Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@daffie82 Ik vind het ook niet zo vreemd dat ze alles crediteren. Dat is idd super klantvriendelijk. En het feit dat er geen discussies over zijn.

Maar wel dat (waarschijnlijk standaard script zinnetjes o.i.d.) dat ik het artikel niet hoefde terug te sturen en dat ik het zelf wel weg kon gooien...
Terwijl ik nadrukkelijk had aangegeven dat er met het artikel op zich niks mis was, maar dat er gewoonweg een deel ontbrak...
Ik had namelijk gezegd dat ik tevreden was met het product, met slechts het vriendelijk verzoek het ontbrekende deel na te sturen. (en dat kan schijnbaar niet)

[Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 14-03-2023 14:12]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 09:01
Vind het wel jammer dat al mijn bestellingen alleen in de avond wordt geleverd door DHL, en niet in de ochtend/middag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Skyrider Ik vind het juist een voordeel dat DHL vrijwel altijd 's-avonds levert. :Y
Dan zijn we tenminste thuis.

En die ene keer dat Amazon dan weer via PostNL verstuurt (of UPS), dan komt het juist weer op een ander tijdstip...

zo zie je maar; wat voor de één goed uitkomt, is voor de ander juist weer niet handig ;)

BTW: je kunt natuurlijk altijd je zendingen, via je DHL account, op een ander tijdstip of op het afhaalpunt laten bezorgen.

Mooie Plaatjes   

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 17:42
Skyrider schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:48:
Vind het wel jammer dat al mijn bestellingen alleen in de avond wordt geleverd door DHL, en niet in de ochtend/middag.
Ik maak bij bol veel gebruik van die budbee kluisjes. Erg handig.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Mijn GPU is helaas overleden, dus gisteren een nieuwe besteld met Prime levering (NL). Zou vandaag geleverd worden en dat is sneller dan bij andere webshops, die zouden op zijn vroegst pas op zaterdag kunnen leveren!

Verzendbevestiging gisteravond ontvangen, het zou inderdaad vandaag bezorgd worden met DHL. Maar nu geeft DHL aan in hun eigen mail (om 04:50 verzonden) dat de eerste bezorging pas is gepland voor maandag. En Amazon vertaalt dat als "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten." maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze vannacht al voor de deur hebben gestaan :P

Is dit normaal voor Prime levering?

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:09
Zr40 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:36:
Mijn GPU is helaas overleden, dus gisteren een nieuwe besteld met Prime levering (NL). Zou vandaag geleverd worden en dat is sneller dan bij andere webshops, die zouden op zijn vroegst pas op zaterdag kunnen leveren!

Verzendbevestiging gisteravond ontvangen, het zou inderdaad vandaag bezorgd worden met DHL. Maar nu geeft DHL aan in hun eigen mail (om 04:50 verzonden) dat de eerste bezorging pas is gepland voor maandag. En Amazon vertaalt dat als "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten." maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze vannacht al voor de deur hebben gestaan :P

Dit lijkt mij meer een DHL dingetje dan een Amazon dingetje. Heb ook al heel vaak gehad dat het pakket 'onderweg' is, en daarna krijg ik om 22:00 een bericht dat ze mij niet thuis aantroffen. Huhuh :+ .

Plak eens dat tracking nummer op de DHL pagina? Zie je wat meer info wellicht.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dutchy007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:35:
[...]
Dit lijkt mij meer een DHL dingetje dan een Amazon dingetje. Heb ook al heel vaak gehad dat het pakket 'onderweg' is, en daarna krijg ik om 22:00 een bericht dat ze mij niet thuis aantroffen. Huhuh :+ .

Plak eens dat tracking nummer op de DHL pagina? Zie je wat meer info wellicht.
Eigenlijk niets dat ik niet al wist - maar het is wel duidelijk dat ze niet voor de deur hebben kunnen staan ;)

Apr 27, 15:01: Shipment not yet received or processed
Apr 28, 04:13: Processed at the sorting center
Apr 28, 04:35: Delivery planned at the CityHub
Apr 28, 04:35: Delivery postponed, delivery date changed

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:53

Amazon is verantwoordelijk. Maar als de vervoerder er een zootje van maakt sta je als bedrijf ook machteloos. Zolang dit niet te vaak gebeurt, kan je hier als bedrijf niks tegen doen.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zr40 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:04:
Eigenlijk niets dat ik niet al wist - maar het is wel duidelijk dat ze niet voor de deur hebben kunnen staan ;)

Apr 27, 15:01: Shipment not yet received or processed
Apr 28, 04:13: Processed at the sorting center
Apr 28, 04:35: Delivery planned at the CityHub
Apr 28, 04:35: Delivery postponed, delivery date changed
Ik zie hier ook wat zaken die anders zijn dan de bedoeling was, zou vandaag (vanavond) moeten komen, maar;

Package transferred to another carrier for delivery

... blijft nu hangen op planning wordt gemaakt.

Gaat vandaag niet meer gebeuren verwacht ik, had allang onderweg moeten zijn.

Testing, one, two ...

• Jesaul
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:59
Het is ok. Het gebeurt vrij vaak.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jesaul schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:11:
Het is ok. Het gebeurt vrij vaak.
Meestal niet bij mij, en er komen nogal wat pakketjes deze kans op via DHL.

Testing, one, two ...

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 19:50
@Zr40 Als je iets snel moet hebben kun je kijken of de Express verzendoptie beschikbaar is. Dat geeft iets meer zekerheid. Al is mijn ervaring dat ook daarmee de beloofde bezorgdatum niet altijd gehaald wordt.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:09
hardware-lover schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:50:
[...]

Package transferred to another carrier for delivery
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Dan wordt het pakket doorgegeven aan de "DHL Overdag" toko.
Dit is blijkbaar een compleet andere tak van DHL.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:40

Bij mij komt het meeste aan op de voorspelde dag, of bij zaken die meerdere dagen duren, vaak zelfs iets eerder.
Wat wel helpt, is dat DHL hier (regio Alkmaar) een avondroute heeft, vandaag besteld, morgen geleverd met Prime komt bij mij dan dus na 17.30. Is vaak pas in de loop van de dag op het DC in Alkmaar.

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutchy007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:14:
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Dan wordt het pakket doorgegeven aan de "DHL Overdag" toko.
Dit is blijkbaar een compleet andere tak van DHL.
Dat zou best eens het geval kunnen zijn, er zit nu geen beweging in de verzending. 2 andere bestellingen gisteren geplaatst, zitten schijnbaar in het "normale" DHL traject en komen wel vandaag aan (zoals het zich nu laat aanzien).

Misschien komt het door het omvang van het pakket, die ene zending zal in een tamelijk grote doos zitten.

We zullen zien.

Edit: idd overgedragen naar andere DHL bezorgservice. Geen bepaald tijdvak voor aflevering beschikbaar, kunnen de gehele dag komen, zegt mijn app. Op geen enkel moment enige indicatie wanneer, da's minder.

[Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2023 13:29]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ondertussen is het hier op het werk bezorgd :) Aan de stickers te zien was de bezorging uitgesteld omdat we gesloten zouden zijn. Klinkt als dat het op zaterdag bezorgd zou worden. Goed, als ik dat wist dan had ik het ook thuis kunnen laten bezorgen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 10:46

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb al een tijd Prime en bestel regelmatig wat bij Amazon wat altijd in een verpakking van Amazon zelf komt als Amazon de verkoper is, maar had een boek bij hun besteld die in zo’n bekende stugge bruine envelop kwam waar in dit geval echter geen enkel Amazon logo op stond:

Verder niets mis met de bezorging of het boek zelf maar vond het wel opvallend! :)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Er is ook geen peil op te trekken wanneer ze met hun eigen bezorgdienst leveren, of wanneer het wordt uitbesteed aan DHL, DPD of PostNL. Als ik de keuze had zou ik nl. nooit DHL kiezen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:41:
Als ik de keuze had zou ik nl. nooit DHL kiezen...
Ik wel, gebruik niks anders. Laat altijd afleveren bij ophaalpunt in de buurt, nooit gelazer gehad

• P-Rock
Zelfs wanneer het een brievenbuspakket betreft weet DHL mijn adres niet te vinden. Misschien de volgende keer ook maar bij een ophaalpunt laten dumpen, al is het van de gekken dat je dat überhaupt moet doen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:41:
Er is ook geen peil op te trekken wanneer ze met hun eigen bezorgdienst leveren
Die heb ik werkelijk nog nooit hier gezien. Is dat niet alleen van toepassing in de Randstad c.q. in de buurt van het Amazon distributie centrum bij Amsterdam?

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

maartend schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Ik wel, gebruik niks anders. Laat altijd afleveren bij ophaalpunt in de buurt, nooit gelazer gehad
Dat ging altijd goed. Het DHL ophaalpunt zit (zat?) hier vlakbij.

Maar laatst had ik aangevinkt dat het daar bezorgd mocht worden (je kiest dat adres op een kaart c.q. postcode gebied).
Krijg ik vervolgens een mailtje dat het naar een DHL afhaalpunt, 6km verderop (!) is afgeleverd.
Gewoon een woonhuis van iemand. :? Die bovendien alleen maar van 16:00h tot 21:00h geopend is.

Terwijl het DHL afhaalpunt, hier om de hoek, 7 dagen per week van 09:00-22:00h geopend is. 8)7

Afijn, er is nu weer een zending van Amazon Prime onderweg (vrij grote doos met bergschoenen). Ben benieuwd wat voor een logistiek avontuur dat nou weer gaat worden. ;)

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2023 14:52]

Mooie Plaatjes   

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 19:26
ehtweak schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Die heb ik werkelijk nog nooit hier gezien. Is dat niet alleen van toepassing in de Randstad c.q. in de buurt van het Amazon distributie centrum bij Amsterdam?
Ik woon in Delft (ook nog net Randstad, I guess :P) en ik krijg ongeveer de helft van de tijd Amazon's eigen bezorgdienst, en de andere helft van de tijd DHL.

Amazon's eigen bezorgdienst lijkt hier altijd te beginnen vanaf Rozenburg, in de buurt van Rotterdam.

Met zowel Amazon's eigen dienst als DHL heb ik overigens eigenlijk zeer zelden tot nooit problemen, maar ik woon ook wel op een redelijk gunstige plek.

The devil is in the details.

• P-Rock
ehtweak schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook. Gisteren nog een Amazon bezorger aan de deur gehad.

50% komt met Amazon Logistics, 40% met DHL en 10% met DPD. DHL is de enige bezorgdienst die er niks van bakt. Altijd gedoe met die lui. Er zijn al diverse bestellingen door hun retour verzonden naar Amazon omdat hun bezorgers te laks zijn om überhaupt de bestelbus uit te komen.

[Voor 23% gewijzigd door P-Rock op 27-05-2023 15:17]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:02
DHL belt bij mij altijd aan en als het niet in de brievenbus past, flikkeren ze het pakketje gewoon bij mijn voordeur, zo’n 3 meter van de straat, waar iedereen zo maar het pakketje kan meenemen. Ze wachten niet eens of ik de deur open maak en het pakketje aanneem als ik gewoon thuis ben. Gelukkig woon ik wel in een buurt waar dit soort pakketjes niet gejat worden tot nu toe, maar als ik een crimineel was reed ik gewoon achter die DHL bus aan en sloeg mijn slag!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
PatrickC schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:26:
DHL belt bij mij altijd aan en als het niet in de brievenbus past, flikkeren ze het pakketje gewoon bij mijn voordeur, zo’n 3 meter van de straat, waar iedereen zo maar het pakketje kan meenemen. Ze wachten niet eens of ik de deur open maak en het pakketje aanneem als ik gewoon thuis ben. Gelukkig woon ik wel in een buurt waar dit soort pakketjes niet gejat worden tot nu toe, maar als ik een crimineel was reed ik gewoon achter die DHL bus aan en sloeg mijn slag!
Volslagen andere ervaring. Ligt of bij achterdeur of bij buren. Woon op een dorp

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook.
Ehhh, maar dat IS toch de Randstad? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-06 13:51
P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook. Gisteren nog een Amazon bezorger aan de deur gehad.
Het klopt dat die Amazon pakketjes vaak vanuit Rozenburg komen, maar dat is niet Rozenburg nabij Rotterdam, maar Rozenburg-Schiphol, waar ze een distributiecentrum hebben. Zie: https://www.emerce.nl/nie...elivery-station-rozenburg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:28
@P-Rock Hier is er een correlatie met het bestelmoment, gewicht en levertijd.
Bestel ik laat op de dag met next-day delivery, of same-day dan komt Amazon's eigen dienst.

Zit er een dag tussen, of wordt er vroeg besteld dan besteden ze het uit.
Is het zwaar dan komt DHL.
Komt het niet uit Nederland (of een Nederlands distributiecentrum) dan is het vrijwel altijd DHL.
En anders komt PostNL, dat is hier (nu) een prima kerel.

En als ik schrijf dat DHL komt dan mag dat ruim geïnterpreteerd worden. Voorbij rijden telt dan ook al. :9

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:27

_Eend_

🌻🇺🇦

Zijn er meer mensen die problemen hebben met bestellingen die (schijnbaar) vanuit de UK verstuurd worden?
Ik zit nu al ruim 2 maanden te wachten op een DVD die ik bij een verkoper op Amazon.nl had gekocht.

In de tussentijd had ik al een paar keer contact met de verkoper opgenomen, en die heeft een maand geleden ook de bestelling opnieuw verzonden, maar ook die is nog niet aangekomen. Duurt het echt zo lang? Ik heb de verkoper al gevraagd om mijn geld terug te storten, en ik kreeg van de verkoper het verzoek om de artikelen -als die ooit nog eens aankomen- weer terug te sturen naar de verkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@_Eend_, niet als Amazon de verzending voor zijn/haar rekening nam. Is dat nu ook het geval?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:27

_Eend_

🌻🇺🇦

@hardware-lover ik heb geen idee, het is volgens Amazon verstuurd met Royal Mail. Dus ik denk het niet?

Het geld heb ik ook nog niet terug.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee