Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoepZor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:40:
Nee dat nog niet, maar waar rook is is vuur. Ik betaal nu 5,99 per maand voor DE prime en met overstap naar NL zou ik nu al 36 euro (12x3) kunnen besparen mits de aanbiedingen van DE niet veel beter zijn (en dan ook nog de vraag dat wat in de aanbieding is, of dat ook hetgeen is wat je op dat moment nodig hebt).
Duidelijk. Ik betaal per jaar dus het verschil is mij voor al stukken kleiner (~ €13,- per jaar), maar met mijn maandelijkse Spaar-abonnementen haal ik er dat heel simpel uit, maar niet iedereen zal daar gebruik van maken verwacht ik. Diverse artikelen die ik nu via .DE regelmatig (met extra korting) krijg toegeleverd zijn niet eens beschikbaar via Nederland. Dan is het al snel een no-brainer ;)

Dan nog even dit; hardware-lover in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'

Het FP artikel lijkt niet te kloppen maar daar wordt niet op gereageerd.

Testing, one, two ...

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-03 12:01

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

glatuin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

In NL geld de vaste boekenprijs. Ook voor engelstalige boeken.
ah, helder, ik heb trouwens nog geen email gekregen met een aangekondigde prijsverhoging

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 00:00
glatuin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

In NL geld de vaste boekenprijs. Ook voor engelstalige boeken.
Dat geldt volgens mij alleen als ze via het Centraal Boekenhuis besteld worden. Als de boekhandel zelf de boeken in het buitenland bij de groothandels besteld kan er gewoon zelf een prijs bepaald worden voor zo ver ik weet. Dat was tenminste zo, toen ik jaren geleden in een boekwinkel werkte en wij boeken uit de VS en Engeland haalde.

• Spice

Spice

Pompi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Dat geldt volgens mij alleen als ze via het Centraal Boekenhuis besteld worden. Als de boekhandel zelf de boeken in het buitenland bij de groothandels besteld kan er gewoon zelf een prijs bepaald worden voor zo ver ik weet. Dat was tenminste zo, toen ik jaren geleden in een boekwinkel werkte en wij boeken uit de VS en Engeland haalde.
Nou weet ik het ook niet meer, bedankt in ieder geval, het scheelt bijna 7 euro op een klein bedrag, ik vind het veel.
De email met de prijsverhoging zou op 26 juli zijn verstuurd, ik heb het nog niet gezien.
https://schnaeppchenfuchs.com/news/amazon-prime-teurer

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 14:40
hardware-lover schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Duidelijk. Ik betaal per jaar dus het verschil is mij voor al stukken kleiner (~ €13,- per jaar), maar met mijn maandelijkse Spaar-abonnementen haal ik er dat heel simpel uit, maar niet iedereen zal daar gebruik van maken verwacht ik. Diverse artikelen die ik nu via .DE regelmatig (met extra korting) krijg toegeleverd zijn niet eens beschikbaar via Nederland. Dan is het al snel een no-brainer ;)

Dan nog even dit; hardware-lover in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet'

Het FP artikel lijkt niet te kloppen maar daar wordt niet op gereageerd.
Spaarabo's gelden ook als je geen prime hebt en dan betaal je weer geen verzendkosten. Alleen je moet een maand wachten op je 1e levering. Als je sneller wil betaal je 3,49 verzenden voor de eerste (of 6,99 als je het sneller wil hebben).

Als je niet meer dan 1x in de maand bestelt en het niet per se binnen 1 dag nodig hebt dan is het zonder prime goedkoper (prime-aanbiedingen uitgezonderd) op .de

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:13
Hier wel medio juli de mail gehad dat mijn DE prime naar 89,95 per jaar gaat.
Denk dat ik het zo laat, af en toe leuke voordelige aanbiedingen via mijn Duitse Prime abo.
Die paar tientjes doen er eigenlijk niet zo veel toe.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RealAlcatraZ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:55:
Spaarabo's gelden ook als je geen prime hebt en dan betaal je weer geen verzendkosten. Alleen je moet een maand wachten op je 1e levering. Als je sneller wil betaal je 3,49 verzenden voor de eerste (of 6,99 als je het sneller wil hebben).

Als je niet meer dan 1x in de maand bestelt en het niet per se binnen 1 dag nodig hebt dan is het zonder prime goedkoper (prime-aanbiedingen uitgezonderd) op .de
Ik had er mijzelf niet werkelijk zo in verdiept v.w.b. voorwaarden (aangezien ik sowieso een Prime lidmaatschap had), er staat wel geschreven dat er de eerste keer voor NIET Prime abonnees, verzendkosten in rekening kunnen worden gebracht. Maar duidelijk, los van die eventuele verzendkosten, hoeft men niet perse Prime lid te zijn.

Aangezien ik nogal eens gebruik maak van éénmalige extra kortingen via het Spaar Abo (Mydealz meldingen), loop ik nu in ieder geval niet het risico om extra te moeten betalen voor "eventuele" bijkomende verzendkosten ;)

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:02:
Hier wel medio juli de mail gehad dat mijn DE prime naar 89,95 per jaar gaat.
Denk dat ik het zo laat, af en toe leuke voordelige aanbiedingen via mijn Duitse Prime abo.
Die paar tientjes doen er eigenlijk niet zo veel toe.
Jij hebt blijkbaar nu ook al een ander abonnement dan de meesten die via Nederland een Prime.DE hebben lopen? dinandus in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo" Die €69,99 is wat Duitsers en Oostenrijkers nu al jaren betalen. Ik neem aan dat dit het bedrag is wat je nu éénmaal per jaar betaald?

Hoe dat zo gekomen is, geen idee. Je hebt toch geen Duits huisadres gebruikt in het verleden bij registratie voor Prime?

Testing, one, two ...

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb al jaren een Duits Prime abonnement voor 49 euro p/j (jaarlijkse betaling), ik heb geen idee waarom sommigen hier 69 euro p/j betalen (maandelijkse betaling misschien?), maar omdat het voor mij 'maar' 49 euro is, heb ik mijn Duitse abonnement altijd behouden, vanwege de voordelen ten opzichte van Amazon NL.

Als dit straks omhoog gaat naar 89 euro p/j, dan houdt het ook voor mij op, en stap ik (al dan niet tijdelijk) over naar Amazon NL, vanwege de terugbetaling van het volledige abonnementsjaar.
Waarschijnlijk zeg ik daarna, na een paar maanden gebruik, dan ook het abo op Amazon NL op.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• RealAlcatraZ
KillerBee schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:43:
Ik heb al jaren een Duits Prime abonnement voor 49 euro p/j (jaarlijkse betaling), ik heb geen idee waarom sommigen hier 69 euro p/j betalen (maandelijkse betaling misschien?), maar omdat het voor mij 'maar' 49 euro is, heb ik mijn Duitse abonnement altijd behouden, vanwege de voordelen ten opzichte van Amazon NL.

Als dit straks omhoog gaat naar 89 euro p/j, dan houdt het ook voor mij op, en stap ik (al dan niet tijdelijk) over naar Amazon NL, vanwege de terugbetaling van het volledige abonnementsjaar.
Waarschijnlijk zeg ik daarna, na een paar maanden gebruik, dan ook het abo op Amazon NL op.
49 is het oude "benelux" prime, nu alleen nog "belux"
69 is de normale Duitse primeprijs

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Allemaal leuk & aardig dat overstappen van .DE naar .NL.
Maar dat hoop ik toch zo lang mogelijk uit te stellen.

Vooral vanwege dit:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Net nog ff gecheckt; >50% van de spullen die ik de afgelopen drie maanden heb besteld via .DE zijn via .NL niet eens leverbaar. En vrijwel alles (op die ene keer een paar wandelkaarten na) is via .NL duurder. 8)7

En ik blijf het merkwaardig vinden, dat ondanks dat Amazon al die bestellingen vanuit Warehouses in de UK (!), Frankrijk en hoofdzakelijk Duitsland verstuurt, het assortiment voor een .NL klant beperkter is dan dat voor een .DE klant met adres in NL?!? 8)7

Meest recente voorbeeld.
Een doos met 8,0x180mm 50 stuks SPAX houtbouwschroeven.
Via .DE betaalde ik 27 euro/doos (met beschadigde verpakking). Gratis verzending.
Datzelfde product (B071DP13HG) vragen ze via .NL maar liefst 45 euro/doos voor!
En zo'n zelfde doos schroeven kost bij menige NL webshop ook gauw 50 euro/doos.

Hoezo geen prijsverschil? :+

[Voor 43% gewijzigd door ehtweak op 04-08-2022 21:53]

Mooie Plaatjes   

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je Keepa gebruikt als extension, dan is het best bizar hoeveel prijsverschil je nonstop ziet.

Schoenen

Shirt, hier was Spanje goedkoper, maar check Nederland :/

Natuurlijk, soms is het maar 5 euro of heb je toevallig een amazon deal, maar het blijft zelfs interessanter om gewoon in .de te bestellen zonder prime (dus met verzendkosten), dan dat je iets in Nederland koopt met prime.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:34
SinergyX schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:22:
Als je Keepa gebruikt als extension, dan is het best bizar hoeveel prijsverschil je nonstop ziet.

Schoenen
[Afbeelding]

Shirt, hier was Spanje goedkoper, maar check Nederland :/
[Afbeelding]

Natuurlijk, soms is het maar 5 euro of heb je toevallig een amazon deal, maar het blijft zelfs interessanter om gewoon in .de te bestellen zonder prime (dus met verzendkosten), dan dat je iets in Nederland koopt met prime.
Ik check gewoon altijd beide. En als ik iets niet direct nodig heb hou ik de producten gewoon in de gaten op beide sites. De aanbiedingen op .nl zijn dan vaak beter is mijn ervaring.

Vandaag toevallig 2 G-star polo's besteld voor €25 op NL terwijl deze bij DE in de aanbieding zijn voor €34. Op NL gaan ze ook vaak mee met acties van oa Bol en andere grote nlse webshops.

Lego Star wars: Skywalker saga voor de Switch is bij NL bijvoorbeeld €35 en op DE €47.

Bij G-star broeken gehad dat deze €75 bij DE in de aanbieding waren en op dat moment €100 bij NL. Een week later waren ze bij NL voor €35 in de aanbieding en iets van €90 bij DE. Tja, tis dan net wanneer je kijkt ;)

Het is ook net wat voor producten je veel koopt volgens en timing.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04
Wat hierboven gezegd wordt!
Veel gebruikers zijn hier wel erg snel met hun conclusies dat NL meestal duurder is dan DE.
Ik check altijd beide en bij de spullen wat ik meestal bestel is dit gewoon niet zo. Daar is NL vaak even gunstig of zelfs gunstiger. Je kan hier dus echt geen algemene pijl op trekken.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• dinandus
hardware-lover schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Jij hebt blijkbaar nu ook al een ander abonnement dan de meesten die via Nederland een Prime.DE hebben lopen? dinandus in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo" Die €69,99 is wat Duitsers en Oostenrijkers nu al jaren betalen. Ik neem aan dat dit het bedrag is wat je nu éénmaal per jaar betaald?

Hoe dat zo gekomen is, geen idee. Je hebt toch geen Duits huisadres gebruikt in het verleden bij registratie voor Prime?
Ben sinds de start van Amazon in Duitsland bij hen afnemer, en zal het eens nakijken maar heb zover ik kan overzien al paar jaar het 69 € jaar abo. Dat vond ik prima want heb ook nog nooit verzendkosten aan hen hoeven te betalen.

Nee geen Duits adres gebruikt of iets op Duits adres laten afleveren, ondanks aantal kennissen zowel dicht bij de grens of verder Duitsland in.

[Voor 8% gewijzigd door dinandus op 05-08-2022 09:57]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:55:
[...]
Ben sinds de start van Amazon in Duitsland bij hen afnemer, en zal het eens nakijken maar heb zover ik kan overzien al paar jaar het 69 € jaar abo. Dat vond ik prima want heb ook nog nooit verzendkosten aan hen hoeven te betalen.
[knip]
Datzelfde geldt ook voor het €49,- per jaar abo v.w.b. die verzendkosten.

Kan jij nu ook aanspraak maken op Prime Music (wat ik niet kan)?

Edit: @dinandus, zou je die laatste vraag nog willen beantwoorden?

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2022 11:04]

Testing, one, two ...

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
theHoff schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Helaas geldt dat ook niet als je wel geklaagd hebt. Blijkbaar zijn er een aantal "probleem" accounts en die weigeren ze nu nog over te zetten:

[...]

Na alle beloftes dat ze mij toch echt over zouden gaan zetten:

[...]
En vanochtend geschiedde het wonder dat ik ineens terug ben gezet van Prime.nl naar Prime.de. Uiteindelijk heeft het 6 maanden langer geduurd, maar blijkbaar heeft iemand toch ineens de ticket(s) nog opgepakt en het gefixed.

• RealAlcatraZ
theHoff schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

En vanochtend geschiedde het wonder dat ik ineens terug ben gezet van Prime.nl naar Prime.de. Uiteindelijk heeft het 6 maanden langer geduurd, maar blijkbaar heeft iemand toch ineens de ticket(s) nog opgepakt en het gefixed.
Heb jij een ticketnummer? Misschien kan ik er naar refereren dat ze bij mij hetzelfde doen want ze doen echt helemaal niks.

• theHoff
  • Niet online
RealAlcatraZ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Heb jij een ticketnummer? Misschien kan ik er naar refereren dat ze bij mij hetzelfde doen want ze doen echt helemaal niks.
Ik heb 18 ticketnummers van alle keren dat ik contact heb gehad. Ik denk niet dat je er veel aan hebt.

• daffie82
Kreeg zonet weer telefoon van een nummer uit U.K. wat zogezegd amazon is.
Na paar weken terug continu gebeld te worden door verschillende Duitse nummers die zogezegd amazon zijn. Gek word ik daarvan.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• dinandus
hardware-lover schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Datzelfde geldt ook voor het €49,- per jaar abo v.w.b. die verzendkosten.

Kan jij nu ook aanspraak maken op Prime Music (wat ik niet kan)?

Edit: @dinandus, zou je die laatste vraag nog willen beantwoorden?
Ik zal binnenkort hier even tijd voor maken, in verleden ging dat niet.
Sorry voor uitblijven van een reactie, heb hier ook nu nog niet het antwoord op.

• RealAlcatraZ
theHoff schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb 18 ticketnummers van alle keren dat ik contact heb gehad. Ik denk niet dat je er veel aan hebt.
De laatste wellicht, voor mij doen ze echt niks, ze antwoorden niet eens meer

• theHoff
  • Niet online
RealAlcatraZ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

De laatste wellicht, voor mij doen ze echt niks, ze antwoorden niet eens meer
Bij mij ook niet. Dit komt echt vanuit het niets.

• RealAlcatraZ
theHoff schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Bij mij ook niet. Dit komt echt vanuit het niets.
Had jij nog wel een actieve prime of dat ook niet meer?
Want bij mij is er niks meer actief, niet DE en niet NL

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afgelopen week weer iets opmerkelijks meegemaakt als Amazon .DE Prime Kunde. :)

Ik was op zoek naar specifiek type LED strip. (ASIN B08Q3N1C3M, inmiddels is die aanbieding weer voorbij)

Toen ik die gevonden had, zag ik ook dat er nu een tijdelijke actie was met 25% korting. M.a.w. serieus afgeprijsd. Aangezien ik er meerdere nodig had, dacht ik, ik doe er drie in m'n winkelmandje. Maar toen kreeg ik ineens die 25% korting niet meer. :?

Oké, dan eentje bestellen (met 25% korting, gratis verzenden), betaling accorderen en nog eentje bestellen met 25% korting. Dan krijg je weliswaar een melding dat je er recent eentje besteld hebt en of dit wel de bedoeling is. Vervolgens oké gegeven.
En dat hele riedeltje nog een keer. M.a.w. 3 x hetzelfde product met iedere keer 25% korting, en het werd keurig in één envelop afgeleverd. :Y

Dus zo slim is de bestel s/w van Amazon (nog) niet... :+

Mooie Plaatjes   

• CoenRan
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 14:45
Voor alle mensen die de mysteries van Amazone Prime DE proberen te doorgronden: Ik ben al sinds het begin Prime lid daar en ben net weer voor een jaar verlengd voor €49,- . Laat me weten als je wil dat ik iets voor je nakijk. Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee :)

• dinandus
Mooie prijs, ik zit al jaren op € 69 per jaar, ben je nog student, dat je deze lage prijs mag betalen?
Ik ga in januari over naar € 89, maar dat is met het zeker waard in combinatie met regelmatig vanuit DE artikelen bestellen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:31:
Mooie prijs, ik zit al jaren op € 69 per jaar, ben je nog student, dat je deze lage prijs mag betalen?
Ik ga in januari over naar € 89, maar dat is met het zeker waard in combinatie met regelmatig vanuit DE artikelen bestellen.
Dat zal ie niet zijn, ik ben het ook niet en heb hetzelfde abonnement (en zoals velen anderen binnen dit topic ook).

Jij zou eens bij Amazon.de na kunnen vragen waarom jij als Nederlander met een Nederlands adres een afwijkend bedrag moet betalen t.o.v. het "oude" .DE abonnement voor Nederlanders? Kleine moeite om die vraag te stellen?

Testing, one, two ...

• RealAlcatraZ
CoenRan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:54:
Voor alle mensen die de mysteries van Amazone Prime DE proberen te doorgronden: Ik ben al sinds het begin Prime lid daar en ben net weer voor een jaar verlengd voor €49,- . Laat me weten als je wil dat ik iets voor je nakijk. Verder ben ik er natuurlijk heel blij mee :)
Bij mij zijn ze inmiddels gestopt met reageren. Heb je iets van een referentie, dat ik kan zeggen: dat wil ik ook.

• Wijnands
  • Laatst online: 25-03 06:47
Ik denk er sterk over om Prime maar op te zeggen. Video kijk ik er nauwelijks meer nu de app vol zit met content waar je extra voor moet betalen. Verder bestel ik er ook steeds minder omdat ze weer meer met DHL werken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wijnands schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:20:
Ik denk er sterk over om Prime maar op te zeggen. Video kijk ik er nauwelijks meer nu de app vol zit met content waar je extra voor moet betalen. Verder bestel ik er ook steeds minder omdat ze weer meer met DHL werken
Bij mij is het hoofdzakelijk DHL die hier bezorgd maar dat zal mogelijk met .DE te maken hebben als hoofdzakelijke bestellocatie.

Totaal geen klagen over DHL (over PostNL eigenlijk ook niet), we kloppen het af.

Edit: @Wijnands, het zal per regio wel verschillen, en ze komen hier toch erg regelmatig aan de deur, dus schijnbaar is het dan geen generaal probleem.
Einde Edit.

Prime Video is een bijkomend extraatje, het gaat mij om de webshop.

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 23-09-2022 21:56]

Testing, one, two ...

• Wijnands
hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:26:

Totaal geen klagen over DHL (over PostNL eigenlijk ook niet), we kloppen het af.
Ze komen de helft van de tijd niet eens
Prime Video is een bijkomend extraatje, het gaat mij om de webshop.
Ik had het genomen voor de video.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:44

pinda powerrr

Slow down...

Stiekem vind ik DHL de beste bezorgdienst hier in de wijk.... :$

Waiting on the world to change

• dinandus
Ik bestel af en toe wat bij Amazon DE, meeste komt via DHL. Prima vlotte snelle bezorging, meeste bezorgers komen netjes aan de voordeur op de 2e etage om het persoonlijk af te leveren.
Soms is het een brievenbus pakje, is er meestal ook de dag volgend op de bestelling, of anders de dag erop.
Ook wel eens Witgoed besteld, is in en via DE vaak enige honderden €'s goedkoper, zelfs met eventuele bezorgkosten mee berekend.

• Wijnands
pinda powerrr schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:10:
Stiekem vind ik DHL de beste bezorgdienst hier in de wijk.... :$
ik weet dat het verschilt. Hier is het (Weer) ruk. Had dit artikel ook eigenlijk bij coolblue willen bestellen maar die kregen pas in october weer voorraad en dit is een kado voor koemnde week.

Wat ik graag zou zien is keuze voor de vervoersdienst.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wijnands schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:05:
[...]

Wat ik graag zou zien is keuze voor de vervoersdienst.
Daar pleit ik ook al jaren voor. Heb er zelfs wel eens een verzoek voor ingediend bij de Kundenservice. Dat is echter nooit gehonoreerd. :-(

Net zoals het voor mij niet per se binnen no-time bezorgd hoeft te worden. Maar ook daar kun je geen voorkeur voor opgeven.

Wat dat betreft is het AI-model en het customer-wants-this algoritme nog niet goed getraind. ;)

Mooie Plaatjes   

• Wijnands
Ok, had ook nog een smartphone hoesje besteld. Kan door de brievenbus. Hoe moeilijk kan het zijn?

Verwacht bezorgmoment
Maandag 26 september
Tussen 17:30 - 21:30 uur

en status: Aangekomen in jouw regio

Heel moeilijk blijkbaar. Frustrerend dit!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03 09:50
Toevallig vandaag ook eens op mijn (.de) account paar zaken zitten nakijken, mijn prime abonnement is terug vernieuwd voor 49 euro. Maar ik krijg ook de boodschap dat ik mijn account kan omzetten naar NL en refund krijg voor de duitse prime. Maar is dat wel een goed idee? Is aanbod op de .nl amazon nu al beter/vergelijkbaar met .de ? Of blijf ik toch best bij de duitse prime? Bestel toch aardig wat zaken bij Amazon.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:22
lapino schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:03:
Toevallig vandaag ook eens op mijn (.de) account paar zaken zitten nakijken, mijn prime abonnement is terug vernieuwd voor 49 euro. Maar ik krijg ook de boodschap dat ik mijn account kan omzetten naar NL en refund krijg voor de duitse prime. Maar is dat wel een goed idee? Is aanbod op de .nl amazon nu al beter/vergelijkbaar met .de ? Of blijf ik toch best bij de duitse prime? Bestel toch aardig wat zaken bij Amazon.
Ik zit al weer heel lang op de NL prime en ik kan je vertellen dat ik nog regelmatig bij .de bestel. Niet doen dus! Je krijgt er dan net zoals ik spijt van.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:41
lapino schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:03:
Ik sluit me aan bij @glatuin, er zijn nog steeds veel dingen niet verkrijgbaar via .nl. En van wat ik zoek is .de meestal goedkoper. En bij zaken vanaf €29,- die bij .nl goedkoper zijn, heb je ook gratis verzenden.

Die van mij is eergister weer voor een jaar verlengd. En volgend jaar overweeg ik in september weer of ik zal overstappen naar .nl. Met een beetje mazzel hebben ze dan nog steeds de actie om de betaalde €49,- terug te krijgen... En mocht Amazon in al hun wijsheid besluiten dat ik verplicht over moet op enig moment, dan kan ik ook best onbepaalde tijd zonder Prime.

iRacing Profiel

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:44

pinda powerrr

Slow down...

11 en 12 oktober overigens Prime Days!

Waiting on the world to change

• Pompi
Het is misschien vroeg om te zeggen, maar vind het wel jammer dat als ik weer naar de huidige en de geplande Prime Deals hier in Nederland kijk en die in het buitenland dat we best wel 'troep' krijgen en ook een stuk minder deals. Vooral als je bedenkt dat de meeste producten voor de Nederlandse markt uit de Duitse opslag komt, vind ik het flauw dat we niet een vergelijkbaar aanbod hebben als onze oosterburen.
Als ik bijvoorbeeld even Philips Hue producten als voorbeeld pak. In Nederland 7 producten, waarvan 3 starterkits zijn. In Duitsland 39 producten, met heel wisselend aanbod.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:56:
Het is misschien vroeg om te zeggen, maar vind het wel jammer dat als ik weer naar de huidige en de geplande Prime Deals hier in Nederland kijk en die in het buitenland dat we best wel 'troep' krijgen en ook een stuk minder deals. Vooral als je bedenkt dat de meeste producten voor de Nederlandse markt uit de Duitse opslag komt, vind ik het flauw dat we niet een vergelijkbaar aanbod hebben als onze oosterburen.
Als ik bijvoorbeeld even Philips Hue producten als voorbeeld pak. In Nederland 7 producten, waarvan 3 starterkits zijn. In Duitsland 39 producten, met heel wisselend aanbod.
Bij de vorige prime deals had ik ook het idee dat minstens de helft chinese meuk was, dat in de aanbieding was en veel minder de merken.
Er zijn zeker wel aanbiedingen, toevallig net wel de oordopjes die ik wilde bestellen, maar het is zeker karig.

• Pompi
Exocet schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Bij de vorige prime deals had ik ook het idee dat minstens de helft chinese meuk was, dat in de aanbieding was en veel minder de merken.
Er zijn zeker wel aanbiedingen, toevallig net wel de oordopjes die ik wilde bestellen, maar het is zeker karig.
Dat dus. Met hoe ze het in de markt zetten en er reclame voor maken verwacht je het aanbod of merken zoals in de grote landen om ons heen, maar je krijgt er klein aanbod of chinese meuk voor terug.

Je zou misschien kunnen zeggen dat wij niet mogen klagen omdat de kosten van Prime hier ook lager zijn, maar ik vraag mij af hoeveel sales ze hier in Nederland er nou uit halen want daar draait het voor hun toch om? Een sale is een sale dus wat boeien het verschil in Prime kosten dan.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:52
Hier ook iemand die eerste keer prime lid is en dus wel wat had verwacht van deze deals. Maar het is idd wel erg klein dat echt de moeite waar dlijkt, veelal rommel

• Wild Chocolate
Pompi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:56:
Als ik in de Duitse Prime-deals zit te bladeren, is het merendeel ook vooral troep. Maar ik ben daar eigenlijk wel blij mee, het dwingt me om gericht te zoeken en voorkomt daarmee impulsaankopen.

Ik heb altijd wat zaken die ik via Keepa volg, en daarvan heeft er (slechts) 1 een medling gegenereerd:

https://smile.amazon.de/dp/B08VRNQ4HY
uitvoering: LG UltraGear 32GP850-B Zwart

On topic: wel véél goedkoper dan op amazon.nl...

iRacing Profiel

• Pompi
Wild Chocolate schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Als ik in de Duitse Prime-deals zit te bladeren, is het merendeel ook vooral troep. Maar ik ben daar eigenlijk wel blij mee, het dwingt me om gericht te zoeken en voorkomt daarmee impulsaankopen.

Ik heb altijd wat zaken die ik via Keepa volg, en daarvan heeft er (slechts) 1 een medling gegenereerd:

https://smile.amazon.de/dp/B08VRNQ4HY
uitvoering: LG UltraGear 32GP850-B Zwart

On topic: wel véél goedkoper dan op amazon.nl...
Uiteraard is daar ook troep en ben dat ook totaal met je eens, maar is ook het aanbod van echte merken groter. Zoals mijn voorbeeld van Philips Hue waarbij het deelnemende aanbod bijna 5,5x zo groot was.

Jouw voorbeeld doet bijvoorbeeld in NL niet eens mee in de Prime Day deals, terwijl er wel een aantal beeldschermen op Amazon NL mee doen. Had deze LG monitor dan met herberekende BTW ook hier aangeboden... Zeker aangezien het zeer waarschijnlijk gewoon uit dezelfde locatie zou komen.
Daarnaast zie ik dat de monitor ook bij Amazon Spanje mee doet, dus het is niet speciaal voor DE

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wild Chocolate schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Als ik in de Duitse Prime-deals zit te bladeren, is het merendeel ook vooral troep.
Nou, troep...?

-Bosch Professional tot 25% Rabatt.
-Lindt chocolade fors goedkoper (zelfs goedkoper dan in de outlet store @ BataviaStad)
-Ecco schoenen.
-Fiskars spullen
-Kärcher en Salomon.
etc.
Kan dat toch niet echt troep noemen... ;)

Heb zojuist dan wel via amazon.nl twee cirkelzaagbladen besteld, die waren, heel merkwaardig, via .nl goedkoper dan via .de. :? 8)7

Mooie Plaatjes   

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03:44
ehtweak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Nou, troep...?

-Lindt chocolade fors goedkoper (zelfs goedkoper dan in de outlet store @ BataviaStad)
-Ecco schoenen.
-Fiskars spullen
-Kärcher en Salomon.
etc.

Heb zojuist dan wel via amazon.nl twee cirkelzaagbladen besteld, die waren, heel merkwaardig, via .nl goedkoper dan via .de. :? 8)7
Welke Ecco schoenen heb je besteld? :)

PSN: Jonasken

• Wild Chocolate
ehtweak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Nou, troep...?

-Ecco schoenen.
-Fiskars spullen
-Kärcher en Salomon.
etc.

Dat spreekt toch niet tegen dat het merendeel nog steeds troep is? Als ik in een willekeurige rubriek ga bladeren, is 2/3 gewoon Chinese meuk (zal in chocolade wel meevallen :+ ).

Als je gericht (op merk) gaat zoeken, kom je ook leuke aanbiedingen tegen, dat gaf ik ook aan.

De eerder genoemde LG monitor is nu op .nl trouwens in prijs gedaald naar €327,51, terwijl hij op .de nu €375,57 is. Op .nl op voorraad, terwijl hij op .de "gewoonlijk binnen 3-4 dagen verzendklaar" is. Kennelijk liggen er een paar in het Nederlandse depot.

iRacing Profiel

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Is er iemand die weet hoe de bezorgdag aan te passen van een bestelling? Ik kan als ik iets wil bestellen alleen de dag die Amazon voorsteld kiezen, en bijvoorbeeld niet een paar dagen later of combineren met een ander artikel dat pas later komt.
Dit vind ik erg onhandig, ivm thuis zijn om het in ontvangst te nemen etc.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Netsrek schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:30:
Is er iemand die weet hoe de bezorgdag aan te passen van een bestelling? Ik kan als ik iets wil bestellen alleen de dag die Amazon voorsteld kiezen, en bijvoorbeeld niet een paar dagen later of combineren met een ander artikel dat pas later komt.
Dat kan simpelweg niet. Amazon bepaalt.

The devil is in the details.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Netsrek schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:30:
Amazon stuurt vaak per dhl. Die zendingen zijn supermakkelijk aan te passen via de dhl app.

Postnl aanpassen kan alleen 's ochtends vroeg en dan nog gaat het bij mij vrijwel altijd fout dit jaar 🤨

Dpd aanpassen kan wel soort van, wel een hoop gedoe.

UPS idem.

Oftewel, wacht tot Amazon je pakje verzendt, kijk via welke dienst dat is en dan via die dienst je leverdatum aanpassen.
Meer opties heb je niet, behalve dan wellicht een paar dagen wachten met bestellen zodat je waarschijnlijke leverdatum beter uitkomt ;)

• glatuin
dragon2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Amazon stuurt vaak per dhl. Die zendingen zijn supermakkelijk aan te passen via de dhl app.

Postnl aanpassen kan alleen 's ochtends vroeg en dan nog gaat het bij mij vrijwel altijd fout dit jaar 🤨

Dpd aanpassen kan wel soort van, wel een hoop gedoe.

UPS idem.

Oftewel, wacht tot Amazon je pakje verzendt, kijk via welke dienst dat is en dan via die dienst je leverdatum aanpassen.
Meer opties heb je niet, behalve dan wellicht een paar dagen wachten met bestellen zodat je waarschijnlijke leverdatum beter uitkomt ;)
Waar ik woon komt de helft van de pakketten van Amazon zelf. Die donkerblauwe prime busjes zie ik steeds vaker rijden. Niks aanpassen van aankomsttijd oid.
Eenmaal meegemaakt met hen dat zending zoek was en ik kreeg een nieuwe zending. Een week later 1e pakket gevonden, hadden ze hem in de groencontainer gedaan!

• dragon2
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Waar ik woon komt de helft van de pakketten van Amazon zelf. Die donkerblauwe prime busjes zie ik steeds vaker rijden. Niks aanpassen van aankomsttijd oid.
Eenmaal meegemaakt met hen dat zending zoek was en ik kreeg een nieuwe zending. Een week later 1e pakket gevonden, hadden ze hem in de groencontainer gedaan!
Ah, prime busjes hebben ze hier niet, is dat een randstad ding ofzo?

• glatuin
dragon2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Ah, prime busjes hebben ze hier niet, is dat een randstad ding ofzo?
kennelijk. Maar wie weet wordt het uitgebreid. In Duitsland en de VS zie je ook veel van die busjes en vrachtwagens rijden. En zelfs een prime vliegtuig gezien in de VS.

• dragon2
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

kennelijk. Maar wie weet wordt het uitgebreid. In Duitsland en de VS zie je ook veel van die busjes en vrachtwagens rijden. En zelfs een prime vliegtuig gezien in de VS.
Doe mij maar een prime drone dan #cool

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@dragon2 bedankt voor het meedenken! Dat ga ik proberen!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jonasken schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:41:
[...]

Welke Ecco schoenen heb je besteld? :)
Geen, want die hebben ze nooit in mijn maat... :+

Mooie Plaatjes   

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-03 10:17
Vanwege LOTR heb ik nu Amazon Prime, maar dat heeft in NL geen toegevoegde waarde (voor mij) want alles wat ik tot nu toe wil kopen (prullenbak van Wesco, een Scheerapparaat) is op .de aanzienlijk goedkoper.

En de aanbiedingen op Prime dagen kunnen me ook niet verleiden. Ik ga mijn abonnement opzeggen nu de serie klaar is.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-03 14:36
Roi schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:55:
Vanwege LOTR heb ik nu Amazon Prime, maar dat heeft in NL geen toegevoegde waarde (voor mij) want alles wat ik tot nu toe wil kopen (prullenbak van Wesco, een Scheerapparaat) is op .de aanzienlijk goedkoper.

En de aanbiedingen op Prime dagen kunnen me ook niet verleiden. Ik ga mijn abonnement opzeggen nu de serie klaar is.
Hoe dan ook heb je toch altijd gratis verzending bij Amazon.nl middels een pickup point. Ik combineer het mooi met mijn .de Prime account :)

(En overigens die LOTR serie zo slecht dat het niet eens waard is om daar Prime voor af te sluiten, imo)

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 12:07
Dutchy007 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

(En overigens die LOTR serie zo slecht dat het niet eens waard is om daar Prime voor af te sluiten, imo)
Smaken verschillen blijkbaar. Vond hem zeer goed, al mijn collega's hier op de werkvloer zijn er ook zeer positief over.

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-03 10:10
Amazon Prime heb ik al lang opgezegd nadat Amazon me een korting gaf die ik niet kon verzilveren (een probleem dat op dit moment opnieuw actueel is) en omdat ik er toch nooit naar keek.

Maar Amazon heeft nog meer problemen en ik heb geen idee waar ik dit moet posten.
Sinds kort kun je niet meer alle reviews zien, wat enorm irritant is en de reviews die je wel te zien krijgt zijn kennelijk gecherrypicked. Een voorbeeld:

Deze handschoenen en deze zijn toevallig precies zo vaak beoordeeld én hebben dezelfde waardering. Maar ga je reviews lezen dan zijn bij de eerste optie 9 van de 10 positief en de enige negatieve is eigenlijk ook positief.

Ga je dan bij de tweede kijken zie je alle 1 en 2 sterren reviews en slechts 23% van alle geshowde reviews is positief (versus 90% dus). Na het lezen van de reviews zul je altijd voor het eerste product kiezen, terwijl in werkelijkheid de klantenwaardering voor beide items exact even hoog is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Bubbleblower1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:02:
Amazon Prime heb ik al lang opgezegd nadat Amazon me een korting gaf die ik niet kon verzilveren (een probleem dat op dit moment opnieuw actueel is) en omdat ik er toch nooit naar keek.

Maar Amazon heeft nog meer problemen en ik heb geen idee waar ik dit moet posten.
Sinds kort kun je niet meer alle reviews zien, wat enorm irritant is en de reviews die je wel te zien krijgt zijn kennelijk gecherrypicked. Een voorbeeld:

Deze handschoenen en deze zijn toevallig precies zo vaak beoordeeld én hebben dezelfde waardering. Maar ga je reviews lezen dan zijn bij de eerste optie 9 van de 10 positief en de enige negatieve is eigenlijk ook positief.

Ga je dan bij de tweede kijken zie je alle 1 en 2 sterren reviews en slechts 23% van alle geshowde reviews is positief (versus 90% dus). Na het lezen van de reviews zul je altijd voor het eerste product kiezen, terwijl in werkelijkheid de klantenwaardering voor beide items exact even hoog is.
Volgens mij zie je een complot die er niet echt is.

Je zegt dat je niet alle reviews meer kan zien, maar ik zie gewoon nog 'See all reviews' links bij beide producten, wat linkt naar https://www.amazon.nl/-/en/product-reviews/B07VNF2FCX/ en https://www.amazon.nl/-/en/product-reviews/B07H7PFZR4/

Verder zijn dit nogal verschillende handschoenen, in ieder geval qua prijsklasse. Het eerste paar is letterlijk 2x zo duur als het tweede paar. Dus ik betwijfel of jouw 'je wordt tussen deze twee handschoenen naar de duurdere genudged' echt waar is.

The devil is in the details.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:27
Ik bestel meestal boeken via Amazon met prime maar wat een drama is dit.

In prijzen zie ik weinig tot geen verschil tussen .com / .de en .nl dus gebruik naar tevredenheid amazon prime op de Nederlandse website.

De boeken die Amazon levert zijn echter altijd flink beschadigt. Vol met deuken en andere beschadigingen. Op zich niet erg als het een paperback van 10 euro zou zijn maar ik bestel altijd de hardcover versies van 30 á 35 euro. Aangezien Amazon een goed retourbeleid heeft bleef ik daar bestellen totdat ik een onbeschadigd boek binnen kreeg wat soms wel betekend dat ik het boek 2x moet retourneren.

Inmiddels ben ik er eigenlijk wel klaar mee en ben ik erachter gekomen dat als ik een Nederlandse boekwinkel mail ze de boeken gewoon kunnen bestellen ondanks dat ze daar in de winkels zelf moeilijk over doen.

Voor mij geen Amazon meer. Belachelijk hoe een bedrijf wat volgens mij toch begonnen is als boekwinkel omgaat met hun producten.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nopheros schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:12:

Voor mij geen Amazon meer.
Als het je alleen om de boeken te doen is, en gezien je ervaring kan ik me dat goed voorstellen ja.

Wij bestellen eigenlijk bijna nooit boeken via Amazon. Heel veel andere, vaak huishoudelijke zaken wel, en dat is nog steeds prijstechnisch heel interessant. Anders deden we het ook niet. ;)
Belachelijk hoe een bedrijf wat volgens mij toch begonnen is als boekwinkel omgaat met hun producten.
Of ligt dat aan de steeds belachelijkere manier waarop bezorgdiensten met de pakketjes omgaan? O-)

Zo bestel ik regelmatig b.v. een 5l blik olijfolie. Dat zit in de stevige originele (vanaf de fabrikant) doos, met tussen blik en karton nog wat piepschuim platen. Vervolgens zit die kartonnen doos weer in een doos van Amazon met her en der opvulmateriaal ertussen. En dan nog... dan nog krijgen PostNL/DHL het voor elkaar om de boel gedeukt af te leveren. :-(

Mooie Plaatjes   

• daffie82
@ehtweak welke huishoudelijke zaken dan bijvoorbeeld?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak, het zijn echt soms lomperikken daar bij Amazon bij het inpakken. Soms lijkt het wel of ze er expres een zooitje van maken.

