Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Zojuist ook de mail ontvangen dat ik teruggezet ben, en ik vanaf vandaag weer Prime member ben op Amazon.de :)

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:57
Mijn amazon is sinds vandaag weer terug gezet naar .de , ik helemaal blij _/-\o_

Krijg ik nog geen minuut later weer zo'n spam mailtje, zet nu je prime over naar NL 8)7

Volgens het bericht wat ik kreeg zou ik mijn betaalde kosten voor .nl terug krijgen en vanaf nu weer voor .de gaan betalen, wat best netjes is aangezien ik vorige keer naar de omzetting naar .nl ook al mijn abo kosten voor .de terug kreeg. Dus eigenlijk dik een 1,5 maand gratis abo gehad.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:37
RealAlcatraZ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb ook nog een privé-account op DE met een proefprime. Daar moet ik ook verzendkosten betalen en zeggen ze doodleuk: gratis verzenden is alleen naar DE en AT.
De rest hebben ze geen boodschap aan. Het wordt dus blijkbaar nu niet meer aangeboden, dus eenmaal opgezegd kun je het ook niet meer krijgen zo lijkt het.
Bij mij is verzending van Prime-artikelen toch echt weer gratis op Amazon.de. O+

• Greenfield
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-03 16:07
Yes bij mij is het ook weer teruggezet.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 14:40
Dennisweb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Bij mij is verzending van Prime-artikelen toch echt weer gratis op Amazon.de. O+ [Afbeelding]
Ik heb dat account pas in december aangemaakt, daar zal het aan liggen. Die is dus nooit omgezet geweest, maar ook nooit gratis verzenden geweest blijkbaar. (ik gebruik vooral het business-account).

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kreeg inderdaad ook die mail... Toch wel enorm slordig hoor..

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:37
RealAlcatraZ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb dat account pas in december aangemaakt, daar zal het aan liggen. Die is dus nooit omgezet geweest, maar ook nooit gratis verzenden geweest blijkbaar. (ik gebruik vooral het business-account).
Dat denk ik. Ik heb al jaren Amazon DE Prime. Groter aanbod, lagere prijzen. En ik had Prime op Amazon DE al nog voordat Amazon NL werd geïntroduceerd. :)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
rolandos582 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:26:
***members only***

Kreeg inderdaad ook die mail... Toch wel enorm slordig hoor..
Ik ben inmiddels ook weer teruggezet naar amazon.de. Gisteren had ik amazon.nl opgezegd. Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat de omzetting gelukt was. Vervolgens Prime via amazon.de ook geannuleerd. (49 euro hadden ze via creditcard al afgeschreven) Paar minuten geleden kreeg ik een mailtje dat ze 2,99 euro van amazon.nl terugstorten omdat er geen gebruik is gemaakt van de voordelen afgelopen maand. Ik had wel drie bestellingen gedaan...

Ik ga nu een tijdje aankijken of ik Amazon Prime ga missen. ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Max (2021) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kreeg net een piep van revolut dat er wat afgeschreven is en vervolgens de mail(s) van amazon dat mijn dld prime gefixt is :+

Ik helemaal blij *O*

Hmm, uit de mail:
"Indien we in de toekomst veranderingen aanbrengen aan ons Prime programma, zullen we tijdig contact met je opnemen."

[Voor 31% gewijzigd door dragon2 op 08-02-2022 10:56]

• RealAlcatraZ
Dennisweb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Dat denk ik. Ik heb al jaren Amazon DE Prime. Groter aanbod, lagere prijzen. En ik had Prime op Amazon DE al nog voordat Amazon NL werd geïntroduceerd. :)
Ja ik ook, alleen omdat ik een BTW-nummer had werd het een business-account en dat werd opeens businessprime (en ook nog even NL prime waar ik tegen protesteerde, maar dat is al weer meer dan een jaar geleden). En nu opeens is het klaar met businessprime buiten DE/AT.
Maar ik heb nog wat pre-orders staan, dus ik denk dat ik nu moet afwachten en dan kijken wat er mogelijk is.

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-03 13:41
Alles werkt weer woehoe!

• dragon2
  • Niet online
En het eerste dat ik wil bestellen is goedkoper bij Amazon.nl 😂

Trouwens een tipje voor wie liever achteraf betaalt:
Je kunt tegenwoordig via de klarna app eenmalig creditcards aanmaken voor betaling bij o.a. amazon nl en de. Kun je na 30 dagen betalen als het bestelde bevalt.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 08:46

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hier ook vanmorgen teruggezet. :)

Ik heb wel direct contact gezocht vorige maand (11 Jan meen ik), maar niet een mailtje gehad met “bevestig nu met Ja”, etc. Ook niet het NL Prime abo gecanceld.

Dus volgens mij komt het goed, mits je:

1. Hebt geklaagd.
2. Niet NL Prime hebt opgezegd na transfer,

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09

pinda powerrr

Slow down...

Kreeg vandaag wel weer drie mailtjes (achter elkaar) dat ze mijn Prime niet kunnen activeren vanwege een betaalmethode die niet werkt.

Maar....dit linkt altijd naar .NL dus daar doe ik bewust niks mee. Ondertussen hoop ik niet dat ik daardoor het terugzetten naar .DE niet goed loopt.

Waiting on the world to change

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:25:
[...]
En het eerste dat ik wil bestellen is goedkoper bij Amazon.nl 😂

Trouwens een tipje voor wie liever achteraf betaalt:
Je kunt tegenwoordig via de klarna app eenmalig creditcards aanmaken voor betaling bij o.a. amazon nl en de. Kun je na 30 dagen betalen als het bestelde bevalt.
Zo te zien is Amazon(nl) sowieso al niet het meest voordelig met dat apparaat, dus die kiezen als verkoper is al niet de meest logische keuze op dit moment 😉

Testing, one, two ...

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11-2022
SqueakyClean schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:28:

Ik heb wel direct contact gezocht vorige maand (11 Jan meen ik), maar niet een mailtje gehad met “bevestig nu met Ja”, etc. Ook niet het NL Prime abo gecanceld.

