Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-04 18:10
quote:
ehtweak schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:47:
@Poecillia
Amazonassistent in mijn menu's? Geen idee waar je het over hebt.
Sinds wanneer installeer je speciale s/w om iets bij Amazon te bestellen? En trouwens, je bestelde toch nooit bij Amazon? O-)

En wat betreft grote wereldspelers op commercieel gebied... ahum... :+ wie dacht je dat er achter bol.com zit of zalando of coolblue of [noem willekeurige online grote toko] Nee, dat zijn allemaal heel maatschappelijk begane bedrijven die het beste met ons en onze aardkloot voorhebben. :Y })
Hier heb ik het over
Amazon
https://zondervirus.nl/het-amazon-assistant-virus/
Het zal ooit wel eens met andere software zijn meegekomen want ik heb nog nooit wat met Amazon gedaan zoals je terecht opmerkt. Vervelend dingetje want na verwijderen komt hij na een tijdje steeds terug.

Maatschappelijke betrokkenheid in de zin van arbeidsomstandigheden is niet mijn motivatie als ik wat online bestel. Maar wat ik wel belangrijk vind is dat er keuzevrijheid blijft. Amazon is zo groot en Bezos zo rijk dat ik het een bedreiging vind voor de vrije markt. Concurrenten worden weggedrukt en de logistieke keten wordt over genomen. Wat overblijft zijn straks Google, Facebook en Amazon en daar kunnen we nog wel eens spijt van krijgen.

@Medione1210 Hoezo zetten ze Amazon in de Pricewatch onderaan neer? Zeg je nu dat Tweakers bezig is met manipulatie van de Pricewatch?

[Voor 12% gewijzigd door Poecillia op 09-12-2017 13:15]

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:28
Is retouren niet meer gratis bij Amazon.de? Ik kreeg altijd netjes een PostNL zegel met tracking, maar nu krijg ik iets heel anders en moet je zelf nog frankeren.

https://i.imgur.com/XWP1KVp.png

[Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 26-02-2018 20:19]

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04:55
quote:
Flitzer schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:17:
Opvallend veel leveringen komen donderdag tot en met zaterdag aan. Het lijkt erop dat standaardlevering vaak verzameld worden tot en met woensdag en dan ineens verzonden worden. Artikelen die op zondag besteld worden komen dan gelijk aan met artikelen die dinsdag zijn besteld.

Leveringen van derden worden meestal wel meteen verzonden. Kindles bijvoorbeeld worden vaak ook direct verzonden.
Voor bundelen lijkt het dan weer uit te maken in wel warenhuis ze liggen. Soms worden ze tegelijk verzonden en soms krijg je meerdere leveringen met 1 artikel. En soms komen de pakjes zelfs direct uit Frankrijk of de UK.

Ongetwijfeld zal er hier een optimalisatiestrategie achter zitten; waarschijnlijk om de kosten laag te houden wat in het voordeel is van Amazon en de klant. Maar interessant is het distributienetwerk van Amazon zeker.

Amazon US lijkt ook zoiets te doen. Artikelen gaan eerst naar een centrale locatie in de US, liggen daar ruim een week en worden vervolgens in 2 dagen geleverd.
Om eerlijk te zijn geloofde ik je opmerking over het 'vasthouden' van bestellingen niet. Ik bestel namelijk heel veel bij Amazon en heb dit nooit ervaren.
Tot nu.... want ik heb nu een bestelling op 13 april gedaan en er staat gewoon ver,Els dat het pas op 18 april verzonden wordt.
En normaal schrijven ze de betaling pas af op het moment van verzenden, maar nu is de betaling op 16 april van mijn cc afgehouden.
(Het gaat overigens om een item dat gewoon op voorraad is bij Amazon zelf)

Als dit een manier is om mensen naar Prime te lokken dan werkt dit voor mij in ieder geval averechts. Ik hou niet van dit soort acties. Als dit inderdaad hun standaard handelswijze wordt ga ik zeker op zoek naar een andere online winkel.

https://preview.ibb.co/jZmCWn/Screenshot_2018_04_17_08_01_11_picsay.png

Het valt me ook op dat ze de laatste tijd niet zo snel meer reageren op vragen en ook het stoppen met de prepaid labels vind ik een minpunt.

[Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 17-04-2018 08:12]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
PjotrStroganov schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:42:
Ik krijg nu telkens dat ik via amazon.de verzendkosten moet betalen onder de 29 euro. Ik meende toch echt dat ik dit niet hoefde te doen als ik een product bestelde met prime logo.

Het gaat om dit product. Ik mag toch aannemen dat het gratis kan worden verzonden door amazon, aangezien het foor hun fullfilled wordt. Het Prime logo staat er ook bij. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een amazon basics product en zag nog steeds 3,49 verzendkosten staan onder de 29 euro.

Ik zie staan op hun infopagina:

[...]

Uiteraard zie ik de 29 euro of meer staan, maar dat geldt ook voor niet Prime leden. Dus waarom apart aangeven dat verzending voor Prime leden gratis is?

Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Weet je zeker dat je Prime (aan) hebt (staan)? Hier heb ik namelijk wel gratis verzendkosten bij dat product:

https://tweakers.net/ext/f/kJWQwp5GTbRqHRUlEtPPJHX7/full.png

• melek-taus
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-03 15:12
quote:
Hoyden schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Via Amazon.de komen bij mij ook de SMS'en niet binnen. Ik ben toen naar Amazon.com gegaan en daar log ik in en kies ik voor de optie "Didn't receive the code?" (het venster om de Verificatiecode in te kloppen op Amazon.de heb ik nog open in een andere tab)

Daar kies ik voor "Call me at my number ending in xxx". Ik ontvang dat een telefoontje waarin de code wordt voorlezen. Die code type ik in in het Amazon.de venster en login is succevol.

Daarnaast heb ik dus onder "Aanmelden en Beveiliging" -> "Geavanceerde beveiligingsinstellingen"
bij Back-upmethode de Authenticatie-app aangezet, zodat ik via Android's Google Authenticator ook een code kan genereren om in te loggen in Amazon. Zo ben ik niet meer afhankelijk van de SMS.
Bedoel je hiermee de tweetraps inlog functie? Alleen daarbij krijg ik namelijk een optie om me te laten bellen. De gegeven code werkt vervolgens niet op Amazon.de bij het verifieren van het telefoonnummer.

De tweetraps functie heb ik ingesteld echter dan blijft de telefoon verificatie optie nog leeg. Is de tweetraps functie voldoende? Deze heb ik namelijk uitgeschakeld.

Ik probeer trouwens niet te tweetraps te activeren maar gewoon mijn telefoonnummer als backup toevoegen. zie afbeelding.

https://tweakers.net/ext/f/H1rAAi4d6R93eNFtVg5H2fTI/full.jpg

Intel i5 4570, MSI B85-G43, CM Seidon 120V, 8GB Avexir Core Series 11-11-11-28 2800Mhz, Club3D Radeon R9 280 royalKing, Kingston SSDNow V300, Barracuda 1TB 64MB, Seasonic M12II Evo 520W, Thermaltake Core V51, ROCCAT Pure Optical, ROCCAT Ryos TKL Pro.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ArthurMorgan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 06:51:
[...]

Ik bestel vaak bij Amazon Duitsland met Prime, en mijn aankopen door de week komen altijd aan op het moment dat op de pagina genoemd wordt. Dus meestal de volgende dag. Tenzij besteld tussen vrijdag en zondag
Ik snap dat het niet altijd lukt/kan, dat Amazon binnen één dag naar Nederland levert (overigens, heel soms is dat wel het geval :? )

Maar bovenaan zowat iedere 'Prime' pagina staat met duidelijke letters:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/03/prime/retention/primecentral/home/promotion/SpokeFreeShippingBannerForNLPlan._CB529263656_.jpg
M.a.w. ze beweren zelf van wel. :Y

Of nog gekker. Ik bestel een 'Prime' aanbieding bij Amazon.DE en het wordt verstuurd vanuit de UK (Ridgemont UK) en gaat dan naar Frankrijk (Lauwin-Planque) en dan pas naar PostNL in Nederland. 8)7
en dat allemaal voor één pak koffie van een tientje...

En het kan nog gekker.
Afgelopen zondag 2 stuks besteld van hetzelfde artikel, een reparatiesetje voor een slotcilinder, ('Prime' product). Er waren er nog meerdere op voorraad).
Vervolgens splitst Amazon die zending op in twee leveringen (?). Het ene exemplaar wordt maandag verstuurd, is dinsdag in Lauwin-Planque in Frankrijk, en wordt woensdag door PostNL als brievenbuspakje door de brievenbus gedaan.
Het andere exemplaar vertrekt ook op maandag (zegt Amazon tenminste), is op woensdag in Saint-Martin-de-Crau, Côte d'Azur en staat pas ingepland op a.s. vrijdag...
Hoe 'Prime'? Hoezo "1-tages Zustellung"? :-(

[Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 08-08-2019 09:48]

Mooie Plaatjes   

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:03
ehtweak schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Ik snap dat het niet altijd lukt/kan, dat Amazon binnen één dag naar Nederland levert (overigens, heel soms is dat wel het geval :? )

Maar bovenaan zowat iedere 'Prime' pagina staat met duidelijke letters:
[Afbeelding]
M.a.w. ze beweren zelf van wel. :Y

Of nog gekker. Ik bestel een 'Prime' aanbieding bij Amazon.DE en het wordt verstuurd vanuit de UK (Ridgemont UK) en gaat dan naar Frankrijk (Lauwin-Planque) en dan pas naar PostNL in Nederland. 8)7
en dat allemaal voor één pak koffie van een tientje...

En het kan nog gekker.
Afgelopen zondag 2 stuks besteld van hetzelfde artikel, een reparatiesetje voor een slotcilinder, ('Prime' product). Er waren er nog meerdere op voorraad).
Vervolgens splitst Amazon die zending op in twee leveringen (?). Het ene exemplaar wordt maandag verstuurd, is dinsdag in Lauwin-Planque in Frankrijk, en wordt woensdag door PostNL als brievenbuspakje door de brievenbus gedaan.
Het andere exemplaar vertrekt ook op maandag (zegt Amazon tenminste), is op woensdag in Saint-Martin-de-Crau, Côte d'Azur en staat pas ingepland op a.s. vrijdag...
Hoe 'Prime'? Hoezo "1-tages Zustellung"? :-(
Maar nu ben je wel selectief, immers staat er achter die banner ook dat het voor xx duizenden producten geldt. Prime is niet enkel 1 day delivery. Of je nu bij .co.uk, .de of .es besteld, Europa wordt als een markt gezien.
https://cargofacts.com/wp-content/uploads/2019/05/Figure1-548x309.png
Warehouse/hub locaties in Europa. Alles wordt mooi verspreid over de locaties (mits regeltechnisch mogelijk of externe verkoper ervoor wilt betalen).

[Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 08-08-2019 10:57]

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We wachten af, door wie 'Deutsche Post DHL' nou uiteindelijk hier in NL laat bezorgen... :)

Nog een ervaring m.b.t. Amazon Prime (of is hun service altijd zo klantvriendelijk? Ook voor niet-Prime?)

Had een paar maanden geleden een set inktpatronen voor een HP 476DW besteld. En aangezien dat flinke joekels van patronen zijn (er zit een kwart liter inkt in!), geeft dat heel veel zooi als ze lekken... :-(
Haalde vorige week de zwarte patroon, nog in de plastic krimpfolie, uit de bureaulade en gelijk lekte de inkt over mijn handen, voeten en in de lade. :( Daar wordt je niet blij van.
Blijkbaar was de cartridge gaan lekken, nog in de verpakking, dwars door het plastic folie heen.
Gelukkig had ik op die plek een vuilafstotende gladde vloer en met de nodige alcohol was de zwarte inkt te verwijderen. Het duurde uiteindelijk wel 3 dagen voordat m'n handen helemaal schoon waren.
https://tweakers.net/ext/f/MW9vnxPwEyXvGtUzovIBz13m/medium.jpg

Eerst bericht gestuurd naar de oorspronkelijk verkoper (= geen Amazon), maar die antwoordde niet. Vervolgens ff gechat met de Amazon Kundenservice. Die maakten excuses en gaven meteen aan het volledige bedrag te vergoeden (ook van de andere cartridges in de set; 3 x kleur + 1 x zwart).
In eerste instantie moest ik ze terugsturen, maar toen ik aangaf dat alles onder de zwarte inkt zat, hoefde dat niet meer.
En ik zou nog een apart 'schadeformulier' krijgen om aan te geven waar de inkt allemaal gelekt had, en, afhankelijk van die beoordeling, zou daar ook nog wat voor vergoed worden.
We wachten af...

Shit happens overal, het gaat er vooral om, hoe men er mee om gaat... :Y

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 04-09-2019 09:22]

Mooie Plaatjes   

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor het eerst ooit eens iets besteld met Prime.. Nou dat ging meteen mis :P

https://i.imgur.com/PlX3ZeJ.jpg

Heb 's ochtends aangepast dat het zaterdag ipv vrijdag bezorgd zou worden.. En daarna is het pakket spoorloos. Het heeft zowel vrijdag, zaterdag, maandag en vandaag op de bezorgroute gestaan (stond dag+tijdvak bij) om vervolgens even later "uw bezorging is 1 a 2 dagen vertraagd" te tonen.

Via de Amazon.de website geeft hij deze status, pakketje is dus kwijt.. Net even laten bellen door Amazon, en die mevrouw heeft direct de teruggave van mijn aankoopbedrag in gang gezet.
Ik kan het nu evt opnieuw bestellen, maar helaas had ik een coupon van €9,49 van de verkoper die er nu niet meer is, dus wat minder interessant geworden ineens -O-

Vanavond komen ze met een 2e pakketje.. Heb het tijdvak maar niet aangepast, want zie dat alweer mis gaan :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

@ehtweak
Het is echt per artikel weer anders.
Je vraagt je af hoe ze het rendabel krijgen als je zoiets ziet:

https://tweakers.net/ext/f/M7uNVBu6BhUpCVjkyuLxnCAR/medium.png

Dit stukje viel me ook op uit dat AD artikel:
Verpulverd
Ook het Nederlandse Wehkamp is vol vertrouwen en weigert te geloven dat het wordt verpulverd door de internetreus. Wehkamp-baas Graham Harris zei eerder in deze krant dat er juist behoefte is aan zijn bedrijf. ,,Wij zijn interessanter, authentieker, relevanter, inspirerender, met meer services en hulp. Niet zo'n platform dat alles biedt in een soort eindeloze zoekmachine met een waanzinnig aantal producten waar je zelf je weg maar moet zien te vinden.’’
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid.
Ik denk dus dat we Wehkamp over een tijdje terugzien in het nieuws.

[Voor 62% gewijzigd door psy op 16-01-2020 10:36]

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:03
ehtweak schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Idd! Precies hetzelfde met DHL. 8)7
Mailtje dat het er aan komt van DHL, terwijl Amazon beweert dat het nog wel ff duurt... ?!?

[toevoeging]
Nu, voor de allereerste keer, een Prime bestelling (dagaanbieding), die een dag later al afgeleverd wordt!
's-Middags, rond 13:00h besteld en de volgende avond, door DHL, afgeleverd.

Is trouwens ook iets nieuws: DHL zie ik overdag gewoon langskomen en spullen afleveren. En dan komen ze 's-avonds nog een keer, voor die Amazon bestelling. :?
Omdat het een "DHL Vandaag" product betreft bij DHL. Pakketten aangeleverd voor ±2:00 kunnen mee in de "dag" leveringen. De pakketten na 2:00, maar voor ±10:00 zijn aangeleverd kunnen mee in de avondronde dezelfde dag.
Same day:
https://tweakers.net/ext/f/wrd7K6ijTPN1LPtos5Fkv47w/full.png

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Ik kwam dit topic tegen, ook van @Bubbleblower1 van vanochtend met een waarschuwing om juist niet bij deze verkopers te kopen: Amazon gehackt

De shops staan ook hier: https://preis-king.com/fake-shops-im-internet/

Het gekke is wel dat de tekst die eerst bij GMBH-AlboSmart stond over vooraf mailen:
https://preis-king.com/wp-content/uploads/2020/02/Amazon-de-Verk%C3%A4uferprofil-GMBH-AlboSmart-1024x251.webp
er nu niet meer bij staat, zie https://www.amazon.de/sp?...TF8&seller=A2P50V30K3GDVQ

Ik ga m'n order annuleren en hoop mijn geld nog terug te krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 13:48
Ik had de stille hoop met de lancering van Amazon.nl met fysieke producten in Nederland vandaag dat ook Amazon Prime Music beschikbaar zou komen, maar helaas dit is nog niet het geval.

Ik heb vandaag wederom net Amazon (Nederland) contact opgenomen om te informeren wanneer Amazon Prime Music (meer dan 2 miljoen tracks, afspeellijsten/thema radiozenders) nu eindelijk ook in de Benelux / Nederland beschikbaar komt. Als je op het wikipedia kaartje kijkt waar Prime Music beschikbaar is in Europa en waar niet zijn wij in west europa één van de weinige landen waar het nog niet beschikbaar is. Te meer omdat er wel Music Unlimited beschikbaar is zou je ook verwachten dat we allang Prime Music hadden gehad en zeker nu met de lancering van Amazon.nl met meer fysieke producten hoop ik dat dit niet ver weg is.

https://tweakers.net/i/Q31L4neWqcVkK-Q8aRvqQ0ybFrY=/f/image/MkBNb75ZXJfa3XwHv8Ok19OY.png
Global availability of Amazon Music. Yellow is Amazon Music Unlimited, Red-orange is Amazon Prime Music, and Orange is both Amazon Prime Music and Amazon Music Unlimited
De reactie van Amazon op mijn e-mail niet erg verrassend helaas: "Unfortunately we do not offer Prime Music as yet. We are working very hard to make this available in The Netherlands. There is no official launch date as yet, but if Prime Music is available, you as a Prime member will be the first to know! In the meanwhile you can benefit from our video services and many more!"

De toevoeging van Amazon Prime Music zou het voor mij interessant maken om permanent een abonnement aan te gaan i.p.v. iedere keer een (proef) maandje Prime (Video).

[Voor 3% gewijzigd door funrider op 10-03-2020 12:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Sunrise schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:44:
Ben helemaal maagd qua prime, dus excuses als het antwoord voor de hand ligt, kon het niet vinden.

Als ik in een ander land woon dan spanje maar wil voornamelijk producten uit spanje bestellen is het dan handig om de prime te activeren op de spaanse site? Of bied dat totaal geen voordelen? Verzenden ze dan gratis producten vanuit spanje naar een ander eu land?

Woon momenteel in Griekenland en de portokosten zijn 'gigantisch' van amazon.de naar GR.
"Las ventajas de Amazon Prime solo se aplican a envíos nacionales. Para más información, consulta nuestras tarifas y opciones de envío internacionales."
Enige voordelen zijn toegang tot Prime aanbiedingen en wat andere diensten maar niet gratis verzending nee. Blijf hetzelfde als vanuit Duitsland, etc. dus.. Allleen voor direkte buurlanden is het volgens mij mogelijk ...

https://tweakers.net/i/WR-CC_Teu-QCuugg1i-OO-HZa-s=/f/image/Xgp58fjYox9HtZh4hOsIxnuK.png

[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 16-03-2020 12:50]

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-04 23:44
Rallye schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:36:
Nou, ik heb dinsdag via .de een USB-kabeltje van zeven euro besteld en die was er gewoon gisteravond. Net als bij elke avondlevering van DHL kreeg ik overigens ‘s middags wel weer het bericht over twee dagen vertraging, maar dat lijkt standaard te zijn bij de avondleveringen. Communicatiefoutje tussen Amazon en DHL.....
Verder was levering binnen een dag beloofd, maar dat heeft Amazon nog nooit gehaald.
Daarom zei ik ook 'Het kan...'.

Ik heb mijn bestelling gedaan op de 18e en deze zou uiterlijk de 25e worden geleverd. Als ik bij de T&T van Amazon kijk dan zie ik het volgende:

https://i.imgur.com/iK1xROY.png

Een unicum voor Amazon. Meestal duurt het 2 a 4 dagen.

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:09

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Nou, dat Amazon NL duurder is dan DE moet ik wellicht even terugnemen. Ik weet niet of dit een foutje is of een geweldig goeie aanbieding, maar gisteren was zeer kortstondig een Seagate 2TB portable SSD in de aanbieding voor circa 62 euro. Een vriend van me tipje me erover, ik heb hem direct besteld en eigenlijk direct daarna was hij ook al niet meer beschikbaar. Ik heb wel een bestelbevestiging in de mail, dus ik ben heel benieuwd.

https://tweakers.net/i/7gyGwYc0dxidObVWiKN2NJ9svhY=/f/image/rFV0CDjN0I65CP2Uk013HrZO.jpg

Ik durfde hem gisteren niet te plaatsen uit angst beschuldigd te worden van een slechte 1 april grap :+

Mooi fout is niet lelijk

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True