Vandaag weer een pakket via dragonfly ontvangen, de ervaring was beter dan voorgaande keren. Ik merkte al een stijgende lijn, maar deze bezorging was op een goed niveau. Aardige Nederlands sprekende bezorger, blijft wachten na het aanbellen, geeft het pakket netjes af, heeft duidelijke foto's gemaakt voor het aanbellen, was beleefd en kwam ook op een normaal tijdstip (rond 18.30 in plaats van na 22.00 als ik al op bed lig).
Het valt mij op dat bij een defect of retour het nu gaat via mondial.
Alleen mondial is amper te vinden en de mondial aanbieders zijn kringloopwinkels. Als je een duur product wilt terugsturen vindt ik dit toch wel risky? 1k euro + product bijvoorbeeld.
Hoe kan zon grote organisatie een beslissing als dit nemen om het niet via ups,dhl of post nl te doen?
Is Mondial veilig en verzekert?
Wat kan ik hieraan doen en wat vinden jullie ervan?
Moet ik amazon support een melding hiervan maken dat dit anders moet of?
Alleen mondial is amper te vinden en de mondial aanbieders zijn kringloopwinkels. Als je een duur product wilt terugsturen vindt ik dit toch wel risky? 1k euro + product bijvoorbeeld.
Hoe kan zon grote organisatie een beslissing als dit nemen om het niet via ups,dhl of post nl te doen?
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van Amazon. Tja, Mondial gaat hier vaak ook via aparte zaakjes en zijn ook zeker niet de snelste. Ik zou gewoon zeggen dat je geen punt dichtbij hebt. Dan krijg je misschien een ander label van een ander bedrijf?R.G schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:47:
Het valt mij op dat bij een defect of retour het nu gaat via mondial.
Ik belde ze net ze zijn dicht wegens hitte het mondiaal punt . Pas dinsdag open lekker weer..Deezers schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:51:
[...]
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van Amazon. Tja, Mondial gaat hier vaak ook via aparte zaakjes en zijn ook zeker niet de snelste. Ik zou gewoon zeggen dat je geen punt dichtbij hebt. Dan krijg je misschien een ander label van een ander bedrijf?
Vanavond zou DHL twee dingen komen bezorgen, deze ochtend nog bevestigd. Zonder enige melding staat er nu in de app verschoven naar maandag. Het kan best warm zijn echter in iedere auto zit tegenwoordig airco. Buschauffeurs bezorgen ook hele dagen lading met dit weer. Geen excuus om niet te bezorgen.
Een beetje teveel aandacht voor het weer, deze dagen.
Een beetje medeleven zou wel op zijn plek zijn, dozen sjouwen met dit extreme weer is echt geen pretje.Mapuck schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:49:
Vanavond zou DHL twee dingen komen bezorgen, deze ochtend nog bevestigd. Zonder enige melding staat er nu in de app verschoven naar maandag. Het kan best warm zijn echter in iedere auto zit tegenwoordig airco. Buschauffeurs bezorgen ook hele dagen lading met dit weer. Geen excuus om niet te bezorgen.
Het moest verboden worden! Dat jouw pakketje wat later geleverd wordt met die hitte!Mapuck schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:49:
Vanavond zou DHL twee dingen komen bezorgen, deze ochtend nog bevestigd. Zonder enige melding staat er nu in de app verschoven naar maandag.
BTW: er staat bovenaan de DHL trackingpage (al enige dagen):
Mogelijke vertraging door hitte
Door de hitte kan de bezorging van je pakket plaatselijk tot 24 uur langer duren. Bezorgmoment kan afwijken van de tijden op Track & Trace.
Dus 'zonder enige melding' is ook niet waar...
Ben normaal niet zo van het klagen. Maar wat een draken zijn het bij DragonFly, of ze raken je pakket kwijt of ze pleuren je pakket op straat, en ALS je het pakket ontvangt lijkt het alsof het door een oorlogsgebied heen is gegaan. Het gebeurt momenteel zo vaak dat ik wel een beetje klaar hiermee ben, ik heb zelden zoiets meegemaakt, bij DHL niet, PostNL niet. Alleen bij DragonFly.
Zojuist mijn pakket ontvangen met 1 dag vertraging (Ik heb begrip voor de vertraging ivm het weer) en wederom, lijkt het alsof mijn pakket door een oorlogsgebied heen is gegaan, compleet ingedeukt en de helft van mijn items zijn kwijt.

Elke keer als ik met deze lui te maken heb, hang ik weer bij de klantenservice van Amazon die mij overigens elke keer heel goed helpen hiermee.
Ik snap gewoon niet waarom Amazon zaken doet met een partij als DragonFly? En krijg het idee dat de klantenservice hier heel goed vanaf weet, maar er lijkt niets te landen bij het operationele management.
Ik heb zojuist hun Trustpilot pagina even bekeken en ik heb nog nooit een uitnodiging van hun gehad om een review achter te laten. En ik weet uit ervaring dat men niet uit eigen initatief een positief review achterlaat, dat gebeurt vaak alleen bij negatieve ervaringen. Terwijl hun Trustpilot grotendeels positief is met een score van 4+, ik heb sterk het idee dat deze reviews nep zijn om de negativiteit rondom hun toko weg te poetsen, ik kan me nog herrineren in januari toen DragonFly bij ons begon als bezorgingsdienst dat ik even benieuwd was wie dit waren en zag destijd een score van 1 op Trustpilot.
Verder heeft mijn post heeft weinig toegevoegde waarde, maar wil ook laten weten dat ik niet te spreken ben over deze bezorgingsdienst van Amazon.
Zojuist mijn pakket ontvangen met 1 dag vertraging (Ik heb begrip voor de vertraging ivm het weer) en wederom, lijkt het alsof mijn pakket door een oorlogsgebied heen is gegaan, compleet ingedeukt en de helft van mijn items zijn kwijt.

Elke keer als ik met deze lui te maken heb, hang ik weer bij de klantenservice van Amazon die mij overigens elke keer heel goed helpen hiermee.
Ik snap gewoon niet waarom Amazon zaken doet met een partij als DragonFly? En krijg het idee dat de klantenservice hier heel goed vanaf weet, maar er lijkt niets te landen bij het operationele management.
- Je kunt de bezorging niet uitstellen.
- Je kan geen afhaalpunt selecteren.
- Als je niet thuis bent pleuren ze je pakket op straat (ook wanneer je wel thuis bent).
- Bezorging bij hun begint meestal van 14:00 tot 22:30. Ze geven geen tijdslot aan zoals andere bezorgdiensten, dus je zit de hele dag thuis omdat je niet weet hoelaat ze komen.
- Ze raken je pakket kwijt.
- Pakket komt vaak beschadigd aan.
Ik heb zojuist hun Trustpilot pagina even bekeken en ik heb nog nooit een uitnodiging van hun gehad om een review achter te laten. En ik weet uit ervaring dat men niet uit eigen initatief een positief review achterlaat, dat gebeurt vaak alleen bij negatieve ervaringen. Terwijl hun Trustpilot grotendeels positief is met een score van 4+, ik heb sterk het idee dat deze reviews nep zijn om de negativiteit rondom hun toko weg te poetsen, ik kan me nog herrineren in januari toen DragonFly bij ons begon als bezorgingsdienst dat ik even benieuwd was wie dit waren en zag destijd een score van 1 op Trustpilot.
Verder heeft mijn post heeft weinig toegevoegde waarde, maar wil ook laten weten dat ik niet te spreken ben over deze bezorgingsdienst van Amazon.
Besef jij je wel dat airco in hun wagens weinig nut hebben? Ze moeten om de paar minuten een stop maken, die airco krijgt geen fatsoenlijke kans de wagen af te koelen. Plus ze staan dus om de paar minuten weer in de gloeiende zon. Dat is voor veel mensen niet vol te houden, in ieder geval niet een hele dag, zeker niet als je ook zware pakketten er tussen hebt zitten.Mapuck schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:49:
Een beetje begrip voor je medemens mag ook wel hoor.
Oh, zoals @ehtweak al aangeeft de DHL tracking pagina geeft al een paar dagen een waarschuwing dat pakketten met een dag vertraagd kunnen door de weersomstandigheden.
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 28-06-2026 19:41 ]
Ze zouden de werktijden kunnen aanpassen net als in de warme landen. Voor mijn part een siësta maar toch niet de boel stil leggen? Wijkverpleegkundigen werken ook gewoon.Wildfire schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:36:
[...]
Besef jij je wel dat airco in hun wagens weinig nut hebben? Ze moeten om de paar minuten een stop maken, die airco krijgt geen fatsoenlijke kans de wagen af te koelen. Plus ze staan dus om de paar minuten weer in de gloeiende zon. Dat is voor veel mensen niet vol te houden, in ieder geval niet een hele dag, zeker niet als je ook zware pakketten er tussen hebt zitten.
Een beetje begrip voor je medemens mag ook wel hoor.
Oh, zoals @ehtweak al aangeeft de DHL tracking pagina geeft al een paar dagen een waarschuwing dat pakketten met een dag vertraagd kunnen door de weersomstandigheden.
[Afbeelding]
Een verpleegkundige zit in de zorg en dat is wel heel iets anders dan een pakketbezorger. Gezondheidszorg is essentiëel, jouw pakket op tijd ontvangen niet.Mapuck schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:00:
[...]
Ze zouden de werktijden kunnen aanpassen net als in de warme landen. Voor mijn part een siësta maar toch niet de boel stil leggen? Wijkverpleegkundigen werken ook gewoon.
Jouw opmerkingen doen mij vermoeden dat jouw pakketje op tijd ontvangen belangrijker is dan de gezondheid van een medemens. Ik mag er hopelijk toch wel vanuit gaan dat dat niet het geval is??
[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 28-06-2026 20:18 ]
Het is sowieso wachten op het eerste artikel van FTM, Kassa, Ombudsman of whatever over het welzijn van de ZZP'ers die bij DragonFly werken, die lui komen altijd met een duidelijk particuliere personenauto pakketjes afleveren.alphariss schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:30:
Ben normaal niet zo van het klagen. Maar wat een draken zijn het bij DragonFly, of ze raken je pakket kwijt of ze pleuren je pakket op straat, en ALS je het pakket ontvangt lijkt het alsof het door een oorlogsgebied heen is gegaan. Het gebeurt momenteel zo vaak dat ik wel een beetje klaar hiermee ben, ik heb zelden zoiets meegemaakt, bij DHL niet, PostNL niet. Alleen bij DragonFly.
[Afbeelding]
Ik snap gewoon niet waarom Amazon zaken doet met een partij als DragonFly? En krijg het idee dat de klantenservice hier heel goed vanaf weet, maar er lijkt niets te landen bij het operationele management.En zo kan ik wel even doorgaan. Met DHL & PostNL heb ik ook negatieve ervaringen mee gehad maar dat is echt 1 keer in de 2 jaar ofzo, en qua levering zijn ze veel flexibeler.
- Je kunt de bezorging niet uitstellen.
- Je kan geen afhaalpunt selecteren.
- Als je niet thuis bent pleuren ze je pakket op straat (ook wanneer je wel thuis bent).
- Bezorging bij hun begint meestal van 14:00 tot 22:30. Ze geven geen tijdslot aan zoals andere bezorgdiensten, dus je zit de hele dag thuis omdat je niet weet hoelaat ze komen.
- Ze raken je pakket kwijt.
- Pakket komt vaak beschadigd aan.
Er klopt geen snars van die toko.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik heb het over wijkverpleegkundigen niet over verpleegkundigen, ik mag toch hopen dat je normaal beter leest.Wildfire schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:15:
[...]
Een verpleegkundige zit in de zorg en dat is wel heel iets anders dan een pakketbezorger. Gezondheidszorg is essentiëel, jouw pakket op tijd ontvangen niet.
Jouw opmerkingen doen mij vermoeden dat jouw pakketje op tijd ontvangen belangrijker is dan de gezondheid van een medemens. Ik mag er hopelijk toch wel vanuit gaan dat dat niet het geval is??
Waarom schiet je zo in de verdediging? Omdat je ook wel aanvoelt dat een pakketje op tijd ontvangen minder belangrijk is dan gezondheidszorg?Mapuck schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Ik heb het over wijkverpleegkundigen niet over verpleegkundigen, ik mag toch hopen dat je normaal beter leest.
Ja ik kan lezen en zag dat je wijkverpleegkundige zei. Dat is nog steeds een vorm van gezondheidszorg en verandert niets aan het punt wat ik wilde maken.
Ik reageer hier verder niet meer op, we gaan beide te ver off-topic op deze manier.
Inderdaad lekker laten gaan. Het aantal duimpjes bij de reactie van @absrnd zegt al genoeg.Wildfire schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:43:
[...]
Waarom schiet je zo in de verdediging? Omdat je ook wel aanvoelt dat een pakketje op tijd ontvangen minder belangrijk is dan gezondheidszorg?
Ja ik kan lezen en zag dat je wijkverpleegkundige zei. Dat is nog steeds een vorm van gezondheidszorg en verandert niets aan het punt wat ik wilde maken.
Ik reageer hier verder niet meer op, we gaan beide te ver off-topic op deze manier.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Gewoon pakket weigeren en retour laten gaan richting Amazon, en opnieuw bestellen tot het goed komt.alphariss schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:30:
Ik heb deze week plotseling drie bezorgingen door DragonFly gehad, die gingen allemaal goed, eentje zelfs beter dan bij DHL normaal gesproken.
Pakket amazon Dld zou afgelopen woensdag bezorgd worden door dragonfly. Niet dus, en geen bericht. Bij amazon staat "komt eraan, wordt maandag".
Niet dus.
Ik bellen, eerst half uur met dragonfly aan de lijn gehangen. Kreeg foto doorgestuurd wat er woensdag (dus al) was voorgevallen:
:strip_exif()/f/image/gHSCkd5ynB7vGExweAlcc6X1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze gaven aan amazon woensdag direct op de hoogte te hebben gebracht.
Ik wilde alles opnieuw verstuurd hebben tegen dezelfde prime prijzen, dat kan ik nu niet meer zelf want geen prime days meer. Dus ik amazon bellen met die vraag.
Nog nooit zo'n lang (meer dan 3 kwartier) en best vervelend gesprek gehad. Van "Nee mevrouw uw pakket komt uiterlijk morgen!" tot "U had eerder moeten bellen!" tot "Er zitten ook wel veel producten in die bestelling" 5 ja, tot "Hoe spel ik uw voornaam" en die dan vervolgens consequent kats verkeerd schrijven in een mailtje of 5 tot "Heeft u een aanbeveling voor welke koffie u drinkt?"
Huh? Er zat geen eens koffie in dat pakket en ik drink niet eens koffie, WTF is dat voor een rare vraag?
Totaal dus bijna 1,5 uur aan de telefoon gehangen, was het goed zat ondertussen
, als het goed is wordt vanavond alles opnieuw bezorgd maar 1 artikel is duurder en externe verkoper dus konden ze niet fixen
.
Maar pffffffffffff amazon. Had vorige week een beetje pro actief geweest en direct alles opnieuw verstuurd?!?
Niet dus.
Ik bellen, eerst half uur met dragonfly aan de lijn gehangen. Kreeg foto doorgestuurd wat er woensdag (dus al) was voorgevallen:
:strip_exif()/f/image/gHSCkd5ynB7vGExweAlcc6X1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wilde alles opnieuw verstuurd hebben tegen dezelfde prime prijzen, dat kan ik nu niet meer zelf want geen prime days meer. Dus ik amazon bellen met die vraag.
Nog nooit zo'n lang (meer dan 3 kwartier) en best vervelend gesprek gehad. Van "Nee mevrouw uw pakket komt uiterlijk morgen!" tot "U had eerder moeten bellen!" tot "Er zitten ook wel veel producten in die bestelling" 5 ja, tot "Hoe spel ik uw voornaam" en die dan vervolgens consequent kats verkeerd schrijven in een mailtje of 5 tot "Heeft u een aanbeveling voor welke koffie u drinkt?"
Huh? Er zat geen eens koffie in dat pakket en ik drink niet eens koffie, WTF is dat voor een rare vraag?
Totaal dus bijna 1,5 uur aan de telefoon gehangen, was het goed zat ondertussen
Maar pffffffffffff amazon. Had vorige week een beetje pro actief geweest en direct alles opnieuw verstuurd?!?
Kunnen ze niet fixen? Het is zelfs: moeten ze fixen onder consumentenrecht.dragon2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:55:
Pakket amazon Dld zou afgelopen woensdag bezorgd worden door dragonfly. Niet dus, en geen bericht. Bij amazon staat "komt eraan, wordt maandag".
Niet dus.
[Afbeelding]
Huh? Er zat geen eens koffie in dat pakket en ik drink niet eens koffie, WTF is dat voor een rare vraag?![]()
Totaal dus bijna 1,5 uur aan de telefoon gehangen, was het goed zat ondertussen, als het goed is wordt vanavond alles opnieuw bezorgd maar 1 artikel is duurder en externe verkoper dus konden ze niet fixen
.
Maar ik ga mijn vingers niet aan zo'n discussie branden met Amazon, binnen de kaders en protocollen zijn ze ontzettend klantvriendelijk, maar er buiten is het heel logische een logge partij.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Het ging een poosje goed... Amazon leveringen kwamen via DHL , UPS of PostNL (die hebben ook wel zo hun eigenaardigheden, maar daar valt mee te leven).
Totdat... zucht... komen er weer pakketjes met die verschrikkelijke draak.
En je raadt het al; zendingen onbekend wanneer bezorgd gaat worden.
Entschuldige die Verzögerung. Dein Paket ist noch unterwegs
Terwijl initieel werd aangegeven dat het de volgende dag (meestal 's-avonds) bezorgd zou gaan worden.
Ik had nog wel als voorkeur opgegeven NIET via Dragonfly. Maar dat dringt blijkbaar ook niet door. En/of ze zijn zo veel goedkoper dan de anderen, dat Amazon al het gezeik voor lief neemt.
Totdat... zucht... komen er weer pakketjes met die verschrikkelijke draak.
En je raadt het al; zendingen onbekend wanneer bezorgd gaat worden.
Entschuldige die Verzögerung. Dein Paket ist noch unterwegs
Terwijl initieel werd aangegeven dat het de volgende dag (meestal 's-avonds) bezorgd zou gaan worden.
Ik had nog wel als voorkeur opgegeven NIET via Dragonfly. Maar dat dringt blijkbaar ook niet door. En/of ze zijn zo veel goedkoper dan de anderen, dat Amazon al het gezeik voor lief neemt.
[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 01-07-2026 11:44 ]
Eergisteren heeft Dragonfly een "poging" ondernomen een pakketje te leveren. Op de deurbelcamera is te zien dat hij de verkeerde kant oploopt. Waarna wij de melding kregen dat we niet thuis waren...
Gisteren niemand aan de deur en vanavond ook niet. Stoppen ze dan gelijk met leveren?
Gisteren niemand aan de deur en vanavond ook niet. Stoppen ze dan gelijk met leveren?
Waiting on the world to change
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
*knip* Offtopic. Dit soort insinuaties hoeven niet.
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2026 16:19 ]
Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.