Laatst nog dat ik kinderspeelgoed had besteld en wat later nog gevolgd door een hondenhap in zakjes (2x 48 zakjes, in 2 dozen, totaal aardig wat gewicht).

De doos die was gebruikt om het samen te verzenden was net ruim genoeg maar prima van formaat maar je moet toch aardig lomp zijn om het hondenvoer bovenop de doos van het speelgoed te plaatsen, daar was niet veel meer van over dus. Dat was dus nergens voor nodig geweest, apart verzenden zou een betere oplossing geweest zijn, maar goed, logisch verpakken ook.

Testing, one, two ...

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:03
Bol.com of amazon zijn om het even met verzenden van (dure) comics/tradepaperbacks/hardcovers. Boeken van 50 euro of meer gaan gewoon los in een doos. BOL.com zelfs in een zak. Erg vreemd omdat dit soort uitgaven ook vanuit de drukkers vaak al in een speciale doos zitten ..
Wel afgelopen week een paar Oral-b borsteltjes beste, die zitten vervolgens wel goed verpakt in een doosje met zelfs een stootrand.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het grappige is dat vrijwel alle nieuwe boeken die je in Nederland online bestelt vanuit het Centraal Boekhuis worden verzonden. De boeken liggen dus niet bij Amazon of Bol opgeslagen. Centraal Boekhuis regelt de opslag en verzending (en heeft dus ook verzendmateriaal van alle verschillende webshops). Ook als je bij kleinere webshops bestelt komen de boeken bij Centraal Boekhuis vandaan.

Het probleem van de beschadigde boeken kun je dus eigenlijk met elke webshop ervaren. Misschien dat Amazon en Bol bij Centraal Boekhuis nog íets meer op de verzending beknibbeld hebben, waardoor de boeken voor hun klanten met minder bescherming verzonden worden. Maar ook via andere webshops gaat het helaas lang niet altijd goed.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

daffie82 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:
@ehtweak welke huishoudelijke zaken dan bijvoorbeeld?
ff een korte greep uit de diverse bestellingen van de afgelopen maanden:

-roestomzetter
-diverse soorten biologische bloem/meel
-eiwitpoeder
-diverse gedroogde kruiden
-bitumen golfplaatschroeven
-slangenboren
-Lindt chocolade kogels
-LED strips/trafo's
-speciaal wasmiddel
-voetbed inlegzool
-rugzak
-diverse elektro installatiemateriaal
-gedroogde zuidvruchten
-ondergoed
-MTB onderdelen
-deo
-scheerkop
-diverse pastasoorten
enzovoorts, enzovoorts.
:)

Mooie Plaatjes   

• Spice

Spice

Nopheros schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:12:

In prijzen zie ik weinig tot geen verschil tussen .com / .de en .nl dus gebruik naar tevredenheid amazon prime op de Nederlandse website.

De boeken die Amazon levert zijn echter altijd flink beschadigt. Vol met deuken en andere beschadigingen. Op zich niet erg als het een paperback van 10 euro zou zijn maar ik bestel altijd de hardcover versies van 30 á 35 euro. Aangezien Amazon een goed retourbeleid heeft bleef ik daar bestellen totdat ik een onbeschadigd boek binnen kreeg wat soms wel betekend dat ik het boek 2x moet retourneren.

Inmiddels ben ik er eigenlijk wel klaar mee en ben ik erachter gekomen dat als ik een Nederlandse boekwinkel mail ze de boeken gewoon kunnen bestellen ondanks dat ze daar in de winkels zelf moeilijk over doen.

Voor mij geen Amazon meer. Belachelijk hoe een bedrijf wat volgens mij toch begonnen is als boekwinkel omgaat met hun producten.
Vreemd, wij bestellen kilo's boeken bij Amazon, zolang het niet Nederlandstalige boeken zijn die halen we elders maar nog nooit een hardcover of een goedkopere editie gehad met een deukje of beschadiging.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap er werkelijk weer niks van. 8)7

Amazon probeert al jarenlang of ik mijn .DE account wil overzetten naar een .NL (inmiddels heb ik beiden, gewoon apart te gebruiken).
M'n .DE account is nog steeds een Prime versie. Dus via dat kijk ik o.a. video's e.d. en profiteer ik nog steeds van het gratis verzendgebeuren.

Nu met de Zwarte Vrijdag week dacht ik, laat ik eens wederom checken of het al loont om .DE account te verlaten. Nou niet dus...

Simpel voorbeeldje; een kilopak koffiebonen van Amazon's eigen merk ('Der Franz') is via .NL maar liefst VIER KEER zo duur?!!
ASIN: B07YCM54YK
kost nu 11 euro/kg via .DE en maar liefst 45 euro/kg via .NL. ;w
waarbij via .NL het door een marketplace verkoper wordt verkocht en via .DE door Amazon zelf
Bizar. :|

Mooie Plaatjes   

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:35
ehtweak schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:00:
Ik snap er werkelijk weer niks van. 8)7

Amazon probeert al jarenlang of ik mijn .DE account wil overzetten naar een .NL (inmiddels heb ik beiden, gewoon apart te gebruiken).
M'n .DE account is nog steeds een Prime versie. Dus via dat kijk ik o.a. video's e.d. en profiteer ik nog steeds van het gratis verzendgebeuren.

Nu met de Zwarte Vrijdag week dacht ik, laat ik eens wederom checken of het al loont om .DE account te verlaten. Nou niet dus...

Simpel voorbeeldje; een kilopak koffiebonen van Amazon's eigen merk ('Der Franz') is via .NL maar liefst VIER KEER zo duur?!!
ASIN: B07YCM54YK
kost nu 11 euro/kg via .DE en maar liefst 45 euro/kg via .NL. ;w
waarbij via .NL het door een marketplace verkoper wordt verkocht en via .DE door Amazon zelf
Bizar. :|
Derde verkoper vergelijken met Amazon zelf is ook wel een beetje appels en peren hè.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Royeboi schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:13:
[...]

Derde verkoper vergelijken met Amazon zelf is ook wel een beetje appels en peren hè.
't Ging mij om de vergelijking tussen amazon.nl en amazon.de.
Waarbij het dus nog vreemder is dat, EN Amazon's eigen merkproducten zoveel in prijs verschillen tussen .de en .nl. En de boel wordt gewoon geleverd vanuit dezelfde warehouses.
EN dat via .de een Amazon product door Amazon zelf verkocht wordt, en via .nl door iemand anders! 8)7

Vind je dat niet bizar dan? ;)

Mooie Plaatjes   

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:52
ehtweak schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:37:
[...]

't Ging mij om de vergelijking tussen amazon.nl en amazon.de.
Waarbij het dus nog vreemder is dat, EN Amazon's eigen merkproducten zoveel in prijs verschillen tussen .de en .nl. En de boel wordt gewoon geleverd vanuit dezelfde warehouses.
EN dat via .de een Amazon product door Amazon zelf verkocht wordt, en via .nl door iemand anders! 8)7

Vind je dat niet bizar dan? ;)
Nee, want die gast van nl koopt het zelf van de en verkoopt dat dan voor een heerlijke winst door.

Zie je toch ook op Bol gebeuren van Ali.

[Voor 3% gewijzigd door maartend op 20-11-2022 17:04]

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Vraagje, ik heb tijdens Black Friday (de actieperiode dan) een product besteld/gekocht op 24 november bij Amazon (nl) waarbij de verkoper Amazon eu sarl is. Levering is ergens tussen 28 november en 8 december.

Iemand een idee (misschien al eerder besproken hier maar kon het niet vinden) wat dan het proces aldaar is? Ik ga er vanuit dat als het beschikbaar is in het warehouse dat het gelijk verstuurd wordt, kan ik daaruit afleiden dat het product vanaf een andere Amazon-locatie moet komen oid? (Of geven ze ivm drukte voorrang aan mensen die het product gekocht hebben zonder korting oid?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ugchel, ik verwacht dat er door de populariteit van het artikel geen gedefinieerde verzenddatum is gegeven, vandaar die; "Levering is ergens tussen 28 november en 8 december". Dat zul je dus even af moeten wachten, het is niet ongebruikelijk dat je met zoiets te maken krijgt. Even geduldig zijn dus ;)

Testing, one, two ...

• Wild Chocolate
Ugchel schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:33:
Vraagje, ik heb tijdens Black Friday (de actieperiode dan) een product besteld/gekocht op 24 november bij Amazon (nl) waarbij de verkoper Amazon eu sarl is. Levering is ergens tussen 28 november en 8 december.

Iemand een idee (misschien al eerder besproken hier maar kon het niet vinden) wat dan het proces aldaar is? Ik ga er vanuit dat als het beschikbaar is in het warehouse dat het gelijk verstuurd wordt, kan ik daaruit afleiden dat het product vanaf een andere Amazon-locatie moet komen oid? (Of geven ze ivm drukte voorrang aan mensen die het product gekocht hebben zonder korting oid?)
Is een combinatie van factoren. Soms duurt het een paar dagen voordat het verstuurd wordt, geen idee waarom.
Ik heb zaterdag een artikel besteld, wat ook op een vrij lange levertijd staat. Is zondag verzonden (staat niet bij waar vandaan), maandag aangekomen en doorgestuurd in Barcelona, vandaag aangekomen en doorgestuurd bij Lyon, en zo zal het morgen in Noord-Frankrijk aankomen, en dan donderdag in Nederland en donderdag of vrijdag bezorgd.

iRacing Profiel

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

M.b.t. de daadwerkelijke levertijden bij Amazon? (.DE in mijn geval)
Daar is geen logika in te ontdekken. Ik zie het tenminste niet... :?

Tijdens de afgelopen zwarte week heb ik diverse dingen besteld. Één bestelling kwam met PostNL en deed er drie dagen over, omdat PostNL het zo druk had.
Maar een andere bestelling, via DHL, op dinsdagavond besteld, woensdagavond geleverd!

En nog gekker; ik bestelde een warehouse artikel. In dit geval een Noctua NH-D15 CPU koeler, voor 60 euro (inclusief 3,25 verzendkosten). Normale prijs ca. 100 euro.

Zou verstuurd worden vanuit Noctua zelf, uit Oostenrijk. En wat schetst mijn verbazing:
Maandagmiddag verstuurd vanuit Wenen, dinsdagmiddag al geleverd door DHL! d:)b
Artikel ziet er werkelijk als nieuw uit. Zat zelfs nog een Noctua miniatuur ventilatortje als sleutelhanger bij. 8)

Mooie Plaatjes   

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik bestel niet zo vaak bij Amazon, maar qua levertijden kan ik dat ook beter zo houden. Heb ook afgelopen zondag iets besteld bij Amazon EU S.a.r.L (dus geen derde partij oid), wat gewoon op voorraad was en er staat nu bij dat het zondag pas geleverd gaat worden. Is ook nog steeds niet verzonden. Ik snap ook even niet waarom het niet gewoon direct verzonden kan worden. Spullen uit hun magazijn halen en versturen is toch het enige wat ze hoeven te doen? ;) Elke andere webshop die ik ken verstuurt het direct of de volgende werkdag. Dat er vervolgens vertraging zit bij de bezorgdienst is voor mij dan wel weer begrijpelijker.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Palomar schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:40:
Ik bestel niet zo vaak bij Amazon, maar qua levertijden kan ik dat ook beter zo houden. Heb ook afgelopen zondag iets besteld bij Amazon EU S.a.r.L (dus geen derde partij oid), wat gewoon op voorraad was en er staat nu bij dat het zondag pas geleverd gaat worden. Is ook nog steeds niet verzonden. Ik snap ook even niet waarom het niet gewoon direct verzonden kan worden. Spullen uit hun magazijn halen en versturen is toch het enige wat ze hoeven te doen? ;) Elke andere webshop die ik ken verstuurt het direct of de volgende werkdag. Dat er vervolgens vertraging zit bij de bezorgdienst is voor mij dan wel weer begrijpelijker.
Kan het niet zo zijn dat het product tijdelijk is uitverkocht?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yorinn schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:48:
[...]

Kan het niet zo zijn dat het product tijdelijk is uitverkocht?
als ik hem nu bekijk staat de voorraad gewoon op voorraad. Sterker nog: er staat nu zelfs bij als je hem bestelt dat ie op zaterdag 3 december geleverd wordt 8)7 En ik heb hem dus al 3 dagen geleden besteld en zou hem een dag later krijgen dan wanneer je hem nu bestelt. Ik snap dit niet helemaal meer ;)

Het is dat ik er geen haast mee heb en ik zag bij het bestellen ook wel staan dat ie op zondag geleverd zou worden. Maar ging er meer vanuit dat dat was om zich in te dekken tegen vertragingen bij de bezorgbedrijven. Maar kennelijk gaat het pas echt dagen na de bestelling verstuurd worden.

[edit] en als ik dezelfde advertentie nog een keer ververs zegt ie weer dat de leverdatum pas vrijdag 9 december is. Echt merkwaardig....

[Voor 30% gewijzigd door Palomar op 30-11-2022 16:11]

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-03 19:10
Spullen uit hun magazijn halen en versturen is toch het enige wat ze hoeven te doen? ;)
Ja, maar de volumes zijn rond black friday wel wat groter dan normaal. Dus als ze weten dat ze in een bepaald distributiecentrum, 100.000 producten per dag kunnen verwerken en ze weten dat de wachtrij 300.000 is, dan weten ze ook hoeveel dagen dat ze nodig hebben om iets te verzenden.

Of misschien moet het vanuit het warehouse in Polen eerst naar het warehouse in Duitsland worden verscheept en zit dat transport voor de komende dagen al vol.

Het kan ook zijn dat het product nog onderweg is van de leverancier naar het warehouse. Dan weten ze dat het binnenkort binnenkomt, maar niet de exacte dag. Dan geven ze meestal een range op.

• Wild Chocolate
Ik bestel wel vaak bij Amazon (afgelopen tijd wat minder, maar de laatste jaren gemiddeld 50 bestellingen per jaar ofzo). En ik kan beamen dat je beter geen haast hebt. Hoewel de dingen waarbij aangegeven wordt dat ze binnen 1 of 2 dagen bezorgd worden, dat bij mij doorgaans wel halen en de meeste pakketjes eerder te vroeg dan te laat komen t.o.v. de opgave bij bestelling.

Producten komen vanuit heel Europa, ook als het binnen Duitsland ligt, duurt het vaak 1 of 2 dagen om het in Aachen te krijgen, van waaruit het meestal naar Nederland doorgestuurd wordt.

Ik bestel weinig tot niets online wat ik snel nodig heb, snap nooit zo goed wat een dag meer of minder uitmaakt.

iRacing Profiel

• ikkezelf1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03 21:07
Ik bestel regelmatig iets bij amazon (meestal de duitse variant). Vooral rond de feestdagen is het prijsverschil met de nederlandse variant behoorlijk groot bij de meeste producten.

Mijn account is echter nog steeds niet terug gezet mbt de prime via DE.
Na herhaaldelijk contact zijn ze er nog steeds mee bezig ...duhhh.
Hoeveel mensen hebben hier ook nog steeds last van?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is handig? Kreeg net een filmpje van mijn bezorgadres van een pakje van amazon dat is bezorgd. Karton is opengescheurd en opnieuw dichtgeplakt. Lijkt mij niet uit een amazon warehouse zo zijn gekomen. En dat dhl de schuldige is. Weet nog niet wat de staat van de goederen is.

Waren koffiefilters en oplader. Niet spannend dus. Maar niet echt normaal toch?

[Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 14-12-2022 11:25]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-03 14:36
Ronwiel schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:20:
Wat is handig? Kreeg net een filmpje van mijn bezorgadres van een pakje van amazon dat is bezorgd. Karton is opengescheurd en opnieuw dichtgeplakt. Lijkt mij niet uit een amazon warehouse zo zijn gekomen. En dat dhl de schuldige is. Weet nog niet wat de staat van de goederen is.

Waren koffiefilters en oplader. Niet spannend dus. Maar niet echt normaal toch?
Lijkt mij niet dat Amazon dit op deze manier heeft verstuurd. Is de doos opnieuw dichtgeplakt met DHL tape? Die gebruiken ze namelijk om open/kapotte pakketjes te repareren.
Sowieso melding maken bij Amazon als er dingen missen of kapot zijn.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Dutchy007 geen transparante tape. Pakje is wel hier en daar wat gehavend.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51
Ronwiel schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:09:
@Dutchy007 geen transparante tape. Pakje is wel hier en daar wat gehavend.
Gewoon even chatten en aangeven. Mijn ervaring is dat altijd zeer netjes opgelost wordt. Lees, korting of zelfs gratis.

Prijzen blijft nog wel een dingetje bij .nl en .de. Maar wordt al minder. Zoek nu een smartwatch, maar .de is toch echt duurder momenteel. Maar toch komt .de toch iets goedkoper uit.

• Pompi
Misschien beetje minder standaard vraag, maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de live tracking van hun Amazon bezorger busjes te zien?
Kreeg namelijk laatst bij een bestelling een notification dat het kon en dat er nog 8 adressen voor mij waren, maar als ik daar dan op klikte of naar de app/website ging zag ik niks. Bij het inspecteren van de pagina kon ik wel zien dat er iets geprogrammeerd was maar het werd niet getoond. Ook niet met alle extenties uitgeschakeld en Pi-hole gepauzeerd. En moet zeggen dat het wel heel prettig zou zijn om het te zien aangezien Amazon logistics geen timeslot geeft maar alleen zegt bezorging voor 20h.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
ikkezelf1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:07:

Mijn account is echter nog steeds niet terug gezet mbt de prime via DE.
Na herhaaldelijk contact zijn ze er nog steeds mee bezig ...duhhh.
Hoeveel mensen hebben hier ook nog steeds last van?
Allang opgegeven...
Ik ga er ook niet meer achteraan en bestel nu eigenlijk bijna niets meer bij amazon (zoek het wel ergens anders, en vind dat vaak ook).

Je kunt je klanten niet blijven schofferen!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rinaldootje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:27:
Allang opgegeven...
Ik ga er ook niet meer achteraan en bestel nu eigenlijk bijna niets meer bij amazon (zoek het wel ergens anders, en vind dat vaak ook).

Je kunt je klanten niet blijven schofferen!
Ze hebben gepoogd om het alsnog recht te zetten maar jij hebt er niets mee gedaan, of...?

Rinaldootje in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
hardware-lover schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:33:
[...]

Ze hebben gepoogd om het alsnog recht te zetten maar jij hebt er niets mee gedaan, of...?

Rinaldootje in "Amazon Prime in Nederland"
Meerdere keren, maar ik kreeg alleen maar loze beloftes. Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in.
Dus heb ik het maar opgegeven.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Blijkbaar heb ik op een of andere manier mijn (oude) Duitse Prime abo overgezet naar een Nederlandse toe met m'n laatste bestelling bij Amazon NL vanavond. Ik kan me ook niet herinneren dat ik specifiek heb aangegeven dat ik mijn Duitse abo wilde opzeggen.

De Nederlandse chat stuurt me door naar het Duitse contactformulier om een heractivering aan te vragen, maar ik heb weinig hoop erin.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08
Yorinn schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:00:
Blijkbaar heb ik op een of andere manier mijn (oude) Duitse Prime abo overgezet naar een Nederlandse toe met m'n laatste bestelling bij Amazon NL vanavond. Ik kan me ook niet herinneren dat ik specifiek heb aangegeven dat ik mijn Duitse abo wilde opzeggen.
Ik trapte er laatst ook bijna in toen ik even snel iets op amazon.nl wilde bestellen...

3x raden welke verzendmethode standaard was geselecteerd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Xander schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:09:
[...]

Ik trapte er laatst ook bijna in toen ik even snel iets op amazon.nl wilde bestellen...

[Afbeelding]

3x raden welke verzendmethode standaard was geselecteerd.
Ik gok dat dat hier ook het geval/probleem was. Nu maar hopen dat ze nog iets voor me willen/kunnen doen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Xander schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:09:
[...]

Hier ditto. :-(

Ik had wat installatiemateriaal nodig en tot mijn verbazing was het via .nl een stuk goedkoper dan via .de (meestal is het andersom).
En ik gebruik een apart account voor .nl (gewoon standaard klant) versus .de (waar ik wel Prime Kunde ben).

Het totaalbedrag zat ruim boven de 20 euro, dus sowieso was het verzenden gratis. Maar dan nog moet je oppassen dat je de juiste vinkjes wel/niet zet, anders heb je zo een Prime NL account te pakken (en zetten ze dus je Duitse account over). :|
Alhoewel ik het niet goed durf uit te proberen of ze dat ook doen als de tenaamstelling net iets anders is (maar op zich wel correct) maar het afleveradres wel overeenkomt...

Daarom ben ik blij dat ik dit soort dingen altijd op een groot en overzichtelijk scherm doe via een desktop PC/browser. Volgens mij stink je er eerder in op dat beperkte schermpje van een mobiel device.

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijft een bijzonder bedrijf dat Amazon (.DE in dit geval). :?

Had afgelopen weekend wat levensmiddelen besteld, waaronder een 2 x 500gram verpakking van gedroogde ingrediënten.
Werd hedenavond geleverd; bleek er slechts 1 x 500gram van het betreffende artikel in de papieren Amazon zak te zitten. :-( En die zak was ook zo krap; daar hadden nooit 2 x 500gram verpakkingen in gepast.

Contact opgenomen via de chat. Aangegeven wat het probleem is. En direct als antwoord:

Zuerst möchte ich mich bei Ihnen persönlich entschuldigen, da Sie diese schlechte Erfahrung bei Ihrer Bestellung machen mussten!
Wir würden Ihnen gerne einen Ersatz anbieten. Leider ist dies in diesem Fall nicht möglich.
Aufgrund der Umstände und der Beschaffenheit des Artikels ist eine Rückgabe ausnahmsweise nicht erforderlich.
Bitte behalten Sie den Artikel oder - falls er nicht mehr zu gebrauchen ist - entsorgen Sie ihn entsprechend.
Ich habe soeben eine Erstattung von EUR [gehele bedrag] für Ihre Bestellung #[xxxx] veranlasst.
Der Betrag wird auf die in der Bestellung hinterlegte Zahlungsart gebucht.
Je nach gewählter Zahlungsart ist die Erstattung innerhalb der nächsten 5 Werktage auf Ihrem Bank- bzw. Kreditkartenkonto ersichtlich.
Ich bitte um Sie diesen Artikel wieder zu bestellen.
Ich entschuldige mich vielmals für die Unannehmlichkeiten.
Ich wünsche Ihnen einen schönen Tag und bleiben Sie gesund :)

Unser Ziel: das kundenfreundlichste Unternehmen der Welt zu sein. Ihr Feedback hilft uns dabei.

Bijzonder; ik wil het helemaal niet terugsturen, ik mis gewoon een deel van de zending. Maar toch blijven volhouden dat ik het eventueel weg mag gooien en niet hoef terug te sturen. Ik had gewoon vriendelijk gevraagd of ze het ontbrekende gedeelte konden nasturen.
dat schijnt dus niet te kunnen?!?

Terwijl ze de HELE bestelling crediteren. Bizar, toch? 7(8)7

Afijn, nu heb ik het artikel (de helft dan weliswaar) gratis... :+

Mooie Plaatjes   

• daffie82
Helemaal niet zo raar. Ik had exact hetzelfde onlangs. Aantal klopte niet. Kreeg gewoon volledige credit en mocht alles houden. Doen ze wel vaker.

Zaterdag mijn broodrooster kapot. 6 maanden geleden via amazon.nl besteld. Vandaag (maandag voormiddag) de nieuwe gratis ontvangen. De oude moet binnen de week gratis retour. Top service. Kan niet anders zeggen.

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee