Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gomez12 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Nieuwtje voor je dan : Er is een pandemie aan de gang genaamd corona...
Niemand weet wanneer die afgelopen is.
Oftewel niemand gaat zeggen wanneer alles weer op normaal nivo is.
Goh, echt? :+

Ik heb gewoon spijt dat ik niet (bepaalde zaken) gehamsterd heb. Dacht nog, dat komt wel goed... ;)
Moet je vroeger gaan. In principe hebben de supermarkten alles nog redelijk perfect op orde lopen en is 's ochtends hier gewoon alles aanwezig.
Nope. Hier niet. Ben afgelopen al op 3 dagen, 's-ochtends gelijk bij opening, ff langs gefietst. Maar wat ik zocht, niet meer aanwezig. En men kon ook niet zeggen, wanneer dan wel...

Mooie Plaatjes   

• Jirure1984
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-03 09:25
Een vraag. Ik probeer dit product te bestellen https://www.amazon.nl/Gar...lus&qid=1584976505&sr=8-2 Alleen zodra ik de betaling wil starten geeft amazon aan dat er een probleem is met het product. En het niet verstuurd kan worden naar het adres. Ik kom niet verder dan stap 'ITEMS'.
Andere mensen ook dit probleem bij dit item? Ik heb Amazone Prime NL voorheen DE, maar dat heb ik 15min geleden omgezet.

[Voor 7% gewijzigd door Jirure1984 op 23-03-2020 16:19]

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:44
Jirure1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:18:
Een vraag. Ik probeer dit product te bestellen https://www.amazon.nl/Gar...lus&qid=1584976505&sr=8-2 Alleen zodra ik de betaling wil starten geeft amazon aan dat er een probleem is met het product. En het niet verstuurd kan worden naar het adres. Ik kom niet verder dan stap 'ITEMS'.
Andere mensen ook dit probleem bij dit item? Ik heb Amazone Prime NL voorheen DE, maar dat heb ik 15min geleden omgezet.
Hier hetzelfde.
Zal wel een voorraad probleem zijn. Probeer het later nog eens.

• Jirure1984
Tartarus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Hier hetzelfde.
Zal wel een voorraad probleem zijn. Probeer het later nog eens.
Bedankt voor het proberen. Ondanks dat het item op voorraad moet zijn. We gaan het zien. Heb het horloge besteld bij amazon.de voor 425. Dat maakt het retourneren wel waard :*).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:10

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Producten via .DE worden bewust vertraagd t.o.v. .NL. Je kan met premium levering dat wel afkopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jirure1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:30:
[...]
Bedankt voor het proberen. Ondanks dat het item op voorraad moet zijn. We gaan het zien. Heb het horloge besteld bij amazon.de voor 425. Dat maakt het retourneren wel waard :*).
Via NL proberen te bestellen geeft idd het resultaat dat Amazon.nl niet wil leveren op een NL adres [geen NL Prime] ;)

Gebruik je dezelfde link met .DE ipv .NL in de productlink dan is de verkoopprijs (nog steeds) € 354,87 en de leverancier ook nog steeds Amazon zelf? :?

Levertijd via .DE website; [Prime]GRATIS, uiterlijk Morgen bezorgd als je binnen 1 u. en 57 min. bestelt.

[Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2020 16:55]

A smile a day....

• Jirure1984
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:52:
[...]

Via NL proberen te bestellen geeft idd het resultaat dat Amazon.nl niet wil leveren op een NL adres [geen NL Prime] ;)

Gebruik je dezelfde link met .DE ipv .NL in de productlink dan is de verkoopprijs (nog steeds) € 354,87 en de leverancier ook nog steeds Amazon zelf? :?

Levertijd via .DE website; [Prime]GRATIS, uiterlijk Morgen bezorgd als je binnen 1 u. en 57 min. bestelt.
Dit verwacht je toch niet. Maar het werkt, beste tip van de dag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Aangezien ik dus Prime heb overgezet naar .NL. Heb ik premium verzending aangevinkt. Maar dan heb ik het horloge morgen als het goed is.

• Jirure1984
Jirure1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:04:
[...]

Dit verwacht je toch niet. Maar het werkt, beste tip van de dag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Aangezien ik dus Prime heb overgezet naar .NL. Heb ik premium verzending aangevinkt. Maar dan heb ik het horloge morgen als het goed is.
Ik ben te hebberig geweest. Als je er .de van maakt gaat het om de 5S variant. 8)7 . Snel annuleren dus.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jirure1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:09:
[...]
Ik ben te hebberig geweest. Als je er .de van maakt gaat het om de 5S variant. 8)7 . Snel annuleren dus.
Ik zie: Kleur: schwarz | Stijlnaam: fenix 5 Plus (47mm) ??

Edit.

NL: ASIN: B07DKMTF2K

DE: ASIN: B07DKMTF2K << daar kijk ik altijd naar aangezien Amazon er nogal een rommeltje van kan maken met wat er aan product-titel staat en wat ze uiteindelijk leveren.

:?

[Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2020 17:17]

A smile a day....

• Jirure1984
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ik zie: Kleur: schwarz | Stijlnaam: fenix 5 Plus (47mm) ??

Edit.

DE: ASIN: B07DKMTF2K

:?
Ik ben lekker bezig vandaag :z . de titel zegt "Garmin Fēnix 5S Plus Sport-Smartwatch, zwart, 47mm".

De 5S is 42MM maar er staat ook 47MM en deze heb ik dan ook geselecteerd. Maar weer opnieuw bestellen.

Bedankt voor iedereen zijn tijd hierin :o

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:53
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:11:
[...]

DE: ASIN: B07DKMTF2K << daar kijk ik altijd naar aangezien Amazon er nogal een rommeltje van kan maken met wat er aan product-titel staat en wat ze uiteindelijk leveren.
Zijn die Asin's dan eigenlijk over alle Amazon-shops gelijk? Puur omdat ik meende gehoord te hebben dat ze (simplistisch gezegd) een db per land zouden hebben..

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gomez12 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Zijn die Asin's dan eigenlijk over alle Amazon-shops gelijk? Puur omdat ik meende gehoord te hebben dat ze (simplistisch gezegd) een db per land zouden hebben..
Het gaat er niet zozeer over of dat ze steeds gelijk zijn per land, het gaat er (voor mij) om dat ik dat product ontvang wat ik denk besteld te hebben ;)

Edit: veel artikelen komen op hetzelfde product uit als je enkel het land wijzigt in een link. Dus vaak komt op de andere Amazon landen (IT, FR, CO.UK, ES) exact hetzelfde product naar voren (met soms flink afwijkende prijzen)

[Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2020 17:45]

A smile a day....

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-03 22:45
Het wijzigen van de Tld is idd altijd een handige voor prijs vergelijken :-)

In de Randstad werd bij mij overigens 1-dags levering nóóit gehaald. Echter, sinds we naar Brabant verhuisd zijn is alles er wel in 1 dag :D

Tot vandaag dan, ineens hebben mijn bestellingen ondanks Prime abonnement een leverdatum van 19 April. Prime dan maar opzeggen zolang Corona duurt?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
rik schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:04:

In de Randstad werd bij mij overigens 1-dags levering nóóit gehaald. Echter, sinds we naar Brabant verhuisd zijn is alles er wel in 1 dag :D

Tot vandaag dan, ineens hebben mijn bestellingen ondanks Prime abonnement een leverdatum van 19 April. Prime dan maar opzeggen zolang Corona duurt?
Als je nog een .de prime hebt en die opzegt kun je hem daarna niet meer nemen, dan moet je verplicht naar .nl
Dus ik houd mijn .de nog mooi even, totdat mijn lijstje ook bij .nl beschikbaar is en voor dezelfde prijs.

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-03 22:45
Zo zit ik er ook in idd. Volgens mij bestel ik dagelijks wel bij .de, allemaal spul dat ze bij .nl niet hebben of er duurder is. Het is ook maar de vraag of Duitse verkopers überhaupt hun (Duitse) spullen hier gaan aanbieden. Voor sommige Duitsers is hun land gewoon de wereld en/of zitten ook niet te wachten op anderstalige verzoeken of regelgeving.

Zowel sneakers als een set dameshoeden zouden 19/4 pas komen. Over de eerste heb ik daarover geklaagd, daar had ik betere argumenten voor. Spontaan zullen ze vanavond worden geleverd 👍
Geen idee of het een met het ander te maken heeft natuurlijk 😄

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:51
dragon2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Als je nog een .de prime hebt en die opzegt kun je hem daarna niet meer nemen, dan moet je verplicht naar .nl
Dus ik houd mijn .de nog mooi even, totdat mijn lijstje ook bij .nl beschikbaar is en voor dezelfde prijs.
Je kan desnoods ook 2 accounts nemen. Al alumni wachten tot .NL veel meer aanbod heeft.

Hier ook, op 1 keer na, nooit binnen 2 dagen iets binnen gekregen met Prime, dus ik heb het abonnement weer opgezegd. Overig hebben ze, na mijn uitleg waarom, netjes 3 maanden prime terugbetaald. En daar had ik helemaal niet om gevraagd.
Ik laat nu bijna alles bij DPD punt afleveren. Ik heb het idee dat het sneller gaat én ik hoef niet voor 29 euro te bestellen.

[Voor 48% gewijzigd door Medione1210 op 24-03-2020 08:24]

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:57

pinda powerrr

Slow down...

En bij mij werkt de 1-dags levering altijd! Ook in hartje Randstad (klein dorp). 's Avonds om 23:00u bestellen en volgende dag in huis. Dus het ligt misschien ook aan hoeveel DHL bezorgers er in jouw regio zijn, dat hoeft niet aan Amazon te liggen.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb sinds vandaag geen aanbiedingen meer in de app. Nog meer mensen met hetzelfde?

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:18

Spooksel

Spooksel!

Ik heb sinds de NL launch 2x iets besteld, beide keren was het netjes de volgende dag aanwezig rond etenstijd. So far so good :)

Is er trouwens al duidelijkheid over iDeal? Vond het prima om m'n creditcard als tussenstation te gebruiken, maar iDeal zou wel makkelijker zijn.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• VulcanPyroman
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ik heb mijn prime omgezet van de naar nl, maar nog niet mijn abonnement terug gekregen van de. Heeft iemand anders wel al wat teruggehad of gaat dat gewoon traag?

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
VulcanPyroman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:28:
Ik heb mijn prime omgezet van de naar nl, maar nog niet mijn abonnement terug gekregen van de. Heeft iemand anders wel al wat teruggehad of gaat dat gewoon traag?
Bij mij was het binnen een paar dagen terug gestort op de creditcard, met als datum de dag van de omzetting.

En alles wat ik tot nu toe besteld heb, was de volgende dag binnen. :)

[Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 24-03-2020 20:50]

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mijn restitutie was inderdaad ook binnen enkele dagen teruggezet op de creditcard :)

• Vincentio
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:33:
Ik heb sinds vandaag geen aanbiedingen meer in de app. Nog meer mensen met hetzelfde?
Idem, ook op de site niet meer in de header

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pinda powerrr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:33:
Same here.

Maar als je 'Angebote' intikt, krijg je alsnog de vertrouwde (dag)aanbiedingen te zien in alle categorieën.

Mooie Plaatjes   

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Spooksel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:19:

Is er trouwens al duidelijkheid over iDeal? Vond het prima om m'n creditcard als tussenstation te gebruiken, maar iDeal zou wel makkelijker zijn.
Ik heb net een bestelling geplaatst en ik kon kiezen voor Ideal of de creditcard.
Ik heb voor Ideal gekozen en dat werkte perfect.

Mijn profiel op Discogs

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:51

Famous

R 400+

Wat spullen besteld bij .de (stond de app nog op). Goedkoper dan de Kruidvat op dit moment met de aanbiedingen en de spullen wel leverbaar.

Net even gespiekt op de .NL maar daar is het en duurder en geen voorraad.
Had de Duitse al wel opgezegd maar loopt tot eind maart.. misschien toch maar houden? 8)7

Xbox live: Ghesous

• Medione1210
Ad de Jong schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Ik heb net een bestelling geplaatst en ik kon kiezen voor Ideal of de creditcard.
Met de meeste creditcards heb je 180 aankoopverzekering. Waarom zou je dan met Ideal willen betalen?

https://www.creditcard.nl/faq/aankoopverzekering

• Ad de Jong
Medione1210 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Met de meeste creditcards heb je 180 aankoopverzekering. Waarom zou je dan met Ideal willen betalen?

https://www.creditcard.nl/faq/aankoopverzekering
Eigenlijk om te proberen.
Ik koop zelden via Amazon en voorheen was het altijd via de creditcard.
En nu je het zegt helemaal niet meer bij stil gestaan dat je bij een creditcard een aankoopverzekering hebt.
Inderdaad dan de beste optie.

Mijn profiel op Discogs

• ibead
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-04 10:22
Ad de Jong schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Eigenlijk om te proberen.
Ik koop zelden via Amazon en voorheen was het altijd via de creditcard.
En nu je het zegt helemaal niet meer bij stil gestaan dat je bij een creditcard een aankoopverzekering hebt.
Inderdaad dan de beste optie.
Helemaal mee eens, voor mij ook DE reden om met credit card te betalen. Verzekering voor online aankopen.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ad de Jong schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Net inderdaad ook weer wat besteld en dit keer betaald met iDeal. Prima!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Spooksel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:51:
[...]

Net inderdaad ook weer wat besteld en dit keer betaald met iDeal. Prima!
't Gaat er ook niet om of de betaling prima werkt, maar als er achteraf 'gedoe' is. Dan sta je met een cc wat veiliger... ;)
iDEAL betalingen kun je eigenlijk niet :N terugvragen/claimen, cc betalingen wel. :Y

[Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2020 23:42]

Mooie Plaatjes   

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:45
Het kan nu wel een week of twee, drie duren voordat je bestelling er is. Amazon is ivm de coronacrisis onderbezet en loopt over van de bestellingen, dus de voor hun belangrijke pakketjes gaan voor.

