• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 02:36
Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ben vooral benieuwd of de reclame het aan het begin/einde van de aflevering getoond wordt zoals ze nu met trailers e.d. van hun eigen platform doen. Als dit zo is maakt het mij niet veel uit, dan start ik de film/serie en ga ik even naar de wc
Ik blijf nog ff bij DE Prime tot ik dit zie na de 29e :)

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:00
Zodra ze hier ook met reclame, en dan niet voor hun eigen series en of films, beginnen, gaat het hier gelijk de deur uit.
Trouwens net een jaar abonnement afgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door dinandus op 28-12-2023 18:40 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die reclame interesseert me niet zo.
Ik heb ooit een (duits) Prime abo genomen vanwege de vele bestelmogelijkheden en het vrijwel kosteloos (laten) leveren.

Prime Video was/is gewoon een extraatje; mooi meegenomen. Kijk er hooguit 1 á 2 per maand naar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie niet direct een probleem als inwoner van Nederland met een Duits Prime abonnement. Volgens mij krijg ik precies hetzelfde Prime Video aangeboden als via een NL Prime abonnement.

Maar dit is aardig offtopic hier, er is een apart Prime Video topic als ik mij niet vergis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Die reclame is er bij de Duitse Prime Video toch al heel lang? Bij mij wel iig.

Helaas ben ik er van de week ingestonken. Een misklik op de Nederlandse site, dus niet op de knop maar ergens erbuiten, en zonder pardon, aankoop of bevestiging heb ik een .nl Prime afgesloten. Daar heb ik natuurlijk tegen geageerd en het werd direct teruggedraaid. Maar de Duitse Prime werd uiteraard opgezegd, en tot op heden is het me niet gelukt om dat ongedaan te maken. Volgens mij wordt ik gewoon doodgezwegen.

Hier idd ook een grootbesteller, misschien bijna wel dagelijks en ook duurdere producten, maar dat interesseert ze weinig. Misschien tijd om elders te gaan kijken, of eigenlijk wordt ik daar nu wel toe gedwongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rik schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:43:
Misschien tijd om elders te gaan kijken, of eigenlijk wordt ik daar nu wel toe gedwongen.
Maar waar dan?

Want ik heb (nog) geen alternatief gevonden qua online bestellen met zo'n gigantisch assortiment, (bijna) altijd lage prijzen en, tot nu toe, een prima klantenservice...

En nee, bol is absoluut geen match voor amazon.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rik schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:43:
Die reclame is er bij de Duitse Prime Video toch al heel lang? Bij mij wel iig.

Helaas ben ik er van de week ingestonken. Een misklik op de Nederlandse site, dus niet op de knop maar ergens erbuiten, en zonder pardon, aankoop of bevestiging heb ik een .nl Prime afgesloten. Daar heb ik natuurlijk tegen geageerd en het werd direct teruggedraaid. Maar de Duitse Prime werd uiteraard opgezegd, en tot op heden is het me niet gelukt om dat ongedaan te maken. Volgens mij wordt ik gewoon doodgezwegen.

Hier idd ook een grootbesteller, misschien bijna wel dagelijks en ook duurdere producten, maar dat interesseert ze weinig. Misschien tijd om elders te gaan kijken, of eigenlijk wordt ik daar nu wel toe gedwongen.
Ging dit fout voor jou via de mobiele app of anders? Ik heb een paar weken terug nog middels desktop een NL bestelling geplaatst. En natuurlijk moet je op blijven letten, maar er staat niets standaard geselecteerd, je moet de Prime keuze echt nog steeds afzonderlijk bevestigen. Dus ook na die bestelling is .DE Prime voor mij nog steeds actief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ik zet de .NL site in mijn hosts file zodat ik niet uit gewoonte ook even op de .NL site kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Laptop volgens mij, op het betaalscherm kreeg ik een pop-up voor Prime, met een gele knop om akkoord te gaan. Daar heb ik niet op geklikt, maar volgens mij op de tekst die onder de knop stond. In mijn hoofd zou daar staan ‘ga verder zonder prime’, maar toen ik na klikken keek stond er ‘en geniet van de voordelen’ of iets dergelijks. Technisch was de knop dus groter dan visueel weergegeven. Ik werd direct bedankt voor het activeren, zonder een bevestiging te hoeven geven of een bestelling te plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Waarom gebruiken mensen (nog steeds) hetzelfde emailadres voor zowel dld als nl, terwijl de problemen met 'verkeerd aanklikken' al zo lang bekend zijn..? 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

dragon2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:30:
Waarom gebruiken mensen (nog steeds) hetzelfde emailadres voor zowel dld als nl, terwijl de problemen met 'verkeerd aanklikken' al zo lang bekend zijn..? 🤷
Omdat Amazon je ook op de Duitse (dus .de) website erin laat stinken via stiekeme banners en pop-ups. Of zoals mij al diverse keren gebeurd is, de taal ineens veranderen naar Nederlands en dan zit je ook zonder het door te hebben ergens waar je niet wil zijn.

Lijkt alsof ze best veel geld erin stoppen om de buitenlanders minder te laten betalen bij de lokale Prime :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:05:
[...]

Omdat Amazon je ook op de Duitse (dus .de) website erin laat stinken via stiekeme banners en pop-ups. Of zoals mij al diverse keren gebeurd is, de taal ineens veranderen naar Nederlands en dan zit je ook zonder het door te hebben ergens waar je niet wil zijn.

Lijkt alsof ze best veel geld erin stoppen om de buitenlanders minder te laten betalen bij de lokale Prime :+
Ik gebruik voor dld (prime dus) meestal de app, maar wel de website op m'n computer, die banner voor overstappen heb ik al 2 jaar ofzo niet meer gezien, dat valt wel mee. Wel opletten op mobiel, dat je dan niet voor nl naar de app gaat, want dan wisselt hij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:39:
Ik gebruik voor dld (prime dus) meestal de app, maar wel de website op m'n computer, die banner voor overstappen heb ik al 2 jaar ofzo niet meer gezien, dat valt wel mee. Wel opletten op mobiel, dat je dan niet voor nl naar de app gaat, want dan wisselt hij wel.
Er wordt idd niet meer geprobeerd om je over te halen om naar NL over te stappen, dat heb ik ook al tijden niet meer voorbij zien komen via .DE.

Op NL trouwens ook geen popups, maar mogelijk worden die onderdrukt op mijn PC, zouzomaarkunnen. Enkel even opletten met afronden van een bestelling, is nog prima te doen. Ik zorg dat ik altijd nuchter mijn bestellingen plaats 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Dat dus.
Ik vertik het om op een mobiel device (= klein en onoverzichtelijk scherm) online bestellingen te doen.

En ook voor mijn eigen duidelijkheid gebruik ik een separaat email adres voor amazon.de versus amazon.nl.
Gaat al jaren goed en zogenaamde sneaky popups om over te stappen of om ondergetekende te 'tricken' om over te stappen naar een .nl Prime account heb ik al langere tijd niet (meer) gezien.

Wat ik nog wel doe, is vaak het ASIN# op .nl vergelijken met dat op .de. En soms, heel soms, is de .nl versie goedkoper daarmee. Prima; als amazon het zo wil, dan bestel ik het toch aldaar.
Het komt toch allemaal uit hetzelfde warehouse. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2024 22:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is het eigenlijk nog mogelijk om een Duitse Prime af te sluiten met een Belgisch afleveradres?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
ehtweak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:35:
Wat ik nog wel doe, is vaak het ASIN# op .nl vergelijken met dat op .de. En soms, heel soms, is de .nl versie goedkoper daarmee. Prima; als amazon het zo wil, dan bestel ik het toch aldaar.
Het komt toch allemaal uit hetzelfde warehouse. 8)7
@ehtweak daar gebruik ik https://www.hagglezon.com/ voor, pak ik gelijk alle Europese stores mee voor de beste prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rembock schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:24:
[...]

... pak ik gelijk alle Europese stores mee voor de beste prijs :)
Maar gebruik je dan ook individuele logins voor al die mogelijke andere amazon.xx sites? Met verschillende email adressen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:48
Rembock schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:24:
[...]

@ehtweak daar gebruik ik https://www.hagglezon.com/ voor, pak ik gelijk alle Europese stores mee voor de beste prijs :)
Ik gebruik Keepa plugin. Mooi overzicht op de productpagina van Amazon (met de prijs van het product in de afgelopen periode (maanden / jaren) en ook de mogelijkheid om de prijzen van de andere EU amazon stores te tonen (incl. prijshistorie van de afgelopen periode (maanden / jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
ehtweak schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Maar gebruik je dan ook individuele logins voor al die mogelijke andere amazon.xx sites? Met verschillende email adressen?
Nee, alleen bij de DE en NL store gekocht omdat ik daar tot nu toe het goedkoopst uit was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Dit was een nieuwe voor mij:

Ik had met kerst een Warehouse deal roomba gekregen, Amazon dld.
Had een probleempje ermee na 3 weken, dus teruggestuurd.
Retour geld op m'n account gekregen en direct met wat bijbetalen hetzelfde model nieuw (geen Warehouse deal) gekocht.

Er werd echter een ander (goedkoper en zonder dock) model geleverd 😐

Die dus weer teruggestuurd.

Retour geld weer op m'n account laten storten.
Wil ik daarmee weer een nieuwe roomba bestellen, krijg ik in het Duits een heel verhaal dat ik me eerst moet legitimeren. Ik kon het niet honderd procent volgen dus even in het Engels gekeken.
Ik moest volledige naam, adres, geboortedatum doorsturen voordat ik mijn eigen tegoed mocht gebruiken. Met de opmerking erbij dat er eventueel later nog naar mijn identiteitsbewijs gevraagd zou kunnen worden. Is tot nu toe niet gebeurd en heb gisteren avond het goede model opgestuurd gekregen dus hopelijk is het nu klaar.

Maar, dafuq? Dat moeten identificeren is nieuw... Het is ook niet dat ik in een winkel een hoop tegoedbonnen heb gekocht oid, dit was gewoon met bankrekening en vorig retour tegoed betaald en teruggestort na retour omdat ZIJ wat verkeerds opsturen...
Wat moeten ze met m'n geboortedatum eigenlijk? En hoezo mag amazon mijn paspoort überhaupt opvragen? Ze zijn toch geen bank oid..?
Bestätige deine Identität
Aktueller Status
Die Informationen zu deiner Identität wurden übermittelt. Du kannst jetzt einkaufen.
Keine weiteren Maßnahmen erforderlich. Wir werden deinen Status auf dieser Seite aktualisieren und dich kontaktieren, falls wir noch etwas benötigen. In diesem Fall senden wir Dir eine Benachrichtigung an die E-Mail-Adresse oder Telefonnummer, die mit diesem Amazon-Konto verknüpft ist.
Warum muss ich das tun?
Amazon erfüllt die gesetzlichen Anforderungen zur Verhinderung von Finanzkriminalität und Geldwäsche.
Wie werden diese Informationen verwendet?
Amazon verwendet diese Informationen ausschließlich zur Erfüllung seiner gesetzlichen Verpflichtungen. Das bedeutet, dass Amazon deine Daten nicht für andere Zwecke wie Marketing oder Werbung verwenden wird.
Weitere Informationen findest du in unserer Datenschutzerklärung.
Benötigst du Hilfe bei der Übermittlung deiner Identitätsinformationen? Klicke hier.

[ Voor 27% gewijzigd door dragon2 op 04-02-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
Het lijkt erop dat je je slachtoffer bent geworden van de driehoeksfraude waar Amazon en en eBay de laatste tijd mee te maken heeft.
Ben blij dat Amazon het zo opgelost heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
trinity999 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:29:
Het lijkt erop dat je je slachtoffer bent geworden van de driehoeksfraude waar Amazon en en eBay de laatste tijd mee te maken heeft.
Ben blij dat Amazon het zo opgelost heeft.
Ik kan je gedachtengang niet volgen, kun je die driehoeksfraude uitleggen?
Ik bestelde alleen bij Amazon Warehouse en amazon zelf, vanuit mijn eigen oude prime account.
Dat ik dan een i7 ipv j7+ krijg lijkt mij eerder een foutieve koppeling in het magazijn, of een foutje bij inpakken?

Ik was iig wel blij dat Amazon het direct accepteerde dat ik een goedkopere versie had gekregen en dat ik dus geen j7+ ging terugsturen. Ik kreeg nog wel een extra 'enquete' pop up met wat er mis was gegaan, nadat ik de nieuwe al had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Maar, dafuq? Dat moeten identificeren is nieuw... Het is ook niet dat ik in een winkel een hoop tegoedbonnen heb gekocht oid, dit was gewoon met bankrekening en vorig retour tegoed betaald en teruggestort na retour omdat ZIJ wat verkeerds opsturen..
Ik had onlang ook een id check, ik begreep dat het veband houdt met giftcards.
Ik had ooit aangegeven na een vraag van hen, om retourstortingen op een amazon giftcard acount te storten, en daar had die id check mee te maken(denk ik).

[ Voor 1% gewijzigd door linp op 06-02-2024 08:19 . Reden: Quote tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:04
Beetje off-topic, want het gaat niet specifiek om Prime, maar amazon.co.uk heeft de verzendkosten naar NL sinds kort verviervoudigd. Ik probeer bij Amazon te achterhalen waarom dat is, maar krijg geen antwoord. Als je de rates bekijkt dan lijken die flink verhoogd bij landen die een eigen Amazon site hebben (apis29 in "4K UHD blu-rays kopen"). Of weet iemand hier een andere oorzaak?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:44:
Beetje off-topic, want het gaat niet specifiek om Prime, maar amazon.co.uk heeft de verzendkosten naar NL sinds kort verviervoudigd. Ik probeer bij Amazon te achterhalen waarom dat is, maar krijg geen antwoord. Als je de rates bekijkt dan lijken die flink verhoogd bij landen die een eigen Amazon site hebben (apis29 in "4K UHD blu-rays kopen"). Of weet iemand hier een andere oorzaak?
Idd, flink verhoogd, en echt pas sinds kort aangezien ik er een maand geleden nog gebruik van heb gemaakt.

Verzending via Prime (Amazon zelf);

Toen: Postage & Packing: £2.34 (15 January 2024)

Nu: Postage & Packing: £10.56

Wauw...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Eindelijk realistische verzendkosten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
hardware-lover schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Idd, flink verhoogd, en echt pas sinds kort aangezien ik er een maand geleden nog gebruik van heb gemaakt.

Verzending via Prime (Amazon zelf);

Toen: Postage & Packing: £2.34 (15 January 2024)

Nu: Postage & Packing: £10.56

Wauw...
Ik heb er de laatste maanden een flink aantal bestellingen gedaan en verzendkosten waren steeds tussen £2-£3. Maar dat is nu helaas wel voorbij. Flink balen want ook het assortiment is veel groter dan op NL en DE. FR is beter qua assortiment, maar dan zijn het vaker de Franstalige versies (ik koop met name 4K blu-rays op Amazon.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:26:
Eindelijk realistische verzendkosten.
£12 voor een blu-ray disc die in zo’n dunnen kartonnen enveloppe past? En waarom dan niet voor alle landen?

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 13-02-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Ik heb er de laatste maanden een flink aantal bestellingen gedaan
Maar sinds Brexit moet je toch invoerrechten en inklarings kosten betalen boven 150, blijf je daar onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
linp schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:27:
[...]

Maar sinds Brexit moet je toch invoerrechten en inklarings kosten betalen boven 150, blijf je daar onder?
Alles wat ik bij Amazon UK heb besteld sinds Brexit, kwam met een factuur met Nederlandse BTW afgedragen.

Het merendeel kwam ook uit EU warehouses, trouwens. Maar Amazon draagt sowieso gewoon BTW af in het land van levering (ook voor leveringen vanuit de VS kan dat)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Ja btw sowieso, ik had het over invoerrechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Is bij Amazon allemaal vooraf berekend/ingeschat en betaal je dus ook allemaal direct bij het afrekenen (One Stop Shop (OSS) systeem/regeling). Geen bijkomende kosten. Sterker nog, zo af en toe valt het goedkoper uit en krijg je soms nog wat kosten terug!

Reken maar eens wat af bij Amazon.com of Amazon.co.uk. Je ziet dan bij het afrekenen een Import Fees Deposit specificatie. Daarin zitten alle kosten (invoerrechten, BTW, inklaringskosten etc). En zoals je kan lezen in de kleine lettertjes eronder is dit een estimate, máár bij Amazon is het zo dat wanneer het hoger uitvalt, zij de kosten dragen en wanneer het lager uitvalt, jij het verschil terugkrijgt.

Toen de PS5 nog slecht leverbaar was, hebben op die manier heel veel Tweakers voor heel goedkoop een PS5 kunnen kopen, omdat ze ineens een half jaar later een mailtje kregen dat de import fees lager uitviel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juONNsFsrolmGQyt5S8PyACj2ZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J4i5YGvPi7Y0b7fwhAN1rs4t.png?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door Yellowneck op 13-02-2024 19:07 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
linp schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:44:
Ja btw sowieso, ik had het over invoerrechten.
Als Amazon zelf de verkoper is, dan betaal je geen invoerrechten, dat regelen ze voor je (https://www.amazon.co.uk/...l?nodeId=G8VRJ7Y8Z3T5WPV3). Ik lette daar altijd op. Één keer heeft de douane een pakket van mij geopend en één van de twee artikelen ‘ontvreemd’. Niemand weet waar dat artikel gebleven is en ik krijg mijn geld gewoon terug. Of het toeval is weet ik niet, maar het was ook de enige keer dat het pakket via DPD kwam.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 13-02-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

PatrickC schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:05:
[...]

Als Amazon zelf de verkoper is, dan betaal je geen invoerrechten.
Nee die betaal je altijd als je iets buiten de EU koopt als consument. Amazon slaat je daar ook gewoon voor aan (zie mijn post hierboven). Je betaalt alleen achteraf geen kosten

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Als Amazon zelf de verkoper is, dan betaal je geen invoerrechten
Goed om te weten, ik was al gestopt met kopen in UK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Yellowneck schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Nee die betaal je altijd als je iets buiten de EU koopt als consument. Amazon slaat je daar ook gewoon voor aan (zie mijn post hierboven). Je betaalt alleen achteraf geen kosten
Klopt, ik had het beter moeten uitleggen. Je kunt nooit achteraf geconfronteerd worden met inklaringskosten en invoerrechten. Het verschil in prijzen tussen UK en NL voor 4K blu-rays is vaak enorm, inclusief al die importheffingen. Maar als een disc ineens €10 duurder wordt vanwege verzendkosten, dan is dat voordeel meer dan verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
linp schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Goed om te weten, ik was al gestopt met kopen in UK.
Klopte dus niet helemaal wat ik zei, maar de kosten die ze daarvoor rekenen zijn erg laag en vantevoren al doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Klopte dus niet helemaal wat ik zei, maar de kosten die ze daarvoor rekenen zijn erg laag en vantevoren al doorberekend.
Ok, is duidelijk nu, toch beter dan achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het trouwens nieuw bij Amazon NL dat je voor achteraf betalen kan kiezen met maandelijkse betalingen? Dat lijkt dan te lopen via Riverty.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik las over Amazon music. Maar eenmaal ingelogd vanuit Prime kan ik niks luisteren maar wel upgraden naar een extra abonnement. Wat een teleurstelling. Maar begrijp hier dat ik niet de enige ben die dit zou verwelkomen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

*knip* Dit mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 01-04-2024 19:50 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsersNetBot
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-04-2024
Yorinn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:42:
Is het trouwens nieuw bij Amazon NL dat je voor achteraf betalen kan kiezen met maandelijkse betalingen? Dat lijkt dan te lopen via Riverty.
Ligt eraan wat jij nieuw vindt. Het is al een tijdje geadverteerd: https://achterafbetalen.eu/winkels/amazon/

Riverty heeft een leuk discriminerend AI algoritme, ala toeslagen affaire, met minimale aanpassing aan naam of huisnummer, gaat het algoritme van, “dit is een wanbetaler” die geen cent van me krijgt naar lening is “goedgekeurd”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasma
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Achteraf betalen bij Amazon.nl is bestaat inderdaad al een paar maanden sinds November 2023 en is zeer omslachtig! Geen wonder dat ze bij Amazon dus bol.com en CoolBlue in Nederland nog niet kunnen verslaan met hun Legacy Amerikaanse Codebase!

Er staat welliswaar een iDeal optie bij bij de documentatie:
"Betalen met iDEAL: Selecteer Nu betalen op de ‘Betaal Per Maand’-factuur in je klantaccount en je betaling wordt via iDEAL van je gekozen bankrekening afgeschreven. Hiervoor hoef je je bankgegevens slechts één keer in te voeren, de eerste keer dat je ze gebruikt, en daarna kun je deze betaalmethode in de toekomst altijd gebruiken. Deze betaaloptie is alleen beschikbaar voor betalingen in euro's. Als deze betaalmethode beschikbaar is voor je huidige maandelijkse factuur, ziet je deze in je Maandelijkse factuur."

Maar deze zogenaamde iDeal "Nu betalen" knop blijkt bij mij helemaal niet te bestaan!

De betaalpagina link https://amazon.nl/cpe/myinvoices
kon ik ook pas vinden nadat ze een brief hebben gestuurd met de eerste bestelling om achteraf te betalen, want als je op bestellingen en factuur klikt, dan kom je helemaal nooit op deze verborgen betaalpagina uit!
De Betaalgegevens van begunstigde is overigens "Riverty inzake Amazon" met daarbij een NL IBAN rekening van Deutsche Bank.
Bijzonder is dat je bij amazon.nl gelijk een brief van Amazon krijgt als je iets via Riverty per maand wilt betalen, terwijl bij anderen ze je alleen een email sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door chasma op 15-04-2024 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik vind dit wel zo waardeloos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cI07uS7Qi6f6HZl6m2QftT8UpSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v1VlSfvoM0wXxul46llj0OCr.png?f=user_large
  1. Ik bestel op woensdag 3 juli twee producten (aparte bestellingen enkele minuten na elkaar) van twee items die met Prime NL de volgende geleverd kunnen worden.
  2. Ik krijg bestelbevestingen op woensdag 3 juli.
  3. Ik krijg verzendbevestingen op woensdag 3 juli.
  4. Ik krijg een DHL aankondiging in de ochtend van donderdag 4 juli voor een avondbezorging.
  5. Ik krijg een DHL onderwegbevestiging in de namiddag van donderdag 4 juli voor de avondbezorging.
  6. Ik krijg van Amazon nog een 'Wordt vandaag bezorgd'-mail rond 18.00
  7. - ik weet anders dan dat ik dezelfde T&T bij Amazon Prime zie niet dat het één pakketje is geworden -
  8. Ik geef aan dat ik niet thuis ben en dat het achter de container geplaatst kan worden (dit gaat altijd prima bij de DHL).
  9. *krekels*
  10. Ik controleer op vrijdag 5 juli de container en zie niets, ik controleer de T&T van DHL en lees: 'Verwacht retourmoment', uuuuhm??. Bij invoeren PC zie ik: 'Je pakket gaat retour naar de verzender. Neem contact op met de verzender voor meer informatie.', ja wtf waarom dan?
Verder hoor je dan echt gewoon niets. Je krijgt wel 4 of 5 mails als het wel volgens het normale proces gaat, maar als die ineens -om wat voor reden dan ook- retour gaat hoor je er helemaal niets over. Sterker nog je krijgt je geld automatisch terug, maar je hebt nog geen product. Dan kun je je wel boos maken en zeggen dat je nog je product wilt omdat je een overeenkomst had, maar de grote boze Amazon doet er dan toch niets op uit (eerder al eens gehad). De weg van de minste weerstand is dan maar opnieuw bestellen (als het nog dezelfde prijs en levertijd heeft) en dat weer afwachten.
Maar het is zo waardeloos dat er niets gecommuniceerd wordt als de levering niet goed gaat (in het proces van DHL in dit geval) én dat je dan niet een nieuwe levering krijgt, maar gewoon geld terug én dat je daar ook nog niet eens op een snelle manier over geïnformeerd wordt helpt ook niet.

In dit geval zijn de producten ook nog voor dezelfde prijs te krijgen en ook door dezelfde verkoper (via een Amazon Fulfillment Center) waarom kunnen ze dan niet gewoon een nieuwe levering gaan sturen, zo veel makkelijker voor iedereen en dat zal ze ongetwijfeld nog meer verkopen opleveren ook nog. 8)7

De vorige keer kreeg ik ook: "Je hebt het onderstaande artikel besteld, maar het pakket wordt geretourneerd door de vervoerder. We hebben je terugbetaald." maar die kreeg ik toen ook pas vier werkdagen later.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tja. Ik werk zelf in de sales. Totaal andere sector dan Amazon :)
Geloof me vrij, waar we het meeste problemen mee hebben, is logistieke communicatie bij vertragingen.
Dat is er vaak niet of te laat.

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 05-07-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

daffie82 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:40:
Tja. Ik werk zelf in de sales. Totaal andere sector dan Amazon :)
Geloof me vrij, waar we het meeste problemen mee hebben, is logistieke communicatie bij vertragingen.
Dat is er vaak niet of te laat.
Punt is dat die API van DHL prima gebruikt wordt, immers weet Amazon ook al dat het terugkomt. Dat ze wachten tot het terug is tot uitbetaling is raar, gezien ik niets gezien heb. Maar dat ze er niet over communiceren is wel erg matig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prime Day begint goed met mijn DE account. Heleboel is ineens niet meer leverbaar naar NL :(

Uiteraard wat zaken die ik al een tijdje in de gaten aan het houden ben... Ik gok dat die producten over twee dagen ineens wel weer te leveren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pinda powerrr schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 00:35:
Prime Day begint goed met mijn DE account. Heleboel is ineens niet meer leverbaar naar NL :(
Heleboel?

Tot nu toe niks van gemerkt. Ik zag b.v. dat redelijk wat Shelly spul in de aanbieding was. En dat wordt gewoon verzonden naar mijn huisadres in NL.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ehtweak schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Heleboel?

Tot nu toe niks van gemerkt. Ik zag b.v. dat redelijk wat Shelly spul in de aanbieding was. En dat wordt gewoon verzonden naar mijn huisadres in NL.
Ik had wat Anker spul in de watchlist o.a. flink in de aanbieding (bijna de helft), alleen niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie het ja @pinda powerrr
Zelfde artikelen zijn weliswaar ook via amazon.nl in de aanbieding, maar dan toch wat duurder dan via .de.

Stelletje boeven. :-(

Alhoewel sommige Anker Prime aanbiedingen via .de wel weer leverbaar zijn naar Nederland. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2024 11:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 23:00
Op de nederlandse amazon zijn veel dingen zelfs goedkoper zie ik. 40 euro verschil in een kinderbuggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropeke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 17:03
Q&A: Ik kan geen prime account meer afsluiten op de .DE Amazon site, Is dit bij jullie ook zo? In het verleden kon ik dit wel.
Nu verschijnt er: Error: Your billing address does not match the Prime program you are signing up for. You can change your billing address below or change the country/region of your subscription here by clicking the button “See more plans, incl. other countries”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:07
Ropeke schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:57:
Q&A: Ik kan geen prime account meer afsluiten op de .DE Amazon site, Is dit bij jullie ook zo? In het verleden kon ik dit wel.
Nu verschijnt er: Error: Your billing address does not match the Prime program you are signing up for. You can change your billing address below or change the country/region of your subscription here by clicking the button “See more plans, incl. other countries”.
Jups. Mag alleen nog op Amazon.nl sinds ze hier gelanceerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:01
Ropeke schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:57:
Laatste keer heb ik een account met een Duits billing address aangemaakt en kon toen gewoon naar Nederland laten afleveren. (jaar geleden)

Edit: gewoon een bestaand Duits adres, ik had het kantoor adres van een Duits bedrijf gekozen. Kreeg wel veel mails of ik op een zakelijk account wilde overstappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Goof2000 op 16-07-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ropeke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 17:03
Goof2000 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:01:
[...]

Laatste keer heb ik een account met een Duits billing address aangemaakt en kon toen gewoon naar Nederland laten afleveren. (jaar geleden)
Was het een fictief Duits billing adres?
Want de beste deals zijn voor mij toch nog steeds op Amazon.de te vinden en niet op Amazon.com.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
@Ropeke bij mij is het momenteel andersom.. Ik had al enkele producten in mijn winkelmandje staan op amazon.com.be en bijna alles is duurder op amazon.de.

Enkele voorbeelden:
(PD deal) AirPods 3 (MagSafe case): Amazon.com.be (160€) // amazon.de (165€)
(PD deal) Bose QuietComfort: Amazon.com.be (179€) // amazon.de (179€)
Beide komen ook in aanmerking voor de 10€ kortingscode op Amazon.com.be..

(PD deal) Waterwipes babydoekjes (720x): Amazon.com.be (22,31€) // amazon.de (29,99€)
Logitech MX Keys S Azerty: amazon.com.be (94,90€) // Amazon.de (119€)

Ik twijfel momenteel dus om dan toch maar mijn Duitse Prime om te zetten naar de Belgische, maar ik vrees dat ik er spijt van ga krijgen achteraf. :p Al heb ik ook niet veel zin om een 2de account aan te maken voor 2 producten.. Belgische prime is dan wel weer goedkoper, 25€/jaar tegenover (nu) 5,99€/maand..
[...]
Kreeg wel veel mails of ik op een zakelijk account wilde overstappen.
Sinds ik mijn Gmail adres vervangen heb door een emailadres op een eigen domein krijg ik ook regelmatig de vraag of ik geen zakelijk account wil maken. :+

[ Voor 67% gewijzigd door bibi2205 op 17-07-2024 00:47 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand

Uiteraard wat zaken die ik al een tijdje in de gaten aan het houden ben... Ik gok dat die producten over twee dagen ineens wel weer te leveren zijn.
Ik merk dit het afgelopen jaar eigenlijk al, dat er steeds meer producten op amazon DE zijn, die niet naar NL verzonden worden. Gelukkig woon ik dicht bij de grens en heb ik de optie om het in een locker te laten bezorgen, maar ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
bibi2205 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:52:
@Ropeke

Ik twijfel momenteel dus om dan toch maar mijn Duitse Prime om te zetten naar de Belgische, maar ik vrees dat ik er spijt van ga krijgen achteraf. :p Al heb ik ook niet veel zin om een 2de account aan te maken voor 2 producten.. Belgische prime is dan wel weer goedkoper, 25€/jaar tegenover (nu) 5,99€/maand..
Kun je niet een nieuw account aanmaken op BE (voor zover je dat al niet hebt) en de gratis proefperiode gebruiken tijdens deze dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik had vanaf het begin een prime lidmaatschap op amazon.de.

Dit is verleden jaar door amazon zonder toelichting omgezet naar amazon.nl. Is later weer teruggedraaid.

Twee weken geleden gebeurde dit weer. Ik ben verschillende keren in de pen geklommen, maar krijg verkeerde antwoorden - u kunt weer lid worden, wat dus niet gaat - of totaal onzinnige antwoorden terug.

Ik heb ook een klacht ingediend omdat mijn prime lidmaatschap op Amazon.de volgens nota bene de eigen voorwaarden van Amazon niet zo maar beëindigd mag worden. Deze klacht blijft onbeantwoord.

Het voelt als vechten tegen de bierkaai, maar heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Dit kan toch niet zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
JJJS schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:52:
Ik had vanaf het begin een prime lidmaatschap op amazon.de.

Dit is verleden jaar door amazon zonder toelichting omgezet naar amazon.nl. Is later weer teruggedraaid.

Twee weken geleden gebeurde dit weer. Ik ben verschillende keren in de pen geklommen, maar krijg verkeerde antwoorden - u kunt weer lid worden, wat dus niet gaat - of totaal onzinnige antwoorden terug.

Ik heb ook een klacht ingediend omdat mijn prime lidmaatschap op Amazon.de volgens nota bene de eigen voorwaarden van Amazon niet zo maar beëindigd mag worden. Deze klacht blijft onbeantwoord.

Het voelt als vechten tegen de bierkaai, maar heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Dit kan toch niet zo maar?
Stuk terug in dit topic staan nog meer ervaringen daarmee. Ik ben blijven klagen en uiteindelijk ben ik terug gezet naar amazon.de op het moment dat ik het eigenlijk niet meer verwachtte. Ik kan alleen aanraden vol te houden met berichten e.d. te sturen naar de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Dit inderdaad. Ik heb zeker 10 producten gehad welke afgelopen week nog via .DE te krijgen waren en nu met de Prime Days niet geleverd kunnen worden naar NL, daar waar de NL site het wel nog aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
robcoenen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Dit inderdaad. Ik heb zeker 10 producten gehad welke afgelopen week nog via .DE te krijgen waren en nu met de Prime Days niet geleverd kunnen worden naar NL, daar waar de NL site het wel nog aanbiedt.
Is dat dan ook dezelfde verkopende partij? Ik merk soms dat het per verkopende partij ook kan verschillen. Als een product dan bijv. bij Amazon niet meer beschikbaar is dat dan bijv. verkoper Anker.DE die limitatie heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniemand op 17-07-2024 12:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Anoniemand schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Is dat dan ook dezelfde verkopende partij? Ik merk soms dat het per verkopende partij ook kan verschillen. Als een product dan bijv. bij Amazon niet meer beschikbaar is dat dan bijv. verkoper Anker.DE die limitatie heeft.
Ja, dezelfde reseller. In dit geval had ik dit gisteren 3x bij AnkerDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Edit. Antwoord reeds gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door el-jorge op 17-07-2024 20:56 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunMar
  • Laatst online: 26-08 08:11
robcoenen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Hier valt het me ook op dat ik ineens er vaker tegenaan loop dat een product niet naar Nederland geleverd kan worden. Ik bestel gemiddeld 1 á 2 keer per maand op amazon.de. Ik heb nog een oud Amazon.de Prime abonnement met gratis verzending naar Nederland, mijn abonnement is gelukkig nooit omgezet geweest naar een Nederlands Prima abonnement omdat ik (per toeval) nog een Duits adres in mijn adresboek had staan.

Vroeger had ik het idee dat alles dat werd "Verzonden door Amazon" (kan wel een 3e partij verkoper zijn, maar distributie afgehandeld door Amazon) dankzij Prime gratis naar Nederland werd verstuurd. Ook bij het zoeken naar producten zolang ik het "Prime" vinkje aanzette, was alles in de resultaten te bestellen.

Nu ben ik ineens al 4x in de afgelopen 2 maanden op een product gestuit dat wel door Amazon verzonden wordt, maar niet naar Nederland verzonden kan worden. Sommige van deze producten kan ik ook op amazon.nl vinden, en ze komen ook naar boven als ik "Prime" aanvink in de zoekfilters. Dus ik weet ook even niet goed hoe ik nu kan filteren op amazon.de op producten die wel leverbaar zijn naar Nederland.

Het is slechts anekdotisch, misschien is het toeval, maar het voelt bij mij alsof er iets veranderd is door Amazon. Ik kan alleen niet de vinger leggen op wat er precies veranderd is.
[...]

Edit: gewoon een bestaand Duits adres, ik had het kantoor adres van een Duits bedrijf gekozen. Kreeg wel veel mails of ik op een zakelijk account wilde overstappen.
Je kan inderdaad met een Duits adres een Amazon.DE Prime abonnement afsluiten, maar dan krijg je een volgens mij een "Duits" Amazon.DE Prime met de voordelen (zoals gratis verzending bij bestellingen onder de €39) alleen voor verzendingen binnen Duitsland, niet voor verzendingen naar Nederland. Het werkt namelijk ook de andere kant op. Met mijn Nederlandse variant van het Amazon.DE Prime abonnement heb ik wel gratis verzending naar Nederland, maar ik kan niet iets gratis laten verzenden naar een adres in Duitsland (kwam ik achter toen ik een keer wat wilde bestellen terwijl ik in Duitsland op vakantie was). Een Duits Amazon.DE abonnement is inmiddels ook duurder (€8,99 per maand vs de €4,99 per maand die het oude Nederlandse abonnement nog kost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

JJJS schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:52:

Je kunt een Europese Procedure voor Geringe Vorderingen beginnen tegen Amazon EU SARL (de contractspartij bij Prime op amazon.de). De SARL heeft weliswaar een vestiging in Nederland (KvK 74430661), maar de Prime waarover het geschil gaat, vloeit niet voort uit de activiteiten van die vestiging. Een EPGV is een laagdrempelige procedure. Als je die wilt voeren, help ik je daar graag in dit topic verder mee.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JieBeta
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Amazon Prime is vreselijk met creditcard betalingen. Zegt altijd dat de betaling geaccepteerd is, dan krijg je binnen 5 minuten weer een mailtje dat de betaling weer geweigerd is!

[ Voor 3% gewijzigd door JieBeta op 05-08-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
JieBeta schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:32:
Amazon Prime is vreselijk met creditcard betalingen. Zegt altijd dat de betaling geaccepteerd is, dan krijg je binnen 5 minuten weer een mailtje dat de betaling weer geweigerd is!
Wat voor creditcard gebruik je? Ik heb hier nog nooit last van gehad met mijn mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:32
Nog nooit last gehad net mijn creditcard.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

Aiii

何これ

Klinkt alsof je creditcardverwerker Amazon transacties blokkeert vanwege fraudegevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb Prime nu al even niet meer, maar voorheen met een Rabobank VISA creditcard lukte het me ook niet. Daar maar via iDeal betaald.

Dit terwijl normale Amazonbestellingen wel goed gingen via de creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
In plaats van hier een bericht te plaatsen, kun je beter contact opnemen met je credit card maatschappij. Zij weigeren de betaling. Dat doet Amazon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Echt nog nooit gehad.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtxxx
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Vandaag een fintie tablethoesje besteld, geleverd rechtstreeks vanuit Amazon zelf.

Verwachte leverdag is woensdag en als je hem nu besteld zelfs donderdag, ik had een next day delivery verwacht.

Valt me ook op dat zowel zonder als met prime er geen verzendkosten zijn en de levertijd hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik had dat met revolut. Ook geen melding van revolut, trouwens.
Uiteindelijk betaalde ik m'n jaarlijks prime toen maar met de cc van m'n ouders die deed het wel, en nu jaren later durf ik niet meer te veranderen 😂 want oude Duitse prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Is Amazon.de prime stuk tegenwoordig voor NL klanten?
Ik krijg een melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUvncCkwpzVnCYaRwiZ86WSxOhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVQQVlKtBfHc95KxTI6xNxfb.png?f=fotoalbum_large

Heeft dus geen zin om DE prime aan te schaffen en op die manier een aanbieding te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shrdcr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-08 08:26
SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:31:
Ik krijg een melding:
[Afbeelding]

Heeft dus geen zin om DE prime aan te schaffen en op die manier een aanbieding te scoren?
Waar krijg jij deze melding? Ik zit nl. ook op Amazon DE (met Prime) en heb deze nog nergens gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:57

StrongArmLance

Endless flow

SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:31:
Ik krijg een melding:
[Afbeelding]

Voor mij geldt hetzelfde, prime deal bestellen werkte niet. Nu in contact met klantenservice om alsnog de prime prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

StrongArmLance schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde, prime deal bestellen werkte niet. Nu in contact met klantenservice om alsnog de prime prijs te krijgen.
Ik vermoed dat deze nieuwe beperking geldt voor nieuwe/ land-hoppende Prime-leden. Tot zover de EER, zucht. En damn, opnieuw bijzonder ontgoochelende editie, in 't verleden al es een Garmin Venu 2s voor de vriendin gescoord à 160 euroots en vorig jaar nog een Anker Nebula 4K voor 800, weliswaar zeer beperkte oplage op de Duitse oerAmazon, die staat nu aan 1350 op de Belgische :+ . Lijkt vooral festival van kleine kortinkjes.
Benieuwd wat er in dit topic nog verschijnt, maar vrees dat het onder de verwachtingen blijft. Op zich wel duurzamer natuurlijk ;)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
StrongArmLance schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Je hebt geen oud prime abbo meer lopen denk ik dan?
Ik heb nog een oud dld prime en ik zie die melding ook nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb zojuist wat Prime Deal Days op amazon.de besteld. En dat ging zonder problemen...
Nergens een melding dat het niet mogelijk zou zijn. (?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
ehtweak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:18:
Heb zojuist wat Prime Deal Days op amazon.de besteld. En dat ging zonder problemen...
Nergens een melding dat het niet mogelijk zou zijn. (?)
Hier lukt het niet helaas. Tado X thermostaatkranen 3 stuks voor 150,- ipv 275,- was wel interessant geweest. In NL enkel te koop voor die duurdere prijs..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TheKerremenke schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Hier lukt het niet helaas. Tado X 3 stuks voor 150,- ipv 275,- was wel interessant geweest. In NL enkel te koop voor die duurdere prijs..
Bijzonder. Ik kan 'm gewoon toevoegen aan m'n Einkaufswagen voor die prijs, morgen geleverd!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 23:00
Duitsland heeft mooie aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ehtweak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Bijzonder. Ik kan 'm gewoon toevoegen aan m'n Einkaufswagen voor die prijs, morgen geleverd!
Jij had Duitse prime nog lopen op je account of heb je prime kunnen afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Nieuwe DE Prime afsluiten is praktisch gezien vrijwel onmogelijk met een NL adres.

Maar daarover is in dit topic al genoeg info te vinden. ;)

Dus ja, ik heb een nog steeds prima functionerende Prime DE account. Want anno nu is het nog steeds zo dat het NL assortiment beduidend beperkter is dan het DE assortiment.
Vooral op food gebied.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
ehtweak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Nee hier helaas niet meer. Vroeger wel, maar dat is dus aangepast. Dan koop ik ze een andere keer wel.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Helaas weinig leuke deals voor mij. Ik had gehoopt op wat echos in de aanbieding aangezien mijn echo show kuren begint te vertonen. Wellicht bij BF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
MoonRaven schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:16:
Helaas weinig leuke deals voor mij. Ik had gehoopt op wat echos in de aanbieding aangezien mijn echo show kuren begint te vertonen. Wellicht bij BF :)
Echo show 5 is wel in de aanbieding, je moet er alleen voor naar Duitsland rijden... Ik zocht een echo spot achtig ding, maar die nieuwe is duurder dan een show 5 😐

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 08-10-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
dragon2 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Echo show 5 is wel in de aanbieding, je moet er alleen voor naar Duitsland rijden... Ik zocht een echo spot achtig ding, maar die nieuwe is duurder dan een show 5 😐
Ah ja, in duitsland wel in de aanbieding.. Voor 20 euro had ik de pop wel gekocht. De show wil ik eigenlijk niet meer. Het scherm is vooral reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Edit: je kunt ‘gewoon’ een Duits factuur adres aanmaken. En verzenden naar NL adres.

Inmiddels bestelling kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:18
SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Edit: je kunt ‘gewoon’ een Duits factuur adres aanmaken. En verzenden naar NL adres.

Handige tip!
Ik had al een Duitse Amazon.de account, maar daar staan ook meerdere NL adressen bij. Bestel ook wel eens wat voor een ander daar, echt superhandig. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Werkt niet altijd.
Op moment dat ik een Echo Show in winkelmandje heb en adres verander naar NL bezorgadres. Dan kan er ineens niet meer bezorgd worden op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Ik kreeg net melding via de Amazon app dat mijn Prime abo bij Amazon.de "on hold" is wegens "betalingsproblemen". Als donderslag bij heldere hemel. Mijn jaarlijks abo geld kon niet betaald worden. Geen uitleg, geen details. Het wordt jaarlijks betaald via VISA (€49).

"Update payment method" is het enige dat ze mij bieden. Maar mijn VISA staat er gewoon bij, er is niets gebeurd of veranderd met mijn VISA. Geen limiet overschreden, niets. Ik heb de VISA al verwijderd en terug ingevoerd + laten valideren, geen melding van problemen. Ik kan gewoon de betaling niet laten gebeuren.

Ik begrijp het niet.

Dus vandaar mijn vraag of hier misschien iemand iets gelijkaardigs voorheeft op dit moment of had?

Het enige dat ik kan bedenken is een fout bij de bank - maar opnieuw, waarom & hoe?
Of dat Amazon eindelijk Europeanen die op de Duitse Prime zitten, weg willen pushen van Amazon.de, door hun lidmaatschap stop te zetten en te forceren om Amazon.be of nl te nemen? Maar dat lijkt mij ook sterk.

Best wel onhandig qua timing dit...

EDIT: ik heb nu tijdelijk de betaling via SEPA/zichtrekening/debit ingesteld. En de betaling is "in progress". Maar uiteraard nog geen zekerheid of het OK is. Plus deze manier van betalen geniet mijn voorkeur niet. Sommige aankopen op Amazon.de vereisen VISA...

[ Voor 12% gewijzigd door Mlazurro op 07-12-2024 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mlazurro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:50:
Ik kreeg net melding via de Amazon app dat mijn Prime abo bij Amazon.de "on hold" is wegens "betalingsproblemen". Als donderslag bij heldere hemel. Mijn jaarlijks abo geld kon niet betaald worden. Geen uitleg, geen details. Het wordt jaarlijks betaald via VISA (€49).

"Update payment method" is het enige dat ze mij bieden. Maar mijn VISA staat er gewoon bij, er is niets gebeurd of veranderd met mijn VISA. Geen limiet overschreden, niets. Ik heb de VISA al verwijderd en terug ingevoerd + laten valideren, geen melding van problemen. Ik kan gewoon de betaling niet laten gebeuren.

Ik begrijp het niet.

Dus vandaar mijn vraag of hier misschien iemand iets gelijkaardigs voorheeft op dit moment of had?

Het enige dat ik kan bedenken is een fout bij de bank - maar opnieuw, waarom & hoe?
Of dat Amazon eindelijk Europeanen die op de Duitse Prime zitten, weg willen pushen van Amazon.de, door hun lidmaatschap stop te zetten en te forceren om Amazon.be of nl te nemen? Maar dat lijkt mij ook sterk.

EDIT: ik heb nu tijdelijk de betaling via SEPA/zichtrekening/debit ingesteld. En de betaling is "in progress". Maar uiteraard nog geen zekerheid of het OK is. Plus deze manier van betalen geniet mijn voorkeur niet. Sommige aankopen op Amazon.de vereisen VISA...
Ik heb je vraag richting het algemene Prime-topic verplaatst, gezien die hier ook wel thuis past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 15:26
Mlazurro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:50:

Ik begrijp het niet.

Exact zelfde probleem, Ook totaal geen hulp van de helpdesk 5 keer gecontacteerd. 4 keer een ander verhaal, 5de keer gewoon geen antwoord. Ik denk dat het over en out is met amazon.de voor niet duitstaligen. Ik heb snel even op amazon.com.be gekeken, maar helaas ik denk dat het amazon verhaal voor mij hier stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:27
SkyLar- schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:26:
[...]

Exact zelfde probleem, Ook totaal geen hulp van de helpdesk 5 keer gecontacteerd. 4 keer een ander verhaal, 5de keer gewoon geen antwoord. Ik denk dat het over en out is met amazon.de voor niet duitstaligen. Ik heb snel even op amazon.com.be gekeken, maar helaas ik denk dat het amazon verhaal voor mij hier stopt.
Ik heb geen Amazon.de prime (meer). Maar komt het wellicht door de NL kaart? Zou een debet kaart van N26 helpen (dat is tenslotte een gratis dutse bank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:31
Even snel bij mezelf gekeken..... mijn abo loopt de 10e af.
En er was ook geen kaart gekoppeld (blijkbaar is dat specifiek voor je Prime abo), nu dus wel :-).
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 15:26
glatuin schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:03:
[...]

Ik heb geen Amazon.de prime (meer). Maar komt het wellicht door de NL kaart? Zou een debet kaart van N26 helpen (dat is tenslotte een gratis dutse bank).
Ik ben Belgische klant, maar ik denk dat ze wel op meer vlakken checken (adres, land vanwaar je amazon benaderd, bankkaarten,...). Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit ineens zo een probleem is? Vaak als ik van amazon.de bestel komt het nog van italie, frankrijk of spanje als ik de tracking bekijk. Dus verzendkosten lijken me niet echt het probleem? Komt het van hogerop omdat we een groot deel van ons geld in andere landen dumpen? Wie zal het zeggen...

In ieder geval, heel dit gedoe heeft me een nare nasmaak gegeven betreft amazon. Ik heb daar best wat geld achtergelaten en wij hadden ook verschillende wederkerende aankopen lopen om dan als klant zo weggezet te worden hoeft het voor ons niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijkbaar heeft de willekeur weer toegeslagen. :?

Want mijn Duitse Prime abo loopt nog prima. Weliswaar maandelijkse betaling via een cc.
Maar dat vind ik nog steeds zeer de moeite waard.

En af en toe bestel ik als 'gewone' NL klant wat via amazon.nl. Ook dat blijft prima functioneren. Iedere keer weer 'gratis' verzenden (indien >20€).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
ehtweak schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:02:
Blijkbaar heeft de willekeur weer toegeslagen. :?

Want mijn Duitse Prime abo loopt nog prima. Weliswaar maandelijkse betaling via een cc.
Maar dat vind ik nog steeds zeer de moeite waard.

En af en toe bestel ik als 'gewone' NL klant wat via amazon.nl. Ook dat blijft prima functioneren. Iedere keer weer 'gratis' verzenden (indien >20€).
Dit dus.
Heb de DE ook via een CC lopen en bestel regelmatig via de NL. Maar moet wel goed opletten niet verkeerd te klikken om niet als nog een abo via de NL te krijgen waardoor de DE vervalt.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.