Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

• GuitarHero87
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:07
Ik heb geen toegang tot dat forum (voor het eerst dat ik dat zie). Wat staat er precies?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
GuitarHero87 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

Ik heb geen toegang tot dat forum (voor het eerst dat ik dat zie). Wat staat er precies?
Oh ja, sry.

Mijn post:

Ik bestel een 2e hands (kinder)boek op Amazon.de.

WTF zit er nou tussen (diverse) pagina's van dat boek..?

3 scheermessen 😳😳😳

#dient klacht in bij amazon

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dragon2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

3 scheermessen 😳😳😳

#dient klacht in bij amazon
Da's wel heel bizar! :S

Laat ons alsjeblieft weten hoe dit afloopt. Ik ben heel benieuwd...

Mooie Plaatjes   

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:56
Die eigen bezorgdienst is niet perse een vooruitgang. Totaal geen inzicht in tijdstip wanneer ze komen, was dus afwezig. Staat er alleen "Pakket is overhandigd aan een bewoner.", geen briefje in de bus of iets. Dus ik kan nu bewijze van spreken de hele straat af om te kijken wie mijn boek ontvangen heeft. DHL gooide het gewoon door de brievenbus.

Edit:
Klantenservice is ook geen hulp, zij weten van niks en gaven aan dat ook al staat de tracking op bezorgd het pakket ook nog gewoon in depot kan liggen.
Buren in mijn portiek die thuis waren hebben niks ontvangen en hebben ook geen busje op bezorgtijdstip gehoord. Dus hopelijk komt de bezorger later nog.

[Voor 32% gewijzigd door Pompi op 09-08-2021 17:02]

• PickMeh
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11-08 22:25
Iemand een idee waarom ik onderstaande melding blijf krijgen? Ik probeer Twitch Prime te activeren, maar het lukt niet? Ik gebruik een prepaid credit card en heb hier recent nog aankopen mee gedaan, dus normaal is hier niets mis met de kaart zelf?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
PickMeh schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:46:
Iemand een idee waarom ik onderstaande melding blijf krijgen? Ik probeer Twitch Prime te activeren, maar het lukt niet? Ik gebruik een prepaid credit card en heb hier recent nog aankopen mee gedaan, dus normaal is hier niets mis met de kaart zelf?

[Afbeelding]
Mag je ermee in het buitenland betalen? Daar liep het bij mij op vast gezien Amazon.de soms uit bv de usa incasseert en mijn kaart op 'europa' stond.

• PickMeh
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11-08 22:25
dragon2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Mag je ermee in het buitenland betalen? Daar liep het bij mij op vast gezien Amazon.de soms uit bv de usa incasseert en mijn kaart op 'europa' stond.
Zou me sterk verwonderen aangezien ik deze voor verschillende sites gebruik binnen en buiten Europa.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:40:
@apis29, hoort idd in ander topic thuis, maar jij kwam hier met die thee als voorbeeld aangezet 😏😉

Ik heb idd een erg oud .DE abonnement, en er komen wekelijks spullen gratis thuisbezorgd via dat abonnement. Maar laten we het verder idd on topic houden 👍

Deze thee dus voor wie het zich afvroeg https://www.amazon.de/Twi...-Dose-100g/dp/B000F4H5FO/ Vrijwel alle andere worden wel gewoon geleverd maar deze viel me op van de week dus een mooi voorbeeld om te gebruiken voor de 'rode waarschuwing'.
Toendertijd van .de naar .nl gewisseld aangezien het voor de videodienst geen verschil maakte en het zoveel moeite ook weer niet was om boven de €30 uit te komen voor gratis verzending (wat uiteraard inmiddels ook alweer geschrapt is).

[Voor 12% gewijzigd door apis29 op 11-08-2021 12:56]

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Prime bestelling leveren aan ophaalpunt kan overmorgen zaterdag.
Prime bestelling leveren aan huisadres kan morgen vrijdag.

