Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.768 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
PilatuS schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:11:
[...]

Maak een backup van de wallet ? Of maak je helemaal nergens een backup van ?
Heb ik uiteraard gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan zit je toch goed. Als je de wallet hebt zit je eigenlijk al goed. Dan heb je ook de seed nog om de wallet te herstellen. Je zou zelfs de privatekeys nog los kunnen backuppen. Als je maar netjes backups maakt kan er niets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Heeft iemand hier al Bitcoin Gold geclaimd? En zo ja... met welke wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
PilatuS schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:14:
[...]

Dan zit je toch goed. Als je de wallet hebt zit je eigenlijk al goed. Dan heb je ook de seed nog om de wallet te herstellen. Je zou zelfs de privatekeys nog los kunnen backuppen. Als je maar netjes backups maakt kan er niets gebeuren.
Iets dat ik niet helemaal heb kunnen vinden maar mij wel enigzins logisch lijkt: Is het mogelijk een wakker te back uppen naar een mobiel? Ik heb net een coin weten te scoren en heb het in me Wallet etc, will hem echter overal en nergens back uppen of wat eigenlijk nog beter is een offline HDD oid uiteraard maar goed ben benieuwd of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
DeeSung schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:14:
Even een vraagje ik heb via coinbase via de mobiel een SEPA transfer gedaan. Daarin stond niet dat je bankrekening naam overeenmoet komen met de naam van je account.

Nu log ik in op de computer. En zie ik dat dat dus wel moet overeenkomen. De rekening nummer van me vriendin staat wel bij mijn account en er staat ook dat ie nog op pending verificatie.

Storten ze dat geld automatisch terug als dat niet geverified wordt of ben ik dat dus kwijt. Want dan gaat me vriendin er legal action van maken.
Kwijt zal het niet zijn maar het zal waarschijnlijk niet automatisch binnen 1 werkdag bij coinbase op je account staan. Ik zou als ik jou was even een support ticket aanmaken :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tweakwondo schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:39:
[...]

Iets dat ik niet helemaal heb kunnen vinden maar mij wel enigzins logisch lijkt: Is het mogelijk een wakker te back uppen naar een mobiel? Ik heb net een coin weten te scoren en heb het in me Wallet etc, will hem echter overal en nergens back uppen of wat eigenlijk nog beter is een offline HDD oid uiteraard maar goed ben benieuwd of dit kan?
Je kan een wallet als bestand op je telefoon zetten, maar je kan ook de coins op 2 plekken tegelijk hebben, dat is geen probleem. De vraag is wel of je zoiets op een telefoon wil hebben staan in verband met hacks. Persoonlijk zou ik geen grote bedragen op mijn telefoon willen zetten. Als je het op je telefoon zet zou ik dat doen omdat je er ook mee gaat betalen. Als extra wallet vind ik het een slecht idee. Als je een goede backup van je bestanden maakt en die op een andere locatie hebt zit je goed. Op je telefoon is alleen maar een extra risico als je het mij vraagt. Android zie ik toch wel als een stuk minder veilig dan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook gelezen dat in Nederland de Gulden (NLG) in veel fysieke en online winkels word geaccepteerd. Kan dit misschien tot een echt betaalmiddel uitgebouwd worden?

Voor de mensen die nog niet van gulden gehoord hebben: https://cryptodaily.nl/is...-accepteer-als-handelaar/

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:13:
Ik had ook gelezen dat in Nederland de Gulden (NLG) in veel fysieke en online winkels word geaccepteerd. Kan dit misschien tot een echt betaalmiddel uitgebouwd worden?

Voor de mensen die nog niet van gulden gehoord hebben: https://cryptodaily.nl/is...-accepteer-als-handelaar/
Heb je gezien hoeveel Gulden er circuleert in vergelijking met BTC of ETH? Wil het een betaalmiddel worden, dan is adoptie nodig, maar die is ver te zoeken. Terrecht wat mij betreft :)

Gulden voegt niets toe in het cryptocurrency landschap. De naam triggert veel mensen, maar de technologie achter deze coin brengt geen innovatie of verbetering.

Er zijn al genoeg munten die het vergelijkbare leveren. Denk aan een Litecoin.

[ Voor 10% gewijzigd door Crasheeee op 30-11-2017 07:44 ]

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

simlock schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:38:
Heeft iemand hier al Bitcoin Gold geclaimd? En zo ja... met welke wallet?
yes, coinomi wallet.

Zijn zat youtube tutorials te vinden hoe dat werkt. Enige dat je nodig heb is je private key van je BTC wallet waarin op het moment van de fork een BTC balans stond.

Zelf heb ik uit voorzorg eerst mijn BTC uit deze wallet gehaald voordat ik met de private key aan de slag ging om Bitcoin Gold te claimen.

aka Crypto T

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Heeft iemand hier ervaring met de Jaxx desktop wallet? :)

Na wat googlen ben ik toch vrij snel tot de conclusie gekomen: niet gebruiken!

[ Voor 43% gewijzigd door RustStorm op 30-11-2017 14:11 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

troxx schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:11:
[...]

yes, coinomi wallet.

Zijn zat youtube tutorials te vinden hoe dat werkt. Enige dat je nodig heb is je private key van je BTC wallet waarin op het moment van de fork een BTC balans stond.

Zelf heb ik uit voorzorg eerst mijn BTC uit deze wallet gehaald voordat ik met de private key aan de slag ging om Bitcoin Gold te claimen.
Hmm, ik heb de 12 woorden geimporteerd, maar zie 0.00 BTG...
Eerder handmatig geprobeerd de private keys in te voeren maar kwam maar tot 0.14xx BTG, terwijl ik al vrij lang (een half jaar) 0.5 BTC in betreffende wallet heb zitten.

Beetje raar dit.

Wat een bout zeg, hier klopt geen zier van. Heb 2 adressen op Blockchain.info waar ieder 0.25 op stond ten tijde van de snapshot. Van deze adressen de private key gesweept en in totaal dus maar 0.1456 BTG gekregen. Doe ik nu iets verkeerd of? Bedrag stond sinds juli in die wallet.

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 30-11-2017 11:23 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

kuusj98 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:08:
[...]

Hmm, ik heb de 12 woorden geimporteerd, maar zie 0.00 BTG...
Eerder handmatig geprobeerd de private keys in te voeren maar kwam maar tot 0.14xx BTG, terwijl ik al vrij lang (een half jaar) 0.5 BTC in betreffende wallet heb zitten.

Beetje raar dit.

Wat een bout zeg, hier klopt geen zier van. Heb 2 adressen op Blockchain.info waar ieder 0.25 op stond ten tijde van de snapshot. Van deze adressen de private key gesweept en in totaal dus maar 0.1456 BTG gekregen. Doe ik nu iets verkeerd of? Bedrag stond sinds juli in die wallet.
Ik heb geen idee. Bij mij kwam exact het juiste aantal BTG naar boven.

aka Crypto T

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 01:49
Allereerst... Excuses voor de post in "handel en koers" ik zat in het verkeerde topic te kijken....
Wie heeft er antwoorden op de volgende vragen:

1 Hoe komen de bitcoins van de miners naar de exchanges om verhandeld te worden?
Is het de miner die naar een exchange gaat om de munt in andere valuta om te ruilen?
Is het de exchange die een afspraak maakt met een mining-pool om een (constante) beschikbaarheid van munten te kunnen garanderen?
Is het zo'n kip-ei ding?

2 Hoe geraakt een bitcoin vrij om te gebruiken?
kun je deze alleen wisselen van eigenaar? Of zijn er andere statussen van een munt?
Naast gebruikers, miners en nodes vind ik de invloed van exchanges onderbelicht.
Los van de traders beïnvloeden deze de markt ook behoorlijk.
Een software upgrade tijdens een dump/pump, tijdelijk buiten gebruik op pieken.. 't zijn behoorlijke dempers.

Je hebt de welbekende blockexplorers, ik zoek een explorer,
waarmee je kunt filteren binnen een blok of kleine reeks.
Als deze functionaliteit niet al online beschikbaar is,
zou ik dan zelf een online node moeten opzetten om de data te kunnen doorspitten?

3 Kun je aflezen hoeveel bitcoin er middels fiat geld is gekocht?

4 Kun je zien hoeveel bitcoin er bij de miners ligt?
Je weet immers dat er elke 10 minuten 12,5 bitcoin naar een adres wordt geschreven,
en de verkoop hier van is bij te houden.
Dit eventueel in relatie met hoeveel bitcoin nog bij de miner ligt en verkocht kan worden?

Dan, weer een TAI:
Als iemand sterft, dan kan een gerechtigd persoon eigenaar worden van het geld/kluisje van de overledene.
Wordt deze persoon niet gevonden, dan gaat de bank op zoek en kan de bank na x tijd zelf eigenaar worden, toch? Elders is er geen bank en zal, wat er in de sok wordt gevonden, opnieuw gebruikt kunnen worden.

Dit gaat niet op bij het huidige bitcoin voor de gemiddelde gebruiker.
Aangezien er nu nog geen bank garant staat voor bitcoin, en deze geen beheer voor sleutels verzorgt, ben je op jezelf aangewezen. En juist nu is er een groot aantal munten in omloop dat door gebruikers onbereikbaar wordt gemaakt door het niet goed regelen van toegang tot deze munten.

We kunnen straks wel 90% van de munten hebben gemined, die elk een waarde hebben,
maar in totaal zou de waarde lager moeten liggen omdat er in werkelijkheid minder munten bruikbaar zijn?
:?
Ik vraag me af hoeveel munten er straks echt bruikbaar zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door sprk_nl op 30-11-2017 23:20 ]

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Maar stel er valt helemaal niks meer te minen, hoe zit het dan met de transacties. Zijn die dan nog wel veilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tominatie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:49:
Maar stel er valt helemaal niks meer te minen, hoe zit het dan met de transacties. Zijn die dan nog wel veilig?
Miners "minen" dan nog steeds, maar de blockreward bestaat dan alleen nog maar uit fees.

• Tominatie
  • Niet online
Tourniquet schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:25:
[...]

Miners "minen" dan nog steeds, maar de blockreward bestaat dan alleen nog maar uit fees.
Wow, maar ik had ergens gelezen dat het minen echt enorm veel elektriciteit kost dus al die fees zullen dan enorm hoog worden per transactie, want anders zullen de miners geld verliezen door de hoge elektriciteit rekening. Dus of bitcoin sterft uit want mensen die er gebruik van maken worden gek van de te hoge fees. Of bitcoin zal echt enorm veel waard worden waardoor de fees relatief niet enorm hoog zijn tegenover de prijs van 1 bitcoin. Is dit correct? Misschien heeft die man toch gelijk over dat bitcoins 1 miljoen waard kunnen worden..

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Delta heeft een nieuwe versie uitgebracht. Delta houdt bij wat je hebt aan coins en de waarde. Nieuw is naast de gratis versie een pro versie die kan nog veel meer maar daar moet je een maandabonnement op nemen.
Beetje het adobe principe helaas.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heeft bl3p ergens laten doorschijnen wanneer ze weer nieuwe users accepteren?

De meeste mensen deugen!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 01:49
Tominatie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:33:
[...]

Wow, maar ik had ergens gelezen dat het minen echt enorm veel elektriciteit kost dus al die fees zullen dan enorm hoog worden per transactie, want anders zullen de miners geld verliezen door de hoge elektriciteit rekening.
De hoge energiekosten ontstaan vanwege de mining-pools die nu onderling met hash-power "vechten" om een blok te minen dat nog 12,5 btc oplevert.
Over 2 jaar halveert de blok opbrengst en gaan we zien welke pools de langste adem hebben, oftewel de minste kosten in energie en onderhoud,

Komt weer een TAI opzetten:
Over 20 jaar gaat het niet meer om de blok opbrengst, en fees zijn we vies van.
Je sluit de lader van je telefoon aan en de wallet-app op de telefoon krijgt hiermee een trigger die vervolgens bekijkt of je batterij redelijk vol is. De app controleert het coin-netwerk of er genoeg hashpower is en of er in jouw locatie genoeg energie is. Ben jij de betere kandidaat, dan neemt jouw telefoon het stokje over en gaat verder met het grazen naar de juiste hash.

Had ik al verteld dat de wereld over gaat naar een block-clock?
Aangezien toch niemand meer op tijd is, heeft nu iedereen 10 minuten speling.
Weer een wereld probleem opgelost met de Bitcoin 8)7

Het netwerk zal niet stil vallen, genoeg opties voor de toekomst.

[ Voor 46% gewijzigd door sprk_nl op 30-11-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
BTC is geen beleggingsproduct. Ook al zijn er mensen die het als een belegging zien. Er kan dus ook geen bubbel zijn. Als de BTC straks naar €100 dondert blijft de technologie gewoon bestaan. Dat mensen er veel geld op zetten en er mee willen verdienen is prima (of niet) maar het is in de basis geen belegging en dus kan je het verdienen en verliezen van geld niet daarop afschuiven. Dat is gewoon een bijkomend (prettig) gevolg met een onzekere toekomst.

Er valt weinig te voorspellen maar er werd hier en elders al voorspeld dat bij €10.000 er wel een keldering zou plaatsvinden omdat dit (dan wel dollar equivalent) een psychologische grens zal voorstellen. Paar wales die verkopen en de keldering is een feit. Je moet het ook niet als een tijdelijke koers zien.

Elk artikel dat dus onzin loopt te verkopen over belegging en weet ik veel wat nog meer die begrijpt de essentie duidelijk niet. De eerste BTC werd volgens mij al in 2009 gemined. Dat is dus 8 jaar geleden dus beetje vreemd om dan anno 2017 te praten over een bubbel ? Dan heb je het toch niet begrepen ? En dit staat volledig los van de huidige koers van de BTC. Dat die kán kelderen weten we allemaal wel.

Feit is dat op dit moment naar schatting rond 135.000 Nederlanders geld hebben gestort om cryptomunten te kopen. Dat is nog geen 1% van de bevolking. En de BTC staat nu op €10.000. Bedenk je wat dit inzake vraag en aanbod gaat doen op het moment dat 10% van de Nederlanders aankopen wil gaan doen. Om maar te zwijgen van 100% van de Nederlanders. Er is dus nog ontzettend veel potentie op enorme koersstijgingen. Leuk als je daar vanaf het begin bij zit. Maar allemaal bijzaak. Want als de munt op €10.000.000 zal worden gewaardeerd en de laatste mensen stappen dan pas in, dan zal de munt stabiel moeten blijven. Dat kan alleen als het niet als een belegging wordt gezien. Er komt dus een moment dat een grote groep zal willen gaan verkopen. Maar stabilisatie zal dan moeten volgen.

Vanaf dat moment gaat het allemaal om de essentie en het vertrouwen achter het systeem. Als dat er is dan komt het gewoon goed. In 1995 hadden veel mensen ook geen vertrouwen in het internet. Ik praat nu niet over het beleggen in internetbedrijven. Nogmaals: als je die vergelijking ook maar een klein beetje maakt dan snap je de essentie niet. Maar feit is dat Google niet in 1995 is bedacht maar veel later. BTC is dus ook behoorlijk oud maar soms zie je pas vele jaren later de ware betekenis en toegevoegde waarde ervan.

Feit is ook dat iedereen toch weinig vertrouwen mag hebben in ons monetaire stelsel. Dat hebben diverse crisissen wel bewezen. Vergelijk dat met een democratie: ook een kut systeem maar van alle kut systemen wel het beste. Je moet de BTC dus synoniem zien voor de blockchain maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om die blockchain zelf. De toepasbaarheid is waanzinnig. Het duurt even tot dit bij iedereen doordringt. Net zoals het internet.

Zo bezien vind ik de vergelijking met goud briljant. Goud heeft an sich natuurlijk geen enkele waarde. Het is de afspraak tussen elkaar gebaseerd op vraag en aanbod en schaarste die de prijs bepaalt. Dat is exact het zelfde als de BTC. Het gaat niet om het geld, maar om het monetaire systeem dat eraan ten grondslag ligt.
Mooie post :)

• Kwikbolojabi
  • Laatst online: 06-11-2021
Iemand bekend met clicq of ooit al van gehoord? Mijn echtgenote die niks maar dan ook niks van crypto kent of volgt krijgt vandaag een mail van onlineoverschrijvingen die via clicq gebeuren en zij bieden haar een gratis bitcoin aan bij registratie ter waarde van 8300€. Bij de mail zat een code om in te voeren. Vertrouw het zaakje niet erg. Zij koopt regelmatig online maar steeds via iDeal betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

Kwikbolojabi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:48:
Iemand bekend met clicq of ooit al van gehoord? Mijn echtgenote die niks maar dan ook niks van crypto kent of volgt krijgt vandaag een mail van onlineoverschrijvingen die via clicq gebeuren en zij bieden haar een gratis bitcoin aan bij registratie ter waarde van 8300€. Bij de mail zat een code om in te voeren. Vertrouw het zaakje niet erg. Zij koopt regelmatig online maar steeds via iDeal betalingen.
Wow, gratis € 8.300! Klinkt als een gratis lot uit de loterij. Misschien kunnen jullie 2x inschrijven.

niemand geeft gratis bitcoins weg, zoals ook niemand klompjes goud weggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Cassius schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:13:
Heeft bl3p ergens laten doorschijnen wanneer ze weer nieuwe users accepteren?
Waarschijnlijk pas wanneer vrijwel alle nieuwe aanmeldingen verwerkt zijn. Iedere keer als cryptocurrency hot is krijgen alle exchanges er ineens 10.000'en gebruikers bij. Als je dan een beperkt aantal mensen hebt om deze gebruikers te checken en toe te voegen is het even niet anders dan een stop zetten tot het ver genoeg verwerkt is. Je kan ook niet zomaar even snel wat extra mensen aannemen voor zoiets. Dit is helaas het nadeel van hele grote groepen die opeens allemaal tegelijk willen gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik heb gisteren om 19:00 uur voor een klein bedrag via BTCdirect.eu bitcoins gekocht. Ik heb het naar dit adres laten versturen: 14koH3Awf.........
Ik heb een wallet bij blockchain.info. De bitcoin is nog steeds niet aangekomen terwijl op BTCdirect staat dat de transactie succesvol is uitgevoerd. Ik heb via Ideal betaald.

Op blockexplorer kan ik ook niets vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Dit duurt allemaal te lang en de koers is ook niet wat het gisteren om 19.00 uur is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door ALPACINO op 01-12-2017 03:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04
ALPACINO schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 03:04:
Ik heb gisteren om 19:00 uur voor een klein bedrag via BTCdirect.eu bitcoins gekocht. Ik heb het naar dit adres laten versturen: 14koH3Awf.........
Ik heb een wallet bij blockchain.info. De bitcoin is nog steeds niet aangekomen terwijl op BTCdirect staat dat de transactie succesvol is uitgevoerd. Ik heb via Ideal betaald.

Op blockexplorer kan ik ook niets vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Dit duurt allemaal te lang en de koers is ook niet wat het gisteren om 19.00 uur is geweest.
Heb je bij het kopen bij btcdirect de betaling geverifieerd?
Dat was bij mij in het verleden een keer niet goed gegaan waardoor ze niks hadden verstuurd. Stuur even contact op met de klantenservice, die hebben mij toen ook goed geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kwikbolojabi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:48:
Krijg je toevallig ook mailtjes van een Nigeriaanse prins die van z'n vermogen af wilt?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter

Als de transactie niet te vinden is in een block explorer, dan contact opnemen met de klantenservice, want dan is de transactie niet succesvol het netwerk opgekomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarde die in GreenAdress staat bij transacties. is dat het bedrag dat je betaald hebt of de huiidige waarde?

Ik zie ook nergens letterlijk het aantal bitcoin staan dat ik heb, maar alleen in Dollar en allemaal vage getallen. Sorry ben een noob:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Bestaat er ergens een overzicht van de verschillende Bitcoin forks, zoals recentelijk Bitcoin Gold en de komende Bitcoin Cash Plus?

Of kan er iemand een overzicht geven?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:02:
De waarde die in GreenAdress staat bij transacties. is dat het bedrag dat je betaald hebt of de huiidige waarde?

Ik zie ook nergens letterlijk het aantal bitcoin staan dat ik heb, maar alleen in Dollar en allemaal vage getallen. Sorry ben een noob:p.
Screenshotje maken? (Eventuele privacy-gevoelige informative weghalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 06:52

Heb weleens 1,5 dag moeten wachten voordat deze zichtbaar was.
Maar toen stonden er ook iets van 180.000 transacties open.
Mijn ervaring is dat bij boven de 60.000 openstaande transacties, er inderdaad wat tijd overheen gaat.
Dit valt te vinden op de onderstaande url;

https://blockchain.info/new-transactions

Maar goed; wat er nu openstaat, mag dus eigenlijk geen probleem veroorzaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:10:
[...]

Heb je bij het kopen bij btcdirect de betaling geverifieerd?
Dat was bij mij in het verleden een keer niet goed gegaan waardoor ze niks hadden verstuurd. Stuur even contact op met de klantenservice, die hebben mij toen ook goed geholpen.
Ik heb inmiddels contact gehad met BTCdirect en nu heb ik wel de coins in mijn wallet. Mined Dec 1, 2017 8:40:52 AM dus daar zit wat vertraging in.

[ Voor 6% gewijzigd door ALPACINO op 01-12-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Ik moet even wat noob vragen stellen:

Heb vijf currencies:

2 staan in mijn online LiteBit wallet
1 (ARK) staat op mijn Mac in de ARKClient
1 (Lisk) staat op mijn Mac in de Lisk Nano
1 (FeatherCoin) staat op mijn telefoon in een wallet genaamd Coinimi

Heb overal die rare codes van bewaard natuurlijk maar vraag me af: als mijn Mac crasht ben ik dan alles kwijt? Of als ik een andere ROM installeer, ben ik dan mijn Feathercoins kwijt?

Snap niet zo goed hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Laatst online: 07-09 22:29
Weet er iemand een app voor android waar je een overzicht kunt krijgen van alle wallets en de koersveranderingen sinds aankoop? Ik heb nu wat bij litebit staan maar ook bij bijvoorbeeld gatehub. Daarnaast heb ik ook nog wat staan bij bittrex, zou dat ook in zo'n app kunnen?

Sorry als mijn vragen n00b zijn maar ben nog lerende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 23:03
anie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:07:
Weet er iemand een app voor android waar je een overzicht kunt krijgen van alle wallets en de koersveranderingen sinds aankoop? Ik heb nu wat bij litebit staan maar ook bij bijvoorbeeld gatehub. Daarnaast heb ik ook nog wat staan bij bittrex, zou dat ook in zo'n app kunnen?

Sorry als mijn vragen n00b zijn maar ben nog lerende.
probeer coinmarketcap eens is een goede stabiele applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

KaiseRRuby schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:59:
Ik moet even wat noob vragen stellen:

Heb vijf currencies:

2 staan in mijn online LiteBit wallet
1 (ARK) staat op mijn Mac in de ARKClient
1 (Lisk) staat op mijn Mac in de Lisk Nano
1 (FeatherCoin) staat op mijn telefoon in een wallet genaamd Coinimi

Heb overal die rare codes van bewaard natuurlijk maar vraag me af: als mijn Mac crasht ben ik dan alles kwijt? Of als ik een andere ROM installeer, ben ik dan mijn Feathercoins kwijt?

Snap niet zo goed hoe dat zit.
maak zo ie zo een image van je mac :)
bewaar je private keys goed.

maak een backup van je 12-words phrases

laat niet teveel waarde online staan bij litebit

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als aanvulling op hierboven: doorloop de recoverystappen (bijv. door wallet even te backuppen en dan te verwijderen). Beter dat je er nu achter komt dat je iets niet juist hebt opgeschreven, dan op het moment dat je het nodig hebt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2017 12:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Want wat zijn nou de belangrijkste dingen die ik nodig heb?

Die code met die namen er in? Dus dat face snake nose stool.... Dat zijn de 12 woords phrases, maar zijn dat ook de private keys? Of is dat wat anders? En wat nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ook wel eens benieuwd naar het verschil tussen een private key en je twaalf woorden dat noemen ze een seed geloof ik.
Ik sla altijd alleen de twaalf woorden op, iets anders dan die twaalf woorden heb ik ook niet maar die twaalf zouden volgens mij genoeg moeten zijn om na een crash je wallet inhoud weer terug te krijgen. Maakt het niet eens uit welke wallet en waar (pc, mobiel, Mac).

Al heeft bv Electrum dacht ik, de mogelijkheid je private key te tonen achteraf.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 01-12-2017 12:37 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Ik wil op gdax even wat simpele daytrading doen met 15 euro om te oefenen / bezig blijven. Deze 0.2 litecoin heb ik nu op electrum staan en wil ik overmaken naar gdax.

Mijn vraag:
- Is het voordeel van "daytraden" op gdax dat je euro's in de euro wallet blijven zonder dat zulke transacties je persoonlijke bank onderspammen? Want dat is volgens mij het verschil tussen bijvoorbeeld BTC Direct die dat niet aanbied, maar waarbij het geld eerst weer naar je prive rekening gaat. Iets wat ik liever niet heb.

- Wat is de fee van wallet naar wallet? In dit geval electrum naar gdax - Ltc

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
ErikRo schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:34:
Ook wel eens benieuwd naar het verschil tussen een private key en je twaalf woorden dat noemen ze een seed geloof ik.
Ik sla altijd alleen de twaalf woorden op, iets anders dan die twaalf woorden heb ik ook niet maar die twaalf zouden volgens mij genoeg moeten zijn om na een crash je wallet inhoud weer terug te krijgen. Maakt het niet eens uit welke wallet en waar (pc, mobiel, Mac).

Al heeft bv Electrum dacht ik, de mogelijkheid je private key te tonen achteraf.
Die twaalf woorden is je seed phrase, hier kan je je private key mee herstellen. Deze woorden werken met de meeste wallets, het is namelijk een standaard (snelle google: BIP39/32/44 standaarden). En inderdaad is het slim om eens te oefenen of je je wallet kan restoren met de seed phrase.

De seed phrase van mijn wallet sla ik niet digitaal op. Gewoon een handgeschreven briefje dat veilig ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
Basxt schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:01:
- Is het voordeel van "daytraden" op gdax dat je euro's in de euro wallet blijven zonder dat zulke transacties je persoonlijke bank onderspammen? Want dat is volgens mij het verschil tussen bijvoorbeeld BTC Direct die dat niet aanbied, maar waarbij het geld eerst weer naar je prive rekening gaat. Iets wat ik liever niet heb.
Gdax is een exchange, een beurs waar je kan handelen. Vergelijk iets als BTC direct eerder met een winkel waar je kan kopen of verkopen.
Exchanges werken altijd met balances, dus je euro's blijven daar inderdaad gewoon staan, tot je ze terug naar je rekening laat overschrijven (withdrawal) of je ze omzet in een crypto munt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
CorvusGS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:32:
Bestaat er ergens een overzicht van de verschillende Bitcoin forks, zoals recentelijk Bitcoin Gold en de komende Bitcoin Cash Plus?

Of kan er iemand een overzicht geven?

Thanks.
http://www.cryptomoney.life/upcoming-bitcoin-forks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 21:10
Zijn er nog tweakers die de ICO INS volgen?
Nog voor of tegen argumenten voordat we maandag mee gaan doen?
https://ins.world/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Misschien een rare vraag, er staat dat elke bitcoin houder dan ook de nieuwe coin ontvangt. Hoe kan je die claimen? Ik heb al een tijd bitcoins in een desktop wallet staan, maar eigenlijk niets gedaan tijdens de afgelopen fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
anc schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
[...]

Misschien een rare vraag, er staat dat elke bitcoin houder dan ook de nieuwe coin ontvangt. Hoe kan je die claimen? Ik heb al een tijd bitcoins in een desktop wallet staan, maar eigenlijk niets gedaan tijdens de afgelopen fork.
Bepaalde exchanges, online wallets en hardware wallets bieden na verloop van tijd aan dat je deze fork coins kan claimen. Heb je een desktop wallet, zoals Electrum dan is dit meestal niet het geval.

Daarvoor moet je eerst een wallet downloaden die de coin wel ondersteunt. Hierin zet je dan je private key in van de wallet waarin op het moment van de fork jouw bitcoins aanwezig waren, en als alles goed gaat wordt de balance van de wallet dan gelijk gesteld aan het aantal coins waar je recht op hebt.

2 waarschuwingen hierbij wel:
  • Neem niet de eerste de beste compatibele wallet die je kan vinden. Beter wat langer wachten op ervaringen van anderen in plaats van software te installeren met kwade bedoelingen en hier je private keys aan toe te vertrouwen.
  • Aangezien je je keys vrijgeeft aan een netwerk dat verschillend is van Bitcoin is het best eerst al je Bitcoins naar een andere wallet te verplaatsen, en daarna pas je key van je vorige wallet in te geven in de desktop wallet van de fork.
Hopelijk is dit wat duidelijk? Zo heb ik het toch met mijn Bitcoin cash gedaan de vorige keer (ik gebruik Electrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Heb je een desktop wallet, zoals Electrum dan is dit meestal niet het geval.
Ik gebruik ook electrum. Op een laptop. In de kast :-) Kan er niks mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb een vraag over Ripple en de Trusts / Gateway. Ik heb 480 Ripples gekocht (100 euro zeg maar), maar nu zie ik in mn wallet op Gatehub alleen die 480 ripple staan. Nu moet ik nog een trust enables (euro of dollar), maar is dat nu al nodig? Kan ik die 480 ripple ook gewoon een jaar of 10 lekker laten staan en dan pas er iets mee doen (bij wijze van spreke). Handelen etc en de rest met wallets is mij duidelijk, maar Ripple kom ik niet echt uit. Ik heb de gateway-guide twee keer doorgelezen maar het is mij niet helemaal duidelijk. Iemand een tip voor wat meer leesvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Ik zit nu op Gdax een litecoin hoog te verkopen en laag te kopen, maar hoe houden jullie de % stijging e.d bij? Zeker als ik hierna bijvoorbeeld meer ltc wil toevoegen aan mijn gdax wallet ben ik bang dat ik de bedragen door elkaar ga halen en zo winst verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Hoorde dit op BNR vandaag. Vind het erg kortzichtig https://www.bnr.nl/nieuws...s-bubbel-die-gaat-klappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat zijn de meeste reacties van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben :P Wel zeggen dat het een bubbel is, maar niet begrijpen hoe het werkt en wat het precies is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Voor een deel snap ik de reactie. Ik zie om mij heen ook hetzelfde gedrag van mensen die denken snel en makkelijk rijk te kunnen worden zonder te weten waar ze nu instappen. Die mensen wil ik ook graag beschermen tegen hun eigen hebberigheid, maar aan de andere kant is 'exposure' ook een goede leermethode, zolang die persoon niet in schulden raakt of significante hoeveelheiden van het vermogen verliest.

Ik denk dat de vergelijking met het begin van het internet beter is, toen veel mensen ook aandelen kochten in uiteindelijk waardeloze internet bedrijven. Toen die bel knapte ging men zich ineens veel beter richten op winstmodellen en werd beter gekeken naar de bedrijven die overreind bleven.

Maar het klinkt alsof deze heren nog wel wat opleiding kunnen gebruiken over de nuttige toepassingen. Dat voorbeeld van €10 naar €0,50 was natuurlijk compleet overdreven. Als hij werkelijke cijfers had genoemd was het argument veel minder hard aangekomen https://www.buybitcoinworldwide.com/volatility-index/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2P2me
  • Laatst online: 12-09 07:05
Zijn hier mensen die daadwerkelijk de bitcoin pinautomaten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Net een ban gekregen op /r/bitcoin --> https://www.reddit.com/r/...got_banned_from_rbitcoin/

Hoe is dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/73AwRNl.png

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Kain_niaK schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 05:04:
Net een ban gekregen op /r/bitcoin --> https://www.reddit.com/r/...got_banned_from_rbitcoin/

Ik was gewoon met iemand aan het praten!

[afbeelding]
En wat moeten wij met deze informatie?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter

Ik was gewoon met iemand aan het praten!

[afbeelding]
Het gebrek aan alinea's alleen al is voldoende reden voor een ban wat mij betreft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Net een ban gekregen op /r/bitcoin
Er zijn meerdere redenen om nu nog geen grotere blocksize in bitcoin te implementeren.

De belangrijkste reden is decentralisatie van het netwerk. Decentralisatie zorgt voor de veiligheid en zekerheid van het netwerk, en wanneer het om het versturen van waarde gaat met een totale market cap van honderden miljarden, dan komt deze veiligheid op de eerste plaats.

Vanwege asicboost kwam de decentralisatie al in gevaar, Jihan Wu leverde al meer dan 80% van alle miners.
Daarom zijn voldoende nodes om de transacties van de miners te controleren van groot belang wil bitcoin slagen. Een grotere blocksize zorgt voor een substantieel hogere instapdrempel om een node te gaan draaien.

Daarbij komt dat Asicboost waarschijnlijk ook de reden is dat Bcash is gecreëerd, aangezien asicboost op Bcash nog steeds werkt, waardoor Jihan Wu en kornuiten nog steeds 30% efficiënter kunnen minen dan de concurrentie zonder asicboost.

Een andere belangrijke reden is dat een hardfork, die nodig is om de blocksize aan te passen, secuur gepland moet worden. Een hardfork is niet iets dat je van de ene op de andere dag will toepassen, zoals met Bcash is gebeurt. Bitcoin is een netwerk met 100% up-time in de afgelopen negen jaar. Dit is nog nooit vertoont voor een netwerk, en deze status kun je maar 1 keer verliezen, vervolgens ben je niet meer het langslopende netwerk met 100% up-time.

Kun je je de krantenkoppen en daarop volgende prijscrash voorstellen, wanneer een bug in Bitcoin ervoor zorgt dat er honderden miljoenen verloren gaan? Dat is een risico dat Bitcoin nooit kan nemen.

Verder is dit blocksize issue van tijdelijke aard, zodra lightning komt (2018), verdwijnen al deze hiccups naar het verleden en zal Bitcoin explosief kunnen groeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 02-12-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
VPIPPFR schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 06:40:
[...]

En wat moeten wij met deze informatie?
Huilen. Handjes vasthouden. Stille tochten..
:+

Anyway.
Mooi om te zien dat de koersen redelijk stabiel blijven.

Het enige waar ik mij 'zorgen' over maak op korte termijn zijn de feestdagen. Nieuwjaar. Lastig is ook dat vorig jaar geen referentie is ( want toen was het nog niet zo spannend als nu ). Dus je kan lastig terugkijken hoe het toen ging.

Daarna ging het goed... Dat is duidelijk geweest :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:01:
[...]

Het gebrek aan alinea's alleen al is voldoende reden voor een ban wat mij betreft :+
Dus je vindt het geen kwalijke zaak als Kain_niaK wordt gebanned voor zijn mening op r/Bitcoin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zijn post hier recent vond ik niet sterk (degene met de alu-hoedjes richting banken). Maar die twee posts lijken mij hele redelijke posts, en als je daarom gebanned wordt lijkt het mij dat het daar dus één grote inteelt bende is waar andere meningen niet geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

CorvusGS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:16:
[...]

Bepaalde exchanges, online wallets en hardware wallets bieden na verloop van tijd aan dat je deze fork coins kan claimen. Heb je een desktop wallet, zoals Electrum dan is dit meestal niet het geval.

Daarvoor moet je eerst een wallet downloaden die de coin wel ondersteunt. Hierin zet je dan je private key in van de wallet waarin op het moment van de fork jouw bitcoins aanwezig waren, en als alles goed gaat wordt de balance van de wallet dan gelijk gesteld aan het aantal coins waar je recht op hebt.

2 waarschuwingen hierbij wel:
  • Neem niet de eerste de beste compatibele wallet die je kan vinden. Beter wat langer wachten op ervaringen van anderen in plaats van software te installeren met kwade bedoelingen en hier je private keys aan toe te vertrouwen.
  • Aangezien je je keys vrijgeeft aan een netwerk dat verschillend is van Bitcoin is het best eerst al je Bitcoins naar een andere wallet te verplaatsen, en daarna pas je key van je vorige wallet in te geven in de desktop wallet van de fork.
Hopelijk is dit wat duidelijk? Zo heb ik het toch met mijn Bitcoin cash gedaan de vorige keer (ik gebruik Electrum).
Ik denk het te begrijpen. Ik gebruik zelf ook electrum. en heb Electron cash geinstalleerd als bch wallet. Echter dan moet ik dus mijn private keys daar importeren?

Stappen die ik kan nemen zijn
In Electrum
Wallet > private keys > export > csv
Dan zie ik een hele reeks met addresses en daarachter keys.
Dien ik dan de hele csv te importeren in bch en daarmee krijg je dan de waarde aan coins die je op moment van de fork had ook in bch? Of moet ik ze 1 na 1 importeren? Ik weet namelijk niet welke ik toen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een gebrek aan alinea's? ;)

.edit: En blijkbaar heeft @Kain_niaK lopen crossposten :/

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2017 11:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Even toch een vraag wat ik niet begrijp:

Ik maak een wallet aan (en krijg een seed, adres en private key)
Vervolgens koop ik wat coins en die worden naar mijn adres gestuurd (dus komen in mijn wallet)
Voor zover ik begrijp wordt niet centraal bijgehouden door iemand hoeveel coins ik heb
Stel nou mijn wallet crasht en ik heb geen backup en ik restore deze met mijn seed

Hoe weet mijn systeem nou hoeveel coins ik had in mijn wallet als ik die restored heb? Want voor zover ik weet verandert die seed niet, dus of ik nou 0 coins (zoals bij aanmaak van de wallet) of 10 coins (ten tijde van vermeende crash en verlies van data) heb in mijn wallet verandert niets aan de seed. Hoe kan het na een restore dan zijn dat mijn wallet toch weet hoeveel ik aan coins had. Iemand die mij dit kan uitleggen? Of heb ik het fout?

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 02-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:13
dangerpaki schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:05:
Even toch een vraag wat ik niet begrijp:

Ik maak een wallet aan (en krijg een seed, adres en private key)
Vervolgens koop ik wat coins en die worden naar mijn adres gestuurd (dus komen in mijn wallet)
Voor zover ik begrijp wordt niet centraal bijgehouden door iemand hoeveel coins ik heb
Stel nou mijn wallet crasht en ik heb geen backup en ik restore deze met mijn seed

Hoe weet mijn systeem nou hoeveel coins ik had in mijn wallet als ik die restored heb?
Iemand die mij dit kan uitleggen?
Dankzij de blockchain ;)

In de blockchain (soort handelsregister) wordt juist voor iedereen wereldwijd (decentraal, dus niet bij 1 instantie maar juist door iedereen die er aan meedoet) bijgehouden hoeveel coins er op welke wallets staan (de transacties worden bijgehouden). Op basis hiervan kun je dus gewoon je wallet vernietigen, zo lang je hem maar kan recoveren door middel van je seed of met je private key.

Zie bijvoorbeeld: https://en.bitcoin.it/wiki/Block_chain

In het geval dat je coins wilt kopen en deze voor de wat langere tijd wilt vasthouden is het dus een interessante aanpak om je wallet aan te maken op een systeem die niet aan het internet hangt. Hierop genereer je een wallet en deze zal 'nooit' het online levenslicht hoeven te zien om deel te nemen aan de blockchain. Als je vervolgens je public master key exporteert en je ontvangstadressen op USB naar een online systeem dan kun je hiermee een 'cold wallet' aanmaken (readonly, kan niks versturen, maar wel zien wat er dus voor transacties plaatsvinden met jouw wallet) en met de receive kun je dus coins kopen. Hierdoor ben je relatief zeer veilig en is handig voor als je coins langere termijn wilt vasthouden.

In het geval dat je ooit besluit toch te willen gaan verkopen kun je met de seed en/of een export van je private key je wallet herstellen. Ook hier kun je het zelfs zo doen dat je cold wallet een transactie aanmaakt, echter kan deze hem niet versturen zonder private key, maar als je de transactie exporteert naar je offline systeem waar je de wallet op hebt hersteld, kun je de transactie vanaf daar 'ondertekenen' met je private key. Vervolgens exporteer je deze (ondertekende) transactie naar je 'online' coldwallet en kun je hem versturen (dus echt verkopen). Veel moeite, maar verkleint de kans dat iemand je private key of seed onderschept aanzienlijk :)

[ Voor 41% gewijzigd door Junia op 02-12-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat je de Bcash shill loopt uit te hangen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Tja hoewel ik het niet helemaal met je eens ben, is de post behoorlijk netjes.
Het probleem is alleen de historie die bij de moderators leeft... ze hebben zoveel trolls, sock puppets en manipulatie gezien, dat ze ervanuit gaan dat iedereen die een ander systeem aanprijst, waarschijnlijk een financieel motief heeft om dat te zeggen en het zien als onoprecht.

Er was hier op Tweakers een tijdje een speciaal cryptocurrency forum en dat was ook een werk om te onderhouden. Neem @Luuk hierboven bijvoorbeeld, die je gelijk gaat beschuldigen en aanvallen.

/r/Bitcoin heeft op de sidebar een artikel staan dat ze volgens mij gebruiken om hun werkwijze te verdedigen
http://lesswrong.com/lw/c1/wellkept_gardens_die_by_pacifism/

[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 02-12-2017 11:36 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 20:52
anc schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:22:
[...]

Ik denk het te begrijpen. Ik gebruik zelf ook electrum. en heb Electron cash geinstalleerd als bch wallet. Echter dan moet ik dus mijn private keys daar importeren?

Stappen die ik kan nemen zijn
In Electrum
Wallet > private keys > export > csv
Dan zie ik een hele reeks met addresses en daarachter keys.
Dien ik dan de hele csv te importeren in bch en daarmee krijg je dan de waarde aan coins die je op moment van de fork had ook in bch? Of moet ik ze 1 na 1 importeren? Ik weet namelijk niet welke ik toen had.
Ik heb het als volgt gedaan:
- Een nieuwe Electrumwallet aanmaken op een andere pc met een nieuwe seed.
- Al je bitcoins uit je oude Electrumwallet overmaken naar de nieuwe.
- Een Electron Cash-wallet aanmaken met de seed van je oude Electrumwallet. Je ziet dan in die wallet de BCH waar je recht op hebt.

Ik heb vervolgens mijn BCH omgezet naar BTC via Changelly en daarna Electron Cash gedeïnstalleerd. En mijn relevante private keys (uit de oorspronkelijke Electrumwallet) gesweept naar een Coinomi-wallet op Android om m'n BTG te claimen (en ook weer omgezet naar BTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@Junia
Dank je wel. Dat maakt het duidelijker. Was eigenlijk al van plan om inderdaad een wallet op een offline computer te maken en dan op een online computer een cold wallet te maken. Maar dat maakt het dus duidelijker voor mij. Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-07 23:32

SPT

Hoezo kortzichtig? Veel experts waarschuwen voor de Bitcoin en andere crypto-valuta. De laatste tijd zie je dat het feit dat de bubbel nog altijd niet gebarsten is (ondanks dat je dit soort waarschuwingen al jaren hoort) als nieuw argument wordt aangevoerd waarom het geen bubbel of piramidespel-achtig fenomeen is. Er is momenteel sprake van een hype rondom crypto-valuta en blockchain-technologie, en het aantal instappers is nog altijd sterk aan het toenemen. Dat zal de komende jaren nog doorgaan verwacht ik, zeker nu met Bitcoin- en Ethereum-trackers weer nieuwe groepen kopers worden aangeboord. Dat wil echter niet zeggen dat criticasters ongelijk hebben. Dat men niet doorheeft in te stappen in een zero-sum game waarbij de gelden van latere instappers de winsten van eerdere instappers financieren is denk ik zelfs een noodzaak om de opmars in stand te houden. Mensen gaan natuurlijk niet bewust instappen in een piramide-constructie.

Wat je in dit soort draadjes vaak ziet is dat ze overbevolkt worden door mensen met zeer positieve meningen over crypto-currency, zonder dat die noodzakelijkerwijs goed gefundeerd zijn. Daar is op zich niets mis mee, maar het zorgt wel voor een sterke bias in de posts. Ik heb zelf wel eens wat inhoudelijke posts geplaatst waarin ik uit probeerde te leggen dat crypto-currency mijns inziens in hun huidige vorm vanuit economisch perspectief (op zijn zachts gezegd) problematisch in elkaar zitten. Uit de reacties maakte ik op dat zo'n mening niet bijzonder wordt gewaardeerd, of zelfs als bait of troll wordt gezien. Waarbij men het draadje soms zelfs claimt door in wij-vorm te spreken ("'we' zouden wel inhoudelijk kunnen reageren, maar daar hebben 'we' geen zin in").

Toch denk ik dat het wel goed is dat men er voor waarschuwt. Mijn vermoeden is dat de bubbel wel eens heel erg groot zou kunnen gaan worden voordat hij barst. Daarbij zullen heel veel mensen hun geld verliezen, namelijk de mensen die als laatste zijn ingestapt of vergeten zijn hun winst tijdig te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Ammehoela schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:01:
[...]

Ik heb het als volgt gedaan:
- Een nieuwe Electrumwallet aanmaken op een andere pc met een nieuwe seed.
- Al je bitcoins uit je oude Electrumwallet overmaken naar de nieuwe.
- Een Electron Cash-wallet aanmaken met de seed van je oude Electrumwallet. Je ziet dan in die wallet de BCH waar je recht op hebt.

Ik heb vervolgens mijn BCH omgezet naar BTC via Changelly en daarna Electron Cash gedeïnstalleerd. En mijn relevante private keys (uit de oorspronkelijke Electrumwallet) gesweept naar een Coinomi-wallet op Android om m'n BTG te claimen (en ook weer omgezet naar BTC).
Ik wacht wel even de volgende fork af om hiermee aan de slag te gaan. Transferren van ene naar andere wallet kost ook wat fee's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Junia schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:09:
[...]

Dankzij de blockchain ;)

In de blockchain (soort handelsregister) wordt juist voor iedereen wereldwijd (decentraal, dus niet bij 1 instantie maar juist door iedereen die er aan meedoet) bijgehouden hoeveel coins er op welke wallets staan (de transacties worden bijgehouden). Op basis hiervan kun je dus gewoon je wallet vernietigen, zo lang je hem maar kan recoveren door middel van je seed of met je private key.

Zie bijvoorbeeld: https://en.bitcoin.it/wiki/Block_chain

In het geval dat je coins wilt kopen en deze voor de wat langere tijd wilt vasthouden is het dus een interessante aanpak om je wallet aan te maken op een systeem die niet aan het internet hangt. Hierop genereer je een wallet en deze zal 'nooit' het online levenslicht hoeven te zien om deel te nemen aan de blockchain. Als je vervolgens je public master key exporteert en je ontvangstadressen op USB naar een online systeem dan kun je hiermee een 'cold wallet' aanmaken (readonly, kan niks versturen, maar wel zien wat er dus voor transacties plaatsvinden met jouw wallet) en met de receive kun je dus coins kopen. Hierdoor ben je relatief zeer veilig en is handig voor als je coins langere termijn wilt vasthouden.

In het geval dat je ooit besluit toch te willen gaan verkopen kun je met de seed en/of een export van je private key je wallet herstellen. Ook hier kun je het zelfs zo doen dat je cold wallet een transactie aanmaakt, echter kan deze hem niet versturen zonder private key, maar als je de transactie exporteert naar je offline systeem waar je de wallet op hebt hersteld, kun je de transactie vanaf daar 'ondertekenen' met je private key. Vervolgens exporteer je deze (ondertekende) transactie naar je 'online' coldwallet en kun je hem versturen (dus echt verkopen). Veel moeite, maar verkleint de kans dat iemand je private key of seed onderschept aanzienlijk :)
Nog even over die seed :P Electrum maakt een seed van 10 woorden oid. Maar de kans dat iemand dezelfde seed gegenereerd krijgt lijkt me wel aanwezig? Heeft diegene dan dezelfde wallet als jij omdat die key hetzelfde is (en diegene heeft dan dus ook je coins)? Of begrijp ik dat niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Even een vraag: ik zit naar een wallet te kijken waarbij ik wat verschillende coins voor langere tijd wil bewaren en kijken wat ik op de langer termijn eruit haal.

Ik zat initieel naar Electrum te kijken. Wordt veel aangeraden en makkelijk nog in gebruik. Is een offline wallet. Daarnaast kan ik daarmee een wallet aanmaken op een offline computer en vervolgens een cold wallet op een online computer. Dus relatief veilig voor wat ik ermee wil doen. Echter deze ondersteunt alleen BTC.

Zitten kijken en kwam op Exodus uit. Ziet er fraai uit en ondersteunt de coins die ik graag als optie hou. Geeft tevens mooie grafische weergaves over wat ik verdiend heb. En heeft een ingebouwde functie voor wisselen van ene coin voor andere. Zal qua prijs wat duurder zijn. Maar voor mij als beginner wel simpeler. Echter is deze volgens mij niet offline en ook niet als cold wallet te gebruiken.

Klopt dit? Kan iemand mij hierover tippen? Of over andere soortgelijke wallets die wel wat mee veiligheid bieden?

EDIT: bijzonder, net exodus gedownload. En ik kan dus al dingen versturen naar mezelf. Want ik heb blijkbaar al meteen wallets voor alle currencies die deze ondersteunt. Bijzondere alleen dat ik daar alleen het programma voor heb hoeven op te starten. En dus helemaal geen seed, private keys of wat dan ook heb gehad. Klopt dit?

EDIT 2: blijkbaar krijg je je seed pas als je een backup maakt als je iets hebt overgemaakt naar een van je adressen. Maar private keys? Goed die zou je in principe met de seed kunnen herstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 02-12-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:13
Saven schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:35:
[...]

Nog even over die seed :P Electrum maakt een seed van 10 woorden oid. Maar de kans dat iemand dezelfde seed gegenereerd krijgt lijkt me wel aanwezig? Heeft diegene dan dezelfde wallet als jij omdat die key hetzelfde is (en diegene heeft dan dus ook je coins)? Of begrijp ik dat niet helemaal
Electrum standard wallet gebruikt 12 woorden uit een dictionary van 2048 woorden op basis van RNG. Ik kan me voorstellen dat het klinkt alsof het makkelijk is, maar in feite zijn er 5.444517870735015e+39 seeds (oftwel zo'n 544,451,787,073,501,500,000,000,000,000,000,000,000) verschillende combinaties. Uitgaande dat iemand een leuk bruteforce script heeft geschreven waarmee hij 100 miljard verschillende combinaties per seconde kan doen (geen idee wat een realistische waarde is, maar 100 miljard lijkt me al vrijwel onmogelijk met hedendaagse computers ;) ), dan kost het hem 1.726445291328962e+21 aantal (oftwel, 1726445291328962000000) jaar om alle combinaties te zijn afgegaan.

Hierbij komt dan ook nog eens kijken dat er in de blockchain een lookup moet worden gedaan voor elke mogelijke combinatie om te checken of er uberhaupt coins in zitten.

Disclaimer, ik ben geen rekenkundig wonder :z dus bovenstaande kan mogelijk niet helemaal kloppen. Als iemand het kan controleren of zelf uit wil rekenen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben ook aan instappen op het bitcoin gebeuren.
Wat ik zoek is een app waar je je waarde aan btc kan ingeven, en die dan realtime laat zien welke waarde in euro's het is.

Wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:40:
Ik ben ook aan instappen op het bitcoin gebeuren.
Wat ik zoek is een app waar je je waarde aan btc kan ingeven, en die dan realtime laat zien welke waarde in euro's het is.

Wie kan me helpen ?
Blockchain en Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

dangerpaki schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:41:
EDIT: bijzonder, net exodus gedownload. En ik kan dus al dingen versturen naar mezelf. Want ik heb blijkbaar al meteen wallets voor alle currencies die deze ondersteunt. Bijzondere alleen dat ik daar alleen het programma voor heb hoeven op te starten. En dus helemaal geen seed, private keys of wat dan ook heb gehad. Klopt dit?

EDIT 2: blijkbaar krijg je je seed pas als je een backup maakt als je iets hebt overgemaakt naar een van je adressen. Maar private keys? Goed die zou je in principe met de seed kunnen herstellen.
Ik heb er toevallig vandaag net even mee lopen spelen en vond dat ook vaag. Er is echter een optie om van elke currency de private key op te vragen: dan moet je in de menubalk bovenin zijn Developer > Assets > Bitcoin > Export Keys (om de private key op te slaan) of Move Funds (om een cold storage key in te laden)

Zoiets als op deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/groovehq/uploaded/9ednw0ifnignxd0gipfrgsu50f2rf7fqxzeo6y2l7yg4zleh2r?1481581260

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Waarom investeren in bitcoin een slecht idee is
Want het aantal munten dat uitgegeven wordt, is beperkt, toch? Wel, als dat al het geval zou zijn, dan mag je niet vergeten dat zo’n vaste geldhoeveelheid in het verleden zeer pijnlijke periodes van deflatie met zich heeft meegebracht.
...
Zonder de creatie van extra geld zou de groei gefnuikt worden. Een vaste geldhoeveelheid biedt ook geen enkele manoeuvreerruimte bij een economische schok.
...
Ontginners van cryptogeld – of hoe je ze ook noemt – creëren geld uit het niets dat in de economie terechtkomt.
...
Mensen kunnen nu reeds op een relatief eenvoudige en legale manier geld transfereren. Als het belangrijkste praktische voordeel van een munt erin bestaat kapitaalcontroles of bestaande wetgeving te omzeilen dan moet de overheid tussenbeide komen. Als die munten meer mogelijkheden bieden aan belastingfraudeurs, junkies en hackers om de wereld een minder leuke plek te maken, dan moeten regeringen daar paal en perk aan stellen.
...
En op dat moment zullen bitcoin en de andere cryptomunten terugvallen naar hun fundamentele onderliggende waarde. Er is geen onderliggende waarde want er is geen onderliggende toekomstige return. Bitcoin is op dat moment waard wat de volgend ervoor wil betalen.
Pfff... toch op z'n minst een paar bedenkelijke statements als je het mij vraagt...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zat net even te kijken naar Exodus.io maar de wallet is grotendeels closed source en laat net hun deel wat de private-key en/of seed genereert in het closed gedeelte zitten. Nu net duidelijk is geworden dat er flink ge-scammed wordt met het genereren van seeds in software/wallets die nog niet bekend zijn (omdat het niet na te gaan is) zou ik ten zeerste exodus af raden en gewoon voor electrum o.i.d. gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Mijn Ledger Nano S geneert random/nieuwe adressen. Totale balans in app is de som van bitcoins op individuele adressen.

Als ik niet thuis ben, kan ik enkel balans op aparte adressen (bv. blockchain.info) checken.

Is er een manier/applicatie om de verschillende adressen te koppelen (of een soort hoofdadres te achterhalen).

Wil geen seeds/private keys invoeren op mijn telefoon of pc. Ik zoek een manier om publiek even de totale balans te checken (maar dit lijkt enkel te werken voor aparte adressen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@CT nadeel van electrum voor mij dan is dat er alleen BTC in opgeslagen worden en niet andere munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik kom er toch niet uit... Misschien doe ik het helemaal verkeerd?

Ik heb een Ledger Nano S gekocht en heb mijn bitcoins verzonden van mijn Blockchain.info account naar mijn Ledger Nano S. Alles is overgeheveld. So far, so good. Ik heb die blockchain.info al sinds 2011, dus voor alle forks. Ik wil nu Bitcoin Cash claimen.
Ik open op mijn Ledger Nano S de bitcoin cash app en kies split. Nu staat er 0 als balance, terwijl ik dacht dat ik nu hetzelfde aantal BCH zou hebben als BTC.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
kristof1234 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:03:
Mijn Ledger Nano S geneert random/nieuwe adressen. Totale balans in app is de som van bitcoins op individuele adressen.

Als ik niet thuis ben, kan ik enkel balans op aparte adressen (bv. blockchain.info) checken.

Is er een manier/applicatie om de verschillende adressen te koppelen (of een soort hoofdadres te achterhalen).

Wil geen seeds/private keys invoeren op mijn telefoon of pc. Ik zoek een manier om publiek even de totale balans te checken (maar dit lijkt enkel te werken voor aparte adressen)
Open de Chrome App van Ledger. Klik op je account (standaard heet die "My Account"). Daarna zie je onder je balans rechtsboven de optie "Account Settings". Klik vervolgens op "Export" bij "Extended Public Key".

Hiermee krijg je de HD seed van de public key. Dit is vergelijkbaar met de seed van de private keys, maar met deze Extended Public Key kunnen alleen de public keys (en dus de adressen) worden gegenereerd. Deze kun je vervolgens importeren in een wallet die watch-only functionaliteit biedt. Bijvoorbeeld Mycelium.
xburchartz schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:23:

Ik heb een Ledger Nano S gekocht en heb mijn bitcoins verzonden van mijn Blockchain.info account naar mijn Ledger Nano S. Alles is overgeheveld. So far, so good. Ik heb die blockchain.info al sinds 2011, dus voor alle forks. Ik wil nu Bitcoin Cash claimen.
Ik open op mijn Ledger Nano S de bitcoin cash app en kies split. Nu staat er 0 als balance, terwijl ik dacht dat ik nu hetzelfde aantal BCH zou hebben als BTC.

Wat doe ik verkeerd?
De BCH hoort bij je wallet op Blockchain.info. Toen je de boel naar je Ledger hebt overgezet, heb je enkel BTC verstuurt. De BCH staat nog waar die stond. Je zult de private key en/of seed van Blockchain.info moeten exporteren en importeren in een andere wallet die BCH ondersteunt.

[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 02-12-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
xburchartz schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:23:

Wat doe ik verkeerd?
Je fork coins staan nog op het oude blockchain.info adres. Het Ledger adres is een nieuw adres dat NA de forks gemaakt is, daar staat nu dus alleen je BTC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Rannasha schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:24:

De BCH hoort bij je wallet op Blockchain.info. Toen je de boel naar je Ledger hebt overgezet, heb je enkel BTC verstuurt. De BCH staat nog waar die stond. Je zult de private key en/of seed van Blockchain.info moeten exporteren en importeren in een andere wallet die BCH ondersteunt.
De Ledger Nano S ondersteunt BCH, maar kan ik hier geen private key importeren? Moet ik tijdelijk een andere online-wallet gebruiken als tussenstap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:03:
[...]

De Ledger Nano S ondersteunt BCH, maar kan ik hier geen private key importeren? Moet ik tijdelijk een andere online-wallet gebruiken als tussenstap?
Je kunt met de Nano S geen private keys importeren, want het apparaat werkt enkel met keys die vanuit de seed zijn gegenereerd.

Je moet de key van Blockchain.info dus importeren in een andere wallet die BCH ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
CT schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:59:
Zat net even te kijken naar Exodus.io maar de wallet is grotendeels closed source en laat net hun deel wat de private-key en/of seed genereert in het closed gedeelte zitten. Nu net duidelijk is geworden dat er flink ge-scammed wordt met het genereren van seeds in software/wallets die nog niet bekend zijn (omdat het niet na te gaan is) zou ik ten zeerste exodus af raden en gewoon voor electrum o.i.d. gaan...
interessant! Maar hoe vatbaar zijn niet open sourced wallets echt? Ik gebruik zelf Exodus maar als ik dit lees ga ik ook twijfelen... alle altcoins een eigen Wallet regelen etc.. hoe hebben jullie al jullie altcoins gestored?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
xburchartz schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:03:
[...]

Als je een bip39 seed hebt, kun je die importeren in een ledger. Wel kan een ledger maar 1 seed bevatten, dus moet je heb resetten en dan aangeven dat je al een seed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kristof1234 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:03:

Een app die de waarde van je portfolio bijhoudt zoals bv Delta?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
DaCoTa schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:47:
[...]

Als je een bip39 seed hebt, kun je die importeren in een ledger. Wel kan een ledger maar 1 seed bevatten, dus moet je heb resetten en dan aangeven dat je al een seed hebt.
Er staan al wallets op de ledger met BTC en BCH erin inmiddels. Als ik de ledger zou resetten, ben ik dan die coins kwijt? Zou ik ze dan eerst tijdelijk naar een andere wallet moeten verplaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
xburchartz schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:52:
[...]

Er staan al wallets op de ledger met BTC en BCH erin inmiddels. Als ik de ledger zou resetten, ben ik dan die coins kwijt? Zou ik ze dan eerst tijdelijk naar een andere wallet moeten verplaatsen?
De seed van 24 woorden die je hebt opgeschreven bij het in gebruik nemen van de Ledger kun je gebruiken om de hele boel later weer te herstellen. In principe kun je het apparaat dus gerust wissen, zolang die seed maar ergens veilig opgeslagen is.

Maar het is waarschijnlijk makkelijker om de keys van Blockchain.info in een wallet als Coinimi te importeren en vervolgens de coins naar je Ledger te sturen. Dat is wat minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:17
Zojuist heb ik 0.002 BTC proberen te versturen via de Blockchain.info app naar Binance (-verwijderd-), sinds een paar dagen zit ik op deze exchange om handel van coins onder de vingers te krijgen.

Het adres van de wallet bij Binance heb ik gekopieerd vanuit de Binance app (deposit gedeelte), vervolgens in de app Blockchain in het naar adres, gecontroleerd en vervolgens 0.002 BTC verzonden.

Het gaat maar om een klein bedrag, alleen wat vreemd is dat volgens de Blockhain app 0 BTC is verzonden naar 0 ontvangers met 0 waarde, en wanneer je de transactie checkt dan gaat ineens om 0.02 BTC met een waarde van ongeveer 200euro;
-verwijderd-

Mijn wallet geeft nog altijd de juiste waarde (ex fee) aan, wat doe/zie ik verkeerd? }:O :')

/Nevermind, het lijkt erop dat er een transactie van 0 BTC met waarde 0 heeft plaatsgevonden en er wel fee in rekening is gebracht. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 03-12-2017 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

EN-IS schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:30:
Zojuist heb ik 0.002 BTC proberen te versturen via de Blockchain.info app naar Binance (12bzyQhjDdTkU3SXFwA4Qv7S82pNrAMk3B), sinds een paar dagen zit ik op deze exchange om handel van coins onder de vingers te krijgen.

Het adres van de wallet bij Binance heb ik gekopieerd vanuit de Binance app (deposit gedeelte), vervolgens in de app Blockchain in het naar adres, gecontroleerd en vervolgens 0.002 BTC verzonden.

Het gaat maar om een klein bedrag, alleen wat vreemd is dat volgens de Blockhain app 0 BTC is verzonden naar 0 ontvangers met 0 waarde, en wanneer je de transactie checkt dan gaat ineens om 0.02 BTC met een waarde van ongeveer 200euro;
https://blockchain.info/a...cHoE6ZBH3cz4wnYAWwZK1keCc

Mijn wallet geeft nog altijd de juiste waarde (ex fee) aan, wat doe/zie ik verkeerd? }:O :')
Waarom de Blockchain app 0 aangeeft weet ik niet, maar volgens mij doe je niets verkeerd. Op Blockchain.info is te zien dat er 0.002 BTC naar je Binance adres gaat en 0.01596158 BTC naar het adres 1GaNVCnVoWWeNQui21AJCxAraDUyJCqzde. Dit is waarschijnlijk een Change-adres van je wallet. Dit komt omdat bij een BTC-transactie altijd een volledige Output gespendeerd moet worden, het verschil gaat dan terug naar een ander adres in je wallet, zie ook: https://en.bitcoin.it/wiki/Change

Overigens is de fee (8 sat/byte) die is meegegeven aan de lage kant, op http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h is te zien dat transacties met fees <10 sat/byte de laatste (grofweg) 6 uur niet zijn meegenomen in een blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Voor de mensen die zich afvragen wanneer Ardor/IGNIS nou eindelijk live gaat, dat is op 1 januari. In de laatste week van december is de IGNIS airdrop, gebaseerd op aantal NXT in je wallet.

https://www.jelurida.com/ico

Kijk uit voor nep-jlrda tokens op de asset exchange en marketplace (dit zijn ico tokens die recht geven op IGNIS). Ik heb al minstens twee fake tokens gezien.
FAKE TOKENS WARNING

It is possible that fake tokens with similar or the same name created by third parties also appear in other areas of the wallet such as the Asset Exchange or the Marketplace. Due to decentralized nature of the blockchain it is not possible to prevent the creation of such tokens and the Company shall not be held responsible for any losses or damages, or inability to receive IGNIS, arising from users purchasing such third party tokens.

SINCE JLRDA TOKENS ARE NOT TRADEABLE AND NOT TRANSFERABLE, ANY THIRD PARTIES TRYING TO SELL YOU JLRDA TOKENS ARE SELLING YOU FAKES!!!!

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:17
Tourniquet schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:24:
Waarom de Blockchain app 0 aangeeft weet ik niet, maar volgens mij doe je niets verkeerd. Op Blockchain.info is te zien dat er 0.002 BTC naar je Binance adres gaat en 0.01596158 BTC naar het adres 1GaNVCnVoWWeNQui21AJCxAraDUyJCqzde. Dit is waarschijnlijk een Change-adres van je wallet. Dit komt omdat bij een BTC-transactie altijd een volledige Output gespendeerd moet worden, het verschil gaat dan terug naar een ander adres in je wallet, zie ook: https://en.bitcoin.it/wiki/Change

Overigens is de fee (8 sat/byte) die is meegegeven aan de lage kant, op http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h is te zien dat transacties met fees <10 sat/byte de laatste (grofweg) 6 uur niet zijn meegenomen in een blok.
Bedankt voor de uitleg, dit verklaart het en maakt het voor mij ook duidelijk. De change/output was mij niet bekend, goed om dit te weten.

Zojuist heb ik opnieuw 0.002 BTC verstuurd naar mijn Binance adres, dat ging meteen goed en werd het aantal btc van mijn wallet afgehaald, dit keer niet op mijn mobiel maar op de desktop gedaan. Wel lijkt deze transactie langer te duren en niet meegenomen in een blok ivm de lage fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee rond loop. Wellicht kan iemand het hier beantwoorden.

Wellicht doe ik verkeerde aannames, maar dat is dan ook wellicht waarover ik opheldering zou willen. Bitcoin gebruikt als netwerk heel veel stroom. Dat kost veel geld. Miners zetten hun computerkracht in p, bitcoins te "delven". Nu wordt het steeds moeilijker om bitcoins te delven en dus kost het steeds meer rekenkracht = energie = geld.

Nu komt mijn vraag; is het niet zo dat de waarde van BTC moet stijgen om dit in stand te houden? Want als de energiekosten meer worden dan wat je voor BTC terug krijgt gaat niemand meer minen toch? Klopt dit? Of waar zit mijn denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
EVILSalami schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:44:
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee rond loop. Wellicht kan iemand het hier beantwoorden.

Wellicht doe ik verkeerde aannames, maar dat is dan ook wellicht waarover ik opheldering zou willen. Bitcoin gebruikt als netwerk heel veel stroom. Dat kost veel geld. Miners zetten hun computerkracht in p, bitcoins te "delven". Nu wordt het steeds moeilijker om bitcoins te delven en dus kost het steeds meer rekenkracht = energie = geld.

Nu komt mijn vraag; is het niet zo dat de waarde van BTC moet stijgen om dit in stand te houden? Want als de energiekosten meer worden dan wat je voor BTC terug krijgt gaat niemand meer minen toch? Klopt dit? Of waar zit mijn denkfout?
Vergeet niet dat hardware steeds sneller en zuiniger word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
EVILSalami schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:44:

De logica werkt net de andere kant op. De hoeveelheid miners volgt de prijs, niet andersom. Als de prijs stijgt, wordt het winstgevender om te minen, waardoor er meer miners bijkomen. Hierdoor stijgt de moeilijkheidsgraad. Daalt de prijs, dan wordt het minder winstgevend om te minen, waardoor de minst efficiente miners worden uitgeschakeld en daardoor daalt de rekenkracht van het netwerk en dus uiteindelijk de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Even niet opgelet en vervolgens BCH overgemaakt naar een BTC Segwit adres.
Beide wallets zijn ondergebracht bij een Ledger Nano S, transactie is ook uitgevoerd m.b.v. de Ledger app.
Bij de BCH wallet krijg ik te zien dat de transactie confirmed is, bij de BTC wallet is niks te zien van de transactie.

Jammer dan, had je maar op moeten letten?
Of valt dit nog recht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
ik weet niks schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:06:
Even niet opgelet en vervolgens BCH overgemaakt naar een BTC Segwit adres.
Beide wallets zijn ondergebracht bij een Ledger Nano S, transactie is ook uitgevoerd m.b.v. de Ledger app.
Bij de BCH wallet krijg ik te zien dat de transactie confirmed is, bij de BTC wallet is niks te zien van de transactie.

Jammer dan, had je maar op moeten letten?
Of valt dit nog recht te zetten?
Exporteer de private key / seed van het BCH-adres waar het naartoe moest en importeer dat in een BTC wallet. Niet zeker want geen expert, maar dat lijkt me wel te werken.
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!