Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik heb geen toegang tot dat forum (voor het eerst dat ik dat zie). Wat staat er precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

Ik heb geen toegang tot dat forum (voor het eerst dat ik dat zie). Wat staat er precies?
Oh ja, sry.

Mijn post:

Ik bestel een 2e hands (kinder)boek op Amazon.de.

WTF zit er nou tussen (diverse) pagina's van dat boek..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbIekTTGDiIUfjoHT44ip7oZQuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIigioadWwMEmx6dGibiwcsJ.jpg?f=fotoalbum_large

3 scheermessen 😳😳😳

#dient klacht in bij amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dragon2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

3 scheermessen 😳😳😳

#dient klacht in bij amazon
Da's wel heel bizar! :S

Laat ons alsjeblieft weten hoe dit afloopt. Ik ben heel benieuwd...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Die eigen bezorgdienst is niet perse een vooruitgang. Totaal geen inzicht in tijdstip wanneer ze komen, was dus afwezig. Staat er alleen "Pakket is overhandigd aan een bewoner.", geen briefje in de bus of iets. Dus ik kan nu bewijze van spreken de hele straat af om te kijken wie mijn boek ontvangen heeft. DHL gooide het gewoon door de brievenbus.

Edit:
Klantenservice is ook geen hulp, zij weten van niks en gaven aan dat ook al staat de tracking op bezorgd het pakket ook nog gewoon in depot kan liggen.
Buren in mijn portiek die thuis waren hebben niks ontvangen en hebben ook geen busje op bezorgtijdstip gehoord. Dus hopelijk komt de bezorger later nog.

[ Voor 32% gewijzigd door Pompi op 09-08-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-07 10:50
Iemand een idee waarom ik onderstaande melding blijf krijgen? Ik probeer Twitch Prime te activeren, maar het lukt niet? Ik gebruik een prepaid credit card en heb hier recent nog aankopen mee gedaan, dus normaal is hier niets mis met de kaart zelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOZAF13lGBjBGlXL6guCARR3vz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysoPy4VCxIsYea5ZYWRTwcL6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
PickMeh schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:46:
Iemand een idee waarom ik onderstaande melding blijf krijgen? Ik probeer Twitch Prime te activeren, maar het lukt niet? Ik gebruik een prepaid credit card en heb hier recent nog aankopen mee gedaan, dus normaal is hier niets mis met de kaart zelf?

[Afbeelding]
Mag je ermee in het buitenland betalen? Daar liep het bij mij op vast gezien Amazon.de soms uit bv de usa incasseert en mijn kaart op 'europa' stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickMeh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-07 10:50
dragon2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Mag je ermee in het buitenland betalen? Daar liep het bij mij op vast gezien Amazon.de soms uit bv de usa incasseert en mijn kaart op 'europa' stond.
Zou me sterk verwonderen aangezien ik deze voor verschillende sites gebruik binnen en buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:40:
@apis29, hoort idd in ander topic thuis, maar jij kwam hier met die thee als voorbeeld aangezet 😏😉

Ik heb idd een erg oud .DE abonnement, en er komen wekelijks spullen gratis thuisbezorgd via dat abonnement. Maar laten we het verder idd on topic houden 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN0V8MJk4I51LU5fSusvQM4iMm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wJy25l0rCayNNKLZnCiRWdUh.png?f=user_large

Deze thee dus voor wie het zich afvroeg https://www.amazon.de/Twi...-Dose-100g/dp/B000F4H5FO/ Vrijwel alle andere worden wel gewoon geleverd maar deze viel me op van de week dus een mooi voorbeeld om te gebruiken voor de 'rode waarschuwing'.
Toendertijd van .de naar .nl gewisseld aangezien het voor de videodienst geen verschil maakte en het zoveel moeite ook weer niet was om boven de €30 uit te komen voor gratis verzending (wat uiteraard inmiddels ook alweer geschrapt is).

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 11-08-2021 12:56 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Prime bestelling leveren aan ophaalpunt kan overmorgen zaterdag.
Prime bestelling leveren aan huisadres kan morgen vrijdag.

Ik lever mijn bestelling dan wel op huisadres als ik niet thuis ben dan kan ik 'm of zelf redirecten naar ophaalpunt voor vrijdag óf i.v.m. niet thuis gaat kan ik die zelfs diezelfde dag (vrijdag) ophalen bij ophaalpunt.

Waarom zo moeilijk Amazon? :(

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

En vrijdag voor de avond in de brievenbus door DHL. Op zich zou het wel mooi zijn als ze aangaven dat het in de brievenbus geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
True schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:45:
En vrijdag om voor de avond in de brievenbus door DHL. Op zich zou het wel mooi zijn als ze aangaven dat het in de brievenbus geleverd kan worden.
DHL doet dat bij mij altijd netjes. Mogelijk was het pakketje iets groter dan in de kleinste brievenbussen past, en paste het bij jouw brievenbus toevallig wel? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

DHL doet dat bij mij altijd netjes. Mogelijk was het pakketje iets groter dan in de kleinste brievenbussen past, en paste het bij jouw brievenbus toevallig wel? :)
Waren memory bankjes, heb die nog nooit in een producentenverpakking gezien die niet in een kartonnenbrievenbus-doos/enveloppe past :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Bestelling op .de gistermiddag gedaan en wordt vandaag geleverd door PostNL. That's a first for me! Regio Rotterdam Rijnmond.

Afzender staat nog steeds op Amazon Zwolle, dus kan niet zien of het nou uit het nieuwe distributiecentrum komt. Hoe dan ook, vind het niet erg dat het zo snel komt :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 06:05
Vraag me af hoe de relatie tussen .de en .nl nu precies is qua datastromen.

Gisteren via .de besteld en nu staat op .nl een plaatje van die bestelling/dat product onder het kopje 'je recente bestelling' op de frontpage. Als ik er op klik komt wel een andere bestelling.

Op zich geen problemen mee, maar vind het wel vreemd. Bestelling bovendien op een ander device gedaan dan ik nu zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:35
Zal wel van dezelfde database gebruik maken. Zo heb ik op .de een bestelling op gearchiveerd staan. Op .nl heb ik geen gearchiveerde bestellingen. Als ik op .nl naar gearchiveerde bestellingen ga, verschijnt het bestelnummer van de .de bestelling met het bericht Er is momenteel een probleem bij het weergeven van de details voor deze bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben helemaal klaar met Amazon, klant sinds 2011 en al velen jaren Prime bij .DE. Dacht stap 2 weken geleden over naar .NL, dat viel zo tegen dat ik daar prime heb opgezegd en meteen terug ging naar .DE. Maar dat kan dus NIET meer met een NL adres registreren.

Klantenservice via chat zegt gebruik een Duitse adres bij de registratie en switch dan terug naar NL, ik dat gedaan en nog rekenen ze 3.50 verzendkosten, dus dat pruts advies werkt ook niet.

Prime op .NL nemen is gewoon debiel, alles is er stukke duurder dan op .DE + het aanbod is 90% kleiner, dus mijn 10 jarige relatie met Amazon is helaas klaar. Zo lang ik geen .DE kan hebben ga ik me niet laten oplichten door .NL. Heb gewoon random producten vergeleken die ik veel koop en ze zijn bij NL allemaal +- 4e duurder, ze kunnen een dikke vinger krijgen van mij en vult u zelf aan welke :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
FSXnoob schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
Ik ben helemaal klaar met Amazon, klant sinds 2011 en al velen jaren Prime bij .DE. Dacht stap 2 weken geleden over naar .NL, dat viel zo tegen dat ik daar prime heb opgezegd en meteen terug ging naar .DE. Maar dat kan dus NIET meer met een NL adres registreren.

Klantenservice via chat zegt gebruik een Duitse adres bij de registratie en switch dan terug naar NL, ik dat gedaan en nog rekenen ze 3.50 verzendkosten, dus dat pruts advies werkt ook niet.

Prime op .NL nemen is gewoon debiel, alles is er stukke duurder dan op .DE + het aanbod is 90% kleiner, dus mijn 10 jarige relatie met Amazon is helaas klaar. Zo lang ik geen .DE kan hebben ga ik me niet laten oplichten door .NL. Heb gewoon random producten vergeleken die ik veel koop en ze zijn bij NL allemaal +- 4e duurder, ze kunnen een dikke vinger krijgen van mij en vult u zelf aan welke :)
Volgorde voor de toekomst: éérst dit topic lezen dus en daarná pas de keuze maken (ipv achteraf komen klagen). En niet alles is duurder op NL, bovendien kan je nog prima terug naar .DE Prime alleen de oude voordelen van gratis verzenden naar NL krijg je niet meer nee (technisch gezien heb je wel een .DE Prima abo)
Ik was in het begin al gewisseld, toen je nog altijd boven de €30 gratis verzenden had en Prime (iirc) alleen early acces betekende, en niet exclusieve toegang zoals nu, tot bepaalde sales. Dingen die achteraf zijn gewijzigd en niet twee jaar verder allemaal al bekend zouden moeten zijn ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 08-09-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Pompi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:44:
Die eigen bezorgdienst is niet perse een vooruitgang. Totaal geen inzicht in tijdstip wanneer ze komen, was dus afwezig. Staat er alleen "Pakket is overhandigd aan een bewoner.", geen briefje in de bus of iets. Dus ik kan nu bewijze van spreken de hele straat af om te kijken wie mijn boek ontvangen heeft. DHL gooide het gewoon door de brievenbus.

Edit:
Klantenservice is ook geen hulp, zij weten van niks en gaven aan dat ook al staat de tracking op bezorgd het pakket ook nog gewoon in depot kan liggen.
Buren in mijn portiek die thuis waren hebben niks ontvangen en hebben ook geen busje op bezorgtijdstip gehoord. Dus hopelijk komt de bezorger later nog.
Same here. Pakketje van €300 euro. Bezorger zet hem neer, belt aan en loopt direct weg. Waren dus niet thuis. Gelukkig wonen we niet direct aan de doorgaande weg en kreeg ik vrij snel een appje van de buren of ze het even bij hun neer moesten zetten, maar was er niet heel blij mee.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@FSXnoob Vervelende ervaring met Amazon, da's mooi balen.

Maar niet om 't een of 't ander, er zijn juist van dit soort topics op tweakers om elkaars ervaringen c.q. do's en don'ts te delen.
En dit euvel; het 'gevaar' en de nadelen van het switchen van een .DE account naar een .NL account is al meerdere malen ter sprake gekomen. En daaruit had je al dan niet conclusies kunnen trekken. :/

Zo blijf ik zelf ook stug als .DE Prime Kunde. Tot nu toe kan ik, behalve de iets lagere maandelijkse kosten, geen voordelen ontdekken als ik over zou stappen naar .NL.

zoals ook al meerdere malen ter sprake is gekomen, o.a:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
ehtweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:48:
@FSXnoob Vervelende ervaring met Amazon, da's mooi balen.

Maar niet om 't een of 't ander, er zijn juist van dit soort topics op tweakers om elkaars ervaringen c.q. do's en don'ts te delen.
En dit euvel; het 'gevaar' en de nadelen van het switchen van een .DE account naar een .NL account is al meerdere malen ter sprake gekomen. En daaruit had je al dan niet conclusies kunnen trekken. :/

Zo blijf ik zelf ook stug als .DE Prime Kunde. Tot nu toe kan ik, behalve de iets lagere maandelijkse kosten, geen voordelen ontdekken als ik over zou stappen naar .NL.

zoals ook al meerdere malen ter sprake is gekomen, o.a:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Ik ben super dankbaar voor dit topic en deze posts. Paar keer de 'Prime is nu ook in NL!' mailtje gehad, zelfs een keer een fysieke brief :D

Maar ook nog steeds .DE! Spread the word!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
EJonk schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:11:
[...]

Ik ben super dankbaar voor dit topic en deze posts. Paar keer de 'Prime is nu ook in NL!' mailtje gehad, zelfs een keer een fysieke brief :D

Maar ook nog steeds .DE! Spread the word!
Misschien kunnen jullie een eigen topic 'Ik ben zo blij met prime .DE' aanmaken _O- dat spread the word is hier al genoeg gebeurt imho :+

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand een idee hoelang een retour bij amazon.NL duurt? Heb 8 september terug gestuurd en 9 september is het bij hun binnen gekomen, inmiddels bijna 10 dagen verder en niks gehoord.
Wat is jullie ervaring met de snelheden van retouren bij amazon.NL?

De support heeft verder ook geen inzicht op waar het zich bevind…

• Nuevocasa
pokle312 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 02:37:
Iemand een idee hoelang een retour bij amazon.NL duurt? Heb 8 september terug gestuurd en 9 september is het bij hun binnen gekomen, inmiddels bijna 10 dagen verder en niks gehoord.
Wat is jullie ervaring met de snelheden van retouren bij amazon.NL?

De support heeft verder ook geen inzicht op waar het zich bevind…
Normaal dan direct 9 september is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Laatst online: 10-09 13:36
Ik ontvang de terugbetaling altijd óf direct na inleveren óf pas na 2-3 weken. Lijkt totaal willekeurig te zijn.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
LukeS schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:06:
Ik ontvang de terugbetaling altijd óf direct na inleveren óf pas na 2-3 weken. Lijkt totaal willekeurig te zijn.
2-3 weken, 2 weken hoort het uiterlijk te zijn toch?

het is een iphone van 900 dus de waarde zal ook wel een rol spelen?

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Ik hoop dat dit het goede topic is, maar ik wil dit toch even kwijt.

2 weken geleden bij Amazon Warehouse een Nespresso apparaat besteld. Ik had een "Als nieuw" staat gekozen, aangezien juist hierbij niks ontbrak. Echter was dit de enige in de lijst zonder Prime levering, dus het zou 10 dagen duren. Tot op heden nog niks, terwijl er ruim 30 gebruikte exemplaren waren op het moment van kopen.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe kan het dat een Amazon Warehouse product niet op voorraad is, terwijl er vele exemplaren beschikbaar waren? Ik vraag me af wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, ik heb geen zin in een annulering van iets dat toentertijd ruim op voorraad was.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
F T schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:

2 weken geleden bij Amazon Warehouse een Nespresso apparaat besteld. Ik had een "Als nieuw" staat gekozen, aangezien juist hierbij niks ontbrak. Echter was dit de enige in de lijst zonder Prime levering, dus het zou 10 dagen duren. Tot op heden nog niks, terwijl er ruim 30 gebruikte exemplaren waren op het moment van kopen.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe kan het dat een Amazon Warehouse product niet op voorraad is, terwijl er vele exemplaren beschikbaar waren? Ik vraag me af wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, ik heb geen zin in een annulering van iets dat toentertijd ruim op voorraad was.
Kunnen wij weinig zinnigs over zeggen, we weten ook niet wat Amazon doet met hun voorraden. Stel de vraag aan Amazon zelf, mijn ervaring is dat ze altijd snel en goed antwoorden :)

The devil is in the details.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:

Geen Amazon Warehouse Prime levering (Fulfilled by Amazon) = een levering door derden? Zo ja, je zou de aanbieder kunnen benaderen met die vraag? En anders even een telefoontje naar de klantenservice, mocht het wel een Fulfilled by Amazon aanbod zijn.

Overigens ben ik erg huiverig met levering door derden indien geen Prime levering, eventuele retouren zijn dan vaak niet gratis.

Testing, one, two ...

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Hahn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:38:
[...]

Kunnen wij weinig zinnigs over zeggen, we weten ook niet wat Amazon doet met hun voorraden. Stel de vraag aan Amazon zelf, mijn ervaring is dat ze altijd snel en goed antwoorden :)
Lijkt me inderdaad toch beter, verder gewoon wachten.
hardware-lover schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:07:
[...]

Geen Amazon Warehouse Prime levering (Fulfilled by Amazon) = een levering door derden? Zo ja, je zou de aanbieder kunnen benaderen met die vraag? En anders even een telefoontje naar de klantenservice, mocht het wel een Fulfilled by Amazon aanbod zijn.

Overigens ben ik erg huiverig met levering door derden indien geen Prime levering, eventuele retouren zijn dan vaak niet gratis.
Ik heb het even nagekeken, bleek dat het wel om een Amazon Prime levering ging, alleen stond het Prime logo er niet bij bij het bestellen, aangezien de levering nog even zou duren. Wel verkocht door Amazon Warehouse zelf. Ik ga contact maken met Amazon.
Ik bestel zelf ook liever niet via derden, ik heb al vaker gelezen over slechte garantie, lastige retouren, dure verzendkosten, oplichting, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:40
Gisteren een bestelling geplaatst op Amazon.nl (Prime) die voor mij voor het eerst met Amazon Logistics komt (Almere).

Ik heb geprobeerd om in ieder geval te zorgen dat het op dezelfde dag komt, maar na het afwachten van 1 item wat stond op "bestel binnen x voor bezorging morgen" en vervolgens nog steeds op "morgen" stond heb ik maar gewoon besteld. 3 items, inmiddels allemaal "verzonden" met hun eigen NA amazon logistics code, een zou vandaag komen (ik ben vandaag niet thuis) en 2 morgen. Ik ben benieuwd, 2 van de items zouden door de brievenbus moeten passen en daar heb ik ook op gegokt. 90% van wat ik dit jaar bij Amazon heb bestelt is met DHL gekomen, daarvan weer 90% met de avond ronde. Ik hoop wel dat ze dat item vandaag dan gewoon in de brievenbus doen....

Maar dit is wat ik me echt afvraag: in de bestelling bevestiging mail staat: Je bezorgingsvoorkeur:
Verstuur item(s) zodra ze beschikbaar zijn.
Nu heb ik al behoorlijk lang ervaring met Amazon, voordat er Prime was, en ik kan me ook wel herinneren dat je dit soort dingen kon kiezen, maar dan werden de verzendkosten hoger. Dat is uiteraard geen punt met Prime. Maar zeker in dit soort situaties zou ik het liever hebben dat ik de boel kan combineren. Maar ik kan nergens vinden waar ik die 'voorkeuren' in zou kunnen stellen. Tijdens het bestelproces is die optie er gewoon niet. Ik begrijp dat dit waarschijnlijk voor Amazon zelf voordeliger is, omdat het van verschillende punten komt en het verzamelen vanuit die punten meer moeite is dan aparte pakketjes maken. Maar toch.... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
KvdnBerg schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:38:
Gisteren een bestelling geplaatst op Amazon.nl (Prime) die voor mij voor het eerst met Amazon Logistics komt (Almere).

Ik heb geprobeerd om in ieder geval te zorgen dat het op dezelfde dag komt, maar na het afwachten van 1 item wat stond op "bestel binnen x voor bezorging morgen" en vervolgens nog steeds op "morgen" stond heb ik maar gewoon besteld. 3 items, inmiddels allemaal "verzonden" met hun eigen NA amazon logistics code, een zou vandaag komen (ik ben vandaag niet thuis) en 2 morgen. Ik ben benieuwd, 2 van de items zouden door de brievenbus moeten passen en daar heb ik ook op gegokt. 90% van wat ik dit jaar bij Amazon heb bestelt is met DHL gekomen, daarvan weer 90% met de avond ronde. Ik hoop wel dat ze dat item vandaag dan gewoon in de brievenbus doen....

Maar dit is wat ik me echt afvraag: in de bestelling bevestiging mail staat: Je bezorgingsvoorkeur:
Verstuur item(s) zodra ze beschikbaar zijn.
Nu heb ik al behoorlijk lang ervaring met Amazon, voordat er Prime was, en ik kan me ook wel herinneren dat je dit soort dingen kon kiezen, maar dan werden de verzendkosten hoger. Dat is uiteraard geen punt met Prime. Maar zeker in dit soort situaties zou ik het liever hebben dat ik de boel kan combineren. Maar ik kan nergens vinden waar ik die 'voorkeuren' in zou kunnen stellen. Tijdens het bestelproces is die optie er gewoon niet. Ik begrijp dat dit waarschijnlijk voor Amazon zelf voordeliger is, omdat het van verschillende punten komt en het verzamelen vanuit die punten meer moeite is dan aparte pakketjes maken. Maar toch.... iemand een idee?
Wanneer je producten bestelt die in hetzelfde verzendcentrum aanwezig zijn , worden ze automatisch gegroepeerd. Producten uit verschillende verzendcentra bij elkaar verzamelen doet Amazon niet. Die optie wordt dan ook nooit geboden. En 2 items bewaren totdat item 3 op voorraad is, doen ze bij mijn weten ook niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
*knip* Discussie over omzeilen van geo-restricties is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2021 18:19 ]

• KvdnBerg
  • Laatst online: 10-08 17:40
Wild Chocolate schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:02:
[...]

Wanneer je producten bestelt die in hetzelfde verzendcentrum aanwezig zijn , worden ze automatisch gegroepeerd. Producten uit verschillende verzendcentra bij elkaar verzamelen doet Amazon niet. Die optie wordt dan ook nooit geboden. En 2 items bewaren totdat item 3 op voorraad is, doen ze bij mijn weten ook niet.
Ja, dat is dus ook mijn ervaring, ik vind het alleen storend dat er in de bestellingsmail wordt gesproken over "bezorg voorkeuren" die helemaal niet in te stellen zijn.

Alle drie de pakketjes bleken door de brievenbus te passen en zijn ook zo bezorgd, alleen die van maandag was ook daadwerkelijk zo gemeld in de T&T, die van dinsdag waren "overhandigd aan de bewoner".

Ik heb nog een beetje zitten experimenteren, ik had al lang niet meer gekeken naar de opties voor afhaalpunten (ik denk zelfs nog in de .de Prime tijd, toen weet ik nog dat het aanzienlijk langer duurde en er weinig keuze was), ik zie nu dat het vooral PostNL afhaalpunten zijn en het lijkt er op alsof er dan wat meer gegroepeerd wordt, ik had 2 items die "morgen" en 1 dag later zouden kunnen worden bezorgd, die kwamen dan beide op dezelfde (latere) dag bij het afhaalpunt. Misschien dat ik dat overweeg, ik vind het ook niet echt duurzaam om ze twee dagen achter elkaar te laten komen als ik het niet perse eerder nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik krijg sinds dit weekend steeds een error wanneer ik op "mijn account" klik.
Ik kan amazon natuurlijk ook niet contacteren omdat dit allemaal via je account gaat.

nog iemand hier problemen?
Of een idee hoe ik dit oplos?

Deze error krijg ik
"
Zoek je iets?
Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site.

Klik hier om terug te gaan naar de Homepage van Amazon.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Liquidsky_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:44:
Ik krijg sinds dit weekend steeds een error wanneer ik op "mijn account" klik.
Ik kan amazon natuurlijk ook niet contacteren omdat dit allemaal via je account gaat.

nog iemand hier problemen?
Of een idee hoe ik dit oplos?

Deze error krijg ik
"
Zoek je iets?
Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site.

Klik hier om terug te gaan naar de Homepage van Amazon.
"
Zowel bij de app als op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
dragon2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Zowel bij de app als op de website?
Jeps ... ik heb daarnet ergens iets gelezen van een "soft-ban".
Teveel verschillende logings of dergelijke op je account?
Zou het mss kunnen verklaren (ik wissel soms van VPN server op mijn werk ... soms NL, soms BE en soms DE ...)

Ik hoop dat het daaraan ligt? (Want zonet via Mobile data kon ik er wel op ....)
Heb de klantenservice gebeld, maar ze moeten het daar verder onderzoeken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:17
Na een rondje googlen ben ik er nog steeds niet uit. Kan je de bezorgtijden aanpassen? Amazon.nl stuurt elke keer pakketten in de avond. Ik wil ze graag overdag. Bij het bezorgadres heb ik via de bezorginstructies tijden aangeven tot 16:30. Nu krijg ik weer een DHL mailtje dat ze vanaf 17:30 langskomen. Kijk ik er over heen of is het domweg niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Geffy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:15:
Na een rondje googlen ben ik er nog steeds niet uit. Kan je de bezorgtijden aanpassen? Amazon.nl stuurt elke keer pakketten in de avond. Ik wil ze graag overdag. Bij het bezorgadres heb ik via de bezorginstructies tijden aangeven tot 16:30. Nu krijg ik weer een DHL mailtje dat ze vanaf 17:30 langskomen. Kijk ik er over heen of is het domweg niet mogelijk?
Met DHL is aanpassen supersimpel. En gratis.
Ik doe altijd via de app.
In elke mail van hun zit de tekst:

"PLEK RONDOM HUIS
Nog even de deur uit? Bepaal zelf waar jouw pakket wordt neergezet. Geef een veilige en overdekte plek aan ons door. Bijvoorbeeld onder de carport, of in het fietsenschuurtje.

Spreek een plek af - > "

De link hiervan gaat bij mij dus naar de app.

[ Voor 22% gewijzigd door dragon2 op 13-10-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DHL is inderdaad een stuk fijner dan de eigen bezorgdienst van Amazon. De eigen bezorgdienst van Amazon geeft eigenlijk alleen als informatie: "wordt bezorgd op [datum] voor 20:00u." Geen enkel tijdvak, en de werkelijke bezorgdatum kan ook gerust nog een dag eerder of later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:17
dragon2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:23:

Met DHL is aanpassen supersimpel. En gratis.
Ik doe altijd via de app.
In elke mail van hun zit de tekst:
Het vervelende daarvan is dat het dan weer een dag later aankomt. Toegegeven, DHL heeft het wel goed voor elkaar. Had gehoopt het bij amazon aan te kunnen geven. Wat een verschrikkelijke wirwar van informatie blijft die site. Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik vind het wel fijn dat DHL 's avonds komt, want de nieuwe PostNL medewerker denkt niet echt mee overdag O-) (wat mis ik mijn grote vriend... ;( )

Maar wat ik nu merk, is dat pakketten van Amazon via allerlei verschillende diensten worden geleverd. En je weet dus pas bij verzenden wat het wordt; PostNL, DHL, Red je Pakketje. Dat maakt het niet makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Hmm, ik had eigenlijk wel hogere cijfers verwacht van Amazon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkfr_VXOc1_JFs4t09NmEGVTRf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/moJezrXOExXqrUfpPfv2wRP5.jpg?f=user_large Ranking op basis van online verkopen (omzet) in Nederland in 2020 en 2019, ex btw en retourorders, inclusief platformverkopen.

Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:26:
Hmm, ik had eigenlijk wel hogere cijfers verwacht van Amazon.
[Afbeelding] Ranking op basis van online verkopen (omzet) in Nederland in 2020 en 2019, ex btw en retourorders, inclusief platformverkopen.

Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte
Welke amazon gaat het om? Alleen NL? Of alles (incl DE)? Want amazon.nl bestaat nog niet zo lang natuurlijk, en persoonlijk ben ik niet bij DE weg te slaan 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
dragon2 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:29:
[...]

Welke amazon gaat het om? Alleen NL? Of alles (incl DE)? Want amazon.nl bestaat nog niet zo lang natuurlijk, en persoonlijk ben ik niet bij DE weg te slaan 😜
Poeh, dat durf ik niet te zeggen. Idem voor mij, ik ben nog altijd blij met mijn Duitse Prime abonnement ondanks de honderden mails om over te stappen naar Amazon Prime Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:29:
[...]
Je zou verwachten dat het ook over Amazon.de gaat gezien de tekst in het artikel; "Amazon behoudt, ondanks de opening van een volledig Nederlandse webshop, de zesde plaats.".

Ik verwacht dat veel Nederlanders in het verleden niet zo bekend waren met Amazon.de Prime, er wordt nu eigenlijk meer reclame gemaakt voor Prime Video dan voor het hele webshop gebeuren.

Hoe dan ook, ik ben zowat 3x zoveel gaan bestellen via Prime DE vorig jaar en dan met name via vaste maandelijkse leveringen. Dit jaar is dat alleen nog maar meer geworden, ik zit nu al zowat op het niveau van 2020.

En als ik Bol.com eens bezoek voor een artikel dan plopt er vaak een Keepa Amazon Assistant melding naar voren waarin hetzelfde aanbod toch weer (flink) voordeliger over de grens te krijgen is, tja....? ;)

(@2_05 bedankt) (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Amazon lijkt wel weer een nieuwe drempel te hebben opgeworpen voor bestellen bij DE. Voor retouren rekenen ze nu 13 euro vanuit Nederland (maar niet voor kleding en defecten). Ik begreep van Prime DE members dat dit ook voor Prime geld.
Edit: Lijkt toch niet voor DE Prime members van toepassing te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door 2_05 op 25-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2_05 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:
Amazon lijkt wel weer een nieuwe drempel te hebben opgeworpen voor DE. Voor retouren rekenen ze nu 13 euro vanuit Nederland (maar niet voor kleding en defecten). Ik begreep van Prime DE members dat dit ook voor Prime geld.
Dan moet deze wijziging toch zeer recent zijn doorgevoerd, ik heb vorige week nog een Prime artikel met een waarde van €4,50 via DHL gratis retour kunnen sturen. Waar heb je dit begrepen dat het nu niet meer het geval zou zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
hardware-lover schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Dan moet deze wijziging toch zeer recent zijn doorgevoerd, ik heb vorige week nog een Prime artikel met een waarde van €4,50 via DHL gratis retour kunnen sturen. Waar heb je dit begrepen dat het nu niet meer het geval zou zijn?
Ik hoorde dat ergens en ben het toen zelf gaan proberen. Ik heb geen prime DE. Ik heb een DE bestelling uit september nog zonder problemen kunnen retourneren. Met een DE bestelling van oktober om te proberen het retourproces gedeeltelijk doorlopen. Met elektronica werden bij mij kosten in rekening gebracht, met kleding niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2_05 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Ik hoorde dat ergens en ben het toen zelf gaan proberen. Ik heb geen prime DE. Ik heb een DE bestelling uit september nog zonder problemen kunnen retourneren. Met een DE bestelling van oktober om te proberen het retourproces gedeeltelijk doorlopen. Met elektronica werden bij mij kosten in rekening gebracht, met kleding niet.
Ik dacht, ik probeer het meteen even uit en stel de bevestiging dan uit tot ik het scherm voor verzenden onder ogen zou krijgen, een Frozen lampje wat ik pas heb besteld van < €10,-.

Hoef ik niets terug te sturen, het bedrag wordt teruggestort en mag ik het lampje houden 8)7
Test mislukt |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 13:28
Zojuist een retour aangemeld voor een electronica product vanuit België ( Amazon DE + PRime ) en nog altijd kosteloos hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Qua retouren moet je idd goed opletten wat wel en niet kan/mag.
Aan de andere kant is het misschien wel goed dat het niet allemaal meer zo makkelijk kan. Dat stemt de bestel-maar-raak-consument wellicht tot nadenken. :Y
Vernietigingen bij reparaties en retouren

Ben zelf ook nog steeds blij met m'n Prime DE abonnement.
Zo heb ik laatst een setje met foto reflectieschermen besteld. Dat was uiteindelijk net zo duur, als dat ik datzelfde setje via AE of BG had besteld in China (want dan betaal je alsnog verzendkosten en moet je maar afwachten hoe lang het duurt). Nu was het een voorraadartikel (Versand & Verkauf durch Amazon) en binnen 2 dagen in huis. Zonder verdere verzendkosten.

Maar dat 'Prime' gebeuren kan soms ook doorslaan, al zeg ik het zelf. :+ Tegelijkertijd met bovenstaande bestelling had ik een simpel doosje met fietsbandenplak/lijm besteld (voor het schokkende bedrag van amper 21/2 euro) en dat wordt dan zonder verdere verzendkosten, helemaal vanuit een Amazon magazijn in Polen (!) door UPS afgeleverd. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 09:00
Interessante ervaringen om te lezen.

Ik heb een paar maanden Prime omgezet naar NL, maar zie geen voordeel uit BE. Veel minder producten, het is een doorgeefluik want beschrijvingen nog altijd in het Duits. Bovendien zie ik meer zendingen met verzendkosten die niet onder Prime vallen. Bovendien gaan leveringen trager !

Prime Video is zelfde probleem als DE; veel Frans gedubde films... Ik wil wel wat Franse films en zo, maar alles in originele versie...

Ik denk dat ik terug overschakel naar DE, want dan kan ik mijn professioneel account ook gunstig koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

AlainG schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:28:

Ik denk dat ik terug overschakel naar DE,
Als dat nog lukt... ;)
(tenzij je die niet opgezegd hebt)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
2_05 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:
Amazon lijkt wel weer een nieuwe drempel te hebben opgeworpen voor DE. Voor retouren rekenen ze nu 13 euro vanuit Nederland (maar niet voor kleding en defecten). Ik begreep van Prime DE members dat dit ook voor Prime geld.
Kleding doen ze sowieso niet retourneren.

Had een paar dure wandelsokken besteld waar na 3 maanden een gat in zat.
Deden er niets mee. Werd simpelweg naar de 30 dagen bedenktijd gerefereerd, en omdat deze afgelopen was, konden ze niets meer.
Garantie op kleding zou volgens de service medewerker ook niet bestaan.

Uiteindelijk geen werk van gemaakt omdat het bedrag niet dusdanig hoog was, maar het zat me toch niet helemaal lekker.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
ehtweak schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Als dat nog lukt... ;)
(tenzij je die niet opgezegd hebt)
Ach goed punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
Flix20 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Kleding doen ze sowieso niet retourneren.

Had een paar dure wandelsokken besteld waar na 3 maanden een gat in zat.
Deden er niets mee. Werd simpelweg naar de 30 dagen bedenktijd gerefereerd, en omdat deze afgelopen was, konden ze niets meer.
Garantie op kleding zou volgens de service medewerker ook niet bestaan.

Uiteindelijk geen werk van gemaakt omdat het bedrag niet dusdanig hoog was, maar het zat me toch niet helemaal lekker.
Allemaal raar toch, hoezo geen garantie? Je zou dat iedere keer moeten melden, hier in BE aan inspectie FOD Economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
AlainG schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Allemaal raar toch, hoezo geen garantie? Je zou dat iedere keer moeten melden, hier in BE aan inspectie FOD Economie.
Ja vond het ook maar een raar verhaal en heb zeker een half uur in de chat gezeten met betreffende medewerker.
Vervolgens nog melding gemaakt bij het meldpunt wat hij aangaf maar daar nooit reactie op gekregen.

Ben het met je eens dat er eigenlijk melding van gemaakt moet worden, maar uiteindelijk is het bedrag er niet echt naar dus neem ik m'n verlies en is voor mij een les geweest geen kleding meer via Amazon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bumba007 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:05:
Zojuist een retour aangemeld voor een electronica product vanuit België ( Amazon DE + PRime ) en nog altijd kosteloos hier.
Idem nu vanuit Nederland voor een Eufy deurbel, ook (nog steeds) gratis via DHL retour. Het bericht voor betalen voor retouren (bij Prime artikelen), (b)lijkt dus niet te kloppen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand via ofm@amazon.nl al gewezen op het grote aantal retouren dat je terugstuurt? Kreeg vandaag een mail dat dit bij mij het geval was. Verzoek om per bestelling toe te lichten. Krijg vervolgens als reactie:
We hebben echter gemerkt dat je in de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige items die je hebt geretourneerd beschadigd, gebruikt of niet in hun oorspronkelijke staat zijn ontvangen.
Onbegrijpelijk want zo zou ik nooit iets terugsturen. Iemand ervaringen of dit proces?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2_05
Ronwiel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:17:
Iemand via ofm@amazon.nl al gewezen op het grote aantal retouren dat je terugstuurt? Kreeg vandaag een mail dat dit bij mij het geval was. Verzoek om per bestelling toe te lichten. Krijg vervolgens als reactie:
[...]
Onbegrijpelijk want zo zou ik nooit iets terugsturen. Iemand ervaringen of dit proces?
Vorig jaar wel een soortgelijke mail gehad. Ik heb toen algemeen een toelichting gegeven op mijn retouren en de reden, met de vraag of ze konden aangeven welke bestelling het precies betrof zodat ik nog wat specifieker kan reageren. Na uitblijven van reactie via de klantenservice nog contact gezocht, maar natuurlijk is rechtstreeks contact met de betreffende accountspecialist niet mogelijk. Nooit meer wat van gehoord.

Dit is weer typisch een algorithme dat ergens op aanslaat, maar waarvoor je niemand bij Amazon om toelichting kan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20

[...]

Niet soortgelijke mail gehad, maar ik zou lekker even wachten met reageren.
Mochten ze erop terugkomen, kan je altijd nog reageren. Maar ik acht de kans groter dat ze hier geen opvolging meer aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik stuur eigenlijk nooit iets terug.
Hooguit als het verkeerd geleverd was (paar keer gehad) of kapot bij aankomst (gestaafd door foto's van de schade).

Heb (waarschijnlijk?) daarom ook nog nooit dit soort berichtjes gekregen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:17

[...]

Ik heb een mail van die stakkers van ofm ontvangen omdat ze zogenaamd een lege doos hebben ontvangen. Dat werd me overigens pas na een week over en weer mailen duidelijk, want in het begin dacht ik dat ze gewoon niks hadden ontvangen.

Ze vertikken het om beeldmateriaal te delen, en ze vertikken het om een onderzoek in te stellen bij DHL. |:( Na herhaaldelijk aangegeven te hebben dat ik het wél heb teruggestuurd (probeer dat maar te bewijzen...) kreeg ik onderstaande mail. Echt achterlijk dat die afdeling alleen per mail bereikbaar is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"We zullen waarschijnlijk niet reageren op verdere e-mails over dit probleem." - De arrogantie spat ervan af... :|

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de casus ga voorleggen aan m'n creditcardmaatschappij en/of rechtsbijstandverzekering. Kort daarna kreeg ik de melding dat ze m'n account hebben gesloten. :')

Ik was zó tevreden over Amazon, maar na dit gedoe ben ik er klaar mee. Ik heb Amazon Prime direct opgezegd. Ook ben ik alles van AWS aan het migreren naar een andere partij. Nu in afwachting van de creditcardmaatschappij. Het wordt een chargeback of claim op de aankoopverzekering (verlies), en anders mag een jurist het gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Mawlana schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de casus ga voorleggen aan m'n creditcardmaatschappij en/of rechtsbijstandverzekering. Kort daarna kreeg ik de melding dat ze m'n account hebben gesloten. :')
Meld dit voorval ook even bij de ACM. Account sluiten mag in Nederland namelijk niet zomaar.
[...] het moet in je algemene voorwaarden staan en in je privacyverklaring toegelicht zijn wanneer en waarom je tot deze harde maatregel overgaat. Daarbij vind ik dat “als naar ons oordeel Klant excessief retourneert” een te magere bepaling is, juist omdat het een wettelijk recht is, je als klant de producten niet kunt beproeven én je al het middel hebt van retourverzendkosten bij de klant laten.
En de algemene voorwaarden van Amazon zijn hierin bepaald niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het lijkt erop alsof Amazon nog niet echt goed bekend is met de Wet koop op afstand en het recht op bedenktijd. En die rechten zijn behoorlijk ruim:
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.

De verpakking is verzegeld
U mag een verzegelde verpakking niet openmaken. Doet u dit toch? Dan zit u aan de koop vast. Voorbeelden zijn:

producten die niet meer schoon zijn als u ze uitprobeert, zoals een tandenborstel of een scheerapparaat
producten die gevaarlijk kunnen zijn zoals pillen
cd’s, dvd’s, usb-sticks met software
Vreemd dat ze hier volgens bovenstaande berichten veel te streng mee om lijken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:33
Uit interesse: stuur je inderdaad veel terug? Wat voor items?

Niet dat ik je in twijfel trek; ik ben met name nieuwsgierig naar de werking van Amazon. Verder zou ik niet teveel waarde hechten aan de letterlijke tekst, ik denk dat @2_05 de spijker op de kop raakt.

Zelfde voor @Mawlana: wat voor item?

De anekdotes die ik hier wel eens lees waar ze moeilijk doen over terugbetalen en opvallend genoeg niet direct crediteren (gebeurt normaliter al voordat ze je retour hebben ontvangen) betrof hele dure electronica en/of een nieuw account.

Kleding stuur ik regelmatig terug; dat lijkt me niet vreemd (ook als je hoge ratios aantikt. Andere items slechts sporadisch. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles dat tientjeswerk is ze helemaal niets interesseert - het verbaast me dat ze kennelijk toch nog reclameren - was het een duur iets?

@TexMex Ik denk dat Amazon er juist heel goed mee omgaat. Iedere andere winkel klaagt gemakkelijk over de staat van individuelen retouren: dat doet Amazon juist nooit (tenzij het item geheel ontbreekt en duur genoeg is, kennelijk).

Daar tegenover staat dat als je de pech hebt om door het algoritme te worden geflagged je weinig mogelijkheden hebt om je onschuld te bewijzen. Ik zou in ieder geval niet investeren in Amazon persoonlijk proberen te overtuigen dat ze de wet niet goed volgen - dat gaat je nooit lukken. Er was hier laatst een topic over van iemand die dat wel even zou proberen, maar uiteindelijk [ihet ]algoritme[/i] omboog door te klagen via een Europese bemiddelingsinstantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Thralas schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:16:

@TexMex Ik denk dat Amazon er juist heel goed mee omgaat. Iedere andere winkel klaagt gemakkelijk over de staat van individuelen retouren: dat doet Amazon juist nooit (tenzij het item geheel ontbreekt en duur genoeg is, kennelijk).
Toch laat de quote van Amazon in Ronwiel in "Amazon Prime in Nederland" anders zien:
We hebben echter gemerkt dat je in de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige items die je hebt geretourneerd beschadigd, gebruikt of niet in hun oorspronkelijke staat zijn ontvangen.
Hiermee impliceert Amazon dus dat een artikel eigenlijk ongebruikt moet zijn en in exact de oorspronkelijke staat moet verkeren.

Een beschadiging kan natuurlijk absoluut niet, maar een artikel mag tot op zekere hoogte wel degelijk gebruikt zijn voor zover nodig om te testen of het naar wens is. En uiteraard moet de verpakking zoveel mogelijk heel worden gelaten. Maar vaak ontkom je er niet aan om een verpakking te openen om een artikel te kunnen testen. Dan is het vaak niet meer mogelijk om een artikel in exact dezelfde staat in te pakken zoals je het ontvangen hebt.

Natuurlijk moet het testen niet verder gaan dan nodig, maar bovenstaande omstandigheden (behoudens een echte beschadiging) horen geen reden te zijn om een retourzending niet te accepteren. Ik heb het idee dat bol.com hier bij hun eigen artikelen een stuk beter mee omgaat (externe verkopers helaas niet altijd).

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 28-10-2021 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Thralas schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:16:
[...]

Uit interesse: stuur je inderdaad veel terug? Wat voor items?

Niet dat ik je in twijfel trek; ik ben met name nieuwsgierig naar de werking van Amazon. Verder zou ik niet teveel waarde hechten aan de letterlijke tekst, ik denk dat @2_05 de spijker op de kop raakt.

Zelfde voor @Mawlana: wat voor item?
In dit geval betrof het een externe SSD. Speciaal voor de vakantie gekocht, laat dat ding mij uitgerekend in de vakantie in de steek: weg foto's/video's. Vervolgens tijdens m'n vakantie retour aangemeld (viel nog binnen de 30 dagen), want ik kon het niet meer vertrouwen. Het product heb ik daarna niet meer gebruikt en in m'n koffer weggestopt. Eenmaal terug in Nederland heb ik 'm op de post gedaan.

Als ik even een blik werp op mijn bestelgeschiedenis van dit jaar: wellicht zo'n 20% van de artikelen (10% van het bestelbedrag) teruggestuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mawlana schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Als ik even een blik werp op mijn bestelgeschiedenis van dit jaar: wellicht zo'n 20% van de artikelen (10% van het bestelbedrag) teruggestuurd.
Dat vind ik persoonlijk nogal een fors retourpercentage, zeker als het geen kleding betreft.

Maar begrijp ik het nou goed, je stuurt iets retour binnen die 30 dagen (zicht/bedenkt)termijn, terwijl het eigenlijk defect is?
Zou dat niet de reden zijn waarom Amazon het ziet als een 'foute' / 'ongewenste' retour?

Want retour sturen omdat het niet bevalt is natuurlijk wel wat anders, dan gewoonweg kapot (garantie/DOA).
En dan kan ik me voorstellen dat het algoritme iets anders signaleert dan dat er daadwerkelijk het geval is.

Als het artikel dan vervolgens terugkomt als zijnde 'klant wilde dit niet' terwijl het in werkelijkheid defect is, wordt het hoogst waarschijnlijk verkeerd ingeboekt en wellicht weer opnieuw verkocht. Waarbij de volgende klant dan constateert dat 'ie een defect product heeft ontvangen.
En als dat dan herleid wordt naar de oorspronkelijke 1ste besteller, tja... :|

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 28-10-2021 09:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ehtweak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Dat vind ik persoonlijk nogal een fors retourpercentage, zeker als het geen kleding betreft.
Ik ben niet iemand die eerst naar Mediamarkt gaat om een product in het echt te zien en het daarna bij Amazon koopt omdat het daar toevallig € 10 goedkoper is.
Maar begrijp ik het nou goed, je stuurt iets retour binnen die 30 dagen (zicht/bedenkt)termijn, terwijl het eigenlijk defect is.
Zou dat niet de reden zijn waarom Amazon het ziet als een 'foute' / 'ongewenste' retour?
Bij mij hebben ze nog niks geroepen over ongewenste retour. Het ging specifiek om één retour met volgens hen een lege doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mawlana schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Bij mij hebben ze nog niks geroepen over ongewenste retour.
Oké, duidelijk.
Houden zo! d:)b

Dan is het wellicht meer van toepassing voor @Ronwiel ?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mawlana schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Ik ben niet iemand die eerst naar Mediamarkt gaat om een product in het echt te zien en het daarna bij Amazon koopt omdat het daar toevallig € 10 goedkoper is.
Zelf heb ik letterlijk nog nooit wat retour gestuurd naar Amazon (de afgelopen 10 jaar) om de reden "niet mooi, ikke niet leuk vind".

Wel omdat het:
  • beschadigd was
  • defect
  • verkeerd geleverd
  • garantiegeval

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
ehtweak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Oké, duidelijk.
Houden zo! d:)b
Zal wel lukken met een gesloten account. ;)
ehtweak schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Zelf heb ik letterlijk nog nooit wat retour gestuurd naar Amazon (de afgelopen 10 jaar) om de reden "niet mooi, ikke niet leuk vind".

Wel omdat het:
  • beschadigd was
  • defect
  • verkeerd geleverd
  • garantiegeval
Respect! d:)b Dan lees je je waarschijnlijk heel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@ehtweak Om je een idee te geven wat er teruggestuurd is:
- 3 x draadloze muizen, verpakking opengemaakt om te zien dat kwaliteit ondermaats was
- iPad, voor familielid die uiteindelijk niet nodig had, verpakking niet opengemaakt
- 1 x boek
- 1 x gesealde ps4 game
- Doos kledinghangers, opengemaakt, hangers gaven stof af, teruggestuurd
- 1 x 3 muizen teruggestuurd, een vierde vervangen omdat verpakking open was geweest. Amazon stuurde vervangend exemplaar, maar etiket was niet leesbaar en DHL heeft dat teruggestuurd.

6/7 retours op 20 bestellingen. Tja, dat is behoorlijk als je het zo bekijkt. En ik vind het ook niet vreemd dat Amazon hierover mailt en om feedback vraagt om dit in de toekomst te voorkomen. Maar de toon waar op dat gaat staat niet me niet aan. En zeker niet als er wordt gemeld dat producten beschadigd zijn, incompleet of gebruikt (wat mag tot op zekere hoogte, zoals hier ook werd aangehaald). En je je daar niet tegen kan verdedigen.

De eerste mail die ik ontving:
Om ons te helpen de problemen te begrijpen die je met jouw bestellingen ondervindt, kan je deze e-mail beantwoorden met de bestelnummers en de redenen voor elke retourzending. We verwelkomen alle feedback over deze bestellingen zodat we onze diensten kunnen verbeteren.

Je account blijft open en beschikbaar voor gebruik.
En de tweede mail:

Als je je zorgen maakt over je bestellingen of je account, neem dan via de onderstaande link contact op met onze klantenservice:
www.amazon.nl/
Sorry, maar met dit soort mails krijg ik juist het idee dat de boel op slot gaat :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Het wordt een chargeback of claim op de aankoopverzekering (verlies), en anders mag een jurist het gaan uitzoeken.
De creditcardmaatschappij heeft vandaag contact met me opgenomen, want ik had hen gevraagd hoe ik het formulier het beste kon invullen. De eerste vraag die de medewerker stelde was of ik een retourlabel van Amazon heb gebruikt of dat ik het zelf heb verstuurd (in dit geval retourlabel van Amazon). Ook was er de vraag of ik bewijs heb dat de zending bij Amazon is aangekomen. DHL geeft nog steeds als laatste update "Afgehaald bij DHL Servicepoint door de bezorger" aan, de e-mails van ofm waarin ze aangeven een "lege doos" ontvangen te hebben is voldoende. Zodra ik de documenten heb gemaild gaan ze de betwisting opstarten, ze had er wel vertrouwen in. :Y)

Na het teruglezen van de mailwisseling met Amazon viel me het volgende op (- is Amazon, + ben ik):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat is het nu? Mag ik wel of niet winkelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
*knip* Dit is niet de plek om shopervaringen met Amazon te delen.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 27-11-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clint.Eastwood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-03 18:49
Is het iemand gelukt om terug te schakelen van NL naar DE prime? Ik klikte per ongeluk op een stukje tekst (stukje tekst onder de knop "Maak gebruik van Prime" of iets vergelijksbaars wat niet eens leek op een link/knop) dat dus blijkbaar in één keer je prime account overzet zonder enige: weet u het zeker of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Clint.Eastwood op 27-11-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Ik heb een .de-account en ben er superscherp op. Tot nog toe geen one-click knop tegengekomen die onduidelijk is. De overstap-emails wis ik sowieso direct.

Maar hier in huis eet ik van twee walletjes: mijn zoon heeft een .nl-account :P
Sommige produkten zijn in .NL goedkoper, maar ik schat dat zo'n 75% van de produkten in .DE goedkoper zijn. Laatst was tijdens BF-deals bijvoorbeeld Listerine 30% goedkoper in DE, maar Uvex veiligheidsbrillen waren in NL weer goedkoper.

Hoewel er steeds meer produkten vanuit Duitsland ook via .NL te verkrijgen zijn, blijft het aanbod van DE aanzienlijk groter. Zo zocht ik deze DAB-antenne. Was via .nl niet leverbaar en via .de wel

Ik heb een kennis met een Duits adres, dus als ik iets wil kopen wat uitsluitend in Duitsland geleverd wordt kan ik het daarheen laten zenden. Heb dat een keer gedaan maar dan worden wel opeens de verzendkosten hoger :? 8)7

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zoals meerderen hier, speur ik graag de Warehouse Deals af. Heb daar al veel goede aankopen gedaan, nu mijn eerste slechte.
Een gourmetstel van WMF. Doos beschadigd volgens beschrijving. Kwam vandaag binnen....

Bleek het ding gewoon gebruikt te zijn! En het was niet eens goed schoongemaakt :X vetvlekken zaten er nog op.
Gelijk weer dicht gemaakt en retour aangemeld. Bizar dit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door dragon2 op 28-11-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alle Harry Potters staan er ook op, leuk voor de kerstvakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
slb schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:02:
Ik heb een .de-account en ben er superscherp op. Tot nog toe geen one-click knop tegengekomen die onduidelijk is. De overstap-emails wis ik sowieso direct.

Sommige produkten zijn in .NL goedkoper, maar ik schat dat zo'n 75% van de produkten in .DE goedkoper zijn. Laatst was tijdens BF-deals bijvoorbeeld Listerine 30% goedkoper in DE, maar Uvex veiligheidsbrillen waren in NL weer goedkoper.

Hoewel er steeds meer produkten vanuit Duitsland ook via .NL te verkrijgen zijn, blijft het aanbod van DE aanzienlijk groter. Zo zocht ik deze DAB-antenne. Was via .nl niet leverbaar en via .de wel

Ik heb een kennis met een Duits adres, dus als ik iets wil kopen wat uitsluitend in Duitsland geleverd wordt kan ik het daarheen laten zenden. Heb dat een keer gedaan maar dan worden wel opeens de verzendkosten hoger :? 8)7
Ligt dan waarschijnlijk echt aan het soort producten wat je koopt. Ik heb even gekeken en heb het afgelopen half jaar 40 producten bij Amazon.nl besteld en slechts 3 bij amazon.de. Familie en vrienden wonen dichtbij de Duitse grens en kan het daar bij een tankstation laten bezorgen, dan betaal je geen verzendkosten en met Duitse BTW en kan ik even goedkoop tanken :+
Voordat ik iets bestel check ik altijd de prijzen en bij mij is het dus bij NL meestal goedkoper of minimaal even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:59:
[...]
Ligt dan waarschijnlijk echt aan het soort producten wat je koopt. Ik heb even gekeken en heb het afgelopen half jaar 40 producten bij Amazon.nl besteld en slechts 3 bij amazon.de. Familie en vrienden wonen dichtbij de Duitse grens en kan het daar bij een tankstation laten bezorgen, dan betaal je geen verzendkosten en met Duitse BTW en kan ik even goedkoop tanken :+
Voordat ik iets bestel check ik altijd de prijzen en bij mij is het dus bij NL meestal goedkoper of minimaal even duur.
Mijn verhouding ligt op ~0.5% voor NL bestellingen t.o.v. de .DE bestellingen, bijna gelijk aan die 0.75% van jouw verhouding. V.w.b. aantallen zijn de verschillen ietsje groter ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clint.Eastwood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-03 18:49
slb schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:02:

Idem, alleen zaterdag een moment van onoplettendheid en nu heb ik NL prime ;( Ik werd ook gelijk naar een pagina doorverwezen: Dankuwel voor het activeren van NL Prime. Uw proefperiode gaat van start. Ik heb niet eens een betaalmethode gekoppeld aan mijn NL account, echt bizar dat dit kan met 1 klik.

[ Voor 3% gewijzigd door Clint.Eastwood op 29-11-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Damn, dat is balen. Heb je al contact gehad met Amazon dat je geen gebruik wil maken van de proefperiode en dat het een ongewenste click was?
Nuevocasa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:59:
[...]

TNX voor de tip van het benzinestation d:)b
Het zal inderdaad aan het type product liggen dat ik koop. Ik vergelijk ook altijd de prijzen. Heb net even gecheckt: dit jaar 62 bij Amazon.de vs 24 bij Amazon.nl. Dat verschil zal vooral te wijten zijn aan het feit dat veel artikelen niet bij Amazon.nl leverbaar zijn.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 00:46
Is er, afgezien van een kleiner (?) aanbod en af en toe een iets hogere product prijs (?) nog een andere reden om je Duitse Prime te behouden als Nederlander?

Op 14 januari wordt mijn .de Prime weer verlengd, dus weer €50 afgeschreven. Heb trouwens m'n creditcards verwijderd, betaal gewoon via iDeal. Ben dus wel benieuwd hoe dat gaat..

Ik gebruik verder alleen Prime Video en heb daarnaast heb ik een Kindle, maar (Engelse en NL) boeken kan ik alleen via Amazon.nl kopen, het lukte indertijd niet dat aan .de te koppelen (misschien beter zo, ik lees geen Duitse boeken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Jazco2nd Mijn redenering: Bij Amazon.nl krijg ik vanaf €20,- sowieso gratis verzenden. Dus voor duurdere artikelen kan ik de goedkoopste van de 2 kiezen. Als ik .de opzeg, betaal ik vanaf .de wel verzendkosten. Dat in combinatie met het feit dat ik toch nog regelmatig iets tref wat .nl niet heeft, heeft mij doen besluiten om nog een jaar bij .de te blijven. In oktober kijk ik dan weer.

Als ik me niet vergis, krijg je bij overstappen nog steeds je laatste betaling terug. Als je dus een jaar-abbo hebt, en je wilt overstappen, loont het om over te stappen net voordat hij verloopt.

Volgens mij waren er ook mensen hier in het topic waarbij het abonnement op .de niet verlengd was omdat er via iDeal niet automatisch afgeschreven kan worden. Als je wilt blijven zou ik dat dus even uitzoeken en evt kijken of je voor het aflopen kan betalen. Als hij afloopt, kan je hem niet meer opnieuw activeren, dan zou je dus verplicht naar .nl moeten, terwijl je niet je laatste termijnbedrag terug hebt gekregen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb het nog ff gecheckt m.b.t. onze bestellingen van de afgelopen weken via amazon.de.
De artikelen zijn inmiddels voor de helft leverbaar via amazon.nl.
Maar de prijzen zijn of hetzelfde, of fors hoger via .nl :-(

En nog steeds; vele spullen niet te vinden via amazon.nl :N

o.a. een Braun scheerblad; fors duurder via .nl
diverse kruiden (grootverpakkingen) niet leverbaar.
biologische graanproducten (rogge, tarwe, spelt, couscous, e.d.) niet leverbaar of veel duurder
foto opvouwreflector; 2 x zo duur via .nl
Renata horlogebatterijtjes; 2 x zo duur via .nl

Dus voor mij geldt: ik houd het voorlopig bij de .de versie.
BTW: ik snap nog steeds waarom Amazon stug die verschillen in stand houd. 8)7 Want als NL klant kan ik het wel allemaal bestellen en laten afleveren. Het vereist alleen ietsje meer zoekwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 01-12-2021 23:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Vandaag mijn eerste Amazon Logistics ervaring mogen meemaken, helaas een teleurstellende. Al mijn voorgaande pakketjes werden met DHL bezorgd maar dit keer dus met hun eigen dienst. Bus zie ik vanuit mijn ooghoek de straat uitrijden en niet veel later een melding in de app dat mijn pakketje in de brievenbus is bezorgd. Gelukkig is de chat behulpzaam en heb ik zelfs een kortingsvoucher gekregen als compensatie voor het ongemak. Nu even een paar dagen wachten of niet alsnog mijn pakketje opduikt en anders opnieuw contact opnemen om mijn geld terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Mijn eerste amazon logistics levering was ook... apart:
Pakket was in de openbaar toegankelijke hal neergelegd voor het raam.
Kreeg mail dat het bezorgd was dus was even beneden gaan kijken, mede bewoner vond het ook maar raar. Leg het dan op zijn minst achter de gesloten deur naar het trappenhuis.

Gelijk de bezorg instructies aangepast op de site naar aan mijn deur of bij de buurman en sindsdien gaat het perfect, afhankelijk van de bezorger brengen ze het aan de deur of vragen netjes of ze het in de lift mogen zetten zodat zij gelijk weer door kunnen en ze sturen de lift dan netjes naar mijn verdieping.

Beetje meedenken met en beleefdheid naar de amazon bezorgers wordt erg gewaardeerd door ze. (Gok dat zij nog minder per pakket verdienen dan andere bezorgers.) Sluit uiteraard niet uit dat ook daar wel eens een rotte appel tussen zal zitten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:10:
[...]

De creditcardmaatschappij heeft vandaag contact met me opgenomen, want ik had hen gevraagd hoe ik het formulier het beste kon invullen. De eerste vraag die de medewerker stelde was of ik een retourlabel van Amazon heb gebruikt of dat ik het zelf heb verstuurd (in dit geval retourlabel van Amazon). Ook was er de vraag of ik bewijs heb dat de zending bij Amazon is aangekomen. DHL geeft nog steeds als laatste update "Afgehaald bij DHL Servicepoint door de bezorger" aan, de e-mails van ofm waarin ze aangeven een "lege doos" ontvangen te hebben is voldoende. Zodra ik de documenten heb gemaild gaan ze de betwisting opstarten, ze had er wel vertrouwen in. :Y)

Na het teruglezen van de mailwisseling met Amazon viel me het volgende op (- is Amazon, + ben ik):

***members only***

Wat is het nu? Mag ik wel of niet winkelen? 8)7
Korte update:
9-11: ICS neemt betwisting in behandeling en voert een correctie uit.
14-11: mail van Amazon (ook van "Accountspecialist") met de vraag waarom ik deze afschrijving betwist. Besloten om hier niet op in te gaan, want heb geen zin in een non-discussie met de "Accountspecialist".
4-12: ICS meldt dat het onderzoek is afgerond en dat de creditcorrectie definitief is. :*)

Ik ben helemaal klaar met Amazon (en zij ook met mij denk ik). Met Black Friday/Cyber Monday ook niets besteld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Jarenlange Primeklant, honderden bestelde producten, duizenden euro's aan omzet of niet, Amazon heeft nul moeite om je met algoritmes onder te schijten:
FROM: ofm@amazon.nl

Hallo,

We hebben onlangs de gegevens van je bestelactiviteit op je account gecontroleerd. Je bestelgeschiedenis laat zien dat je een groot aantal terugbetalingen hebt ontvangen voor je bestellingen.

We weten dat er zich af en toe wel eens problemen met bestellingen voordoen. In deze gevallen kan een terugbetaling of vervanging worden uitgegeven.

Lees meer over ons retourbeleid in het gedeelte Retourzendingen, terugbetalingen en titel van de Gebruiksvoorwaarden via de onderstaande link:
www.amazon.nl/gp/help/cus...?ie=UTF8&nodeId=201547600

Met vriendelijke groet,

Accountspecialist
Amazon.nl
www.amazon.nl
Ik heb de bestellingen over 2021 en 2020 erbij gepakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
datum   EUR geld terug  opmerking
17-12-2021  165,00      
14-12-2021  25,71       
14-12-2021  49,37       
1-12-2021   2,99        ebook
22-12-2021  5,42        
19-11-2021  41,99       
16-10-2021  10,43       
16-10-2021  37,95       
16-10-2021  22,99       
2-10-2021   109,00      
7-9-2021    15,19       
7-9-2021    3,00    ja  kon niet geleverd worden
5-9-2021    12,00   nee werkt niet, retour aangevraagd, niet geregistreerd bij DHL punt
2-8-2021    9,95        
2-8-2021    17,95       
29-7-2021   12,35       
29-7-2021   79,95       
24-7-2021   15,99       
24-7-2021   11,99       
24-7-2021   10,07       
24-7-2021   34,45       
16-7-2021   10,33   nee matig product
21-6-2021   18,19       
5-5-2021    6,99        
17-4-2021   2,61        
22-3-2021   23,97       
20-3-2021   14,88   nee matig product
5-3-2021    66,95       
28-2-2021   15,24       
7-2-2021    9,95        
6-2-2021    12,95       
4-2-2021    3,49        
30-1-2021   4,48    nee geen CE keuring
30-1-2021   7,28        
30-1-2021   7,98        
30-1-2021   169,00      
30-1-2021   3,52        
24-1-2021   5,70        
24-1-2021   9,76        
24-1-2021   7,50        
17-1-2021   16,09       
15-1-2021   10,99       
11-1-2021   321,00  ja  voldoet niet / defect
9-1-2021    5,59        
9-1-2021    5,59        
9-1-2021    5,59        
9-1-2021    49,80       
25-12-2020  6,99        
25-12-2020  13,20       
16-12-2020  7,61    nee non-conform, retour gevraagd, vervangend product ontvangen, niet retour
28-11-2020  176,28  ja  voldoet niet
27-11-2020  29,99       
27-11-2020  16,26       
27-11-2020  123,66      
24-11-2020  7,29        
20-11-2020  259,99  ja  voldoet niet
19-11-2020  29,70       
17-11-2020  55,88       
17-11-2020  4,99        
9-11-2020   16,68       
9-11-2020   20,00       
5-11-2020   20,33       
3-11-2020   7,81        
3-11-2020   11,99       
14-10-2020  228,40      
13-10-2020  67,99   ja  voldoet niet
6-10-2020   84,90       
30-9-2020   12,51       
29-9-2020   12,99       
15-9-2020   10,99       
30-8-2020   26,99       
30-8-2020   29,99       
30-8-2020   8,99        
26-8-2020   6,99        
26-8-2020   4,32        
26-8-2020   9,95        
26-8-2020   4,16        
20-8-2020   12,51       
23-4-2020   66,21       
1-4-2020    54,99       
1-4-2020    8,63        
1-4-2020    2,66        
1-4-2020    4,80    ja  vertraagde levering, geld terug buiten amazon om

83 bestellingen a EUR 2977 met 6x geld terug (waarvan 4 retour)
6/83 = 7% van bestelde producten geld terug
833/2977 = 28% van bestelde waarde geld terug

En Amazon.de in 2021-2020:
datum EUR geld terug opmerking
1-8-2021 214,99
25-6-2021 30,97
28-4-2021 175,33
8-4-2021 7,10
8-4-2021 10,99
8-4-2021 462,64
8-4-2021 14,23
8-4-2021 13,21
8-4-2021 14,23
8-4-2021 40,67
6-1-2021 13,21
6-1-2021 40,67
6-1-2021 6,00
3-11-2020 9,14
3-11-2020 13,97
3-11-2020 9,14
13-8-2020 31,99
13-8-2020 8,34
18 bestellingen a EUR 1117
0%

Daarvoor nul retouren in honderden bestellingen voor duizenden euro's in de jaren ervoor op Amazon.de.

Vier retouren dus rond eind 2020 in een dure productgroep (wireless headsets) welke niet aan de verwachtingen voldeden (uiteraard in perfecte staat geretourneerd incl verpakking, plasticjes, etc), een defect product en twee niet geleverde producten. Van alle zeer matige producten nooit enig product geretourneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
Rukapul schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:56:
Jarenlange Primeklant, honderden bestelde producten, duizenden euro's aan omzet of niet, Amazon heeft nul moeite om je met algoritmes onder te schijten:
[...]
Erg vaag mailtje. Er wordt verder ook geen actie gevraagd dus onduidelijk wat je hier nou mee moet. Ik heb wel het idee dat het helpt om je retourreden zo goed mogelijk te motiveren. Dit is volgens mij wel iets waar ze naar kijken bij een account review en dan helpt het als de retourreden volgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Rukapul
2_05 schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:06:
[...]

Erg vaag mailtje. Er wordt verder ook geen actie gevraagd dus onduidelijk wat je hier nou mee moet. Ik heb wel het idee dat het helpt om je retourreden zo goed mogelijk te motiveren. Dit is volgens mij wel iets waar ze naar kijken bij een account review en dan helpt het als de retourreden volgbaar is.
Gezien het refunders verhaal onlangs op tv bij Kees vd Spek is het zo vaag misschien ook weer niet ... Mogelijk de eerste signalen dat ze er een algoritme op los laten, al zijn in dit geval de grote bedragen wel van een hele tijd geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 21-12-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Eens met @Rukapul

Maar de refunders problematiek begint ook steeds grotere vormen aan te nemen. Ik ken verschillende! mensen die met enige regelmaat de volgende streken uithalen.

-kleding na 1x dragen retour
-reiskoffers na 1 reis retour
-sneeuwkettingen retour na vakantie (ik vermoed ongebruikt, maar verplicht in de kofferbak?)
-op marktplaats beschadig artikel kopen, nieuw bestellen en het beschadigde artikel retour (dure stripboeken bijvoorbeeld met butsen).
-Artikel gaat na tijdje kapot, bestellen een nieuwe en zenden het kapotte artikel terug.
etc

[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 03-01-2022 12:56 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hebben ze in Nederland / Duitsland ook dat je ze een code geven bij duurdere producten? Laatst voor €240 een Apple Watch Series 7 gekocht via Amazon en moest ik de bezorger ook een code geven voor dat het pakketje wordt overgedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25
Cobb schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:56:
Eens met @Rukapul

Maar de refunders problematiek begint ook steeds grotere vormen aan te nemen. Ik ken verschillende! mensen die met enige regelmaat de volgende streken uithalen.

-kleding na 1x dragen retour
-reiskoffers na 1 reis retour
-sneeuwkettingen retour na vakantie (ik vermoed ongebruikt, maar verplicht in de kofferbak?)
-op marktplaats beschadig artikel kopen, nieuw bestellen en het beschadigde artikel retour (dure stripboeken bijvoorbeeld met butsen).
-Artikel gaat na tijdje kapot, bestellen een nieuwe en zenden het kapotte artikel terug.
etc
Wow, schaamteloos, vooral die laatstgenoemde twee gevallen :X

Maar eerlijk gezegd: het verbaast me niets dat dit soort fratsen met regelmaat worden uitgehaald, en ik controleer daarom ook altijd of verpakkingen intact zijn, en bij electronica of serienummers op de verpakking overeenkomen met die op het product zelf. Voor zover ik weet ben ik gelukkig nog nooit belazerd op die manier, ook niet bij Warehouse-deals (waar ik vaak voor ga als die optie er is).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Glenfiddich schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Wow, schaamteloos, vooral die laatstgenoemde twee gevallen :X

Maar eerlijk gezegd: het verbaast me niets dat dit soort fratsen met regelmaat worden uitgehaald, en ik controleer daarom ook altijd of verpakkingen intact zijn, en bij electronica of serienummers op de verpakking overeenkomen met die op het product zelf. Voor zover ik weet ben ik gelukkig nog nooit belazerd op die manier, ook niet bij Warehouse-deals (waar ik vaak voor ga als die optie er is).
Voor dat laatste. Ik ben (of eigenlijk Amazon zelf), al meerdere keren belazerd via Warehouse-deals. Al diverse keren meegemaakt dat het oorspronkelijke artikel vervangen is door een oudere uitvoering daarvan. Vooral bij Shuttle barebone's ging dat regelmatig mis. Die ingangscontrole bij retouren stelt schijnbaar geen zak voor, hoe moeilijk is het om even een typenummer te controleren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn laatste Warehouse deal, was een gebruikt gourmetstel. Plastic gesmolten en alles nog vies van de spetters. Was ook een gevalletje van, hoe kan dit door een controle heen komen dan?

Gewoon weer terug gestuurd, maar wel met een duidelijk verhaal erbij. En ondertussen zaten we met kerst alsnog van het 20 jaar oude gourmetstel te eten :+ _O-

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.