Inmiddels meer dan twaalf uur later..LTC is echt niet zo volatiel heb ik het gevoel als andere crypto. Nu hebben we ook even geen dip naar 14k usd meer meegemaakt van btc, maar zolang die uitblijft gaat LTC voor mijn gevoel niet meer onder de 300 usd komen.mprkooij schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:17:
LTC gaat instorten straks en op het moment ligt de Coinbase service helemaal plat. Ben benieuwd wat er met LTC gaat gebeuren, heeft een enorme groei gemaakt op het moment.
De oudste publiekelijk beschikbare mining pool is Slush Pool (slushpool.com), oorspronkelijk Bitcoin.cz Mining. Deze pool stamt uit December 2010. De pool is nog steeds actief. Een andere zeer bekende pool uit de beginjaren is BTC Guild, maar deze pool is twee jaar geleden stopgezet en de website is niet meer bereikbaar (automatische redirect naar bitcoin.org).MYAMY schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:24:
Hi allen,
Een collega heeft een bijzondere vraag.
Hij heeft in de vroege jaren van Bitcoin zelf gemined. 2010-2011. ZIjn moeder was toen niet erg blij omdat ze een naheffing van 800 Euro kregen op de enrgierekening. Omdat Bitcoin bijna niks waard was is hij ermee gestopt.
Volgens hem heeft hij destijds een mining pool gebruikt. Hij heeft alleen geen idee meer waar. Hij weet de naam niet meer.Zijn computer heeft hij niet meer. De geminde BTC heeft hij nooit van de mining pool site gehaald. Zijn enige houvast is zijn e-mailadres dat niet is gewijzigd in die jaren.
Wij zitten hem natuurlijk helemaal gek te maken dat hij zeker 100-1000 BTC moet hebben gemined en boven op een goudschat zit.
Wie van de early adapters weet welke mining pools gebruikt werden in NL destijds bij jonge nerds? Bestaan ze nog? Zijn ze overgenomen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Slushpool had ik via Google ook gevonden, maar die was het niet .... zei hij.Rannasha schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:37:
[...]
De oudste publiekelijk beschikbare mining pool is Slush Pool (slushpool.com), oorspronkelijk Bitcoin.cz Mining. Deze pool stamt uit December 2010. De pool is nog steeds actief. Een andere zeer bekende pool uit de beginjaren is BTC Guild, maar deze pool is twee jaar geleden stopgezet en de website is niet meer bereikbaar (automatische redirect naar bitcoin.org).
Ik zal BTC Guild eens bij hem voorleggen.
THX
Verwijderd
Heren, er was ook een mining pool rond... 2013 gok ik, oranje, erg degelijk design en iets hogere fee's, deden alleen de grotere coins, LTC, BTC enz. Geen mining voor vanalles en dan convert naar BTC, gewoon die ene coin minen.
Oranje design, met zwart dacht ik.. zegt dat iemand iets?
Oranje design, met zwart dacht ik.. zegt dat iemand iets?
Even een vraag over litebit.com. Ik ben aan het wachten om te verkopen tot mijn bankaccount goedgekeurd is maar zie juist dat ik ze ook kan verkopen in litebit credits? kun je hier ook opnieuw munten mee aankopen? of wat is het principe hiervan?
alvast bedankt
alvast bedankt
Je moet bij litebit sowieso eerst naar credits omzetten, deze kan je dan laten storten op je rekening. Je kan niet van zeg BTC naar euro's.Djès1698 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:43:
Even een vraag over litebit.com. Ik ben aan het wachten om te verkopen tot mijn bankaccount goedgekeurd is maar zie juist dat ik ze ook kan verkopen in litebit credits? kun je hier ook opnieuw munten mee aankopen? of wat is het principe hiervan?
alvast bedankt
Sinds korte tijd heb ik in een online Blockchain wallet wat BTC en ETH opgeborgen, dit werkt tot nu toe prima zonder teveel verificatie verplichtingen en lange procedures die doorlopen moeten worden. BTC gekocht bij Bitonic trouwens. Heb (nog) geen behoefte aan een exchange, HODL dus.
Nu zou ik wat LTC en Ripple willen kopen, maar Blockchain ondersteunt dit niet. Zijn er wallets aan te raden, naast een hardware wallet, lijkt me toch wat te omslachtig (mocht je hem niet bij je hebben als je hem nodig hebt bijvoorbeeld en verplicht Chrome moeten gebruiken). Mag eventueel ook een desktop wallet (mac) zijn, het aanbod in wallets is groot en vooral buitenlands en ondoorzichtig qua betrouwbaarheid?
Nu zou ik wat LTC en Ripple willen kopen, maar Blockchain ondersteunt dit niet. Zijn er wallets aan te raden, naast een hardware wallet, lijkt me toch wat te omslachtig (mocht je hem niet bij je hebben als je hem nodig hebt bijvoorbeeld en verplicht Chrome moeten gebruiken). Mag eventueel ook een desktop wallet (mac) zijn, het aanbod in wallets is groot en vooral buitenlands en ondoorzichtig qua betrouwbaarheid?
Exodus is een multi-coin desktop wallet. Zelf geen ervaring mee maar een collega van mij wel die is er tevreden over.Boefs schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:57:
Zijn er wallets aan te raden, naast een hardware wallet, lijkt me toch wat te omslachtig (mocht je hem niet bij je hebben als je hem nodig hebt bijvoorbeeld en verplicht Chrome moeten gebruiken). Mag eventueel ook een desktop wallet (mac) zijn, het aanbod in wallets is groot en vooral buitenlands en ondoorzichtig qua betrouwbaarheid?
Ik zou zeker aanraden je coins uit de online wallets te halen en alles zelf te beheren.
Verwijderd
Help! Volgens mij is 0,09 bitcoin gestolen van mijn blockchain.info wallet. Ik denk controleer mijn coins nog eens en zie nu een verzending naar een adres dat ik niet ken op een dag en tijdstip die ik niet kan terugbrengen. Ik vind de transactie ook niet terug als deposit op de verschillende exchanges waar ik mee werk.
Kan ik op de een of andere manier achterhalen waar die coins naar toe zijn verzonden?
Kan ik op de een of andere manier achterhalen waar die coins naar toe zijn verzonden?
Op basis van de transactie id kan je alles traceren via een block explorer site zoals https://blockchain.info/Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:22:
[ Voor 70% gewijzigd door CorvusGS op 13-12-2017 12:55 ]
@CorvusGS Kun je je quotes even opsplitsen in 2 reacties? Ik was juist de vraag van @Verwijderd naar het handelstopic aan het verplaatsen, waar het hoort.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
bitcoins kunnen niet zomaar gestolen worden weet je zeker dat het geen hoge fee betreft?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:22:
Help! Volgens mij is 0,09 bitcoin gestolen van mijn blockchain.info wallet. Ik denk controleer mijn coins nog eens en zie nu een verzending naar een adres dat ik niet ken op een dag en tijdstip die ik niet kan terugbrengen. Ik vind de transactie ook niet terug als deposit op de verschillende exchanges waar ik mee werk.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Welke info heb je nodig om dit te checken? Dit is de transactie:ErikRo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:16:
[...]
bitcoins kunnen niet zomaar gestolen worden weet je zeker dat het geen hoge fee betreft?
https://blockchain.info/t...e7184fe859ba6423ac81818bc
Daar staat te lezen:Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:26:
[...]
Welke info heb je nodig om dit te checken? Dit is de transactie:
https://blockchain.info/t...e7184fe859ba6423ac81818bc
Total Input 0.08685592 BTC
Total Output 0.08485592 BTC
Fees 0.002 BTC
Dus het is geen fee (welke abnormaal hoog zou zijn trouwens)
Natuurlijk kan dat wel. Blockchain.info is een veelgebruikte online wallet, er zal best wat malware zijn die daarop inhaakt.ErikRo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:16:
[...]
bitcoins kunnen niet zomaar gestolen worden weet je zeker dat het geen hoge fee betreft?
De fee is sowieso al enorm hoog met 534 sat/B. Het heeft er alle schijn van dat dit idd het werk van een hacker is geweest, zo'n fee betaal je alleen maar als je er zeker van wilt zijn dat de transactie wordt opgenomen in het eerstvolgende blok. En dat kon rond die tijd al makkelijk met een fee van 200 sat/B.CorvusGS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:37:
[...]
Daar staat te lezen:
Total Input 0.08685592 BTC
Total Output 0.08485592 BTC
Fees 0.002 BTC
Dus het is geen fee (welke abnormaal hoog zou zijn trouwens)
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2017 13:42 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Eén van de adressen waarnaar die bitcoins gestuurd zijn: https://blockchain.info/a...CZFzjqiZEciZES1pExHoRTEhk.oisyn schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:37:
[...]
Natuurlijk kan dat wel. Blockchain.info is een veelgebruikte online wallet, er zal best wat malware zijn die daarop inhaakt.
Ook niet echt het gedrag van een gewone "hobby" investeerder: op exact 24 uur tijd komt hier voor in totaal 5 BTC aan in 95 kleinere transacties.
Het doet me wel een beetje hieraan denken. Wellicht dat de private key van dat adres ook overeenkomt met de SHA256-hash van een ander adres.
@Verwijderd Kun je nagaan of dat specifieke adres wat je in je wallet hebt staan ook geïmporteerd is?
@Verwijderd Kun je nagaan of dat specifieke adres wat je in je wallet hebt staan ook geïmporteerd is?
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2017 13:54 ]
Eén van de andere adressen die ik tegenkom als ik de transacties volg (36DhQRqfcoHm4begjnPnoy9RTv3qZTFzRf) is ook niet mis. 2 transacties van gezamenlijk 70(!) BTC bijgeschreven.CorvusGS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:43:
[...]
Eén van de adressen waarnaar die bitcoins gestuurd zijn: https://blockchain.info/a...CZFzjqiZEciZES1pExHoRTEhk
Ook niet echt het gedrag van een gewone "hobby" investeerder: op exact 24 uur tijd komt hier voor in totaal 5 BTC aan in 95 kleinere transacties.
Maar even los van dit uipluiswerk, die coins kun je waarschijnlijk wel afschrijven

Verwijderd
Bedankt voor jullie uitzoekwerk!
Das dikke pech dus
. Gelukkig sta ik met deze afschrijving nog maar ligt in de min terwijl ik 3 weken geleden ben ingestapt. Snel zo'n hardware wallet aanschaffen voor mijn andere coins.
Das dikke pech dus
Verwijderd
Mining is dus niet meer winsgevend maar stel ik zou met mijn pc gaan minen krijg ik dan nog wel rewards ook al is het maar een fractie van een coin? of moet ik dan persee in een pool gaan minen ?
Stel 1 bitcoin is over 10 jaar 500.000 euro waard kan je dan nogsteeds zeggen dat mining niks heeft opgeleverd als de stroomkosten in die 10 jaar lager waren...?
Stel 1 bitcoin is over 10 jaar 500.000 euro waard kan je dan nogsteeds zeggen dat mining niks heeft opgeleverd als de stroomkosten in die 10 jaar lager waren...?
Mining is nog prima winstgevend, alleen niet met Bitcoin en inderdaad afhankelijk van de koers. Op basis van de huidige koers kun je ook prima privé nog een aantal coins minen. Ik wissel regelmatig omdat de coins steeds moeilijker worden (max 1-2 weken bij de meeste) maar er is nog zeker winst te behalen.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:11:
Mining is dus niet meer winsgevend maar stel ik zou met mijn pc gaan minen krijg ik dan nog wel rewards ook al is het maar een fractie van een coin? of moet ik dan persee in een pool gaan minen ?
Een degelijke GPU zal ongeveer 1 GHash/s doen. Het totale Bitcoin-netwerk zit op ruim 10.000.000 THash/s. Dat is een factor 10.000.000.000 keer zoveel als een losse GPU. Totale mining inkomsten bij de huidige koersen zijn ongeveer €30 miljoen per dag. Daar pak je met een GPU dus een 10-miljardste van, oftewel 0,3 cent per dag. Een euro per jaar.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:11:
Daarentegen zijn er veel andere cryptocurrencies die nog wel redelijk efficient te minen zijn met een GPU.
Het is inderdaad mogelijk dat wat je nu mined over 10 jaar meer waard is dan de stroomkosten die je er in hebt gestoken. Aan de andere kant: Als je nu het geld dat je aan electriciteit zou verbruiken gebruikt om direct bitcoin te kopen, dan heb je over 10 jaar veel meer.Stel 1 bitcoin is over 10 jaar 500.000 euro waard kan je dan nogsteeds zeggen dat mining niks heeft opgeleverd als de stroomkosten in die 10 jaar lager waren...?
Wanneer het gaat om mining-rendement, is het enige dat telt de inkomsten die je nu hebt afgezet tegen de kosten. Wat de koers van de cryptocurrency over 1, 5 of 10 jaar doet is totaal niet relevant. Je moet daarom ook het minen van een cryptocurrency loskoppelen van de keuze om een cryptocurrency voor lange tijd vast te houden. Je kunt prima een of andere onzin-coin met een mooi rendement minen, maar voor lange tijd vasthouden wil je daarmee niet doen.
Sowieso ook even je pc scannen met een virusscanner en aparte mallware scanner ben zelf weg van Avira (gratis) en superantispyware (betaald) die bewaken mijn pc continu.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:09:
Bedankt voor jullie uitzoekwerk!
Das dikke pech dus. Gelukkig sta ik met deze afschrijving nog maar ligt in de min terwijl ik 3 weken geleden ben ingestapt. Snel zo'n hardware wallet aanschaffen voor mijn andere coins.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Hoe zit het eigenlijk met winstgevendheid van mining als je Bitcoin Cash & Bitcoin vergelijkt?
Ik snap niet helemaal waarom op whattomine bitcoin cash winstgevender lijkt, en op fork.lol bitcoin.
Overigens lijkt een antminer nog wel een bruto 700 euro per maand op te moeten kunnen leveren. Als je er dan zo'n 200 euro aan stroomkosten vanaf trekt kom je op een 4 maanden terugverdientijd. (Aannames: Gelijkblijvende difficulty, gelijkblijvende prijs, geen grote toename nieuwe miners, en vanuitgaande dat de antminer niet kapotgaat)
Ik snap niet helemaal waarom op whattomine bitcoin cash winstgevender lijkt, en op fork.lol bitcoin.
Overigens lijkt een antminer nog wel een bruto 700 euro per maand op te moeten kunnen leveren. Als je er dan zo'n 200 euro aan stroomkosten vanaf trekt kom je op een 4 maanden terugverdientijd. (Aannames: Gelijkblijvende difficulty, gelijkblijvende prijs, geen grote toename nieuwe miners, en vanuitgaande dat de antminer niet kapotgaat)
WhatToMine lijkt geen rekening te houden met transactie-fees. Bij Bitcoin leveren die een significante extra opbrengst op, bij Bitcoin Cash niet.feelthepower schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:43:
Hoe zit het eigenlijk met winstgevendheid van mining als je Bitcoin Cash & Bitcoin vergelijkt?
Overigens is "gelijkblijvende difficulty" een zeer gevaarlijke aanname. De prijs van de Bitcoin is de laatste tijd heel hard gestegen. Het produceren en uitrollen van nieuwe mining-hardware gaat lang niet zo snel. Het is dus zeer aannemelijk dat de hashrate momenteel achter loopt op de prijs.
Heeft er nog iemand problemen met senden vanaf gatehub? Krijg constant foutmelding.... had graag xrp verkocht maar kan het niet verzenden....
Iemand ervaring met ShapeShift? De dienst die blockchain.info wallets gebruiken om BTC naar ETH te ruilen?
Heb al sinds 6 december een "pending transaction" staan om wat Bitcoins naar etherrum om te ruilen. De bitcoins zijn verzonden naar hen en staan gewoon op transaction confirmed.
Vanuit support nog 0 reactie gehad tot dusver....
Heb al sinds 6 december een "pending transaction" staan om wat Bitcoins naar etherrum om te ruilen. De bitcoins zijn verzonden naar hen en staan gewoon op transaction confirmed.
Vanuit support nog 0 reactie gehad tot dusver....
Wat mine je dan op het moment en met welke hardware? En in een pool of niet?Divak schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:13:
[...]
Mining is nog prima winstgevend, alleen niet met Bitcoin en inderdaad afhankelijk van de koers. Op basis van de huidige koers kun je ook prima privé nog een aantal coins minen. Ik wissel regelmatig omdat de coins steeds moeilijker worden (max 1-2 weken bij de meeste) maar er is nog zeker winst te behalen.
En hoe te beginnen? Via bitcointalk?
Ik heb gelukkig een zwager die 24/7 met cryptocurrencies bezig is, via hem krijg ik tips/aanbevelingen. En ze pakken tot nu toe allemaal goed uit, geen schokkende hoeveelheden, ik ben sinds dit jaar bezig met 2 kaarten/ Ik had er een hard hoofd in maar een GTX 1080 ti had ik er al snel uit.Helix schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:25:
[...]
Wat mine je dan op het moment en met welke hardware? En in een pool of niet?
En hoe te beginnen? Via bitcointalk?
Vandaag gaan we bijv. stoppen met ZCL (ZClassic), die is vandaag 100% moeilijker geworden omdat de munt omhoog geschoten is. Daarvoor hebben we ZCash, BitcoinGold, BitcoinZ gemined.
Thanks voor je reactie. Maar minen jullie voor jezelf of in een pool? Kun je mij iets in de goede richting sturen?Divak schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:51:
[...]
Ik heb gelukkig een zwager die 24/7 met cryptocurrencies bezig is, via hem krijg ik tips/aanbevelingen. En ze pakken tot nu toe allemaal goed uit, geen schokkende hoeveelheden, ik ben sinds dit jaar bezig met 2 kaarten/ Ik had er een hard hoofd in maar een GTX 1080 ti had ik er al snel uit.
Vandaag gaan we bijv. stoppen met ZCL (ZClassic), die is vandaag 100% moeilijker geworden omdat de munt omhoog geschoten is. Daarvoor hebben we ZCash, BitcoinGold, BitcoinZ gemined.
Verwijderd
Hoi Allen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een transactie van Litecoins via Jaxx naar Coinpayments via de QRS code uitgevoerd. Nu staat hij in Jaxx op confirmed en is het bedrag afgeschreven van mijn balans. Echter blijft mijn balans in Coinpayments op 0 staan.
Wanneer ik de info check bij Blockchain geeft hij een overzicht dat mijn transacties op 0 staan en dat er geen transacties gevonden zijn voor dit adres, het is waarschijnlijk nog niet in gebruik op het netwerk.
Wat is wijsheid? Wachten of hoe kan ik mijn Litecoins nu terug vinden?
Alvast bedankt!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een transactie van Litecoins via Jaxx naar Coinpayments via de QRS code uitgevoerd. Nu staat hij in Jaxx op confirmed en is het bedrag afgeschreven van mijn balans. Echter blijft mijn balans in Coinpayments op 0 staan.
Wanneer ik de info check bij Blockchain geeft hij een overzicht dat mijn transacties op 0 staan en dat er geen transacties gevonden zijn voor dit adres, het is waarschijnlijk nog niet in gebruik op het netwerk.
Wat is wijsheid? Wachten of hoe kan ik mijn Litecoins nu terug vinden?
Alvast bedankt!
Mooi artikel over dinosaurussen die bitcoin een piramidespel noemen, en een stukje over instititionele beleggers: https://www.coindesk.com/come-bogus-bitcoin-scare-tactics/
Ik zie wel een klein foutje, bitcoin derivaten zoals futures en opties bestonden natuurlijk allang, alleen niet binnen handbereik van WallstreetInstead of worrying about how dangerous bitcoin is for the economy, perhaps we should be asking why we want to let Wall Street bet billions every day on whether bitcoin’s price will go up or down and how much they will try to manipulate the bitcoin market to make sure they win in futures trading.
If there is a systemic risk, it is in the derivatives market, not bitcoin.
Ik heb in 2014 wat gemined, maar er na 3 maanden mee gestopt omdat BTC toen zo laag stond dat er toch niets mee te verdienen viel. Dat was toen via cgminer, in de config moest je dan de url van de pool invullen en je wallet adres. Zeker dat hij geen offline wallet had ofzo? Zover ik weet kon je geen coins 'in een pool' laten staan.MYAMY schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:24:
Hi allen,
Een collega heeft een bijzondere vraag.
Hij heeft in de vroege jaren van Bitcoin zelf gemined. 2010-2011. ZIjn moeder was toen niet erg blij omdat ze een naheffing van 800 Euro kregen op de enrgierekening. Omdat Bitcoin bijna niks waard was is hij ermee gestopt.
Volgens hem heeft hij destijds een mining pool gebruikt. Hij heeft alleen geen idee meer waar. Hij weet de naam niet meer.Zijn computer heeft hij niet meer. De geminde BTC heeft hij nooit van de mining pool site gehaald. Zijn enige houvast is zijn e-mailadres dat niet is gewijzigd in die jaren.
Wij zitten hem natuurlijk helemaal gek te maken dat hij zeker 100-1000 BTC moet hebben gemined en boven op een goudschat zit.
Wie van de early adapters weet welke mining pools gebruikt werden in NL destijds bij jonge nerds? Bestaan ze nog? Zijn ze overgenomen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met dit te lezen ben ik dan ook effe de seed van mijn oude electrum wallet gaan opzoeken, bleek dat ik 0,19BTC had.. helaas is die wallet gehacked geweest ofzo, ik zie 1 transactie staan die ik niet zelf heb gedaan.. de volledige 0,19 bitcoin weg. Suckt wel, nu dit eindelijk wat waarde had

Hebben jullie tips voor een hardware wallet?
Ik zie Trezor en Ledger Nano S als kandidaten.
Ik wil dat het veilig is en het liefst veel verschillende munten ondersteunt. Ideeën?
Ik zie Trezor en Ledger Nano S als kandidaten.
Ik wil dat het veilig is en het liefst veel verschillende munten ondersteunt. Ideeën?
Als je in de electrum wallet op receiving en change klikt zie je geen adresStephaniedt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:45:
[...]
Ik heb in 2014 wat gemined, maar er na 3 maanden mee gestopt omdat BTC toen zo laag stond dat er toch niets mee te verdienen viel. Dat was toen via cgminer, in de config moest je dan de url van de pool invullen en je wallet adres. Zeker dat hij geen offline wallet had ofzo? Zover ik weet kon je geen coins 'in een pool' laten staan.
Met dit te lezen ben ik dan ook effe de seed van mijn oude electrum wallet gaan opzoeken, bleek dat ik 0,19BTC had.. helaas is die wallet gehacked geweest ofzo, ik zie 1 transactie staan die ik niet zelf heb gedaan.. de volledige 0,19 bitcoin weg. Suckt wel, nu dit eindelijk wat waarde had
met saldo? Ik moest er wel aan wennen dat electrum standaard geen saldo laat zien.
Electroneum is eindelijk live, CPU miner werkt ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 13-12-2017 17:10 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
was wel weer een dramatische livegang. Meteen flink gedumpt.Ballebek schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:10:
Electroneum is eindelijk live, CPU miner werkt ook.
In de history zie ik een hoop positieve transacties en dan 1 negatieve naar een adres dat ik niet ken. Heb de transactie opgezocht maar dat gaat me niet verder helpen, die is naar dit adres gegaan: 1PNTQDxPmoJrXJkFoHZXd2gPncKzwhoeKC en van daaruit weer naar andere adressen.bonav schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:08:
[...]
Als je in de electrum wallet op receiving en change klikt zie je geen adres
met saldo? Ik moest er wel aan wennen dat electrum standaard geen saldo laat zien.
Vandaag is de LTC aardig aan het dalen, vooral BTC.loewie1984 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:32:
[...]
Inmiddels meer dan twaalf uur later..LTC is echt niet zo volatiel heb ik het gevoel als andere crypto. Nu hebben we ook even geen dip naar 14k usd meer meegemaakt van btc, maar zolang die uitblijft gaat LTC voor mijn gevoel niet meer onder de 300 usd komen.
hallo,
ik heb vandaag mn ledger nano binnen gehad en geinstalleerd. nu heb ik een test hoeveelheid btc erheen gestuurd en dat is binnen. nu wil ik de rest erheen sturen, maar de ledger wallet bitcoin laat nu een andere public key zien waar ik het heen moet sturen. klopt dit?
ik heb vandaag mn ledger nano binnen gehad en geinstalleerd. nu heb ik een test hoeveelheid btc erheen gestuurd en dat is binnen. nu wil ik de rest erheen sturen, maar de ledger wallet bitcoin laat nu een andere public key zien waar ik het heen moet sturen. klopt dit?
Hi,
ik heb mijn 0.1 bitcoin gevonden
..denk ik
Ik heb de volgende bestanden:
Maar als ik dit in Electrum probeer te openen loopt die gelijk vast.
Hoe kan ik dit restoren?
ik heb mijn 0.1 bitcoin gevonden

Ik heb de volgende bestanden:
- wallet.info
- wallet.wallet
Hoe kan ik dit restoren?
Mixed Reality dev
Dat is een wallet. Electrum heeft de neiging vast te lopen bij wallets van onjuiste versies. Je zal op zoek moeten gaan naar de Electrum versie die die wallet gemaak heeft.
Volgens mij is het normaal een wallet.dat bestandje. Vind je die niet op %APPDATA%\Bitcoin?Menesis schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:13:
Hi,
ik heb mijn 0.1 bitcoin gevonden..denk ik
Ik heb de volgende bestanden:Is dit "een bitcoin"?
- wallet.info
- wallet.wallet
Hoe kan ik dit restoren?
Anders even kijken of je de .wallet ergens in kan importeren.
Hoe kan het dat alles in het rood stond en geen enkele coin in het groen? Er moet toch ergens heen geschoven worden? Uitbetalen in cash kan toch enkel vanuit Bitcoin?Sanalologo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:13:
[...]
was wel weer een dramatische livegang. Meteen flink gedumpt.
Sinds vandaag kan ik weer bij mijn Electroneum. Deze heb ik in de ICO in Euro's gekocht. Hoe kan ik deze nu het beste in Delta zetten?
Ik heb nu Cryptopia ingevuld met trading pair ETN/USDT 1 ETN was toen 0,01 dollarcent. Dus dat is makkelijk neer te zetten, maar het klopt natuurlijk niet helemaal precies.
Ik heb nu Cryptopia ingevuld met trading pair ETN/USDT 1 ETN was toen 0,01 dollarcent. Dus dat is makkelijk neer te zetten, maar het klopt natuurlijk niet helemaal precies.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
De bitcoin heb ik met een ander programma aangemaakt, alleen weet ik niet meer welke. Het was een vrij simpele die in 2014 aangeraden werd. Dus ik moet het met dat specifieke programma zien te recoveren? Wat is eigenlijk een universele manier om een bitcoin op te slaan?.oisyn schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:25:
Dat is een wallet. Electrum heeft de neiging vast te lopen bij wallets van onjuiste versies. Je zal op zoek moeten gaan naar de Electrum versie die die wallet gemaak heeft.
Mixed Reality dev
Bitcoins sla je niet op. Ze bestaan feitelijk niet eens. Wat bestaat zijn transacties en adressen. In een wallet staat opgeslagen wat de private keys zijn van die adressen, of hoe je ze kunt genereren.
Als het van lang geleden is zou ik de officiele bitcoin wallet eens proberen.
Als het van lang geleden is zou ik de officiele bitcoin wallet eens proberen.
Ja dat klopt Is een beviliging om te voorkomen dat iemand adhv je public key kan zien hoeveel coins je in totaal hebt. Oude adress blijven van jou. Dus ook als je naar het eerste adres stuurt war je eerder hebt gestuurd komt het gewoon aan. Is eerder in de topic volgens mij ook benoemd.jasper7878 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:29:
hallo,
Zojuist achter gekomen dat ik nog ruim 18 LTC had uit 2014 
Goed nieuws, want ik kan het geld goed gebruiken op het moment.
Nu wil ik alles naar Bittrex zetten en het omzetten naar BTC om het weer om te zetten naar euro;s minus een klein bedrag om door te blijven traden
Echter ik weet hoe lang het 4 jaar geleden al duurde om de bitcoin core wallet te syncen, dus ik denk ik pak electrum.
Nu zegt deze alleen Virus Detected bij het downloaden, dus zit even te dubben welke wallet ik even snel pak om alleen even wat over en weer te sturen.
iemand suggesties hiervoor?

Nu wil ik alles naar Bittrex zetten en het omzetten naar BTC om het weer om te zetten naar euro;s minus een klein bedrag om door te blijven traden
Echter ik weet hoe lang het 4 jaar geleden al duurde om de bitcoin core wallet te syncen, dus ik denk ik pak electrum.
Nu zegt deze alleen Virus Detected bij het downloaden, dus zit even te dubben welke wallet ik even snel pak om alleen even wat over en weer te sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door tha_crazy op 13-12-2017 23:25 ]
Verwijderd
Iemand ervaring met een andere computer/telefoon activeren op Gatehub?
Als ik nu inlog op mijn andere computer krijg ik de melding dat Gatehub de computer niet herkend en uit veiligheidsoverwegingen een email stuurt met een link om de computer te "activeren".
Probleem is dus dat ik deze mail niet ontvang, meerdere malen geprobeerd de afgelopen uren.
Heb geprobeerd te googelen maar enige wat ik kan vinden zijn posts over account verificatie en niet over extra device verificatie.
Baal er wel van want ik kan nu niets doen tot ik weer toegang heb tot de andere computer.
Als ik nu inlog op mijn andere computer krijg ik de melding dat Gatehub de computer niet herkend en uit veiligheidsoverwegingen een email stuurt met een link om de computer te "activeren".
Probleem is dus dat ik deze mail niet ontvang, meerdere malen geprobeerd de afgelopen uren.
Heb geprobeerd te googelen maar enige wat ik kan vinden zijn posts over account verificatie en niet over extra device verificatie.
Baal er wel van want ik kan nu niets doen tot ik weer toegang heb tot de andere computer.
Waarom niet overzetten naar Bitstamp als LTC? Daar kan je LTC verkopen voor Euro's.tha_crazy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:21:
Zojuist achter gekomen dat ik nog ruim 18 LTC had uit 2014
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Eens, maar voor het opnemen zal je toch eerst een verificatie door moeten lopen neem ik aan.MrBlueEyes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:33:
[...]
Waarom niet overzetten naar Bitstamp als LTC? Daar kan je LTC verkopen voor Euro's.
Mijn standaard route (was en is) om naar BTC, en dan via Bitonic uitbetalen
Klopt en die is helaas dicht nu. Maarja zijn wel betere prijzen dan Bitonic. Of je moet hun exchange gebruiken?Bl3p Daar kan je ook je LTC voor Euro's verkopen. Maarja dan moet je wel al verificatie gehad hebben daar ja.tha_crazy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:37:
[...]
Eens, maar voor het opnemen zal je toch eerst een verificatie door moeten lopen neem ik aan.
Mijn standaard route (was en is) om naar BTC, en dan via Bitonic uitbetalen
Das ook een beetje het probleem, ik geef niet graag een kopie van mijn ID naar een partij buiten nederland (zelfs in NL ben ik daar al akelig voorzichtig in)MrBlueEyes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:39:
[...]
Klopt en die is helaas dicht nu. Maarja zijn wel betere prijzen dan Bitonic. Of je moet hun exchange gebruiken?Bl3p Daar kan je ook je LTC voor Euro's verkopen. Maarja dan moet je wel al verificatie gehad hebben daar ja.
En bitstamp ga ik ook niet meer inkomen trouwens, ben mijn 2FA daarop kwijt (oud device gok ik zo)
enne...
Dat gaat dus niet gebeurenTwo-factor authentication reset request
Upload Image:
Take a high quality photo of yourself holding your ID document and a handwritten note "[current date] For Bitstamp Only" and upload it to the form below.
Bl3p is Nederlands.tha_crazy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:41:
[...]
Das ook een beetje het probleem, ik geef niet graag een kopie van mijn ID naar een partij buiten nederland (zelfs in NL ben ik daar al akelig voorzichtig in)
En bitstamp ga ik ook niet meer inkomen trouwens, ben mijn 2FA daarop kwijt (oud device gok ik zo)
enne...
[...]
Dat gaat dus niet gebeuren
Dat weet ik, onderdeel van bitonic
Echter houd ik het graag even bij mijn oude vertrouwde flow hiervoor. wellicht dat dit in de toekomst wel veranderd.
Dus de vraag blijft in princiepe open, welke lightweight wallet is even geschikt voor snel wat over en weer te boeken
Je downloade electrum daar? https://electrum.org/#downloadtha_crazy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:44:
[...]
Dat weet ik, onderdeel van bitonic
Echter houd ik het graag even bij mijn oude vertrouwde flow hiervoor. wellicht dat dit in de toekomst wel veranderd.
Dus de vraag blijft in princiepe open, welke lightweight wallet is even geschikt voor snel wat over en weer te boeken
Want die gebruikte ik ook altijd.
Offcourse, blijkbaar herkend Windows Defender hem als virus.MrBlueEyes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:59:
[...]
Je downloade electrum daar? https://electrum.org/#download
Want die gebruikte ik ook altijd.
De standalone doet het wel.
Maar ben voor de zekerheid maar even naar blockchain.info uitgeweken voor nu
Bij verificatie op Gdax (2e verificatie) van paspoort en selfie krijg ik bij het scherm met
The identity verification process usually takes 3-5 minutes, but can take longer in times of increased traffic.
De volgende foutmelding in beeld: Required parameter missing: back_image
Maar de timer gaat wel verder. Wat nu?
The identity verification process usually takes 3-5 minutes, but can take longer in times of increased traffic.
Ik had dezelfde melding (3x) en heb opnieuw een selfie gemaakt met een rustiger achtergrond (witte muur) en kreeg de melding niet meer. Mss dat dat ook een oplossing voor jou is als de verificatie niet lukt.MrBlueEyes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:16:
Bij verificatie ....
Verwijderd
Stel je bent de enige nerd van de familie, schoonfamilie en aanverwanten. En je hebt best veel mensen die wat crypto's willen kopen maar geen benul hebben hoe. Ga je dan per persoon een wallet voor ze installeren en help je bij de aanschaf? Of creëer je een soort mutual fund?
Als ze je kunnen vertrouwen zou je in principe met een Ledger Nano S een algemene adres kunnen maken. Dan in een sheetbestand (excel, notepad etc.) bijhouden hoeveel crypto's per persoon aanwezig zijn.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 03:19:
Stel je bent de enige nerd van de familie, schoonfamilie en aanverwanten. En je hebt best veel mensen die wat crypto's willen kopen maar geen benul hebben hoe. Ga je dan per persoon een wallet voor ze installeren en help je bij de aanschaf? Of creëer je een soort mutual fund?
Telkens een wallet installeren etc zal een beetje vervelend worden na de 5de keer. Niet vergeten de 300 belletjes achteraf als er iets met hun pc/laptop aan de hand is, want ''straks is het kapot en zijn de bitcoins weg''.
Verwijderd
Het vertrouwen is er wel. Dat is geen issue. Maar het zou wel mooi zijn als het toch per gebruiker gescheiden zou zijn. Of dat mensen bijvoorbeeld online hun portfolio zouden kunnen bekijken. Want de inleg zal per persoon verschillen. Soms wil iemand wellicht wat extra bij storten. Misschien wil iemand een andere samenstelling van z'n portfolio dan anderen. Dat zou mogelijk moeten zijn.
Trezor met voor elke gebruiker ander wachtwoord? Of naam als wachtwoord. Dan is het echt gescheiden
[ Voor 34% gewijzigd door TimDJ op 14-12-2017 05:27 ]
En waarom willen ze dat terwijl ze er geen bal van snappen? Keiharde winst?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 03:19:
En als alles weg is, ben je dan t zwarte schaap van de familie? Geld haalt t slechte in mensen naar boven...
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Minen gaat allemaal via https://www.suprnova.cc , als je daar op één van de coins klikt kun je er ook een 'getting started' handleiding vinden.Helix schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:08:
[...]
Thanks voor je reactie. Maar minen jullie voor jezelf of in een pool? Kun je mij iets in de goede richting sturen?
Afgelopen week heb ik verschillende malen aangegeven dat het me maar niet lukt om m'n Ethereum vanuit m'n desktop wallet (Mist) te versturen naar m'n hardware wallet.
Op een miraculeuze wijze is het dan toch gebeurd... dus met andere woorden voor iedereen die dezelfde problemen ondervinden: gewoon blijven proberen en op een gegeven moment zal de transactie er wel door schieten en voltooien...
Op een miraculeuze wijze is het dan toch gebeurd... dus met andere woorden voor iedereen die dezelfde problemen ondervinden: gewoon blijven proberen en op een gegeven moment zal de transactie er wel door schieten en voltooien...
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik zou ze wat materiaal doorsturen om te lezen en stap per stap zeggen wat ze moeten doen.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 03:19:
Snappen ze het niet, jammer dan, crypto is niets voor hen.
Zelf zou ik nooit crypto voor anderen kopen en al zeker niet gaan bewaren!
Verwijderd
Dan zou ik ze alleen 'long' laten gaan. Moeten ze zelf maar de koers volgen als ze willen verkopen en dan gewoon in je eigen wallet.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 03:35:
Het vertrouwen is er wel. Dat is geen issue. Maar het zou wel mooi zijn als het toch per gebruiker gescheiden zou zijn. Of dat mensen bijvoorbeeld online hun portfolio zouden kunnen bekijken. Want de inleg zal per persoon verschillen. Soms wil iemand wellicht wat extra bij storten. Misschien wil iemand een andere samenstelling van z'n portfolio dan anderen. Dat zou mogelijk moeten zijn.
Hallo Tweakers, even een vraagje, wie weet een goed (vooral goedkoper) alternatief voor Coinbase? Ik voel me namelijk erg belazerd. Los van de zeer stevige fee van 1,5%, zit er ook nog eens aan aardig verschil tussen de actuele koers vs de verkoopkoers. Op moment van schrijven: koers 616,85, verkooprate 609,79+1.5%.
Die 1,5% staat keurig omschreven maar er wordt niets gezegd over het verschil tussen aan en verkoop? (las hier meer klachten over terug).
Wie weet een goed alternatief? Ik wil er niet actief mee traden, maar wil wil dus de mogelijkheid hebben om het vanaf de nieuwe account direct naar euro om te wisselen en te storen op mijn rekening.
Die 1,5% staat keurig omschreven maar er wordt niets gezegd over het verschil tussen aan en verkoop? (las hier meer klachten over terug).
Wie weet een goed alternatief? Ik wil er niet actief mee traden, maar wil wil dus de mogelijkheid hebben om het vanaf de nieuwe account direct naar euro om te wisselen en te storen op mijn rekening.
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Sites zoals Coinbase welke eigenlijk een online winkel zijn voor crypto munten zullen altijd duurder zijn dan exchanges. Coinbase is enorm populair, wat betekent dat hun reserves bij momenten er laag zijn, met andere woorden er is veel meer vraag dan aanbod: de prijs gaat omhoog.Fiddle schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:40:
Hallo Tweakers, even een vraagje, wie weet een goed (vooral goedkoper) alternatief voor Coinbase? Ik voel me namelijk erg belazerd. Los van de zeer stevige fee van 1,5%, zit er ook nog eens aan aardig verschil tussen de actuele koers vs de verkoopkoers. Op moment van schrijven: koers 616,85, verkooprate 609,79+1.5%.
Wil je dit vermijden dan ga je via exchanges moeten aankopen. Nadeel is wel dat je daar niet meteen kan gaan kopen met je Visa kaart bvb. Een exchange werkt met balances, je zult eerst euro's moeten storten voor je kan beginnen handelen. Dit wil zeggen dat het een tijdje kan duren eer je geld op de exchange staat, meestal tussen de 12 en 48 uur, maar soms langer, bijvoorbeeld tijdens het weekend. Op deze exchanges kan je ook geld laten terugstorten op jouw rekening. De twee waar ik mee bekend ben en die euro's ondersteunen zijn Bitstamp en Kraken, maar er zullen er nog wel zijn.
Thx voor de feedback CorvusGS. Zelf gebruik ik ook nog Bittrex en Gatehub (staat zo goed als niets, maar ik de accounts zijn goed geverifieerd en beveiligd met 2FA). Nu weet ik van Gatehub dat je daar ook een euro wallet kan hebben, dus kun je je ETH verzilveren en terugstorten.CorvusGS schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:05:
[...]
Sites zoals Coinbase welke eigenlijk een online winkel zijn voor crypto munten zullen altijd duurder zijn dan exchanges. Coinbase is enorm populair, wat betekent dat hun reserves bij momenten er laag zijn, met andere woorden er is veel meer vraag dan aanbod: de prijs gaat omhoog.
Wil je dit vermijden dan ga je via exchanges moeten aankopen. Nadeel is wel dat je daar niet meteen kan gaan kopen met je Visa kaart bvb. Een exchange werkt met balances, je zult eerst euro's moeten storten voor je kan beginnen handelen. Dit wil zeggen dat het een tijdje kan duren eer je geld op de exchange staat, meestal tussen de 12 en 48 uur, maar soms langer, bijvoorbeeld tijdens het weekend. Op deze exchanges kan je ook geld laten terugstorten op jouw rekening. De twee waar ik mee bekend ben en die euro's ondersteunen zijn Bitstamp en Kraken, maar er zullen er nog wel zijn.
Even een behoorlijke noobvraag. Ik las dat Coinbase dus je privatekeys beheert. (ik heb zelf dus niets local staan). Dus als ik ETH van Coinbase naar Gatehub/Bitstamp/Kraken verzend, dan verzend ik dus eigenlijk die private key van de ene naar de ander?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Nee Coinbase stuurt het naar je nieuwe pub/priv key combo van coinbase over de blockchain.
Nee, elke exchange heeft z'n eigen wallet, dus z'n eigen key. Het overzetten van de coins is dus een gewone transactie van wallet naar wallet.Fiddle schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:26:
[...]
Even een behoorlijke noobvraag. Ik las dat Coinbase dus je privatekeys beheert. (ik heb zelf dus niets local staan). Dus als ik ETH van Coinbase naar Gatehub/Bitstamp/Kraken verzend, dan verzend ik dus eigenlijk die private key van de ene naar de ander?
Ik weet niet wat je van plan bent met je coins maar als je niet actief gaat traden dan zou ik toch alles in een wallet steken die je zelf beheert (software of hardware, maar zeker niet online)
Bedankt beide. Ik snap
Ik ga inderdaad maar even inlezen over een Nano Ledger (of variant) en hoe ik het daarop en op en af krijg, want mijn ETH begint wel tegen een substantieel bedrag aan te lopen.
Ik ben al een tijdje aan het meelezen, Ik overweeg om op een moment ook wat te gaan doen met crypto.
Ik realiseer me dat er nog heel veel is wat ik niet weet, maar wat me wel verbaasd is dat ik meen te begrijpen dat men het normaal vindt om complete identiteitgegevens te uploaden naar ??.
Naar mijn mening is dit een enorm risico, Identiteit fraude kan in potentie je leven danig in de war gooien, en dat is nog zwak uitgedrukt.
Ik lees hier bijvoorbeeld net in het zusterforum
Alleen bij twijfels zeggen zij "in sommige gevallen kan er extra verificatie nodig zijn"
Is het zo dat alleen op buitenlandse exchanges deze rigoureuze identiteit checks gevraagd worden?
Ik hoor graag wat jullie mening hierover is, en andere beginners tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik realiseer me dat er nog heel veel is wat ik niet weet, maar wat me wel verbaasd is dat ik meen te begrijpen dat men het normaal vindt om complete identiteitgegevens te uploaden naar ??.
Naar mijn mening is dit een enorm risico, Identiteit fraude kan in potentie je leven danig in de war gooien, en dat is nog zwak uitgedrukt.
Als ik op de site van Bitonic kijk zie ik alleen maar staan dat zij een Rekeningverificatie eisen, Dus een klein bedrag overmaken op een rekening zodat zij kunnen verifiëren dat je bankrekening aan jouw naam is gekoppeld."Ik heb 1000 ripple en 0,9 monero op bittrex staan, nu wou ik die verplaatsen naar kraken, maar moet ik geverifieerd worden.
Nu staat er bij dat process dat je je ID bewijs en foto's op geen enkele manier mag wijzigen, dus ook geen watermerken.
Nu is dat haast het domste wat je kan doen in het kader van identiteitsfraude, maar hoe pak ik dat nou aan?
Vroeger was dit geen probleem, maar nu ik het er van af wil halen kan dat blijkbaar niet als je geen verificatie hebt."
Alleen bij twijfels zeggen zij "in sommige gevallen kan er extra verificatie nodig zijn"
Is het zo dat alleen op buitenlandse exchanges deze rigoureuze identiteit checks gevraagd worden?
Ik hoor graag wat jullie mening hierover is, en andere beginners tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik denk dat het bij "grote bedragen" of "grote aantallen" gevraagd wordt juist om "fraude" tegen te gaan? Maar er is altijd nog de keuze om het dan niet te doen toch?linp schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:28:
Ik ben al een tijdje aan het meelezen, Ik overweeg om op een moment ook wat te gaan doen met crypto.
[...]
Als ik op de site van Bitonic kijk zie ik alleen maar staan dat zij een Rekeningverificatie eisen, Dus een klein bedrag overmaken op een rekening zodat zij kunnen verifiëren dat je bankrekening aan jouw naam is gekoppeld.
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik hier persoonlijk iets minder moeite mee dan wanneer ik al mijn privezaken op een facebook knal qua foto's of belevingen of gedachtes en alles via een facebook messenger bespreek. Om die reden heb ik dus ook geen facebook meer en ben ik niet actief op dat soort media.
In principe als je naar een reguliere voor jou "onbekende" bank gaat maken ze ook een kopie van al je gegevens. Of voor het aanvragen van een mobiel abonnement willen ze ook alles van je weten. Tja.
Bij LiteBit kan je trouwens zonder al te veel gegevens overhandigen al prima investeren. Alleen is het onderling switchen tussen muntjes best prijzig in die zin. Als je nu zegt ik wil alleen maar eens in de zoveel tijd kleine bedragen er tegenaan gooien, dan kan dat prima.
[ Voor 21% gewijzigd door orange.x op 14-12-2017 11:53 ]
Ik heb op binance wat altcoins staan. Opeens kreeg ik nog twee extra altcoins te zien in het overzicht: BCX en SBTC gelijk aan het aantal BTC dat op de account staat. Beiden zijn echter wel toegevoegd met "suspend" status.
Kan iemand uitleggen vanwaar deze komen en waarom deze opeens zijn toegevoegd?
Zijn 2 forked coins: https://support.binance.com/hc/en-us/articles/115003414491spleethoven schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:47:
Ik heb op binance wat altcoins staan. Opeens kreeg ik nog twee extra altcoins te zien in het overzicht: BCX en SBTC gelijk aan het aantal BTC dat op de account staat. Beiden zijn echter wel toegevoegd met "suspend" status.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dit zijn hard forks van Bitcoin, SBTC is Super Bitcoin, BCX ben ik niet mee bekend.spleethoven schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:47:
Een hard fork wordt gemaakt op een specifiek blok en voor elke Bitcoin die je op dat moment in je bezit hebt krijg je hetzelfde aantal in de fork.
[quote]orange.x schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:37:
[...]
Als bij een hack al je id gegevens worden geoogst, dat is geen fijn gevoel.
[...]
Een reguliere bank waar je aan de balie je id toont is toch heel iets anders dan je paspoort incl. BSN uploaden.In principe als je naar een reguliere voor jou "onbekende" bank gaat maken ze ook een kopie van al je gegevens. Of voor het aanvragen van een mobiel abonnement willen ze ook alles van je weten. Tja.
Als bij een hack al je id gegevens worden geoogst, dat is geen fijn gevoel.
Ik ga dat eens rustig bekijken, ik zie dat ze in Tiers werken, dus afhankelijk daarvan verschilt de verficatie.Bij LiteBit kan je trouwens zonder al te veel gegevens overhandigen al prima investeren. Alleen is het onderling switchen tussen muntjes best prijzig in die zin. Als je nu zegt ik wil alleen maar eens in de zoveel tijd kleine bedragen er tegenaan gooien, dan kan dat prima.
Verwijderd
Heey, top deze topics op tweakers! Ik heb nog een ander vraagje. Bestaan er bloggers/sites waar je op kan aanmelden van mensen die heel succesvol zijn in het handelen van cryptocoins. En je deze kan volgen wat zij doen, hun handelsacties dadelijk volgen. Mss bestaan er zelfs systemen voor om automatisch hun bewegingen te volgen. Stel X verkoopt 50bitcoins om 10:50, systeem spot dat en verkoopt voor jou ook 50bitcoins(of ingesteld bedrag)?
Thanks!
Thanks!
Wat is een goede app voor de iPhone om te zien hoeveel winst of verlies je per aankoop hebt? Ik gebruik op dit moment Coin Ticker, alleen hier zie je niet wat je daadwerkelijke rendement is op de betreffende crypto die je hebt aangekocht.
En Crypto Tracker heeft deze optie wel, alleen die heeft alleen het aanbod van Kraken in de app. Dus bijvoorbeeld staat REQ hier al niet tussen.
En Crypto Tracker heeft deze optie wel, alleen die heeft alleen het aanbod van Kraken in de app. Dus bijvoorbeeld staat REQ hier al niet tussen.
[ Voor 23% gewijzigd door Haassiej op 14-12-2017 13:36 ]
Dit soort diensten bestaan, best eens vragen in de andere thread [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:26:
Bestaan er bloggers/sites waar je op kan aanmelden van mensen die heel succesvol zijn in het handelen van cryptocoins.
Ik hoor er wat wisselende dingen over, maar het is vooral heel duur, dus de vraag is of je dat eruit kan halen.
Blockfolio of DeltaHaassiej schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:35:
Wat is een goede app voor de iPhone om te zien hoeveel winst of verlies je per aankoop hebt? Ik gebruik op dit moment Coin Ticker, alleen hier zie je niet wat je daadwerkelijke rendement is op de betreffende crypto die je hebt aangekocht.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Misschien vooral een vraag voor de mensen uit België (argumenten van Nederlanders natuurlijk ook welkom).
https://www.tijd.be/netto...in-bitcoin-belegt/9958726
"Als u niet als zo'n goede huisvader optreedt en met hoge risico's inspeelt op hevige prijsschommelingen, voert u in de ogen van de fiscus verrichtingen met een speculatief karakter uit. Is dat het geval, dan geldt daar een belastingtarief van 33 procent voor."
Ik heb twee delen in mijn portfolio:
- een holding stash met X aantal bitcoin
- een arbitrage stash van Y euros
De afgelopen 6 maanden is het aantal bitcoin X constant gebleven. Dus geen speculatief karakter of daytrading.
Anderzijds stuur ik dagelijkse heel wat euros door voor arbitrage. Dit zou mogelijk in aanmerking kunnen komen als "speculatief" maar strikt gezien is arbitrage niet-speculatief. De arbitrage stash is ongeveer verdubbeld in euro waarde.
Er zijn tussen twee categorieën in mijn portfolio. Het probleem is dat deze overlappen. Ik gebruik soms een deel van mijn bitcoins om arbitrage te doen (hoewel het aantal X constant blijft).
Het is ook een beetje vaag. Stel dat ik 7 bitcoins heb, ik arbitrage elke dag van de week 1 bitcoin, dan heb ik ze alle 7 al eens verkocht/gekocht. Of gebruik ik de 6 van de 7 bitcoins niet?
Ik ben een beetje ongerust dat belastingen mijn totale portfolio als speculatief gaat beschouwen, maar dat is niet het geval? Indien ze het écht vragen, wil ik belastingen betalen op (speculatieve?) arbitrage-profit maar niet op (niet-speculatieve) hodling meerwaarde.
Misschien kan ik 75% van mijn bitcoins in cold storage zetten voor 6 maanden (met timestamp officieel) zodat ik in de toekomst een argument kan geven waarom het niet speculatief ("kijk deze wallet, deze is 6 maanden inactief geweest, dus ik was helemaal niet aan het speculeren met dit deel")
"Als u niet als zo'n goede huisvader optreedt en met hoge risico's inspeelt op hevige prijsschommelingen, voert u in de ogen van de fiscus verrichtingen met een speculatief karakter uit. Is dat het geval, dan geldt daar een belastingtarief van 33 procent voor."
De afgelopen 6 maanden is het aantal bitcoin X constant gebleven. Dus geen speculatief karakter of daytrading.
Anderzijds stuur ik dagelijkse heel wat euros door voor arbitrage. Dit zou mogelijk in aanmerking kunnen komen als "speculatief" maar strikt gezien is arbitrage niet-speculatief. De arbitrage stash is ongeveer verdubbeld in euro waarde.
Er zijn tussen twee categorieën in mijn portfolio. Het probleem is dat deze overlappen. Ik gebruik soms een deel van mijn bitcoins om arbitrage te doen (hoewel het aantal X constant blijft).
Het is ook een beetje vaag. Stel dat ik 7 bitcoins heb, ik arbitrage elke dag van de week 1 bitcoin, dan heb ik ze alle 7 al eens verkocht/gekocht. Of gebruik ik de 6 van de 7 bitcoins niet?
Ik ben een beetje ongerust dat belastingen mijn totale portfolio als speculatief gaat beschouwen, maar dat is niet het geval? Indien ze het écht vragen, wil ik belastingen betalen op (speculatieve?) arbitrage-profit maar niet op (niet-speculatieve) hodling meerwaarde.
Misschien kan ik 75% van mijn bitcoins in cold storage zetten voor 6 maanden (met timestamp officieel) zodat ik in de toekomst een argument kan geven waarom het niet speculatief ("kijk deze wallet, deze is 6 maanden inactief geweest, dus ik was helemaal niet aan het speculeren met dit deel")
Verwijderd
het is niet dat ze in jouw portofolio kunnen kijken wat er gebeurd he. Ik denk dat je je niet zo druk moet maken.kristof1234 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:02:
Misschien vooral een vraag voor de mensen uit België (argumenten van Nederlanders natuurlijk ook welkom).
Wat er gebeurt op exchanges kunnen ze natuurlijk niet weten (tenzij ze hier de moeite willen voor doen). Maar door arbitrage is er wel heel wat verkeer met bank transacties. Als je bv. "maar" 10,000 euro op je bankrekening hebt voor arbitrage, en 50 keer per jaar overschrijft, kom je al al 500,000 euro volume.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:17:
[...]
het is niet dat ze in jouw portofolio kunnen kijken wat er gebeurd he. Ik denk dat je je niet zo druk moet maken.
Ik vermoed dat ze dit wel moeten detecteren, en de banken dit doorgeven. Ik vrees dat ze me als een "grote vis" of "actieve handelaar" gaan beschouwen. In realiteit is (per voorbeeld) mijn arbitrage euro kapitaal "slechts" verdubbeld van 10,000 euro naar 20,000 euro, en is er niet zo veel geks gebeurd. Mijn (niet-speculatieve) bitcoin stash is echter constant gebleven. Graag betaal ik 33% belastingen op die 10,000 euro (als ze dat willen), 33% betalen op mijn X bitcoin is natuurlijk wel veel pijnlijker.
Maar misschien ben ik een beetje te paranoia. Door de hype zijn er zoveel mensen met bezig. Ik denk dat belasting dienst zich nog niet goed georganiseerd heeft. Wellicht gaan ze niet honderd duizenden accounts van exchanges elke transactie nachecken.
In realiteit verberg ik ook niets. Volgens de huidige wetgeving moet je niets betalen op het niet-speculatieve deel.
[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 14-12-2017 14:29 ]
Verwijderd
zolang je niet 100.000 per keer gaat overschrijven valt het wel mee. 1x per maand een paar duizend euro zal niemand echt opvallen. In sommige wallets kun je coins ook al omzetten naar euro's. dan kun je het maandelijks laten uitbetalen. Belastingdienst kan niet alle mensen gaan controleren.kristof1234 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:26:
[...]
Wat er gebeurt op exchanges kunnen ze natuurlijk niet weten (tenzij ze hier de moeite willen voor doen). Maar door arbitrage is er wel heel wat verkeer met bank transacties. Als je bv. "maar" 10,000 euro op je bankrekening hebt voor arbitrage, en 50 keer per jaar overschrijft, kom je al al 500,00 euro volume.
Ik vermoed dat ze dit wel moeten detecteren, en de banken dit doorgeven. Ik vrees dat ze me als een "grote vis" of "actieve handelaar" gaan beschouwen. In realiteit is (per voorbeeld) mijn arbitrage euro kapitaal "slechts" verdubbeld van 10,000 euro naar 20,000 euro, en is er niet zo veel geks gebeurd. Mijn (niet-speculatieve) bitcoin stash is echter constant gebleven. Graag betaal ik 33% belastingen op die 10,000 euro (als ze dat willen), 33% betalen op mijn X bitcoin is natuurlijk wel veel pijnlijker.
Maar misschien ben ik een beetje te paranoia. Door de hype zijn er zoveel mensen met bezig. Ik denk dat belasting dienst zich nog niet goed georganiseerd heeft. Wellicht gaan ze niet honderd duizenden accounts van exchanges elke transactie nachecken.
In realiteit verberg ik ook niets. Volgens de huidige wetgeving moet je geen meerwaarde betalen op het niet-speculatieve deel.
In NL beschouwt de belastindienst alle vormen van cryptocurrency als speculatie (zowel daytraden, traden met scripts (met hoge win kans) en minen).kristof1234 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:26:
[...]
Wat er gebeurt op exchanges kunnen ze natuurlijk niet weten (tenzij ze hier de moeite willen voor doen). Maar door arbitrage is er wel heel wat verkeer met bank transacties. Als je bv. "maar" 10,000 euro op je bankrekening hebt voor arbitrage, en 50 keer per jaar overschrijft, kom je al al 500,000 euro volume.
In realiteit verberg ik ook niets. Volgens de huidige wetgeving moet je niets betalen op het niet-speculatieve deel.
Cryptocurrency is niks anders dan speculatie en kan in mijn ogen ook niet anders worden beschouwd. Je weet namelijk niet hoeveel geld je er voor terugkrijgt. Ook al koop je nu 1 BTC kan deze over 10 min 1000 euro meer of minder waard zijn bij wijze van.
De belastingdienst gaat (in NL) daar zijn vingers dan ook zeker niet aan branden. Want als er inkomstenbelasting betaald moet worden valt alles in box 1. Dat werkt prima bij mensen die er structureel geld mee verdienen. Maar het merendeel verliest geld.
Daarom valt alles in box 3 en wordt niet belast. Enkel vermogensbelasting. Het zou ook wel bizar zijn dat je in BE 33% belasting zou moeten betalen over een speculatief iets.
Dat betekent dus ook dat je de kosten die je maakt bij eventueel verlies op kunt geven.
Je kunt het beste een fiscalist inschakelen die dit voor je kan uitzoeken.
https://fd.nl/ondernemen/...2017-in-belgie-afgeschaftbiggydeen2 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:43:
[...]
Het zou ook wel bizar zijn dat je in BE 33% belasting zou moeten betalen over een speculatief iets.
Dat betekent dus ook dat je de kosten die je maakt bij eventueel verlies op kunt geven.
"In België zal per 1 januari 2017 geen speculatiebelasting meer worden geheven. Dat heeft de Belgische minister van financiën, Johan Van Overtveldt, zaterdag gezegd. Tot nu toe moet een een particuliere belegger die beursgenoteerde financiële producten koopt en ze binnen zes maanden weer verkoopt, bij koerswinst 33% belasting over de meerwaarde betalen."
Blijkbaar bestond er zo'n absurde wetgeving. Die wetgeving hebben ze dit jaar afgeschaft voor beursproducten. Ik weet niet of (per implicatie) dit dan ook afgeschaft werd voor crypto (waarvoor er eigenlijk tot nu geen niet-vage wetgeving bestaat)
Ok, dat kan ik best doen als uitcash binnen een half jaarJe kunt het beste een fiscalist inschakelen die dit voor je kan uitzoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 14-12-2017 14:48 ]
Wat ik mij nu afvraag is, waarom er niet direct voor elke currency een app ontwikkeld wordt waarmee je niet afhankelijk bent van exchanges en het bewaren ervan.
Ik bedoel een munt wordt toch gemaakt om handel mee te drijven? dan heb je ook een mogelijkheid nodig om het zo ver mogelijk buiten bereik van derden te houden.
Of begrijp ik er nu helemaal niets van?
Ik bedoel een munt wordt toch gemaakt om handel mee te drijven? dan heb je ook een mogelijkheid nodig om het zo ver mogelijk buiten bereik van derden te houden.
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
En hoe zou dat dan moeten werken? Probeer het eens helemaal uit te denken met de mogelijkheid om Euro's uit de app te halen.iNSANiTi schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:48:
Wat ik mij nu afvraag is, waarom er niet direct voor elke currency een app ontwikkeld wordt waarmee je niet afhankelijk bent van exchanges en het bewaren ervan.
Hallo allemaal
Voor school mogen wij een server met 26 Xeon E5 gaan voorzien van bitcoin software en mogen we gaan minen. De elektriciteit hoeven wij niet te betalen en is dus voor een project. Wij hebben nog niet eens uitgezocht of dit überhaupt gaat met dit aantal cpu's. Wel weten wij dat dit enorm veel stroom gaat vreten aangezien de andere hardware die we van een bedrijf hebben GEKREGEN ook moeten gaan configureren en dit allemaal moet draaien tegelijkertijd.
Nu is mijn vraag, hoe reken je de hashrate uit? Op internet heb ik gelezen dat een Xeon E5 ongeveer 220 H/s is? Een bitcoin is 2.700.000.000.000 hashes? Dus dit is eigenlijk niet winstgevend en levert ook niks op dan?
Graag jullie reacties of mijn berekeningen waar zijn?
Of het energie efficient is, hoeven wij niet te weten
Voor school mogen wij een server met 26 Xeon E5 gaan voorzien van bitcoin software en mogen we gaan minen. De elektriciteit hoeven wij niet te betalen en is dus voor een project. Wij hebben nog niet eens uitgezocht of dit überhaupt gaat met dit aantal cpu's. Wel weten wij dat dit enorm veel stroom gaat vreten aangezien de andere hardware die we van een bedrijf hebben GEKREGEN ook moeten gaan configureren en dit allemaal moet draaien tegelijkertijd.
Nu is mijn vraag, hoe reken je de hashrate uit? Op internet heb ik gelezen dat een Xeon E5 ongeveer 220 H/s is? Een bitcoin is 2.700.000.000.000 hashes? Dus dit is eigenlijk niet winstgevend en levert ook niks op dan?
@Jeanke117 Lees dit:
Qua orde-grootte zal je 26 Xeon in de buurt zitten van 1 degelijke GPU. Het lijkt me beter dat je een zinniger project zoekt.Rannasha schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:20:
Een degelijke GPU zal ongeveer 1 GHash/s doen. Het totale Bitcoin-netwerk zit op ruim 10.000.000 THash/s. Dat is een factor 10.000.000.000 keer zoveel als een losse GPU. Totale mining inkomsten bij de huidige koersen zijn ongeveer €30 miljoen per dag. Daar pak je met een GPU dus een 10-miljardste van, oftewel 0,3 cent per dag. Een euro per jaar.
Het project kwam van onze docent af. Hij zei letterlijk: "Zo jongens, de nieuwe hardware is binnen. We gaan eerst beginnen om alle data van het bedrijf eraf te halen en dan gaan we er Bitcoins van minen."RemcoDelft schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:55:
@Jeanke117 Lees dit:
[...]
Qua orde-grootte zal je 26 Xeon in de buurt zitten van 1 degelijke GPU. Het lijkt me beter dat je een zinniger project zoekt.
Haha, dus hij heeft er denk ik niet bij stilgestaan hoe weinig dit oplevert.
Bedankt in ieder geval. Maar dan is de opbrengst érg weinig.... Ik heb me eerlijk gezegd ook diep in vergist in hoe weinig dit oplevert.
Als je wil gaan minen op een CPU is CryptoNight het enige algoritme wat iets van waarde oplevert. Dus ik zou lekker Monero gaan minen in plaats van Bitcoin, als je tenminste nog enige zinnige bijdrage wil leveren aan het netwerk.Jeanke117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:45:
Hallo allemaal
Zoek uit welk algoritme het best is voor CPU mining (ik denk CryptoNight), en reken dan je winst (of verliesJeanke117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:45:
Hallo allemaal
Mijn berekening klopt dus voor geen meter?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!