Beetje jammer dat ze dit bericht helemaal onder de pagina onder een link hebben verstopt:

https://amazon-pers.nl/To...0-03-18-Amazon-COVID-19-/

• Rallye
  • Laatst online: 22:33
Nou, ik heb dinsdag via .de een USB-kabeltje van zeven euro besteld en die was er gewoon gisteravond. Net als bij elke avondlevering van DHL kreeg ik overigens ‘s middags wel weer het bericht over twee dagen vertraging, maar dat lijkt standaard te zijn bij de avondleveringen. Communicatiefoutje tussen Amazon en DHL.....
Verder was levering binnen een dag beloofd, maar dat heeft Amazon nog nooit gehaald.

• ibead
Tot twee keer toe heeft DHL niet aangebeld maar de levering als 'niet thuis' aangemerkt. Dan wordt het een dag later op het afhaalpunt afgeleverd. Hopelijk blijft het afhaalpunt = winkel voorlopig open!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:02
P-Rock schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 01:50:
Het kan nu wel een week of twee, drie duren voordat je bestelling er is. Amazon is ivm de coronacrisis onderbezet en loopt over van de bestellingen, dus de voor hun belangrijke pakketjes gaan voor.

Beetje jammer dat ze dit bericht helemaal onder de pagina onder een link hebben verstopt:

https://amazon-pers.nl/To...0-03-18-Amazon-COVID-19-/
Ja, dat klopt. Bestelling gedaan op 20 maart (zonder Prime). Twee dagen later kreeg ik een track&trace dat het 27 maart bezorgd gaat worden. Nu nog de status dat de zending nog niet bij PostNL is. Ik verwacht dat het wat later wordt dan 27 maart. Gelukkig is het niet een product waar we dringend op zitten te wachten.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@P-Rock Dat nieuwsbericht is duidelijk rechtstreeks vertaald vanuit de USofA situatie.
Want sinds wanneer heeft Amazon alhier fysieke winkels?
Ik bedoel maar... :X

En dit schetst een wat ander beeld:
https://edition.cnn.com/2...rs-coronavirus/index.html

De situatie in Europa en dan meer specifiek Duitsland en de leveringen naar Nederland is hier beter beschreven:
https://www.amazon.de/b?ie=UTF8&node=21098919031

Niet alleen Amazon's warehouses en logistieke proces ondervinden beperkingen n.a.v. de COVID-19 ellende. PostNL ditto. En ik zie dat de laatste paar leveringen ineens weer via PostNL lopen.
23 maart de laatste bestelling gedaan en dat zit nu in de bezorgronde van PostNL (zeggen ze...)

[update]
En idd, vanochtend afgeleverd door PostNL.

Ook een first; een bestelling van Amazon waarbij ze slechts een adreslabel op de verpakking van de fabrikant hadden geplakt. M.a.w. niet de welbekende Amazon kartonnen doos.
Het betrof in dit geval een 10-pak met Barilla Fusilli de lentilles corail, gewoon de Barilla doos met daarop een Amazon adressticker..

[Voor 43% gewijzigd door ehtweak op 26-03-2020 13:45]

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:41:
[...]

't Gaat er ook niet om of de betaling prima werkt, maar als er achteraf 'gedoe' is. Dan sta je met een cc wat veiliger... ;)
iDEAL betalingen kun je eigenlijk niet :N terugvragen/claimen, cc betalingen wel. :Y
Daar maak ik me bij Amazon geen zorgen over, maar de verzekering kan toch wel handig zijn.

Mijn kat heeft 1x mijn bluetooth speaker van tafel gegooid! Toen werd ik erop gewezen dat dit gedekt wordt door de aankoopverzekering en ik kreeg inderdaad in no time een uitkering. Ik neem aan dat je dat niet te vaak moet doen, want er zal vast een zwarte lijst zijn.

Ik heb nu overigens een inboedelverzekering die dit soort dingen ook dekt.

[Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 26-03-2020 11:55]

• Awaken1
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:19

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

ibead schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:38:
Tot twee keer toe heeft DHL niet aangebeld maar de levering als 'niet thuis' aangemerkt. Dan wordt het een dag later op het afhaalpunt afgeleverd. Hopelijk blijft het afhaalpunt = winkel voorlopig open!
DHL klantenservice even bellen. Ik had hetzelfde probleem met postNL en na 2 keer bellen is nooit meer een pakketje niet afgeleverd. Maar geen idee of we nog dezelfde bezorger hebben.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even een vraag aan de NL Prime abonnees.

Hebben jullie bij het plaatsen van een bestelling ook de keuze uit 2 bezorgmomenten, waaronder de meer kostende "Express" optie? Of is deze optie bij Prime niet beschikbaar?

A smile a day....

• ibead
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:32:
Even een vraag aan de NL Prime abonnees.

Hebben jullie bij het plaatsen van een bestelling ook de keuze uit 2 bezorgmomenten, waaronder de meer kostende "Expres" optie? Of is deze optie bij Prime niet beschikbaar?
Ik heb die express optie nog niet voorbij zien komen als Prime abonnee.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ibead schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Ik heb die express optie nog niet voorbij zien komen als Prime abonnee.
Duidelijk zo.

Om even aan te geven wat het verschil in levertijd dan kan zijn van een door Amazon.nl geleverd artikel;

Bezorging: za, 11 apr.
Snelste bezorging: za, 28 mrt. << Express (Prime)

Zo ben je wel meer "genegen" om voor Prime te gaan ;)

A smile a day....

• P-Rock
Rallye schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:36:
Nou, ik heb dinsdag via .de een USB-kabeltje van zeven euro besteld en die was er gewoon gisteravond. Net als bij elke avondlevering van DHL kreeg ik overigens ‘s middags wel weer het bericht over twee dagen vertraging, maar dat lijkt standaard te zijn bij de avondleveringen. Communicatiefoutje tussen Amazon en DHL.....
Verder was levering binnen een dag beloofd, maar dat heeft Amazon nog nooit gehaald.
Daarom zei ik ook 'Het kan...'.

Ik heb mijn bestelling gedaan op de 18e en deze zou uiterlijk de 25e worden geleverd. Als ik bij de T&T van Amazon kijk dan zie ik het volgende:

https://i.imgur.com/iK1xROY.png

Een unicum voor Amazon. Meestal duurt het 2 a 4 dagen.

• VulcanPyroman
  • Niet online
JohanKupers schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Bij mij was het binnen een paar dagen terug gestort op de creditcard, met als datum de dag van de omzetting.

En alles wat ik tot nu toe besteld heb, was de volgende dag binnen. :)
Mailtje gestuurd naar service, was blijkbaar wat fout gegaan. Als het goed is moet ik nu binnen aantal dagen hebben.

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-04 10:41
Ik heb wel spijt dat ik naar de Nederlandse amazon verhuis ben zeg.
de prijzen zijn een stuk hoger dan de duitse versie, en de nederlandse amazon heeft eigenlijk totaal niets voor modelbouw/verf/airbrush/treinen en ga zo maar door. Heel erg jammer dat ik niet terug kan gaan
Nu zit ik met 20 euro verzendkosten bij de .de te bestellen mehh

[Voor 10% gewijzigd door rejer op 26-03-2020 19:33]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rejer, zou het via een andere account (nieuw) ook niet meer mogelijk zijn om een DE Prime abonnement aan te gaan?

Ik twijfel er nu over om specifiek voor NL een nieuwe Prime registratie aan te gaan en het DE Prime account aan te houden (als ze daar geen stokje voor gaan steken in de toekomst).

A smile a day....

• Ad de Jong
Ik heb eergisteren een pakketje besteld, dit zou volgens de eerste mail (verwachte) bezorgdatum 4 april zijn.
Nu kreeg ik vanmorgen een sms van Fedex: "Uw FedEx pakket is vandaag opgehaald. Aflevering uiterlijk 27/03."
Daarbij een link waarin ik nog wat kon aanpassen zoals locatie, bezorgdatum etc.
Morgen weet ik meer.

Mijn profiel op Discogs

• rejer
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:42:
@rejer, zou het via een andere account (nieuw) ook niet meer mogelijk zijn om een DE Prime abonnement aan te gaan?

Ik twijfel er nu over om specifiek voor NL een nieuwe Prime registratie aan te gaan en het DE Prime account aan te houden (als ze daar geen stokje voor gaan steken in de toekomst).
Dat moet ik eens gaan uitzoeken, ik wou iets bij de .de bestellen voor 699 doe ik het in het mandje en wil ik het betalen gaat ie naar de 710 omdat ie opeens de nederlandse store gebruikt. meh.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rejer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Dat moet ik eens gaan uitzoeken, ik wou iets bij de .de bestellen voor 699 doe ik het in het mandje en wil ik het betalen gaat ie naar de 710 omdat ie opeens de nederlandse store gebruikt. meh.
Dat is normaal, van .DE BTW (19) naar .NL BTW (21) als eindsom, reken maar even na? ;)

Dit is bij mijn weten altijd al zo geweest op de .DE website (bij bestellingen met Amazon als leverancier).

A smile a day....

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik kan helemaal niet meer inloggen op Amazon..

Hij blijft vragen om mezelf te verifiëren met een OTP (SMS) alleen deze komt nooit binnen.
Na tig keer proberen leek het me handig om support even te benaderen, alleen je raad het al, dan moet je inloggen en vraagt de site weer om een OTP.

Als ik klik op:

Geen toegang tot je mobiele nummer?
Contact Amazon-klantenservice

dan kom ik weer op het inlogscherm.

heeft iemand hetzelfde meegemaakt? of tips?

Inmiddels opgelost, ik heb "Wachtwoord vergeten" gedaan waar ik vervolgens een code per mail kreeg en het wachtwoord heb kunnen resetten.. vreemd nu kom ik er dus wel in.

[Voor 16% gewijzigd door Imperium op 27-03-2020 08:39]

• rejer
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Dat is normaal, van .DE BTW (19) naar .NL BTW (21) als eindsom, reken maar even na? ;)

Dit is bij mijn weten altijd al zo geweest op de .DE website (bij bestellingen met Amazon als leverancier).
Ik heb nooit afwijkende prijzen gehad voor dat de store in nl zat eigenlijk. Raar. (en ik bestel er redelijk veel. naja nu niet. bol heeft op dit momen meer dan amazon helaas)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rejer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Ik heb nooit afwijkende prijzen gehad voor dat de store in nl zat eigenlijk. Raar. (en ik bestel er redelijk veel. naja nu niet. bol heeft op dit momen meer dan amazon helaas)
Ik heb even wat oude facturen geopend waarbij Amazon(.de) de aanbieder was. Daar werd overal het NL 21% BTW tarief toegepast. Wel werd mij erg vaak een korting aangeboden waardoor het BTW verschil eigenlijk verwaarloosbaar werd, maar de 21% werd wel meegenomen.

Bij producten door derden verkocht, maar verzonden door Amazon.de, staat wel een BTW tarief van 19% op de factuur, niet helemaal juist dus ;)

A smile a day....

• VN1X
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 13:54
Gropah schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Tegen mij werd gezegd dat het komt omdat het is omgezet naar een trial (dus een maand gratis prime) maar dat de sub daar geen onderdeel van uitmaakt :x
Ik heb net een mailtje gehad waarin ze aangeven dat het is opgelost. Ik moet trouwens zeggen dat de communicatie echt heel onprofessioneel is vanuit Amazon.nl. Geen referentie nummer. Onderwerp dat verandert met elke mail (als laatste ontving ik dus nu een mail met "twitch." als onderwerp). En verder is het heel onduidelijk hoe ze dit hele probleem nu, van .de naar .nl waarin iemand oorsponkelijk prime is begonnen vanuit twitch.tv, is opgelost. Ik kreeg enkel dit te horen "Het probleem met het linken van uw Twitch account aan Prime is opgelost. U kunt nu weer gebruik maken van Twitch Prime."

Oh ja... hoe gaan jullie nu factureren dan? En wat zijn de kosten? Gaat dit nu nog via Paypal en is dit nu die 2,99eu of wat? :/

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:10

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

VN1X schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Ik heb net een mailtje gehad waarin ze aangeven dat het is opgelost.[...]
Ik kan anders nog steeds geen twitch prime sub gebruiken :X Heb je je account opnieuw moeten linken, of mis ik wat anders?

• VN1X
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-03 13:54
Gropah schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Ik kan anders nog steeds geen twitch prime sub gebruiken :X Heb je je account opnieuw moeten linken, of mis ik wat anders?
Ja ik kan al wel weer Twitch Prime rewards redeemen (of hoe dat ook maar heet) maar die Prime sub lijkt inderdaad onbeschikbaar op het moment.

Ik zal nog eens een mailtje sturen...

EDIT: Wauw. Ik klik op reply, krijg ik 'em gewoon terug omdat ze geen correct ontvangstadres hebben gebruikt bij de laatste terugkoppeling. Ongelofelijk.

[Voor 16% gewijzigd door VN1X op 28-03-2020 09:21]

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:46
Over sommige zaken verbaas ik mij toch.

Waarom heeft een product in Duitsland (verkoper Amazon) met mijn Prime abonnement een langere levertijd dan de reguliere verzending van Amazon.nl?

Waarom staan sommige producten op Amazon.nl wel te koop met Amazon als verkoper terwijl deze op Amazon.de enkel bij partners leverbaar zijn?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robcoenen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:45:
Over sommige zaken verbaas ik mij toch.

Waarom heeft een product in Duitsland (verkoper Amazon) met mijn Prime abonnement een langere levertijd dan de reguliere verzending van Amazon.nl?

Waarom staan sommige producten op Amazon.nl wel te koop met Amazon als verkoper terwijl deze op Amazon.de enkel bij partners leverbaar zijn?
Het ligt op het puntje van mijn tong....... :+

A smile a day....

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:27

robhof

Lembongan view

Ik kan bij zowel Amazon.de als Amazon.nl bijna geen enkele powerbank bestellen. De melding is (soms pas in de winkelmand) dat het item niet op mijn adres kan worden bezorgd.

Vanuit Duitsland kan ik me nog beperkingen voorstellen, maar vanuit Nederland...?

Iemand dezelfde ervaring?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robhof schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:02:
Ik kan bij zowel Amazon.de als Amazon.nl bijna geen enkele powerbank bestellen. De melding is (soms pas in de winkelmand) dat het item niet op mijn adres kan worden bezorgd.

Vanuit Duitsland kan ik me nog beperkingen voorstellen, maar vanuit Nederland...?

Iemand dezelfde ervaring?
Ik heb er via Prime .DE nu willekeurig 5 in het mandje zitten, allen zijn afkomstig van Prime aanbieders maar niet met Amazon als aanbieder. Als ik nu op bestellen zou drukken dan krijg ik er 5 in huis?

Heb jij misschien een NL Prime account zodat jij op DE daarom tegen een bestel-beperking oploopt?

A smile a day....

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:27

robhof

Lembongan view

hardware-lover schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Ik heb er via Prime .DE nu willekeurig 5 in het mandje zitten, allen zijn afkomstig van Prime aanbieders maar niet met Amazon als aanbieder. Als ik nu op bestellen zou drukken dan krijg ik er 5 in huis?

Heb jij misschien een NL Prime account zodat jij op DE daarom tegen een bestel-beperking oploopt?
Dank voor het checken! :)

Bij Amazon.de heb ik Prime, bij .nl een normaal account.

Ik heb de klantenservice gemaild. Zojuist reactie gekregen. Zij geven aan dat het gewoon zou moeten werken. Ze gaan het nu onderzoeken.

• P-Rock
Mijn bestelling wordt nu op (of na) 28 april geleverd. :/

Ik begrijp dat er bepaalde spullen zijn die voorrang hebben vanwege de coronacrisis, maar je kunt kleine(re) bestellingen toch niet zomaar 6 weken opschuiven als je normaal een levertijd van 1-3 dagen hebt?

[Voor 68% gewijzigd door P-Rock op 29-03-2020 00:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@P-Rock Dan cancel je toch die bestelling? ;) Isse simpel.

Of wacht ff, kun je het soms nergens anders krijgen voor die prijs? O-)

Zo had ik een product besteld, via Warehouse Deals. Niet dat ik het per se nodig heb, maar, voor < de helft van de oorspronkelijke prijs (!), wel heel aantrekkelijk.
En normaliter zijn Warehouse Deals producten spullen waarvan er eentje in een Amazon magazijn ligt, met daarbij de opmerking van 'lichte cosmetische beschadigingen' of iets van 'product ongebruikt, verpakking beschadigd'. En als je dan zoiets besteld, krijg je het een paar dagen later in huis.
Daar maak ik al jarenlang dankbaar gebruik van.

Wat schetst mijn verbazing? Een, in eerste instantie, op vooraad zijnd, 'Warehouse Deal' product, is pas leverbaar NA 12 mei?!? WTF; is toch ook vreemd... 8)7
Maar ok, het is en blijft een aantrekkelijke deal.
M.a.w. ik wacht het gewoon nog ff een paar weken af. Mocht ik alsnog vanaf willen zien, kan ik het tot op het laatste moment nog 'stornieren'.

Mooie Plaatjes   

• Rallye
  • Laatst online: 22:33
hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Ik heb even wat oude facturen geopend waarbij Amazon(.de) de aanbieder was. Daar werd overal het NL 21% BTW tarief toegepast. Wel werd mij erg vaak een korting aangeboden waardoor het BTW verschil eigenlijk verwaarloosbaar werd, maar de 21% werd wel meegenomen.

Bij producten door derden verkocht, maar verzonden door Amazon.de, staat wel een BTW tarief van 19% op de factuur, niet helemaal juist dus ;)
Dat kan wel goed zijn volgens mij. Als je maar beperkt naar een land levert (omzetgrens) mag je je eigen BTW-tarief in rekening brengen. Amazon levert veel naar Nederland, een willekeurige aanbieder wellicht niet. Zie bijvoorbeeld https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

+1 voor de Warehouse Deals!
Daar heb ik al zoveel voor zo weinig gekocht! En nog nooit een probleem gehad dat het beschadigd was oid.

• VulcanPyroman
  • Niet online
Gropah schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ook geprobeerd account opnieuw te linken, maar dat lijkt ook niet te helpen.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nu wel een aparte van .de voor het eerst dat ik het mee maak.

Zondag twee dingen besteld, beide Prime artikelen. Levering staat op dinsdag 7 april 8)7 ook voor het eerst in hele lange tijd komt het weer via PostNL ipv DHL.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:09:
Nu wel een aparte van .de voor het eerst dat ik het mee maak.

Zondag twee dingen besteld, beide Prime artikelen. Levering staat op dinsdag 7 april 8)7 ook voor het eerst in hele lange tijd komt het weer via PostNL ipv DHL.
Ik kreeg in eerste instantie ook een langere levertijd voor Prime .DE artikelen (er staat ook een melding op de startpagina dat dit het geval kan zijn). Alle artikelen zijn echter ruim eerder geleverd (tot een week), dan aangekondigd. Nog steeds DHL hier aan de deur.

A smile a day....

• chento12
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 08-04 14:50
Hier .de levering ook eerder! Maandag besteld en zou 7 april aankomen. Morgen wordt het echter geleverd zie ik nu

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:32
Even klagen over de klantenservice... Ik heb nu twee keer contact met hen gehad via de chat en ondanks dat ze Nederlandse namen hebben, zijn het volgens mij of Duitsers (ze schrijven zelfstandig naamwoorden met hoofdletters) of personen die net een jaar of twee Nederlands kunnen dankzij de vele grammaticale fouten en zinsopbouw die niet klopt.

Bij vragen heb ik ook niet het idee dat ze mij volledig begrijpen, gezien ze vaak de vraag terugkoppelen met 'Bedoelt u ...?', wat dan het tegenovergestelde is wat ik schrijf. In dit geval gaat het om een bestelling die opeens geannuleerd is zonder opgave van redenen.

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:23

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Nou, dat Amazon NL duurder is dan DE moet ik wellicht even terugnemen. Ik weet niet of dit een foutje is of een geweldig goeie aanbieding, maar gisteren was zeer kortstondig een Seagate 2TB portable SSD in de aanbieding voor circa 62 euro. Een vriend van me tipje me erover, ik heb hem direct besteld en eigenlijk direct daarna was hij ook al niet meer beschikbaar. Ik heb wel een bestelbevestiging in de mail, dus ik ben heel benieuwd.

https://tweakers.net/i/7gyGwYc0dxidObVWiKN2NJ9svhY=/f/image/rFV0CDjN0I65CP2Uk013HrZO.jpg

Ik durfde hem gisteren niet te plaatsen uit angst beschuldigd te worden van een slechte 1 april grap :+

Mooi fout is niet lelijk

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Krekatos Klaag je nou over de klantenservice omdat ze, volgens jou, geen perfect Nederlands chatten, of omdat je vraag/probleem niet gehonoreerd wordt? :?

