Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik wordt hier wel sjachie van. Ik heb geen nl prime. Ik kies voor levering aanstaande dinsdag.
Nee hoor, lekker puh, je bestelling komt maandag over een week :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H52DXf2e2ofBotqs_TPtuPEXTow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc9VpQzBgiK4Rr7OZsrV4l0C.jpg?f=fotoalbum_large

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja dat is de motivatie om prime-abonnee te worden he ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 01-02-2026 21:59 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:40
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:47:
Ik wordt hier wel sjachie van. Ik heb geen nl prime. Ik kies voor levering aanstaande dinsdag.

[Afbeelding]
dus als ik het goed begrijp betaal je niet voor premium service en ben je boos dat je daardoor geen premium behandeling krijgt

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:47:

[Afbeelding]
Dan kan je net zo goed op aliexpress bestellen. Leveren ook in een week voor minder geld.. ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• dragon2
  • Niet online
boyette schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:07:
[...]

dus als ik het goed begrijp betaal je niet voor premium service en ben je boos dat je daardoor geen premium behandeling krijgt
Boudewijn schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:59:
Tsja dat is de motivatie om prime-abonnee te worden he ;)
Ik ben al voorbij het scherm om prime te worden (heb ik al jaren, Dld versie dan uiteraard), ik zie bij alle 3 de artikelen "vandaag besteld overmorgen geleverd" staan, ik klik overmorgen = dinsdag aan, en ze zetten hem na druk op de bestelknop een week later.

Dat is misleiding, puur en simpel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo56yBB1J8Kt_gMwFUW_lEws7Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufMi4QRjqbwPVWjRMF7OMb2K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door dragon2 op 01-02-2026 22:14 ]

• boyette
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik ben al voorbij het scherm om prime te worden (heb ik al jaren, Dld versie dan uiteraard), ik zie bij alle 3 de artikelen "vandaag besteld overmorgen geleverd" staan, ik klik overmorgen = dinsdag aan, en ze zetten hem na druk op de bestelknop een week later.

[Afbeelding]
Maar het moet bezorgd in Nederland ?

• dragon2
  • Niet online
boyette schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:15:
[...]

Maar het moet bezorgd in Nederland ?
Ik woon in NL ja? Ik snap het doel van je vraag niet..?

• boyette
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:16:
[...]

Ik woon in NL ja? Ik snap het doel van je vraag niet..?
en je zit op de duitse amazon?

• boyette
ik kan hem gewon bestellen voor dinsdag of je kan zelf een andere datum en tijdstip uitkiezen de rest van de week

alles is mogelijk..

• dragon2
  • Niet online
boyette schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:16:
[...]

en je zit op de duitse amazon?
Normaal wel ja, maar dit gaat dus over amazon nl (waar ik dus GEEN prime heb, itt Dld).

Amazon weet natuurlijk waar je woont heh, al bestel je bij amazon Italie, Spanje of Canada, de levertijd naar JOUW huisadres wordt altijd (min of meer correct) aangegeven. En ja, mijn Dld account zegt levering Di 3 Feb, dus ik ga de hele bestelling bij nl annuleren want er zit 1 ding bij dat ik snel nodig heb.

• boyette
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:20:
[...]

Normaal wel ja, maar dit gaat dus over amazon nl (waar ik dus GEEN prime heb, itt Dld).

Amazon weet natuurlijk waar je woont heh, al bestel je bij amazon Italie, Spanje of Canada, de levertijd naar JOUW huisadres wordt altijd (min of meer correct) aangegeven. En ja, mijn Dld account zegt levering Di 3 Feb, dus ik ga de hele bestelling bij nl annuleren want er zit 1 ding bij dat ik snel nodig heb.
ja als je het gewoon besteld in het land waar je de prime hebt en naar het zelfde land laat leveren is dit probleem er niet

• dragon2
  • Niet online
boyette schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:22:
[...]

ja als je het gewoon besteld in het land waar je de prime hebt en naar het zelfde land laat leveren is dit probleem er niet
Heh?
Nogmaals, ik snap je punt niet.

Ik bestel al sinds er alleen amazon.com was bij amazon, al zo'n dikke 25 jaar dus, en alles wordt vrolijk naar NL geleverd. Ik weet echt wel hoe het werkt, maar dat de levertijd zo verspringt is nieuw, en een dealbreaker voor mij ook.

• boyette
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:25:
[...]

Heh?

Ik bestel al sinds er alleen amazon.com was bij amazon, al zo'n dikke 25 jaar dus, en alles wordt vrolijk naar NL geleverd. Ik weet echt wel hoe het werkt, maar dat de levertijd zo verspringt is nieuw, en een dealbreaker voor mij ook.
bij mij verspringt het niet

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:08
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:25:
[...]

Heh?

Ik heb dit afgelopen week ook bij een bestelling gehad. "Binnen 5 uur besteld, morgen geleverd"; direct na bestellen is de leverdatum direct van zaterdag naar woensdag gegaan (en vandaag ook echt pas de levering).

• RicardoForce
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik merk dat er heel veel PostNL/DHL punten en pakketstations zijn die geen Amazon meer aannemen. Ook op plekken waar ik nu nog wel Amazon kan afhalen klagen steen en been over hoe deze zendingen in hun systeem komen. De Jumbo hier is nog altijd PostNL punt, hier haalde ik mijn Amazon pakketjes altijd op. Maar sinds enkele maanden kan ik ze hier niet meer laten bezorgen. Nu kan ik alleen nog kiezen voor 3 andere afhaalpunten die om 16:00 en 17:30 al dicht gaan, die kan ik uit werk dus niet ophalen. Nu moet ik omrijden buiten het dorp om naar een pakketpunt waar nog wel heen gestuurd wordt.
Dit zorgt er voor mij wel voor om minder snel voor Amazon te kiezen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RicardoForce schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:39:
Ik merk dat er heel veel PostNL/DHL punten en pakketstations zijn die geen Amazon meer aannemen. Ook op plekken waar ik nu nog wel Amazon kan afhalen klagen steen en been over hoe deze zendingen in hun systeem komen. De Jumbo hier is nog altijd PostNL punt, hier haalde ik mijn Amazon pakketjes altijd op. Maar sinds enkele maanden kan ik ze hier niet meer laten bezorgen. Nu kan ik alleen nog kiezen voor 3 andere afhaalpunten die om 16:00 en 17:30 al dicht gaan, die kan ik uit werk dus niet ophalen. Nu moet ik omrijden buiten het dorp om naar een pakketpunt waar nog wel heen gestuurd wordt.
Dit zorgt er voor mij wel voor om minder snel voor Amazon te kiezen.
Amazon Duitsland gebruikt tot nu toe enkel DHL voor retouren. Afgeven bij een pakketautomaat kan niet, geen QR code, en het aantal pakketpunten in de buurt is ook voor mij dramatisch afgenomen, vaak bij iemand aan huis die 1.5 uur per dag beschikbaar is voor afgifte. Dit is een gevolg van die automaten natuurlijk, voorheen zat er altijd wel eentje direct in de buurt, al wisselden die ook regelmatig van locatie.

Testing, one, two ...

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RicardoForce Rijst de vraag: waar ligt dat dan aan?
Doet PostNL/DHL al die herroutering? Wil het individuele pakketpunt dat Amazon pakket niet meer afhandelen omdat het minder oplevert? Of vinden ze het volume te hoog/laag?
Of zijn het bezorginstructies vanuit Amazon?

Geen idee, maar ik ben wel benieuwd...

Mooie Plaatjes   

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:12:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Misleiding nogwel, misschien moet je er aangifte van doen...
Alles op je screenshots schreeuwt om een bug. Want het is natuurlijk niet bepaald logisch dat je de gratis levering sneller zou ontvangen dan wanneer je ervoor betaalt met Prime...

• RicardoForce
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
ehtweak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:44:
@RicardoForce Rijst de vraag: waar ligt dat dan aan?
Doet PostNL/DHL al die herroutering? Wil het individuele pakketpunt dat Amazon pakket niet meer afhandelen omdat het minder oplevert? Of vinden ze het volume te hoog/laag?
Of zijn het bezorginstructies vanuit Amazon?

Geen idee, maar ik ben wel benieuwd...
Ik ga vandaag wat leuke Tweaker V&A pakketjes ophalen bij de Jumbo dus ik zal het ze eens vragen, wellicht dat het iemand is die het weet.
Ik weet wel dat het andere PostNL punt dat nu nog wel Amazon pakketjes ontvangt hier niet zo blij mee is. Ze komen anders in het systeem te staan waardoor ze de pakketjes niet goed kunnen vinden en de barcodes zijn bij hun niet te scannen (andere PostNL pakketten wel) waardoor ze de T&T code handmatig moeten invullen voor uitgifte.

• dukeenvana
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:46
Is er iemand met een Amazon.de jaarabonnement die de Ad-Free optie (€ 2.99) voor Prime Video heeft kunnen activeren?

Zo ja, zou je jouw ervaring en werkwijze willen delen?

PV-Output

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:54:
Is er iemand met een Amazon.de jaarabonnement die de Ad-Free optie (€ 2.99) voor Prime Video heeft kunnen activeren?

Onmogelijk voor in Nederland wonende abonnees.

Testing, one, two ...

• dukeenvana
hardware-lover schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:01:
[...]

Onmogelijk voor in Nederland wonende abonnees.
Hoe en waar heb je dat kunnen constateren?

PV-Output

• absrnd
  • Laatst online: 08:27
dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:38:
[...]

Hoe en waar heb je dat kunnen constateren?
Door te proberen te activeren, en dat gaat niet :)

• dukeenvana
absrnd schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Door te proberen te activeren, en dat gaat niet :)
Waar heb je geprobeerd Ad-Free te activeren?

Ik zie nergens een suggestie of knop hiervoor terug, zelfs niet met een Prime-Video middels Fire-TV stick achter een VPN verbinding met DE.

PV-Output

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:45
dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:02:
[...]

Ik zie nergens een suggestie of knop hiervoor terug, zelfs niet met een Prime-Video middels Fire-TV stick achter een VPN verbinding met DE.
Als ik prime opstart op TV en serie start krijg ik gewoon de mogelijkheid

• dukeenvana
maartend schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Als ik prime opstart op TV en serie start krijg ik gewoon de mogelijkheid
Dat krijgen we, denk ik, allemaal, maar vervolgens........

Heb je dat geprobeerd en met succes afgerond?

PV-Output

• absrnd
  • Laatst online: 08:27
dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:02:
[...]

Op TV, als er een reclame begon, drukte ik op pauze (bij toeval ontdekt), dan kreeg ik de melding dat er een ad free optie is met aanpassing van je abonnement, met een link.
met die link, en na een aantal keer doorklikken, krijg je de melding dat het alsnog niet mogelijk is.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:45
dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:08:
[...]

Dat krijgen we, denk ik, allemaal, maar vervolgens........

Heb je dat geprobeerd en met succes afgerond?
Nee, want ik zeg prime op, juist vanwege deze redenen. Ik ga niet nog eens betalen.

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:43
Voor zolang het werkt: via de laptop / browser heb ik geen reclame. Mogelijk dat ghostery daar iets blokkeert, maar nog niet specifiek verder onderzocht.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: verkeerd topic zie ik nu; hardware-lover in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"

[ Voor 90% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2026 12:04 ]

Testing, one, two ...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ook maar even ranten op Dragonfly. Ik vind dat hele foto-gedoe sowieso al belachelijk. Maar goed. Pakketje van vandaag werd al relatief laat bezorgd, uiteindelijk komt het en bij het openen van de deur rook ik een walm alsof ik 20 jaar geleden het café in stapte. :/

Blijkt m'n hele pakketje ook naar rook te ruiken, daarnaast de hal/overloop etc. :r

• dragon2
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:22:
Ook maar even ranten op Dragonfly. Ik vind dat hele foto-gedoe sowieso al belachelijk. Maar goed. Pakketje van vandaag werd al relatief laat bezorgd, uiteindelijk komt het en bij het openen van de deur rook ik een walm alsof ik 20 jaar geleden het café in stapte. :/

Blijkt m'n hele pakketje ook naar rook te ruiken, daarnaast de hal/overloop etc. :r
Dat heb ik af en toe bij dragonfly idd, maar ALTIJD bij de DPD bezorger hier. Erg vervelend, moet alles direct uitpakken en alle karton direct naar buiten gooien anders ga ik over m'n nek }:|
Laatst bij butlon ook, koelvriesgedeelte is blijkbaar apart, maar m'n tomaten, paprikas enzo roken ook naar rook, blegh.

Foto gedoe van dragonfly heb ik dan weer minder moeite mee, al zetten ze nu het huisnummer wel heel close op de foto dus wellicht hebben ze er klachten over gehad.

De keren dat m'n pakketjes niet bij mij thuis maar "ergens" bezorgd werden, best een paar keer gehad, stond er dan weer nooit een foto bij.
Things that make you go "hmmmmmm" :|

[ Voor 18% gewijzigd door dragon2 op 07-02-2026 21:52 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou we zijn al uren verder en ik denk dat ik het nog steeds ruik. Irritant dat je verder weinig feedback kunt geven bij Amazon.

Ik las iets over een opmerking bij de bestelling zetten dat je DHL wilt. Dat de volgende maar proberen. DHL is altijd prima hier.

Het is dar ze een hoop dingen verkopen die je niet zomaar ergens anders kunt halen...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap sowieso die huisnummer-fotografie-obsessie van Dragonfly al helemaal niet.

Wat bewijst dat nou? Hooguit dat er iemand vanaf de stoep een foto van m'n huisnummer nam. So what? :?
En vervolgens een tweede foto waarbij ze het pakje fotograferen terwijl ze ergens (?) lopen. :|

Mooie Plaatjes   

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:16
ehtweak schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:04:
Ik snap sowieso die huisnummer-fotografie-fobie van Dragonfly al helemaal niet.

Wat bewijst dat nou? Hooguit dat er iemand vanaf de stoep een foto van m'n huisnummer nam. So what? :?
En vervolgens een tweede foto waarbij ze het pakje fotograferen terwijl ze ergens (?) lopen. :|
Als ze een fobie hebben, dan zouden ze geen foto durven maken. Dus ik gok dat je een ander woord bedoelt?

Maar wat een foto van jouw huisnummer natuurlijk bewijst is dat ze bij je aan de deur geweest zijn. Of ze daadwerkelijk aangebeld hebben kan je aan een foto niet zien, maar zou je een video willen van dat ze bij je aanbellen en minimaal 30 seconden wachten, dan? :P

The devil is in the details.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, obsessie. ;)

Van die obsessie zou ik haast een fobie krijgen! :+

[ Voor 60% gewijzigd door ehtweak op 07-02-2026 22:15 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hahn schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Maar wat een foto van jouw huisnummer natuurlijk bewijst is dat ze bij je aan de deur geweest zijn.
Bij mij niet. Ons huisnummer zit aan een heel ander geveldeel. De voordeur zit meters verderop, op een ander geveldeel.
M.a.w. het bewijst alleen maar dat iemand over de stoep/weg liep/reed en een foto van ons huisnummer maakte. Meer niet.

De camera die ik op de voordeur gericht heb, bewijst regelmatig dat ze niet hebben aangebeld, maar gewoon het pakketje op een bankje voor de garage hebben neergefl*kkerd. :(

Gelukkig kunnen dat soort dingen alhier gewoon blijven liggen zonder dat grijpgrage vingertjes dit inpikken.
(ff afkloppen)

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 07-02-2026 22:17 ]

Mooie Plaatjes   

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kan iemand mij die huisnummer fotografie uitleggen? Als iemand die nog niet met dragonfly te maken gehad heeft, snap ik er niets van.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 08-02-2026 00:08 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Hahn
True schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:08:
Kan iemand mij die huisnummer fotografie uitleggen? Als iemand die nog niet met dragonfly te maken gehad heeft, snap ik er niets van.
Wat ik net al zei: bewijs dat ze bij je aan de deur zijn geweest. Zodat je achteraf niet kan zeggen dat ze nooit langs zijn geweest.

Waarmee niet gezegd is dat het werkt, want zoals ik ook al zei: aan een foto kan je niet zien of ze daadwerkelijk aangebeld hebben. Bij plekken waar het lang duurt voordat een bewoner een pakket in ontvangst kan nemen, bijvoorbeeld zoals bij @ehtweak, zullen ze vaak een foto maken en het ergens dumpen, om maar verder te kunnen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:12:
[...]

Wat ik net al zei: bewijs dat ze bij je aan de deur zijn geweest. Zodat je achteraf niet kan zeggen dat ze nooit langs zijn geweest.

Waarmee niet gezegd is dat het werkt, want zoals ik ook al zei: aan een foto kan je niet zien of ze daadwerkelijk aangebeld hebben. Bij plekken waar het lang duurt voordat een bewoner een pakket in ontvangst kan nemen, bijvoorbeeld zoals bij @ehtweak, zullen ze vaak een foto maken en het ergens dumpen, om maar verder te kunnen.
Ah zo, prima als ze dat doen, maar juridisch heeft dat totaal geen waarde als je als koper niet expliciet aangeeft dat het ergens achter gelaten mag worden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Hahn
True schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:17:
[...]

Ah zo, prima als ze dat doen, maar juridisch heeft dat totaal geen waarde als je als koper niet expliciet aangeeft dat het ergens achter gelaten mag worden.
Niemand zegt dat het prima is dat ze dat doen, maar ik snap het van de bezorgers ook wel weer (= geen goedkeuring, voor de duidelijkheid).

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 08-02-2026 00:19 ]

• dragon2
  • Niet online
True schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:08:
Je krijgt na bezorging een mailtje, met zoiets:

"We hebben je pakket vandaag om 19:08 bezorgd.

Scroll naar beneden voor je ontvangstbewijs."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vQLSZDDHdX0V0F0cZbChKwh7P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfdVu0ErVzxZPx6W96GXyzG0.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder was die foto van verder weg, met stuk voordeur enzo erop dus herkenbaarder.

En idd maken ze de foto vaak al voordat je de deur opendoet.

[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 08-02-2026 00:32 ]

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
dukeenvana schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:54:

Ik heb een jaarabonnement met add free.
Hoe ik dat destijds exact gedaan heb weet ik niet meer.
Op deze pagina heb ik een knop advertentie vrij annuleren. Vermoed dat je hem daar ook kan activeren. https://www.primevideo.com/region/eu/settings/your-account?ref_=atv_auth_red_af
edit:
Beter lezen heb prime nl

[ Voor 3% gewijzigd door the-fox op 08-02-2026 00:41 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:35

sus

is druk :+

Ik probeer al 2 dagen iets bij m’n winkel te laten bezorgen… heb zelfs bij Amazon in m’n profiel staan op welke dagen en tussen welke tijdstippen dat kan.

Plaats een bestelling, komt een deel met DHL keurig binnen het tijdvak. Dragonfly (??) is nu al 2x geweest ruim na sluiting.

Vanmorgen heb ik ze gebeld. Aangegeven dat ik het pakket toch graag vandaag zou ontvangen ivm feestje en we er tot 17:00 zijn. Krijg ik om
16:30 een mail dat de chauffeur onderweg is. Vertreklocatie zeker een uur rijden :F

Dus een briefje (A4, print) opgehangen dat de chauffeur het pakket 2 deuren verder even moet afgeven, daar ben ik namelijk tot laat in de avond. Als bewijs kan ik uiteraard de deur van de winkel even openen, zodat ze weten dat ik bij het afleveradres hoor.

•pling• mailtje. Aflevering niet gelukt, bedrijf gesloten. Joh… lees ff wat er staat…

Dus zelfs als je ze belt komen ze niet op tijd :/

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:46
Bezorger die de Nederlandse taal niet machtig is?

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26
Skynett schreef op zondag 8 februari 2026 @ 03:42:
Bezorger die de Nederlandse taal niet machtig is?
Of ze mogen alleen bezorgen op het bezorgadres?

Ik liep trouwens gisteren naar de supermarkt en toen zag ik ook een bezorger uit een wit busje stappen, met Amazon pakketje, aanbellen, direct op de terminal scannen en foto maken nog voordat er überhaupt was opengedaan.. toen liep ik door en toen ik er later weer langskwam lag dat pakketje dus exact voor de voordeur van die woning! Midden in een drukke straat waar tientallen mensen per uur komen, iedereen ziet dat liggen en voor zover te zien geen specifieke videodeurbel. Ik zou daar zelf absoluut niet blij mee zijn geweest en ook geen idee wat ik er mee aanmoet. Ik zou in theorie het pakketje hadden kunnen oppakken en later bij dit huis alsnog netjes aanbellen maar dan maak ik van dat probleem mijn probleem terwijl de kans groot is dat een ander persoon het gewoon meeneemt.

Ik snap dat bezorgers niks of minder krijgen bij geen succesvolle bezorging of opnieuw terugkomen of andere locatie afgeven, maar echt mijn grootste frustratie en probleem met àlle bezorgdiensten is het onbeheerd dumpen van pakketjes voor voordeuren of centrale hallen. Ook gewoon als je thuis bent of zonder aanbellen omdat toevallig ontvanger 1 in een complex de deur opendeed en dan maar de rest dumpen in de hal waar veel mensen toegang tot hebben en binnen 10 seconde weer in je busje zitten. Uiteindelijk gaat het gewoon om geadresseerde bezorging en ja ik snap dat er nu meer pakketjes zijn, maar lever het gewoon bij een Pakketpunt af of kom de volgende dag terug/ laat de ontvanger opnieuw plannen. Elk bezorgbedrijf roept ook dat onbeheerd achterlaten van zendingen echt een no go is maar doet er ondertussen niks tegen omdat er ook simpelweg een bezorgertekort is dus je moet het dan wel heel bont maken voordat ze je ontslaan. Gewoon netjes bezorgen, dat is je baan.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deezers schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:53:
[...]
Gewoon netjes bezorgen, dat is je baan.
Da's de theorie... nu de praktijk... :|

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dragon2 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:31:
[...]
En idd maken ze de foto vaak al voordat je de deur opendoet.
Dat dus. Vaak bellen ze niet eens aan...
M.a.w. heb je niet eens de kans om überhaupt naar de voordeur te lopen, laat staan open te doen. :-(

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

True schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:17:
[...]
maar juridisch heeft dat totaal geen waarde als je als koper niet expliciet aangeeft dat het ergens achter gelaten mag worden.
Ik heb nergens aangegeven dat ze het op de grond/achter de kliko/op een bankje/whatever mogen dumpen.
Dus waarom ze het dan toch doen? 8)7

DHL, PostNL hebben tenminste nog pakketpunten/-muren. Niet dat dat altijd goed gaat, maar dan is er nog een alternatief.
Bij Dragonfly is er imho niet eens een mogelijkheid om het zelf af te halen ergens.

Mooie Plaatjes   

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:36

R.G

Hoe kan je een klacht bij dragon fly/ Amazon ingeven op een goede manier?

Dragon fly ben ik zat, ze bellen niet aan wegens deurbel. Ik was thuis en ze instant brengen het naar de Buren.

Crimineel gedrag bijna,.. ze ziin niet naar de deur gekomen.. alsof ze een camera zien en Dan besluiten ohnee!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 21:23
R.G schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:07:
Hoe kan je een klacht bij dragon fly/ Amazon ingeven op een goede manier?

Dragon fly ben ik zat, ze bellen niet aan wegens deurbel. Ik was thuis en ze instant brengen het naar de Buren.

Crimineel gedrag bijna,.. ze ziin niet naar de deur gekomen.. alsof ze een camera zien en Dan besluiten ohnee!
Ik heb dat gedaan via de mail, een paar maand terug. Heel verhaal terug met excuses en dat het geëscaleerd is naar Logistics Center Visitor en dat er een official complaint is ingediend.
En ik kreeg een 10€ kortingscode.

Daarna nog wat bestellingen via DF binnengekomen en nogmaals aangegeven dat ik dat niet wil. Niks meer van vernomen, geen reactie dus..

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 14:46
Meer mensen momenteel problemen met Amazon?
Wil ik bijvoorbeeld meer reviews bekijken dan krijg ik een fout;
Zoek je iets?
Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site.

Klik hier om terug te gaan naar de Homepage van Amazon.

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:54
Ben ik de enige die momenteel niks kan bestellen via amazon? Krijg telkens bij het afrekenen een foutmelding

Onze excuses
Er ging iets mis toen je verzoek in behandeling was.
We verwachten dat we het probleem snel hebben opgelost. Als je een bestelling probeerde te plaatsen, is die niet verwerkt. Probeer het later nog een keer.

Onze excuses voor het ongemak.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
hier precies hetzelfde , zowel via de app als via de wesbsite.

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:54
Dancis schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:51:
hier precies hetzelfde , zowel via de app als via de wesbsite.
Ja las op reddit dat het een wereldwijde storing is van Amazon. Dus morgen nog maar een keer proberen

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 22:40
Ik gebruik Prime nu steeds minder, en ik begrijp dat ze het aan het uitfaseren zijn. Kun je eigenlijk nog wel bestellen vanuit Amazon Duitsland zonder prime? Ik zie de optie om te pauzeren, is die "veilig" te gebruiken vzv iemand dat weet?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:45
Pepperoni schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:46:
Ik gebruik Prime nu steeds minder, en ik begrijp dat ze het aan het uitfaseren zijn. Kun je eigenlijk nog wel bestellen vanuit Amazon Duitsland zonder prime? Ik zie de optie om te pauzeren, is die "veilig" te gebruiken vzv iemand dat weet?
Waar heb je vernomen dat het uitgefaseerd wordt?

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 22:40
RobNemoo schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:31:
[...]

Waar heb je vernomen dat het uitgefaseerd wordt?
Ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoel de Nederlanders die Duitse prime hebben richting amazon.nl sturen. Dat kwam ik tegen in deze thread dacht ik.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:45
Pepperoni schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:37:
[...]

Ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoel de Nederlanders die Duitse prime hebben richting amazon.nl sturen. Dat kwam ik tegen in deze thread dacht ik.
Dat proberen ze al een tijdje inderdaad, maar zolang je alert blijft kun je gewoon Duitse Prime blijven gebruiken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pepperoni schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:37:
Dat gebeurd voor mij eigenlijk alleen maar als ik iets via .NL wil bestellen, dan willen ze heel graag hebben dat je op een bepaald knopje drukt.

Op de .DE website zie ik dat al heel erg lang niet meer, ze laten me daar met rust bij mijn bestellingen d:)b

Testing, one, two ...

• Oliebolleke
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16-03 17:56
kan je nog steeds op de duitse amazon bestellen? ik ben op een gegeven mment overgezet.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49

Gaitman

The Real One

Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:12:
kan je nog steeds op de duitse amazon bestellen? ik ben op een gegeven mment overgezet.
Ja hier nog steeds met DE Prime

• Oliebolleke
Gaitman schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:46:
[...]

Ja hier nog steeds met DE Prime
maar is je account ooit overgezet geweest naar nederland?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:50:
Geforceerd destijds, maar uiteindelijk teruggedraaid door Amazon. Voor mij en diverse anderen in ieder geval.

Testing, one, two ...

• Oliebolleke
hardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:56:
[...]

Geforceerd destijds, maar uiteindelijk teruggedraaid door Amazon. Voor mij en diverse anderen in ieder geval.
hoe krijg je dat voor elkaar, asking for a friend :*)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:03:
hoe krijg je dat voor elkaar, asking for a friend :*)
Als eenling, niet. Maar het was een "foutje" van Amazon zelf, en er kwam zoveel heisa van, dat ze het "foutje" hebben teruggedraaid.

Er zal vast nog wel het e.e.a. over terug te vinden zijn hier in dit topic, en op onze FP daarover.

Edit: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...

nieuws: Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL ...

@Oliebolleke 👆

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2026 23:18 ]

Testing, one, two ...

• Oliebolleke
hardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:07:
[...]

Als eenling, niet. Maar het was een "foutje" van Amazon zelf, en er kwam zoveel heisa van, dat ze het "foutje" hebben teruggedraaid.

Er zal vast nog wel het e.e.a. over terug te vinden zijn hier in dit topic, en op onze FP daarover.
dan ga ik even zoeken. Wist ik dit maar eerder ;(

• Oliebolleke
hardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:07:
[...]

Edit: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...

nieuws: Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL ...

@Oliebolleke 👆
dankjewel *O*

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:46
Is alweer een paar jaar geleden. Weet niet of je dat nu nog voor elkaar krijgt. De helpdesk was toen goed geïnformeerd en kon snel duidelijkheid bieden omdat het zo actueel was.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49

Gaitman

The Real One

Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Nee nooit overgezet.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14

mno

Skynett schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:31:
Is alweer een paar jaar geleden. Weet niet of je dat nu nog voor elkaar krijgt. De helpdesk was toen goed geïnformeerd en kon snel duidelijkheid bieden omdat het zo actueel was.
Om precies te zijn, in januari 2022 werden er een heleboel Prime DE abonnementen ongevraagd overgezet naar NL. Voor mij werd dat in maart 2022 weer hersteld nadat ik bezwaar had gemaakt.

Gewoon rösti

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor diegenen die nog willen weten wat er destijds gebeurde:

ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

HET 6140-incident! :+

Mooie Plaatjes   

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 19:33
mno schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Om precies te zijn, in januari 2022 werden er een heleboel Prime DE abonnementen ongevraagd overgezet naar NL. Voor mij werd dat in maart 2022 weer hersteld nadat ik bezwaar had gemaakt.
Het terugzetten is bij mij niet gelukt. En velen met mij ook niet.
Heb daarna Amazon voorgoed aan de kant gezet.

Kreeg uiteindelijk de indruk dat het een bewuste zet van Amazon is geweest.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:11
Om de één of andere reden worden pakketten van Amazon sinds een paar maanden steevast met Dragonfly geleverd hier. Voorheen was het of Amazon Logistics (Topservice, aardige bezorgers ook) en DHL (Slecht, maar als je zogenaamd 'niet thuis' of 'gesloten' was kon je 9 van de 10x je pakket bij een afhaalpunt halen), maar de laatste 3-4 pakketten kwamen met Dragonfly, en alle keren ging er wel wat mis. Mijn laatste pakket is zelfs volgens de t&t afgeleverd in een hele andere plaats dan dat ik woon! Amazon deed gelukkig niet moeilijk met het terugstorten van het geld, maar de klantenservicemedewerker die ik sprak gaf aan dat specifiek leveren via DHL of Amazon niet mogelijk is, omdat het allemaal geautomatiseerde processen zijn. Ik zal Amazon daarom alleen nog gebruiken als zoekmachine en de items ergens anders kopen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
P-Rock schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:38:
Om de één of andere reden worden pakketten van Amazon sinds een paar maanden steevast met Dragonfly geleverd hier. Voorheen was het of Amazon Logistics (Topservice, aardige bezorgers ook) en DHL (Slecht, maar als je zogenaamd 'niet thuis' of 'gesloten' was kon je 9 van de 10x je pakket bij een afhaalpunt halen), maar de laatste 3-4 pakketten kwamen met Dragonfly, en alle keren ging er wel wat mis. Mijn laatste pakket is zelfs volgens de t&t afgeleverd in een hele andere plaats dan dat ik woon! Amazon deed gelukkig niet moeilijk met het terugstorten van het geld, maar de klantenservicemedewerker die ik sprak gaf aan dat specifiek leveren via DHL of Amazon niet mogelijk is, omdat het allemaal geautomatiseerde processen zijn. Ik zal Amazon daarom alleen nog gebruiken als zoekmachine en de items ergens anders kopen.
Als je geplande levering doet komt het altijd met DHL, bij mij tenminste.

In vino veritas, in aqua sanitas

• P-Rock
JohanNL schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:00:
[...]

Als je geplande levering doet komt het altijd met DHL, bij mij tenminste.
Die optie is ook niet altijd beschikbaar.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

P-Rock schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:38:
Andere plaats geleverd? Wijchen misschien? Die Dragonfly TT info gaat niet verder dan die plaats. Dacht in het begin hetzelfde.

Ze hebben er ook soms een handje van om het op bezorgd te zetten en dan doodleuk een dag later aan de deur te komen, zonder verdere aankondiging.

Testing, one, two ...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Soms nog gekker met al die leveringen via verschillende logistieke mens-erger-je-niet-busjes.

Laatst in één bestelling diverse producten besteld. En alles was per direct leverbaar (op dat moment).
Waren vooral foodproducten.
Werd opgesplitst in vier aparte verpakkingen, alle vier apart via Dragonfly. En het vijfde product, dat ene (bonus)zakje chips (à 125gram) wordt apart in een doosje (!) door DHL bezorgd. 8)7

Mooie Plaatjes   

• P-Rock
hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Andere plaats geleverd? Wijchen misschien? Die Dragonfly TT info gaat niet verder dan die plaats. Dacht in het begin hetzelfde.

Ze hebben er ook soms een handje van om het op bezorgd te zetten en dan doodleuk een dag later aan de deur te komen, zonder verdere aankondiging.
Nee, Nieuwegein. Daar woon ik helemaal niet. Dit was trouwens Amazon's eigen T&T. Als ik op Trustpilot en Reddit kijk dan zie ik dat ik Dragonfly (Intelcom) erg berucht is. Amazon geeft natuurlijk geen ene fuck hierom; Het moet tegenwoordig allemaal zo goedkoop mogelijk. Ik zie ze in ieder geval niet snel van bezorgdienst switchen. Amazon is in de loop der jaren erg afgegleden wat betreft service.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:28:
't Soms nog gekker met al die leveringen via verschillende logistieke mens-erger-je-niet-busjes.

Laatst in één bestelling diverse producten besteld. En alles was per direct leverbaar (op dat moment).
Waren vooral foodproducten.
Werd opgesplitst in vier aparte verpakkingen, alle vier apart via Dragonfly. En het vijfde product, dat ene (bonus)zakje chips (à 125gram) wordt apart in een doosje (!) door DHL bezorgd. 8)7
Ja, ik voel me daar soms zelfs een beetje schuldig over, maar kan er zelf nauwelijks een andere draai aangeven. Ik verzet soms wel eens een pakketje naar een andere dag als er nog iets anders onderweg is wat later komt, maar dat gaat meestal (ook niet altijd), alleen maar goed met de DHL bezorgservice hier. Voor Dragonfly valt er überhaupt niets te kiezen.

Bij Amazon.DE valt er voor ons niets te kiezen voor bezorging. Het is bestellen en afwachten wie er wanneer gaat komen.

Testing, one, two ...

• P-Rock
Is Amazon helemaal afgestapt van bezorging met hun eigen bezorgdienst? Het is echt al tijden geleden dat ze zelf een pakketje kwamen afleveren hier. Voorheen een paar keer DHL en nu dus Dragonfly ellende.

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 19:20
hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:25:
[...]
Zelf ook de ervaring dat Dragonfly het pakket voor de statistiek op bezorgd zet terwijl er nooit een afleverscan is geregistreerd.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik zie veel Dragonfly haat maar moet eerlijk toe geven dat het hier eigenlijk altijd goed gaat. Misschien toevallig goede bezorger? Één keer heeft hij het pakketje achtergelaten voor de deur. Dat vond ik niet leuk, maar eigenlijk wel beter dan weer naar zo'n druk afhaalpunt toe ergens in het centrum.

*Klopt wel even af voor de zekerheid*

• Hahn
Dutchy007 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:45:
Dat vond ik niet leuk, maar eigenlijk wel beter dan weer naar zo'n druk afhaalpunt toe ergens in het centrum.
Je hebt liever een flinke kans dat je pakket gestolen wordt, dan dat je even in de rij moet staan?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dutchy007 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:45:
Misschien toevallig goede bezorger?
Dat vind ik nou juist HET probleem de laatste jaren.
Bijna nergens meer is er een vaste/dezelfde bezorger. Het is vrijwel altijd iemand anders bij DHL, VliegendeDraak, of hoe ze ook allemaal mogen heten. :-(

Voorheen kwam zowel bij PostNL als bij DHL altijd dezelfde man/vrouw. Die kende je op een gegeven moment gewoon. Die hadden zelfs nog meer dan 1 seconde tijd om een paar zinnen conversatie te plegen.
Maar dat is al lang niet meer. ;(
Één keer heeft hij het pakketje achtergelaten voor de deur. Dat vond ik niet leuk, maar eigenlijk wel beter dan weer naar zo'n druk afhaalpunt toe ergens in het centrum.
Voor de deur? En gewoon de status op 'bezorgd' zeker?
Nu wonen wij in een buurt daar kun je bij wijze van spreken een pakje zelfs langer dan een dag gewoon voor de deur laten liggen, zonder dat het verdwijnt.
Maar ik kan me goed voorstellen dat in grote delen van Nederland dit absoluut a no-go is. Maar dus wel gebeurt. :|

Mooie Plaatjes   

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:55
Ik heb ook slechte ervaringen met DragonFly, van de 5 bestellen is er;
1x een pakket helemaal kwijt geraakt
2x een pakket letterlijk vanuit de auto zo mijn voortuin in gegooid (ik heb hier ook film opnames van en toen opgestuurd naar Amazon)
2x het pakket bij de voordeur neergezet, zonder aan te bellen wannaar mijn buurman het maar heeft meegenomen om diefstal van mijn pakket te voorkomen.

Voor mij is het dan nu ook een reden om amazon te vermijden tot ze een betere bezorgservice hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 20-03-2026 22:13 ]

Voron V0.2 | Prusa Core One+

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:04

Bad Brains

<(0.o)>

Dragonfly (ik heb nog de OG .de) komt altijd aan.
Hun track trace pagina heeft een gif van een rijdend busje À la 1994, maar de bezorgtijd is tussen 00.00 en 23:59.
Dit veranderd ook niet door de dag heen, en dan krijg je 1 minuut voordat je pakket bezorgd wordt een email dat je pakket bezorgd wordt.

Make it make sense.
Redelijke service, belabberde track trace.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-03 21:30
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:12:
2x een pakket letterlijk vanuit de auto zo mijn voortuin in gegooid (ik heb hier ook film opnames van en toen opgestuurd naar Amazon)
Ik bestel er ook minder door, die Dragonfly is erg. Bij mij lag een pakket een keer gewoon op de openbare weg 10 meter vanaf mijn voordeur, gelukkig om het fantastische tijdstip van 22:15 (weinig verkeer, dus mijn pakket was nog niet platgereden).

Laatste keer dragonfly was trouwens wel apart, kwam er een rare zwerver in een afstandse auto aan en die had een postnl pak aan, die belde wel aan, maar echt, wat een figuren zijn dat. Ik wil eigenlijk kunnen annuleren als ik zei dat ze de dragonfly gebruiken ,maar je kan nergens een bezorgdienst kiezen.

Maar waarom denkt dragonfly tot 23:00 gewoon te kunnen bezorgen hier bij ons in de regio? Dat staat ook gewoon in de mail van Amazon. Maar vaak lig ik dan al op bed. En ik weet dan wel 100% zeker dat mijn pakket weg is.

[ Voor 15% gewijzigd door phoney870 op 20-03-2026 22:32 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Hahn schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:08:
[...]

Je hebt liever een flinke kans dat je pakket gestolen wordt, dan dat je even in de rij moet staan?
Kans dat het hier gestolen wordt is eigenlijk nihil. Ergens in Rotterdam zuid is het een ander verhaal waarschijnlijk :)

• P-Rock
Bij één van de Dragonfly leveringen stond er hier zo'n dwaas om 23:00 uur plots op de deur te bonken. Ik schrok me wezenloos en dacht dat er werd ingebroken. Toen ik de moed had verzameld om de deur te openen, was de vogel al gevlogen en lag mijn pakket in de regen voor de deur. Die lui hebben geen enkel fatsoen en het interesseert ze volgens mij ook geen biet wat er met je pakket gebeurt.

Klagen bij Amazon heeft weinig nut. In andere landen werken ze al jaren met deze prutsers, ondanks alle negatieve output van klanten. Ze moeten het in de portemonnee voelen willen ze actie ondernemen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
P-Rock schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:12:
Bij één van de Dragonfly leveringen stond er hier zo'n dwaas om 23:00 uur plots op de deur te bonken. Ik schrok me wezenloos en dacht dat er werd ingebroken. Toen ik de moed had verzameld om de deur te openen, was de vogel al gevlogen en lag mijn pakket in de regen voor de deur. Die lui hebben geen enkel fatsoen en het interesseert ze volgens mij ook geen biet wat er met je pakket gebeurt.

Klagen bij Amazon heeft weinig nut. In andere landen werken ze al jaren met deze prutsers, ondanks alle negatieve output van klanten. Ze moeten het in de portemonnee voelen willen ze actie ondernemen.
Ja gewoon niet meer bestellen en prime opzeggen.
Echter hebben ze zo'n marktaandeel inmiddels dat de kans zeer aanwezig is dat je er uiteindelijk wel weer gaat bestellen.
Of anders gooien ze er weer eens iets van hun gigantische kapitaal tegenaan, waar geen concurrent tegenop kan.
Zo laatst met hun lente-deals, met een extra €10 korting en kwam ik ook in aanmerking voor een maand gratis prime.
Tja, toen had ik ook weer mijn winkelmandje gevuld en afgerekend.
De geplande levering was ook beschikbaar en keurig op de geselecteerde dag/tijd met DHL afgeleverd, dus ik zal niet klagen.
De truc is dus toch echt uiteindelijk om voor een geplande levering te gaan. Hebben ze die niet voor jouw bestelling? Jammer dan, dan gaat de aankoop niet door.

In vino veritas, in aqua sanitas

• P-Rock
JohanNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:14:
[...]

Ja gewoon niet meer bestellen en prime opzeggen.
Echter hebben ze zo'n marktaandeel inmiddels dat de kans zeer aanwezig is dat je er uiteindelijk wel weer gaat bestellen.
Of anders gooien ze er weer eens iets van hun gigantische kapitaal tegenaan, waar geen concurrent tegenop kan.
Zo laatst met hun lente-deals, met een extra €10 korting en kwam ik ook in aanmerking voor een maand gratis prime.
Tja, toen had ik ook weer mijn winkelmandje gevuld en afgerekend.
De geplande levering was ook beschikbaar en keurig op de geselecteerde dag/tijd met DHL afgeleverd, dus ik zal niet klagen.
De truc is dus toch echt uiteindelijk om voor een geplande levering te gaan. Hebben ze die niet voor jouw bestelling? Jammer dan, dan gaat de aankoop niet door.
Ik zal de volgende keer eens een geplande levering doen, bedankt voor de tip.

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:54
P-Rock schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:12:
Klagen bij Amazon heeft weinig nut.
Júist blijven klagen!
Alle 1-ster reviews op Trust Pilot een duimpje omhoog geven (en als het even kan, een vers 1-ster exemplaar toevoegen).

Gisteren had Dragonfly zogenaamd mijn pakket bezorgd en had als 'bewijs' een vanuit een busje gemaakte foto van een random straatnaambord (in elk geval niet van mijn straat) gemaild.

Ik heb gelijk een klacht gemaild naar Amazon en vandaag werd ik opgebeld; ze (Amazon.de) boden excuses aan, hebben het product opnieuw verzonden met DHL én ik kreeg €5 Amazon-tegoed voor de moeite.

[ Voor 14% gewijzigd door nobleone op 21-03-2026 21:29 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:57

pinda powerrr

Slow down...

Wat ik nog het meest vervelende vind, is dat ze aanbellen en zodra je de deur openmaakt, ze gelijk een foto van je maken.

Waiting on the world to change

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:00:
Wat ik nog het meest vervelende vind, is dat ze aanbellen en zodra je de deur openmaakt, ze gelijk een foto van je maken.
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat ze niet eens wachten of je de deur wel open zult doen. Aanbellen, foto van mijn naamplaatje naast de deur, pakket recht voor de deur en weg zijn ze weer.

Ik heb tot nu toe niet één keer meegemaakt dat ze je bezorgwens respecteren, dus mijn twijfel of ze het wel begrijpen wat er is doorgegeven "bij niet thuis" 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die VliegendeDraak slimpies sturen een paar minuten voordat ze daadwerkelijk bezorgen een email dat ze er aan komen. 8)7

En idd, zoals @hardware-lover al aangeeft, ze sprinten richting voordeur, bijna struikelend terwijl ze een foto van je huisnummer en het pakje in hun handen lopen te maken. :+
Nog rapper zijn ze weer vertrokken. Wat dat betreft een vliegende draak-van-een-bezorgdienst. :(

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We vitten wel op de logistieke partner van Amazon Prime (in casu DragonFly). Maar met Amazon Prime zelf ben ik nog steeds tevreden.

Het gigantische assortiment (gelukkig heb ik nog steeds mijn .de Prime account) met de prijs/kwaliteitsverhouding vind ik nog steeds top. d:)b

Zo had ik laatst een zending met diverse biologische (dynamische) meel- en bloemsoorten. Dat zijn producten van veelal Duitse oorsprong (of anderszins EU landbouw). Die kan ik gewoon bij lokale winkels niet vinden, of het is absurd duur.
Hooguit de Duitse DM winkel is af en toe nog goedkoper (met precies hetzelfde product). Maar dat is voor ons te ver rijden. Dan liever het gratis verzenden via Amazon Prime. ;)

Laatst ook iets bijzonders: ik zoch een Ulanzi D200H streamdeck. En normaliter zijn die via AE een stuk goedkoper, de originele Ulanzi producten.
Maar in dit geval leverde Amazon 'm voor €73! Terwijl de meeste fotowinkels in NL er meer dan honderd euro voor vragen.

Mooie Plaatjes   

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak .... bloemsoorten? Vertel; wie, wat, waar (linkje dus... 😉)

Testing, one, two ...

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-04 19:48
Nu maakt een verkoper op Bol ook al gebruik van Dragon fly. Ik dacht dat ze voorbehouden waren aan Amazon. Eigenlijk moest je daarop kunnen selecteren.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.