Ik gebruik twee accounts. Een 'gewone' voor Amazon.nl en een Prime account voor Amazon.de.
@
pinda powerrr Wel ieder een apart email adres en via een andere browser waarbij tracking geblokkeerd is. En bezijden het standaard geneuzel of ik niet wil overstappen op een NL Prima account, geen probleem. Werkt al ruim een jaar zonder problemen.
En tot nu toe, alles >20 euro, wordt via .nl ook nog steeds gratis bezorgd.
En via Amazon.de vrijwel alles wat "Versand durch Amazon" is, wordt gratis geleverd. Soms tot in het absurde vind ik zelf. Maar ja, ik kan er niet eens voor kiezen dat ze dingen combineren.
Zo had ik afgelopen week, twee kleine opstrijkbadges, van ieder amper een paar euro, en de ene werd helemaal vanuit Spanje (!) verstuurd en de andere vanuit Polen. Twee aparte kartonnen enveloppen, twee keer DHL avondlevering die een kartonnen envelop aflevert waarin een opstrijkbadge zit van een paar vierkante centimeters.

.
Meer recent, een Bauknecht inbouwoven (onze oude was beyond-repair kapot), via Amazon.de gratis geleverd. En ruim 100 euro goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse aanbieders (inclusief witgoedgiganten en toko's als koeleblauwe)
En dan vind ik 100 euro op een bedrag van 500 euro totaal, toch wel een significant verschil.
Een kleine greep uit de spullen die via Amazon.de beduidend goedkoper waren dan via Amazon.nl. Of zelfs via Amazon.nl niet eens leverbaar zouden zijn (terwijl het toch allemaal hoofdzakelijk uit Duitse Warehouses komt).
-Salewa bergschoenen in een grote maat (in gewone winkels in NL ruim 35% duurder)
-Nieuwe LED kentekenverlichting units voor onze oude auto. (voor 2 tientjes nog goedkoper dan welke sloop in NL dan ook).
-spatbordset voor MTB van SKS. Ook veel goedkoper dan waar in NL dan ook.
-setje Kompass wandelkaarten. Goedkoper en sneller geleverd dan welke boekhandel dan ook. Nog goedkoper dan de opgedrukte prijs.
-een knuffeldier (cadeautje) van Duits fabrikaat (dus geen China vage giftroep), Ook hier weer beduidend goedkoper dan welke speelgoedtoko dan ook.
-Setje ESP32 PoE LAN modules; zelfde prijs, maar wel sneller dan via AE.
etc.
Aan de andere kant waren via Amazon.nl o.a. de volgende zaken weer beduidend goedkoper:
-Een Kenwood hakselaar.
-Reservescheerkop van Braun
-ABUS ART ** kettingslot
-Philips buitenlamp
-DeWalt zaagblad.
En waarom die prijsverschillen? Ik heb werkelijk geen idee...
[
Voor 40% gewijzigd door
ehtweak op 10-07-2023 08:16
]