Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Mede-auteur:
  • JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 18:32

JoepW

Tips, tricks en discussie topic Stream Deck als button box voor Iracing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpnRq4SO84cGk51vVS9be0hZQNY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dXqnzt3eUNr6NcKZBb0PNbj2.jpg?f=user_large
Met dank aan @JoepW voor bovenstaande foto.

Er zijn 3 verschillende maten Stream Decks:

Stream Deck Mini 6 knoppen
Stream Deck 15 knoppen
Stream Deck XL 32 knoppen

[ Voor 21% gewijzigd door frizti op 03-10-2020 12:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti

Hier enkele video's:

YouTube: Elgato Stream Deck - A Good Sim Racing Button Box?

YouTube: IRacing SFX Profile - Stream Deck XL

YouTube: Elgato Stream Deck for Sim Racing [Basics Guide]

Icons

@JoepW heeft zelf icons gemaakt en die zijn hier hier te downloaden .

Hier zijn ook icons te downloaden: https://drive.google.com/...3gWovjfMso5w5La1FnFf/view

Op de Elgato webpagina is een icon creator te vinden: https://www.elgato.com/en/gaming/keycreator

[ Voor 34% gewijzigd door frizti op 03-10-2020 11:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
FF cross post en een tip
SFX-100 topic

Streamdeck SFX-100 Aansturing

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
SFX streamdeck

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Leuk, blij met dit topic. Heb een streamdeck die ik nu nog beetje als buttonbox gebruik maar de kracht zit hem hier ook in de Macro's (Multi-Action buttons) dat ben ik nu beetje aan het ontdekken. Meest werk gaat nog zitten in de knopjes maken :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 20:15
The Otherside schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:47:
Leuk, blij met dit topic. Heb een streamdeck die ik nu nog beetje als buttonbox gebruik maar de kracht zit hem hier ook in de Macro's (Multi-Action buttons) dat ben ik nu beetje aan het ontdekken. Meest werk gaat nog zitten in de knopjes maken :)
Klopt helemaal. De macros zijn geweldig. _/-\o_

Ik gebruik mijn streamdecks voornamelijk voor alle zaken die je niet direct tijdens het rijden zelf nodig hebt.
Het (her)starten van meerder programma's met 1 druk op de knop ect ect.

Ik zie het vooral als een heel fijne toevoeging, maar de streamdeck kan bij mij de gewone buttonbox niet vervangen.

Als je vol in de race zit ,met handschoenen aan, is de kans snel een stuk groter dat je per ongeluk het verkeerde knopje indrukt.

Als je stil in de pits staat is het natuurlijk een ander verhaal.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb tot nu toe de StreamDeck in gebruik als buttonbox voor minder gebruikte zaken.
Wel kan ik ook met de streamdeck alle software opstarten tbv racen en streamen.

Macro's moet ik me nog in verdiepen...

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 02-10-2020 21:10 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Elgato Stream Deck - A Good Sim Racing Button Box?

Dit is ook wel een aardige video om beetje idee te krijgen van de mogelijkheden. Daarnaast heeft hij ook de icoontjes beschikbaar gemaakt:

Download the Elgato Stream Deck Sim Racing Icons - https://drive.google.com/...3gWovjfMso5w5La1FnFf/view

[ Voor 6% gewijzigd door The Otherside op 03-10-2020 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
The Otherside schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:34:
[YouTube: Elgato Stream Deck - A Good Sim Racing Button Box?]

Dit is ook wel een aardige video om beetje idee te krijgen van de mogelijkheden. Daarnaast heeft hij ook de icoontjes beschikbaar gemaakt:

Download the Elgato Stream Deck Sim Racing Icons - https://drive.google.com/...3gWovjfMso5w5La1FnFf/view
Deze video stond al in het lijstje bij de video's.
Bedankt voor de link naar de icons, die heb ik bovenin erbij gezet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het een idee om dit topic breder te trekken dan alleen iRacing? Voor zover ik net even gekeken heb is er geen topic over de Stream Deck in het algemeen, met tips en tricks.

Mijn Stream Deck XL staat op het werk. Deze wordt gebruikt voor allerlei zaken behalve games streamen of spellen. Er zitten allerlei mooie functies op en in die soms een beetje in elkaar geprutst zijn. Zo moet ik bijvoorbeeld de VPN aanzetten voordat ik Solidworks kan starten. Daar zit een hele volgorde van toetsen in zodat de VPN aan gaat, het instellingsvenster weer gesloten wordt en Solidworks gestart wordt. En dat allemaal met 1 druk op de knop zonder macro's op te nemen.

Ik ben wel benieuwd naar meer tips en trucs. En ja, die zijn vast buiten Tweeakers te vinden maar binnen Tweeakers is ook handig :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Otherside
Hi iedereen,

Voor de Stream Deck heb ik een setje van 70 94 iconen gemaakt per kleur die een hoog contrast hebben. Zo is het makkelijker om tijdens het rijden je knoppen te spotten en ze in kleurcodes in te delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJUXKz5fFRY-2ucYpw8v1kjR4VY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wrHshRwuBSQeShj8rZiaX7Ua.png?f=user_large

Hier te downloaden: https://drive.google.com/...WvtHaCDJ/view?usp=sharing

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZG2ihU.png

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Otherside
Ik zal ook deze collectie met 40 icoontjes delen die ik gemaakt heb voor verschillende applicaties, gebruik de stream deck breder dan alleen iRacing dus deze zijn voor andere mogelijk ook interessant.

Dit is wat meer in Flatstyle

Download:
https://drive.google.com/...beEPKcla/view?usp=sharing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtjfLpiJxfZQ81EfVIVmgljQJPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9XFakEfZt3CMAYMsDEkXlGCK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:58
@The Otherside Thanks voor de link, ik heb er zojuist gebruik van gemaakt ;)
(ik dacht ik meld het even, wel zo netjes)

*sowieso

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:01
Hoe hebben jullie de keys zelf ingesteld? Ik heb zoveel knoppen ondertussen als "hotkey" dat ik niet meer weet welke ik nog vrij heb. Kan ik keys toewijzen voor iracing zonder er een bestaande soort key aan te hangne? bijv f1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 13:24
The Otherside schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:12:
Ik zal ook deze collectie met 40 icoontjes delen die ik gemaakt heb voor verschillende applicaties, gebruik de stream deck breder dan alleen iRacing dus deze zijn voor andere mogelijk ook interessant.

Dit is wat meer in Flatstyle

Download:
https://drive.google.com/...beEPKcla/view?usp=sharing

[Afbeelding]
Ik heb er ook gebruik van gemaakt! Dank je wel. Mooie icons.
Nu net de streamdeck XL binnen.
Ik ga nu her en der wat inspiratie opdoen qua workflow. Gebruik 'm niet voor gaming of stream, puur voor productiviteitszaken en wellicht wat Photoshop of tzt video-editing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Zijn de knoppen ook zo in te stellen dat als je het koppelt met iets wat je "aanzet" deze dan oplicht?
En bij "uitzetten" weer uit gaat?

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 13:24
Ik kwam deze site nog tegen voor MS Office knoppen:

https://richday.uk/StreamDeck.html

Werkt als een malle :)

• deejfie147
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
Als fervent lezer van dit forum, kwam ik toevallig deze Stream Deck tegen :)
Lijkt me erg handig. Mijn vraag is of je deze Deck ook kan instellen zodanig dat je gewoonweg games (bvb uit Steam) opstart ? of bvb 'Ctrl + S' kan instellen om op te slaan ?

Je leest het al, ik ben geen streamer, maar ik ben toch benieuwd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
deejfie147 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:43:
Lijkt me erg handig. Mijn vraag is of je deze Deck ook kan instellen zodanig dat je gewoonweg games (bvb uit Steam) opstart ? of bvb 'Ctrl + S' kan instellen om op te slaan ?

