Vernietigingen bij reparaties en retouren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaulGoodman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-03 11:37
Af en toe lees je over bedrijven als Amazon dit spullen vernietigen. Soms zaken die defect zijn en niet meer gerepareerd kunnen worden, maar soms ook nieuwe spullen die teveel aan opslag zouden kosten (?!?!?).

Ik zat een beetje te Googlen en kwam enorm veel berichten tegen van mensen die een reparatie naar Coolblue stuurden en vervolgens de mededeling kregen dat het product in kwestie vernietigd was omdat reparatie niet mogelijk was. Coolblue zegt vervolgens sorry en geeft aan hun beleid aan te passen... de Radar-achtige fora staan er vol mee.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan?
Ik vind het echt schokkend dat er zo gemakkelijk vernietigd wordt, terwijl er zoveel andere opties zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SaulGoodman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:58:

Ik vind het echt schokkend dat er zo gemakkelijk vernietigd wordt, terwijl er zoveel andere opties zijn.
Is het in zekere zin ook maar het is een simpele kostenkwestie. Een gerepareerd apparaat kun je niet meer als nieuw verkopen, plus je moet uren, onderdelen en opslag betalen, voor een apparaat wat minder opbrengt dan een nieuw apparaat, dus het lijkt me niet raar dat dat al snel niet meer de moeite is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Opties zoals? Doe een suggestie. In de westerse wereld is arbeid gewoon erg duur tov machinaal geproduceerd. Onderzoek kost tijd en dus geld en daarnaast zijn veel reparaties bijna onmogelijk. Veel gelijmd of in plastic gegoten.. afvoeren en metalen hergebruiken is dan economisch het beste..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wij kopen massaal bij Bol, Amazon en Coolblue omdat ze (relatief) lage marges draaien, dus goedkoop. Netto effect daarvan is dat het voor deze bedrijven onmogelijk is om, met behoud van die marges, geretourneerde producten of reparaties te verwerken.

De eigenlijke oorzaak zit hem (naast inderdaad een hoog uurloon hier) in de wet koop op afstand, die "even bestellen en proberen" in de hand werkt. Ken genoeg mensen die bijvoorbeeld van een jas drie kleuren of twee maten bestellen, de leukste passende uitkiezen en vervolgens doodleuk de rest terugsturen, wat dan allemaal op kosten van de leverancier moet. Leuk voor de klant, maar hoe wil je dat rendabel houden als vervolgens ook nog iemand die jassen moet gaan controleren en weer netjes inpakken?

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 14-10-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06:
Opties zoals? Doe een suggestie. In de westerse wereld is arbeid gewoon erg duur tov machinaal geproduceerd. Onderzoek kost tijd en dus geld en daarnaast zijn veel reparaties bijna onmogelijk. Veel gelijmd of in plastic gegoten.. afvoeren en metalen hergebruiken is dan economisch het beste..
Voor een laag bedrag zonder garantie doorverkopen? (als dat mag van consumentenorganisaties, de consument zal het best willen die besteld ook masaal uit China waar de garantie ook niet vanzelfsprekend is) Ligt een beetje aan het defect, een tv met een barst in het scherm is waardeloos als die niet repareerbaar is, maar met een beschadiging in het frame niet zolang het niet onveilig is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:53
@pagani Qua Kleding is het een lastige: Online passen gaat gewoon niet. Daarnaast: bizar weinig webshops vermelden de maten in CM / MM, die pakken veel liever het standaardproces.

Coolblue en Bol proberen het wel om teruggestuurde producten aan te bieden, maar de vraag hiernaar is veel lager. We willen liever nieuw.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marzman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Voor een laag bedrag zonder garantie doorverkopen? (als dat mag van consumentenorganisaties, de consument zal het best willen die besteld ook masaal uit China waar de garantie ook niet vanzelfsprekend is)
Mag wettelijk niet. Is voor winkels ook niet interessant. Ik denk even aan mijn werkgever waar ze ooit oude PC's met garantie "tot de voordeur" aan eigen personeel verkochten voor symbolische prijzen. € 25 ofzo. Reken maar dat die mensen terug kwamen voor "garantie" als er iets niet werkte. Hoe vaak ik de zin "ik weet dat er geen garantie op zit maar het moet toch gewoon werken?" heb gehoord. Gevolg is dat de werkgever dat nooit meer herhaald heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door downtime op 14-10-2021 12:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Het prijsverschil tussen nieuw en tweedekans bij Coolblue is meestal ook veel te klein om een gokje te wagen. Ik vraag mij daarbij ook altijd af waarom het is teruggestuurd.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaulGoodman
Hier lees ik ook iets interessants:
https://partnerplatform.b...ol-com/voorraad-retouren/

Partners van Bol kunnen hun spullen laten opslaan in hun magazijn, maar als het te lang 'stil ligt' wordt het vernietigd (0.40 per product) of opgestuurd (0.40 + verzendkosten per product). Slopen is dus goedkoper... zou de rest van het magazijn ook na 180 dagen 'stil liggen' vernietigd worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 16:42
Dit blijft een raar verhaal. Er is ook een journalist op gedoken die is bij Bol/Coolblue gaan werken op de afdeling retouren. Mensen kopen een schuurmachine of stofzuiger en sturen die na de klus terug. Dat wordt gewoon geaccepteerd en vervolgens vernietigd, enorme geld- en milieuverspilling.

Hoorde ook een verhaal over Amazon en kaarten van Magic. Mensen kopen een booster pack, snijden dat op een nette manier open en halen dan de waardevolle kaarten er uit. stop er een waardeloze kaart voor terug en stuur het terug via koop op afstand. Amazon heeft niet de middelen om dit te controleren en verkoopt het booster pack gewoon opnieuw, je krijgt gewoon een leeggeroofd booster pack.

Wij willen goedkoop, binnen 24 uur geleverd, dan krijg je dit.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit onderwerp komt regelmatig aan bod, zie bv. de recente documentaire van VPRO Tegenlicht voor details.

Ongeveer 50% van alle online aankopen in Nederland gaat retour.

Gigantische magazijnen vol met retoursspullen. Niet alles wordt trouwens vernietigd, zo worden paletten met bruikbare spullen opgekocht en doorverkocht naar landen buiten Europa.

VPRO Tegenlicht - Op volle retouren

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

XWB schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:29:

Ongeveer 50% van alle online aankopen in Nederland gaat retour.
Nou, dat lijkt me nogal ongenuanceerd om dat zo te stellen.
Zal sterk afhankelijk zijn van de productcategorie.
https://twinklemagazine.n...n-shoppingtoday/index.xml
https://www.thuiswinkel.o...-met-het-retourvraagstuk/
https://www.bluebirdday.n...retailer-fashion-retouren

In Nederland zijn we zelfs de koploper van Europa als het gaat om retouren, vooral als het gaat om fashion. Uit onderzoek van DPD blijkt dat maar liefst 40 procent van de aangekochte artikelen wordt teruggestuurd in de fashionbranche, terwijl het gemiddelde retourpercentage over alle branches slechts 13 procent telt. Zalando staat aan kop met een retourpercentage van maar liefst 50 procent, terwijl dat bij Coolblue slechts 3,5 procent is.

Wel zien we een positieve ontwikkeling in 2020. Het FD meldt dat Coolblue, Bol.com, Wehkamp en Zalando allemaal minder retouren tellen en dat het retourpercentage van Otto zelfs met 15 procent is gedaald. Mogelijk komt dat door het type aangeschafte kleding, zoals warme sokken of een joggingsbroek die minder bepalend zijn in maat, maar het kan ook zijn dat de consument bewuster is gaan winkelen. De vraag is natuurlijk: houdt dit nieuwe consumentengedrag stand?

