Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Ah, wordt niet door Amazon afgehandeld begrijp ik, duidelijk.
Klopt.
Maar Amazon zit er natuurlijk wel tussen, dus ik ben niet gelijk bang geld kwijt te raken. Plus de goede reviews van de shop.

Zoals gezegd was Amazon zelf ook met de prijs lager, maar voor dat grote verschil de gok genomen.
Volgens Keepa was de machine al eerder een tijdje (week ofzo) zo laag geprijsd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-03 09:33
theunevers schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:53:
Ik ben zo pissig.
Bestelde iets op de Nederlandse amazon, kreeg een splash page 'stap over naar Amazon NL'. Stond een gele knop met 'stap nu over' ik daaronder op de grijze knop gedrukt, en terwijl het lade las ik 'je kant altijd annuleren'. En poef.. daar ging mijn Duitse Prime..

De klantenservice wilt mij nu niet meer overzetten natuurlijk..

Iemand anders zo stom geweest?

--

Edit..
Ze geven nu ook aan dat Prime Duitsland geen recht meer geeft op gratis verzending naar Nederland als je al een prime account had?
Mij is vanmiddag precies hetzelfde overkomen. De splash screen is precies zo ontworpen om de klant (ongemerkt) te laten kiezen voor Prime. Ik klikte inderdaad ook op de uitgegrijsde knop onder 'Stap over', en ineens had ik een gratis maand Prime NL waar ik helemaal niet op zat te wachten. Helaas kan ik de splash screen nu niet meer tevoorschijn toveren om te zien waar ik dan wél had moeten klikken.

Nederlandse klantenservice heeft Prime NL meteen geannuleerd en gaf aan dat het geen probleem zou moeten zijn voor een Duitse collega om mijn Prime aldaar weer te activeren. Op dat moment had ik nog goede hoop... Duitse collega snapte het echter helemaal niet en vroeg me om gewoon opnieuw Prime DE af te sluiten, wat dus niet lukt met een Nederlands factuuradres. Toen ik dat op twee verschillende manieren had uitgelegd was het antwoord: sorry we kunnen een annulering niet ongedaan maken |:(

Ik had juist alle mails over Prime NL genegeerd omdat ik de Duitse wilde houden, dat abbo was al jaren actief en Amazon DE heeft een groter assortiment en regelmatig betere prijzen voor de spullen die ik koop. Behoorlijk irritant dat ik Prime DE nu dus kwijt ben ;w

Steam ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:00
Lau1187 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Mij is vanmiddag precies hetzelfde overkomen. De splash screen is precies zo ontworpen om de klant (ongemerkt) te laten kiezen voor Prime. Ik klikte inderdaad ook op de uitgegrijsde knop onder 'Stap over', en ineens had ik een gratis maand Prime NL waar ik helemaal niet op zat te wachten. Helaas kan ik de splash screen nu niet meer tevoorschijn toveren om te zien waar ik dan wél had moeten klikken.

Nederlandse klantenservice heeft Prime NL meteen geannuleerd en gaf aan dat het geen probleem zou moeten zijn voor een Duitse collega om mijn Prime aldaar weer te activeren. Op dat moment had ik nog goede hoop... Duitse collega snapte het echter helemaal niet en vroeg me om gewoon opnieuw Prime DE af te sluiten, wat dus niet lukt met een Nederlands factuuradres. Toen ik dat op twee verschillende manieren had uitgelegd was het antwoord: sorry we kunnen een annulering niet ongedaan maken |:(

Ik had juist alle mails over Prime NL genegeerd omdat ik de Duitse wilde houden, dat abbo was al jaren actief en Amazon DE heeft een groter assortiment en regelmatig betere prijzen voor de spullen die ik koop. Behoorlijk irritant dat ik Prime DE nu dus kwijt ben ;w
Je moet tegenwoordig verdomd goed opletten inderdaad, want ze willen niets liever dan je naar amazon.nl overzetten. Gelukkig hebben ze mij nog niet weten te strikken.
Als je over bent gezet dan heb je denk ik 0 kans om terug te keren naar .de.

Overigens is er wat raars gaande op amazon.de. Als je de taal op NL zet en je wil contact zoeken met het contact center... nou suc6. Als je een probleem hebt en dus een item aanklikt kun je ze een mail sturen middels het contact formulier. Dit is dan in het Nederlands.
Echter het formulier bevat weer geen artikel, deze lijkt dan niet geselecteerd. Mailt Amazon.de terug (in het Nederlands...) dat ze graag het bestelnummer willen weten.
Mail je dat netjes terug, krijg je een mail terug dat de communicatie in ENG of DE moet zijn. 8)7 .
De taal wijzigen naar Engels lost trouwens alle problemen op.

Ze hebben nu een nieuwe 'contact' pagina, en het lijkt alsof Nederlands er semi uit is gesloopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch bijzonder dat 'ongewenst-op-iets-klikken-en-dat-je-vervolgens-overgezet-zou-worden'. :?

Werken jullie dan op een slimfeun terwijl je op de Amazon website rondneust?
Want op m'n grote desktop schermen zie ik toch echt wel wat ik wel of niet doe c.q. waar ik op klik....

Gelukkig, ff afkloppen, geen last van dat fenomeen. ;)

Had wel een hele andere en opvallende ervaring als DE Prime Kunde.
2 weken geleden wilde ik een specifiek T-shirt bestellen wat volgens Amazon zelf "Für Versand nach Niederlande qualifiziert" was. Maar zodra ik het artikel in het winkelmandje deed en wilde afrekenen kon het ineens niet meer naar mijn NL adres verstuurd worden!? Terwijl het notabene 'Verkauf & Versand durch Amazon' was.

Uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice. Via de chat kon men me niet helpen. Er bleef dat afgezaagde argument komen van dat sommige artikelen nou eenmaal niet buiten Duitsland verstuurd zouden worden. En op mijn argument waarom Amazon dan zelf aangaf "Für Versand nach Niederlande qualifiziert" had men geen antwoord. Dat begrepen ze zelf ook niet. 8)7
Toen werd voorgesteld om me per direct telefonisch terug te bellen om de zaak verder uit te zoeken. Afijn, telefoonnummer doorgegeven en binnen een minuut werd ik gebeld.

Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die duidelijk wist waar 'ie het over had. Na wat heen en weer gezoek en gediscussieer kwam als antwoord dat ik geruime tijd geleden eens geklaagd had over de slechte bezorgservice van DHL. En dat toen bij mijn account is aangemerkt dat 'bepaalde' artikelen, die blijkbaar standaard via DHL geleverd worden, niet naar mijn adres verstuurd mogen worden. Teneinde 'Kundenreklamationen zu vermeiden'. :/

Terwijl notabene de afgelopen maanden er talloze bestellingen via DHL zijn afgeleverd. Dat vond 'ie zelf ook wel merkwaardig en onverklaarbaar.
'Aber unseren Systeme sind nich immer ganz logisch' was het antwoord. En daar moest 'ie zelf om lachen. :)

De beste man beloofde vervolgens dit issue aan te pakken, waarbij hij wel aangaf dat het wel een week kon duren. En of ik ruim een week later het nog eens wilde proberen.
En waarempel; na een dag of tien heb ik het artikel besteld, betaald en het is gewoon onderweg, met notabene (!) DHL. (helemaal uit Polen).
M.a.w. het kan wel; Kundenservice, maar dan moet je wel geduld hebben... :+

@Dutchy007 Ik communiceer altijd in het Duits met Amazon.de, daarom heb ik nou juist een account bij punktDE. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 13:29
Amazon probeert Prime aan te smeren ja je moet heel goed opletten voordat je het weet heb je per ongeluk zo'n dienst besteld.
De marges zijn bij Amazon flinterdun en de concurrentie is moordend. Met Prime verdienen ze hun geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

YangWenli schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:29:
Amazon probeert Prime aan te smeren ja je moet heel goed opletten voordat je het weet heb je per ongeluk zo'n dienst besteld.
Hoe dan?

Want behalve het akkefietje van begin dit jaar:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
het welbekende 6140 incident, :+ heb ik nog nooit 'per ongeluk' ergens op geklikt waardoor ik overgezet zou zijn... :?

Bovendien hoeven ze mij helemaal geen Prime aan te smeren, want ik ben al jarenlang Prime Kunde.

[Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 10-05-2022 22:36]

Mooie Plaatjes   

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Ik zie steeds vaker deze melding verschijnen wanneer ik iets wil kopen op Amazon.de en .nl:

Het gaat hier om een blu-ray. Iemand een idee waarom Amazon zelf mijn adres niet weet te vinden? Voorheen had ik dit alleen met andere verkopers. Andere items kunnen ze wel weer gewoon leveren op mijn adres...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06

Gaitman

The Real One

P-Rock schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 01:55:
Ik zie steeds vaker deze melding verschijnen wanneer ik iets wil kopen op Amazon.de en .nl:

[Afbeelding]

Het gaat hier om een blu-ray. Iemand een idee waarom Amazon zelf mijn adres niet weet te vinden? Voorheen had ik dit alleen met andere verkopers. Andere items kunnen ze wel weer gewoon leveren op mijn adres...
Staat die niet toevallig op een afhaallocatie? Want dan kun je die melding ook krijgen. Als je dan aanpast naar je huisadres kan het wel.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Gaitman schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 04:58:
[...]

Staat die niet toevallig op een afhaallocatie? Want dan kun je die melding ook krijgen. Als je dan aanpast naar je huisadres kan het wel.
Nee, gewoon op mijn huisadres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
theHoff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:52:
Hier ook over gezet. Al sinds 2018 een abonnement erop en in die voorwaarden kan ik niet terugvinden dat ze dit "zomaar" mogen doen. Ik heb er ook maar een mail aan geweid en zal het resultaat hier ook wel delen. De Nederlandse Store is dusdanig veel leger dan de Duitse dat ik het absoluut geen acceptabel alternatief vind.
Wel fijn dat mijn betaalmethode niet geaccepteerd is op de Nederlandse store, want ik ga daar zeker geen Prime abo nemen.
Inmiddels zitten we 13 mei en mijn account is nog steeds niet terug gezet ondanks meerdere toezeggingen. Op tickets reageren ze ook maar niet meer :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:41
P-Rock schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 01:55:

[Afbeelding]

Ik krijg dit ook de laatste tijd frequent te zien. Het rare is dat ik vervolgens via een indirecte link (bijv. via Keepa of dergelijke) exact hetzelfde product (hetzelfde ASIN) wel kan bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:55
theHoff schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Inmiddels zitten we 13 mei en mijn account is nog steeds niet terug gezet ondanks meerdere toezeggingen. Op tickets reageren ze ook maar niet meer :X
Ik heb het allang opgegeven en bestel ook niks meer bij AmazoNiet. Ik vind alles wel bij ander webshops.
Er is uitgekomen wat ik al eerder verteld heb en als ik de reacties hierboven lees, dan willen ze ook af van alle DE in NL accounts.
Mij zijn ze als klant kwijt.

• yzh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-01 19:15
Ik heb al jaren amazon.de Prime, al voordat het in NL beschikbaar was. Maar sinds 2 jaar (ofzo?) moest ik sowieso verzendkosten gaan betalen ook al heb ik Prime.

Maar als ik zo de laatste reacties lees hebben mensen dus nog steeds gratis verzenden met Prime op amazon.de?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

yzh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 01:46:

Maar als ik zo de laatste reacties lees hebben mensen dus nog steeds gratis verzenden met Prime op amazon.de?
Jawohl, Keine Probleme. ;)

Deze week was wel weer een hoogtepunt; > 8 artikelen tegelijkertijd besteld (variërend van een paar euro tot een paar tientjes/stuk) en alles apart verzonden en afgeleverd met verschillende vervoerders. 8)7
Allemaal 'gratis' verzenden. :)

Mooie Plaatjes   

• yzh
Ohhh echt. Ik ga even een mailtje sturen naar Amazon.de!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yzh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:02:
viel erfolg (het zal nodig zijn ben ik bang) :X

Testing, one, two ...

• Dutchy007
yzh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:02:
Zoals @hardware-lover al aangeeft, veel succes ;)

Ik vermoed dat je in de Amazon 'val' bent getrapt en dus bent overgezet naar Amazon.nl Prime. Al dan niet via een link op de website en/of een mailtje. Je krijgt dat met geen mogelijkheid teruggezet, dus verloren moeite denk ik zo...
Alhoewel ik moet zeggen dat er tegenwoordig wel iets meer beschikbaar is op Amazon.nl. Maar voornamelijk specifieke producten die ik zoek zijn alleen op Amazon.de beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
Nee ik heb echt prime op Amazon.de, dit is zojuist de reply van amazon.de
Amazon Prime for Germany and Austria is a membership program that offers you faster delivery of any items available for Prime orders. This Premium delivery is valid for any delivery address within Germany and Austria (with the exception of the German isles).

Prime free shipping is not available for international addresses.
Ik snap dus niet hoe jullie free shipping hebben dan, tenzij jullie in Duitsland wonen :)

Otherwise, consider yourselves lucky!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
yzh schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:49:
...

Misschien dat de voorwaarden gewijzigd zijn op een bepaald moment. Voor mij was het free shipping in ieder geval

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy007

[...]

Ik snap dus niet hoe jullie free shipping hebben dan, tenzij jullie in Duitsland wonen :)

Nouja kijk, voorheen konden Nederlanders op Amazon.de een prime abbo afsluiten, immers was er nog geen .nl.
Sinds Amazon.nl Prime in het leven is geroepen doet Amazon er alles aan om Nederlanders via de .nl site te laten bestellen.

Een aantal maanden geleden heeft Amazon 'per ongeluk' iedereen overgezet naar de Nederlandse Prime. Na veel geklaag zijn we teruggezet naar Amazon.de prime.
Ik vermoed dat als je niet geklaagd hebt, je dan ook niet bent teruggezet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kijk maar, zojuist ff een aanbieding gecheckt:

Zoals je ziet, prijs van het product is amper 12 euro. EN gratis levering naar Nederland, vanuit mijn Duitse Prime DE abo...

@yzh Zeker weten dat je geen 'vergeten slachtoffer' bent van het 6140-incident?

[Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 05-06-2022 12:33]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@yzh hoeveel betaal je maandelijks voor je Amazon Prime?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:30:
[knip]

@yzh Zeker weten dat je geen 'vergeten slachtoffer' bent van het 6140-incident?
Er lijkt iets anders aan de hand te zijn, hij heeft het over "jaren"? yzh in "Amazon Prime in Nederland"

Misschien wel een Amazon.de registratie maar geen actieve Prime gehad? Ik heb dat ook even gehad jaren gelegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
silmaril8 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:50:
@yzh hoeveel betaal je maandelijks voor je Amazon Prime?
69,00 euro

Voor zover ik weet ben ik nooit overgezet naar NL prime. Enig idee waar ik dat zou kunnen checken? Ik zie deze Prime abo details ook alleen op de amazon.de website.

Ik ging er altijd vanuit dat ze de voorwaarden hadden aangepast dat er buiten .DE dus geen free shipping meer gelde. Totdat ik deze thread las..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@yzh, het Prime.de abonnement voor één jaar is voor mij €49,-. Waar komt die €69,- vandaan (als Nederlander met een NL adres)?

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2022 16:07]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh

:(
hardware-lover schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:06:
@yzh, het Prime.de abonnement voor één jaar is voor mij €49,-. Waar komt die €69,- vandaan (als Nederlander met een NL adres)?
Ja Nederlander met adres in Rotterdam,
Denk dat ik toen Prime kocht op amazon.de het 69 euro was, ik heb het gewoon door laten lopen... zie ook details van de afschrijving, dat is gewoon Prime abo kosten verder geen andere specificatie. En dan nog steeds verzendkosten betalen lol... :'(

Maar als de reply van Amazon support is dat internationaal dus geen gratis verzendkosten is, is de vraag waarom andere mensen het dan wel hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@yzh, ik betaal die €49,- al jaren, het is voor mij nooit €69,- geweest, daarom begrijp ik het niet.

Je kunt, sinds Amazon.nl een complete shop is geworden, geen Prime abonnement meer aangaan voor .DE als inwoner van Nederland. De bestaande abonnementen kunnen echter worden aangehouden, mits men de overstap naar Prime .NL niet maakt of je Prime abonnement zelf beëindigd.

In jouw situatie lijkt er toch wat anders aan de hand te zijn, ergens is er "wat mis gegaan" bij het aangaan van dat Duitse Prime abonnement lijkt het wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

yzh schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Ja Nederlander met adres in Rotterdam,
Wel bijzonder ja, dat er bij jou WEL verzendkosten in rekening gebracht worden... :?
Maar als de reply van Amazon support is dat internationaal dus geen gratis verzendkosten is, is de vraag waarom andere mensen het dan wel hebben.
Maar sinds wanneer moet jij dan verzendkosten betalen voor de zogenaamde Prime producten?
En als je dat al die tijd al doet, is dat je dan nooit opgevallen c.q. WAAROM heb je überhaupt nog een Prime abonnement? (of gebruik je Prime meer voor zaken zoals video, image storage, etc?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@yzh Ik kan bevestigen dat je deze brandmelder inderdaad zonder verzendkosten naar Nederland kunt bestellen bij amazon.de (zojuist 2 stuks gekocht):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
ehtweak schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Wel bijzonder ja, dat er bij jou WEL verzendkosten in rekening gebracht worden... :?

