Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 97 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Bosje bloemen op tafel en roepen "voor dit geld kon ik hem niet laten staan"... niet roepen dat ie in de aanbieding was want dan wordt het een leugentje (tenzij het om dat bosje bloemen ging) :+
Ze was al pissed omdat ik een rig + dd, etc gekocht had voor iets meer dan ze dacht zonder overleg.

Wat er nu binnenkwam zijn non essential onderdelen en kleine dingen (telt razend snel op).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Darkangle schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Ze was al pissed omdat ik een rig + dd, etc gekocht had voor iets meer dan ze dacht zonder overleg.

Wat er nu binnenkwam zijn non essential onderdelen en kleine dingen (telt razend snel op).
Ik heb mijn rig destijds ook binnen gesmokkeld onder het mom van een bekerhouder met een klein beetje bevestigingsmateriaal. Tot op zekere hoogte kwam ik er goed mee weg... Plots had ze met vriendinnen nog even een weekendje weg geboekt, onder het mom van "jij koopt ook van alles" :')

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:58
kroegtijger schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Ik heb mijn rig destijds ook binnen gesmokkeld onder het mom van een bekerhouder met een klein beetje bevestigingsmateriaal. Tot op zekere hoogte kwam ik er goed mee weg... Plots had ze met vriendinnen nog even een weekendje weg geboekt, onder het mom van "jij koopt ook van alles" :')
Dat is win-win, nog een weekendje 'me-time' in de simrig _/-\o_

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

Of dienst met oppassen offspring 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
TiezZ_BE schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

:X Ik durfde het niet hardop te zeggen, maar dacht precies hetzelfde :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
Darkangle schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ik knijp hem, net 2 grote simlab dozen binnen gekregen.....🥲
En gewoon zeggen dat ie op het plaatje er kleiner uitzag :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
kroegtijger schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

hahahaha, ik had een deal gemaakt met de vrouw. Zij wilde perse een kastje voor onder de tv en ik dus een sim. Alleen was het kastje al weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hmz, ik wilde mijn ouwe T300 met alcantara stuurtje nog eens afstoffen nu ik een Xbox One X en een 65 inch TV over heb.

Blijkt dat ding niet compatibel te zijn met een Xbox.

Balen dit. Wilde na jaren nog eens racen en kijken of dat nog altijd goed bevalt en omdat ik er nu eindelijk plaats voor heb misschien een simrig bij kopen.

Maargoed, mijn T300 base blijkt niet te werken op de xbox. Dus ik moet een TX base hebben. Die hetzelfde is alleen dan voor de xbox. Of een TS-XW, die wat beter is.

Nu is alleen 1 ding mij niet duidelijk, ik las dat de playstation compatibiliteit in de base zit en voor xbox in het stuur.

Op de site van thrustmaster staat dat mijn 599xx stuur compatibel is met de xbox.

Waarom werkt de T300 dan niet?
En als ik een tx base of xw base koop, met dit stuur, werkt het dan op zeker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:21

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

vosss schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:01:
Hmz, ik wilde mijn ouwe T300 met alcantara stuurtje nog eens afstoffen nu ik een Xbox One X en een 65 inch TV over heb.

Blijkt dat ding niet compatibel te zijn met een Xbox.

Balen dit. Wilde na jaren nog eens racen en kijken of dat nog altijd goed bevalt en omdat ik er nu eindelijk plaats voor heb misschien een simrig bij kopen.

Maargoed, mijn T300 base blijkt niet te werken op de xbox. Dus ik moet een TX base hebben. Die hetzelfde is alleen dan voor de xbox. Of een TS-XW, die wat beter is.

Nu is alleen 1 ding mij niet duidelijk, ik las dat de playstation compatibiliteit in de base zit en voor xbox in het stuur.

Op de site van thrustmaster staat dat mijn 599xx stuur compatibel is met de xbox.

Waarom werkt de T300 dan niet?
En als ik een tx base of xw base koop, met dit stuur, werkt het dan op zeker??
Met dit ding werkt alles, op elke console 8) Is alleen wel aan de prijs.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Oké, welke Tweaker raced zo agressief dat hij er zoveel sturen doorheen jaagt? :+
https://www.marktplaats.n...tmx-t80-racestuur-pedalen

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

miicker schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:37:
Oké, welke Tweaker raced zo agressief dat hij er zoveel sturen doorheen jaagt? :+
https://www.marktplaats.n...tmx-t80-racestuur-pedalen
Geen idee, zou het dezelfde zijn? :+ (#2) Dan snap ik het wel, die game is frustererend.

[ Voor 4% gewijzigd door rsnubje op 17-08-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rsnubje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Met dit ding werkt alles, op elke console 8) Is alleen wel aan de prijs.
Ik wist niet eens dat zoiets bestond!

Iemand ervaring met dat ding? Aan de prijs, maar alsnog goedkoper dan een TX tweedehands.

Heb je met zo'n extra ding geen extra lag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
vosss schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:57:
[...]

Iemand ervaring met dat ding? Aan de prijs, maar alsnog goedkoper dan een TX tweedehands.

Nee werkt best prima heb hem ook gebruikt, maar vind het zelf simpelweg onhandig, zeker nadat fanatec kwam met de csl dd pro (ik race op de ps5 en pc)
Maar kwa lag merk je helemaal niks van echt wel een goed apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
vosss schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:57:
[...]

Ik heb er een tijdje eentje gebruikt om mijn G29 te laten werken op mijn Xbox. Werkte prima. Geen extra lag.

Enige is dat niet alle knoppen werkten omdat je je via dat kastje voordoet als een ander (compatible) stuurtje. De G29 heeft een paar knoppen die de Xbox variant niet heeft, dus die knoppen werkten dan niet. Maar dat zal verschillen per merk/type. De PS button etc werden wel gewoon netjes gemapped naar de Xbox knop etc.

En het aansluiten moet je even doorhebben (maar dat staat ook beschreven op hun site). Je moest dan het stuurtje aansluiten (met de power aan) met een Xbox controller (met power uit) ook aangesloten op dat kastje. Dan pas je Xbox aanzetten. Ofzo. Het luistert nogal nauw, als je t niet in precies de juiste volgorde doet dan werkt het niet. Maar dat moet je even een keertje gedaan hebben en dan is t easy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Thanks voor de verduidelijking beiden!

Jammer dat ze pas vanaf september leveren. Zeker een optie dan als het zo goed werkt.

• kroegtijger
vosss schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:39:
Thanks voor de verduidelijking beiden!

Jammer dat ze pas vanaf september leveren. Zeker een optie dan als het zo goed werkt.
Het is al heel wat dat ze uberhaupt weer leveren. Zijn langdurig niet verkrijgbaar geweest

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:32
panomi schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:21:
Ik heb over de periode van een week of 6 onderstaande load cell pedalen gemaakt naar een ontwerp welke ik een aantal jaar geleden ben tegen gekomen. De bedoeling was dit al eerder te realiseren echter is het er toen niet van gekomen. Mijn simrace carrière is pril, maar ik merkte dat de pedalen van het Logitech (leen) setje niet optimaal zijn. Ik dacht, dat kan beter en vervolgens herinnerde ik mij deze plannen.

Het zijn beide load cell pedalen. De rem is een 100KG en het gaspedaal 20KG. Deze worden aangestuurd via een Leo Bodnar LC-USB i.c.m. LC-AMP. Ik heb voor nu gekozen om geen koppelingspedaal te maken aangezien ik voornamelijk ACC speel.

Volgende is focus op wat finetunen en dan waarschijnlijk een rig bouwen/kopen. In mijn huidige positie kan ik nu niet genoeg kracht leveren ten aanzien van zit positie (bureau).

[Afbeelding]
Heb je hier misschien meer info over(tekeningen o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, maar ik zou graag eens een Fanatec (Gran Turismo) DD Pro uitproberen, mij om het even of het de 5nm of 8nm is, maar ik wil gaag ervaren hoe direct-drive aanvoelt. Nu ben ik eigenlijk gewoon opzoek naar een fysieke winkel (100km rondom Rotterdam). Misschien heel old-skool, maar voor ik bijna 1000 euro stuk sla op een set wil ik het toch eigenlijk eerst even aanraken :D

Mijn shortlist bestaat nu uit de Fanatec Gran Turismo DD Pro Premium Bundle en de Thrustmaster T-GT II met de T-LCM pedalen. Die T-GT II moet ik ook nog uitproberen, maar dat kan geloof ik gewoon bij de Coolblue of Informatique.

Als iemand nog een hele sterke mening heeft waarom ik voor de Fanatec of de Thrustmaster moet gaan dan hoor ik dat graag. Ook wat betreft profielen instellen in games (PC). Ik was niet van plan de hele dag in iRacing te gaan hangen, maar ook zo nu en dan lekker casual Forza spelen en op z'n tijd ook GT7.

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 20-08-2022 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Gisteren een TX base op de kop kunnen tikken voor 100 euro. Die hub is waarmee ik mijn T300 base op de xbox zou kunnen gebruiken is momenteel niet leverbaar.

Dus voor relatief weinig geld kan ik nu in elk geval nog eens racen en kijken of ik dat nog net zo leuk vind als 10 jaar geleden.

Vond het toch te duur worden om een nieuwe te kopen, dus tweedehands hier in de buurt die base gevonden.

Nu nog even kijken wat ik ga racen, assetto corsa of competizione of project cars 2. Deel 3 is naar ik begreep veel te arcade.

Zag wel dat forza motorsport 7 niet meer beschikbaar is, iets met licenties of iets. Jammer, die had ik graag ook getest.

Dus eerst maar eens kijken hoe het bevalt en dan denk ik dat ik op termijn eens ga kijken voor een Treq One rig voor op zolder met een 65 inch TV die nu niks staat te doen.

Het testen doe ik op een klein 27 inch schermpje, dat volstaat nu ook prima om erachter te komen of het bevalt en dan hoef ik die zware tv niet naar beneden te sjouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
ConZito schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:30:
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, maar ik zou graag eens een Fanatec (Gran Turismo) DD Pro uitproberen, mij om het even of het de 5nm of 8nm is, maar ik wil gaag ervaren hoe direct-drive aanvoelt. Nu ben ik eigenlijk gewoon opzoek naar een fysieke winkel (100km rondom Rotterdam). Misschien heel old-skool, maar voor ik bijna 1000 euro stuk sla op een set wil ik het toch eigenlijk eerst even aanraken :D

Mijn shortlist bestaat nu uit de Fanatec Gran Turismo DD Pro Premium Bundle en de Thrustmaster T-GT II met de T-LCM pedalen. Die T-GT II moet ik ook nog uitproberen, maar dat kan geloof ik gewoon bij de Coolblue of Informatique.

Als iemand nog een hele sterke mening heeft waarom ik voor de Fanatec of de Thrustmaster moet gaan dan hoor ik dat graag. Ook wat betreft profielen instellen in games (PC). Ik was niet van plan de hele dag in iRacing te gaan hangen, maar ook zo nu en dan lekker casual Forza spelen en op z'n tijd ook GT7.
Informatique ;) die hebben ook Simucubes staan = DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Sinny schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Informatique ;) die hebben ook Simucubes staan = DD
Mooi, dan ga ik daar even langs :)

Ik heb direct nog even een poging gedaan om up to speed te komen met wat ik nu wil. En ik heb het volgende bedacht. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat mijn "logic" ook klopt.

Base:
Voor de base was ik van plan om voor de Fanatec FT DD Pro 8nm te gaan. Ik wil graag vasthouden aan het feit dat ik zowel een XBOX als een PS aan het spul kan knopen. Daarnaast is deze base ook daadwerkelijk verkrijgbaar. Het hele 8nm verhaal zie ik dan maar als pluspunt. De andere DD's (die verkrijgbaar zijn) zijn direct Podiums van 1500 euro en dat schiet het doel een beetje voorbij.

Pedals:
Ik ben hier nog even aan het zoeken wat wijsheid is. Ik wil heel graag gewoon met blote voeten of sokken rijden. En die face-plates van de Clubsport V3 zien er heel erg voet-onvriendelijk uit, maar is wel compatible met de XBOX/PS en de CSL met load-cell blijkbaar niet. Optie is dan om bij gebruik XBOX/PS dat pedaal niet aan te sluiten en gewoon met twee pedalen te rijden.

Wheel:
Hier kan ik heel kort over zijn, ik wil gewoon een normaal GT stuur met alcantara bekleding omdat ik dat in m'n auto ook heb. Dat is gewoon heel prettig vasthouden voor langere tijd. De Fanatec Clubsport GT v2 lijkt me dan ook prima. Daar zit ook direct de demonteerbare quick-release op en dat is ook mooi meegenomen.

Ik hoop dat iemand nog wat kan zeggen over de pedalen en blote voeten/sokken. Ik zie mezelf niet echt met schoentjes aan gaan rijden. Ik zag wel dat bij de CSL sokken zitten :+

[ Voor 79% gewijzigd door ConZito op 22-08-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
vosss schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:45:

Zag wel dat forza motorsport 7 niet meer beschikbaar is, iets met licenties of iets. Jammer, die had ik graag ook getest.
Forza is via diverse key sites nog wel te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@ConZito ik rij vrijwel altijd op sokken en gebruik de Fanatac v3 pedals. Gaat prima met de standaard pedal plates. Ik heb heel even de optioneel meegeleverde erop gehad, maar dat deed pijn aan de voeten. De koppeling niet gebruiken kan prima, maar hou er rekening mee dat je standaard dan niet 100% in het midden zal zitten, tenzij je de hele pedalenset een klein beetje naar links van het midden plaatst.

Voor wat betreft wheel icm de base, zorg ervoor dat je wheel zelf niet te zwaar en te groot is. 8Nm is meestal voldoende, maar kan in dat soort gevallen tekort schieten. Dan heb je dus ofwel een krachtigere motor nodig (en kom je alsnog uit bij de dure DD's) ofwel een kleiner en lichter stuur zodat het motortje nog altijd voldoende kracht over houdt. Met grotere / zwaardere stuurtjes zal je eerder clipping ondervinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
ConZito schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:54:
Ik hoop dat iemand nog wat kan zeggen over de pedalen en blote voeten/sokken. Ik zie mezelf niet echt met schoentjes aan gaan rijden. Ik zag wel dat bij de CSL sokken zitten :+
Ik rij altijd op blote voeten of sokken met de V3's. Gewoon de standaard pedals met die gaatjes. Geen probleem.

Edit:

Pedals:
Ik ben hier nog even aan het zoeken wat wijsheid is. Ik wil heel graag gewoon met blote voeten of sokken rijden. En die face-plates van de Clubsport V3 zien er heel erg voet-onvriendelijk uit, maar is wel compatible met de XBOX/PS en de CSL met load-cell blijkbaar niet. Optie is dan om bij gebruik XBOX/PS dat pedaal niet aan te sluiten en gewoon met twee pedalen te rijden.
Dit is niet correct. De CSL is gewoon compatible met consoles, ongeacht load cell of niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Beempje op 22-08-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
[...]

Mooi, dan ga ik daar even langs :)

Ik heb direct nog even een poging gedaan om up to speed te komen met wat ik nu wil. En ik heb het volgende bedacht. Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat mijn "logic" ook klopt.

Base:
Voor de base was ik van plan om voor de Fanatec FT DD Pro 8nm te gaan. Ik wil graag vasthouden aan het feit dat ik zowel een XBOX als een PS aan het spul kan knopen. Daarnaast is deze base ook daadwerkelijk verkrijgbaar. Het hele 8nm verhaal zie ik dan maar als pluspunt. De andere DD's (die verkrijgbaar zijn) zijn direct Podiums van 1500 euro en dat schiet het doel een beetje voorbij.

Pedals:

Wheel:
Hier kan ik heel kort over zijn, ik wil gewoon een normaal GT stuur met alcantara bekleding omdat ik dat in m'n auto ook heb. Dat is gewoon heel prettig vasthouden voor langere tijd. De Fanatec Clubsport GT v2 lijkt me dan ook prima. Daar zit ook direct de demonteerbare quick-release op en dat is ook mooi meegenomen.

Je hebt bij de V3 twee verschillende pedal plates die worden meegeleverd. Vlakke en met een D-vorm. Ik gebruik de vlakke die er standaard op zitten, steeds op sokken. Zou zelfs niet aanraden om gewone sloffen of schoenen te dragen want dan voel je zeker niks van de trillingen die sowieso al verwaarloosbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Je hebt bij de V3 twee verschillende pedal plates die worden meegeleverd. Vlakke en met een D-vorm. Ik gebruik de vlakke die er standaard op zitten, steeds op sokken. Zou zelfs niet aanraden om gewone sloffen of schoenen te dragen want dan voel je zeker niks van de trillingen die sowieso al verwaarloosbaar zijn.
trillingen zijn echt miniem, bij de rem bij mij helemaal, gaspedaal valt nog mee (weet niet of dat bij iedereen zo is)
Ik rijd daarom ook gewoon met sokken aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
richards3 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

trillingen zijn echt miniem, bij de rem bij mij helemaal, gaspedaal valt nog mee (weet niet of dat bij iedereen zo is)
Zowel bij rem als bij gaspedaal voel ik het wel, maar het is niet heel erg nadrukkelijk aanwezig inderdaad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Thanks voor alle input. Ik denk dat ik er zo wel aardig uit ben. Zo maar eens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik vroeg me af of iemand anders hier ook al last van heeft gehad: Ik heb een pedal plate met zo'n voetsteun en die heeft aan de kant van de pedalen zo'n rand. Daarvan krijg ik best last van mn hielen op een gegeven moment. Staan mn pedalen dan gewoon niet goed, of kan ik dat anders oplossen. Voor de rest voelt de angle voor mn voeten/benen wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@rsnubje is met schoenen aan rijden een optie? Anders kijken of je er niet een stukje foam oid op kan plakken met dubbelzijdig tape

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:24:
@rsnubje is met schoenen aan rijden een optie? Anders kijken of je er niet een stukje foam oid op kan plakken met dubbelzijdig tape
Ja, ik heb schoenen, dus dat kan wel, maar vaak rij ik ook gewoon met sokken. Ik heb er nu een U-rubber op gedaan, maar veel helpt t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:08:
Ik vroeg me af of iemand anders hier ook al last van heeft gehad: Ik heb een pedal plate met zo'n voetsteun en die heeft aan de kant van de pedalen zo'n rand. Daarvan krijg ik best last van mn hielen op een gegeven moment. Staan mn pedalen dan gewoon niet goed, of kan ik dat anders oplossen. Voor de rest voelt de angle voor mn voeten/benen wel prima.
Welke pedalen heb je en in welke hoek? Bij mijn V3s rusten mijn hielen gewoon op het platte vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
richards3 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Klopt, bijna niet voelbaar. Was een grote teleurstelling toen ik ze kocht. Had er meer van verwacht. Had op voorhand wel gelezen dat het miniem was, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Niet dus. Heb dan maar echte bass shakers op mijn stoel gemonteerd voor meer feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Flying Hawkic schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Welke pedalen heb je en in welke hoek? Bij mijn V3s rusten mijn hielen gewoon op het platte vlak.
VRS DirectForce Pedalen, dus met aparte heelrest enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:32

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:55:
[...]

VRS DirectForce Pedalen, dus met aparte heelrest enz.
Wat voor rig? Upload anders even een foto ter verduidelijking.

[ Voor 11% gewijzigd door Doubleoz op 22-08-2022 19:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:08:
[...]

Wat voor rig? Upload anders even een foto ter verduidelijking.
GT1 EVo. Ze staan momenteel iets meer naar achter, qua hoek, dan op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYVfReO9FuAqfvVlFA4LFqpNHjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAZW2ruS4ylTWusdPeDIphwR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5kUqZ3hs9mlU4IWspL5qq61dHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhzk1UWe2oY7GfVS9PJN67gG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:10
Hopelijk kunnen jullie mij hier wat helpen.

Helemaal 0 ervaring met een racestoel of Rig of wat dan ook, maar wil dit toch altijd wel al eens proberen. Nu is de vrouw mooi een weekje op vakantie dus ik dacht..... dit is het moment om er snel even 1 op de kop te tikken.

Ik zit dan te denk aan zo'n playseat stoel, en dan zie ik die echte Redbull voor €1.200,- maar ook de exact hetzelfde lijkende Formula stoel voor €999-. Zit hier verschil in afgezien van de redbull stickers?

Dan nog belangrijker, Stuur/Pedalen.
Het makkelijkst zou zijn om gewoon een complete set aan te schaffen, zou dan wel graag voor iets fatsoenlijks gaan. Als ik naar de prijzen kijk op de tweedehandsmarkt lijkt het ook niet zo'n gigantisch probleem te zijn als ik het over 2 maanden alweer kwijt zou willen.....

Is er een complete Fanatec set verkrijgbaar?
Zou de Thrustmaster T300 goed genoeg zijn?

Wellicht hier nog veel betere opties? Het liefst aansluitbaar op mijn Xbox series X.
Voornaamste reden zou zijn het F1 racen eens uitproberen, maar af en toe wat racen in Forza moet natuurlijk ook kunnen.

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
BekSide schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:09:
Helemaal 0 ervaring met een racestoel of Rig of wat dan ook, maar wil dit toch altijd wel al eens proberen. Nu is de vrouw mooi een weekje op vakantie dus ik dacht..... dit is het moment om er snel even 1 op de kop te tikken.
Niet doen zonder te proberen. Ik zou langs een shop die gaan die ea aan spul heeft staan (met pedalen en bases erbij zoals Informatique) waar je even kan voelen en testen of op zijn minst waar je de stoel kan passen (bijv Biesheuvel).

Playseat moet je vergeten (met uitzondering van de Play seat challenge die leuk is voor een krap budget en weinig ruimte in huis) . Voor zoveel geld als dit is het enorm zonde om een zo'n ding te kopen, voor dat budget heb je veel meer aan een aluminium profiel frame zoals bijv Sim-lab, met een fijne (f1 style) stoel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Laatst online: 14:10
CrashOverDrive schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Niet doen zonder te proberen. Ik zou langs een shop die gaan die ea aan spul heeft staan (met pedalen en bases erbij zoals Informatique) waar je even kan voelen en testen of op zijn minst waar je de stoel kan passen (bijv Biesheuvel).

