Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb me er al vaker over verbaasd, over de opmerkelijke routes die je pakje aflegt binnen het Amazon logistieke netwerk, voordat uiteindelijk DHL (vanavond) voor de deur staat.

Dit is ook weer zo'n sterk staaltje:

Dienstag, 21. November
8:18 Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen. LELYSTAD, NL
Montag, 20. November
23:15 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen. 59553 LAUWIN-PLANQUE, France FR
20:19 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen. 59553 LAUWIN-PLANQUE, France FR
15:17 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen. Grâce - Hollogne, Liege BE
13:06 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen. Grâce - Hollogne, Liege BE
11:52 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen. 00054, Fiumicino, Rome, Italy IT
6:23 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen. 00054, Fiumicino, Rome, Italy IT
Lieferung hat das Versandzentrum verlassen und ist unterwegs.

Zo te zien vanuit een warehouse in Italië, dan overgevlogen (?) naar Luik in België en vervolgens weer naar Noord Frankrijk en dan weer naar DHL in Flevoland.

En dat alles voor een artikel van een paar euro, 'gratis' verzonden. ;)
Zondagavond, BFW aanbieding, heb ik de bestelling gedaan. Wordt vanavond afgeleverd. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Greenfield schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:50:
[...]

Ik zit sinds vandaag met het zelfde probleem. Prime video deed het plots niet meer en mijn account lijkt nu ook te zijn migreert. Ben al de hele dag aan het bellen en chatten zonder succes. Ook ik zat de vorige keer bij de groep die plots gemigreerd is, en gelukkig weer terug. Natuurlijk wil ik mijn .DE account behouden maar nog belangrijker, ik wil mijn prime video account terug met m'n historie, watch-list en m'n aankopen!
Absurd.
Ik ga weer nieuwe klachten indienen zowel vai de duitse als nederlandse ingang.
Dit zou niet mogen. Het is gewoon een abonnement en contract wat ze op eigen houtje annuleren en dan zeggen ja sorry onze fout maar de doen er niks mee

Ik kreeg zelfs een bericht terug dat ik vrij ben om de nederlandse prime kan opzeggen als ik het niet wil...

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben benieuwd of dit daadwerkelijk invloed gaat hebben op de snelheid van levering:

https://www.transport-onl...ken-tijdens-black-friday/

Ik had ook wat besteld aan BF aanbiedingen; maar dat is al onderweg en staat gepland om morgenavond door DHL te worden afgeleverd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hier ook overgezet van DE naar NL.
Deels mijn eigen schuld. Prime NL werd tijdens het verkoopproces zo gepusht en telkens koos ik voor NEE. Toen hij bij de laatste stap er weer bij stond en ik hem niet weg kreeg, dacht ik "ik druk op JA, want je moet toch altijd alles bevestigen" en natuurlijk moet je 100 x nee zeggen tegen Prime, maar is 1 x ja dus voldoende om je account te stoppen, over te zetten naar een nieuw land en dan vele telefoontjes verder nog niks opgeschoten te zijn.

Ik had niet op JA moeten drukken, maar de manier waarop Prime NL zo enorm gepusht wordt vind ik ook niet OK.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
*knip* crosspost

[ Voor 94% gewijzigd door Zr40 op 25-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:48

pinda powerrr

Slow down...

Jorgen schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:40:
Hier ook overgezet van DE naar NL.
Deels mijn eigen schuld. Prime NL werd tijdens het verkoopproces zo gepusht en telkens koos ik voor NEE. Toen hij bij de laatste stap er weer bij stond en ik hem niet weg kreeg, dacht ik "ik druk op JA, want je moet toch altijd alles bevestigen" en natuurlijk moet je 100 x nee zeggen tegen Prime, maar is 1 x ja dus voldoende om je account te stoppen, over te zetten naar een nieuw land en dan vele telefoontjes verder nog niks opgeschoten te zijn.

Ik had niet op JA moeten drukken, maar de manier waarop Prime NL zo enorm gepusht wordt vind ik ook niet OK.
Ik had op de Duitse site een banner van Black Friday, ik klik er op (want wilde naar de aanbiedingen) en de taal veranderde...hmmm wat is dat nou.... Toen keek ik naar de URL en bleek dat ik op de NL website was beland!
Gelukkig verder niks geklikt en heb ik mijn Duitse Prime nog, fiiieuw...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pinda powerrr schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:08:
[...]

Ik had op de Duitse site een banner van Black Friday, ik klik er op (want wilde naar de aanbiedingen) en de taal veranderde...hmmm wat is dat nou.... Toen keek ik naar de URL en bleek dat ik op de NL website was beland!
Gelukkig verder niks geklikt en heb ik mijn Duitse Prime nog, fiiieuw...
Ja dat dus ook. Gebeurt op de websites en in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is natuurlijk mooi KMP als dat gebeurt; dat ongewild/ongewenst overzetten van .DE naar .NL :-(

Maar wat ik me toch weer afvraag; overkomt jullie dat bij het gebruik van de amazon website op een desktop pc? Of alleen maar bij mobiel gebruik? :?

Want ik heb al maanden geen push-achtige vensters en/of af-/aanvink hokjes gezien als ik de amazon.de website gebruik, ingelogd als Prime DE Kunde, op m'n pc.

Ik gebruik wel een andere browser, met een andere inlog, om op de .NL website rond te struinen.
En bij beiden werkt dat eigenlijk gewoon goed. Alleen bij de .NL sessies krijg ik regelmatig nog meldingen of ik niet alsnog ook .NL Prime klant wil worden, maar die klik ik gewoon weg c.q. vink ik niet aan/zet ik uit.

En zeker bij de afgelopen BF week/Woche, bleek maar weer eens hoe groot de verschillen tussen .DE en .NL nog steeds zijn!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

In de app is het mij nooit overkomen. Verhaal wat ik hierboven vertelde gebeurde op de website (op laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 19:34
ehtweak schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:36:
Want ik heb al maanden geen push-achtige vensters en/of af-/aanvink hokjes gezien als ik de amazon.de website gebruik, ingelogd als Prime DE Kunde, op m'n pc.
Dit gebeurt ook niet als je op .de bezig bent maar als je op .nl het winkelwagentje wilt gaan afronden dan krijg je op meerdere manieren dat overzetten slinks gepresenteerd en moet je goed opletten waar je klikt.

Je kunt voor de zekerheid inderdaad beter een apart account aanmaken om op .nl te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ehtweak schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:36:
't Is natuurlijk mooi KMP als dat gebeurt; dat ongewild/ongewenst overzetten van .DE naar .NL :-(

Maar wat ik me toch weer afvraag; overkomt jullie dat bij het gebruik van de amazon website op een desktop pc? Of alleen maar bij mobiel gebruik? :?

Ik gebruik wel een andere browser, met een andere inlog, om op de .NL website rond te struinen.
En bij beiden werkt dat eigenlijk gewoon goed. Alleen bij de .NL sessies krijg ik regelmatig nog meldingen of ik niet alsnog ook .NL Prime klant wil worden, maar die klik ik gewoon weg c.q. vink ik niet aan/zet ik uit.

En zeker bij de afgelopen BF week/Woche, bleek maar weer eens hoe groot de verschillen tussen .DE en .NL nog steeds zijn!
Bij mij op de .DE-website en in de app.

Ik gebruik hetzelfde e-mailadres voor al mijn Amazon-accounts. Maar dat maakt natuurlijk weinig uit. Ik heb/had alleen maar Duitse Prime en die is dus nu omgezet. De NL Prime heb ik inmiddels gecanceld. Ik heb een mail naar de ACM / Consuwijzer gestuurd en naar de Consumentenbond. Ik vind het in elk geval niet koosjer om mensen via commerciële trucs, url-wijzigingen en dark patterns naar een ander abonnement te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-04-2024
Hier een update. Ik heb me er bij neergelegd. Amazon heeft m'n account gemigreerd toen ik ( met hetzelfde e-mailadres) wat bestelde op de Nederlandse site en op een gratis verzending banner klikte ( prime dus). Gelukkig is m'n prime video account ook gewoon meeverhuisd. Dat was de vorige keer niet zo. Ik heb nu twee keer een middag lopen chatten om het te fixen. Om de haverklap weer een ander persoon en opnieuw je verhaal doen. Ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank voor de update @Greenfield . d:)b

Ben ik blij dat ik voor beide accounts (.DE Prime en .NL 'gewoon') een apart email adres gebruik.
Ook de gebruikte browsers houd ik gescheiden, mocht Amazon sneaky op de achtergrond cookie info gebruiken om te checken of e.e.a. met elkaar te maken heeft...

ff Afkloppen, maar tot nu toe gaat dit al een paar jaar prima zo.
Op het 6140 incident na dan. :+
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Bmq83ZhhVmrYszWerp4zQzW_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKuDbI0E2BpE0eEbVr9XiMnB.jpg?f=user_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Greenfield schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:24:
Hier een update. Ik heb me er bij neergelegd. Amazon heeft m'n account gemigreerd toen ik ( met hetzelfde e-mailadres) wat bestelde op de Nederlandse site en op een gratis verzending banner klikte ( prime dus). Gelukkig is m'n prime video account ook gewoon meeverhuisd. Dat was de vorige keer niet zo. Ik heb nu twee keer een middag lopen chatten om het te fixen. Om de haverklap weer een ander persoon en opnieuw je verhaal doen. Ben er klaar mee.
@AmazonNL, hoe vinden jullie zelf dat het gaat? Niet echt netjes he?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:09:
[...]

@AmazonNL, hoe vinden jullie zelf dat het gaat? Niet echt netjes he?!
Het uitgangspunt voor Amazon is natuurlijk nog steeds om alle DE accounts naar NL te verplaatsen. En als je dan op zo’n keuzeknopje klikt….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:35:
[...]

Het uitgangspunt voor Amazon is natuurlijk nog steeds om alle DE accounts naar NL te verplaatsen. En als je dan op zo’n keuzeknopje klikt….
Er waren hier recent ook meldingen van mensen die níet expliciet op zo'n knopje hebben gedrukt. En zelfs als je kiest voor gratis verzending op Amazon.nl, dan geeft dat Amazon nog geen enkele reden om je Duitse Prime zomaar te beëindigen. Je kunt en mag Prime immers gewoon in meerdere landen tegelijk aanhouden. Wat dat betreft blijven het toch vreemde praktijken (ook al snap ik de beweegredenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schijnbaar is mijn account dus ook naar NL omgezet ipv DE. Ik vond het al gek dat ik dit jaar niks met Black Friday in Duitsland kon bestellen (niet dat ik veel nodig had, hooguit een sinterklaas cadeau voor zoontje).

Maar zoals ik het dus lees kan je dus niet meer terug naar een DE account?
Omdat de credit card nu eenmaal aan een NL account vast zit?
Het opzeggen van het account en een nieuw account aanmaken met een ander mail adres is niet mogelijk want de credit card is reeds bekend?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
Chevy454 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:26:
Schijnbaar is mijn account dus ook naar NL omgezet ipv DE. Ik vond het al gek dat ik dit jaar niks met Black Friday in Duitsland kon bestellen (niet dat ik veel nodig had, hooguit een sinterklaas cadeau voor zoontje).

Maar zoals ik het dus lees kan je dus niet meer terug naar een DE account?
Omdat de credit card nu eenmaal aan een NL account vast zit?
Het opzeggen van het account en een nieuw account aanmaken met een ander mail adres is niet mogelijk want de credit card is reeds bekend?
Voor Black Friday moet je op .DE de taal op Duits zetten, anders zie je de Banner van amazon.nl op .DE
Sowieso kan je nooit meer als Nederlander een Duits prime account aanmaken. Alleen oude klanten die dat hebben laten ze nog staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:35:
[...]

Maar vind je de manier waarop in orde?
Bij bestellen is het stap voor stap duidelijk wat je doet.
Bij een abonnement aangaan is het stap voor stap duidelijk wat je doet.
Bij de primepush zijn er geen stappen of info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ze wel… en persoonlijk vindt ik het ook best irritant dat je op de NL site goed op moet letten wat je aanklikt, maar zoveel koop ik daar niet.

Als je dan toch op zo’n knop klikt, tja….

Maar ik zou zelf ook liever zien dat ze ermee stoppen en gewoon duidelijker zijn over hun plannen met NL’ers op de DE Prime. Dit is een halfbakken oplossing.

Voor de BE site hebben ze er wel van geleerd, die verzenden gewoon alleen naar BE. Hopelijk doen ze dat niet voor DE, daar kan je nu zonder Prime wel nog gewoon bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:35:
Als je dan toch op zo’n knop klikt, tja….
Er hóéft dus niet eens op een knop geklikt te zijn:
NosferatuX schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:24:
Wat natuurlijk onzin is. Uiteraard draaien ze niks terug voor spijtoptanten echter ik heb nergens toestemming voor gegeven. Dat is ook gewoon te zien, de bestelling heb ik nooit gedaan, ik heb niks aangevraagd dus dit zou wel degelijk terug te draaien moeten zijn. Waarschijnlijk niet door de eerste lijn maar het is terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Greenfield schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:24:
Maar dat betekent toch dat je geen prime verzendingen meer uit Dld kan krijgen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

chrisborst schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:48:
[...]

Voor Black Friday moet je op .DE de taal op Duits zetten, anders zie je de Banner van amazon.nl op .DE
Sowieso kan je nooit meer als Nederlander een Duits prime account aanmaken. Alleen oude klanten die dat hebben laten ze nog staan.
Dat klopt wbt de taal. Alleen verspringt die elke keer automatisch naar NL en ik het dus stug terug verander naar Duits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:35:
Dat klopt wbt de taal. Alleen verspringt die elke keer automatisch naar NL en ik het dus stug terug verander naar Duits.
Ook stug volhouden om dat te doen, zeker via een desktop. Ik heb diverse snelkoppelingen naar specifieke Amazon.de pagina's, en als de NL taal als standaard staat, krijg je bijvoorbeeld niet de 20-30% extra korting banner te zien bij hun Warehouse aanbod.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:14:
[...]

Ook stug volhouden om dat te doen, zeker via een desktop. Ik heb diverse snelkoppelingen naar specifieke Amazon.de pagina's, en als de NL taal als standaard staat, krijg je bijvoorbeeld niet de 20-30% extra korting banner te zien bij hun Warehouse aanbod.
Wat mij betreft zijn dit soort praktijken en dark patterns echt not done. Ik heb reactie terug van de Consumentenbond. Voor juridisch advies heb ik een duurder abonnement bij hen nodig, dus nu zeggen ze er niks over. Als er iemand toevallig wel dat Consumentenbondpakket heeft, kunnen we het alsnog navragen of dit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:08:
[...]

Maar dat betekent toch dat je geen prime verzendingen meer uit Dld kan krijgen?
Ja.
Ik heb mij er nog niet bij neergelegd.
Het contact is erg moeizaam en de klantenservice ontzettend irritant, respectloos en vervelend.
Ze blijven standaard verhaaltjes sturen.
Feit blijft dat zij eenzijdig en zonder toestemming de account hebben gemigreerd.
Er is geen contractvoorwaarde waaruit blijkt dat zij dit mogen doen.
Legaal lijkt mij dit niet in de haak echter eerste lijns speelt eigen rechter.

Ik ga nu een klacht via thuiswinkel indienen.

Het prime abo is gewoon contractueel, zij kunnen dat niet zonder toestemming zomaar migreren. Dat mag echt niet lijkt mij.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
NosferatuX schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:12:
[...]

Ja.
Het contact is erg moeizaam en de klantenservice ontzettend irritant, respectloos en vervelend.
Feit blijft dat zij eenzijdig en zonder toestemming de account hebben gemigreerd.

Het prime abo is gewoon contractueel, zij kunnen dat niet zonder toestemming zomaar migreren. Dat mag echt niet lijkt mij.
Geen idee of het juridisch zomaar mag maar ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Dld heeft meer aanbod en betere prijzen, dé reden dat ik daar ooit lid geworden ben. Prime Video was een latere leuke bijkomstigheid maar niet onmisbaar.
Wanneer ik verplicht gemigreerd word hebben ze twee keuzes, terug zetten of opheffen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:31:
Wat mij betreft zijn dit soort praktijken en dark patterns echt not done. Ik heb reactie terug van de Consumentenbond. Voor juridisch advies heb ik een duurder abonnement bij hen nodig, dus nu zeggen ze er niks over. Als er iemand toevallig wel dat Consumentenbondpakket heeft, kunnen we het alsnog navragen of dit mag.
Ze mogen wat mij betreft die hele NL taal van de Duitse website verwijderen, maar buiten Nederlands zijn er ook nog diverse andere talen beschikbaar, dus dat dan maar zo laten.

Het is altijd al zo geweest via .DE dat men, afhankelijk van de gekozen taal, andere resultaten krijgt, bij het zoeken naar Support, als voorbeeld.

Ik heb verder nu niets te klagen, ik merk enkel op dat er verschillen zijn, afhankelijk van de gekozen taal.
Ik zou ook moeilijk kunnen doen over producten die mij niet zullen worden toegezonden, ook al zijn het Prime producten, zoals diverse Fire apparaten. Deze worden ook enkel aan Duitse en Oostenrijkse inwoners aangeboden. Is jammer genoeg niet anders, kan het accepteren, veel anders kan men ook niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-04-2024
NosferatuX schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:12:
[...]

Ja.

De klantenservice is echt verschrikkelijk, ik heb zonder overdrijven wel 30 keer m'n verhaal uit moeten leggen aan verschillende chat personen. Via de telefoon kwam ik ook geen stap verder. Toen ik eindelijk een belofte had dat er een technisch team naar zou kijken en ik binnen 72 uur iets via de mail terug zou horen heb ik het eerst afgewacht. Na een week nog geen antwoord dus opnieuw de klantenservice molen in.

Ik ben benieuwd naar je uitkomst bij thuiswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ze mogen wat mij betreft die hele NL taal van de Duitse website verwijderen, maar buiten Nederlands zijn er ook nog diverse andere talen beschikbaar, dus dat dan maar zo laten.

Het is altijd al zo geweest via .DE dat men, afhankelijk van de gekozen taal, andere resultaten krijgt, bij het zoeken naar Support, als voorbeeld.

Ik heb verder nu niets te klagen, ik merk enkel op dat er verschillen zijn, afhankelijk van de gekozen taal.
Ik zou ook moeilijk kunnen doen over producten die mij niet zullen worden toegezonden, ook al zijn het Prime producten, zoals diverse Fire apparaten. Deze worden ook enkel aan Duitse en Oostenrijkse inwoners aangeboden. Is jammer genoeg anders, kan het accepteren, veel anders kan men ook niet.
Dat wist ik niet. Verdient allemaal niet de schoonheidsprijs dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:27:
[...]

Geen idee of het juridisch zomaar mag maar ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Dld heeft meer aanbod en betere prijzen, dé reden dat ik daar ooit lid geworden ben. Prime Video was een latere leuke bijkomstigheid maar niet onmisbaar.
Wanneer ik verplicht gemigreerd word hebben ze twee keuzes, terug zetten of opheffen.
Ja exact. Prime video daar ging het mij niet om ik had het afgesloten ivm prime verzendingen vanuit Duitsland.
Ik bestel echt ontiegelijk veel via de duitse amazon. Van luiers tot tech en pannen en weet ik het. Zonder te overdrijven denk ik dat ik de laatste 4 a 5 jaar voor duizenden euros per jaar heb uitgeven daar.
Zonder prime ga ik toch elders kijken. Blijkbaar, boeit het ze niet de laatste gaf als oplossing dat ik prime NL anders maar moet opzeggen als ik het niet wil..
Greenfield schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:59:
[...]

De klantenservice is echt verschrikkelijk, ik heb zonder overdrijven wel 30 keer m'n verhaal uit moeten leggen aan verschillende chat personen. Via de telefoon kwam ik ook geen stap verder. Toen ik eindelijk een belofte had dat er een technisch team naar zou kijken en ik binnen 72 uur iets via de mail terug zou horen heb ik het eerst afgewacht. Na een week nog geen antwoord dus opnieuw de klantenservice molen in.

Ik ben benieuwd naar je uitkomst bij thuiswinkel.
Die escalatie is vermoedelijk nooit gedaan. De laatste die ik telefonisch heb gesproken zou het ook escaleren en persoonlijk terugkoppeling geven door de zaak in beheer te nemen.
Ik weet zeker dat er niks geescaleerd is en dat ze dat gewoon zeggen om te laten denken dat ze iets doen.
Ik had trouwens een dag later al antwoord terug, een onzin antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb het nog maar een keer geprobeerd, maar je krijgt telkens het standaard riedeltje van de klantenservice. "bla bla sorry vervelend", "bla bla technisch onmogelijk", "bla bla Nederlandse Prime als alternatief".

Ik heb geen idee of we hier daadwerkelijk doorheen kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jorgen schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:49:
"bla bla Nederlandse Prime als alternatief".
Idd!
Dat ZOU een alternatief zijn, maar dat is het gewoonweg NIET.
Nog steeds is het assortiment beduidend beperkter via .nl dan via .de.
En waarom Amazon dat doet? Geen idee... het lijkt me toch dat ze graag dingen willen verkopen. Dus waarom een barrière opwerpen? Ik snap 't niet.
Ik heb geen idee of we hier daadwerkelijk doorheen kunnen breken.
Dat heeft destijds, bij '6140 incident' heel wat publiciteit gekost, maar is het uiteindelijk teruggedraaid. Waarschijnlijk omdat het nu individuele gevallen zijn, denken ze van [...]. :( :w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ehtweak schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:35:
[...]

Idd!
Dat ZOU een alternatief zijn, maar dat is het gewoonweg NIET.
Nog steeds is het assortiment beduidend beperkter via .nl dan via .de.
En waarom Amazon dat doet? Geen idee... het lijkt me toch dat ze graag dingen willen verkopen. Dus waarom een barrière opwerpen? Ik snap 't niet.

[...]

Dat heeft destijds, bij '6140 incident' heel wat publiciteit gekost, maar is het uiteindelijk teruggedraaid. Waarschijnlijk omdat het nu individuele gevallen zijn, denken ze van [...]. :( :w
Het is tijd voor Amazon.eu
1 Prime, 1 winkel, geen gezeur en het complete assortiment

Ik heb het even bekeken. De afgelopen 6 jaar heb ik zo'n 3600 euro naar de verschillende Amazon winkels overgemaakt. Maar kennelijk maakt dat allemaal niks uit en is goede klanten naar een mindere keuze pushen een prima beleid.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 11-12-2023 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jorgen schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:37:
[...]

Goed idee! Ben ik helemaal voor. d:)b

Stuur jij het naar Amazon's ideeënbus? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ehtweak schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:52:
[...]

Goed idee! Ben ik helemaal voor. d:)b

Stuur jij het naar Amazon's ideeënbus? :+
Als ik die tussen alle dark patterns door gevonden heb, zal ik het je laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Hier mensen overgestapt op de jaarlijkse abbonement van Amazon die goedkoper is?

Vanaf morgen gaat de prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@dutchnltweaker Bedoel je Prime .de of .nl?

Want ik heb wel eens gekeken of ik kan switchen van maandelijks naar jaarlijks bij Prime .de, maar die mogelijkheid zie ik niet, zonder het risico te lopen ongewild overgezet te worden naar een .nl account.
Dus daar ben ik nogal huiverig voor.

BTW: jaarlijkse betaling is idd wat goedkoper dan maandelijks.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ehtweak schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:45:
@dutchnltweaker Bedoel je Prime .de of .nl?

Want ik heb wel eens gekeken of ik kan switchen van maandelijks naar jaarlijks bij Prime .de, maar die mogelijkheid zie ik niet, zonder het risico te lopen ongewild overgezet te worden naar een .nl account.
Dus daar ben ik nogal huiverig voor.

BTW: jaarlijkse betaling is idd wat goedkoper dan maandelijks.
Nl heb ik het inderdaad over, dat is toch ook de naam van de topic? Amazon in Nederland? Of mis om iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehhhh... in de 'Let op' tekst onder dit topic staat:
" Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat."

Want je kunt als Nederlander wel degelijk Amazon DE Prime Kunde zijn, net zoals Amazon NL Prime klant, of zelfs beiden.
Maar het assortiment en de voorwaarden verschillen nog wel eens... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:10:
Hier mensen overgestapt op de jaarlijkse abbonement van Amazon die goedkoper is?

Ik zit op de belgische prime en betaal al een hele tijd jaarlijks.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws bij Amazon. :)
Ik ben al behoorlijk wat jaartjes klant bij ze en al van alles meegemaakt qua bestellingen, soms bizarre logistieke trajecten, retourzendingen, discussies over al dan niet defecte of missende producten, etc.

Maar deze kende ik nog niet:
Had tijdens de BF week een Gore Wear windstopper MTB shirt besteld dat was afgeprijsd. Dus ik dacht, dat is mooi meegenomen. Prima shirt, normaliter vind ik ze net wat te prijzig, nu voor een redelijk bedrag.
Krijg ik vandaag een mailtje:

...
Sie hatten den folgenden Artikel im Rahmen unseres Black Friday Woche bestellt:
"GORE WEAR Herren M WINDSTOPPER BaseLayer Thermo Stehkragenshirt, Schwarz, XL
Wir konnten den Preis des Artikels kurz nach Ihrer Bestellung #[.....] noch weiter reduzieren und erstatten die Differenz von 6.5 EUR auf die für Ihre Bestellung verwendete Zahlungsart.

...

En waarempel, extra 6,50 € retour gekregen! d:)b
Dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt; dat ik achteraf nog extra korting kreeg.
En nee, ik heb nergens om gevraagd. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

daffie82 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:52:
[...]

Ik zit op de belgische prime en betaal al een hele tijd jaarlijks.
Al een hele tijd?
Maar de Belgische Prime bestaat toch pas een jaar:
nieuws: Amazon start Belgische webshop en biedt Prime-abonnement aan
?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb nu al voor de 2de keer jaarlijks betaalt. Dus ja, een hele tijd :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Hallo beste tweakers medemens,

Ik heb een vraag wat betreft Amazon PRIME in Duitsland. Is het nog mogelijk om een prime af te nemen en de producten naar NL te laten verzenden als je een Duitse prime afsluit?

Ik lees verschillende verhalen hierover namelijk en is dit dan veel beter dan de NL prime?
Wel weet ik dat de DE variant meer aan te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
HakanT schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:53:
Hallo beste tweakers medemens,

Ik heb een vraag wat betreft Amazon PRIME in Duitsland. Is het nog mogelijk om een prime af te nemen en de producten naar NL te laten verzenden als je een Duitse prime afsluit?

Ik lees verschillende verhalen hierover namelijk en is dit dan veel beter dan de NL prime?
Wel weet ik dat de DE variant meer aan te bieden heeft.
Ja ligt aan de verzender soms verzenden ze niet naar NL dan haal ik t op bij een DHL punt net over de grens,
dus ik heb een NL en duitse Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:11:

Dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt; dat ik achteraf nog extra korting kreeg.
Dit was tijdens BF een actie om je niet te lang laten wachten met aanschaffen….
Ik kreeg nog €11 terug op een Crucial 4tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@HakanT Een nieuwe Duitse Prime account afsluiten op een NL adres?
Suk6. Maar imho lukt dat niet (meer).

Daarom ben ik zo zuinig op m'n, al jarenlang betaande, Duitse Prime account.
En zie je hier in het topic dat mensen best wel pissed zijn als ze 'ineens' overgezet zijn naar een .NL account en niet meer terug kunnen.

@alki Dat kan dan wel, maar natuurlijk alleen als je al een Duitse Prime account hebt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het even bekeken. De afgelopen 6 jaar heb ik zo'n 3600 euro naar de verschillende Amazon winkels overgemaakt. Maar kennelijk maakt dat allemaal niks uit en is goede klanten naar een mindere keuze pushen een prima beleid.
Als je daarmee gegarandeerd de laagste Amazon EU prijs krijgt, dan prima. Maar gezien de (soms extreme) verschillen tussen de diverse websites waar ik als klant kan bestellen, liever laten zoals het nu gaat (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:11:
Ik ben al behoorlijk wat jaartjes klant bij ze en al van alles meegemaakt qua bestellingen, soms bizarre logistieke trajecten, retourzendingen, discussies over al dan niet defecte of missende producten, etc.

Maar deze kende ik nog niet:
Had tijdens de BF week een Gore Wear windstopper MTB shirt besteld dat was afgeprijsd. Dus ik dacht, dat is mooi meegenomen. Prima shirt, normaliter vind ik ze net wat te prijzig, nu voor een redelijk bedrag.
Krijg ik vandaag een mailtje:

...
Sie hatten den folgenden Artikel im Rahmen unseres Black Friday Woche bestellt:
"GORE WEAR Herren M WINDSTOPPER BaseLayer Thermo Stehkragenshirt, Schwarz, XL
Wir konnten den Preis des Artikels kurz nach Ihrer Bestellung #[.....] noch weiter reduzieren und erstatten die Differenz von 6.5 EUR auf die für Ihre Bestellung verwendete Zahlungsart.

...

En waarempel, extra 6,50 € retour gekregen! d:)b
Heb ik in al die jaren een keer of drie vier meegemaakt, dus het komt wel eens voor idd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat let je.. begin zelf een EU website met de laagste prijzen van de landen.
[...]

En giga klant dus….. zoveel besteed ik er soms in een half jaar.
Maar wellicht wat minder zeuren, je kan in nagenoeg alle landen bestellen. Enige wat je soms mist is een locale Prime aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:10:

Goed dat je het zegt, dat was ik vergeten :+

Dus meteen maar even aangepast.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 15:55
ehtweak schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:13:
@HakanT Een nieuwe Duitse Prime account afsluiten op een NL adres?
Suk6. Maar imho lukt dat niet (meer).

Daarom ben ik zo zuinig op m'n, al jarenlang betaande, Duitse Prime account.
En zie je hier in het topic dat mensen best wel pissed zijn als ze 'ineens' overgezet zijn naar een .NL account en niet meer terug kunnen.

@alki Dat kan dan wel, maar natuurlijk alleen als je al een Duitse Prime account hebt.
Gewoon de lokale MacDonalds als eerste adres gebruiken daarna weer je eigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pietervs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:52:
[...]

Goed dat je het zegt, dat was ik vergeten :+

Dus meteen maar even aangepast.
Ik zie dat ik vanaf 21 december een andere prijs ga betalen, dus zet het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Thx. Omgezet naar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En wat kost dat dan per jaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
€49,90, dat is €4,16 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:43:
[...]

Ik zie dat ik vanaf 21 december een andere prijs ga betalen, dus zet het dan over.
Kan ook.

Toen ik het aanpaste zag ik dat de incasso gewoon op de 21e is, zoals het tot nu toe ook bijna altijd is. Dus in die zin maakt het niet uit of je het nu of volgende week pas over zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Pietervs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:19:
[...]

Kan ook.

Toen ik het aanpaste zag ik dat de incasso gewoon op de 21e is, zoals het tot nu toe ook bijna altijd is. Dus in die zin maakt het niet uit of je het nu of volgende week pas over zet. :)
Hier kreeg ik 2 euro terug en werd meteen het jaarabonnement geïncasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

_JGC_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:28:
[...]

Huh? Grappig :)

Heb je wel de Nederlandse Amazon?

Zo wel, misschien dat ik morgen dan nog een verrassing krijg. Ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:33:
[...]

Als je daarmee gegarandeerd de laagste Amazon EU prijs krijgt, dan prima. Maar gezien de (soms extreme) verschillen tussen de diverse websites waar ik als klant kan bestellen, liever laten zoals het nu gaat (y)
Ja klopt, als dat het ongewenste resultaat is, dan willen we dat natuurlijk niet.
Maar een beetje meer rekening houden met de moderne Europese consument anno 2023 zou wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zacht schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:47:
€49,90, dat is €4,16 per maand.
Dat is nu dan gelijk aan het jaarbedrag voor Amazon.de voor NL-ers, meen ik zo uit het blote hoofd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
_JGC_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:28:
[...]

Bij mij kreeg ik ook maangeld terug (was net gisteren in gegaan) en gelijk jaar betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

hardware-lover schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:40:
[...]

Dat is nu dan gelijk aan het jaarbedrag voor Amazon.de voor NL-ers, meen ik zo uit het blote hoofd.
Nét niet, ik betaal voor .de elk jaar € 49,-- rond :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KillerBee schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:52:
Nét niet, ik betaal voor .de elk jaar € 49,-- rond :P
Dacht al dat het omgerekende bedrag per maand ietsje lager lag dan opgegeven bij die reactie, maar wist het niet helemaal zeker. Maar dus toch ;)

Ik kan me het nieuwsbericht op onze FP nog herinneren dat Amazon.de zijn abonnementsgeld ging verhogen. Maar wat je er ook over schreef, als NL-er met een .DE abonnement, het werd genegeerd. De verhoging bleek dus werkelijk alleen voor inwoners van Duitsland te gelden. Ik heb de schrijver van het artikel daarvan nog op de hoogte gebracht, maar die heeft er verder geen z@k mee gedaan.

Nu maar hopen dat .DE ons als groepje NL-rs over het hoofd blijft zien 8)

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2023 12:30 ]

Testing, one, two ...

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kon het niet vinden en met de chat van de helpdesk kwam ik niet verder, maar misschien weten jullie het.

Bij Amazon.com heb je de functie households (https://www.amazon.com/gp...nodeId%3DGXULX24SE2RD7EXS). Kort gezegd komt het er op neer dat je 2 volwassenen, 4 tieners en 4 kinderen aan je account kan toevoegen en dat je dan je prime voordelen kan delen. Weet iemand of die functie ook in Nederland bestaat? Wil namelijk mijn vriendin toevoegen zodat zij ook de gratis verzending krijgt, maar niet hoeft te winkelen op mijn account (zit niet te wachten op haar bestellingsmailtjes en het delen van mijn cc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is puur een functie voor de VS/CA. Compleet ander aanbod dan hier.

Edit: zie dat ze het ook in de UK aanbieden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2023 09:22 ]

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Oke, dan verklaart het waarom ik het niet kon vinden. Ging twijfelen omdat ik van die vertaalde Nederlandse pagina’s tegenkwam.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Eppo © schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:08:
Kon het niet vinden en met de chat van de helpdesk kwam ik niet verder, maar misschien weten jullie het.

Bij Amazon.com heb je de functie households (https://www.amazon.com/gp...nodeId%3DGXULX24SE2RD7EXS). Kort gezegd komt het er op neer dat je 2 volwassenen, 4 tieners en 4 kinderen aan je account kan toevoegen en dat je dan je prime voordelen kan delen. Weet iemand of die functie ook in Nederland bestaat? Wil namelijk mijn vriendin toevoegen zodat zij ook de gratis verzending krijgt, maar niet hoeft te winkelen op mijn account (zit niet te wachten op haar bestellingsmailtjes en het delen van mijn cc)
Of je maakt gewoon elke maand een nieuw account aan met ander e-mailadres. Dan heb je weer een maand gratis Prime. Doe ik al jaren.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:02:
[...]

Of je maakt gewoon elke maand een nieuw account aan met ander e-mailadres. Dan heb je weer een maand gratis Prime. Doe ik al jaren.
Bij mij hadden ze dat op een gegeven moment wel door, ik kreeg mooi geen gratis prime maand meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05-2024
NosferatuX schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:24:
Ik ben al heel lang lid van de duitse Amazon prime dienst.
Bestel ontiegelijk veel via de duitse website. Af en toe bestel ik via de Nederlandse website en uiteraard vink ik nooit aan om prime om te zetten.

Nu wilde ik net weer wat bestellen via de NL en ik krijg nog voor het bevestigen en het betalen een melding dat mijn Prime is overgezet en ze feliciteren mij daarmee...
Exact hetzelfde verhaal hier, ze hebben echt iets aangepast in het bestelproces op Amazon.nl want tot nu toe ben ik er nooit ingetrapt. Baal echt enorm want ik bestelde bijna dagelijks op .de en het aanbod op .nl is echt veel minder :(

Ben jij nog iets verder gekomen? Ik heb alleen een 5 Euro gift voucher gekregen van de klantenservice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
rickk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:57:
[...]

Exact hetzelfde verhaal hier, ze hebben echt iets aangepast in het bestelproces op Amazon.nl want tot nu toe ben ik er nooit ingetrapt. Baal echt enorm want ik bestelde bijna dagelijks op .de en het aanbod op .nl is echt veel minder :(

Ben jij nog iets verder gekomen? Ik heb alleen een 5 Euro gift voucher gekregen van de klantenservice _/-\o_
Helaas helemaal niet.
Zij negeren elk contact nadat ik hen heb gewezen op de contractuele voorwaarden van het prime abonnement.
Hierin staat namelijk dat de contractant het abonnement kan beëindigen of amazon bij bijvoorbeeld wanbetaling.
Hier staat NIET in dat amazon eenzijdig zonder toestemming het abonnement kan beëindigen en een nieuw amazon.nl abonnement op naam van contractant mag zetten.

Ik ben geen jurist maar wat ik wel weet is dat dit niet zomaar kan. Dat is waarom ze al die tijd een sneaky knopje hebben waar je met 1 klik toestemming kan geven. Dan kan het natuurlijk wel.
Dat knopje heb ik nooit ingedrukt, ook de laatste keer niet.

Ik heb een paar dagen geleden een klacht ingediend via thuiswinkel en zou binnen 7 dagen antwoord moeten krijgen.
Had nog geen klacht ingediend omdat ik nog wachtte op reactie van amazon maar nadat ik hen had gewezen op hun eigen voorwaarden zijn ze stil.

[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 15-12-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:15
Ik heb na de prijsverhoging mijn NL Prime opgezegd.

Wat me opvalt is dat ik bij een recente bestelling Prime bewust uit moet zetten. Als ik in het bestelproces gewoon doorklik heb ik Prime direct opnieuw geactiveerd.

Ik dacht dat je in NL altijd opt in moest doen en dat een opt out systeem verboden was.... Maarja, als je Amazon bent hoef je blijkbaar niet zo op de regels te letten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

peter13579 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:27:
Ik heb na de prijsverhoging mijn NL Prime opgezegd.

Wat me opvalt is dat ik bij een recente bestelling Prime bewust uit moet zetten. Als ik in het bestelproces gewoon doorklik heb ik Prime direct opnieuw geactiveerd.

Ik dacht dat je in NL altijd opt in moest doen en dat een opt out systeem verboden was.... Maarja, als je Amazon bent hoef je blijkbaar niet zo op de regels te letten....
Kijk naar hun arbeidsvoorwaarden voor hun personeel. Dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pietervs schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:39:
[...]

Huh? Grappig :)

Heb je wel de Nederlandse Amazon?

Zo wel, misschien dat ik morgen dan nog een verrassing krijg. Ff afwachten.
Nog even nagekeken, maar hier is nog niks afgeschreven.

Nu inde Amazon bij mij altijd op de 21e, misschien dat het daarmee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voordeel van amazon prime is nog wel dat je itt Netflix gewoon je moeder enzo kan laten meedelen in je account.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb uiteindelijk bericht gehad van de NL en DE klantenservice. In NL meteen weer het geijkte knip-en-plakberichtje. Maar van Duitse kant een onderzoek naar de situatie en meer persoonlijk contact. Uiteindelijk zijn ze van plan om iedereen over te zetten naar NL Prime. Om die reden willen ze me niet meer terug zetten. Het is me (door mijn huidige concentratie en gezondheid) niet meer waard om het allemaal verder te gaan doen. Ik heb wel ter compensatie 40 euro in mijn account gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:03:
Ik heb uiteindelijk bericht gehad van de NL en DE klantenservice. In NL meteen weer het geijkte knip-en-plakberichtje. Maar van Duitse kant een onderzoek naar de situatie en meer persoonlijk contact. Uiteindelijk zijn ze van plan om iedereen over te zetten naar NL Prime. Om die reden willen ze me niet meer terug zetten. Het is me (door mijn huidige concentratie en gezondheid) niet meer waard om het allemaal verder te gaan doen. Ik heb wel ter compensatie 40 euro in mijn account gekregen.
Dat wat je in eerste instantie had betaald voor het .DE lidmaatschap? Of echt een extra compensatie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Uiteindelijk zijn ze van plan om iedereen over te zetten naar NL Prime.
Want? Wat? Waar? Wie?

Dit lijkt me nogal essentiële info.
En zolang het aanbod via .de enorm veel uitgebreider is, dan via .nl, hoop ik dat die dag nog ver in de toekomst zal liggen!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
Want? Levert Amazon meer op.

Wat? Iedereen die nu Amazon Prime in Duitsland heeft, overzetten naar Nederlandse Amazon Prime.

Waar? Zie 'Wat?'

Wie? Iedereen die in Nederland woont.
En zolang het aanbod via .de enorm veel uitgebreider is, dan via .nl, hoop ik dat die dag nog ver in de toekomst zal liggen!
Je blijft vrij om op amazon.de te bestellen, kost je alleen wat meer verzendkosten, zodra het echt zo ver is ;)

Ik snap de verwarring en verontwaardiging nooit zo in dit topic. Natuurlijk is het balen dat Amazon dit doet, maar tegelijkertijd snap ik het ook volledig van Amazon waarom ze dit doen.

Amazon mag zelf bepalen aan wie ze hun diensten leveren, en ze hebben jarenlang mensen uit Nederland toegestaan om een dienst af te nemen die niet voor hun bedoeld is.

Dat ze bij de introductie van Amazon.nl niet per direct iedereen hardhandig over hebben gezet vind ik zelfs voor ze spreken. Alhoewel dat uiteraard ook geheid een tactische monetaire keuze was, en ze het zo gespreid en langzaam doen, om de negatieve impact te minimaliseren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hahn schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:53:
[...]

Want? Levert Amazon meer op.
Hoezo? Want als ik verplicht moet bestellen via .nl, dan heeft Amazon minder klandizie bij ondergetekende.
Simpelweg omdat die producten niet 'bestaan' volgens de .nl website. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hahn schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:53:
[...]

Ik snap de verwarring en verontwaardiging nooit zo in dit topic
De verwarring niet duidelijk?
Nou, lees nog eens tig pagina's terug! Of remember the '6140 incident'.
Dat was een en al verwarring. :+

Feit is en blijft; ik schrijf me in als Prime DE Kunde, maak daar gebruik van, ben een trouwe klant. Bestel en betaal netjes. En dan ineens gaat de verkoper, éénzijdig (!), de voorwaarden veranderen.
Mogen ze dat? Ongetwijfeld. Maar getuigen van op een nette manier met je klanten omgaat? Dat niet echt.

[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 17-12-2023 20:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
ehtweak schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:55:
[...]

Hoezo? Want als ik verplicht moet bestellen via .nl, dan heeft Amazon minder klandizie bij ondergetekende.
Simpelweg omdat die producten niet 'bestaan' volgens de .nl website. ;w
Zoals ik al zei: je kan nog steeds op .de bestellen. Kost je alleen meer verzendkosten. Et voila: meer winst voor Amazon.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:48:
[...]

Dat wat je in eerste instantie had betaald voor het .DE lidmaatschap? Of echt een extra compensatie?
Nee, een echte compensatie voor zover ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:44:
[...]

Want? Wat? Waar? Wie?

Je kan er natuurlijk dan ook nog gewoon bestellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:27
Hoe verhoudt België zich tov .nl? Want de prijs is stuk lager...

Zit te kijken om daarheen over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hahn schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:59:
Zoals ik al zei: je kan nog steeds op .de bestellen. Kost je alleen meer verzendkosten. Et voila: meer winst voor Amazon.
Ik ben met @ehtweak,

Het zal ze verder worst wezen, maar 90% van wat ik nu jaarlijks bestel zal dan niet meer worden besteld, ook niet via NL. Zo simpel ligt het dan voor mij. Uiteindelijk zal ik de spullen, of alternatieven daarvoor, nog steeds in de meeste gevallen nodig hebben. Maar door de dan hoge extra verzendkosten, totaal niet meer interessant om überhaupt aan te kopen via Amazon.de (of .nl vanwege niet beschikbaar).

Het zou gruwelijk vervelend zijn mochten ze mij opzij schuiven als .DE abonnee, maar ook dat overleef ik dan wel, een andere keus is er dan niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zelf ben ik NL Prime lid, maar wat ik nooit zo goed begrijp bij Amazon is de vraag om Prime lid te worden bij andere amazon sites. Ik bestel ook wel eens op amazon.com, .co.uk, .de, .es, .it en .fr, maar overal moet ik opletten dat ik Prime niet activeer. Is nog een stukje uitdagender als de site spaans is :)

Als Amazon wil dat je prima afneemt in het land waar je woont, waarom stellen ze mij die vraag dan steeds op de buitenlandse amazon's?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

99ruud99 schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:53:
Hoe verhoudt België zich tov .nl? Want de prijs is stuk lager...
De prijs van het Prime abonnement of de prijs van de artikelen die je bestelt?

Want het bedrag voor Prime op zich maakt me niet zo veel uit. Zolang dat ruim onder de 10 euro per maand blijft, is voor mij het voordeel van al dat gratis verzenden, de aanbiedingen, en geen minimum bestelbedrag al lonend genoeg.
En dat ik er dan ook nog Prime Video bij krijg is mooi meegenomen.
Zit te kijken om daarheen over te stappen
Maar kun je dan als niet-Belg, wel een Belgisch Prime abonnement afsluiten?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Twazerty Dat dus! Waarom er nog steeds geen amazon.eu is, snap ik ook niet.
Het komt toch allemaal uit warehouseses uit Europa. Dus tja...

Soms krijg ik zelfs nog artikelen uit een Brits warehouse opgestuurd. Terwijl het een 'gewoon' amazon.de artikel is... 8)7
En uit Polen, en uit Italië, en uit Spanje, Frankrijk, etc. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Twazerty schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:40:
Zelf ben ik NL Prime lid, maar wat ik nooit zo goed begrijp bij Amazon is de vraag om Prime lid te worden bij andere amazon sites. Ik bestel ook wel eens op amazon.com, .co.uk, .de, .es, .it en .fr, maar overal moet ik opletten dat ik Prime niet activeer. Is nog een stukje uitdagender als de site spaans is :)

Als Amazon wil dat je prima afneemt in het land waar je woont, waarom stellen ze mij die vraag dan steeds op de buitenlandse amazon's?
Omdat dat allemaal aparte branches zijn.
amazon.it en amazon.fr weten niet dat jij Prime lid bent bij amazon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
ehtweak schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:16:
@Twazerty Dat dus! Waarom er nog steeds geen amazon.eu is, snap ik ook niet.
Het komt toch allemaal uit warehouseses uit Europa. Dus tja...

Soms krijg ik zelfs nog artikelen uit een Brits warehouse opgestuurd. Terwijl het een 'gewoon' amazon.de artikel is... 8)7
En uit Polen, en uit Italië, en uit Spanje, Frankrijk, etc. :?
Begrijp ik ook niet helemaal.
wat ik ook vreemd vind is dat er artikelen wel en niet naar NL worden verzonden.

Stel je wil Sonax autoshampoo via Duitsland kopen en je hebt 2x exact dezelfde shampoo 1x met citrusgeur en 1x met kersengeur. Met citrusgeur kun je bestellen en de kersengeur wordt niet naar NL verzonden. De verkoper, levertijd, prijs, voorraad enz alles is hetzelfde. Beide zijn niet via de NL store bestelbaar.Dit begrijp ik dan ff niet.
Ik kom dat erg veel tegen de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

daffie82 schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:32:
[...]

amazon.it en amazon.fr weten niet dat jij Prime lid bent bij amazon.nl
Dat lijkt me sterk... zeker gezien de datagraai capabilities van amazon. Een enorm complex geheel van consumer-data analyses, gedrags (voorspel)modellen en andere, al dan niet AI-based, algoritmes.

Mooie Plaatjes   

• NosferatuX
  • Niet online
Heb je met de duitse amazon contact gehad in het Nederlands? Dan heb je contact gehad met een directe collega van het Nederlandse team. De zitten bij wijze van spreken gewoon bij elkaar alleen die hebben een extra skill aan staan..

Die had ik ook gesproken en die had het zogenaamd ook geëscaleerd maar uiteindelijk was het overduidelijk dat die "onder een hoedje" speelde met zijn collega's.

Het is gewoon heel lastig. Ze mogen dit serieus niet doen. Daarom moet je er zelf voor kiezen maar de afgelopen tijd is dat dus fout gegaan. Ze negeren dat echter.

Op de klacht die ik via thuiswinkel heb ingediend hebben ze ook nog niet gereageerd dus die kan ik vandaag of morgen via thuiswinkel escaleren.

Verwijderd

rickk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:57:
[...]

Ik werd moe van de slinkse pogingen mij om te zetten. Ik heb amazon.nl al een tijdje geblokkeerd in de firewall en bestel alles via de .de site.

Ik had sowieso nog nooit een bestelling waar nl goedkoper was dan de, dus waarom zou ik in vredesnaam ooit nl gebruiken?

@Jorgen De dag dat ze mij overzetten zijn ze mij als klant kwijt. De Nederlandse Amazon is vrijwel altijd duurder dan de Duitse, maar vaak ook duurder dan andere Nederlandse online platformen (zoals Bol) of specialistische sites zoals die van 1-2-3. Er is dan geen enkele reden meer om voor Amazon.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2023 15:59 ]

• NosferatuX
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:56:
[...]

Ik werd moe van de slinkse pogingen mij om te zetten. Ik heb amazon.nl al een tijdje geblokkeerd in de firewall en bestel alles via de .de site.

Ik had sowieso nog nooit een bestelling waar nl goedkoper was dan de, dus waarom zou ik in vredesnaam ooit nl gebruiken?

@Jorgen De dag dat ze mij overzetten zijn ze mij als klant kwijt. De Nederlandse Amazon is vrijwel altijd duurder dan de Duitse, maar vaak ook duurder dan andere Nederlandse online platformen (zoals Bol) of specialistische sites zoals die van 1-2-3. Er is dan geen enkele reden meer om voor Amazon.
Er gaat meer fout hoor dan dat je het nu wellicht bewust uit moeten zetten.
Ik heb namelijk de bestelling nooit doorgezet, niet betaald en niet bevestigd.
Dat konden ze ook zien op de helpdesk en zij bevestigde mij dat ze helemaal geen bestelling konden zien alleen spullen in mijn winkelwagentje.
Er is dus geen enkele mogelijkheid dat ik het heb aangevraagd en zij kunnen dat niet eens aantonen, vandaar waarschijnlijk het stilzwijgen.

Nogmaals zij kunnen doen hoe zij doen als iemand het inderdaad zelf heeft gedaan, al dan wel of niet per ongeluk. Dan valt het onder een spijtoptant en dan kunnen zie dit gewoon volhouden.

Dit is echter, iig in mijn geval, heel anders en als ik het zo van andere hier hoor zitten die in hetzelfde schuitje

Het boeit ze echter niet of je wel of geen klant blijft. Zonder op te willen scheppen, ik bestel letterlijk voor duizenden euros per jaar op Amazon.de.
Het boeit ze niet.

[ Voor 36% gewijzigd door NosferatuX op 21-12-2023 16:14 ]

Verwijderd

NosferatuX schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:13:
[...]

Er gaat meer fout hoor dan dat je het nu wellicht bewust uit moeten zetten.
Ik heb namelijk de bestelling nooit doorgezet, niet betaald en niet bevestigd.
Dat konden ze ook zien op de helpdesk en zij bevestigde mij dat ze helemaal geen bestelling konden zien alleen spullen in mijn winkelwagentje.
Er is dus geen enkele mogelijkheid dat ik het heb aangevraagd en zij kunnen dat niet eens aantonen, vandaar waarschijnlijk het stilzwijgen.

Nogmaals zij kunnen doen hoe zij doen als iemand het inderdaad zelf heeft gedaan, al dan wel of niet per ongeluk. Dan valt het onder een spijtoptant en dan kunnen zie dit gewoon volhouden.

Dit is echter, iig in mijn geval, heel anders en als ik het zo van andere hier hoor zitten die in hetzelfde schuitje

Het boeit ze echter niet of je wel of geen klant blijft. Zonder op te willen scheppen, ik bestel letterlijk voor duizenden euros per jaar op Amazon.de.
Het boeit ze niet.
Dat is wel heel brutaal. Maar goed Amazon is toch een miserabele markt misbruiker met een verotte ethiek, dus moet je ook niet te veel van verwachten.

Ik bedoelde mijn vertrek niet als een dreiging ofzo, het boeit mij net zo weinig als Amazon waarschijnlijk. Het is slechts een constatering dat Amazon.nl in vergelijking met de Nederlandse alternatieven meestal niet goedkoper is en mijn Nederlandse bestellingen bij die andere partijen vanwege de omvang meestal sowieso ook verzendkosten vrij zijn, zonder dat ik een abonnement nodig heb.

Ik heb puur Duits Amazon Prime genomen, omdat het voordeel van de lagere Duitse prijzen anders verdwijnt door de bezorg kosten. Wat ronduit waanzin is, de laatste 'duitse' bestellingen die ik deed werden vanuit Nederland voldaan omdat het Nederlandse handelaren op de Duitse site betrof (en goedkoper waren dan hun eigen Nederlandse aanbod!)

Ik vraag me alleen wel af als ze iedereen gedwongen gaan migreren of ze dat niet toch gaan merken. Of zouden veel mensen uit gewoonte dan toch bij Amazon blijven bestellen en teveel betalen?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:56:
[...]

Ik weet het. Ik heb hard mijn best gedaan om het ongedaan te maken. Contact gehad met Consumentenbond, ACM enz. En het voordeel van 40 is snel op, dat weet ik hoor.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NosferatuX schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:45:
[...]

Heb je met de duitse amazon contact gehad in het Nederlands? Dan heb je contact gehad met een directe collega van het Nederlandse team. De zitten bij wijze van spreken gewoon bij elkaar alleen die hebben een extra skill aan staan..

Die had ik ook gesproken en die had het zogenaamd ook geëscaleerd maar uiteindelijk was het overduidelijk dat die "onder een hoedje" speelde met zijn collega's.

Het is gewoon heel lastig. Ze mogen dit serieus niet doen. Daarom moet je er zelf voor kiezen maar de afgelopen tijd is dat dus fout gegaan. Ze negeren dat echter.

Op de klacht die ik via thuiswinkel heb ingediend hebben ze ook nog niet gereageerd dus die kan ik vandaag of morgen via thuiswinkel escaleren.
Ik heb contact gehad in het Duits, op de Duitse website.

Ik ben benieuwd of jij nog verder komt.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Oke, ik heb tot nu toe mijn DE account angstvallig vast weten te houden :P , maar door het nieuws dat er reclames toegevoegd gaan worden, o.a. in Duitsland, nu toch maar de knoop doorgehakt en overgestapt naar NL.
Ik bestelde er eerlijk gezegd toch niet vaak meer.

Het is me nog niet duidelijk of die reclames voor alleen Duitse ingezetenen is, of voor alle Duitse abonnees. Maar ik vind het wel best zo...

Mooie bijkomstigheid:
in februari zou voor het DE abonnement het nieuwe jaarabonnement ingaan, ik krijg nu voor (bijna dan) een heel jaar aan abonnementskosten teruggestort, plus een maand gratis.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.