Ik gebruik de stream deck voor alles behalve streamen ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• deejfie147
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-08-2024
JoepW schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:53:
[...]

Ik gebruik de stream deck voor alles behalve streamen ;)
Super dit te horen! Ik ga daar ook niet mee beginnen eerlijk gezegd... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
deejfie147 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:43:

Ja zeker kan dit. Ik gebruik de StreamDeck om programma's te starten en snelkoppelingen makkelijk uit te voeren. Als je startlocatie van je programma/game vanuit Steam weet, dan is het heel. gemakkelijk om een knop aan te maken naar het programma.

Hier ook geen streamer, gebruik hem vooral voor werk gerelateerde zaken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Pssstt ...
niet verklappen, maar ik heb niet eens een Stream Deck. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-01-2021
Wat ik graag zou willen, ik heb een flinke partij met spellen, deze spellen wil ik graag spelen zonder normaal toetsenbord (en muis), ik heb een Logitech G13 en deze reageert op elk spel met zn eigen toetsconfigs, deze configs starten automatisch wanneer ik een spel start maar voor vele spellen is het niet toereikend en heb ik nog steeds het toetsenbord nodig, wat ik zoek is dus een uitbreiding die op dezelfde manier reageert als de G13, in de handleiding staat dat ik het apparaat verbinden moet via de computer en niet via een Hub, dit geld ook voor de G13, maar door te koppelen met een hub met eigen stroomvoorziening werkt het wel, Een andere keuze die ik tegenkwam is de Koolertron Single-Handed Programmable Mechanical Keyboard maar ondanks dat dit apparaat zogenaamd draadloos is moet elke keer wanneer ik een andere button config voor een spel wil gebruiken het ding aan de computer en volgens mij kan ik deze configs niet via xml zoals met de G13 in het apparaat zetten, zou de Stream Deck XL dit aan kunnen?. Ik speel mijn spellen vanuit de Luie Stoel en dit is 2 a 3 meter van de computer af.
Dank je voor wie dit leest, ik ben een beetje aan het brainstormen, het apparaat is nogal duur maar als het met de lockdown en de tijd van vaccineren nog zo lang duurt geef ik mijn vakantiegeld oa hieraan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Mondriaan1 Maar ik lees niet echt een vraag? Of wilde je het gewoon even spuien (wat prima is hoor) ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Oke sorry voor het ontbreken van de vraag, de Logitech G13 herkent dat ik een bepaalt spel start, ik hoef het apparaat niet te vertellen dat ie een bepaalde config moet starten, bv Diablo III of City Skylines, kan de Stream Deck dit starten van de spellen ook herkennen want voortdurend op de knopjes drukken begint ook te vervelen op een gegeven moment (je moet maar 300 spellen hebben). En ik wil graag dat de afstand tussen mn luie stoel en de computer overbrugt kan worden, is dit mogelijk door een USB HUBStation ertussen te zetten zodat er genoeg stroom is.

En natuurlijk doe ik ook graag aan Racen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mondriaan1 op 09-01-2021 00:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
Mondriaan1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:59:
Oke sorry voor het ontbreken van de vraag, de Logitech G13 herkent dat ik een bepaalt spel start, ik hoef het apparaat niet te vertellen dat ie een bepaalde config moet starten, bv Diablo III of City Skylines, kan de Stream Deck dit starten van de spellen ook herkennen want voortdurend op de knopjes drukken begint ook te vervelen op een gegeven moment (je moet maar 300 spellen hebben). En ik wil graag dat de afstand tussen mn luie stoel en de computer overbrugt kan worden, is dit mogelijk door een USB HUBStation ertussen te zetten zodat er genoeg stroom is.

En natuurlijk doe ik ook graag aan Racen.
Je kan profielen koppelen aan applicaties. Wanneer de applicatie start, laat je streamdeck het juist profiel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Dank je, dat is goed om te lezen. Ik krijg echt zin in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JPM85 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Je kan profielen koppelen aan applicaties. Wanneer de applicatie start, laat je streamdeck het juist profiel zien
Moet zeggen dat ik dat nog niet voor elkaar heb gekregen.. Ik heb allemaal shortcuts in folders staan waar ik die folders aanklik zodra ik een programma start. Mag ik vragen hoe je het automatisch tonen van de juiste iconen voor elkaar hebt gekregen? Bij mijn Corsair K70 werkt het bij mij namelijk wel automatisch.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Gezocht naar info over de profiles en vond op Youtube "Smart Profile" (later via een update van het apparaat toegevoegd), ik denk dat dit is wat jullie bedoelen met automatiseren.

Blijft een vraag komen, is het aantal profielen die ik wil gebruik onbeperkt?

Kan een active-repeater-cable-10-meter de afstand verlengen?

Als ik hier weer een USB 3.0 HUB op aansluit kan ik hier dan een G13, Tablet, Smartphone, bluetooth luidspreker en de Stream Deck op aansluiten, enige apparatuur zoals de muis en G13 is USB 2.0.

Deze artikelen zijn te vinden als ik Tweakers.Net browse maar ik weet niet of ik het adres van de advertentie hier kan plakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Mondriaan1 op 09-01-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Is er ook iemand die de stream deck effectief als buttonbox gebruikt om instellingen aan te passen tijdens het rijden, en hier dus ook wat ervaring over kan delen?

Zit al een tijdje met het oog op een stream deck en heb nog steeds de stap niet gezet. Na eindejaarspremie lijkt het nu het geschikte moment maar wou toch even horen bij mensen die er ervaring mee hebben.

Zijn er nadelen tov een gewone button box? En wat zijn de voordelen van een stream deck eventueel?

[ Voor 12% gewijzigd door GiggySmalls op 21-01-2021 18:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:53
Heb een Ducky Shine 7 besteld als vervanger voor m'n Logitech G910 en het enige wat daar op mist zijn de macro keys en het heeft even geduurd voordat ik doorhad dat een Stream Deck een mooie oplossing daarvoor is. Ik ben een ESD XL aan het overwegen, maar heb in een enkele review voorbij zien komen dat de SD redelijk snel stuk ging. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe die ervaring is onder de Tweakers die nu al langere tijd een SD gebruiken.

De link naar de MS Office profiles wordt erg op prijs gesteld!

Voor de niet racing fans onder ons, ze lijken me ook erg handig voor andere applicaties/games, zo kwam ik dit filmpje tegen van iemand die een SD gebruikte voor EVE Online:
https://www.reddit.com/r/...nto_an_eve_control_panel/
Profiel hier te downloaden:
https://drive.google.com/...6WydX5BISK9jMnYcBcym5-mAU

Er zijn ook mensen/bedrijfjes die werkelijk zeer uitgebreide icoon libraries met profielen maken en deze verkopen tegen een kleine vergoeding ($20), bv:
https://www.sideshowfx.net/products-stream-deck

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mm1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 21:38
Ik heb sinds kort ook een Sream Deck XL. Voor mijn gevoel mis ik in de software nog een belangrijke functionaliteit wat wel zit in bijv. Logitech Gaming Software en Logitech G HUB (en hopelijk ook in Corsair ICue). Namelijk dat je macro's kunt maken op het niveau van indrukken en loslaten van toetsenbord keys en delays instellen.

Voor thuiswerken gebruik ik Remote Desktop. Met de optie Hotkey komen commando's als Ctrl + C (kopieren) niet goed aan, want dan denk die dat ik alleen c hebt getypt. Wat wel zou werken als ik een macro kan maken die dit achter elkaar doet:
- Druk Ctrl in
- Stel een delay in van een bepaald aantal ms
- Druk c in
- Laat c los
- Laat Ctrl los

Ik heb nog geen workaround kunnen vinden om dit soort dingen voor elkaar te krijgen.

Update:
Met plugin Super Macro [BarRaider] werkt het wel
https://github.com/BarRaider/streamdeck-supermacro

Ctrl+C kun je als volgt programmeren:

{{KeyDown:CTRL}}c{{KeyUp:CTRL}}

En de optie "ForcedMacroMode" enabled.

[ Voor 16% gewijzigd door mm1985 op 17-02-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
HOi

Ik overweeg de aanschaf van een streamdeck XL voor Flighsim gerelateerde taken, maar kom dan in ieder geval de draaiknoppen (voor bv fmc) te kort.
Via Via kwam ik dus op de complete oplossing

https://www.apexsimracing...xl?variant=31676821733485

Ik ben niet van het zelf bouwen dus die oplossing lijkt me wel wat maar als ik die dus in de states ga bestellen en de bezorgkosten en eventuele belastingen en importheffingen er bij optel dan wordt het me te gek.

Weet iemand hier ook toevallig of deze box ook via een EU-land (zonder al die extra kosten) is te bestellen?

Of iets gelijkwaardigs?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

(Cross post op verzoek van frizti)

Ik heb afgelopen week m’n buttonbox vervangen door een stream deck. In deze post leg ik uit hoe ik een paar zaken opgelost heb; en deel ik de icoontjes die ik gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ-9juLerlzcbryccDulM5bl0Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FmzrxBYKWth3g6y3kXJI2fiS.png?f=user_large

Voor diegenen die niet weten wat een Stream Deck is. De Stream Deck wordt verkocht als een hulpmiddel voor streamers. Het is eigenlijk niets anders dan een knoppendoos met voor elke knop een display van 144x144 pixels. Van een afstand bekeken is dit ook alles wat een Stream Deck doet. Maar de software maakt vele opties mogelijk. De initiële doelgroep is natuurlijk goed voorzien, je hebt daardoor out-of-the box al standaard een uitgebreide integratie met OBS, Twitch, Youtube en anders streaming meuk.

Maar met de streamdeck software kun je meer. Er zijn bijvoorbeeld via plugins integratie met TeamSpeak, Discord, Voicemeeter, Overclocking tools, home automation en meer. Je betaalt alleen voor de fysieke buttonbox, de software & plugins zijn gratis.

Ik heb de Stream Deck gemonteerd aan m’n rig met een Treq stream deck mount.

@JoepW heeft ook een Stream Deck icon set gemaakt.

Mijn icon deck heb ik gebaseerd op een set van @The Otherside. De additionele icoontjes die ik gemaakt heb zijn hier te vinden.

Een paar tips:
  1. De Discord integratie is beperkt. Ik gebruikt uiteindelijk maar twee functies: switchen tussen PTT/Voice Activated en algehele Mute. De plugin kun je hier vinden. Volg de installatie instructies goed.
  2. Om het output volume van Discord aan te passen gebruik ik de Voicemeeter Banana software. Deze gebruikte ik al om de Discord voicechat van de league uit m’n stream/videos te houden, maar nu ook om het volume van Discord te regelen. Om dit te doen heb je de BarRaider Voicemeeter plugin nodig. Ik pas het volume in stapjes van 1 decibel aan middels de Advanced Press
    optie:
    code:
    1

Strip[3].Gain +=1;

en
    code:
    1

Strip[3].Gain +=-1;
    De 3 staat voor kanaal 3 (het eerste virtuele kanaal in VoiceMeeter Banana).
  3. Crewchief herkent de Stream Deck niet als controller. Je kunt hier omheen door de functie (F1-F12) te gebruiken. Die worden wel door CrewChief herkend. Dit is voor zover ik weet ook de enige mogelijkheid om interactie te hebben met CrewChief voordat je naar een virtuele joystick moet gaan kijken.
  4. Ik heb een aparte pagina gemaakt met Replay opties. Ik kan hier nu met een paar knoppen simpel de camera’s verplaatsen, switchen tussen incidents en eventueel wat opnemen. Wat heel handig bleek was het maken van een macro om van camera te wisselen. Er zijn twee manieren hiervoor. (1) de standaard Multi-Action knop van Stream Deck. Deze werkt prima, maar is langzaam. Ik heb daarom de (2) BarRaider Super Macro plugin gebruikt. De camera aanpassen kan dan middels de volgende macro’s:
    Cockpit:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD9}}{{ENTER}}

Far chase:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD2}}{{NUMPAD1}}{{ENTER}}

Chopper:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD1}}{{NUMPAD9}}{{ENTER}}

TV 1:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD1}}{{NUMPAD1}}{{ENTER}}
Replay pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXJxG19yN1jFsRMDMOoFjkfOS-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xAo6coJyWMEt7INevJXB1lU0.png?f=user_large

Er zijn veel meer mogelijkheden qua camera’s mogelijk. Zie hiervoor de iRacing Wiki of deze thread

Ben je benieuwd hoe je VoiceMeeter in combinatie met iRacing/Discord moet installeren,
@Jimmy J. heeft er een mooie instructie van gemaakt: CLICK.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:22
@luckeh:

Kan je je streamdeck profile delen? thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan123
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-07-2022
Oke, net mn Stream Deck gekocht, morgen moet deze er zijn :P
Nu heb ik een vraag:
Ik gebruik Playnite voor het managen van de spellen, deze app kan functies vantevoren oproepen (ik schakel een aantal apps uit omdat ze nadelig zijn in de spellen), dan start ik het spel en als ik dan het spel afsluit worden de apps die uitgeschakeld waren weer aan. Ik hoop dat de Stream Deck dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier is de streamdeck ook binnen (zijn de cadeaubonnen ook weer nuttig gebruikt).
Voorheen een losse numpad voor gebruikt om wat extra knopjes te hebben voor oa simhub dash switch etc.
Redelijk wat knoppen heb ik op mijn stuur zitten (DIY aston martin GTE/3 stuur).

Dmv deze 3d print heb ik hem aan de rig bevestigd: https://www.thingiverse.com/thing:4240305
Die werkt echt super en past perfect :)

Nu nog beetje kijken/spelen welke buttons ik ga gebruiken, mappen etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THKHS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01 10:06
Redelijk uitgebreid setje icons gemaakt. Beschikbaar op RaceDepartment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xSkFahQGIst87vknU_fyhNG8WA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qB8iN6T9Qj1HMd54l21AZIEx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoXwM66n8XGK730RWAWM9lBjOs4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1jhcFPn6Tyv9sfT9YJ4AWCRY.png?f=fotoalbum_large

Styles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irrzKGa-W6TCf98xgMuzlBq_ba4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bpGQBBTKkNYDSqgnEWQVCeT4.png?f=fotoalbum_large

Voor SCS games (Euro Truck Simulator) is deze set een goede optie (Mods Studio 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Bij de Franse Amazon in de aanbieding voor 122 euro incl. verzenden. Ik hover al even op de koopknop, moet dan weer een steuntje laten printen.

Ik gebruik wel met name AC via ContentManager, maar ik neem aan dat je hier ook mee los kan gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor iRacing is er tegenwoordig een plugin voor de Streamdeck. Het bevat een verrassend complete set aan opties, en mocht je de icons niet mooi vinden kun je die altijd nog vervangen door de set hierboven.

Link naar de plugin.

De eigenaar van TREQ heeft tegenwoordig een hele mooie Icon Pack gemaakt. Die kun je hier verkrijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 04:30

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Jammer dat dit topic niet vol benut wordt. Hopelijk komt het wat meer in leven want het is een grappig ding lekker mee te ouwehoeren ofzo rondom je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Loopt geen storm hier. :P

Inmiddels een StreamDeck, maar ben nog een beetje at a loss om alles te gaan mappen met pagina's e.d. Zag ook al SimHub plugins zodat buttons mee aanpassen naar gelang status (engine/ignition on/off etc).

De iconen heb ik in ieder geval wel. Iemand wat pointers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Van de week een Ali variant binnen gekregen. Dit weekend installeren.
De reviews zijn meer dan goed.

Met de Black Friday coupons voor ca 50 euro te krijgen.

https://www.aliexpress.co...269583.0.0.30477707E3U4xz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2roIXn_OgpRdDc2QdYi5e_vxBdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5IxO9l7RS9Y5Jl4nUEtiTed.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Simbob op 20-11-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:13
@Simbob Hoe zit het met de software voor die ripoffs? Kun je gewoon de Elgato software gebruiken, of ben je gebonden aan een eigen (gure) app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Rapedapeda schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:11:
@Simbob Hoe zit het met de software voor die ripoffs? Kun je gewoon de Elgato software gebruiken, of ben je gebonden aan een eigen (gure) app?
Moet hem nog installeren, maar je moet een eigen software pakketje downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 10:07
Kwam dit topic toevallig tegen, denk de laatste tijd wel eens na over het mogelijk toevoegen van een Streamdeck aan m'n setup.

Wat zijn nou dingen waar men een Streamdeck voor gebruikt, wat voor toegvoegde waarde heeft het ten opzichte van knoppen op het stuur?
Ik gebruik alleen basisfuncties, zaken als rembalans, TC en ABS aanpassen doe ik niet. Pit limiter, groot licht knipperen, push to talk en ruitenwissers bijvoorbeeld heb ik allemaal aan een knop op het stuur gekoppeld.

Het enige wat ik zo kan verzinnen is het makkelijk deselecteren van bandenwissels, waardoor ik me afvraag of het voor mij meerwaarde heeft. Maar wellicht zie ik dingen over het hoofd die met een Streamdeck toch wel makkelijker zouden kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je bij bv AC(C), iRacing of rFactor kijkt welke keybinds je allemaal kan maken, dan kan je meerdere menuschermen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 18:44
rubbels schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:03:
Kwam dit topic toevallig tegen, denk de laatste tijd wel eens na over het mogelijk toevoegen van een Streamdeck aan m'n setup.

Wat zijn nou dingen waar men een Streamdeck voor gebruikt, wat voor toegvoegde waarde heeft het ten opzichte van knoppen op het stuur?
Ik gebruik alleen basisfuncties, zaken als rembalans, TC en ABS aanpassen doe ik niet. Pit limiter, groot licht knipperen, push to talk en ruitenwissers bijvoorbeeld heb ik allemaal aan een knop op het stuur gekoppeld.

Het enige wat ik zo kan verzinnen is het makkelijk deselecteren van bandenwissels, waardoor ik me afvraag of het voor mij meerwaarde heeft. Maar wellicht zie ik dingen over het hoofd die met een Streamdeck toch wel makkelijker zouden kunnen worden?
Feitelijk kun je er alles op kwijt dat je niet op je stuurtje kwijt kunt. En dat zijn dan meestal zaken die je misschien niet regelmatig gebruikt, maar wel bij de hand wilt hebben. Bijvoorbeeld de korte chat berichten in iRacing (Sorry, Thanks, Pass right, Pitting in, etc.). Zelf heb ik er ook de ignition op zitten en een knop om de motor te starten. Ja, die kun je in iRacing ook op automatisch zetten, maar dit geeft toch iets meer immersie. Pit management is inderdaad ook handig, net als de mogelijkheid om (in iRacing) snel een black box te openen.

En zoals @Señor Sjon ook al zegt, je kunt voor elk spel aparte "pagina's" met knoppen aanmaken. En dat hoeven niet enkel race spellen te zijn, maar kunnen uiteraard ook flight sims zijn. Of andere programma's of spellen. Feitelijk heb je met een Stream Deck een eindeloze hoeveelheid knoppen tot je beschikking.
Pagina: 1