Playseat moet je vergeten (met uitzondering van de Play seat challenge die leuk is voor een krap budget en weinig ruimte in huis) . Voor zoveel geld als dit is het enorm zonde om een zo'n ding te kopen, voor dat budget heb je veel meer aan een aluminium profiel frame zoals bijv Sim-lab, met een fijne (f1 style) stoel erbij.
Ah kijk dat is weer een nieuwe inzicht. ga ik even op zoek, regio Eindhoven ergens een winkel waar ze die hebben staan?
Het trok mij wel dat het helemaal plug-play was met zo'n stoel.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De montage van je pedalen ziet er goed uit maar wat me wel opvalt is dat de stoel op basis van de foto wel erg ver met de leuning naar achter staat. Mogelijk kan je die positie nog iets aanpassen waardoor je anders met je voeten uit komt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

BekSide schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Ah kijk dat is weer een nieuwe inzicht. ga ik even op zoek, regio Eindhoven ergens een winkel waar ze die hebben staan?
Het trok mij wel dat het helemaal plug-play was met zo'n stoel.

Thanks
Dat plug en play heb je maar 1x plezier aan, maar uiteindelijk ga je voor de lange termijn zoals @CrashOverDrive ook al zegt veel meer plezier behalen uit een alu rig, bijvoorbeeld van Sim Lab of TREQ. Wil je uiteindelijk de rig weer verkopen omdat het toch tegen valt dan is de afschrijving te overzien. Al verwacht ik juist eerder dat je verder gaat met upgraden, maar dat terzijde ;) Voor wat betreft stuur en pedalen is een Thrusmaster T300 prima om te beginnen.

Wellicht valt te overwegen om eens langs te gaan bij TREQ in Duiven. Ik begrijp dat dit een lange rit is, maar daar hebben ze een aantal alu rigs staan om te testen waaronder ook één incl. Thrustmaster T300 en een Fanatec DD (5nm) zodat je de verschillende opties met elkaar kunt vergelijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit die plate niet verkeerd om? In deze stand (met opstaand randje) lijkt me dat je hoe dan ook steeds met je voet tegen dat randje komt, dat kan niet de bedoeling zijn? Weet niet welke plate het is, maar als ik bijv kijk naar die van Treq dan zit het "opstaande" randje juist naar beneden, aan de voorkant ipv de achterkant: https://www.treq-sim.com/product/feet-resting-plate/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

De montage van je pedalen ziet er goed uit maar wat me wel opvalt is dat de stoel op basis van de foto wel erg ver met de leuning naar achter staat. Mogelijk kan je die positie nog iets aanpassen waardoor je anders met je voeten uit komt?
Mijn stoel zit op een slider, dus wanneer ik ga rijden schuif ik hem naar voren toe.
Beempje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:28:
[...]
Zit die plate niet verkeerd om? In deze stand (met opstaand randje) lijkt me dat je hoe dan ook steeds met je voet tegen dat randje komt, dat kan niet de bedoeling zijn? Weet niet welke plate het is, maar als ik bijv kijk naar die van Treq dan zit het "opstaande" randje juist naar beneden, aan de voorkant ipv de achterkant: https://www.treq-sim.com/product/feet-resting-plate/
Het is deze baseplate en die staat dus met het randje naar boven toe. De schroefgaten zijn ook gezonken, dus andersom zou niet kunnen. Een andere heelrest zou nog wel kunnen, zoals die van treq wellicht. Moet ie wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

rsnubje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Mijn stoel zit op een slider, dus wanneer ik ga rijden schuif ik hem naar voren toe.
Ik heb het over de hoek van de stoel, niet de afstand tot je wheelbase. Doordat je wat verder achterover hangt zorgt dit er ook voor dat je hakken in een andere hoek staan. Als je dus de achterkant van je stoel wat hoger kunt zetten dan helpt dat mogelijk. Of heb je de Sparco gaming stoel GP? Daarbij lijkt dat namelijk niet mogelijk te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb het over de hoek van de stoel, niet de afstand tot je wheelbase. Doordat je wat verder achterover hangt zorgt dit er ook voor dat je hakken in een andere hoek staan. Als je dus de achterkant van je stoel wat hoger kunt zetten dan helpt dat mogelijk. Of heb je de Sparco gaming stoel GP? Daarbij lijkt dat namelijk niet mogelijk te zijn.
Dit is de Sparco GP inderdaad. Als ik die rechtop zet, komt mn hoofd in een onmogelijke positie. Ik heb nog wel wat ideeen maar die moet ik dan even uitproberen. Ik denk dat de pedalen nog iets omhoog kunnen en ik kan ze wat kantelen, zodat de hoek van de baseplate wat meer lijkt op wanneer je rechtop zou zitten, tov je voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

rsnubje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Dit is de Sparco GP inderdaad. Als ik die rechtop zet, komt mn hoofd in een onmogelijke positie. Ik heb nog wel wat ideeen maar die moet ik dan even uitproberen. Ik denk dat de pedalen nog iets omhoog kunnen en ik kan ze wat kantelen, zodat de hoek van de baseplate wat meer lijkt op wanneer je rechtop zou zitten, tov je voeten.
Wat je nog zou kunnen overwegen is om een extra gat in je pedal plate te boren waardoor je de pedalen meer naar voren kunt halen en de rand van de heel plate onder de pedal plate komt en je deze waarschijnlijk niet meer raakt.

Je zou dit kunnen testen door het pedaal aan de achterkant los te maken en dan zo ver mogelijk naar voren te schuiven en dan eerst te testen voordat je er gaten in boort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMqHkePv1t3jMuoqpOqdwWzfMTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTL0sKgQnpMut48eX444K0Xj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 23-08-2022 10:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Wat je nog zou kunnen overwegen is om een extra gat in je pedal plate te boren waardoor je de pedalen meer naar voren kunt halen en de rand van de heel plate onder de pedal plate komt en je deze waarschijnlijk niet meer raakt.

Je zou dit kunnen testen door het pedaal aan de achterkant los te maken en dan zo ver mogelijk naar voren te schuiven en dan eerst te testen voordat je er gaten in boort.

[Afbeelding]
Ja, dat zou kunnen, maar de rem staat er al praktisch tegen en daar heb ik er ook last van, dus ik denk dat ik toch even moet kijken hoe ik ze anders af kan stellen waarbij ik sowieso minder last heb van die rand. Of dus een plaat zoeken die erop past en die niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
rsnubje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Ja, dat zou kunnen, maar de rem staat er al praktisch tegen en daar heb ik er ook last van, dus ik denk dat ik toch even moet kijken hoe ik ze anders af kan stellen waarbij ik sowieso minder last heb van die rand. Of dus een plaat zoeken die erop past en die niet heeft.
Stuk eraf slijpen en/of die lip schuiner plooien (mbv grote klem en een redelijke hefboom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

TiezZ_BE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Stuk eraf slijpen en/of die lip schuiner plooien (mbv grote klem en een redelijke hefboom)
Dan mag je wel een flinke klem hebben als je dit wilt buigen :P En hefboom. Ik heb ook geen slijptol dus dat wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Je zou als test de boel eens op een plaatje multiplex of MDF kunnen bevestigen zodat je precies kan schuiven naar een afstelling die je bevalt alvorens je gaten gaat boren in het metaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Bedankt voor de tips enzo. Ik ga er eens mee klooien.

