En als hij al verzonden is door Bitrush maar nog niet terug te vinden is in de blockchain en in de wallet? Verwerking van 1 dag is gebruikelijk in deze periode?Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:42:
[...]
Ze zijn achterstallige orders aan het verwerken dus kan wel even duren. Op hun website staat het volgende:
Wij hebben onlangs veel nieuwe cryptocurrency enthousiastelingen welkom mogen heten op Bitrush.nl. Tijdelijk hebben wij het aanmaken van nieuwe orders stopgezet. Wij zullen later vandaag weer online zijn wanneer de achterstand is weggewerkt.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om m'n Ethereum van m'n Mist wallet naar een ander adres te verzenden... Heeft dat werkelijk waar nog steeds met de poesjesgekte te maken?
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Binnenkort is het mogelijk om futures te kopen op Btc. Dit is goed voor algehele acceptatie. Maar hoe kan de koers van Btc hier van profiteren? Sterker nog is dit niet een grote bedreiging?
Excuus als dit onderwerp al eerder is besproken.
Excuus als dit onderwerp al eerder is besproken.
Even een vraagje van een relatieve nieuwkomer in cryptoland.
Ik wil 0.02 BTC vanaf mijn Nano Ledger S verkopen aan Litebit. Ik weet dat het gunstiger kan maar ik wil het gewoon even testen. Alles gaat prima tot het moment dat ik de transactie moet bevestigen op mijn Nano. Nadat ik de transactie bevestig (0.02 BTC naar het door Litebit aangegeven adres) volgt er op de Nano de mededeling "Confirm output #2". Daarna volgt "0.07934 BTC" naar een voor mij geheel onbekend adres. Ik heb de transactie dus afgebroken. Normaal moet je na de bevestiging van de transactie toch de fee bevestigen?
Ik heb al allerlei instellingen m.b.t. de fee uitgeprobeerd en ook verkopen aan bijvoorbeeld BTCDirect maar telkens loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Verkopen van ETH aan Litebit ook geprobeerd en is geen probleem.
Iemand enig idee wat dat "Confirm output #2" inhoudt en/of wat ik verkeerd doe?
Ik wil 0.02 BTC vanaf mijn Nano Ledger S verkopen aan Litebit. Ik weet dat het gunstiger kan maar ik wil het gewoon even testen. Alles gaat prima tot het moment dat ik de transactie moet bevestigen op mijn Nano. Nadat ik de transactie bevestig (0.02 BTC naar het door Litebit aangegeven adres) volgt er op de Nano de mededeling "Confirm output #2". Daarna volgt "0.07934 BTC" naar een voor mij geheel onbekend adres. Ik heb de transactie dus afgebroken. Normaal moet je na de bevestiging van de transactie toch de fee bevestigen?
Ik heb al allerlei instellingen m.b.t. de fee uitgeprobeerd en ook verkopen aan bijvoorbeeld BTCDirect maar telkens loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
ik meen te herinneren dat het was met een oude firmware/software versie van ledger.Viep schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:54:
Even een vraagje van een relatieve nieuwkomer in cryptoland.
Even updaten en het is verholpen. ( had het een half jaar geleden, ben alleen vergeten bij wat voor transactie het was)
@Ballie2210 Dat wordt uitvoerig besproken in [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Yup het schijnt de change adres te zijn van jezelf. Vanaf versie 1.09 is het zo veranderd dat je dit niet meer ziet.SonyEricsson schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:29:
[...]
ik meen te herinneren dat het was met een oude firmware/software versie van ledger.
Even updaten en het is verholpen. ( had het een half jaar geleden, ben alleen vergeten bij wat voor transactie het was)
Je moet dan met de Ledger app manager je bitcoin wallet eerst verwijderen en dan weer installeren.
Net zelf ook maar gedaan. Maar daar kon ik niet installeren omdat ik te weinig ruimte zou hebben. Eerste DASH verwijderd toen kon ik Bitcoin installeren en nadien ook weer de DASH app.
Nog wat verder onderzoek gedaan. Heeft te maken met het change-adres van je wallet. Na update naar 1.1.10 inderdaad opgelost. Dank je.SonyEricsson schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:29:
[...]
ik meen te herinneren dat het was met een oude firmware/software versie van ledger.
Haha, same here.dangerpaki schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:40:
[...]
Yup het schijnt de change adres te zijn van jezelf. Vanaf versie 1.09 is het zo veranderd dat je dit niet meer ziet.
Je moet dan met de Ledger app manager je bitcoin wallet eerst verwijderen en dan weer installeren.
Net zelf ook maar gedaan. Maar daar kon ik niet installeren omdat ik te weinig ruimte zou hebben. Eerste DASH verwijderd toen kon ik Bitcoin installeren en nadien ook weer de DASH app.
Welke mobile Wallet gebruiken jullie voor Ethereum?
Iemand die ook yours.org gebruikt? Vind het rete gaaf. Je kunt je eigen content nu crypto monetizen.
Je kiest zelf hoe duur het is om voor iemand om een comment achter te laten of om je artikel te lezen.
Ik heb mijn eerste artikel er ondertussen op staan --> 17 crazy/funny bitcoin prophesies
Er is geen minimum dus je kunt zo laag gaan als je wilt. Je stuurt er crypto naar toe die vervolgens in Bitcoin Cash word weergegeven. Het plaatsen van iets kost standaard 10 cents, en dan stel je in hoeveel van je content gratis is en wat achter een paywal gaat. Die paywal kun je ook zo laag zetten als je zelf wilt.
Kijk, crypto dat gebruikt word op het internet. Dat is wat ik wil! Dat ik rechstreeks voor mijn youtube filmpjes door gebruikers betaald word in microstransacties zonder middle man.
Je kiest zelf hoe duur het is om voor iemand om een comment achter te laten of om je artikel te lezen.
Ik heb mijn eerste artikel er ondertussen op staan --> 17 crazy/funny bitcoin prophesies
Er is geen minimum dus je kunt zo laag gaan als je wilt. Je stuurt er crypto naar toe die vervolgens in Bitcoin Cash word weergegeven. Het plaatsen van iets kost standaard 10 cents, en dan stel je in hoeveel van je content gratis is en wat achter een paywal gaat. Die paywal kun je ook zo laag zetten als je zelf wilt.
Kijk, crypto dat gebruikt word op het internet. Dat is wat ik wil! Dat ik rechstreeks voor mijn youtube filmpjes door gebruikers betaald word in microstransacties zonder middle man.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Wat zeggen jullie. Investeren in litecoin of niet?
Ik vraag me nou eigenlijk af wat nou het nut precies is van al die coins. Met bitcoins zou je kunnen betalen heb ik begrepen, maar wat als je nou bijvoorbeeld Dogecoins koopt?
Is het nut van het hebben van die coins echt alleen het afwachten totdat de waarde stijgt, of is er nog een andere reden om die coins te hebben?
Is het niet gewoon een hoop mensen die denken hey!! laten we allemaal investeren in DIE coin daaro! en dan stijgt de waarde gewoon?
Is het nut van het hebben van die coins echt alleen het afwachten totdat de waarde stijgt, of is er nog een andere reden om die coins te hebben?
Is het niet gewoon een hoop mensen die denken hey!! laten we allemaal investeren in DIE coin daaro! en dan stijgt de waarde gewoon?
2 dingen: Hopen dat het in de toekomst wat zal worden qua praktisch nut. Er op dit moment geld mee verdienen door te handelen.dojitsu schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:56:
Ik vraag me nou eigenlijk af wat nou het nut precies is van al die coins. Met bitcoins zou je kunnen betalen heb ik begrepen, maar wat als je nou bijvoorbeeld Dogecoins koopt?
Het grootste deel van de coins zal het op de lange termijn dan ook niet halen.
Ik heb mijn Ethereum nog steeds niet ontvangen in mijn wallet. Ik heb contact opgenomen met de costumer support en ze vragen of ik mijn hash wil sturen van de transactie. Maar als ik kijk bij mij transactie zie ik geen hash. Is de Tx ID of de Order ID hetzelfde als de hash?
Ik wacht al sinds gister ochtend......Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:09:
Ik heb mijn Ethereum nog steeds niet ontvangen in mijn wallet. Ik heb contact opgenomen met de costumer support en ze vragen of ik mijn hash wil sturen van de transactie. Maar als ik kijk bij mij transactie zie ik geen hash. Is de Tx ID of de Order ID hetzelfde als de hash?
