Testing, one, two ...
hoe krijg je dat voor elkaar, asking for a friendhardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:56:
[...]
Geforceerd destijds, maar uiteindelijk teruggedraaid door Amazon. Voor mij en diverse anderen in ieder geval.
Als eenling, niet. Maar het was een "foutje" van Amazon zelf, en er kwam zoveel heisa van, dat ze het "foutje" hebben teruggedraaid.Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:03:
hoe krijg je dat voor elkaar, asking for a friend
Er zal vast nog wel het e.e.a. over terug te vinden zijn hier in dit topic, en op onze FP daarover.
Edit: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...
nieuws: Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL ...
@Oliebolleke 👆
[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2026 23:18 ]
Testing, one, two ...
dan ga ik even zoeken. Wist ik dit maar eerderhardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:07:
[...]
Als eenling, niet. Maar het was een "foutje" van Amazon zelf, en er kwam zoveel heisa van, dat ze het "foutje" hebben teruggedraaid.
Er zal vast nog wel het e.e.a. over terug te vinden zijn hier in dit topic, en op onze FP daarover.
dankjewelhardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:07:
[...]
Als eenling, niet. Maar het was een "foutje" van Amazon zelf, en er kwam zoveel heisa van, dat ze het "foutje" hebben teruggedraaid.
Edit: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...
nieuws: Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL ...
@Oliebolleke 👆
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Nee nooit overgezet.Oliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:50:
[...]
maar is je account ooit overgezet geweest naar nederland?
Om precies te zijn, in januari 2022 werden er een heleboel Prime DE abonnementen ongevraagd overgezet naar NL. Voor mij werd dat in maart 2022 weer hersteld nadat ik bezwaar had gemaakt.Skynett schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:31:
Is alweer een paar jaar geleden. Weet niet of je dat nu nog voor elkaar krijgt. De helpdesk was toen goed geïnformeerd en kon snel duidelijkheid bieden omdat het zo actueel was.
Gewoon rösti
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
HET 6140-incident!
Het terugzetten is bij mij niet gelukt. En velen met mij ook niet.mno schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:54:
[...]
Om precies te zijn, in januari 2022 werden er een heleboel Prime DE abonnementen ongevraagd overgezet naar NL. Voor mij werd dat in maart 2022 weer hersteld nadat ik bezwaar had gemaakt.
Heb daarna Amazon voorgoed aan de kant gezet.
Kreeg uiteindelijk de indruk dat het een bewuste zet van Amazon is geweest.
Als je geplande levering doet komt het altijd met DHL, bij mij tenminste.P-Rock schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:38:
Om de één of andere reden worden pakketten van Amazon sinds een paar maanden steevast met Dragonfly geleverd hier. Voorheen was het of Amazon Logistics (Topservice, aardige bezorgers ook) en DHL (Slecht, maar als je zogenaamd 'niet thuis' of 'gesloten' was kon je 9 van de 10x je pakket bij een afhaalpunt halen), maar de laatste 3-4 pakketten kwamen met Dragonfly, en alle keren ging er wel wat mis. Mijn laatste pakket is zelfs volgens de t&t afgeleverd in een hele andere plaats dan dat ik woon! Amazon deed gelukkig niet moeilijk met het terugstorten van het geld, maar de klantenservicemedewerker die ik sprak gaf aan dat specifiek leveren via DHL of Amazon niet mogelijk is, omdat het allemaal geautomatiseerde processen zijn. Ik zal Amazon daarom alleen nog gebruiken als zoekmachine en de items ergens anders kopen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Die optie is ook niet altijd beschikbaar.JohanNL schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:00:
[...]
Als je geplande levering doet komt het altijd met DHL, bij mij tenminste.
Andere plaats geleverd? Wijchen misschien? Die Dragonfly TT info gaat niet verder dan die plaats. Dacht in het begin hetzelfde.P-Rock schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:38:
Om de één of andere reden worden pakketten van Amazon sinds een paar maanden steevast met Dragonfly geleverd hier. Voorheen was het of Amazon Logistics (Topservice, aardige bezorgers ook) en DHL (Slecht, maar als je zogenaamd 'niet thuis' of 'gesloten' was kon je 9 van de 10x je pakket bij een afhaalpunt halen), maar de laatste 3-4 pakketten kwamen met Dragonfly, en alle keren ging er wel wat mis. Mijn laatste pakket is zelfs volgens de t&t afgeleverd in een hele andere plaats dan dat ik woon! Amazon deed gelukkig niet moeilijk met het terugstorten van het geld, maar de klantenservicemedewerker die ik sprak gaf aan dat specifiek leveren via DHL of Amazon niet mogelijk is, omdat het allemaal geautomatiseerde processen zijn. Ik zal Amazon daarom alleen nog gebruiken als zoekmachine en de items ergens anders kopen.
Ze hebben er ook soms een handje van om het op bezorgd te zetten en dan doodleuk een dag later aan de deur te komen, zonder verdere aankondiging.
Testing, one, two ...
Laatst in één bestelling diverse producten besteld. En alles was per direct leverbaar (op dat moment).
Waren vooral foodproducten.
Werd opgesplitst in vier aparte verpakkingen, alle vier apart via Dragonfly. En het vijfde product, dat ene (bonus)zakje chips (à 125gram) wordt apart in een doosje (!) door DHL bezorgd.
Nee, Nieuwegein. Daar woon ik helemaal niet. Dit was trouwens Amazon's eigen T&T. Als ik op Trustpilot en Reddit kijk dan zie ik dat ik Dragonfly (Intelcom) erg berucht is. Amazon geeft natuurlijk geen ene fuck hierom; Het moet tegenwoordig allemaal zo goedkoop mogelijk. Ik zie ze in ieder geval niet snel van bezorgdienst switchen. Amazon is in de loop der jaren erg afgegleden wat betreft service.hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:25:
[...]
Andere plaats geleverd? Wijchen misschien? Die Dragonfly TT info gaat niet verder dan die plaats. Dacht in het begin hetzelfde.
Ze hebben er ook soms een handje van om het op bezorgd te zetten en dan doodleuk een dag later aan de deur te komen, zonder verdere aankondiging.
Ja, ik voel me daar soms zelfs een beetje schuldig over, maar kan er zelf nauwelijks een andere draai aangeven. Ik verzet soms wel eens een pakketje naar een andere dag als er nog iets anders onderweg is wat later komt, maar dat gaat meestal (ook niet altijd), alleen maar goed met de DHL bezorgservice hier. Voor Dragonfly valt er überhaupt niets te kiezen.ehtweak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:28:
't Soms nog gekker met al die leveringen via verschillende logistieke mens-erger-je-niet-busjes.
Laatst in één bestelling diverse producten besteld. En alles was per direct leverbaar (op dat moment).
Waren vooral foodproducten.
Werd opgesplitst in vier aparte verpakkingen, alle vier apart via Dragonfly. En het vijfde product, dat ene (bonus)zakje chips (à 125gram) wordt apart in een doosje (!) door DHL bezorgd.
Bij Amazon.DE valt er voor ons niets te kiezen voor bezorging. Het is bestellen en afwachten wie er wanneer gaat komen.
Testing, one, two ...
Zelf ook de ervaring dat Dragonfly het pakket voor de statistiek op bezorgd zet terwijl er nooit een afleverscan is geregistreerd.hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:25:
[...]
*Klopt wel even af voor de zekerheid*
Je hebt liever een flinke kans dat je pakket gestolen wordt, dan dat je even in de rij moet staan?Dutchy007 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:45:
Dat vond ik niet leuk, maar eigenlijk wel beter dan weer naar zo'n druk afhaalpunt toe ergens in het centrum.
The devil is in the details.
Dat vind ik nou juist HET probleem de laatste jaren.Dutchy007 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:45:
Misschien toevallig goede bezorger?
Bijna nergens meer is er een vaste/dezelfde bezorger. Het is vrijwel altijd iemand anders bij DHL, VliegendeDraak, of hoe ze ook allemaal mogen heten.
Voorheen kwam zowel bij PostNL als bij DHL altijd dezelfde man/vrouw. Die kende je op een gegeven moment gewoon. Die hadden zelfs nog meer dan 1 seconde tijd om een paar zinnen conversatie te plegen.
Maar dat is al lang niet meer.
Voor de deur? En gewoon de status op 'bezorgd' zeker?Één keer heeft hij het pakketje achtergelaten voor de deur. Dat vond ik niet leuk, maar eigenlijk wel beter dan weer naar zo'n druk afhaalpunt toe ergens in het centrum.
Nu wonen wij in een buurt daar kun je bij wijze van spreken een pakje zelfs langer dan een dag gewoon voor de deur laten liggen, zonder dat het verdwijnt.
Maar ik kan me goed voorstellen dat in grote delen van Nederland dit absoluut a no-go is. Maar dus wel gebeurt.
1x een pakket helemaal kwijt geraakt
2x een pakket letterlijk vanuit de auto zo mijn voortuin in gegooid (ik heb hier ook film opnames van en toen opgestuurd naar Amazon)
2x het pakket bij de voordeur neergezet, zonder aan te bellen wannaar mijn buurman het maar heeft meegenomen om diefstal van mijn pakket te voorkomen.
Voor mij is het dan nu ook een reden om amazon te vermijden tot ze een betere bezorgservice hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 20-03-2026 22:13 ]
Voron V0.2 | Prusa Core One+
Hun track trace pagina heeft een gif van een rijdend busje À la 1994, maar de bezorgtijd is tussen 00.00 en 23:59.
Dit veranderd ook niet door de dag heen, en dan krijg je 1 minuut voordat je pakket bezorgd wordt een email dat je pakket bezorgd wordt.
Make it make sense.
Redelijke service, belabberde track trace.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik bestel er ook minder door, die Dragonfly is erg. Bij mij lag een pakket een keer gewoon op de openbare weg 10 meter vanaf mijn voordeur, gelukkig om het fantastische tijdstip van 22:15 (weinig verkeer, dus mijn pakket was nog niet platgereden).BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:12:
2x een pakket letterlijk vanuit de auto zo mijn voortuin in gegooid (ik heb hier ook film opnames van en toen opgestuurd naar Amazon)
Laatste keer dragonfly was trouwens wel apart, kwam er een rare zwerver in een afstandse auto aan en die had een postnl pak aan, die belde wel aan, maar echt, wat een figuren zijn dat. Ik wil eigenlijk kunnen annuleren als ik zei dat ze de dragonfly gebruiken ,maar je kan nergens een bezorgdienst kiezen.
Maar waarom denkt dragonfly tot 23:00 gewoon te kunnen bezorgen hier bij ons in de regio? Dat staat ook gewoon in de mail van Amazon. Maar vaak lig ik dan al op bed. En ik weet dan wel 100% zeker dat mijn pakket weg is.
[ Voor 15% gewijzigd door phoney870 op 20-03-2026 22:32 ]
Kans dat het hier gestolen wordt is eigenlijk nihil. Ergens in Rotterdam zuid is het een ander verhaal waarschijnlijkHahn schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 22:08:
[...]
Je hebt liever een flinke kans dat je pakket gestolen wordt, dan dat je even in de rij moet staan?
Klagen bij Amazon heeft weinig nut. In andere landen werken ze al jaren met deze prutsers, ondanks alle negatieve output van klanten. Ze moeten het in de portemonnee voelen willen ze actie ondernemen.
Ja gewoon niet meer bestellen en prime opzeggen.P-Rock schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:12:
Bij één van de Dragonfly leveringen stond er hier zo'n dwaas om 23:00 uur plots op de deur te bonken. Ik schrok me wezenloos en dacht dat er werd ingebroken. Toen ik de moed had verzameld om de deur te openen, was de vogel al gevlogen en lag mijn pakket in de regen voor de deur. Die lui hebben geen enkel fatsoen en het interesseert ze volgens mij ook geen biet wat er met je pakket gebeurt.
Klagen bij Amazon heeft weinig nut. In andere landen werken ze al jaren met deze prutsers, ondanks alle negatieve output van klanten. Ze moeten het in de portemonnee voelen willen ze actie ondernemen.
Echter hebben ze zo'n marktaandeel inmiddels dat de kans zeer aanwezig is dat je er uiteindelijk wel weer gaat bestellen.
Of anders gooien ze er weer eens iets van hun gigantische kapitaal tegenaan, waar geen concurrent tegenop kan.
Zo laatst met hun lente-deals, met een extra €10 korting en kwam ik ook in aanmerking voor een maand gratis prime.
Tja, toen had ik ook weer mijn winkelmandje gevuld en afgerekend.
De geplande levering was ook beschikbaar en keurig op de geselecteerde dag/tijd met DHL afgeleverd, dus ik zal niet klagen.
De truc is dus toch echt uiteindelijk om voor een geplande levering te gaan. Hebben ze die niet voor jouw bestelling? Jammer dan, dan gaat de aankoop niet door.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik zal de volgende keer eens een geplande levering doen, bedankt voor de tip.JohanNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:14:
[...]
Ja gewoon niet meer bestellen en prime opzeggen.
Echter hebben ze zo'n marktaandeel inmiddels dat de kans zeer aanwezig is dat je er uiteindelijk wel weer gaat bestellen.
Of anders gooien ze er weer eens iets van hun gigantische kapitaal tegenaan, waar geen concurrent tegenop kan.
Zo laatst met hun lente-deals, met een extra €10 korting en kwam ik ook in aanmerking voor een maand gratis prime.
Tja, toen had ik ook weer mijn winkelmandje gevuld en afgerekend.
De geplande levering was ook beschikbaar en keurig op de geselecteerde dag/tijd met DHL afgeleverd, dus ik zal niet klagen.
De truc is dus toch echt uiteindelijk om voor een geplande levering te gaan. Hebben ze die niet voor jouw bestelling? Jammer dan, dan gaat de aankoop niet door.
Júist blijven klagen!P-Rock schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:12:
Klagen bij Amazon heeft weinig nut.
Alle 1-ster reviews op Trust Pilot een duimpje omhoog geven (en als het even kan, een vers 1-ster exemplaar toevoegen).
Gisteren had Dragonfly zogenaamd mijn pakket bezorgd en had als 'bewijs' een vanuit een busje gemaakte foto van een random straatnaambord (in elk geval niet van mijn straat) gemaild.
Ik heb gelijk een klacht gemaild naar Amazon en vandaag werd ik opgebeld; ze (Amazon.de) boden excuses aan, hebben het product opnieuw verzonden met DHL én ik kreeg €5 Amazon-tegoed voor de moeite.
[ Voor 14% gewijzigd door nobleone op 21-03-2026 21:29 ]
Waiting on the world to change
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat ze niet eens wachten of je de deur wel open zult doen. Aanbellen, foto van mijn naamplaatje naast de deur, pakket recht voor de deur en weg zijn ze weer.pinda powerrr schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:00:
Wat ik nog het meest vervelende vind, is dat ze aanbellen en zodra je de deur openmaakt, ze gelijk een foto van je maken.
Ik heb tot nu toe niet één keer meegemaakt dat ze je bezorgwens respecteren, dus mijn twijfel of ze het wel begrijpen wat er is doorgegeven "bij niet thuis" 🤷♂️
Testing, one, two ...
En idd, zoals @hardware-lover al aangeeft, ze sprinten richting voordeur, bijna struikelend terwijl ze een foto van je huisnummer en het pakje in hun handen lopen te maken.
Nog rapper zijn ze weer vertrokken. Wat dat betreft een vliegende draak-van-een-bezorgdienst.
Het gigantische assortiment (gelukkig heb ik nog steeds mijn .de Prime account) met de prijs/kwaliteitsverhouding vind ik nog steeds top.
Zo had ik laatst een zending met diverse biologische (dynamische) meel- en bloemsoorten. Dat zijn producten van veelal Duitse oorsprong (of anderszins EU landbouw). Die kan ik gewoon bij lokale winkels niet vinden, of het is absurd duur.
Hooguit de Duitse DM winkel is af en toe nog goedkoper (met precies hetzelfde product). Maar dat is voor ons te ver rijden. Dan liever het gratis verzenden via Amazon Prime.
Laatst ook iets bijzonders: ik zoch een Ulanzi D200H streamdeck. En normaliter zijn die via AE een stuk goedkoper, de originele Ulanzi producten.
Maar in dit geval leverde Amazon 'm voor €73! Terwijl de meeste fotowinkels in NL er meer dan honderd euro voor vragen.
Testing, one, two ...
Rogge:
https://www.amazon.de/dp/B01M728UVG
Amandelmeel:
https://www.amazon.de/dp/B09B2Q1SXP
Gierst:
https://www.amazon.de/dp/B006T9WUTK
Spelt:
https://www.amazon.de/dp/B06W5BNS68
Zonnebloempitten:
https://www.amazon.de/dp/B01M7X5SXU
enzovoorts, enzovoorts.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.