Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

XenoMorpH schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:28:
[...]
Maar moet wel goed opletten niet verkeerd te klikken om niet [ ongewenste actie]
Maar dat moet je toch altijd? Zowel online als offline probeert de 'slimme' ondernemer zoveel mogelijk pecunia uit de potentiële klant te trekken.
En je te verleiden tot dingen die je eigenlijk niet wilde (doen). ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
SkyLar- schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:54:
[...]
In ieder geval, heel dit gedoe heeft me een nare nasmaak gegeven betreft amazon. Ik heb daar best wat geld achtergelaten en wij hadden ook verschillende wederkerende aankopen lopen om dan als klant zo weggezet te worden hoeft het voor ons niet meer...
Tikje overdreven vindt je niet...... het gaat (alleen) om het Prime abo waar ze de lidmaatschappen graag per land waar ze opereren willen hebben voor de bewoners van dat land. Content wise is dat voor veel dingen als Video en Music ook al geregeld. En er komt ook steeds meer wat ze niet versturen naar alle landen.

Maar verder kan je nog steeds prima in DE (of waar dan ook) bestellen, alleen niet onder de Prime voorwaarden en aanbiedingen. That's it.

En ja, ze hadden het eleganter kunnen doen. Maar ook gelijk de zaak stop kunnen zetten toen ze in NL en BE actief werden. Het gros van abo diensten dwingt af dat je betaald conform de condities van het land waar je afneemt, zo bijzonder is het allemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
TweakGP schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:55:
[...]

Tikje overdreven vindt je niet...... het gaat (alleen) om het Prime abo waar ze de lidmaatschappen graag per land waar ze opereren willen hebben voor de bewoners van dat land. Content wise is dat voor veel dingen als Video en Music ook al geregeld. En er komt ook steeds meer wat ze niet versturen naar alle landen.

Maar verder kan je nog steeds prima in DE (of waar dan ook) bestellen, alleen niet onder de Prime voorwaarden en aanbiedingen. That's it.

En ja, ze hadden het eleganter kunnen doen. Maar ook gelijk de zaak stop kunnen zetten toen ze in NL en BE actief werden. Het gros van abo diensten dwingt af dat je betaald conform de condities van het land waar je afneemt, zo bijzonder is het allemaal niet.
Ik zou het met je eens zijn, als Amazon hetzelfde aanbod en dezelfde prijzen zou hanteren tussen .de en .nl.

Het is met veruit de meeste zaken die ik via .de (nog steeds met Prime) bestel zo dat ze ofwel niet te koop zijn via .nl, ofwel duurder. En als ik dan eens een keer wat bij .nl bestel, komt het uit een Frans of Duits dc, dus de logistiek is geen logische verklaring voor de prijsverschillen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Wild Chocolate schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:09:
[...]

Ik zou het met je eens zijn, als Amazon hetzelfde aanbod en dezelfde prijzen zou hanteren tussen .de en .nl.
Dat is toch bij bijna geen enkele andere dienst het geval.... ze rekenen allemaal "locale" prijzen voor producten of abonnementen.

De enige echte reden dat het vervelend is is dat DE vaak goedkoper is. Maar zoals gezegd, het gros van de producten kan je daar tegen de goedkopere prijs zonder Prime ook nog gewoon bestellen als Nederlander of Belg.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakGP op 30-12-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
TweakGP schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:12:
[...]

Dat is toch bij bijna geen enkele andere dienst het geval.... ze rekenen allemaal "locale" prijzen voor producten of abonnementen.

De enige echte reden dat het vervelend is is dat DE vaak goedkoper is. Maar zoals gezegd, het gros van de producten kan je daar tegen de goedkopere prijs zonder Prime ook nog gewoon bestellen als Nederlander of Belg.
En daarom mag ik het ze niet aanrekenen als ze mij naar een slechtere deal proberen te dwingen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Wild Chocolate schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:22:
[...]

En daarom mag ik het ze niet aanrekenen als ze mij naar een slechtere deal proberen te dwingen?
Omdat zijn gewoon net zoals alle andere aanbieders abonnementen aanbieden met prijzen/condities per land waar je gevestigd bent. Doet iedereen. Vervelend maar waar.... maar je postzegel kost ook echt in alle EU landen wat anders om maar wat te noemen.

Je had eerst een voordeel toen ze nog niet in NL/BE aanwezig waren. Nu niet meer. Jammer maar helaas.
Je kan verder gewoon voor Duitse prijzen kopen..

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 30-12-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 15:02
SkyLar- schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:26:
[...]

Exact zelfde probleem, Ook totaal geen hulp van de helpdesk 5 keer gecontacteerd. 4 keer een ander verhaal, 5de keer gewoon geen antwoord. Ik denk dat het over en out is met amazon.de voor niet duitstaligen. Ik heb snel even op amazon.com.be gekeken, maar helaas ik denk dat het amazon verhaal voor mij hier stopt.
Ik kon het oplossen door tijdelijk mijn betaling(en) in te stellen met debetkaart ipv VISA. Heel vreemd. Dus VISA kaart verwijderd, Prime abo betaling gedaan met debetkaart en daarna VISA terug toegevoegd. Nu lijkt alles terug normaal. Ook bij aankopen. Kan natuurlijk zijn dat het binnen een jaar opnieuw zo is. Het kan ook nog steeds dat het iets met de bank te maken heeft, dat het mandaat dat ik gaf om jaarlijks de betaling te doen, vervallen was of whatever.

Ik wil echt niet weg van de Duitse site. De NL/BE versie is echt maar een fractie van wat er op de Duitse te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 22:04

Garyu

WW

Mlazurro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Ik kon het oplossen door tijdelijk mijn betaling(en) in te stellen met debetkaart ipv VISA. Heel vreemd. Dus VISA kaart verwijderd, Prime abo betaling gedaan met debetkaart en daarna VISA terug toegevoegd. Nu lijkt alles terug normaal. Ook bij aankopen. Kan natuurlijk zijn dat het binnen een jaar opnieuw zo is. Het kan ook nog steeds dat het iets met de bank te maken heeft, dat het mandaat dat ik gaf om jaarlijks de betaling te doen, vervallen was of whatever.

Ik wil echt niet weg van de Duitse site. De NL/BE versie is echt maar een fractie van wat er op de Duitse te vinden is.
Wat betaal je dan voor Duitse Prime? Want ik zie hier 89,95/jaar en dat is me toch echt iets te gortig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 09:15
Garyu schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Wat betaal je dan voor Duitse Prime? Want ik zie hier 89,95/jaar en dat is me toch echt iets te gortig.
Ik betaal 49,00/jaar voor Amazon.DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Garyu schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Hier ook €49 op DE. Haal ik er helemaal uit door gratis verzending, vanaf een paar pakketjes. Prime Video kijk ik slechts heel af & toe.
Het lijkt mij absurd dat ze zouden prefereren mij als klant te willen verliezen. Ik heb soms heel specifieke dingen nodig en dat vind ik gewoon niet op BE of NL. Kan best zijn dat voor iemand anders er geen meerwaarde is.

Slechts heel zelden is het op de BE/NL site goedkoper dan op DE. Het enige voordeel van BE/NL is dat ik mijn pakketje kan tracken en kan zien waar & wanneer het geleverd wordt. Bij pakketjes van DE is het 8/10 gewoon "als de witte bestelwagen in je buurt is" en gewoon àltijd aan de deur, geen mogelijkheid om een ophaalpunt in te stellen, wat best irritant is als freelancer met onregelmatige uren. But hey, first world problems.

[ Voor 32% gewijzigd door Mlazurro op 06-01-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 22:04

Garyu

WW

Volgens Amazon.de website:
Die Prime-Mitgliedschaft für die Niederlande ist bei Amazon.de nicht mehr verfügbar. Nachdem du bei Amazon.nl zu Prime gewechselt bist, kannst du nicht zur vorherigen Prime-Mitgliedschaft für die Niederlande bei Amazon.de zurückkehren.

Die aktuelle Prime-Mitgliedschaft kann aus folgenden Gründen gekündigt werden:
  • Du kündigst deine Mitgliedschaft oder deaktivierst die automatische Verlängerung.
  • Du registrierst dich für die neue Prime-Mitgliedschaft bei Amazon.nl.
  • Probleme mit der Zahlung.
Het wordt dus niet meer ondersteund - ben je het eenmaal kwijt dan heb je pech gehad.

Ik woon zelf in het .de gebied en betaalde dus de (hoge) "normale" Prime kosten van 89 euro, maar ik ben er ook mee gestopt met de laatste prijsverhoging van 20 euro... Vroegah toen het nog 19 euro waren, toen was het wel te behappen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mlazurro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:43:
Hier ook €49 op DE. Haal ik er helemaal uit door gratis verzending, vanaf een paar pakketjes. Prime Video kijk ik slechts heel af & toe.
Het lijkt mij absurd dat ze zouden prefereren mij als klant te willen verliezen. Ik heb soms heel specifieke dingen nodig en dat vind ik gewoon niet op BE of NL. Kan best zijn dat voor iemand anders er geen meerwaarde is.

Slechts heel zelden is het op de BE/NL site goedkoper dan op DE. Het enige voordeel van BE/NL is dat ik mijn pakketje kan tracken en kan zien waar & wanneer het geleverd wordt. Bij pakketjes van DE is het 8/10 gewoon "als de witte bestelwagen in je buurt is" en gewoon àltijd aan de deur, geen mogelijkheid om een ophaalpunt in te stellen, wat best irritant is als freelancer met onregelmatige uren. But hey, first world problems.
Het is hier voornamelijk DHL die mijn .DE bestellingen bezorgd, en daarmee heb ik wel prima lever informatie beschikbaar, ook een "binnen 15 minuten bezorgen" signaal via hun app, meestal bezorging in de (vroege) avonduren. Dus het zal (kan) per NL regio verschillen neem ik aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Mlazurro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:43:
[...]
Het lijkt mij absurd dat ze zouden prefereren mij als klant te willen verliezen. I
Tikje last van zelfoverschatting? Gewoon de nieuwe werkelijkheid waarbij sommige mensen (gelukkig) nog steeds kunnen profiteren van de extra voordelen van het aanmaken van een DE account in het verleden.

Je kan zelf vast ook wel bedenken dat als de producten in DE goedkoper verkocht worden en ze ook nog gratis verstuurd worden als je nog DE-prime hebt dat er dan niet heel veel overblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
TweakGP schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:14:
[...]

Tikje last van zelfoverschatting?
Geen flauw benul waar dit op slaat. Welk deel is zelfoverschatting als ik zeg dat ik een goede klant ben en als ze mij pushen naar een andere afdeling van hun online platform met minder aanbod en vaak hogere prijzen, dan kijk ik logischerwijs naar een heel andere winkel, buiten Amazon.
Je kan zelf vast ook wel bedenken dat als de producten in DE goedkoper verkocht worden en ze ook nog gratis verstuurd worden als je nog DE-prime hebt dat er dan niet heel veel overblijft.
Heel veel van die producten komen sowieso Europa binnen via Duitsland/Frankrijk/Italië of Spanje, omdat daar de meeste warehouses en hubs staan.

Wat maakt het dan uit en voor wie, of ik bestel uit BE of uit DE? Als ze toch telkens van dezelfde buitenlandse plek komen? Als we toch over details beginnen, dan kan ik ook zeggen dat ik bijdraag aan de job content van de mannen met de witte busjes die de Amazon DE pakjes verdelen hier.

En nogmaals: het gaat niet zozeer om de prijs, maar vooral het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:40
@Mlazurro Dat maakt uit omdat (vooral de grote) producenten ook afspraken hebben over waar ze wel/niet verkopen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mlazurro schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:46:
[...]
Geen flauw benul waar dit op slaat. Welk deel is zelfoverschatting als ik zeg dat ik een goede klant ben en als ze mij pushen naar een andere afdeling van hun online platform met minder aanbod en vaak hogere prijzen, dan kijk ik logischerwijs naar een heel andere winkel, buiten Amazon.
Ik denk niet dat er binnen Amazon een account manager is (als ze die al kennen), die intern zijn zorgen geeft geuit over het mogelijk vertrek van een bepaalde koper en het verlies van zijn omzet...

Denk zelfs niet dat er op enige manier individueel gekeken wordt naar klanten binnen Amazon.

Denk dat er op een gegeven moment iemand wakker werd van de rekening van DHL voor al die transporten naar NL en ze besloten hebben dat het klaar is met Prime DLD voor NL gebruikers.

Die paar duizend / tienduizend euro omzet verlies zal ze worst wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
jeroenkb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik denk niet dat er binnen Amazon een account manager is (als ze die al kennen), die intern zijn zorgen geeft geuit over het mogelijk vertrek van een bepaalde koper en het verlies van zijn omzet...

Denk zelfs niet dat er op enige manier individueel gekeken wordt naar klanten binnen Amazon.

Denk dat er op een gegeven moment iemand wakker werd van de rekening van DHL voor al die transporten naar NL en ze besloten hebben dat het klaar is met Prime DLD voor NL gebruikers.

Natuurlijk maakt Amazon niet om een paar individuele klanten.

Maar logistiek is er geen enkele reden, de pakketjes van Amazon.nl komen uit dezelfde internationale (De / Fr) dc's als de pakketjes op Amazon.de...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Natuurlijk maakt Amazon niet om een paar individuele klanten.

Maar logistiek is er geen enkele reden, de pakketjes van Amazon.nl komen uit dezelfde internationale (De / Fr) dc's als de pakketjes op Amazon.de...
Ik ga me nu op glad ijs begeven, maar ik heb het het idee (toen ik nog wel eens Amazon de gebruikte) dat er een andere DHL afdeling die pakketten bezorgden.

Mogelijk is er dus een andere logistieke stroom vanuit de dc's en / of andere contractafspraken met DHL

(of je hebt gelijk en er zat ergens een manager die dit gewoon wilde; zal niet de eerste keer zijn dat er in een bedrijf zoiets gebeurd ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jeroenkb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:56:
[...]

Denk trouwens niet het een paar duizenden euro's is. Het zal eerder in de miljoenen lopen.
Maar dan nog, is dat voor Amazon peanuts.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jeroenkb schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Ik ga me nu op glad ijs begeven, maar ik heb het het idee (toen ik nog wel eens Amazon de gebruikte) dat er een andere DHL afdeling die pakketten bezorgden.
Dat logistieke traject is sowieso bizar.

Als ik wat bestel (als Amazon DE Prime Kunde) komt het meestal uit één van de Duitse Warehouses. Geleverd via DHL (soms ochtend, soms avond levering).
Af en toe komt het ook via PostNL (uit Duitsland)

Maar, wat minder vaak, ook uit Spanje, Frankrijk, Italië of Polen. En heel af en toe zelfs uit de UK.
Als het uit Italië komt, is het vaak UPS die het aflevert (maar ook lang niet altijd).

M.a.w. geen idee wat de logica daar achter is... :?

Nog afgezien van het feit dat ik zelf wel degelijk diverse kleine dingen tegelijkertijd bestel, maar dat Amazon er zelf voor kiest om alles individueel te versturen.
Zo had ik een high-power USB-C kabel (aanbieding voor 6€), een paar pakjes kruidenthee (á 1,95€/pakje) en een blikje kokosmelk (van amper een euro).
Dat werden dus drie aparte zendingen, drie aparte verpakkingen, en twee logistieke partijen (DHL en PostNL). Eigenlijk van de zotte. 8)7
Maar ja, dan krijg je er zelfs nog een melding achteraan van "gefeliciteerd beste klant, je hebt door deze Prime bestelling maar liefst [x]€ aan verzendkosten bespaard!"
En idd, ik hoefde geen verzendkosten te betalen.
Merkwaardig, toch?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Raymond P schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 06:41:
@Mlazurro Dat maakt uit omdat (vooral de grote) producenten ook afspraken hebben over waar ze wel/niet verkopen. :)
Ook die vlieger/logica gaat niet op.

Een pakje kruidenthee of een blikje kokosmelk (van Amazon's eigen merk), is via amazon.nl niet eens te bestellen (onbekend product). Maar via amazon.de dus wel en wordt gewoon braaf in NL geleverd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
ehtweak schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:12:
[...]

Ook die vlieger/logica gaat niet op.

Een pakje kruidenthee of een blikje kokosmelk (van Amazon's eigen merk), is via amazon.nl niet eens te bestellen (onbekend product). Maar via amazon.de dus wel en wordt gewoon braaf in NL geleverd.
Dat zal vast ook weer een andere reden hebben.
Als zoiets op de Nederlandse markt verkocht wordt moet het bijvoorbeeld een Nederlandse ingredientenlijst hebben.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakGP
ehtweak schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:09:
[...]
Dat logistieke traject is sowieso bizar.
Jezelf erin verdiepen zou helpen... het gaat er niet om wat voor jou logisch is maar wat voor hen logisch is. En dan niet per individuele order maar als geheel.

Ze verschepen gewoon vanuit het magazijn waar het het eerst beschikbaar is of waar om welke andere reden dan ook ruimte gemaakt moet worden of waar capaciteit beschikbaar is. Reken maar dat die algoritmes in de loop van de tijd gewoon super efficiënt zijn geworden.

Door afspraken met de vervoerders boeit het ook totaal niet of dat voor jouw als eindgebruiker logisch lijkt. Het gaat erom wat voor hen efficiënt is.... de goederenstromen tussen de magazijnen en de logistieke hubs van de vervoerders zijn zo gigantisch dat een "paar" doosjes meer of minder nul impact hebben. Soms zal die vervoerder zelfs een voor jou onlogische voorkeur hebben om volumes te sturen.

In essentie boeit het, ook voor een vervoerder, dus meestal totaal niet uit welk magazijn het nou komt. Voor hen draait het nagenoeg alleen om de laatste stap in de bezorging, het busje naar jouw locatie. En daar kunnen ze vooralsnog verder weinig mee, bufferen lukt gewoon niet door de volumes.

En de belangrijkste reden voor al dit geklaag is zoals het bijna bij elke multinational gaat. Je wilt klanten met abonnementen toewijzen aan een regio om nog een beetje logische kostenverdeling en ratio te hebben. Je maakt wel kosten voor je NL en BE websites en organisatie, dan wil je ook de opbrengsten daar laten vallen.

Dan is concurrentie vanuit je eigen organisatie in andere landen vooral lastig..... dat is dan vanuit de klant gezien niet altijd leuk, maar je loopt er eigenlijk overal wel tegenaan. Amazon is geen uitzondering, het is alleen wat meer zichtbaar omdat ze eerst iedereen vanuit DE hebben bediend.

En voor de BE website hebben ze het zelfs zo extreem ingericht dat die alleen maar naar BE adressen verstuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 07-01-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Raymond P schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:47:
[...]
Als zoiets op de Nederlandse markt verkocht wordt moet het bijvoorbeeld een Nederlandse ingredientenlijst hebben.
Nog gekker: er staan gewoon NEDERLANDSE teksten op!

Dus... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
ehtweak schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Nog gekker: er staan gewoon NEDERLANDSE teksten op!

Dus... :?
Het kan alsnog prima scenario 1 zijn waarbij fabrikant 1 belooft enkel in regio x te verkopen als fabrikant 2 zich bij regio y houdt.

Om welke thee gaat het exact?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
TweakGP schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:11:
Even snel bij mezelf gekeken..... mijn abo loopt de 10e af.
En er was ook geen kaart gekoppeld (blijkbaar is dat specifiek voor je Prime abo), nu dus wel :-).
We gaan het zien.
Ter info..... mijn Duitse Prime abo dat afliep op 10/01/25 is gewoon weer netjes verlengt voor een jaar voor 49,81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:11
Kan iemand me vertellen wat de kosten zijn van een Prime Music Unlimited Family abonnement in Nederland?Ben aan het vergelijken met Tidal, maar de informatie van Amazon is weer eens hopeloos onduidelijk.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 13:41
TweakGP schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Ter info..... mijn Duitse Prime abo dat afliep op 10/01/25 is gewoon weer netjes verlengt voor een jaar voor 49,81.
Hier ook! Ik hield mijn hart vast, maar ik mag gewoon weer een jaar verder!
Aziraphale schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:05:
Kan iemand me vertellen wat de kosten zijn van een Prime Music Unlimited Family abonnement in Nederland?Ben aan het vergelijken met Tidal, maar de informatie van Amazon is weer eens hopeloos onduidelijk.
Mijn abbo kost 17.99. Dit is in ieder geval goed genoeg voor 2 Echo's en 2 losse devices. Ik heb hem blijkbaar afgesloten via .co.uk.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
Vandaag wat ongewone taferelen op amazon.de (met Prime DE). Om mijn subscribe & save deze maand optimaal te benutten heb ik 4 items toegevoegd. Voor iedere aankoop kwam ik een loop terecht.

Probleem met de betaling --> creditcard opnieuw bevestigd --> aankoop bevestigd via Credit card app --> All good.

Mijn Prime DE abonnement moet over twee dagen vernieuwen, dus daar voor de zekerheid mijn creditcard opnieuw bevestigd en dat zou goed zijn. :fingerscrossed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 21:11

pinda powerrr

Slow down...

Ik koop al jaren Anker producten op DE site, maar het viel mij al een tijdje op en nu soort van bevestigd; Feitelijk kan je niks meer van Anker kopen op de DE website, bij alles staat nu "This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."

Nu is het, in het licht van de huidige politieke veranderingen, sowieso wel eens tijd om te bedenken hoeveel ik nog ga besteden bij Amazon. Maar het is toch ff jammer, want natuurlijk een erg makkelijke en vooral snelle manier van spullen bestellen.

En wellicht moet ik er dan toch aan gaan geloven om eerst (ontwenningsverschijnselen...) naar een NL Prime abbo te gaan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
Ik merk dat ook bij andere producten. Wellicht een tactiek om de prime DE leden die niet in Duitsland wonen uit te faseren. Voor sommige producten kan ik dan nog wel kiezen om ze in een locker te laten bezorgen (in Duitsland) maar heb dan ook het geluk dat ik vlakbij de grens woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zijn dat niet toevallig producten die bijvoorbeeld via de NL site door Anker zelf verkocht worden als AnkerDirect (en dus niet AnkerDirect DE)?
Het Anker producten aanbod van/via Amazon zelf op NL is behoorlijk ingekrompen iig.

Gezien ik al heel lang geen Duitse prime meer heb en zo nu en dan dezelfde issues heb lijkt het mij niet een tactiek specifiek gericht op buitenlandse prime leden.
En geef ze eens ongelijk, waarom zou je een kabeltje (194644064662) voor 8.50 verkopen als dat ook voor 13 euro lukt als je een regiolock toepast? :')

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond P op 12-03-2025 15:49 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 18:45
@pinda powerrr Ik kan het bestellen als ik wat wissel tussen de verschillende kabels op de pagina :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJ7gvWJlq0AV54VTRb3uBZJqe6k=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LBe4AmE9ykFCztun4qKUYqIT.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Rembock Ik nu ook. Had je dat gisteren niet even kunnen doen? :+

Dit gebeurt vaker

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond P op 12-03-2025 15:58 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Raymond P schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:41:
Zijn dat niet toevallig producten die bijvoorbeeld via de NL site door Anker zelf verkocht worden als AnkerDirect (en dus niet AnkerDirect DE)?
Het Anker producten aanbod van/via Amazon zelf op NL is behoorlijk ingekrompen iig.
Daar zit het probleem...... Amazon.de heeft geen enkel belang erbij om landen uit te sluiten van verzending. Maar fabrikanten/leveranciers eisen het soms en dan gaan ze er in mee.

En daarvan komen er steeds meer. Zo kon je al jaren geen Miele en Braun vanuit DE bestellen, nu dus ook geen Anker meer. Die verkopen ook steeds meer direct, dat zal ook een overweging zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
pinda powerrr schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:12:
Ik koop al jaren Anker producten op DE site, maar het viel mij al een tijdje op en nu soort van bevestigd; Feitelijk kan je niks meer van Anker kopen op de DE website, bij alles staat nu "This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."
Lijkt alweer over te zijn.... ik kan weer gewoon naar BE/NL laten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik krijg tegenwoordig waneer ik bestel met mijn duitse prime een advertentie met knopje waarin amazon aangeeft dat ik kan besparen met een jaarlijks prime abbo (is nu maandelijks)
Aangezien ik heel voorzichtig ben met de duitse prime, iemand ook zo'n melding gekregen en op het knopje durven klikken?

Aangezien ik heel achterdochtig ben :+ heb ik het idee dat die knop mij zal verhuizen naar een Nederlandse prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Sandburd schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:05:
Ik krijg tegenwoordig waneer ik bestel met mijn duitse prime een advertentie met knopje waarin amazon aangeeft dat ik kan besparen met een jaarlijks prime abbo (is nu maandelijks)
Aangezien ik heel voorzichtig ben met de duitse prime, iemand ook zo'n melding gekregen en op het knopje durven klikken?

Aangezien ik heel achterdochtig ben :+ heb ik het idee dat die knop mij zal verhuizen naar een Nederlandse prime
Haha hier hetzelfde. Zie al een tijdje inderdaad op .de een banner dat ik kan besparen wanneer ik overstap naar een jaarlijkse betaling, maar net zoals jij heb ik er nog niet op durven te klikken :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat is het bedrag per maand voor Duitsland, als ik vragen mag? Ik betaal al zolang per jaar dat ik het niet weet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:00:
[...]

Wat is het bedrag per maand voor Duitsland, als ik vragen mag?
Prime-Mitgliedschaft
Monatlich 5,99 €

Ik betaal ook al langere tijd per maand.
Tricky, zo'n 'verleidelijke' button om over te stappen... we kennen allemaal nog wel het 6140 incident. :+
ehtweak in "Amazon,de Prime DE naar NL stopgezet"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:17:
Prime-Mitgliedschaft
Monatlich 5,99 €

Tricky, zo'n 'verleidelijke' button om over te stappen... we kennen allemaal nog wel het 6140 incident. :+
Zo? Dat is fors meer dan mijn €49,- per jaar (afgelopen februari nog betaald). Ik wil echter niemand verleiden om op die jaar knop te drukken om vervolgens met een jaarlijks NL Prime opgezadeld te worden 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-04 23:50

Helaas werkt dat niet voor Nederlandse .de Prime klanten. Je klikt op de banner, maar dan krijg je geen optie te zien om over te switchen naar een jaarabbo.
Ik heb ook wel eens contact gezocht met support, en die snapten er werkelijk niets van.
Het is dus simpelweg niet mogelijk voor NL klanten :)

(Tenzij je een jaar abbo al reeds had afgesloten vóór het moment dat Amazon.nl (Prime) live ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:17:
Daarom .... :) Het heeft mij veel tijd gekost om mij toen terug gezet te krijgen naar de Duitse Prime, dus ik ben heel erg voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57
Oeioeioei! In een opwelling van anti-Bezoswoede, heb ik m'n Prime DE abbo, waar ik zo zuinig op ben, en (veel te) veel gebruik van maak een paar weken geleden gepauzeerd. Ik zag staan dat ik het gewoon weer kon opstarten (mocht mijn geweten het toelaten). Dat blijkt dus niet zo eenvoudig. Ik kom telkens bij een Prime voor DE en Oostenrijk uit voor €8,99 p/m, maar daar heb je een betaaladres in DE voor nodig. Als ik bij "Mein Konto" de optie voor Prime "fortsetzen" kies, kom ik via een vage "foutmelding" (kein Angebote o.i.d) weer uit op de homepage.

Nu via chat medewerker gevraagd om m'n abbo weer voort te zetten. Hij maakte het binnen een minuut in orde, en zei dat het binnen een uur weer actief gaat zijn. Nou, fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
TCMR schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:54:
Oeioeioei! In een opwelling van anti-Bezoswoede, heb ik m'n Prime DE abbo, waar ik zo zuinig op ben, en (veel te) veel gebruik van maak een paar weken geleden gepauzeerd. Ik zag staan dat ik het gewoon weer kon opstarten (mocht mijn geweten het toelaten). Dat blijkt dus niet zo eenvoudig. Ik kom telkens bij een Prime voor DE en Oostenrijk uit voor €8,99 p/m, maar daar heb je een betaaladres in DE voor nodig. Als ik bij "Mein Konto" de optie voor Prime "fortsetzen" kies, kom ik via een vage "foutmelding" (kein Angebote o.i.d) weer uit op de homepage.

Nu via chat medewerker gevraagd om m'n abbo weer voort te zetten. Hij maakte het binnen een minuut in orde, en zei dat het binnen een uur weer actief gaat zijn. Nou, fingers crossed...
En? Uurtje later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57
Ja, ik hang net de telefoon op. Er is namelijk niets veranderd. Ik kreeg een aardige Duitser (in Kaapstad...) aan de lijn, maar hij zegt ook dat hij niets voor me kan betekenen. Hun systemen laten deze 'freak'-situatie gewoon niet meer toe. Hij raadde me aan om een betaalmethode in Duitsland te regelen via familie ofzo, want dit gaat 'm niet worden. Dan is het wel opeens €8,99 p/m volgens mij. Kijk zo ziet mijn "Konto -> Prime"-pagina eruit, maar ik kan dus niet meer "fortsetzen"... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDkImHSHovQrtQOLGeRlW57w_Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3BgfIPmKoB8vFpYUw9cvI4t.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik nu toch maar ongewild principieel moet gaan zijn... :+
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.