Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:44

Ragdoll

Moderator Witgoed
Move PW > SF

Pricewatch is alleen voor Pricewatch gerelateerde zaken.

• -d-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:06
Heb inmiddels een 7 tal bestellingen gedaan met Prime, en slechts 2 kwamen daadwerkelijk de volgende dag. Stond overigens ook aangegeven bij levertijd, maar het valt dus wel tegen wat je daadwerkelijk de volgende dag binnen kan krijgen. Ik denk dat ik 't ook weer op zeg.

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:56
Het ontgaat me volledig waarom mensen gaan betalen om te kunnen kopen bij Amazon. Ik kom Amazon nooit tegen in prijsvergelijkers en ze hebben hun logistiek in Nederland totaal niet op orde. Het enige wat ik van Amazon merk is hun spyware op mijn computer.

We hebben hier in Nederland een uitstekend aanbod aan webshops die snel en betrouwbaar zijn en het beste betalingssysteem ter wereld. Laten we zorgen dat we dat behouden en niet in de klauwen komen van de zoveelste Amerikaanse moloch die de markt domineert en de rest eruit drukt.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Poecillia
Je hoeft ook helemaal niet te betalen om te kunnen kopen bij amazon. :+
Nee, het is nog veel 'erger', amazon is vaak goedkoper dan menig ander en zeker hun klantenservice is beter dan van wie dan ook.
De logistiek is net zo goed of slecht (zie de diverse topics over logistieke ellende) als die van andere online toko's. Ze gebruiken immers allemaal hetzelfde riedeltje aan pakjesbezorgers (PostNL, DHL, GLS, DPD, etc.)
De totale leverduur is vaak wel een paar dagen langer dan rechtstreeks in NL. Maar als ik dan en ruimere keuze heb en betere condities en vaak gratis levering, dan wil ik wel wat meer geduld hebben.

Spyware van amazon? He, da's nieuw; ik heb helemaal geen spyware van amazon in gebruik. Of bedoel je alle tracking zooi die via je browser gebruikt wordt? Daar doen alle online verkopers in meer of mindere mate aan mee. M.a.w. ook niks bijzonders. :-(

En wat betreft het "beste betalingssysteem"? Je bedoelt zeker iDEAL? Nou, suk6 ermee als je een dispuut hebt en er niet uitkomt. Dan heb je niet de bescherming die je via een creditcard wel hebt.

Is Amazon dan zaligmakend? Nee, zeer zeker niet. Wat betreft goed werkgeverschap en de manier waarop ze met resellers omgaan is ook niet al te fraai. Maar daarin zijn ze ook niet uniek.
En we verfoeien vaak de handelswijzen van grote ketens die op discutabele wijze aan hun spullen komen (grote kledingsconcerns b.v.) of uitgebuite vrachtwaggel chauffeurs uit het voormalig Oostblok die de logistiek moeten doen. Maar vervolgens is het wel iedere dag erg druk in dat soort winkels... O-)
...je kunt je geld maar één keer uitgeven... >:)

Ontluisterende documentaire over het machtsmisbruik van Amazon in Deutschland:
https://www.zdf.de/dokume...macht-von-amazon-102.html
https://www.zdf.de/dokume...nlos-erfolgreich-102.html

En toch....toch blijf ik bestellen amazon.de... :|

ehtweak wijzigde deze reactie 09-12-2017 09:13 (7%)

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:58
quote:
Poecillia schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:49:
[...]

Het gaat hier toch om Amazon Prime? wat ik ervan gelezen heb is dat een betaalde dienst.
Ik en mijn gezinsleden kopen op grote schaal online en we letten goed op de prijs, maar zijn nog nooit bij Amazon uitgekomen. Kun je me iets in de Pricewatch aanwijzen wat bij Amazon goedkoper is?

Misschien is het geen spyware, maar de Amazonassistent die steeds weer opduikt in mijn menu's vind ik buitengewoon irritant. Wordt door Malwarebytes ook niet aangepakt, iemand een tip?
Sorry maar dan loop je flink achter. Amazon is één van de grootste online verkopers ter wereld. En zoals hier eerder al gezegd is Amazon vaak goedkoper (ook in de pricewatch hier terug te zien, alleen daar zetten ze Amazon steeds onderaan neer). Daarnaast is de after sales van Amazon zeer goed.

Spyware? Nooit gezien!

Prime vind ik dan weer niet zo geweldig. Het werkt in Amerika en misschien in Duitsland goed, maar de meeste produkten krijg je niet in 1 dag binnen (toevallig wel een Panasonic batterijlader), maar het duurt met Prime toch meestal 2 tot 3 dagen. Daarnaast is Prime video nog heel matig.
Vooralsnog is er dus nog weinig reden om Prime te nemen.

Is er dan geen nadeel? nou, Amazon schijnt niet zo netjes met het personeel om te gaan. YouTube: BBC Panorama - Amazon The Truth Behind the Click BBC documentary beh...
Nu zijn ze flink bezig met alles te automatiseren dus over een paar jaar hebben ze bijna geen personeel meer nodig (wat ook weer nadelig is voor de werkgelegenheid) YouTube: Amazon Warehouse Robots : Mind Blowing Video
Zalando is trouwens ook niet netjes voor het personeel, dus Amazon is niet de enige.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@masvma heeft niks te maken met al dan niet Prime geneuzel. :|

Staat er toch duidelijk bij, bij de Echo Dot aanbieding:
Dieses Produkte ist nur nach Deutschland und Österreich lieferbar. Sie wollen dieses Produkt international versenden

Internationale versie:
Wichtige Informationen:
Bestimmte Funktionen sind eventuell nicht in allen Ländern und Regionen verfügbar, können jederzeit geändert oder entfernt werden und erfordern möglicherweise ein separates Abo oder andere Gebühren. Mehr dazu

https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=202207000

Mooie Plaatjes   

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
masvma schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:03:
@ehtweak volgens mij heb je een heel andere Echo Dot of een andere website voor je want bij de Echo Dot 2 op Amazon.de staat toch heel duidelijk vermeld achter de prijs ‘Prime’
Dus dit heeft wel degelijk met het Prime geneuzel te maken.
Maar laat maar verder, ik weet (gelukkig) wat ik moet doen en zal er verder hier geen tijd meer aan besteden.
er kan wel 20x "Prime" achter staan, maar als ze niet naar Nederland versturen, kan je het hier vanuit Nederland niet bestellen !
zo moeilijk is dat toch niet ?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
masvma schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:03:
@ehtweak volgens mij heb je een heel andere Echo Dot of een andere website voor je want bij de Echo Dot 2 op Amazon.de staat toch heel duidelijk vermeld achter de prijs ‘Prime’
Dus dit heeft wel degelijk met het Prime geneuzel te maken.
'Prime' is gewoon een kreet van Amazon. Dat zegt niks tot weinig of iets al dan niet leverbaar is, om welke redenen dan ook, in Nederland.

Zo kun je tig producten kiezen waar 'Prime' bij staat, maar Amazon vertikt het om ze rechtstreeks naar NL te leveren... Zoals het geval is met bepaalde dagelijkse aanbiedingen of b.v. vrij veel wijnpakketten of cosmetica zaken, etc. Terwijl dat een aantal jaren geleden geen enkel probleem was bij Amazon.

Dus nee, ik heb niet naar een andere Echo Dot gekeken of op een andere website geloerd. :X

quote:
absrnd schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:19:
[...]

er kan wel 20x "Prime" achter staan, maar als ze niet naar Nederland versturen, kan je het hier vanuit Nederland niet bestellen !
Idd! Kleine aanvulling: je kunt het wel bestellen hier vanuit NL, maar niet laten afleveren in NL... ;)
Zo heb ik zelf wel eens vanuit NL besteld en notabene in Oostenrijk laten afleveren; werkt prima. :Y

ehtweak wijzigde deze reactie 10-12-2017 21:56 (19%)

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
quote:
-d- schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:05:
Echo dot is via amazon nu ook te bestellen, wel de internationale versie - zonder bv spotify support

https://www.amazon.de/gp/product/B076828R18
Dan kan je denk ik beter de duitse versie bij Cyberport.de bestellen. Of werkt die niet in NL?

https://www.cyberport.de/...uery=Echo&filterkategorie=

• Medione1210
quote:
musicfreak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:42:
Ik heb sinds de start van Prime voor Nederlanders tweemaal een bestelling geplaatst. De eerste keer was de reguliere bezorgmethode tot mijn verbazing sneller dan de prime methode. Nu heb ik echter zondagavond een bestelling geplaatst, en deze heb ik vandaag ontvangen. Die is ergens gisteren verstuurd, dus dat mag je wel als volgende dag levering zien lijkt me. Wellicht nog wat aanloopproblemen? Vind wel dat ze het eigenlijk pas hadden moeten introduceren als ze het ook waar konden maken.
Ze hebben ook aangegeven dat prime levering over een deel van het assortiment geldt. Ik heb een Panasonic is oplader de volgende dag binnen gekregen, maar afgelopen donderdag heb schoenen besteld en die kwam,en vandaag pas aan en een jas is nog steeds onderweg. Ik alles stond prime.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:59
quote:
PatrickC schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:18:
Vandaag reactie gekregen op mijn ticket. Of ik het even opnieuw wilde aanmaken in het Duits of Engels omdat ze geen Nederlands konden lezen. 8)7 Serieus! Bij het aanmaken van het ticket kreeg ik zelfs nog voorgebakken teksten in het Nederlands die ik verder kon aanvullen en hierna kunnen ze het dus niet lezen. Amazon... een grote speler in de wereld maar geen support medewerkers in dienst die Nederlands kunnen lezen terwijl je je wel op de NL markt probeert te vestigen? #FAIL |:(
Dan is er ergens iets mis gegaan. Ik heb laatst in het Nederlands gemaild en werd door een Nederlandse medewerker teruggebeld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb vorig jaar 1x een maandje Prima getest; meer omdat er toen een product in de aanbieding was dat slechts voor Prime members te bestellen was. Daarnaast, in die ene maand, ff wat video content geprobeerd, maar dat was geen succes.
Dus weer opgezegd
Qua verzendtijd merk ik weinig verschil met gewone orders. Wat wel uitmaakt (of dat altijd zo is, kan ik niet meer testen), is dat er bij gewone orders een wachttijd is, voordat ze überhaupt verstuurd worden. :-(

Bijvoorbeeld je besteld iets op maandag, het wordt meteen bevestigd, en pas woensdag wordt het 'Versandt', en, afhankelijk van de transporteur, dan 1-2 dagen later afgeleverd.
PostNL levert meestal het snelst, DHL het langzaamst (duurt vaak 3-5 dagen).

Wel een beetje tricky en pushy vind ik het feit dat menig product slechts leverbaar is voor 'Prime Kunden'. M.a.w. je kunt het alleen bestellen als je een Prime abonnement hebt en/of het wordt alleen naar Nederland geleverd indien 'Prime Kunde'. :|

Ook opmerkelijk:
Voor de kerstdagen had ik wat parfum besteld voor de welbekende familiecadeautjes. Dat kwam (met UPS)notabene helemaal uit het magazijn (gratis Versand) uit Italië! Dat werd sneller geleverd dan een bestelling, die via DHL kwam, uit een magazijn uit Duitsland.

ehtweak wijzigde deze reactie 27-03-2018 09:36 (12%)

Mooie Plaatjes   

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Geert Kars schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:28:
Om een lang verhaal kort te maken, Ze hebben mijn pakket tot donderdag 12 april vast gehouden en toen pas verstuurd zodat ik het vrijdag 13 april pas thuis kreeg.
Zo willen ze dus mensen dwingen om gebruik te maken van AMAZON PRIME.
Voor mijn part krijgt deze frauduleuze Amazon geen voet op Nederlandse bodem want hier wil ik dus niet meer zaken mee doen.
Vermoedelijk verzamelen ze meerdere levering die ineens richting Nederland gaan. De leverdatum wordt ook vooraf al aangegeven. Dit zal dan worden gedaan om de kosten te drukken, terwijl bij Prime vaak wel direct tot verzending wordt overgegaan.
Voor internationaal gratis verzenden zal er toch ergens een compromis moeten zijn. Als de prijzen ook structureel lager zijn is dit wat mij betreft ook geen probleem, hoewel het de eerste keer wel wat vreemd over komt.
Volstrekt onterecht om hier fraude te suggereren. Iets met dat "dubbeltje" en "eerste rang" en maar klagen als het niet bevalt, typisch Nederlands.
Ik ken ook niet veel bedrijven waar zelfs in het weekend er al binnen een uur wordt teruggebeld n.a.v. een vraag. En bij defecten of andere problemen is er meestal wel een goede regeling te treffen.

Prime is een keuze. Voor Nederland werkt het nog niet optimaal, maar hopelijk gaat dat nog verbeteren.
Ik baal er zelf wel van dat retourneren via Cycleon op dit niet meer mogelijk lijkt te zijn. Retourneren via PostNL is niet alleen erg duur, maar hun Duitse partner Hermes lijkt niet echt betrouwbaar te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bro_naldo
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-09 21:58
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar kan ik ook amazon.co uk prime nemen inpv amazon de prime?
Ik zie dat amazon Uk prime duurder is, maar het heeft wel prime music, en books an magazine. vergelijken met amazon de prime!

UK Prime
https://www.amazon.co.uk/...&ref_=nav_logo_prime_join
79 pond per jaar

DE Prime
https://www.amazon.de/ama...&ref_=nav_logo_prime_join
49 euro per jaar

Voor aankopen heb ik voornamelijk Amazon. uk gebruikt, ik heb nooit de nl/duitse amazon gebruikt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Hoyden schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:31:
[...]
Daar ben ik ook niet zeker van. Van de week een Paperwhite retour gedaan, omdat deze de volgende dag €50 goedkoper was. Ik ga ervanuit €13 extra retour te krijgen voor de verzendkosten. Retoursturen via Postnl kostte me €15,50 (aangetekend tm €100 vergoed) Zonder aangetekend is €13;-, wat Amazon dus max vergoed.

Het is voor mij eerste keer retourneren naar Amazon.de, dus we zullen zien. Mijn artikel kwam rechtstreeks bij Amazon vandaan.
Amazon.de vergoed een hoger bedrag dan die €13,-, dit wordt echter enkel telefonisch toegezegd.

Retourkosten van bestellingen via derden, dus niet met Amazon.de als verzendende partij, zijn te achterhalen via de support info van de aanbieder zelf. Reken in de meeste gevallen er maar op dat je deze niet teruggaat krijgen.

Ik heb het in het verleden ook vaker gepresteerd om een artikel opnieuw te bestellen als deze weer wat voordeliger werd, zelfs tot 3 keer toe achter elkaar (Timberland schoenen). Toen kon men echter nog via antwoordnummer terugzenden, dat zou ik nu niet gemakkelijk meer doen nu het stukken omslachtiger is geworden en je zelf alles voor moet schieten aan verzendkosten.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Medione1210 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:08:
[...]
Nee hoor. Ik vraag altijd even via de mail of en zo ja via welke verzendmethode ze hun artikel terug willen krijgen en ik zet er een meteen de kosten bij. Ze geven dan meteen akkoord om tegen een bepaald bedrag (13 of 15,50) te versturen. Meteen na het opsturen mail ik het verzendbewijs en dan krijg ik meteen de verzendkosten terugbetaald.

Het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik het product niet hoefde terug te sturen!

Zoals ook al door anderen gezegd....komen er niet goed bij hoe laks ze zijn en hoeveel geld ze laten liggen door zo'n vreemde manier van verzendkosten vergoedrn. Ze kunnen dit beter eens stroomlijnen en van het financiële voordeel het personeel beter gaan betalen!
Ik had wat duidelijker kunnen zijn misschien, na persoonlijk contact via telefoon of mail, waar je voorkeur ligt dus. Zoals ik zelf in de praktijk ervaren heb, is het aankoopbedrag van het item, na overleg van TT gegevens en bewijs van inname door Duitse pakketdienst, vrijwel direct retour gestort naar CC. De gemaakte verzendkosten komen pas nadat Amazon.de zelf de retour heeft verwerkt, dat is mij door medewerker telefonisch zo meegedeeld. Met de excuses voor de vertraging, want ze liepen nogal wat achter met verwerken van de retouren.

V.w.b. het combineren van bestellingen. Alles aan labels afdrukken en in de doos bijvoegen, van één bestelling retourlabel op doos plakken, maar dat was in de tijd van retour via antwoordnummer. Uit voorzorg eerst maar even overleggen via mail of telefoon. Personeel praat Nederlands, wel zo prettig voor menig Hollander (mij maakt het niet uit).

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:48
quote:
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:03:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dit werkt, zou mij wel goed uitkomen af en toe. Dus als je het wil delen, dan graag.
Ik gooi altijd gewoon alle artikelen en de afzonderlijke papieren Rücksendebestätigungen samen in een doos en plak er één van de etiketten op. Tot nog toe altijd goed gegaan bij Amazon. Het geld van het "hoofdartikel" staat vaak dezelfde dag alweer op de creditcard, en de rest dan als de doos bij Amazon is uitgepakt een paar dagen later.

Edit: wat @hardware-lover hierboven ook schrijft dus :).

Garyu wijzigde deze reactie 25-07-2018 14:11 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Macfreak101
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-09 19:18
Is er al een oplossing voor telefoonnummer verificatie? Ik krijg nog steeds geen SMS van Amazon.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wilde even melding maken van het feit dat retour-zenden, van door Amazon.de afgehandelde zendingen, weer gratis is, nu echter via DHL. Ik heb geen Prime.

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-10-2018 16:13 (6%)

A smile a day....

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Intraphyx schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:27:
Ligt het aan mij of is prime deze maand van 4 euro per maand naar 7 gegaan? Ik dacht dat je als early adopter weinig hoefde te betalen..
Klopt, het oude tarief van € 3,99 zou eigenlijk gelden tot maart dit jaar, maar is verlengd tot aan september. Stap je over op een jaarabonnement betaal je nu € 49.- wat neerkomt op ongeveer € 4,10 per maand. Anders betaal je € 5,99 per maand voor een maandabonnement.

Zie ook nieuws: Amazon start Prime-bezorging in Benelux voor meer informatie hierover.

Yorinn wijzigde deze reactie 04-11-2018 19:44 (14%)

• Medione1210
Rukapul schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:01:
[...]

Is dat altijd zo geweest? Ook zonder Prime? * Rukapul heeft de afgelopen 5 jaar 80+ bestelling bij Amazon.de gedaan, maar behalve een garantie geval nooit iets geretourneerd. Ik vind de documentatie op de site echt wazig.

Overigens kreeg ik gisteren voor een order waarvoor ik eerder een mail kreeg dat ze hem niet meer konden annuleren een vervolg mail dat ze er vanuit gingen dat het bestelde niet in het pakketje zat, dat ze gingen restitueren en als ik toch wat ontving het niet terug hoefde te sturen.
Ze hadden jaren een Postnl prepaid label en nu een prepaid label bij DHL.
Kleding en schoenen die je rechtstreeks bij Amazon koopt kun je gratis retourneren. Dat staat er dan ook netjes bij! Andere produkten die van Amazon komen kun je gratis retourneren als de waarde boven de 40 euro ligt.
Koop je bij een third party, dan kunnen de retourvoorwaarden anders zijn.

Vooral bij kleding komt het vaak voor dat je goedkope artikelen niet hoeft terug te sturen, omdat de waarde lager is dan de retourkosten.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Alcohol is geen enkel probleem om te versturen naar NL. Uit de Amazon pantry zal dat wat anders zijn omdat ik vermoed dat dat qua verzendkosten gewoon te duur is. Pantry is gewoon een boodschappen dienst en dat levert ze waarschijnlijk te weinig op als dat vanuit een Duits magazijn moeten gaan verzenden.

De beperking qua land is 9 van de 10 keer omdat het niet direct door Amazon verkocht word maar door een derde partij. Die verzend gewoon niet naar NL.

Dan heb je nog de Alexa apparaten bijvoorbeeld, die niet allemaal verzonden worden naar NL omdat er geen taalondersteuning voor is.

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Nee, dan is het dus 5.99 Euro per maand en per maand opzegbaar als je het even niet nodig hebt. Wat is je punt? Als je 3 jaar lid bent van Prime, zoals hierboven aangegeven, dan lijkt het me logischer een jaarabonnement te nemen van 49 Euro per jaar en dat is geen 70 Euro per jaar. Een krant is per jaar ook een stuk goedkoper dan een abonnement per maand.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-09 13:33
Service van Prime is toch wel super hoor, in totaal 3 verkeerd gegaan met bezorging van (prime bezorging) pakketten door DHL tijdens de feestdagen. Binnen 5 minuten na mijn email een bericht gekregen van Amazon met excuses en 15 minuten later weer een bericht dat ze opnieuw op de backlog stonden en uiterlijk vandaag nog opnieuw verzonden worden. Top service

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:04
Ik heb Prime vooral vanwege Video. Kijk het ook niet heel veel, maar wil The Grand Tour volgen. Daarnaast kan Amazon heel scherp zijn met sommige aanbiedingen.

Aan de andere kant, soms zijn ze ook gewoon ronduit duur. Dus het blijft zaak om goed te kijken of iets wel echt een goede prijs is.

Ik gebruik daarvoor (naast gezond verstand, google, tweakers en aliexpress) de browser-plugin van Keepa.
Daarmee kun je historische prijsgegevens bekijken en alerts instellen bij een bepaalde gewenste prijs. Ook kan je prijzen vergelijken tussen de diverse Amazon-winkels.
Op de site van Keepa kan je ook op allerlei statistieken zoeken (bijvoorbeeld aanbiedingen op volgorde van korting in % of €).

Je komt er dan ook achter, dat de prijzen op Amazon echt per minuut kunnen verschillen. Het mooiste was mijn tent, die in eerste instantie ruim duurder was dan bij Nederlandse webshops (ik geloof €279 tegen €239), maar die op een gegeven moment in 2 dagen tijd in stappen daalde naar ca. €120,-, met nog een kortingsactie van 15% ofzo, uiteindelijk €101,76 betaald :-) )

Ik bestel vrij regelmatig (het afgelopen half jaar 32 bestellingen), waarvan het merendeel onder de €29,-. En omdat ik gratis verzenden heb, kan ik dus gewoon bestellen op het moment dat de prijs van ieder artikel het laagst is, zonder te clusteren. Milieu argumenten voor clusteren gaan verder niet op, want Amazon verstuurt bijna alles in losse pakketten, ook wanneer je wel tegelijk besteld. Mijn record wat dat betreft is een bestelling van 6 artikelen, die in 5 delen geleverd werd...

Verzendtijd is inderdaad vrij dramatisch, regelmatig duurt het gewoon een aantal dagen voordat iets verzonden wordt. Daar kan ik verder dan weer niet zo van wakker liggen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Worrum
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik wil toch even posten, aangezien ik dit jullie niet wil onthouden:

Ik heb ook problemen gehad met het koppelen van twitch aan amazon om twitch prime te activeren. Ook ik kreeg de bekende fout over problemen met mijn creditcard, zonder verdere informatie. Na talloze discussies met Twitch/Amazon helpdesk medewerkers die allemaal nutteloos zijn, heb ik een oplossing die in ieder geval voor mijzelf werkt en ik nergens nog gevonden had.

Na enig leeswerk zag ik dat Amazon en Twitch helemaal geen creditcard vereisen. Je kan bij amazon.de een sepa account koppelen, dit is gewoon je rekening nummer. Dit bracht mij op een idee.

* Verwijder je creditcard als betaalmethode uit amazon (kan je later weer toevoegen)
* Voeg als betaalmiddel een SEPA betaalrekening toe (BIC + IBAN + tenaamstelling)
* Wacht enige tijd, het duurde even voordat het systeem zag dat de creditcard niet meer bestond. (bij mij duurde het een uurtje)
* Ga via de amazon.de pagina naar de prime pagina, klik op "meer informatie" bij Twitch en scroll naar beneden tot je het knopje "Twitch verbinden" of in het duits "Ihren Twitch Account Verknüpfen" vindt en druk daar op

Bij mij kreeg ik een instant activatie. EINDELIJK _/-\o_

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
True schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:43:
Wat goed nieuws:
nieuws: Amazon Fire TV krijgt YouTube-app en Prime Video krijgt Chromecast-on...

Straks Prime Video ook kunnen chromecasten, ik had mijn Deutsche Firestick geretourneerd omdat ik daar totaal niet tevreden over was. Hopelijk dat dit een beetje op zal schieten.
Ik denk dat je [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo zoekt? Daar past het namelijk beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Van het ene op het andere moment krijg ik geen mailtjes meer indien een artikel is verzonden. Dus wel na iets besteld te hebben, maar daarna blijft het stil. Het is nu al een paar weken het geval. Anderen dezelfde ervaring misschien?

Er zit geen mail in het spamfilter, niet lokaal en niet bij mijn provider.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:23:
Van het ene op het andere moment krijg ik geen mailtjes meer indien een artikel is verzonden. Dus wel na iets besteld te hebben, maar daarna blijft het stil. Het is nu al een paar weken het geval. Anderen dezelfde ervaring misschien?

Er zit geen mail in het spamfilter, niet lokaal en niet bij mijn provider.
Hier ook.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier dezelfde ervaring. :-(
Het is en een Prime product, en het is op voorraad, en het is "Verkauf und Versand durch Amazon" en dan nog duurt het 3 dagen...

Zo had ik laatst een pak koffie (amper een tientje, gratis verzenden met Prime), afgelopen zondagochtend besteld, werd maandag verstuurd en kwam dinsdag aan.

En twee andere producten, uit diezelfde bestelling van afgelopen zondag, zijn nog onderweg. Staan gepland voor afleveren op donderdag...

Mooie Plaatjes   

• ThoThoHeiJan
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:26:
Ik heb maandagmiddag een bestelling geplaatst. Het zou woensdag bezorgd worden, maar is dinsdag not bezorgd.
Lijkt mij logisch als het woensdag bezorgd zal worden dat niet op dinsdag de bezorger al voor de deur staat

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:59
Ik krijg echt 99% van de bestelling op de dag dat ze tijdens de bestelling al aangeven. Afhankelijk wat het dan is 1,2 of 3 dagen.

Dus mijn ervaring is dat het zeker niet altijd 1 dag is, echter is het er wel altijd wanneer ze dat beloven.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:36
Ik heb laatst een Ubiquiti AP erbij besteld via Amazon (Prime). Besteld op een maandag om circa 22:45 uur. Levertijd was 2-3 dagen. Dinsdagavond heb ik dat apparaat opgehangen aan het plafond.

Mijn ervaring is dat de levertijd niet 100% betrouwbaar is. De ene keer sneller en de andere keer langzamer dan hetgeen ze aangeven. Meestal zijn ze vrij snel. De prijs is voor mij meestal de doorslaggevende factor.

Ik moest laatst nog een of ander kabeltje hebben die via Amazon iets van 4 euro incl. verzending was. Het goedkoopste alternatief in NL wat ik zo 123 kon vinden was volgens mij iets van 16 euro.. Nu was dat kabeltje ook de dag erna binnen echter al was dat niet zo: Tenzij ik HAAST heb... is mij 12 euro verschil een prima rede om langer te wachten.

Tot slot: Ik bestel vaak genoeg om Prime zo goed als gratis erbij te kunnen nemen wegens de besparing in verzendkosten. Daarbij staat er voor ons op Prime Video genoeg om de eventuele aanvullende kosten te verantwoorden. The Man in the High Castle, Start Up, This is Us (al mogen ze daar wel nieuwe seizoenen aan toevoegen), Fleabag en The Expanse (welke dankzij Amazon verder zal gaan nadat deze gecanceld is bij SyFy) zijn wat mij betreft wat series betreft aanraders. Ook ben ik benieuwd naar de nog uit te komen Carnival Row :)

Thalaron wijzigde deze reactie 09-08-2019 07:01 (26%)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:36
Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:14:
[...]

Hoef je geen zorgen over te maken. Als het op de datum die ze hebben aangegeven niet binnen is krijg je meteen een nieuwe of je geld terug. Komt ie toch nog binnen, dan mag je 'm meestal gewoon houden (heb ik zelf met produkt van 40 euro meegemaakt en ook van anderen gehoord).
Ik heb het dan wel over 'verkocht door Amazon'. Ik koop zelf zelden van andere verkopers via Amazon.
Geen gebruik van hoeven maken, hij is gisteren netjes bezorgd, helaas was ik de deur al uit.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:37
Dutchy007 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:58:
Mijn tip, gebruik dus geen DPD pakket punt ...
Ik heb dezelfde ervaring. Inmiddels vertrouw ik er op om gewoon op het thuisadres te bestellen en vervolgens zodra ik de track&trace heb de afhaallocatie te wijzigen, dus dat een DHL pakket bijv. bij een Parcelstation wordt afgegeven. DPD is meestal één week onderweg.

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:58
Medione1210 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:55:
[...]

Of je belt even met de (nederlandstalige) klantenservice van Amazon.de....
Edit: Sorry slechte start hier, niet echt een fijne reactie excuses :9
Dank voor het meedenken!
Medione1210 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:17:
[...]

Dan had je dat er even bij moeten zetten. Ik ben niet helderziend. 8)
Mooi dat het opgelost is.

Mother_Goozz wijzigde deze reactie 10-09-2019 09:20 (53%)

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Medione1210
Mother_Goozz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:12:
[...]

...... of ik heb dit al gedaan en zij kunnen mij niet verder helpen en verwijzen mij door.
Ik heb nu op mijn desktop op amazon.com gekeken en daar werd in Prime lidmaatschap wel correct weergegeven dat ik daar ook een lidmaatschap heb. Hoe dit kan is echt beyond me maar blijkbaar dubbel betaald, nu geannuleerd. Op mobiel werd dit niet weergegeven, opgelost. Dank voor de wijze raad _/-\o_
Dan had je dat er even bij moeten zetten. Ik ben niet helderziend. 8)
Mooi dat het opgelost is.

• LukeS
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Ik zie tot mijn verbazing ineens dat er geen "gratis" retouretiketten meer uit te printen zijn. Retourneren zonder opgaaf van reden dien ik zelf te betalen. Enkel wanneer er iets mis is met het artikel kunnen de retourkosten achteraf gedeclareerd worden. Meer mensen dit opgevallen?

Edit: het is iets anders dan ik zei. Bij een reden waarbij de schuld niet bij Amazon ligt wordt er 13 euro ingehouden op het bedrag dat je terugkrijgt van de originele bestelling.

LukeS wijzigde deze reactie 12-09-2019 19:41 (24%)

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:37
Dit heb ik ook een aantal keren gehad. Als je contact zoekt met de klantenservice per mail dan krijg je vaak gratis retourrecht en soms bellen ze je even op dat ze het in orde gemaakt hebben. ;-)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LukeS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:04:
Ik zie tot mijn verbazing ineens dat er geen "gratis" retouretiketten meer uit te printen zijn. Retourneren zonder opgaaf van reden dien ik zelf te betalen. Enkel wanneer er iets mis is met het artikel kunnen de retourkosten achteraf gedeclareerd worden. Meer mensen dit opgevallen?

Edit: het is iets anders dan ik zei. Bij een reden waarbij de schuld niet bij Amazon ligt wordt er 13 euro ingehouden op het bedrag dat je terugkrijgt van de originele bestelling.
Tot nu toe, zelfs vandaag nog, gaat het allemaal gratis retour via DHL. Ik zit daarbij nog wel binnen de terugstuurperiode en het betreft allemaal Prime zendingen.

A smile a day....

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True