[...]

Maar sinds wanneer moet jij dan verzendkosten betalen voor de zogenaamde Prime producten?
En als je dat al die tijd al doet, is dat je dan nooit opgevallen c.q. WAAROM heb je überhaupt nog een Prime abonnement? (of gebruik je Prime meer voor zaken zoals video, image storage, etc?)
Het is me wel opgevallen, sinds twee jaar terug dus (iirc) kwamen de verzend kosten er ineens weer bij, ik dacht dat het gewoon de nieuwe voorwaarden waren voor buiten DE. Ik had het toen niet opgezegd want ik vond Prime video opzich nog steeds wel leuk naast Netflix en ik ging ervan uit dat er nog wel andere Prime perks waren zoals early deals enzo. Heb er daarna eigenlijk niet zo bij stil gezeten om het op te zeggen of te switchen naar NL, tot nu dus :)

Ik heb trouwens even een mailtje terug gestuurd naar Amazon om te vragen wat ze nu precies onder "international addresses" bedoelen. Want EU/NL valt denk ik toch niet onder international?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
hardware-lover schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:34:
@yzh, ik betaal die €49,- al jaren, het is voor mij nooit €69,- geweest, daarom begrijp ik het niet.

Je kunt, sinds Amazon.nl een complete shop is geworden, geen Prime abonnement meer aangaan voor .DE als inwoner van Nederland. De bestaande abonnementen kunnen echter worden aangehouden, mits men de overstap naar Prime .NL niet maakt of je Prime abonnement zelf beëindigd.

In jouw situatie lijkt er toch wat anders aan de hand te zijn, ergens is er "wat mis gegaan" bij het aangaan van dat Duitse Prime abonnement lijkt het wel.
@hardware-lover Sinds wanneer heb jij al Prime? ik heb even in mn mail gezocht en ik heb sinds 2017 de amazon.de Prime trial gestart en daarna eigenlijk omgezet naar een abo:
As requested, this email is a reminder that you are about to transition from a free Prime trial to a paid Prime membership.

The Prime membership fee of EUR 69.00 will be debited from the payment method you have saved on September 20, 2017.
Ik zie ook dat ik amazon.co.uk Prime trial heb gehad maar die niet heb verlengt na de trial omdat ik al prime had op amazon.de en daar vaker bestelde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
Ok Amazon support is wel echt snel, dat moet ik ze geven. snippet van de reply hieronder:
By "international addresses" it means an address that is not German and Austrian delivery addresses.

You can see International Delivery Rates & Times here in the following link:

https://www.amazon.de/-/e...&qid=1654441972224&sr=1-2

There is no other way to let you know this but free delivery is not possible even if are Prime member in Amazon.de but your address is in The Netherlands.

You can see the address that is eligible for free delivery in the following link:

https://www.amazon.de/-/e...&qid=1654441972224&sr=1-6

Additionally, there is also a website for The Netherlands Amazon.nl You can try Prime there and get full delivery benefits. Link is below:

https://www.amazon.nl/

If you require any further assistance please contact us again anytime.
"There is no other way to let you know this but free delivery is not possible even if are Prime member in Amazon.de but your address is in The Netherlands."

En op https://www.amazon.de/-/e...&qid=1654441972224&sr=1-6

staat ook:

Denk dat jullie dus gewoon mazzel hebben :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
2014 was dat voor mij, in ieder geval tot en met de laatste bestelling (inmiddels alweer een tijd geleden, maar niet veel meer dan een jaar denk ik) geen verzendkosten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Fun fact (althans), die Brennenstuhl Smoke detector RM L 3100 is met .nl prime €15,29 en dus €0,94 goedkoper dan .de semi-prime met verzendkosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yzh schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:25:
[...]
@hardware-lover Sinds wanneer heb jij al Prime? ik heb even in mn mail gezocht en ik heb sinds 2017 de amazon.de Prime trial gestart en daarna eigenlijk omgezet naar een abo:

[knip]
Ik zie in mijn mailhistorie dat ik mij toch regelmatig aan en weer af heb gemeld. De laatste datum van activeren voor Duitsland was april 2019. Vanaf dat moment ben ik Duits Prime abonnee gebleven via terugkerend éénmalig jaarlijks betalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

True schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:23:
Fun fact (althans), die Brennenstuhl Smoke detector RM L 3100 is met .nl prime €15,29 en dus €0,94 goedkoper dan .de semi-prime met verzendkosten.
Via "echte" .DE Prime €12,96 ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-03 15:22
Vroeger was Prime op Amazon.de 49€ voor Nederlanders (goedkoper dan voor Duitsers omdat een aantal diensten voor ons niet beschikbaar zijn) mét gratis verzending naar NL. Als je die 49€ per jaar "gelocked" hebt heb je nog steeds gratis verzending naar NL.

Op een gegeven moment is dat beëindigt en kon je nog wel voor 69€ een Prime abo op Amazon.de afsluiten maar daar zat dan alleen gratis verzenden naar Duitsland bij, niet meer naar NL.

Als jij vanaf het begin af aan €69 betaald, was dat dus ná die wijziging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
AlexFL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 00:06:
Vroeger was Prime op Amazon.de 49€ voor Nederlanders (goedkoper dan voor Duitsers omdat een aantal diensten voor ons niet beschikbaar zijn) mét gratis verzending naar NL. Als je die 49€ per jaar "gelocked" hebt heb je nog steeds gratis verzending naar NL.

Op een gegeven moment is dat beëindigt en kon je nog wel voor 69€ een Prime abo op Amazon.de afsluiten maar daar zat dan alleen gratis verzenden naar Duitsland bij, niet meer naar NL.

Als jij vanaf het begin af aan €69 betaald, was dat dus ná die wijziging.
Oh kijk, dat is goed om te weten! Ik heb wel een tijd gratis verzenden gehad met die 69EUR prime abo, maar dus sinds twee jaar terug niet meer. Jammer dat ik die 49EUR abo heb gemist.

Tijd om het op te zeggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yzh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:20:
[...]
Oh kijk, dat is goed om te weten! Ik heb wel een tijd gratis verzenden gehad met die 69EUR prime abo, maar dus sinds twee jaar terug niet meer. Jammer dat ik die 49EUR abo heb gemist.

Tijd om het op te zeggen
Dat laatste lijkt mij het meest logisch, maar stap dan over naar Prime.NL want dan krijg je, als het goed is, je jaarabonnement terug voor .DE, kan je alsnog later .NL opzeggen, scheelt toch wat geld.

Toch kan dat 2017 als jaar voor het aangaan voor Prime Duitsland niet correct zijn voor jou, je zou dus tussentijds nog een keer moeten hebben opgezegd, je had namelijk anders automatisch dat €49,- abonnement gekregen moeten hebben, zoals iedere Nederlander destijds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Dutchy007 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Nouja kijk, voorheen konden Nederlanders op Amazon.de een prime abbo afsluiten, immers was er nog geen .nl.
Sinds Amazon.nl Prime in het leven is geroepen doet Amazon er alles aan om Nederlanders via de .nl site te laten bestellen.

Een aantal maanden geleden heeft Amazon 'per ongeluk' iedereen overgezet naar de Nederlandse Prime. Na veel geklaag zijn we teruggezet naar Amazon.de prime.
Ik vermoed dat als je niet geklaagd hebt, je dan ook niet bent teruggezet...
Helaas geldt dat ook niet als je wel geklaagd hebt. Blijkbaar zijn er een aantal "probleem" accounts en die weigeren ze nu nog over te zetten:
Dear TheHoff,

Thank you for writing back to us

First of all I would like to apologies for any inconvenient caused to you.

I have read your mail and understand your concern.

Please do not worry as we're here to help you.

In this case, I would like to inform you that we do not have the option to transfer it back to amazon.de but you can sign up to Amazon.de prime to avail its benefits

To become a member of Amazon Prime please visit our Sign-Up page:

http://www.amazon.de/prime

More information on Amazon Prime is available on our Help pages:

http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=200182340

Please treat this as an isolated case and allow us another opportunity to serve you in the future.

Your understanding in this matter is highly appreciated.

We look forward to serve you again soon.

Warmest regards,
Na alle beloftes dat ze mij toch echt over zouden gaan zetten:
E-mail 20 jan:
Hello,

On 11 January 2022 we unintentionally migrated your Prime membership from amazon.de to amazon.nl. We understand this came as a surprise and that it caused inconvenience for which we apologize.

We see that in the meantime your amazon.nl membership has been cancelled. We want to provide you with the opportunity to restore your membership to its original plan on amazon.de. Once you confirm, we will take the necessary steps to complete the migration of your membership within 10 days.

We invite you to share your preference with us by replying to this email before 20 February 2022. If you want us to restore your Prime membership on amazon.de, please reply with YES. Alternatively, you can contact Customer Service via the following link:

Amazon.de: www.amazon.de/kontakt
Amazon.nl: www.amazon.nl/contact-us

If you do not wish to reactivate your membership, you don’t have to do anything.

Again, our sincere apologies for this situation. We appreciate your patience as we work on finding a solution.

Sincerely,

Amazon.de
http://www.Amazon.de

Email 4 feb
Hello,

As promised in our last Email, we have been working on reverting your Amazon.nl membership back to Amazon.de. Unfortunately, this process takes longer than we anticipated. We sincerely apologize for this additional inconvenience and ask you for patience while we finish the last steps in this process.

We hope to complete our efforts by 14 February and will reach out to you not later than this date. Thank you very much for your understanding.

Sincerely
Amazon customer service

Please note: this email was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.

e-mail 25 feb

Hello,

On January 11, 2022, we inadvertently transferred your Prime membership from amazon.de to amazon.nl.
We have been working hard to restore your membership to its original state on amazon.de but we encountered a technical problem, which unfortunately requires a little more time.

Our sincere apologies for this situation, we will provide you with an update on the status of your membership migration to amazon.de by March 11th.

As an apology we would like to offer you an Amazon gift card of €10 which will be added to your amazon account.

You can view your balance and usage history in Your Account here at the following link:
https://www.amazon.de/gp/css/gc/balance

You can find more information about Amazon gift card on our help page, including our Gift Card Terms and Conditions, below:
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201936990

Do not hesitate to contact our customer service If you have further questions. You can reach us at
Amazon.de: www.amazon.de/kontakt
Amazon.nl: www.amazon.nl/contact-us

Kinds regards
Amazon Customer Service

email 15 march
Good afternoon TheHoff,

Thank you for your email!

In your e-mail you mention that you would receive an update about your Prime membership on March 11th, but that you haven't heard anything about it. I understand that it is not nice that you have not heard anything by the date that there should be an update and that you would like to know what the status is. I'm sorry for the inconvenience!

I have forwarded this for you to the responsible department. Don't worry! I will keep your account with me personally and I will contact you as soon as I have received a reply from the responsible department. At this moment I won't be able to tell when this will be exactly. We will do our best to have the problem solved as soon as possible.

Trusting to have been of service to you and to have informed you enough with this, I wish you a very lovely day.
We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.

Email 28 march

Good morning TheHoff,

You indicated that you would like to know the status of your Prime membership on March 11th, I had forwarded this for you to the responsible department. I see they responded this weekend.

There is currently technically an error in the system, causing multiple prime memberships to change status at the moment.
You fall under this category with the system error. The technical team is very busy with this to get this repaired as soon as possible.

Don't worry, you'll definitely get your membership back as it supposed to be like.

I would kindly ask you to be patient for this in the coming period.
Apologies for this inconvenience, I can understand that this is very annoying.

You will receive a notification as soon as you are migrated to DE.

Trusting to have been of service to you and to have provided you enough information with this, I wish you a very lovely day!
We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzh
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Dat laatste lijkt mij het meest logisch, maar stap dan over naar Prime.NL want dan krijg je, als het goed is, je jaarabonnement terug voor .DE, kan je alsnog later .NL opzeggen, scheelt toch wat geld.

Toch kan dat 2017 als jaar voor het aangaan voor Prime Duitsland niet correct zijn voor jou, je zou dus tussentijds nog een keer moeten hebben opgezegd, je had namelijk anders automatisch dat €49,- abonnement gekregen moeten hebben, zoals iedere Nederlander destijds.
Goede tip! ga ik doen.

Weet je ook ongeveer in welk jaar Nederlanders automatisch zijn omgezet?
Heb even in mn gmail gekeken, en in 2018 heb ik een gat van "from:Amazon Prime", dus ik denk dat ik in 2018 geen prime heb gehad en dan in 2019 weer heb aangezet.

Begin 2021 heb ik zo te zien wel Amazon.NL prime 30 day trial aangezet, maar heb die wel geannuleerd omdat ik toch meer van amazon.DE bestelde en daar al een abo had lopen. Wellicht kwam het hierdoor?

@theHoff laatste reply van hun op 28 maart, misschien tijd om ze een reminder te sturen? :)

[Voor 4% gewijzigd door yzh op 07-06-2022 09:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
yzh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Goede tip! ga ik doen.

Heb even in mn gmail gekeken, en in 2018 heb ik een gat van "from:Amazon Prime", dus ik denk dat ik in 2018 geen prime heb gehad en dan in 2019 weer heb aangezet.

Begin 2021 heb ik zo te zien wel Amazon.NL prime 30 day trial aangezet, maar heb die wel geannuleerd omdat ik toch meer van amazon.DE bestelde en daar al een abo had lopen. Wellicht kwam het hierdoor?

@theHoff laatste reply van hun op 28 maart, misschien tijd om ze een reminder te sturen? :)
Ik heb ze vorige week gemaild en toen hebben ze gezegd dat ze me niet over kunnen zetten. Standaard replies van de India office de hele tijd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40
yzh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Goede tip! ga ik doen.

Bespaar je de moeite, door in 2021 prime NL te proberen heb je eventuele duitse prime rechten verspeeld. Eenmaal weg kan je nooit meer gratis verzending via .DE krijgen.
Hierover is al genoeg geschreven op de forum.

Zelf heb ik gelukkig nog prime via DE met gratis verzending.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is dit de opmaat naar de laatste finale stap dat je als Nederlander (met een NL adres) zometeen geen Duits Prime abo (met de voordelen die de Duitsers en de Oostenrijkers wel hebben) meer kunt hebben?

https://m.media-amazon.co..._ALT_vs_NEU_COMPARE-1.pdf

Ik kreeg vandaag een mailtje met dat de voorwaarden aangepast zijn.

Wir haben die Amazon Prime-Teilnahmebedingungen (nachfolgend „Bedingungen“) aktualisiert, um noch ausführlicher darüber zu informieren, wie und wann wir Änderungen an diesen Bedingungen, an unserem Prime-Service oder an den Konditionen für die Prime-Mitgliedschaft vornehmen können.
Zusammenfassung der Änderungen:
•Ziffer 5.1 enthält zusätzliche Informationen darüber, unter welchen Voraussetzungen wir diese Bedingungen oder den Prime-Service ändern können.
•Ziffer 5.2 ist neu eingeführt und beschreibt nun, unter welchen Voraussetzungen wir die Mitgliedsgebühr für die Prime- Mitgliedschaft anpassen können.
•Ziffer 5.3 enthält ausführlichere Informationen darüber, wann und wie Änderungen der Bedingungen, des Prime-Services oder der Mitgliedsgebühr erfolgen können und in Kraft treten. Ziffer 5.3 informiert dich ferner darüber, welche Rechte du im Falle einer solchen Änderung hast.
Bitte lies dir die aktualisierten Bedingungen hier durch. Hier findest du außerdem eine Version der aktualisierten Bedingungen, in der alle Änderungen im Vergleich zur bisherigen Version kenntlich gemacht sind.
Die aktualisierten Bedingungen treten mit Wirkung ab dem 11.07.2022 in Kraft und gelten ab diesem Zeitpunkt für deine Prime-Mitgliedschaft.
Du kannst diese Änderungen ablehnen,

Heb e.e.a. ff vluchtig doorgelezen, maar kon er niet goed uithalen of er nou daadwerkelijk/concreet binnenkort wat verandert... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ehtweak schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:40:
Is dit de opmaat naar de laatste finale stap dat je als Nederlander (met een NL adres) zometeen geen Duits Prime abo (met de voordelen die de Duitsers en de Oostenrijkers wel hebben) meer kunt hebben?

https://m.media-amazon.co..._ALT_vs_NEU_COMPARE-1.pdf

Ik kreeg vandaag een mailtje met dat de voorwaarden aangepast zijn.

Wir haben die Amazon Prime-Teilnahmebedingungen (nachfolgend „Bedingungen“) aktualisiert, um noch ausführlicher darüber zu informieren, wie und wann wir Änderungen an diesen Bedingungen, an unserem Prime-Service oder an den Konditionen für die Prime-Mitgliedschaft vornehmen können.
Zusammenfassung der Änderungen:
•Ziffer 5.1 enthält zusätzliche Informationen darüber, unter welchen Voraussetzungen wir diese Bedingungen oder den Prime-Service ändern können.
•Ziffer 5.2 ist neu eingeführt und beschreibt nun, unter welchen Voraussetzungen wir die Mitgliedsgebühr für die Prime- Mitgliedschaft anpassen können.
•Ziffer 5.3 enthält ausführlichere Informationen darüber, wann und wie Änderungen der Bedingungen, des Prime-Services oder der Mitgliedsgebühr erfolgen können und in Kraft treten. Ziffer 5.3 informiert dich ferner darüber, welche Rechte du im Falle einer solchen Änderung hast.
Bitte lies dir die aktualisierten Bedingungen hier durch. Hier findest du außerdem eine Version der aktualisierten Bedingungen, in der alle Änderungen im Vergleich zur bisherigen Version kenntlich gemacht sind.
Die aktualisierten Bedingungen treten mit Wirkung ab dem 11.07.2022 in Kraft und gelten ab diesem Zeitpunkt für deine Prime-Mitgliedschaft.
Du kannst diese Änderungen ablehnen,

Heb e.e.a. ff vluchtig doorgelezen, maar kon er niet goed uithalen of er nou daadwerkelijk/concreet binnenkort wat verandert... :?
Kreeg de email ook. Ze hebben artikel 5.3 toegevoegd of aangepast. Hierin staat dat ze eenzijdig de voorwaarden/voordelen kunnen wijzigen van de lidmaatschap met een kennisgevingsperiode van ten minste 30 dagen. De abonnee kan dan instemmen of het contract annuleren. Is niet geheel uniek, staan in veel contracten (denk aan internetproviders en prijsverhogingen), maar in theorie zouden ze dus NL Amazon.de Prime abonnees kunnen overzetten, als ze dat al niet eerder ook al konden.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Nasta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-06-2022
theHoff schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:
Ik heb ze vorige week gemaild en toen hebben ze gezegd dat ze me niet over kunnen zetten. Standaard replies van de India office de hele tijd.
Dit is nieuws voor mij, ik ben om de week sinds mijn DE omgezet was naar NL in contact met Amazon om ze er aan te herinneren dat ik mijn DE terug will. Steeds belofte dat ze er mee bezig zijn, nog niet te horen gekregen dat het helemaal niet mogelijk is. Maar in hun communicatie hebben ze wel vaker gezegd dat sommige mensen al wel hun DE terug hebben...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nasta schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:11:
[...]
Dit is nieuws voor mij, ik ben om de week sinds mijn DE omgezet was naar NL in contact met Amazon om ze er aan te herinneren dat ik mijn DE terug will. Steeds belofte dat ze er mee bezig zijn, nog niet te horen gekregen dat het helemaal niet mogelijk is. Maar in hun communicatie hebben ze wel vaker gezegd dat sommige mensen al wel hun DE terug hebben...
Al een hele poos, vanaf hier gaat dat op voor diverse topic bezoekers; Dennisweb in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, toch maar eens een aparte account bij Amazon.NL aangemaakt, gescheiden van die van Amazon.DE.

Ik had een paar Kompass Wanderkarten nodig voor een a.s. hike-vakantie.
Normaliter bestelde ik die altijd via .DE. Echter bleken ze nu via .NL goedkoper te zijn?!

Waar ik via .NL 9,26 per kaart moest betalen, was de prijs via .DE 13,56.
In Duitsland valt een landkaart onder het 7% tarief en hier in Nederland onder het 21% tarief.
M.a.w. de prijs op Amazon.DE is 11,99 minus 7% MwSt, plus 21% BTW = 13,56. (als je uiteindelijk gaat afrekenen)

Maar precies diezelfde landkaart, via Amazon.NL, zelfde ISBN #/zelfde uitgave/jaartal, kost dan maar 9,26?
Hoe dan?

En via beiden, zowel .DE alsmede .NL, gratis verzenden.

Snapt iemand het nog? 8)7 :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak, geen gescheiden account aangemaakt maar in dat soort situaties laat ik mijn zoon via .NL bestellen en visa versa indien de situatie andersom is. En hoewel niet al te vaak, het komt echt regelmatig voor. Daarom altijd de prijs checken voor de overige EU Amazon websites, de verschillen zijn soms "belachelijk" groot, ook bij kleine bedragen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oh nee! In een moment van onachtzaamheid per ongeluk op de NL prime knop gedrukt….
Goed nieuws! Je hebt je Prime-lidmaatschap succesvol overgezet naar Amazon.nl, waar je profiteert van dezelfde voordelen voor slechts €2,99 per maand. We hebben je Prime-lidmaatschap op amazon.de geannuleerd en je ontvangt een terugbetaling van je laatste abonnementskosten.
Omzetten gaat helaas niet meer als ik het zo lees…
Was leuk zolang het duurde…

• SinergyX
  • Laatst online: 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Na de flash dagen was het helaas tijd voor mij om eindelijk DE achter te moeten laten met prime :(

Woensdag nog een bestelling gedaan, maar helemaal niet bij stil gestaan dat mijn jaar-abbo uitgerekend de 15de zou aflopen, en kreeg zojuist ook het mailtje 'welkom bij amazon.nl prime'. Ik denk omdat ik al een Amazon.nl prime had lopen mijn .de versie niet werd omgezet/kon worden omgezet, dus toch nog even 6 maanden mazzel gehad :P

Hoewel ik toch gros van amazon-magazijnen koop, en die 3-4 euro extra op zaken die simpelweg hier niet te koop zijn (zoals die instant-Knorr dingen), vind ik het ook wel prima. Enige irritante is dat continue de taal terug gaat naar Nederlands, maar ik zoek vrijwel altijd op engelse termen. Jammer alleen dat nu verzending zelfs tegen betaling 3-4 dagen gaat duren, met prime was dit veelal maar 1-2 dagen.

[Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2022 22:57]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dutchy007
Volgens mij wordt je niet automatisch overgezet. Ik betaal gewoon per maand voor de Duitse amazon.de. Heb je niet toevallig iets besteld tijdens de Prime Days op amazon.nl? Hier had je namelijk een prime abbo voor nodig...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat @Dutchy007 zegt; ik heb nog nergens kunnen bespeuren dat je automagisch van .DE naar .NL zou worden overgezet. :N
afgezien van het beruchte incident, begin dit jaar

Ik gebruik nu al enige tijd een 'gewoon' Amazon .NL account, naast m'n 'Prime' Amazon .DE account. En zo heb ik vaak de voordelen van beiden... :)

Want heel af en toe zijn de prijzen bij .NL net wat gunstiger dan bij .DE. Maar nog steeds is het assortiment, als rechtstreekse 'Prime' .DE Kunde een stuk ruimer dan via .NL.
Zelfs al probeer je het betreffende ASIN # op te zoeken via .NL, dan krijg je vaak de melding dat het product niet zou bestaan... 8)7

Nog ff wat voorbeelden opgezocht.
  • Setje van banaanstekerbussen, via .DE 9 euro/set, via .NL 20 euro/set (!).
  • Pakket ondergoed; via .NL is het een onbekend artikel.
  • Set multitool accessoires; onbekend artikel via .NL
  • Eigen merk koffiebonen van Amazon; via .NL niet leverbaar.
  • Skechers schoenen; via .NL onbekend artikel en via .DE gewoon geleverd voor een prijs zelfs lager dan de outlet Skechers store in Batavia Stad.
  • Setje gamaschen via .DE 16 euro/set, via .NL 30 euro/set.
  • enzovoorts...

[Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2022 07:55]

Mooie Plaatjes   

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dutchy007 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:16:
[...]

Volgens mij wordt je niet automatisch overgezet. Ik betaal gewoon per maand voor de Duitse amazon.de. Heb je niet toevallig iets besteld tijdens de Prime Days op amazon.nl? Hier had je namelijk een prime abbo voor nodig...
Mijn betalingsmethode is nog steeds valide, nergens melding gedaan 'zeg maar op', maar als ik nu naar abbo's ga:

En ga ik nu naar prime-lidmaatschap, krijg ik meteen die melding dat het enkel voor duitsland/oostenrijk is.

*knip* Zie topicwaarschuwing. Discussie / vragen over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling op Tweakers.

[Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 16-07-2022 15:06]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:16:
[...]

En ga ik nu naar prime-lidmaatschap, krijg ik meteen die melding dat het enkel voor duitsland/oostenrijk is.
Maar dat is al langer bekend; dat je geen nieuw DE Prima abonnement kunt afsluiten als Nederlander zijnde met een Nederlands afleveradres.

Lees dit topic maar eens terug. ;)

Mooie Plaatjes   

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Mijn betalingsmethode is nog steeds valide, nergens melding gedaan 'zeg maar op', maar als ik nu naar abbo's ga:
[Afbeelding]

[mbr]*knip* Zie topicwaarschuwing. Discussie / vragen over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling op Tweakers.[/]
Heb je al geklaagd (desnoods beetje stennis schoppen...) bij amazon.de? Dat je echt niet op een knop hebt gedrukt en dat je *dus* je prime abbo hersteld wilt zien?
Maar klein kansje dat het helpt, en je zult vast medewerkers aan de lijn krijgen die het echt niet snappen, maar ik had dat toch eens (meermaals) geprobeerd, net zoals toen met de grote 'omzet actie' waar ik bij zat.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dragon2 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:00:
[...]

Heb je al geklaagd (desnoods beetje stennis schoppen...) bij amazon.de? Dat je echt niet op een knop hebt gedrukt en dat je *dus* je prime abbo hersteld wilt zien?
Maar klein kansje dat het helpt, en je zult vast medewerkers aan de lijn krijgen die het echt niet snappen, maar ik had dat toch eens (meermaals) geprobeerd, net zoals toen met de grote 'omzet actie' waar ik bij zat.
Ik vind het ook niet zo'n probleem, die paar acties mis je paar euro, blijft alleen jammer dat ze nu echt alles 'achter muurtjes' gaan zetten, net zoals al eerder met de US en later UK versies.

Hopelijk gaan ze het aanbod nog flink uitbreiden, die blijft gewoon best karig aan de NL kant, maar gelijktijdig maakt het mij die 3 euro voor andere zaken die ze niet hebben ook niet uit, ik ken maar bar weinig webshops in Nederland die uberhaubt geen verzendkosten hebben (en je komt al snel op 10 bestellingen wil je je prime eruit halen qua kosten).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SinergyX schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:46:
[...]

(en je komt al snel op 10 bestellingen wil je je prime eruit halen qua kosten).
Nou, voor die paar euro aan Prime kosten per maand heb ik EN toegang tot Prime Video streaming, EN vrijwel alles wat wij online bestellen is via deze toko leverbaar, en gratis afgeleverd, en de afgelopen jaren tot nu altijd een prima klantservice gehad.
Is het dan allemaal fabeltastisch en hoezee bij Amazon? Nee, natuurlijk niet. Maar bij b.v. bol.com en cb heb ik ook wel eens gebruik moeten maken van de klantenservice en dat was een stuk onaangenamer. :|

Van elektronica tot aan fietsonderdelen, gereedschap en ijzerwaren, knutselspullen, van levensmiddelen tot aan verbruiksartikelen, van ondergoed tot drogisterijspullen. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het vaak wel.

Uiteraard moet je altijd blijven opletten wat, hoe en via wie precies je iets koopt en bestelt. Maar dat geldt in de offline wereld net zo goed.

Hooguit nog een paar specialistische zaken hebben ze niet, of niet van de gewenste kwaliteit c.q. prijs/kwaliteitsverhouding, maar voor de rest heeft meneer Bezos z'n winkel ons de afgelopen jaren (al >10 jaar klant) al heel wat geld bespaard. d:)b
En de niet zo frisse commerciële praktijken dan, hoor ik menigeen roepen? Uiteraard, maar zo is er overal wel wat op aan te merken c.q. discutabel. Dan kun je zowat nergens meer iets bestellen. ;w
De hoeveelheid pecunia in mijn portemonnee is nou eenmaal niet onbeperkt, dus ga ik daar zo verstandig mogelijk mee om. :+

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 17-07-2022 09:02]

Mooie Plaatjes   

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:41
Kreeg zonet telefoon op mijn mobiel van een +49 nummer. Wat zogezegd amazon was en ze wilden een transactie verifiëren. Want die had ik niet gedaan. Die moest nu geblokkeerd worden via een cancel afdeling. Toen kwam een zekere mr. Parker aan de lijn... Toen heb ik maar opgehangen. Dit zal toch een scam zijn vermoed ik??

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

daffie82 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:05:
Kreeg zonet telefoon op mijn mobiel van een +49 nummer. Wat zogezegd amazon was en ze wilden een transactie verifiëren. Want die had ik niet gedaan. Die moest nu geblokkeerd worden via een cancel afdeling. Toen kwam een zekere mr. Parker aan de lijn... Toen heb ik maar opgehangen. Dit zal toch een scam zijn vermoed ik??
99,9999% scam.

Waarom zouden ze elke 'twijfeltransactie' gaan bellen, als ze gewoon in je account die order 'on hold' zetten en dit lekker via hun ticketsysteem laten gaan? Stel nu dat ze 1miljoen klanten hebben, zelf 1% per dag twijfelachtig, dan moeten ze dus 10.000 mensen per dag bellen voor 'verificatie'? :P
ehtweak schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:47:
[...]

Nou, voor die paar euro aan Prime kosten per maand heb ik EN toegang tot Prime Video streaming, EN vrijwel alles wat wij online bestellen is via deze toko leverbaar, en gratis afgeleverd, en de afgelopen jaren tot nu altijd een prima klantservice gehad.
Ik bedoelde om Prime op beide door te laten lopen, ik heb nu gewoon PrimeNL, maar wil ik DE weer terug, zou ik dus dubbel betalen voor die paar extra acties, waar ik nu gewoon 3-5 euro verzendkosten betaal (en alsnog alles aanzienlijk goedkoper kan kopen, net een paar schoenen besteld die 30 euro goedkoper zijn dan waar dan ook in Nederland).

[Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 18-07-2022 13:21]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:19
Zijn alle Amazon Basic producten eruit gehaald bij Amazon? Zowel kleding als electronica kan ik niks meer vinden en oude orders kan ik niet opnieuw plaatsen... Tijdelijk iets of?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FabianNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:46:
Zijn alle Amazon Basic producten eruit gehaald bij Amazon?
Ehhh, als ik AmazonBasics aanklik, krijg ik dit:

Genoeg keuze lijkt me zo.

Wel zijn er veel producten op dit moment :
Derzeit nicht verfügbar.
Ob und wann dieser Artikel wieder vorrätig sein wird, ist unbekannt.

En is er wat gedoe met stakingen op beperkte schaal:
https://www.golem.de/news...rime-day-2207-166776.html

[Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 19-07-2022 09:53]

Mooie Plaatjes   

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier ook vergelijkbaar voor de NL amazon:

https://tweakers.net/i/vDUS8lQHgjBCFURkwEvB0A4knhA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RznNMXBQkQKZjllREjykJJC3.png?f=user_large

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:19
Dankjewel voor de snelle reacties! Ik kreeg alleen maar een afbeelding met "something went wrong" erbij. Zal even opnieuw inloggen en/of met de cookies rommelen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen gezaag & gezever dit keer. ;)

Gewoon een opmerking, gezien de levertijden van Amazon (Prime DE Kunde in dit geval). :)

Gisterenmiddag (zondag) 2 (voedsel)artikelen besteld bij Amazon.
Vanacht (ca. 01:30h) kreeg ik een mailtje dat de bestelling onderweg is met DHL.
En via DHL zie ik dat het pakketje al hier in Flevoland is en vanavond afgeleverd gaat worden.
M.a.w. da's wel heel rap afgeleverd. d:)b

Voor mij op zich hoeft het niet, maar niet-spoed levering kan ik niet kiezen. :+

Oh ja, en nog iets merkwaardigs. Volgens Amazon.nl zijn de artikelen:
"Geen resultaten voor ASIN #.
Controleer je spelling of gebruik meer algemene termen"

onbekend.

Terwijl het gewoon vanuit het dichtsbijzijnde Warehouse in Rheinberg wordt verstuurd. 8)7

Oh ja, en voor de criticasters die roepen dat je niet bij de boze grote Amazon moet bestellen, maar bij de 'locals' in Nederland. :+
Welnu; het ene product is in Nederland schijnbaar overal uitverkocht (en behoorlijk duurder). Het andere product is 'momenteel niet leverbaar' bij diverse webshops.
Da's dus één van de redenen dat ik nog steeds blij ben met m'n .DE account.

Mooie Plaatjes   

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Prijzen gaan schijnbaar fors omhoog in Europa (zelf geen Duitse Prime meer dus mail niet gehad)

https://www.theverge.com/...-price-increase-europe-uk

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tomba schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:
Prijzen gaan schijnbaar fors omhoog in Europa (zelf geen Duitse Prime meer dus mail niet gehad)

De Nederlandse .DE Prime variant staat er niet tussen maar Prime Nederland zelf ook niet.

Geen mail gezien maar dat kan dan altijd nog, ik heb echter een jaarabonnement dus zal het (waarschijnlijk), niet voor volgend jaar februari het geval zijn.

Alles wordt duurder, dit kan er dan ook nog wel bij 😏

Testing, one, two ...

• dragon2
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:

Ik kreeg idd zo'n mail van Franse prime, waar ik nu (per ongeluk) een proef prime abbo heb lopen (overigens niet van m'n Duitse prime):

Cher membre Prime,

Merci d'être un membre Amazon Prime. Nous vous écrivons au sujet d'un changement à venir concernant votre abonnement.

À compter du 15 septembre 2022, le prix de l'abonnement Prime mensuel augmentera de 5,99 € à 6,99 €, et le prix de l'abonnement Prime annuel augmentera de 49,00 € à 69,90 €. Le nouveau prix s'appliquera au renouvellement de votre abonnement à partir du 15 septembre 2022. Vous pouvez consulter la date de votre prochain renouvellement, gérer ou annuler votre abonnement en vous rendant sur votre compte.

Ce changement est lié à l'augmentation des coûts d'exploitation de Prime en France.

Nous concentrons nos efforts à constamment améliorer le programme Prime. Depuis que nous avons lancé Prime en France, nous avons élargi la sélection de produits éligibles à la livraison rapide et illimitée Prime ; ajouté et étendu la livraison rapide de courses alimentaires ; et ajouté plus de divertissements digitaux de qualité, y compris des séries TV et films sur Prime Video, la musique avec Amazon Music Prime, les jeux avec Prime Gaming et les livres avec Prime Reading. Prime Video, en particulier, a augmenté le nombre de séries et de films Amazon Original et a ajouté l'accès à la diffusion du tournoi de Roland-Garros.

A bientôt,

Votre équipe Amazon Prime

• daffie82
Is er eigenlijk een mogelijkheid om amazon prime NL jaarlijks te betalen? Zo ver ik kan zien, niet.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:13
Zo lang je nog steeds een maand gratis Prime krijgt bij een nieuw account ga ik geen last krijgen van prijsverhogingen ;-)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, ik zat eigenlijk te zoeken hoe ik m'n maandelijkse (DE) Prima account kan omzetten naar een jaarlijkse.
Maar dat is, voor zover ik kan zien, nergens te vinden.

Op die manier hoop ik de aanstaande prijsverhoging nog in ieder geval een poosje uit te stellen... ;)

Mooie Plaatjes   

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:11:
Hmmm, ik zat eigenlijk te zoeken hoe ik m'n maandelijkse (DE) Prima account kan omzetten naar een jaarlijkse.
Maar dat is, voor zover ik kan zien, nergens te vinden.

Op die manier hoop ik de aanstaande prijsverhoging nog in ieder geval een poosje uit te stellen... ;)
Ik verwacht dat ze dit voor Nederlanders (in Nederland) verwijderd hebben. Ik heb (gelukkig), nog een jaarabonnement lopen daar, dat kost omgerekend ~ €4,08 per maand. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om over te stappen naar een maandbetaling, dus die opties om aan te passen lijken verdwenen. Wel zie ik wanneer de volgende jaarlijkse afschrijving plaats gaat vinden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Ik ben net aan het chatten met de Kundenservice.
Die snappen het zelf ook niet, volgens hun zou het gewoon aangepast moeten kunnen worden.

Maar blijkbaar mis ik een optie bij Prime-Mitgliedschaft.

Er is nu een aparte case geopend en of ik daar op wil antwoorden met screenshots e.d.

We gaan het zien...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchy007
ehtweak schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:49:
Die snappen het zelf ook niet, volgens hun zou het gewoon aangepast moeten kunnen worden.

Er is nu een aparte case geopend en of ik daar op wil antwoorden met screenshots e.d.

We gaan het zien...
Een aantal maanden geleden heb ik dit ook al aangekaart bij customer service. Ze snappen er echter helemaal niets van. En inderdaad, wij hebben die optie niet.
Alleen uiteindelijk veel verder dan het standaard 'je moet naar die en die pagina gaan om het om te zetten'
kwamen ze niet. Echter hebben we die optie gewoon niet...

Tsja en toen was het error 404 (in hun hoofd) en konden ze het niet oplossen.

Laat even weten als je iets wijzer bent geworden :)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:49:

We gaan het zien...
Ik kan dus ook al een jaar niet switchen naar jaar. (Of het daarvoor wel kon geen idee, nooit gekeken.). Maar nu werd ik er weer aan herinnerd om dat eens te regelen, maar destijds lukte het mij en de KS niet en had geen zin om er verder veel tijd aan te besteden. Heb jij toevallig een case-/ticketnummer daarvan die je zou willen delen? Misschien kan ik dan ook even contact opnemen met de KS, zeggen dat ik hetzelfde probleem heb en desnoods dezelfde informatie wil verschaffen of dat ze die ticket clonen met een referentie. Kunnen ze iig niet claimen dat het nooit gemeld is ofzo :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchy007
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Ik kan dus ook al een jaar niet switchen naar jaar. (Of het daarvoor wel kon geen idee, nooit gekeken.). Maar nu werd ik er weer aan herinnerd om dat eens te regelen, maar destijds lukte het mij en de KS niet en had geen zin om er verder veel tijd aan te besteden. Heb jij toevallig een case-/ticketnummer daarvan die je zou willen delen? Misschien kan ik dan ook even contact opnemen met de KS, zeggen dat ik hetzelfde probleem heb en desnoods dezelfde informatie wil verschaffen of dat ze die ticket clonen met een referentie. Kunnen ze iig niet claimen dat het nooit gemeld is ofzo :P
Je mag mijn referentie wel hebben: AHKXTD2VV5WJ2

Maar ik betwijfel dat je heel ver komt. Wij Nederlanders hebben een soort van speciale status binnen amazon.de

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 14:40
Ik ben ook nog steeds niet teruggezet. Ik krijg dan een mail:

we gaan er naar kijken, heeft u nog wat geduld

Vervolgens 2 weken niks, dan mail ik maar hoe het er voor staat en dan krijg ik:

Je moet je maar bij Amazon NL melden
of:
We hebben Prime op Amazon NL en haal het daar maar

Dan mail ik terug: jullie hebben in januari beloofd (incl screenshot of tekst uit de mail) en ik begin weer vanaf bovenaan met we gaan er naar kijken en 2 weken niks.
Zo gaat het al maanden. Ondertussen betaal ik steeds 3,49 verzenden en duurt het eeuwen voor het er is.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik heb nog mijn Duitse Prime, maar nu met de prijsverhoging (aanstaande) en niet de optie om p/j te betalen twijfel ik toch wel naar NL te switchen. Het aanbod is alleen wel een stuk beperkter, maar of dat het prijsverschil waard is.. Ik neig naar niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fedde schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:57:
Ik heb nog mijn Duitse Prime, maar nu met de prijsverhoging (aanstaande) en niet de optie om p/j te betalen twijfel ik toch wel naar NL te switchen. Het aanbod is alleen wel een stuk beperkter, maar of dat het prijsverschil waard is.. Ik neig naar niet.
Heb jij een bericht gehad van Amazon over een prijsverhoging? Ik namelijk niet, en ben daarin niet de enige.

Ik kijk eerst eens even rustig de kat uit de boom. Ik verwacht sowieso niet dat ik de .DE verhoging ga krijgen die nu gecommuniceerd is, dat zou wel erg vreemd zijn gezien wat ik nu per jaar betaal.

Testing, one, two ...

• daffie82
Prijs via amazon.nl van 2.99 blijft voorlopig.
https://androidworld.nl/e...me-video-ook-in-nederland

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Maar vrijwel alle producten die ik koop zijn vele malen duurder of niet beschikbaar via amazon NL. Prime Video gebruik ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daffie82
RealAlcatraZ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:23:
Maar vrijwel alle producten die ik koop zijn vele malen duurder of niet beschikbaar via amazon NL. Prime Video gebruik ik niet.
Je bent ook niet verplicht het te gebruiken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, dat gaat weer een leuk spelletje worden... :+

Kreeg antwoord van Amazon:

vielen Dank für Ihr Schreiben an Amazon.de
Es tut mir leid,dass Sie diese Erfahrung bei uns erlebt haben.
Ich hätte gerne kurz mit Ihnen persönlich über Ihr Anliegen gesprochen. Leider konnte ich Sie unter der bei uns hinterlegten Telefonnummer nicht erreichen. Aus diesem Grund schreibe ich Ihnen eine E-Mail.
Gerne habe ich ihre Anfrage überprüft und ich erkläre Ihnen den Sachverhalt.
Gerne habe ich unsere technische Abteilung kontaktiert.Sie haben mich informiert,dass es leider keine Option gibt,um die Prime von monatlichen Abo zu Jährlichen Abo zu ändern.Kunde soll das auf die Website machen.Ich habe auch im System versucht,das zu machen,aber das hat nicht funktioniert.
***Sie können die Prime stornieren und nochmal abonnieren,dann wählen Sie die jährliche Option aus.

Nou, niet dus. Want dat is nou precies datgene wat NIET aanwezig is, die optie om opnieuw een DE Prima abo af te sluiten.

En ook deze optie is gewoonweg NIET zichtbaar:

"3. Klicken Sie auf "Mitgliedschaften entdecken oder verwalten und wählen und bestätigen Sie die Änderung der Mitgliedschaft.
Mit einer jährlichen Mitgliedschaft genießen Sie alle Prime-Vorteile zum günstigsten Preis."

Hier ontbreekt dus een optie !? Volgens de Kundenservice zou hier een derde optie moeten zijn "Mitgliedschaften entdecken oder verwalten"

Welnu, ik zie 'm niet. :-(
Blijkbaar heeft men dit geblokkeerd voor NL klanten.

Maar ik blijf het gewoon vriendelijk proberen. Ik heb (nog) geduld.

To be continued... ;)

Mooie Plaatjes   

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Heb jij een bericht gehad van Amazon over een prijsverhoging? Ik namelijk niet, en ben daarin niet de enige.

Ik kijk eerst eens even rustig de kat uit de boom. Ik verwacht sowieso niet dat ik de .DE verhoging ga krijgen die nu gecommuniceerd is, dat zou wel erg vreemd zijn gezien wat ik nu per jaar betaal.
Nee nog niks gehad, je hebt gelijk. Wacht nog even af. Ik betaal wel p/m overigens.

• dragon2
  • Niet online
Mijn Duitse prime staat nog steeds op 49 euro, (nog) geen mail gehad over andere prijzen:

• dragon2
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:07:
Zo lang je nog steeds een maand gratis Prime krijgt bij een nieuw account ga ik geen last krijgen van prijsverhogingen ;-)
Ik ben jaren geleden al geblokkeerd bij .de voor een gratis maand prime, tot voor kort was dat ook bij .nl. Nu kan ik trouwens ineens wel een gratis proefmaand krijgen in NL en fr. Maar wat ik dus wil zeggen, reken er niet op dat je eindeloos nieuwe accounts kunt aanmaken met gratis prime 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@dragon2 En dat is nou juist DE grote leugen van Amazon, de bewering dat:

Amazon Prime is now available on amazon.nl with the same benefits...

Da's pertinent NIET waar. Het aantal producten is gewoonweg beduidend minder en de prijsverschillen zijn vaak nog significant in vergelijking met amazon.de :(

Mooie Plaatjes   

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:55
Ach, als we het toch over prijs verschillen hebben...
Zoek eens naar: B003XU76QK in .nl .de en vooral ook eens op .com (en schik niet!)
Zelfs met verzendkosten vanuit .com is deze nog een stuk goedkoper dan in .nl (en laten we het nog duurdere .de maar buiten beschouwing :) )
Ik kwam erop, omdat ik dit dicteer apparaat in de Netflix film The Gray Man voorbij zag komen :D

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
Rinaldootje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:54:
Ach, als we het toch over prijs verschillen hebben...
Zoek eens naar: B003XU76QK in .nl .de en vooral ook eens op .com (en schik niet!)
Zelfs met verzendkosten vanuit .com is deze nog een stuk goedkoper dan in .nl (en laten we het nog duurdere .de maar buiten beschouwing :) )
Ik kwam erop, omdat ik dit dicteer apparaat in de Netflix film The Gray Man voorbij zag komen :D

[Voor 27% gewijzigd door trinity999 op 27-07-2022 22:18]

• begintmeta
  • Niet online
trinity999 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Hoezo in Nederland stukken duurder?
[Afbeelding]
Vanuit de VS (.com) een stuk goedkoper dan vanuit NL of DE

@Rinaldootje , garantievoorwaarden etc kunnen trouwens wel sterker verschillen tussen USA en DE of NL dan tussen DE en NL

[Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2022 22:33]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leuk voorbeeld @Rinaldootje . Blijkbaar is 'antiek' in de VS goedkoper dan hier. :+

Mooie Plaatjes   

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-03 12:01

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Wat niet meer kan is producten laten ophalen door DHL, 3 weken bezig geweest om een verkeerd geleverde kinderstoel te laten ophalen, ik moest en zou die naar een DHL-punt brengen maar ik hield stug vol dat ik geen auto heb (wat zo is) en die grote doos niet kan wegbrengen op mijn fietsje, nu is de kogel door de kek en ik mag het stoeltje weggooien of weggeven, hehe, is al weg trouwens was erg lelijk btw, wel iets meer dan 100 euro.
NB: ik had 2 pannen besteld, die me erg goed bevallen btw

[Voor 6% gewijzigd door Spice op 04-08-2022 13:12]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• RealAlcatraZ
Amazon zegt nu doodleuk: Prime voor Nederlanders bestaat niet meer op Amazon.de, kijk maar naar (linkje naar helppagina).
En ze sluiten af met: dit is alles wat we u gaan antwoorden op deze kwestie.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-03 12:01

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb een stukje teruggelezen en net even gekeken of er prijsverschil is tussen .de en .nl, ik kijk nooit op .nl bestel gewoon op.de.
Boek dat vandaag als de pocketversie is uitgekomen -> The Jealousy Man: Stories from the Sunday Times no.1 bestselling author of the Harry Hole thrillers
10,19 bij de en 16,99 bij nl, ik snap daar dus niks van, hoe kan er nu zo'n groot verschil zijn?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Spice schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:27:
Ik heb een stukje teruggelezen en net even gekeken of er prijsverschil is tussen .de en .nl, ik kijk nooit op .nl bestel gewoon op.de.
Boek dat vandaag als de pocketversie is uitgekomen -> The Jealousy Man: Stories from the Sunday Times no.1 bestselling author of the Harry Hole thrillers
10,19 bij de en 16,99 bij nl, ik snap daar dus niks van, hoe kan er nu zo'n groot verschil zijn?
In NL geld de vaste boekenprijs. Ook voor engelstalige boeken.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:31
Soms is NL goedkoper dan DE, of het is dan op dat moment gewoon niet in de aanbieding. Ik heb nog de Duitse prime met gratis verzending. Twijfel wel om over te stappen, bestel een beetje wisselend en uiteindelijk scheelt het straks 6 tientjes in het jaar oid.

De wijzen komen uit het Oosten!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoepZor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:25:
Soms is NL goedkoper dan DE, of het is dan op dat moment gewoon niet in de aanbieding. Ik heb nog de Duitse prime met gratis verzending. Twijfel wel om over te stappen, bestel een beetje wisselend en uiteindelijk scheelt het straks 6 tientjes in het jaar oid.
Wanneer en waardoor scheelt het die 6 tientjes per jaar OID?

Testing, one, two ...

• NoepZor
hardware-lover schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Wanneer en waardoor scheelt het die 6 tientjes per jaar OID?
Doordat NL prime dan 2,99 per maand blijft en DE prime naar 8,99 gaat. Scheelt zelfs 12x6=72 euro per jaar. En of ik dat bespaar ten opzichte van de Amazon NL prijzen vraag ik me af.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoepZor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Doordat NL prime dan 2,99 per maand blijft en DE prime naar 8,99 gaat. Scheelt zelfs 12x6=72 euro per jaar. En of ik dat bespaar ten opzichte van de Amazon NL prijzen vraag ik me af.
Heb jij daar bericht over gehad m.b.t. je huidige Prime.DE abonnement? Zo ja, wat kost het huidige Prime abonnement jou nu dan via .DE?

Testing, one, two ...

• NoepZor
Nee dat nog niet, maar waar rook is is vuur. Ik betaal nu 5,99 per maand voor DE prime en met overstap naar NL zou ik nu al 36 euro (12x3) kunnen besparen mits de aanbiedingen van DE niet veel beter zijn (en dan ook nog de vraag dat wat in de aanbieding is, of dat ook hetgeen is wat je op dat moment nodig hebt).

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee