Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.758 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
LED-Maniak schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:21:
[...]

Ripple is de koets die mijn goudstaven rond kan rijden tussen wisselkantoren. :P

Het was de goedkoopste manier om al mijn funds bij kraken snel weg te trekken. :)
Waar heb je het heen gesluist :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Matadores schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:50:
Pffff zit ik een aantal maanden de koers van bitcoin meer en meer te volgen en zie ik 'm van $4000 naar meer dan $7000 euro gaan. Toen pas aangedurft in te stappen en wat blijkt...worst moment....
Zie hem ook nog naar dieptepunt van $5500 zakken alvorens weer skyhigh te gaan. Tenminste...die moed praat ik mijzelf maar aan 😑
FOMO > fear of missing out.

Nooit op emotie handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 19:07

Bornin1972

Bornclean

Bithumb is weer online.
De Koreanen pumpen weer.
De bedoeling was BTC van de troon te stoten, dit is een veldslag die de ganse dag kan duren!

Bornclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Beste en goedkoopste platform om bitcoins mee te kopen en verkopen?

Trouwens wie heeft er ervaring met Bl3p, kan er niet zoveel over vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Hey, ik heb al een hele tijd heel weinig bitcoin (ooit alles zon beetje verloren met heel slechte trades naar altcoins), maargoed ik hoorde dus dat als je bitcoin had voor de fork je bitcoin cash kan claimen. Nu lees ik dat mijn wallet er nu nog niks mee doet (bread). Hoe kan ik dat nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

DarkShadow schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:03:
Hey, ik heb al een hele tijd heel weinig bitcoin (ooit alles zon beetje verloren met heel slechte trades naar altcoins), maargoed ik hoorde dus dat als je bitcoin had voor de fork je bitcoin cash kan claimen. Nu lees ik dat mijn wallet er nu nog niks mee doet (bread). Hoe kan ik dat nu doen?
In Bread zit bij Settings > Advanced Settings de optie Withdraw BCH.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

JaxTeller schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:01:
Beste en goedkoopste platform om bitcoins mee te kopen en verkopen?

Trouwens wie heeft er ervaring met Bl3p, kan er niet zoveel over vinden namelijk.
Bl3p.eu is een prima Nederlandse exchange, bij en afschrijvingen gaan altijd snel. In dit topic ook genoeg over te vinden.

Alternatieven voor btc/eur zijn: kraken.com gdax.com bitstamp.net

Koersen kun je mooi vergelijken op Bitcoinaverage.com

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
ikbenwouter schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:05:
[...]

Bl3p.eu is een prima Nederlandse exchange, bij en afschrijvingen gaan altijd snel. In dit topic ook genoeg over te vinden.

Zou even wachten met kopen bij BL3P tot alle problemen zijn opgelost mijn BTC zijn na 3 dagen nog steeds "kwijt" en ze zijn niet erg behulpzaam op de mail. 1e mail antwoord "het kan iets langer duren dan normaal" op mijn vraag wanneer ze zouden aankomen. 2e mail wordt genegeerd.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@ErikRo Dat heeft weinig met bl3p te maken, alle btc transacties zijn vertraagd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
.oisyn schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:14:
@ErikRo Dat heeft weinig met bl3p te maken, alle btc transacties zijn vertraagd.
Ik bedoelde ook de problemen mbt BTC in algemeen, had ik wat scherper moeten neerzetten.
Maar als je nu koopt op BL3P kun je niet zelf de fee bepalen dus blijft die heel lang hangen als je naar je eigen wallet stuurt. Waardoor je er niet mee kan handelen terwijl de prijs wel blijft zakken. Dus dat is een risico bij BL3P en sites die zelfde werkwijze hanteren.

Maakt je dat niet uit dan kan je dd rustig daar kopen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoinTerminator
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Hmmm vertcoin uitverkocht bij litebit. Wilde er net een paar aanschaffen .. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 14:43
CoinTerminator schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:26:
Hmmm vertcoin uitverkocht bij litebit. Wilde er net een paar aanschaffen .. :-(
Ze hebben er nu weer 50k van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:25:
[...]

Maar als je nu koopt op BL3P kun je niet zelf de fee bepalen dus blijft die heel lang hangen als je naar je eigen wallet stuurt.
Had je de extra fee betaald? Ik heb dat probleem nog niet eerder gehad bij Bl3p maar het is nu ook wel heel erg druk. Alsnog zou een exchange dat moeten kunnen fixen door tijdens drukte meer withdrawals te bundelen zodat de fee verdeeld kan worden (en dan dus meer fee totaal per tx). En replace by fee gebruiken voor het geval de fee alsnog te laag is.

Edit: ik zie dat de mempool sinds gisteren echt extreem uit de hand loopt. Valt mooi samen met de BCH pump, goh wat toevallig.... Dus exchanges worden nu platgemaild met withdrawal issues.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Br8yaBi.png

[ Voor 19% gewijzigd door ikbenwouter op 12-11-2017 21:30 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Transaction Fees € 42,837.46
Block Reward € 63,188.12

Dit is toch wel indrukwekkend.
Geeft me het idee dat een Bitcoin met hogere fees ook kan overleven.
https://blockchain.info/b...e044cf03f730d190a9b5d3c1a

[ Voor 25% gewijzigd door rickiii op 12-11-2017 22:13 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik had op bitfinex een kleine hoeveelheid XRP van september dit jaar. Nu zie ik Recovery Right Token (RRT) wat is dit nu dan? En ik kan ook niet wisselen ermee. Leuk dan geld weg? Ik doe nog eens wat met bitfinex :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@2hot Waar heb je het over? XRP staat er nog en RRT is iets compleet anders (dat zijn investment tokens die je aan kon schaffen met je BFX tokens na de hack van vorig jaar)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
ikbenwouter schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:05:
[...]

Ok thanks, hoe zit het met de fees bij gdax en kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
ErikRo schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:52:
[...]

Zou even wachten met kopen bij BL3P tot alle problemen zijn opgelost mijn BTC zijn na 3 dagen nog steeds "kwijt" en ze zijn niet erg behulpzaam op de mail. 1e mail antwoord "het kan iets langer duren dan normaal" op mijn vraag wanneer ze zouden aankomen. 2e mail wordt genegeerd.
Ah duidelijk, zal dat in mij achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
- En we zijn verhuisd naar deel 3 :P -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
.oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:43:
@2hot Waar heb je het over? XRP staat er nog en RRT is iets compleet anders (dat zijn investment tokens die je aan kon schaffen met je BFX tokens na de hack van vorig jaar)
Dat ik 99% zeker weet dat ik Ripple gekocht had en geen RRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@2hot Dat zou je terug moeten kunnen zien in je transaction history :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Zeg, private keys worden door met SHA256 algoritme gegeneerd als een blockchain opgebouwd wordt? Maar een private key komt toch 'voort' uit een seed? En met de private key kun je niet de seed achterhalen?

Worden dan niet eigenlijk seeds op de blockchain gegenereerd in plaats van private keys?

Weet ook iemand met welk algoritme een private key volgt uit een seed, een public uit een private key etc?

En met welk algortime 'wallets' aangemaakt worden op de blockchain?

[ Voor 23% gewijzigd door GrazendeKoe op 13-11-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Tegenwoordig kan je bijna geen order meer plaatsen op kraken. Elke order mislukt. Hebben meer mensen daar last van? Ik ga opzoek naar een andere exchange. Ik heb al wat reviews gelezen. http://poloniex.com/ leek me een goede optie maar nadat ik geen antwoord kreeg op m'n support tickets even wat gaan zoeken en ik lees veel slechte dingen. Nu weet ik inmiddels dat dat met een korreltje zou genomen moet worden aangezien er over elke echange wel slechte topcis bestaan.

Maar ik vroeg me af wat op dit moment een goed alternatief is voor Kraken. Belangrijk voor mij is dat er veel altcoins zijn net als op kraken en dat het platform goed werkt/betrouwbaar is. Er zijn veel potentieel interessante echanges maar die hebben dan erg weinig coins. Het liefst doe ik zo veel mogelijk op 1 exchange i.p.v. allemaal verschillende account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GrazendeKoe schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:03:
Zeg, private keys worden door met SHA256 algoritme gegeneerd als een blockchain opgebouwd wordt?
Nee? Private keys worden gegenereerd met een random number generator, en dat heeft weinig met de blockchain zelf te maken. Private keys zijn dan ook volledig offline te genereren.
Maar een private key komt toch 'voort' uit een seed? En met de private key kun je niet de seed achterhalen?
Klopt. De seed wordt gebruikt om de random number generator te initialiseren waarmee private keys gegenereerd kunnen worden.
Worden dan niet eigenlijk seeds op de blockchain gegenereerd in plaats van private keys?
Nee dus.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
.oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:00:
[...]

Nee? Private keys worden gegenereerd met een random number generator, en dat heeft weinig met de blockchain zelf te maken. Private keys zijn dan ook volledig offline te genereren.

[...]

Klopt. De seed wordt gebruikt om de random number generator te initialiseren waarmee private keys gegenereerd kunnen worden.

[...]

Nee dus.
Hah oke. Jij lijkt er wel veel verstand van te hebben in ieder geval. Bijzonder dat ik na ruim een halfjaar elke dag nog steeds bijleer.

Hoe moet ik het dan wel zien? Er wordt een nieuwe blockchain gemaakt, bijvoorbeeld die van Bitcoin in ~2008 destijds. Hoe kan het dan dat ik op een offline PC een nieuwe wallet aan kan maken? In de 'database' van de Bitcoin blockchain zouden dan toch alle mogelijke wallets al bekend moeten zijn? Zijn dit dan de mnemonic seeds?

Of worden wallets wel echt gegenereerd door middel van een algoritme op je PC'tje thuis en kan de blockchain 'checken' of die wallet op de blockchain thuishoort door middel van een algoritme?

[ Voor 9% gewijzigd door GrazendeKoe op 13-11-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
EVILSalami schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:33:
Tegenwoordig kan je bijna geen order meer plaatsen op kraken. Elke order mislukt. Hebben meer mensen daar last van? Ik ga opzoek naar een andere exchange. Ik heb al wat reviews gelezen. http://poloniex.com/ leek me een goede optie maar nadat ik geen antwoord kreeg op m'n support tickets even wat gaan zoeken en ik lees veel slechte dingen. Nu weet ik inmiddels dat dat met een korreltje zou genomen moet worden aangezien er over elke echange wel slechte topcis bestaan.

Maar ik vroeg me af wat op dit moment een goed alternatief is voor Kraken. Belangrijk voor mij is dat er veel altcoins zijn net als op kraken en dat het platform goed werkt/betrouwbaar is. Er zijn veel potentieel interessante echanges maar die hebben dan erg weinig coins. Het liefst doe ik zo veel mogelijk op 1 exchange i.p.v. allemaal verschillende account aan te maken.
Ik heb hetzelfde probleem met Kraken, vandaag bijvoorbeeld 6 orders moeten inschieten van btc naar ripple (volgens mij goedkoopste en snelste manier om het van de ene naar de andere exchange over te zetten) en na 20min zag ik eindelijk dat er een order was geweest.

Nu geen balans meer bij kraken en ik ga er dus ook niet meer terug. Site is gewoon niet werkbaar, maar dat is volgens mij al vaker teruggekomen.

Persoonlijk heb ik nu de voorkeur voor Bittrex en overweeg ik Binance (iemand ervaringen ?).

[ Voor 1% gewijzigd door KraveN op 13-11-2017 14:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:08:
[...]

Hoe kan het dan dat ik op een offline PC een nieuwe wallet aan kan maken? In de 'database' van de Bitcoin blockchain zouden dan toch alle mogelijke wallets al bekend moeten zijn? Zijn dit dan de mnemonic seeds?

Of worden wallets wel echt gegenereerd door middel van een algoritme op je PC'tje thuis en kan de blockchain 'checken' of die wallet op de blockchain thuishoort door middel van een algoritme?
Op de blockchain staan alleen de publieke adressen met een balans. De privesleutels staan daar los van en geven alleen toegang tot die balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmie32
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 22:31
Hi all, ik ben sinds vandaag begonnen met Bitcoins. Ik heb net een wallet aangemaakt op blockchain. Is dit een goede wallet? Of is er een betere die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
PilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:33:
[...]

Op de blockchain staan alleen de publieke adressen met een balans. De privesleutels staan daar los van en geven alleen toegang tot die balans.
Ik begrijp dat je alleen de public adressen kan inzien via de blockchainexplorer. Het gaat mij er vooral om dat je op een offline PC een nieuwe wallet (dus met seed, public key etc) kan genereren. Hoe weet de blockchain dan dat dat nieuwe adres legit is, want gegenereerd op een offline pc en niet in contactt met de blockchain.

Ik kan me twee scenario's bedenken:
1. Alle wallets zijn als het ware voorgeprogrammeerd
2. Blockchain kan met een bepaald algoritme controleren of het adres legit is voor die blockchain

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GrazendeKoe schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:08:
[...]

Hah oke. Jij lijkt er wel veel verstand van te hebben in ieder geval. Bijzonder dat ik na ruim een halfjaar elke dag nog steeds bijleer.

Hoe moet ik het dan wel zien? Er wordt een nieuwe blockchain gemaakt, bijvoorbeeld die van Bitcoin in ~2008 destijds. Hoe kan het dan dat ik op een offline PC een nieuwe wallet aan kan maken? In de 'database' van de Bitcoin blockchain zouden dan toch alle mogelijke wallets al bekend moeten zijn? Zijn dit dan de mnemonic seeds?

Een blockchain is niets anders dan een grootboek van transacties. Nergens is er een directe lijst van aangemaakte adressen. Je kunt dus ook coins overmaken naar een adres dat nog nooit iemand gegenereerd heeft, want er is niets om dat te controleren. Let wel dat niet elk adres valide is, er zitten controle-bits in de adresnotatie. Ik geloof dat je een kans hebt van 1 op 4 miljard dat een willekeurig ingetypt adres valide is, dus je bent over het algemeen goed beschermd tegen typo's :)

Om een adres te maken genereer je eerst een private key. Dat is een sleutel van 256 random bits. Uit een private key kun je een public key destilleren (zie ECDSA). Het bitcoinadres is uiteindelijk een hash van de public key.

Je hebt dus: private key -> public key -> adres.

Een transactie sign je met de private key van het adres waar de funds vandaan komen. Die signature (gebaseerd op een aantal eigenschappen zoals bronadres, doeladres, hoeveelheid, optioneel bericht en een nonce) wordt samen met de public key en de andere eigenschappen gepubliceerd in het grootboek. Transacties kunnen geverifieerd worden met de public key en de overige data.

signen van transactie: signature = encrypt(hash(transactieData), privateKey)
controle van transactie: decrypt(signature, publicKey) = hash(transactieData)

De public keys van alle adressen waar ooit coins vandaan gestuurd zijn staan dus in het grootboek. Eveneens staan alle adressen die ooit coins ontvangen hebben in het grootboek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

GrazendeKoe schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:48:
[...]

Ik begrijp dat je alleen de public adressen kan inzien via de blockchainexplorer. Het gaat mij er vooral om dat je op een offline PC een nieuwe wallet (dus met seed, public key etc) kan genereren. Hoe weet de blockchain dan dat dat nieuwe adres legit is, want gegenereerd op een offline pc en niet in contactt met de blockchain.

Ik kan me twee scenario's bedenken:
1. Alle wallets zijn als het ware voorgeprogrammeerd
2. Blockchain kan met een bepaald algoritme controleren of het adres legit is voor die blockchain
Geen van beide. De keys worden random gegenereerd. De kans op een duplicate is zo enorm klein dat dat in de praktijk eigenlijk niet voor kan komen. Er zijn 2^160 mogelijke adressen. Dat is zo'n onvoorstelbaar groot getal. De kans dat twee bitcoin addresses colliden is 3.42*10^(-27), oftewel dat gaat nooit gebeuren.

Deze plaat illustreert het wel leuk: http://cointext.com/wp-co...2013/11/btcbruteforce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
.oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:17:
[mbr]- En we zijn verhuisd naar deel 3 :P -[/]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik had niks door en het verscheen nog steeds in Myreact.
En er staat ook dat het voor overige cryptocurrencies, maar ik heb al lang geleden een topic aangemaakt voor Ethereum specifieke vragen die mensen hier misschien toch off-topic vinden.

Ethereum lanceert ‘Cryptocurrency 2.0’ Netwerk

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Kan iemand een reden verzinnen waarom ik niet voor m'n zwager wat Bitcoins wil kopen via mijn account op Kraken? Het is bedoeld als eenmalige investering, dus het is ook een wallet waar ik iig nooit bij kan.

Vond het een beetje lullig om iemand te verwijzen naar Bitonic terwijl ik een geverifieerd account heb. Betwijfel alleen of ik met mijn goed gebaar iets vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crasheeee schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:38:
Kan iemand een reden verzinnen waarom ik niet voor m'n zwager wat Bitcoins wil kopen via mijn account op Kraken? Het is bedoeld als eenmalige investering, dus het is ook een wallet waar ik iig nooit bij kan.

Vond het een beetje lullig om iemand te verwijzen naar Bitonic terwijl ik een geverifieerd account heb. Betwijfel alleen of ik met mijn goed gebaar iets vergeet?
Hangt van het bedrag af. De belasting kan het wel eens niet leuk vinden als het om grote bedragen gaat. (Wanneer hij een groot bedrag naar jou overmaakt voor die BTC) Als dat niet zo is dan lijkt het mij geen probleem. Dan gewoon kopen en doorsturen naar zijn wallet.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Laatst online: 10-09 23:53
https://fork.lol/pow/hashrate

Op dit overal te vinden grafiekje is te zien dat de hashrate van BCH tijdelijk hoger was dan die van BTC. Hoe kan dat? Miners gaan toch niet overstappen voor 1 dag om daarna weer terug te keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
The Redman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:42:
https://fork.lol/pow/hashrate

Op dit overal te vinden grafiekje is te zien dat de hashrate van BCH tijdelijk hoger was dan die van BTC. Hoe kan dat? Miners gaan toch niet overstappen voor 1 dag om daarna weer terug te keren?
Zo, onder welke steen heb jij gezeten dit weekend? Dat is dus precies wel wat ze deden, omdat de rewards hoger waren, wat te zien is hier: https://fork.lol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Laatst online: 10-09 23:53
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:48:
[...]

Zo, onder welke steen heb jij gezeten dit weekend? Dat is dus precies wel wat ze deden, omdat de rewards hoger waren, wat te zien is hier: https://fork.lol/
Ik had het wel door maar had van tevoren nooit gedacht dat miners zo snel zouden switchen naar waar op die dag geld te verdienen is. Ik had meer het idee dat dat veel meer tijd in beslag zou nemen of dat zij minder gevoelig zouden zijn voor kortdurende wissels. Verwachting busted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
The Redman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:53:
[...]

Ik had het wel door maar had van tevoren nooit gedacht dat miners zo snel zouden switchen naar waar op die dag geld te verdienen is. Ik had meer het idee dat dat veel meer tijd in beslag zou nemen of dat zij minder gevoelig zouden zijn voor kortdurende wissels. Verwachting busted.
Meesten hebben gewoon een script draaien om automatisch naar de meest winstgevende coin te switchen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:01:
[...]

Nee en het zegt mij ook totaal niets, ik heb even snel mijn mail gecheckt bij welke partijen ik mij heb aangemeld;
- bitonic
- bitmymoney
- kraken
- bitgo
- bitfinex
- coinbase
- coinify
- blockchain
- gemini
- gdax

Blijft vreemd :/ , ik maak een screenshot en zal daarna de sms verwijderen.

[...]

Heb jij je onlangs nog ergens aangemeld? Nieuw account ergens misschien? Dan kunnen we dat met mijn lijst even vergelijken.
Ook de SMS ontvangen. Ik heb weggestreept waar ik mij niet heb aangemeld. Verder heb ik (inactieve) accounts bij Bitcoin.de en Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:45
ehoutgast schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:14:
[...]

Hier ook zo'n SMS ontvangen, ik heb hem meteen gedelete..
Hier ook ontvangen en nog nooit iets met BC gedaan.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben helemaal niet thuis in cryptocurrency.

Maar ik wil als klein Sinterklaaskadootje een tientje Bitcoin en een tientje Ethereum kopen voor een vriend.
Het gaat niet om winst te maken of wat dan ook, maar gewoon om het idee.
Tulpenbollen heeft-ie al in de tuin ;)

Nu heb ik twee vragen:
1. Waar kan ik dit met de laagste transactiekosten doen? Gezien het zulke kleine bedragen zijn.
Ik zie diverse handelaren in de TS staan (oa Bitonic, Litecoin, etc.), maar weet niet wat voor dit idee het meest geschikt is.
2. Hoe kan ik dit het beste 'geven'?
Deze persoon heeft nog niets gedaan met cryptocurrency. Gewoon een wallet aanmaken, daarop laten storten en dan de wallet-key (is gewoon een code net als een game-key, toch?) aan hem geven?

Een andere suggestie om het leuk als kado 'in te pakken' zijn ook welkom.
Misschien bestaan er bijvoorbeeld "cryptocurrency gift vouchers" ofzo :)

Ik weet dat het deels te searchen is, zoals de transactiekosten, maar vond het specifiek genoeg dat het misschien een postje waard is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• intouss
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-08-2021
:) Leuk idee,ga ik ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:18:

Maar ik wil als klein Sinterklaaskadootje een tientje Bitcoin en een tientje Ethereum kopen voor een vriend.

Nu heb ik twee vragen:
1. Waar kan ik dit met de laagste transactiekosten doen? Gezien het zulke kleine bedragen zijn.
Ik zie diverse handelaren in de TS staan (oa Bitonic, Litecoin, etc.), maar weet niet wat voor dit idee het meest geschikt is.
Deze persoon heeft nog niets gedaan met cryptocurrency. Gewoon een wallet aanmaken, daarop laten storten en dan de wallet-key (is gewoon een code net als een game-key, toch?) aan hem geven?

Ik weet dat het deels te searchen is, zoals de transactiekosten, maar vond het specifiek genoeg dat het misschien een postje waard is :)
Waar je het beste kunt kopen laat ik even in het midden, want dat zou ik niet zo goed weten, maar hoe je het kunt geven is bijvoorbeeld op zo'n manier:
https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/
Als je googlet op "Paper wallet gift" kom je denk ik wel al een heel eind!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56

Nu heb ik twee vragen:

1. Aanmelden op een exchange. Dan moet je wel eerst verifiëren en dat kost tijd en gegevens. Anders bitonic.
2. Op papier uitprinten of zo'n leuke paper wallet op karton zoals dit, kan je automatisch genereren met private keys erbij:
Afbeeldingslocatie: https://bitcoinpaperwallet.com/images/front-back-sample-big.jpg
Afbeeldingslocatie: https://walletgenerator.net/images/overview.png

Dan is het ook echt tastbaar en heb je een backup.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 16-11-2017 11:32 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• intouss
Als je zijn email adres hebt een portefeuille voor hem aanmaken bij bijvoorbeeld JAXX en daar wat op storten.Eerst zelf een account aanmaken om de coins te kopen,bij bv. kraken. Ondanks alle kritiek hier is het wel simpel om geld over te boeken en coins te kopen daar voor een goede prijs

• intouss
Het is bijna Sinterklaas en de eerste kerstversieringen al gezien.
Wat is volgens jullie de beste munt om kado te geven met een termijn van 10 jaar.
Twijfel tussen: Monero , Ripple en litecoin. Wel iets waar je niet naar om hoef te kijen met forken of wallet update's etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08

Nu heb ik twee vragen:

Voor ether is https://ether.cards wel een leuke. Een pasje waar je zelf ether op kan zetten en het heeft nog een mooie kadoverpakking erbij ook:) Ik heb die kaarten zelf aan een aantal vrienden gegeven en werkt erg makkelijk. Je moet kaarten waar ether op staat niet als long time storage gebruiken aangezien de private keys door een derde partij gegenereerd zijn en dat brengt logischerwijs risicos met zich mee. Ontvangende partij moet dus wel meteen de ether op een eigen wallet storten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
intouss schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:01:
Het is bijna Sinterklaas en de eerste kerstversieringen al gezien.
Wat is volgens jullie de beste munt om kado te geven met een termijn van 10 jaar.
Twijfel tussen: Monero , Ripple en litecoin. Wel iets waar je niet naar om hoef te kijen met forken of wallet update's etc.
Bitcoin.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32

Nu heb ik twee vragen:

Ik zou voor Bitstamp gaan, die rekenen geen kosten voor uitgaande transacties in crypto's.

En je kunt natuurlijk voor papier gaan, maar ook zoiets 3D-printen: (link)
Ik heb er hier meerdere van geprint uit wit ABS, en vervolgens met een Edding de QR-codes ingekleurd. Scant prachtig en ziet er leuk uit, bovendien zijn ze minder kwetsbaar dan papieren "paper wallets".
Het heeft wel iets meer voeten in de aarde natuurlijk, maar ik vind ze leuker om te geven :)

Je kunt hier trouwens ook Ethereum (en andere) wallets mee printen, gewoon een andere input voor dat QR-code-script geven. In de OpenSCAD-file kun je het bitcoin-logo uitcommenten zodat je in je print ziet welke voor BTC is en welke niet.

Waar je wel op moet letten is dat je dit in eigen beheer print, anders geef je je namelijk private key aan een "random guy on the internet".

Mocht je het wat vinden en wat pointers nodig hebben, vraag gerust.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ben een paar pagina's terug gegaan en niks gevonden. Anyhow, ik heb deze mail gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/ywk6VUecTMqSM3bh-I3xig.png

En aangezien ik voor een aardig bedrag aan BTC op Blockchain.info heb staan en ik liever niet heb dat deze opeens gestolen worden, wil ik even hier vragen of iedereen met een Blockchain.info wallet deze mail krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/4BEfrO5sTwu4nqztoyL3MQ.png

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• LED-Maniak
Dit is gewoon spam. Krijg ik meerdere keren per dag. Doe geen moeite :)
Check die mailextensie..

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LED-Maniak schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:46:
Dit is gewoon spam. Krijg ik meerdere keren per dag. Doe geen moeite :)
Check die mailextensie..
Daarom was ik ook al huiverig, daarnaast werken knoppen als die van "View options" niet.
Bedankt in ieder geval, kan dat toch nog altijd claimen dus er zit gelukkig geen tijdsdruk achter :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• cautje
  • Laatst online: 11-09 09:18
*knip* iets meer inzet mag wel.

[ Voor 86% gewijzigd door Krisp op 17-11-2017 14:25 ]

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

996

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 17-11-2017 14:25 ]

• cautje
  • Laatst online: 11-09 09:18
*knip* iets meer inzet mag wel.

[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 17-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 09:05
cautje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:46:
Hi,
Ik heb een beginners vraag.
Het lukt me niet om door de verificatie van kraken.com te komen.
Wat is een goed alternatief waar je bitcoins kunt kopen, verhandelen en beheren?
I denk aan Bittrex, hoe zijn de ervaringen hiermee?
Bedankt!
Ik zelf gebruik Bitstamp voor het kopen en verkopen van BTC, die stuur ik op naar Bittrex en/of binance en daar doe ik de rest. Maar sinds een week werkt ETH beter, Bitcoin is momenteel super traag, dus is het misschien een idee om ETH te kopen en die te versturen naar Bittrex. Vergeet niet dat niet elke coin beschikbaar is op bittrex, dus onderzoek even op welke exchanges de tokens waar je in wilt investeren beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Hallo allemaal.
Na me een paar weken ingelezen te hebben in cryptocurrencies #5 heb ik een account aangemaakt op Kraken (leek me het gemakkelijkst en ik klaag nog niet :-)) en ik heb me voor een klein bedrag BCH gekocht.
Als noob had ik een paar vraagjes.

Wat betekent fiat?
Wat is momenteel een goede softwarewallet waar ik BCH en binnenkort BTC en nog enkele munten naar kan omzetten? Liefst niet te moeilijk in gebruik aub :-).

Ahja, de bedoeling is om the HODL-en :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 23:37
Vanaf welk investeringsbedrag in crypto's is het verstandig om over te gaan tot het kopen van een hard wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Matadores schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:58:
Vanaf welk investeringsbedrag in crypto's is het verstandig om over te gaan tot het kopen van een hard wallet?
Welk bedrag is verstandig om cash in je beurs te hebben? 10 euro? 100 euro? 500 euro?

Denk dat dat in NL erg zal verschillen.

Zo ook met hardware wallet. De 1 wil het bij 100 euro, de ander pas bij 10k :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 09:05
Mozes123 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:54:
Hallo allemaal.
Na me een paar weken ingelezen te hebben in cryptocurrencies #5 heb ik een account aangemaakt op Kraken (leek me het gemakkelijkst en ik klaag nog niet :-)) en ik heb me voor een klein bedrag BCH gekocht.

Wat betekent fiat?
Wat is momenteel een goede softwarewallet waar ik BCH en binnenkort BTC en nog enkele munten naar kan omzetten? Liefst niet te moeilijk in gebruik aub :-).

Voorzover ik weet betekent FIAT dat het een legaal verklaard geld is door de regering, dus Euro, Dollar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
  • Laatst online: 11-09 11:22
Gisteren mijn Ethereum overgezet van MyEtherWallet naar Bittrex (eerste keer).
Er is vanuit MEW automatisch GAS ingesteld.

Via Etherscan lijkt het alsof alles correct is gegaan (TxReceipt Status: Succes / Block Height: 4572576 (4369 block confirmations) / TimeStamp: 16 hrs 59 mins ago).

Als ik kijk naar Bittrex zie ik helemaal niks staan, dus ook niks Pending.

Weten jullie wat hier mis is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03

The_Worst

Unox

Juiste adres gebruikt? In Bittrex bij je wallets op het plusje drukken bij ETH en dat adres gebruikt?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Laatst online: 21-06-2024
Mozes123 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:54:
Hallo allemaal.

Wat betekent fiat?

Iemand? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
The_Worst schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:13:
Juiste adres gebruikt? In Bittrex bij je wallets op het plusje drukken bij ETH en dat adres gebruikt?
Yes, dubbel gecontroleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mime010 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:49:
Gisteren mijn Ethereum overgezet van MyEtherWallet naar Bittrex (eerste keer).
Er is vanuit MEW automatisch GAS ingesteld.

Via Etherscan lijkt het alsof alles correct is gegaan (TxReceipt Status: Succes / Block Height: 4572576 (4369 block confirmations) / TimeStamp: 16 hrs 59 mins ago).

Als ik kijk naar Bittrex zie ik helemaal niks staan, dus ook niks Pending.

Weten jullie wat hier mis is gegaan?
Hier hetzelfde probleem met 2 btc transactie naar bittrex.
Explorer laat succesvolle actie zien met veel conformations maar op bittrex niks bijgeschreven zien worden.
Supporttickets staan nu 4 dagen open...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Mozes123 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:51:
[...]

Iemand? :-)

Kijk eens naar exodus.io .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
arjants schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:34:
[...]

Hier hetzelfde probleem met 2 btc transactie naar bittrex.
Explorer laat succesvolle actie zien met veel conformations maar op bittrex niks bijgeschreven zien worden.
Supporttickets staan nu 4 dagen open...
Ben dus niet de enige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 10-09 19:17
Na maanden van wachten eindelijk mijn tenx card binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dWfZ8R/IMG_20171120_224807.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door SonyEricsson op 20-11-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SonyEricsson schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:46:
Ninja-edit van het jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
verkeerde afgeplakt :)
nu betere fotootje erbij :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zie blogpost --> Kain_niaK en de output van zijn kop: Bitcoin prijs (en andere crypto ook) gaa...

DISCLAIMER: IK BEN NIET TEGEN BITCOIN, WEL TEGEN HET OPBLAZEN VAN DE PRIJS MET FRAUDE.

Even een TL;DR aan het begin, ga ik even op the cypherpunk manier doen zodat iedereen weet dat het te vertrouwen is :

------------ :Y) -----------------------------------BEGIN TL;DR ------------------------------------
Een groot aantal Bitcoins en andere crypto worden gekocht met Tether, tether is in theory 1 op 1 gelinkt aan de USD, daarom heet het ook "tether" in de praktijk is het gebakken lucht, net zo lang tot er bewezen word dat er effectief genoeg euro's en dollars aanwezig zijn om elke tether uit te betalen.

Zeg maar een soort van euro maar dan zonder politie en met nog minder transparantie. De Koreanse en Japanse crypto exchanges accepteren geen Tether. Coinbase, Bitstamp, GDAX, Gemini ook niet. Kraken is de enige waar er effectief een garantie is dat je voor 1 tether ook een dollar krijgt. Kraken betaald je dus uit, net zoals Coinbase, Bitstamp, GDAX, Gemini en de Koreaanse en Japanse exchanges. Alle andere exchanges dus niet, of in ieder geval niet in westerse valuta.

Reken zelf maar uit wat dat betekend voor de prijs van Bitcoin en alle andere crypto als laten we zeggen 40% in de laatste 6 maanden gekocht is met geld dat misschien niet bestaat.
Kan er maar 1/4 fiat UIT van de fiat IN dan stort in ieder geval de huidige crypto markt met zo'n 80% in elkaar zodra teveel mensen fiat UIT willen. Logisch toch :o

-----------------------------------END TL;DR ----------------- :Y) -------------------

Ooit gehoord van het fenomeen bank run? Ooit grieken in lange rijen aan bank automaten gezien met een overbelast netwerk? Kortom: Bitcoin Drama 2.0 binnenkort te zien hier op Tweakers.net!
Want een bitcoin is dus alleen maar 8000 USD waard zolang je die 8000 USD niet effectief probeert uit te cashes. En daar komt nog bij dat het in ieder geval voor Bitcoin Core
(niet voor de andere crypto zoals Ethereum en Bitcoin Cash)
niet altijd evident is om allemaal tegelijk een transactie te doen, zoals het wegsluizen van coins van exchanges naar eigen wallets omdat het Bitcoin Core netwerk een capaciteit probleem (momenteel 32000 onbevestigde transacties) heeft door de kunstmatige 1 MB limiet. Een limiet die ironisch gezien streng bewaakt wordt om de financiële intresten van enkele grote bitcoin spelers te bewaken.

Dit interview met klokkenluider Bitfinexed on Off Chain with Jimmy Song brengt je meteen up to date.[/url] Het is wat slecht te verstaan maar als je dit kijkt dan heb je in ieder geval een idee van het geen wat je wist dat zou gaan komen.

En nou mag je stoppen met lezen, of doorgaan naar het lange saaie gedeelte.
MtGox was holding two party balloons, now there are 200 of them with a house tethered below them full of hodlers trying to make it to the moon.
Bitcoin is al een jaar of 4 een puinhoop. Het leek zo eenvoudig 4 jaar geleden. Een regeltje code veranderen, zodat de blocksize limiet iets hoger kan dan 1 MB. In het begin van de discussie daarover ging het er allemaal nogal aardig aan toe. Iedereen was het er min of meer mee eens dat een kleine verhoging van 1 MB naar 2 MB niet het einde van de wereld zou zijn. Maar zo een wijziging is lastig door te voeren want je moet alle software in een keer updaten. Zie het een beetje als het overschakelen van rijden aan de linkerkant van de weg naar rijden aan de rechterkant van de weg. Dat kun je niet glijdend invoeren, dan word het een puinhoop.
Dat was dus 4 jaar geleden. Toen zijn er allemaal voorstellen gekomen maar er is niks gebeurd.
Toen zijn er bitcoin developers van het eerste uur het afgebold.
Mike Hearn
en Gavin Andresen
Toen is het allemaal heel erg snel fout gegaan.
quote: Vinay Gupta in 2015
Untill the Bitcoin community is ready to admit it has political problems rather than technical problems, it is trapped
Bitcoin werd in hoog tempo politiek en zelfs religieus van aard. Toen begon de censuur. Op /r/bitcoin en op bitcointalk.org Elke poging om de blocksize te verhogen werd op die twee plaatsen onder de noemer: altcoin geplaats. In het begin was daar veel weerstand tegen. De beheerder van beide plaatsen, theymos, zei toen heel duidelijk: Als 90% hier het niet eens is met wat ik doe dan mag die 90% het ook afbollen. Toen is er een splitsing, zeg maar een vork (ha snap je hem) gekomen in de Bitcoin Community. Mensen zijn andere plaatsen gaan zoeken. Sindsdien zit Bitcoin politiek op slot.

Okay nu moeten we het over Bitfinex gaan hebben. Bitfinex is een soort van foreign exchange market maar dan met crypto currencies in plaats van euros en dollars. Alleen vind je daar normaal geen mensen die je vertellen dat de euro nep fiat en een scam en dat alleen de dollar echte fiat is. Die kom je dus wel tegen op /r/bitcoin en /r/btc want daar zijn ze in een troll oorlog terecht gekomen. Gigantisch shitshow. Maar goed verder met biftinex.
De eerste crypto exchange waar je aan margin traden kon doen wat bitcoinica. De source code daarvan vormde het begin voor Bitfinex. Eerst was Bitfinex alleen bitcoin en litecoin en toen zijn er meer en meer cryptos bij gekomen. Sommige kun je niet margin traden maar de meeste wel.
Maar Kain_niaK wat heeft dit allemaal met Bitcoin prijs (en andere crypto ook) gaat BOEM is HO zeggen?
Ah wel dat zal ik je vertellen.
De grote banken van deze wereld hebben het niet zo met Bitcoin en crypto. Da's logisch. Dat is zoals een dealer die drugs op jou turf komt dealen. Maar wat kunnen de grote banken daar dan aan doen? Nou ze kunnen het zo moeilijk maken voor grote crypto exchanges. Je kunt als persoon maar op twee manieren aan bitcoin komen. Je mijnt het of je koopt het. Bitcoin minen is heel erg duur, daar moet je al een behoorlijke hardware investering voor doen en technische gezien uiteraard een stuk meer werk dan gewoon bitcoins kopen. En dus voor 99,9% van de nieuwelingen word Bitcoin gekocht. Waarmee gekocht? Met euro's en dollars en andere fiat. En dus zijn de vertrouwde normale banken ook betrokken bij het bitcoin gebeuren. Die kunnen natuurlijk niet tegen hun klanten zeggen: hey jo, geen bitcoin kopen hoor! Wat ze wel kunnen is de huidige wetgeving qua het financieren van terroristen een beetje in hun voordeel gebruiken en de centrale punten waar Bitcoin gekocht word het zo moeilijk mogelijk maken.

En dat brengt ons terug bij Bitfinex. 7 maanden geleden is het voor Bitfinex onmogelijk geworden om nog zaken te doen met fiat banken. Wells Fargo is daar verantwoordelijk voor. Bitfinex is de grootste crypto exchange, ze doen ongeveer 20% van het volume van alle crypto die verhandelt word. Maar op ongereguleerde exchanges zegt volume geen ene drol, maar daar later meer over.
Hoe heeft Bitfinex dit grote probleem voor hun opgelost? Ze waren ook al een keer gehackt en 120 00 bitcoin kwijt. Bitfinex heeft dan maar hun eigen USD dollar gemaakt en die hebben ze Tether genoemd. Het idee was vrij orgineel. 1 USD = 1 Tether en we houden dat altijd gelijk.
Hoe werk dat dan? Wel als je bankrekeningen opeens geblokkeerd zijn als crypto exchanges hoe doen je dan uberhaupt nog iets?
Maar wacht, wat als Pietje 3 miljoen aan bitcoin wil verkopen en Bob wil 3 miljoen aan bitcoin kopen. Wat als Pietje en Bob gewoon onderling een banktransactie doen zonder dat Bitfinex er iets mee te maken heeft? Dat kunnen de grote banken moeilijk blokkeren toch?
En zo is Tether ontstaan. Tether is een systeem zodat grote klanten van Bitfinex toch gewoon onderling transacties in USD kunnen uitvoeren. Alleen dan niet in USD maar in Tether.
Is Tether een scam? Nou in het begin niet, het waren de grote banken die crypto exchanges min of meer dwongen om een beetje de louche figuur te gaan uithangen.
Wat is dan het probleem? Het probleem is dat die 1 tether = 1 USD in de praktijk momenteel gebakken lucht blijkt te zijn. Er is GEEN ENKELE VORM VAN TRANSPARANTIE.
Tether zegt gewoon: Hier is 30 miljoen tether, ja we hebben van iemand 30 miljoen dollar gekregen, geloof ons maar jongen wij liegen niet.
Dat is min of meer wat tether is geworden. Kan best goed bedoelt zijn maar is nu erg fout gelopen. Bankiers hebben nu eenmaal best wel wat macht en Bitfinex dacht natuurlijk niet dat ze nu na 7 maanden nog steeds volledig lost zitten van traditionele banken.
En toen is Tether gigantisch louche geworden omdat Bitfinex nu eenmaal geen kant op kan. Wanneer de prijs van Bitcoin naar beneden keldert is het gedaan met Bitfinex. MtGox heeft EXACT hetzelfde meegemaakt. Daarom dat de prijs toen van 200 naar 1000 gegaan is en nadat MtGox kassie weilie was is de prijs terug naar 200 gegaan en toen is de prijs weer op een realistisch tempo omgoog gegaan.
Hoe voorkom je een bank run? Simpel, zorg ervoor dat GELD IN altijd groter blijft dan GELD UIT.
Hoe doe je dat? Als de bitcoin prijs er snel stijgt wil iedereen bitcoins kopen want snel rijk worden is erg populair en niemand gaat ze vandaag voor 4000 euro verkopen wanneer ze die morgen ook voor 5000 euro kunnen verkopen. Het helpt ook als je leuke Bitcoin HODL meme en Bitcoin to the moon meme hebt die bij iedereen populair is.
Hoe hou je de bitcoin prijs hoog als exchange? Je koopt als exchange zelf een heleboel bitcoin op je eigen exchange. Dat is makkelijk te doen wanneer je de exchange bent want getalletjes euros en dollars zijn nu eenmaal NIET op een transparante ledger zoals de bitcoin blockchain te vinden.
Maar dat gaat toch fout wanneer klanten er achter komen dat ze geen euros en dollars op hun bankrekening kunnen krijgen omdat Bitfinex die niet heeft? Ja maar Bitfinex doet dat al 7 maanden dus niet meer, daarom dat het dus met tether gedaan word.
Dus bij ongeveer 80% van het verhandelde volume in crypto kun je dat niet omzetten in euros en dollars en naar bankrekeningen storen? Klopt helemaal! Zie je het opblazen van een bubbel?
Maar Kain_niaK ik snap nog steeds niet waar je het over hebt?
Tether is fractional banking voor crypto exchanges! Dat vinden al die exchanges helemaal top want dat is goed voor de commerce wanneer het verhandelt volume en de prijs omhoog gaat!

Op elke crypto exchange die tether accepteert is het dus goed mogelijk dat je bitcoin verkocht hebt voor geld dat niet bestaat. Dat is min of meer waar bankiers nou zou bank voor zijn. Een bank run. Daarom dat er grote centrale banken zijn die er voor zorgen dat er altijd genoeg douku is. En daarom dat Bitfinex er voor heeft gezorgt dat er bij al die exchanges die mee doen met tether genoeg tether is. En dat is natuurlijk gemakkelijk als je het zo maar te voorschijn kunt toveren.

Dus conclusie: De Bitcoin prijs is gigantisch opgeblazen door dat bitcoins het laatste jaar gekocht zijn geweest op verschillende exchanges met geld dat niet bestaat of in ieder geval niet gedekt is. En dat is inderdaad heel erg ironisch.

Het is heel simpel. Er is in het crypto ecosysteem geen goede flow van fiat in en fiat uit. Je kunt makkelijk euros en dollars gebruiken om bitcoin te kopen maar de andere kant op, bitcoin verkopen omdat weer euros en dollars op je rekening te krijgen is een stuk moeilijker. In Japan en Korea doen de banken een stuk minder moeilijk dan in het westen.

Wat gebeurd er met een systeem wanneer de druk aan een kant hoger is dan de druk aan de andere kant? Vroeg of laat blaast zo een systeem zich op. En dat is precies wat er gaat gebeuren in het bitcoin eco systeem.

Dit gaat effect hebben op de markt prijs van ELKE CRYPTO, en niet alleen Bitcoin. Dit komt omdat ongeveer 35% van het bitcoin volume verhandelt word op exchanges die tether accepteren alsof daar dollars tegen over staan, maar of dat zo is dat weet dus niemand behalve Bitfinex/Tether en 35% zonder fractional banking of met fractional banking is nog al een verschil. Immers als men op een exchange met tether een crypto koopt en die naar en exchange verstuurt waar met geen tether accepteert en dan met de ene crypto een andere crypto koopt is het volume van die crypto toch door tether beïnvloed geweest.

Boven op de Koreaanse en Japanse crypto exhanges zijn er Coinbase, Bitstamp, GDAX, en Gemini die geen tether accepteren. Kraken is de enige die met tether werk en wel nog vlot toegang heeft tot Europese banken. De lijst gerangschikt bij volume in USD is:
coinone --> geen tether. In en uit van Koreanse of Japanse fiat.
doet ongeveer 45% van het volume van de afgelopen tijd.
Bitfinex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 20% van het volume.
Bithumb --> geen tether. In en uit van Koreanse of Japanse fiat.
Doet ongeveer 5,5% van het volume.
Bittrex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 4% van het volume
Poloniex --> alleen tether. Geen in en uit van fiat.
Doet ongeveer 3,9% van het volume.
Kraken --> Enige exchange waar je effectief tether uit en in en USD dollar in en uit kunt doen.
Doet ongeveer 3,3% van het volume.

Nu zitten we al aan 80% van het verhandelt volume waar praktisch gezien niet in euro's of dollars word uitbetaald! Wees voorzichtig en gok niet met geld dat je niet kunt veroorloven om kwijt te raken!

[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 21-11-2017 11:09 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vannilesoep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-03 15:40
SonyEricsson schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:46:

[afbeelding]
:) Gefeliciteerd. Wanneer heb je hem besteld? Uit posts op de TenX Reddit maak ik op dat de kaarten inderdaad steeds sneller geleverd worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
vannilesoep schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:28:
[...]

:) Gefeliciteerd. Wanneer heb je hem besteld? Uit posts op de TenX Reddit maak ik op dat de kaarten inderdaad steeds sneller geleverd worden _/-\o_
Ik denk dat ik het eind juli had besteld.
zo meteen mijn eerste betaling even proberen. Helaas alleen nog de BTC wallet actief. Maar wel met een introductiebrief met Comit uitleg erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
Goedemiddag,

Ik lees me nu al een aantal weken in, en wil graag met een klein bedrag iets gaan beginnen. Ik heb een verified Bl3p account en een Binance account.

Ik wil bijvoorbeeld gaan investeren in POWR en IOTA. Puur voor de hold. Hoe kan ik het beste POWR/IOTA kopen en in welke wallet kan ik deze plaatsen? Ik kan nergens iets vinden over een wallet voor POWR en/of IOTA.

Iemand die me aan een goede wallet kan helpen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:25:
Ooit gehoord van het fenomeen bank run? Ooit grieken in lange rijen aan bank automaten gezien met een overbelast netwerk? Kortom: Bitcoin Drama 2.0 binnenkort te zien hier op Tweakers.net!
I call nonsense! $10k+ mid december. $20k+ in 2018. Let maar op ;)

Verder lijk je in je (ietwat onsamenhangende) betoog een aantal dingen door elkaar te halen.
Want een bitcoin is dus alleen maar 8000 USD waard zolang je die 8000 USD niet effectief probeert uit te cashes.
Deze stelling slaat als een tang op een varken :). Ik kan prima 8000 USD uitcashen. Of bedoel je dat je niet alle BTC in omloop kunt uitcashen voor die waarde? Nee, nogal logisch. Dat gaat op voor zo'n beetje alle verhandelde dingen 8)7. De koers is gebaseerd op vraag en aanbod. Als iedereen al zijn X wil verkopen dan is er dus alleen aanbod en geen vraag, en is X dus praktisch waardeloos. Natuurlijk is Bitcoin niet waard wat de marketcap aangeeft (en ik vind dat dan ook een waardeloze metric - het is puur en alleen de koers vermenigvuldigd met het aantal eenheden in omloop, en de koers zelf is niets anders dan de hoogte van de laatste trade die gedaan is), maar nogmaals, dat is niet uniek voor bitcoin of crypto's in het algemeen. Als jij 40% van alle Apple aandelen bezit en die dropt op de beurs dan keldert de waarde van een Apple aandeel ook als een malle.
En daar komt nog bij dat het in ieder geval voor Bitcoin Core
(niet voor de andere crypto zoals Ethereum en Bitcoin Cash)
Hoezo niet? Bitcoin Cash en Ethereum hebben net zo goed schalingsproblemen. Ethereum in iets mindere mate, maar het enige wat BCH heeft is dat ze effectief 4x zoveel transacties in een block kunnen stoppen. Dat is dus absoluut geen schaalbare oplossing. De enige goede schaalbare oplossing is offchain transacties.
is om allemaal tegelijk een transactie te doen, zoals het wegsluizen van coins van exchanges naar eigen wallets omdat het Bitcoin Core netwerk een capaciteit probleem (momenteel 32000 onbevestigde transacties) heeft door de kunstmatige 1 MB limiet.
8MB is natuurlijk net zo kunstmatig. En laten we niet vergeten dat we 10 dagen geleden nog op 160k unconfirmed transacties stonden.
Een limiet die ironisch gezien streng bewaakt wordt om de financiële intresten van enkele grote bitcoin spelers te bewaken.
Die link snap ik niet. Misschien moet je eens op de hoofdpagina kijken: https://fork.lol. Dan zie je dat de DARI van BCH en BTC ongeveer gelijk is de laatste tijd. Of je kijkt hier, en dan zie je dat 30-40 sat/B over het algemeen voldoende fee is. Goed, $1,50 voor een gemiddelde transactie is natuurlijk alsnog erg veel.

Dat de fee van BCH zoveel lager kan zijn heeft weinig te maken met hun grotere block size, maar meer met het feit dat er gewoon niet zoveel transacties zijn op dat netwerk. Natuurlijk kunnen ze momenteel 4x zoveel transacties verwerken als BTC, maar dat is het dan ook wel.
En dat brengt ons terug bij Bitfinex. 7 maanden geleden is het voor Bitfinex onmogelijk geworden om nog zaken te doen met fiat banken. Wells Fargo is daar verantwoordelijk voor. Bitfinex is de grootste crypto exchange, ze doen ongeveer 20% van het volume van alle crypto die verhandelt word. Maar op ongereguleerde exchanges zegt volume geen ene drol, maar daar later meer over.
Wat je met "ongereguleerde exchanges" bedoelt is me een raadsel, maar als je op de link met fiat doelt, ook voor Bitfinex bankproblemen had waren ze de grootste.
Hoe heeft Bitfinex dit grote probleem voor hun opgelost? Ze waren ook al een keer gehackt en 120 00 bitcoin kwijt. Bitfinex heeft dan maar hun eigen USD dollar gemaakt en die hebben ze Tether genoemd.
Sorry, maar dit is kolder. Tether bestond al ver voor de hack. Ze hebben dus niet "dan maar" hun eigen USD gemaakt.
Hoe werk dat dan? Wel als je bankrekeningen opeens geblokkeerd zijn als crypto exchanges hoe doen je dan uberhaupt nog iets?
Maar wacht, wat als Pietje 3 miljoen aan bitcoin wil verkopen en Bob wil 3 miljoen aan bitcoin kopen. Wat als Pietje en Bob gewoon onderling een banktransactie doen zonder dat Bitfinex er iets mee te maken heeft? Dat kunnen de grote banken moeilijk blokkeren toch?
En zo is Tether ontstaan. Tether is een systeem zodat grote klanten van Bitfinex toch gewoon onderling transacties in USD kunnen uitvoeren. Alleen dan niet in USD maar in Tether.
Nogmaals, kolder. Voor de betalingsproblemen begin dit jaar kon je gewoon je USDT redeemen bij Tether. Tether is in leven gebracht om makkelijk fiat over de wereld te kunnen versturen, uiteraard zonder tussenkomst door banken.
Is Tether een scam? Nou in het begin niet, het waren de grote banken die crypto exchanges min of meer dwongen om een beetje de louche figuur te gaan uithangen.
Waarom hebben bedrijven als Kraken, Bitstamp en Coinbase dan geen enkel probleem met fiat depoits/withdrawals? Die moeten toch net zo goed dealen met die boze gemene banken?
MtGox heeft EXACT hetzelfde meegemaakt. Daarom dat de prijs toen van 200 naar 1000 gegaan is en nadat MtGox kassie weilie was is de prijs terug naar 200 gegaan en toen is de prijs weer op een realistisch tempo omgoog gegaan.
De MtGox zaak is compleet onvergelijkbaar. Laten we even aannemen dat iFinex inderdaad gewoon wat USDT bij heeft gemaakt zonder dat te backen met echte dollars. Het grote verschil is dat MtGox een liability had in BTC, en Bitfinex feitelijk een liability heeft in USDT. Na het ontdekken van de hack zijn namelijk alle tegoeden even bevroren, is er een ijkwaarde genomen voor de koers van BTC op dat moment, en is van alle uitstaande assets naar rato de waarde van het verlies afgetrokken, en omgezet in BFX tokens. Deze tokens zijn vervolgens weer uitbetaald in USDT. Aangezien USDT momenteel niet te redeemen zijn, kan een bankrun dus effectief ook niet voorkomen: aan alle tradeable assets kunnen ze gewoon voldoen. Ik zie Bitfinex dan ook niet zo snel omvallen. Tether is een ander verhaal, maar daar is een bankrun al heel lang niet mogelijk omdat USDT niet te redeemen is. Wanneer vallen die dan om? Waarom zijn ze niet nu al omgevallen?

Wat je gaat zien als mensen hun vertrouwen in USDT verliezen, zoals vandaag al een beetje gebeurde maar begin van het jaar nog erger, is dat USD/USDT op Kraken ver onder de $1 komt en dat alle USDT pairs op exchanges met eenzelfde percentage omhoog schieten. Want men wil dan natuurlijk gewoon van hun USDT af. En het zal best een deukje slaan in de crypto koers, hoor, maar echt niet zoveel als destijds met MtGox. Dat was ook echt van een totaal andere orde van grootte, er zijn nu veel meer exchanges die Bitcoin tegen fiat verhandelen.

En even voor de goede orde, ik vind het gedoe rond Tether ook ontzettend fishy. Maar het verhaal dat ze bitcoins opkopen zodat de prijs blijft stijgen zodat mensen meer geld in bitcoin blijven steken om de gaten op te vullen vind ik totaal geen sense maken. Hoe ontvangen ze dat geld dan? Bitfinex accepteert geen deposits. Ze moeten het vooral hebben van trades op hun beurs, maar daarvoor maakt de actuele koers dan weer niet echt uit. En door USDT bij te maken om Bitcoins mee op te kunnen kopen wordt hun USDT liability alleen maar vergroot. Wat ze zouden moeten doen is juist alle USDT opkopen. En dan wil je juist dat de Bitcoin zo laag mogelijk staat, zodat je er zoveel mogelijk USDT voor vangt.

Maar goed, laten we ook even naar het businessmodel kijken van Bitfinex. Ze verdienen aan fees. Volgens coinmarketcap hadden ze een totaal volume van $1.239.197.391 in de afgelopen 24 uur. Ja, 1,2 miljard dollar per dag. Met een gemiddelde fee van ongeveer 0,1% per trade (x2, want een fee voor de koper en een fee voor de verkoper in dezelfde trade), kom je dus op een omzet van ~$2,5 miljoen per dag. Hun losses waren $69 miljoen in de hack. Dat heb je er dus in een maand uit. Goed, dan heb je natuurlijk ook nog onkosten. En dat volume in dollars was waarschijnlijk lager toen de koers lager was. En ze deden destijds wat minder currency pairs. Maar ik acht het enorm waarschijnlijk dat ze op dit moment wel gewoon uit hun schulden kunnen zijn en dat ze op een enorme berg geld zitten. Juist omdat ze destijds gewoon meteen de gestolen BTC om hebben gezet in USD(T). Ipv jaren aanmodderen zoals MtGox deed.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 22-11-2017 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Waarom is de difficulty van ETH stabiel voor de afelopen maand en ging die hiervoor exponentieel omhoog ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

.oisyn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:34:
Deze stelling slaat als een tang op een varken :). Ik kan prima 8000 USD uitcashen. Of bedoel je dat je niet alle BTC in omloop kunt uitcashen voor die waarde? Nee, nogal logisch. Dat gaat op voor zo'n beetje alle verhandelde dingen 8)7. De koers is gebaseerd op vraag en aanbod. Als iedereen al zijn X wil verkopen dan is er dus alleen aanbod en geen vraag, en is X dus praktisch waardeloos. Natuurlijk is Bitcoin niet waard wat de marketcap aangeeft (en ik vind dat dan ook een waardeloze metric - het is puur en alleen de koers vermenigvuldigd met het aantal eenheden in omloop, en de koers zelf is niets anders dan de hoogte van de laatste trade die gedaan is), maar nogmaals, dat is niet uniek voor bitcoin of crypto's in het algemeen. Als jij 40% van alle Apple aandelen bezit en die dropt op de beurs dan keldert de waarde van een Apple aandeel ook als een malle.
Als je naar het volume per cryto exchange kijkt hier --> https://cryptocoincharts.info/markets/info
En dan een lijstje maakt van exchanges en welke alleen USDT (tether) gebruiken zodat ze niet hoeven te voldoen aan de regulatie (AML/KYC) van een exchange die wel fiat gebruikt dan kom je er achter dat ongeveer 30% van het totale crypto volume (dat is dus alle crypto, ook ETH en andere) momenteel verhandelt word op exchanges die USDT gebruiken.
Als USDT effectief 1 op 1 loopt met de USD en er voor elke USDT dus ook ergens een USD is dan is het ook allemaal geen probleem. Maar als je nu naar de tether website gaat en klikt op dan resource en dan op legal dan lees je het volgende:
Purchase and Redemption of Tethers: The Site is an environment for the purchase and redemption of Tethers. Once you have Tethers, you can trade them, keep them, or use them to pay persons that will accept your Tethers. However, Tethers are not money and are not monetary instruments. They are also not stored value or currency.
There is no contractual right or other right or legal claim against us to redeem or exchange your Tethers for money. We do not guarantee any right of redemption or exchange of Tethers by us for money. There is no guarantee against losses when you buy, trade, sell, or redeem Tethers.
p.
Hoe kan Tether nu 1 op 1 gelinkt zijn aan de USD dollar als er geen contractuele verbintenis is door tether om je voor 1 tether ook 1 USD te geven?
Nu even terug wat meer ontopic. Jij schreef
Of bedoel je dat je niet alle BTC in omloop kunt uitcashen voor die waarde?
Dat is uiteraard wat ik bedoel, en je hebt inderdaad gelijk dat wanneer iedereen tegelijkertijd zijn bitcoin voor fiat probeert te verkopen de prijs natuurlijk helemaal naar beneden gaat.
Maar als zo een 30% van het volume van alle crypto uitgevoerd word op exchanges waar die crypto met USDT gekocht kan worden. USDT die onbeperkt geprint kan worden door Tether Limited zie je dan niet het probleem dat er misschien een grote crypto prijs bubbel aan het vormen is?
Als USDT inderdaad gebackt is door USD waarom zet Tether Limited dan zelf op hun eigen website dat ze geen verplichting hebben om je een USD te geven voor een tether? Je kunt met tether dus wel crypto kopen en die crypto kun je verkopen voor USD op exchanges die USD hebben. Maar je kunt geen crypto verkopen voor tether en dan voor die tether een USD krijgen. De enige exchange waar dat kan is op Kraken. Die doen iets van 4% van het totale crypto volume. Daar zie je dat op sommige momenten de tether en de USD niet 1 op 1 zijn, maar kraken doet maar 4% van het volume! Als op al die andere exchanges je dus effectief USD voor je tether zou kunnen krijgen dan was het allang niet meer 1 op 1!

Mijn punt is dus niet dat niemand Bitcoin voor 8000 USD kan uitcashen of dat niet iedereen Bitcoin voor 8000 USD kan uitcashen. Mijn punt is dat die markt prijs van 8000 USD helemaal geen 8000 USD is maar een mengeling van USD en USDT. Wat die ratio tussen de twee precies is weet dus niemand. Bitcoin is dus juist gemaakt met een limiet van 21 miljoen coins zodat het geen fiat is die onbeperkt bijgedrukt kan worden? En nu is er ironisch genoeg iets wat een "cryto" lijkt, namelijk tether maar waarvan tether er zoveel kan van drukken als ze willen met de belofte erachter dat ze er niet meer drukken dan dat ze ook effectief USD hebben. Maar ik had "Want een bitcoin is dus alleen maar 8000 USD waard zolang je die 8000 USD niet effectief probeert uit te cashes."
inderdaad wat beter moeten formuleren. Waar het eigenlijk op neer komt is dat niemand een idee heeft of iedereen wel echt fiat voor zijn bitcoin kan krijgen omdat de mensen mensen momenteel niet aan het uitcashen zijn maar dat er juist momenteel heel veel fiat naar exchanges word gestuurd om daar crypto mee te kopen. Daarom dat je bij crypto dus pas van winst kan spreken op het moment dat je effectief meer euros op je bankrekening hebt gekregen dan je naar de exchanges hebt gestuurd. Wanneer het vertrouwen genoeg naar beneden gaat en er opeens weer veel meer mensen zijn die voor hun crypto fiat willen hebben dan zullen we dus zien of die fiat er inderdaad is, en of die naar de mensen gestuurd word.

Momenteel is dat geen probleem, maar don't forget about mgtox. En vergeet ook niet dat overheden en banken accounts van een exchange zoals Kraken kan blokkeren. Dit is in het verleden ook al vaak gebeurd. Dat is geen fout van deze crypto exchanges. Maar denk je dat de overheid er blij mee is dat er een groot aantal exchanges zijn die alle regulatie bypassen omdat ze geen fiat gebruiken? Want als men momenteel op grote schaal crypto exchanges gebruikt om geld wit te wassen? Immers Tether is voornamelijk een systeem zodat grote crytpo traders rechtstreeks fiat naar elkaar kunnen sturen zodat banken daar niks tegen kunnen doen omdat het niet over een centraal punt gaat, bijvoorbeeld de bankrekening van Bitfinex. Met Tether kun je dit goed bijhouden. Maar wat als de overheid ingrijpt? Dan kan een legitieme exchange zoals Kraken opeens in de problemen komen omdat ze een bank transfer van een grote crypto trader verwachten, maar die account word opeens gevroren omdat de overheid witwassen vermoed. Dit is echt wel een probleem dat was duidelijk gaat worden wanneer de crypto prijzen naar beneden gaan en genoeg mensen eventjes geen fiat meer naar de exchanges willen sturen maar juist fiat naar hun eigen bankrekening van de exchanges willen zien. Je kunt als exchange heel makkelijk aantonen dat je inderdaad de bitcoins hebt waarvan je zegt dat je ze hebt maar bij fiat is dat toch wel eventjes anders. Er zijn inderdaad een aantal exchanges zoals Kraken die ik wel vertrouw omdat ze in ieder geval zich houden aan de wetten en de AML/KYC wetgeving van de landen. Maar als 30% van het hele crypto volume verhandelt word op exchanges die dat niet doen dan speelt dat zeker wel een factor in de prijs en kan die prijs flink naar beneden gaan wanneer het fout gaat. Dat hebben we toch al eerder gezien?
Hoezo niet? Bitcoin Cash en Ethereum hebben net zo goed schalingsproblemen. Ethereum in iets mindere mate, maar het enige wat BCH heeft is dat ze effectief 4x zoveel transacties in een block kunnen stoppen. Dat is dus absoluut geen schaalbare oplossing. De enige goede schaalbare oplossing is offchain transacties.
Laten we niet teveel afwijken van het tether topic. Ik ben het volledig met je eens dat de enige goede schaalbare oplossing offchain transacties zijn. Voor de mensen die niet weten waarom, bij bitcoin moet iedereen altijd alles kunnen zien. Dit is nu eenmaal een van de eigenschappen van een decentraal systeem. Dit creëert natuurlijk een gigantisch overhead. Daarom ook dat bijvoorbeeld Linus het niet heeft met een microkernel omdat je dan met verschillende processen werkt die allemaal onderling moeten communiceren op het juiste moment, iets wat overhead creëert. Ik ben ook nooit een voorstander geweest van het volledig weghalen van de bloklimiet of hem super groot te maken. Ik ben wel voorstander om die limiet iets groter te maken wanneer dat effectief nodig is omdat het netwerk meer transacties wil maken en omdat de fees de pan uit swingen. Had Bitcoin Core nu niet zo moeilijk gedaan dan hadden we 4 jaar geleden met zijn allen overgegaan naar een 2 mb limiet en hadden we de laatste 4 jaar met zijn alleen aan een goed offchain systeem kunnen werken.
8MB is natuurlijk net zo kunstmatig. En laten we niet vergeten dat we 10 dagen geleden nog op 160k unconfirmed transacties stonden
Een soort van traffic jam in de mempool had er helemaal nooit hoeven te zijn als core niet zo moeilijk had gedaan. Dat we dus van 160K naar beneden gegaan zijn is het hele punt niet. Die opstopping is er alleen maar omdat er een kunstmatige limiet is, die gemakkelijk 4 jaar geleden al verhoogt had kunnen worden. Als je wilt kan ik je uitspraken laten zien van alle core developers van 4 jaar geleden die het er toen allemaal mee eens waren dat die 1 mb limiet wel iets hoger kon. Behalve dan luke-jr.
Die link snap ik niet. Misschien moet je eens op de hoofdpagina kijken: https://fork.lol. Dan zie je dat de DARI van BCH en BTC ongeveer gelijk is de laatste tijd. Of je kijkt hier, en dan zie je dat 30-40 sat/B over het algemeen voldoende fee is. Goed, $1,50 voor een gemiddelde transactie is natuurlijk alsnog erg veel.

Dat de fee van BCH zoveel lager kan zijn heeft weinig te maken met hun grotere block size, maar meer met het feit dat er gewoon niet zoveel transacties zijn op dat netwerk. Natuurlijk kunnen ze momenteel 4x zoveel transacties verwerken als BTC, maar dat is het dan ook wel.
Daar heb je gelijk in. De bedoeling van die link was om te laten zien dat er veel te verdienen valt met een offchain implementatie omdat die bitcoin fees zo hoog zijn. Als jij als bedrijf dus technology verkoopt die offchain transacties mogelijk maakt zodat je geen hoge bitcoin fees hoeft te betalen en zodat je transactie lekker snel word uitgevoerd dan is het wel zo leuk als er op het onderliggende netwerk lekkere hoge fees zijn en de transacties nogal lang kunnen duren. Anders heeft niemand je technologie nodig, ze kunnen dan toch rechtstreeks met het netwerk verbinding maken? Bitcoin was nu juist bedoelt als antwoord op het reguliere bank systeem waar je niet zo maar toegang tot krijgt. Het bitcoin netwerk is open voor iedereen, maar als de fees zo hoog zijn dan verandert dat.
Wat je met "ongereguleerde exchanges" bedoelt is me een raadsel, maar als je op de link met fiat doelt, ook voor Bitfinex bankproblemen had waren ze de grootste.
Daarmee bedoel ik dat er een verschil is tussen exchanges die zich aan de lokale wetgeving houden en die dus niet toe laten dat je op hun platform handelt zonder een geverifieerde account en exchanges die dat proberen te omzeilen door alleen met USDT te werken.
Sorry, maar dit is kolder. Tether bestond al ver voor de hack. Ze hebben dus niet "dan maar" hun eigen USD gemaakt.
in de tether whitepaper staat dit:
Each tether unit
issued into circulation is backed in a one­to­one ratio (i.e. one Tether USDT is one US dollar) by the
corresponding fiat currency unit held in deposit by Hong Kong based Tether Limited. Tethers may be
redeemable/exchangeable for the underlying fiat currency pursuant to Tether Limited’s terms of service or, if the holder prefers, the equivalent spot value in Bitcoin
vs
There is no contractual right or other right or legal claim against us to redeem or exchange your Tethers for money. We do not guarantee any right of redemption or exchange of Tethers by us for money.
Dat lijkt dus heel erg op het wegvallen van de goud standaard-

Als je op die wikipedia link klikt dan lees je:
The Act fixed the value of the dollar at  25 8⁄10 grains of gold at "nine-tenths fine" (90% purity), equivalent to 23.22 grains (1.5046 grams) of pure gold.
The Gold Standard Act confirmed the United States' commitment to the gold standard by assigning gold a specific dollar value (just over $20.67 per Troy ounce). This took place after McKinley sent a team to Europe to try to make a silver agreement with France and Great Britain.

On April 19, 1933, the United States officially abandoned the gold standard
De USD was ooit gelinkt aan goud. Toen viel die link weg. Tether was ooit gelinkt aan de USD, toen viel de link weg. Klinkt exact als "ze hebben hun eigen USD gemaakt"
Nogmaals, kolder. Voor de betalingsproblemen begin dit jaar kon je gewoon je USDT redeemen bij Tether. Tether is in leven gebracht om makkelijk fiat over de wereld te kunnen versturen, uiteraard zonder tussenkomst door banken.
Nogmaals vanaf de eigen website van tether --> https://tether.to/legal/

Last updated: June 16, 2016
Purchase and Redemption of Tethers: The Site is an environment for the purchase and redemption of Tethers. Once you have Tethers, you can trade them, keep them, or use them to pay persons that will accept your Tethers. However, Tethers are not money and are not monetary instruments. They are also not stored value or currency.
There is no contractual right or other right or legal claim against us to redeem or exchange your Tethers for money. We do not guarantee any right of redemption or exchange of Tethers by us for money. There is no guarantee against losses when you buy, trade, sell, or redeem Tethers.

Dat is van lang voor de betalingsproblemen !!!!!
Waarom hebben bedrijven als Kraken, Bitstamp en Coinbase dan geen enkel probleem met fiat depoits/withdrawals? Die moeten toch net zo goed dealen met die boze gemene banken?
Die houden zich iets beter aan de weg geving van de landen waarin ze opereren. Zie bijvoorbeeld dit --> https://support.kraken.co...e-the-Verification-Tiers-
De MtGox zaak is compleet onvergelijkbaar. Laten we even aannemen dat iFinex inderdaad gewoon wat USDT bij heeft gemaakt zonder dat te backen met echte dollars. Het grote verschil is dat MtGox een liability had in BTC, en Bitfinex feitelijk een liability heeft in USDT. Na het ontdekken van de hack zijn namelijk alle tegoeden even bevroren, is er een ijkwaarde genomen voor de koers van BTC op dat moment, en is van alle uitstaande assets naar rato de waarde van het verlies afgetrokken, en omgezet in BFX tokens. Deze tokens zijn vervolgens weer uitbetaald in USDT. Aangezien USDT momenteel niet te redeemen zijn, kan een bankrun dus effectief ook niet voorkomen: aan alle tradeable assets kunnen ze gewoon voldoen. Ik zie Bitfinex dan ook niet zo snel omvallen. Tether is een ander verhaal, maar daar is een bankrun al heel lang niet mogelijk omdat USDT niet te redeemen is. Wanneer vallen die dan om? Waarom zijn ze niet nu al omgevallen?

Wat je gaat zien als mensen hun vertrouwen in USDT verliezen, zoals vandaag al een beetje gebeurde maar begin van het jaar nog erger, is dat USD/USDT op Kraken ver onder de $1 komt en dat alle USDT pairs op exchanges met eenzelfde percentage omhoog schieten. Want men wil dan natuurlijk gewoon van hun USDT af. En het zal best een deukje slaan in de crypto koers, hoor, maar echt niet zoveel als destijds met MtGox. Dat was ook echt van een totaal andere orde van grootte, er zijn nu veel meer exchanges die Bitcoin tegen fiat verhandelen.

En even voor de goede orde, ik vind het gedoe rond Tether ook ontzettend fishy. Maar het verhaal dat ze bitcoins opkopen zodat de prijs blijft stijgen zodat mensen meer geld in bitcoin blijven steken om de gaten op te vullen vind ik totaal geen sense maken. Hoe ontvangen ze dat geld dan? Bitfinex accepteert geen deposits. Ze moeten het vooral hebben van trades op hun beurs, maar daarvoor maakt de actuele koers dan weer niet echt uit. En door USDT bij te maken om Bitcoins mee op te kunnen kopen wordt hun USDT liability alleen maar vergroot. Wat ze zouden moeten doen is juist alle USDT opkopen. En dan wil je juist dat de Bitcoin zo laag mogelijk staat, zodat je er zoveel mogelijk USDT voor vangt.

Maar goed, laten we ook even naar het businessmodel kijken van Bitfinex. Ze verdienen aan fees. Volgens coinmarketcap hadden ze een totaal volume van $1.239.197.391 in de afgelopen 24 uur. Ja, 1,2 miljard dollar per dag. Met een gemiddelde fee van ongeveer 0,1% per trade (x2, want een fee voor de koper en een fee voor de verkoper in dezelfde trade), kom je dus op een omzet van ~$2,5 miljoen per dag. Hun losses waren $69 miljoen in de hack. Dat heb je er dus in een maand uit. Goed, dan heb je natuurlijk ook nog onkosten. En dat volume in dollars was waarschijnlijk lager toen de koers lager was. En ze deden destijds wat minder currency pairs. Maar ik acht het enorm waarschijnlijk dat ze op dit moment wel gewoon uit hun schulden kunnen zijn en dat ze op een enorme berg geld zitten. Juist omdat ze destijds gewoon meteen de gestolen BTC om hebben gezet in USD(T). Ipv jaren aanmodderen zoals MtGox deed.
Nu komen we dus bij de kern van de zaak! >:)

De crypto economie is een soort van ecosysteem met trapjes rond het volume van elke exchange. Een piramide met bitfinex aan de top (nu ja die koreaanse exchange heeft momenteel 45% volume maar of dat betrouwbaar is ...)

Het heeft drie jaar geduurd voordat Bitfinex een positie behaald heeft die ooit mtgox had.

Stel dat jij de CEO van een exchange bent en je wil zoals oom Dagobert even virtueel lekker rondzwemmen in je rijkdommen. Je kijkt naar alle fees die je verdient. De helft in crypto en de andere helft in fiat. Je kosten zijn echter voornamelijk in fiat. Dus je moet fiat uitgeven. Wanneer je fiat op is dan moet je crypto gaan gebruiken. Je kunt voor sommige diensten misschien wel crypto gebruiken maar voor andere moet je toch crypto verkopen zodat je je rekeningen kunt betalen. Als je op bitfinex hogere prijzen en meer volume hebt dan op de andere exchanges, waar ga je je crypto verkopen? Misschien kun je je winst uitlenen en met wat hefboom effect geld verdienen terwijl je geld verdient?

Het probleem is nu dat je settlement risico nu van je eigen exhange naar Bitfinex verschuift en Bifinex zelf heeft ook een plaats nodig om uit te cashen!

Er ontstaat nu een circel: Bitfinex heeft twee mogelijkheden om fiat te krijgen voor de crypto fees die ze verzamelt hebben.
1) Cash out door die crypto fees op je eigen markt te verkopen, je dumpt het dan op je eigen gebruikers
2) Cash out op een andere exchange, die je dan fees moet betalen terwijl die andere exchange eigenlijk je concurent is.
In beide gevallen verlies je. Je markt lekt volume naar de concurentie of je kunt je financiële verplichtingen in fiat niet meer nakomen.

Maar nu komt Tether je redden!

Het plan is om Tether te printen zodat je het gat opvult dat crypto natuurlijk veroorzaakt en je je risico over het volledige crypto ecosysteem verspreid om te voorkomen dat de boel in elkaar stort. Als de Bitcoin core blockchain problemen begint te krijgen dan werkt Omni en Tether ook niet meer want die zijn er boven op gebouwt. Daarom dat ik dus in mijn post het ook over Bitcoin core en het huidige staat van het netwerk heb gehad. Wat denk je dat er gebeurt wanneer Bitcoin Cash een stuk winstgevender is dan Bitcoin core? Dan schakelen er meer en meer miners over en hebben Omni en Tether dus ook een probleem. Omdat te voorkomen dat er teveel miners overschakkelen naar Bitcoin Cash moet de prijs van Bitcoin Core dus hoog genoeg blijven ten opzicht van Bitcoin Cash. Wanneer dat fout gaat dan gaan alle USDT exchanges eraan en iedereen met geld op die platformen heeft dan een groot probleem want tether kun je niet magisch in USD of EURO's veranderen, daar doen de gewone banken niet aan mee. Alleen centrale banken kunnen magisch USD of EURO's printen. Nou leuk is dat, nu zit er opeens een centrale bank binnen het crypto ecosysteem hun munt een beetje te devalueren. Die munt is USDT. USDT word steeds minder waard want er word steeds meer bijgedrukt. De prijs van een bitcion is een mix tussen USDT en USD terwijl mensen die fiat naar exchanges sturen denken dat de prijs USD is. Een bitcoin is dus niet meer USD/USDT waard aan het worden, nee USDT is minder waard aan het worden.

Dat is dus de hele besjoemeling en Bifinex/Tether heeft dat slim gespeeld want 30% van de markt zit nu in dat complot. Wanneer dat fout gaat knalt de prijs meteen onder de 5000, misschien zelfs lager en alle ander crypto gaan dan ook naar beneden. Maar het ergste is dan een tweede mtgox waar mensen hun fiat kwijtraken en als ze als crypto terug krijgen dan crypto die minder waard is dan dat ze ervoor betaald hebben. :(

Hey Kain_niak, leg
zodat je het gat opvult
eens uit.

Zal ik nog doen voor het morgen word in Nederland, ga nu naar het zwembad en dan voetballen.

[ Voor 114% gewijzigd door Kain_niaK op 23-11-2017 04:00 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op donderdag 23 november 2017 @ 03:04:
[...]

Als je naar het volume per cryto exchange kijkt hier --> https://cryptocoincharts.info/markets/info
En dan een lijstje maakt van exchanges en welke alleen USDT (tether) gebruiken zodat ze niet hoeven te voldoen aan de regulatie (AML/KYC) van een exchange die wel fiat gebruikt dan kom je er achter dat ongeveer 30% van het totale crypto volume (dat is dus alle crypto, ook ETH en andere) momenteel verhandelt word op exchanges die USDT gebruiken.
Als USDT effectief 1 op 1 loopt met de USD en er voor elke USDT dus ook ergens een USD is dan is het ook allemaal geen probleem. Maar als je nu naar de tether website gaat en klikt op dan resource en dan op legal dan lees je het volgende:

[...]

Hoe kan Tether nu 1 op 1 gelinkt zijn aan de USD dollar als er geen contractuele verbintenis is door tether om je voor 1 tether ook 1 USD te geven?
Die regel in de voorwaarden van Tether waar iedereen de hele tijd over valt is niet veel meer dan standaard boilerplate tekst waarmee Tether zichzelf indekt tegen gevallen waarin het onwenselijk of onmogelijk is om USDT 1:1 om te wisselen. Denk aan situaties als misbruik (bijvoorbeeld de recent gestolen Tethers) of het ontbreken van goede bank-relaties om uitbetalingen te kunnen uitvoeren.

Het voortbestaan van het bedrijf Tether staat of valt bij het gebruik van USDT en dus bij een vrij stabiele waarde. De uitbetalingen honoreren, voor zover mogelijk met banken die niet meewerken, is dus de meest logische optie. Natuurlijk kan Tether er op een dag simpelweg mee ophouden en geen enkele uitbetaling meer uitvoeren. Maar een regeltje in de algemene voorwaarden beschermt ze niet tegen de onvermijdelijke schadeclaims die in dat geval zullen volgen. Ook buiten Nederland kun je niet zomaar alles maken simpelweg door jezelf de mogelijkheid te geven met een slim zinnetje in de algemene voorwaarden (en dat geldt zelfs in landen met zwakke consumenten-bescherming, bijvoorbeeld de VS).

Tether blijft een gecentraliseerd bedrijf met alle risico's die daar aan vast kleven. Maar de hele hetze over dat zinnetje in de algeme voorwaarden is ontzettend overdreven.

Overigens is USDT al een hele tijd direct te verhandelen voor USD op Kraken. Als er geen vertrouwen zou zijn in de USDT, dan zou de koers significant onder de $1 zitten. En dat is niet het geval. Daarnaast geeft Tether aan dat ze de uitbetaling van USDT voor grote klanten wel kunnen uitvoeren en er is nog niemand geweest die dit heeft tegengesproken. Een audit van Tether is gaande, maar die heeft vooralsnog geen problematische zaken aangetroffen.
Dat is uiteraard wat ik bedoel, en je hebt inderdaad gelijk dat wanneer iedereen tegelijkertijd zijn bitcoin voor fiat probeert te verkopen de prijs natuurlijk helemaal naar beneden gaat.
Maar als zo een 30% van het volume van alle crypto uitgevoerd word op exchanges waar die crypto met USDT gekocht kan worden. USDT die onbeperkt geprint kan worden door Tether Limited zie je dan niet het probleem dat er misschien een grote crypto prijs bubbel aan het vormen is?
Als USDT inderdaad gebackt is door USD waarom zet Tether Limited dan zelf op hun eigen website dat ze geen verplichting hebben om je een USD te geven voor een tether? Je kunt met tether dus wel crypto kopen en die crypto kun je verkopen voor USD op exchanges die USD hebben. Maar je kunt geen crypto verkopen voor tether en dan voor die tether een USD krijgen. De enige exchange waar dat kan is op Kraken. Die doen iets van 4% van het totale crypto volume. Daar zie je dat op sommige momenten de tether en de USD niet 1 op 1 zijn, maar kraken doet maar 4% van het volume! Als op al die andere exchanges je dus effectief USD voor je tether zou kunnen krijgen dan was het allang niet meer 1 op 1!
Tether voert uitbetalingen aan grote klanten gewoon uit. Dat is niet ideaal, want in het verleden kon iedereen via de Tether website USDT laten uitbetalen, maar so be it. Verder zie ik niet waarom het een problem is dat Kraken maar 4% van het totale crypto-volume heeft voor hun USD:USDT paar. Handelaren kunnen daar simpelweg hun USDT gewoon kwijt voor een prijs die heel dicht tegen de $1 zit.

Overigens zijn er nog meer signalen dat de markt in z'n geheel voldoende vertrouwen heeft in de waarde van de USDT. De prijs van Bitcoin (en andere crypto's) op exchanges die enkel USDT aanbieden (en geen echte fiat-paren hebben) zou uit de pas lopen met de prijs van Bitcoin op echte fiat-exchanges als de verwachting is dat USDT minder waard is dan $1. Dat zag je toen de bank-problemen bij Bitfinex / Tether net bekend werden: De BTC koers (uitgedrukt in USDT) op Bitfinex en op een crypto-only exchange als Poloniex lag merkbaar hoger dan de koers (in USD) op fiat-exchanges. Dit was de markt die de USDT minder waard achtte dan de USD (waardoor er meer USDT moest worden betaald voor 1 BTC). Inmiddels is dit verschil er niet meer.
Momenteel is dat geen probleem, maar don't forget about mgtox. En vergeet ook niet dat overheden en banken accounts van een exchange zoals Kraken kan blokkeren. Dit is in het verleden ook al vaak gebeurd. Dat is geen fout van deze crypto exchanges. Maar denk je dat de overheid er blij mee is dat er een groot aantal exchanges zijn die alle regulatie bypassen omdat ze geen fiat gebruiken? Want als men momenteel op grote schaal crypto exchanges gebruikt om geld wit te wassen? Immers Tether is voornamelijk een systeem zodat grote crytpo traders rechtstreeks fiat naar elkaar kunnen sturen zodat banken daar niks tegen kunnen doen omdat het niet over een centraal punt gaat, bijvoorbeeld de bankrekening van Bitfinex. Met Tether kun je dit goed bijhouden. Maar wat als de overheid ingrijpt? Dan kan een legitieme exchange zoals Kraken opeens in de problemen komen omdat ze een bank transfer van een grote crypto trader verwachten, maar die account word opeens gevroren omdat de overheid witwassen vermoed. Dit is echt wel een probleem dat was duidelijk gaat worden wanneer de crypto prijzen naar beneden gaan en genoeg mensen eventjes geen fiat meer naar de exchanges willen sturen maar juist fiat naar hun eigen bankrekening van de exchanges willen zien. Je kunt als exchange heel makkelijk aantonen dat je inderdaad de bitcoins hebt waarvan je zegt dat je ze hebt maar bij fiat is dat toch wel eventjes anders. Er zijn inderdaad een aantal exchanges zoals Kraken die ik wel vertrouw omdat ze in ieder geval zich houden aan de wetten en de AML/KYC wetgeving van de landen. Maar als 30% van het hele crypto volume verhandelt word op exchanges die dat niet doen dan speelt dat zeker wel een factor in de prijs en kan die prijs flink naar beneden gaan wanneer het fout gaat. Dat hebben we toch al eerder gezien?
De markt is zeer wezenlijk anders dan die was in de tijd van MtGox. In 2013 was MtGox de onbetwiste marktleider. De problemen met de exchange en het uiteindelijke instorten ervan waren een forse klap voor Bitcoin. Tegenwoordig is de markt veel beter verdeeld over verschillende exchanges en problemen met een exchange of zelfs het wegvallen ervan is lang niet zo'n probleem meer. Sinds MtGox zijn er onder andere de volgende incidenten geweest:

- Bitstamp hack en diefstal van coins
- Bitfinex hack en diefstal van coins
- Bitfinex bankproblematiek (inmiddels opgelost overigens)
- BTC-e inbeslagname van coins door overhead VS, gevolgd door lange periode offline
- Langdurige betrouwbaarheidsproblemen Kraken

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Geen van deze dingen heeft een groot of langdurig effect gehad op Bitcoin op dezelfde manier als MtGox dat had. Simpelweg omdat geen van deze exchanges meer essentieel is.
Laten we niet teveel afwijken van het tether topic. Ik ben het volledig met je eens dat de enige goede schaalbare oplossing offchain transacties zijn. Voor de mensen die niet weten waarom, bij bitcoin moet iedereen altijd alles kunnen zien. Dit is nu eenmaal een van de eigenschappen van een decentraal systeem. Dit creëert natuurlijk een gigantisch overhead. Daarom ook dat bijvoorbeeld Linus het niet heeft met een microkernel omdat je dan met verschillende processen werkt die allemaal onderling moeten communiceren op het juiste moment, iets wat overhead creëert. Ik ben ook nooit een voorstander geweest van het volledig weghalen van de bloklimiet of hem super groot te maken. Ik ben wel voorstander om die limiet iets groter te maken wanneer dat effectief nodig is omdat het netwerk meer transacties wil maken en omdat de fees de pan uit swingen. Had Bitcoin Core nu niet zo moeilijk gedaan dan hadden we 4 jaar geleden met zijn allen overgegaan naar een 2 mb limiet en hadden we de laatste 4 jaar met zijn alleen aan een goed offchain systeem kunnen werken.

[...]

Een soort van traffic jam in de mempool had er helemaal nooit hoeven te zijn als core niet zo moeilijk had gedaan. Dat we dus van 160K naar beneden gegaan zijn is het hele punt niet. Die opstopping is er alleen maar omdat er een kunstmatige limiet is, die gemakkelijk 4 jaar geleden al verhoogt had kunnen worden. Als je wilt kan ik je uitspraken laten zien van alle core developers van 4 jaar geleden die het er toen allemaal mee eens waren dat die 1 mb limiet wel iets hoger kon. Behalve dan luke-jr.
De meeste Core-developers steunen een verhoging van de block-limiet. Maar dan wel op een voorzichtige manier. Core is behoorlijk conservatief als het gaat om het toevoegen van nieuwe features die een protocol-wijziging betekenen. Een block-grootte verhoging moet per definitie via een hardfork gebeuren en dat is een serieuze aangelegenheid. Zo serieus dat men flink wat werk heeft gestopt in het aanpassen van SegWit zodat het als softfork ingevoerd kon worden. En zelfs het vinden van voldoende steun voor een softfork was alles behalve triviaal en het heeft heel lang geduurd voordat SegWit geactiveerd werd nadat de code ervoor klaar was.

De pogingen om een block-limiet hardfork door te voeren waren tot dusverre behoorlijk roekeloos. De laatste poging, SegWit2X / btc1 had geen replay protection, had weinig steun vanuit de gemeenschap en bleek uiteindelijk ook nog een belangrijke bug te bevatten. Daarnaast had SW2X enkel de block-limiet als wijziging. Er is een "hardfork wishlist" met daarop een heel aantal verbeteringen die doorgevoerd zouden kunnen worden met een hardfork. De gedachte is dat als er dan toch een hardfork moet plaatsvinden, we het beste maar een aantal van deze verbeteringen er bij kunnen pakken, zodat er niet iedere 2 maand een nieuwe hardfork nodig is.

Tot er een block-limiet hardfork plaatsvindt, zijn er nog voldoende alternatieven. Zo biedt SegWit al een degelijke verhoging van de transactie-capaciteit (al maken sommige van de grootste herrieschoppers over de block-limiet geen gebruik van SegWit, Coinbase als voornaamste schuldige hier). Verder staan Schnorr signatures op de todo-lijst. Met deze techniek is het mogelijk om de signatures van meerdere inputs te combineren tot een enkele signature om zo een boel ruimte te besparen (signatures zijn het grootste onderdeel van een transactie). Gebruikers die veel inputs combineren (exchanges en andere bedrijven) zullen hier flink van profiteren. Er is dus nog genoeg mogelijk zonder offchain transacties en zonder block-limiet wijziging.

Overigens valt de transaction backlog best mee. Meer dan de helft van de transacties heeft geen of vrijwel geen fee. Gemeten in omvang in bytes is dat zelfs zo'n drie kwart. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk geen transacties die gemaakt zijn door gewone gebruikers.
Daar heb je gelijk in. De bedoeling van die link was om te laten zien dat er veel te verdienen valt met een offchain implementatie omdat die bitcoin fees zo hoog zijn. Als jij als bedrijf dus technology verkoopt die offchain transacties mogelijk maakt zodat je geen hoge bitcoin fees hoeft te betalen en zodat je transactie lekker snel word uitgevoerd dan is het wel zo leuk als er op het onderliggende netwerk lekkere hoge fees zijn en de transacties nogal lang kunnen duren. Anders heeft niemand je technologie nodig, ze kunnen dan toch rechtstreeks met het netwerk verbinding maken? Bitcoin was nu juist bedoelt als antwoord op het reguliere bank systeem waar je niet zo maar toegang tot krijgt. Het bitcoin netwerk is open voor iedereen, maar als de fees zo hoog zijn dan verandert dat.
Van de actieve Bitcoin Core medewerkers is slechts een klein gedeelte in dienst van Blockstream.

Overigens lever je makkelijk kritiek op deze groep, maar besteed je geen aandacht aan de partijen aan de andere kant van de discussie. Personen als Jihan Wu en Roger Ver hebben ook lang geen zuivere motivaties.
Daarmee bedoel ik dat er een verschil is tussen exchanges die zich aan de lokale wetgeving houden en die dus niet toe laten dat je op hun platform handelt zonder een geverifieerde account en exchanges die dat proberen te omzeilen door alleen met USDT te werken.
Ook crypto-only exchanges moeten zich aan de wetgeving houden. Er zijn in het verleden al meerdere crypto-only exchanges in aanraking gekomen met de lokale autoriteiten. Het is een stuk eenvoudiger om zaken te doen zolang je niet met fiat bezig bent (zeker omdat je geen bank-contacten nodig hebt), maar het is geen vrijheid blijheid (zolang je je in een redelijk modern land vestigt).
De USD was ooit gelinkt aan goud. Toen viel die link weg. Tether was ooit gelinkt aan de USD, toen viel de link weg. Klinkt exact als "ze hebben hun eigen USD gemaakt"
De link tussen USDT en USD is nooit veranderd. Het enige dat veranderd is, is dat Tether klant was bij een bank in Taiwan die nogal losjes omging met diverse regels, waardoor deze bank van het USD-verkeer is uitgesloten. Dit was overigens een algemeen probleem met Taiwanese banken en niet specifiek iets van Tether / Bitfinex.
Last updated: June 16, 2016
Zoals gezegd: Standaard tekst waarmee Tether zich probeert in te dekken. Vrijwel iedere legal disclaimer heeft wel iets over dat het bedrijf ten alle tijde diensten mag weigeren en/of stopzetten. Tether is hier echt niet uniek in.
Het heeft drie jaar geduurd voordat Bitfinex een positie behaald heeft die ooit mtgox had.
Bitfinex komt niet eens in de buurt van de positie die MtGox ooit had. MtGox was lange tijd met grote afstand de #1 exchange. Je had MtGox en dan nog een paar kleine alternatieve exchanges. Tegenwoordig is de markt vele malen diverser.
Stel dat jij de CEO van een exchange bent en je wil zoals oom Dagobert even virtueel lekker rondzwemmen in je rijkdommen. Je kijkt naar alle fees die je verdient. De helft in crypto en de andere helft in fiat. Je kosten zijn echter voornamelijk in fiat. Dus je moet fiat uitgeven. Wanneer je fiat op is dan moet je crypto gaan gebruiken. Je kunt voor sommige diensten misschien wel crypto gebruiken maar voor andere moet je toch crypto verkopen zodat je je rekeningen kunt betalen. Als je op bitfinex hogere prijzen en meer volume hebt dan op de andere exchanges, waar ga je je crypto verkopen? Misschien kun je je winst uitlenen en met wat hefboom effect geld verdienen terwijl je geld verdient?
Je gaat er van uit dat exchanges meer dan de helft van hun fee-inkomsten moeten gebruiken om kosten te betalen. Ik betwijfel dat. De grote exchanges harken bakken met geld binnen en de kosten zijn relatief laag. Het zou mij niets verbazen als ze dat prima kunnen betalen met de fiat-inkomsten die ze binnenhalen. Bovendien zijn exchange-eigenaren vaak crypto-enthousiastelingen van het eerste uur en worden in sommige gevallen medewerkers ook met cryptocurrency uitbetaalt. De noodzaak voor een exchange om hun crypto direct om te wisselen is dan ook beperkt.
Er ontstaat nu een circel: Bitfinex heeft twee mogelijkheden om fiat te krijgen voor de crypto fees die ze verzamelt hebben.
1) Cash out door die crypto fees op je eigen markt te verkopen, je dumpt het dan op je eigen gebruikers
2) Cash out op een andere exchange, die je dan fees moet betalen terwijl die andere exchange eigenlijk je concurent is.
In beide gevallen verlies je. Je markt lekt volume naar de concurentie of je kunt je financiële verplichtingen in fiat niet meer nakomen.
Hoezo verlies je in beide gevallen? Als je een concurrent gebruikt, dan krijgen die hooguit zo'n 0.2% van jouw volume als je alle fees daar omwisselt. Je kunt het uitspreiden over meerdere concurrenten indien nodig.

En als je je eigen exchange gebruikt, wat is dan het probleem? De exchange is eigenaar van de crypto's die ze als fees hebben gekregen en ze kunnen als gebruiker op de eigen exchange handelen. Dit is niet anders dan iedere andere gebruiker en ik zie niet waarom ze hierdoor opeens de financiele verplichtingen niet meer na kunnen komen.

Overigens bestaat er een vrij grote en levendige OTC (over-the-counter) markt voor Bitcoin, waar partijen grote hoeveelheden BTC direct kunnen verhandelen met een tegenpartij zonder dat dit over een publieke exchange gaat. Grote exchanges als Bitfinex zullen hun crypto-inkomsten hoogstwaarschijnlijk via deze weg omwisselen voor fiat in plaats van gebruik te maken van een gewone exchange.
Het plan is om Tether te printen zodat je het gat opvult dat crypto natuurlijk veroorzaakt en je je risico over het volledige crypto ecosysteem verspreid om te voorkomen dat de boel in elkaar stort. Als de Bitcoin core blockchain problemen begint te krijgen dan werkt Omni en Tether ook niet meer want die zijn er boven op gebouwt. Daarom dat ik dus in mijn post het ook over Bitcoin core en het huidige staat van het netwerk heb gehad. Wat denk je dat er gebeurt wanneer Bitcoin Cash een stuk winstgevender is dan Bitcoin core? Dan schakelen er meer en meer miners over en hebben Omni en Tether dus ook een probleem. Omdat te voorkomen dat er teveel miners overschakkelen naar Bitcoin Cash moet de prijs van Bitcoin Core dus hoog genoeg blijven ten opzicht van Bitcoin Cash. Wanneer dat fout gaat dan gaan alle USDT exchanges eraan en iedereen met geld op die platformen heeft dan een groot probleem want tether kun je niet magisch in USD of EURO's veranderen, daar doen de gewone banken niet aan mee. Alleen centrale banken kunnen magisch USD of EURO's printen. Nou leuk is dat, nu zit er opeens een centrale bank binnen het crypto ecosysteem hun munt een beetje te devalueren. Die munt is USDT. USDT word steeds minder waard want er word steeds meer bijgedrukt. De prijs van een bitcion is een mix tussen USDT en USD terwijl mensen die fiat naar exchanges sturen denken dat de prijs USD is. Een bitcoin is dus niet meer USD/USDT waard aan het worden, nee USDT is minder waard aan het worden.

Dat is dus de hele besjoemeling en Bifinex/Tether heeft dat slim gespeeld want 30% van de markt zit nu in dat complot. Wanneer dat fout gaat knalt de prijs meteen onder de 5000, misschien zelfs lager en alle ander crypto gaan dan ook naar beneden. Maar het ergste is dan een tweede mtgox waar mensen hun fiat kwijtraken en als ze als crypto terug krijgen dan crypto die minder waard is dan dat ze ervoor betaald hebben. :(
Leuke complot-theorie, ware het niet dat Bitfinex fiat stortingen en opnames weer heeft geopend (en ook nog EUR heeft toegevoegd). USDT is dus niet meer nodig behalve als middel om snel een bedrag dat redelijk gekoppeld is aan de waarde van de USD van de ene naar de andere exchange over te maken (en dat is precies waar USDT oorspronkelijk voor bedoeld was).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tether update:

Update on Security Incident

Ze herbevestigen hier ook de claim dat ze echt beschikken over genoeg assets om de USDT te garanderen:
We are a privately held corporation with significant assets. Our books are currently under audit by Friedman LLP, one of the fifty largest accounting firms in the United States. While the audit is taking longer than we would have liked, the reality is that the interim consulting memorandum they produced shows clearly that Tether has the resources to back Tethers that have been issued. Friedman looked at our bank statements and other documents underpinning these issuances.
Tethers are being ‘printed’ or issued because there is demand for them. This process is explained in the Tether whitepaper. When Tethers are issued, assets are debited (added) to the assets on Tether’s balance sheet, and Tethers are credited (added) to the business’s liabilities. The consulting memorandum demonstrates that these mechanisms are in balance. Every Tether is fully backed by the fiat underpinning it upon issuance.
We always have room for improvement, and we will continue to work hard to continue to earn your trust and confidence. We understand trust must always be earned and we will continue to work hard as a business to improve our communications.

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Als ik een hardware wallet (Trzezor, Ledger) heb, ben ik dan zeker veilig? Wat als ik mijn dagelijkse pc verbindt via USB en malware op de HW komt?

Ik dacht het volgende:
1) neem oude pc
2) doe clean install windows
3) zet software (chrome, electrum, hw software) etc. op usb en installeer op oude pc
4) importeer hw wallet in electrum op offline pc
5) teken en sign een transactie offline [dit genereert een bestand.tx]
6) zet dit bestand op usb stick en importeer op electrum op een online computer
7) transactie wordt vervolgens verzonden op de blockchain

Misschien is dit helemaal overbodig, maar ik snap nog nog niet goed waarom hardware wallet verbinden op een online pc nu veilig is? Er kan (a) malware op electrum software zitten, die bv. je seed onderschept bij eerste configuratie, of (b) er kan malware via USB de firmware van de hardware wallet manipuleren.

Wat maakt "cold storage" nu cold storage als je het met een "hot device" moet verbinden (die zelf beveilingsrisico's kan hebben)?

Deze scenarios zijn wellicht onwaarschijnlijk, maar wil gewoon als denkoefening alles eens doornemen. Als het veilig is, moet ik ook niet steeds een andere offline pc gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 23-11-2017 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@kristof1234 De seed wordt nooit verstuurd, dus die kan niet worden onderschept. Je device ondertekent de transacties zelf, dus hij hoeft ook niet te worden verstuurd. Firmware updates vereisen een handeling op het apparaat, je pc kan niet zomaar op eigen houtje een nieuwe firmware pushen.

Kijk, het kan theoretisch natuurlijk altijd dat er een lek zit in de hardware of firmware, maar het is onwaarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 04:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Op dit moment zit ik voor een groot deel in BTC welke op een exchange staan. Aangezien de waarde toeneemt zou ik graag een deel veiliger willen opslaan in cold storage. Na wat leeswerk heb ik nog een paar vragen en uiteraard zal ik eerst met een klein bedrag testen :P
Is mijn onderstaande werkwijze correct?

Air-Gapped systeem:
- Boot Tails zonder netwerk
- Selecteer Electrum wallet en creeer een nieuwe seed/wallet
- Cold-storage van de seed en private key
- Reboot
- Verificatie dat seed restore werkt
- Noteer een BTC receive adres
- Shutdown

Internet systeem:
- Login op exchange
- Stuur BTC naar receive adres

Enig moment in de toekomst:
- Op een internet systeem met Electrum: importeer seed
- Spend / swipe naar smartphone wallet / exchange / etc.
- Gooi cold wallet weg

Hoe kan ik controleren of de BTC zijn aangekomen zonder de seed te importeren?
Wat als Electrum niet meer bestaat? Kan de seed ergens anders restored worden?
Of moet ik dan terug vallen op de private key?

Thanks!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
sh4d0wman schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:14:
Op dit moment zit ik voor een groot deel in BTC welke op een exchange staan. Aangezien de waarde toeneemt zou ik graag een deel veiliger willen opslaan in cold storage. Na wat leeswerk heb ik nog een paar vragen en uiteraard zal ik eerst met een klein bedrag testen :P
Is mijn onderstaande werkwijze correct?

Air-Gapped systeem:
- Boot Tails zonder netwerk
- Selecteer Electrum wallet en creeer een nieuwe seed/wallet
- Cold-storage van de seed en private key
- Reboot
- Verificatie dat seed restore werkt
- Noteer een BTC receive adres
- Shutdown

Internet systeem:
- Login op exchange
- Stuur BTC naar receive adres

Enig moment in de toekomst:
- Op een internet systeem met Electrum: importeer seed
- Spend / swipe naar smartphone wallet / exchange / etc.
- Gooi cold wallet weg
In principe loop je hier een risico op het moment dat je de seed weer importeert op je verbonden system. Als dit systeem besmet is met malware, dan kan op dat moment je seed / private key onderschept worden.

Een veiligere oplossing is om een transactie op te bouwen op het internet systeem en de nog niet ondertekende transactie te kopieren (via een USB stick o.i.d.) naar het offline systeem. Hier kan de transactie ondertekend worden met de private key, waarna je de ondertekende transactie weer overzet naar het online systeem voor verzending. Het voordeel van zo'n oplossing is niet alleen veiligheid bij het verzenden, maar ook dat het offline systeem te hergebruiken is als je niet je hele saldo in een keer verstuurt.

Ik weet niet of Electrum de juiste functionaliteit heeft voor de hierboven beschreven procedures. Armory is een Bitcoin client die hier specifiek voor bedoeld is.

Maar goed, dit soort dingen zijn nu juist waar hardware wallets voor uitgevonden zijn. Die stoppen deze hele functionaliteit in een apparaatje ter grootte van een USB stick of internet-bankieren-apparaatje. Ik zou je aanraden om eens te kijken naar een Ledger Nano S of Trezor. Dit is een veel gebruiksvriendelijkere oplossing die je de veiligheid van een airgapped systeem bidet.
Hoe kan ik controleren of de BTC zijn aangekomen zonder de seed te importeren?
Je kunt het Bitcoin-adres volgen op de online machine. Gewoon door het in een block explorer in te vullen of met een van de vele apps die er bestaan om saldo's bij te houden.

De open vraag die dan overblijft is: Hoe weet je zeker dat het Bitcoin-adres dat de offline machine heeft gegenereerd ook hoort bij de seed en niet bijvoorbeeld een adres van de software-ontwikkelaar is die zo je geld probeert te stelen? Dit kun je controleren door een klein berichtje te laten ondertekenen met de private key die bij het adres hoort. Dit doe je op de offline machine. Vervolgens kopieer je de digitale handtekening naar de online machine en verifier je dat deze hoort bij het opgegeven adres.
Wat als Electrum niet meer bestaat? Kan de seed ergens anders restored worden?
Of moet ik dan terug vallen op de private key?
Electrum maakt geen gebruik van de BIP39 standaard voor seeds, dus je kunt de seed niet zomaar in een andere applicatie importeren. Maar Electrum is open source, dus de kans is groot dat als Electrum ooit ophoudt, iemand het seed-algoritme elders inbouwt (al is het slechts een tooltje om private keys uit een seed te halen). En als dat niet zo is, dan kun je het in principe nog zelf doen.

Als je echter maar 1 adres gebruikt (voor een spaarpotje), dan zou ik altijd de private key opslaan als backup in plaats van de seed. De private key is veel universeler dan een Electrum seed. Je hebt pas een seed nodig als je meerdere adressen gebruikt (merk op dat het versturen van een deel van je saldo ook al zorgt voor het in gebruik nemen van een nieuw adres!).

Tot slot: Hardware wallet!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:48:
[...]

En dit lijkt zich nu weer te gaan herhalen. Ik ga mijn Bitcoin voor 75% hedgen met BCH. Dankzij Bitcoin Diamond (lol) kan ik in ieder geval een deel BCH 'gratis' oppikken.

Wat een zooitje. Zijn er eigenlijk mining pools die zich resoluut hebben uitgesproken voor BTC? En miners die zich resoluut hebben uitgesproken voor BCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Rannasha schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:21:
Ik weet niet of Electrum de juiste functionaliteit heeft voor de hierboven beschreven procedures.
@sh4d0wman

Wat je beschrijft kan met Electrum, cold storage offline icm een watch-only wallet online, guide staat op de site van Electrum.

Verder is de Ledger Nano S nu in de aanbieding voor 54,98 euro, wel stevige shipping van 21,34 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 04:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@ikbenwouter @rannasha, bedankt voor de input!

Ik zal de guide eens bestuderen, heb me gisteren even in Monero cold-storage ingelezen. Dat lijkt redelijk vergelijkbaar met Bitcoin. Binnenkort eens even testen.

Naast de seed zal ik ook de private key opslaan, dan zit ik altijd goed. Voor een hardware wallet moet ik even naar shipping kijken aangezien ik niet in NL woon. Het gaat puur om storage dus verzenden is niet nodig. Op den duur eenmalig swipen.

Importeren met het risico van malware neem ik voor lief.

[ Voor 8% gewijzigd door sh4d0wman op 25-11-2017 03:37 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:49
Even een vraag over Bitcoin Cash, voor mijn eigen verduidelijking. Ik heb BTC in mijn electrum wallet maar had rond de tijd van de vork mijn BTC nog in een multibit wallet.

Ik heb al die tijd nooit mijn Bitcoin Cash geclaimd maar dat wordt nu toch eens tijd. Klopt het dat:
- Ik mijn huidige BTC in een nieuwe wallet moet zetten
- een Bitcoin Cash wallet (Electron cash?) moet downloaden en de private keys van mijn oude (nu lege) electrum wallet hierin moet importeren
- profit? (In mijn geval Bitcoin cash op Bittrex inruilen voor BTC en deze terugsturen naar mijn nieuwe electrum wallet)

Of zie ik iets over het hoofd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Falch schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:00:
Even een vraag over Bitcoin Cash, voor mijn eigen verduidelijking. Ik heb BTC in mijn electrum wallet maar had rond de tijd van de vork mijn BTC nog in een multibit wallet.

Ik heb al die tijd nooit mijn Bitcoin Cash geclaimd maar dat wordt nu toch eens tijd. Klopt het dat:
- een Bitcoin Cash wallet (Electron cash?) moet downloaden en de private keys van mijn oude (nu lege) electrum wallet hierin moet importeren
- profit? (In mijn geval Bitcoin cash op Bittrex inruilen voor BTC en deze terugsturen naar mijn nieuwe electrum wallet)

Je ziet niets over het hoofd. Prima aanpak.

Vooral je BTC verplaatsen is belangrijk. Die wil je niet kwijt raken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Crasheeee op 25-11-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Falch schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:00:

Als je BTC op de dag van de fork (1-8-2017) nog in je Multibit wallet zaten en je ze ná 1-8 naar Electrum hebt verplaatst, heb je dus nu Bitcoin Cash op de oude adressen van je Mutibit wallet. Je hoeft dan niet je BTC van Electrum in een nieuwe wallet te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Iemand ervaring met claimen van Bitcoin Gold vanuit een bestaande BitgoWallet?

Ik had ten tijde van de fork mijn BTC in een wallet staan bij Bitgo (een zgn. V2 wallet). Deze BTC heb ik gisteren overgemaakt naar een andere wallet bij Bitgo (om deze veilig te stellen). Daarna met de Bitgo Recovery Tool het adres van de V2 wallet (waar dus geen BTC mee in zit maar als het goed is wel de BTG) overgemaakt/gerecovered in een Coinomi Wallet (Bitcoin Gold) helaas geen effect. De recovery too geeft uiteindelijk de melding "No input to recover - aborting!"

Iemand tips wat ik fout doe, of hoe ik het beter aan zou kunnen pakken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
996 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:56:

Ik had ten tijde van de fork mijn BTC in een wallet staan bij Bitgo (een zgn. V2 wallet). Deze BTC heb ik gisteren overgemaakt naar een andere wallet bij Bitgo (om deze veilig te stellen). Daarna met de Bitgo Recovery Tool het adres van de V2 wallet (waar dus geen BTC mee in zit maar als het goed is wel de BTG) overgemaakt/gerecovered in een Coinomi Wallet (Bitcoin Gold) helaas geen effect. De recovery too geeft uiteindelijk de melding "No input to recover - aborting!"

De vraag is of je via Bitgo toegang hebt tot de privatekeys. Als dit niet zo is dan kan je ook niets claimen. Er valt niets te claimen bij een partij die alle Bitcoins op een hoop gooit en waarbij jij een balans hebt. Dan moet het bedrijf zelf je BTG gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Dat soort berichten met spelfouten in de tekst...no thanks. Misschien is het officieel, maar als ze niet eens een stukje tekst door een spellchecker kunnen halen zegt dat heel veel over hen (of ze goed of kwaad in de zin hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
996 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:56:

Ik had ze met een kleine instelling direct in mijn Coinomi wallet staan.
Online staat er een manual.

Toevallig heb ik ze vandaag verhuisd naar een andere BTG wallet (binnen Coinomi).
Het is alleen bijna niks waard. Sterker nog, ik zag zojuist een gigantische drop (relatief gezien).
Het ging ineens van 4 euro naar 7 cent? :?

edit;
Dat is waarschijnlijk een glitch in de app.
Volgens diverse exchange rate website zou het rond de $5 moeten zijn.
Vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 25-11-2017 21:49 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Is toch meer waard?
Link

Had jij ook vanaf Bitgo overgezet naar Coinomi?
B_FORCE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:45:
[...]

Ik had ze met een kleine instelling direct in mijn Coinomi wallet staan.
Online staat er een manual.

Toevallig heb ik ze vandaag verhuisd naar een andere BTG wallet (binnen Coinomi).
Het is alleen bijna niks waard. Sterker nog, ik zag zojuist een gigantische drop (relatief gezien).
Het ging ineens van 4 euro naar 7 cent? :?

edit;
Dat is waarschijnlijk een glitch in de app.
Volgens diverse exchange rate website zou het rond de $5 moeten zijn.
Vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 25-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hij zal wel voor 5 dollar hebben en bedoelt dus niet de koers van 370+ dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:52:
[...]

Hij zal wel voor 5 dollar hebben en bedoelt dus niet de koers van 370+ dollar.
Correct, was nog een restantje dat ik ergens had staan.
Maar wel een rare bug, in Coinomi staat dat 1 BTG gelijk is aan $6.23 :?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
B_FORCE schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:57:
[...]

Correct, was nog een restantje dat ik ergens had staan.
Maar wel een rare bug, in Coinomi staat dat 1 BTG gelijk is aan $6.23 :?
Ligt er denk ik aan waar dat programma zijn data vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07
Ik heb BTC sinds 28-10 op mijn Ledger Nano S staan, maar als ik nu BTG probeer te krijgen volgens instructie van Ledger dan staat er dat ik 0 BTG heb. Hoe kan dat?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrBlueEyes schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:28:
Ik heb BTC sinds 28-10 op mijn Ledger Nano S staan, maar als ik nu BTG probeer te krijgen volgens instructie van Ledger dan staat er dat ik 0 BTG heb. Hoe kan dat?
De Bitcoin Gold fork was al op 24-10 (block 491407).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07
Tourniquet schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:33:
[...]

De Bitcoin Gold fork was al op 24-10 (block 491407).
Ow dat verklaart het. Ik dacht pas ergens in november.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!