Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.783 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jeanke117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:45:
Hallo allemaal

Voor school mogen wij een server met 26 Xeon E5 gaan voorzien van bitcoin software en mogen we gaan minen. De elektriciteit hoeven wij niet te betalen en is dus voor een project. Wij hebben nog niet eens uitgezocht of dit überhaupt gaat met dit aantal cpu's. Wel weten wij dat dit enorm veel stroom gaat vreten aangezien de andere hardware die we van een bedrijf hebben GEKREGEN ook moeten gaan configureren en dit allemaal moet draaien tegelijkertijd.
Als het dan toch "moet" draaien en iets moet opleveren in de wereld; snuffel eens in Dutch Power Cows of je mogelijk kan bijdragen aan onderzoek naar ziektes, klimaat of andere zaken.

Even, alhoewel offtopic hier, twee hints: servers bestaan niet (dat worden ze pas op basis van daemons/services) en je kan veel computing-taken ook "per machine" configureren zodat alle verkregen hardware niet van elkaar afhankelijk is en tegelijk hoeft/moet draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Welke wallet gebruiken jullie voor Verge? Ik heb de verge-electrum wallet windows gedownload alleen als ik de toepassing open krijg ik de volgende melding :

cx_Freeze: Python error in mainscript

wallet start verder niet op , iemand bekend met dit probleem en is er nog een andere wallet voor Verge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Iemand ervaringen met coinprovider.eu hier? Kom er niets over tegen hier.

EDIT: zucht, al die websites die adverteren 'snel met ideal' en vervolgens eisen dat je van alles opstuurt. Ziek word ik ervan.

Ik loop overigens tegen het probleem dat Bitrush mijn LTC adres niet herkent, terwijl dit toch echt gewoon het adres is wat ik zie op mijn Nano Ledger S als 'Receive adress'. Heeft dat iets te maken met die extended public key? Ook een van de andere websites herkent het adres niet.

EDIT 2:
Blijkbaar een bekend probleem met de nieuwe LTC Segwit adressen. Lekker... koop je zo'n mooi veilig hardware device, moet je je public key alsnog omzetten via een externe website waar je geen enkel idee hebt wie dat beheert en omzet. Voor hetzelfde geld stop je je LTC's in iemand anders z'n account.

[ Voor 104% gewijzigd door dangerpaki op 15-12-2017 04:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ledger had een prognose gemaakt van het aantal Nano S wallets dat ze in 2017 zouden leveren. Deze prognose was 30.000. Het werden er iets meer:
Well, we expected to sell 30k Nano S this year, and we're actually manufacturing 1 million for 2017. Not many companies experience that growth.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Rannasha schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:08:
Ledger had een prognose gemaakt van het aantal Nano S wallets dat ze in 2017 zouden leveren. Deze prognose was 30.000. Het werden er iets meer:

[...]
En ze zijn er blijkbaar in geslaagd om te scalen. Een collega heeft er vorige week eentje besteld en die werd de dag erna al verzonden! Tegeonver de vorige rally afgelopen zomer, toen zaten ze nog met een wachttijd van een week of 6.

Dit is exact de moderne versie van het verhaal uit de tijd van de goudkoorts: het waren niet de goudzoekers die rijk werden, wel de verkopers van pikhouwelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door CorvusGS op 15-12-2017 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
CorvusGS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:13:
[...]

En ze zijn er blijkbaar in geslaagd om te scalen. Een collega heeft er vorige week eentje besteld en die werd de dag erna al verzonden!

Dit is exact de moderne versie van het verhaal uit de tijd van de goudkoorts: er waren niet de goudzoekers die rijk werden, wel de verkopers van pikhouwelen :)
De hardware productie schaalt inderdaad prima, maar blijkbaar heeft de software kant wat moeite, want de thread waar die quote vandaan komt gaat over storingen in de Ledger API, die door de Chrome app gebruikt wordt om adres-saldo's op te vragen en transacties te versturen.
wilmundo schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:48:
[...]

Bedankt Rannasha en caspervc. Daar kan ik wel wat mee: Blockfolio heb ik geïnstalleerd en Mycelium heb ik veel goede reviews over gelezen. Overigens Rannasha, voornamelijk dankzij jouw review heb ik de Ledger besteld. Weet je of het mogelijk is om 2 accounts te hebben i.c.m. 1 ledger? Dat je als het ware de hoeveelheid coins kan splitsen?
(even overstappen naar het juiste topic)

Ja, dat kan. Op twee manieren. De eerste is gewoon in de Ledger Chrome App, daar kun je accounts aanmaken (en een naam geven). De BIP39 standaard voor seeds bevat de mogelijkheid om uit een enkele seed meerdere, onafhankelijke series aan private keys te genereren. Elke account krijgt op die manier z'n eigen set private keys en adressen en kan onafhankelijk van elkaar gebruikt worden. Het is echter voornamelijk een boekhoudkundige scheiding, want beide accounts zijn tegelijk zichbaar in de app en hebben dezelfde pincode.

Daarnaast is het mogelijk om een passphrase te gebruiken in combinatie met BIP39 seeds. Dit werkt een beetje als een gewoon wachtwoord, behalve dat elke passphrase een geldige seed oplevert. Op deze manier heb je dus willekeurig veel mogelijke seeds die allemaal gekoppeld zijn aan je hoofd-seed. Afhankelijk van welke passphrase je invoert, krijg je een andere wallet te zien.

Met de Nano S kun je een sessie met passphrase starten door eerst met je gewone pincode de boel te unlocken en vervolgens een passphrase-sessie te openen vanaf het apparaatje. Omdat dit niet bijzonder praktisch is voor regelmatig gebruik, biedt de Nano S ook de mogelijkheid om 1 passphrase te koppelen aan een tweede pincode.

Op deze manier heb je 2 pincodes om je apparaat mee te unlocken: Eentje die de wallet zonder passphrase opent en eentje die de wallet met passphrase opent. Voor mensen met veel bitcoins is het een optie om een klein gedeelte in de ene wallet te houden en de rest in de andere. Als dan onder dwang een pincode afgegeven moet worden, dan kun je die van de kleingeld-wallet geven.

[ Voor 60% gewijzigd door Rannasha op 15-12-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, is er een wallet waar heel veel Altcoins op worden toegelaten. Was net electrum.org aan het checken, tot ik door had dat deze enkel bitcoin ondersteund. Nuja ik wil mijn beginbedrag graag verspreiden over een aantal crypto coins. Maar had hier graag wat tips bij. Want een wallet voor elke munt, dat lijkt me dan ook weer niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik zag zojuist een filmpje van RTL waarin men spreekt over belastingaangifte en cryptovaluta. Hier heeft men het over ene peildatum van 1 Januari 2017 over de belastingaangifte van dit jaar.

Stel je hebt op 2 Januari 2017 bitcoin gekocht, moet je dit dan vervolgens opgeven? If so, dan neem ik aan dat de peildatum dus gewoon op 1 januari is. Maar, hoe zit het dan met bijv. altcoins die toen nog niet bestonden?

Is mij op dit moment een beetje onduidelijk.

@zerocool22 afhankelijk van de muntjes natuurlijk. EC20 (ETH) muntjes kun je bijv allemaal kwijt op MEW. Maar, munten met een eigen blockchain hebben vaak ook een eigen wallet.

[ Voor 16% gewijzigd door lasharor op 15-12-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
lasharor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:24:
Ik zag zojuist een filmpje van RTL waarin men spreekt over belastingaangifte en cryptovaluta. Hier heeft men het over ene peildatum van 1 Januari 2017 over de belastingaangifte van dit jaar.

Stel je hebt op 2 Januari 2017 bitcoin gekocht, moet je dit dan vervolgens opgeven? If so, dan neem ik aan dat de peildatum dus gewoon op 1 januari is. Maar, hoe zit het dan met bijv. altcoins die toen nog niet bestonden?
Je betaalt box 3 belasting over het vermogen dat je op 1 januari van het afgelopen jaar had. Dus als je op 1 januari geen cryptocurrencies had, dan hoef je die dus ook niet op te geven. Niet dat het heel veel uitmaakt, want het geld waarmee je op 2 januari bitcoin hebt gekocht, behoorde op 1 januari ook gewoon tot je vermogen.

Je zult in voorjaar 2019 je cryptocurrencies die je op 1 januari 2018 in bezit hebt moeten opgeven. (Als je boven de belastingvrije drempel uitkomt tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:52:
Heey, is er een wallet waar heel veel Altcoins op worden toegelaten. Was net electrum.org aan het checken, tot ik door had dat deze enkel bitcoin ondersteund. Nuja ik wil mijn beginbedrag graag verspreiden over een aantal crypto coins. Maar had hier graag wat tips bij. Want een wallet voor elke munt, dat lijkt me dan ook weer niet praktisch.
Volgens mij jaxx en exodus die redelijk wat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen of deze transactie er nog door zou gaan - al is het een 24u proces?

https://www.blocktrail.co...37587ab03efbd0a70229c7034

Mijn Multibit wallet was naar de klote (had dat programma al een jaar of 2 niet gebruikt) en kon mijn wallet niet meer unlocken (internet staat er vol mee. Wat een k* programma is dat geworden. Was perfect in der tijd)

Nu was er maar 1 wallet waarmee ik vrij gemakkelijk kon importeren vanuit Multibit, en dat was Breadwallet op Android.

Nu heb ik mijn coins doorgestuurd, maar ik kon daar geen fee handmatig instellen. Als ik de fee calculators er op nakijk zou deze transactie 1-24h moeten duren, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:26:
Zou iemand mij kunnen vertellen of deze transactie er nog door zou gaan - al is het een 24u proces?

Mijn Multibit wallet was naar de klote (had dat programma al een jaar of 2 niet gebruikt) en kon mijn wallet niet meer unlocken (internet staat er vol mee. Wat een k* programma is dat geworden. Was perfect in der tijd)

Nu was er maar 1 wallet waarmee ik vrij gemakkelijk kon importeren vanuit Multibit, en dat was Breadwallet op Android.

Nu heb ik mijn coins doorgestuurd, maar ik kon daar geen fee handmatig instellen. Als ik de fee calculators er op nakijk zou deze transactie 1-24h moeten duren, klopt dat?
116 sat/byte zit er voorlopig niet in, maar de backlog loopt in het weekend altijd sterk terug. Afgelopen weekend / maandag ochtend zijn er uiteindelijk transacties met minder dan 70 sat/byte aan fee bevestigd en dat weekend begon met een veel forsere backlog dan wat we nu hebben.

Dus ik ga er van uit dat jouw transactie morgen of zondag er wel doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:43:
[...]

116 sat/byte zit er voorlopig niet in, maar de backlog loopt in het weekend altijd sterk terug. Afgelopen weekend / maandag ochtend zijn er uiteindelijk transacties met minder dan 70 sat/byte aan fee bevestigd en dat weekend begon met een veel forsere backlog dan wat we nu hebben.

Dus ik ga er van uit dat jouw transactie morgen of zondag er wel doorheen komt.
Thanks! Dan wacht ik het gewoon even af. Zie hier ook geen mogelijkheid tot abandon in deze wallet. Multibit... Nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:49:
[...]

Zie hier ook geen mogelijkheid tot abandon in deze wallet.
Dat is uberhaubt niet mogelijk. Het beste wat je zou kunnen hebben is de "replace-by-fee" optie, waarbij de de transactie kunt vervangen door eentje die een hogere fee heeft. Maar dat moet ondersteund worden door de wallet en je moet bij de oorspronkelijke transactie de RBF-flag al aan hebben gezet.
Multibit... Nooit meer
Ontwikkeling voor Multibit is al best een tijd stopgezet, dus overstappen op een andere wallet is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ergens kunt zien welke wallets er in ontwikkeling zijn voor de Nano Ledger S?
Zou er graag wat XVG op willen opslaan, maar buiten dat ik wat reddit posts tegenkom kan ik niets vinden over de ontwikkelingen van wallets op de Nano Ledger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Toch ook maar even hier vragen...

Ik heb ergens gelezen dat de Ledger voor iedere ontvangst een nieuw publiek adres aanmaakt/berekent. Hoe checkt de Ledger(software) dan het saldo in de blockchain? Het lijkt me niet heel zinvol om alle theoretisch mogelijke adressen te genereren en dan, per adres, het saldo op te vragen. Kan iemand hier zijn lichtje over laten schijnen?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
hansdegit schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:08:
Toch ook maar even hier vragen...

Ik heb ergens gelezen dat de Ledger voor iedere ontvangst een nieuw publiek adres aanmaakt/berekent. Hoe checkt de Ledger(software) dan het saldo in de blockchain? Het lijkt me niet heel zinvol om alle theoretisch mogelijke adressen te genereren en dan, per adres, het saldo op te vragen. Kan iemand hier zijn lichtje over laten schijnen?
De volgorde van adressen die uit een seed gegenereerd worden is deterministisch. Dus je hebt altijd dezelfde volgorde die uit een seed komt. Bij het starten van de Ledger app, zal de applicatie eerst het eerste adres genereren en checken, dan het tweede, enz... Zo lang de app adressen tegenkomt met een niet-lege transactiegeschiedenis, dan zal deze verder gaan. Ik vermoed dat de applicatie de adressen niet één-voor-één queried, maar dat in batches doet.

Pas nadat 20 opeenvolgende adressen zijn gegenereerd waar nooit iets mee is gedaan, stopt de app met zoeken, want dan kan worden aangenomen dat het laatste gebruikte adres uit de reeks gevonden is. De waarde 20 wordt ook wel de "gap length" genoemd. Als je een aantal adressen, meer dan de gap length, genereert en niet gebruikt en vervolgens het volgende adres uit de rij wel gebruikt, dan zal de wallet die dus niet oppikken bij de volgende blockchain scan.

Het is mogelijk om een deterministische wallet applicatie een andere gap length te laten gebruiken. Meestal kun je dit ergens in de instellingen vinden. Hiermee kun je in dergelijke situaties alsnog bij je coins. Maar een gap length van 20 is alleen niet toereikend als je bewust bezig bent met het maken van een groot "gat" aan ongebruikte adressen. Als normale gebruiker zul je nooit in de problemen komen met een gap length van 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Je krijgt ook alleen maar een nieuw receive adres gegenereerd (allemaal terug te herleiden naar jouw basis adres waar alles bijelkaar staat) als er daadwerkelijk iets op het adres ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dangerpaki schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:58:
allemaal terug te herleiden naar jouw basis adres waar alles bijelkaar staat
Wat bedoel je precies? Aan een adres is niet af te leiden waar hij vandaan komt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 11:35

CCP

Ik weet niet of dit het juiste topic is, anders wordt ik graag doorverwezen naar een ander topic. Ik heb een aantal maanden geleden bekeken of het rendabel was om een mining rig aan te schaffen voor 2/3k een een crypto te gaan minen. De ROI was destijds na een half jaar ofzo, maar met de huidige BTC en altprijzen, zou de ROI nu korter zijn en is het nu dan ook meer winstgevend om nog te starten met minen? Of blijft het een beetje een hobby-ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@.oisyn zie hier

Het zijn allemaal adressen van jou die je krijgt obv je seed.
Dus je krijgt receive adres x. Ontvang je hierop een betaling, dan krijg je adres y en vervolgens z, etc etc
Maar al deze adressen blijven altijd van jou en je kunt altijd naar al deze adressen iets blijven sturen.
Het komt allemaal op jouw ene wallet terecht, daar verwijzen ze allemaal naar toe.

Het idee erachter zou schijnbaar zijn, dat iemand in de blockchain dus niet zou weten dat een persoon (1 public key) zo veel coins heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Ik ben vrij nieuw wat betreft Bitcoin en ik heb aan de hand van een filmpje bekeken hoe je het beste Bitcoins kunt minen. Aangezien ik een GTX 1080ti videokaart heb is dit wel een goede kaart om mee te minen.

Ik heb twee programma's geinstalleerd:
- Een wallet : Exodus 1.40
- Het programma om de encrypties/transacties/berekeningen etc mee te doen: Kryptex

Nu heb ik vanuit de wallet het bitcoin adres gekopieerd in Kryptex. Nu gaat Kryptex lekker z'n gang, en het valt me op dat je vanuit Kryptex ook gewoon naar hun website kunt gaan (kryptex.org) en daar ook je vooruitgang kunt zien. Ook zie ik links in het menu staan "Request payment".

Hier komt de onduidelijkheid. Je hebt toch een WALLET nodig voor een payment? Of doet Kryptex de 'betaling' in Bitcoins naar je wallet en kun je pas als je daar Bitcoins in staan hebt om een daadwerkelijke financiele transactie vragen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Snowwie Je weet dat BTC minen meer stroom kost dan dat het oplevert aan BTC ? Sinds de komst van speciale hardware en de hogere difficulty is BTC minen met videokaarten nutteloos geworden. Je kan je videokaart best laten minen, maar kies dan iets anders dan BTC. Tegen de tijd dat je 0.1 BTC hebt met deze kaart ben je 100 jaar verder :P

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:48:
@Snowwie Je weet dat BTC minen meer stroom kost dan dat het oplevert aan BTC ? Sinds de komst van speciale hardware is BTC minen met videokaarten nutteloos geworden. Je kan je videokaart best laten minen, maar kies dan iets anders dan BTC.
Daar ben ik van op de hoogte, maar er wordt ook heftig gespeculeerd dat Bitcoin, nu met een waarde van ongeveer 15.000 euro, over 5 tot 10 jaar misschien wel een miljoen euro waard kan zijn.

Er zijn nu mensen die zeggen, och had ik mijn bitcoins van toen maar niet uitgegeven aan een pizza. Al dat soort verhalen.

Waar ik gewoon op wil gokken is dat ik een beetje bitcoins verzamel, ook al kost dat wat stroom en er puur op gok dat ze over 5 tot 10 jaar (hopelijk binnen een veel kortere termijn) nog veel meer waard zullen worden.

Exodus biedt ook andere cryptocurrencies aan. Heb je nog een suggestie welke beter zou zijn?
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:48:
Tegen de tijd dat je 0.1 BTC hebt met deze kaart ben je 100 jaar verder :P
Serieus? Kost het zoveel tijd om 0.1BTC te verkrijgen? Met deze hardware?
Zou ik echt 115 euro aan stroom verbruiken als ik deze configuratie 24/7 laat draaien (niet dat ik dat zou doen, maar zou het? De kaart gebruikt niet meer dan 250 watt aan stroom. Dat betekend elke 4 uur 1kilowatt, Elke dag 6kilowatt, elke maand 180kilowatt. Met een schommelprijs van momenteel € 0,23 per kwh zou ik uit komen op € 41,40 aan stroomverbruik. Dat is uitgaande van een stroomverbruik van 250 watt. Maar daar staat uiteraard tegenover dat de computer zelf ook aan staat. Hoeveel deze in totaal uit de muur trekt kan ik niet zeggen, ik heb geen watt meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UMT96HqMr54YFQRMreZoshuk/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 15-12-2017 21:00 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:54:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte, maar er wordt ook heftig gespeculeerd dat Bitcoin, nu met een waarde van ongeveer 15.000 euro, over 5 tot 10 jaar misschien wel een miljoen euro waard kan zijn.

Er zijn nu mensen die zeggen, och had ik mijn bitcoins van toen maar niet uitgegeven aan een pizza. Al dat soort verhalen.

Waar ik gewoon op wil gokken is dat ik een beetje bitcoins verzamel, ook al kost dat wat stroom en er puur op gok dat ze over 5 tot 10 jaar (hopelijk binnen een veel kortere termijn) nog veel meer waard zullen worden.

Exodus biedt ook andere cryptocurrencies aan. Heb je nog een suggestie welke beter zou zijn?
Koop dan wat BTC. Daar heb je 1000x meer aan dan minen :)

Zie bijvoorbeeld: https://whattomine.com/
Serieus? Kost het zoveel tijd om 0.1BTC te verkrijgen? Met deze hardware?
Er kwam een tijdje terug een berekening voorbij bij GPU minen naar BTC. Kan die zo niet meer vinden, maar dacht dat het wel zoiets was. Als je iets anders pakt dan BTC kan het nut hebben, met BTC niet. BTC minen met GPU's is over, zelfs in een land waarbij de stroomkosten veel lager liggen is het nutteloos geworden.
The hardware comparison page on the (mostly outdated) Bitcoin wiki does not have information on the Titan XP card, but lists around 200 Mhash/s for the GTX 590. A GTX 590 has 1024 CUDA cores, while the Titan XP has 3840. Extrapolating using this, we can estimate the performance at around 750 Mhash/s.

At the current difficulty, that amount of hashrate will let you mine a block on average once per 135000 years. If you use pooled mining, you can get incremental payouts for shares (partial proof of work). You may earn 1 BTC around once per 10000 years, while paying around $2000000 in electricity costs during that time (at 10c/kWh).

So don't. GPU mining has been superseded by FPGA and ASIC mining since around 2013.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2017 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dangerpaki schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:53:
@.oisyn zie hier

Het zijn allemaal adressen van jou die je krijgt obv je seed.
Dus je krijgt receive adres x. Ontvang je hierop een betaling, dan krijg je adres y en vervolgens z, etc etc
Maar al deze adressen blijven altijd van jou en je kunt altijd naar al deze adressen iets blijven sturen.
Het komt allemaal op jouw ene wallet terecht, daar verwijzen ze allemaal naar toe.

Het idee erachter zou schijnbaar zijn, dat iemand in de blockchain dus niet zou weten dat een persoon (1 public key) zo veel coins heeft.
Ik weet hoe het werkt :). Je leek te suggereren dat adressen altijd herleidbaar zijn naar je wallet. Dat is niet zo. De wallet software weet welke adressen bij jou horen omdat ze de seed kennen, maar van buitenaf is dat niet te zien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:55:
Koop dan wat BTC. Daar heb je 1000x meer aan dan minen :)
Heb ik recentelijk nog gedaan: 4 Bitcoins gekocht: :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jwHqMP1Hqp9XnrZsBO5egecJ/full.jpg
Er kwam een tijdje terug een berekening voorbij bij GPU minen naar BTC. Kan die zo niet meer vinden, maar dacht dat het wel zoiets was. Als je iets anders pakt dan BTC kan het nut hebben, met BTC niet. BTC minen met GPU's is over, zelfs in een land waarbij de stroomkosten veel lager liggen is het nutteloos geworden.
Tenzij je een dak vol met zonnepanelen hebt en een forse surplus aan stroomproductie.

Maar goed, deze overweging gaat uit van de huidige waarde van de Bitcoin.
Stel dat Bitcoin over 10 jaar wel een miljoen euro waard is. En ook al zou ik in een korte tijd maar 0,01BTC bij elkaar hebben gemined?

Ik ben er ook nog maar net mee begonnen, maar als ik merk dat er totaal geen gang in zit en sommigen zeggen dat het ook niet goed voor je videokaart is, dan kap ik het wel af. Dan ga ik liever investeren in zonnepanelen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:12:
[...]

Heb ik recentelijk nog gedaan: 4 Bitcoins gekocht: :P
[afbeelding]

[...]

Tenzij je een dak vol met zonnepanelen hebt en een forse surplus aan stroomproductie.

Maar goed, deze overweging gaat uit van de huidige waarde van de Bitcoin.
Stel dat Bitcoin over 10 jaar wel een miljoen euro waard is. En ook al zou ik in een korte tijd maar 0,01BTC bij elkaar hebben gemined?

Ik ben er ook nog maar net mee begonnen, maar als ik merk dat er totaal geen gang in zit en sommigen zeggen dat het ook niet goed voor je videokaart is, dan kap ik het wel af. Dan ga ik liever investeren in zonnepanelen.
Je kan veel beter iets anders minen en dat omzetten in BTC. Puur BTC minen heeft geen nut. Zelfs die 0.01BTC gaat je niet lukken de komende 25 jaar. Er zijn nog genoeg munten die wel prima te minen zijn met een snelle GPU. Doorgaan met BTC is puur energieverspilling zelfs al zou BTC naar een miljoen gaan, wat ik niet geloof, maar dat is weer een ander verhaal. Die zonnepanelen maken het nogsteeds nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
.oisyn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
[...]

Ik weet hoe het werkt :). Je leek te suggereren dat adressen altijd herleidbaar zijn naar je wallet. Dat is niet zo. De wallet software weet welke adressen bij jou horen omdat ze de seed kennen, maar van buitenaf is dat niet te zien.
Nee dat bedoelde ik inderdaad niet. Misschien niet goed uitgelegd. Het hele nut ervan is juist zoals ik begreep dat het niet herleidbaar is tot een wallet vanaf buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:25:
[...]

Je kan veel beter iets anders minen en dat omzetten in BTC. Puur BTC minen heeft geen nut. Zelfs die 0.01BTC gaat je niet lukken de komende 25 jaar. Er zijn nog genoeg munten die wel prima te minen zijn met een snelle GPU. Doorgaan met BTC is puur energieverspilling zelfs al zou BTC naar een miljoen gaan, wat ik niet geloof, maar dat is weer een ander verhaal. Die zonnepanelen maken het nogsteeds nutteloos.
Blijkbaar is de Kryptex dienst waar @Snowwie het over heeft een multi-mining dienst. Die pakt automagisch een cryptocurrency om te minen en ruilt de opbrengsten daarvan om in BTC. Nadat ze een significante fee inhouden uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Sinds 2013 bezig met crypoto's, toen helaas niet goed gegokt (LTC en BTC met verlies verkocht, NMC en FTC gehouden), nu net een half jaartje geleden weer ingestapt met wat speelgeld en wat leuke winst kunnen maken.

Inmiddels heb ik meer dan 1000 euro's in verschillende crypto's zitten. Tot nu toe staan al m'n crypto's op exchanges en nu het wat meer dan een paar tientjes is voelt dat niet echt goed. De meeste veilige optie om ze voor langere tijd te bewaren schijnt een hardware wallet te zijn, maar die kosten al snel rond de 70 euro, en dat vindt ik toch best wel weer veel geld er voor. Voor het zelfde geld is de hype binnenkort over (wereldwijd of alleen in mijn hoofd) en heb je aan die hardware wallet ook niets meer. Ook wordt het mij bij veel wallets niet echt duidelijk hoe/of ze in de toekomst nieuwe altcoins gaan ondersteunden

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:18:
Sinds 2013 bezig met crypoto's, toen helaas niet goed gegokt (LTC en BTC met verlies verkocht, NMC en FTC gehouden), nu net een half jaartje geleden weer ingestapt met wat speelgeld en wat leuke winst kunnen maken.

Inmiddels heb ik meer dan 1000 euro's in verschillende crypto's zitten. Tot nu toe staan al m'n crypto's op exchanges en nu het wat meer dan een paar tientjes is voelt dat niet echt goed. De meeste veilige optie om ze voor langere tijd te bewaren schijnt een hardware wallet te zijn, maar die kosten al snel rond de 70 euro, en dat vindt ik toch best wel weer veel geld er voor. Voor het zelfde geld is de hype binnenkort over (wereldwijd of alleen in mijn hoofd) en heb je aan die hardware wallet ook niets meer. Ook wordt het mij bij veel wallets niet echt duidelijk hoe/of ze in de toekomst nieuwe altcoins gaan ondersteunden

Dacht daar in het begin ook al snel zo over, maar 50/70 euro voor iets dat net zo veilig is als een normale wallet? Als je eigen pc goed beschermd is en je deels ook gebruikt maakt van paperwallets. Is dat minimaal net zo veilig. Risico spreiden en maximaal (naar verhouding) de boel beschermen ben je een stuk flexibeler. Want alleen de 15 populaire coins zijn maar geschikt voor je hard wallet. Dat was ook voor mij de redenen om het niet te doen.

Daarnaast niet met geld spelen wat je niet kunt missen. Als voor jou 1000 euro niet goed voelt het gewoon niet doen. Kans dat je gehackt wordt of wat dan ook acht ik kleiner dan de kans dat morgen de markt met 80% in stort. Daarnaast raken de meeste mensen hun geld kwijt met hun prive sleutel weg geven, verkeerde order plaatsen en of een schimmige exchange die gehackt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zich kan ik die 1000 euro best missen, maar het voelt vooral niet fijn dat ik afhankelijk ben van exchanges (het gros staat nu ook nog eens op één exchange) die wel eens om kunnen vallen of gehacked kunnen worden.

Misschien is de beste oplossing om toch maar een vercrypt volume aan te maken en daarin lokale wallets op te gaan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Practics schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:39:
[...]

Dacht daar in het begin ook al snel zo over, maar 50/70 euro voor iets dat net zo veilig is als een normale wallet? Als je eigen pc goed beschermd is en je deels ook gebruikt maakt van paperwallets. Is dat minimaal net zo veilig. Risico spreiden en maximaal (naar verhouding) de boel beschermen ben je een stuk flexibeler. Want alleen de 15 populaire coins zijn maar geschikt voor je hard wallet. Dat was ook voor mij de redenen om het niet te doen.
"net zo veilig" vind ik wat kort door de bocht. Op een hardware wallet bijvoorbeeld moet je op een hardwarematige button drukken vooraleer een transactie kan doorgaan. Verder doet bijvoorbeeld een Ledger z'n ding in een volledig geïsoleerde omgeving.

Bij een desktop wallet moet je gewoon weten met wat je bezig bent, dingen zoals transacties offline signen zijn minstens even veilig maar vragen wel wat meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:18:

Als je computer beveiliging een beetje op orde is en je geen illegale software van internet afhaalt zou ik gewoon op software wallets op je pc zetten. Ledger vind wat overkill en toen iemand zijn key vergeten was wist een hacker de beveiliging te omzeilen dus tot zover 100 procent veiligheid.
Zelf wat meer inleg en die staan ook op m'n pc. Wel zorgen dat je wachtwoord niet in een onbeveiligde tekst file op de pc staan voor geval de boel wordt gejat.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ErikRo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:52:
Ledger vind wat overkill en toen iemand zijn key vergeten was wist een hacker de beveiliging te omzeilen dus tot zover 100 procent veiligheid.
Dit behoeft wel een behoorlijke nuance. Door een firmware probleem stond de seed en pincode nog in het geheugen van het device na een reset. Door een aangepast firmware te installeren was het mogelijk om die data uit te lezen. Feit blijft dat je fysiek over het apparaat moet beschikken om de hack uit te voeren, en dat maakt het dus al 1000x veiliger dan een software wallet op een pc die op afstand gehackt kan worden

Het ging overigens over een Trezor, en er is sindsdien een nieuwe firmware uitgebracht waarbij dit niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
Daarop inhakend, ik had deze vraag ook gesteld in t crypto topic maar geen reactie;

Ik ben ongeveer een half jaar geleden echt begonnen met crypto en mijn portfolio is nu aardig in waarde toegenomen. Nu lees ik hier en daar over verschillende hardware wallets en overweeg ik er zelf ook 1 aan te schaffen, alleen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is.

Momenteel heb ik vrijwel al mn coins in eigen beheer, zij het via Exodus / MEW etc. De wachtwoorden, recovery phrases, seeds, wallet files e.d. heb ik op 3 verschillende geëncrypte USB sticks staan die ik verspreid heb op 3 locaties. Wat zou een hardware wallet in dit geval toe voegen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Als je voor 1% van je crypto assets een Ledger of Trezor kunt kopen, is het mijns inziens een no-brainer. Je moet wel heel erg systematisch en voorzichtig te werk gaan mocht je je private keys toegankelijk op een computer wilt hebben staan. In mijn huis gebruiken meerdere mensen de computers en laptops (o.a. kinderen) dus die ga ik nooit vertrouwen, dan is een hardware wallet oneindig veel veiliger en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Rannasha schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:07:
[...]

Blijkbaar is de Kryptex dienst waar @Snowwie het over heeft een multi-mining dienst. Die pakt automagisch een cryptocurrency om te minen en ruilt de opbrengsten daarvan om in BTC. Nadat ze een significante fee inhouden uiteraard :)
Klopt, ze geven het zelf ook aan:
Bitcoin network takes a fixed 0.0001 BTC (≈ 109.29 ₽) fee for each transaction. We don't recommend withdrawing small amounts frequently because of the fees.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
DaCoTa schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:29:
Als je voor 1% van je crypto assets een Ledger of Trezor kunt kopen, is het mijns inziens een no-brainer. Je moet wel heel erg systematisch en voorzichtig te werk gaan mocht je je private keys toegankelijk op een computer wilt hebben staan. In mijn huis gebruiken meerdere mensen de computers en laptops (o.a. kinderen) dus die ga ik nooit vertrouwen, dan is een hardware wallet oneindig veel veiliger en makkelijker.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je het tegen mij hebt; ik woon zelf alleen en niemand gebruikt mn laptop. De private keys van al mn wallets (Exodus, Electrum, NEON, IOTA), het JSON-bestand van MEW heb ik op die USB-sticks gezet die zijn geëncrypt met VeraCrypt, dus mochten die in verkeerde handen vallen dan kan nog niemand er wat mee lijkt me, of maak ik nu een denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik ben aan het kijken naar SALT, dat lending platform. Er is een fixed amount aan SALT tokens van 120M, waarvan zo'n 51M in omloop. Om deel te kunnen nemen aan het lending programma, moet je een of meer SALT tokens aanschaffen, daarmee betaal je dan je abonnement. Wat ik nergens kan vinden is wat er met de tokens gebeurd die hiermee uit de roulatie gaan. Worden deze door SALT weer terug gebracht via hun eigen platform? Dat zal haast wel moeten, want anders is het een eindig spel. Ik kan hier zo gezegd geen details over vinden, ook niet in de whitepaper. Iemand een idee?

Ik ben op het moment alleen geinterresseerd in de SALT token, niet in het lending mechanisme zelf, dat snap ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14-09 21:05
SleepTwitch schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:15:
[...]
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je het tegen mij hebt; ik woon zelf alleen en niemand gebruikt mn laptop. De private keys van al mn wallets (Exodus, Electrum, NEON, IOTA), het JSON-bestand van MEW heb ik op die USB-sticks gezet die zijn geëncrypt met VeraCrypt, dus mochten die in verkeerde handen vallen dan kan nog niemand er wat mee lijkt me, of maak ik nu een denkfout.
Het verschil is op het moment als je iets met je cold storage wilt doen. Dan zul je toch je private key weer moeten decrypten en dat is het moment dat ik niet vertrouw. Ik kan met een compromised computer nog steeds transacties maken zonder problemen. En ik heb altijd mijn Ledger bij me, dat geeft me ook een fijner gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Snowwie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:34:
[...]

Klopt, ze geven het zelf ook aan:

[...]
Dat is de netwerk fee. Ze houden zelf ook nog wel meer in, waarschijnlijk verstopt in de wisselkoers die ze rekenen bij het omwisselen van wat je mined naar bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

hallo....
ik zit met een probleem.. ik had ooit 60.000 muntjes gekocht van dogcoin die ik opeens tegenkwam.. lol. en nu is dat een beste lading geld waard.. alleen ik snap niet hoe ik mijn *.dat bestand weer bruikbaar maak aangezien de wallet niet wilt updaten dmv blocks en dergelijke.... hoe los ik dit op? kan er niets over vinden wat bruikbaar is zelfs andere proxies werken niet als je dat invoert in de nieuwste wallet Versie 1.10........ 64 bit win 10.
Aha damn ik heb nu een lightwallet en die is wel aan het updaten.. hopelijk werken mijn oude coins nog :S

Verder heb ik de ballen verstand van currencies..

[ Voor 66% gewijzigd door A87 op 16-12-2017 18:50 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
SleepTwitch schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:10:
Daarop inhakend, ik had deze vraag ook gesteld in t crypto topic maar geen reactie;

Ik ben ongeveer een half jaar geleden echt begonnen met crypto en mijn portfolio is nu aardig in waarde toegenomen. Nu lees ik hier en daar over verschillende hardware wallets en overweeg ik er zelf ook 1 aan te schaffen, alleen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is.

Momenteel heb ik vrijwel al mn coins in eigen beheer, zij het via Exodus / MEW etc. De wachtwoorden, recovery phrases, seeds, wallet files e.d. heb ik op 3 verschillende geëncrypte USB sticks staan die ik verspreid heb op 3 locaties. Wat zou een hardware wallet in dit geval toe voegen voor mij?
Het voordeel van een hardware wallet is dat de private key nooit in aanraking komt met het internet. Als je de private key/mnemonic phrase ook genereert op een offline computer of de hardware wallet zelf, dan is hij dat ook nooit geweest.

In jouw geval staat jouw huidige pc met Exodus/MEW in verbinding met het internet, en kan iemand hypothetisch bij de wallet en is een keylogger genoeg om je wachtwoord te ontfutselen. Daarmee is je private key weg, en daarmee ook je muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bouwen van een arbitrage bot? Met de nieuwe aanwas van mensen die er geen verstand van hebben zijn er nogal wat mogelijkheden ontstaan.

Nu zit ik een beetje twijfelen wat voor orders handig zijn om te doen, je wilt namelijk snel toeslaan als de bot iets detecteert. Dus lijkt een market order het beste, maar Kraken waarschuwt dat market orders niet altijd goed gaan en geeft ook geen garanties.

Een limit order boven de huidige prijs als je wilt kopen zou ook kunnen toch? Als ik het goed begrijp worden dan eerst de orders gevuld die het goedkoopst zijn, is er daarvoor ergens een garantie te vinden?

P.S. Dit is waarschijnlijk niet het juiste topic, maar in het handel topic schijnt er niet veel interesse te zijn voor technische vragen.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:07
Heeft er iemand ervaring met het volgende:
Ik heb bij BTCdirect een verkooporder van ETH geplaatst. Eergisteren.

Er waren niet genoeg verificaties binnen 30 minuten.
Het scherm waar ik naar zat te kijken met de aftel-klok verdween ook na 30 minuten.

Daarna heb ik niets meer van BTCdirect vernomen.
Als ik inlog zie ik ook geen pending order o.i.d.
Van mijn Bitfinex zijn mijn ETH echter wel verdwenen.

BTCdirect zegt dat ze als er binnen 30 minuten geen confirmatie is, dat ze dan de order annuleren.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met BTCdirect. Met de vraag of ik nu zelf actie moet ondernemen of dat de annulering vanzelf gaat.

Via mail en website, want telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Geen reactie tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 06:52
Vdwbbj schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:22:
Heeft er iemand ervaring met het volgende:
Ik heb bij BTCdirect een verkooporder van ETH geplaatst. Eergisteren.

Er waren niet genoeg verificaties binnen 30 minuten.
Het scherm waar ik naar zat te kijken met de aftel-klok verdween ook na 30 minuten.

Daarna heb ik niets meer van BTCdirect vernomen.
Als ik inlog zie ik ook geen pending order o.i.d.
Van mijn Bitfinex zijn mijn ETH echter wel verdwenen.

BTCdirect zegt dat ze als er binnen 30 minuten geen confirmatie is, dat ze dan de order annuleren.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met BTCdirect. Met de vraag of ik nu zelf actie moet ondernemen of dat de annulering vanzelf gaat.

Via mail en website, want telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Geen reactie tot nu toe.
Heb ik ook gehad; had gemaild en daarna was het allemaal goedgekomen.
Maar ja, drukte enz enz...
Voor de volgende keer; converteren naar Litecoin en via Litecoin "afstorten".
Nooit geen problemen mee gehad; dat kun je doen via:
https://www.coinswitch.co/
https://changelly.com/
https://www.shapeshift.io/

Kost een beetje fee, maar dat scheelt weer onzekerheid(dat zijn mijn ervaringen tenminste).
Verwacht overigens wel dat het goed zal komen; heb het zowel met Bitcoin als Ethereum ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
.

[ Voor 99% gewijzigd door bella82 op 17-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

dj_tjerk schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:24:
In jouw geval staat jouw huidige pc met Exodus/MEW in verbinding met het internet, en kan iemand hypothetisch bij de wallet en is een keylogger genoeg om je wachtwoord te ontfutselen. Daarmee is je private key weg, en daarmee ook je muntjes.
Je hebt toch ook keyscramblers? en je kan altijd je wachtwoord met de onscreen keyboard invoeren.
Practics schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:39:
[...]

Daarnaast niet met geld spelen wat je niet kunt missen. Als voor jou 1000 euro niet goed voelt het gewoon niet doen. Kans dat je gehackt wordt of wat dan ook acht ik kleiner dan de kans dat morgen de markt met 80% in stort. Daarnaast raken de meeste mensen hun geld kwijt met hun prive sleutel weg geven, verkeerde order plaatsen en of een schimmige exchange die gehackt wordt.
Hoe maak jij paper wallets voor de minder populaire munten?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
bella82 schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:27:
Wat doen jullie met de winsten
Zit in dubio; wil heel graag de winsten hebben, maar zit steeds in mijn achterhoofd met de belastingdienst.
Voor de belastingdienst bestaat er geen winst over cryptocurrencies, alleen vermogen. Dit valt binnen box 3, dus hooguit betaal je vermogensheffing over het bedrag dat over je vrije voet valt. Je kan het dus gewoon naar je rekening storten en zo uit de muur trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
.

[ Voor 99% gewijzigd door bella82 op 17-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:07
bella82 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:20:
[...]
Dit zonet gedaan, en nu is het dus netjes bijgeschreven op mijn Netteller/Mastercard creditcard :)
En hoort het dus nog steeds tot je vermogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
.

[ Voor 99% gewijzigd door bella82 op 17-12-2017 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
bella82 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:58:
Maar moeilijker/niet te herleiden naar mij
Criminal mastermind, je hebt je volledige naam in je profiel staan. Het bespreken van belastingfraude is hier trouwens niet de bedoeling.

Ik neem aan dat er veel mensen zijn die tussen 1-1-2017 en 1-1-2018 hun Bitcoin zien vertwintigvoudigen, dus de Belastingdienst zal hier niet raar van opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Wellicht iemand hier met enige expertise :
Ik wil graag naar Segwit migreren, om transactiekosten te besparen. Op dit moment heb ik Electrum als wallet. Als ik kijk op bijv. Reddit dan ziet het er allemaal erg ingewikkeld/klunzig uit. Op zich niet erg maar ingewikkeld = foutgevoelig in dit geval.

Welke wallet met segwit is het betrouwbaarst en download niet de gehele blockchain ala electrum? En is de migratie zelf eenvoudig te doen? Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_tjerk
iNSANiTi schreef op zondag 17 december 2017 @ 07:02:
[...]

Je hebt toch ook keyscramblers? en je kan altijd je wachtwoord met de onscreen keyboard invoeren.

[...]
Maar je stelt je nog steeds een stuk meer bloot aan allerlei typen aanvallen dan met een hardware wallet. Ja, je hebt virusscanners en gezond verstand, maar het alsnog is hopen dat je nooit naar de verkeerde MEW site gaat (phishing), of dat niemand de DNS records daarvan weet te hijacken, of dat de Exodus client niet gehackt wordt op enige wijze, of [...]. De kans op deze zaken is misschien niet zo groot, maar je private key in aanraking laten komen met de wijde wereld lijkt mij een slecht idee als er een redelijk vermogen op het spel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Gents, Chaingroup is kapot (ja echt...), iemand die hier verstand van heeft:
YouTube: Chain group crash update how to withdraw your initial deposit

Zou dit werken? Iets van een script om je investment terug te krijgen... (ze willen er volgens mij wel 2x 0.007 btc voor).

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:33
PCJR schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:16:
Gents, Chaingroup is kapot (ja echt...), iemand die hier verstand van heeft:
YouTube: Chain group crash update how to withdraw your initial deposit

Zou dit werken? Iets van een script om je investment terug te krijgen... (ze willen er volgens mij wel 2x 0.007 btc voor).
Ik gok niet dat je hier veel mensen gaat vinden die hier geld in hebben gestoken eerlijk gezegd. Alleen de site al..

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, mn transactie van donderdag is er nog steeds niet door...

Zal nog wel even gaan duren dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ging toch nog maar even snuffelen op een oude harde schijf en ja hoor, vond ik toch nog 0.07 BTC uit 2013 :D

Heb dus meer winst gemaakt met dit afrondingsverschilletje dan de 10 BTC die ik toen had gekocht voor €60 en verkocht voor €120... :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36
Zojuist m'n eerste 20 geminde ETNs ontvangen via een niet-Electroneum.com pool.
Bij de officiele kreeg ik helemaal niks, bij deze (electromine.fr) zie je gelijk je pending balance oplopen na een uurtje.

Het is jammer dat ETN nog maar een lage waarde tov de EUR heeft maar het is voor de leuk erbij.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SleepTwitch
DaCoTa schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:31:
[...]

Het verschil is op het moment als je iets met je cold storage wilt doen. Dan zul je toch je private key weer moeten decrypten en dat is het moment dat ik niet vertrouw. Ik kan met een compromised computer nog steeds transacties maken zonder problemen. En ik heb altijd mijn Ledger bij me, dat geeft me ook een fijner gevoel.
dj_tjerk schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:24:
[...]

Het voordeel van een hardware wallet is dat de private key nooit in aanraking komt met het internet. Als je de private key/mnemonic phrase ook genereert op een offline computer of de hardware wallet zelf, dan is hij dat ook nooit geweest.

Dankjewel voor jullie reply. Ik heb er over nagedacht en de kosten afgewogen tegen mijn winsten en heb daarom zojuist een nano ledger s aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 21:27
Een algemene vraag over bepaalde de te betalen fees. Stel ik koop via Coinbase voor 100 euro aan ETH. Dit zet ik vervolgens over naar Binance, vanwaar ik er bijvoorbeeld XVG of TRX van koop. Stel dat ik over een jaar weer uitkeren... Dan verkoop ik het voor ETH, zet ik dit over naar Coinbase en vervolgens verkoop ik het weer voor euro's. Is het zo dan zo dat ik tweemaal de fee (Binance 0,1% en Coinbase 1,49% dacht ik) betaal?

Stel dat XVG of TRX groeit met een x aantal %, maar juist ETH flink daalt, dan is er een grote kans dat ik er niks aan over ga houden. Klopt mijn denkwijze? Als je het gelijk kan omzetten naar euro's (dus zoals bijvoorbeeld XRP bij Bitstamp), dan heb ik toch eigenlijk meer zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:46
YoshiBignose schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:01:
Ging toch nog maar even snuffelen op een oude harde schijf en ja hoor, vond ik toch nog 0.07 BTC uit 2013 :D

Heb dus meer winst gemaakt met dit afrondingsverschilletje dan de 10 BTC die ik toen had gekocht voor €60 en verkocht voor €120... :')
Veel succes met het wijzigen van je belasting aangifte 2013 t/m 2016. Had je moeten aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:10:
[...]

Veel succes met het wijzigen van je belasting aangifte 2013 t/m 2016. Had je moeten aangeven.
Ik denk niet dat de belastingdienst heel erg wakker ligt van 1250 euro. Laat staan dat ie onder de vrijgestelde limiet zit, dan boeit het al helemaal niets. 10BTC zouden ze wel leuk vinden, maar 0.07 ligt echt niemand wakker van hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat een onzin. Voor zijn 2016 aangifte heeft hij dus zo'n €30 niet opgegeven, woopdiefuckingdoop. Ook de belastingdienst gaat daar niet wakker van liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Sissors schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:50:
Wat een onzin. Voor zijn 2016 aangifte heeft hij dus zo'n €30 niet opgegeven, woopdiefuckingdoop. Ook de belastingdienst gaat daar niet wakker van liggen.
Slechts 1,2% van €30! Oftewel 36 cent, en dat mag je in je eigen voordeel afronden naar beneden: 0 euro. En zelfs als het €30 zou gaan, valt het onder het minimumbedrag (ik meen €45) en hoef je het niet te betalen.
En dat alleen als je al boven de drempel uitkwam met je vermogen.

Aljooge doet aan werkverschaffing voor ambtenaren.

Gvd, vond ik toch gisteren een gulden onder het tapijt, moet ik 30 jaar aangiften aanpassen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 17-12-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
RemcoDelft schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:53:
[...]

Slechts 1,2% van €30! Oftewel 36 cent, en dat mag je in je eigen voordeel afronden naar beneden: 0 euro. En zelfs als het €30 zou gaan, valt het onder het minimumbedrag (ik meen €45) en hoef je het niet te betalen.
En dat alleen als je al boven de drempel uitkwam met je vermogen.

Aljooge doet aan werkverschaffing voor ambtenaren.

Gvd, vond ik toch gisteren een gulden onder het tapijt, moet ik 30 jaar aangiften aanpassen 8)7
Het gaat erom dat indien de vermogensgrens is overschreden er een deel vermogen niet is opgegeven. Straks voor 2017 is die 0,07 bitcoin ij een stand van 20k toch al gauw 140 dollar waard. Verzwijgen hiervan is gewoon ontduiken van vermogensbelasting. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:05
Probeer via de Coinbase app m'n tweede verificatie rond te krijgen, zodat ik ook op GDax aan de bak kan. MAar de foto's die gemaakt worden middels de app (van m'n rijbewijs) zijn te groot... -_- maakt niet uit op welke kwaliteit ik het zet... hier had ik geen last van bij het paspoort...

Iemand een idee hoe dit te tacklen?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
aljooge schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:30:
[...]

Het gaat erom dat indien de vermogensgrens is overschreden er een deel vermogen niet is opgegeven. Straks voor 2017 is die 0,07 bitcoin ij een stand van 20k toch al gauw 140 dollar waard. Verzwijgen hiervan is gewoon ontduiken van vermogensbelasting. 8)
Doe er voor het gemak maar een nulletje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Ik ben op zoek naar wat uitleg over tokens.

Voor zover ik het nu begrijp.

Bedrijf X heeft een idee en heeft financiering nodig. Ze brengen hiervoor een token uit welke voor een fixed bedrag gekocht kan worden. Bedrijf X verkoopt bijvoorbeeld 15M tokens en haalt 15M euro op. Bedrijf X blij want die kan met zijn idee aan de slag.

Nu is mijn vraag echter. Wat kan je nu met deze token behalve dat je ermee hebt laten zien achter het idee te staan. Moet ik het zien als een soort aandeel? Krijg je als bedrijf X winst gaat maken een bepaalde rendement over je tokens?

Wie kan mij dit kort uitleggen. Waarom zou ik ze in mijn bezit willen hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Mich op 17-12-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-09 21:01
Mich schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:15:
Ik ben op zoek naar wat uitleg over tokens.

Voor zover ik het nu begrijp.

Bedrijf X heeft een idee en heeft financiering nodig. Ze brengen hiervoor een token uit welke voor een fixed bedrag gekocht kan worden. Bedrijf X verkoopt bijvoorbeeld 15M tokens en haalt 15M euro op. Bedrijf X blij want die kan met zijn idee aan de slag.

Nu is mijn vraag echter. Wat kan je nu met deze token behalve dat je ermee hebt laten zien achter het idee te staan. Moet ik het zien als een soort aandeel? Krijg je als bedrijf X winst gaat maken een bepaalde rendement over je tokens?

Wie kan mij dit kort uitleggen. Waarom zou ik ze in mijn bezit willen hebben
is verschillend. Lees de whitepapers van de ICO even door.
een Token is geen aandeel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
aljooge schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:10:
[...]

:') !
[...]

Maybe, maar in 2013 was het dat zeker niet waard. Op 1-1-2016 trouwens ook niet dus hoef helemaal niets te wijzigen. Je loopt te huilen om niks.

[ Voor 54% gewijzigd door YoshiBignose op 18-12-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Ten eerste, you forgot how to math. Ten tweede doet de BD niet moeilijk over een paar tientjes (1-ish procent over 1400 dollar). Ten derde zit je er een jaar naast, de waarde die je voor 2017 opgeeft is die van het begin van dat jaar. De $20k koers geldt dus pas voor 2018, die je in 2019 indient. :z

Wat betreft de aanpassing over eerdere jaren, dat is centenwerk en wordt sowieso afgerond.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
.oisyn schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:09:
[...]

Ten eerste doet de BD niet moeilijk over 140 dollar. Ten tweede zit je er een jaar naast, de waarde die je voor 2017 opgeeft is die van het begin van dat jaar. De $20k koers geldt dus pas voor 2018, die je in 2019 indient. :z
Ja op 1-1-2017 stond de BTC op $1000, dus dan had ik zo'n $70... nog minder in euro's. Dat heb ik ook in m'n portemonnee zitten en geef ik ook niet op. Sue me :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik probeerde een week geleden mijn Stratis wallet te unlocken in Startis-QT (v2.0.0.3) maar hij pakt om een of andere redenen mijn pass phrase niet meer. Wat héél erg gek is omdat ik mét deze phrase de staking had geactiveerd een tijd geleden. Natuurlijk zullen jullie wel denken: Nou, je geeft het gewoon verkeerd in of heb een fout gemaakt of slecht gecopy/paste...

Nee, het is écht wel de correcte phrase. Er zou een bug in de wallet encryption zitten. Het Stratis team houdt vooralsnog de lippen stijf op mekaar. Iemand anders die last heeft van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam het volgende artikel tegen, over Monero, maar ik snap er geen hout van... Iemand die kan verifiëren dat dit ergens over gaat?
https://dotnetrussell.com...a-transaction-broadcasts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:54:
Ik kwam het volgende artikel tegen, over Monero, maar ik snap er geen hout van... Iemand die kan verifiëren dat dit ergens over gaat?
https://dotnetrussell.com...a-transaction-broadcasts/
Het gaat ergens over, maar het hele verhaal heeft een vrij hoge "ja, duh" factor.

Je kunt achterhalen met welke nodes je verbonden bent als je een Monero client draait. Dat is volkomen normaal, dat werkt met iedere p2p dienst, cryptocurrencies, torrents, enz... Door de op deze manier verzamelde IP adressen slim te filteren, kun je met redelijke zekerheid server-nodes uitsluiten en een lijst opbouwen van gewone gebruikers met een Monero-wallet. Dit wordt gedaan door te kijken naar de whois-info van het IP adres om zo consumenten-ISPs te scheiden van hosting-providers.

Dus je kunt een lijst opbouwen van IP adressen die een Monero-wallet draaien en als je weet wie er bij een bepaald IP adres hoort, dan weet je wie er Monero gebruikt. Dat is allemaal niet heel spannend en nieuw. Ik neem aan dat iedereen die Monero gebruikt voor privacy-redenen, dat doet via TOR, een VPN of een andersoortige oplossing die je IP adres verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
.oisyn schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:09:
[...]

Ten eerste, you forgot how to math. Ten tweede doet de BD niet moeilijk over een paar tientjes (1-ish procent over 1400 dollar). Ten derde zit je er een jaar naast, de waarde die je voor 2017 opgeeft is die van het begin van dat jaar. De $20k koers geldt dus pas voor 2018, die je in 2019 indient. :z

Wat betreft de aanpassing over eerdere jaren, dat is centenwerk en wordt sowieso afgerond.
ik zie het verschil niet tussen stallen op een Zwitserse bankrekening en een gegeime bitcoin wallet. Als de verrekening toch in de marge zit, kleine moeite om het aan te geven.

Maar ja dan doe je het toch gewoon niet..
Vroeg of laat heb je keiharde munt nodig en komen ze achter de fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
aljooge schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:10:
[...]

ik zie het verschil niet tussen stallen op een Zwitserse bankrekening en een gegeime bitcoin wallet. Als de verrekening toch in de marge zit, kleine moeite om het aan te geven.

Het houdt niet op, niet vanzelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
aljooge schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:10:
[...]

Niemand beweert dat je het niet op hoeft te geven, maar jij bent gewoon triest aan het doen. Tot 2018 is de vermogenrendementsheffing over 0,07 btc elk jaar minder dan een euro. De belastingdienst rond af op hele euro's.

Laten we het voor de lol eens uiteenzetten:

1 jan 2014: €549 * 0,07 = €38,43. 1,2% daarvan is €0,46
1 jan 2015: €261 * 0,07 = €18,27. 1,2% daarvan is €0,22
1 jan 2016: €394 * 0,07 = €27,58. 1,2% daarvan is €0,33
1 jan 2017: €907 * 0,07 = €63,49. 1,2% daarvan is €0,76
(de eerste koers is van BTC-e, de overige van Kraken. Data van bitcoincharts.com)

Bij de belanstingtelefoon zullen ze je uitlachen als je ze zegt dat je deze correcties wilt doorvoeren. Het kost de BD een paar ordes van grootte meer dan dat het ze op gaat leveren. Pas bij je aangifte over 2018 wordt het (waarschijnlijk) een serieus bedrag, maar alsnog niet substantieel. Opgeven? Ja, natuurlijk. Maar doe niet zo dramatisch, man.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
Waarom gebruiken de landen hun supercomputers niet om bitcoins te minen? Denk dat dit jaarlijks super veel geld gaat opleveren (wel met een groot risico, maar dat even ter zijde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mugenmarco schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:42:
Waarom gebruiken de landen hun supercomputers niet om bitcoins te minen? Denk dat dit jaarlijks super veel geld gaat opleveren (wel met een groot risico, maar dat even ter zijde)
Omdat dat meer stroom gebruikt dan het geld oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-09 21:01
mugenmarco schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:42:
Je denkt toch niet dat die supercomputers idle een screensaver zit te draaien he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik vraag me een ding af, misschien dat iemand mij hier duidelijkheid kan geven.

Als je begint met traden in Crypto, wat kan je het beste traden: COIN naar USD en of COIN naar COIN? (bv LTC naar BTC)
Vraag me dit af omdat ik vaak lees dat BTC een hoge fee heeft (omdat de coin zelf heel hoog staat)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
seninha schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:04:
Als je begint met traden in Crypto, wat kan je het beste traden: COIN naar USD en of COIN naar COIN? (bv LTC naar BTC)
Vraag me dit af omdat ik vaak lees dat BTC een hoge fee heeft (omdat de coin zelf heel hoog staat)
Je haalt wat dingen door elkaar. Je hebt een mining fee als je coins overmaakt naar een andere "rekening". Die is bij BTC momenteel best hoog, als je wilt dat je transactie tijd wordt opgenomen.

Als je aan het traden bent, heb je te maken met trading fees op de exchange. Dat staat compleet los van de transacties op te blockchain (want die gebeuren namelijk niet). En die zijn in de orde van groote van 0% - 0,25% van het volume van je trade.

Als je coins gaat opnemen of storten op een exchange heb je natuurlijk wel weer te maken met de mining fees, want dan doe je daadwerkelijk een transactie op de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ok,duidelijk...

Dus zolang je blijft trade zijn de exchange fee's van toepassing. Alleen als je opneemt dan ga je flink betalen.
Dus beste is dan om je BTC om te zetten naar een andere COIN , mocht je iets willen opnemen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Even een vraag. Als je NEO terug verkoopt betaal je dan de transactiekosten met GAS? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:35
Ik ben een beetje benieuwd of iemand wat meer weet van Lisk. Ten eerste stijgt het enorm en ze vergelijken het met Ethereum. Daar kan ik allemaal nog wel inkomen en ook dat het een soort eigen beveiligde blokchain is ipv een publieke.

Nu lees ik overal dat er in februari iets aan zit te komen. Een rebranding? Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Heeft iemand een tip hoe een transfer op te nemen in Delta? Ik heb bitcoin gekocht op Bl3p en overgezet naar Bittrex. Daarnaast heb ik Gulden uit mijn wallet overgemaakt naar Bittrex. Dus ben ik ook wat fee aan kwijt. Noteren jullie dat als sell voor 0btc in Delta?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
dangerpaki schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:22:
Even een vraag. Als je NEO terug verkoopt betaal je dan de transactiekosten met GAS? Begrijp ik dat goed?
Als je handelt in NEO op een exchange betaal je fee in NEO of EUR/USD (afhankelijk of je verkoopt of koopt). GAS komt enkel pas in het spel als de clients en het netwerk gaat gebruiken, en dus weg gaat van de exchanges.
KaiseRRuby schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:23:
Ik ben een beetje benieuwd of iemand wat meer weet van Lisk. Ten eerste stijgt het enorm en ze vergelijken het met Ethereum. Daar kan ik allemaal nog wel inkomen en ook dat het een soort eigen beveiligde blokchain is ipv een publieke.

Nu lees ik overal dat er in februari iets aan zit te komen. Een rebranding? Wat houdt dat in?
Een rebranding ja. Bij de vorige bijeenkomst in Berlijn bleken ze (voor zover ik me kan herinneren) iets achter te liggen op de roadmap, en presenteerden ze hun nieuwe ambities. Het is natuurlijk altijd leuk om te vergelijken met Ethereum als grote broer, maar het biedt in mijn ogen niks boven wat Ethereum al biedt (net als Stratis trouwens). Hun virtuele machine is misschien net wat anders, maar ondersteuning voor andere (domain specific) high-level programmeertalen, side chains, private chains, etc. zijn niet uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het valt me op dat sinds vrijdag de gemiddelde blocksize van BCH-blokken aan het toenemen is, maar het aantal transacties niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AogjCNG.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bEaGnPL.png

Zie bijvoorbeeld dit block van 7,7MB:
https://blockchair.com/bitcoin-cash/block/508946

Dit bevat maar 416 transacties. Maar een flink aantal van die transacties hebben erg veel inputs (er zitten er een flink aantal in met 280 inputs), in totaal 27.270 inputs.

Is dit nu puur iemand die bezig is om veel adressen met veel dust op te ruimen? Of is er iets anders aan de hand?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Is het verstandig om een Wallet (Blockchain) op je gsm te gebruiken? Ik wil met kleine hoeveelheden gaan "oefenen" en heb de app met een pincode beveiligd. Of is dit echt onverstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
metallicattim schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:37:
Is het verstandig om een Wallet (Blockchain) op je gsm te gebruiken? Ik wil met kleine hoeveelheden gaan "oefenen" en heb de app met een pincode beveiligd. Of is dit echt onverstandig?
Ik zou niet meer op je telefoon zetten dan dat je cash in je portemonnee wilt hebben. Een paar tientjes lijkt me geen probleem, want als je die kwijt raakt, dan, tsja, ben je een paar tientjes armer.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
HarmoniousVibe schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:40:
[...]

Ik zou niet meer op je telefoon zetten dan dat je cash in je portemonnee wilt hebben. Een paar tientjes lijkt me geen probleem, want als je die kwijt raakt, dan, tsja, ben je een paar tientjes armer.
Maar dan bedoel je letterlijk kwijtraken van de telefoon? Ik bedoel meer of het onveiliger is omdat het via een gsm app gedaan wordt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
HarmoniousVibe schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:40:
[...]

Kwijt raken van een mobiele telefoon wallet is niet echt boeiend als je de recovery seed netjes overneemt. De vraag is meer hoe het zit met diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
metallicattim schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:41:
[...]

Maar dan bedoel je letterlijk kwijtraken van de telefoon? Ik bedoel meer of het onveiliger is omdat het via een gsm app gedaan wordt!?
Zowel fysiek als technisch is het over het algemeen onveiliger dan een hw wallet of een desktop app.
.oisyn schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:51:
[...]

Kwijt raken van een mobiele telefoon wallet is niet echt boeiend als je de recovery seed netjes overneemt. De vraag is meer hoe het zit met diefstal.
Ik had het ook over virtueel kwijtraken (hoe dan ook), maar dat was inderdaad niet duidelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-12-2017 16:54 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
HarmoniousVibe schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:52:
[...]

Zowel fysiek als technisch is het over het algemeen onveiliger dan een hw wallet of een desktop app.
Nou ik denk dat de gemiddelde PC een stuk gevoeliger is voor malware dan een mobiele telefoon. Ik onderschrijf je stelling dus niet dat een desktop app veiliger is dan een mobiele app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
.oisyn schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:55:
[...]

Nou ik denk dat de gemiddelde PC een stuk gevoeliger is voor malware dan een mobiele telefoon. Ik onderschrijf je stelling dus niet dat een desktop app veiliger is dan een mobiele app.
Daar valt over te debatteren. De gemiddelde Android-telefoon is zo lek als een mandje. Een gemiddelde gebruiker zal ook vaak 2FA op zijn telefoon doen, waardoor die second factor ineens geen second factor meer is. Maar goed, een desktop app is ook niet heilig.

Goed, misschien moet ik minder generaliseren, maar ik vertrouw persoonlijk mijn desktop veel meer dan mijn telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-12-2017 17:07 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!