In mijn ogen is dit het nut van (sommige crypto)dojitsu schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:56:
- Je bent je eigen bank, geen de bank is gesloten of sorry we kunnen u niet helpen meneer of je kaart doet het niet, of we hebben je geld in beslag genomen of sorry maar er is een bankrun aan de gang en je mag nog maar 100 euro per dag pinnen.
- Snellere transacties dan reguliere banking, en let wel dat zijn volledig afgehandelde transacties die niet meer ongedaan kunnen maken, niet zoals met paypall of credit card waar je een chargeback kunt krijgen. Niet alle crypto hebben snelle transactie tijden, Ethereum bijvoorbeeld het normaal binnen 10 minuten wel 3 of meer confirmaties. Bitcoin Cash heeft normaal binnen een half uur wel 2 of 3 confirmaties. Bij Ethereum is 12 super safe en bij Bitcoin Cash 6. Maar als het om kleine bedragen gaat dan zijn 3 confirmaties bij Ethereum en 3 bij Bitcoin Cash voor mij ook prima.
- Lagere fees dan reguliere banking of paypall. Met mijn Canadese bank betaal ik 5 dollar per maand en dan heb ik 10 transacties, daarna betaal ik een dollar per transactie. Dus wat heb ik dan aan een betaalkaart? Dit is ook weer niet bij alle crypto zo, maar wel bij Ethereum en Bitcoin Cash
- Transacties kunnen door niemand gestopt worden, zolang het netwerk werkt.
- Transacties zijn niet ongedaan te maken, wat niet zo is bij fiat.
- Geen middel man meer nodig die je moet betalen, stuur rechtsreeks funds via het internet van persoon naar persoon zonder dat er iemand tussen komt. Ook geen ads meer nodig in principe, via microbetalingen kun je een internet bouwen zonder ads. Neem de brave browser bijvoorbeeld. Je laad die op en die zal automatisch microstransacties sturen naar de content creators van content die jij bekijkt gebaseerd op de duur. Je kunt zo dus ook je WiFi gaan verkopen, een vreemde computer kan dan automatisch verbinding maken met de hotspot die je zelf beheert en automatisch betalen via crypto.
Etc etc etc, er zijn zo veel voordelen.
En dan zijn er natuurlijk een hele hoop mensen die daar allemaal geen reet om geven en net zo goed geld aan schoensmeer zouden willen uitgeven als ze denken dat die morgen +100% is. Dat soort mensen daar raken we er volgend jaar wel een boel van kwijt wanneer de huidige prijs bubbel eindelijk uit elkaar spetters.
Ik wil
- Meer crypto gebruikers zodat er een crypto economie kan onstaan, dat gebruikers producten kunnen maken en verkopen in crypto. Dat mensen hun loon in crypto ontvangen.
- Stabiele crypto - fiat prijzen, anders is het eerste punt lastig. Niemand wil zijn geld vandaag uitgeven als je er morgen twee keer zo veel voor kan kopen.
- Crypto tips op Tweakers.net! Ipv van +3 kan ik dan iemand 10 cent in crypto geven voor een goede reactie. Kan die persoon binnen een half uurtje al beschikbaar hebben. Stel je voor, je hebt geen geld voor een kop koffie maar je schrijft een goede reactie op Tweakers en je krijgt zo 10 euro in tips van andere Tweakers!
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 09-12-2017 17:42 ]
Echt super vervelend, ik wacht al 4 dagen. Ik denk dat het gewoon door mijn wallet komt of die Ethereum zelf is gewoon waardeloos, dat die zo traag is.Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:09:
Nee dat is niet Ethereum zelf. Ik heb nog nooit langer dan 20 minuten moeten wachten voor ik niet 6 confirmaties had. Er is door die cryptokitties wel flink wat extra transacties geweest ik denk dat voor de minimum gas prijs er een paar dagen geweest zijn waar het 12 uur duurde voor je 12 confirmaties had.Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:13:
[...]
Echt super vervelend, ik wacht al 4 dagen. Ik denk dat het gewoon door mijn wallet komt of die Ethereum zelf is gewoon waardeloos, dat die zo traag is.
90% van de keren dat ik een transactie maak zie ik heb binnen de 30 seconden op etherscan verschijnen en heb ik binnen de 5 minuten al 3 of 4 confirmaties. Ethereum is een van de snelste crypto op het moment met blocktijden van rond de minuut.
[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 09-12-2017 17:16 ]
Dan is die waardeloze wallet van mij het probleemKain_niaK schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:15:
[...]
Nee dat is niet Ethereum zelf. Ik heb nog nooit langer dan 20 minuten moeten wachten voor ik niet 6 confirmaties had. Er is door die cryptokitties wel flink wat extra transacties geweest ik denk dat voor de minimum gas prijs er een paar dagen geweest zijn waar het 12 uur duurde voor je 12 confirmaties had.
90% van de keren dat ik een transactie maak zie ik heb binnen de 30 seconden op etherscan verschijnen en heb ik binnen de 5 minuten al 3 of 4 confirmaties. Ethereum is een van de snelste crypto op het moment met blocktijden van rond de minuut.
Waarom lijkt bitcoin soort van geblocked op bittrex?
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Kan jij je aankoop wel terug vinden in de blockchain? Ik tot op heden niet.Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:19:
[...]
Dan is die waardeloze wallet van mij het probleem
Nog altijd ruim 170 000 transacties die verwerkt moeten worden.Korkss schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:21:
Waarom lijkt bitcoin soort van geblocked op bittrex?
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions?btcsh
Volgende keer hogere fee instellen of een andere crypto gebruiken om funds heen en weer te sturen.
Gebruiken jullie een hardwarematige of softwarematig Wallet?
Ok duidelijkPilatuS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:06:
[...]
2 dingen: Hopen dat het in de toekomst wat zal worden qua praktisch nut. Er op dit moment geld mee verdienen door te handelen.
Het grootste deel van de coins zal het op de lange termijn dan ook niet halen.
Maar wat als je dan betaald zou willen worden, bijvoorbeeld met tips via tweakers. Waarom zou je dan betaald willen worden in bijvoorbeeld dogecoins in plaats van bitcoins.Kain_niaK schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:13:
[...]
In mijn ogen is dit het nut van (sommige crypto)
- Je bent je eigen bank, geen de bank is gesloten of sorry we kunnen u niet helpen meneer of je kaart doet het niet, of we hebben je geld in beslag genomen of sorry maar er is een bankrun aan de gang en je mag nog maar 100 euro per dag pinnen.
- Snellere transacties dan reguliere banking, en let wel dat zijn volledig afgehandelde transacties die niet meer ongedaan kunnen maken, niet zoals met paypall of credit card waar je een chargeback kunt krijgen. Niet alle crypto hebben snelle transactie tijden, Ethereum bijvoorbeeld het normaal binnen 10 minuten wel 3 of meer confirmaties. Bitcoin Cash heeft normaal binnen een half uur wel 2 of 3 confirmaties. Bij Ethereum is 12 super safe en bij Bitcoin Cash 6. Maar als het om kleine bedragen gaat dan zijn 3 confirmaties bij Ethereum en 3 bij Bitcoin Cash voor mij ook prima.
- Lagere fees dan reguliere banking of paypall. Met mijn Canadese bank betaal ik 5 dollar per maand en dan heb ik 10 transacties, daarna betaal ik een dollar per transactie. Dus wat heb ik dan aan een betaalkaart? Dit is ook weer niet bij alle crypto zo, maar wel bij Ethereum en Bitcoin Cash
- Transacties kunnen door niemand gestopt worden, zolang het netwerk werkt.
- Transacties zijn niet ongedaan te maken, wat niet zo is bij fiat.
- Geen middel man meer nodig die je moet betalen, stuur rechtsreeks funds via het internet van persoon naar persoon zonder dat er iemand tussen komt. Ook geen ads meer nodig in principe, via microbetalingen kun je een internet bouwen zonder ads. Neem de brave browser bijvoorbeeld. Je laad die op en die zal automatisch microstransacties sturen naar de content creators van content die jij bekijkt gebaseerd op de duur. Je kunt zo dus ook je WiFi gaan verkopen, een vreemde computer kan dan automatisch verbinding maken met de hotspot die je zelf beheert en automatisch betalen via crypto.
Etc etc etc, er zijn zo veel voordelen.
En dan zijn er natuurlijk een hele hoop mensen die daar allemaal geen reet om geven en net zo goed geld aan schoensmeer zouden willen uitgeven als ze denken dat die morgen +100% is. Dat soort mensen daar raken we er volgend jaar wel een boel van kwijt wanneer de huidige prijs bubbel eindelijk uit elkaar spetters.
Ik wil
- Meer crypto gebruikers zodat er een crypto economie kan onstaan, dat gebruikers producten kunnen maken en verkopen in crypto. Dat mensen hun loon in crypto ontvangen.
- Stabiele crypto - fiat prijzen, anders is het eerste punt lastig. Niemand wil zijn geld vandaag uitgeven als je er morgen twee keer zo veel voor kan kopen.
- Crypto tips op Tweakers.net! Ipv van +3 kan ik dan iemand 10 cent in crypto geven voor een goede reactie. Kan die persoon binnen een half uurtje al beschikbaar hebben. Stel je voor, je hebt geen geld voor een kop koffie maar je schrijft een goede reactie op Tweakers en je krijgt zo 10 euro in tips van andere Tweakers!
Ik zie zoveel verschillende coins op de markt komen.
Wat bepaald nou welke coins je koopt en welke niet als bijvoorbeeld beide coins enorm in waarde stijgen omdat mensen die dus kopen.
Ik wil nu bijvoorbeeld 10000 euros gaan investeren (dan noem ik maar als voorbeeld dogecoin).
Nu zou ik ook in primecoin of bitcoin of artbyte kunnen inleggen. Sommige zullen stijgen en andere zullen dalen in waarde.
Als je bitcoins koopt, dan kun je er nog mee betalen (bijvoorbeeld een lamborgini kopen).
Als je dogecoins bezit heb je er volgens mij helemaal niets aan totdat je ze gaat traden voor bitcoins of euros en dan op je bankrekening stort.
Als je ziet dat er een nieuwe coin op de markt komt, bijvoorbeeld "AUTOCOIN"
die zich bezig gaat houden met boeken schrijven over autos. Waarom zou je hier coins voor kopen? Als je ziet dat de koers stijgt? Of wil je dat hun geld krijgen om meer boeken te kunnen schrijven en zo een imperium kunnen opbouwen.
Dit is wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik wil namelijk ook rijk worden met coins, alleen de gedachte erachter snap ik niet helemaal. Dit lijkt mij namelijk precies hetzelfde als gewoon aandelen kopen maar dan digitaal, of zie ik dat verkeerd?
tsja geïnvesteerd (heet dat ook zo als je 1 LTC hebt gekocht?) op 40, daarna op 73,50 bijgekocht ..mprkooij schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:51:
Wat zeggen jullie. Investeren in litecoin of niet?
vanmiddag 100% profit van BTC gepakt (bleek slim want van 13.000 euro nu naar 11 .. ) dat staat nu om omgezet te worden naar LTC maar eigenlijk zou ik die pas willen bijkopen als LTC even dropt naar 100 ..
Ik laat ook nog wat ETH minen bij genesis mining en dat zie ik dan wel wat dat wordt . (een erg klein contractje).
duss tsja.. tis spielerei als je met 3 LTC speelt maar goed.. zolang je weet dat je het het geld wat je investeerd kwijt kan raken ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Even een vraag: Stel ik heb voldoende bitcoins om een huis hier in Nederland te kopen. Hoe gaat dat in zijn werk? Als ik bitcoin omzet in euro, moet ik gelijk belasting erover betalen etc etc?
Ook op het moment dat het Bitcoin zijn, moet je er belasting over betalen aan de hand van de waarde op 1 januari (2017).UltraInstinct schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:41:
Even een vraag: Stel ik heb voldoende bitcoins om een huis hier in Nederland te kopen. Hoe gaat dat in zijn werk? Als ik bitcoin omzet in euro, moet ik gelijk belasting erover betalen etc etc?
"Hah, ze zien het toch niet dus nu geef ik het nog niet aan". Nee, onjuist. Op het moment dat je uitcasht gaan alle alarmbellen af bij de fiscus omdat je een onverklaarbare geldsom krijgt via de banken. En dan spitten ze gerust je rekening door om te zien hoe lang je al je crypto bezit en wat de waardes daarvan waren, om uiteindelijk alsnog je belasting te vragen.
[ Voor 34% gewijzigd door The Redman op 09-12-2017 19:51 ]
Misschien heb ik met die crypto al wel 10 pizza's besteld en een hoop verloren met verhandelen.The Redman schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:46:
[...]
Ook op het moment dat het Bitcoin zijn, moet je er belasting over betalen aan de hand van de waarde op 1 januari (2017).Het is vermogen, ongeacht of het euro's, zwitserse franken of bitcoin zijn.
"Hah, ze zien het toch niet dus nu geef ik het nog niet aan". Nee, onjuist. Op het moment dat je uitcasht gaan alle alarmbellen af bij de fiscus omdat je een onverklaarbare geldsom krijgt via de banken. En dan spitten ze gerust je rekening door om te zien hoe lang je al je crypto bezit en wat de waardes daarvan waren, om uiteindelijk alsnog je belasting te vragen.
Ze kunnen het alleen vermoeden maar niet bewijzen
Er zijn een hoop manieren om belasting te ontduiken, ze zijn geen van allen toegestaan om hier te bespreken...Mich schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:57:
[...]
Misschien heb ik met die crypto al wel 10 pizza's besteld en een hoop verloren met verhandelen.
En in jouw voorbeeld wordt het nog steeds lastig als je ineens 150k cash tevoorschijn trekt, wat je nooit eerder hebt aangegeven, en je excuus is dat je ooit 10 pizza's hebt gekocht met bitcoins.
Daar gaat het niet om. Het probleem is als je die BTC wel opeens hebt waarbij je ze eerder niet aangegeven hebt. Het boeit ze niets als jij al je coins uitgegeven hebt. Het boeit ze wel als jij al 3 jaar niets opgeeft en dan ineens 100k wil cashen.Mich schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:57:
[...]
Misschien heb ik met die crypto al wel 10 pizza's besteld en een hoop verloren met verhandelen.
Als jij een hoop coins niet opgeeft en ze nooit uitcashed is er geen probleem. Je hebt wel een probleem wanneer ineens iets hebt wat je al jaren niet aangeeft. Ze niet opgeven kan prima en dat kunnen ze inderdaad niet zien, maar dan kan je ze later ook niet ineens wel weer hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2017 20:21 ]
Je kan ze dan evengoed het laatste jaar bij elkaar getrade hebben. Sommige coins doen x100 op een jaar. Uiteraard is dit dan niet volgens de wet.PilatuS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:19:
[...]
Daar gaat het niet om. Het probleem is als je die BTC wel opeens hebt waarbij je ze eerder niet aangegeven hebt. Het boeit ze niets als jij al je coins uitgegeven hebt. Het boeit ze wel als jij al 3 jaar niets opgeeft en dan ineens 100k wil cashen.
Als jij een hoop coins niet opgeeft en ze nooit uitcashed is er geen probleem. Je hebt wel een probleem wanneer ineens iets hebt wat je al jaren niet aangeeft. Ze niet opgeven kan prima en dat kunnen ze inderdaad niet zien, maar dan kan je ze later ook niet ineens wel weer hebben.
Je moet er als je uitcasht belastingen op betalen wat logisch is maar ik zie niet in hoe de overheid zicht kan hebben of je deze de laatste 4 jaar of het laatste jaar bij elkaar hebt getrade.
[ Voor 10% gewijzigd door FragileM64 op 09-12-2017 20:33 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Als je niets opgeeft en dan ineens een groot bedrag laat uitbetalen mag je voor de belasting aantonen hoe dat zit. Kan je dat niet krijg je gewoon een boete. De belasting is daar heel makkelijk in. Geef maar aan hoe je dat dan precies bij elkaar getrade hebt, zo niet, jammer dan.FragileM64 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:32:
[...]
Je kan ze dan evengoed het laatste jaar bij elkaar getrade hebben. Sommige coins doen x100 op een jaar. Uiteraard is dit dan niet volgens de wet.
Je moet er als je uitcasht belastingen op betalen wat logisch is maar ik zie niet in hoe de overheid zicht kan hebben of je deze de laatste 4 jaar of het laatste jaar bij elkaar hebt getrade.
Inderdaad, dan mag jij dat bewijzen tegen de belastingdienst. Maar nog steeds, je moet het gewoon opgeven, punt.
