Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@daffie82 Ik vind het ook niet zo vreemd dat ze alles crediteren. Dat is idd super klantvriendelijk. En het feit dat er geen discussies over zijn.

Maar wel dat (waarschijnlijk standaard script zinnetjes o.i.d.) dat ik het artikel niet hoefde terug te sturen en dat ik het zelf wel weg kon gooien...
Terwijl ik nadrukkelijk had aangegeven dat er met het artikel op zich niks mis was, maar dat er gewoonweg een deel ontbrak...
Ik had namelijk gezegd dat ik tevreden was met het product, met slechts het vriendelijk verzoek het ontbrekende deel na te sturen. (en dat kan schijnbaar niet)

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 14-03-2023 14:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:44
Vind het wel jammer dat al mijn bestellingen alleen in de avond wordt geleverd door DHL, en niet in de ochtend/middag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Skyrider Ik vind het juist een voordeel dat DHL vrijwel altijd 's-avonds levert. :Y
Dan zijn we tenminste thuis.

En die ene keer dat Amazon dan weer via PostNL verstuurt (of UPS), dan komt het juist weer op een ander tijdstip...

zo zie je maar; wat voor de één goed uitkomt, is voor de ander juist weer niet handig ;)

BTW: je kunt natuurlijk altijd je zendingen, via je DHL account, op een ander tijdstip of op het afhaalpunt laten bezorgen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Skyrider schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:48:
Vind het wel jammer dat al mijn bestellingen alleen in de avond wordt geleverd door DHL, en niet in de ochtend/middag.
Ik maak bij bol veel gebruik van die budbee kluisjes. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn GPU is helaas overleden, dus gisteren een nieuwe besteld met Prime levering (NL). Zou vandaag geleverd worden en dat is sneller dan bij andere webshops, die zouden op zijn vroegst pas op zaterdag kunnen leveren!

Verzendbevestiging gisteravond ontvangen, het zou inderdaad vandaag bezorgd worden met DHL. Maar nu geeft DHL aan in hun eigen mail (om 04:50 verzonden) dat de eerste bezorging pas is gepland voor maandag. En Amazon vertaalt dat als "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten." maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze vannacht al voor de deur hebben gestaan :P

Is dit normaal voor Prime levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 22:21
Zr40 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:36:
Mijn GPU is helaas overleden, dus gisteren een nieuwe besteld met Prime levering (NL). Zou vandaag geleverd worden en dat is sneller dan bij andere webshops, die zouden op zijn vroegst pas op zaterdag kunnen leveren!

Verzendbevestiging gisteravond ontvangen, het zou inderdaad vandaag bezorgd worden met DHL. Maar nu geeft DHL aan in hun eigen mail (om 04:50 verzonden) dat de eerste bezorging pas is gepland voor maandag. En Amazon vertaalt dat als "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten." maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze vannacht al voor de deur hebben gestaan :P

Dit lijkt mij meer een DHL dingetje dan een Amazon dingetje. Heb ook al heel vaak gehad dat het pakket 'onderweg' is, en daarna krijg ik om 22:00 een bericht dat ze mij niet thuis aantroffen. Huhuh :+ .

Plak eens dat tracking nummer op de DHL pagina? Zie je wat meer info wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dutchy007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:35:
[...]
Dit lijkt mij meer een DHL dingetje dan een Amazon dingetje. Heb ook al heel vaak gehad dat het pakket 'onderweg' is, en daarna krijg ik om 22:00 een bericht dat ze mij niet thuis aantroffen. Huhuh :+ .

Plak eens dat tracking nummer op de DHL pagina? Zie je wat meer info wellicht.
Eigenlijk niets dat ik niet al wist - maar het is wel duidelijk dat ze niet voor de deur hebben kunnen staan ;)

Apr 27, 15:01: Shipment not yet received or processed
Apr 28, 04:13: Processed at the sorting center
Apr 28, 04:35: Delivery planned at the CityHub
Apr 28, 04:35: Delivery postponed, delivery date changed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:26

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amazon is verantwoordelijk. Maar als de vervoerder er een zootje van maakt sta je als bedrijf ook machteloos. Zolang dit niet te vaak gebeurt, kan je hier als bedrijf niks tegen doen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zr40 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:04:
Eigenlijk niets dat ik niet al wist - maar het is wel duidelijk dat ze niet voor de deur hebben kunnen staan ;)

Apr 27, 15:01: Shipment not yet received or processed
Apr 28, 04:13: Processed at the sorting center
Apr 28, 04:35: Delivery planned at the CityHub
Apr 28, 04:35: Delivery postponed, delivery date changed
Ik zie hier ook wat zaken die anders zijn dan de bedoeling was, zou vandaag (vanavond) moeten komen, maar;

Package transferred to another carrier for delivery

... blijft nu hangen op planning wordt gemaakt.

Gaat vandaag niet meer gebeuren verwacht ik, had allang onderweg moeten zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesaul
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:53
Het is ok. Het gebeurt vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jesaul schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:11:
Het is ok. Het gebeurt vrij vaak.
Meestal niet bij mij, en er komen nogal wat pakketjes deze kans op via DHL.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
@Zr40 Als je iets snel moet hebben kun je kijken of de Express verzendoptie beschikbaar is. Dat geeft iets meer zekerheid. Al is mijn ervaring dat ook daarmee de beloofde bezorgdatum niet altijd gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 22:21
hardware-lover schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:50:
[...]

Package transferred to another carrier for delivery
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Dan wordt het pakket doorgegeven aan de "DHL Overdag" toko.
Dit is blijkbaar een compleet andere tak van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 22:37

Bij mij komt het meeste aan op de voorspelde dag, of bij zaken die meerdere dagen duren, vaak zelfs iets eerder.
Wat wel helpt, is dat DHL hier (regio Alkmaar) een avondroute heeft, vandaag besteld, morgen geleverd met Prime komt bij mij dan dus na 17.30. Is vaak pas in de loop van de dag op het DC in Alkmaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutchy007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:14:
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Dan wordt het pakket doorgegeven aan de "DHL Overdag" toko.
Dit is blijkbaar een compleet andere tak van DHL.
Dat zou best eens het geval kunnen zijn, er zit nu geen beweging in de verzending. 2 andere bestellingen gisteren geplaatst, zitten schijnbaar in het "normale" DHL traject en komen wel vandaag aan (zoals het zich nu laat aanzien).

Misschien komt het door het omvang van het pakket, die ene zending zal in een tamelijk grote doos zitten.

We zullen zien.

Edit: idd overgedragen naar andere DHL bezorgservice. Geen bepaald tijdvak voor aflevering beschikbaar, kunnen de gehele dag komen, zegt mijn app. Op geen enkel moment enige indicatie wanneer, da's minder.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2023 13:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ondertussen is het hier op het werk bezorgd :) Aan de stickers te zien was de bezorging uitgesteld omdat we gesloten zouden zijn. Klinkt als dat het op zaterdag bezorgd zou worden. Goed, als ik dat wist dan had ik het ook thuis kunnen laten bezorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb al een tijd Prime en bestel regelmatig wat bij Amazon wat altijd in een verpakking van Amazon zelf komt als Amazon de verkoper is, maar had een boek bij hun besteld die in zo’n bekende stugge bruine envelop kwam waar in dit geval echter geen enkel Amazon logo op stond:
Amazon verpakking zonder logo's

Verder niets mis met de bezorging of het boek zelf maar vond het wel opvallend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 22:38
Er is ook geen peil op te trekken wanneer ze met hun eigen bezorgdienst leveren, of wanneer het wordt uitbesteed aan DHL, DPD of PostNL. Als ik de keuze had zou ik nl. nooit DHL kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:11
P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:41:
Als ik de keuze had zou ik nl. nooit DHL kiezen...
Ik wel, gebruik niks anders. Laat altijd afleveren bij ophaalpunt in de buurt, nooit gelazer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Zelfs wanneer het een brievenbuspakket betreft weet DHL mijn adres niet te vinden. Misschien de volgende keer ook maar bij een ophaalpunt laten dumpen, al is het van de gekken dat je dat überhaupt moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:41:
Er is ook geen peil op te trekken wanneer ze met hun eigen bezorgdienst leveren
Die heb ik werkelijk nog nooit hier gezien. Is dat niet alleen van toepassing in de Randstad c.q. in de buurt van het Amazon distributie centrum bij Amsterdam?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

maartend schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Ik wel, gebruik niks anders. Laat altijd afleveren bij ophaalpunt in de buurt, nooit gelazer gehad
Dat ging altijd goed. Het DHL ophaalpunt zit (zat?) hier vlakbij.

Maar laatst had ik aangevinkt dat het daar bezorgd mocht worden (je kiest dat adres op een kaart c.q. postcode gebied).
Krijg ik vervolgens een mailtje dat het naar een DHL afhaalpunt, 6km verderop (!) is afgeleverd.
Gewoon een woonhuis van iemand. :? Die bovendien alleen maar van 16:00h tot 21:00h geopend is.

Terwijl het DHL afhaalpunt, hier om de hoek, 7 dagen per week van 09:00-22:00h geopend is. 8)7

Afijn, er is nu weer een zending van Amazon Prime onderweg (vrij grote doos met bergschoenen). Ben benieuwd wat voor een logistiek avontuur dat nou weer gaat worden. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2023 14:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
ehtweak schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Die heb ik werkelijk nog nooit hier gezien. Is dat niet alleen van toepassing in de Randstad c.q. in de buurt van het Amazon distributie centrum bij Amsterdam?
Ik woon in Delft (ook nog net Randstad, I guess :P) en ik krijg ongeveer de helft van de tijd Amazon's eigen bezorgdienst, en de andere helft van de tijd DHL.

Amazon's eigen bezorgdienst lijkt hier altijd te beginnen vanaf Rozenburg, in de buurt van Rotterdam.

Met zowel Amazon's eigen dienst als DHL heb ik overigens eigenlijk zeer zelden tot nooit problemen, maar ik woon ook wel op een redelijk gunstige plek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
ehtweak schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook. Gisteren nog een Amazon bezorger aan de deur gehad.

50% komt met Amazon Logistics, 40% met DHL en 10% met DPD. DHL is de enige bezorgdienst die er niks van bakt. Altijd gedoe met die lui. Er zijn al diverse bestellingen door hun retour verzonden naar Amazon omdat hun bezorgers te laks zijn om überhaupt de bestelbus uit te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door P-Rock op 27-05-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
DHL belt bij mij altijd aan en als het niet in de brievenbus past, flikkeren ze het pakketje gewoon bij mijn voordeur, zo’n 3 meter van de straat, waar iedereen zo maar het pakketje kan meenemen. Ze wachten niet eens of ik de deur open maak en het pakketje aanneem als ik gewoon thuis ben. Gelukkig woon ik wel in een buurt waar dit soort pakketjes niet gejat worden tot nu toe, maar als ik een crimineel was reed ik gewoon achter die DHL bus aan en sloeg mijn slag!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PatrickC schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:26:
DHL belt bij mij altijd aan en als het niet in de brievenbus past, flikkeren ze het pakketje gewoon bij mijn voordeur, zo’n 3 meter van de straat, waar iedereen zo maar het pakketje kan meenemen. Ze wachten niet eens of ik de deur open maak en het pakketje aanneem als ik gewoon thuis ben. Gelukkig woon ik wel in een buurt waar dit soort pakketjes niet gejat worden tot nu toe, maar als ik een crimineel was reed ik gewoon achter die DHL bus aan en sloeg mijn slag!
Volslagen andere ervaring. Ligt of bij achterdeur of bij buren. Woon op een dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook.
Ehhh, maar dat IS toch de Randstad? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-06 10:50
P-Rock schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Nee, zoals al gezegd komen ze vanuit Rozenburg, nabij Rotterdam. Ik woon zelf nabij Utrecht in een relatief klein dorp, dus daar komen ze ook. Gisteren nog een Amazon bezorger aan de deur gehad.
Het klopt dat die Amazon pakketjes vaak vanuit Rozenburg komen, maar dat is niet Rozenburg nabij Rotterdam, maar Rozenburg-Schiphol, waar ze een distributiecentrum hebben. Zie: https://www.emerce.nl/nie...elivery-station-rozenburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@P-Rock Hier is er een correlatie met het bestelmoment, gewicht en levertijd.
Bestel ik laat op de dag met next-day delivery, of same-day dan komt Amazon's eigen dienst.

Zit er een dag tussen, of wordt er vroeg besteld dan besteden ze het uit.
Is het zwaar dan komt DHL.
Komt het niet uit Nederland (of een Nederlands distributiecentrum) dan is het vrijwel altijd DHL.
En anders komt PostNL, dat is hier (nu) een prima kerel.

En als ik schrijf dat DHL komt dan mag dat ruim geïnterpreteerd worden. Voorbij rijden telt dan ook al. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:04

_Eend_

🌻🇺🇦

Zijn er meer mensen die problemen hebben met bestellingen die (schijnbaar) vanuit de UK verstuurd worden?
Ik zit nu al ruim 2 maanden te wachten op een DVD die ik bij een verkoper op Amazon.nl had gekocht.

In de tussentijd had ik al een paar keer contact met de verkoper opgenomen, en die heeft een maand geleden ook de bestelling opnieuw verzonden, maar ook die is nog niet aangekomen. Duurt het echt zo lang? Ik heb de verkoper al gevraagd om mijn geld terug te storten, en ik kreeg van de verkoper het verzoek om de artikelen -als die ooit nog eens aankomen- weer terug te sturen naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@_Eend_, niet als Amazon de verzending voor zijn/haar rekening nam. Is dat nu ook het geval?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:04

_Eend_

🌻🇺🇦

@hardware-lover ik heb geen idee, het is volgens Amazon verstuurd met Royal Mail. Dus ik denk het niet?

Het geld heb ik ook nog niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
Ik heb nog steeds een Duitse Prime account, en vraag me af of het eigenlijk nog wel zinvol is om die 3 euro extra in de maand te betalen.

Ik zie de laatste tijd steeds vaker en vaker dat items op Amazon NL beduidend goedkoper zijn dan op de Duitse site.

En de meeste dingen komen net zo snel hier aan.

Zijn er uberhaupt nog echte redenen om de Duitse account aan te blijven houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33
arnoud_h schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:16:
Ik zie de laatste tijd steeds vaker en vaker dat items op Amazon NL beduidend goedkoper zijn dan op de Duitse site.
Het ligt er maar aan wat je koopt denk ik. Ik merk het nog steeds vooral andersom.

Knipex krimptang:
.de: €135,03
.nl: €149,85

Wiha schroevendraaierset:
.de: €131,87
.nl: €164,99

Bosch schroefmachine:
.de: €261,09
.nl: €309,00

Alle opties verkocht en verzonden door Amazon zelf. Met zulke prijsverschillen ga ik niet over naar .nl prime. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb nog steeds een Duitse Prime account, en vraag me af of het eigenlijk nog wel zinvol is om die 3 euro extra in de maand te betalen.

Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen, voor mij blijft het nog steeds meer dan de moeite waard.

Ik betaal, door de jaarbetaling, net iets meer dan €1,- extra per maand. Ik haal dat er met gemak uit omdat ik vaak genoeg (echt tamelijk vaak), daar iets bestel waarvoor ik, zonder dat Duitse abonnement, bijna €4,- extra aan verzendkosten zou moeten betalen.

In mijn situatie laat ik mijn zoon via NL bestellen als het minder dan €20,- mocht zijn daar, en voordeliger als aankoop. Komt het daarboven, gratis bezorgen bij een Prime artikel via NL 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:35

Ik heb er spijt van dat ik naar NL ben gegaan. DE is voor mij vaak goedkoper. Net weer wat spullen (drogisterij achtige artikelen) gekocht die ondanks de 3.50 verzend kosten goedkoper waren dan NL prime.
Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:26

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Xander schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Het ligt er maar aan wat je koopt denk ik. Ik merk het nog steeds vooral andersom.

Knipex krimptang:
.de: €135,03
.nl: €149,85

Wiha schroevendraaierset:
.de: €131,87
.nl: €164,99

Bosch schroefmachine:
.de: €261,09
.nl: €309,00

Alle opties verkocht en verzonden door Amazon zelf. Met zulke prijsverschillen ga ik niet over naar .nl prime. ;)
Als Belg is alles vanaf 29 euro via Amazon Duitsland sowieso gratis verzending.
Ik ben blij met mijn Prime BE. Is het goedkoper in DE? Prima, dan koop ik het toch lekker daar.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

Werkt de truc om simpelweg een ander emailadres aan te melden bij .nl?
Ik wil ook niet van mijn Duitse account af, maar soms is het wel goedkoper bij .nl of zien ze het aan adres en betaalgegevens en ben je alsnog je account kwijt.

Vast wel iemand hier die dat weet.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik gebruik twee accounts. Een 'gewone' voor Amazon.nl en een Prime account voor Amazon.de.
@pinda powerrr Wel ieder een apart email adres en via een andere browser waarbij tracking geblokkeerd is. En bezijden het standaard geneuzel of ik niet wil overstappen op een NL Prima account, geen probleem. Werkt al ruim een jaar zonder problemen.

En tot nu toe, alles >20 euro, wordt via .nl ook nog steeds gratis bezorgd.

En via Amazon.de vrijwel alles wat "Versand durch Amazon" is, wordt gratis geleverd. Soms tot in het absurde vind ik zelf. Maar ja, ik kan er niet eens voor kiezen dat ze dingen combineren. :?

Zo had ik afgelopen week, twee kleine opstrijkbadges, van ieder amper een paar euro, en de ene werd helemaal vanuit Spanje (!) verstuurd en de andere vanuit Polen. Twee aparte kartonnen enveloppen, twee keer DHL avondlevering die een kartonnen envelop aflevert waarin een opstrijkbadge zit van een paar vierkante centimeters. 7(8)7 .

Meer recent, een Bauknecht inbouwoven (onze oude was beyond-repair kapot), via Amazon.de gratis geleverd. En ruim 100 euro goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse aanbieders (inclusief witgoedgiganten en toko's als koeleblauwe)
En dan vind ik 100 euro op een bedrag van 500 euro totaal, toch wel een significant verschil.

Een kleine greep uit de spullen die via Amazon.de beduidend goedkoper waren dan via Amazon.nl. Of zelfs via Amazon.nl niet eens leverbaar zouden zijn (terwijl het toch allemaal hoofdzakelijk uit Duitse Warehouses komt).

-Salewa bergschoenen in een grote maat (in gewone winkels in NL ruim 35% duurder)
-Nieuwe LED kentekenverlichting units voor onze oude auto. (voor 2 tientjes nog goedkoper dan welke sloop in NL dan ook).
-spatbordset voor MTB van SKS. Ook veel goedkoper dan waar in NL dan ook.
-setje Kompass wandelkaarten. Goedkoper en sneller geleverd dan welke boekhandel dan ook. Nog goedkoper dan de opgedrukte prijs.
-een knuffeldier (cadeautje) van Duits fabrikaat (dus geen China vage giftroep), Ook hier weer beduidend goedkoper dan welke speelgoedtoko dan ook.
-Setje ESP32 PoE LAN modules; zelfde prijs, maar wel sneller dan via AE.
etc.

Aan de andere kant waren via Amazon.nl o.a. de volgende zaken weer beduidend goedkoper:

-Een Kenwood hakselaar.
-Reservescheerkop van Braun
-ABUS ART ** kettingslot
-Philips buitenlamp
-DeWalt zaagblad.

En waarom die prijsverschillen? Ik heb werkelijk geen idee...

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 10-07-2023 08:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:07:
Werkt de truc om simpelweg een ander emailadres aan te melden bij .nl?
Ik wil ook niet van mijn Duitse account af, maar soms is het wel goedkoper bij .nl of zien ze het aan adres en betaalgegevens en ben je alsnog je account kwijt.

Vast wel iemand hier die dat weet.
Zolang je niet per ongeluk op het verkeerde knopje drukt op NL kun je daar prima met dezelfde Amazon account uit de voeten, het is me tot nu toe nog steeds prima gelukt. Ik gebruik dezelfde account op alle Amazon EU websites waar ik mag bestellen.

Bij bestellingen > €20,- ga ik er mijn zoon ook niet mee lastig vallen voor .NL, dan handel ik dat zelf af daar

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik gebruik momenteel ook dezelfde account voor zowel de DE als de NL site. Op zich werkt dat prima. De meeste dingen die ik bestel zijn toch wel boven de 20 euro, dus dan kijk ik meestal welke van de twee sneller of goedkoper is.

Inderdaad, sommige merken lijken een andere prijsstrategie per land toe te passen. Philips producten zijn in NL over het algemeen goedkoper bijvoorbeeld. Soms krijg ik het gevoel dat Amazon me richting de NL site probeert te krijgen door producten daar iets (soms tientjes) goedkoper te maken.

En ik krijg het gevoel dat er, in vergelijk met zeg 1-2 jaar geleden, meer producten op de DE site staan die niet naar NL versturen, of waar ik toch gewoon flinke verzendkosten voor moet betalen (vooral op goedkopere producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:35
arnoud_h schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:05:

En ik krijg het gevoel dat er, in vergelijk met zeg 1-2 jaar geleden, meer producten op de DE site staan die niet naar NL versturen, of waar ik toch gewoon flinke verzendkosten voor moet betalen (vooral op goedkopere producten).
Er zijn steeds meet handelaren actief op dat platform (ook op bol trouwens). En niet iedereen heeft zin in internationale verzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

glatuin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:12:
Er zijn steeds meet handelaren actief op dat platform (ook op bol trouwens). En niet iedereen heeft zin in internationale verzendingen.
Dé reden waarom ik enkel Prime artikelen selecteer, hoewel verzenden dan ook niet altijd mogelijk is.
Maar die beperking is ook ook voor vrijwel alle Fire en Echo producten via Duitsland, via Amazon zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyceth
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-04 11:22
ehtweak schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:29:
Ik gebruik twee accounts. Een 'gewone' voor Amazon.nl en een Prime account voor Amazon.de.
@pinda powerrr Wel ieder een apart email adres en via een andere browser waarbij tracking geblokkeerd is. En bezijden het standaard geneuzel of ik niet wil overstappen op een NL Prima account, geen probleem. Werkt al ruim een jaar zonder problemen.

En tot nu toe, alles >20 euro, wordt via .nl ook nog steeds gratis bezorgd.

En via Amazon.de vrijwel alles wat "Versand durch Amazon" is, wordt gratis geleverd. Soms tot in het absurde vind ik zelf. Maar ja, ik kan er niet eens voor kiezen dat ze dingen combineren. :?

Zo had ik afgelopen week, twee kleine opstrijkbadges, van ieder amper een paar euro, en de ene werd helemaal vanuit Spanje (!) verstuurd en de andere vanuit Polen. Twee aparte kartonnen enveloppen, twee keer DHL avondlevering die een kartonnen envelop aflevert waarin een opstrijkbadge zit van een paar vierkante centimeters. 7(8)7 .

Meer recent, een Bauknecht inbouwoven (onze oude was beyond-repair kapot), via Amazon.de gratis geleverd. En ruim 100 euro goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse aanbieders (inclusief witgoedgiganten en toko's als koeleblauwe)
En dan vind ik 100 euro op een bedrag van 500 euro totaal, toch wel een significant verschil.

Een kleine greep uit de spullen die via Amazon.de beduidend goedkoper waren dan via Amazon.nl. Of zelfs via Amazon.nl niet eens leverbaar zouden zijn (terwijl het toch allemaal hoofdzakelijk uit Duitse Warehouses komt).

-Salewa bergschoenen in een grote maat (in gewone winkels in NL ruim 35% duurder)
-Nieuwe LED kentekenverlichting units voor onze oude auto. (voor 2 tientjes nog goedkoper dan welke sloop in NL dan ook).
-spatbordset voor MTB van SKS. Ook veel goedkoper dan waar in NL dan ook.
-setje Kompass wandelkaarten. Goedkoper en sneller geleverd dan welke boekhandel dan ook. Nog goedkoper dan de opgedrukte prijs.
-een knuffeldier (cadeautje) van Duits fabrikaat (dus geen China vage giftroep), Ook hier weer beduidend goedkoper dan welke speelgoedtoko dan ook.
-Setje ESP32 PoE LAN modules; zelfde prijs, maar wel sneller dan via AE.
etc.

Aan de andere kant waren via Amazon.nl o.a. de volgende zaken weer beduidend goedkoper:

-Een Kenwood hakselaar.
-Reservescheerkop van Braun
-ABUS ART ** kettingslot
-Philips buitenlamp
-DeWalt zaagblad.

En waarom die prijsverschillen? Ik heb werkelijk geen idee...
Duitse kwaliteit knuffels? Leuk voor de kleine.
Weet u toevallig hoe ik deze kwaliteit kan herkennen? Ze zijn namelijk niet met het oog te onderscheiden vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Slyceth Zoek maar eens op 'Teddy Hermann'.

FYI:
https://teddy-hermann.de/pdfs/Firmengeschichte_Langform.pdf
Wikipedia: Teddy-Hermann – Wikipedia
...Alle Hermann Teddy Original Plüschtiere werden in Hirschaid produziert...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Slyceth schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 02:30:
[...]

Duitse kwaliteit knuffels? Leuk voor de kleine.
Weet u toevallig hoe ik deze kwaliteit kan herkennen? Ze zijn namelijk niet met het oog te onderscheiden vindt ik.
@ehtweak en Steiff is ook een bekend Duits kwaliteitsmerk, de uitvinder van de "teddy"beer, kennelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is al vaker ter sprake gekomen; de (soms absurde) prijsverschillen tussen amazon.nl en amazon.de.

Nu ook weer zo'n voorbeeld. Ik dacht nog, ik check 't ff, zeker weten dat het hetzelfde artikel is.
Ik zocht een type 2 laadkabel.
ASIN: B0BP7MJXB1

Via .de (op dit moment) voor 84 euro. (morgen in huis)
En via .nl voor de reguliere prijs van 140 euro. 8)7

ben ik blij dat ik nog steeds een Prime .de account heb ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
@ehtweak
Ik kan je daarvoor Keepa van harte aanbevelen, dan zie je via de browserplugin direct wat het in de andere Europese Amazons kost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sulXahaTNB72I6wnfWbA3Ogh08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ykPEb9uqR3yrNieagXxL6Gso.png?f=fotoalbum_large

Helaas nog steeds niet de mogelijkheid om prijzen te volgen in Nederland, in Duitsland kan dat wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkktY8ooTV77UxmkRf-WaMZ8tHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bj0rmAUKiYZn1aqYwPshxvgA.png?f=fotoalbum_large

Aangezien ik ook nog steeds de Duitse Prime heb, kijk ik eigenlijk altijd eerst daar, en kijk dan even naar de prijshistorie en prijzen in andere landen, om te bepalen of ik het direct koop, en waar. Of ik zet dan een price alert in .de

Heb je trouwens gezien dat de 22 kW variant even duur is?

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 06-08-2023 11:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[b]Wild Chocolate in "Amazon Prime in Nederland"Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023
Yep. Maar die heb ik de komende jaren nog niet nodig.

En zwaardere uitvoeringen zijn, als het goed is, voorzien van dikkere, dus stuggere kabels. Dan liever de meest soepele; bergt makkelijker op. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:57:
@ehtweak
Ik kan je daarvoor Keepa van harte aanbevelen, dan zie je via de browserplugin direct wat het in de andere Europese Amazons kost:
[knip]
Hagglezon (app en website) d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhhya5SRlaSeGYzFxCi2nixpq6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IiSveThuT2v2x14LxsY9tKEa.jpg?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ook een prima optie, heb ik van horen zeggen...

Kan die hetzelfde, meer of minder dan Keepa?

Ik vind bij Keepa fijn dat ik in één oogopslag de prijsontwikkeling kan zien èn de prijzen in andere landen. Wat vind jij prettig aan Hagglezon?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 23:02
ehtweak schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:35:
't Is al vaker ter sprake gekomen; de (soms absurde) prijsverschillen tussen amazon.nl en amazon.de.

Nu ook weer zo'n voorbeeld. Ik dacht nog, ik check 't ff, zeker weten dat het hetzelfde artikel is.
Ik zocht een type 2 laadkabel.
ASIN: B0BP7MJXB1

Via .de (op dit moment) voor 84 euro. (morgen in huis)
En via .nl voor de reguliere prijs van 140 euro. 8)7

ben ik blij dat ik nog steeds een Prime .de account heb ;)
Altijd goed om te checken inderdaad. Zo bestel ik zo'n 80% bij .nl en 20% bij .de. Vaak zat dat het ook andersom is. Dit soort voorbeelden zijn leuk, het zegt vooral dat je altijd goed moet checken, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:15:
Ook een prima optie, heb ik van horen zeggen...

Kan die hetzelfde, meer of minder dan Keepa?

Ik vind bij Keepa fijn dat ik in één oogopslag de prijsontwikkeling kan zien èn de prijzen in andere landen. Wat vind jij prettig aan Hagglezon?
Dat ik in een oogopslag kan zien waar het artikel het voordeligst is op dat moment (wel even naar de eventueel bijkomende verzendkosten kijken).

Keepa gebruik ik daarna wel op de website zelf (indien beschikbaar daar), om te beoordelen of het echt een goede aanbieding is en of deze misschien regelmatig terugkomt.

Keepa doet niets via een mobieltje volgens mij, Hagglezon heeft een (iig Android) app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nuevocasa schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Altijd goed om te checken inderdaad. Zo bestel ik zo'n 80% bij .nl en 20% bij .de.
Zekers.

Alleen ligt bij ons de bestelverhouding compleet anders. Ik denk eerder 90% via .de en 10% via .nl.
Veel artikelen 'vindt' de .nl versie niet eens.

Zo krijg je bij veel levensmiddelen de foutmelding:
"Gebruik minder trefwoorden of probeer deze:
Geen resultaten voor [ASIN#]."

als je deze via .nl wilt aanschaffen. :?

Zo was er afgelopen week weer een actie met 15% korting op een groot aantal eigen-merk levensmiddelen. En die hele actie is via .nl onbekend!?
Eigenlijk snap ik dat niet, gezien vanuit Amazon zelf is toch het de bedoeling om zoveel mogelijk te verkopen? Dus waarom sluiten ze dan in dit geval de .nl klanten in eerste instantie uit van zo'n actie? Want je moet het zelf in de gaten houden.

Veel noten/gedroogd fruit (ook biologisch) waren goedkoper dan bij welke Nederlandse winkel dan ook.
Zelfs het wc-papier laat ik nu via amazon thuis afleveren. Lekker makkelijk, hoef ik zelf niet te sjouwen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 06-08-2023 13:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik bestel me nog steeds blauw bij .de, blij met m'n oude prime 😊. Bv dagcrème voor m'n moeder nl 30 euro, de 12 euro. Dat kan zonder prime trouwens ook prima uit natuurlijk.
Boodschappen die ik wil HEBBEN ze meestal niet eens bij nl. En de heeft een nieuwe huismerk kortingsactie als je voor 50 euro bestelt.

Alleen geheugenkaartjes zijn nog weleens wat goedkoper op nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:31:
[knip]
Zelfs het wc-papier laat ik nu via amazon thuis afleveren. Lekker makkelijk, hoef ik zelf niet te sjouwen. :+
Vooral dit. Van alles een flinke voorraad aan huishoudelijke artikelen. En even goed kijken wat voor merk er in het buitenland wordt gebruikt, zoals bij Dreft. Die heeft een andere naam (Fairy), maar is vaak veel voordeliger in het buitenland, vooral bij Amazon Italië.

Dus soms loont het om even goed uit te zoeken hoe dat zit voor bepaalde artikelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
hardware-lover schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Dat ik in een oogopslag kan zien waar het artikel het voordeligst is op dat moment (wel even naar de eventueel bijkomende verzendkosten kijken).

Keepa gebruik ik daarna wel op de website zelf (indien beschikbaar daar), om te beoordelen of het echt een goede aanbieding is en of deze misschien regelmatig terugkomt.

Keepa doet niets via een mobieltje volgens mij, Hagglezon heeft een (iig Android) app.
Ja, ok, ik shop vrijwel niet op mijn telefoon, dus mis een app niet. Kan je met Hagglezon dan een beetje makkelijk in het assortiment zoeken? Kan bij Keepa op de site, maar gebruik ik nooit omdat ik het totaal onoverzichtelijk vind.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 23:02
ehtweak schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Zekers.

Alleen ligt bij ons de bestelverhouding compleet anders. Ik denk eerder 90% via .de en 10% via .nl.
Veel artikelen 'vindt' de .nl versie niet eens.

Zo krijg je bij veel levensmiddelen de foutmelding:
"Gebruik minder trefwoorden of probeer deze:
Geen resultaten voor [ASIN#]."

als je deze via .nl wilt aanschaffen. :?

Zo was er afgelopen week weer een actie met 15% korting op een groot aantal eigen-merk levensmiddelen. En die hele actie is via .nl onbekend!?
Veel noten/gedroogd fruit (ook biologisch) waren goedkoper dan bij welke Nederlandse winkel dan ook.
Tja, boodschappen bestel ik idd zo min mogelijk via amazon. Al die pakketjes vanuit heel Europa... Amazon staat niet bepaald bekend om het bundelen van bestelde producten.

Amazon.nl gaat wel meer levensmiddelen verkopen op korte termijn nu er een DC in Almelo is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:39:
Ja, ok, ik shop vrijwel niet op mijn telefoon, dus mis een app niet. Kan je met Hagglezon dan een beetje makkelijk in het assortiment zoeken? Kan bij Keepa op de site, maar gebruik ik nooit omdat ik het totaal onoverzichtelijk vind.
Als ik iets heb gevonden zoek ik even op de Amazon ASIN code, simpeler kan het niet echt. Maar ik zoek ook vaak op de artikel omschrijving, dat geeft ook vaak zinnige info.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
hardware-lover schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Als ik iets heb gevonden zoek ik even op de Amazon ASIN code, simpeler kan het niet echt. Maar ik zoek ook vaak op de artikel omschrijving, dat geeft ook vaak zinnige info.
Ja, dat kan via de website van Keepa ook, maar ik vind het juist zo handig dat ik gewoon normaal kan winkelen, en dan direct die info erbij heb. Maar dat kan dan dus alleen via een PC-browser.
Als ik moet gaan copy-pasten op mijn telefoon, kan ik sneller/makkelijker ff naar Amazon surfen wanneer ik toch achter mijn laptop zit (vrijwel dagelijks).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:43:
Ja, dat kan via de website van Keepa ook, maar ik vind het juist zo handig dat ik gewoon normaal kan winkelen, en dan direct die info erbij heb. Maar dat kan dan dus alleen via een PC-browser.
Als ik moet gaan copy-pasten op mijn telefoon, kan ik sneller/makkelijker ff naar Amazon surfen wanneer ik toch achter mijn laptop zit (vrijwel dagelijks).
Thuis ook via desktop maar ik ben dus niet altijd thuis, en soms is er via Mydealz een aantrekkelijk maar ook tijdelijk aanbod en dan moet je soms snel toeslaan.

Maar laat een ieder gebruiken wat ie wil, iedere tip daarvoor is welkom vanzelfsprekend (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
hardware-lover schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Thuis ook via desktop maar ik ben dus niet altijd thuis, en soms is er via Mydealz een aantrekkelijk maar ook tijdelijk aanbod en dan moet je soms snel toeslaan.

Maar laat een ieder gebruiken wat ie wil, iedere tip daarvoor is welkom vanzelfsprekend (y)
Dat laatste zeker, maar lijkt me voor anderen ook interessant wat de verschillen zijn, om te kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]
Wild Chocolate schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:57:

Inmiddels is de kabel binnengekomen. Ziet er netjes & degelijk uit; met stevige opbergtas en poetsdoekje. d:)b
en er staan keurig CE certificering en een TÜV keurmerk op

Onvoorstelbaar eigenlijk dat b.v. Ford (deze is bedoeld voor een Ford Kuga PHEV) 220 euro voor zo'n kabel durft te vragen...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 07-08-2023 20:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
ehtweak schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:16:
[update]

[...]

Inmiddels is de kabel binnengekomen. Ziet er netjes & degelijk uit; met stevige opbergtas en poetsdoekje. d:)b
en er staan keurig CE en TÜV keurmerkjes op

Onvoorstelbaar eigenlijk dat b.v. Ford (deze is bedoeld voor een Ford Kuga PHEV) 220 euro voor zo'n kabel durft te vragen...
CE = China Export, toch? :+
Dat is overigens geen keurmerk, dat mag een fabrikant er zelf opzetten als het product aan de regels voldoet. Hoe dat met TÜV zit, weet ik niet. Maar dan nog is het natuurlijk de vraag of de Chinese producent zich daar wat van aantrekt...

Persoonlijk zou ik de stekkers eens openschroeven, kijken hoe de contacten zijn (en of ze goed vastzitten, met adereindhulzen), en of het daadwerkelijk koperdraad is. Of nog mooier (maar dat vergt wel wat expertise), het verschil tussen ingaande en uitgaande spanning :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wild Chocolate schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:42:
[...]

Hoe dat met TÜV zit, weet ik niet. Maar dan nog is het natuurlijk de vraag of de Chinese producent zich daar wat van aantrekt...
Lekker flauw grapje weer over dat CE gebeuren. ;) Dacht dat dat broodje-aap inmiddels wel uit de wereld was.

Wat betreft die TÜV keuring:
https://www.certipedia.co...arks/1111260948?locale=en
dit is de ID die op stekers staat en die komt voor in de TÜV database!
Persoonlijk zou ik de stekkers eens openschroeven, kijken hoe de contacten zijn (en of ze goed vastzitten, met adereindhulzen),
De schroeven zijn verzegeld; dus die laat ik (nog) maar ff op hun plek zitten.
en of het daadwerkelijk koperdraad is. Of nog mooier (maar dat vergt wel wat expertise), het verschil tussen ingaande en uitgaande spanning :*)
Spanningsverlies over die paar meter kabel zal wel meevallen. Het is de 32A uitvoering en m'n laadpaal staat toch op 16A ingesteld.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Lekker flauw grapje weer over dat CE gebeuren. ;) Dacht dat dat broodje-aap inmiddels wel uit de wereld was.

[...]

[...]

Spanningsverlies over die paar meter kabel zal wel meevallen. Het is de 32A uitvoering en m'n laadpaal staat toch op 16A ingesteld.
Ik gok erop dat die 32a maar op 1 fase mogelijk is. Zag in het screenshot 7.3kw staan wat op 230v dat vermogen geeft. Even opletten als je op 3 fasen met 16a gaat laden, want dan overstijg je dat vermogen ruimschoots... (al weet ik niet of de kuga phev dat aankan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
ehtweak schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

[...]

[...]

Het was dan ook alleen als grap bedoeld hè, getuige de :+

Ik ben blij om te lezen dat je je er wel in verdiept hebt. Hoewel ik veel uit China bestel, ook via Amazon, ben ik met dingen waar dergelijk stromen doorheen moeten wel voorzichtig. En met losse draden voor knutselwerk valt het niet mee om vol-koperdraad te vinden. Dus ben ik wel altijd een beetje op mijn hoede met dat soort spul. Nu zou je mogen verwachten dat er via Amazon alleen spul verkocht wordt wat voldoet aan Europese standaarden, maar of Amazon daar ook echt op controleert bij de Marketplace aanbieders :X
Ik heb mijn elektro-meetgereedschap overigens wel van Uni-T heb. Maar dat gebruikt Edd China ook, dus dat is sowieso goed :+ (En dat spul bleek bij reviews ook gewoon degelijk in elkaar te zitten, ook qua veiligheid).
Spanningsverlies bij flinke belasting kan je de weerstand uit herleiden, dus een indicatie van aderdikte en -materiaal. Tevens een indicatie of de pennen goed vastzitten, dunkt mij. Aan de andere kant, het staat buiten, dus brand zal er vast niet zo snel van komen als het doorbrandt 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@stylezzz 't Is maar een 1-fase lader en -auto hoor... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:40:
@stylezzz 't Is maar een 1-fase lader en -auto hoor... ;)
Check. Niks aan het handje dus! Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik ben er op deze manier ingestonken, 4 jaar duitse prime gehad :(
Xander schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:09:
[...]

Ik trapte er laatst ook bijna in toen ik even snel iets op amazon.nl wilde bestellen...

[Afbeelding]

3x raden welke verzendmethode standaard was geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Kupo Ik snap het niet zo goed, dat screenshot laat toch heel duidelijk zien dat .de account wordt gecanceled?
Hoezo 'ingestonken'?

Of leest iemand dat niet dan?

BTW: ik bestel dus echt nooit iets via een mobieltje; veels te klein scherm, veel te veel risico dat je iets onbewust wel/niet doet/nalaat...
Bestellingen doe ik altijd via een groot, duidelijk, overzichtelijk scherm (desktop PC dus met 2 x 28" 4K schermen).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik had helaas wel via kleine schermpje besteld en niet goed gelezen, helaas pindakaas
ehtweak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:21:
@Kupo Ik snap het niet zo goed, dat screenshot laat toch heel duidelijk zien dat .de account wordt gecanceled?
Hoezo 'ingestonken'?

Of lees iemand dat niet dan?

BTW: ik bestel dus echt nooit iets via een mobieltje; veels te klein scherm, veel te veel risico dat je iets onbewust wel/niet doet/nalaat...
Bestellingen doe ik altijd via een groot, duidelijk, overzichtelijk scherm (desktop PC dus met 2 x 28" 4K schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Kupo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:44:
Ik had helaas wel via kleine schermpje besteld en niet goed gelezen, helaas pindakaas
[...]
Tja…. Maat als je al 4jr een DE account had wordt je al minstens 2jr met dit aanbod lastig gevallen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33
ehtweak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:21:
Hoezo 'ingestonken'?

Of lees iemand dat niet dan?
Er staat "get [...] by selecting "FREE Two-Day Shipping with a free trial of Amazon Prime below".

Dat suggereert dat je nog bewust iets moet selecteren. Dat deze verzendmethode al standaard geselecteerd is, buiten beeld op mobiel, vind ik wel een beetje misleidend...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hoe moet ik dit nu zien? Ik heb afgelopen dinsdag een TV besteld bij Amazon, hij zou woensdag worden geleverd via DHL, toen werd het donderdag, toen werd het vrijdag en nu is het zaterdag.

Nu zie ik bij mijn Amazon account de volgende melding:

Het spijt ons erg dat je bezorging te laat is. Als je je pakket vandaag nog niet hebt ontvangen, kun je hier morgen terugkomen voor een terugbetaling.

En wat nou als ik dan b.v. dinsdag alsnog de TV ontvang? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Danielson schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:53:
Hoe moet ik dit nu zien? Ik heb afgelopen dinsdag een TV besteld bij Amazon, hij zou woensdag worden geleverd via DHL, toen werd het donderdag, toen werd het vrijdag en nu is het zaterdag.

Nu zie ik bij mijn Amazon account de volgende melding:

Het spijt ons erg dat je bezorging te laat is. Als je je pakket vandaag nog niet hebt ontvangen, kun je hier morgen terugkomen voor een terugbetaling.

En wat nou als ik dan b.v. dinsdag alsnog de TV ontvang? :?
De kans dat je de tv dan dinsdag ontvangt lijkt me nihil en het is de vraag of je de tv wel zal moeten willen hebben als deze door een koerier als DHL/Postnl wordt bezorgt deze firma`s gaan niet bepaald zacht zinnig om met pakketjes ik zou ieder geval de verpakking goed controleren op deuken en beschadigingen als hij wel komt en dit doen voordat je tekent

Een goed alternatief om een tv te bestellen zou eventueel Smitsarnhem wezen deze firma gebruikt een speciale koerier die je per 15 minuten op de hoogte houd plus dat zij voorzichtig omgaan met de tv`s
Als je belt met deze firma krijg je meestal een leuke prijs die lager is dan de prijs die door hun wordt vermeld op de internet site

[ Voor 5% gewijzigd door Steenw op 02-09-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Steenw schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:00:
[...]

De kans dat je de tv dan dinsdag ontvangt lijkt me nihil en het is de vraag of je de tv wel zal moeten willen hebben als deze door een koerier als DHL/Postnl wordt bezorgt deze firma`s gaan niet bepaald zacht zinnig om met pakketjes ik zou ieder geval de verpakking goed controleren op deuken en beschadigingen als hij wel komt en dit doen voordat je tekent
Nooit problemen hier met DHL. Altijd dezelfde vriendelijke dame/gast die altijd netjes met mijn spul omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan70661
  • Registratie: September 2015
  • Niet online
dan heb je er 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 14:50
maartend schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:37:
[...]

Nooit problemen hier met DHL. Altijd dezelfde vriendelijke dame/gast die altijd netjes met mijn spul omgaat.
Dan heb je mazzel, ik heb er een die 2x pakketten open heeft gemaakt voor deze afgeleverd worden, meermaals over geklaagd.
(waren beiden heel netjes opengescheurd)

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 11:40
Heeft bij een van jullie de kaart waar de amazon bezorger is het al eens gedaan? Ik krijg nu regelmatig een melding dat ik op een kaart kan zien waar de bezorger is, maar die laadt nooit.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:11
@menzo ja, al ervaring mee. Kaart laad hier netjes, zowel vanuit een browser als vanuit de app :)

• menzo
Rembock schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:45:
@menzo ja, al ervaring mee. Kaart laad hier netjes, zowel vanuit een browser als vanuit de app :)
Oké gek, ik krijg een grijs frame te zien dat dat 2 seconde weer verdwijnt. Misschien nog niet online in alle busjes van Amazon.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:11
Adblocker al een keer uitgezet?

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:24
Beetje OT. Maar hier ook goed in de browser met een PiHole. Het kaartje is niet echt lang van tevoren beschikbaar, en je moet wel toevallig even refreshen. Anders mis je het.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• menzo
Draai geen adblocker. Het zal ooit wel gaan werken, is ook niet heel belangrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Even oppassen.
Ik ben al heel lang lid van de duitse Amazon prime dienst.
Bestel ontiegelijk veel via de duitse website. Af en toe bestel ik via de Nederlandse website en uiteraard vink ik nooit aan om prime om te zetten.

Nu wilde ik net weer wat bestellen via de NL en ik krijg nog voor het bevestigen en het betalen een melding dat mijn Prime is overgezet en ze feliciteren mij daarmee...

Heb direct de klantenservice gebeld. Die begrepen het probleem echter de leidinggevende verwees mij naar de Duitse klantenservice want die zouden het moeten terugdraaien.

Ik direct daar naar toe gebeld, ook gewoon Nederlands en waarschijnlijk dezelfde locatie alleen andere verdieping en die melde mij dat ze het niet kunnen terugdraaien.

Wat natuurlijk onzin is. Uiteraard draaien ze niks terug voor spijtoptanten echter ik heb nergens toestemming voor gegeven. Dat is ook gewoon te zien, de bestelling heb ik nooit gedaan, ik heb niks aangevraagd dus dit zou wel degelijk terug te draaien moeten zijn. Waarschijnlijk niet door de eerste lijn maar het is terug te draaien.

In eerste instantie zei hij dat ze dat niet doen ook niet voor de automatische migraties daar zijn dezelfde regels voor. Automatische migraties vroeg ik? Die zijn er niet, die waren er x jaar geleden oid en die zijn allemaal teruggedraaid.
Heb hem gevraagd of ze nu weer automatisch migreren dan? Ik zou dat dan graag bevestigt willen hebben en als ze niet automatisch migreren zonder toestemming dan zou dit gewoon terug te draaien moeten zijn want ik heb nergens toestemming voor gegeven.
Daar gaf hij verder geen reactie op en zegt dat hij het geëscaleerd heeft. Ook zou hij het persoonlijk bijhouden en mij dit terugkoppelen.
Heb nogmaals gevraagd of er automatisch gemigreerd wordt maar geen antwoord gekregen maar het lijkt er dus wel op, ook omdat hij dat benoemde.

Maar goed, ik zou even oppassen met de Nederlandse website. Ik had dus spul in mijn winkelwagen gepropt en 1 stap verder gegaan. Er was daarvoor helemaal geen keuze om het om te zetten en kreeg daarna dus de melding.
Zal hier wel even verder melden wat ik teruggekoppeld krijg

Hieronder de bevestiging van het eerste gesprek met de "Nederlandse"-klantenservice
De omcirkelde zin wijst ook al soort van op automatische migratie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4AsQouBkxJN5Y2n5KJYDo7xLkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gw8UEyjwqGv2JeR1RNXKTQKO.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt er dus op dat momenteel wanneer je een bestelling start je nog voor het afronden en het bevestigen en zonder ook maar iets aan te vragen mbt Prime omgezet wordt...

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 17-11-2023 21:52 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Op Pepper waren er een tijd terug ook hele topics hierover dat ze het niet meer terug konden draaien als je eenmaal van DE naar NL toe was.
Mijn advies is om DE prime account alleen voor DE te houden en vooral niks via NL met dat account te kopen, hou dat gescheiden.

Als je eenmaal op DE gezet bent kan je nooit meer terug of TS zou de eerste zijn bij wie het wel is gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb dit verhaal uit een los topic richting het Prime-topic verplaatst, gezien het hier ook goed past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
NicoHF schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:41:
Op Pepper waren er een tijd terug ook hele topics hierover dat ze het niet meer terug konden draaien als je eenmaal van DE naar NL toe was.
Mijn advies is om DE prime account alleen voor DE te houden en vooral niks via NL met dat account te kopen, hou dat gescheiden.

Als je eenmaal op DE gezet bent kan je nooit meer terug of TS zou de eerste zijn bij wie het wel is gelukt.
NicoHF schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:41:

Er zijn honderden mensen terug gezet toen er automatisch zonder toestemming gemigreerd werd. Het kan dus wel degelijk.
Ze doen het nu alleen niet meer omdat er niet meer automatisch gemigreerd word en dus alles op verzoek van klant gebeurd.

Echter ik heb niks verzocht en niks aangevraagd en nergens toestemming voor gevraagd. Dat zou reden moeten zijn om een fout aan hen kant te corrigeren.

Of er is idd weer besloten om automatisch te migreren, wat me sterk lijkt maar het lijkt er wel op en dat is iets wat nieuwswaardig is.

Het was nooit een probleem om via NL af en toe te bestellen, zolang je maar niet bij je bestelling er voor koos om het om te zetten

Ik baal iig als een stekker

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 17-11-2023 21:59 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Bedankt voor de waarschuwing! Ik heb ook Prime bij DE maar bestel soms wel eens iets in NL met dezelfde login, waarbij ik steeds beter moet opletten om niet per ongeluk Prime NL aan te klikken. Ik kan dus maar beter een apart account aanmaken voor NL als ik het zo lees.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 19:27
Idem hier, bestel bijna alles in .DE, ben wel benieuwd of een ander account wordt geacepteerd.
Ik ga er vanuit dat je in ieder geval een andere betaalwijze moet kiezen voor je "nieuwe"account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41
Ik heb idd een (prime) DE account en ongeveer een half jaar geleden om die reden ook een NL account gemaakt. Bij DE heb ik mijn creditcard, bij NL gebruik ik iDeal de keren dat ik daar iets bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Anoniemand schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:15:
Ik heb idd een (prime) DE account en ongeveer een half jaar geleden om die reden ook een NL account gemaakt. Bij DE heb ik mijn creditcard, bij NL gebruik ik iDeal de keren dat ik daar iets bestel.
Heb jij voor het extra NL account een compleet ander e-mail adres gebruikt? Of zou de gmail-alias truc met het +achtervoegsel ook werken? Bijvoorbeeld 'amazonaccount+nl@gmail.com' voor het NL account (waarbij 'amazonaccount@gmail.com' het adres van het DE account is).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
mno schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:02:
[...]

Heb jij voor het extra NL account een compleet ander e-mail adres gebruikt? Of zou de gmail-alias truc met het +achtervoegsel ook werken? Bijvoorbeeld 'amazonaccount+nl@gmail.com' voor het NL account (waarbij 'amazonaccount@gmail.com' het adres van het DE account is).
Neem een compleet andere email adres, de reden is voor als je contact moet opnemen of moet terug reageren voor terugbetalingen, garanties, leveringen enz.
Soms is de chat afdoende waardoor je beter kan gaan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

Ik heb al jaren tig Amazon accounts, van Canada rot Italië. Eigenlijk allemaal hetzelfde Gmail adres, met punten, + xxx, Googlemail enz. Inderdaad is er nu een nieuw systeem ofzo waarbij je gewoon NIET kunt reageren op een Amazon (nl in dit geval) bericht doen je Gmail niet gewoon standaar is, want alles wat je verstuurt wordt gewoon niet gekoppeld.
Stom berichtensysteem. Ik KAN gewoon niets versturen vanuit xxxxx+amazonnl@gmail.com, voor zover ik weet dan. Als iemand daar een truuk voor heeft..?

Erg handig maar niet heus, bv m'n prime DE zit al jaren op Gmail met 1 punt ertussen. Ik ga dat niet wijzigen...
Vroeger kon je gewoon reageren via het berichtensysteem op de site. Dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41
[...]

Ja ik gebruik simplelogin, maar met de + kun je idd ook een alias maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniemand schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:14:
[...]

Ja ik gebruik simplelogin, maar met de + kun je idd ook een alias maken.
Zoals ik hierboven schreef, inschrijven met een Gmail alias kan prima, maar je loopt dan wel tegen problemen aan zodra je een mail van Amazon (nl) moet beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-04-2024
NosferatuX schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:24:
Even oppassen.
Ik ben al heel lang lid van de duitse Amazon prime dienst.
Bestel ontiegelijk veel via de duitse website. Af en toe bestel ik via de Nederlandse website en uiteraard vink ik nooit aan om prime om te zetten.

Nu wilde ik net weer wat bestellen via de NL en ik krijg nog voor het bevestigen en het betalen een melding dat mijn Prime is overgezet en ze feliciteren mij daarmee...

Heb direct de klantenservice gebeld. Die begrepen het probleem echter de leidinggevende verwees mij naar de Duitse klantenservice want die zouden het moeten terugdraaien.

Ik direct daar naar toe gebeld, ook gewoon Nederlands en waarschijnlijk dezelfde locatie alleen andere verdieping en die melde mij dat ze het niet kunnen terugdraaien.

Wat natuurlijk onzin is. Uiteraard draaien ze niks terug voor spijtoptanten echter ik heb nergens toestemming voor gegeven. Dat is ook gewoon te zien, de bestelling heb ik nooit gedaan, ik heb niks aangevraagd dus dit zou wel degelijk terug te draaien moeten zijn. Waarschijnlijk niet door de eerste lijn maar het is terug te draaien.

In eerste instantie zei hij dat ze dat niet doen ook niet voor de automatische migraties daar zijn dezelfde regels voor. Automatische migraties vroeg ik? Die zijn er niet, die waren er x jaar geleden oid en die zijn allemaal teruggedraaid.
Heb hem gevraagd of ze nu weer automatisch migreren dan? Ik zou dat dan graag bevestigt willen hebben en als ze niet automatisch migreren zonder toestemming dan zou dit gewoon terug te draaien moeten zijn want ik heb nergens toestemming voor gegeven.
Daar gaf hij verder geen reactie op en zegt dat hij het geëscaleerd heeft. Ook zou hij het persoonlijk bijhouden en mij dit terugkoppelen.
Heb nogmaals gevraagd of er automatisch gemigreerd wordt maar geen antwoord gekregen maar het lijkt er dus wel op, ook omdat hij dat benoemde.

Maar goed, ik zou even oppassen met de Nederlandse website. Ik had dus spul in mijn winkelwagen gepropt en 1 stap verder gegaan. Er was daarvoor helemaal geen keuze om het om te zetten en kreeg daarna dus de melding.
Zal hier wel even verder melden wat ik teruggekoppeld krijg

Hieronder de bevestiging van het eerste gesprek met de "Nederlandse"-klantenservice
De omcirkelde zin wijst ook al soort van op automatische migratie
[Afbeelding]

Het lijkt er dus op dat momenteel wanneer je een bestelling start je nog voor het afronden en het bevestigen en zonder ook maar iets aan te vragen mbt Prime omgezet wordt...
Ik zit sinds vandaag met het zelfde probleem. Prime video deed het plots niet meer en mijn account lijkt nu ook te zijn migreert. Ben al de hele dag aan het bellen en chatten zonder succes. Ook ik zat de vorige keer bij de groep die plots gemigreerd is, en gelukkig weer terug. Natuurlijk wil ik mijn .DE account behouden maar nog belangrijker, ik wil mijn prime video account terug met m'n historie, watch-list en m'n aankopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vraag me dan toch echt af hoe het kan dat je overgezet wordt van .DE naar .NL? :?

Klik je dan toch ergens, onbewust (?) op, waardoor dat proces in gang gezet wordt?
En werken jullie dan op een desktop PC met een fatsoenlijk & overzichtelijk scherm, of op een krampachtig schermpje van een slimfeun?

Ik gebruik nu al een paar jaar twee accounts; eentje voor .DE (Prime) en eentje voor .NL (gewone klant). Die .NL omdat toch sommige zaken daar net wat goedkoper zijn.

Beide accounts hebben een behoorlijk verschillend email adres. Maar uiteraard wel dezelfde afleveradressen. En ook beide accounts zijn gekoppeld aan dezelfde cc.

Zo ook afgelopen week; diverse bestellingen bij zowel .NL als .DE en beiden worden netjes afgehandeld. En m'n .DE Prime Video account blijft ook keurig functioneren.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-04-2024
Misschien dat de twee verschillende mailadressen dan toch het verschil maken. Dat had ik niet. Ik heb zelfs wel tijden prime op beide accounts gehad.
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.