Ik lever mijn bestelling dan wel op huisadres als ik niet thuis ben dan kan ik 'm of zelf redirecten naar ophaalpunt voor vrijdag óf i.v.m. niet thuis gaat kan ik die zelfs diezelfde dag (vrijdag) ophalen bij ophaalpunt.

Waarom zo moeilijk Amazon? :(

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

En vrijdag voor de avond in de brievenbus door DHL. Op zich zou het wel mooi zijn als ze aangaven dat het in de brievenbus geleverd kan worden.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
True schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:45:
En vrijdag om voor de avond in de brievenbus door DHL. Op zich zou het wel mooi zijn als ze aangaven dat het in de brievenbus geleverd kan worden.
DHL doet dat bij mij altijd netjes. Mogelijk was het pakketje iets groter dan in de kleinste brievenbussen past, en paste het bij jouw brievenbus toevallig wel? :)

The devil is in the details.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

DHL doet dat bij mij altijd netjes. Mogelijk was het pakketje iets groter dan in de kleinste brievenbussen past, en paste het bij jouw brievenbus toevallig wel? :)
Waren memory bankjes, heb die nog nooit in een producentenverpakking gezien die niet in een kartonnenbrievenbus-doos/enveloppe past :9

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:09

pinda powerrr

Slow down...

Bestelling op .de gistermiddag gedaan en wordt vandaag geleverd door PostNL. That's a first for me! Regio Rotterdam Rijnmond.

Afzender staat nog steeds op Amazon Zwolle, dus kan niet zien of het nou uit het nieuwe distributiecentrum komt. Hoe dan ook, vind het niet erg dat het zo snel komt :)

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:24
Vraag me af hoe de relatie tussen .de en .nl nu precies is qua datastromen.

Gisteren via .de besteld en nu staat op .nl een plaatje van die bestelling/dat product onder het kopje 'je recente bestelling' op de frontpage. Als ik er op klik komt wel een andere bestelling.

Op zich geen problemen mee, maar vind het wel vreemd. Bestelling bovendien op een ander device gedaan dan ik nu zit.

• 2_05
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:47
Zal wel van dezelfde database gebruik maken. Zo heb ik op .de een bestelling op gearchiveerd staan. Op .nl heb ik geen gearchiveerde bestellingen. Als ik op .nl naar gearchiveerde bestellingen ga, verschijnt het bestelnummer van de .de bestelling met het bericht Er is momenteel een probleem bij het weergeven van de details voor deze bestelling.

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Ik ben helemaal klaar met Amazon, klant sinds 2011 en al velen jaren Prime bij .DE. Dacht stap 2 weken geleden over naar .NL, dat viel zo tegen dat ik daar prime heb opgezegd en meteen terug ging naar .DE. Maar dat kan dus NIET meer met een NL adres registreren.

Klantenservice via chat zegt gebruik een Duitse adres bij de registratie en switch dan terug naar NL, ik dat gedaan en nog rekenen ze 3.50 verzendkosten, dus dat pruts advies werkt ook niet.

Prime op .NL nemen is gewoon debiel, alles is er stukke duurder dan op .DE + het aanbod is 90% kleiner, dus mijn 10 jarige relatie met Amazon is helaas klaar. Zo lang ik geen .DE kan hebben ga ik me niet laten oplichten door .NL. Heb gewoon random producten vergeleken die ik veel koop en ze zijn bij NL allemaal +- 4e duurder, ze kunnen een dikke vinger krijgen van mij en vult u zelf aan welke :)

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
FSXnoob schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
Ik ben helemaal klaar met Amazon, klant sinds 2011 en al velen jaren Prime bij .DE. Dacht stap 2 weken geleden over naar .NL, dat viel zo tegen dat ik daar prime heb opgezegd en meteen terug ging naar .DE. Maar dat kan dus NIET meer met een NL adres registreren.

Klantenservice via chat zegt gebruik een Duitse adres bij de registratie en switch dan terug naar NL, ik dat gedaan en nog rekenen ze 3.50 verzendkosten, dus dat pruts advies werkt ook niet.

