This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je kunt er bij Amazon altijd voor kiezen om het zelf op te sturen, krijg je een adres wat je op de retourzending kan schrijven. Het klopt dus niet dat je niets kunt retoureneren, je moet het dan alleen wel zelf betalen.Cobb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:12:
[..] Wij hebben geen printer [...] en dan kun je dus niets retourneren...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
In de zeldzame gevallen dat ik iets terug heb moeten sturen (defect of verkeerd product ontvangen) kreeg ik de verzendkosten vergoed van Amazon. Was wel een retourtje naar de UK. Er was wel een limiet aan de retourkosten die ik terugkreeg, maar van de 18 euro heb ik bijna het hele bedrag teruggekregen (15 pond of iets dergelijks). Wellicht dat het voor Nederlandse retouren ook zo is geregeld?2_05 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:23:
[...]
Je kunt er bij Amazon altijd voor kiezen om het zelf op te sturen, krijg je een adres wat je op de retourzending kan schrijven. Het klopt dus niet dat je niets kunt retoureneren, je moet het dan alleen wel zelf betalen.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Was dat niet in de periode dat ze tijdelijk gestopt waren met het verstrekken van retourlabels met gratis verzenden? Ik kan me herinneren dat ik dan ook de gemaakte kosten terugkreeg, maar die periode duurde gelukkig niet zo heel erg lang (hoewel zo'n 8 maanden misschien wel lang kan lijken).Twazerty schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:47:
[...]
In de zeldzame gevallen dat ik iets terug heb moeten sturen (defect of verkeerd product ontvangen) kreeg ik de verzendkosten vergoed van Amazon. Was wel een retourtje naar de UK. Er was wel een limiet aan de retourkosten die ik terugkreeg, maar van de 18 euro heb ik bijna het hele bedrag teruggekregen (15 pond of iets dergelijks). Wellicht dat het voor Nederlandse retouren ook zo is geregeld?
Edit:
- WhySoSerious? in "Amazon Prime in Nederland"
- hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"
Mijn retouren van aangekochte Prime UK artikelen gingen via dezelfde weg retour dan die van Prime Duitsland, dat was voor die paar artikelen die ik terugstuurde ook via het gratis DHL label (meen ik me te herinneren). Zal in een andere periode zijn geweest verwacht ik.
Edit2: ja dus
- hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 28-04-2021 20:01 ]
Testing, one, two ...
Volgens mij kun je tegenwoordig ook via DHL je label laten printen, dus wat let ze zou je denkenrobcoenen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:39:
[...]
Wat weer onnodig papier oplevert, zeker in de hoeveelheden die Amazon verscheept.
Wel zou ik een dergelijk systeem zoals Bol.com heeft toejuichen. Een PostNL verzendcode krijgen per mail, deze te laten scannen vanaf je telefoon bij het PostNL-punt en dat ze daar vervolgens een compact label printen er op plakken.
Overigens vind ik retouren via Amazon juist wel lekker, doen niet vaak moeilijk en redelijk snelle terugbetaling. Printen is jammer inderdaad, maar ik regel dat wel ergens. Alleen dat stomme blaadje dat erbij moet vergeet ik nogal eens
Verwijderd
Welk blaadje?Dagion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:39:
[...]
Volgens mij kun je tegenwoordig ook via DHL je label laten printen, dus wat let ze zou je denken
Overigens vind ik retouren via Amazon juist wel lekker, doen niet vaak moeilijk en redelijk snelle terugbetaling. Printen is jammer inderdaad, maar ik regel dat wel ergens. Alleen dat stomme blaadje dat erbij moet vergeet ik nogal eens
Overigens heeft zo een beetje elke wijk in Nederland een wijkcentrum, waar je 10 ct per print betaald (tenminste, hier wel). Zelf inloggen en uitprinten en na afloop betalen. Deed ik vorig jaar in de zomervakantie ook omdat ik niet op mijn werk terecht kon ivm sluiting. Scheelt me opgedroogde cartridges en printkoppen omdat ik niet vaak genoeg print.
En inderdaad heeft Amazon echt wel 1 van de snelste en minste gezeur met retourneren.
Ja, zit vast aan je retouretiket geloof ik. Afknippen en in de doos stoppen. Maar printte hier best vaak als 2e pagina, dus weinig knippen dan. Regelmatig gehad dat ik die nog tegenkwam als ik terugkwam van het pakketpunt. Of door 8 rollen tape heensnijden en erbij frunniken..
Is het mogelijk om meerdere gebruikers uit je huishouden gebruik te laten maken van Prime?
Ik zag wel voorbij komen dat je voor Prime Video meerdere gebruikers aan kan maken maar ik doel meer op dat als ik Prime heb nog één iemand anders met zijn Amazon account ook van de voordelen gebruik kan maken, of moet diegene dan zelf Prime nemen.
Over wat heb je het dan? Gratis Prime-verzending? Daar kan je iemand anders z'n account niet van voorzien met jouw account, nee.Knolpower! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:31:
Ik heb nog geen Amazon Prime maar ben het wel van plan alleen had ik nog een vraag.
Is het mogelijk om meerdere gebruikers uit je huishouden gebruik te laten maken van Prime?
Ik zag wel voorbij komen dat je voor Prime Video meerdere gebruikers aan kan maken maar ik doel meer op dat als ik Prime heb nog één iemand anders met zijn Amazon account ook van de voordelen gebruik kan maken, of moet diegene dan zelf Prime nemen.
The devil is in the details.
Ja dat bedoelde ik inderdaad,Hahn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Over wat heb je het dan? Gratis Prime-verzending? Daar kan je iemand anders z'n account niet van voorzien met jouw account, nee.
Ah duidelijk, bedankt!
En via Prime Video kan ik wel een ander account toevoegen, of moet diegene inloggen met mijn credentials?
[ Voor 15% gewijzigd door Knolpower! op 06-05-2021 14:13 ]
Je kan sowieso geen andere accounts toevoegen. Op Prime Video kan je verschillende profielen aanmaken (bijvoorbeeld eentje voor jou en eentje voor je vriendin, moeder, zus, whatever), maar dit zit allemaal op hetzelfde account. Waarvoor je met dezelfde credentials moet inloggen, ja.Knolpower! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:12:
[...]
Ja dat bedoelde ik inderdaad,
Ah duidelijk, bedankt!
En via Prime Video kan ik wel een ander account toevoegen, of moet diegene inloggen met mijn credentials?
Net zoals bij Netflix is dit dan ook bedoeld voor mensen binnen hetzelfde huishouden, en niet voor jou om je account te delen met je tante 200km verderop
[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 06-05-2021 14:16 ]
Snap ik, bedankt !Hahn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Je kan sowieso geen andere accounts toevoegen. Op Prime Video kan je verschillende profielen aanmaken (bijvoorbeeld eentje voor jou en eentje voor je vriendin, moeder, zus, whatever), maar dit zit allemaal op hetzelfde account. Waarvoor je met dezelfde credentials moet inloggen, ja.
Net zoals bij Netflix is dit dan ook bedoeld voor mensen binnen hetzelfde huishouden, en niet voor jou om je account te delen met je tante 200km verderop
Ik zoek wat voor in de tuin om lekker te kunnen lezen. Ik bestel een warehouse deal

Ik krijg na bijna 3 weken wachten een kapotte doos, kapot zwart plastic eromheen met wat amazon tape en als inhoud een beetje kapotte

Kussentje ontbreekt, barst in leuning, de grote doos is compleet aan flarden, ik zit in thuisisolatie.
Eh amazon, hoe moet ik dit gaan terugsturen..?
Antwoord: ik mag 'm gratis houden van amazon
Het is een wat rare stoel; je ligt echt achterover, de hoek in dat plaatje klopt niet. Lezen in die stoel zal niet gaan ben ik bang. Ik dacht dat het een schommelstoel was maar dat dus niet. En hij neemt een hoop ruimte in in de tuin. Kweenie wat ik er van vind... Ik zou er zeker geen 99 euro voor betalen, maar ook gratis is het een twijfelgeval
Het valt mij de laatste tijd op dat Amazon een beetje een rommeltje aan het maken is van hun services. Ik heb honderden bestellingen gedaan naar tevredenheid maar de afgelopen 2 / 3 maanden gaan er diverse dingen mis:
1. Als voorbeeld, ik heb Dove deodorant besteld op 26 april, in de levertijd staat een Prime logo en een levering van 30 april. We zijn inmiddels op 10 mei en er staat nog altijd de melding: "We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte bezorgdatum hebben."
2. Ik was laatst aan het zoeken naar sleutelhangers voor de Apple AirTag. Wanneer ik het vinkje Prime aanvinkte schakelde de website random over naar sportartikelen.
3. Producten die reeds bezorgd zijn blijven staan op: " Nu verwacht xx mei - xx mei. Het spijt ons dat uw pakket laat is."
4. Ik kreeg laatst de optie bij een derde partij om tegen een meerprijs het product sneller te ontvangen. Ik heb voor de standaard optie gekozen en hierbij zou het pakket pas over een maand komen. 2 dagen later lag het in huis.
5. Sommige producten lijken wel eeuwig op " Tijdelijk niet op voorraad. " te blijven staan. Je plaatst een bestelling en 2 maanden later is het product nog altijd niet verzonden (fair, bij het bestellen weet je dat het niet snel aan zal komen).
6. Soms pas je een productfilter toe en worden logischerwijs de zoekresultaten verkleind. Haal je vervolgens de filter weg dan komen niet alle resultaten terug die je wel krijgt bij een standaard zoekopdracht.
7. Ik krijg nog altijd, al maanden lang, mails dat mijn pakketten door DHL te laat geleverd gaan worden maar dit is nog nooit het geval geweest.
8. Ik heb al meermaals gehad dat bij een product bijv (5 x 500ml) staat en er vervolgens 1 fles geleverd wordt. Bij diverse producten dus. Of dat je een combinatie shampoo + douchegel besteld, de producttitel en afbeelding tonen de juiste producten maar vervolgens komt enkel de shampoo.
9. Ik plaats wel eens een bestelling waarbij er geen "Prime" verzending mogelijk is. Als voorbeeld bestel ik product A in de ochtend en is alleen standaard verzending mogelijk. In de avond is het vervolgens wel mogelijk om het product te bestellen met de "Prime" verzending. Gevolg, je eerder bestelde pakket (met een Prime abonnement) komt later aan dan als je een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wijzigen is niet mogelijk zonder de bestelling te annuleren, ook niet via de klantenservice.
Dit zijn enkel wat zaken die mij nu zo snel invallen.
[ Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 11:46 ]
Nummer 1 heb ik hier ook last van.robcoenen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:44:
(betreft Amazon.de)
Het valt mij de laatste tijd op dat Amazon een beetje een rommeltje aan het maken is van hun services. Ik heb honderden bestellingen gedaan naar tevredenheid maar de afgelopen 2 / 3 maanden gaan er diverse dingen mis:
1. Als voorbeeld, ik heb Dove deodorant besteld op 26 april, in de levertijd staat een Prime logo en een levering van 30 april. We zijn inmiddels op 10 mei en er staat nog altijd de melding: "We sturen je een e-mail wanneer we een geschatte bezorgdatum hebben."
2. Ik was laatst aan het zoeken naar sleutelhangers voor de Apple AirTag. Wanneer ik het vinkje Prime aanvinkte schakelde de website random over naar sportartikelen.
3. Producten die reeds bezorgd zijn blijven staan op: " Nu verwacht xx mei - xx mei. Het spijt ons dat uw pakket laat is."
4. Ik kreeg laatst de optie bij een derde partij om tegen een meerprijs het product sneller te ontvangen. Ik heb voor de standaard optie gekozen en hierbij zou het pakket pas over een maand komen. 2 dagen later lag het in huis.
5. Sommige producten lijken wel eeuwig op " Tijdelijk niet op voorraad. " te blijven staan. Je plaatst een bestelling en 2 maanden later is het product nog altijd niet verzonden (fair, bij het bestellen weet je dat het niet snel aan zal komen).
6. Soms pas je een productfilter toe en worden logischerwijs de zoekresultaten verkleind. Haal je vervolgens de filter weg dan komen niet alle resultaten terug die je wel krijgt bij een standaard zoekopdracht.
7. Ik krijg nog altijd, al maanden lang, mails dat mijn pakketten door DHL te laat geleverd gaan worden maar dit is nog nooit het geval geweest.
8. Ik heb al meermaals gehad dat bij een product bijv (5 x 500ml) staat en er vervolgens 1 fles geleverd wordt. Bij diverse producten dus. Of dat je een combinatie shampoo + douchegel besteld, de producttitel en afbeelding tonen de juiste producten maar vervolgens komt enkel de shampoo.
9. Ik plaats wel eens een bestelling waarbij er geen "Prime" verzending mogelijk is. Als voorbeeld bestel ik product A in de ochtend en is alleen standaard verzending mogelijk. In de avond is het vervolgens wel mogelijk om het product te bestellen met de "Prime" verzending. Gevolg, je eerder bestelde pakket (met een Prime abonnement) komt later aan dan als je een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wijzigen is niet mogelijk zonder de bestelling te annuleren, ook niet via de klantenservice.
Dit zijn enkel wat zaken die mij nu zo snel invallen.
Inmiddels al 3 of 4x de bestellingen geannuleerd & opnieuw besteld via een andere link.
Bij bestellen lijkt het binnen een week te worden bezorgd, maar de bestellingen zijn allemaal nog niet binnen gekomen.
Ik vraag me af of dit is om mensen in NL over te halen toch over te stappen van DE naar NL.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik blijf, zo lang het kan, bij Amazon.deJan_V schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Ik vraag me af of dit is om mensen in NL over te halen toch over te stappen van DE naar NL.
De Dove deodorant uit mijn voorbeeld (B082VMYH3L) is bijvoorbeeld niet verkrijgbaar op Amazon.nl
Zo heb ik wel vaker dat producten niet te vinden zijn op Amazon.nl
Nu komt het de laatste tijd wel vaker voor dat sommige producten op .nl weer wel verkrijgbaar zijn die op .de niet te vinden zijn.
