*knip* Offtopic. Rants horen niet op Tweakers thuis.
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2025 12:38 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2025 12:38 ]
Afhankelijk van het magazijn kwamen hier met enige regelmaathardware-lover schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:48:
[...]
Ik verwacht niet dat het een soort van rebrand is, er is hier nog nooit een bezorgservice met het Amazon label op het voertuig aan de deur geweest.
Waiting on the world to change
[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 22-11-2025 17:35 ]
[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 24-11-2025 15:09 ]
Mwah... ja en nee.rejer schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:59:
Als dit zo blijft, begint een Prime-lidmaatschap eerlijk gezegd steeds minder aantrekkelijk te worden.
Als ik alle klachten lees hebben ze een andere definitie/opdracht van bezorgen? Gewoon voor je deur afleveren, amper aanbellen. Net als in Amerika. Zo kunnen ze blijkbaar de hoeveelheid pakketjes 'bezorgen'. Je pakketje is 'geleverd'. Ik kwam hier laatst ook in de hal een pakketje tegen van Dragonfly.ehtweak schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:57:
Bezorging door Dragonfly van Amazon bestellingen is echt een rampenplan.![]()
Heb al diverse berichten bij Amazon achtergelaten dat ik me niet echt meer een 'Prime' klant voel, met deze bezorgcowboys.
Ben benieuwd of het helpt...
DHL maakte er af en toe een potje van (valt de laatste twee jaar weer reuze mee). PostNL is ook nog steeds niet je-van-het. UPS gaat wel.
Vind het nog steeds jammer dat je geen bezorgersvoorkeur kunt opgeven. Of bezorgmoment. Voor mij hoeft het lang niet altijd maar zo snel mogelijk. Maar ja, daarvoor kun je niet kiezen.![]()
Nu ook weer. Gisteren wat spullen besteld (BF aanbiedingen; wat Shelly materiaal en kook/bak ingrediënten). Nu zou het vandaag geleverd gaan worden met die vliegende draak.
En dan krijg je van dit soort berichtjes:
We hebben je pakket ontvangen. Zodra we weten wanneer we het komen bezorgen, krijg je bericht van ons. Houd je e-mail dus in de gaten! Je kunt je pakket ook volgen via bovenstaande trackingcode
Alleen ze liegen gewoon. Want je krijgt geen bericht met een aflevertijdvenster.
Ineens zijn ze er. Of midden op de dag, of 's-avonds laat. En ze doen hun uiterste best om maar geen persoonlijk contact te moeten hebben bij je voordeur (in de trant van 'flikker maar neer, ergens rond het huis').
[toevoeging]
En zo ging het in werkelijkheid vandaag. Ik kreeg een hele rits aan emails binnen:
10:02h We hebben je pakket ontvangen. Zodra we weten wanneer we het komen bezorgen, krijg je bericht van ons. Houd je e-mail dus in de gaten! Je kunt je pakket ook volgen via bovenstaande trackingcode.
14:12h Het is bijna zover! Onze bezorger Jesse is onderweg met je pakket.
14:44h Onze bezorger Jesse bezorgt vandaag je pakket nog.
15:05h We hebben je pakket vandaag om 15:05 bezorgd.
Met als bewijs een emailbericht met twee foto's. Eentje waarbij de bezorger het pakketje in z'n handen houdt en duidelijk te zien is dat 'ie over een stoep loopt.
En als tweede foto een plaatje van ons huisnummer op de gevel.
Maar vervolgens wel op het bankje naast de voordeur neergelegd.
M.a.w. het enige bewijs van bezorging is eigenlijk dat er iemand voor ons huis stond en een foto heeft gemaakt van het huisnummer...
Testing, one, two ...
Huh? Juist met een Prime lidmaatschap kun je hier omheen werken door voor een geplande levering in de avond te kiezen.rejer schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:59:
Ik merk ook dat de optie voor levering binnen 24 uur bijna volledig verdwenen is bij Amazon Nederland. Sinds de overstap naar Dragonfly als bezorgpartner lijkt de snelheid en betrouwbaarheid flink achteruit te zijn gegaan: veel pakketten komen te laat, raken beschadigd of verdwijnen zelfs helemaal. Het voelt alsof Amazon de snelle levering waar Prime om bekendstond, heeft ingeruild voor een goedkopere bezorger die de kwaliteit niet aankan. Als dit zo blijft, begint een Prime-lidmaatschap eerlijk gezegd steeds minder aantrekkelijk te worden.
https://nl.trustpilot.com/review/www.amazon.com
Ziet er ook niet best uit...
In vino veritas, in aqua sanitas
Ja dit is dus het waardeloze aan Dragonfly, geen idee wanneer ze langskomen.hardware-lover schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:33:
Ik weet dat het de laatste tijd enkel over de levering van spullen gaat. Maar ik ben ondertussen een beetje huiverig geworden om een duurdere aankoop bij Amazon te doen.
Amazon zegt mij vandaag dat er pakketten onderweg naar mij zijn, door Dra.. zouden deze nu bezorgd gaan worden, maar dit keer geen mail communicatie daarover door de bezorgende partij.
Als ik de Amazon tracking gegevens bekijk dan gaan pakketten via die partij bezorgd tot aan Wijchen, en dan houden de tracking gegevens op?
Testing, one, two ...
Die opties zie ik nergens meer staan. Alles gaat hier tot nu toe (de laatste orders ) allemaal met dragon.JohanNL schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:06:
[...]
Huh? Juist met een Prime lidmaatschap kun je hier omheen werken door voor een geplande levering in de avond te kiezen.
Eventueel wijzig je het dan weer later naar de middag in de DHL app zelf.
Bezorging binnen 24 uur moet zodoende ook nog mogelijk zijn.
Maar zonder Prime zit je enkel met standaard verzending als gratis bezorg methode, ja dan is de lol er wel van af.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik al 3x met Dragonfly een pakket heb ontvangen, toevallig op het juiste moment thuis was en de zending in goede orde heb ontvangen.
Het lijkt per product te verschillen hier.rejer schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:35:
[...]
Die opties zie ik nergens meer staan. Alles gaat hier tot nu toe (de laatste orders ) allemaal met dragon.
- knip -
- knip -
Dank, dan zal het wel dat laatste zijn, Amazon is verkoper. Wellicht drukte vanwege flinke prijsdaling nu de Master MX 4 is uitgebracht. Ach, geen haast.Raymond P schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:21:
@Svinken Dat wilt wel eens gebeuren als Amazon niet zelf de seller is. Of in hele drukke periodes.
Ik lees wel vaker dat ze na 22u komen, dat is mij persoonlijk toch echt wel te laat. Zelfs als je nog gewoon wakker bent is zo laat nog open doen voor iemand zonder herkenbare kleding toch een beetje vragen om problemen. Het kan ook zomaar zijn dat ze na de feestdagendrukte weer Dragonfly afschalen .glatuin schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:46:
Ligt het nu aan mij? Ik woon in de randstad en heb slechts eenmaal met deze Dragonfly club te maken gehad geloof ik. Ik was verbaasd dat ze zo laat kwamen (22.30). Alle andere verzendingen (ook zeer recente) kwamen met een Prime busje of met DHL. Lijkt me dat Amazon zelf ook niet blij zal zijn met deze club. Ze willen juist groeien en marktaandeel afsnoepen van Bol. Dat gaat met de eerdere genoemde Dragonfly ervaringen natuurlijk niet lukken.
Ja hier ook 2x aan de deur gehad, 2x rond 22:30u. Voor mij onacceptabel en ook gemeld bij Amazon.Deezers schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:59:
[...]
Ik lees wel vaker dat ze na 22u komen, dat is mij persoonlijk toch echt wel te laat. Zelfs als je nog gewoon wakker bent is zo laat nog open doen voor iemand zonder herkenbare kleding toch een beetje vragen om problemen. Het kan ook zomaar zijn dat ze na de feestdagendrukte weer Dragonfly afschalen .
Goede vraag, dan ga ik dat ook doorgeven.Sypheron schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
Waar melden jullie dit precies? Als een opmerking op de bestelling zelf? Of op een speciale contactpagina?
Ik neem aan dat de bezorgers van Dragonfly 30 seconden krijgen om een pakje af te leveren. Tja, dan leg je het inderdaad neer bij de voordeur. Uiteindelijk is het allemaal weer terug te leiden tot uitbuiting van de bezorgers en de lage lonen, zodat die ook niet hard lopen voor kwaliteit.Deezers schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:34:
[...]
Als ik alle klachten lees hebben ze een andere definitie/opdracht van bezorgen? Gewoon voor je deur afleveren, amper aanbellen. Net als in Amerika. Zo kunnen ze blijkbaar de hoeveelheid pakketjes 'bezorgen'. Je pakketje is 'geleverd'. Ik kwam hier laatst ook in de hal een pakketje tegen van Dragonfly.
Dit dus.
Als er iets mis is met het product of (vaker) de bezorging, dan bel ik ze even.Sypheron schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:56:
Waar melden jullie dit precies? Als een opmerking op de bestelling zelf? Of op een speciale contactpagina?
[ Voor 35% gewijzigd door Raymond P op 27-11-2025 11:45 ]
- knip -
Waiting on the world to change
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq