij de bekerhouder gevolgd door de rig. Dat is toch de basis waar alles op / aan komt. Loadcells of een DD is zinloos als je die vervolgens nergens fatsoenlijk op kan bevestigen, daarna pedalen upgraden, en dan base+wheel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Alles tegelijk is ook een optie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:19:
Alles tegelijk is ook een optie 😉
Als je het geld, de ruimte en een meewerkende vrouw/vriendin hebt is het zeker de mooiste optie natuurlijk :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Als je het geld, de ruimte en een meewerkende vrouw/vriendin hebt
Zijn die niet alle 3 mutually exclusive? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:42
kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Als je het geld, de ruimte en een meewerkende vrouw/vriendin hebt is het zeker de mooiste optie natuurlijk :P
Pick 2. 3 is een illusie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
EnzoF schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Zijn die niet alle 3 mutually exclusive? :*)
Of je neemt een vrouw die ook gamer is, en dus soms ook mee rijd 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21
Geld en ruimte: zelf voor zorgen, het 3e in het ongewisse laten tot het aangeleverd is O-)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:06:
Geld en ruimte: zelf voor zorgen, het 3e in het ongewisse laten tot het aangeleverd is O-)
Ik knijp hem, net 2 grote simlab dozen binnen gekregen.....🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ik knijp hem, net 2 grote simlab dozen binnen gekregen.....🥲
Bosje bloemen op tafel en roepen "voor dit geld kon ik hem niet laten staan"... niet roepen dat ie in de aanbieding was want dan wordt het een leugentje (tenzij het om dat bosje bloemen ging) :+

Pagina: 1 ... 96 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.