Prime op .NL nemen is gewoon debiel, alles is er stukke duurder dan op .DE + het aanbod is 90% kleiner, dus mijn 10 jarige relatie met Amazon is helaas klaar. Zo lang ik geen .DE kan hebben ga ik me niet laten oplichten door .NL. Heb gewoon random producten vergeleken die ik veel koop en ze zijn bij NL allemaal +- 4e duurder, ze kunnen een dikke vinger krijgen van mij en vult u zelf aan welke :)
Volgorde voor de toekomst: éérst dit topic lezen dus en daarná pas de keuze maken (ipv achteraf komen klagen). En niet alles is duurder op NL, bovendien kan je nog prima terug naar .DE Prime alleen de oude voordelen van gratis verzenden naar NL krijg je niet meer nee (technisch gezien heb je wel een .DE Prima abo)
Ik was in het begin al gewisseld, toen je nog altijd boven de €30 gratis verzenden had en Prime (iirc) alleen early acces betekende, en niet exclusieve toegang zoals nu, tot bepaalde sales. Dingen die achteraf zijn gewijzigd en niet twee jaar verder allemaal al bekend zouden moeten zijn ...

[Voor 10% gewijzigd door apis29 op 08-09-2021 13:05]

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:24
Pompi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:44:
Die eigen bezorgdienst is niet perse een vooruitgang. Totaal geen inzicht in tijdstip wanneer ze komen, was dus afwezig. Staat er alleen "Pakket is overhandigd aan een bewoner.", geen briefje in de bus of iets. Dus ik kan nu bewijze van spreken de hele straat af om te kijken wie mijn boek ontvangen heeft. DHL gooide het gewoon door de brievenbus.

Edit:
Klantenservice is ook geen hulp, zij weten van niks en gaven aan dat ook al staat de tracking op bezorgd het pakket ook nog gewoon in depot kan liggen.
Buren in mijn portiek die thuis waren hebben niks ontvangen en hebben ook geen busje op bezorgtijdstip gehoord. Dus hopelijk komt de bezorger later nog.
Same here. Pakketje van €300 euro. Bezorger zet hem neer, belt aan en loopt direct weg. Waren dus niet thuis. Gelukkig wonen we niet direct aan de doorgaande weg en kreeg ik vrij snel een appje van de buren of ze het even bij hun neer moesten zetten, maar was er niet heel blij mee.

PVOutput

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@FSXnoob Vervelende ervaring met Amazon, da's mooi balen.

Maar niet om 't een of 't ander, er zijn juist van dit soort topics op tweakers om elkaars ervaringen c.q. do's en don'ts te delen.
En dit euvel; het 'gevaar' en de nadelen van het switchen van een .DE account naar een .NL account is al meerdere malen ter sprake gekomen. En daaruit had je al dan niet conclusies kunnen trekken. :/

Zo blijf ik zelf ook stug als .DE Prime Kunde. Tot nu toe kan ik, behalve de iets lagere maandelijkse kosten, geen voordelen ontdekken als ik over zou stappen naar .NL.

zoals ook al meerdere malen ter sprake is gekomen, o.a:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Mooie Plaatjes   

• EJonk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:43
ehtweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:48:
@FSXnoob Vervelende ervaring met Amazon, da's mooi balen.

Maar niet om 't een of 't ander, er zijn juist van dit soort topics op tweakers om elkaars ervaringen c.q. do's en don'ts te delen.
En dit euvel; het 'gevaar' en de nadelen van het switchen van een .DE account naar een .NL account is al meerdere malen ter sprake gekomen. En daaruit had je al dan niet conclusies kunnen trekken. :/

Zo blijf ik zelf ook stug als .DE Prime Kunde. Tot nu toe kan ik, behalve de iets lagere maandelijkse kosten, geen voordelen ontdekken als ik over zou stappen naar .NL.

zoals ook al meerdere malen ter sprake is gekomen, o.a:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Ik ben super dankbaar voor dit topic en deze posts. Paar keer de 'Prime is nu ook in NL!' mailtje gehad, zelfs een keer een fysieke brief :D

Maar ook nog steeds .DE! Spread the word!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:22
EJonk schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:11:
[...]

Ik ben super dankbaar voor dit topic en deze posts. Paar keer de 'Prime is nu ook in NL!' mailtje gehad, zelfs een keer een fysieke brief :D

Maar ook nog steeds .DE! Spread the word!
Misschien kunnen jullie een eigen topic 'Ik ben zo blij met prime .DE' aanmaken _O- dat spread the word is hier al genoeg gebeurt imho :+

• pokle312
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:34
Iemand een idee hoelang een retour bij amazon.NL duurt? Heb 8 september terug gestuurd en 9 september is het bij hun binnen gekomen, inmiddels bijna 10 dagen verder en niks gehoord.
Wat is jullie ervaring met de snelheden van retouren bij amazon.NL?

De support heeft verder ook geen inzicht op waar het zich bevind…

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:22
pokle312 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 02:37:
Iemand een idee hoelang een retour bij amazon.NL duurt? Heb 8 september terug gestuurd en 9 september is het bij hun binnen gekomen, inmiddels bijna 10 dagen verder en niks gehoord.
Wat is jullie ervaring met de snelheden van retouren bij amazon.NL?

De support heeft verder ook geen inzicht op waar het zich bevind…
Normaal dan direct 9 september is mijn ervaring.

• LukeS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:10
Ik ontvang de terugbetaling altijd óf direct na inleveren óf pas na 2-3 weken. Lijkt totaal willekeurig te zijn.

• pokle312
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:34
LukeS schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:06:
Ik ontvang de terugbetaling altijd óf direct na inleveren óf pas na 2-3 weken. Lijkt totaal willekeurig te zijn.
2-3 weken, 2 weken hoort het uiterlijk te zijn toch?

het is een iphone van 900 dus de waarde zal ook wel een rol spelen?

• F T
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 17:28
Ik hoop dat dit het goede topic is, maar ik wil dit toch even kwijt.

2 weken geleden bij Amazon Warehouse een Nespresso apparaat besteld. Ik had een "Als nieuw" staat gekozen, aangezien juist hierbij niks ontbrak. Echter was dit de enige in de lijst zonder Prime levering, dus het zou 10 dagen duren. Tot op heden nog niks, terwijl er ruim 30 gebruikte exemplaren waren op het moment van kopen.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe kan het dat een Amazon Warehouse product niet op voorraad is, terwijl er vele exemplaren beschikbaar waren? Ik vraag me af wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, ik heb geen zin in een annulering van iets dat toentertijd ruim op voorraad was.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
F T schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:

2 weken geleden bij Amazon Warehouse een Nespresso apparaat besteld. Ik had een "Als nieuw" staat gekozen, aangezien juist hierbij niks ontbrak. Echter was dit de enige in de lijst zonder Prime levering, dus het zou 10 dagen duren. Tot op heden nog niks, terwijl er ruim 30 gebruikte exemplaren waren op het moment van kopen.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe kan het dat een Amazon Warehouse product niet op voorraad is, terwijl er vele exemplaren beschikbaar waren? Ik vraag me af wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, ik heb geen zin in een annulering van iets dat toentertijd ruim op voorraad was.
Kunnen wij weinig zinnigs over zeggen, we weten ook niet wat Amazon doet met hun voorraden. Stel de vraag aan Amazon zelf, mijn ervaring is dat ze altijd snel en goed antwoorden :)

The devil is in the details.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:

Geen Amazon Warehouse Prime levering (Fulfilled by Amazon) = een levering door derden? Zo ja, je zou de aanbieder kunnen benaderen met die vraag? En anders even een telefoontje naar de klantenservice, mocht het wel een Fulfilled by Amazon aanbod zijn.

Overigens ben ik erg huiverig met levering door derden indien geen Prime levering, eventuele retouren zijn dan vaak niet gratis.

Steady as she goes...

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee