In dit voorbeeld en als hij verder geen enkel ander vermogen heeft niet nee. Maar in principe moet je gewoon de waarde opgeven, en die is uiteraard niet €0. Als ik mijn belastingaangifte moet doen en een gouden staaf in mijn kluis heb liggen, kan ik ook niet denken van: "Pfff, geen idee eigenlijk hoeveel die waard is, ik vul wel €0 in". Dat er nog niet in gehandeld wordt betekend niet dat het geen waarde heeft, en de meest logische waarde is dan de aankoop waarde invullen.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:35:
[...]
Je weet de waarde toch ook niet? Sowieso zal het onder de vrije voet liggen dus dan hoef je het sowieso niet op te geven.
Wellicht in overvloede, maar wees zeer voorzichtig met je private key. Op het moment dat iemand anders die key weet dan zijn de coins niet meer van jou, totdat je ze naar een adres verhuisd waar jij en jij alleen de private key van weet.Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:42:
[...]
Had het idee om 2 metalen plaatjes te laten maken waar de private key is in gegraveerd. Een vriend van me zit in metaal bewerking en kan vast wel iets moois maken. 1 plaatje in mijn kluis, de andere bij mijn ouders.
[...]
Het zou zonde zijn als die vriend van jou ineens erachter komt hoe het werkt en nog een foto van het plaatje heeft om vervolgens coins van jouw adres af te halen.
[ Voor 12% gewijzigd door MysterX op 11-12-2017 13:12 ]
When does the hurding stop?
@NilaMysterX schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:09:
[...]
Wellicht in overvloede, maar wees zeer voorzichtig met je private key. Op het moment dat iemand anders die key weet dan zijn de coins niet meer van jou, totdat je ze naar een adres verhuisd waar jij en jij alleen de private key van weet.
Het zou zonde zijn als die vriend van jou ineens erachter komt hoe het werkt en nog een foto van het plaatje heeft om vervolgens coins van jouw adres af te halen.
Ter aanvulling, wellicht slim om dan wat meer (woorden?) te laten graveren, zodat je er de originele key niet kunt achterhalen. Stel je hebt een private key van 24 woorden, maak er dan bijvoorbeeld 32 van om te laten graveren, zodat je de combinatie niet/zeer moeilijk kan achterhalen als derde.
Dat is eigenlijk een hele goede opmerking!MysterX schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:09:
[...]
Wellicht in overvloede, maar wees zeer voorzichtig met je private key. Op het moment dat iemand anders die key weet dan zijn de coins niet meer van jou, totdat je ze naar een adres verhuisd waar jij en jij alleen de private key van weet.
Dan moet ik toch zelf aan de slag met een dremel of met slagletters:

Is ook zeker een goede!josshem schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:29:
[...]
Ter aanvulling, wellicht slim om dan wat meer (woorden?) te laten graveren, zodat je er de originele key niet kunt achterhalen. Stel je hebt een private key van 24 woorden, maak er dan bijvoorbeeld 32 van om te laten graveren, zodat je de combinatie niet/zeer moeilijk kan achterhalen als derde.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Verwijderd
ja uiteraard dan inderdaad de aankoopwaarde.Sissors schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:48:
[...]
In dit voorbeeld en als hij verder geen enkel ander vermogen heeft niet nee. Maar in principe moet je gewoon de waarde opgeven, en die is uiteraard niet €0. Als ik mijn belastingaangifte moet doen en een gouden staaf in mijn kluis heb liggen, kan ik ook niet denken van: "Pfff, geen idee eigenlijk hoeveel die waard is, ik vul wel €0 in". Dat er nog niet in gehandeld wordt betekend niet dat het geen waarde heeft, en de meest logische waarde is dan de aankoop waarde invullen.
Wat ik niet begrijp is het volgende, volgens mij is Bitcoin er om als betaalmiddel te gebruiken correct me if im wrong.
Aangezien de koersen zo instabiel zijn en makkelijk 1000 euro omhoog of omlaag kan gaan, gaat toch bijna niemand dit gebruiken als betaalmiddel?
Stel ik koop een auto voor 1 btc, een week later is deze zelfde btc het dubbele waard. Niemand gaat dit toch doen dan?
Aangezien de koersen zo instabiel zijn en makkelijk 1000 euro omhoog of omlaag kan gaan, gaat toch bijna niemand dit gebruiken als betaalmiddel?
Stel ik koop een auto voor 1 btc, een week later is deze zelfde btc het dubbele waard. Niemand gaat dit toch doen dan?
Verwijderd
Maar dit is in principe met alle valuta toch? Toch ook de euro etc?Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:53:
Wat ik niet begrijp is het volgende, volgens mij is Bitcoin er om als betaalmiddel te gebruiken correct me if im wrong.
Verwijderd
In de basis hoeft dat geen probleem te zijn. Alleen bijkomende transactiekosten maakt het een probleem.Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:53:
De waarde van de euro en dollar verschilt ook per dag/week.
Momenteel gebruikt niemand het inderdaad als betaalmiddel. Hier zijn andere crypto's waarschijnlijk beter voor geschikt.
Ja, alleen die heeft toch geen koersswings van 1000 euro in een paar uur en dat regelmatig..?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:55:
[...]
Maar dit is in principe met alle valuta toch? Toch ook de euro etc?
Verwijderd
Klopt, maar het idee is hetzelfde.Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
[...]
Ja, alleen die heeft toch geen koersswings van 1000 euro in een paar uur en dat regelmatig..?
Ja klopt maar dat is niet wat ik bedoel
Verwijderd
Je moet niet vergeten dat de koers nog niet is uitgeraasd. Als dit uiteindelijk stabiliseert zal het beter zijn qua constante waarde.Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:58:
[...]
Ja klopt maar dat is niet wat ik bedoelAls het doel vanaf het begin als betaalmiddel was bedoeld en niet gebruikt wordt, mede door dit soort dingen. Gaat het dan ook ooit echt als betaalmiddel dienen.
Daarom is BTC nu ook (nog) niet geschikt als betaalmiddel. De verwachting is dat volume toeneemt en de volatiliteit afneemt.Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:53:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bitcoin is dan ook geen 'geld' maar een product dat door een groep mensen cryptocurrency wordt genoemd.Thunder00x schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:53:
Je kan er t.o.v. fiat geld weinig van kopen, kan absoluut niet overal terecht, en door de extreme volatiliteit is het ongewenst om uit te geven (kans op stijgen) en ongewenst om te ontvangen (kans op dalen). Daarnaast zijn de transactie kosten absurd hoog t.o.v. het traditionele betalingsverkeer. Als er straks enkel gemined kan worden voor transacties dan betwijfel ik ten zeerste of er een voldoende grote mining pool blijft bestaan. Gedecentraliseerd klinkt grappig, maar als jij je hypotheek moet betalen, dan wil je toch echt zeker weten dat die transactie gewoon op tijdstip X verwerkt wordt, en niet op een moment wanneer een miner denkt, meh, nu maar. Daarnaast is er nul 'garantie' (bijv. het deposito garantiestelsel is heel krachtig!), en is het bezit nagenoeg net zo gevaarlijk als geld in je matras stoppen. Ofwel je online wallet wordt 'gehacked' of je offline variant gaat verloren/wordt gestolen/je vergeet of verliest je keys etc. Dat maakt het enorm onpraktisch om het te gebruiken als 'echt geld'.
Oh en het overgrote merendeel van de wereld snapt er geen kont van en gaat het niet gebruiken.
Verwijderd
Bitcoin is inderdaad wellicht wat ingewikkeld.Tasma schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:20:
[...]
Bitcoin is dan ook geen 'geld' maar een product dat door een groep mensen cryptocurrency wordt genoemd.
Je kan er t.o.v. fiat geld weinig van kopen, kan absoluut niet overal terecht, en door de extreme volatiliteit is het ongewenst om uit te geven (kans op stijgen) en ongewenst om te ontvangen (kans op dalen). Daarnaast zijn de transactie kosten absurd hoog t.o.v. het traditionele betalingsverkeer. Als er straks enkel gemined kan worden voor transacties dan betwijfel ik ten zeerste of er een voldoende grote mining pool blijft bestaan. Gedecentraliseerd klinkt grappig, maar als jij je hypotheek moet betalen, dan wil je toch echt zeker weten dat die transactie gewoon op tijdstip X verwerkt wordt, en niet op een moment wanneer een miner denkt, meh, nu maar. Daarnaast is er nul 'garantie' (bijv. het deposito garantiestelsel is heel krachtig!), en is het bezit nagenoeg net zo gevaarlijk als geld in je matras stoppen. Ofwel je online wallet wordt 'gehacked' of je offline variant gaat verloren/wordt gestolen/je vergeet of verliest je keys etc. Dat maakt het enorm onpraktisch om het te gebruiken als 'echt geld'.
Oh en het overgrote merendeel van de wereld snapt er geen kont van en gaat het niet gebruiken.
Als de ontwikkeling meer richting Waves gaat is het niet veel anders dan internetbankieren is het dan niet meer en als je dan makkelijk kunt investeren etc. en zelfs je gewone euro’s op kan gaan zetten.
Toch wel.
Of het een goed systeem is om als betaalmiddel te gebruiken is iets anders.
Maar het had als doel geld te zijn en is inmiddels ook erkend als geld.
Zoals Ethereum?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
[...]
Momenteel gebruikt niemand het inderdaad als betaalmiddel. Hier zijn andere crypto's waarschijnlijk beter voor geschikt.
Verwijderd
Beter dan bitcoin ja, maar die lopen ook al tegen problemen aan.
Snelheid zal belangrijk zijn.
Waves zoals ik hierover al noemde.
Het is ook transparanter en niet zo ingewikkeld met fees. Zo zijn er meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 16:44 ]
Hoi! Ik ben waarschijnlijk de zoveelste die een stukje van een coin heeft gekocht, maar goed. Ik heb recentelijk 0.12 ethereum gekocht. Naja hij daalt blablabla pech. Maar goed ik heb dat dus gekocht en ik open mijn wallet gister is het weg. Er staat letterlijk niks meer in mijn wallet. Ik gebruik de officiele wallet van ethereum. Die met de GUI. Mijn doel was om het naar een app wallet op ios over te schrijven, maar wou het eerst nog even in eigenbeheer hebben. Waar is het in een keer heen? Nu kan ik het bedrag missen, maar ik wil het natuurlijk niet kwijt. Ben ik gehacked? of heb ik iets doms gedaan? Ik snap er letterlijk niks van.
Verwijderd
Zie je nergens een overschrijving/jctjepkema schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:57:
Hoi! Ik ben waarschijnlijk de zoveelste die een stukje van een coin heeft gekocht, maar goed. Ik heb recentelijk 0.12 ethereum gekocht. Naja hij daalt blablabla pech. Maar goed ik heb dat dus gekocht en ik open mijn wallet gister is het weg. Er staat letterlijk niks meer in mijn wallet. Ik gebruik de officiele wallet van ethereum. Die met de GUI. Mijn doel was om het naar een app wallet op ios over te schrijven, maar wou het eerst nog even in eigenbeheer hebben. Waar is het in een keer heen? Nu kan ik het bedrag missen, maar ik wil het natuurlijk niet kwijt. Ben ik gehacked? of heb ik iets doms gedaan? Ik snap er letterlijk niks van.
Toen bitcoin 700$ was heb ik 0,1 bitcoin gekocht en ooit ergens lokaal opgeslagen. Ik heb echter geen idee meer waar. Is er een manier om dit soort bestanden terug te vinden of is het echt alleen een random hash?
Mixed Reality dev
Ik ben begin dit jaar best wel onder de indruk van DASH. Als ze het voor elkaar krijgen om DASH evolution daadwerkelijk in 2018 uit te rollen (Gebruiksvriendelijke interface, Usernames, betaal API's voor webshops, upgrade tot 500tx/s en uiteindelijk zelfs bemiddeling) dan vind ik dit een echte Dark Horse om BTC in ieder geval als betaalsysteem van de troon te stoten. Een demo in dit filmpje (YouTube: Dash: Evolution Prototype Demo = D16E01 al is dat al een jaar oud en zijn ze het afgelopen jaar vooral bezig geweest met het uitrollen van de voorbereidende infrastructuur.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:35:
[...]
Bitcoin is inderdaad wellicht wat ingewikkeld.
Als de ontwikkeling meer richting Waves gaat is het niet veel anders dan internetbankieren is het dan niet meer en als je dan makkelijk kunt investeren etc. en zelfs je gewone euro’s op kan gaan zetten.
Het Masternode systeem is wel een beetje een dubbelzijdig zwaard in dat het de valuta toch in zekere zin wat centraliseert. Aan de andere kant biedt het ook mogelijkheden als "instant send" en "private send." Bovendien heeft het zich tot nu toe als effectief middel bewezen om netwerk upgrades als block vergrotingen door te voeren. Misschien is dit beetje aan centralisatie juist wel dat crypto nodig heeft om echt als betaalsysteem gebruikt te worden.
Dit dus. Stel over 5 jaar stapt iedereen in en staat de BTC op 100k.loewie1984 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:16:
@Nila het staat je vrij om er 4 te verkopen, maar stel dat die btc echt ooit de 100k aan gaat tikken, en ze hebben je niets gekost. Waarom er niet 1 bewaren en er 3.5 uit cashen. Tenzij je voor nu een concreet doel hebt waar je x bedrag voor nodig hebt snap ik je volkomen, maar zeker als je ze hebt gekregen en het je niets heeft gekost zou ik er persoonlijk echt 1 houden.
Maar lekker als je er 4.5 hebt gekregen, en je 4.5 bcc en 4.5 btg uit kan cashen. Dat alleen al is een mooie cent.
Dat risico zou ik wel durven nemen.
Nee, tevens omdat mijn desktop telkens vast blijft lopen met het binnenhalen van de blockchain. Mijn laptop haalt ook nooit de 100%. Wallet is zit op laptop. En ik zag de ETH, van 0.12 naar 0.0 gaan uit het niets.
Daarbij moet wel gezegd worden dat de afgelopen jaren het volume enorm is toegenomen, maar de volatiliteit nog niks is afgenomen..oisyn schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:00:
[...]
Daarom is BTC nu ook (nog) niet geschikt als betaalmiddel. De verwachting is dat volume toeneemt en de volatiliteit afneemt.
Sowieso is volatiliteit natuurlijk enorm veel kleiner, de prijs van een auto veranderd niet elke dag na aanleiding van de koers. Daarnaast kennen we gemiddeld genomen een kleine inflatie, wat aanmoedigt om iets met geld te doen. ITT bitcoins, wat een deflatie kent.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:55:
[...]
Maar dit is in principe met alle valuta toch? Toch ook de euro etc?
Maar heb je het public adres al eens op etherscan bijv. bekeken? Als daar geen transactie te zien is en het is ineens 0 dan heb je nooit ether gehad op het adres.jctjepkema schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:04:
[...]
Nee, tevens omdat mijn desktop telkens vast blijft lopen met het binnenhalen van de blockchain. Mijn laptop haalt ook nooit de 100%. Wallet is zit op laptop. En ik zag de ETH, van 0.12 naar 0.0 gaan uit het niets.
Begin is bij het begin en schrijf dit in stappen op(als je dit nog niet hebt gedaan). Zo kunnen we jou beter helpen. Over het algemeen verdwijnen cryptocurrency niet zomaar. Hack lijkt mij onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk natuur)jctjepkema schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:04:
[...]
Hoe heb je de ETH aangekocht, via een Exchange of anders? Is er daadwerkelijk geld van je bankrekening afgeschreven, zo ja hoeveel (bedrag hoef je niet te vermelden maar ligt dit in lijn met de verwachte koers)? Welke programmas (officiele wallet ETH is geen bestaand programma, wees concreet in de naam) heb je gebruikt? Als het op je PC is opgeslagen dan kan je het meestal wel terughalen, waarschijnlijk is het bestand wat je probeert te openen onjuist geopend of zijn er andere oorzaken.
Kortom Leg ons precies uit welke stappen je gevolgd hebt zodat we concreter kunnen helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door freestyler2 op 11-12-2017 18:32 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
freestyler2 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:28:
[...]
Begin is bij het begin en schrijf dit in stappen op(als je dit nog niet hebt gedaan). Zo kunnen we jou beter helpen. Over het algemeen verdwijnen cryptocurrency niet zomaar. Hack lijkt mij onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk natuur)
Hoe heb je de ETH aangekocht, via een Exchange of anders? Is er daadwerkelijk geld van je bankrekening afgeschreven, zo ja hoeveel (bedrag hoef je niet te vermelden maar ligt dit in lijn met de verwachte koers)? Welke programmas (officiele wallet ETH is geen bestaand programma, wees concreet in de naam) heb je gebruikt? Als het op je PC is opgeslagen dan kan je het meestal wel terughalen, waarschijnlijk is het bestand wat je probeert te openen onjuist geopend of zijn er andere oorzaken.
Kortom Leg ons precies uit welke stappen je gevolgd hebt zodat we concreter kunnen helpen.
Net via etherscan (wat ik dus niet kende) gekeken. Het staat er wel op, en is er niet vanaf gegaan. Ik schat dat mijn wallet dus niet helemaal gesynchroniseerd is.CT schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:19:
[...]
Maar heb je het public adres al eens op etherscan bijv. bekeken? Als daar geen transactie te zien is en het is ineens 0 dan heb je nooit ether gehad op het adres.
Stappen:
Ik heb een wallet geopend met ethereum. Deze was lang aan het laden maar het moment dat ik mijn adres heb gekregen heb ik via Litebit.eu 50 euro betaald voor destijds 0.124104 Ether.
Mijn ethereum wallet laad maar niet volledig, en ik denk dat hij dus niet volledig gesynchroniseerd is.
Hij blijft telkens op de 99% hangen. Ik schat dat het daar mee te maken heeft.
Op etherscan.io, zie ik dat het erheen is geschreven en dat het er niet is afgehaald.
Hij zegt ook 1 txn. Dus een transactie, wat zeker weten neerkomt op dat ik er ether op heb gezet.
Dat zal dus te maken hebben met het synchroniseren denk ik?
Om nog een optie aan te dragen, ikzelf ben fan van deze: https://www.thingiverse.com/thing:241805/Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:40:
[...]
Dan moet ik toch zelf aan de slag met een dremel of met slagletters.
[...]
Maar dat kan ermee te maken hebben dat ik wel een 3d-printer heb staan en geen metaalbewerkingsskills heb
Hoe dan ook, uitdaging en doel zijn hetzelfde als de jouwe: een paper wallet die minder kwetsbaar is dan een papiertje. Plastic roest (metaal) en rot (papier) niet, maar heeft een veel lager smelt-/vlampunt dan metaal of papier.
Het voordeel van papier is wel dat het veel sneller is om wallets aan te maken. Ik baal iedere keer als ik een wallet moet sweepen om de volgende set hardfork-troep te claimen, want dan moet ik weer een nieuwe wallet 3d-printen...
Anyway, sowieso een goeie zet van je om er meer dan 1 te maken.
Dat is ook gaaf. Ik zat te denken rvs, messing of alluminium. Ik ga is informatie inwinnen over wat makkelijk te bewerken is en niet te duur.bjoost schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:19:
[...]
Om nog een optie aan te dragen, ikzelf ben fan van deze: https://www.thingiverse.com/thing:241805/
Maar dat kan ermee te maken hebben dat ik wel een 3d-printer heb staan en geen metaalbewerkingsskills heb
Hoe dan ook, uitdaging en doel zijn hetzelfde als de jouwe: een paper wallet die minder kwetsbaar is dan een papiertje. Plastic roest (metaal) en rot (papier) niet, maar heeft een veel lager smelt-/vlampunt dan metaal of papier.
Het voordeel van papier is wel dat het veel sneller is om wallets aan te maken. Ik baal iedere keer als ik een wallet moet sweepen om de volgende set hardfork-troep te claimen, want dan moet ik weer een nieuwe wallet 3d-printen...
Hoe werkt dat dan met een hardfork?
Aluminium zal het goedkoopst zijn en is het makkelijkst te bewerken.Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:28:
[...]
Dat is ook gaaf. Ik zat te denken rvs, messing of alluminium. Ik ga is informatie inwinnen over wat makkelijk te bewerken is en niet te duur.
Een gebruiksvriendelijke, maar minder DIY, methode om zaken als private keys en seeds op te slaan met metaal is CryptoSteel: https://cryptosteel.com/
Is niet erg goedkoop, maar wel een makkelijke en duurzame backup-methode.
Is niet erg goedkoop, maar wel een makkelijke en duurzame backup-methode.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
En als het volume toeneemt heb je nog het scalability probleem dat het maar een X aantal transacties per seconde aan kan, wat gewoon te weinig is voor een écht betaalmiddel..oisyn schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:00:
[...]
Daarom is BTC nu ook (nog) niet geschikt als betaalmiddel. De verwachting is dat volume toeneemt en de volatiliteit afneemt.
Ik heb er een hard hoofd in dat BTC ooit zal uitgroeien tot een betaalmiddel voor de consument, ik denk dat iets anders daar uiteindelijk beter in wordt
Het heeft nu enorme buzz en je kan in de ups/downs leuk verdienen, maar daar blijft het imo ook wel bij.
En daarom dus off-chain transacties. Vanaf Q1 2018JorzoR schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:50:
[...]
En als het volume toeneemt heb je nog het scalability probleem dat het maar een X aantal transacties per seconde aan kan, wat gewoon te weinig is voor een écht betaalmiddel.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
We gaan het meemaken.oisyn schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:52:
[...]
En daarom dus off-chain transacties. Vanaf Q1 2018
Het is natuurlijk een beetje non-tweaker, maar wat nu als je gewoon je crypto munten bij een exhange zoals Bitstamp, Kraken, poloniex etc.. laat staan. Natuurlijk is het in een geval van een hack risicovol maar dat is het offline opslaan ook. Zo kan je bijvoorbeeld je wachtwoord vergeten, je hdd of wallet crashed, raakt zoek of beschadigd en ja met een master key valt eea te herstellen maar ook die kan je kwijtraken. Over het algemeen hebben de diverse exhanges de beste backups en hack beveiliging, help ze nog een handje met 2fa en je bent voor 99% veilig en bovendien goedkoper uit. Correct me if im wrong..bjoost schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:19:
[...]
Om nog een optie aan te dragen, ikzelf ben fan van deze: https://www.thingiverse.com/thing:241805/
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
@freestyler2 You're wrong. Niets beat een paper of hardware wallet. Dat je de seed kan kwijtraken vind ik echt een nonargument. Dan ben je gewoon lui. Je hebt vast meer belangrijke papieren die je moet bewaren
. Voor een echt substantiele wallet verdeel je de sleutel over 3 locaties, op zo'n manier dat je er aan 2 genoeg hebt (bijvoorbeeld: thuis, ouders, kluis bij een bank). Dan kan er altijd een locatie in rook opgaan of gestolen worden zonder dat je risico loopt op diefstal of verlies.
Ik lees hier steeds dat je met een seed altijd toegang kan krijgen tot je bitcoins. Nu heb ik een tijd geleden Breadwallet op mijn android telefoon gezet en er een klein bedrag op gezet om de wallet te testen. Net heb ik Mycelium ook op de telefoon gezet en de 12 woorden seed uit Breadwallet geïmporteerd in Mycelium. Alleen in Mycelium zie ik vervolgens een balans van nul. Hoe kan dit. Vergeet ik iets?
Naast het verhogen van het aantal transacties per seconde bij een verder goed werkende blockchain hebben off-chain transacties volgens mij nog een voordeel. Stel er gebeurt iets waardoor er opeens veel miners wegvallen (zoals bij de BCH fork). Ook al komt de blockchain dan bijna compleet vast te zitten, transacties kunnen gewoon doorgaan off-chain en verwerkt worden in het volgende block, ook al wordt dat pas uren later gemined..oisyn schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:52:
[...]
En daarom dus off-chain transacties. Vanaf Q1 2018
[ Voor 44% gewijzigd door Bonez0r op 12-12-2017 04:20 ]
There go the goddamn brownies.
Klopt helemaal. Ik print bij Bitcoin de versleutelde private keys af en bij Ethereum de hele keystore file. (ook versleuteld). Vervolgens heb ik die ook op een linux computer staan die geen netwerk kaart heeft en dus niet eenvoudig met internet verbonden kan worden. De passprase die je nodig hebt om de keys of the keystore file to ontsleutelen heb ik gewoon op een papiertje geschreven. Die bewaar ik op verschillende plaatsen in het huis (en ik ken hem natuurlijk ook van buiten). Op mijn online systeem verwijder ik vervolgens alle keys en keystore files die met mijn cold storage te maken hebben. Nu zit er niet zo heel erg veel waarde in mijn cold storage (paar duizend in CAD momenteel). Alleen als er dus physiek ingebroken word kan het fout gaat ... of als de koers van Ethereum, Bitcoin Core en Bitcoin Cash morgen in elkaar stort .....oisyn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 02:23:
@freestyler2 You're wrong. Niets beat een paper of hardware wallet. Dat je de seed kan kwijtraken vind ik echt een nonargument. Dan ben je gewoon lui. Je hebt vast meer belangrijke papieren die je moet bewaren. Voor een echt substantiele wallet verdeel je de sleutel over 3 locaties, op zo'n manier dat je er aan 2 genoeg hebt (bijvoorbeeld: thuis, ouders, kluis bij een bank). Dan kan er altijd een locatie in rook opgaan of gestolen worden zonder dat je risico loopt op diefstal of verlies.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Goedemorgen,
Lang verhaal kort; ik heb mijn Litecoin QT wallet kunnen herinstalleren en ik zie de LTC in mijn portefeuille.
Helaas heb ik ergens typo in mijn paswoord-zin.
Ik heb bitcoinwallet paswoord breker geïnstalleerd, maar ik krijg geen resultaat. Ik dacht te weten welke woorden ik gebruikt heb, maar zo te zien moet ik met bruteforce werken, want als ik specifiek zoek, vind ik niks.
Ik lees hier dat een script met python kan helpen...
Die https://walletrecoveryservice.com/ had ik ook al gevonden online en die persoon lijkt mij goede reputatie te hebben.
"Huismus" of iemand anders; wie kan mij adviseren wat te doen...?
Merci!!
Lang verhaal kort; ik heb mijn Litecoin QT wallet kunnen herinstalleren en ik zie de LTC in mijn portefeuille.
Helaas heb ik ergens typo in mijn paswoord-zin.
Ik heb bitcoinwallet paswoord breker geïnstalleerd, maar ik krijg geen resultaat. Ik dacht te weten welke woorden ik gebruikt heb, maar zo te zien moet ik met bruteforce werken, want als ik specifiek zoek, vind ik niks.
Ik lees hier dat een script met python kan helpen...
Die https://walletrecoveryservice.com/ had ik ook al gevonden online en die persoon lijkt mij goede reputatie te hebben.
"Huismus" of iemand anders; wie kan mij adviseren wat te doen...?
Merci!!
Lekkere kick 
Maar heb je een passphrase met bestaande woorden? Probeer zelf ergens de typefout te ontdekken. Je wallet naar wildvreemden sturen lijkt me geen goed idee
Maar heb je een passphrase met bestaande woorden? Probeer zelf ergens de typefout te ontdekken. Je wallet naar wildvreemden sturen lijkt me geen goed idee
Verwijderd
Ik heb 15$ in cloud mining gestopt om te zien wat voor resultaat dat dat geeft.
Maar op hashflare.io zie ik weinig beweging, is mijn inzet te laag?
Ik heb effectief mijn gekochte hashrate ontvangen (0.1TH) maar wat nu?
Iemand ervaring?
Maar op hashflare.io zie ik weinig beweging, is mijn inzet te laag?
Ik heb effectief mijn gekochte hashrate ontvangen (0.1TH) maar wat nu?
Iemand ervaring?
No offense maar heb je het whitepaper van Nakamoto wel eens gelezen? Het is juist de intentie van Bitcoin om NIET afhankelijk te zijn van 'vertrouwde derde partijen' (banken, exchanges) maar het in eigen beheer te hebben. Exchanges, mining pools, brokers en webwallets worden aan de lopende band gehackt. Hoe is dat veilig? Denk maar aan Mt. Gox, Nicehash, Parity enz. 99% veilig? Zeker niet. Gaat zovaak wat mis.freestyler2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 01:16:
[...]
Het is natuurlijk een beetje non-tweaker, maar wat nu als je gewoon je crypto munten bij een exhange zoals Bitstamp, Kraken, poloniex etc.. laat staan. Natuurlijk is het in een geval van een hack risicovol maar dat is het offline opslaan ook. Zo kan je bijvoorbeeld je wachtwoord vergeten, je hdd of wallet crashed, raakt zoek of beschadigd en ja met een master key valt eea te herstellen maar ook die kan je kwijtraken. Over het algemeen hebben de diverse exhanges de beste backups en hack beveiliging, help ze nog een handje met 2fa en je bent voor 99% veilig en bovendien goedkoper uit. Correct me if im wrong..
MUST READ Leesvoer: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Op GDAX na is die garantie er maar verder eigenlijk bijna nergens. Je wachtwoord van een exchange kun je ook vergeten. Ik zie je argument niet. Overigens wens ik je veel succes met het op afstand hacken van een offline wallet.
[ Voor 13% gewijzigd door The Redman op 12-12-2017 09:28 ]
Man, zo vervelend dat LiteBit zo traag update voor wat betreft de verkoopkoers.. Daar wordt de koers tm bijna 24u geleden ofzo weergegeven.
Ben daar ingestapt om te proberen, goed gebruiksvriendelijk zeker en handige interface etc, online wallet. Maar het is daar toch relatief door als je wat meer wilt, als in sneller kopen verkopen etc. Ze houden toch best wat "achter" bij transacties. Heb al een Bittrex account gemaakt, eens kijken hoe en wat daar.
Ben daar ingestapt om te proberen, goed gebruiksvriendelijk zeker en handige interface etc, online wallet. Maar het is daar toch relatief door als je wat meer wilt, als in sneller kopen verkopen etc. Ze houden toch best wat "achter" bij transacties. Heb al een Bittrex account gemaakt, eens kijken hoe en wat daar.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit hier wel mag posten, dus het kan verwijderd/verplaatst worden als dit niet in dit topic hoort..
Wie kan me helpen? Ik zit met een probleem..
Ik heb een Litecoin wallet. Daarheen heb ik vanaf Bitfinex een aantal LTC heengestuurd.
Daarna heb ik geprobeerd vanuit deze wallet het door te sturen naar Kraken. Dat is niet gelukt.
Als ik vervolgens kijk via blockcypher.com, staat er dat de balans van mijn LTC-adres nog steeds op dat aantal LTC staat en dat er geen uitgaande transacties zijn geweest. Mijn wallet staat echter op 0.
Ik snap hier niets van en twijfel nu ook aan de wallet zelf.. Hoe kan ik deze LTC op dit adres retrieven??
Ik heb een Litecoin wallet. Daarheen heb ik vanaf Bitfinex een aantal LTC heengestuurd.
Daarna heb ik geprobeerd vanuit deze wallet het door te sturen naar Kraken. Dat is niet gelukt.
Als ik vervolgens kijk via blockcypher.com, staat er dat de balans van mijn LTC-adres nog steeds op dat aantal LTC staat en dat er geen uitgaande transacties zijn geweest. Mijn wallet staat echter op 0.
Ik snap hier niets van en twijfel nu ook aan de wallet zelf.. Hoe kan ik deze LTC op dit adres retrieven??
- dubbel -
[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2017 15:18 ]
Heb je de seed van die wallet? Zo ja, dan kan je proberen de wallet te verwijderen, nieuwe wallet installeren en de seed terugzetten. Zonder de seed wordt het moeilijker.triplezimmie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:30:
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit hier wel mag posten, dus het kan verwijderd/verplaatst worden als dit niet in dit topic hoort..
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Stel je hebt BTC en er komt een hardfork naar BCH.Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:28:
Als je de BCH wilt hebben, wil je eerst de BTC naar een nieuwe wallet verplaatsen en vervolgens pas je BCH aanraken. Om iets met de BCH te doen heb je immers een private key nodig, en die is hetzelfde als van je (oude) BTC wallet. Niet je BTC eerst verplaatsen heeft twee risico's: verlies van je key aan een client die stiekem je key steelt, en replay attacks.
Als je wallet van papier/metaal/plastic is gemaakt, moet je dus ook een nieuwe maken. Papier is dan sneller/makkelijker dan plastic/metaal (maar heeft dus ook weer nadelen qua bewaarbaarheid).
Als je voor papier/metaal gaat raad ik je aan om behalve de ene waar je coins in staan/komen meteen een handjevol reserves te maken voor dit soort situaties. De meerkosten daarvan zijn verwaarloosbaar als je toch al bezig bent... (tenzij je ze van goud maakt
Wat bedoel je met "de koers van 24u geleden"?orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:30:
Man, zo vervelend dat LiteBit zo traag update voor wat betreft de verkoopkoers.. Daar wordt de koers tm bijna 24u geleden ofzo weergegeven.
LiteBit, BTCdirect en andere bedrijven waar je coins kunt kopen hebben een aankoop- en een verkoopkoers.
En dat is de koers van dít moment.
Niet. Het is net zo goed geld als dat koelkasten of goud dat is.Rakward schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:39:
[...]
Toch wel.
Of het een goed systeem is om als betaalmiddel te gebruiken is iets anders.
Maar het had als doel geld te zijn en is inmiddels ook erkend als geld.
Ik heb Crypterium tokens gekocht. Op de site van ze staat vermeld dat ik ze naar een wallet kan versturen die EC-20 ondersteund:
"Please, be careful! Your wallet must support ERC-20"
Mijn Ledeger ethereum wallet ondersteund ERC-20 maar de Crypterium tokens staan niet in de lijst met tokens die onderstuend worden.
https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005439585-ERC20-tokens-supported
Wil dit zeggen dat het niet werkt of dat het nog niet getest is?
Mijn Ledeger ethereum wallet ondersteund ERC-20 maar de Crypterium tokens staan niet in de lijst met tokens die onderstuend worden.
https://ledger.zendesk.com/hc/en-us/articles/115005439585-ERC20-tokens-supported
Laatste update van die lijst is in oktober, toen bestond die coin nog niet eens.ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:
Ik heb Crypterium tokens gekocht. Op de site van ze staat vermeld dat ik ze naar een wallet kan versturen die EC-20 ondersteund:
Potverdorie, wilde investeren in LTC via coinbase. LTC stond op 96 euro dus dacht van, laat ik maar eens investeren in deze cryptocurrency. Duurde 2 dagen voor het geld op mijn coinbase rekening stond. Ondertussen staat de Litecoin op 206 euro.. Zit te twijfelen of ik moet wachten tot die zakt. Question is, gaat hij wel zakken 
Edit:
Ben er maar ingestapt, 2LTC gekocht
Hopen dat die blijft stijgen nu.
Edit:
Ben er maar ingestapt, 2LTC gekocht
[ Voor 11% gewijzigd door mprkooij op 12-12-2017 12:31 ]
Seed (passphrase?) heb ik nog volgens mij. Maar hoe kan ik deze wallet (of althans de ltc die er op staan) dan recoveren??thunder8 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:32:
[...]
Heb je de seed van die wallet? Zo ja, dan kan je proberen de wallet te verwijderen, nieuwe wallet installeren en de seed terugzetten. Zonder de seed wordt het moeilijker.
In principe kun je alle ERC20 tokens maar je ethereum adres sturen. Myetherwallet is dat een handige site voor, dat kun je je ledger koppelen en de inhoud van je ethereum adres bekijken.ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:
Eerst even met een klein bedrag testen uiteraard.
Ja dat klopt,dus inderdaad niet zo raar dat CRPT er nog niet tussen staat....Bartske schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:14:
[...]
Laatste update van die lijst is in oktober, toen bestond die coin nog niet eens.
Maar zou ik de tokens veilig kunnen overzetten?
Voor de CRPT tokens heb ik een ERC 20 ondersteunde wallet nodig, dit heeft Ledger Nano S.
Ik begrijp alleen niet waarom ze vermelden: "Some Ethereum tokens (ERC20 tokens) can be managed using Ledger Nano S and Ledger "
Hoe moet ik dit lezen? Die uit de lijst hebben ze getest, alle andere zullen waarschijnlijk wel werken maar nog niet getest?
Dus als ik het goed begrijp dan sync ik mijn offline wallet zodat mijn BTC beschikbaar zijn voor te verplaatsen naar een nieuwe wallet. De private key van de wallet sla ik dan weer op (papier, metaal, plastic) meerdere locaties. De BCH claim ik dan in mijn huidige wallet waar voorheen de BTC instond?bjoost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:41:
[...]
Stel je hebt BTC en er komt een hardfork naar BCH.
Als je de BCH wilt hebben, wil je eerst de BTC naar een nieuwe wallet verplaatsen en vervolgens pas je BCH aanraken. Om iets met de BCH te doen heb je immers een private key nodig, en die is hetzelfde als van je (oude) BTC wallet. Niet je BTC eerst verplaatsen heeft twee risico's: verlies van je key aan een client die stiekem je key steelt, en replay attacks.
Als je wallet van papier/metaal/plastic is gemaakt, moet je dus ook een nieuwe maken. Papier is dan sneller/makkelijker dan plastic/metaal (maar heeft dus ook weer nadelen qua bewaarbaarheid).
Als je voor papier/metaal gaat raad ik je aan om behalve de ene waar je coins in staan/komen meteen een handjevol reserves te maken voor dit soort situaties. De meerkosten daarvan zijn verwaarloosbaar als je toch al bezig bent... (tenzij je ze van goud maakt)
Me 2. Let it go!mprkooij schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:22:
Ben er maar ingestapt, 2LTC gekochtHopen dat die blijft stijgen nu.
Op welke site volgen jullie de koersen?
Op de site van Cryterium kan ik een ERC20 adress invoeren die dan blijkbaar aan de tokens gekoppeld worden. Zodra ik dit invul heb ik de indruk dat alle tokens direct aan dit adres worden gekoppeld, maar geen idee of dit ook zo is.Noxa schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:27:
[...]
In principe kun je alle ERC20 tokens maar je ethereum adres sturen. Myetherwallet is dat een handige site voor, dat kun je je ledger koppelen en de inhoud van je ethereum adres bekijken.
Eerst even met een klein bedrag testen uiteraard.
Wat zal er gebeuren als ik het adres invul en op save changes druk?
Meestal op de exchanges zelf waar ik koop.Sunri5e schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:40:
Op welke site volgen jullie de koersen?
Verder https://coinmarketcap.com/ of https://cryptowat.ch/
Mannen, in handel en koers werd aangegeven dat vragen over wallets hier thuis horen. Dus hierbij: ik heb bitcoin in mijn Electrum wallet staan, en wil graag meeprofiteren van de SBTC Fork. Hoe doe ik dit?
Sapphire R9 280X - Asus VG248QE 144 Hertz
Het gaat ook mis door al die 'erc20 token' aanbieders door niet uit te leggen wat ze nu eigenlijk 'verkopen'.ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:44:
[...]
Op de site van Cryterium kan ik een ERC20 adress invoeren die dan blijkbaar aan de tokens gekoppeld worden. Zodra ik dit invul heb ik de indruk dat alle tokens direct aan dit adres worden gekoppeld, maar geen idee of dit ook zo is.
Wat zal er gebeuren als ik het adres invul en op save changes druk?
Je krijgt namelijk niks, die tokens zijn niks, alleen een notitie in een grote spreadsheet op hun contract adres, en dat adres is dus wat je in een wallet kan invoeren.
De wallet checked dan op dat contract adres of je in de spreadsheet voorkomt met je ethereum public adres.
Dus je kan gewoon sowieso elke erc20 token 'sturen' naar elk ethereum public adres, daar kan in principe niks mis gaan zo lang je de private key van dat adres bezit uiteraard. Maar ze proberen je een illusie te geven dat je 'iets koopt'. Ze zouden ook gewoon op hun eigen website een invoer vakje kunnen maken waar je dan kan zien of je tokens beschikbaar zijn op je ethereum adres.
Door je keys te importeren in een wallet die de geforkte coin ondersteunt. Als je dit doet maak je je keys wel openbaar aan een netwerk dat niet Bitcoin is, dus best voor je dit doet, maar na de fork, je Bitcoins naar een nieuwe wallet verplaatsen.MuscularPonyy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:09:
Mannen, in handel en koers werd aangegeven dat vragen over wallets hier thuis horen. Dus hierbij: ik heb bitcoin in mijn Electrum wallet staan, en wil graag meeprofiteren van de SBTC Fork. Hoe doe ik dit?
Dit is heel kort uitgelegd, best dat je eens googled op "how to claim bitcoin xyz".
Bij Litecoin wordt er om de 2.5 minuut een block gevonden. Bitcoin heeft een blocktijd van 10 minuten. Wat is het nadeel van een snellere blocktijd? Dit is een betere oplossing voor on-chain doorstroom dan een hogere blocksize (Bcash) lijkt me?
Balen! Ik had precies hetzelfde. Wilde mijn bitcoins vorige week verkopen en deels investeren in Litecoin, maar heb een foutje gemaakt in de fee. Mijn transactie staat nog steeds als ''onbevestigd'' en heb de bitcoins nog steeds niet teruggekregen.mprkooij schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:22:
Potverdorie, wilde investeren in LTC via coinbase. LTC stond op 96 euro dus dacht van, laat ik maar eens investeren in deze cryptocurrency. Duurde 2 dagen voor het geld op mijn coinbase rekening stond. Ondertussen staat de Litecoin op 206 euro.. Zit te twijfelen of ik moet wachten tot die zakt. Question is, gaat hij wel zakken
Edit:
Ben er maar ingestapt, 2LTC gekochtHopen dat die blijft stijgen nu.
Gelukkig is de bitcoin inmiddels gestegen waardoor ik er nu meer voor krijg, maar de Litecoin is nog veel harder gestegen.
Ik ben ook erg benieuwd of de Litecoin weer een flinke terugval gaat krijgen, of dat de stijging doorzet........ Succes!!
Dit doet niets aan de doorstroom in het algemeen. Bvb het netwerk doet 7 transacties per seconde, dan maak het niets uit of er één groot blok is of meerdere kleine. Probleem is ook dat de blokken bij bitcoin vol zitten, ruimte in een blok is dus "premium", daarom krijgen transacties met een hogere fee voorrang.The Redman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:38:
Bij Litecoin wordt er om de 2.5 minuut een block gevonden. Bitcoin heeft een blocktijd van 10 minuten. Wat is het nadeel van een snellere blocktijd? Dit is een betere oplossing voor on-chain doorstroom dan een hogere blocksize (Bcash) lijkt me?
EDIT: ik merk net dat ik geen antwoord gegeven heb op uw vraag wat het nadeel is van kleinere blokken. Dit is gewoon een design beslissing lijkt me?
[ Voor 10% gewijzigd door CorvusGS op 12-12-2017 13:44 ]
Kortere block times leiden tot een grotere kans op tijdelijke forks, en daarmee verspilde moeite. Ook wordt de veiligheid van het netwerk iets minder groot. Het beste kan je even door deze GHOST paper lezen, en dan weet je meteen hoe Ethereum (met zijn veel lagere block times) hiermee omgaat.The Redman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:38:
Ik was eigenlijk niet nieuwsgierig naar het nadeel van kleinere blokken maar snellere blokken. Zouden er in 2.5 minuut geen 1MB-blokken gemaakt kunnen worden tegen een lagere difficulty? Uitgaande van 4000 Tx per 1MB blok zou dat ~27tx/s zijn.CorvusGS schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:42:
[...]
Dit doet niets aan de doorstroom in het algemeen. Bvb het netwerk doet 7 transacties per seconde, dan maak het niets uit of er één groot blok is of meerdere kleine. Probleem is ook dat de blokken bij bitcoin vol zitten, ruimte in een blok is dus "premium", daarom krijgen transacties met een hogere fee voorrang.
EDIT: ik merk net dat ik geen antwoord gegeven heb op uw vraag wat het nadeel is van kleinere blokken. Dit is gewoon een design beslissing lijkt me?
Verhelderend. Thanks. Ga het meteen doorspitten.dj_tjerk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:48:
[...]
Kortere block times leiden tot een grotere kans op tijdelijke forks, en daarmee verspilde moeite. Ook wordt de veiligheid van het netwerk iets minder groot. Het beste kan je even door deze GHOST paper lezen, en dan weet je meteen hoe Ethereum (met zijn veel lagere block times) hiermee omgaat.
[ Voor 23% gewijzigd door The Redman op 12-12-2017 13:49 ]
Er was net een piek van 290 euro per LTC. Nu direct gezakt naar 256 euro. Komt dit doordat heel veel mensen de LTC's dan verkopen omdat ze denken dat dat de max is om vervolgens voor minder weer proberen te kopen? Of zie ik dat verkeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 12-12-2017 13:50 ]
Kan ook een margin call van een short of sluiting door triggers zijn.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Het belangrijkste nadeel van een snellere block-tijd is de kans op orphans. Een orphan-block is een block dat geldig is, maar uiteindelijk toch niet in de blockchain terecht komt. Dit gebeurt wanneer twee blocks vrijwel gelijktijdig gevonden worden. Een deel van het netwerk accepteert block A en een ander deel accepteert block B. Als het volgende block wordt gemined door een miner die block A heeft geaccepteerd, dan is de tak met block A en het nieuwe block het langste en deze wordt vervolgens door het hele netwerk overgenomen. Block B wordt nu genegeerd.The Redman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:38:
Orphan-blocks hebben twee belangrijke negatieve eigenschappen: Ten eerste representeren ze verloren rekenkracht. De totale "sterkte" van een blockchain en de moeite die het kost om een deel van de blockchain terug te draaien is afhankelijk van de totale difficulty van de hoofd-tak. Orphan-blocks dragen hier niet aan bij, terwijl ze wel rekenkracht hebben gekost. Het gevolg is dat een blockchain met veel orphans minder sterk is dan de totale rekenkracht doet vermoeden.
De andere negatieve eigenschap van een hoge orphan rate is dat het bevestigingen minder betrouwbaar maakt. Als je transactie is opgenomen in een block dat daarna een orphan wordt, dan is de transactie daarna weer onbevestigd (tenzij deze transactie ook in het concurrerende block zit). Dit betekent dat je veel minder zeker kunt zijn over transacties met 1 bevestiging.
De waarde en zekerheid van 1 bevestiging is bij Litecoin dan ook lager dan bij Bitcoin. Iemand die grote bedragen ontvangt en bij Bitcoin wacht op 3 bevestigingen, zal bij Litecoin meer bevestigingen willen zien.
Bovenstaande effecten nemen sterk toe naarmate de blocks sneller gemined worden. Daarnaast wordt het effect groter naarmate de blocks voller zijn (want verificatie en propagatie duurt dan significant langer). De stap van 10 naar 2.5 minuten is nog niet zo heel significant, maar sommige cryptocurrencies hebben block-tijden van minder dan een minuut en daar zijn de effecten zeker merkbaar.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het volume van LTC/EUR is beduidend lager dan LTC/USD (namelijk 1:11). Daardoor kunnen zelfs individuen heftiger koersschommelingen veroorzaken.mprkooij schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:50:
Er was net een piek van 290 euro per LTC. Nu direct gezakt naar 256 euro. Komt dit doordat heel veel mensen de LTC's dan verkopen omdat ze denken dat dat de max is om vervolgens voor minder weer proberen te kopen? Of zie ik dat verkeerd.
@Rannasha Duidelijk. Topcomment.
[ Voor 3% gewijzigd door The Redman op 12-12-2017 14:00 ]
Verwijderd
Ik heb m'n eigen passphrase opgesteld, gebaseerd op mijn naam etc.
Wallet doorsturen ben ik eveneens geen fan van, maar indien reputatie goed en "slechts" 15% kosten, dan kan ik daar met leven.
Dan is het een kwestie van dagen ipv de voorbije 6 maand frustratie.
Wallet doorsturen ben ik eveneens geen fan van, maar indien reputatie goed en "slechts" 15% kosten, dan kan ik daar met leven.
Dan is het een kwestie van dagen ipv de voorbije 6 maand frustratie.
Ik probeerde net Litecoins te kopen op litebit.eu. Maar moest dan 245 euro per litecoin betalen. Klopt dat wel? De prijs stond volgens de site zelf op 173? En wat is sneller, credit card betaling of iDeal?
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Die grafieken zijn bij hen niet up to date, meer (hopelijk tijdelijk), helaas. Dus klopt wel aardig hoor.AppleFangirl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:45:
Ik probeerde net Litecoins te kopen op litebit.eu. Maar moest dan 245 euro per litecoin betalen. Klopt dat wel? De prijs stond volgens de site zelf op 173? En wat is sneller, credit card betaling of iDeal?
[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 12-12-2017 14:46 ]
Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik vind het nog een beetje spannend. Word mn eerste aankoop.orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:46:
[...]
Die grafieken zijn bij hen niet up to date, meer (hopelijk tijdelijk), helaas. Dus klopt wel aardig hoor.
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
SuccesAppleFangirl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:47:
[...]
Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik vind het nog een beetje spannend. Word mn eerste aankoop.
Heb alle kleine muntjes op Bittrex nu verkocht en omgezet in BTC. Ga ik daar maar eens een beetje kijken hoe het "sneller handelen" gaat. In hoeverre je daar winst, kleine stukjes telkens, kan halen. Maar hangt ook weer van de fees af natuurlijk. Maar leuk om in te verdiepen in ieder geval.
Fees zijn erg klein: 0.25% per trade. Ik hoop voor jou dat je toch minstens enkele procenten winst gaat maken op je transacties, dus dan zijn die fees te verwaarlozen.orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:53:
[...]
SuccesNet zelf toch ook nog maar wat extra gekocht.
Heb alle kleine muntjes op Bittrex nu verkocht en omgezet in BTC. Ga ik daar maar eens een beetje kijken hoe het "sneller handelen" gaat. In hoeverre je daar winst, kleine stukjes telkens, kan halen. Maar hangt ook weer van de fees af natuurlijk. Maar leuk om in te verdiepen in ieder geval.
FOMO gevoel bij LiteCoin is wel erg groot bij iedereen. Best grote sellwalls nu al op Binance. Denk dat ik het lekker maar laat gaan, blijft altijd gokken.
LiteCoin staat al op 370 USD op GDAX, hoedan?
LiteCoin staat al op 370 USD op GDAX, hoedan?
[ Voor 13% gewijzigd door Jaïr.exe op 12-12-2017 14:58 ]
Moet dan zeker te doen zijn. Is dat op alles? Dus vanaf BTC > iets maar ook van BTC > ETH en van ETH weer naar andere coins?CorvusGS schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:55:
[...]
Fees zijn erg klein: 0.25% per trade. Ik hoop voor jou dat je toch minstens enkele procenten winst gaat maken op je transacties, dus dan zijn die fees te verwaarlozen.
Ja.orange.x schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:57:
[...]
Moet dan zeker te doen zijn. Is dat op alles? Dus vanaf BTC > iets maar ook van BTC > ETH en van ETH weer naar andere coins?
Iemand die me kan helpen? Ik heb dus de volgende info:triplezimmie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:25:
[...]
Seed (passphrase?) heb ik nog volgens mij. Maar hoe kan ik deze wallet (of althans de ltc die er op staan) dan recoveren??
1. Public key;
2. Passphrase
Maar hoe importeer ik (als dat kan??) mijn public key+passphrase in een nieuwe wallet? En hoe vind ik mijn private key aan de hand van de passphrase??
Jij kent er meer van dan het Europese Hof van Justitie dan?Tasma schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:56:
[...]
Niet. Het is net zo goed geld als dat koelkasten of goud dat is.
http://curia.europa.eu/ju...c=first&part=1&cid=604646
Zelfs als ze het niet erkend hadden, het is bedoeld als geld en werd/wordt ook zo gebruikt.
Of waar baseer jij je definitie van geld op?
Ik heb een exodus wallet op mn pc is het mogelijk om het via de app op android deze zelfde wallet te beheren of gaat dit niet?
Ik wist dat bitcoin redelijk veel stroom gebruikt maar ik schrok net toen ik naar het vragenuurtje in de 2de kamer keek. Daar ging het over bitcoin, de gebruikelijke dingen kwamen voorbij, van tulpenmania tot crimineel ruilmiddel.
Maar een meneer waarvan ik de naam niet weet zei ook dat 1 bitcoin transactie net zoveel stroom kost als een gemiddeld huishouden in 3 dagen.... daar schrok ik wel van.
dit artikel ondersteund dat: https://www.rtlnieuws.nl/...-een-huishouden-per-maand
Ik ben redelijk milieubewust en vind dit een kwalijke zaak, het schrikt mij af, ik heb bitcoin maar vind dit niet echt ethisch verantwoord. Zitten jullie hier ook mee als je een transactie doen?
De vraag die ik nu heb is welke munten zijn en interessant en milieuvriendelijk?
Maar een meneer waarvan ik de naam niet weet zei ook dat 1 bitcoin transactie net zoveel stroom kost als een gemiddeld huishouden in 3 dagen.... daar schrok ik wel van.
dit artikel ondersteund dat: https://www.rtlnieuws.nl/...-een-huishouden-per-maand

Ik ben redelijk milieubewust en vind dit een kwalijke zaak, het schrikt mij af, ik heb bitcoin maar vind dit niet echt ethisch verantwoord. Zitten jullie hier ook mee als je een transactie doen?
De vraag die ik nu heb is welke munten zijn en interessant en milieuvriendelijk?
Verwijderd
quote:
triplezimmie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:25:
[...]
Seed (passphrase?) heb ik nog volgens mij. Maar hoe kan ik deze wallet (of althans de ltc die er op staan) dan recoveren??
Iemand die me kan helpen? Ik heb dus de volgende info:
1. Public key;
2. Passphrase
Maar hoe importeer ik (als dat kan??) mijn public key+passphrase in een nieuwe wallet? En hoe vind ik mijn private key aan de hand van de passphrase??
Bij my etherwallet kun je je importeren met je phrase, wel eerst even kijken of ze alle coins accepteren
triplezimmie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:25:
[...]
Iemand die me kan helpen? Ik heb dus de volgende info:
1. Public key;
2. Passphrase
Bij my etherwallet kun je je importeren met je phrase, wel eerst even kijken of ze alle coins accepteren
LTC gaat instorten straks en op het moment ligt de Coinbase service helemaal plat. Ben benieuwd wat er met LTC gaat gebeuren, heeft een enorme groei gemaakt op het moment.
Wat ik mij herinner, is dat bitcoin elke maand evenveel stroom verbruikt als Ierland in een maand.appelflap1992 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:13:
Ik wist dat bitcoin redelijk veel stroom gebruikt maar ik schrok net toen ik naar het vragenuurtje in de 2de kamer keek. Daar ging het over bitcoin, de gebruikelijke dingen kwamen voorbij, van tulpenmania tot crimineel ruilmiddel.
dit artikel ondersteund dat: https://www.rtlnieuws.nl/...-een-huishouden-per-maand![]()
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik heb een aantal STRAT in m'n Electrum-Stratis zitten. Deze wil ik sturen naar mijn Bittrex account.
Bij het tabblad Send staat Fee en ik kan ik kiezen van: 0.0001 STRAT/kb t/m 0.001 STRAT/kb.
Hoe kan ik berekenen hoeveel Fee ik in moet stellen?
Bij het tabblad Send staat Fee en ik kan ik kiezen van: 0.0001 STRAT/kb t/m 0.001 STRAT/kb.
Hoe kan ik berekenen hoeveel Fee ik in moet stellen?
De tokens zij nu inactief en hebben dus inderdaad geen waarde. In dit geval worden ze 25 Januari geactiveerd en krijgen ze een waarde van 0.0001 BTC. Vervolgens kan er in deze token gehandeld worden. Wat ik persoonlijk wel leuk vindt is dat je deze tokens nodig hebt voor de transacties bij Crypterium.CT schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:11:
[...]
Het gaat ook mis door al die 'erc20 token' aanbieders door niet uit te leggen wat ze nu eigenlijk 'verkopen'.
Je krijgt namelijk niks, die tokens zijn niks, alleen een notitie in een grote spreadsheet op hun contract adres, en dat adres is dus wat je in een wallet kan invoeren.
De wallet checked dan op dat contract adres of je in de spreadsheet voorkomt met je ethereum public adres.
Dus je kan gewoon sowieso elke erc20 token 'sturen' naar elk ethereum public adres, daar kan in principe niks mis gaan zo lang je de private key van dat adres bezit uiteraard. Maar ze proberen je een illusie te geven dat je 'iets koopt'. Ze zouden ook gewoon op hun eigen website een invoer vakje kunnen maken waar je dan kan zien of je tokens beschikbaar zijn op je ethereum adres.
Maar wat bedoel je dat die tokens niks zijn waard zijn? Op dit moment niet bedoel je?
Bedoel inderdaad niet de intrinsieke waarde. Ik bedoel simpel gezegd dat de 'erc20' tokens vergeleken kunnen worden met een notitie op een velletje papier en dat velletje papier is eigendom van degene die de token verstrekt. Dus technisch maakt het niet uit of je 'wallet' / software ze 'ondersteund', dat velletje papier krijg je nooit in handen. En dat is dus iets dat ze naar mijn mening beter moeten communiceren ipv "zorg dat je een compatible wallet hebt anders gaat het mis!" want uiteindelijk komt bijv. jouw support vraag te liggen bij de wallet/ledger (of hier) terwijl de token verkopers dit horen te faciliteren.ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:25:
[...]
De tokens zij nu inactief en hebben dus inderdaad geen waarde. In dit geval worden ze 25 Januari geactiveerd en krijgen ze een waarde van 0.0001 BTC. Vervolgens kan er in deze token gehandeld worden. Wat ik persoonlijk wel leuk vindt is dat je deze tokens nodig hebt voor de transacties bij Crypterium.
Maar wat bedoel je dat die tokens niks zijn waard zijn? Op dit moment niet bedoel je?
That's pretty much it.Nila schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:33:
[...]
Dus als ik het goed begrijp dan sync ik mijn offline wallet zodat mijn BTC beschikbaar zijn voor te verplaatsen naar een nieuwe wallet. De private key van de wallet sla ik dan weer op (papier, metaal, plastic) meerdere locaties. De BCH claim ik dan in mijn huidige wallet waar voorheen de BTC instond?
Behalve dat je een "offline wallet" niet hoeft te "syncen". Wat je hebt is een private key die toegang geeft tot je BTC. Die kun je inladen in een (wallet-)applicatie naar keuze, en die hoeft niet per se de hele blockchain te syncen. Electrum is bijvoorbeeld redelijk plug & play wat dat betreft. Dan boek je je BTC over naar een nieuwe paper(/metal/plastic) wallet en kun je inderdaad met je "oude" private key met je BCH/BTG/BTX/etc. gaan spelen.
Misschien dat ik het niet goed begrijp maar naar mijn idee:CT schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:41:
[...]
Bedoel inderdaad niet de intrinsieke waarde. Ik bedoel simpel gezegd dat de 'erc20' tokens vergeleken kunnen worden met een notitie op een velletje papier en dat velletje papier is eigendom van degene die de token verstrekt. Dus technisch maakt het niet uit of je 'wallet' / software ze 'ondersteund', dat velletje papier krijg je nooit in handen. En dat is dus iets dat ze naar mijn mening beter moeten communiceren ipv "zorg dat je een compatible wallet hebt anders gaat het mis!" want uiteindelijk komt bijv. jouw support vraag te liggen bij de wallet/ledger (of hier) terwijl de token verkopers dit horen te faciliteren.
Tijdens de ICO staan alle tokens op een velletje papier (zoals jij het omschrijft)
Op het moment dat de tokens geactiveerd wordt zulle alle tokens verdeeld moeten worden en toegekend worden aan een adres. Vervolgens zal een blockchain bij moeten houden waar de tokens heen gaan, dus dan kan de echte handel pas beginnen.
Op het moment dat de tokens worden verdeeld en worden toegekend aan een adres kan het toch mis gaan? Indien ik een verkeerd adres opgeef en zij proberen de tokens hierna over te maken en het gaat mis dan is dat toch mijn eigen verantwoordelijkheid?
Of snap ik er nu helemaal niks van
Ja dat klopt. Alleen ls de token 'geactiveerd' wordt betekend dat ook jij de bevoegdheid hebt om op dat velletje papier een token toe te wijzen aan een ander. Dat papiertje is inderdaad in de blockchain (ethereum contract) opgeslagen en op dat papiertje staat dus letterlijk:ik weet niks schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:11:
[...]
Misschien dat ik het niet goed begrijp maar naar mijn idee:
Tijdens de ICO staan alle tokens op een velletje papier (zoals jij het omschrijft)
Op het moment dat de tokens geactiveerd wordt zulle alle tokens verdeeld moeten worden en toegekend worden aan een adres. Vervolgens zal een blockchain bij moeten houden waar de tokens heen gaan, dus dan kan de echte handel pas beginnen.
Op het moment dat de tokens worden verdeeld en worden toegekend aan een adres kan het toch mis gaan? Indien ik een verkeerd adres opgeef en zij proberen de tokens hierna over te maken en het gaat mis dan is dat toch mijn eigen verantwoordelijkheid?
Of snap ik er nu helemaal niks van
(bron) 10 tokens -> adres A
(bron) 20 tokens -> adres B
(adres A eigenaar) 5 tokens -> adres C
etc.. etc.. wat ik dus bedoel, is dat de 'tokens' niet echt op het adres worden gezet, maar het adres is een referentie op het papiertje (contract).
Maar om het papiertje te wijzigen moet je (met behulp van je privatekey) aantonen dat je de eigenaar bent van een public adres en vervolgens kan je een functie op dat contract uitvoeren. En dat is iets wat sommige wallets zelf hebben geïmplementeerd. Maar dat betekend dus niet, dat als jij bijv. naar een public adres van mij wat tokens stuurt, dat als ik vervolgens geen 'compatible token wallet' gebruik' ik ineens geen tokens zou hebben. Tenslotte voeg je alleen een regeltje (1 token -> adres ct) toe aan het papiertje, meer niet.
Ik word er echt moedeloos van... ik heb inmiddels bijna 10 pogingen gedaan om m'n ETH van m'n iIst wallet te versturen naar m'n Ledger. Mist is volledig gesynct, maar ondanks de ingesteld fee is er continu de volgende error: Sorry, We are unable to locate the Transaction Hash...
SNap er niks van en heb echt geen idee wat ik er aan zou kunnen doen... Het gaat er gewoon niet doorheen.
SNap er niks van en heb echt geen idee wat ik er aan zou kunnen doen... Het gaat er gewoon niet doorheen.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.CT schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:45:
[...]
Maar dat betekend dus niet, dat als jij bijv. naar een public adres van mij wat tokens stuurt, dat als ik vervolgens geen 'compatible token wallet' gebruik' ik ineens geen tokens zou hebben. Tenslotte voeg je alleen een regeltje (1 token -> adres ct) toe aan het papiertje, meer niet.
Ik check het maar even, laatst heb ik BCH naar een BCT Segwit adres gestuurd wat niet zo handig is.....
Weet iemand of het mogelijk is om de blockchain wallet te delen met een ander? Dat je samen erbij kan.
Ik ben het met je eens dat we kritisch naar het stroomverbuik moeten kijken. Ik heb even geen link, maar wat ik vaak lees is dat de meeste grootste Chinese miningbedrijven momenteel in de gebieden zitten waar de energie het goedkoopst is, en dat is vaak energie is uit duurzame bron die momenteel "over" is.appelflap1992 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:13:
dit artikel ondersteund dat: https://www.rtlnieuws.nl/...-een-huishouden-per-maand![]()
Dit omdat er bijv. wel een grote waterkrachtcentrale is gebouwd maar het distributienetwerk nog niet efficient genoeg is om die stroom te distribueren.
Zag toevallig net dit hierover:
Ik denk trouwens niet dat dat RTL-artikel de uitspraak van dat kamerlid ondersteund, maar dat dat de bron was van zijn uitspraak. Maar dit terzijde.
[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 12-12-2017 21:58 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hi allen,
Een collega heeft een bijzondere vraag.
Hij heeft in de vroege jaren van Bitcoin zelf gemined. 2010-2011. ZIjn moeder was toen niet erg blij omdat ze een naheffing van 800 Euro kregen op de enrgierekening. Omdat Bitcoin bijna niks waard was is hij ermee gestopt.
Volgens hem heeft hij destijds een mining pool gebruikt. Hij heeft alleen geen idee meer waar. Hij weet de naam niet meer.Zijn computer heeft hij niet meer. De geminde BTC heeft hij nooit van de mining pool site gehaald. Zijn enige houvast is zijn e-mailadres dat niet is gewijzigd in die jaren.
Wij zitten hem natuurlijk helemaal gek te maken dat hij zeker 100-1000 BTC moet hebben gemined en boven op een goudschat zit.
Wie van de early adapters weet welke mining pools gebruikt werden in NL destijds bij jonge nerds? Bestaan ze nog? Zijn ze overgenomen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Een collega heeft een bijzondere vraag.
Hij heeft in de vroege jaren van Bitcoin zelf gemined. 2010-2011. ZIjn moeder was toen niet erg blij omdat ze een naheffing van 800 Euro kregen op de enrgierekening. Omdat Bitcoin bijna niks waard was is hij ermee gestopt.
Volgens hem heeft hij destijds een mining pool gebruikt. Hij heeft alleen geen idee meer waar. Hij weet de naam niet meer.Zijn computer heeft hij niet meer. De geminde BTC heeft hij nooit van de mining pool site gehaald. Zijn enige houvast is zijn e-mailadres dat niet is gewijzigd in die jaren.
Wij zitten hem natuurlijk helemaal gek te maken dat hij zeker 100-1000 BTC moet hebben gemined en boven op een goudschat zit.
Wie van de early adapters weet welke mining pools gebruikt werden in NL destijds bij jonge nerds? Bestaan ze nog? Zijn ze overgenomen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!