Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.772 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
metallicattim schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:09:
Ik wil voor een laag bedrag wat bitcoins kopen, om de feel te krijgen, maar krijg nu de melding dat de minimum afname €200 is, terwijl op de site staat "vanaf €10".

Is dat normaal?

Heb de blockchain app gedownload voor mijn gsm, maar die geeft nu al zoveel foutmeldingen in 10 minuten dat ik daar al geen vertrouwen meer in heb :P
Het is momenteel een beetje druk heb ik het idee blockchain werkt niet echt top ook met laden

Ik heb zelf via bitonic mijn eerst btc gekocht ook om te kijken hoe en wat was. 100 eur. Savonds transactie gedaan volgende ochtend was mijn account ok en mn rekening geverifieerd

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ik wil voor een laag bedrag wat bitcoins kopen, om de feel te krijgen, maar krijg nu de melding dat de minimum afname €200 is, terwijl op de site staat "vanaf €10".

Is dat normaal?
Dat is een tijdelijke maatregel vanwege de drukte die er op dit moment is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Is dat normaal?

Heb de blockchain app gedownload voor mijn gsm, maar die geeft nu al zoveel foutmeldingen in 10 minuten dat ik daar al geen vertrouwen meer in heb :P
Klopt, je kan wel via btcdirect.eu BTC kopen. Let wel op dat je met kleine bedragen ook nog fees moet betalen waardoor het soms te weinig wordt om weer om te wisselen naar euro/dollar/etc. (Maar dan heb ik het over echt kleine bedragen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:17
Ik heb mijzelf 5-12-2013 voor €10 aan bitcoin (0.01084220 btc) cadeau gedaan ;)
Puur voor de fun, en kijken wat het bracht.
Binnen no-time gekelderd naar de €3/€4...
Op het moment is dit €142 geworden.
Natuurlijk denk ik nu achteraf "had ik maar meer ingelegd".
Maar nu is het in principe maar zo'n klein bedrag wat ik kan verliezen dat ik besloten heb er helemaal niks mee te doen en we zien wel waar het schip strand.

Vooral leuk om het een beetje te volgen, en toch geen zin om er teveel tijd in te steken ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43

Is dat normaal?

Bedoel je bitonic.nl? Ze leggen hier uit waarom dat zo is. Grote toestroom van nieuwe klanten enz. Waarschijnlijk speelt de hogere fee tegenwoordig ook een rol. Je wil natuurlijk niet voor 10 euro aan BTC kopen en dan 5 euro aan fee betalen. Ik weet niet of je de topic startpost al hebt gelezen maar daar staat heel veel info in over kopen en handelen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kwam deze tegen op twitter

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQbieMaU8AAsCuk.jpg:large

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Bobje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:38:
Wat doen jullie met jullie BTC's op bitfinex of bittrex ter voorkoming dat jullie portefeuille mee instort? Kan je je BTC even tijdelijk omruilen voor fiat geld wat dan online blijft staan? Zodat je ook direct weer kan instappen? Dat is mij net nog eventjes onduidelijk!
Dat is nou net de hele opzet van een exchange :). Enkel biedt Bittrex geen fiat aan, Bitfinex ken ik niet, dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb mogelijk wat doms gedaan. Ik had al een aantal maanden wat ether op een exchange (bitstamp) staan. Ik wilde eens mee doen aan een ICO (INS) en moest daarvoor wat ether richting de ICO sturen. Ik dacht de ETH direct vanaf bitstamp naar de ICO te sturen, maar daar stond de melding dat je die niet moest doen en dat je dit via een lokale wallet moest doen.

Ik heb toen de officiële ethereum wallet gedownload en ETH naar het adres van het main account gestuurd. Ik zie nu dat die wallet eerst moet syncen en nog 3.998.523 blocks te gaan heeft (lijkt ook stil te staan op dat aantal). Als ik hier op google vindt ik allerlei berichten dat dit nog dagen kan duren.

Volgens mij kan ik pas wat met de ETH die ik er heen heb gestuurd als het syncen klaar is, en dan is die ICO al voorbij. Zijn er nog opties hier wat aan te doen, of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Bitrush wat ETH gekocht. Echter duurt de verzending erg lang en ik zie dat je via de site ook nu niet meer kunt kopen. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
AtlonXP1800 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:35:
Volgens mij kan ik pas wat met de ETH die ik er heen heb gestuurd als het syncen klaar is, en dan is die ICO al voorbij. Zijn er nog opties hier wat aan te doen, of heb ik gewoon pech?
Kan je geen light wallet downloaden die Ethereum ondersteund, zoals Exodus, daar je key in restoren en zo je ETH claimen?

Een light wallet heeft niet de hele blockchain nodig om te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:41:
[...]

Kan je geen light wallet downloaden die Ethereum ondersteund, zoals Exodus, daar je key in restoren en zo je ETH claimen?

Een light wallet heeft niet de hele blockchain nodig om te werken.
Dank voor de tip! Wist niet dat dat zo makkelijk kon. Key gerestored bij MyEtherWallet (online wallet) en vervolgens de transactie richting de ICO gedaan. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Eindelijk een keer een positief , meer inzichtelijk bericht in de krant vandaag:
Elegante techniek zoekt bestemming
Blockchain is inmiddels overal, en er wordt nog steeds een hoop onzin over verkocht, merkt redacteur Rutger Betlem. Het wordt dat we de kansen van deze elegante techniek eens gaan benutten.

iStock
Als bestuurders van beursgenoteerde bedrijven over ingewikkelde en vooral prille technologie beginnen is het uitkijken geblazen. Dagelijks zoekt een van hen de media op met een boude uitspraak over blockchain.
Er gaat ook geen moment voorbij of een start-up meldt zich met de volgende briljante toepassing. Ze trekken als nomaden van investeerder naar investeerder met verhalen over hopeloos verouderde technologie die vandaag vervangen kan worden door X met een naadloze integratie met blockchain, bitcoin of in gemaskeerde termen 'een decentrale database'. Investeringsfondsen gaan volop mee in de 'hypecyle' en strooien lukraak met groeikapitaal. Hoe nuttig de bedachte toepassingen zijn, lijkt niemand zich af te vragen. Blockchain, de versleuteltechniek die we kennen van bitcoin, is overal.
Niet alleen professionele beleggers mengen zich in het domein. Ook steeds meer particulieren steken hun spaargeld in de crypto-wereld. Of het nou gaat om cryptomunten met een onduidelijke waarde of het investeren in een risicovolle cryptobeursgang. Tot en met bitcoinwisselautomaten in vechtsportwinkels aan toe, waarop de laatste koers is te zien. Waarschuwingen van toezichthouders over risico's, fraude, witwasserijn en ponzi-schema's ten spijt.
Er wordt veel onzin verkocht over blockchain, en dat is jammer. Want in de kern is het een elegante techniek waarvan nog niemand de mogelijkheden en kansen kan bevatten.
Microsoft oprichter Bill Gates zei ooit: 'We overschatten altijd de veranderingen die we de komende twee jaar verwachten en onderschatten de veranderingen voor de komende tien jaar.' Dat is direct ook een verklaring voor de wirwar van exotische bedrijven in het domein. Het zijn partijen die de blockchain inzetten als panacee, zonder na te denken of er niet een betere oplossing is. Het woord blockchain lijkt volledig losgezongen te zijn van de technische toepassingen.
En het zijn niet alleen de overenthousiaste techneuten met idealistische denkbeelden die de fantasie de vrije loop laten. IBM en UBS kondigden recent aan samen te werken aan een blockchainportemonnee om parkeerkosten af te rekenen, ondernemer Andre Ornish wil na jaren van onsuccesvolle dates een datingapp op de blockchain ontwikkelen en de bekende restaurantapp Munchee wil zijn reviews over de blockchain laten lopen.
'Vergelijk blockchain met internet in 1986. Niemand heeft nog enig idee van de mogelijkheden', zei blockchainexpert Vinay Gupta recent in Het Financieele Dagblad. Waar iedereen het wel over eens is, is dat de toepassing de potentie heeft om bestaande markten te ontwrichten.
Daarom is in deze markt het experiment noch het meegaan in de hype niet verkeerd. We doen ervaring op en iedereen weet dat de oplossingen waar blockchain geen echte toegevoegde waarde heeft de komende jaren zullen verdwijnen.
Onder de radar van toezicht
Beleggen in cryptomunten neemt een vlucht in Nederland. Op basis van een steekproef berekent Kantar TNS dat op dit moment zo'n 135.000 huishoudens een vorm van cryptovaluta bezitten. Dat is twee keer zo veel als een jaar geleden. De AFM waarschuwt voor de risico's van cryptovaluta's, maar houdt geen toezicht omdat de producten niet vallen onder de Wet op het financieel toezicht. Beleggingsinstellingen die cryptomunten aanbieden, kunnen overigs wel op toezicht rekenen.

Wat we overhouden zijn technologieën die de tussenpersoon vervangen. Het gaat hierbij niet over veelgenoemde oplossingen zoals het notariaat, de makelaardij of het kadaster, maar eerder over oplossingen tussen partijen die elkaar al kennen en een bepaalde mate van vertrouwen hebben. Blockchain helpt de handelsband te versterken, papier te verminderen, vertrouwen en efficiëntie te verhogen en fraude uit te bannen.
Juist gecentraliseerde oplossingen lijken kansrijk. Het is niet voor niets dat vervoerders, banken, verzekeraars en overheden elkaar opzoeken om tot een blockchain-standaard te komen. Het anarchistische karakter van cryptomunten, die juist ontwikkeld zijn om decentraal te functioneren, is geen houdbaar model in het gereguleerde transactieverkeer.
Recent zagen we bijvoorbeeld een groep van vijftien verzekeraars, waaronder Aegon en Achmea, die samenwerken om blockchain in te kunnen inzetten voor herverzekeringsproducten. ING werkt samen met grondstoffenhandelaar Mercuria aan een blockchainstandaard voor internationale handel. En ABN Amro doet experimenten met de letter of credit.
Zolang we ons beseffen dat blockchain een middel is en geen oplossing kunnen er mooie dingen ontstaan.
Bron: https://fd.nl/morgen/1219...techniek-zoekt-bestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

MaD_co schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:02:
Ik heb mijzelf 5-12-2013 voor €10 aan bitcoin (0.01084220 btc) cadeau gedaan ;)
Puur voor de fun, en kijken wat het bracht.
Binnen no-time gekelderd naar de €3/€4...
Op het moment is dit €142 geworden.
Natuurlijk denk ik nu achteraf "had ik maar meer ingelegd".
Maar nu is het in principe maar zo'n klein bedrag wat ik kan verliezen dat ik besloten heb er helemaal niks mee te doen en we zien wel waar het schip strand.

Vooral leuk om het een beetje te volgen, en toch geen zin om er teveel tijd in te steken ;)
Ach, in 12-2013 had ik voor de lol 0,1 BTC voor 60€ gekocht via bitonic, offline wallet gemaakt op een USB-stick, beetje lopen kloten met een vage alt-coin, een tijdje niks mee gedaan en uiteindelijk ergens in 06-2014 0.1 BTC verkocht voor 32€ :+ Dat deze 0.1 BTC 3 jaar later ruim €1300,- waard is (op bitonic) zie ik maar als leergeld :+

Die USB-stick kan ik overigens ook nergens meer vinden :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:56
Eindelijk de Ethereum wallet geïnstalleerd. Volgende stap is dan ook om ETH aan te schaffen. Heeft iemand tips waar je kan uitzoeken welke plek dat het best te doen is?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Beneveerg schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:55:
Eindelijk de Ethereum wallet geïnstalleerd. Volgende stap is dan ook om ETH aan te schaffen. Heeft iemand tips waar je kan uitzoeken welke plek dat het best te doen is?
Kijk hier eens: https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/#markets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
De miners verwerken elke 10 minuten transacties in een block. Maar wat weerhoudt hen er van de transacties in dat block wat zij minen niet aan te passen? Daar is vast iets tegen bedacht, maar ik kan die informatie niet vinden. Iemand die het wel weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
GrazendeKoe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:38:
De miners verwerken elke 10 minuten transacties in een block. Maar wat weerhoudt hen er van de transacties in dat block wat zij minen niet aan te passen? Daar is vast iets tegen bedacht, maar ik kan die informatie niet vinden. Iemand die het wel weet? :)
Niets... dat is een fork :-).
Meerdere miners verwerken dezelfde transacties... 50%+1 uitkomsten is het correcte dacht ik. (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb de ledger nano S met btc en xrp. XRP's koop ik door BTC's aan te schaffen via bitonic/btcdirect en dan te verhandelen op bittrex naar XRP. Is er niet een voordeligere manier ? Kan je op bittrex zelf geld storten zodat je daar gelijk btc's kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Heel exact weet ik het niet, maar het komt erop neer dat de miner die de oplossing heeft gevonden zowel de hash als de nonce (de oplossing/proof of work) broadcast. Andere miners kunnen hun versie van het block verifiëren door de hash te berekenen van het block + de nonce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Een block is "af" als de miner de bijbehorende cryptografische puzzel heeft opgelost. Dit kost het hele network samen gemiddeld 10 minuten. Maar de precieze aard van de puzzel hangt af van de transacties die in het block zitten. Verander iets aan de transacties en de puzzel verandert mee. Als een miner dus achteraf een block wil aanpassen, moet hij de aangepaste puzzel oplossen. In de tussentijd gaat de rest van het netwerk verder met voortbouwen aan de blockchain en gezien nodes altijd kiezen voor de langste geldige tak, betekent het dat tenzij de miner meer dan de helft van de rekenkracht van het netwerk bezit, hij niet een block kan aanpassen zonder onherroepelijk achter te gaan lopen op de rest van het netwerk.

Zie ook:
http://bitcoin.rannasha.net/?p=8
http://bitcoin.rannasha.net/?p=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
dennislangstraa schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:46:
Ik heb de ledger nano S met btc en xrp. XRP's koop ik door BTC's aan te schaffen via bitonic/btcdirect en dan te verhandelen op bittrex naar XRP. Is er niet een voordeligere manier ? Kan je op bittrex zelf geld storten zodat je daar gelijk btc's kan kopen ?
Dit is niet mogelijk op Bittrex maar wel op andere exchanges zoals Bitstamp en Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
Heb al meerdere malen geprobeerd om mijn bitcoins te verkopen vanaf mijn electrum wallet met behulp van bitonic, waarbij ik 0,0005 btc aan fee heb aangegeven. Elke keer blijft mijn transactie unconfirmed en annuleerd bitonic mijn transactie. Zal ik een hogere fee moeten aanhouden of wachten totdat het aantal onbevestigde transacties minder worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
HenkDeBatser schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:59:
Heb al meerdere malen geprobeerd om mijn bitcoins te verkopen vanaf mijn electrum wallet met behulp van bitonic, waarbij ik 0,0005 btc aan fee heb aangegeven. Elke keer blijft mijn transactie unconfirmed en annuleerd bitonic mijn transactie. Zal ik een hogere fee moeten aanhouden of wachten totdat het aantal onbevestigde transacties minder worden
Beide opties zijn mogelijk. In het weekend is het meestal een stuk rustiger op het netwerk, vooral op zondag.

Maar wat belangrijker is dan de absolute fee is de fee-per-byte, want dat bepaalt uiteindelijk hoe snel een transactie in een block terecht komt. Als je een hele grote transactie (in bytes) verstuurt, dan zul je meer fees moeten toevoegen. De grootte hangt af van het aantal inputs en outputs, waarbij inputs een stuk zwaarders zijn dan outputs. Als je in het verleden veel kleine beetjes bitcoin hebt ontvangen en die nu probeert door te sturen, dan kan dat een behoorlijk grote transactie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:54:
[...]

Dit is niet mogelijk op Bittrex maar wel op andere exchanges zoals Bitstamp en Kraken.
maar als ik ripples om laat zetten in euro's op bitstamp is de fee toch vrij groot ? Is het dan niet voordeliger om dat via litebit te verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
dennislangstraa schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:21:
[...]

maar als ik ripples om laat zetten in euro's op bitstamp is de fee toch vrij groot ? Is het dan niet voordeliger om dat via litebit te verkopen ?
Fee van zo'n transactie is 0.25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:54
Mensen die misschien kunnen schatten wanneer mijn transactie: 6c583876c106d31b9b9ff83fe1c4a9971cb5cae7fe6e2eaa302cf00544fc78dd eindelijk op mijn wallet staat?
Het staat nu al ongeveer 22 uur op 0 confirmations en na wat googlen blijkt het dat er veel meer transacties nog niet confirmed worden. (220.000 ongeveer dacht ik)

Gaat over bitcoins ja

[ Voor 3% gewijzigd door kahraman11 op 08-12-2017 12:39 . Reden: vergeten coin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
kahraman11 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:34:
Mensen die misschien kunnen schatten wanneer mijn transactie: 6c583876c106d31b9b9ff83fe1c4a9971cb5cae7fe6e2eaa302cf00544fc78dd eindelijk op mijn wallet staat?
Het staat nu al ongeveer 22 uur op 0 confirmations en na wat googlen blijkt het dat er veel meer transacties nog niet confirmed worden. (220.000 ongeveer dacht ik)
Als je er niet bijzegt over welke coin dit gaat kunnen we vrij weinig. Ik vermoed bitcoin, maar blockchain.info weet er iig niets over.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Nu online
https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/
Je kan dit proberen. Weet niet of het helpt maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:44

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Gaat over bitcoins ja
Je transactie heeft een fee van 173 satoshi/byte.

Het lijkt er gezien de mempool op dat momenteel transacties met 300+ satoshi/byte snel verwerkt worden, alles daaronder staat in de wacht. Het zou nog wel eens lang kunnen duren voordat je transactie in een block terecht komt, afhankelijk van hoe druk het blijft.

Als je er haast bij hebt en je hebt de mogelijkheid zou je Replace-by-Fee kunnen proberen met een hogere fee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:36:
[...]

Als je er niet bijzegt over welke coin dit gaat kunnen we vrij weinig. Ik vermoed bitcoin, maar blockchain.info weet er iig niets over.
Ik kon hem ook niet vinden op bc.i, maar wel op blockchair.com (wat ik overigens een fijnere block explorer vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rox92 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:37:
[...]

https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/
Je kan dit proberen. Weet niet of het helpt maar wie weet.
Het voldoet iig aan de eisen van minimaal 100sat/B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:34:
Ik heb toch nog een vraag over het verkopen van coins.
Handels-topic, die kant op

Maar goed: Bitonic & co zijn "winkels" en die bepalen zelf welke prijs ze bieden, aan de hand van volatiliteit, kosten, gewenste winstmarge, enz... Dat heeft niets te maken met oplichting. Sowieso geeft vergelijken met GDAX een vertekend beeld, want GDAX loopt de laatste dagen nogal uit de pas met de rest van de wereld. Trekt vanzelf weer recht wanneer arbitrage-handelaren hun geld op de juiste plek hebben.

Scan van een ID insturen voor registratie op een exchange is standaard. Dit zijn exchanges verplicht om te eisen, omdat ze werken met Euro's en Dollars. Ze doen het niet voor de lol, de verificatie-eisen komen vanuit de overheid en de banken. Als je een online beleggingsrekening opent bij Binck of DeGiro is dat overigens niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:49:
[...]

Een block is "af" als de miner de bijbehorende cryptografische puzzel heeft opgelost. Dit kost het hele network samen gemiddeld 10 minuten. Maar de precieze aard van de puzzel hangt af van de transacties die in het block zitten. Verander iets aan de transacties en de puzzel verandert mee. Als een miner dus achteraf een block wil aanpassen, moet hij de aangepaste puzzel oplossen. In de tussentijd gaat de rest van het netwerk verder met voortbouwen aan de blockchain en gezien nodes altijd kiezen voor de langste geldige tak, betekent het dat tenzij de miner meer dan de helft van de rekenkracht van het netwerk bezit, hij niet een block kan aanpassen zonder onherroepelijk achter te gaan lopen op de rest van het netwerk.

Zie ook:
http://bitcoin.rannasha.net/?p=8
http://bitcoin.rannasha.net/?p=23
Poeh aardige teksten die jij daar schrijft. Die ga ik nog een paar keer lezen de komende week. Ik begrijp dat miners de tx hashes in een block dankzij cryptografische versleuteling niet kan wijzigen.

Dus de miners kiezen 'samen' welke transcties er in het eerstvolgende block komen (die met hoogste fees). Zodra alle tx hashes in het block zitten zijn de bekende gegevens: blockhead, data, prev. hash en blockhash. De nonce is het onbekende gegeven dat de miners berekenen. Formule: blockhead + ? + data + prev. hash = hash. Hier is het vraagteken de nonce.

En waar het me dan om ging: de nodes komen echt pas aan de orde zodra het block gemined is? Die nodes controleren niet welke transacties/tx hashes door de miners opgenomen worden nog vóór het minen van het block begint?

Denk je er aardig wat van te weten, maar weet je er eigenlijk nog niks van.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
daupie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:25:
[...]

Klopt, je kan wel via btcdirect.eu BTC kopen. Let wel op dat je met kleine bedragen ook nog fees moet betalen waardoor het soms te weinig wordt om weer om te wisselen naar euro/dollar/etc. (Maar dan heb ik het over echt kleine bedragen)
Hmm ja ik wil voor €50 kopen, dan betaal ik €51,50 en uiteindelijk houd ik voor ong. €40 aan bitcoins ovet na alle fees...
Denk dat ik een bekende vraag om wat rechtstreeks over te nemen....
Ik wil gewoon "meedoen", kijken waar alle ophef over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
metallicattim schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:21:
[...]

Hmm ja ik wil voor €50 kopen, dan betaal ik €51,50 en uiteindelijk houd ik voor ong. €40 aan bitcoins ovet na alle fees...
In mijn omgeving raad ik iedereen aan om toch eerst met een klein bedrag te oefenen, het makkelijkste is dit te kopen bij zoiets als bitonic. Ja, de kosten zijn in verhouding met het bedrag groot, maar stel je maar eens voor dat je meteen voor 1000 EUR koopt en dan nog moet gaan uitzoeken hoe een wallet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
metallicattim schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:21:
[...]

Je kan ook via Cryptopay een beetje ermee spelen. Daar zijn de fees over het algemeen laag omdat je van euro naar BTC en andersom geen fees betaald, alleen de kosten voor de exchange. Kan ook met wat minder geld (ik ken iemand die doet mee met een tientje, gewoon voor de fun ;) )
CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:25:
[...]

In mijn omgeving raad ik iedereen aan om toch eerst met een klein bedrag te oefenen, het makkelijkste is dit te kopen bij zoiets als bitonic. Ja, de kosten zijn in verhouding met het bedrag groot, maar stel je maar eens voor dat je meteen voor 1000 EUR koopt en dan nog moet gaan uitzoeken hoe een wallet werkt :)
Goed idee, raad ik ook iedereen aan, dat kan nu tijdelijk niet omdat je minimaal voor tweehonderd Euro moet kopen bij Bitonic.

[ Voor 30% gewijzigd door Yeebo op 08-12-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Yeebo op 08-12-2017 13:27 . Reden: Samen met ander bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:26:
[...]

Goed idee, raad ik ook iedereen aan, dat kan nu tijdelijk niet omdat je minimaal voor tweehonderd Euro moet kopen bij Bitonic.
Juist.

Ik verwacht wel dat na het weekend de storm wat zal gaan liggen en dat ze terug naar die lagere bedragen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
GrazendeKoe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:19:
[...]

En waar het me dan om ging: de nodes komen echt pas aan de orde zodra het block gemined is? Die nodes controleren niet welke transacties/tx hashes door de miners opgenomen worden nog vóór het minen van het block begint?
Nodes controleren eerst onbevestigde, nieuwe transacties voordat ze die doorsturen. Miners zijn afhankelijk van andere nodes om de transacties binnen te krijgen. Daarnaast controleren de nodes ook de blocks die miners leveren. Een goede verbinding met veel nodes is dus belangrijk voor miners.

Daarnaast hebben miners een eigen onderling netwerk, het FIBRE netwerk. Dit is een invite-only netwerk voor low-latency verbindingen tussen grote miners en andere belangrijke nodes. Dit fungeert als een soort backbone. Toegang tot FIBRE is beperkt en het is een gecentraliseerd iets, maar het is niet nodig voor het goed functioneren van Bitcoin, gezien alle verkeer ook over het gewone p2p netwerk kan. FIBRE zorgt enkel voor extra efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:36:
[...]

Nodes controleren eerst onbevestigde, nieuwe transacties voordat ze die doorsturen. Miners zijn afhankelijk van andere nodes om de transacties binnen te krijgen. Daarnaast controleren de nodes ook de blocks die miners leveren. Een goede verbinding met veel nodes is dus belangrijk voor miners.

Daarnaast hebben miners een eigen onderling netwerk, het FIBRE netwerk. Dit is een invite-only netwerk voor low-latency verbindingen tussen grote miners en andere belangrijke nodes. Dit fungeert als een soort backbone. Toegang tot FIBRE is beperkt en het is een gecentraliseerd iets, maar het is niet nodig voor het goed functioneren van Bitcoin, gezien alle verkeer ook over het gewone p2p netwerk kan. FIBRE zorgt enkel voor extra efficientie.
Nice thanks. Die schakel kende ik tot op heden dus nog niet. Nu klinkt het logisch. De onbevestigde transacties gaan door de nodes richting de miners en vervolgens weer naar nodes. Dan kan een miner niet met de transacties in de blocks rommelen want dat zien de nodes dan natuurlijk :)

Mooi systeem dat blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daarom is het ook belangrijk dat er zoveel mogelijk nodes draaien, ik ben zelf ook aan het kijken om een full node te gaan draaien op een Raspberry Pi. Iemand toevallig nog een goede recente installatie-guide daarvoor?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:38:
Gisteren bij Bitrush wat ETH gekocht. Echter duurt de verzending erg lang en ik zie dat je via de site ook nu niet meer kunt kopen. Komt dit vaker voor?
Zelfde probleem. Heb er BTC en ETH gekocht gisteren. Niets meer vernomen en geen reactie op mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb enkele weken geleden voor een paar tientjes bitcoins gekocht bij btc dirrect en deze naar mijn wallet op mij laptop laten sturen (Electrum).
Na enkele dagen heb ik alle bitcoins naar binance gestuurd en heb van deze bitcoins IOAT gekocht.
Gewoon om een beetje mee te experimenteren.
Stel ik wil er nu of in de toekomst wat uithalen, hoe kan ik dit dan het beste doen.
Eerst van IOATA naar bitcoin om ze vervolgens via mijn wallet bij bijv. BTC Direct te verkopen of zijn er andere methodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
schuurman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:57:
Ik heb enkele weken geleden voor een paar tientjes bitcoins gekocht bij btc dirrect en deze naar mijn wallet op mij laptop laten sturen (Electrum).
Na enkele dagen heb ik alle bitcoins naar binance gestuurd en heb van deze bitcoins IOAT gekocht.
Gewoon om een beetje mee te experimenteren.
Stel ik wil er nu of in de toekomst wat uithalen, hoe kan ik dit dan het beste doen.
Eerst van IOATA naar bitcoin om ze vervolgens via mijn wallet bij bijv. BTC Direct te verkopen of zijn er andere methodes?
Er bestaan exchanges die SEPA withdrawals aanbieden, voorbeeld daarvan is Bitstamp.

Zo kan je verkopen in EUR en die centjes laten storten op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
RobbieB schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:59:
[...]

Als er een crisis is, is de zorg niet zozeer dat de overheid niet aan je centen komt, maar dat je bv. hyperinflatie/deflatie krijgt waardoor de euro geen zak meer waard is. Dat zou een reden kunnen zijn om je geld naar BTC te zetten, maar met de huidige volatiliteit is ook niet te zeggen wat daarmee gebeurd ten tijde van een crisis.

Wat dat betreft staat je geld veiliger op een bank dan op een Exchange. Als er iets met die bank gebeurt ben je tot €100.000 verzekerd door diezelfde overheid waar jij je zorgen over maakt. Als er op een Exchange (of mining platform *kuch* NiceHash) iets fout gaat, ben je nergens van verzekerd...
Bestaat ook zoiets als een offline wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Sanalologo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:00:
[...]

Bestaat ook zoiets als een offline wallet.
En wat doe je dan met je crypto currency als de overheid het gebruik er van verbied tijdens een crisis? Leuk je hebt 10 Btc, maar je kan er geen eten mee kopen en niet je huur mee betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:08
chrisO schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:03:
[...]

En wat doe je dan met je crypto currency als de overheid het gebruik er van verbied tijdens een crisis? Leuk je hebt 10 Btc, maar je kan er geen eten mee kopen en niet je huur mee betalen...
Traden met de "dealer" op de hoek die je er contant voor betaald.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
De Ethereum-wallet , gebruiken meer mensen deze?
Ben hem nu aan het installeren. Maar dat duurt me een partij lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Bonsaiboom schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:00:
[...]

Cryptocurrency is nog steeds in zijn kinderschoenen, en als er weer een financiele crisis is, kan het net zo goed en hard verboden worden om te bezitten. Dat is met goud immers ook gebeurd in de VS ten tijde van de crisis.
Ik wens de staat veel succes met bewijzen dat je cryptocurrency in je bezit hebt in je offline wallet. Ze kunnen het wel verbieden tijdens een crisis, maar zolang je niet van of naar fiatgeld gaat, valt er niet te traceren of en hoeveel cryptocurrency je hebt. En al helemaal niet als je alleen een seed bewaard en zelfs je wallet verwijderd.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
chrisO schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:03:
[...]

als je geen eten meer kan kopen of huur betalen omdat je ooit btc niet meer kan inwisselen dan heb je toch echt verkeerde keuzes gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Tommie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:15:
[...]

Er gaan ook continu BtC verloren van mensen die het op een stick zetten en verliezen of hun codes vergeten. Men schat dat 20-30% van de BtC al "verloren" is.
Ik heb in de begintijden flink gemined (CPU en later GPU) en die wallets staan ergens op een USB stick die ik na 3 keer het huis overhoop gegooid te hebben niet terug kan vinden.

Tegenwoordig ASIC mining (BTC) en nog een paar GPUs die ETH toveren.

Handelen gaat slecht op het moment; via litebit.eu duurde het een dag voor ik uitbetaald werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 08-12-2017 14:08 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:35
Ballebek schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb in de begintijden flink gemined (CPU en later GPU) en die wallets staan ergens op een USB stick die ik na 3 keer het huis overhoop gegooid te hebben niet terug kan vinden.
Bekend verhaal, ik ken iemand die de Wallet met 6 BTC nog wel heeft, maar de Private Key niet meer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
Ballebek schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:07:
[...]

Hopen dat die USB stick qua data intact blijft en je hem terug gaat vinden als je ooit verhuist of verbouwt.
Dan is het toch een leuk kadootje.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Morelleth schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:09:
[...]

Hopen dat die USB stick qua data intact blijft en je hem terug gaat vinden als je ooit verhuist of verbouwt.
mogelijk ligt hij onder de kerstboom _/-\o_

ja usb sticks of externe hdds met wallets, keys, wachtwoorden etc moet je altijd op 1 plek neerleggen of meerdere kopien. die moet je niet zomaar ergens laten rondslingeren anders gebeurd helaas zoiets als dit geval :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Met een crisis is het voordeel van crypto dat de banken/overheid er niet gelijk aan kunnen komen zoals b.v. bevriezen van bankrekening / beperken opname wel kan. De verzekering is een wassen neus, als het financiele systeem zo ver heen is zal men wel een excuus vinden om niet uit te betalen.

Een ander voordeel is dat je relatief makkelijk je vermogen naar een ander land mee kan nemen. Als je slim bent een land waar geen crisis is. Met voldoende vermogen zou je zelfs op sommige bestemmingen in aanmerking voor een paspoort kunnen komen (maar dan moet je wel ongeveer miljonair zijn).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
nemesis2212 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:12:
[...]

ja usb sticks of externe hdds met wallets, keys, wachtwoorden etc moet je altijd op 1 plek neerleggen of meerdere kopien. die moet je niet zomaar ergens laten rondslingeren anders gebeurd helaas zoiets als dit geval :F
Altijd één of meerdere kopieën. Zelfs al ruim je de USB stick of HDD nog zo netjes op, hardware kan falen. Je wallet zou nooit maar op 1 plek moeten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Morelleth schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:09:
[...]
We beginnen 1 februari met het hele huis strippen dus ik heb nog hoop...
nemesis2212 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:12:
[...]
Ze waren vroegah geen kloot waard, meer van "als het ooit nog een paar euro waard is is het lache".
Ik was allang blij dat ik een VPSje voor een stapel BTC had.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Rannasha schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:14:
[...]

Altijd één of meerdere kopieën. Zelfs al ruim je de USB stick of HDD nog zo netjes op, hardware kan falen. Je wallet zou nooit maar op 1 plek moeten bestaan.
Mocht je ooit tijd over hebben, dan denk ik dat er veel behoefte is aan een "Hoe bewaar ik mijn cryptomunten het beste; van flexibel tot meest veilig". Denk dat momenteel 75% van de markt zomaar eens alles op beurzen heeft staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Rookert25 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:16:
[...]

Mocht je ooit tijd over hebben, dan denk ik dat er veel behoefte is aan een "Hoe bewaar ik mijn cryptomunten het beste; van flexibel tot meest veilig". Denk dat momenteel 75% van de markt zomaar eens alles op beurzen heeft staan. :)
In het verlengde, is het mogelijk om van elke munt een paper wallet te maken?

Het leek mij een leuk hobby projectje om een stuk of 10 alts te kiezen, deze allemaal op een eigen goedkope USB van 1gb te zetten, en dan de USB's in een mooi lijstje/mapje/doosje voor een paar jaar opbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:57:
[...]

Zelfde probleem. Heb er BTC en ETH gekocht gisteren. Niets meer vernomen en geen reactie op mail.
bij mij inmiddels wel binnen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wacht ik rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
thunder8 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:06:
[...]

Ik wens de staat veel succes met bewijzen dat je cryptocurrency in je bezit hebt in je offline wallet. Ze kunnen het wel verbieden tijdens een crisis, maar zolang je niet van of naar fiatgeld gaat, valt er niet te traceren of en hoeveel cryptocurrency je hebt. En al helemaal niet als je alleen een seed bewaard en zelfs je wallet verwijderd.
En dat is de lol hiervan - BTC is waardeloos offline en heeft alleen waarde met de gratie van het bestaan van het netwerk. Als je een paper wallet heb, met een mooie erbij gemaakte private key zal de tegenpartij toch moeten checken of er op dat adres genoeg staat, waarvoor hij weer toegang moet hebben tot de blockchain van dat moment.

Vandaar - het hele verhaal digitaal goud, neemt net zo goed de nadelen van digitaal goud met zich mee. Wat kennis van de geschiedenis van goud ten tijde van crises is daarin dus ook belangrijk. Neemt niet weg dat ik ook long BTC ben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Theniers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:20:
Het leek mij een leuk hobby projectje om een stuk of 10 alts te kiezen, deze allemaal op een eigen goedkope USB van 1gb te zetten, en dan de USB's in een mooi lijstje/mapje/doosje voor een paar jaar opbergen.
En jezelf voor je kop slaan als die goedkope sticks over een aantal jaar niet meer uit te lezen zijn? |:(
Zo duur zijn een beetje kwaliteitssticks niet toch?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 22:05
Theniers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:20:
[...]

In het verlengde, is het mogelijk om van elke munt een paper wallet te maken?

Maak er dan wel 3 en bewaar die op verschillende plekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Crypts schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:22:
[...]

En jezelf voor je kop slaan als die goedkope sticks over een aantal jaar niet meer uit te lezen zijn? |:(
Zo duur zijn een beetje kwaliteitssticks niet toch?
Ik heb al gezocht, op electronica sites zie ik ze niet onder de 12 euro, en als je bulk afneemt is het ook niet meer te doen.

Kan ze natuurlijk allemaal op 1 stick pleuren maar ik wil zoiets maar dan gevuld met stickjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Had deze nog niet voorbij zien komen. Presentatie van Harm van den Brink bij TU Delft over IOTA:
YouTube: Blockchaingers Tech Deep Dive Talks by Harm van den Brink at TU Delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Even een suffe vraag. Ben bezig m'n Ledger Nano S in te stellen. Wat is handig als ik nu een Bitcoin Wallet maak? Een wallet met een Segwit adres of heeft dit ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dangerpaki schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:47:
Even een suffe vraag. Ben bezig m'n Ledger Nano S in te stellen. Wat is handig als ik nu een Bitcoin Wallet maak? Een wallet met een Segwit adres of heeft dit ook nadelen?
Als je met een nieuwe Ledger begint, dan altijd voor SegWit kiezen. Transacties versturen vanaf een SegWit adres is goedkoper. Verder is er volledige compatibiliteit tussen SegWit adressen en "Legacy" adressen, dus je hoeft je geen zorgen te maken over beperkingen van de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
@Rannasha
Thanks voor je snelle antwoord. Zelfde geldt dan denk ik ook voor LiteCoin?

In ieder geval hier klaar om bij een dip iets te kopen en te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dangerpaki schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:02:
@Rannasha
Thanks voor je snelle antwoord. Zelfde geldt dan denk ik ook voor LiteCoin?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
- Verkeerde topic, en voldoet niet aan de regels van het juiste topic -

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2017 15:23 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rookert25 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier toevallig een artikel over geschreven: https://coindance.nl/bewaar-seeds-private-keys-veilig/.

Persoonlijk doe ik het op deze manier en volgens mij is dit ook een goede manier. Feedback is uiteraard altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
GrazendeKoe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb hier toevallig een artikel over geschreven: https://coindance.nl/bewaar-seeds-private-keys-veilig/.

Persoonlijk doe ik het op deze manier en volgens mij is dit ook een goede manier. Feedback is uiteraard altijd welkom.
Dank! Ga ernaar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler 2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb ergens gehoord dat er per seconde maar 7 bitcointransacties verricht kunnen worden. Klopt dat? Ik denk namelijk dat met een toename van het succes de mogelijkheid om de bitcoin toe te passen als betaalmiddel sterk afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

GrazendeKoe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:44:
[...]

Kijk ook eens naar https://glacierprotocol.org/
Dat is een open source protocol (in ontwikkeling) wat ernaar streeft om keys op de meest veilige manier te bewaren in cold storage. Zwaar overkill voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker (want het vergt ook investeringen in apparatuur en bijv. kluishuur), maar het kan geen kwaad kennis te nemen van de gedachte achter de verschillende principes en stappen.

Rechtstreekse link naar de pdf: https://glacierprotocol.o...cument%20v0.91%20Beta.pdf

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
wheeler 2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:32:
Ik heb ergens gehoord dat er per seconde maar 7 bitcointransacties verricht kunnen worden. Klopt dat? Ik denk namelijk dat met een toename van het succes de mogelijkheid om de bitcoin toe te passen als betaalmiddel sterk afneemt.
Dat klopt. Hier bestaan 2 antwoorden op:
  1. Tegen de tijd dat Bitcoin een echt betaalmiddel is geworden zijn er zulke verbeteringen aangebracht zodat er veel meer transacties per seconde mogelijk zijn (alhoewel verwacht wordt dat de capaciteit van een Visa of PayPal nooit gehaald gaat worden)
  2. Dit zal nooit veel hoger worden dan 20-30 per seconde. Bitcoin zal daarom niet als betaalmiddel worden gebruikt maar eerder als een soort van digitaal goud, met andere woorden wel waarde hebben maar niet in transacties op het laagste niveau gebruikt worden.
De capaciteit is slechts één ding. Wat er ook nog speelt zijn de transactiekosten, die steeds maar hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

CorvusGS schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:10:
[...]

1. Tegen de tijd dat Bitcoin een echt betaalmiddel is geworden zijn er zulke verbeteringen aangebracht zodat er veel meer transacties per seconde mogelijk zijn (alhoewel verwacht wordt dat de capaciteit van een Visa of PayPal nooit gehaald gaat worden)
  2. Dit zal nooit veel hoger worden dan 20-30 per seconde. Bitcoin zal daarom niet als betaalmiddel worden gebruikt maar eerder als een soort van digitaal goud, met andere woorden wel waarde hebben maar niet in transacties op het laagste niveau gebruikt worden.
De capaciteit is slechts één ding. Wat er ook nog speelt zijn de transactiekosten, die steeds maar hoger worden.
Daarop haakt IOTA goed in. Wellicht een idee om daarnaar ook te kijken.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Laatst online: 22-08 12:03
Ik heb ongeveer 47 uur geleden mijn bitcoins proberen te verkopen aan Bitonic, via mijn multibit wallet. Door een foutje (geen rekening gehouden met de fee), heeft Bitonic de verkooporder geannuleerd. Echter staat de transactie na bijna 2 dagen nog steeds op unconfirmed en heb ik 0 bitcoins in mijn wallet.

Na anderhalf dag wachten vroeg ik me af hoelang ik nog moest wachten, en ben ik gaan zoeken. Ik kwam allerlei dingen tegen waaronder de 'Herstart blockchain en transacties'-optie in Multibit. Deze heb ik vanmorgen gestart en na uren was hij klaar, maar nog steeds 0 bitcoins in mijn wallet. Wallet afgesloten en opnieuw opgestart, en vervolgens ging hij meteen weer opnieuw syncen. Ook dat duurde weer uren.
Uurtje geleden was hij eindelijk klaar, maar nog steeds 0 bitcoins.

Iemand tips? Vooral met de huidige bitcoin-koers wil je toch een klein beetje snel kunnen schakelen en niet dagen moeten wachten op een transactie goedkeuring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:06
https://multibit.org/

Multibit wordt niet meer geupdate. Heb je bitonic proberen
te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
bonav schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:21:
https://multibit.org/

Multibit wordt niet meer geupdate. Heb je bitonic proberen
te bereiken?
Ja, gisteren contact met ze opgenomen, maar daar konden ze me alleen vertellen dat het druk was op het netwerk waardoor het langer kon duren.

Verder heb ik ook de handleiding gevolgd om Multibit over te zetten naar Electrum (staat beschreven op hun website) maar mijn geëxporteerde private keys krijg ik op geen mogelijkheid geïmporteerd in Electrum. Dus ook geen succes daar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:06
Kun je de transactie terugvinden op de blockchain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Yes, hij staat er als 'Unconfirmed transaction', sinds 2017-12-06 20:02:46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Lees je even in in Lightning network dat eraan zit te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Wolf3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:31:
Yes, hij staat er als 'Unconfirmed transaction', sinds 2017-12-06 20:02:46.
Je moet dan toch wachten tot hij, of binnenkomt bij Bitonic en wordt teruggestort, of hij eruit wordt gegooid en teruggaat naar je wallet (kan tot twee weken duren).

Ik heb ook ergens eens gelezen dat het mogelijk is om extra fee erachteraan te sturen, ik heb hier verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:33:
[...]

Je moet dan toch wachten tot hij, of binnenkomt bij Bitonic en wordt teruggestort, of hij eruit wordt gegooid en teruggaat naar je wallet (kan tot twee weken duren).

Ik heb ook ergens eens gelezen dat het mogelijk is om extra fee erachteraan te sturen, ik heb hier verder geen ervaring mee.
Bij Bitonic kreeg ik na een paar uur al de melding 'Uw verkooporder is geannuleerd: niets ontvangen.'
Een leerzaam moment als het inderdaad twee weken kan duren. Dan wordt het sinterklaascadeau aan mezelf een kerstcadeau ben ik bang.... :P Of als ik pech heb en de bitcoin in de tussentijd zakt: geen cadeau! :'(

Extra fee er achteraan had ik ook ergens gelezen, maar snapte het niet helemaal. Ook is Multibit (het werd altijd overal aangeraden) niet echt flexibel qua mogelijkheden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Wolf3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:42:
[...]

Bij Bitonic kreeg ik na een paar uur al de melding 'Uw verkooporder is geannuleerd: niets ontvangen.'
Een leerzaam moment als het inderdaad twee weken kan duren. Dan wordt het sinterklaascadeau aan mezelf een kerstcadeau ben ik bang.... :P Of als ik pech heb en de bitcoin in de tussentijd zakt: geen cadeau! :'(

Extra fee er achteraan had ik ook ergens gelezen, maar snapte het niet helemaal. Ook is Multibit (het werd altijd overal aangeraden) niet echt flexibel qua mogelijkheden helaas.
Tot twee weken hé, hij kan ook bijvoorbeeld morgen bevestigd worden als het iets rustiger wordt op het netwerk.

Mocht je een offline wallet willen kan ik je Electrum aanraden, bij een online wallet Block chain.info (is ook makkelijk met traden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:46:
[...]
Tot twee weken hé, hij kan ook morgen bevestigd worden als het iets rustiger wordt op het netwerk.
Waarom zou het morgen rustiger worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:49:
[...]

Ik bedoelde het als voorbeeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:46:
[...]
Mocht je een offline wallet willen kan ik je Electrum aanraden, bij een online wallet Block chain.info (is ook makkelijk met traden).
Zoals ik iets hierboven schreef had ik Electrum geprobeerd en het filmpje om de boel over te zetten stap voor stap gevolgd. Kan niet missen zou je denken....
Maar bij de laatste stap, nadat ik de private key heb geplakt en op NEXT wil klikken, is de Next-knop inactief en kom ik niet voorbij de laatste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:50:
[...]

Ik bedoelde het als voorbeeld :*)
Ah, ik dacht dat je iets wist wat ik niet wist :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:49:
[...]

Over het algemeen is het transactie-volume lager in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Wolf3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:55:
[...]

Zoals ik iets hierboven schreef had ik Electrum geprobeerd en het filmpje om de boel over te zetten stap voor stap gevolgd. Kan niet missen zou je denken....
Maar bij de laatste stap, nadat ik de private key heb geplakt en op NEXT wil klikken, is de Next-knop inactief en kom ik niet voorbij de laatste stap.
Ah, ik heb persoonlijk het probleem niet... Als je PC het aankan zou je de applicatie die te downloaden is op bitcoin.org kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:00:
[...]

Ah, ik heb persoonlijk het probleem niet... Als je PC het aantal kan zou je de applicatie die te downloaden is op bitcoin.org kunnen proberen.
Mijn PC het aantal kan? En welke applicatie? Ik snap je niet helemaal .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Wolf3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:16:
[...]

Mijn PC het aantal kan? En welke applicatie? Ik snap je niet helemaal .... :)
Deze: https://bitcoin.org/en/wallets/desktop/windows/bitcoincore/

Maar je moet dan wel de gehele blockchain downloaden (meer dan 145 GB groot), dus als je op een laptopje met een 120GB SSD zit gaat dat niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Hoelang kan het duren voordat een order verzonden vanaf Bitrush in mijn wallet staat? Hij is tot op heden ook nog niet te vinden in de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
daupie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:18:
[...]

Deze: https://bitcoin.org/en/wallets/desktop/windows/bitcoincore/

Maar je moet dan wel de gehele blockchain downloaden (meer dan 145 GB groot), dus als je op een laptopje met een 120GB SSD zit gaat dat niet lukken ;)
Ah! Zo :P Iets meer ruimte heb ik wel, maar op mijn laptop niet genoeg voor de gehele blockchain inderdaad. Wat is verder het voordeel daarvan t.o.v. de standaard wallets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Wolf3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:46:
[...]

Ah! Zo :P Iets meer ruimte heb ik wel, maar op mijn laptop niet genoeg voor de gehele blockchain inderdaad. Wat is verder het voordeel daarvan t.o.v. de standaard wallets?
oOo, bij deze client heb je volledig zelf de controle, ook fees etc. En je bouwt mee aan de backbone van het Bitcoin netwerk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GoEV6 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:30:
Hoelang kan het duren voordat een order verzonden vanaf Bitrush in mijn wallet staat? Hij is tot op heden ook nog niet te vinden in de blockchain.
Ze zijn achterstallige orders aan het verwerken dus kan wel even duren. Op hun website staat het volgende:

Wij hebben onlangs veel nieuwe cryptocurrency enthousiastelingen welkom mogen heten op Bitrush.nl. Tijdelijk hebben wij het aanmaken van nieuwe orders stopgezet. Wij zullen later vandaag weer online zijn wanneer de achterstand is weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
[...]

Wat je hier zegt klopt in theorie wel. Onchain transacties schalen zal nog wel een tijdje duren. Maar offchain schalen door middel van Lightning Network kan zorgen voor miljoenen, zo niet miljarden, transacties per seconde.

Ik zou het wel vet vinden als Bitcoin voor de channel van LN de Tangle van IOTA zou gaan gebruiken.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!