Bittrex vraagt tegenwoordig standaard een BTC withdrawal fee van 100000 satoshi. Als een transactie +/-
226 bytes is, maakt dat een fee van 442sat/byte. Beetje overdreven volgens mij? https://bitcoinfees.earn.com/
226 bytes is, maakt dat een fee van 442sat/byte. Beetje overdreven volgens mij? https://bitcoinfees.earn.com/
[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 09-12-2017 21:44 ]
Ik vermoed dat ik dat probleem ook heb.... krijg het op geen enkele manier voor elkaar m'n Ethereum te versturen naar een andere wallet address... echt niet normaal. Transaction Hash wordt niet gevonden...Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:19:
[...]
Dan is die waardeloze wallet van mij het probleem
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dat is inderdaad een hoge fee. Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin in gezeik dat ze 100 mailtjes krijgen als het te lang duurt. Het is momenteel zo druk op het netwerk dat ze wel een hoge fee moeten kiezen om gezeik te voorkomen. Zodra een transactie meer dan 3 uur kost gaan er enorm veel mensen gelijk mailen.The Redman schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:41:
Bittrex vraagt tegenwoordig standaard een BTC withdrawal fee van 100000 satoshi. Als een transactie +/-
Verwijderd
Ik wacht ook al vanaf gisteren. Ik zag de ETH net eindelijk even in de blockchain. Stond er als pending maar is helaas weer weg.GoEV6 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:24:
[...]
Kan jij je aankoop wel terug vinden in de blockchain? Ik tot op heden niet.
"Sorry, We are unable to locate the Transaction Hash". Kan me niet voorstellen dat het aan mijn jaxx wallet ligt.
Ik word er wel een beetje moedeloos van eigenlijk. WAnt het betekent uiteindelijk gewoon dat je coin helemaal niets waard is... als je het niet kan versturen, kan je er gewoon helemaal niets mee... En dat is toch wel een zorgelijk aspect... ik heb veel geduld, maar als er echt NIETS verandert in een situatie, dan is het vrij snel op... Vervelende is alleen: je kan helemaal niets, behalve nog meer geduld hebben en hopen dat het een keertje wel lukt... en intussen maar meer en meer blockchain downloaden en SSD "bevuilen".Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:18:
[...]
Ik wacht ook al vanaf gisteren. Ik zag de ETH net eindelijk even in de blockchain. Stond er als pending maar is helaas weer weg.
"Sorry, We are unable to locate the Transaction Hash". Kan me niet voorstellen dat het aan mijn jaxx wallet ligt.
Verwijderd
Ik ben echt net begonnen en het is niet een goed begin. Met dit soort wachttijden lijkt handel me nauwelijks mogelijk. Maar ik begreep dat het een tijdelijke drukte is. En er zullen valuta zijn die dit probleem niet kennen dacht ik.
Goed,
Na het hele topic gelezen te hebben en op heel veel links geklikt te hebben, ben ik met exodus.io aan de gang gegaan, en heb ik bitcoin en litecoin in bezit
Na het hele topic gelezen te hebben en op heel veel links geklikt te hebben, ben ik met exodus.io aan de gang gegaan, en heb ik bitcoin en litecoin in bezit
Het probleem is dat de benodigde transactiekosten sterk kunnen fluctueren.PilatuS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:13:
[...]
Dat is inderdaad een hoge fee. Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin in gezeik dat ze 100 mailtjes krijgen als het te lang duurt. Het is momenteel zo druk op het netwerk dat ze wel een hoge fee moeten kiezen om gezeik te voorkomen. Zodra een transactie meer dan 3 uur kost gaan er enorm veel mensen gelijk mailen.
Als je kijkt naar de mempool grafieken, dan zie je dat een paar dagen geleden een tx fee van 300-500 sat/byte nodig was om er snel doorheen te komen, terwijl je momenteel met 120 sat/byte genoeg hebt. Omdat weekenden vrijwel altijd relatief rustig zijn, is het waarschijnlijk dat dit de komende dag nog verder gaat dalen en je morgenavond met <100 sat/byte al in het eerstvolgende block terecht komt.
Veel wallets en online-diensten hebben een behoorlijk traag reagerend fee-schattings-algoritme, waardoor ze behoorlijk op de feiten achterlopen. Of ze kiezen er bewust voor om maar relatief veel fees mee te geven en die kosten vervolgens door te berekenen aan de klant.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dit dusRannasha schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:39:
[...]
Of ze kiezen er bewust voor om maar relatief veel fees mee te geven en die kosten vervolgens door te berekenen aan de klant.
Soms is het even geduld hebben, maar Ethereum transacties tgo btc echt te traag.Loganster001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:09:
Verwijderd
Met andere woorden. Deze valuta gewoon in je wallet laten staan en met andere snellere valuta handelen (mits je daar zin in hebt)?Qubitzz schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:46:
[...]
Soms is het even geduld hebben, maar Ethereum transacties tgo btc echt te traag.
Hier is mijn aankoop eindelijk verwerkt en ontvangen.Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:18:
[...]
Ik wacht ook al vanaf gisteren. Ik zag de ETH net eindelijk even in de blockchain. Stond er als pending maar is helaas weer weg.
Ik wil graag kleine hoeveelheden cryptocurrency kopen zoals Dogecoin (3 tot 5 euro) om meer bekend te raken met de werkwijze van cryptocurrency.
Welke exchange dienst maakt het mogelijk om kleine hoeveelheden crypto te kopen met IDEAL zonder minimumbedrag (zoals bij Anycoindirect = 30 EUR voor Dogecoin). Of hebben zij allemaal een minimumorder bedrag voor deze crypto?
Welke exchange dienst maakt het mogelijk om kleine hoeveelheden crypto te kopen met IDEAL zonder minimumbedrag (zoals bij Anycoindirect = 30 EUR voor Dogecoin). Of hebben zij allemaal een minimumorder bedrag voor deze crypto?
Misschien meer een vraag voor het handel en koersen topic, maar aangezien ik het niet zeker weet toch maar ik dit topic.
Ik ben kort geleden ingestapt met een bescheiden bedrag en heb nu een portfolio met 60% BTC 20% Dash 20% Monero 5% BTC en 5% Iota. Aangezien ik geen economische opleiding heb gevolgd en dus ook de TAs vaak lastig vind heb ik ervoor gekozen om te investeren in coins waarvan ik vertrouwen heb in het ontwikkelteam en de technologie. Ripple ga ik daarom denk ik ook nog toevoegen.
Nu begrijp ik dat er zowel grote winsten als verliezen te behalen zijn met de cryptos. Daarom heb ik er delf voor gekozen om met een klein speelbedrag in te stappen, en voorlopig niet te gaan daytraden totdat ik wat meer ervaring heb opgedaan.
je leest bijna overal dat het investeren ik crypto erg risicovol is. We kunnen niet weten welke munten overblijven en het grootste worden. Zelfs niet of dit de implementatie is van Blockchain-technologie die uiteindelijk het langst zal bestaan. Waar iedereen het wel over eens lijkt te zijn is dat BC tech opzich gaat zorgen voor grote veranderingen in onze maatschappij. Met bijv toepassingen als verkiezingen, energiemaatschappijen en traditionele banken.
Nu mijn vraag, zijn er hier ook medetweakers die investeren in traditionele aandelen van bedrijven die bezig zijn met toepassingen van BC technologie? Ik heb daar zelf wel interesse in, aangezien dit volgens mij een iets conservatievere en veilige investering is (al kan ik er compleet naast zitten, dan hoor ik het graag).
Zelf heb ik even gegoogled en dit gevonden: https://investingnews.com...kchain-technology-stocks/
Edit: ik bedoelde eigenlijk deze link (maar
Bovenstaand ook interessant):
https://investingnews.com...nvesting/blockchain-etfs/
Hebben jullie nog tips waar ik meer info kan vinden over dit soort bedrijven/aandelen? Of andere manieren om in BC te investeren? Zijn er medetweakers die het vurig met me eens zijn/oneens zijn? Oprechte vraag, want nogmaals, geen econoom.
Dank alvast!
Ik ben kort geleden ingestapt met een bescheiden bedrag en heb nu een portfolio met 60% BTC 20% Dash 20% Monero 5% BTC en 5% Iota. Aangezien ik geen economische opleiding heb gevolgd en dus ook de TAs vaak lastig vind heb ik ervoor gekozen om te investeren in coins waarvan ik vertrouwen heb in het ontwikkelteam en de technologie. Ripple ga ik daarom denk ik ook nog toevoegen.
Nu begrijp ik dat er zowel grote winsten als verliezen te behalen zijn met de cryptos. Daarom heb ik er delf voor gekozen om met een klein speelbedrag in te stappen, en voorlopig niet te gaan daytraden totdat ik wat meer ervaring heb opgedaan.
je leest bijna overal dat het investeren ik crypto erg risicovol is. We kunnen niet weten welke munten overblijven en het grootste worden. Zelfs niet of dit de implementatie is van Blockchain-technologie die uiteindelijk het langst zal bestaan. Waar iedereen het wel over eens lijkt te zijn is dat BC tech opzich gaat zorgen voor grote veranderingen in onze maatschappij. Met bijv toepassingen als verkiezingen, energiemaatschappijen en traditionele banken.
Nu mijn vraag, zijn er hier ook medetweakers die investeren in traditionele aandelen van bedrijven die bezig zijn met toepassingen van BC technologie? Ik heb daar zelf wel interesse in, aangezien dit volgens mij een iets conservatievere en veilige investering is (al kan ik er compleet naast zitten, dan hoor ik het graag).
Zelf heb ik even gegoogled en dit gevonden: https://investingnews.com...kchain-technology-stocks/
Edit: ik bedoelde eigenlijk deze link (maar
Bovenstaand ook interessant):
https://investingnews.com...nvesting/blockchain-etfs/
Hebben jullie nog tips waar ik meer info kan vinden over dit soort bedrijven/aandelen? Of andere manieren om in BC te investeren? Zijn er medetweakers die het vurig met me eens zijn/oneens zijn? Oprechte vraag, want nogmaals, geen econoom.
Dank alvast!
[ Voor 4% gewijzigd door TTHEEBO1 op 10-12-2017 13:09 ]
psn: jagermeistertim
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door RzrBck op 10-12-2017 20:13 ]
enkel op de winst dien je belasting te betalenLiberteh schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:37:
[...]
Het totaal van je vermogen in euro's aan cryptocurrencies op 31 december 23:59 zeg maar, ja...
als ik voor 5000 euro crypto koop en ik haal ze af en dat is 6000 euro geworden, dan betaal ik op de meerwaarde, 1000 euro belasting toch ?
Maar over al je vermogen op 1 januari betaal je belasting.
Min het in jou situatie van toepassing zijnde heffingsvrije vermogen
Het is al veel vaker ter sprake gebracht.VBS835 schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:42:
[...]
enkel op de winst dien je belasting te betalen
als ik voor 5000 euro crypto koop en ik haal ze af en dat is 6000 euro geworden, dan betaal ik op de meerwaarde, 1000 euro belasting toch ?
Je betaalt vermogensbelasting in Box 3 over de waarde van je vermogen (fiat en crypto) op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet.
Dus op de aangifte die je begin volgend jaar moet doen, moet je de waarde opgeven op 1 januari 2017.
Hoeveel winst je gemaakt hebt is totaal irrelevant.
Zo zeker van je zaak en dan die "Toch?" op het einde, lachwekkend.VBS835 schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:42:
[...]
enkel op de winst dien je belasting te betalen
Nee, crypto = vermogen = vermogensbelasting.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Je weet dat het zakelijk wat anders werkt met belasting dan privé? Privé betaal je gewoon vermogensrendementsheffing over je vermogen (min een drempel). Zakelijk moet je belasting betalen over de winst en als je het aan jezelf wil uitkeren betaal je opnieuw belasting. Misschien nog even langer over nadenken hoe je dit wil doen.Crypts schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:47:
[...]
Net even een lange douche gepakt (luie zondag) en het idee nog even overdacht. Ik ga het ook gewoon proberen. Dit is geld dat voor het oprapen ligt... En mijn andere zorgen? Heel stom maar ik heb een zakelijke rekening dus het kan mooi via die weg, daar krijg ik absoluut geen vragen over en dan nog dan kan ik die gewoon netjes beantwoorden. Moet ik alleen mijn bedrijf weer even inschrijven en dan hou ik het mooi gescheiden van elkaar.
![]()
Moet alleen even een account bij Gdax fixen.
Je spaar en belegging op 0 uur van het jaar.Vdwbbj schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:40:
[...]
Het is al veel vaker ter sprake gebracht.
Je betaalt vermogensbelasting in Box 3 over de waarde van je vermogen (fiat en crypto) op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet.
Dus op de aangifte die je begin volgend jaar moet doen, moet je de waarde opgeven op 1 januari 2017.
Hoeveel winst je gemaakt hebt is totaal irrelevant.
Dus je contanten saldo bank en waardepapieren als je geluk hebt je ook je staatslot die op 22 uur 31 dec opeens miljoenen waard is.
Ja dat weet ik en ik ga hier niet uit de doeken doen hoe maar dat komt keurig in orde, inclusief eventuele afdrachten.orf schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:45:
[...]
Je weet dat het zakelijk wat anders werkt met belasting dan privé? Privé betaal je gewoon vermogensrendementsheffing over je vermogen (min een drempel). Zakelijk moet je belasting betalen over de winst en als je het aan jezelf wil uitkeren betaal je opnieuw belasting. Misschien nog even langer over nadenken hoe je dit wil doen.
Overigens gaat het voorlopig nog niks worden:
"The identity verification process takes 3-5 minutes."
32:21
32:21
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Dat hangt een beetje van de bedrijfsvorm af. Bijvoorbeeld bij een VOF betaal je 1 keer belasting: Inkomstenbelasting over de winst. Bij een BV betaal je eerst winstbelasting en daarna dividendbekasting bij het uitkeren. Wat onder de streep beter uitkomt hangt weer van de bedragen zelf af.orf schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:45:
Zakelijk moet je belasting betalen over de winst en als je het aan jezelf wil uitkeren betaal je opnieuw belasting.
Ik heb ook de fout gemaakt om mijn btc met mijn bedrijf (vof) aan te schaffen. Gelukkig begin dit jaar aan mezelf uitgekeerd toen hij rond de $900 stond, scheelt een hoop IB
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2017 18:32 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als je op 1 januari nog cryptocurrency in je bezit hebt, moet je bij je belastingaangifte over 2018 aangeven welk bedrag je destijds precies in Bitcoin hebt zitten. Net als dat je dat moet aangeven over je contante geld in huis. De belastingdienst zal je in beide gevallen moeten vertrouwen wat je daar invultDjès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:41:
Misschien een Noob vraag maar stel dat ik voor 150 euro wat wil spelen met de cryptomunten kan ik dit zomaar doen of moet je iets aangeven aan de bank als je dit voor zo een klein bedrag doet?
Je zal daar dan eventueel belasting over moeten betalen, afhankelijk van de rest van je inkomen en spaargeld. Aan de bank hoef je verder niks aan te geven.
Verder is het handig om niet overal op internet te zeggen hoeveel crypto je precies in je bezit hebt denk ik
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Is het ook niet de bitcoin waarde van 1 januari 2017 wat de belastingdienst aanhoud?Richh schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:01:
[...]
Als je op 1 januari nog cryptocurrency in je bezit hebt, moet je bij je belastingaangifte over 2018 aangeven welk bedrag je destijds precies in Bitcoin hebt zitten. Net als dat je dat moet aangeven over je contante geld in huis. De belastingdienst zal je in beide gevallen moeten vertrouwen wat je daar invultal is erover liegen natuurlijk strafbaar.
Je zal daar dan eventueel belasting over moeten betalen, afhankelijk van de rest van je inkomen en spaargeld. Aan de bank hoef je verder niks aan te geven.
Verder is het handig om niet overal op internet te zeggen hoeveel crypto je precies in je bezit hebt denk ik
Dit is al vele malen voorbij gekomen. De waarde in EURO die je op 1 Januari 2017 had, die heef je op bij de belasting. Dus niet welke coins of welke koers. Gewoon de waarde van alle munten op 1 januari 2017 bij elkaar op tellen en dat bedrag aangeven.CM-Centurion schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:03:
[...]
Is het ook niet de bitcoin waarde van 1 januari 2017 wat de belastingdienst aanhoud?
Tip:
Noteer de waarde van je hele portofolio op 1 januari 2018. Handig als je het jaar erop aangifte moet doen!
Ben je trouwens NA 1 Januari 2017 begonnen in de cryptomarkt dan hoef je pas aangifte te doen in 2019.