In de tussentijd, ik heb via v&a een kapotte T300 op de kop getikt als projectje om te fixen. Dat was eigenlijk best simpel. Het printje dat bepaalt dat de PSU aan mag wanneer de USB is aangesloten was goed doorgefikt zoals je kan zien. De oorspronkelijke power connector heb ik eruit gehaald, samen met de voeding. Daarvoor in de plaats een schotje ge-3dprint met een aan/uit schakelaar erin en een XT60 connector in de behuizing gezet middels een panel mount. Daarnaast nog een mini-fuse houder (komt een 5A fuse in) en een oude Dell laptop voeding van 130W met 19.5V - 6.7A. De spanning is wat minder dan de standaard 24V, maar werkt nog steeds prima zo. Er zou altijd nog een leuke LED voeding aan kunnen ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-pfFEPx6yPGRCAcy4oQFaUOKWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyaEoRZ9FG7EdvEMdAyY5CM5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhKVcxQLlg5fwrBk34w5Np-MFB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYZaFEmnJ7QkJJfNQRCSXuxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-Bm8B3eIaf4m9JrIK9gBWvpSqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYqcSPcUmlFJLYfpO959KHjt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNldY18wbvn1ZVzHBc7ubzrRSWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rP7QS3ZEQc4JsuOmLjVDIkc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-knv8Cq45ACMfJDNXQE8yrX7pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6CdWGNtmpAi05sgEIuLe99V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
rsnubje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:38:
Bedankt voor de tips enzo. Ik ga er eens mee klooien.

In de tussentijd, ik heb via v&a een kapotte T300 op de kop getikt als projectje om te fixen. Dat was eigenlijk best simpel. Het printje dat bepaalt dat de PSU aan mag wanneer de USB is aangesloten was goed doorgefikt zoals je kan zien. De oorspronkelijke power connector heb ik eruit gehaald, samen met de voeding. Daarvoor in de plaats een schotje ge-3dprint met een aan/uit schakelaar erin en een XT60 connector in de behuizing gezet middels een panel mount. Daarnaast nog een mini-fuse houder (komt een 5A fuse in) en een oude Dell laptop voeding van 130W met 19.5V - 6.7A. De spanning is wat minder dan de standaard 24V, maar werkt nog steeds prima zo. Er zou altijd nog een leuke LED voeding aan kunnen ofzo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt! Heb zelf ook een T300, voorlopig geen problemen maar je leest wel dat ze wel eens stuk durven gaan.

Vraag me af hoe dat veroorzaakt kan worden. Soms blijft mijn ventilator ook lang blazen na gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Flying Hawkic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Mooi gemaakt! Heb zelf ook een T300, voorlopig geen problemen maar je leest wel dat ze wel eens stuk durven gaan.

Vraag me af hoe dat veroorzaakt kan worden. Soms blijft mijn ventilator ook lang blazen na gespeeld te hebben.
Thanks! Als ik het printje zo bekijk is ie niet echt gebouwd op het vermogen dat er soms doorheen kan gaan, dus op een gegeven moment, na veel gebruik, zegt het koper poef. Dat slijt gewoon langzaam maar zeker en op een gegeven moment is het klaar.

Wat betreft dat lang blijven blazen weet ik ook niet. De fan in deze stond al weer vrij snel uit, maar de kap is er nog af en we hebben misschien 15 minuten getest ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
rsnubje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Thanks! Als ik het printje zo bekijk is ie niet echt gebouwd op het vermogen dat er soms doorheen kan gaan, dus op een gegeven moment, na veel gebruik, zegt het koper poef. Dat slijt gewoon langzaam maar zeker en op een gegeven moment is het klaar.

Wat betreft dat lang blijven blazen weet ik ook niet. De fan in deze stond al weer vrij snel uit, maar de kap is er nog af en we hebben misschien 15 minuten getest ofzo.
Het is inderdaad enkel bij lange speelsessies in auto's met veel force feedback. Dus als ik je goed begrijp, gaat elke T300 na verloop van tijd stuk aan dit probleempje?

Heb wel al gehoord dat sommigen iets doen met de force feedback waardoor die krachtiger wordt, ik denk ergens boosten in de instellingen of de firmware. Misschien heeft dat er ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Flying Hawkic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Het is inderdaad enkel bij lange speelsessies in auto's met veel force feedback. Dus als ik je goed begrijp, gaat elke T300 na verloop van tijd stuk aan dit probleempje?

Heb wel al gehoord dat sommigen iets doen met de force feedback waardoor die krachtiger wordt, ik denk ergens boosten in de instellingen of de firmware. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
Er zit inderdaad een boost functie in de instellingen van Wheel Control Panel, maar dat zou het goed kunnen zijn ja. Dat zal niet ten goede komen van de levensduur gok ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYJq61HDQQYU0Xgk-6LVAJJZ-P8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RxZf5FfSoznaJvoYrwk3KeJ4.jpg?f=user_large

Die functie heb ik nog niet getest, want ik heb nog geen goede zekering erin zitten, die moet nog binnen komen. Zal er ook eens een stroommeter tussen hangen, want ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
[...]

Ook de ventilator is niet ruim bemeten / koeling is niet optimaal ontworpen, waardoor ze ook wel eens oververhitten. Mijn oude T500 is er daardoor ook mee opgehouden (FFB viel telkens weg na tijdje gebruik grotendeels).

Als je zoekt op thrustmaster t300 (of T500) fan replacement
Of op: thrustmaster t300 overheating
Krijg je helaas redelijk wat zoekresultaten. Niet voor niets dat de verbeterde koeling van de TS-PC/XW bases een 'sellingpoint' was bij launch...

(Doet verder niets af aan het feit dat het een redelijk goed stuurtje (vs de €'s) is wanneer het werkt zoals het moet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:46
TiezZ_BE schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Ook de ventilator is niet ruim bemeten / koeling is niet optimaal ontworpen, waardoor ze ook wel eens oververhitten. Mijn oude T500 is er daardoor ook mee opgehouden (FFB viel telkens weg na tijdje gebruik grotendeels).

Als je zoekt op thrustmaster t300 (of T500) fan replacement
Of op: thrustmaster t300 overheating
Krijg je helaas redelijk wat zoekresultaten. Niet voor niets dat de verbeterde koeling van de TS-PC/XW bases een 'sellingpoint' was bij launch...

(Doet verder niets af aan het feit dat het een redelijk goed stuurtje (vs de €'s) is wanneer het werkt zoals het moet)
Ik heb mijn ventilator vervangen door een Noctua. Heel makkelijk zelf te doen. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

[...]

Uit de manual:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWXqqtlNsSVrhS1TN1Qd3WYKZTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3A5UQxcn3yB84nrmZHtVhuOH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
FastForwardNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Ik heb mijn ventilator vervangen door een Noctua. Heel makkelijk zelf te doen. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Jup, als je het op tijd doet schijnt het te helpen. Zeker in combinatie met de 'fan altijd aan' optie.

Bij mijn T500 was het te laat. Zelfs met een 92mm fan er rechtstreeks (op de motor) op viel de FFB nog weg na een 5/10-tal minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
TiezZ_BE schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Jup, als je het op tijd doet schijnt het te helpen. Zeker in combinatie met de 'fan altijd aan' optie.

Bij mijn T500 was het te laat. Zelfs met een 92mm fan er rechtstreeks (op de motor) op viel de FFB nog weg na eenzijdig 5/10-tal minuten
En gebruikte je de boost functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

rsnubje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Om hier even op in te haken, met boost aan auto fan kan hij soms zeker nog 15-20 min na blazen.

Ga die forced fan maar eens aanzetten en boost uit(?)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Flying Hawkic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

En gebruikte je de boost functie?
Die optie bestond toen nog niet. Heb het getest met de Ts-pc in AMS2. Maar na tiental minuten snel weer uitgeschakeld, m.i. totaal onbruikbaar in die game (met die base)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nou, ik ben geïnteresseerd! Alleen nog even die chip tekorten oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bKKGvoOovk_PlZl4EIoZVRecgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXJUVLMq6JKznC6GETcj9KmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met dit stuurtje? Momenteel 100 euro op amazon.nl. Heb momenteel een P310 Sparco maar rij vooral F4/GT3/4 en daar 'past' dit stuurtje beter bij. Hij is ook 300 gram lichter dan de Sparco.

Die kleurenstickers zijn wel lelijk.. maar kwam deze website tegen om hem mooier te maken :)

https://lovelystickers.co...ns/thrusmaster-open-wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ozza schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:13:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met dit stuurtje? Momenteel 100 euro op amazon.nl. Heb momenteel een P310 Sparco maar rij vooral F4/GT3/4 en daar 'past' dit stuurtje beter bij. Hij is ook 300 gram lichter dan de Sparco.

Die kleurenstickers zijn wel lelijk.. maar kwam deze website tegen om hem mooier te maken :)

Geen ervaring mee, maar kwam wel deze tegen en dat lijkt me nog interessanter. https://acelith.com/collections/thrustmaster-wheel-mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
rsnubje schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:41:
[...]

Geen ervaring mee, maar kwam wel deze tegen en dat lijkt me nog interessanter. https://acelith.com/collections/thrustmaster-wheel-mods
Mmm ziet er goed uit, alleen het is alleen de "Front plate" en niet hele stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ozza schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:03:
[...]

Mmm ziet er goed uit, alleen het is alleen de "Front plate" en niet hele stuur.
Klopt, maar leek me niet echt nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 22:01
[Afbeelding]

Ik heb deze op mijn T300 gehad naast de Alcantara Ferrari Integral, door het lage gewicht en diameter van het Formula stuurtje had deze mijn voorkeur, zo heb je een aardig FFB ervaring op de T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:02

Niellie41

[object Object]

[Afbeelding]

Ik heb deze ook gehad. Gebruikt op de T300, TS-PC en daarna nog even op mijn VRS DFP Direct Drive (via een conversion kit). Goed stuurtje en zelfs solide op DD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik wil beginnen met simracen (alhoewel je het woordje sim wel kan weglaten).
Ik wil met name F1 games spelen (F1 22 bijvoorbeeld). Dit is wat ik in gedachte heb om aan te schaffen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1GamecontrollersThrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart€ 399,-€ 399,-
1GamecontrollersThrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset Aluminium, Zwart€ 209,-€ 209,-
1GamecontrollersThrustmaster T300 RS GT Zwart€ 329,99€ 329,99
1Game-accessoiresPlayseat Challenge€ 180,01€ 180,01
Totaal€ 1.118,-

Nu wil ik niet alles nieuw kopen. Ik hoop het e.e.a. 2e hands of via Amazon Warehouse te kunnen kopen. In totaal wil ik eigenlijk max €800 uitgeven, maar dat zal eerder rond de €900 uitkomen denk ik (als ik zo op marktplaats kijk en in V&A kijk zie ik geen super deals o.i.d.).

Wat denken jullie? Prima setup, of kan ik dan beter mijn geld aan iets anders spenderen?
Side-note: ik wil de setup zowel op PC als PS5 kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

miicker schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:26:
Ik wil met name F1 games spelen (F1 22 bijvoorbeeld). Dit is wat ik in gedachte heb om aan te schaffen:
1GamecontrollersThrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart€ 399,-€ 399,-
1GamecontrollersThrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset Aluminium, Zwart€ 209,-€ 209,-
Totaal€ 1.118,-

Nu wil ik niet alles nieuw kopen. Ik hoop het e.e.a. 2e hands of via Amazon Warehouse te kunnen kopen. In totaal wil ik eigenlijk max €800 uitgeven, maar dat zal eerder rond de €900 uitkomen denk ik (als ik zo op marktplaats kijk en in V&A kijk zie ik geen super deals o.i.d.).

Wat denken jullie? Prima setup, of kan ik dan beter mijn geld aan iets anders spenderen?
Lastig als je die playseat nog moet kopen, maar deze kit is wel heel interessant. V&A aangeboden: Fanatec Racestuur, Base + Pedalen + stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Totaal€ 1.118,-

Voor deze prijzen zou ik toch eerder naar een Fanatec csl dd kijken. Als die weer op voorraad komen lijkt het mij een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rsnubje schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:35:
[...]

Lastig als je die playseat nog moet kopen, maar deze kit is wel heel interessant. V&A aangeboden: Fanatec Racestuur, Base + Pedalen + stand.
Voor zover ik kan zien is dit niet compatible met de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

miicker schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:52:
[...]

Voor zover ik kan zien is dit niet compatible met de PS5?
Jawel hoor. https://fanatec.com/us-en/platforms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Volgens de product page van Fanatec is deze niet compatible met PS:
https://fanatec.com/eu-en...clubsport-wheel-base-v2.5

"PlayStation®: This product is not compatible to any PlayStation® console and cannot be upgraded to achieve compatibility."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Beempje schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:12:
[...]

Volgens de product page van Fanatec is deze niet compatible met PS:
https://fanatec.com/eu-en...clubsport-wheel-base-v2.5

"PlayStation®: This product is not compatible to any PlayStation® console and cannot be upgraded to achieve compatibility."
Oh oeps, had niet goed gekeken. Ik keek naar de CSL Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:02

Niellie41

[object Object]

Er is een versie van de CSL DD geschikt voor de PS5.
Dit is de bundel (met pedalen): https://fanatec.com/eu-en/bundles/gran-turismo-dd-pro-5-nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@miicker Of 2e hands een setje (T300, TS-PC, TSXW, ...) scoren, en als het bevalt na 1-2 jaren upgraden naar een DD van Fanatec, Moza, Simagic Alpha, ...

Hou er rekening mee dat games als F1 22 (GT7 ook volgens sommigen) een minder goede FFB ervaring geven dan menig andere (vooral PC) racing games. Ik heb F1 2021 getest op een T300 bij een vriend, het gevoel dat het stuur probeerde over te brengen viel me zwaar tegen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
TiezZ_BE schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:59:
@miicker Of 2e hands een setje (T300, TS-PC, TSXW, ...) scoren, en als het bevalt na 1-2 jaren upgraden naar een DD van Fanatec, Moza, Simagic Alpha, ...

Hou er rekening mee dat games als F1 22 (GT7 ook volgens sommigen) een minder goede FFB ervaring geven dan menig andere (vooral PC) racing games. Ik heb F1 2021 getest op een T300 bij een vriend, het gevoel dat het stuur probeerde over te brengen viel me zwaar tegen O-)
Klopt, maar dat ligt dan denk ik eerder aan de game dan aan het feit dat het een T300 is. @miicker Als je enkel arcade gaat spelen, zoals de F1-games, dan volstaat inderdaad wel een stuurtje uit de instapklasse, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Flying Hawkic schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:22:
[...]

Klopt, maar dat ligt dan denk ik eerder aan de game dan aan het feit dat het een T300 is. @miicker Als je enkel arcade gaat spelen, zoals de F1-games, dan volstaat inderdaad wel een stuurtje uit de instapklasse, denk ik.
Yes, sowieso de game. Mogelijk valt er middels het aanpassen van instellingen nog wat verbetering te boeken ivm het FFB gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
TiezZ_BE schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:59:

Ik ben van een T300 naar een Fanatec DD gegaan en ik kan je vertellen dat het verschil ook in die games enorm is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
schumi1986 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:00:
[...]

Ik ben van een T300 naar een Fanatec DD gegaan en ik kan je vertellen dat het verschil ook in die games enorm is :P
Heb momenteel een T300RS maar ik ben op termijn aan het uitkijken om een DD aan te schaffen, alleen weet ik niet goed welke. Er is tegenwoordig meer keuze. Belangrijk voor mij is ook dat er voldoende knoppen op het stuur zitten (zeker niet minder dan de T300), maar die ook werkbaar zijn in VR (dus makkelijk op gevoel te vinden). Ik heb V3 pedalen van Fanatec, dus ik zou in het Fanatec ecosysteem kunnen blijven, maar anderen zeggen dat de QR van Fanatec niet goed is (speling) en dat je na verloop van tijd toch weer wilt upgraden naar bv. Simucube, maar dan is mijn vraag of het verschil met Fanatec groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Flying Hawkic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:09:
[...]

Heb momenteel een T300RS maar ik ben op termijn aan het uitkijken om een DD aan te schaffen, alleen weet ik niet goed welke. Er is tegenwoordig meer keuze. Belangrijk voor mij is ook dat er voldoende knoppen op het stuur zitten (zeker niet minder dan de T300), maar die ook werkbaar zijn in VR (dus makkelijk op gevoel te vinden). Ik heb V3 pedalen van Fanatec, dus ik zou in het Fanatec ecosysteem kunnen blijven, maar anderen zeggen dat de QR van Fanatec niet goed is (speling) en dat je na verloop van tijd toch weer wilt upgraden naar bv. Simucube, maar dan is mijn vraag of het verschil met Fanatec groot is.
De QR van Fanatec heeft geen speling zolang je hem vastzet met het bijgeleverde boutje. De QR Lite heeft wel issues met speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Beempje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:20:
[...]

De QR van Fanatec heeft geen speling zolang je hem vastzet met het bijgeleverde boutje. De QR Lite heeft wel issues met speling.
Kan ook ja. Of je moet een beetje mazzel hebben met de toleranties/afwijking. Die van mij gaat nergens heen namelijk, ook zonder schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Beempje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:20:
[...]

Boutje? Ik neem aan dat dat alleen voor de 5-8nm base is?

Ik heb de DD2, en als ik de quick release vast maak op de manier die in de handleiding staat heb ik 0 speling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
Darkangle schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:52:
[...]

Ik heb de DD2, en als ik de quick release vast maak op de manier die in de handleiding staat heb ik 0 speling.
Ja volgens mij is het anders bij de DD1/DD2, die zit van zichzelf "strakker" meen ik. En sowieso kan je ook met de 5-8Nm de mazzel hebben dat de toleranties precies gunstig zijn dat je hem niet nodig hebt (zie rsnubje hierboven). Zelf heb ik een heel lichte horizontale speling (niet in de rotatie) zonder boutje (de bij de QR1 bijgeleverde 'security bolt'), die met boutje volledig weg is.
Darkangle schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:52:
[...]

Nee hoor, die hebben de DD1, DD2 en zelfs de CSL en CSW ook. De QR van Fanatec heeft wat issues wanneer je aan de ongunstige einden van toleranties zit van stuurwiel en wheelbase kant van de QR.

Bij de DD1 en DD2 wordt dit deels al verholpen door de rubberen ring welke "uitzet" bij het aandraaien van de borgring maar zelfs dan nog houd je vaak wat speling over (vooral merkbaar bij de stuurwielen met een grotere diameter). Door dan even de fixatie schroef aan de onderzijde er in te draaien verhelp je dat laatste beetje overgebleven speling. Let wel dat je bij een DD1 / DD2 niet de fixatie schroef al meteen ramvast draait VOOR je de borgring aan hebt gedraaid want dan loop je het risico dat je de QR aan de stuurwiel kant "beschadigd / bekrast" wat niet bevorderlijk is voor de speling.

Afbeeldingslocatie: https://media.cleanshot.cloud/media/12512/9pIQzoWvB6vC8y1xQYrdd3gWuLrDnr8kDiR1yMkR.jpeg?Expires=1662666850&Signature=rbfz5jHE5WwJodXowEpVHJIjsCDJBQbMK~hZh8j0XBogZTOLxmLWvZT5JtDYk~zxqlRW-Q43wsbQmHSeq2KncddbWXOo~Jk0k67pt~Yee7LO7r169yWlGNRc2CQRm2o-NWI6Pyp4BBD0RCbC8HAiX4S1AGP4DVsc0HLGizeQkXs7uTsUz9cM~K07Q6~bYvHrzlg1U9oZfF9MeVBfet~FyMTuS4xTAgtGdClmoElsy5-h6uuLkqO7fnINIwtJC9vYejB4tcYSZ9knhoRrP7V0dHxWTKfxrQTrW05RcL8aoWHyalis-il0Sns~E-iB~0oFdTiFV7VusxqXjgDgWhte1A__&Key-Pair-Id=K269JMAT9ZF4GZ

Voor een DD1 / DD2 doe ik het altijd als volgt,
  1. Borgring aandraaien zodat de vulring, expansie rubber en borgring mooi tegen elkaar aan liggen zonder speling
  2. Stuur er op
  3. Fixatie schroef er in en een paar slagen geven
  4. Borgring aandraaien
  5. Fixatie schroef vast zetten
  6. Klaar!

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 08-09-2022 15:54 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Darkangle
R2D2 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:50:
[...]

Nee hoor, die hebben de DD1, DD2 en zelfs de CSL en CSW ook. De QR van Fanatec heeft wat issues wanneer je aan de ongunstige einden van toleranties zit van stuurwiel en wheelbase kant van de QR.

Bij de DD1 en DD2 wordt dit deels al verholpen door de rubberen ring welke "uitzet" bij het aandraaien van de borgring maar zelfs dan nog houd je vaak wat speling over (vooral merkbaar bij de stuurwielen met een grotere diameter). Door dan even de fixatie schroef aan de onderzijde er in te draaien verhelp je dat laatste beetje overgebleven speling. Let wel dat je bij een DD1 / DD2 niet de fixatie schroef al meteen ramvast draait VOOR je de borgring aan hebt gedraaid want dan loop je het risico dat je de QR aan de stuurwiel kant "beschadigd / bekrast" wat niet bevorderlijk is voor de speling.

[Afbeelding]

Voor een DD1 / DD2 doe ik het altijd als volgt,
  1. Borgring aandraaien zodat de vulring, expansie rubber en borgring mooi tegen elkaar aan liggen zonder speling
  2. Stuur er op
  3. Fixatie schroef er in en een paar slagen geven
  4. Borgring aandraaien
  5. Fixatie schroef vast zetten
  6. Klaar!
DD2, f1 v2, hand vast de borgring vast draaien, dan pas stuur erop. Daarna nog een heel klein beetje vast draaien, en 0 speling.

Als ik het op een andere manier doe heb ik inderdaad wat speling, maar de methode die ik beschreef komt 1:1 uit de manual.

Edit: thanks voor de foto, had dat gat niet gezien 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt, maar de Formula V2 is een relatief klein stuurwiel waar je waarschijnlijk ook niet op 70% FFB mee rijdt dus dan merk je het simpelweg ook al een stuk minder.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die er wel speling op hebben zitten maar er geen fluit om geven en daar prima mee rond kunnen rijden. Speling op een QR is ook iets waar je alleen sim racers over hoort, gros van de QR's in de echte auto's heeft ook speling namelijk en daar hoor je niemand over :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Darkangle
R2D2 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:07:
Klopt, maar de Formula V2 is een relatief klein stuurwiel waar je waarschijnlijk ook niet op 70% FFB mee rijdt dus dan merk je het simpelweg ook al een stuk minder.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die er wel speling op hebben zitten maar er geen fluit om geven en daar prima mee rond kunnen rijden. Speling op een QR is ook iets waar je alleen sim racers over hoort, gros van de QR's in de echte auto's heeft ook speling namelijk en daar hoor je niemand over :+
simmen is ook niet hetzelfde 😁. Ondanks alle overeenkomsten.

En nee, ik rij niet op 100%, maar gewoon op getweakede recommended settings van het forum van fanatec (per spel verschillend). Sommige wagens bv zijn mij te zwaar in ams2 met de aanbevolen fanalab settings icm ingame settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
Heeft iemand hier ervaring met de sim-plicity sw20 v3?

ben benieuwd of het een goede deal is om deze te kopen als instap in de DD wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Yorick Brinke schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:13:
Heeft iemand hier ervaring met de sim-plicity sw20 v3?

ben benieuwd of het een goede deal is om deze te kopen als instap in de DD wereld
Als ik deze video moet geloven kun je beter een VRS nemen. Zal ongeveer op hetzelfde uit komen qua kosten en dan heb je een discord waar je naartoe kunt en goede customer support.

Er wordt gezegd dat VRS based is in UK, maar mijn VRS pedalen kwamen vanuit Ierland en mn subscription geeft ook Ierland aan bij factureerder, dus geen import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
rsnubje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:02:
[...]

Als ik deze video moet geloven kun je beter een VRS nemen. Zal ongeveer op hetzelfde uit komen qua kosten en dan heb je een discord waar je naartoe kunt en goede customer support.

Er wordt gezegd dat VRS based is in UK, maar mijn VRS pedalen kwamen vanuit Ierland en mn subscription geeft ook Ierland aan bij factureerder, dus geen import kosten.
Heb een deal gevonden om hem 2dehands over te nemen met een fanatec formula carbon erbij voor ~850. vandaar de vraag

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Totaal€ 1.118,-

Geen idee of je het al gespot had, maar er staan wel wat items op V&A van je lijst.
V&A aangeboden: Playseat Challenge
V&A aangeboden: Thrustmaster T300 RS Zwart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rsnubje schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:47:
[...]

Geen idee of je het al gespot had, maar er staan wel wat items op V&A van je lijst.
V&A aangeboden: Playseat Challenge
V&A aangeboden: Thrustmaster T300 RS Zwart
Thanks, maar inmiddels ben ik al volledig voorzien :)
In totaal alles voor €800 kunnen kopen. Als wheelbase heb ik zelfs de Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition gekocht i.p.v. de standaard T300 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

miicker schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:45:
[...]

In totaal alles voor €800 kunnen kopen. Als wheelbase heb ik zelfs de Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition gekocht i.p.v. de standaard T300 :)
Ah, lekker man :D Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 18:39
miicker schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:45:
[...]

Weet niet of het bij jou pedalen ook van toepassing is maar ik heb iets gedaan wat niet goed is bij mijn pedalen en ik zal dat even delen met je om ook zoiets te voorkomen.

Ik had een tijdje een soort van opvouwbare playseat (Next Level Racing F-GT LITE Foldable Racing Seat) waarbij je dus het pedaal gedeelte omhoog kon klappen om zo de stoel opvouwbaar te maken. Door het gewicht en de bulkyness van de tlcm pedalen bleef dat niet in de opgeklapte positie staan. Dus ik heb toen een een klein touwtje om het stoel gedeelte gedaan die ik bij het opklappen over mijn rempedaal schoof zodat alles opgeklapt bleef.

Dit betekende dus dat het gewicht van de pedaalset en een stukje van de stoel aan het pedaal trok. Omhoog dus. Dit kan dit pedaal niet hebben. De bumpstop of hoe je het ding ook wilt noemen die het pedaal tegenhoudt als de veer assembly het pedaal omhoog duwt, staat nu dus wat hoger waardoor de veer assembly het pedaal te hoog terug duwt en dus van het asje af schuift.

Ik heb dit zelf opgelost met een paar tie wraps waardoor het pedaal net niet hoger kan komen dat het asje lang is maar voorkomen is beter dan genezen. Dus FYI :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 22:01
Zou het dan echt een keertje gaan gebeuren ?
Thrustmaster DD release op 17-11-22
https://twitter.com/TMThr...amp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nonde, ik dacht dat ik 'ff' een stoel + stuur ging aanschaffen om af en toe te racen op mn PS4...blijkbaar heb ik een afslag gemist in mijn (inmiddels) aardig gevorderd leven.

Aangezien ik met vrouw en kind woon en ik niet heel veel tijd heb om te gaan racen, wilde ik een 2de hands setje aanschaffen. Via marktplaats zie ik veel verschillende setups, maar wat nou de verschillen zijn: geen idee!

Ik hoef geen superdeluxe sim, gewoon een playseat maar dan wel 1 die mijn postuur kan hebben..

Waar moet ik vanaf blijven als het om stuur/pedalen gaat? Is een 2de hands set wel een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

pilskes schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:28:
Nonde, ik dacht dat ik 'ff' een stoel + stuur ging aanschaffen om af en toe te racen op mn PS4...blijkbaar heb ik een afslag gemist in mijn (inmiddels) aardig gevorderd leven.

Aangezien ik met vrouw en kind woon en ik niet heel veel tijd heb om te gaan racen, wilde ik een 2de hands setje aanschaffen. Via marktplaats zie ik veel verschillende setups, maar wat nou de verschillen zijn: geen idee!

Ik hoef geen superdeluxe sim, gewoon een playseat maar dan wel 1 die mijn postuur kan hebben..

Waar moet ik vanaf blijven als het om stuur/pedalen gaat? Is een 2de hands set wel een goed idee?
Persoonlijk ben ik sowieso niet erg enthousiast over een Playseat, muv een Playseat Challenge qua prijs en kwaliteit. Je hoort dat er regelmatig nog wel de nodige flex in een Playseat zit en dat is nu eigenlijk net wat je niet wil. Daarnaast heb je minder flexibiliteit om bijvoorbeeld je pedalen en zithouding naar eigen wens aan te passen.

Een tweedehands set kan over het algemeen prima om in te stappen en ga dan bijvoorbeeld op zoek naar een Thrustmaster T300 of een Fanatec set. Maar e.e.a. is wel sterk afhankelijk van het budget dat je wil besteden. Dus misschien goed om dat aan te geven zodat we je beter kunnen adviseren.

Wil je wat meer achtergrond over de verschillende type wheelbases, kijk dan eens in de topic start. Daarin wordt het duidelijk uitgelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Doubleoz op 20-09-2022 07:40 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 97 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.