Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.362 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
MrBlueEyes schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:37:
[...]

Ow dat verklaart het. Ik dacht pas ergens in november.
Die fork in november (ik dacht de 17e) was Segwit2x, maar die ging niet door. Je ziet inmiddels door de forks de bestekla niet meer (net noemde iemand alweer Bitcoin Diamond, het moet niet gekker worden).

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
BTC gaat hard zeg. Na iedere stijging komt een daling toch? Ik ben pas begonnen met cryptocurrency en heb er al aardig wat inzitten maar ik wil wachten op een daling voor ik meer ga investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 23:09
Bonez0r schreef op zondag 26 november 2017 @ 05:34:
[...]

Die fork in november (ik dacht de 17e) was Segwit2x, maar die ging niet door. Je ziet inmiddels door de forks de bestekla niet meer (net noemde iemand alweer Bitcoin Diamond, het moet niet gekker worden).
Owja, ja BCD kreeg ik op Binance bijgeschreven.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 22:31

CR1992

Thor

Slux welke offline wallet gebruik jij?
Moet je belastingen betalen op het geen wat je terugboekt van kraken naar je rekening?
Ik heb nu ook een mooie winst op kraken staan en wou een deel uitcashen?
Kan iemand me hierbij wat uitleg geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16

orf

CR1992 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:40:
Moet je belastingen betalen op het geen wat je terugboekt van kraken naar je rekening?
Gewoon box3. Dus de waarde op 1 januari is bepalend voor de belasting die je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

aah stel je zet 5000 € op kraken en je maakt daar 12000 € van
waarvan je 7000 € hebt uitgecasht.
hoeveel moet je in box3 invullen en hoeveel belastingen betaal je daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 08:09
orf schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:47:
[...]

Gewoon box3. Dus de waarde op 1 januari is bepalend voor de belasting die je moet betalen.
De vraag is alleen wat de waarde is die je op moet geven. Welke waarde geldt?
Sowieso wisselt de waarde van een coin natuurlijk behoorlijk op 1 dag, daarnaast zijn sommige niet liquide. Dat wil zeggen stel je hebt 10 btc van een bepaalde coin maar er zijn maar buy orders voor 3btc. Wat is dan de waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CR1992 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:51:
Je geeft cryptocurrency op zoals je ook spaargeld opgeeft. Over de winst betaal je geen belasting. Wat je op Kraken hebt staan of wat je aan coins hebt op een andere manier geef je op onder box3. Wat je daarvoor betaald is makkelijk te vinden door even te zoeken op: Belasting op spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CR1992 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:40:
Nano ledger s

Je betaald geen belasting op wat je terug boekt, je moet alleen aan de belastingdienst opgeven wat je saldo is op 31dec en daar moet je de waarde van je crypto coins bij optellen.
Alles boven 25k betaal je belasting, als je even zoekt op het forum dan zijn er een paar die het heel duidelijk hebben uitgelegd.

Volgens mij gaat het binnenkort omhoog naar 30k.

Als je zulke bedragen winst heb dan is die 1.2% belasting peanuts en hoef je je ook geen zorgen te maken dat je boetes o.i.d. krijgt.(edit ook al is het geen winst het gaat om het totale vermogen)

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 26-11-2017 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

CR1992 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:51:
Hoeveel je uitcasht maakt niet uit. Je moet de waarde van je vermogen opgeven zoals dat op 1 januari is. Daar betaal je belasting over. Of je nu winst hebt gemaakt of niet. De belastingdienst rekent met een fictief rendement. Het maakt niet uit of je vermogen op je spaarrekening staat of dat je het in bitcoin hebt.

Er is een heffingsvrij vermogen. Zit je daaronder, dan hoef je geen belasting te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

Je moet je saldo van kraken doorgeven?
Dus in het ergste geval betaal je 1.2 % belastingen?
Ik had al schrik dat het tussen de 15 %en de 33 % zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CR1992 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:00:
Je moet je saldo van kraken doorgeven?
Dus in het ergste geval betaal je 1.2 % belastingen?
Ik had al schrik dat het tussen de 15 %en de 33 % zou zijn
Je moet de totale waarde van al je centjes en coins opgegeven en alles boven de 25k betaal je 1.2 over.
Dus als je 25100 euro hebt betaal je over 100 euro 1.2%

sorry mod ik was net te laat verkeerde topic

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 26-11-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992

CR1992

Thor

ooh dat valt heel goed mee eigenlijk.
Gaat dat in Belgie ook zo zijn denk je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Slux schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:03:
Je moet de totale waarde van al je centjes en coins opgegeven en alles boven de 25k betaal je 1.2 over.
Dus als je 25100 euro hebt betaal je over 100 euro 1.2%
Let op, voor 2017 gelden nieuwe regels die meestal wat voordeliger uitvallen, maar een stuk ingewikkelder zijn dan de 1,2%-regel die t/m 2016 gold. Nu zijn er drie schijven (leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker)

Voorbeeldberekening 125k vermogen
Uitleg van de nieuwe regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
Sowieso wisselt de waarde van een coin natuurlijk behoorlijk op 1 dag, daarnaast zijn sommige niet liquide. Dat wil zeggen stel je hebt 10 btc van een bepaalde coin maar er zijn maar buy orders voor 3btc. Wat is dan de waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Oepsje schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:22:
Pak de waarde van BTC of wat je dan ook hebt op 1 januari in euro's. Wat er aan orders open staat boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

1 januari is de peildatum. Hoe je deze datum interpreteert is volledig aan jou; Of je dus het laagste punt, of hoogste punt pakt. Want, zo staat dat in de wet beschreven: 1 januari is de peildatum.
Bron: https://newkidsontheblock...voor-bitcoin-en-altcoins/

En inderdaad, zoals @PilatuS zegt, buy order of wat dan ook maak niet uit. Het gaat om het vermogen, of dat nu liquide te maken is of niet. Op 1 januari kun je je aandelen ook niet liquideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
PilatuS schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:26:
[...]

Pak de waarde van BTC of wat je dan ook hebt op 1 januari in euro's. Wat er aan orders open staat boeit niet.
Dat ga ik ook doen, maar het is zeker discutabel wat de waarde is. Zeker bij kleinere coins flucteert de waarde enorm als er op dat moment toevallig een flinke buy of sell order geplaatst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 23:03
Het wordt beschouwd als valuta, dus gewoon de waarde in Euro op die dag. Mijn accountant adviseert de laagste koers van die dag op te geven, aangezien het te verdedigen valt dat hij die koers had :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Oepsje schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:32:
[...]

Dat ga ik ook doen, maar het is zeker discutabel wat de waarde is. Zeker bij kleinere coins flucteert de waarde enorm als er op dat moment toevallig een flinke buy of sell order geplaatst is
Het hoeft ook allemaal niet perfect hoor :) Of jij nou 5.000 euro opgeeft, 4.800 of 5.100 boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 17-06 22:24
Interessante discussie. Wat geef je op aan de belastingdienst bij een bitcoin? Is dat het verschil tussen inkoop en dagwaarde of geef je alleen de dagwaarde op?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:16:
Interessante discussie. Wat geef je op aan de belastingdienst bij een bitcoin? Is dat het verschil tussen inkoop en dagwaarde of geef je alleen de dagwaarde op?
De waarde op 1 januari. Het verschil maakt niet uit omdat je het geld wat je na de aankoop minder hebt ook opgeeft. Of je nou 1.000 euro op je bankrekening hebt, of later 500 euro op je rekening en 500 euro aan BTC, dat maakt niet uit omdat je beide moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 12:41
Wat is er aan de hand met kraken. Ik heb tier 3 en nog kan ik niet withrawal doen????? Eerste keer dat ik withrawal wil doen en krijg melding dat ik mijn limieten moet verhogen.

Melding:

This action is not available for tier level 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

BabyRattle schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:53:
Wat is er aan de hand met kraken. Ik heb tier 3 en nog kan ik niet withrawal doen????? Eerste keer dat ik withrawal wil doen en krijg melding dat ik mijn limieten moet verhogen.

Melding:

Dat is hun brakke systeem. Refreshen tot het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 12:41
USdollar wil wel oh my god gelijk de laatste keer dat ik het gebruik dan het duurdere coinbase maar weer.

[ Voor 60% gewijzigd door BabyRattle op 26-11-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
BabyRattle schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:53:

Melding:

Zoals orf al zei, Kraken werkt al een tijdje nauwelijks. Nog even geduld hebben. De eerste week van december rollen ze hun grote upgrade uit en moet alles weer soepeltjes lopen, aldus Jesse Powell, CEO van Kraken, op Reddit.

Als je een alternatief zoekt is Bitstamp misschien een idee. Gevestigd in Europa waar hun bank ook zit, dus goedkope en snelle SEPA transacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Bonez0r op 27-11-2017 01:51 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Of bl3p.eu, als je je wilt beperken tot Bitcoin. Nederlands (van dezelfde mensen als bitonic.nl), en je kunt met iDeal storten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FroFrozon
  • Laatst online: 03-06 21:48
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door FroFrozon op 27-11-2017 13:35 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

The Great Bitcoin Bull Market Of 2017

Interessante opsomming van de hudige staat van Bitcoin, door Trace Mayer.

Kwam hier ook voor het eerst https://glacierprotocol.org/ tegen, een ultieme (maar wel complexe) manier om BTC zo veilig mogelijk op te slaan. Wel goed om eens door te lezen!

https://glacierprotocol.o...cument%20v0.91%20Beta.pdf

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-06 14:35
.oisyn schreef op maandag 27 november 2017 @ 01:54:
Of bl3p.eu, als je je wilt beperken tot Bitcoin. Nederlands (van dezelfde mensen als bitonic.nl), en je kunt met iDeal storten.
Ik kan Bl3p.eu zeker aanraden als alternatief voor kraken. Was een verademing na oneindig veel foutmeldingen op Kraken. Duurde op Kraken ongeveer een uur om een simpele order te plaatsen.

En Bl3p.eu doet sinds 24-11-2017 ook Litecoin en binnenkort waarschijnlijk ook Bitcoin Cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7evin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 17:11
Miners moeten straks leven van transacties, met het huidige model schaalt dit niet (1MB is volgens mij max 7 transacties per seconde) Nu word er gepraat over het lighting network e.d. (in ieder geval off-chain transacties) maar dit zien de miners nooit dus hoe krijgen die dan hun geld nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
S7evin schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:00:
Miners moeten straks leven van transacties, met het huidige model schaalt dit niet (1MB is volgens mij max 7 transacties per seconde) Nu word er gepraat over het lighting network e.d. (in ieder geval off-chain transacties) maar dit zien de miners nooit dus hoe krijgen die dan hun geld nog?
Voor zover ik weet worden off-chain transacties uiteindelijk nog steeds on-chain afgehandeld. Het zijn onderlinge transacties waarbij iedere partij op ieder punt een on-chain transactie kan laten uitvoeren om de balans te settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 17:06
S7evin schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:00:
Als iets zoals het lighting netwerk transacties bundelt tot de balans wordt opgesteld zal die gebundelde transactie meer waard zijn, en zal men dus bereid zijn om daar meer voor te betalen.
Is dat niet het geval, dan vallen er miners weg, past de difficulty zich aan, en is het voor de overgebleven miners ook goedkoper om te minen, waardoor er weer een balans is.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik verwacht dat bitcoins naar 200.000 euro gaan, dat zegt Bill Gates ook. Mensen die nu dus instappen zijn nog ruim op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 17-06 11:33
zat even te kloten met Pay tokens op mijn ledger te zetten. Zie ik daar 28 OMG tokens erop staan.
Even gaan googlen en bleek een airdrop te zijn geweest :D
Dat is leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:18
Adion schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:54:
[...]

Als iets zoals het lighting netwerk transacties bundelt tot de balans wordt opgesteld zal die gebundelde transactie meer waard zijn, en zal men dus bereid zijn om daar meer voor te betalen.
Is dat niet het geval, dan vallen er miners weg, past de difficulty zich aan, en is het voor de overgebleven miners ook goedkoper om te minen, waardoor er weer een balans is.
Bij welke stroomprijs is zo'n antminer S9 op dit moment eigenlijk nog rendabel? Het lijkt me dat die nauwelijks nog rendabel zijn in Nederland, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 20:11
Zo ik dacht even makkelijk wat te investeren in BTC in de hoop daar op langer termijn geld mee te verdienen. Zeg maar kopen en met rust laten liggen. Maar dat zit allemaal toch ingewikkelder in elkaar dan ik dacht.

Iemand hier tips waar ik wat meer stapsgewijs goede informatie kan vinden. Om te beginnen met een wallet opzetten en hoe dat allemaal zit qua veiligheid etc. Startpost is in dat opzicht wel erg summier voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:00:
Zo ik dacht even makkelijk wat te investeren in BTC in de hoop daar op langer termijn geld mee te verdienen. Zeg maar kopen en met rust laten liggen. Maar dat zit allemaal toch ingewikkelder in elkaar dan ik dacht.

Iemand hier tips waar ik wat meer stapsgewijs goede informatie kan vinden. Om te beginnen met een wallet opzetten en hoe dat allemaal zit qua veiligheid etc. Startpost is in dat opzicht wel erg summier voor beginners.
Begrijp de basis van BTC door wat filmpjes te kijken. Snap wat adressen en privatekeys bijvoorbeeld zijn en hoe fee's werken. Koop BTC via Ideal bij iets als Bitonic en stuur dat naar een wallet op je PC. Maak vervolgens een goede backup van de seed, wallet en eventueel privatekeys. Sla deze backup op 2 locaties op en zorg ervoor dat er beveiliging op zit.

Je zal sowieso toch opzoek moeten gaan naar info zodat je in de basis de boel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 20:11
@PilatuS Thanks. Was al bezig met inlezen en kijken. Maar moet met name even doorkrijgen wat het doel is van al die codes/keus etc.

Is het nou zo dat je met die codes/keys door het aanmaken van een wallet op een schone computer precies alles weer in je wallet krijgt? Begrijp ik dat goed? Dus stel mijn wallet zit 1 BTC in. Ik kom op een schone computer die niet verbonden is aan internet en tip alle keys over. Dan weet deze wallet ook precies wat ik had zitten in mijn wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 00:52
Ik zit nu bij BTCdirect als exchange, met een BTC wallet bij Blockchain en een LTC wallet bij Electrum.

Nou zag ik vandaag dat je met gdax de optie hebt om buy orders te plaatsen en vanaf de site via Coinbase te betalen, welke ook nog eens LTC en BTC in zijn wallet accepteert. Ik wil namelijk tijdelijk gaan daytraden om wat meer volume op te bouwen.

Ik heb me rot gezocht wat nou de voordelen zijn tov elkaar, (coinbase / btcdirect) Ik kon alleen een verschil qua fee's ontdekken.

Coinbase/gdax:
Standard Buy / Sell1.49%

BTCdirect:
Bitcoin: 2% voor aan- en 1% voor verkoop
Litecoin: 3% voor aan- en 2% voor verkoop

Dan lijkt mij de meest logische optie om over te stappen op coinbase. Of loop ik nou iets tegen het hoofd?
Ik betaal via mijn bankrekening, geen creditcard fwiw.

Thanks!

Edit: Oh huh? "VIEW ONLY

BTC/EUR trading is not yet available in your region."

Wat is dit dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Basxt op 27-11-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zojuist onderstaande vraag gesteld in, helaas, het verkeerde topic. MAar bij deze nogmaals:
RustStorm schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:42:
Even een vraag betreffende de blockchain info dat door de ethereum desktop wallet wordt gedownload: is het veilig dit alles te verwijderen? Het kost echt handen vol opslag...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:51
dangerpaki schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:31:
@PilatuS Thanks. Was al bezig met inlezen en kijken. Maar moet met name even doorkrijgen wat het doel is van al die codes/keus etc.

Is het nou zo dat je met die codes/keys door het aanmaken van een wallet op een schone computer precies alles weer in je wallet krijgt? Begrijp ik dat goed? Dus stel mijn wallet zit 1 BTC in. Ik kom op een schone computer die niet verbonden is aan internet en tip alle keys over. Dan weet deze wallet ook precies wat ik had zitten in mijn wallet?
Jep, maar gewoon even inlezen :) Hier is al wat info waar je veel mee kunt:
Zorg voor een brandschone PC, want bij het aanmaken van je wallet loop je eigenlijk het meeste risico. Gebruik een OS zoals TAILS of voor een brandschone computer en maak hierop je wallet aan, terwijl je niet bent verbonden met het internet. Bij het aanmaken van je wallet zul je een mnemonic als seed gebruiken (12 woorden) waarmee je private en public key wordt gegenereerd. Deze wallet zal nooit het levenslicht hoeven te zien (dus nooit aan het netwerk te worden verbonden) aangezien de blockchain decentraal is. Als in de blockchain dus een transactie wordt gemaakt naar jouw adres, dan zegt de blockchain dat het zo is, niet jouw wallet. Dus als je bitcoins hebt gekocht en naar jouw adres hebt gestuurd kun je er altijd bij zo lang je of de private key hebt, of de 12 woorden (seed). Als je ten tijden van het aanmaken van je wallet je public master key exporteert kun je deze op een 'onveilige' pc importeren, hierbij kun je dus alle transacties van de betreffende wallet zien zonder dat er risico is dat iemand je private key kan achterhalen.

Tip, koop gewoon voor 20 euro bitcoins via een site zoals bitonic.nl en ga gewoon tussen wallets een beetje zitten spelen met transacties. Hierbij kun je je wallets verwijderen en opnieuw aanmaken met de seed om er zo een beetje gevoel voor te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Junia op 27-11-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dangerpaki schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:31:

Het bezitten van BTC is een adres hebben, dit is openbaar, en het bezitten van de privatekey. Die laatste geeft toegang tot de balans van het adres. Verder heb je een seed. Die seed is eigenlijk alle public en privatekeys die in een wallet zitten. Maak je dus een backup van de seed, dat zijn een reeks met woorden, kan je altijd later de hele wallet en dus alle public en privatekeys herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Hoe kan ik eigenlijk het beste een backup maken van m'n wallet van blockchain op een lokale pc ?
Gewoon voor m'n gevoel zodat het niet alleen online staat maar ook gewoon op m'n eigen pc.
Moet ik dat met die 12 woorden doen?
Of is het volgende om alleen die 12 woorden op te onthouden (opschrijven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ComTech schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:54:
Hoe kan ik eigenlijk het beste een backup maken van m'n wallet van blockchain op een lokale pc ?
Gewoon voor m'n gevoel zodat het niet alleen online staat maar ook gewoon op m'n eigen pc.
Moet ik dat met die 12 woorden doen?
Of is het volgende om alleen die 12 woorden op te onthouden (opschrijven)?
Of je BTC staat op je eigen PC (Paper wallet, whatever), of het staat online. Jij wil beide en dat kan niet.

Edit: Nog maar even een belangrijke quote: Als je de privatekeys niet bezit dan bezit je de coins ook niet. Er is geen enkele reden om BTC niet in eigen beheer te hebben als het gaat om opslag voor lange termijn. Als je constant wil handelen moet je het wel online hebben staan, maar anders is er geen enkele reden om dit te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
RustStorm schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:37:
Ik heb zojuist onderstaande vraag gesteld in, helaas, het verkeerde topic. MAar bij deze nogmaals:

[...]
Naast bovenstaande vraag nog iets anders wat ik mij afvraag: heeft iemand van jullie ervaring met de Guarda wallet voor Android? Hier kan je o.a. Ethereum op opslaan en vele andere coins.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Even een stomme vraag. Is het in theorie mogelijk dat de onbekende ontwerper van Bitcoin een of andere master key heeft, en dat die in een klap zichzelf alle bitcoins kan toe-eigenen? Of kan er geen master key zijn? Alhoewel dit ook geen nut heeft, want als je de enige eigenaar bent van bitcoins heb je er niks meer aan tenzij je ze misschien heel snel uitgeeft voordat iedereen het doorheeft. Denk aan een rechtstreekse koppeling met de beurs...
En waarom lijkt niemand het iets te schelen dat de eigenaar onbekend is? In de media wordt aan dat specifieke feit geen aandacht besteed.
Of is het vanwege het open source onmogelijk dat er ook maar iets malafide aan de hand is?

[ Voor 20% gewijzigd door enomiss op 27-11-2017 23:02 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
enomiss schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:00:
Even een stomme vraag. Is het in theorie mogelijk dat de onbekende ontwerper van Bitcoin een of andere master key heeft, en dat die in een klap zichzelf alle bitcoins kan toe-eigenen? Of kan er geen master key zijn? Alhoewel dit ook geen nut heeft, want als je de enige eigenaar bent van bitcoins heb je er niks meer aan tenzij je ze misschien heel snel uitgeeft voordat iedereen het doorheeft. Denk aan een rechtstreekse koppeling met de beurs...
Bitcoin's code is open-source :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:02:
[...]

Bitcoin's code is open-source :)
Dat weet ik. Maar is het daarmee automatisch waterdicht? Wie beslist uiteindelijk welke code eraan wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
enomiss schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:06:
[...]
Dat weet ik. Maar is het daarmee automatisch waterdicht?
Het betekend in ieder geval dat iedereen door de code heen kan gaan en kan zien of er iets geks in zit. In het geval van BTC is dat natuurlijk ook al lang gedaan.
Wie beslist uiteindelijk welke code eraan wordt toegevoegd?
Niemand. (Een fork kan natuurlijk wel en dat hebben we dus ook al gezien)

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:08:
[...]

Het betekend in ieder geval dat iedereen door de code heen kan gaan en kan zien of er iets geks in zit. In het geval van BTC is dat natuurlijk ook al lang gedaan.

[...]

Niemand.
Wat voor soort zaken worden er toegevoegd aan versies?
En gaat alle handel via dezelfde versie? Wie durft als eerste een nieuwe versie te downloaden?...
Nou dit heb ik gevonden:
https://bitcoin.org/en/release/v0.15.1
Maar ik kan mij niet voorstellen hoe dit systeem kan werken als er verschillende versies in omloop zijn... Of blijft de basis onveranderd en zijn het slechts functionele toevoegingen?
Kan er een wiskundige truc (want de ontwerper was volgens mij behoorlijk geniaal) verstopt zitten in de source code of is deze vrij begrijpelijk en alom gevalideerd?
Want hoe weet je of je echt met bitcoin te maken hebt? Oke je kan naar een bekende handelaar of miner gaan maar...

Hoe gaat het er bij bitcoin anders eraan toe dan hier:?
http://www.bitcoininsider...rivate-key-dash-ecosystem

Ik snap wel dat een blockchain op het oog waterdicht lijkt, maar zoals ik het begrijp zitten er fundamenteel astronomisch kleine kansen in dat iets fout gaat. Maar vertrouwt men erop dat dit waarschijnlijk toch niet gebeurt.
Wat gebeurt er als iemand er ooit een quantum computer erop los laat?

Oftewel, ik ben op zoek naar technische achtergrond informatie zodat ik beter begrijp hoe betrouwbaar bitcoin of een variant daarop is.
Misschien mis ik wat achtergrond, dus een link met informatie zou ook prima zijn dan zoek ik het zelf wel uit.

[ Voor 56% gewijzigd door enomiss op 27-11-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
enomiss schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:14:
[...]

Wordt er dan überhaupt ooit iets toegevoegd?
Dat kan met een softfork als de meerderheid het er mee eens is. Of met een hardfork maar dan heb je een chainsplit. En ja, alle handel gaat via dezelfde versie.

Er zijn genoeg filmpjes die laten zien hoe BTC werkt die een hoop info geven. Verder is via Google ook alles te vinden door te zoeken op simpele vragen die je over BTC hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2017 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
enomiss schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:14:
[...]

Wordt er dan überhaupt ooit iets toegevoegd?
Ja, continu. De belangrijkste client, Bitcoin Core, heeft een zeer actieve GitHub: https://github.com/bitcoin
Zo ja, gaat alle handel via dezelfde versie? Zijn er überhaupt versies?
Er zijn meerdere implementaties van hetzelfde protocol. Deze zijn onderling compatibel met elkaar. De verschillende clients krijgen regelmatig updates die de werking van de client verbeterd, maar de regels van het protocol niet wijzigen. Het wijzigen van het protocol is een serieuze zaak, want dit moet goed voorbereid worden, zodat mensen tijd hebben om hun software te updaten (sowieso moeten gebruikers instemmen met de wijziging, dus er zit ook nog veel politiek achter). Zo'n protocol-wijziging wordt een "fork" genoemd. Forks komen in twee varianten: Soft-forks zijn het minst ingrijpend en hard-forks hebben het meeste voeten in aarde.

Een recente soft-fork was de invoering van een set verbeteringen die samen SegWit (kort voor Segregated Witness) genoemd wordt, in augustus. Als een fork door slechts een klein gedeelte van de gemeenschap wordt gesteund, bestaat de mogelijkheid dat de blockchain zich in tweeën splitst, het ene deel gaat verder volgens de oude regels en het andere deel volgens de nieuwe. Dit is twee keer gebeurd de afgelopen maanden. Dankzij alternatieve clients met een nieuwe regelset hebben we nu de cryptocurrencies Bitcoin Cash (BCH) en Bitcoin Gold (BTG), afsplitsingen van de hoofd-tak.
Kan er een wiskundige truc (want de ontwerper was volgens mij behoorlijk geniaal) verstopt zitten in de source code of is deze vrij begrijpelijk en alom gevalideerd?
Er zijn tientallen, zo niet honderden, mensen die hebben bijgedragen aan de broncode. Sinds de eerste versie is vrijwel alles opnieuw geschreven (want Satoshi Nakamoto was voor zover bekend geen professioneel programmeur en de oorspronkelijke code was niet altijd even robust en onderhoudbaar). De kans dat er nog een trucje in zit dat door niemand is opgemerkt is effectief nihil.
Want hoe weet je of je echt met bitcoin te maken hebt? Oke je kan naar een bekende handelaar of miner gaan maar...

Hoe gaat het er bij bitcoin anders eraan toe dan hier:?
http://www.bitcoininsider...rivate-key-dash-ecosystem

Ik snap wel dat een blockchain op het oog waterdicht lijkt, maar zoals ik het begrijp zitten er fundamenteel astronomisch kleine kansen in dat iets fout gaat. Maar vertrouwt men erop dat dit waarschijnlijk toch niet gebeurt.
Je onderschat denk ik hoe uitgebreid mensen de Bitcoin code hebben bestudeerd. Er is een hele boel geld te verdienen door iemand die een kritieke fout kan vinden. Zo iemand kan op een exchange een grote short positie openen (Bitcoins lenen en deze verkopen, om ze later goedkoper terug te kopen en te retourneren aan de uitlener), de fout misbruiken en gigantisch profiteren. Zo iemand kan in een klap multimiljonair worden.

Overigens is Bitcoin zo goed bestudeerd dat er foutjes zijn gevonden in andere open source software waar Bitcoin gebruik van maakt. Bijvoorbeeld OpenSSL, wat door veel websites wordt gebruikt voor encryptie van dataverkeer.
Wat gebeurt er als iemand er ooit een quantum computer erop los laat?
Nog onbekend, maar de ontwikkeling van quantum computers is behoorlijk traag. Als het er ooit op gaat lijken dat quantum computers een probleem gaan vormen voor Bitcoin, dan is er voldoende tijd om de relevante algoritmes te veranderen voor quantum-resistente versies (middels het eerder genoemde hard-fork proces).
Oftewel, ik ben op zoek naar technische achtergrond informatie zodat ik beter begrijp hoe betrouwbaar bitcoin of een variant daarop is.
Misschien mis ik wat achtergrond, dus een link met informatie zou ook prima zijn dan zoek ik het zelf wel uit.
Begin bij het begin: https://www.bitcoin.org/bitcoin.pdf

Het is behoorlijk goed leesbaar zonder al te veel vakinhoudelijke voorkennis.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in de cryptocurrencies. De techniek en de mogelijkheden daarmee zijn echt gaaf.
Nu wil ik er eigenlijk een beetje mee gaan spelen.
De vraag zal wel vaker zijn langsgekomen, maar is er een makkelijke manier om per currency in de gaten te houden wanneer het beste moment is om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Niemand heeft antwoord op m'n gestelde vragen? Dan zal ik het ergens anders moeten zoeken. :) Jammer! Maar sowieso bedankt voor dit topic! :D Zal goed zijn om beetje bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:54:
Nog onbekend, maar de ontwikkeling van quantum computers is behoorlijk traag. Als het er ooit op gaat lijken dat quantum computers een probleem gaan vormen voor Bitcoin, dan is er voldoende tijd om de relevante algoritmes te veranderen voor quantum-resistente versies (middels het eerder genoemde hard-fork proces).
Dit wilde ik even nuanceren. Het is bekend dat ECDSA vatbaar is voor Shor. Dat betekent dat private keys terug te halen zijn uit public keys binnen redelijk afzienbare tijd. Public keys van bronadressen van gemaakte transacties staan in de blockchain, dus elk adres dat wordt hergebruikt is in principe vatbaar.

Nu kun je het protocol wel updaten, maar het vereist wel dat alle coins naar een ander adres wordt overgemaakt voordat een kwantumcomputer beschikbaar komt. Dat kun je niet centraal regelen met een protocolwijziging, iedereen die beschikt over een private key zal voor zichzelf een alternatieve private key met het nieuwe algoritme moeten regelen.

Nog ongeclaimde coins op hergebruikte adressen kunnen geclaimd worden door iedereen met een kwantumcomputer.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 08:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 17-06 11:33
Werewolf336 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:18:
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in de cryptocurrencies. De techniek en de mogelijkheden daarmee zijn echt gaaf.
Nu wil ik er eigenlijk een beetje mee gaan spelen.
De vraag zal wel vaker zijn langsgekomen, maar is er een makkelijke manier om per currency in de gaten te houden wanneer het beste moment is om te kopen?
heel veel alt coin traders houden dit aan:
kopen wanneer prijs op 1/3 van ATH staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:28
Van het weekend met de grote opruiming begonnen in m'n huis. Tot m'n verbazing kom ik nog allerlei HDD's tegen met daarop wel geteld 0.017 BTC wat ik vroeger heb gemined. Iemand enige idee of ik ooit nog achter het wachtwoord kom? Staat op MultiBit 0.5.14.

[ Voor 12% gewijzigd door SlqmLqck op 28-11-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Ik ben me al een tijdje op verschillende sites aan het inlezen, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb al jaren 0.x BTC in m'n bezit op een blockchain.info wallet. Nu begint het de laatste tijd te kriebelen en wil ik dat eigenlijk verplaatsen naar een Ledger Nano S.

Als ik het goed begrijp, lees ik hier: https://coinsutra.com/claim-bitcoin-gold-btg/ dat ik ook BTG zou moeten kunnen claimen als ik gebruik maak van Coinomi op mijn Android telefoon.

Tegelijkertijd wil ik wat in andere valuta gaan handelen, vanuit euro's die ik wil storten. Ik heb daarvoor nu een Kraken.com account aangemaakt.

Uiteindelijk wil ik alle verschillende valuta op de Ledger Nano S opslaan.

Wat zijn nu de juiste stappen om te nemen? Verplaats ik als eerste de Blockchain.info wallet naar Coinomi, en van daaruit de BTC en BTG naar de Ledger Nano S, en dan ook de overige valuta vanuit Kraken.com naar de Ledger? Of doe ik dan iets helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
SlqmLqck schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:08:
Van het weekend met de grote opruiming begonnen in m'n huis. Tot m'n verbazing kom ik nog allerlei HDD's tegen met daarop wel geteld 0.017 BTC wat ik vroeger heb gemined. Iemand enige idee of ik ooit nog achter het wachtwoord kom? Staat op MultiBit 0.5.14.
Ik denk niet dat wij weten of jij ooit nog achter het wachtwoord komt. Als je geen backup hebt gemaakt van je private keys en/of je seed denk ik dat het moeilijk is om je ww te achterhalen als je je standaard wachtwoorden al hebt geprobeerd.
xburchartz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:42:

Wat zijn nu de juiste stappen om te nemen? Verplaats ik als eerste de Blockchain.info wallet naar Coinomi, en van daaruit de BTC en BTG naar de Ledger Nano S, en dan ook de overige valuta vanuit Kraken.com naar de Ledger? Of doe ik dan iets helemaal verkeerd?
Realiseer je wel dat elke keer je crypto verplaatst je kleine fee's betaald. Het is handig om even een overzicht voor jezelf te maken wat de kortste route's zijn om je crypto op de plaatst te krijgen die jij wilt.

[ Voor 32% gewijzigd door Talezz op 28-11-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:42:
Je exporteert de private key vanuit je Blockchain.info wallet. Deze heb je nodig om de BTG te claimen. Onafhankelijk hiervan kun je de BTC vanuit je Blockchain.info wallet verder sturen naar een andere bestemming. De BTC hoeven dus niet per se eerst langs de Coinomi wallet, je moet enkel de private keys importeren om bij de BTG te kunnen.

De veiligste aanpak is om eerst de BTC vanaf Blockchain.info naar de Nano S te sturen. Vervolgens exporteer je de private key en importeer je deze in Coinomi. De BTG stuur je dan vanuit Coinomi naar de Nano S (of naar de exchange waar je die onzin gewoon verkoopt nu het nog wat waard is).

Eventuele andere cryptocurrencies kun je vervolgens direct van de exchange naar de Nano S sturen (mits deze de betreffende cryptocurrencies ondersteunt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

enomiss schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:00:
Even een stomme vraag. Is het in theorie mogelijk dat de onbekende ontwerper van Bitcoin een of andere master key heeft, en dat die in een klap zichzelf alle bitcoins kan toe-eigenen?
Waarom? "Satoshi" heeft ongeveer rond de 1.000.000 bitcoins gemined aan het begin. Als hij daar nog bij kan, dan zit hij er gewoon voor de toekomst warmpjes bij. Ook zal op het moment dat iemand alle coins zichzelf zou toe eigenen de waarde niks meer voorstellen (want wie wil er dan nog bitcoins kopen). Buiten natuurlijk wat al eerder aangegeven is dat het al tal van keren herschreven is, en zijn er grote groepen programmeurs overheen zijn gegaan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar__jen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hi!

Korte vraag, is dr iemand die iets meer kan vertellen over weekly buys en cost average? In dan vooral in Nederland? Heb weinig zin om constant creditcard betalingen te doen met de bijgekomende extra fees. Een automatisch incasso per week zou een stuk makkelijker zijn. Ik heb het tot op heden niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:41
Qwerty-273 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:35:
[...]

Waarom? "Satoshi" heeft ongeveer rond de 1.000.000 bitcoins gemined aan het begin. Als hij daar nog bij kan, dan zit hij er gewoon voor de toekomst warmpjes bij. Ook zal op het moment dat iemand alle coins zichzelf zou toe eigenen de waarde niks meer voorstellen (want wie wil er dan nog bitcoins kopen). Buiten natuurlijk wat al eerder aangegeven is dat het al tal van keren herschreven is, en zijn er grote groepen programmeurs overheen zijn gegaan.
Waar ik dan laatst aan dacht: stel dat ik jaren geleden 100.000 bitcoins had gehad... Dat zou toch mogelijk geweest moeten zijn uitgaande van de destijds verkochte pizza? Dan zou ik dat nu voor miljarden hebben... Is dat een realistisch of onmogelijk scenario? Zou zo'n hoeveelheid te verkopen zijn in een weekje of zou de hele markt en de waarde dan instorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Vraagje: als je desktop Ethereum wallet nog niet helemaal bij is met de blockchain: kan je dan desondanks wel je ethereum versturen naar een andere wallet? Ik vind het namelijk vervelend dat ik gebonden ben aan het downloaden van de blockchain; vreet opslagcapaciteit.

[ Voor 26% gewijzigd door RustStorm op 28-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:06
President schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:12:
[...]

Waar ik dan laatst aan dacht: stel dat ik jaren geleden 100.000 bitcoins had gehad... Dat zou toch mogelijk geweest moeten zijn uitgaande van de destijds verkochte pizza? Dan zou ik dat nu voor miljarden hebben... Is dat een realistisch of onmogelijk scenario? Zou zo'n hoeveelheid te verkopen zijn in een weekje of zou de hele markt en de waarde dan instorten?
Afgelopen 24u is er voor een waarde van 6 miljard dollar verhandeld dus als je 100.000 BTC's hebt dan krijg je dat binnen een paar dagen wel weg hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 23:19

The_Scarabial

MTB for life!

Ben me ook wat aan het verdiepen, maar wat ik nou nog niet echt duidelijk kon vinden in de TS in dit topic of in het andere crypto topic.
Als je een account hebt bij een exchange, dan ben je daar parallel ook een wallet bij nodig, of is je wallet dan bij die exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:15
Er is nu ook een crypto currency voor Twitch kijkers en streamers. Punten verdienen door te kijken of te streamen en door simpelweg je Twitch en of Discord te connecten. Halverwege december worden deze punten voor de eerste keer omgezet in tokens. Één token heeft een waarde van 0,01 US Dollar. Vanaf half december kunnen de tokens tevens gekocht worden. Gebruik deze link voor een bonus van 100 punten voor jou en mij https://earn.refereum.com/

- Unreferrald -

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 21:39 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Scarabial schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:25:
Als je een account hebt bij een exchange, dan ben je daar parallel ook een wallet bij nodig, of is je wallet dan bij die exchange?
De exchange bewaart de coins voor je (met bijbehorend risico) en is dus ook gelijk je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:11
RustStorm schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:11:
Vraagje: als je desktop Ethereum wallet nog niet helemaal bij is met de blockchain: kan je dan desondanks wel je ethereum versturen naar een andere wallet? Ik vind het namelijk vervelend dat ik gebonden ben aan het downloaden van de blockchain; vreet opslagcapaciteit.
En daarom gebruiken mensen bijvoorbeeld MyEtherWallet en/of een hardware wallet (e.g. Ledger Nano S). Het light protocol van Ethereum is nog niet super stabiel te gebruiken i.c.m. Mist/Ethereum Wallet of Parity. Je kan natuurlijk wel een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:31:
[...]

En daarom gebruiken mensen bijvoorbeeld MyEtherWallet en/of een hardware wallet (e.g. Ledger Nano S). Het light protocol van Ethereum is nog niet super stabiel te gebruiken i.c.m. Mist/Ethereum Wallet of Parity. Je kan natuurlijk wel een poging wagen :)
Mja, wat ik ook kan proberen is de chainfiles te verwijderen... maar dan zal die wel weer helemaal opnieuw beginnen met downloaden vermoed ik... eigenlijk wel een beetje jammer. Zou het tegelijkertijd zonde vinden als ik een verzendverzoek plaats, ze niet meer in m'n desktop wallet staan, maar ook niet terecht komen in de ontvangende wallet... en dat het blijft zweven. Nog niet iemand anders die iets als dit heeft gedaan/geprobeerd? :)

Ik wil ze eigenlijk versturen naar m'n wallet op m'n telefoon voor nu even. Iemand ervaring met de Guarda Ethereum Wallet? (kunnen vele coins op worden opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:11
RustStorm schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:39:
[...]

Mja, wat ik ook kan proberen is de chainfiles te verwijderen... maar dan zal die wel weer helemaal opnieuw beginnen met downloaden vermoed ik... eigenlijk wel een beetje jammer. Zou het tegelijkertijd zonde vinden als ik een verzendverzoek plaats, ze niet meer in m'n desktop wallet staan, maar ook niet terecht komen in de ontvangende wallet... en dat het blijft zweven. Nog niet iemand anders die iets als dit heeft gedaan/geprobeerd? :)
Transactie versturen terwijl je nog niet volledig gesynct bent zou mogelijk moeten zijn (aagenomen dat in de missende blocks de state van jouw wallet onveranderd is gebleven), maar eerlijk gezegd zou ik vanwege het gemak gewoon voor MEW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:44:
[...]

Transactie versturen terwijl je nog niet volledig gesynct bent zou mogelijk moeten zijn (aagenomen dat in de missende blocks de state van jouw wallet onveranderd is gebleven), maar eerlijk gezegd zou ik vanwege het gemak gewoon voor MEW gaan.
Mja, het gaat er om dat ik wat op m'n desktop wallet heb staan, maar dat wil ik er vanaf hebben puur vanwege dat gesync / blockchain gedoe. :) Kan idd naar MEW gaan o.i.d. :) Sowieso iets anders dan huidige desktop wallet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dj_tjerk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:44:
[...]

De meeste (niet-light) wallets maken geen transactie aan als ze niet volledig gesynced zijn. In principe zou je als geavanceerde user handmatig een transactie aan kunnen maken en laten ondertekenen, maar dit is niet gebruiksvriendelijk en foutgevoelig.

Gewoon alles overzetten naar een light-wallet die niet de hele blockchain nodig heeft. Daarna kan de blockchain verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Jammer. Die bonus van 100 zit er nu dus niet meer bij. Beetje jammer mods. Het was geen referal naar een eigen site of account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Robolokotobo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:48:
Jammer. Die bonus van 100 zit er nu dus niet meer bij. Beetje jammer mods. Het was geen referal naar een eigen site of account
Euhm, er stond gewoon &ref=<jouw username>. Je zegt ook gewoon dat jij bonus ontvangt. Hoe is dat niet jouw account? Referrals zijn op GoT gewoon niet toegestaan.
Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:

1. Dienst(verlening).
2. Websites, inclusief sitechecks.
3. Evenementen.
4. Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
5. Referrals in URLs opnemen.
6. Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-11-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ah jammer. Ik snap het nu ook wel. Anders wordt het een dikke bende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:10
Ik heb een vraag, begin me laatst te interesseren in de cryptocoin, was van de wek al begonnen met minnen van vertcoin, de vraag is welke cryptocoin is het slimste om nu in mee te gaan (bitcoin vind ik persoonlijk te laat 10000 dollar voor 1 bitcoin is gewoon voor mijn onbetaalbaar).

Nu had ik me Interesse gewekt op vertcoin omdat deze in een 2 a 3 van 3 dollar waarden is gegaan naar boven de 5.

Nou hebben jullie ook geen glazenbol, maar wat is op dit moment het slimst om te kopen? of is het toch een bubbel die op een gegeven moment uit elkaar spat?

Ohja welke site kan je het beste cryptocoins kopen? is dat litebit of beter een andere?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-11-2017 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:53:
Ik heb een vraag, begin me laatst te interesseren in de cryptocoin, was van de wek al begonnen met minnen van vertcoin, de vraag is welke cryptocoin is het slimste om nu in mee te gaan (bitcoin vind ik persoonlijk te laat 10000 dollar voor 1 bitcoin is gewoon voor mijn onbetaalbaar).
Ik zou gaan voor milliBitcoins (mBTC). Deze valuta maakt een flinke opmars. De prijs is nu zo'n $10 per mBTC. Dus daar kun je er zo een paar van kopen zonder dat het teveel kost!

Verder: Het handel & koers topic is die kant op en ook daar hebben we geen glazen bol om de toekomst mee te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:28
Talezz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:11:
[...]

Ik denk niet dat wij weten of jij ooit nog achter het wachtwoord komt. Als je geen backup hebt gemaakt van je private keys en/of je seed denk ik dat het moeilijk is om je ww te achterhalen als je je standaard wachtwoorden al hebt geprobeerd.
Niet goed verwoord van mijn kant. Is er een work around? Las wel degelijk iets mogelijks is, maar begreep niet goed wat je moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Rannasha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:18:
[...]

Ik zou gaan voor milliBitcoins (mBTC). Deze valuta maakt een flinke opmars. De prijs is nu zo'n $10 per mBTC. Dus daar kun je er zo een paar van kopen zonder dat het teveel kost!

Verder: Het handel & koers topic is die kant op en ook daar hebben we geen glazen bol om de toekomst mee te voorspellen.
Is er toevallig een site van de mBTC? kon deze namelijk niet vinden (uberhaupt bijnageen info alleen 2016 enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:24:
[...]

Is er toevallig een site van de mBTC? kon deze namelijk niet vinden (uberhaupt bijnageen info alleen 2016 enzo).
Zie het als m (meter) and mm (millimeter), of zoals je goud niet alleen per ton kan aanduiden maar ook per gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RemcoDelft schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:26:
[...]

Zie het als m (meter) and mm (millimeter), of zoals je goud niet alleen per ton kan aanduiden maar ook per gram.
Dus bijvoorbeeld voor 20 euro, 0,00208044 bitcoin kopen? is dat wat er werd bedoelt?
En is dat slim om nu nog te investeren in bitcoin? en welke wallet kan ik hier het beste voor gebruiken? heb namelijk nu een wallet bij litebit maar die vragen een commissie van 40 cent.. is dat normaal?
@Rannasha @RemcoDelft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Laatst online: 17-06 16:43
Misschien een gekke vraag maar ik wil wat van mijn coins lang gaan opslaan en dit middels een paper wallet doen. Dit door oa offline walletGenerator.net te gebruiken op een schone pc.
Alleen dan krijg je dus een public en private key, wat natuurlijk ook logisch is. Uiteindelijk verstuur je naar je public de coins. Maar hoe kan ik er zeker van zijn dat de verkregen private key ook daadwerkelijk werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door KookSpook op 29-11-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:32:
[...]

Dus bijvoorbeeld voor 20 euro, 0,00208044 bitcoin kopen? is dat wat er werd bedoelt?
En is dat slim om nu nog te investeren in bitcoin? en welke wallet kan ik hier het beste voor gebruiken? heb namelijk nu een wallet bij litebit maar die vragen een commissie van 40 cent.. is dat normaal?
@Rannasha @RemcoDelft
Het punt dat ik wou maken is dat het argument "Bitcoin is te duur" niet erg sterk is, gezien cryptocurrencies vrij arbitrair opgedeeld kunnen worden. We gebruiken de eenheid "Bitcoin" omdat iemand (Satoshi Nakamoto) ooit heeft besloten dat het handig was om te rekenen met een eenheid die 100.000.000x de elementaire eenheid van het network voorstelt. Onder de motorkap komt de hele eenheid "Bitcoin" niet voor, daar wordt enkel gerekend in elementaire eenheden (die satoshis worden genoemd).

Hoe dan ook, voorspellingen doen we nog steeds niet aan en dit is ook nog steeds niet het handelstopic.

En ik gebruik Litebit zelf niet, maar dit is een commercieel bedrijf, dus het is niet gek dat ze hier en daar geld vragen voor hun diensten.
KookSpook schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:31:
Misschien een gekke vraag maar ik wil wat van mijn coins lang gaan opslaan en dit middels een paper wallet doen. Dit door oa offline walletGenerator.net te gebruiken op een schone pc.
Alleen dan krijg je dus een public en private key, wat natuurlijk ook logisch is. Uiteindelijk verstuur je naar je public de coins. Maar hoe kan ik er zeker van zijn dat de verkregen private key ook daadwerkelijk werkt?
Doe het hele process eerst met een klein bedrag: Maak de wallet, stort er een klein bedrag op en importeer de private key daarna in een wallet op een online computer. Zo kun je testen of het process werkt.

Ook kun je gebruik maken van BitAddress.org. Deze wallet-generator heeft ook een functie waar je een private key kunt invoeren en het bijbehorende adres te zien krijgt. Deze website is ook volledig offline te gebruiken. Je kunt op de offline computer dus eerst de wallet aanmaken met een andere dienst en daarna met behulp van BitAddress controleren of de private key -> public address conversie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Laatst online: 17-06 16:43
Thanks! Verklaart een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:32:
[...]

@Rannasha @RemcoDelft
Ik zou je echt met klem willen vragen zelf wat meer onderzoek te doen. Je vragen zijn echt al honderden keren hier beantwoord. Lees de topicstarts van dit topic en ook [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 even door, daar staat een hoop info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Mag ik hier de vraag stellen welke online wallet jullie zouden aanraden voor het storen van Bitcoins? Is Exodus een aanrader?

Belangrijk is dat hij betrouwbaar is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Strider schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:36:
Mag ik hier de vraag stellen welke online wallet jullie zouden aanraden voor het storen van Bitcoins? Is Exodus een aanrader?

Ik gebruik armory, tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Even een vraagje ik heb via coinbase via de mobiel een SEPA transfer gedaan. Daarin stond niet dat je bankrekening naam overeenmoet komen met de naam van je account.

Nu log ik in op de computer. En zie ik dat dat dus wel moet overeenkomen. De rekening nummer van me vriendin staat wel bij mijn account en er staat ook dat ie nog op pending verificatie.

Storten ze dat geld automatisch terug als dat niet geverified wordt of ben ik dat dus kwijt. Want dan gaat me vriendin er legal action van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
Aan dit topic te zien dus toch nog een hoop nieuwe instappers op deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mirved schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:15:
Aan dit topic te zien dus toch nog een hoop nieuwe instappers op deze prijs.
Dat er vandaag zo'n 14%(!) bijgekomen is geeft wel aan dat er veel gekocht word :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ik gebruik exodus, maar ook hier voor geld gebruik eens de search en doe dat ook eens in de vorige delen of tweakers search algemeen.

hele fijne wallet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Iemand goed alternatief voor de Gdax koers? Wou net wat LTC kopen.. mooi dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Rannasha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:30:
[...]

De veiligste aanpak is om eerst de BTC vanaf Blockchain.info naar de Nano S te sturen. Vervolgens exporteer je de private key en importeer je deze in Coinomi. De BTG stuur je dan vanuit Coinomi naar de Nano S (of naar de exchange waar je die onzin gewoon verkoopt nu het nog wat waard is).
Thanks, helder! En zou ik dan op die manier ook nog Bitcoin Cash kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:25:
[...]

Thanks, helder! En zou ik dan op die manier ook nog Bitcoin Cash kunnen claimen?
Ja. Zolang je de BTC maar in bezit had op het moment van de fork kun je het claimen. Er zit geen tijdslimiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Betrouwbaar en online ? Je geeft de controle uit handen aan een 3e partij terwijl je betrouwbaarheid zoekt, dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Simpel vraagje, ik heb nu electrum-ltc, waarbij default_wallet op mijn pc staat. Hoe kom ik dan in mijn wallet mocht mijn pc crashen o.i.d en ik die file kwijtraak? Via de random woorden die ik bij aanmaken heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:32
Basxt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:03:
Simpel vraagje, ik heb nu electrum-ltc, waarbij default_wallet op mijn pc staat. Hoe kom ik dan in mijn wallet mocht mijn pc crashen o.i.d en ik die file kwijtraak? Via de random woorden die ik bij aanmaken heb gekregen?
Yup, dat is niet wallet software specifiek:

https://en.bitcoin.it/wiki/Mnemonic_phrase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Basxt schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:03:
Maak een backup van de wallet ? Of maak je helemaal nergens een backup van ?
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!