1. Hebt geklaagd.
Punt twee klopt niet; hier NL prime opgezegd en toch netjes terug naar DE prime.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:10
SqueakyClean schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:28:

1. Hebt geklaagd.
Punt 1 ook niet, want ik heb niet geklaagd, maar ben wel terug gezet naar originele staat bij DE.

• Ctkctk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-03 00:49
Na het mailtje met "welkom bij amazon.nl prime", reactie met "we gaan het terugzetten, hier is een voucher" en "het duurt even wat langer", vandaag gelukkig bevestiging gehad dat ik terug ben gezet.
Ook prime video doet het weer, en de verzendkosten zijn weer weg.
Nu nog even kijken hoe het zit met de jaarbijdrage.

Edit: Ik heb geklaagd, en mijn NL prime was niet geactiveerd doordat mn CC de afschrijving blokkeerde.

[Voor 14% gewijzigd door Ctkctk op 09-02-2022 14:12]

• RealAlcatraZ
Op mijn privé-account eens gevraagd hoe het nou zit en daar krijg je dit:
Met Amazon Prime voor Duitsland en Oostenrijk ontvangt u gratis Premium-bezorging voor Duitse en Oostenrijkse bezorgadressen.
Echter is het zo dat de gratis Premium-bezorging voor enkel voor Duitse en Oostenrijkse bezorgadressen geld, helaas is het niet mogelijk om gratis verzending toe te passen naar een bezorg adres in Nederland.

Ik kan mij voorstellen dat dit erg verwarrend is, hiervoor wil ik dan ook mijn oprechte excuses aanbieden.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:01
Hier ook het lang verwachte mailtje binnen..

Ik heb overigens het Prime NL account meteen geannuleerd na de omzetting toen. Dus voor de annuleerders die met 'Ja' hebben geantwoord: het komt goed.

https://i.imgur.com/tWCACH5.jpg

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:35
Hier ook weer teruggezet. Wel gevraagd of we ook nog kunnen kiezen voor het aanpassen van de periode (jaar/maand). Ik zie deze optie niet meer namelijk.

• werner99
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03 12:02
Bij mij is het ook weer terug gezet naar prime de.
Ik heb destijds meteen de omzetting naar prime nl gecanceld omdat het niet door mezelf was aangevraagd.

Uiteraard met de excuses dat het een fout van Amazon was.

Nu maar hopen dat het zo blijft en dat ze niet aankondigingen in de toekomst dat verlengen van prime alleen in je thuisland waar je woonachtig bent mogelijk is.

Ik ben blij dat wel allemaal weer de uitgebreide keuze van Amazon de kunnen kiezen nu.

Iedereen bedankt voor het niet klakkeloos accepteren van een omzetting waar jezelf niet voor gekozen hebt!!!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Reintjuhh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:27:
Hier ook weer teruggezet. Wel gevraagd of we ook nog kunnen kiezen voor het aanpassen van de periode (jaar/maand). Ik zie deze optie niet meer namelijk.
Laat even weten wat er uit komt, want daar ben ik ook wel geïnteresseerd in... Maand -> Jaar ;)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dutchy007 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Laat even weten wat er uit komt, want daar ben ik ook wel geïnteresseerd in... Maand -> Jaar ;)
+1

Eindelijk terug gezet. Mijn hartslag deed een sprongetje toen de mail kwam!
werner99 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:31:
...

Iedereen bedankt voor het niet klakkeloos accepteren van een omzetting waar jezelf niet voor gekozen hebt!!!
Het heeft wellicht wel geholpen dat we hier met meerderen achteraan gingen. Beetje nieuws op de FP telt erbij op.

We kunnen nog even genieten, voor zolang het duurt :+

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik ben ook vandaag weer terug gezet naar prime DE *O*

• Reintjuhh
Dutchy007 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Zojuist reactie gehad. "Once the process is completed, you will have the option to change the monthly plan to a yearly plan"

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:19
Vandaag weer terug gezet naar de DE versie. Ik heb weer een gelukkige vrouw O-) ...ik eigenlijk ook wel!! 8)

• Dutchy007
Reintjuhh schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Zojuist reactie gehad. "Once the process is completed, you will have the option to change the monthly plan to a yearly plan"
Helaas... die optie lijk ik niet te hebben. Toch is mijn overzetting ondertussen helemaal afgerond.
Zie jij die optie wel? Ik denk dat het expres is, omdat we 'officieel' geen DE Prime kunnen afsluiten natuurlijk. Zou graag van maandelijkse payment naar jaarlijks om willen zetten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Hadden jullie voorheen dan al een maandelijkse betaling? Of tussendoor NL prime opgezegd ofzo?

Hier is alles weer als vanouds, inclusief de jaarlijkse betaling.

Zie inderdaad geen optie om het te wijzigen (niet dat ik dit zou willen ;)).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dutchy007
Xander schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:30:
Hadden jullie voorheen dan al een maandelijkse betaling?

Zie inderdaad geen optie om het te wijzigen (niet dat ik dit zou willen ;)).
Klopt, ik heb altijd al een maandelijks abonnement gehad. Ik ga even kijken wat Amazon voor mij kan betekenen ;)

• Reintjuhh
Dutchy007 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Helaas... die optie lijk ik niet te hebben. Toch is mijn overzetting ondertussen helemaal afgerond.
Zie jij die optie wel? Ik denk dat het expres is, omdat we 'officieel' geen DE Prime kunnen afsluiten natuurlijk. Zou graag van maandelijkse payment naar jaarlijks om willen zetten.
Nog niet iedereen is overgezet en ze zijn nog bezig met de laatste aanpassingen. Zodra dat gereed is zou de optie weer terug moeten komen.

• XenoMorpH
Ik heb altijd al een maandelijkse abonnement.

• RealAlcatraZ
Als je het nu aanvraagt krijg je het ook niet meer, de optie is weg. Ik denk dat dat de eigenlijke aanpassing was en als iemand opzegt kan ie niet meer terug:

(dit is op een DE-account waar nu geen Prime op staat)

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-03 09:33
Ik ben ook weer teruggezet naar Prime DE. Maar ik zie het prime logo niet meer bij een Prime eligible artikel. Jullie wel nog?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:41
SAICRJMPM schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:34:
Ik ben ook weer teruggezet naar Prime DE. Maar ik zie het prime logo niet meer bij een Prime eligible artikel. Jullie wel nog?
Ik ben op DE gebleven (niet overgezet) maar ik zie ook sinds geruime tijd geen Prime logo's meer.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SAICRJMPM schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:34:
Maar ik zie het prime logo niet meer bij een Prime eligible artikel. Jullie wel nog?
Dat is me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar ik klik altijd op 'Prime' en dan krijg ik die betreffende items te zien die daarvoor in aanmerking komen.

Dit toch:

of bedoel je wat anders?

Mooie Plaatjes   

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55
Het was me nog niet opgevallen, maar ik zie inderdaad een stuk minder Prime iconen.

Ook is de douchegel van Sebamed niet meer met Prime verkrijgbaar, alleen maar met 6+ euro verzendkosten. Helaas, hopelijk is het tijdelijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• pvdplanet
  • Laatst online: 13-03 13:41
Ik heb het vermoeden dat we belazerd worden.
Iets klopt er niet.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

pvdplanet schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:59:
Ik heb het vermoeden dat we belazerd worden.
Iets klopt er niet.
Hoe bedoel je? Nu lijken het alleen maar loze opmerkingen.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55
Jan_V schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:55:
Het was me nog niet opgevallen, maar ik zie inderdaad een stuk minder Prime iconen.

Ook is de douchegel van Sebamed niet meer met Prime verkrijgbaar, alleen maar met 6+ euro verzendkosten. Helaas, hopelijk is het tijdelijk.
Deze was er vandaag weer, dus hopelijk iets tijdelijks geweest qua voorraad.
Gelijk maar 4 gekocht, voor de zekerheid :-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
Belazeren zou ik het niet willen noemen. Maar iedereen die denkt dat ze "gewonnen" hebben doordat hun account weer terug is gezet is naar een .DE account komt denk ik van een koude kermis thuis.
Steeds meer producten worden niet meer verzonden naar een NL adres. De verkoper kan dat dan wel weer vanuit de Nederlandse store aanbieden. Dat zie je met steeds meer producten gebeuren.
Gewoon een kwestie van tijd en je hebt helemaal niet meer aan een duits prime account.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:21:
[knip]
Gewoon een kwestie van tijd en je hebt helemaal niet meer aan een Duits prime account.
Zo'n voorspelling durf ik ook wel aan, maar dat gaat voor veel meer zaken op. Op een gegeven moment krijgt men gelijk. ;)

Zolang het Amazon Prime aanbod maar aantrekkelijk en voordeliger is, dan maakt het mij helemaal niets uit via welke Amazon site ik het moet bestellen, .DE is geen must daarvoor ;)

Van mijn laatste 15 Prime bestellingen, besteld afgelopen maand, ging er maar één via .DE, de rest via .NL, .IT, en .ES. :)

Testing, one, two ...

• RealAlcatraZ
Belazeren zou ik het niet willen noemen. Maar iedereen die denkt dat ze "gewonnen" hebben doordat hun account weer terug is gezet is naar een .DE account komt denk ik van een koude kermis thuis.
Steeds meer producten worden niet meer verzonden naar een NL adres. De verkoper kan dat dan wel weer vanuit de Nederlandse store aanbieden. Dat zie je met steeds meer producten gebeuren.
Gewoon een kwestie van tijd en je hebt helemaal niet meer aan een duits prime account.
Bij mij doen ze niets. Ze geven op elke vraag hetzelfde standaardantwoord: het was een technische storing en als je wil opzeggen dan kan dat daar en daar.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het maakt mij op zich geen moer uit vanaf welk account Prime[whatever marketing term] het besteld en verstuurd kan worden. :+

ALS ik maar die ruime keuze houd en het onder dezelfde condities geleverd wordt.
Isse simpel.

Zoals al vaker gezegd, zeker nu dit geneuzel weer ff voorbij is, ik snap steeds minder waarom er überhaupt onderscheid gemaakt tussen die zogenaamde landen-Prime-accounts. De spullen komen toch allemaal uit niet-Nederlandse warehouses.
Zelfs al zou een, van oorsprong Nederlandse aanbieder z'n spullen verkopen via Amazon, dan komt het alsnog uit een Amazon warehouse van buiten Nederland. (mits uiteraard 'Versand durch Amazon') 8)7

Mooie Plaatjes   

• XenoMorpH
Dit dus...

Ik heb een Duits adres in mijn adreslijst staan van vrienden van ons.
Wanneer ik die als aflever adres aanvink, is alles Prime en gratis verzenden. Selecteer ik mijn eigen adres vervalt prime en betaal ik gewoon verzendkosten en zijn de producten zelfs duurder.

We worden hier blij gemaakt met een dode mus als je het mij vraagt.

NL adres:

Duits adres:

Als het alleen om de mogelijkheid gaat om uit meer producten te kiezen, dan zou je Prime kunnen behouden op DE, maar als straks blijkt dat ze voor Nederlandse adressen Prime eraf gooien, dan heb je niets meer aan het voordeel.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:57
XenoMorpH schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:57:
[...]

Dit dus...

Ik heb een Duits adres in mijn adreslijst staan van vrienden van ons.
Wanneer ik die als aflever adres aanvink, is alles Prime en gratis verzenden. Selecteer ik mijn eigen adres vervalt prime en betaal ik gewoon verzendkosten en zijn de producten zelfs duurder.

NL adres:
[Afbeelding]

Duits adres:
[Afbeelding]

Als het alleen om de mogelijkheid gaat om uit meer producten te kiezen, dan zou je Prime kunnen behouden op DE, maar als straks blijkt dat ze voor Nederlandse adressen Prime eraf gooien, dan heb je niets meer aan het voordeel.
Je betaald bij beide plaatjes toch geen verzendkosten? En dat het goedkoper is naar een Duits adres is toch gewoon het 2% verschil in BTW tussen Duitsland en Nederland

• XenoMorpH
Ja, daar heb je gelijk in, daar had ik nog niet naar gekeken. Echter staat er nagenoeg nergens meer duidelijk Prime bij om te zien of iets gratis wordt verzonden of niet. Althans, bij mij niet

[Voor 1% gewijzigd door XenoMorpH op 14-02-2022 17:07. Reden: typo]

• RealAlcatraZ
Prime naar NL bestaat gewoon niet meer. Ik denk dat degenen die nu geklaagd hebben en teruggezet zijn dit nog een tijdje kunnen, maar dat het of compleet gaat vervallen, of dat steeds meer producten (zie ik nu al) niet meer naar NL verzonden kunnen worden.
Viel me op dat Amazon NL inmiddels met een aantal producten al goedkoper is geworden dan DE. Klein aantal hoor, het meeste is gewoon zo 4-5 euro duurder (compensatie verzendkosten?)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RealAlcatraZ schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:35:
Prime naar NL bestaat gewoon niet meer.
?
Hoezo bestaat niet meer?
Ik heb een Prime DE account en er wordt gratis verstuurd naar mijn huisadres in Nederland. Zelfs hele kleine bestellingen. (en ook Prime Video en andere voordelen)
Dat IS toch juist 'Prime'?

Of bedoel je dat niet?

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

XenoMorpH schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:57:
[...]

Dit dus...

NL adres:
[Afbeelding]
Ik snap 'm ff niet... :?
Als ik die genoemde producten selecteer en wil afrekenen, dan krijg ik precies diezelfde prijs (BTW/MwST verschil) als in jouw voorbeeld en gratis verzenden.
Dus hoezo geen Prime? Het wordt toch gratis geleverd, binnen enkele dagen. Dus wat is dan de 'dode mus' hier? :?

Mooie Plaatjes   

• XenoMorpH
Zie mijn reactie op Menzo,....

echter wordt er niet overal meer duidelijk met een prime logo aangegeven of iets gratis verzending heeft...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XenoMorpH schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:08:
Zie mijn reactie op Menzo,....

echter wordt er niet overal meer duidelijk met een prime logo aangegeven of iets gratis verzending heeft...
Zo lastig is dat toch niet, afhankelijk van de ingestelde taal staat er dan zoiets bij het artikel;

- KOSTENLOSE Lieferung

Twijfel je dan nog dan kun je nog kijken naar;

- Verkauf und Versand durch Amazon (gratis retour, indien van toepassing).

Of alleen;

- Versand durch Amazon (retourkosten afhankelijk van verkoper)

Het was misschien nog (over)duidelijker indien er "Prime" bij het aanbod zou staan, maar ik kan uit de voeten met wat er nu bij een artikel vermeld staat. Of toch nog te lastig?

Testing, one, two ...

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Kan het kloppen dat de track & trace code van Amazon's eigen bezorgdienst begint met 'NA'?
Ik heb namelijk helemaal geen linkje gekregen om dit te kunnen volgen, heb alleen de code ontvangen, en dat is het :X .

Dit zou de eerste keer zijn dat ik iets bezorgd krijg van de eigen bezorgdienst, dus vraag me af of ik morgen (op de bezorgdag) dan nog iets van een 'bezorger is onderweg' status ontvang?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
@KillerBee
Die 'NA'-code is inderdaad van de Amazon-bezorgdienst.

Op de dag van bezorging krijg ik wel altijd een melding dat het pakket onderweg is. Bij mij is dat rond 12 uur 's middags, als het vertrokken is uit Rozenburg, zonder verdere tijdsindicatie. Bezorging is dan tot nu toe altijd pas 's avonds.

Staat er overigens nu al geen "Volg je pakket"-link in de verzendbevestiging (of een "Pakket traceren"-knop bij de bestelgegevens in je account) waarmee je alle transport-updates kunt volgen?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@MartijnS72 Ja, de 'Pakket traceren' knop is aanwezig, maar hier staat verder (nog) geen info onder.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook niet komt, en dat ik gewoon de 'onderweg' melding moet afwachten (en dan de rest van de dag maar thuis blijven :/ ).
Valt me best tegen dit, van Amazon.nl, een eigen bezorgdienst vind ik prima, maar informeer dan duidelijk met een tijdsblok. Dan heb ik nog liever DHL aan de deur, dan kan ik tenminste schelden als ze niet op tijd zijn :P . Volgende keer maar weer bij de oosterburen bestellen (toevallig was .nl dit keer goedkoper).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
@KillerBee
Mogelijk komen de transport-updates pas beschikbaar als het pakket voor de eerste keer gescand wordt bij de transporteur.

Overigens maakt het niet uit waar je bestelt. Ook bij bestellingen van amazon.de heb je kans dat het met Amazons eigen bezorgdienst wordt afgeleverd. (Mijn laatste Prime DE-bestelling werd gesplitst verzonden met Amazon en DHL, waarbij de DHL-bestelling uiteindelijk 3 dagen te laat vanuit Frankrijk werd bezorgd door UPS...)

• RealAlcatraZ
ehtweak schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:30:
[...]

?
Hoezo bestaat niet meer?
Ik heb een Prime DE account en er wordt gratis verstuurd naar mijn huisadres in Nederland. Zelfs hele kleine bestellingen. (en ook Prime Video en andere voordelen)
Dat IS toch juist 'Prime'?

Of bedoel je dat niet?
Kijk maar naar wat ik eerder postte. Wie Prime Benelux had (want zo heette dat product) en heeft geklaagd is teruggezet. Maar wie dat niet had kan het nu niet meer aanvragen want Prime Benelux bestaat niet meer.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:55
RealAlcatraZ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:15:
[...]

Wie Prime Benelux had (want zo heette dat product) en heeft geklaagd is teruggezet.
Niet iedereen (die geklaagd heeft) is terug gezet. Ondergetekende is niet terug gezet en wentelt zich nu heerlijk in een Prime loos leven.
Uit de e-mails en reacties van de klanten"service" van Amazon, die hier gepost zijn, maak ik duidelijk op, dat dit een bewuste actie is geweest, waar men "vergeten" is om de betreffende klanten in te lichten.
Wat ik ook minder vind, is dat je de beloofde vouchers niet in je kassa terug vind. Gelukkig heb ik wel die maand Prime NL terug gestort gekregen op mijn CC. Voor de rest laat ik het erbij en als ik iets zoek, dan kijk ik eerst of ik het ook ergens anders kan vinden voordat ik bij Amazon ga kijken.
En wat Prime-video betreft, jammer maar helaas.

• dragon2
  • Niet online
Er gebeurt iets raars bij m'n Amazon.de prime account, er zit een verschil in afrekenen tussen de website (1e screenshot) en de app (2e screenshot). Het is al wel lang geleden dat ik iets naar DLD heb verstuurd, dus misschien zit het er al langer in.

Hebben anderen dit ook..?

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 20:45
Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om weer terug te gaan naar DE?
Ik heb al 2x geklaagd bij .DE en 1x bij .NL
Tot op heden kan ik al vanaf begin januari al niet meer op prime.
Laatste keer klagen was deze week.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
dragon2 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:43:
Er gebeurt iets raars bij m'n Amazon.de prime account, er zit een verschil in afrekenen tussen de website (1e screenshot)
Er valt in je eerste screenshot te lezen dat je nog een adres moet kiezen.

Als je dat doet, zal 'ie wel het juiste bedrag berekenen.

• dragon2
  • Niet online
Thralas schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:21:
[...]

Er valt in je eerste screenshot te lezen dat je nog een adres moet kiezen.

Als je dat doet, zal 'ie wel het juiste bedrag berekenen.
Nee dat doet 'ie dus niet.
Ik had deze screenshot gepakt omdat daar het product bij staat (iets dat niet naar NL verstuurd wordt), maar een stap verder blijft het bedrag hetzelfde.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ghosty J schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:47:
Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om weer terug te gaan naar DE?
Ik heb al 2x geklaagd bij .DE en 1x bij .NL
Tot op heden kan ik al vanaf begin januari al niet meer op prime.
Laatste keer klagen was deze week.
Als je de laatste -tig pagina's terugleest van dit topic dan kom je een variëteit aan redenen tegen waarom dat voor sommigen wel en voor sommigen niet is gelukt. Niet altijd logisch verklaarbaar, zo het schijnt.

Jij bent dus niet "automatisch" omgezet naar .NL Prime begrijp ik, dat is ergens misgegaan (waarschijnlijk met het in rekening brengen van het lidmaatschap)?

Hoe reageerde Amazon (.DE & .NL), aangezien jij met beide landen contact hebt opgenomen?

Testing, one, two ...

• Jakespiritual
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-03-2022
Lieve mensen weten jullie ook hoe je weer een duitse amazon de prime krijgt als je, (bewust door amazon nl) geklikt heb op overstappen op amazon prime nl, als je iets bestelde op amazon nl?

• dragon2
  • Niet online
Jakespiritual schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:58:
Lieve mensen weten jullie ook hoe je weer een duitse amazon de prime krijgt als je, (bewust door amazon nl) geklikt heb op overstappen op amazon prime nl, als je iets bestelde op amazon nl?
Topic niet doorgelezen..?
Kort antwoord: niet. Had je dus niet moeten doen, dus.

• Jakespiritual
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-03-2022
dragon2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Topic niet doorgelezen..?
Kort antwoord: niet. Had je dus niet moeten doen, dus.
Klopt, alleen alleen maken ze de lettertjes zo klein, dus het overkomt je toch een keer als je via amazon nl besteld

• Rinaldootje
Ben ik al een hele tijd Prime-loos, krijg ik vanmiddag deze email
(maar heel eerlijk gezegd, hoef ik het niet meer zo nodig):
Beste,

Op 11 januari 2022 hebben we je Prime-lidmaatschap per ongeluk overgezet van amazon.de naar amazon.nl.
We hebben hard gewerkt om je lidmaatschap in de oorspronkelijke staat op amazon.de te herstellen, maar helaas zijn we een technisch probleem tegengekomen waardoor we helaas wat meer tijd nodig hebben.

Onze oprechte excuses voor deze situatie. We zullen je uiterlijk 11 maart een update geven over de status van het herstellen van je Prime lidmaatschap op amazon.de.

Als verontschuldiging willen we je een Amazon-cadeaubon van € 10 aanbieden die aan je Amazon-account wordt toegevoegd.

Je kunt je huidige cadeaubonsaldo hier controleren:
https://www.amazon.de/gc/balance/

Meer informatie over Amazon-cadeaubonnen vindt u op onze hulp-pagina, inclusief onze Algemene voorwaarden voor cadeaubonnen:
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201936990

Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice als je nog vragen hebt. Je kunt ons bereiken op

Amazon.de: www.amazon.de/kontakt
Amazon.nl: www.amazon.nl/contact-us

Vriendelijke groeten,
Amazon-klantenservice

Let op: Deze e-mail is verstuurd vanaf een adres dat geen inkomende e-mails kan ontvangen. Beantwoord deze e-mail niet.

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-03 23:55
Ik ben zo pissig.
Bestelde iets op de Nederlandse amazon, kreeg een splash page 'stap over naar Amazon NL'. Stond een gele knop met 'stap nu over' ik daaronder op de grijze knop gedrukt, en terwijl het lade las ik 'je kant altijd annuleren'. En poef.. daar ging mijn Duitse Prime..

De klantenservice wilt mij nu niet meer overzetten natuurlijk..

Iemand anders zo stom geweest?

--

Edit..
Ze geven nu ook aan dat Prime Duitsland geen recht meer geeft op gratis verzending naar Nederland als je al een prime account had?

[Voor 16% gewijzigd door theunevers op 02-03-2022 19:11]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] laat maar

[Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2022 11:29. Reden: onder het mom van; eigen schuld, dikke.....]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Zojuist even getest met een Prime artikel van onder de 20 euro, en nog steeds gratis verzending.

• Dutchy007
theunevers schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:53:
Ik ben zo pissig.
Bestelde iets op de Nederlandse amazon, kreeg een splash page 'stap over naar Amazon NL'. Stond een gele knop met 'stap nu over' ik daaronder op de grijze knop gedrukt, en terwijl het lade las ik 'je kant altijd annuleren'. En poef.. daar ging mijn Duitse Prime..

De klantenservice wilt mij nu niet meer overzetten natuurlijk..

Iemand anders zo stom geweest?

--

Edit..
Ze geven nu ook aan dat Prime Duitsland geen recht meer geeft op gratis verzending naar Nederland als je al een prime account had?
Ik ben ook destijds teruggezet op Amazon.de Prime, maar ik heb nog gewoon gratis verzenden hoor. Waarschijnlijk is dat de 'informatie' die de servicedesk voorhanden heeft. Maar eigenlijk zijn wij natuurlijk een uitzondering op de regel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KillerBee schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:43:
Zojuist even getest met een Prime artikel van onder de 20 euro, en nog steeds gratis verzending.
Sterker, ik kreeg net zowaar nog verzendkosten teruggestort voor een item wat ik had besteld in de periode dat ik tijdelijk Prime NL abonnee was. Ik heb nergens om gevraagd, dus dit gebeurde uit initiatief van Amazon. Ik had hier eerder wel gelezen dat ze dit n.a.v. een verzoek geplaatst door klant ook zouden doen, maar dat heb ik dus niet gedaan.

> Rede van terugbetaling : Fout in de prijs van het item

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Hoera. Keepa is beschikbaar op Amazon.nl :)

Whoops, dubbel. Excuses
Royeboi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:42:
[...]

Keepa is nu ook op Amazon.nl beschikbaar, alleen je kunt nog geen producten Tracken etc.

[Voor 74% gewijzigd door robcoenen op 07-03-2022 16:58]

• robcoenen
Hallo,

Weet toevallig iemand of het mogelijk is software (download/code) aan te schaffen via Amazon.de?
Ik wil graag Kaspersky aanschaffen. Er staat het volgende bij:
Let op: dit item is alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland.
Toch vraag ik mij af of dit echt klopt of dat het gewoon mogelijk is het product te bestellen en de licentie te activeren in Nederland.

Alvast bedankt :)

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:27
robcoenen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:18:
Hallo,

Weet toevallig iemand of het mogelijk is software (download/code) aan te schaffen via Amazon.de?

[...]

Toch vraag ik mij af of dit echt klopt of dat het gewoon mogelijk is het product te bestellen en de licentie te activeren in Nederland.

Office wel eens op die manier gekocht. Bij amazon.com moet je dan je adres aanpassen naar een Duits adres volgens mij. Kun je daarna gewoon terug veranderen. Neem aan dat het om een digitale code via mail gaat!?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

robcoenen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:18:
Hallo,

[...]

Er loopt hier ergens anders op het forum een heel topic waarom je geen Kaspersky moet nemen. Iets met oorlog en Russen enzo...

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
*knip* Dit topic gaat over Amazon Prime, niet over bezorgklachten bij DHL.

[Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2022 19:52]

• Beavershots
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:51
In navolging van eerder gemelde ongevraagde omzetting van een Duits Prime abo naar een Nederlandse versie, lijken ze bij Amazon nu een andere tactiek toe te passen om de Nederlanders bij Amazon.de naar Amazon.nl te forceren.

Onlangs zou hier namelijk het Prime lidmaatschap automatisch verlengd worden middels creditcard. Dit verliep al jaren vlekkeloos maar nu plots wordt aangegeven dat er iets mis is met de betalings methode en dat het Prime Lidmaatschap is opgeschort. Alle overige aankopen kunnen nog steeds prima met de kaart verricht worden, maar de verlenging van Prime opvallend genoeg niet…

Nu is Prime hier dus ongevraagd uitgeschakeld waarbij de klantenservice nu al 3 maal afwijkende en onduidelijke verklaringen en beloftes heeft gedaan.
Rekening houdend met eerdere acties vanuit Amazon.de lijkt dit nu de nieuwste methode om van Nederlandse Prime leden af te komen gezien hier duidelijk sprake lijkt van opzet.

Nu ben ik uiteraard benieuwd of dit meerdere mensen is overkomen en daarbij tevens alvast waarschuwen voor deze praktijk.

• absrnd
  • Laatst online: 13:22
Beavershots schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:13:
In navolging van eerder gemelde ongevraagde omzetting van een Duits Prime abo naar een Nederlandse versie, lijken ze bij Amazon nu een andere tactiek toe te passen om de Nederlanders bij Amazon.de naar Amazon.nl te forceren.

Onlangs zou hier namelijk het Prime lidmaatschap automatisch verlengd worden middels creditcard. Dit verliep al jaren vlekkeloos maar nu plots wordt aangegeven dat er iets mis is met de betalings methode en dat het Prime Lidmaatschap is opgeschort. Alle overige aankopen kunnen nog steeds prima met de kaart verricht worden, maar de verlenging van Prime opvallend genoeg niet…

Nu is Prime hier dus ongevraagd uitgeschakeld waarbij de klantenservice nu al 3 maal afwijkende en onduidelijke verklaringen en beloftes heeft gedaan.
Rekening houdend met eerdere acties vanuit Amazon.de lijkt dit nu de nieuwste methode om van Nederlandse Prime leden af te komen gezien hier duidelijk sprake lijkt van opzet.

Nu ben ik uiteraard benieuwd of dit meerdere mensen is overkomen en daarbij tevens alvast waarschuwen voor deze praktijk.
Ik betaal mijn Prime abbo met mijn ABN Amro rekening, nog steeds geen problemen,
misschien kan je een andere betaalmethode kiezen, en dan gewoon via iDeal betalen ?

• Beavershots
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:51
absrnd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Ik betaal mijn Prime abbo met mijn ABN Amro rekening, nog steeds geen problemen,
misschien kan je een andere betaalmethode kiezen, en dan gewoon via iDeal betalen ?
Zowel creditcard als bankrekening leveren helaas hetzelfde resultaat op (zie screenshot hieronder) en de incasso’s hierop zijn beiden potentieel ten tijde van verlenging door Amazon als afgekeurd aan te merken.

Een iDeal betaling betekent een directe afboeking en daarmee een betaling en dus instant hernieuwd lidmaatschap, dat is waarschijnlijk de reden dat ze mij deze optie niet aanbieden. Ze willen het eerst processen/goedkeuren wat ik erg opvallend vind. Het leidt waarschijnlijk tot rekken met smoesjes en uiteindelijk tot een soort overmacht waarbij ik het maar moet slikken.

• Jesaul
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-03 07:14
Due to a technical error, your Prime membership was temporarily switched to the amazon.nl Prime program. We have now successfully restored your Prime membership to amazon.de and apologize for the inconvenience this has caused.

As of today you can continue to use your benefits as you are used to: Unlimited free and fast shipping from amazon.de to the Netherlands, Prime Video, Prime Gaming and Amazon Photos.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jesaul schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:15:
Due to a technical error, your Prime membership was temporarily switched to the amazon.nl Prime program. We have now successfully restored your Prime membership to amazon.de and apologize for the inconvenience this has caused.

As of today you can continue to use your benefits as you are used to: Unlimited free and fast shipping from amazon.de to the Netherlands, Prime Video, Prime Gaming and Amazon Photos.
So this reaction can be put in the pedaalemmer ;) Jesaul in "Amazon Prime in Nederland"

Congratulations BTW (y)

Testing, one, two ...

• Jesaul
hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:44:
[...]

So this reaction can be put in the pedaalemmer ;) Jesaul in "Amazon Prime in Nederland"

Congratulations BTW (y)
Yes, after 6 chats and 2 escalations to the managers with negative ffedback :)

• Rinaldootje
Jesaul schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:52:
[...]

Yes, after 6 chats and 2 escalations to the managers with negative ffedback :)
I don't bother anymore. I order my stuff elsewhere and also Prime content can be found elsewhere.

• Jesaul
Rinaldootje schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:37:
[...]

I don't bother anymore. I order my stuff elsewhere and also Prime content can be found elsewhere.
En ik maak me geen zorgen meer.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bewust geen Warehouse deal met korting gekocht, maar nieuw. En dan vervolgens een gebruikt apparaat krijgen |:(

Dat wordt ff in de pen klimmen.

• Jesaul
pinda powerrr schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:32:
Bewust geen Warehouse deal met korting gekocht, maar nieuw. En dan vervolgens een gebruikt apparaat krijgen |:(

Dat wordt ff in de pen klimmen.
That's known problem. Just return for free.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jesaul schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:34:
[...]

That's known problem. Just return for free.
Ik wil het wel houden, maar dan niet voor de "nieuwe" prijs ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:35:
[...]

Ik wil het wel houden, maar dan niet voor de "nieuwe" prijs ;)
EDIT: na een berichtje te hebben gestuurd naar de klantenservice, de helft van het bedrag terug gekregen. Snelle service _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 30-03 22:13
Vind de laatste tijd (half jaar) de bezorgservice van Amazon Prime toch wat te wensen over laten. Nu al een paar keer gehad dat het bezorgen de datum niet haalt en al gehad dat deze er een week overheen ging. Ik bedoel, geef dan een indicatie dat t wel een week kan duren dan bestel ik het niet. De kleinste spullen, pakje lego bijv. komt helemaal uit Frankrijk. Zweedse kerstversiering ergens uit de binnenlanden van Spanje... Paar jaar geleden had ik met Prime (Duitsland) de volgende dag de boel gewoon binnen, sinds het vanuit Nederland is vind ik het steeds matiger worden. Begin het voordeel van Prime als bezorgoptie dan ook steeds minder te vinden. Moet helaas nu maar zien hoe ik voor een paar verjaardagscadeautjes iets anders moet verzinnen en dat met zeker 3 dagen speling te hebben genomen.

[Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 06-05-2022 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

cbr600f4i schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:03:
Vind de laatste tijd (half jaar) de bezorgservice van Amazon Prime toch wat te wensen over laten. Nu al een paar keer gehad dat het bezorgen de datum niet haalt en al gehad dat deze er een week overheen ging. Ik bedoel, geef dan een indicatie dat t wel een week kan duren dan bestel ik het niet. De kleinste spullen, pakje lego bijv. komt helemaal uit Frankrijk. Zweedse kerstversiering ergens uit de binnenlanden van Spanje... Paar jaar geleden had ik met Prime (Duitsland) de volgende dag de boel gewoon binnen, sinds het vanuit Nederland is vind ik het steeds matiger worden. Begin het voordeel van Prime als bezorgoptie dan ook steeds minder te vinden. Moet helaas nu maar zien hoe ik voor een paar verjaardagscadeautjes iets anders moet verzinnen en dat met zeker 3 dagen speling te hebben genomen.
Bij bestellen van Prime artikelen wordt er eigenlijk direct aangegeven op welke dag dit bezorgd gaat worden, tenminste, dat is wat ik meestal te zien krijg.

Indien aangegeven de volgende dag, dan is het ook de volgende dag. Indien er dagen overheen zullen gaan zijn ze meestal één of meerdere dagen eerder met bezorgen. Dit is dan via "mijn" Prime Duitsland.

Gisteren nog iets in Frankrijk besteld, weer werd direct aangegeven 9 tot 11 mei (tegen extra verzendkosten kosten zou het 9 mei gaan worden, heb ik echter niet gekozen).

Kortom, over het algemeen klopt het wat ze als levertijd aangeven (voor mij).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 30-03 22:13
hardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:42:
[...]

Dit is dan via "mijn" Prime Duitsland.
Toen ik nog Prime Duitsland had was ook alles stipt op tijd, vaak de volgende dag al vanuit Duitsland. Het valt me op dat sinds ik Prime Nederland heb dat de pakjes regelmatig ergens blijven hangen en langer nodig hebben dan de aangegeven datum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Waar ik me meer zorgen om maak is Amazon's eigen bezorgdienst, ik weet niet, maar ik had een keer een bezorger beneden aan de deur, die niet wist hoe het bellenblok werkt (niets bijzonders mee, gewoon een normaal bellenblok, zoals je overal in Nederland ziet).
Op een gegeven moment belde de klantenservice van Amazon mij op... vanuit Engeland :X , dat de bezorger niet wist hoe ie aan moest bellen / binnen moest komen 8)7 . Uiteindelijk is dit heel netjes verlopen en ook opgelost, maar het gaf geen vertrouwen voor een volgende keer.

Probleem is dat je bij het plaatsen van een bestelling niet kunt zien met welke bezorgdienst het artikel bezorgd gaat worden. En ik wil nu pertinent bezorging door Amazon voorkomen.
Gevolg: ik bestel hierdoor nog maar heel weinig, en als de mogelijkheid er is, laat ik het bezorgen bij de Praxis.

Het maakt trouwens niet uit of je iets bij Amazon NL of DE besteld, bij beiden krijg je op een gegeven moment wel te maken met de eigen bezorgdienst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
KillerBee schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:57:
Waar ik me meer zorgen om maak is Amazon's eigen bezorgdienst, ik weet niet, maar ik had een keer een bezorger beneden aan de deur, die niet wist hoe het bellenblok werkt (niets bijzonders mee, gewoon een normaal bellenblok, zoals je overal in Nederland ziet).
Op een gegeven moment belde de klantenservice van Amazon mij op... vanuit Engeland :X , dat de bezorger niet wist hoe ie aan moest bellen / binnen moest komen 8)7 . Uiteindelijk is dit heel netjes verlopen en ook opgelost, maar het gaf geen vertrouwen voor een volgende keer.

Probleem is dat je bij het plaatsen van een bestelling niet kunt zien met welke bezorgdienst het artikel bezorgd gaat worden. En ik wil nu pertinent bezorging door Amazon voorkomen.
Gevolg: ik bestel hierdoor nog maar heel weinig, en als de mogelijkheid er is, laat ik het bezorgen bij de Praxis.

Het maakt trouwens niet uit of je iets bij Amazon NL of DE besteld, bij beiden krijg je op een gegeven moment wel te maken met de eigen bezorgdienst.
Misschien een heel gek idee: geef ze een tweede kans..?

Ik snap dat het niet de meest ideale ervaring was, maar ik vind het wel heel drastisch dat je overgaat tot "ik wil dit koste wat kost een volgende keer voorkomen!" na één keer een bezorger te hebben gehad die je bel niet kon vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Hahn In mijn post benoem ik inderdaad 1 situatie die ik als voorbeeld aanhaalde, maar dit betekent niet dat het bij deze ene keer is gebleven.
De eigen bezorgdienst is nog een tweede keer geweest, en ook dit keer ging het bijna mis, ik had geluk dat ik thuis was op dat moment. Er werd namelijk niet aan de deur gebeld, maar ik werd op mijn 06 gebeld, door een bezorger die alleen in zeer gebrekkig Engels kon communiceren.
Uiteindelijk begreep ik dat hij beneden stond, en heb ik hem gezegd dat ik naar beneden zou komen, wat hij niet begreep (want: zeer gebrekkig engels).
Ook dit is -net aan- goed gekomen, maar dit lag vooral aan het 'geluk' dat ik thuis was.

Dus nee, ik wil de eigen bezorgdienst echt niet meer aan mijn deur, en ik mag dit best zeggen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
KillerBee schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:39:
@Hahn In mijn post benoem ik inderdaad 1 situatie die ik als voorbeeld aanhaalde, maar dit betekent niet dat het bij deze ene keer is gebleven.
De eigen bezorgdienst is nog een tweede keer geweest, en ook dit keer ging het bijna mis, ik had geluk dat ik thuis was op dat moment. Er werd namelijk niet aan de deur gebeld, maar ik werd op mijn 06 gebeld, door een bezorger die alleen in zeer gebrekkig Engels kon communiceren.
Uiteindelijk begreep ik dat hij beneden stond, en heb ik hem gezegd dat ik naar beneden zou komen, wat hij niet begreep (want: zeer gebrekkig engels).
Ook dit is -net aan- goed gekomen, maar dit lag vooral aan het 'geluk' dat ik thuis was.

Dus nee, ik wil de eigen bezorgdienst echt niet meer aan mijn deur, en ik mag dit best zeggen ;)
Natuurlijk mag je dit zeggen. Net zoals ik mag zeggen dat ik dat een beetje overdreven vind. Verder ging ik af op jouw verhaal, en daarin noemde jij slechts één keer inderdaad. Had je een hint gegeven dat dit niet de enige keer was, dan werd het al een iets ander verhaal ;)

En verder klinkt het alsnog als één bezorger die het niet helemaal snapt. Die zou je ook op weg kunnen helpen door te laten weten waar je bel zit. Dan is de kans groot dat 'ie het de volgende keer wel weet.

Dat je in beide gevallen gebeld bent, vind ik best voor ze te spreken overigens. Ik heb vaak zat gehad dat bezorgers linea recta naar het ophaalpunt in de buurt zijn gegaan ipv überhaupt langs te komen.

Maar goed, ik snap het, traumatische ervaring, ik leef met je mee :+

[Voor 6% gewijzigd door Hahn op 07-05-2022 09:50]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dankzij Keepa een prijsalert ontvangen van de espressomachine die ik al een tijdje op de wishlist had staan.
Misschien was het een prijsfout? Maar de machine is wel al verzonden :)

Lelit Victoria in NL €843

Nu gekocht voor €450 via een third seller op Amazon DE. Shop heeft 99% goede reviews dus geloof wel dat het goed komt.

Amazon ging overigens wel direct met de prijs mee omlaag naar €670.
Gisteravond was de prijs weer "normaal".

Verzenden duurt wel wat langer, maar misschien komt het wel direct uit Italië.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pinda powerrr, goed gescoord (hoop ik).

Als de machine al verzonden is dan weet je toch ook waar het startpunt ligt voor de reis? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:22:
@pinda powerrr, goed gescoord (hoop ik).

Als de machine al verzonden is dan weet je toch ook waar het startpunt ligt voor de reis? ;)
Verkoper heeft de tracking code nog niet gedeeld. Staat alleen "verzonden door DHL".

Heb wel al gevraagd voor het nummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:34:
[...]
Verkoper heeft de tracking code nog niet gedeeld. Staat alleen "verzonden door DHL".

Heb wel al gevraagd voor het nummer.
Ah, wordt niet door Amazon afgehandeld begrijp ik, duidelijk.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee