Dit was een nieuwe voor mij:
Ik had met kerst een Warehouse deal roomba gekregen, Amazon dld.
Had een probleempje ermee na 3 weken, dus teruggestuurd.
Retour geld op m'n account gekregen en direct met wat bijbetalen hetzelfde model nieuw (geen Warehouse deal) gekocht.
Er werd echter een ander (goedkoper en zonder dock) model geleverd 😐
Die dus weer teruggestuurd.
Retour geld weer op m'n account laten storten.
Wil ik daarmee weer een nieuwe roomba bestellen, krijg ik in het Duits een heel verhaal dat ik me eerst moet legitimeren. Ik kon het niet honderd procent volgen dus even in het Engels gekeken.
Ik moest volledige naam, adres, geboortedatum doorsturen voordat ik mijn eigen tegoed mocht gebruiken. Met de opmerking erbij dat er eventueel later nog naar mijn identiteitsbewijs gevraagd zou kunnen worden. Is tot nu toe niet gebeurd en heb gisteren avond het goede model opgestuurd gekregen dus hopelijk is het nu klaar.
Maar, dafuq? Dat moeten identificeren is nieuw... Het is ook niet dat ik in een winkel een hoop tegoedbonnen heb gekocht oid, dit was gewoon met bankrekening en vorig retour tegoed betaald en teruggestort na retour omdat ZIJ wat verkeerds opsturen...
Wat moeten ze met m'n geboortedatum eigenlijk? En hoezo mag amazon mijn paspoort überhaupt opvragen? Ze zijn toch geen bank oid..?
Bestätige deine Identität
Aktueller Status
Die Informationen zu deiner Identität wurden übermittelt. Du kannst jetzt einkaufen.
Keine weiteren Maßnahmen erforderlich. Wir werden deinen Status auf dieser Seite aktualisieren und dich kontaktieren, falls wir noch etwas benötigen. In diesem Fall senden wir Dir eine Benachrichtigung an die E-Mail-Adresse oder Telefonnummer, die mit diesem Amazon-Konto verknüpft ist.
Warum muss ich das tun?
Amazon erfüllt die gesetzlichen Anforderungen zur Verhinderung von Finanzkriminalität und Geldwäsche.
Wie werden diese Informationen verwendet?
Amazon verwendet diese Informationen ausschließlich zur Erfüllung seiner gesetzlichen Verpflichtungen. Das bedeutet, dass Amazon deine Daten nicht für andere Zwecke wie Marketing oder Werbung verwenden wird.
Weitere Informationen findest du in unserer Datenschutzerklärung.
Benötigst du Hilfe bei der Übermittlung deiner Identitätsinformationen? Klicke hier.
[
Voor 27% gewijzigd door
dragon2 op 04-02-2024 23:40
]