Ik chat altijd via de Duitse Kundenservice. En daar is 'mijn' Duits soms ook beter dan 'hun' Duits.
Komt dat omdat het te snel gaat? Geen idee. Dat ze (waarschijnlijk?) thuiswerkers en/of niet-oorspronkelijk Duits ingezetenen gebruiken?
Geen idee. Merk wel dat er vaak begonnen wordt met copy/paste standaard zinnen en dat zodra er specifiek op iets ingegaan wordt, de conversatie verandert....

Wat ik ook merk, is dat er vaak opgeschaald wordt, als je als 'Prime' Kunde refereert aan het feit dat ze in het kader van 'Prime' voordelen iets beloofd hebben en het niet waarmaakten. ;)
Maar tot nu toe altijd zeer vriendelijk, voorkomend, en tot tevredenheid geholpen en opgelost.

Mooie Plaatjes   

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:32
ehtweak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:34:
@Krekatos Klaag je nou over de klantenservice omdat ze, volgens jou, geen perfect Nederlands chatten, of omdat je vraag/probleem niet gehonoreerd wordt? :?

Ik chat altijd via de Duitse Kundenservice. En daar is 'mijn' Duits soms ook beter dan 'hun' Duits.
Komt dat omdat het te snel gaat? Geen idee. Dat ze (waarschijnlijk?) thuiswerkers en/of niet-oorspronkelijk Duits ingezetenen gebruiken?
Geen idee. Merk wel dat er vaak begonnen wordt met copy/paste standaard zinnen en dat zodra er specifiek op iets ingegaan wordt, de conversatie verandert....

Wat ik ook merk, is dat er vaak opgeschaald wordt, als je als 'Prime' Kunde refereert aan het feit dat ze in het kader van 'Prime' voordelen iets beloofd hebben en het niet waarmaakten. ;)
Maar tot nu toe altijd zeer vriendelijk, voorkomend, en tot tevredenheid geholpen en opgelost.
Zoals beschreven klaag ik over het feit dat ze mij niet begrijpen. Erg slecht van een grote webreus om een klantenservice te hebben die je niet gelijk begrijpt en enorm veel fouten maakt in hun teksten. Uiteindelijk hebben ze mij wel geholpen, maar daar heb ik zojuist weer contact voor gehad. Feit blijft dat ik twee personen heb gesproken die compleet niet begrepen wat ik bedoelde 8)7

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:53
Gewoon even ter info, maar zeker Amazon (maar ook vele andere chat-helpdesks etc) gebruikt gewoon AI / chat-bots om de 1e lijns vragen af te handelen.

99/100 vragen die via de chat binnenkomen wil je gewoon geen mens voor betalen om die te beantwoorden, het zijn gewoon standaardvragen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik liet me bij vragen altijd terugbellen, en dan werd ik via de DE website in keurig Nederlands te woord gestaan en eigenlijk altijd wel goed geholpen, of er werd begrip getoond voor de situatie indien ze er geen andere draai aan konden geven. Geen klachten v.w.b. die wijze van support geven.

A smile a day....

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08-04 11:04
Eens met hardware-iover, ik werd via de DE site ook altijd netjes terug gebeld door een vriendelijke prima nederlands sprekende dame.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het lijkt wel alsof de logica van Amazons logistiek ook in de war is, net zoals alle stortvloed aan info over COVID-19 ;)

Had afgelopen donderdag wat spulletjes besteld. En vrijdag werd het 1st deel van die bestelling al geleverd! Gewoon top; 's-avonds via DHL, die nu voor het eerst bij ons in het dorp met een elektrieken d:)b bestelauto kwam.
Uiteraard wel eerst 's-middags het welbekende mailtje van Amazon gehad; dat het helaas vertraagd was en pas over enkele dagen zou arriveren. En een paar uur later is het er al. 7(8)7

Maar het andere deel van diezelfde bestelling had een ander trackingnummer gekregen en zou via PostNL komen.

Op donderdag 2 april, bestelling 'Versandzentrum verlassen' en 'ist unterwegs'.
Vanuit Graben (Beieren, Duitsland)
Op vrijdag 3 april is die bestelling in Garbsen 'Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen' en diezelfde avond weer vertrokken. 'Paket hat einen Amazon-Standort verlassen'.
Garbsen is in Noord Duitsland bij Hannover.

Maar nu komt het! 8)7
Op zaterdag 4 april is die bestelling in Lauwin-Planque, Frankrijk!

3:17 PM Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR
8:38 AM Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen.
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR

Hoe bizar? Sinds wanneer loopt de kortste route vanuit Zuid-Duitsland, naar Noord-Duitsland en vervolgens weer terug naar Noord Frankrijk? Dat is net ten zuiden van Lille, tegen de Belgische grens aan? Om dan weer op weg te gaan naar Nederland? :?

Vandaar zeker, dat PostNL al 3 dagen aangeeft:
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
Verwacht: woensdag tussen 08:30 en 11:00

Ik ben al >8 jaar klant bij Amazon en heb al heel wat meegemaakt, maar dit nog niet. :+

[Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 04-04-2020 23:48]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Idem met mijn pakket, die overigens voor maandag gepland stond om bezorgd te worden, kwam vandaag aan met PostNL.
Ritje door Duitsland, daarna naar Frankrijk en daarna weer naar NL. Co² much?

Was eigenlijk best tevreden met de DHL bezorging, blijkbaar zorgt Covid-19 voor andere bezorgroutes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:02
Dan wel geen Prime, maar via warehousedeals een Harmony Hub voor 51 euro gekocht. Gisteren besteld, wordt volgende week donderdag (16 april) bezorgd. Ik vind het wel best, ik heb er geen haast. Leuk om tzt icm Google Home een paar apparaten te bedienen.

De vorige bestelling bij Amazon was 17 maart geplaatst en 26 maart bezorgd. Het loopt dus snel op.

Het is gewoon een gekkenhuis qua online bestellen. Je ziet ook de online voorraden teruglopen. Zoek bv maar eens op Lego bij Kruidvat, online vrijwel geen voorraad meer. Daarom gisteren maar ouderwets Lego gekocht in een fysieke winkel van Intertoys. Mooi dat dat nog bestaat. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:42
Afgelopen donderdag (2 april) 2 Nintendo 3DS games besteld op Amazon NL. Beide games op voorraad maar leverdatum stond op 18 april voor standaardverzending. De bestelling is nog niet verzonden en mijn bestelling staat nog steeds op geplande levering van 18 april.

Echter als ik nu dezelfde games zou bestellen met een nieuwe bestelling dan staat de geplande leverdatum op 14 april. Gisteren was dat zelfs 10 april. Ben benieuwd of ze mijn bestelling naar voren schuiven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:22:
Idem met mijn pakket, die overigens voor maandag gepland stond om bezorgd te worden, kwam vandaag aan met PostNL.
Ritje door Duitsland, daarna naar Frankrijk en daarna weer naar NL. Co² much?

Was eigenlijk best tevreden met de DHL bezorging, blijkbaar zorgt Covid-19 voor andere bezorgroutes.
Omdat ik nu aan huis gekluisterd ben heb ik ze gevraagd of ze een bestelling niet via een toeristische route konden laten komen, en daar voldoen ze op dit moment ook aan. Genieten jonguh! :+

- Piacenza, Italië
- Saint-Martin-de-Crau, Frankrijk
- Lauwin-Planque, Frankrijk

Ik ga het pakketje toch maar even in afzondering plaatsen, gezien de bron van herkomst :X

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:05:
[...]

Omdat ik nu aan huis gekluisterd ben heb ik ze gevraagd of ze een bestelling niet via een toeristische route konden laten komen, en daar voldoen ze op dit moment ook aan. Genieten jonguh! :+

- Piacenza, Italië
- Saint-Martin-de-Crau, Frankrijk
- Lauwin-Planque, Frankrijk
Oké; goed idee!

Maar laten ze dan een gopro aan boord van het pakketje monteren; dan kan ik later nog genieten van de toeristische beelden!
Of nog beter; een live-stream vanuit het pakket! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ibead
Mijn pakket kwam uit Spanje, ging toen naar twee verschillende distributie locaties in Duitsland, en toen pas naar Nederland. Dan vind ik het niet gek dat de levertijden zo lang zijn. Maar goed ... het is ook een bijzondere tijd met de pandemie. Als de levertijden na de zomer nog steeds to lang zijn zeg ik prime op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:04
30-3 een bluetooth speaker besteld, levering zou 17-4 zijn.
2-4 uw pakketje is verzonden , levering 10-4.
4-4 pakketje afgeleverd bij DHL-punt.

Ze kunnen net zo goed stoppen met het geven van een afleverdatum. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Geen peil op te trekken inderdaad. Anderhalve week geleden 's avonds besteld, volgende dag in huis. Daarna op zondag besteld en die duurde een week.

Laten we het er maar op houden dat het druk is. De tussenstops zijn natuurlijk DC's van hun, waarbij ik mij dus al afvraag of we er in NL ook niet een hebben, dat scheelt zomaar een, of twee tussenstops in Frankrijk en/of Duitsland.

• Durango
  • Laatst online: 06-04 17:48
Weet iemand of je de taal van Amazon NL ook op Engels kan zetten kan het nergens vinden. Momenteel ben ik opzoek naar een Dewalt Tacker (gereedschap) maar door de vertaal computer is het zoeken knudde blijkbaar heet zoiets een spijkerpen daaro...

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu prime een maandje op proef, maar de levertijden slaan nergens op. Een SSD was er de volgende dat (1 dag eerder dan aangegeven, dus top (zonder prime was de levertijd overigens 2 weken :S) ). Maar nu kijk ik naar een headset. De leverdata zijn varierend van 14 tot 21 april, terwijl de headsets gewoon op voorraad zijn. En sommige prime producten die op voorraad zijn, zijn simpelweg niet te bestellen vanwege onbekende restricties. Als ik hierboven lees blijft het gokken hoe snel iets daadwerkelijk wordt geleverd. Ik ga prime zeker niet verlengen na deze maand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:46
Durango schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:08:
Weet iemand of je de taal van Amazon NL ook op Engels kan zetten kan het nergens vinden. Momenteel ben ik opzoek naar een Dewalt Tacker (gereedschap) maar door de vertaal computer is het zoeken knudde blijkbaar heet zoiets een spijkerpen daaro...
Even zoeken op de Engelse / Duitse Amazon en de ASIN zoeken op de productpagina. Vervolgens de ASIN op Amazon.nl invoeren ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:35

DexterDee

I doubt, therefore I might be

pinda powerrr schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:50:
Geen peil op te trekken inderdaad. Anderhalve week geleden 's avonds besteld, volgende dag in huis. Daarna op zondag besteld en die duurde een week.
Tja, het is overal druk nu. Ik heb nu een 9-tal bestellingen gedaan bij Amazon.nl en veel bestellingen zijn via een zuid-Frans DC naar een noord-Frans DC en door naar Nederland gestuurd. Ook een bestelling die vanuit een Italiaans DC naar Frankrijk is gestuurd en daarna door naar Nederland. Met meerdere hops werkt elke vertraging in je nadeel.

Daarentegen heb ik nu wel een Switch van €249 thuis staan en een lading triple-A spelletjes van om en nabij de €40 per stuk. Dat is met afstand goedkoper dan waar dan ook. Dan wacht ik wel wat langer, dat is het dubbel en dwars waard.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• roda_djavulen
@Bulldock Dat is ook omdat men voorrang geeft aan "kritische" producten vanwege de corona crisis. Denk dat het wanneer dit allemaal voorbij is een stuk betrouwnbaarder is. Was het vanuit amazon.de ook altijd.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:25
roda_djavulen schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:08:
@Bulldock Dat is ook omdat men voorrang geeft aan "kritische" producten vanwege de corona crisis. Denk dat het wanneer dit allemaal voorbij is een stuk betrouwnbaarder is. Was het vanuit amazon.de ook altijd.
Bovendien hebben ze ook te maken met beperkingen van vervoersbedrijven. Ik weet van verschillende webshops in Nederland dat ze slechts een maximaal aantal rolcontainers mogen aanleveren van PostNL en in sommige gevallen wordt zelfs de verkoop van grote producten kunstmatig laag gehouden.

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik kom toch tot een vreemde observatie in de Prime DE versus NL in de Duitse omgeving heb ik met Prime een vroegst mogelijke levertijd van 14 april. In de Nederlandse variant is wel 7 april mogelijk. Mits je (NL)-Prime hebt lijkt me, en ik zit nog op de Duitse variant. Is dit beleid om Nederlanders over te krijgen naar de NL variant van Prime? Of zie ik iets over het hoofd?

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:43
Ik heb het opgegeven om de logica achter Amazon's logistiek te doorgronden. Er zullen vast allemaal hele knappe algoritmes aan ten grondslag liggen, maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken.

Zo hebben ze ook een tijd gehad dat elke pakketje met een andere vervoerder kwam, toen een tijdje vooral PostNL, nu vooral DHL. (Een tijd één preferred supplier kan ik voorstellen, maar 3 of 4 door elkaar echt niet).

En dat zie je ook met waar dingen opgeslagen liggen, als je nou dingen op thema enigszins bij elkaar houdt, of je voorraad van ieder artikel over meerdere DC's verspreid, zou je toch meer kans hebben om gecombineerde pakketten te maken, in plaats van 5 pakketten voor een order van 7 artikelen, zoals ik al meegemaakt heb...

Zo ook nu met de leverdata. Bij mij stonden er ook diverse producten op levering 10 april, zaterdag kwam er 1 binnen, vandaag een andere. Ze weten het zelf ook gewoon niet, en geven daarom een langere termijn aan, vermoed ik.

iRacing Profiel

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Wild Chocolate ook nooit begrepen. Kijk je op de .fr dan is het niet leverbaar, via .de weer wel en gaat dan routes volgen door heel FR en DE, alvorens ergens in Zwolle samen te komen.

Met de huidige sluiting van diverse grenzen, levert dit dus de enorme vertraging op.
(Zojuist weer iets besteld, levering gepland op anderhalve week verder...)
Maar de vertragingen kan ik nog steeds prima hebben, als ik het niet direct nodig heb, het artikel flink goedkoper is dan in NL én geen verzendkosten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Medione1210
Wild Chocolate schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:16:
Ik heb het opgegeven om de logica achter Amazon's logistiek te doorgronden. Er zullen vast allemaal hele knappe algoritmes aan ten grondslag liggen, maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken.

Zo hebben ze ook een tijd gehad dat elke pakketje met een andere vervoerder kwam, toen een tijdje vooral PostNL, nu vooral DHL. (Een tijd één preferred supplier kan ik voorstellen, maar 3 of 4 door elkaar echt niet).

En dat zie je ook met waar dingen opgeslagen liggen, als je nou dingen op thema enigszins bij elkaar houdt, of je voorraad van ieder artikel over meerdere DC's verspreid, zou je toch meer kans hebben om gecombineerde pakketten te maken, in plaats van 5 pakketten voor een order van 7 artikelen, zoals ik al meegemaakt heb...

Zo ook nu met de leverdata. Bij mij stonden er ook diverse producten op levering 10 april, zaterdag kwam er 1 binnen, vandaag een andere. Ze weten het zelf ook gewoon niet, en geven daarom een langere termijn aan, vermoed ik.
Ik kreeg hier vorige week nog een prime bestelling verdeeld over pakketten binnen via DHL,PostNL en UPS. Van 2 artikelen geven ze nu een afleverdatum voor eind april op, terwijl het tijdens de bestelling gewoon op voorraad was.
Afleveren kan trouwens ook bij een DPD punt en terugsturen gaat via DHL. Ik snap het nut niet van zoveel verzendservices. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar UPS.

[Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 07-04-2020 07:12]

• roda_djavulen
Voor mij dan weer liever geen UPS. Die kwamen laatst een pakket brengen en ik kon achterin de bus kijken. Hadden ze de stellingen eruit gehaald want dan kunnen er meer pakjes in de bus, aldus de chauffeur.
De bezorger moest dus gewoon door de bus over de pakjes heen klimmen om mijn pakket (van 25 kg) te pakken. En met dat pakket in zijn handen kon hij weer terug over de pakjes die nog op de vloer lagen. Laten we zeggen dat er weinig dozen in die bus lagen die geen deuken hadden..

• ibead
roda_djavulen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:46:
Voor mij dan weer liever geen UPS. Die kwamen laatst een pakket brengen en ik kon achterin de bus kijken. Hadden ze de stellingen eruit gehaald want dan kunnen er meer pakjes in de bus, aldus de chauffeur.
De bezorger moest dus gewoon door de bus over de pakjes heen klimmen om mijn pakket (van 25 kg) te pakken. En met dat pakket in zijn handen kon hij weer terug over de pakjes die nog op de vloer lagen. Laten we zeggen dat er weinig dozen in die bus lagen die geen deuken hadden..
Voor mij liever geen DHL. Vorige week kwam de DHL bus langs met mijn pakketje, maakte een stop, en reed weer door. Even later kreeg ik een bericht dat ik niet thuis was en dat het pakket de volgende dag afgeleverd zou worden op het ophaalpunt. Op deze manier kan Amazon natuurlijk nooit waarmaken wat ze willen beloven met prime; bestellen en zelfde dag in huis. In de UK werkt het wel, USA wellicht ook, maar in Nederland zie ik het zo snel nog niet gebeuren. Als de levertijden na de zomer nog zo lang zijn zeg ik prime op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Zelfde dag in huis is toch nooit beloofd? Of heb ik iets gemist afgelopen tijd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ibead schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:01:
[...]

Voor mij liever geen DHL. Vorige week kwam de DHL bus langs met mijn pakketje, maakte een stop, en reed weer door. Even later kreeg ik een bericht dat ik niet thuis was en dat het pakket de volgende dag afgeleverd zou worden op het ophaalpunt. Op deze manier kan Amazon natuurlijk nooit waarmaken wat ze willen beloven met prime; bestellen en zelfde dag in huis. In de UK werkt het wel, USA wellicht ook, maar in Nederland zie ik het zo snel nog niet gebeuren. Als de levertijden na de zomer nog zo lang zijn zeg ik prime op.
Blijkbaar hebben we een cultuur in NL waar dit soort praktijken gewoon kunnen. Internet staat vol met voorbeelden. De pakketdiensten zeggen dan alleen dan ze er naar zullen kijken.
De bezorger krijgt geen waarschuwing, standje of iets dat daar maar op lijkt. En met de groeiende markt van pakketten, gaat het waarschijnlijk ook niet veranderen.
Ondertussen is de consument en de kleinere webshop ondernemer de klos, consument zit met de irritatie en/of een beschadigd pakket, de ondernemer is pakketten kwijt en tijd om zaken op te lossen.

Waarom is nog niemand in het gat gesprongen om een fysieke winkel te starten waar alle bezorgdiensten hun pakketten af kunnen leveren? Ruime openingstijden en we hebben win-win.

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:51
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:

Waarom is nog niemand in het gat gesprongen om een fysieke winkel te starten waar alle bezorgdiensten hun pakketten af kunnen leveren? Ruime openingstijden en we hebben win-win.
Een postkantoor bedoel je? Die zijn in het verleden allemaal gesloten omdat daar geen droog brood mee te verdienen is.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Koekfabriek schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:53:
[...]

Een postkantoor bedoel je? Die zijn in het verleden allemaal gesloten omdat daar geen droog brood mee te verdienen is.
Een postkantoor was vroeger natuurlijk veel meer dan alleen pakketten en briefjes versturen.

Een winkel, om de versnippering tegen te gaan van pakketpunten (Primera, bouwmarkt, supermarkt enz enz). En dan als consument kunnen aangeven dat je het daar komt ophalen, scheelt weer tijd en kosten.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:43
Medione1210 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:56:
[...]

Ik kreeg hier vorige week nog een prime bestelling verdeeld over pakketten binnen via DHL,PostNL en UPS. Van 2 artikelen geven ze nu een afleverdatum voor eind april op, terwijl het tijdens de bestelling gewoon op voorraad was.
Afleveren kan trouwens ook bij een DPD punt en terugsturen gaat via DHL. Ik snap het nut niet van zoveel verzendservices. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar UPS.
Voordeel van UPS vind ik, dat ze het dezelfde dag nog bij een pick-up-point afgeven. Dan kan ik het uit mijn werk nog ophalen. Nadeel is wel, dat dat pick-up-point voor mij wat omfietsen is. Nadeel vind ik dat ze alleen overdag bezorgen.

DPD pick-up-points liggen voor mij allemaal uit de route, en hebben bovendien vrij krappe openingstijden hier in de buurt.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True