Van kleding of schoenen? Misschien, maar dan nog lijkt me dat fors.

Als ik iets bestel, kleding/schoenen, wil ik al dat gedoe met passen/retouren gewoon niet. Dus zorg ik, met het nodige uitzoekwerk van tevoren, dat dat zo min mogelijk nodig is.

En met andere goederen, zoals food, gereedschap of elektronica? Zelden dat ik iets retourneer. Hooguit als het verkeerd geleverd is, en/of defect is.

[ Voor 47% gewijzigd door ehtweak op 14-10-2021 12:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij wordt in veel gevallen de term 'vernietigd' in heel brede zin gebruikt... want ook voor dergelijke bedrijven heeft zelfs de niet verkochte of defecte apparatuur nog waarde en zullen ze grotendeels gerecycled worden. De apparatuur is in ieder geval niet meer te gebruiken en op de plank laten liggen schiet niet op.

Wij krijgen hier al een leuk bedragje per afgevoerde container vol defecte apparatuur voor de metalen etc die erin zitten... dat zal voor de Coolblue's en Bol's niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

ehtweak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Nou, dat lijkt me nogal ongenuanceerd om dat zo te stellen.
Zal sterk afhankelijk zijn van de productcategorie.

Van kleding of schoenen? Misschien, maar dan nog lijkt me dat fors.

Als ik iets bestel, kleding/schoenen, wil ik al dat gedoe met passen/retouren gewoon niet. Dus zorg ik, met het nodige uitzoekwerk van tevoren, dat dat zo min mogelijk nodig is.

En met andere goederen, zoals food, gereedschap of elektronica? Zelden dat ik iets retourneer. Hooguit als het verkeerd geleverd is, en/of defect is.
Ja en daarmee ben jij dus in de minderheid. Superveel mensen die routine-matig een kast vol bestellen, de leuke dingen er uit pikken ("shoppen na het shoppen") en de rest terugsturen. Zeker icm met Klarna waarbij je er toch niet voor betaalt.

Genoeg mensen die iets bestellen voor een feestje / een klus / éénmalig gebruik en het dan terugsturen.

50% hoog? Ik vind 50% nog laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Ja en daarmee ben jij dus in de minderheid. Superveel mensen die routine-matig een kast vol bestellen, de leuke dingen er uit pikken ("shoppen na het shoppen") en de rest terugsturen. Zeker icm met Klarna waarbij je er toch niet voor betaalt.

Genoeg mensen die iets bestellen voor een feestje / een klus / éénmalig gebruik en het dan terugsturen.

50% hoog? Ik vind 50% nog laag.
Wat jij omschrijft is niet in de zin van 'defecte spullen ter vernietiging'... dat zijn spullen die gewoon terug worden gestuurd en daarna weer verkocht, het is niet defect men wil het gewoon niet. Daar kan je dan wel aardig wat over zeggen mbt uitstoot, energie en allerlei duurzaamheid termen, maar is niet de strekking van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel iets aangepast en verduidelijkt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

MicGlou schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Wat jij omschrijft is niet in de zin van 'defecte spullen ter vernietiging'... dat zijn spullen die gewoon terug worden gestuurd en daarna weer verkocht, het is niet defect men wil het gewoon niet. Daar kan je dan wel aardig wat over zeggen mbt uitstoot, energie en allerlei duurzaamheid termen, maar is niet de strekking van de TS.
Sorry, ik kan extra's weinig inbrengen over over de nuances van mijn reactie op @ehtweak's reactie op @XWB's post in @SaulGoodman's topic.

De discussie die ik volg ging over puur het retourpercentage, ongeacht wat er vervolgens mee gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pagani schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07:
Wij kopen massaal bij Bol, Amazon en Coolblue omdat ze (relatief) lage marges draaien, dus goedkoop. Netto effect daarvan is dat het voor deze bedrijven onmogelijk is om, met behoud van die marges, geretourneerde producten of reparaties te verwerken.

De eigenlijke oorzaak zit hem (naast inderdaad een hoog uurloon hier) in de wet koop op afstand, die "even bestellen en proberen" in de hand werkt. Ken genoeg mensen die bijvoorbeeld van een jas drie kleuren of twee maten bestellen, de leukste passende uitkiezen en vervolgens doodleuk de rest terugsturen, wat dan allemaal op kosten van de leverancier moet. Leuk voor de klant, maar hoe wil je dat rendabel houden als vervolgens ook nog iemand die jassen moet gaan controleren en weer netjes inpakken?
Het ' leuke' is dat verkopers dit zelf in de hand werken. Vaak contact gehad over kleur of hoe een kledingstuk 'valt' qua maat. Vaak klopt daar niets van, of zegt men, bestel maar 2-3 maten, en behoud degene die past/bevalt.

Slim Fit, Muscle Fit, Regular, loose Fit....

Vaak heb je ook totaal niets aan reviews.

****** Snel geleverd
** Kreeg het niet morgen als beloofd, maar duurde 2 dagen.
**** Mijn man zegt dat de blouse lekker zit.
** schoenen knellen, ik heb altijd maat 43, en heb nu 42 2/3 gekocht.........

Wetgeving rond koop op afstand is ontstaan uit. het passen van kleding en schoenen, maar niet dragen.
Nu kun je zelfs een iPhone aanmelden en thuis uittesten, en na 8 dagen zo weer terug sturen...

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 14-10-2021 13:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
MicGlou schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

teruggestuurd en weer verkocht?

Dat valt anders soms vies tegen.
Kijk naar Zalando waar containers met teruggestuurde kleding gewoon weg ging (in de vuilnisbak of een opkoper), simpelweg omdat controleren en herverpakken niet uit kan.
En dan hebben we het nog niet over alle beschadigde verpakkingen en zelfs producten omdat mensen een verpakking schijnbaar openmaken met een kettingzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Sorry, ik kan extra's weinig inbrengen over over de nuances van mijn reactie op @ehtweak's reactie op @XWB's post in @SaulGoodman's topic.

De discussie die ik volg ging over puur het retourpercentage, ongeacht wat er vervolgens mee gebeurt.
Als ik die reactie lees waar jij op reageert gaat het om magazijnen vol met retour gestuurde defecte spullen... waar dit topic mee begonnen is... niet over retour gestuurde spullen die nog helemaal goed zijn maar worden teruggestuurd omdat men het niet wil hebben

En dan in de discussie dat 50% retour wordt gestuurd dan is het toch wel een belangrijk punt WAAROM die spullen terug worden gestuurd. 50% retour omdat men maar besteld en retouneert vind ik nog aannemelijk... 50% wat retour gaat omdat het defect is oftewel DOA, dat vind ik een stuk moeilijker te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MicGlou schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Als ik die reactie lees waar jij op reageert gaat het om magazijnen vol met retour gestuurde defecte spullen... waar dit topic mee begonnen is... niet over retour gestuurde spullen die nog helemaal goed zijn maar worden teruggestuurd omdat men het niet wil hebben
In die magazijnen liggen ook nieuwe spullen, wanneer het label van de kleding is gehaald of de doos is beschadigd kan het niet meer als nieuw verkocht worden. De strekking van de TS ging niet alleen over defecte spullen:
Soms zaken die defect zijn en niet meer gerepareerd kunnen worden, maar soms ook nieuwe spullen die teveel aan opslag zouden kosten
Zodoende kunnen we het in deze discussie over beide scenario's hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Het ' leuke' is dat verkopers dit zelf in de hand werken. Vaak contact gehad over kleur of hoe een kledingstuk 'valt' qua maat. Vaak klopt daar niets van, of zegt men, bestel maar 2-3 maten, en behoud degene die past/bevalt.
Ik zou zelf ook denken dat die webshops wel wat kunnen investeren in betere maattabellen, maar schijnbaar niet. En ja, zo werkt het bij hun, ze gaan er gewoon vanuit dat er meerdere maten worden besteld en je houdt wat goed zit.

Maar als antwoord meer op het topic: Kijk eens hoevaak er op Tweakers langs komt dat als iemand een product heeft gekocht die schijnbaar een keer uit de verpakking is geweest, maar verder er nog 100% uitziet, er direct advies komt om hem terug te sturen want is niet nieuw. We willen blijkbaar alles splinternieuw kopen, goed uitproberen, en terug sturen waarbij je volledige bedrag terug krijgt. Maar doorverkopen moet dan tweedehands gebeuren volgens een redelijke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45
Coolblue heeft bijv. de tweedekansjes, al denk ik vaak dat ze ipv 10% off veel meer richting 50% zouden moeten gaan.

Evengoed, als het klopt dat 50% wordt geretourneerd (wat me op eerste oog als een zware overschatting klinkt), dan is dat verwerken waarschijnlijk meer werk dan de verkoop zelf.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Brent schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Evengoed, als het klopt dat 50% wordt geretourneerd (wat me op eerste oog als een zware overschatting klinkt), dan is dat verwerken waarschijnlijk meer werk dan de verkoop zelf.
Het is wel een hele business, zo zijn er bedrijven opgericht die de verwerking van retouren uit handen nemen van de winkels.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
pagani schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07:

Dus eigenlijk zou de wet koop op afstand aangepast moeten worden, om te matchen aan hoe dat in een winkel gaat: geen retourrecht.
Het probleem vrees ik, wordt dan dat grote winkels het huidige systeem alsnog in stand zouden gaan houden 'als USP'.

Persoonlijk vindt ik de hele Wet Koop op Afstand een schande: een gloednieuw product mogen bestellen, uitpakken, daarmee de verpakking vernietigen, en weer terug mogen sturen, zonder ook maar één euro aan kosten voor de consument. En de winkel zit met de gebakken peren: potentieel gebruikt artikel, verpakking geopend, niet meer als nieuw te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sissors schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Ik zou zelf ook denken dat die webshops wel wat kunnen investeren in betere maattabellen, maar schijnbaar niet. En ja, zo werkt het bij hun, ze gaan er gewoon vanuit dat er meerdere maten worden besteld en je houdt wat goed zit.

Maar als antwoord meer op het topic: Kijk eens hoevaak er op Tweakers langs komt dat als iemand een product heeft gekocht die schijnbaar een keer uit de verpakking is geweest, maar verder er nog 100% uitziet, er direct advies komt om hem terug te sturen want is niet nieuw. We willen blijkbaar alles splinternieuw kopen, goed uitproberen, en terug sturen waarbij je volledige bedrag terug krijgt. Maar doorverkopen moet dan tweedehands gebeuren volgens een redelijke groep.
ja, of het moet 2e keus od zijn. Wanneer je de volle prijs moet betalen, wil je ook nieuw.
2e keus of hoe het aangeboden wordt, staat vaak ook een andere prijs tegenover

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 13:22
Voor wie een beetje duits verstaat, kwam deze vanmorgen tegen en past wel bij dit topic met hoe en wat

YouTube: Reparieren: Ein Fremdwort in unserer Konsumgesellschaft | extra 3 | NDR

Kort samengevat
Goedkoop gemaakt in lage lonen landen en dat reparatie hier vaak duurder is dan een nieuwe te kopen. Hierdoor blijven de winkels met veel niet gerepareerde spullen zitten en spullen nemen plek en dus indirect ook kapitaal weg.
Maar het is zeker schokkend dat er zo veel zo snel wordt afgedankt, maar dit hebben we als samenleving ook aan meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
thaan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Dus eigenlijk zou de wet koop op afstand aangepast moeten worden, om te matchen aan hoe dat in een winkel gaat: geen retourrecht.
Amazon is al zeer coulant ook buiten Nederland: het is immers het soort service waar je klanten mee bind. Dit probleem is niet specifiek Nederlands, en daarmee speelt die wet dus geen rol van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Dus dan moeten fysieke winkels het passen en proberen faciliteren zodat men het daarna online kan bestellen elders? :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 11:13
LordSinclair schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Dus dan moeten fysieke winkels het passen en proberen faciliteren zodat men het daarna online kan bestellen elders? :?
H&M werkt al zo. En dan hebben ze nog niet eens alle maten liggen, je kan kijken hoe het model valt en verder kan je online kopen... Tenzij je de meest courante maat hebt (maar maatje 29/30 voor een broek vonden ze al moeilijk)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 18:51
[...]

Coolblue heeft bijv. de tweedekansjes, al denk ik vaak dat ze ipv 10% off veel meer richting 50% zouden moeten gaan.

Ik werk zelf bij een electronica Webshop, wij krijgen tussen de 5% en 10% van alle bestellingen retour. Dat zal bij de grote electronica webshops veel meer zijn maar verwacht dat het max tussen de 15% en 20% zal liggen, kleding en schoenen zal zeker wel rond de 40% tot 50% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Ik heb qua electronica / spullen nog nooit wat onder WKOA geretourneerd.
Ik zorg er voor dat ik van te voren weet wat ik koop.

Wat anders met kleding, ondanks dat ik een aantal merken heb die me goed passen is toch soms mijn vaste maat toch niet hetzelfde. Dus ja dan gaat het na het passen netjes weer ingepakt retour. Maar bestel geen straatjes qua maat, echt alleen specifiek mijn maat en passend bij mijn model.

Waar ik wel van schrok is dat er dan een grote kans is dat het gewoon door de hakselaar gaat.

Ook dat artikel van de Volkskrant is schokkend, die journalist werkte op de retour afdeling van Bol en zelfs gebruikte sexspeeltjes komen retour :r . Stofzuigers met volle stofzakken etc. Sorry hoor dan ben je gewoon een [vul een 3 letterig woord in] dat is gewoon ver over de definitie van asociaal heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barrycade schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:10:
Ik heb qua electronica / spullen nog nooit wat onder WKOA geretourneerd.
Ik zorg er voor dat ik van te voren weet wat ik koop.

Wat anders met kleding, ondanks dat ik een aantal merken heb die me goed passen is toch soms mijn vaste maat toch niet hetzelfde. Dus ja dan gaat het na het passen netjes weer ingepakt retour. Maar bestel geen straatjes qua maat, echt alleen specifiek mijn maat en passend bij mijn model.

Waar ik wel van schrok is dat er dan een grote kans is dat het gewoon door de hakselaar gaat.

Ook dat artikel van de Volkskrant is schokkend, die journalist werkte op de retour afdeling van Bol en zelfs gebruikte sexspeeltjes komen retour :r . Stofzuigers met volle stofzakken etc. Sorry hoor dan ben je gewoon een [vul een 3 letterig woord in] dat is gewoon ver over de definitie van asociaal heen.
Nieuwe stofzuigerzak er in en klaar. Zo’n ramp is dat niet. Misschien maakt ie toch teveel herrie, of is de zuigmond niet fijn…..snoer te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Ja theoretisch ja, maar ding gaat dus gewoon de vuilnisbak in. Want een volle stofzuigerzak is niet het resultaat van even testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Barrycade op 14-10-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:16
Barrycade schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:10:
Ja theoretisch ja, maar ding gaat dus gewoon de vuilnisbak in. Want een volle stofzuigerzak is niet het resultaat van even testen.
Maar dan hoeft het nog niet de vuilnisbak in. Er zijn genoeg mensen die willen opkopen en voor een leuk bedrag op MP gooien of hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barrycade schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:10:
Dat gaat ook niet een container in, maar wordt aangeboden als 2e keusje of hoe de verkoper het noemt. Vaak zijn er ook opkopers voor dit soort goederen.

Edit. Dat was vroeger al zo bij Wehkamp, Neckerman, Otto etc

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 14-10-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08

Grvy

Bot

Hackus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:18:
[...]

Dat gaat ook niet een container in, maar wordt aangeboden als 2e keusje of hoe de verkoper het noemt. Vaak zijn er ook opkopers voor dit soort goederen.

Edit. Dat was vroeger al zo bij Wehkamp, Neckerman, Otto etc
Dat valt dus vies tegen als je de docu's en de artikelen erover leest. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBOU01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:06
[...]

Ja ik snap je punt hier inderdaad. Zelf probeer ik regelmatig iets te kopen van een tweedekans product, retour outlet etc. Maar in best wel veel gevallen (eigen ervaring, statistisch gezien heb ik geen idee ;) ) gaat het dan om een enkele euro. Sommige producten zijn dan toch wel aardig beschadigd waarvan ik zelf zoiets zou hebben: hoe is dat gebeurd, wat zou er nog meer mee zijn gebeurd? En dan zou een groot kortingspercentage wel kunnen helpen om het te stimuleren.

Anderzijds stel een bedrijf gaat dat doen en die geven 50% korting op licht beschadigde producten. Ik verwacht, daar heb ik geen bewijs voor, dat er ook toename zal zijn in fraude. In de zin van iemand gebruikt een product, maakt kleine schade, stuurt het product retour en koopt uiteindelijk voor een fractie het zelfde product _/-\o_

Kortom het zou kunnen werken, maar dan moet het systeem niet worden misbruikt. Door nu in veel gevallen geringe korting te geven (uitgaande dat 10% gering is, daar kunnen meningen natuurlijk over verschillen ;) ) wordt dit niet zo snel misbruikt, omdat het niet loont.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grvy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Dat valt dus vies tegen als je de docu's en de artikelen erover leest. :P
Ik ken zelf een paar die opkopen, oa bij Amazon in Duitsland.
Zal in Nederland of België niet anders zijn. 😉

Iets wat niet loont om te repareren is wat anders, dan retouren onder wettelijke bedenktijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 14-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hackus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:51:
[...]

Nieuwe stofzuigerzak er in en klaar. Zo’n ramp is dat niet. Misschien maakt ie toch teveel herrie, of is de zuigmond niet fijn…..snoer te kort.
Behalve dan als het een stofzuiger zonder zak is :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XWB schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:34:
[...]

Behalve dan als het een stofzuiger zonder zak is :)
Volle stofzuigerzak werd aangegeven 😉
Maarja, mijn buurman koopt ook een nieuwe auto als zijn asbak vol is 😋

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 14-10-2021 20:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb cijfers gezien uit 2012 van Zalando. In die tijd werd 66% van de bestelde artikelen teruggestuurd. Je kon zien dat sommige artikelen puur door het vele heen en terug versturen al beschadigd geraakt waren. Voor Zalando werden retouren toen verwerkt door het Nederlandse DocData. Een medewerker, destijds meestal woonachtig in Polen, moest 45 tot 50 retouren per uur kunnen verwerken. Kledingstuk uitvouwen, goed bekijken en opnieuw opvouwen.

Bij elektronica is het een stuk lastiger. Mensen sturen bijvoorbeeld een webcam terug, nadat ze hem met malware geflasht hebben. Mensen sturen een doos met een CPU terug, met een andere CPU erin en opnieuw geseald. Mensen sturen een computer terug met een verwisseld moederbord. Dit soort problemen kan niet zomaar iedere retourenverwerker herkennen. Bij bedrijven als Amazon zeggen ze dan: als de waarde van het artikel vrij laag is, gaan ze er geen uren in stoppen en om geen risico te nemen gaat het product dan weg. Amazon kan dat betalen dankzij de gigantische winsten die zij maken op hun clouddiensten.

Repareren is duur. Bijvoorbeeld bij monitoren: elke schade aan het panel is een total loss. Want zo'n monitor repareren gebeurt al in een duurder land, je zou de monitor netjes en voorzichtig moeten demonteren en dan moet je alsnog een nieuw panel monteren net zoals je in de fabriek doet voor elke nieuwe monitor. Als je dit aan de lopende band zou kunnen doen met 50 pallets van hetzelfde type monitor die allemaal exact dezelfde fout hebben, dan zou het misschien nog te doen zijn. Als het om 1 pallet met allemaal verschillende typen gaat, dan is dat te duur.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
aawe mwan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:11:
Ik heb cijfers gezien uit 2012 van Zalando. In die tijd werd 66% van de bestelde artikelen teruggestuurd.
Nou was dat ook hoe zij zich toen aanprezen: dat je een paar maten besteld, en dan die past houd en de rest terugstuurt. In die zin is kleding dus misschien iets anders dan andere verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aawe mwan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:11:
Ik heb cijfers gezien uit 2012 van Zalando. In die tijd werd 66% van de bestelde artikelen teruggestuurd.
...
Je zegt het zelf al, 2012, bijna tien jaar geleden!

Iemand enig idee wat de actuele cijfers zijn anno nu, per productcategorie/branche?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb in de afgelopen jaren al heel wat kleding niet hoeven terugsturen naar Amazon.de(maat was niet juist) en kreeg het geld zo terugbetaald. Ging bij het duurste item toch om bijna 30 euro, maar meestal onder de 10 euro.

Wellicht is dit inmiddels wel veranderd want ik kreeg toevallig gisteren deze mail van Amazon.nl (3 van de 8 kledingstukken retour gestuurd in de afgelopen 6 maanden, daarvoor mocht bij Amazon.de):

Hallo,

We hebben gemerkt dat een ongewoon aantal recente bestellingen van je account en zijn geretourneerd.

Om ons te helpen de problemen te begrijpen die je met jouw bestellingen ondervindt, kan je deze e-mail beantwoorden met de bestelnummers en de redenen voor elke retourzending. We verwelkomen alle feedback over deze bestellingen zodat we onze diensten kunnen verbeteren.

Als je met iemand van ons klantenserviceteam wilt praten over andere problemen die je mogelijk ondervindt, neem dan contact op met ons klantenserviceteam via de onderstaande link:

www.amazon.nl/hz/contact-...ref_=&from=gp&nodeId=508x

We doen alles wat mogelijk is om ervoor te zorgen dat je tevreden bent over je Amazon-winkelervaring.

Met vriendelijke groet,

Accountspecialist
Amazon.nl
........

Nu bestel ik meestal 2 maten om te passen, behalve als ik van het betreffende merk al een keer eerder iets gekocht heb. Gevolg is dat ik altijd iets moet terugsturen.

Misschien moet Amazon zelf eerst iets doen aan het leverproces, want ik krijg regelmatig mijn bestelling in delen toegestuurd (bijv. 4 artikelen besteld en in 3 aparte leveringen gestuurd). Ik snap wel dat ze verschillende warehouses hebben,maar dat kan zo toch nooit kostendekkend zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Medione1210 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:06:
Nu bestel ik meestal 2 maten om te passen, behalve als ik van het betreffende merk al een keer eerder iets gekocht heb. Gevolg is dat ik altijd iets moet terugsturen.
Schoenenwinkel Zappos doet dit perfect: ze geven per model aan of dit volgens de meeste consumenten groter/normaal/kleiner is dan standaard. Op basis daarvan bestel je gewoon een kleinere/grotere maat (of niets, als die maat er niet is). Zo krijg je de goede maat en hoef je niks terug te sturen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zit eigenlijk wel eens op een loyalty programma te wachten waarin ook je retour percentage meetelt voor je korting. Ik stuur amper iets retour maar betaal wel voor de retour zendingen van diverse hobby shoppers.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17

Yucon

*broem*

[...]

Ik begin het evenwicht ook een beetje raar te vinden in die hoek. Ik heb laatst een tweedekans all in one bij ze gekocht voor relatief weinig minder dan de normale prijs. Het was ook een beetje vanuit milieubesef.

Vervolgens krijg ik een defect apparaat dat toen ik beter keek een keertje flink gestuiterd was. Leuk, geld terug, maar ik mag dat bakbeest dat niet eens in een AH-winkelwagentje past zelf naar de post terugslepen omdat ze het geen groot apparaat vinden.

Dan houdt het ook snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ankona schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:10:
Ik zit eigenlijk wel eens op een loyalty programma te wachten waarin ook je retour percentage meetelt voor je korting. Ik stuur amper iets retour maar betaal wel voor de retour zendingen van diverse hobby shoppers.
Ik kreeg af en toe wel eens een korting van 20% aangeboden bij Bonprix omdat ik bijna nooit wat terugstuurde. Zegt niet zo heel veel want er zijn doorlopend aanbiedingen voor korting of gratis verzending. Ook bij Otto. Ik wacht dus altijd met iets bestellen als er weer een kortingactie is.
Maar zo'n bonus programma zou wel iets zijn. Vooral nu ik in de docu van VPRO Tegenlicht zag, dat er mensen zijn die pakjes bestellen en weer terugsturen als een soort tijdverdrijf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Medione1210 het is niet gek dat ze dat voorstellen, want retour kost ook geld. Niet allen vzk, maar ook retourverwerken. In veel gevallen heeft het totaal geen nut, om een kledingstuk van onder de €15,- retour te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Apart, staat me bij dat ze in de USA van die soort mysterie dozen konden kopen van Amazon b.v. met geretourneerde artikelen. Dat kan hier niet?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
prutser001 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:18:
Apart, staat me bij dat ze in de USA van die soort mysterie dozen konden kopen van Amazon b.v. met geretourneerde artikelen. Dat kan hier niet?
Nee, want dan gaan ze die ook weer terugsturen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 17:56
Een hogere korting op tweede kans producten levert de volgende misbruik situatie op. Ik sprak onlangs iemand die trots vertelde al meerdere malen bij coolblue besteld en geretourneerd te hebben om het vervolgens met een andere gebruikersnaam op een ander adres opnieuw te laten bezorgen als tweedekans. Naast moreel verwerpelijk is het wat mij betreft erg veel moeite voor een aantal euro, maar het is nu al te overwegen dus bij extra korting zullen er meer volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

JukeboxBill schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Nee, want dan gaan ze die ook weer terugsturen.
Nee dat is 1 van de voorwaarden als je dus zo'n doos koopt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
prutser001 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

Nee dat is 1 van de voorwaarden als je dus zo'n doos koopt.
Maar die voorwaarde zou dus wel eens in strijd kunnen zijn met de NL wet. Dan mag je de boel alsnog retour sturen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DCV191283 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:47:
Een hogere korting op tweede kans producten levert de volgende misbruik situatie op. Ik sprak onlangs iemand die trots vertelde al meerdere malen bij coolblue besteld en geretourneerd te hebben om het vervolgens met een andere gebruikersnaam op een ander adres opnieuw te laten bezorgen als tweedekans. Naast moreel verwerpelijk is het wat mij betreft erg veel moeite voor een aantal euro, maar het is nu al te overwegen dus bij extra korting zullen er meer volgen
De kans dat het om hetzelfde pakje gaat, is wel klein natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBOU01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:06
Ja heel jammer inderdaad, daarom begrijp ik wel dat ze niet zoveel korting geven. Hoor dit vaker langskomen van collega's of vrienden. Sowieso drijven veel retouren de prijzen op (want 2x verzendkosten + 2x retourkosten voor de webshop). Dit probleem zou je kunnen oplossen door de verzendkosten bij de koper leggen, ook bij retourneren blijven de verzendkosten staan. Dan wordt in ieder geval de grens voor dit soort producten hoger om deze twee keer te bestellen.

Natuurlijk zou je ook nog kunnen tracken waar geretourneerde pakketjes heengaan. Deze bedoel ik van: Pakket A wordt naar adres A gestuurd. Vervolgens gaat pakket A naar adres B. Als dit veel vaker voorkomt dan kan dit als verdacht worden aangemerkt waarna dit bijvoorbeeld kan worden gecheckt. Dit wordt natuurlijk lastiger als er ook nog adres C, adres D etc. is. Dit is natuurlijk wel privacy gerelateerd denk ik en wetgevingstechnisch ook wel een leuke.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Winkels mogen ook best wat kosten rekenen voor beschadigde verpakkingen. Ze weten zo wie incidenteel iets terug stuurt of voor wie het de normaalste zaak ter wereld is, die laatste categorie kan dan iets strenger beoordeeld worden. (Rebound is natuurlijk wel dat je er hele zure reviews door krijgt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat de kleding- en schoenenbranch eens zou moeten doen:

Stop met die achterlijke naampjes (zoals L, XL, S, [whatever] ) of met nietszeggende getalletjes bij kledingmaten en schoenmaten (UK, US, EU en alle mogelijke varianten erop).

Waarom is het toch zo moeilijk om gewoon centimeters te gebruiken? Dat snapt iedereen en dat kan ook iedereen met een goedkoop meetlintje meten.

Zo heb ik zelf nogal grote voeten. Maar toch, de ene keer is het maat 48, soms 49, maar soms past 47 of maat 12/13 ineens ook. Of juist weer niet. 8)7
Waarom niet je voet op een vel papier, lijntje eromheen, opmeten met een lineaal en klaar.
Ditto voor kledingmaten; specificeer gewoon de centimeters.

Dan kunnen we tenminste over de hele wereld dezelfde maatvoeringen gebruiken. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 15-10-2021 23:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34
Dan heb je wel treurige leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
ehtweak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:05:

Stop met die achterlijke naampjes (zoals L, XL, S, [whatever] ) of met nietszeggende getalletjes bij kledingmaten en schoenmaten (UK, US, EU en alle mogelijke varianten erop).

Waarom is het toch zo moeilijk om gewoon centimeters te gebruiken? Dat snapt iedereen en dat kan ook iedereen met een goedkoop meetlintje meten.

Zo heb ik zelf nogal grote voeten. Maar toch, de ene keer is het maat 48, soms 49, maar soms past 47 of maat 12/13 ineens ook. Of juist weer niet. 8)7
Waarom niet je voet op een vel papier, lijntje eromheen, opmeten met een lineaal en klaar.

Dan kunnen we tenminste over de hele wereld dezelfde maatvoeringen gebruiken. :Y
Het aantal cm's kan je in principe terugvinden in de maattabellen.
Maar er zit volgens mij een te grote tolerantie in het productieproces van kleding. Ik heb zelfs overhemden met twee verschillende mouwwijdten aan 1 overhemd.
Om het nog maar niet te hebben over veel te lange en nauwe mouwen in een sweater. Alsof ze voor een magere gorilla zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JukeboxBill schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Het aantal cm's kan je in principe terugvinden in de maattabellen.
Maar er zit volgens mij een te grote tolerantie in het productieproces van kleding. Ik heb zelfs overhemden met twee verschillende mouwwijdten aan 1 overhemd.
Om het nog maar niet te hebben over veel te lange en nauwe mouwen in een sweater. Alsof ze voor een magere gorilla zijn gemaakt.
Dat is het juist, daar klopt vaak geen fuck van. Het ene merk valt maat L vaak groter dan ander merk.
Zo heb je ook muscle fit, slim fit, regular, loose etc.

Borstwijdte klopt nagenoeg nooit. Dan nog maar te zwijgen over het deel bij de buik, wat vaak voor mannen met buik lijkt gemaakt, dat wappert bij mij dus.

Als er nu eerst in maat een conformiteit geldt....

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 17-10-2021 12:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
aawe mwan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Schoenenwinkel Zappos doet dit perfect: ze geven per model aan of dit volgens de meeste consumenten groter/normaal/kleiner is dan standaard. Op basis daarvan bestel je gewoon een kleinere/grotere maat (of niets, als die maat er niet is). Zo krijg je de goede maat en hoef je niks terug te sturen.
Gisteren nog 2 truien van hetzelfde merk binnengekregen. Alle in maat L. De ene trui is prima en de andere trui verzuip ik in. Dus je ontkomt er niet alrijd aan om iets terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 22:25
Zou t met een korrel zout nemen. Heb vrij lang in dit domein gewerkt bij de grotere jongens in NL maar dat artikel pik je er niet uit, daarvoor zijn de volumes te groot.. ik denk dat als je ziet wat er dagelijks binnenkomt (ooit 2 vrachtwagens vol met rolcontainers met daarin allemaal pakketen zien staan?) je direct snap wat ik bedoel. Je hebt geen enkel idee wanneer dat pakket überhaupt wordt verwerkt binnen het WH (en nee dat is zeker niet binnen 1 dag), vervolgens welke kant t op gaat (op voorraad/2dekans/naar een opkoper), vervolgens weer op de site komt en dat jij dan net dat artikel koopt met een ander account? Nee, die kans is nihil. Dat je dat wellicht een keer lukt geloof ik best, maar dat is meer geluk dan wijsheid.. er komen zo een tiental stuks per dag binnen, vermenigvuldig dat met de doorlooptijd tussen retourneren & terug op de site en je hebt er zo 200 te pakken.. dat jij die ene eruit pikt? Wellicht bij een roze iPhone met een custom gouden randje, maar niet bij de doorsnee artikelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 17:56
ID-College schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Zou t met een korrel zout nemen. Heb vrij lang in dit domein gewerkt bij de grotere jongens in NL maar dat artikel pik je er niet uit, daarvoor zijn de volumes te groot.. ik denk dat als je ziet wat er dagelijks binnenkomt (ooit 2 vrachtwagens vol met rolcontainers met daarin allemaal pakketen zien staan?) je direct snap wat ik bedoel. Je hebt geen enkel idee wanneer dat pakket überhaupt wordt verwerkt binnen het WH (en nee dat is zeker niet binnen 1 dag), vervolgens welke kant t op gaat (op voorraad/2dekans/naar een opkoper), vervolgens weer op de site komt en dat jij dan net dat artikel koopt met een ander account? Nee, die kans is nihil. Dat je dat wellicht een keer lukt geloof ik best, maar dat is meer geluk dan wijsheid.. er komen zo een tiental stuks per dag binnen, vermenigvuldig dat met de doorlooptijd tussen retourneren & terug op de site en je hebt er zo 200 te pakken.. dat jij die ene eruit pikt? Wellicht bij een roze iPhone met een custom gouden randje, maar niet bij de doorsnee artikelen...
Ik snap dat er heel veel retour komt en dat je vooral niet al te snel moet willen zijn. Maar de kans als nihil af doe is denk ik te makkelijk, ondanks de enorme aantallen retouren is bij veel producten het aantal tweede kans producten niet zo heel groot. Als je duizenden producten op voorraad hebt betreffen de vele retouren ook duizenden producten en is het dus waarschijnlijk al weer bijzonder als er twee exact gelijke types op dezelfde dag retour komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ehtweak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:05:

Bij kinder maten gaat het in Nederland over het algemeen wel goed. Het moment dat je de wat volwassener maten komt nemen de cowboys de logica over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Het probleem vrees ik, wordt dan dat grote winkels het huidige systeem alsnog in stand zouden gaan houden 'als USP'.

Persoonlijk vindt ik de hele Wet Koop op Afstand een schande: een gloednieuw product mogen bestellen, uitpakken, daarmee de verpakking vernietigen, en weer terug mogen sturen, zonder ook maar één euro aan kosten voor de consument. En de winkel zit met de gebakken peren: potentieel gebruikt artikel, verpakking geopend, niet meer als nieuw te verkopen.
Een winkel kan dat probleem makkelijk oplossen door een fysieke winkel te openen. Maar blijkbaar is dat toch wat minder interessant...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:23
evilution schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

Een winkel kan dat probleem makkelijk oplossen door een fysieke winkel te openen. Maar blijkbaar is dat toch wat minder interessant...
Ik verwacht zelf eigenlijk dat er langzaam aan soort winkels komen die retouren opkopen en dat je dat vervolgens onder gereduceerde prijzen weer kunt kopen in de winkel zelf. Waarschijnlijk zonder garantie. Ik denk dat hier ook best een redelijke markt voor is (de gereduceerde prijs kan behoorlijk helpen). Maar een deel van die spullen die retour gestuurd worden zijn ook echt "troep". Maar dat zijn vaak ook spullen waarvan velen ook denken van waarom wordt dit gemaakt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
[...]

Soms is nieuw zelfs goedkoper. Bv. Een TV van €1000 via 2e kans voor €900, maar daarbij is dan de cashback actie á €150-200 niet meer van toepassing. Tsja…

Of wanneer het product in de aanbieding is dan komt dat ook vaak voor.

Lastige is.. indien ze (te)veel korting zouden geven, hoe voorkom je dan dat mensen iets bestellen om te retourneren en via 2e kans opnieuw aan te schaffen (evt. Via een ander account/adres)?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 22:25
DCV191283 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:35:
[...]

Ik snap dat er heel veel retour komt en dat je vooral niet al te snel moet willen zijn. Maar de kans als nihil af doe is denk ik te makkelijk, ondanks de enorme aantallen retouren is bij veel producten het aantal tweede kans producten niet zo heel groot. Als je duizenden producten op voorraad hebt betreffen de vele retouren ook duizenden producten en is het dus waarschijnlijk al weer bijzonder als er twee exact gelijke types op dezelfde dag retour komen.
Het zal je verbazen hoeveel t zelfde terug komt. Ik bedoelde dat er elke dag 2 dezelfde types terug komen en dat afhankelijk van de drukte (een golf in retouren ja/nee) en de doorlooptijd (kan zo 3 tot 4 weken duren) er inmiddels al 60 tot 80 van diezelfde artikelen terug zijn gekomen (en ook alweer een hoop weg). Jij moet net de bestelling plaatsen wanneer jouw retour verwerkt is en in de stelling ligt, en de medewerker moet ook net jouw retour pakken terwijl er zo nog een aantal kunnen liggen. Bol heeft er b.v. een heel apart warehouse voor opgetuigd, wat al een beetje aangeeft hoeveel retouren en komen..
Het is mogelijk maar nogmaals: die kans is vrij klein dus daarvoor hoef je geen bestelling te plaatsen (tenzij je specifiek een kras oid maakt op plaats X en continue monitort of dat artikel op de site komt met erbij: kras op plaats X).. je bent beter af door je die moeite te besparen en direct een 2e kans te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@ID-College maar niet elk product heeft een 2de kans op voorraad. En als jij toch pas volgende maand product x wil hebben kan het prima. Kijk hoeveel mensen dingen direct uit China halen omdat het goedkoper is en je ook soms 1 maand of langer moet wachten.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 17-10-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Inderdaad, van zat producten is vaak geen Tweedekansje aanwezig bij Coolblue. Als je dan zorgt dat je weet wat je moet doen om hem als Tweedekansje terug te krijgen, dan zou het best mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een deel van het probleem is ook de opdringerige verkopers en het gebrek aan assortiment bij veel winkels.

Als ik de MediaMarkt in loop om een koptelefoon te kopen, word ik meteen aangeklampt door een verkoper die me een JBL (heel veel meer verkopen ze niet) van 160 euro wil verkopen. Behalve dat dat verschrikkelijk irritant is, kan ik ook niks met hun assortiment. Ik wil kunnen vergelijken. Dat kan niet bij de MM. Daarom koop ik 4-5 koptelefoons in 1x en stuur 4 retour. Dan hoef ik niet heel het land af (letterlijk), terwijl ik dan alsnog de helft mis.

Zelfde met kleding. Ik zoek nog armwarmers om in de winter warm te blijven tijdens het fietsen. Dan ga ik naar Decathlon, kijk ik wat ze hebben. Dan hebben ze vervolgens maar 1 maat in de winkel. Een duidelijke maattabel ontbreekt, dus dan wil ik toch wel even 2, misschien zelfs 3 maten proberen. Zelfs als ik in de winkel wil kopen kan dat dus niet. Ik moet altijd online bestellen. Goed ik wil ook even bij futurumshop kijken. Is dan wel 120km enkele reis, maar dan maak ik er een mooi tochtje van of ga ik direct langs een vriend in Apeldoorn. Oh, wacht. De futurumclubs zijn nog steeds vanwege corona dicht. Niet direct een assortimentprobleem, maar wel een probleem dat ze alleen in Utrecht en Apeldoorn zitten en online bestellen momenteel als enige optie hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08

Grvy

Bot

hoi1234 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:17:
Daarom koop ik 4-5 koptelefoons in 1x en stuur 4 retour. Dan hoef ik niet heel het land af (letterlijk), terwijl ik dan alsnog de helft mis.
Mag ik je introduceren tot een geweldig nieuw concept genaamd "Reviews" ? ;)
Denk dat dat een stuk beter is dan dit gedrag.. ;(

(jaja, maar ik ben zo speciaal, ik zoek iets speciaals, geen enkele reviewer kijkt daarna blabla ;w )

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@hoi1234 Decathlon heeft dacht in Franse maten bij kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaulGoodman
Zijn er hier eigenlijk mensen die bij Bol of Coolblue werken of gewerkt hebben? Ik ben wel benieuwd hoe het daar gaat met het vernietigen van spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Thalaron schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Soms is nieuw zelfs goedkoper. Bv. Een TV van €1000 via 2e kans voor €900, maar daarbij is dan de cashback actie á €150-200 niet meer van toepassing. Tsja…

Of wanneer het product in de aanbieding is dan komt dat ook vaak voor.

Lastige is.. indien ze (te)veel korting zouden geven, hoe voorkom je dan dat mensen iets bestellen om te retourneren en via 2e kans opnieuw aan te schaffen (evt. Via een ander account/adres)?
Juist bij grotere aankopen vind ik ~10% kortingen niet de moeite waard ivm verloren garantie e.d. Voor kleine dingen doe ik het nog weleens. Maar als er echt zoveel spul doorgedraaid moet worden, dan lijkt me die prijs omlaag gooien toch echt de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
Grvy schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Mag ik je introduceren tot een geweldig nieuw concept genaamd "Reviews" ? ;)
Denk dat dat een stuk beter is dan dit gedrag.. ;(

(jaja, maar ik ben zo speciaal, ik zoek iets speciaals, geen enkele reviewer kijkt daarna blabla ;w )
Beetje leuke audio winkel kan je gewoon koptelefoons testen met zelf gekozen muziek.

En JBL en speciaal :') dat merk is zo hard afgeleden sinds Samsung overname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Een deel van het probleem is ook de opdringerige verkopers en het gebrek aan assortiment bij veel winkels.

Als ik de MediaMarkt in loop om een koptelefoon te kopen, word ik meteen aangeklampt door een verkoper die me een JBL (heel veel meer verkopen ze niet) van 160 euro wil verkopen. Behalve dat dat verschrikkelijk irritant is, kan ik ook niks met hun assortiment. Ik wil kunnen vergelijken. Dat kan niet bij de MM. Daarom koop ik 4-5 koptelefoons in 1x en stuur 4 retour. Dan hoef ik niet heel het land af (letterlijk), terwijl ik dan alsnog de helft mis.

Zelfde met kleding. Ik zoek nog armwarmers om in de winter warm te blijven tijdens het fietsen. Dan ga ik naar Decathlon, kijk ik wat ze hebben. Dan hebben ze vervolgens maar 1 maat in de winkel. Een duidelijke maattabel ontbreekt, dus dan wil ik toch wel even 2, misschien zelfs 3 maten proberen. Zelfs als ik in de winkel wil kopen kan dat dus niet. Ik moet altijd online bestellen. Goed ik wil ook even bij futurumshop kijken. Is dan wel 120km enkele reis, maar dan maak ik er een mooi tochtje van of ga ik direct langs een vriend in Apeldoorn. Oh, wacht. De futurumclubs zijn nog steeds vanwege corona dicht. Niet direct een assortimentprobleem, maar wel een probleem dat ze alleen in Utrecht en Apeldoorn zitten en online bestellen momenteel als enige optie hebben.
Als het dan toch over fietskleding gaat. Mantel geeft vaak aan of iets groot of klein valt en vaak eigen foto's en dan de lengte en gewicht van het model er bij + de maat die op de foto staat.

Heeft mij vaak zat geholpen, alleen jammer dat Castelli af en toe afwijkt van hun eigen norm :+
(Lees: ik heb alles maat L aangezien het klein valtal jaren. Aero shirts pas ik in die maat niet eens :+ en af en toe zit er een shirt tussen die dan ipv. strak opeens losjes valt :?)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:18

DDX

Bij kleding gok ik soms wel eens of een maat ok is, maar vaak bestel ik toch liever 2 maten zodat ik verschil kan ervaren.
Leuk reviews of info valt groot/klein maar dat is ook weer vergeleken met andere merken en zegt niet alles.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk gaat de goedkoopste optie het altijd winnen, ongeacht of dat de meest milieubewuste keuze is of niet. Het drukt immers de omzet van de bedrijven, dus die willen zo goedkoop mogelijk dergelijke verzoeken afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch gewoon zeggen 'nee, ik hoef geen hulp, ik kijk zelf even rond'? Bij alle MM's dat ik geweest ben heb ik hier nog nooit last van gehad. Wel zo'n energieleverancier, maar dan zeg ik gewoon dat ik geen interesse heb.
Ik kan mij voorstellen voor armwarmers dat er een boel elastiek gebruikt wordt, dan heb je gewoon flexibele maten. Of koop jij ook enkel maat 43 sokken (terwijl die maten vaak 42-46 zijn)? :) Zo kan je natuurlijk ook jouw eigen arm opmeten voordat je gaat winkelen, zodat je in elk geval iets weet... Ik vind dit echt vooral excuses om niet het huis uit te hoeven, sorry dat ik het zeg. En 120km te gaan reizen om naar een winkel te kunnen, is natuurlijk het andere uiterste.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
CH4OS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:13:
[...]
Je kan toch gewoon zeggen 'nee, ik hoef geen hulp, ik kijk zelf even rond'? Bij alle MM's dat ik geweest ben heb ik hier nog nooit last van gehad. Wel zo'n energieleverancier, maar dan zeg ik gewoon dat ik geen interesse heb.
[...]
Ik kan mij voorstellen voor armwarmers dat er een boel elastiek gebruikt wordt, dan heb je gewoon flexibele maten. Of koop jij ook enkel maat 43 sokken (terwijl die maten vaak 42-46 zijn)? :) Zo kan je natuurlijk ook jouw eigen arm opmeten voordat je gaat winkelen, zodat je in elk geval iets weet... Ik vind dit echt vooral excuses om niet het huis uit te hoeven, sorry dat ik het zeg. En 120km te gaan reizen om naar een winkel te kunnen, is natuurlijk het andere uiterste.
Dan weet je je armomtrek en dan? Dan weet je niet of daar een S, M of L of misschien zelfs XL bij hoort.

Als ze nou een fatsoenlijke maattabel zouden hebben en normale voorraad in de winkel ben ik klaar. En ik zou toch naar de winkel gaan. Het is 20 minuutjes fietsen en dan bespaar ik 3,50 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 23:27

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06:
Opties zoals? Doe een suggestie. In de westerse wereld is arbeid gewoon erg duur tov machinaal geproduceerd.
Duurzame fabricageprocessen in plaats van iets voor een paar tientjes in China laten maken?

Maar dan moeten we gaan accepteren dat die nieuwe flatscreen geen 500 euro meer kost maar je bij 2000 euro mag beginnen. Maar ook dat je niet elke 3 jaar een nieuwe hoeft te kopen.

Uiteindelijk is het wel onze eigen portemonnee die de wegwerpmaatschappij financiert.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hoi1234 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Dan weet je je armomtrek en dan? Dan weet je niet of daar een S, M of L of misschien zelfs XL bij hoort.
En de lengte. Ter plaatse zal men heus je verder kunnen helpen. Meer als wanneer je zegt 'Geen idee, ik heb het niet opgemeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
timberleek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

teruggestuurd en weer verkocht?

Dat valt anders soms vies tegen.
Kijk naar Zalando waar containers met teruggestuurde kleding gewoon weg ging (in de vuilnisbak of een opkoper), simpelweg omdat controleren en herverpakken niet uit kan.
En dan hebben we het nog niet over alle beschadigde verpakkingen en zelfs producten omdat mensen een verpakking schijnbaar openmaken met een kettingzaag.
Als dan zo'n bedrijf/fabrikant eens zou beginnen met goede herbruikbare verpakkingen ?
Wij bestellen 95% van onze kleding/meuk op deze manier.
Maar een kleine hoeveelheid is 'netjes' te openen, en/of hersluitbaar.

Na al die jaren is het de fabrikant nog steeds niet duidelijk dat ze niet een verpakking moeten maken die 'diefstalproof' is voor in een winkel, als deze voor verzendingen bedoeld is.

Schoenen zijn wdb nog het handigste, gewoon de doos, en daarin de schoenen.
Maar tshirts, truien en broeken komen allemaal in een gesealde plastic zak, van een plasticsoort die nog dunner is dan huishoudfolie op rol.
Doe dat in een papieren zak ( hallo, schilpadneusjes zonder plastic ) en vouw deze dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
FreshMaker schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:56:
[...]
Als dan zo'n bedrijf/fabrikant eens zou beginnen met goede herbruikbare verpakkingen ?

Na al die jaren is het de fabrikant nog steeds niet duidelijk dat ze niet een verpakking moeten maken die 'diefstalproof' is voor in een winkel, als deze voor verzendingen bedoeld is.

Maar tshirts, truien en broeken komen allemaal in een gesealde plastic zak, van een plasticsoort die nog dunner is dan huishoudfolie op rol.
Doe dat in een papieren zak ( hallo, schilpadneusjes zonder plastic ) en vouw deze dicht.
Oh absoluut met je eens. Al heb je dan eventueel nog steeds de controlestap. Er zijn helaas een hoop mensen die spullen gewoon in elkaar gepropt, incompleet, beschadigd of vies terugsturen. Dus ook als de verpakking hersluitbaar is, kan ik me voorstellen dat ze hem weer uitpakken om te controleren.

Ik denk trouwens dat winkels het zelf verpakken. Schoenen misschien niet, maar kan me voorstellen dat spijkerbroeken gewoon onverpakt in bulk in kratten/dozen komen. De keer dat ik online broeken bestelde zaten ze inderdaad in een plastic zak. Die was bedoeld om open te scheuren (zat een scheurrand en 2e plakstrip voor retouren). Maar daarvan denk ik dat hij pas verpakt wordt bij verzenden. Als het terugkomt gaat de zak er weer af en de boel weer in het schap voor de volgende ronde.

Dat zou natuurlijk niet met plastic hoeven,

Zo lang alles op zijn goedkoopst moet (wiens schuld dat ook is), zal dit een probleem blijven. Arbeid is duur, materiaal is goedkoop. it's a numbers game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Stoney3K schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Maar ook dat je niet elke 3 jaar een nieuwe hoeft te kopen.
Smartphones/Laptops/tv's kunnen prima tweede leven gebruiken(voor anderen doeleinden waarvoor oorspronkelijk bedoel was) mits je normaal mee omgaat.

Maar ken genoeg mensen die tv kopen hele dag aan laten staan zijn kinderen lekker rustig in felle zonlicht en gaan klagen dat ie zo snel stuk gaat, of een Samsung 5.1 setje moet uiteraard bas tering hard met kraak geluid als volgt want meer bas is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
timberleek schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Dat zou natuurlijk niet met plastic hoeven,
Het hele plastic verhaal is een enorme 'woke-noodgreep' en vooral uit 'cancel-angst, dan milieu verbeteringen

Ik zal niet bestrijden dat het noodzakelijk is, want dat is het wel degelijk.
Maar zoals het nu gaat lijkt het allemaal dubbelop.
Men blijft plastic gebruiken, waar papier voldoende zou zijn, en vervangt het plastic ( drinkpakken en rietjes ) waar het minder nut gaat hebben.

( pakjes chocomel, het rietje is van papier - maar de verpakking van datzelfde rietje is nog steeds plastic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
FreshMaker schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Ik vind het wel zo plezierig dat ik mijn zendingen niet op voorhand hoef te wantrouwen omdat dat verpakking netjes vanuit de fabriek dicht geseald is.

(Enne, zeker wat betreft kleding, vergis je niet in de marges. Inkoop is niet zo duur, dus retouren afschrijven is zo gek niet. En met korting weer te koop zetten beconcurreert je eigen primaire markt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Genoeg retouren die gewoon weer naar de klant gaan hoor.
Desnoods naar de filialen, waar ook gepast wordt.

tijdje geleden nog zo'n uitzending geweest, een ploeg parttimers die een retour-shirt ophielden, om en om bekeken, en in een sealbag propte.
Voila ... nieuw ... en doorrrrrr
Pagina: 1