[ Voor 19% gewijzigd door DutchMan op 10-12-2017 19:09 ]
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Klopt helemaalCM-Centurion schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:03:
[...]
Is het ook niet de bitcoin waarde van 1 januari 2017 wat de belastingdienst aanhoud?
Belasting fraude plegen om 1.2% boven +/-27k .......Richh schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:01:
[...]
tja ieder zijn ding...
Oké duidelijkDutchMan schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:06:
[...]
Dit is al vele malen voorbij gekomen. De waarde in EURO die je op 1 Januari 2017 had, die heef je op bij de belasting. Dus niet welke coins of welke koers. Gewoon de waarde van alle munten op 1 januari 2017 bij elkaar op tellen en dat bedrag aangeven.
Tip:
Noteer de waarde van je hele portofolio op 1 januari 2018. Handig als je het jaar erop aangifte moet doen!
Als al je bitcoins verkocht zijn voor het einde van het jaar en omgezet opnieuw in euro's dan komen de belastingen hierop terecht? Ik ben student en 19 dus weet niet precies waar je dit anders moet aangeven na 1 januari kan ik ze dan probleemloos opnieuw aankopen?
Het gaat om je vermogen, of dat nou in bitcoin, euro's of zimbabwaanse dollars is maakt voor de BD niet uit.Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:17:
Als al je bitcoins verkocht zijn voor het einde van het jaar en omgezet opnieuw in euro's dan komen de belastingen hierop terecht? Ik ben student en 19 dus weet niet precies waar je dit anders moet aangeven na 1 januari kan ik ze dan probleemloos opnieuw aankopen?
Maar is ook alleen relevant als je boven de vermogensvrijstelling (~25.000 euro) zit.
Daaronder maakt het sowieso niet uit
Ik hoef dus niets aan te geven en kan mijn munten gewoon houden zo ?JBplap schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:20:
[...]
Het gaat om je vermogen, of dat nou in bitcoin, euro's of zimbabwaanse dollars is maakt voor de BD niet uit.
Maar is ook alleen relevant als je boven de vermogensvrijstelling (~25.000 euro) zit.
Daaronder maakt het sowieso niet uitmogelijk zit je als student daar dus gewoon onder
Buiten dat fraude, hoe ontraceerbaar het ook is, sowieso not done is, denk ik juist niet dat de belastingdienst allemaal fora af gaat zoeken naar wat jij aan BTC-bezit hebtSlux schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:08:
[...]
Belasting fraude plegen om 1.2% boven +/-27k .......
tja ieder zijn ding...
Het gaat meer om kwaadwillenden, en ook een beetje om vrienden en familie die wellicht ooit je useraccount hier tegenkomen. Nu hadden we het hier over een klein bedrag, maar het lijkt mij een algemene tip.
Ik zou voor de zekerheid eventjes noteren wat de waarde van al je cryptomunten is op 1 januari 0:01 in euro's.Djès1698 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:21:
[...]
Ik hoef dus niets aan te geven en kan mijn munten gewoon houden zo ?
Tijdens je aangifte is er een veld waarop je dit in kan vullen (evenals je contante euro's op 1 januari 0:01). Dat zou ik dan ook gewoon doen, mocht BTC nog 10x over de kop gaan dan kan de belastingdienst moeilijk(er) vragen stellen waar je je geld vandaan hebt.
Je kan je munten sowieso houden.
Mocht alles bij elkaar + je spaargeld meer dan 25k zijn, dan moet je daar een klein beetje belasting over betalen.
[ Voor 43% gewijzigd door Richh op 10-12-2017 19:32 ]
Het gaat niet om exact het begin van 1 januari (dan moet je sowieso 0:00 pakken, niet 0:01Richh schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:28:
[...]
Buiten dat fraude, hoe ontraceerbaar het ook is, sowieso not done is, denk ik juist niet dat de belastingdienst allemaal fora af gaat zoeken naar wat jij aan BTC-bezit hebtsowieso: hoeveel zegt zoiets? Daar zou ik me juist niet druk om maken.
Het gaat meer om kwaadwillenden, en ook een beetje om vrienden en familie die wellicht ooit je useraccount hier tegenkomen. Nu hadden we het hier over een klein bedrag, maar het lijkt mij een algemene tip.
[...]
Ik zou voor de zekerheid eventjes noteren wat de waarde van al je cryptomunten is op 1 januari 0:01 in euro's.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2017 00:25 ]
Ik heb zojuist een transactie uitgevoerd via Nanowallet via mijn iPhone naar mijn Macbook. Het zijn twee verschillende wallets. Echter is er nog niets ontvangen en zijn de NEM coins al verdwenen op de wallet van mijn iPhone.
Nou blijkt dat het adres waar ik het naar gestuurd heb het algemene adres van Bittrex is en dat er een 'message' toegevoegd had moeten worden. Ik ben totaal niet bekend met cryptocurrencie transacties dus hoop hier wat meer informatie te kunnen krijgen om de transactie nog terug te draaien.
Alvast bedankt!

Heb een aantal screenshots gemaakt wat wellicht wat duidelijkheid geeft.
Nou blijkt dat het adres waar ik het naar gestuurd heb het algemene adres van Bittrex is en dat er een 'message' toegevoegd had moeten worden. Ik ben totaal niet bekend met cryptocurrencie transacties dus hoop hier wat meer informatie te kunnen krijgen om de transactie nog terug te draaien.
Alvast bedankt!

Heb een aantal screenshots gemaakt wat wellicht wat duidelijkheid geeft.
Cryptocurrency transacties zijn niet terug te draaien. (Even los van een te lage fee waarbij de transactie na 2 dagen terugkomt) Je zal dus bij Bittrex moeten zijn.basovich schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:10:
om de transactie nog terug te draaien.
Bedankt voor je reactie. Enige ervaring hiermee? Ik heb ze gemaild en het enige wat ik kan doen is wachten op reactie. Ik zie nu dat mijn transactie van -10 XEM ook naar Bittrex is gegaan.PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:15:
[...]
Cryptocurrency transacties zijn niet terug te draaien. (Even los van een te lage fee waarbij de transactie na 2 dagen terugkomt) Je zal dus bij Bittrex moeten zijn.
http://explorer.ournem.co...EUI6URIBZWKIXO2BEYMUDV77V
Hoe kan je per ongeluk iets naar Bittrex overmaken als het naar de wallet op je Macbook moest?
Voor een klein bedrag wil ik wat Ether en Ripple kopen. Kan ik hiervoor prima https://www.myetherwallet.com en https://www.gatehub.net/ gebruiken? Of zijn er andere manieren om ze veiliger op te slaan? Bij welke bedragen raden jullie aan over te stappen naar een Ledger Nano S?
[ Voor 20% gewijzigd door Mastasidaz op 10-12-2017 20:23 ]
Ik heb de wallet van de macbook geopend waarbij ik in het tabblad receive de QR code heb gescand. Ik was in de veronderstelling dat die QR code het adres van mijn wallet was maar dit bleek achteraf dus het adres van Bittrex te zijn. Ben redelijk een leek op het gebied van cryptocurrency dus was me niet bewust wat Bittrex nu precies is. Ik ben er inmiddels achter dat ik bij hen support aan kan vragen en het zo terug zou kunnen krijgen.The Redman schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:22:
Hoe kan je per ongeluk iets naar Bittrex overmaken als het naar de wallet op je Macbook moest?
Hou wel rekening met een flinke wachttijd, want net als alle andere exchanges heeft ook Bittrex het ontzettend druk de laatste tijd.basovich schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:31:
[...]
Ik heb de wallet van de macbook geopend waarbij ik in het tabblad receive de QR code heb gescand. Ik was in de veronderstelling dat die QR code het adres van mijn wallet was maar dit bleek achteraf dus het adres van Bittrex te zijn. Ben redelijk een leek op het gebied van cryptocurrency dus was me niet bewust wat Bittrex nu precies is. Ik ben er inmiddels achter dat ik bij hen support aan kan vragen en het zo terug zou kunnen krijgen.
Wat is Bittrex voor iets? Ik had er tot 10 minuten geleden nog nooit van gehoord. Blijkbaar is de -10 XEM op de afbeelding in mijn eerdere post ook naar hen gestuurd (ik was toen wat aan het kloten met de app en 10 xem naar 'niks' gestuurd wat dus blijkbaar ineens verdween.Rannasha schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:33:
[...]
Hou wel rekening met een flinke wachttijd, want net als alle andere exchanges heeft ook Bittrex het ontzettend druk de laatste tijd.
Ik vind het echt ongelofelijk dat je ergens mee bezig bent waar je vrijwel niets vanaf weet. Volgende keer eventjes research doenbasovich schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:37:
[...]
Wat is Bittrex voor iets? Ik had er tot 10 minuten geleden nog nooit van gehoord. Blijkbaar is de -10 XEM op de afbeelding in mijn eerdere post ook naar hen gestuurd (ik was toen wat aan het kloten met de app en 10 xem naar 'niks' gestuurd wat dus blijkbaar ineens verdween.

De wallet op mijn Macbook geeft dit als eigen adres aan: NBLTWW-MCSER5-QVCV7K-N6XFRR-BGEEXX-XLQVSR-JC6G.jugger naut schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:41:
[...]
Ik vind het echt ongelofelijk dat je ergens mee bezig bent waar je vrijwel niets vanaf weet. Volgende keer eventjes research doen
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat als ik hier iets naartoe stuur dat ik dan verwacht dat dit ook op die wallet terecht komt en niet ergens bij een exchange kantoor blijft hangen?
Ach we hebben hier ook al iemand gehad die zijn private key aan een vage website gaf voor wat hij dacht een gratis ether. En "ineens" was zijn wallet leeg, hoe dat kon en of hij dat nog kon terugdraaien ergensjugger naut schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:41:
[...]
Ik vind het echt ongelofelijk dat je ergens mee bezig bent waar je vrijwel niets vanaf weet. Volgende keer eventjes research doen

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 10-12-2017 20:49 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Kleine nuance:de Belastingdienst gaat akkoord met de laagste waarde op 1 januari. Gelet op de Grote koersverschillen die op 1 dag op kunnen treden, kan dat nogal wat uitmaken.lighting_ schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:52:
[...]
Je spaar en belegging op 0 uur van het jaar.
Verwijderd
Hier ook. Enige wat nu rest is dat een exchange mij verifiedGoEV6 schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:05:
[...]
Hier is mijn aankoop eindelijk verwerkt en ontvangen.
Klopt het nou dat de Bitcoin futures met een halfuur van start gaan?
ik gebruik myetherwallet en dat werkt goed.Mastasidaz schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:22:
Voor een klein bedrag wil ik wat Ether en Ripple kopen. Kan ik hiervoor prima https://www.myetherwallet.com en https://www.gatehub.net/ gebruiken? Of zijn er andere manieren om ze veiliger op te slaan? Bij welke bedragen raden jullie aan over te stappen naar een Ledger Nano S?
Ondertussen zijn ze wel van start gegaan ja.GrazendeKoe schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:34:
Klopt het nou dat de Bitcoin futures met een halfuur van start gaan?
Merk er weinig van.loewie1984 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:33:
[...]
Ondertussen zijn ze wel van start gegaan ja.
De koers ging wel ff hard omhoog van 0:00-0:30 uur.
Verwijderd
Ik weet niet op welke termijnen mensen die futures aangaan. Over een maand gezien zou ik toch niet op een daling gaan gokken. Zeker aangezien de beleggers zeggen dat ze geen bitcoins hebben, dus er geen invloed op kunnen uitoefenen.rsmits007 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:53:
[...]
Merk er weinig van.
De koers ging wel ff hard omhoog van 0:00-0:30 uur.
Ik heb ooit 4,5 Bitcoins (destijds 100 euro aan waarde in 2012 of 2013 geloof ik) als kerstcadeau gekregen in vorm van een offline paper wallet.
Nooit wat mee gedaan en nog altijd in bezit. Ik heb zowel de private als public key. Aangezien de Bitcoin nu vrij hoog staat wil ik er iets mee gaan doen.
Mijn algemene vragen:
Begrijp ik het goed dat ik van deze Bitcoins ook de Cash en Gold variant kan claimen?
Van de 4,5 Bitcoins wil ik er 4 verkopen. Is het slim om dit nog dit jaar te doen aangezien ik dan de waarde van 1 januari 2017 kan aanhouden in verband met belasting? En komt dit dan in Box 3?
De overige 0.5 Bitcoin wil ik gebruiken om mee te handelen aangezien ik hier wel enige ervaring mee heb en dit ook ga zien als leergeld. Dit wil ik doen op 2 handels platformen: Bitstamp en Bittrex. Beide accounts zijn gevalideerd en klaar om handel mee te drijven.
Wat is de beste manier om die 4,5 Bitcoins uit de offline wallet te krijgen? Ik had het volgende idee:
Hot wallet voor kleine bedragen actief te verplaatsen:
Blockchain Wallet icm 2FA.
Offline / Hardware wallet voor storage:
Offline wallet op metaal of plastic op 2 locaties.
Lederger Nano
En kan ik transacties doen naar de ofline Bitcoin adres, en zodra ik deze ooit weer sync zijn deze tot mijn beschikking?
Als ik nog iets ben vergeten of als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag!
Nooit wat mee gedaan en nog altijd in bezit. Ik heb zowel de private als public key. Aangezien de Bitcoin nu vrij hoog staat wil ik er iets mee gaan doen.
Mijn algemene vragen:
Begrijp ik het goed dat ik van deze Bitcoins ook de Cash en Gold variant kan claimen?
Van de 4,5 Bitcoins wil ik er 4 verkopen. Is het slim om dit nog dit jaar te doen aangezien ik dan de waarde van 1 januari 2017 kan aanhouden in verband met belasting? En komt dit dan in Box 3?
De overige 0.5 Bitcoin wil ik gebruiken om mee te handelen aangezien ik hier wel enige ervaring mee heb en dit ook ga zien als leergeld. Dit wil ik doen op 2 handels platformen: Bitstamp en Bittrex. Beide accounts zijn gevalideerd en klaar om handel mee te drijven.
Wat is de beste manier om die 4,5 Bitcoins uit de offline wallet te krijgen? Ik had het volgende idee:
- Importeren in software wallet of Hot wallet
- 4 Bitcoins verzenden naar een partij die deze omzet naar euro's
- 0.5 Bitcoin naar de handel platformen (0.25 per platform)
Hot wallet voor kleine bedragen actief te verplaatsen:
Lederger Nano
En kan ik transacties doen naar de ofline Bitcoin adres, en zodra ik deze ooit weer sync zijn deze tot mijn beschikking?
Als ik nog iets ben vergeten of als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag!
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Verwijderd
Voor de waarde van bitcoin over afgelopen jaar kun je 1 januari 2017 gebruiken. Dus als je het nu doet heb je inderdaad geluk en zal je geen vermogensrendemensheffing krijgen.
Ja.Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:02:
Maakt niet uit. Volgend jaar doe je aangifte over je vermogen op 1 januari 2017. Toen was koers zo'n €1000, dus een totale waarde van €4500. Dit tel je op bij je andere vermogen en als dat totaal meer is dan de drempelwaarde, dan moet je het opgeven. Anders gewoon laten voor wat het is.Van de 4,5 Bitcoins wil ik er 4 verkopen. Is het slim om dit nog dit jaar te doen aangezien ik dan de waarde van 1 januari 2017 kan aanhouden in verband met belasting? En komt dit dan in Box 3?
In 2019 doe je aangifte over je vermogen op 1 januari 2018. Als je je Bitcoins al verkocht hebt, dan staat dit gewoon op je bankrekening. Heb je ze nog niet verkocht, dan dien je ze mee te tellen tegen de koers die op 1 januari 2018 geldt.
De enige manier om te voorkomen dat je belasting betaalt over de Bitcoins is om ze voor 1 januari te verkopen en met de opbrengsten iets te kopen dat niet als investering / vermogen wordt gerekend (b.v. een auto).
Dat hangt van de vorm van de offline wallet af. Als het gewoon een papiertje is met een private key, dan kun je die importeren ("sweepen") in een wallet-applicatie (keuze uit meerdere). Is het een wallet-bestand, dan is het het beste om deze te importeren in dezelfde applicatie als waarmee het bestand ooit is aangemaakt.Wat is de beste manier om die 4,5 Bitcoins uit de offline wallet te krijgen? Ik had het volgende idee:
Je kunt de Ledger Nano S (let op de "S", de gewone Nano is zeer beperkt en wordt vziw niet meer gemaakt) voor beide doeleinden gebruiken. Het is een veilige vorm van offline opslag, maar je kunt er alsnog eenvoudig transacties mee versturen.Hot wallet voor kleine bedragen actief te verplaatsen:
Lederger Nano
Ja, een wallet bevat enkel de sleutels tot een adres. Alle daadwerkelijke transacties vinden op de blockchain plaats.En kan ik transacties doen naar de ofline Bitcoin adres, en zodra ik deze ooit weer sync zijn deze tot mijn beschikking?
Hoe zit het met de waarde als je investeerd in een ico? Ik heb bijv voor 1 eth coins gekocht en de waarde wordt pas na 1 januari bepaald (komt op de markt). Kun je dan gewoon 0 euro opgeven?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:07:
Voor de waarde van bitcoin over afgelopen jaar kun je 1 januari 2017 gebruiken. Dus als je het nu doet heb je inderdaad geluk en zal je geen vermogensrendemensheffing krijgen.
Verwijderd
ja.pvink schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:12:
[...]
Hoe zit het met de waarde als je investeerd in een ico? Ik heb bijv voor 1 eth coins gekocht en de waarde wordt pas na 1 januari bepaald (komt op de markt). Kun je dan gewoon 0 euro opgeven?
Stel het wordt volgend jaar €100,- per stuk waard zal het misschien het jaar erna wel opvallend zijn. Dat kun je dan gewoon uitleggen.
@Nila het staat je vrij om er 4 te verkopen, maar stel dat die btc echt ooit de 100k aan gaat tikken, en ze hebben je niets gekost. Waarom er niet 1 bewaren en er 3.5 uit cashen. Tenzij je voor nu een concreet doel hebt waar je x bedrag voor nodig hebt snap ik je volkomen, maar zeker als je ze hebt gekregen en het je niets heeft gekost zou ik er persoonlijk echt 1 houden.
Maar lekker als je er 4.5 hebt gekregen, en je 4.5 bcc en 4.5 btg uit kan cashen. Dat alleen al is een mooie cent.
Maar lekker als je er 4.5 hebt gekregen, en je 4.5 bcc en 4.5 btg uit kan cashen. Dat alleen al is een mooie cent.
In dat geval lijkt mij dat de waarde waarvoor je de boel hebt aangekocht bepalend is. Dus 1 ETH in jouw voorbeeld. Tenzij je kunt hardmaken waarom de huidige waarde lager moet zijn ("website bedrijf is offline & oprichters zijn gearresteerd").pvink schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:12:
[...]
Hoe zit het met de waarde als je investeerd in een ico? Ik heb bijv voor 1 eth coins gekocht en de waarde wordt pas na 1 januari bepaald (komt op de markt). Kun je dan gewoon 0 euro opgeven?
Mag ik dan van hem die investering voor €0 overnemen? Want het heeft toch geen waarde blijkbaar?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:16:
[...]
ja.
Stel het wordt volgend jaar €100,- per stuk waard zal het misschien het jaar erna wel opvallend zijn. Dat kun je dan gewoon uitleggen.
Natuurlijk moet je die wel gewoon opgeven aan de hand van de waarde die het heeft. (Als jij nu 10 coins van de ICO koopt voor 1 ether, dan is dus de meest realistische schatting dat het op 1 januari ook nog 1 ether waard is).
Anders begin ik een crypto handelsplatform waar je op 1 januari niet kan handelen. Dan kan je naar de belastingdienst gaan met de melding dat op 1 januari je crypto coins €0 waard waren, want je kon ze niet verkopen.
En aan welk bedrag moet ik dan denken als ik vragen mag? Het is natuurlijk nogal een verschil of er 100 euro in zit of 10.000.zeroday schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:26:
[...]
ik gebruik myetherwallet en dat werkt goed.
Dan lijkt het mij inderdaad de beste manier om te kijken op welke dag je het hebt gekocht. Op die dag pak je dan de laagste waarde van die 1 ETH.Rannasha schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:18:
[...]
In dat geval lijkt mij dat de waarde waarvoor je de boel hebt aangekocht bepalend is. Dus 1 ETH in jouw voorbeeld. Tenzij je kunt hardmaken waarom de huidige waarde lager moet zijn ("website bedrijf is offline & oprichters zijn gearresteerd").
Verwijderd
Je weet de waarde toch ook niet? Sowieso zal het onder de vrije voet liggen dus dan hoef je het sowieso niet op te geven.Sissors schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:19:
[...]
Mag ik dan van hem die investering voor €0 overnemen? Want het heeft toch geen waarde blijkbaar?
Natuurlijk moet je die wel gewoon opgeven aan de hand van de waarde die het heeft. (Als jij nu 10 coins van de ICO koopt voor 1 ether, dan is dus de meest realistische schatting dat het op 1 januari ook nog 1 ether waard is).
Anders begin ik een crypto handelsplatform waar je op 1 januari niet kan handelen. Dan kan je naar de belastingdienst gaan met de melding dat op 1 januari je crypto coins €0 waard waren, want je kon ze niet verkopen.
Ok duidelijk, het geld ben ik van plan te investeren in mijn woning.Rannasha schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:11:
Maakt niet uit. Volgend jaar doe je aangifte over je vermogen op 1 januari 2017. Toen was koers zo'n €1000, dus een totale waarde van €4500. Dit tel je op bij je andere vermogen en als dat totaal meer is dan de drempelwaarde, dan moet je het opgeven. Anders gewoon laten voor wat het is.
In 2019 doe je aangifte over je vermogen op 1 januari 2018. Als je je Bitcoins al verkocht hebt, dan staat dit gewoon op je bankrekening. Heb je ze nog niet verkocht, dan dien je ze mee te tellen tegen de koers die op 1 januari 2018 geldt.
De enige manier om te voorkomen dat je belasting betaalt over de Bitcoins is om ze voor 1 januari te verkopen en met de opbrengsten iets te kopen dat niet als investering / vermogen wordt gerekend (b.v. een auto).
Ik ga geen transacties doen vanuit de offline wallet. Dus dan ga ik voor niet voor de Ledger Nano S.Je kunt de Ledger Nano S (let op de "S", de gewone Nano is zeer beperkt en wordt vziw niet meer gemaakt) voor beide doeleinden gebruiken. Het is een veilige vorm van offline opslag, maar je kunt er alsnog eenvoudig transacties mee versturen.
Had het idee om 2 metalen plaatjes te laten maken waar de private key is in gegraveerd. Een vriend van me zit in metaal bewerking en kan vast wel iets moois maken. 1 plaatje in mijn kluis, de andere bij mijn ouders.
Dan ga ik voor de optie, 3 BTC, 4.5 BCC en 4.5 BTG caschen, 1 BTC in offline wallet, 0.5 om de handel te starten.loewie1984 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:16:
@Nila het staat je vrij om er 4 te verkopen, maar stel dat die btc echt ooit de 100k aan gaat tikken, en ze hebben je niets gekost. Waarom er niet 1 bewaren en er 3.5 uit cashen. Tenzij je voor nu een concreet doel hebt waar je x bedrag voor nodig hebt snap ik je volkomen, maar zeker als je ze hebt gekregen en het je niets heeft gekost zou ik er persoonlijk echt 1 houden.
Ja het geld wil ik gebruiken om te investeren in mijn woning.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Mooie strategie, met een halve btc handelen is nog steeds met 8000 usd coins kopen. Daar kun je een heel mooi lange termijn portfolio voor samenstellen. En gezien het gegeven dat jij je btc vanaf 20 eu tot nu met rust hebt kunnen laten is dat misschien wel de mooiste strategie om verder te gaan.Nila schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:42:
Dan ga ik voor de optie, 3 BTC, 4.5 BCC en 4.5 BTG caschen, 1 BTC in offline wallet, 0.5 om de handel te starten.
Ja het geld wil ik gebruiken om te investeren in mijn woning.
En mooi dat je dit geld kan investeren in je woning. Scheelt toch een behoorlijke slok op een borrel qua hypotheek kosten. Dubbele congrats man!
ahahah .. ik krijg er mijn genesis mining ETH op gestort en dat stort ik dan door naar CoinbaseSunri5e schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:23:
[...]
En aan welk bedrag moet ik dan denken als ik vragen mag? Het is natuurlijk nogal een verschil of er 100 euro in zit of 10.000.
in dit geval zal er 0.05ETH in komen en weggaan .. dus hooguit en paar tientjes.
ik zit nog te broeden om een eigen wallet servertje op te zetten, maar ja als dat ding crashed ..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!