Amazon gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Pas op met kopen op Amazon, want tienduizenden artikelen worden aangeboden door gehackte accounts.
Met namen als SLLife, MINO Trends of Parfümerie Klaus Lang (Duft Beauty and More), een eenmansbedrijf dat meer dan 20.000 electronica producten aanbiedt op Amazon.

Bij veel artikelen zijn alle bovenste zoekresultaten van hackers.
Het zijn trouwens telkens dezelfde hackers blijkt uit de mails die ze sturen en dagelijks komen er nieuwe gehackte accounts bij, zoals vandaag die Parfümerie, die inmiddels al weer uit de lucht is.

Toen ik dat nog niet wist heb ik, na eerst advies in te winnen bij Amazon omtrent deze aanbieder, een monitor van € 550,= gekocht bij MINO Trends. Nadat ik erachter kwam dat dat een gehackte account is heb ik geprobeerd de order te cancellen, maar ze reageren -vanzelfsprekend- niet. Amazon zegt dat alleen de verkoper de order kan annuleren en doet geen uitspraak of en zo ja wanneer ik mijn geld terug krijg.
De monitor is -eveneens vanzelfsprekend- nog niet dispatched.

Ondertussen mag MINO Trends (aka SLLife aka Parfümerie Klaus Lang etc.) gewoon zaken blijven doen, net als bv GMBH Pluskaufen, wat in werkelijkheid een kledingzaak is of onlineshopgmbh, een bedrijf in feestartikelen. Ik zou een veel langere lijst kunnen maken.

Amazon heeft MINO Trends speciaal onderzocht maar grijpt om onbegrijpelijke redenen toch niet in.
Hier een overzicht van hun aanbod van hun meer dan 6.000 zeer aantrekkelijk geprijsde artikelen;
https://www.amazon.de/s?m...ketplaceID=A1PA6795UKMFR9

"Der Preis ist weniger als üblich, weil wir haben spezielle Angebote in diesem Zeitraum."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:11

Mooijekind

Manager Product Content
Ik verplaats deze even naar het algemene shopping forum.
Heb een flink aantal producten bekeken die door deze partij worden aangeboden en geen van deze prijzen komt voor in de pricewatch.
Zover ik kan nagaan speelt dit probleem dus niet met de prijzen die wij krijgen van Amazon marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En hier ontgaat het me ook een beetje wat het hier zoekt, gezien ik hier geen vraag in zie en/of enige discussiewaarde. Zoals ook in Shopping Forum - Beleid beschreven staat, past dit veel beter als Shopreview dan dat het hier thuishoort.

Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.