Volgens mij heb ik de vraag al vaker gesteld maar imho nog nooit een bevredigend antwoord op gelezen...Jan_V schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Maar waarom zou ik per se over moeten stappen?
De spullen komen toch allemaal uit warehouses die NIET in Nederland staan.
En ik ben klant van Amazon [whatever landcode].
Hooguit dat de interface (amazon.nl) in slecht vertaald Nederlands aan me geserveerd wordt. Dan blijf ik liever bij amazonpunktde. En, nog steeds een groter assortiment, en, bij mij in ieder geval, nog steeds een prima productkeuze en (redelijk) tevreden klant sinds ruim 8 jaar.
Kun je toch net zo goed klant van amazondot[ergens in de EU] blijven?
Dus wat schiet ik en/of Amazon zelf, hier nou mee op?
Iemand enig idee wat nou de achterliggende beweegreden van Amazon is?
Zo had ik laatst een horlogebandje besteld. Dat weliswaar via AE ietsje goedkoper was (slechts een miniem verschil, voor de rest zelfde merk/type) en dat kreeg ik, als Prime Kunde, gratis geleverd. En het werd notabene uit een Spaans warehouse van Amazon verstuurd en door UPS binnen 3 dagen afgeleverd.
En dat allemaal voor negen euro!

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 10-05-2021 15:05 ]
Dat bepaal jij niet, dat bepaald Amazon :-). En de standaard is gewoon dat je Prime afneemt in je land van vestiging en dat alleen daar dus ook de privilleges gelden.ehtweak schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:59:
[...]
En ik ben klant van Amazon [whatever landcode].
Dat historisch gezien NL vanuit DE bediend werd is niet meer dan dat, historie..... het gaat een keer over zijn dat we nog een DE prime account hebben. Grote kans dat hun verzend/afhandelingskosten geoptimaliseerd kunnen worden op basis van die eerder gekozen standaarden, en dan hebben ze waarschijnlijk nog steeds de optie om zelf te bepalen vanuit welke warehouses ze uiteindelijk leveren.
Plus dat die baasjes in NL natuurlijk ook gewoon willen dat ze zoveel mogelijk Prime leden hebben.....
[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 10-05-2021 15:08 ]
Maar uit zakelijk oogpunt kijkt meneer Bezos toch naar het totaalplaatje?
Dus zoveel mogelijk Prime klantjes in z'n totaliteit?
Dat ze überhaupt dat onderscheid tussen die landen, zeker binnen een regio als de EU, maken. Dat lijkt me administratief gezien alleen maar extra 'gedoe' en klantenergernis veroorzaken.
Ze (= Amazon) zouden juist kunnen scoren, als ze dat onderscheid niet maakten...
Maar ja, wie ben ik?
Ja, en daarom is zoveel mogelijk standaardisatie ook het beleid. Dus als er een nieuw land wordt geopend dan gaan de standaarden op termijn ook gewoon gelden.ehtweak schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:14:
@Yowzawood Allemaal leuk & aardig.
Maar uit zakelijk oogpunt kijkt meneer Bezos toch naar het totaalplaatje?
En zolang er nog (grote) verschillen zijn tussen rechten/tarieven/regelgeving/enz. van landen is het niet meer dan logisch om dat onderscheid ook te maken. Zelfs de Prime tarieven voor klanten zijn tenslotte niet identiek.
En er is feitelijk al maar 1 partij waar je zaken mee doet, en die zit in LU. Verder is het meer een locale marketing en support organisatie.
[ Voor 34% gewijzigd door Yowzawood op 10-05-2021 15:23 ]
Kan er ook mee te maken hebben dat Unilever dit niet wilt (parallelimport van Duitse producten) en Amazon dit zo heeft afgesproken met Unilever/Dove.robcoenen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:03:
[...]
Ik blijf, zo lang het kan, bij Amazon.de
De Dove deodorant uit mijn voorbeeld (B082VMYH3L) is bijvoorbeeld niet verkrijgbaar op Amazon.nl
Zo heb ik wel vaker dat producten niet te vinden zijn op Amazon.nl
Nu komt het de laatste tijd wel vaker voor dat sommige producten op .nl weer wel verkrijgbaar zijn die op .de niet te vinden zijn.
Een zoekopdracht binnen Amazon.nl zegt dat dit niet het geval lijkt te zijn?-d- schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Kan er ook mee te maken hebben dat Unilever dit niet wilt (parallelimport van Duitse producten) en Amazon dit zo heeft afgesproken met Unilever/Dove.
Testing, one, two ...
hier zelfde probleem - al 3x geprobeerd het via klantenservice op te lossen; gaan het nu escaleren. Jouw oplossing schijnt hier niet te werkensoulieke schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:16:
Heeft er iemand problemen voor amazon.de prime te verlengen voor mensen uit Belgie? Zegt dat het niet kan incasseren. Als ik kredietkaart probeer dan krijg ik
[...]
Maar als ik dan terug ga naar de pagina
[...]
Bank is dicht voor weekend maar eventjes met paypal een betaling gemaakt met zelfde kredietkaart maar lijkt te werken.
UPDATE:
Ook wat ik raar vind is als ik prime wil bijwerken dan heb ik enkel de optie om te annuleren? Kan bijvoorbeeld niet naar maandelijks overschakelen.
UPDATE2: met amazon gepraat , prime en kredietkaart verwijdert om dan terug opnieuw proberen aan te melden en toe te voegen , blijkbaar is er deze keer wel een betaling van 5,99 gedetecteerd maar ik zie niets.
UPDATE3: Lijkt terug te werken met amazon.de prime voor een maand met verlenging voor een jaar vanaf mei , na alle betaalmethodes en prime informatie te verwijderen en terug toe te voegen.
Wel gisteren voor de jaarlijkse betaling prime Amazon.de ging het weer niet , Amazon kon niet direct iets melden. Bank ook niet eerst maar daarna hebben ze me gebeld dat het prime abonnement rechtstreeks naar een Amerikaanse rekening wou storten. Bij mijn kredietkaart is standaard betalingen voor mijn kredietkaart gelimiteerd tot Europa tenzij ik het aangeef. Dit kan ook de reden zijn waarom ik gewoon nog wel kan bestellen op Amazon.nl/de/fr met kredietkaart want dat blijft blijkbaar binnen Europa , maar de prime abonnement dienst voor Amazon.de blijkbaar niet meer?manzonderdas schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:51:
[...]
hier zelfde probleem - al 3x geprobeerd het via klantenservice op te lossen; gaan het nu escaleren. Jouw oplossing schijnt hier niet te werken
Ik heb nu voor mijn prime eens een sepa incasso geprobeerd voor Prime Amazon.de voor iemand uit Belgie , ben benieuwd of het gaat werken. Als dat niet lukt dan ga ik het proberen met kredietkaart openstellen voor Amerika.
Update1 : nu vraag ik me wel af hoe het dan toch is gelukt vorige maand voor die 5,99
Update 2: ik zie een transactie in verwerking voor de SEPA domiciliëring voor prime voor 49,00 en daarnaast mijn bestelling voor amazon.nl en amazon.de van dit weekend is gewoon aangerekend op mijn kredietkaart.
[ Voor 11% gewijzigd door soulieke op 11-05-2021 15:19 ]
Ik heb een artikel dat nu al aantal weken niet op voorraad is. Maar prijs is nog steeds stuk lager dan voorheen. Nu twijfel ik of ik het moet bestellen en wachten. Het heeft verder geen haast en gaat om minder dan €10,00.
Artikel wordt door Amazon verzonden en verkocht. Dus geen risico met terugbetaling mocht het niet komen. Maar hoe weet je wanneer weer iets beschikbaar is?
Je krijgt vanzelf bericht wanneer ze het versturen. Je kunt het gewoon bestellen, wanneer je met creditcard betaald dan houden ze het bedrag pas in wanneer ze het versturen volgens mij.Highfive95 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:28:
Hebben jullie ervaringen met artikelen die "Tijdelijk niet op voorraad zijn" en bestellen van deze artikelen?
Ik heb een artikel dat nu al aantal weken niet op voorraad is. Maar prijs is nog steeds stuk lager dan voorheen. Nu twijfel ik of ik het moet bestellen en wachten. Het heeft verder geen haast en gaat om minder dan €10,00.
Artikel wordt door Amazon verzonden en verkocht. Dus geen risico met terugbetaling mocht het niet komen. Maar hoe weet je wanneer weer iets beschikbaar is?
Heb ik een keer besteld, af en toe krijg je nog een mailtje dat ze je nog niet vergeten zijn.. en maanden later had ik het product binnen. Maar inderdaad, het had geen haast en was goedkoopHighfive95 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:28:
Hebben jullie ervaringen met artikelen die "Tijdelijk niet op voorraad zijn" en bestellen van deze artikelen?
Dan ga ik het gewoon bestellen en zie wel. Geen idee hoe lang het gaat duren, maar dat is niet erg.MeltedForest schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Heb ik een keer besteld, af en toe krijg je nog een mailtje dat ze je nog niet vergeten zijn.. en maanden later had ik het product binnen. Maar inderdaad, het had geen haast en was goedkoop
Er volgt wel direct een reservering op je CC voor dat bedrag en het besteedbaar bedrag wordt daarmee net zoveel minder als dat het direct wordt afgeschreven. Amazon.DE zet de reservering om in een afschrijving na een dag of 5 als ik dat juist onthouden heb, ook al is er nog niets verzonden.Nuevocasa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Je krijgt vanzelf bericht wanneer ze het versturen. Je kunt het gewoon bestellen, wanneer je met creditcard betaald dan houden ze het bedrag pas in wanneer ze het versturen volgens mij.
Testing, one, two ...
Ja, weleens maanden gewacht op een artikel voordat het verstuurd werd. Ook weleens iets gekocht wat eigenlijk té goedkoop was, dat werd na maanden wachten geannuleerd.Highfive95 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:28:
Het terugbetalen via .DE aangekochte Prime artikelen is blijkbaar toch ietsje minder vlot geworden. Was het eerst voldoende dat het pakket bij het centrale DHL magazijn was aangekomen (Oss in mijn geval), nu moet het echt werkelijk retour Amazon zijn. Ze geven nu aan dat dit tot 2 weken langer kan gaan duren met terugbetalen.Dagion schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:39:
[...]
Volgens mij kun je tegenwoordig ook via DHL je label laten printen, dus wat let ze zou je denken
Dit is eerder ook al eens zo geweest maar toen moest ik in de meeste gevallen nog gaan bellen om het bedrag teruggestort te krijgen, eens kijken of dit nu ook weer het geval moet zijn. Pakketjes volgen tot aan het Amazon magazijn kan niet middels de TT info, verder dan het DHL magazijn gaat dat niet.
Edit: vanmiddag weer 3 pakketten retour gegaan, eveneens Prime aangekocht en vanavond krijg ik één voor één, totaal 3x, het Amazon.de bericht dat de pakketten onderweg zijn en dat ze de terugbetaling opdracht al hebben gegeven.
Wie het weet mag het zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2021 21:32 ]
Testing, one, two ...
:strip_exif()/f/image/G8JduZw3y8wCgAFVE0uMFNzW.jpg?f=fotoalbum_large)
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
tot je kijkt waar je daadwerkelijk koopt. dan is en blijft hetYowzawood schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:08:
[...]
Dat bepaal jij niet, dat bepaald Amazon :-). En de standaard is gewoon dat je Prime afneemt in je land van vestiging en dat alleen daar dus ook de privilleges gelden.
Dat historisch gezien NL vanuit DE bediend werd is niet meer dan dat, historie..... het gaat een keer over zijn dat we nog een DE prime account hebben. Grote kans dat hun verzend/afhandelingskosten geoptimaliseerd kunnen worden op basis van die eerder gekozen standaarden, en dan hebben ze waarschijnlijk nog steeds de optie om zelf te bepalen vanuit welke warehouses ze uiteindelijk leveren.
Plus dat die baasjes in NL natuurlijk ook gewoon willen dat ze zoveel mogelijk Prime leden hebben.....
Amazon Europe Core S.à r.l
Amazon EU S.à r.l.
Amazon Media EU S.à r.l.
of
Amazon Services Europe S.à r.l.
of het nu .nl .fr .it of .de is.
/edit blijkbaar vond Tweakers het nodig bij bij laatste berichten mij halverwegen mei te plaatsen....
beetje oude koeien uit de sloot halen zo.
/edit 2 had dit topic drukker verwacht...
[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 03-06-2021 11:07 ]
Ik kan het niet bevestigen aangezien ik het abonnement al heb. Ik zie echter 2 zaken op je afbeelding waarbij ik denk, dat gaat als Nederlander niet lukken.Oekol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:52:
Ik dacht hier in het verleden gelezen te hebben dat sinds amazon NL er is, je geen prime bij de Duitse variant aan kunt schaffen. Nu leek dit er op in de app van wel, kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
[Afbeelding]
1) ik zie het abonnement staan voor Duitsland/Oostenrijk
2) het Duitse Prime abonnement voor Nederland kost op dit moment nog steeds €49,- per jaar (het is minder compleet dan voor die andere landen).
Testing, one, two ...
Dit zijn de andere screenshot. Er staat omdat ik de app gebruik ze me niet kunnen omleiden.hardware-lover schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Ik kan het niet bevestigen aangezien ik het abonnement al heb. Ik zie echter 2 zaken op je afbeelding waarbij ik denk, dat gaat als Nederlander niet lukken.
1) ik zie het abonnement staan voor Duitsland/Oostenrijk
2) het Duitse Prime abonnement voor Nederland kost op dit moment nog steeds €49,- per jaar (het is minder compleet dan voor die andere landen).
Aangezien ze in de app NL en DE hebben en je dit handmatig kunt switchen heb ik hem op DE staan.
:strip_exif()/f/image/6B3uMQMjxo2zPfYK8uGBCsux.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IONMg9H67VYAciZDnesKM5Cu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 03-06-2021 13:29 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Testing, one, two ...
Je kan het afsluiten, maar je krijgt geen gratis verzending naar NL. Alleen DA(CH?).Oekol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:52:
Ik dacht hier in het verleden gelezen te hebben dat sinds amazon NL er is, je geen prime bij de Duitse variant aan kunt schaffen. Nu leek dit er op in de app van wel, kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
[Afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Oh wauw dan heeft het echt geen zin. Kan ook wel ff de 30 dagen trial proberen.fsfikke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:38:
[...]
Je kan het afsluiten, maar je krijgt geen gratis verzending naar NL. Alleen DA(CH?).
Twee tegelijk lukte hier niet, keuze is er welOekol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:52:
[Afbeelding]
Ik heb heel lang Duitse prime gehad, ook toen de Nederlandse gewoon al beschikbaar was.fsfikke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:38:
[...]
Je kan het afsluiten, maar je krijgt geen gratis verzending naar NL. Alleen DA(CH?).
Omgezet naar NL toen de meeste bestellingen in NL geplaatst werden
Ik heb nl prime, en kan gewoon duitse en frans bestellingen via prime. Voor noppes en heel soms betaal verzendkosten, maar dat is dan echt 2.99 ofzo.renedr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb heel lang Duitse prime gehad, ook toen de Nederlandse gewoon al beschikbaar was.
Omgezet naar NL toen de meeste bestellingen in NL geplaatst werden
Net gecontroleerd en ik kan met mijn NL Prime geen Duitse Prime aanbiedingen bestellen.jzoin2 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Ik heb nl prime, en kan gewoon duitse en frans bestellingen via prime. Voor noppes en heel soms betaal verzendkosten, maar dat is dan echt 2.99 ofzo.
Verzendkosten bij Amazon.de zijn overigens 3,49.
Weet iemand of het mogelijk is om dit te omzeilen en heeft dit nog verdere gevolgen? bijv een random duits adres in te vullen als factuur adres om aan te melden en daarna weer aanpassen naar mijn eigen nl adres?
Verhuizen naar Duitsland, maar dat is waarschijnlijk iets teveel gevraagd 😏max.jansen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:25:
Ik probeer nu een amazon.de prime account te nemen maar krijg een foutmelding dat mijn factuur adres niet in duitsland is.
Weet iemand of het mogelijk is om dit te omzeilen en heeft dit nog verdere gevolgen? bijv een random duits adres in te vullen als factuur adres om aan te melden en daarna weer aanpassen naar mijn eigen nl adres?
Testing, one, two ...
Ik heb namelijk een Prime bestelling gedaan die eigenlijk vandaag had moeten aankomen maar blijkbaar is het pakket nog niet eens bij DHL geleverd.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Hier in de regel 1 dag, soms 2. Misschien afhankelijk van waar je woont.D33F schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:30:
Is de bezorgtijd met gebruik van Prime in Nederlandse Amazon shop tegenwoordig beter dan de 2-4 dagen zoals ze vroeger waren?
Ik heb namelijk een Prime bestelling gedaan die eigenlijk vandaag had moeten aankomen maar blijkbaar is het pakket nog niet eens bij DHL geleverd.
Is er überhaupt al iets zichtbaar aan tracking gegevens bij je bestelling?D33F schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:30:
Is de bezorgtijd met gebruik van Prime in Nederlandse Amazon shop tegenwoordig beter dan de 2-4 dagen zoals ze vroeger waren?
Testing, one, two ...
Bij Amazon staat verzonden en een track and trace code voor DHL. Op DHL staat alleen dat het pakket is aangekondigd maar nog niet verwerkt / aangekomen is bij hen.hardware-lover schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:38:
[...]
Is er überhaupt al iets zichtbaar aan tracking gegevens bij je bestelling?
Lies are obvious to read because the truth is already written
Want die is een paar weken geleden weer verlengd met 1 jaar voor 49.99!
Maar 2,99/mnd is 35,88/jr !
Ik meen toch echt dat Prime NL, toen het eindelijk beschikbaar werd, juist duurder of minder compleet of iets was.. daarom negeerde ik de harde push van Amazon om mij NL Prime aan te smeren..
edit:
Ik lees hier dat met je Duitse Prime (voor NL) geen gratis verzenden naar NL hebt.. dat klopt niet. Bij mij worden de meeste dingen gratis geleverd. Alleen producten van 3e verkopers worden niet altijd gratis verzonden.
[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 21-06-2021 17:19 ]
Maar zou dat ook gelden voor Nederlandse klanten die nú nog de Duitse Prime afsluiten? Wellicht is gratis verzenden naar Nederland alleen nog beschikbaar voor klanten die de Duitse Prime al veel eerder hadden afgesloten.Jazco2nd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:17:
edit:
Ik lees hier dat met je Duitse Prime (voor NL) geen gratis verzenden naar NL hebt.. dat klopt niet. Bij mij worden de meeste dingen gratis geleverd. Alleen producten van 3e verkopers worden niet altijd gratis verzonden.
Schijnbaar wil dat kwartje steeds maar niet vallen.TexMex schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:34:
[...]
Maar zou dat ook gelden voor Nederlandse klanten die nú nog de Duitse Prime afsluiten? Wellicht is gratis verzenden naar Nederland alleen nog beschikbaar voor klanten die de Duitse Prime al veel eerder hadden afgesloten.
Je kunt als Nederlander (en woonachtig in Nederland), geen Prime meer afsluiten voor Amazon.DE, dus wat je oppert is N.V.T..
Testing, one, two ...
Volgens mij is het eerder afhankelijk vanuit welke warehouse het verstuurd wordt.Thomas schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:32:
[...]
Hier in de regel 1 dag, soms 2. Misschien afhankelijk van waar je woont.
Ik merk dat zaken die ergens vanuit het Ruhrgebied vertrekken, vaak de volgende avond al door DHL avondlevering (of door redjepakketje) worden afgeleverd.
(en ik woon in Flevoland)
Maar komt het uit Zuid-Duitsland, Frankrijk, of nog erger, Polen, dan duurt het wat langer.
En soms komt zelfs PostNL op zondag (!). Best wel bijzonder.
Zo had ik afgelopen weekend, net voor de Prime Days een warehouse artikel besteld, en dat werd vanavond geleverd.
Maar whatever; het maakt mij niet uit of het er nou 1 dag of een paar dagen over doet. Het wordt nog steeds, als Prime Kunde, gratis geleverd. En dat vind ik prima.
Terwijl wat ik vandaag besteld heb, al onderweg is, en volgens de planning donderdag zou moeten komen.
@TexMex Maar als jij weet hoe mensen (Nederlands met Nederlands afleveradres), die nog geen/niet meer Prime Kunde zijn, dan alsnog wel Prime Kunde van Amazon.de kunnen worden; deel dan die kennis!

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 21-06-2021 22:48 ]
Prime Video is veel minder compleet op NL daarom is het stukken goedkoper ...Jazco2nd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:17:
Wacht ff, Amazon NL Prime is dus WEL goedkoper dan mn Duitse .de Prime abo?
Want die is een paar weken geleden weer verlengd met 1 jaar voor 49.99!
Maar 2,99/mnd is 35,88/jr !
Ik meen toch echt dat Prime NL, toen het eindelijk beschikbaar werd, juist duurder of minder compleet of iets was.. daarom negeerde ik de harde push van Amazon om mij NL Prime aan te smeren..
edit:
Met dank aan CyberDonky van Pepper.ehtweak schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:30:
[...]
@TexMex Maar als jij weet hoe mensen (Nederlands met Nederlands afleveradres), die nog geen/niet meer Prime Kunde zijn, dan alsnog wel Prime Kunde van Amazon.de kunnen worden; deel dan die kennis!
Daar is een workaround voor. Vul een tijdelijk willekeurig Duits adres in, activeer vervolgens 30 dagen gratis Amazon prime en zet daarna terug naar een Nederlands adres. Dit werkt en kan je gebruik maken van Primedays op Amazon.de
[ Voor 39% gewijzigd door atillicious op 21-06-2021 23:13 ]
Fijn dat je er zo op kickt, maar daar was het niet voor bedoeltTexMex schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:00:
Heerlijk dat betweterige toontje van je. Maar dit is tweakers.net. En met een beetje tweaken, kun je Amazon Prime DE als Nederlander (woonachtig in Nederland) nog prima afsluiten.
Officieel kun je het niet meer afsluiten, Amazon geeft dat zelf duidelijk aan, ongeacht dat er mogelijk iets bestaat waarmee het te omzeilen valt.
Testing, one, two ...
Puur uit interesse hoor, maar hoe weet je dat?apis29 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:46:
[...]
Prime Video is veel minder compleet op NL daarom is het stukken goedkoper ...
@ehtweak Het komt inderdaad neer op wat @atillicious hierboven schrijft. Zelf heb ik het via de desktop-website gedaan met mijn al bestaande Amazon-account, waar nu zowel NL als DE prime op loopt. Maar waarschijnlijk is het verstandiger om het met een compleet nieuw account te regelen. Je zult dus wel een Duits adres moeten gebruiken, maar dat is naderhand weer aan te passen. De betaling kan via een creditcard maar ook via een SEPA-machtiging.
Het afleveradres mag gewoon Nederlands zijn, maar dan worden er in mijn geval wel verzendkosten (à € 3,49) in rekening gebracht (niet bij verzending naar DE of AT uiteraard). Het voordeel is dus dat je gebruik kunt maken van Duitse Prime Day-deals en van het Duitse Prime Video (en Amazon Music en Prime Reading). Nadeel is dat er wel verzendkosten naar Nederland zijn. Door de verzendkosten is het voor mij in ieder geval niet de moeite waard om het na Prime Day nog te behouden. En Duitse Prime Video heb ik ook al niet echt nodig. Het voordeel van gratis verzending naar NL is er waarschijnlijk alleen nog voor oudere DE Prime accounts.
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 22-06-2021 00:15 ]
Dat staat toch enigszins los van je account?apis29 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:46:
[...]
Prime Video is veel minder compleet op NL daarom is het stukken goedkoper ...
Met Prime nooit getest maar:
Als ik met een NL Netflix account in de VS sta is het aanbod heel anders, tov hetzelfde NL account in NL..
Ik had een poosje een US Netflix account maar kreeg dus niet meer te zien in NL, miste wel een paar NL titels (sommige waren er wel, anderen niet).
Er zal ongetwijfeld een overzichtssite zijn maar op pagina 1 van dit topic valt het al te lezen. Ook als je gewoon inlogt op amazon .de en hier kijkt https://www.amazon.de/gp/browse.html?node=3010075031 zie je verschillen in het aanbod.Rembock schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:36:
[...]
Puur uit interesse hoor, maar hoe weet je dat?
De eigen app van Prime Video werkt niet eens in Nederland op de 4k Firestick maar daar zit misschien ook wel wat in ja (al werkt het voor zover ik weet bij Prime anders dan bij Netflix).Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:32:
[...]
Dat staat toch enigszins los van je account?
Met Prime nooit getest maar:
Als ik met een NL Netflix account in de VS sta is het aanbod heel anders, tov hetzelfde NL account in NL..
Ik had een poosje een US Netflix account maar kreeg dus niet meer te zien in NL, miste wel een paar NL titels (sommige waren er wel, anderen niet).
Heb zelf een DE abonnement dus kan helaas de content niet vergelijken met de link die je gegeven hebt, en de ervaringen op pagina 1 van dit topic zijn bijna 4 jaar oud...apis29 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 03:12:
Er zal ongetwijfeld een overzichtssite zijn maar op pagina 1 van dit topic valt het al te lezen. Ook als je gewoon inlogt op amazon .de en hier kijkt https://www.amazon.de/gp/browse.html?node=3010075031 zie je verschillen in het aanbod.
Zag overigens nu pas in het rode vak dat er voor dit soort vragen het topic [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo bestaat, hier wel mijn antwoord kunnen vinden (geen verschil).
Ja, concluderend, Prime afsluiten op .DE als nederlander met NL adres, is nog wel mogelijk. Maar dan krijg je niet gratis verzending naar NL onder de 20€.TexMex schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:54:
Het afleveradres mag gewoon Nederlands zijn, maar dan worden er in mijn geval wel verzendkosten (à € 3,49) in rekening gebracht (niet bij verzending naar DE of AT uiteraard). ... Het voordeel van gratis verzending naar NL is er waarschijnlijk alleen nog voor oudere DE Prime accounts.
Dat is een perk die alleen de oudere prime accounts hebben.
Met een 'Duits' account krijg je in NL ook niet het Duitse aanbod, heb zelf ook eerder het Duitse Prime abo gehad. Vrij logisch dat ie geen verschil ziet nee met een lichte nuance idd of je een écht Duits account hebt of een .de account als NL'er wat bij die comment het geval is.Rembock schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Heb zelf een DE abonnement dus kan helaas de content niet vergelijken met de link die je gegeven hebt, en de ervaringen op pagina 1 van dit topic zijn bijna 4 jaar oud...
Zag overigens nu pas in het rode vak dat er voor dit soort vragen het topic [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo bestaat, hier wel mijn antwoord kunnen vinden (geen verschil).
Niet verder gecheckt in hoeverre het klopt maar volgens deze sites heeft NL 1562 films en series en de Duitse 5322
https://www.filmvandaag.n...ime-video/volledig-aanbod
https://www.justwatch.com/de/Anbieter/amazon-prime-video
Vikings bijv. is er eenje die DLD wel en hier niet beschikbaar is ('Dieser Titel ist an Ihrem Standort nicht verfügbar'). Bundesliga voetbal (enkele wedstrijden) heb je daar ook via Prime ...
[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 22-06-2021 09:43 ]
Kleine toevoeging nog. Er is helemáál geen gratis verzending meer naar NL (met een gisteren afgesloten Duitse Prime). Bij alles dat door Amazon verzonden wordt, wordt € 3,49 aan verzendkosten in rekening gebracht, ongeacht de prijs.AlexFL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:55:
[...]
Ja, concluderend, Prime afsluiten op .DE als nederlander met NL adres, is nog wel mogelijk. Maar dan krijg je niet gratis verzending naar NL onder de 20€.
Dat is een perk die alleen de oudere prime accounts hebben.
Al jaren (>10) een .de account en nog steeds worden alle 'Prime' producten gratis verzonden en afgeleverd op mijn Nederlandse huisadres.
Da's één v.d. redenen dat ik, ondanks al die irritante mailtjes van Amazon om maar een .nl account te nemen, nog steeds stug mijn .de Prime account intact laat.
Goede tip van Justwatch, heb vanuit deze site het NL aanbod met het DE aanbod vergeleken. Zit inderdaad een flink verschil inapis29 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Met een 'Duits' account krijg je in NL ook niet het Duitse aanbod, heb zelf ook eerder het Duitse Prime abo gehad. Vrij logisch dat ie geen verschil ziet nee met een lichte nuance idd of je een écht Duits account hebt of een .de account als NL'er wat bij die comment het geval is.
Niet verder gecheckt in hoeverre het klopt maar volgens deze sites heeft NL 1562 films en series en de Duitse 5322
https://www.filmvandaag.n...ime-video/volledig-aanbod
https://www.justwatch.com/de/Anbieter/amazon-prime-video
Vikings bijv. is er eenje die DLD wel en hier niet beschikbaar is ('Dieser Titel ist an Ihrem Standort nicht verfügbar'). Bundesliga voetbal (enkele wedstrijden) heb je daar ook via Prime ...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
voorheen altijd gewoon gebruikt maar nu kan ik het adres niet meer selecteren bij de checkout
bernie2009 in "Amazon Prime in Nederland"numb3r13 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:28:
ben ik de enige die geen optie voor een pickup point meer kan selecteren bij amazon.de ?
voorheen altijd gewoon gebruikt maar nu kan ik het adres niet meer selecteren bij de checkout
Mijn ervaring is daarnaast dat de artikelen op .de vaak ook iets goedkoper zijn dan op .NL (ook na correctie voor 21% BTW). En idd snel en gratis verzonden. Keer op zaterdag douchegel besteld en zondagavond geleverdehtweak schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:52:
Kleine toevoeging nog:![]()
Al jaren (>10) een .de account en nog steeds worden alle 'Prime' producten gratis verzonden en afgeleverd op mijn Nederlandse huisadres.
Da's één v.d. redenen dat ik, ondanks al die irritante mailtjes van Amazon om maar een .nl account te nemen, nog steeds stug mijn .de Prime account intact laat.
De wijzen komen uit het Oosten!
Pakket wat nu retour moet is 108 x 66.5 x 16 (< 14 kg), maar daar heeft Amazon zelf blijkbaar geen service voor.
Testing, one, two ...
Even contact opnemen met Amazon. Bij mij zeiden ze, probeer maar gewoon aan te bieden. DHL heeft er niks van gezegd en het pakket is gewoon aangenomen door het DHL punt en teruggestuurd.hardware-lover schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:14:
Iemand ervaring met het retour sturen van een Prime artikel wat groter is dan de DHL retour specificaties (max. 80 x 50 x 35 cm)? Zo ja, welke service heb je gebruikt voor die retour?
Pakket wat nu retour moet is 108 x 66.5 x 16 (< 14 kg), maar daar heeft Amazon zelf blijkbaar geen service voor.
Het is n.a.v. een contact met Amazon support. Ze stuurden me namelijk een DHL retourlabel waarin de maximale pakketgrootte is opgenomen in de beschrijving. Toen duidelijk werd dat ik DHL eigenlijk niet zou kunnen gebruiken voor de retour begon het debacle over welke service dan wel te gebruiken.2_05 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:18:
[...]
Even contact opnemen met Amazon. Bij mij zeiden ze, probeer maar gewoon aan te bieden. DHL heeft er niks van gezegd en het pakket is gewoon aangenomen door het DHL punt en teruggestuurd.
Hoe groot was jouw pakket wat retour ging, flink groter dan wat ze als maximum opgeven als pakket (max. 80 x 50 x 35 cm)?
Ik had in gedachten nu eigenlijk al, net doen of ik gek ben en die maximale pakketgrootte gewoon negeren als niet gezien, maar ik wil ook geen gezeur achteraf en problemen met de terugbetaling van een kleine €300,-.
Testing, one, two ...
Mijn pakket was 60x60x50 of zo. Gewoon het probleem voorleggen aan Amazon. Als zij zeggen, probeer maar gewoon dan kun je daarop terugvallen als het niet aankomt. Als DHL weigert leg je het probleem opnieuw voor bij Amazon.hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Het is n.a.v. een contact met Amazon support. Ze stuurden me namelijk een DHL retourlabel waarin de maximale pakketgrootte is opgenomen in de beschrijving. Toen duidelijk werd dat ik DHL eigenlijk niet zou kunnen gebruiken voor de retour begon het debacle over welke service dan wel te gebruiken.
Hoe groot was jouw pakket wat retour ging, flink groter dan wat ze als maximum opgeven als pakket (max. 80 x 50 x 35 cm)?
Ik had in gedachten nu eigenlijk al, net doen of ik gek ben en die maximale pakketgrootte gewoon negeren als niet gezien, maar ik wil ook geen gezeur achteraf en problemen met de terugbetaling van een kleine €300,-.
Hoe is het bij jou terecht gekomen dan? Ook met dezelfde afmetingen en DHL?hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Het is n.a.v. een contact met Amazon support. Ze stuurden me namelijk een DHL retourlabel waarin de maximale pakketgrootte is opgenomen in de beschrijving. Toen duidelijk werd dat ik DHL eigenlijk niet zou kunnen gebruiken voor de retour begon het debacle over welke service dan wel te gebruiken.
Met dezelfde afmetingen in dezelfde doos, maar via PostNL.Nicap schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:59:
[...]
Hoe is het bij jou terecht gekomen dan? Ook met dezelfde afmetingen en DHL?
De retour zou nu ook via PostNL kunnen gaan maar dan zou het eigenlijk rechtstreeks naar Duitsland moeten gaan omdat het DHL adres (voor DHL retouren), niet gebruikt zou mogen worden voor het afgeven van PostNL pakketten. Maar dan loop ik opnieuw tegen het probleem aan dat het weer niet groter mag zijn dan 100 cm, voor PostNL pakketten binnen Nederland is de grootte dan weer geen probleem, maar dan zou ik het DHL magazijn in Oss weer niet mogen gebruiken als retouradres (wat op het DHL retourlabel staat).
Ik begrijp niet waarom Amazon(.DE) Prime je wel de gelegenheid geeft om pakketten te laten bezorgen in die grootte, maar ze geen service hebben om het weer terug te sturen. Daar kon de helpdeskmedewerkster ook geen antwoord op geven, dus dan nog blijft het mijn probleem.
Edit: toch maar eigenwijs geweest en gedaan of ik van niets wist. DHL retourlabel gebruikt wat ze me hebben aangeboden en het zo naar een DHL servicepunt gebracht. Ik dacht, als ze het aannemen is het mijn probleem niet meer
Inmiddels is het aankoopbedrag teruggestort.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2021 16:38 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 103% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2021 16:38 ]
Testing, one, two ...
Ik heb voor het eerst een track en trace met een NA00000035XX nummer, dus dan zou je denken dat het bij de eerste 3600 pakjes zit. Het komt ook uit Amazon Rozenburg bij Schiphol.
Het komt dus hier vandaan:
https://www.emerce.nl/nie...elivery-station-rozenburg
[ Voor 17% gewijzigd door menzo op 22-07-2021 15:59 ]
In Amsterdam ja. Ik ben benieuwd of dit het einde van de Amazon DHL pakketjes gaat worden in Amsterdam.ehtweak schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:17:
@menzo Dan woon jij zeker daar in de buurt van Rozenburg?
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 03-08-2021 20:18 ]
Ze bezorgen op zondag trouwens tussen 12:00 en 21:00, wat ik meekreeg.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
When an item is returned, sellers can choose to automatically route it to this new program. Amazon will then evaluate the item and assign it one of four standard conditions: Used - Like New, Used - Very Good, Used - Good, and Used - Acceptable. Sellers then set the price for items based on the condition and manage pricing, advertising, and sales using their existing processes, just as they do for their new items.
[ Voor 4% gewijzigd door 2_05 op 05-08-2021 13:39 ]
Ik kreeg gisteren (Amazon.de) voor het eerst de keuze om bij een retouraanmelding meteen te kiezen voor alleen een shoptegoed. Ik heb in het verleden wel vaker de keuze gehad tussen shoptegoed of terugstorten naar de gebruikte betaalmethode (CC), maar nu stond er expliciet alleen shoptegoed met daarbij als bonus dat het artikel niet retour hoefde. Tja, dat was niet moeilijk dus2_05 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:38:
Amazon komt met nieuwe initiatieven om vernietiging van retouren tegen te gaan. Verkopers kunnen nu ook hun retouren aanbieden op Amazon.
[...]
Ik heb wel vaker een product niet terug hoeven sturen maar dat ging via andere vensters dan ik nu voor de kiezen kreeg, dan had ik de keuze voor shoptegoed/terugstorten aankoopbedrag al gemaakt.
Indien ik dat van gisteren niet zou accepteren dan was ik zeer waarschijnlijk bij een volgend venster terechtgekomen waarbij de retour wel teruggestuurd zou moeten worden, maar dat weet ik niet helemaal zeker nu.
Testing, one, two ...
Je hebt er waarschijnlijk nu niks meer aan maar in mijn geval heb ik het voorgelegd aan de klantenservice. Omdat die ook niet zo'n goed idee hadden wat ze ermee moesten (opsturen via PostNL lukt ook niet, te groot) zeiden ze op een gegeven moment van 'laat terugsturen maar zitten, je krijgt je geld zo wel terug'.hardware-lover schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:14:
Iemand ervaring met het retour sturen van een Prime artikel wat groter is dan de DHL retour specificaties (max. 80 x 50 x 35 cm)? Zo ja, welke service heb je gebruikt voor die retour?
Product was iets van 15-20 euro, dus mogelijk had dat ook effect
[ Voor 4% gewijzigd door spone op 05-08-2021 22:41 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Artikel had een waarde van meerdere honderden € 's en het was daarbij defect ontvangen
Testing, one, two ...
Track and Trace code zit ook nog maar in een waarde van onder de 5K, dus blijkbaar ook redelijk nieuw deze dienst
Testing, one, two ...
Whoops haha, maar ben dus niet de enigste die verbaasd was.hardware-lover schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:57:
@Pompi, lees eens even wat reacties terug in dit topic?
Het is wel jammer dat je geen extra informatie zoals leveringstijden of alternatieve afleveropties kan vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door Pompi op 07-08-2021 14:04 ]
Alstublieft:Pompi schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:46:
Heeft Amazon inmiddels ook al een eigen bezorgdienst in NL? Kan er online eigenlijk niks over vinden,
nieuws: Amazon opent Nederlands bezorgcentrum bij Schiphol
https://amsterdamlogistic...ezorghub-8500m2-schiphol/
https://www.rtlnieuws.nl/...centrum-bezorging-centrum
moeilijk te missen...
Een boek onder de 5K? Vlak daar onder, of ruimschoots onder de vijfduizend?Track and Trace code zit ook nog maar in een waarde van onder de 5K, dus blijkbaar ook redelijk nieuw deze dienst
De Track & Trace-code zegt 'ie, wat waarschijnlijk aangeeft dat er minder dan 5000 bestellingen via die Track & Trace zijn gegaanehtweak schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Een boek onder de 5K? Vlak daar onder, of ruimschoots onder de vijfduizend?

Een artikel wat beschadigd was tijdens levering (afgelopen juni), was in eerste instantie zonder problemen, vervangen door een nieuwe levering. Met daarbij de schriftelijke bevestiging dat ik het beschadigde artikel NIET hoefde terug te sturen.
En tot mijn verbazing kreeg ik gisteren ineens een mailtje dat ze het artikel, wegens het niet terugsturen, nogmaals in rekening zouden brengen; ergo afschrijving via cc.

WTF?!? Gelukkig had ik een schriftelijke bevestiging dat het niet terug hoefde. Maar het duurde toch ff voordat de medewerker (gelukkig een echt persoon) dat toegaf en duizendmaal excuses maakte voor deze vervelende fout van Amazon. En dat binnen enkele minuten het bedrag werd gestorneerd via de cc.
M.a.w. altijd goed blijven opletten; check betalingen/cc...
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 07-08-2021 15:17 ]
Daar wordt wel voornamelijk gesproken dat het door PostNL, DHL en Red je Pakket bezorgd gaat worden.
Zelfs op hun eigen pagina's mist de info nog want About Deliveries from Amazon Logistics wordt weer gegeven onder "Obsolete Nodes"
https://www.rtlnieuws.nl/...rgcentrum-en-eigen-busjes
Amazon richt zich met het bezorgcentrum op het gebied rond Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en wil ook naar Utrecht. Tweehonderd Amazon-busjes gaan de pakketten daar straks bezorgen, waarvan een deel elektrisch.
Voor andere delen van het land werkt de webwinkel samen met pakketbezorgers van PostNL, DHL Nederland en Red Je Pakketje. Daarnaast is er nog voor 450 pakketbezorgers van onafhankelijke koeriersbedrijven werk.
[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 07-08-2021 15:26 ]
Nu Amazon hier (Hoofddorp) zelf bezorgt ben ik maar gestopt met het naar huis sturen van bestellingen (nadat twee keer Amazon voor de deur stond). Het niet aangeven van een tijdvak is een achteruitgang (zelfs tov DHL Parcel). Ik kan moeilijk van 10-20:00 thuis zijn omdat Amazon ergens een keer langskomt. Dat mag heel snel verbeterd wordenPompi schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:46:
Heeft Amazon inmiddels ook al een eigen bezorgdienst in NL? Kan er online eigenlijk niks over vinden, maar had een boek besteld en dat zal via "Amazon Logistics" geleverd worden en niet via PostNL/DPD/DHL. Erg benieuwd naar hoe de service is.
Track and Trace code zit ook nog maar in een waarde van onder de 5K, dus blijkbaar ook redelijk nieuw deze dienst

• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.