Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GewoonDennis schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:14:
Tl;dr kan je je wallet nog terugvinden na nieuwe windows eroverheen gooien, en als je je “wachtwoord” niet weet kan je er dan achter komen?
Weinig kans. Zodra je een format doet is alles er nog, maar zodra je opnieuw dingen op een HDD/SSD gaat zetten word heel snel de oude data overschreven, helemaal als je Windows er op zet. Je zou met een datareocvery programma kunnen gaan zoeken, misschien komt er dan iets naar boven, maar die kans is met Windows op een HDD/SSD wel erg klein. Er hoeft maar 1 bitje overschreven te zijn en het is weg.

Edit: Sowieso word er iedere seconde dat Windows draait meer en meer data overschreven. Als je de wallet terug zou vinden en je hebt een wachtwoord ingestelt kan je trouwens nog niets. Zodra je een wachtwoord instelt word de database voorzien van encryptie, zonder wachtwoord is de database dan gelijk nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 07-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Wat vinden jullie van de filmpjes van Percey Tienhoven op youtube?
Heeft hij een punt, weet hij er genoeg van?

Ik vind ze best leerzaam. maar voor de gevorderde .... is het misschien bla die bla etc.

Ik zou zeggen kijk een aantal filmpjes van hem, en geef dan je mening.

https://www.youtube.com/user/Purc/videos?disable_polymer=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
PilatuS schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:20:
[...]

Weinig kans. Zodra je een format doet is alles er nog, maar zodra je opnieuw dingen op een HDD/SSD gaat zetten word heel snel de oude data overschreven, helemaal als je Windows er op zet. Je zou met een datareocvery programma kunnen gaan zoeken, misschien komt er dan iets naar boven, maar die kans is met Windows op een HDD/SSD wel erg klein. Er hoeft maar 1 bitje overschreven te zijn en het is weg.

Edit: Sowieso word er iedere seconde dat Windows draait meer en meer data overschreven. Als je de wallet terug zou vinden en je hebt een wachtwoord ingestelt kan je trouwens nog niets. Zodra je een wachtwoord instelt word de database voorzien van encryptie, zonder wachtwoord is de database dan gelijk nutteloos.
Thanks voor snele reactie, en oke.. dan is het zeer waarschijnlijk weg haha.

Edit: *brainfart* kom net tot de conclusie dat ik ''toen'' de hdd voor een ssd had vervangen, dus het hele zooitje zal nog op de hdd moeten staan.. to be continued _O-

[ Voor 8% gewijzigd door GewoonDennis op 07-11-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
GewoonDennis schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:52:
[...]

Thanks voor snele reactie, en oke.. dan is het zeer waarschijnlijk weg haha.

Edit: *brainfart* kom net tot de conclusie dat ik ''toen'' de hdd voor een ssd had vervangen, dus het hele zooitje zal nog op de hdd moeten staan.. to be continued _O-
Heb je 12 woorden anders nog? In theorie kun je nieuwe wallet installeren en je twaalf woorden lees privatie key ingeven en heb je alles weer terug, geen backup van oude wallet nodig.

Of het moet jaren geleden toen ik nog klein was anders gewekt hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 08-11-2017 01:18 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Bug gevonden in Ethereum Parity Wallet (multi-sig wallets) met een waarde van 180 millioen dollar.

Hier is een Explain Like I am five van reddit;
A guy named Gav convinced people put all their money into a box. But none of them knew that the box would burn down if you just tossed it around enough. Then your 2-yeas-old little brother found the box. So the box burned down, all the money is gone and people are very very mad at Gav and your 2-year-old brother. They are also trying to figure out how to go to a parallel universe where all of this is just a nightmare and never really happened.
tweet: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOCQr_NXcAEIvSV.jpg

https://paritytech.io/blog/security-alert.html
Severity: Critical

Product affected: Parity Wallet (multi-sig wallets)

Summary: A vulnerability in the Parity Wallet library contract of the standard multi-sig contract has been found.

Affected users: Users with assets in a multi-sig wallet created in Parity Wallet that was deployed after 20th July.

Following the fix for the original multi-sig issue that had been exploited on 19th of July (function visibility), a new version of the Parity Wallet library contract was deployed on 20th of July. However that code still contained another issue - it was possible to turn the Parity Wallet library contract into a regular multi-sig wallet and become an owner of it by calling the initWallet function. It would seem that issue was triggered accidentally 6th Nov 2017 02:33:47 PM +UTC and subsequently a user suicided the library-turned-into-wallet, wiping out the library code which in turn rendered all multi-sig contracts unusable since their logic (any state-modifying function) was inside the library.

All dependent multi-sig wallets that were deployed after 20th July functionally now look as follows:

contract Wallet {
function () payable {
Deposit(...)
}
}
Aub geen flamewar beginnen over hoe stom Ethereum is (want dat is het niet)

Crypto is toch wel spannend om te volgen, echt ALLES kan gebeuren en iedereen kan het meteen zien.

Crypto drama = best drama :P (zolang het jou geld niet is)

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 08-11-2017 03:27 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zijn die mensen echt hun eth voor altijd kwijt?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Kain_niaK schreef op woensdag 8 november 2017 @ 03:21:

Aub geen flamewar beginnen over hoe stom Ethereum is (want dat is het niet)
Dan zou je moeten beginnen over Parity is stom. Dit is geen bug in ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Kain_niaK schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:17:
[...]

block nummer 494784 gedeeld door elke 2016 blokken = 245.428571429

2016 x 245 = 493920

493920 - 494784 = 864

Snap je hem?
Nee, want ik kom uit op 1.152 blocks voor de volgende difficulty adjustment.

Je zit al 0,42 * 2016 in de volgende difficulty adjustment na de 245e. Dus blijft er 0,58 over tot de volgende adjustment. 0,58 * 2016 = =1.152.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Bittrex heeft announced dat ze B2X crediteren aan hun gebruikers en de handel van BTC niet stil te zetten. Withdrawal/deposit van BTC kan enige tijd rondom de fork niet. Bron: https://support.bittrex.c...itcoin-Segwit2x-hard-fork.

"Bittrex will close deposits and withdrawals of Bitcoin (including 2nd layer protocol XCP/OMNI and associated assets) approximately 24 hours prior at block 494,640 to the Segwit2x fork block 494,784 occurring some time in mid-November. If any BTC deposits you had sent to Bittrex are not settled (e.g. marked as pending) by block 494,640 you will not be credited with chain split tokens. The wallet will remain closed until the hard fork block is complete and it is deemed safe to open. Trading will remain active during this time."

Betekent dit dus dat ik gewoon mijn BTC vlak na de hardfork kan verkopen voor altcoins op Bittrex zonder dat mijn B2X verdwijnt? Ik vraag dit aangezien er geen replay protection aanwezig is. Hoe kan een exchange als Bittrex er dan toch voor zorgen dat er geen double spending plaatsvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mirved schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:57:
[...]
Dan zou je moeten beginnen over Parity is stom. Dit is geen bug in ETH.
Volgens mij deed het smartcontract precies wat het moest doen als je een kill aanriep.. mooi contractje 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
ErikRo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 01:17:
[...]

Heb je 12 woorden anders nog? In theorie kun je nieuwe wallet installeren en je twaalf woorden lees privatie key ingeven en heb je alles weer terug, geen backup van oude wallet nodig.

Of het moet jaren geleden toen ik nog klein was anders gewekt hebben.
Gaat geen lampje branden dus nee, zal wel niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:17
Wellicht dat ik hier aan het juiste adres ben, sinds kort heb ik mij verdiept in BTC en ETH, tevens een klein beetje gekocht.

Vandaag ontvang ik een sms bericht met als afzender 'BTC Code' met het volgende bericht:
"Je hebt (1) Bitcoin in je account. Bevestig hier: ***vaag url*** Huidige marktwaarde 6064.25 Euro"

Ik heb mij geregistreerd bij een aantal (vooral buitenlandse) partijen en een of twee Nederlandse organisaties. Het bericht vertrouw ik niet en kan er niet zo snel meer over vinden, ook niet als ik alleen zoek naar de URL. Ik vraag mij dan ook af waar het vandaan komt aangezien dit ruikt naar misbruik van mijn gegevens.

Iemand eerder zoiets meegemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 08-11-2017 14:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Fantastisch verhaal over iemand die de pincode van zijn Trezor vergeten was en zo'n 45.000 euro aan bitcoins niet kon bereiken...
https://www.wired.com/sto...g-dollar30000-in-bitcoin/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GrazendeKoe schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:30:
Bittrex heeft announced dat ze B2X crediteren aan hun gebruikers en de handel van BTC niet stil te zetten. Withdrawal/deposit van BTC kan enige tijd rondom de fork niet. Bron: https://support.bittrex.c...itcoin-Segwit2x-hard-fork.

"Bittrex will close deposits and withdrawals of Bitcoin (including 2nd layer protocol XCP/OMNI and associated assets) approximately 24 hours prior at block 494,640 to the Segwit2x fork block 494,784 occurring some time in mid-November. If any BTC deposits you had sent to Bittrex are not settled (e.g. marked as pending) by block 494,640 you will not be credited with chain split tokens. The wallet will remain closed until the hard fork block is complete and it is deemed safe to open. Trading will remain active during this time."

Betekent dit dus dat ik gewoon mijn BTC vlak na de hardfork kan verkopen voor altcoins op Bittrex zonder dat mijn B2X verdwijnt? Ik vraag dit aangezien er geen replay protection aanwezig is. Hoe kan een exchange als Bittrex er dan toch voor zorgen dat er geen double spending plaatsvindt?
Een exchange opereert niet op de blockchain voor trades. Gelukkig maar, want anders zou de blockchain explosief stijgen en zouden trades uren duren. Een exchange heeft een grote wallet waar alle coins van alle gebruikers in staan (en een goede exchange heeft die natuurlijk opgesplitst in een of meerdere offline wallets en online wallets, maar dat is niet echt relevant in dit verhaal), en een database die aangeeft hoeveel coins in elk account staan. Dit impliceert ook dat replay attacks totaal niets te maken hebben met de coins die je in je account hebt staan.

Het verhaal wat jij daar quotet gaat louter over deposits en withdrawals. Die opereren natuurlijk wél op de blockchain, want via de blockchain stuur jij jouw coins naar de exchange, of withdraw je ze naar jouw wallet. Op het moment dat jij coins op de exchange hebt staan ten tijde van de fork, krijg jij je split tokens. Dat betekent feitelijk dat je nu een vordering hebt naar de exchange voor zowel bitcoin als b2x. Je kunt je btc best verkopen of inwisselen tegen andere alts, die b2x vordering blijft staan. Maar er is geen blockchain transactie voor jouw trade van bijv. btc naar eth, en dus kan er ook geen replay attack gedaan worden omdezelfde trade te doen voor je b2x coins.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
berend_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:15:
Fantastisch verhaal over iemand die de pincode van zijn Trezor vergeten was en zo'n 45.000 euro aan bitcoins niet kon bereiken...
https://www.wired.com/sto...g-dollar30000-in-bitcoin/
Mooi verhaal, je leeft echt helemaal met hem mee. Maar blijkt hier ook niet uit dat de Trezor wallet niet zo veilig is als ze doen voorkomen? En hij dus relatief eenvoudig te hacken is als je iemand kent die weet wat hij doet?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
.oisyn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:21:
[...]

Een exchange opereert niet op de blockchain voor trades. Gelukkig maar, want anders zou de blockchain explosief stijgen en zouden trades uren duren. Een exchange heeft een grote wallet waar alle coins van alle gebruikers in staan (en een goede exchange heeft die natuurlijk opgesplitst in een of meerdere offline wallets en online wallets, maar dat is niet echt relevant in dit verhaal), en een database die aangeeft hoeveel coins in elk account staan. Dit impliceert ook dat replay attacks totaal niets te maken hebben met de coins die je in je account hebt staan.

Het verhaal wat jij daar quotet gaat louter over deposits en withdrawals. Die opereren natuurlijk wél op de blockchain, want via de blockchain stuur jij jouw coins naar de exchange, of withdraw je ze naar jouw wallet. Op het moment dat jij coins op de exchange hebt staan ten tijde van de fork, krijg jij je split tokens. Dat betekent feitelijk dat je nu een vordering hebt naar de exchange voor zowel bitcoin als b2x. Je kunt je btc best verkopen of inwisselen tegen andere alts, die b2x vordering blijft staan. Maar er is geen blockchain transactie voor jouw trade van bijv. btc naar eth, en dus kan er ook geen replay attack gedaan worden omdezelfde trade te doen voor je b2x coins.
Dankjewel voor de heldere uitleg. Ook wel logisch wat je als eerste uitlegt. Als het ware staat (om Bittrex al voorbeeld te nemen) alle Bitcoin van gebruikers op de private key van Bittrex. Die private key heeft een koppeling met een public key en uit die public key worden natuurlijk alle adressen van Bittrex gebruikers gegeneerd. Toch?

Nu blijf ik het toch even lastig vinden om te begrijpen waarom mijn B2X dan niet naar een ander adres zou kunnen gaan zonder replay protection. Met de B2X fork worden alle key en adressen gekopieerd en zijn deze dus identiek aan de blockchain van BTC Core. Dan zou ik zeggen dat een replay alsnog mogelijk is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

RobbieB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:27:
[...]

Mooi verhaal, je leeft echt helemaal met hem mee. Maar blijkt hier ook niet uit dat de Trezor wallet niet zo veilig is als ze doen voorkomen? En hij dus relatief eenvoudig te hacken is als je iemand kent die weet wat hij doet?
Inmiddels is dat lek gefixt dmv een update, dus de trezor is niet meer vatbaar voor deze 'hack'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

sjirafje

No inspirational quotes here

nikagl schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:16:
[...]

Da's best een oude post ;). BTC naar andere wallet sturen gaat erom dat je daarmee de oude veilig stelt. Als je die in een nieuwe fork gebruikt zou de key ook gebruikt kunnen worden in de oude fork en dan zou men daar misbruik van hebben kunnen maken (met de onzekerheid over de nieuwe fork). Althans, dat is zoals ik het heb begrepen indertijd.

Dus ja, stuur eerst je huidige BTC in multibit naar een andere nieuwe wallet (Electrum) en doorloop daarna de stappen die ik indertijd gedaan heb om de Electron Cash de BCH te krijgen. Wat je daarna doet is aan jou, in mijn geval heb ik ze naar een Kraken adres gestuurd, daar verkocht voor euros en weer BTC voor teruggekocht die ik naar de nieuwe wallet in Electrum gestuurd heb. Maar in mijn tijd was die koers ook nog een stuk beter... al komt hij langzaam weer in de buurt :)

Groet,

Nika.

PS. Ik heb absoluut niet de wijsheid in pacht, vertel hier alleen hoe ik het zelf gedaan heb 8)
Tnx, ik ga het op deze manier proberen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RobbieB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:27:
[...]

Mooi verhaal, je leeft echt helemaal met hem mee. Maar blijkt hier ook niet uit dat de Trezor wallet niet zo veilig is was als ze doen voorkomen? En hij dus relatief eenvoudig te hacken is was als je iemand kent die weet wat hij doet?
FTFY. Het is inmiddels gefixed met een firmware upgrade. Maar ja, er zal natuurlijk altijd een bepaalde attack vector zijn. Uiteindelijk is het gewoon een chip met de benodigde data in het geheugen, dus met genoeg know-how is er altijd wel iets te achterhalen.

Maar bedenk vooral dat hardware wallets niet zozeer ontworpen zijn om fysiek onkraakbaar te zijn (al willen ze dat natuurlijk wel zijn), maar om private keys van je op afstand hackbare PC weg te houden, want dat risico is enorm veel groter dan iemand die je hardware wallet weet te bemachtigen én weet te hacken.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2017 16:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:03:
Wellicht dat ik hier aan het juiste adres ben, sinds kort heb ik mij verdiept in BTC en ETH, tevens een klein beetje gekocht.

Vandaag ontvang ik een sms bericht met als afzender 'BTC Code' met het volgende bericht:
"Je hebt (1) Bitcoin in je account. Bevestig hier: ***vaag url*** Huidige marktwaarde 6064.25 Euro"

Ik heb mij geregistreerd bij een aantal (vooral buitenlandse) partijen en een of twee Nederlandse organisaties. Het bericht vertrouw ik niet en kan er niet zo snel meer over vinden, ook niet als ik alleen zoek naar de URL. Ik vraag mij dan ook af waar het vandaan komt aangezien dit ruikt naar misbruik van mijn gegevens.

Hier ook zo'n SMS ontvangen, ik heb hem meteen gedelete..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:03:

Toevallig destijds op litebit.eu gekocht? Meende dat daar persoonsgegevens waren buit gemaakt tijdens een hack. Het is maar een gedachtegang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
MurtnR schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:21:
Toevallig destijds op litebit.eu gekocht? Meende dat daar persoonsgegevens waren buit gemaakt tijdens een hack. Het is maar een gedachtegang :p
Nee en het zegt mij ook totaal niets, ik heb even snel mijn mail gecheckt bij welke partijen ik mij heb aangemeld;
- bitonic
- bitmymoney
- kraken
- bitgo
- bitfinex
- coinbase
- coinify
- blockchain
- gemini
- gdax

Blijft vreemd :/ , ik maak een screenshot en zal daarna de sms verwijderen.
ehoutgast schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:14:
Hier ook zo'n SMS ontvangen, ik heb hem meteen gedelete..
Heb jij je onlangs nog ergens aangemeld? Nieuw account ergens misschien? Dan kunnen we dat met mijn lijst even vergelijken.

[ Voor 26% gewijzigd door EN-IS op 08-11-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:01:
[...]
Heb jij je onlangs nog ergens aangemeld? Nieuw account ergens misschien? Dan kunnen we dat met mijn lijst even vergelijken.
Nee, het merkwaardige is dat ik helemaal niets met bitcoin doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 11:22
Is het verstandig om een Ledger Nano S aan te schaffen als wallet? Op dit moment heb ik alleen een digitale wallet voor Ethereum en Litecoin.

In beide wallets zit in principe haast tot niks, maar het lijkt me wel interessant om het toch wat beter in de gaten te houden en hierbij op in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
https://twitter.com/CharlieShrem/status/928308237597888512

Segwit2x gecanceld. Ben benieuwd na wat de koers gaat doen

[ Voor 29% gewijzigd door MurtnR op 08-11-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

En als antwoord hierop schieten de altcoins omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:24
Mime010 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:09:
Is het verstandig om een Ledger Nano S aan te schaffen als wallet? Op dit moment heb ik alleen een digitale wallet voor Ethereum en Litecoin.

In beide wallets zit in principe haast tot niks, maar het lijkt me wel interessant om het toch wat beter in de gaten te houden en hierbij op in te zetten.
Ik vind het wel een prettig idee om een Ledger Wallet te hebben. Had hiervoor een paper Wallet voor offline storage, maar de Nano S is erg fijn om je coins mee te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
kronolith schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:02:
En als antwoord hierop schieten de altcoins omhoog :)
Die had ik weer niet verwacht je zou denken dat nu btc weer safe is dat iedereen in BTC stapt en de alt's laat voor wat het is.

Iemand die dat kan verklaren?

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 08-11-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bam BTC even van 7850 naar een 7300....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
ErikRo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:20:
[...]

Die had ik weer niet verwacht je zou denken dat nu btc weer safe is dat iedereen in BTC stapt en de alt's laat voor wat het is.
Cryptocoins soms niet te begrijpen 8)7
Mensen hadden net hun alts omgeruild voor BTC door de fork. Nu zijn de alts laag en is er een ware run op de prijs waardoor ze omhoog schieten.
Die MOD van net al verkocht voor 0.003 BTC winst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt Kraken er alweer uit? DDOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Waarom een DDOS? Ze kunnen gewoon weer eens niet volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:34:
Waarom een DDOS? Ze kunnen gewoon weer eens niet volgen...
Ik ben er allang niet meer op geweest en toen waren het effectief wel DDOS aanvallen wanneer ze er eens uitlagen. Althans dat was op te vangen op Twitter/Reddit. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:37:
[...]

Ik ben er allang niet meer op geweest en toen waren het effectief wel DDOS aanvallen wanneer ze er eens uitlagen. Althans dat was op te vangen op Twitter/Reddit. Vandaar.
Ik zit pas in crypto sinds begin dit jaar, maar heb sindsdien al bij elke grote gebeurtenis gemerkt dat de site plat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb nog 10 minuten mount gox delay mee gemaakt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

ErikRo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:20:

Iemand die dat kan verklaren?
Mensen zijn van alts naar BTC gegaan om de 'gratis' segwit2x coins op te pikken. Nu dat niet door gaat schuifelen sommigen weer terug naar alts.

Ik ben wel blij met het besluit om segwit2x niet door te laten gaan, gaf een hoop onrust, zeker zonder replay protection. En werd ook steeds duidelijker dat de meerderheid er niet op zat te wachten.
ZeRoC00L schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:23:
[...]

Bam BTC even van 7850 naar een 7300....
Direct na het nieuws knalde hij juist omhoog van $75xx naar $7899,9 om vervolgens te zakken naar $6997,4 en daarna schommelen rond de $7300. Was weer ouderwets mooi koersgeweld.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ben me eigenlijk pas echt sinds een week in dit wereldje aan het verdiepen en vandaag voor het eerst wat coins gekocht (BTC, ETH, LTC, XRP) voor €50, gewoon om eens te zien wat the fuzz is all about en wat aan te klooien.

Zijn er nog wat goede betrouwbare nieuwssites die ook snel zijn om ‘cryptocoin’-nieuws te volgen? Want ik zie nu door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Nou... dat verandert de zaak ineens zeg haha. Tsja, of niet natuurlijk. Maar ik wist niet eens dat het ook mogelijk was dat een fork ineens niet door gaat. Leer elke dag bij zo.

Inmiddels staan we op het punt iota aan te kopen op bitfinex. Paar honderd. En dan hebben we daarnaast nog een projectje lopen: een bitcoin kopen, wachten totdat die dubbel zoveel is als nu. Dan de helft uitcashen dus kiet spelen. En dan de andere helft weer laten staan.

Nu het goede moment kiezen om een bitcoin te kopen. Gaot ie nog zakken komende dagen door deze fork aflasting of kunnen we nu dat nu beter meteen inkopen, dat is de vraag op het moment haha, :-)

Overigens nog steeds met de gedachte dat we afscheid kunnen nemen van onze 5k euro en dat we daar mee kunnen leven, mocht de hele zooi in elkaar storten. Maar ons inziens is het het gokje waard om te proberen die 5k om te toveren in 10k.

Ik schat zelf dat dat wel eens tussen morgen en maart 2018 kan zijn. Maar dat is, eerlijk gezegd, gewoon een blinde gok. Want ben pas een beginner natuurlijk. Dubbelt die later, ook prima.

We gaan het zien, :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 06:54
RobbieB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:58:
Ben me eigenlijk pas echt sinds een week in dit wereldje aan het verdiepen en vandaag voor het eerst wat coins gekocht (BTC, ETH, LTC, XRP) voor €50, gewoon om eens te zien wat the fuzz is all about en wat aan te klooien.

Zijn er nog wat goede betrouwbare nieuwssites die ook snel zijn om ‘cryptocoin’-nieuws te volgen? Want ik zie nu door de bomen het bos niet meer...
Ik volg de site https://cointelegraph.com/
Ze zetten er ook bij als een artikel gekleurd is maar niet hun mening bevat. De artikelen zijn zeer relevant en geven inzicht in bitcoin maar ook een aantal altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen.
Ik heb me de afgelopen tijd wat ingelezen in dit onderwerp en ben van plan om voor een klein bedrag wat coins te kopen. Het liefst doe ik dit via een Nederlandse exchange/website. Plan is om het voor een langere periode te laten staan.
Ik heb zitten kijken naar BTCdirect, Litebit en BL3P. Die laatste handelt echter volgens mij alleen in BTC en ik wil ook graag wat altcoins in mijn wallet.
Welke kunnen jullie mij aanraden? Andere suggesties zijn ook welkom.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
Wat ik graag zou willen weten is waar heb je ze gekocht, en hoe sla je ze op. Ik vind het nogal wat”gedoe” met die verschillende wallets. En met het bedrag dat jij noemt is een hardware wallet ook niet interessant.

- waar bewaar je je coins
- wat zijn eigenlijk alt...alles wat geen btc is?
- waar koop je ze het beste, liefst in euro
- wanneer ben je kosten kwijt. Aankoop, verplaatsen naar wallet..verplaatsen naar beurs...verkoop?

Kortom kun je met 50 euro iets leuks doen?
O en ik ben net als jou zoekende en spelende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Egbert1907 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:40:
[...]

- waar bewaar je je coins
- wat zijn eigenlijk alt...alles wat geen btc is?
- waar koop je ze het beste, liefst in euro
- wanneer ben je kosten kwijt. Aankoop, verplaatsen naar wallet..verplaatsen naar beurs...verkoop?

Kortom kun je met 50 euro iets leuks doen?
O en ik ben net als jou zoekende en spelende
Ik heb mijn Bitcoin, Ether en Litecoin gekocht via Coinbase. Zeer gebruiksvriendelijk, eenvoudige verificatie en een prima app. Niet heel goedkoop vwb transactiekosten, maar om wat aan te klooien prima. Niet aan te raden voor grote bedragen, want reviews mbt customer support zijn niet echt heel positief... Geld kan ik gewoon via een bankoverschrijving naar mijn wallet zetten.

Daarnaast een Ripple Wallet aangemaakt op Gatehub en via ShapeShift.io wat Ripple gekocht met wat Ether. Gewoon om te kijken hoe dit werkt en wat er gebeurt.

Verder volg ik mijn portfolio nu via de iOS app Delta, die er strak uitzien en prettig werkt.

In de toekomst wil ik nog een Ledger Nano S aan gaan schaffen om mijn coins van het web te halen, maar vooralsnog maakt dat met het kleine bedrag niet zoveel uit. Ik wil dat puur doen om de mogelijkheden ed beter te begrijpen.

Vooralsnog kan ik nu alles via mijn iPhone doen, wat ook wel fascinerend is eigenlijk...

Qua kosten moet je denken aan iedere transactie waar de blockchain bij betrokken is. Wisselen/transfer/etc.

Ik doe het vooral om er wat ervaring mee op te doen en blockchain/cryptocoins wat beter te begrijpen omdat ik er nu zakelijk wat meer vraag naar krijg, dus zie het vooral als investering in mezelf :). Als ik daarmee wat kan verdienen is het mooi meegenomen...

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieB op 09-11-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
EN-IS schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:01:
[...]

Nee en het zegt mij ook totaal niets, ik heb even snel mijn mail gecheckt bij welke partijen ik mij heb aangemeld;
- bitonic
- bitmymoney
- kraken
- bitgo
- bitfinex
- coinbase
- coinify
- blockchain
- gemini
- gdax

Blijft vreemd :/ , ik maak een screenshot en zal daarna de sms verwijderen.
Ik had gisteren ook die SMS ontvangen. Vond het een beetje creepy.. Net als jij sindskort in bitcoin verdiept en ermee bezig. Enige 2 sites waar ik mij geregistreerd heb zijn bitonic.nl en coinbase (activatie krijg ik niet afgerond met foto uploaden...). Dus ik gok dat het 1 van die 2 sites moet zijn geweest?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o-TANK-o
  • Laatst online: 20-02-2018
RobbieB schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:57:
[...]

Ik heb mijn Bitcoin, Ether en Litecoin gekocht via Coinbase. Zeer gebruiksvriendelijk, eenvoudige verificatie en een prima app. Niet heel goedkoop vwb transactiekosten, maar om wat aan te klooien prima. Niet aan te raden voor grote bedragen, want reviews mbt customer support zijn niet echt heel positief...

Daarnaast een Ripple Wallet aangemaakt op Gatehub en via ShapeShift.io wat Ripple gekocht met wat Ether. Gewoon om te kijken hoe dit werkt en wat er gebeurt.

Verder volg ik mijn portfolio nu via de iOS app Delta, die er strak uitzien en prettig werkt.

In de toekomst wil ik nog een Ledger Nano S aan gaan schaffen om mijn coins van het web te halen, maar vooralsnog maakt dat met het kleine bedrag niet zoveel uit. Ik wil dat puur doen om de mogelijkheden ed beter te begrijpen.

Vooralsnog kan ik nu alles via mijn iPhone doen, wat ook wel fascinerend is eigenlijk...

Ik gebruik het vooral om er wat ervaring mee op te doen en blockchain/cryptocoins wat beter te begrijpen omdat ik er nu zakelijk wat meer vraag naar krijg, dus zie het vooral als investering in mezelf :). Als ik daarmee wat kan verdienen is het mooi meegenomen...
Om de transactie kosten op btc/eth/ltc te ontlopen op coinbase kan je een limit order zetten op Gdax.com Dit is de exchange die verbonden is aan coinbase. Je kunt dus geld overmaken naar Coinbase en dan doorsturen naar Gdax. (geheel gratis).
Vind persoonlijk coinbase --> gdax erg fijn om te gebruiken omdat het erg snel gaat. Heb laatst om 11uur s'ochtends geld overgeschreven via ING en stond er om 14uur al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Leviathius schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:59:
Ik had gisteren ook die SMS ontvangen. Vond het een beetje creepy.. Net als jij sindskort in bitcoin verdiept en ermee bezig. Enige 2 sites waar ik mij geregistreerd heb zijn bitonic.nl en coinbase (activatie krijg ik niet afgerond met foto uploaden...). Dus ik gok dat het 1 van die 2 sites moet zijn geweest?
Ik denk Bitonic, want ik ben ook op die site geweest en een dag of twee later kreeg ik het bericht. Coinbase daarentegen gebruik ik al twee weken, ook de app en bij Coinbase heb ik niet het idee dat er daar problemen zijn. Maar goed, daar kom je niet zo snel achter.
o-TANK-o schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:03:
Om de transactie kosten op btc/eth/ltc te ontlopen op coinbase kan je een limit order zetten op Gdax.com Dit is de exchange die verbonden is aan coinbase. Je kunt dus geld overmaken naar Coinbase en dan doorsturen naar Gdax. (geheel gratis).
Vind persoonlijk coinbase --> gdax erg fijn om te gebruiken omdat het erg snel gaat. Heb laatst om 11uur s'ochtends geld overgeschreven via ING en stond er om 14uur al op.
Deze tip kwam ik al idd eerder tegen! Eigen ervaring; vandaag heb ik vanuit Coinbase naar een online wallet mijn ETH verstuurd, daar werden transactie kosten voor in rekening gebracht dus heb wat moeten inleveren, toen herinnerde ik mij de tip van Gdax en daar had ik al een account, dus in Gdax mijn Coinbase BTC leeggehaald en deze vervolgens naar het andere online wallet verstuurd; binnen een halfuur had ik het ontvangen en geen kosten.

Had ik gebruik gemaakt van Coinbase dan was ik ongeveer 4/5 euro kwijt voor de transactie, nu heb ik via Gdax mijn volledige BTC kunnen versturen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
EN-IS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:46:
[...]

Ik denk Bitonic, want ik ben ook op die site geweest en een dag of twee later kreeg ik het bericht. Coinbase daarentegen gebruik ik al twee weken, ook de app en bij Coinbase heb ik niet het idee dat er daar problemen zijn. Maar goed, daar kom je niet zo snel achter.

[...]

Deze tip kwam ik al idd eerder tegen! Eigen ervaring; vandaag heb ik vanuit Coinbase naar een online wallet mijn ETH verstuurd, daar werden transactie kosten voor in rekening gebracht dus heb wat moeten inleveren, toen herinnerde ik mij de tip van Gdax en daar had ik al een account, dus in Gdax mijn Coinbase BTC leeggehaald en deze vervolgens naar het andere online wallet verstuurd; binnen een halfuur had ik het ontvangen en geen kosten.

Had ik gebruik gemaakt van Coinbase dan was ik ongeveer 4/5 euro kwijt voor de transactie, nu heb ik via Gdax mijn volledige BTC kunnen versturen. :9
En, heb je Bitonic al om een reaktie gevraagd, evt. per email ? Dat zou je meer sieren als zomaar iets plaatsen hier met een behoorlijke zweem van beschuldiging.
Ze reageren meestal snel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 09-11-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Ik heb alsmaar problemen met de 2FA aanmelding.
Ik krijg de verzonden sms-berichten op mijn samsung telefoon niet binnen.
Bij coinbase en gbase is dat nodig. Ik kom er niet voorbij. Heb GA wel gebruikt.
Maar blijft vragen om verivicatie van het telefoonnummer.

Als ik het telefoonnummer van mijn vrouw (iphone) invul werkt het gelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Egbert1907 op 09-11-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
EN-IS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:46:
[...]

Zelf bij beide geregistreerd en niks ontvangen.

Als je trouwens denkt dat Coinbase nooit problemen heeft, kom je mogelijk nog van een koude kermis thuis. Vooral zodra er iets misgaat en je erachter komt dat support niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 09:36

Ik ben ook aan het rondneuzen. Erg interessante materie. Voor welke wallet heb je gekozen en waarom? Of heb je er meerdere? Ik twijfel tusssen Blockchain, Coinbase en Bread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
DedSec85 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:45:
[...]

Ik ben ook aan het rondneuzen. Erg interessante materie. Voor welke wallet heb je gekozen en waarom? Of heb je er meerdere? Ik twijfel tusssen Blockchain, Coinbase en Bread.
Coinbase vanwege het gemak... Verder totaal niet over nagedacht, je moet toch ergens beginnen. Ik ben niet zo van het alles tot in detail uitzoeken en een grootstander vd 80/20 regel. Als ik het gevoel heb dat ik het voor 80% begrijp dan ga ik gewoon aan de slag. Aldoende leren gaat altijd sneller. En het gaat toch maar om peanuts... (nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RobbieB schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:48:
[...]

Coinbase vanwege het gemak... Verder totaal niet over nagedacht, je moet toch ergens beginnen. Ik ben niet zo van het alles tot in detail uitzoeken en een grootstander vd 80/20 regel. Als ik het gevoel heb dat ik het voor 80% begrijp dan ga ik gewoon aan de slag. Aldoende leren gaat altijd sneller. En het gaat toch maar om peanuts... (nog wel)
Coinbase is prima als je niet teveel handelt. Hun koersen en fees zijn best flink.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Is het gat in de markt niet een broker waar je kunt kopen en bewaren van meerdere soorten cryptocurrency.
Waarbij de prijs ook bog eens intressant is.
Maar ja wat is tot die tijd het beste alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Egbert1907 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:09:
Is het gat in de markt niet een broker waar je kunt kopen en bewaren van meerdere soorten cryptocurrency.
Waarom dan? Wat is er mis met een exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Op veel exchanges accepteren ze toch geen fiat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37
Ik ben inmiddels op kraken en coinbase met een portefeuille aan de gang van 150 euro per exchange als test.
Wat ik me van een aantal jaren geleden nog herinner was dat ik een digitale wallet had, nu staat mijn geld op een "rekening" bij die exchanges. Stel dat ik nu ETH koop, waar gaat dat dan heen? Inderdaad, geïntegreerde wallets. Of vraagt hij op dat moment om een destination adres?

Mijn idee is om uiteindelijk een aantal munten te kopen van verschillende soorten en die vervolgens zeker 2 jaar te laten staan of weghalen mocht de waarde verviervoudigd zijn.
Totaal wil ik dit jaar zo'n 2000 euro erin pompen, iemand suggesties? Ik denk aan DASH/ETH/IOTA en wellicht BTC mocht die nog onder de 5000 gaan zakken.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:31
Ik wil, net als zovelen hier, beginnen met Bitcoin maar heb nog wel een vraag. Ik maak dan een bitcoinadres aan waar ik om te beginnen voor 50 euro aan bitcoin op zet. Nu is het voor dit bedrag niet noodzakelijk een hardware wallet aan te schaffen. Maar op den duur wellicht wel. Is het dan mogelijk dat adres met daarop de bitcoins mee te verhuizen naar de hardware wallet? En is dan tot die tijd een paper wallet voldoende? Ik wil namelijk het liefst geen derde partij bij een wallet.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoINC08 op 09-11-2017 20:48 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Egbert1907 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:17:
Op meer niet dan wel idd, maar op een aantal wel. Nou zou ik Kraken momenteel niet aanraden, maar Bitstamp doet ook aan SEPA stortingen en opnames, en ondersteunt een aantal alts. Als je andere alts wilt kun je altijd nog op Bitstamp ETH kopen en dat overzetten naar een willekeurige andere exchange.

Beter ETH dan BTC overigens, goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
.oisyn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:26:
[...]

Op meer niet dan wel idd, maar op een aantal wel. Nou zou ik Kraken momenteel niet aanraden, maar Bitstamp doet ook aan SEPA stortingen en opnames, en ondersteunt een aantal alts. Als je andere alts wilt kun je altijd nog op Bitstamp ETH kopen en dat overzetten naar een willekeurige andere exchange.

Beter ETH dan BTC overigens, goedkoper en sneller.
Waarom geen kraken?
Is een exchange die veel munten ondersteund en fees "lijken" mee te vallen?
* GeeMoney heeft na een speurtochtje van een dag juist kraken genomen :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GeeMoney schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:28:
[...]

Waarom geen kraken?
Is een exchange die veel munten ondersteund en fees "lijken" mee te vallen?
En altijd down is als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
.oisyn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:29:
[...]

En altijd down is als je het nodig hebt.
Dat is wel een dingetje inderdaad, gisteravond was het dramatisch.
Maar als "rookie" is het wel een aardige exchange om te beginnen volgens mij.
Coinbase heb ik ook (zit 50/50 bij beide) maar die heeft maar weinig munten, en net niet degene die ik eigenlijk wil.
Ook zoek ik nog een mooie voor "Gulden" .

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Even voor de goede orde, ware het niet voor hun serverproblemen dan zou ik Kraken idd noemen als de #1 exchange voor Europeanen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
RemcoINC08 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:46:
Ik wil, net als zovelen hier, beginnen met Bitcoin maar heb nog wel een vraag. Ik maak dan een bitcoinadres aan waar ik om te beginnen voor 50 euro aan bitcoin op zet. Nu is het voor dit bedrag niet noodzakelijk een hardware wallet aan te schaffen. Maar op den duur wellicht wel. Is het dan mogelijk dat adres met daarop de bitcoins mee te verhuizen naar de hardware wallet? En is dan tot die tijd een paper wallet voldoende? Ik wil namelijk het liefst geen derde partij bij een wallet.
1: neen, dat kan zo ver ik weet niet. Je krijgt dus een nieuw adres waar je je bitcoin naar overmaakt.
2: Ik zie niet in waarom je niet gewoon een software wallet neemt met een passphrase. Voordeel is dat je je bitcoin op ieder apperaat kan zetten en bij verlies kan recoveren. Veel veiliger dan een paper wallet. Ook, als je het over 50 euro hebt, kan je overwegen om een dienst als Bitmymoney te gebruiken als je het gaat vast houden. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik had trouwens een hardere daling verwacht van BTC na het nieuws van vandaag/gisteravond maar mijn eerste glazenbol actie is al kansloos gebleken :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:31
QErikNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:31:
[...]

1: neen, dat kan zo ver ik weet niet. Je krijgt dus een nieuw adres waar je je bitcoin naar overmaakt.
2: Ik zie niet in waarom je niet gewoon een software wallet neemt met een passphrase. Voordeel is dat je je bitcoin op ieder apperaat kan zetten en bij verlies kan recoveren. Veel veiliger dan een paper wallet. Ook, als je het over 50 euro hebt, kan je overwegen om een dienst als Bitmymoney te gebruiken als je het gaat vast houden. Lekker makkelijk.
Dankje,
1. Dan heb ik het toch goed begrepen.
2.Bitmymoney kwam ik al eens tegen op mijn zoektocht, misschien goed optie inderdaad. Ga mezelf verder inlezen.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
GeeMoney schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:29:
[...]

Dat is wel een dingetje inderdaad, gisteravond was het dramatisch.
Maar als "rookie" is het wel een aardige exchange om te beginnen volgens mij.
Coinbase heb ik ook (zit 50/50 bij beide) maar die heeft maar weinig munten, en net niet degene die ik eigenlijk wil.
Ook zoek ik nog een mooie voor "Gulden" .
Gulden (NLG) of ElectronicGulden (EFL)? Je kan ze beide kopen door wat ETH van je Coinbase naar Bittrex te sturen. EFL gaat wel hard vandaag, al meer dan 50% erbij.
Egbert1907 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:17:
Koop je toch met je fiat via iDeal wat bitcoins om naar een exchange te sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Redman op 09-11-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
GeeMoney schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:33:
Ik had trouwens een hardere daling verwacht van BTC na het nieuws van vandaag/gisteravond maar mijn eerste glazenbol actie is al kansloos gebleken :D .
Gezien de harde stijging het afgelopen jaar blijven mensen veel sneller en langer HODL’en. Je zal nu maar verkopen en hij stijgt over een half jaar naar 15k...
En een groot deel vd community heeft het waarschijnlijk niet eens echt meegekregen... BTC is toch best wel wat meer mainstream geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieB op 09-11-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RaptorXS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:00:
En, heb je Bitonic al om een reaktie gevraagd, evt. per email ? Dat zou je meer sieren als zomaar iets plaatsen hier met een behoorlijke zweem van beschuldiging.
Ze reageren meestal snel. :)
Goede tip! En eigenlijk was mijn bericht geen beschuldiging, hoe je het went of keert. Het is wel heel erg toevallig dat ik mij verdiep in BTC en een week later zo'n bericht ontvang, ik probeer te achterhalen waar dit vandaan komt zodat andere hier lering uit kunnen halen en of kunnen waken voor zo'n bericht / soortgelijke actie.
The Redman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:39:
Zelf bij beide geregistreerd en niks ontvangen.

Als je trouwens denkt dat Coinbase nooit problemen heeft, kom je mogelijk nog van een koude kermis thuis. Vooral zodra er iets misgaat en je erachter komt dat support niet bestaat.
Ik gebruik Coinbase nu twee weken, snel en makkelijk - en de tijd moet leren hoe het bevalt en of 'goed' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
EN-IS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:42:
[...]

Goede tip! En eigenlijk was mijn bericht geen beschuldiging, hoe je het went of keert. Het is wel heel erg toevallig dat ik mij verdiep in BTC en een week later zo'n bericht ontvang, ik probeer te achterhalen waar dit vandaan komt zodat andere hier lering uit kunnen halen en of kunnen waken voor zo'n bericht / soortgelijke actie.

[...]

Ik gebruik Coinbase nu twee weken, snel en makkelijk - en de tijd moet leren hoe het bevalt en of 'goed' is.
Ik heb binnen het uur een email terug gekregen hierover van Bitonic, wel einde van de middag ipv nu maar leef je uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
EN-IS schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:42:
[...]

Ik ben nu aan het overstappen op Gdax vanwege de lagere fee's. Gdax en Coinbase werken goed samen. Dat is vanwege het feit dat Coinbase en Gdax van dezelfde eigenaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Relative op 09-11-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
-knip-

[ Voor 229% gewijzigd door Denniszx op 16-05-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Hoe zit het precies met die recovery phrases? Houdt dat in dat zelfs als mijn gehele wallet gewist is, ik deze met de recovery phrase van de blockchain kan herstellen? Of heb ik dan nog iets anders nodig? (Ik probeer even te bepalen wat ik veilig op moet bergen en waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime010
  • Laatst online: 11-09 11:22
RobbieB schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:47:
Hoe zit het precies met die recovery phrases? Houdt dat in dat zelfs als mijn gehele wallet gewist is, ik deze met de recovery phrase van de blockchain kan herstellen? Of heb ik dan nog iets anders nodig? (Ik probeer even te bepalen wat ik veilig op moet bergen en waar)
Volgens mij gewoon je recovery phrases en mogelijk ook je wallet key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
8)7

[ Voor 103% gewijzigd door syntags op 10-11-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
bitconnect waarschnlijk toch n ponzi, zoals veel al voorspelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Vandaag bitstamp account aangemaakt. Die verificatie nu voor de derde keer gedaan. Hopelijk goed nu.
Ik mocht geen schermafdruk gebruiken. Geen print creditcard afschrift. Dus nu een ouderwetse print gemaakt van de betaalrekening.

Wat ik me wel afvraag is moet ik straka echt mijn telefoonnummer verifieren en gebruiken. Ik krijg vaak die sms berichten niet binnen en gebruik dus liever GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege tijdsgebrek heb ik al een tijd niet meer de Bitcoin gevolgd en nu ik me weer begin in te lezen zie ik dat we Bitcoin Cash hebben en dat mij MultiBit compleet outdated is... Begrijp ik nu goed dat als ik overstap naar Electrum dat beide problemen worden opgelost?

Raden jullie opnieuw inlezen aan of juist een nieuwe wallet aanmaken?

Edit:
Ik begrijp al waarom je een nieuwe wallet nodig hebt voor het omzetten naar Bitcoin Cash :o

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2017 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Weer een interessante kijk op Mt. Gox en de afwikkeling hiervan. De lachende partij is Mark Karpeles.

De schuld die hij heeft is [aantal verloren bitcoin] * 400$.
Alles wat over is, kan hij nu zelf houden... 859 Miljoen dollar.

https://www.cryptocoinsne...illion-mt-gox-bankruptcy/

:X

[edit]

Kleine correctie blijkbaar:
Joseph you need to correct this false information instantly. Mtgox creditors DID NOT "requested Karpeles and Mt. Gox to process refunds in Japanese yen rather than bitcoin". This is totally and utterly false! We submitted our claims for what we had on our accounts at the time that Mtgox closed in whatever currency we had (i.e. if our account had bitcoin in it, we submitted a claim for bitcoin), and most of us also requested to be paid out in bitcoin.

Update this article immediately!
Kleiner bedrag, maar waarschijnlijk nog steeds significant.

[ Voor 50% gewijzigd door LED-Maniak op 10-11-2017 19:52 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nou, we zitten er in. Net geen hele bitcoin aangekocht voor 5700 euro de prijs per bitcoin. Nu maar hopen dat die 12k wordt. En dan zien we wel weer verder. Het staat op een nano ledger s, dus dat is ook prima geregeld nu. Was wel ff spannend, want tsja.... misschien zakt die nog wel meer. Maar ok... het is hoe het is, ;-)

Ook nog 700+ miota aangeschaft voor de lange termijn. Dat gaan we nog iets uitbreiden verwacht ik. Die staan nog op bitfinex, omdat wij nog niet weten welke iota wallet we moeten pakken. Het liefst wachten we op een goede hardware wallet die dat kan opslaan. Maar dat moeten we nog goed uit zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
LED-Maniak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:46:
Kleine correctie blijkbaar:

[...]

Kleiner bedrag, maar waarschijnlijk nog steeds significant.
Dat verandert niet zo snel iets aan het bedrag, maar het artikel vermeldde foutief dat de schuldeisers zelf om een uitbetaling in fiat hebben gevraagd. Dat is onzin, dat is gewoon hoe de curator de schulden heeft geïndexeerd. Het is idd ronduit belachelijk dat Karpeles hier dan mooi mee weg komt, maar de procedure zelf om dat zo te doen is niet zo gek.

Mij boeit het niet zo. Althans, ik heb ook liever een deel van mijn btc terug :P, maar de investering die ik ben kwijtgeraakt (zo'n €10k) heb ik meteen opnieuw geïnvesteerd, dus de koersstijging van sindsdien heb ik gewoon meegepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Die Roger Ver, zit volgens de geruchten nu BCH te pumpen, was hij ook een voorstander van segwit2x?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Die gaat als de brandweer zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Als ik met 100 euro wil beginnen wat is dan de beste/goedkoopste methode.
Via btcdirect bitoins kopen en laten storten op bittrex of bitstamp
Of die 100 euro per sepa overmaken naar Bitstamp

Welke is qua kosten het voordeligst?

Ik weet dat sepa langer duurt en ik neem aan dat via btcdirect het bijna direct is geregeld.
De reden van de vraag is dat bij 100 euro het rendement snel scheelt als je de ksoten kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Egbert1907 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:13:
Als ik met 100 euro wil beginnen wat is dan de beste/goedkoopste methode.
Via btcdirect bitoins kopen en laten storten op bittrex of bitstamp
Of die 100 euro per sepa overmaken naar Bitstamp

Welke is qua kosten het voordeligst?

Ik weet dat sepa langer duurt en ik neem aan dat via btcdirect het bijna direct is geregeld.
De reden van de vraag is dat bij 100 euro het rendement snel scheelt als je de ksoten kunt besparen.
Naar een exchange overmaken is het goedkoopst.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Bedoel je dan cash overmaken of de crypto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Egbert1907 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:19:
Bedoel je dan cash overmaken of de crypto
Hij bedoelt het feit dat coins kopen bij een dienst als BTCDirect of Bitonic duurder is dan coins kopen op een exchange. Ze rekenen een hogere commissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Die snap ik. Wat ik wil is fiat of crypto naar bittrex of bitstamp. Om daar evtentueel alts te kunnen kopen.
Een sepa overboeking heeft zover ik kan zien aanzienlijke kosten. Of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Egbert1907 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:26:
Die snap ik. Wat ik wil is fiat of crypto naar bittrex of bitstamp. Om daar evtentueel alts te kunnen kopen.
Een sepa overboeking heeft zover ik kan zien aanzienlijke kosten. Of heb ik dat fout?
Wat zegt bitstamp over de kosten van een overboeking? Naar kraken is gratis. Bitstamp is ook EU toch?

Om het je makkelijk te maken: https://www.bitstamp.net/fee_schedule/
Kopje "SEPA".

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 11-11-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert1907
Oke dan heb ik bij mijn ing vast verkeerd zitten kijken qua kosten.
Bedankt voor jullie tijd en antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Nu online
Boh boh.....hoever zal de Bitcoin nog verder zakken? Onder de 6000 dollar, onder de 5000 dollar? Wie zal het zeggen? Zou het nu een goed instapmoment zijn en zal 'ie toch weer gaan stijgen naar zoals zovelen beweren naar 10000 dollar in 2018? Vragen..vragen..zoveel vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Matadores schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:07:
Boh boh.....hoever zal de Bitcoin nog verder zakken? Onder de 6000 dollar, onder de 5000 dollar? Wie zal het zeggen? Zou het nu een goed instapmoment zijn en zal 'ie toch weer gaan stijgen naar zoals zovelen beweren naar 10000 dollar in 2018? Vragen..vragen..zoveel vragen.....
normaal zou ik zeggen ja hij stijgt weer maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goed georganiseerde aanval meegemaakt op de bitcoin dus ik ben nog niet zo overtuigd van herstel. Zou zelf eerst even aankijken hoe een zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Nu online
ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:15:
[...]
normaal zou ik zeggen ja hij stijgt weer maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goed georganiseerde aanval meegemaakt op de bitcoin dus ik ben nog niet zo overtuigd van herstel. Zou zelf eerst even aankijken hoe een zich ontwikkeld.
Ai ai dat is niet waar ik op hoop. Na vorige week te zijn begonnen met coins heb ik Bitcoin gekocht op koers $7300, $6900 en $6700. Totaal nu 0.8 Bitcoin in bezit.Tevens 4 Etherium, 20 Vertcoins en 40 Waves gekocht. Nu stilletjes blijven zitten en wachten op betere tijden..... :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Matadores schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:11:
[...]

Ai ai dat is niet waar ik op hoop. Na vorige week te zijn begonnen met coins heb ik Bitcoin gekocht op koers $7300, $6900 en $6700. Totaal nu 0.8 Bitcoin in bezit.Tevens 4 Etherium, 20 Vertcoins en 40 Waves gekocht. Nu stilletjes blijven zitten en wachten op betere tijden..... :| .
Ik heb bewust alles naar fiat gezet toen dit speelde. Toen alles werd afgeblazen nog paar dagen gewacht en daarna weer ingestapt toen ik dacht dat het weer veilig was tegen de tijd dat ik door had welk vies spel er speelde zat ik alweer net te diep in.
Dus ik wacht ook maar op betere tijden. Heb sinds ik in stapte twee maanden terug leuk verdient denk 130% winst zo kon het ook gaan.
Alleen op dit soort dingen reken je gewoon niet. Vrees dat ik heel veel ga interen. Kan naïef of dom zijn mij. Normaal maakte ik me niet druk om dalingen maar bij deze moet ik het nog even zien. De doorlooptijd is nu zo slecht dat ik al 26 uur wacht op de eerste bevestiging van mijn overgemaakte btc.
Reken al op minimaal een week als ik de verhalen hoor. En als miners niet meer gaan minen voor btc vrees ik dat ik het zelfs kwijt ben dus het kan altijd erger ;-)

Overigens zit bij mij 50 procent nu in USDT en daar gaan ook al slechte verhalen over rond. En de de andere helft in BTC die nu tussen exchange en mijn wallet zweeft en dus nog zelfs niet in mijn bezit is.

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 11-11-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Nu online
Pffff zit ik een aantal maanden de koers van bitcoin meer en meer te volgen en zie ik 'm van $4000 naar meer dan $7000 euro gaan. Toen pas aangedurft in te stappen en wat blijkt...worst moment....
Zie hem ook nog naar dieptepunt van $5500 zakken alvorens weer skyhigh te gaan. Tenminste...die moed praat ik mijzelf maar aan 😑

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Klassieke FUD hier. Dit is niet de eerste keer dat zulke schommelingen plaatsvinden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Al meer dan 116k onbevestigde transacties op Bitcoin blockchain. Complot vanuit Bitcoin Cash?

Hoeveel onbevestigde transacties is 'normaal' voor Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
En hoeveel moet je in godsnaam meegeven aan fee wil je dat hij aankomt binnen een uur 0,025? Dat zou belachelijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
ErikRo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:12:
En hoeveel moet je in godsnaam meegeven aan fee wil je dat hij aankomt binnen een uur 0,025? Dat zou belachelijk worden.
Ik heb bedragen van 30$ voorbij zien komen om een transactie in een uur er door te krijgen. :X

Op zulke momenten is ripple wel fijn. Dan is het in seconden naar een andere exchange. :)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 11-11-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:13:
[...]

Op zulke momenten is ripple wel fijn. Dan is het in seconden naar een andere exchange. :)
Alleen is Ripple geen cryptocurrency, dus dat telt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
PilatuS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:19:
[...]

Alleen is Ripple geen cryptocurrency, dus dat telt niet :P
Ripple is de koets die mijn goudstaven rond kan rijden tussen wisselkantoren. :P

Het was de goedkoopste manier om al mijn funds bij kraken snel weg te trekken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 11-11-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:21:
[...]

Ripple is de koets die mijn goudstaven rond kan rijden tussen wisselkantoren. :P

Het was de goedkoopste manier om al mijn funds bij kraken snel weg te trekken. :)
Dat is zeker een mooie oplossing :)
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!