Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jfwiet schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Volgens mij zijn alle Prime items bedoeld als gratis verzending (in je abbo inbegrepen). Maar deze externe partij bied dus spullen aan naar Nederland verzonden en rekent de kosten door. Ik kan het mis hebben en dat deze voorwaarden al jaren gelden. Maar ik was altijd onder de indruk dat Prime inclusief verzendkosten is (zoals het volgens de voorwaarden dus nu is voor leveringen op Duitse adressen).

Ik zie hierin vooral een nieuwe fase met klantjes pesten naar de eigen regio.
Ik weet niet of je de Duitse taal machtig bent, maar hier staan de voorwaarden om Amazon Prime aanbieder te worden. Nergens staat dat het verzenden kosteloos moet plaatsvinden, wel dat er gebruik gemaakt moet worden van door Amazon goedgekeurde verzendpartijen.

https://services.amazon.d...r/so-funktioniert-es.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 17:31
hardware-lover schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet of je de Duitse taal machtig bent, maar hier staan de voorwaarden om Amazon Prime aanbieder te worden. Nergens staat dat het verzenden kosteloos moet plaatsvinden, wel dat er gebruik gemaakt moet worden van door Amazon goedgekeurde verzendpartijen.

https://services.amazon.d...r/so-funktioniert-es.html
Naja, zo heb ik het niet begrepen en als ik hier lees: https://www.amazon.de/-/e...8&nodeId=GD4TCHHFTXXX328Y

Dan heb je 3 smaken; Free Premium Delivery, Free Two-Day Express Delivery en Free Standard Delivery.

Free, free en free :) maar dan dus wel naar adressen in Duitsland.

Dus kleine lettertjes lezen, snap dat mijn verwachting anders is dan nu de praktijk. Maar dat is dus een teken aan de wand dat Amazon de NL-se klanten over wil hebben naar Amazon.nl-Prime.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Accepteer nou eens gewoon dat een DE prime lidmaatschap voor een NL adres alleen werd aangeboden toen er nog geen NL webshop was. In elk land waar Amazon opent is het in principe alleen in dat land gratis verzenden. Alleen omdat ze (nog) niet in ieder land zitten nemen ze dan tijdelijk eventueel buurlanden mee.

Maar natuurlijk ook dan alleen voor hun eigen aanbod en niet dat van derden, die bepalen hun eigen verzendbeleid.

Ze hadden ook botweg iedereen met een NL adres gelijk over kunnen zetten, maar ze bieden nu een overgangsperiode. Die zal vast op een bepaald moment eindigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Yowzawood op 21-02-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2024
Yowzawood schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:38:
Accepteer nou eens gewoon dat een DE prime lidmaatschap voor een NL adres alleen werd aangeboden toen er nog geen NL webshop was.
Ze hadden ook botweg iedereen met een NL adres gelijk over kunnen zetten, maar ze bieden nu een overgangsperiode. Die zal vast op een bepaald moment eindigen.
En die 'overgangsperiode' is idd voorbij... Na 2 jaar aanbiedingen om over te stappen van DE naar NL afgeslagen te hebben claimt Amazon dat ze nu (2021) al 2x tevergeefs lidmaatschap hebben geprobeerd af te schrijven en daarmee is mijn Duitse Prime lidmaatschap automatisch gecancelled. Zij zeggen 'ongeschikt' betaalmiddel, creditcard werkt (uiteraard) gewoon maar vermoed dat ze het adres ongeschikt hebben verklaard. Dit alles overigens ZONDER enige vooraankondiging.
Uiteraard ben ik het daar niet mee eens, maar ik kom he-le-maal nergens met argumenten als 'jarenlang elke maand netjes betaald' en zo.

ALLEEN klanten met een Duits adres kunnen nog Duits Prime lid zijn, of worden.

Baal daar enorm van, veel meer keus in dingen die ik regelmatig nodig heb op amazon.de. Prime was dan wel handig, verzending naar buitenland is vaak onnodig duur. Die 24u leveringsgarantie kan me gestolen worden, maar die verzendkosten maken het vaak zoveel duurder dat er betere aanbieders hier in NL te vinden zijn. Vaak produkten helemaal NIET op amazon.nl.

Hoe dan ook, jammer. En het wordt er zo natuurlijk niet goedkoper van, voor mij.

Wil Amazon eigenlijk niet terwille zijn en Prime op amazon.nl nemen... maar denk dat ik weinig keus heb als ik ook nog af en toe Prime wil kijken. Want ook daar ben ik aan gewend geraakt.

[ Voor 0% gewijzigd door 916sp op 22-02-2021 13:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
916sp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Baal daar enorm van, veel meer keus in dingen die ik regelmatig nodig heb op amazon.de. Prime was dan wel handig, verzending naar buitenland is vaak onnodig duur. Die 24u leveringsgarantie kan me gestolen worden, maar die verzendkosten maken het vaak zoveel duurder dat er betere aanbieders hier in NL te vinden zijn.
Dit is toch alleen een argument voor artikelen/bestellingen onder €29 als geheel. Blijft vervelend maar niet echt onoverkomelijk als je een beetje combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:20
[...]

En die 'overgangsperiode' is idd voorbij... Na 2 jaar aanbiedingen om over te stappen van DE naar NL afgeslagen te hebben claimt Amazon dat ze nu (2021) al 2x tevergeefs lidmaatschap hebben geprobeerd af te schrijven en daarmee is mijn Duitse Prime lidmaatschap automatisch gecancelled. Zij zeggen 'ongeschikt' betaalmiddel, creditcard werkt (uiteraard) gewoon maar vermoed dat ze het adres ongeschikt hebben verklaard. Dit alles overigens ZONDER enige vooraankondiging.
Uiteraard ben ik het daar niet mee eens, maar ik kom he-le-maal nergens met argumenten als 'jarenlang elke maand netjes betaald' en zo.

Baal daar enorm van, veel meer keus in dingen die ik regelmatig nodig heb op amazon.de. Prime was dan wel handig, verzending naar buitenland is vaak onnodig duur. Die 24u leveringsgarantie kan me gestolen worden, maar die verzendkosten maken het vaak zoveel duurder dat er betere aanbieders hier in NL te vinden zijn. Vaak produkten helemaal NIET op amazon.nl.

Hoe dan ook, jammer. En het wordt er zo natuurlijk niet goedkoper van, voor mij.

Wil Amazon eigenlijk niet terwille zijn en Prime op amazon.nl nemen... maar denk dat ik weinig keus heb als ik ook nog af en toe Prime wil kijken. Want ook daar ben ik aan gewend geraakt.
Naar een pakket punt laten leveren is gewoon gratis. Hier heb ik het geluk dat er één dichtbij aanwezig is die 7 dagen van 8-21 uur open is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Yowzawood schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Dit is toch alleen een argument voor artikelen/bestellingen onder €29 als geheel. Blijft vervelend maar niet echt onoverkomelijk als je een beetje combineert.
We zullen zien, er komen al steeds meer en meer "wordt niet verzonden naar NL" erbij te staan op .de. En verder is alles op wat producten na vaak goedkoper op .de dan op .nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:51:
[...]

We zullen zien, er komen al steeds meer en meer "wordt niet verzonden naar NL" erbij te staan op .de. En verder is alles op wat producten na vaak goedkoper op .de dan op .nl.
Die discussie is hier al vaak geweest. Bij mij is het precies andersom. Daarnaast pak ik gewoon altijd de goedkoopste en bij gelijk wat het ook vaak is, gewoon de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuevocasa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Die discussie is hier al vaak geweest. Bij mij is het precies andersom. Daarnaast pak ik gewoon altijd de goedkoopste en bij gelijk wat het ook vaak is, gewoon de Nederlandse.
Ik kijk de laatste tijd ff bij .nl wat het daar kost als ik iets vind wat ik wil hebben op .de. Mijn ervaring is dus precies tegenovergestelde als die van jou. Gisteravond ook weer, keek voor een water spuitpistool.

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

https://www.amazon.nl/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Ik kijk de laatste tijd ff bij .nl wat het daar kost als ik iets vind wat ik wil hebben op .de. Mijn ervaring is dus precies tegenovergestelde als die van jou. Gisteravond ook weer, keek voor een water spuitpistool.

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

https://www.amazon.nl/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
Ik koop meestal electronica en speelgoed/ Lego.
Deze vorige week bij NL besteld voor €98
https://www.amazon.nl/dp/...ZKC6?_encoding=UTF8&psc=1
Nu zijn ze even duur, maar vorige week was de Duitse ruim €30 duurder.

Deze hub is ook bij de duitse duurder.
https://www.amazon.de/-/n...WNB&qid=1614001610&sr=8-1

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Edit:
Wat mij op valt is dat de prijzen sowieso erg schommelen. Amazon gaat ook vaak mee of net onder acties van Bol.com en andere concurenten zitten. Dan is de NLse over het algemeen altijd goedkoper dan de Duitse. Met bepaalde producten kan het daarom ook lonen de prijzen in de gaten te houden en bij een goede daling pas te kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nuevocasa op 22-02-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Ja, alleen dat niet verzenden naar NL is ook voor Prime leden het geval. Daar geen verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Ehhh, komt dat niet door gewijzigde betaalvoorwaarden/-bevestiging?
Want sinds enige tijd zie ik deze melding voorbij komen:

Neue Zahlungsrichtlinie
Käufe mit Kredit- oder Debitkarte könnten eine Verifizierung erfordern.

Wichtige Änderungen für bestimmte Zahlungsarten beim Online-Einkauf
Beim Bezahlen mit einer Kredit- oder Debitkarte wird Ihnen möglicherweise ein zusätzlicher Schritt zur Verifizierung der Zahlung angezeigt.
Die folgenden Empfehlungen helfen Ihnen dabei, sich vorzubereiten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2024
ehtweak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Ehhh, komt dat niet door gewijzigde betaalvoorwaarden/-bevestiging?
Goed mogelijk inderdaad, mijn excuses.

Maar resultaat is natuurlijk hetzelfde, geen Prime DE meer mogelijk zonder DE adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

916sp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Maar resultaat is natuurlijk hetzelfde, geen Prime DE meer mogelijk zonder DE adres...
Nee, hoezo niet mogelijk?

Ik heb nog steeds gewoon een Nederlands adres, bestel alles via .de en betaal gewoon met een cc. Iedere maand wordt het reguliere Prime abo bedrag keurig afgeboekt. Werkt tot op de dag van vandaag gewoon prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

916sp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Goed mogelijk inderdaad, mijn excuses.

Ik heb toevallig gisteren nog een nieuwe bestelling gedaan, via SEPA machtiging en ik heb gewoon een NL adres.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:08:
[...]

Nee, hoezo niet mogelijk?

Ik heb nog steeds gewoon een Nederlands adres, bestel alles via .de en betaal gewoon met een cc. Iedere maand wordt het reguliere Prime abo bedrag keurig afgeboekt. Werkt tot op de dag van vandaag gewoon prima.
Tomba schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:19:
[...]

Ik heb toevallig gisteren nog een nieuwe bestelling gedaan, via SEPA machtiging en ik heb gewoon een NL adres.
Zijn .de abo is stopgezet met als excuus dat er tot 2 keer toe niet gelukt is de jaarabo van zijn CC af te schrijven (wat hij weerspreekt omdat er meer dan genoeg geld op zit). Hij doelt met die reactie op het feit dat hij nu niet alsnog ff opnieuw Prime lid kan worden van .de.
claimt Amazon dat ze nu (2021) al 2x tevergeefs lidmaatschap hebben geprobeerd af te schrijven en daarmee is mijn Duitse Prime lidmaatschap automatisch gecancelled.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 22-02-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:21:
[...]

[...]

Zijn .de abo is stopgezet met als excuus dat er tot 2 keer toe niet gelukt is de jaarabo van zijn CC af te schrijven (wat hij weerspreekt omdat er meer dan genoeg geld op zit). Hij doelt met die reactie op het feit dat hij nu niet alsnog ff opnieuw Prime lid kan worden van .de.

[...]
Ah! Zo had ik m nog niet bekeken... Dan zit dat er voor mij ongetwijfeld ook rap aan te komen.... Nu moet ik zeggen dat ik op de .nl versie alleen de Warehouse deals echt mis (en de bijbehorende 20% extra korting op Primeday), zoals eerder al aangehaald in het topic is tegenwoordig de NL variant regelmatig goedkoper.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
En die 'overgangsperiode' is idd voorbij... Na 2 jaar aanbiedingen om over te stappen van DE naar NL afgeslagen te hebben claimt Amazon dat ze nu (2021) al 2x tevergeefs lidmaatschap hebben geprobeerd af te schrijven en daarmee is mijn Duitse Prime lidmaatschap automatisch gecancelled. Zij zeggen 'ongeschikt' betaalmiddel,
Toevallig een ABN Amro CC? Want uit het ps5 topic heb ik wel begrepen dat er problemen zijn met een SCA beveiliging die ABN Amro wel ingevoerd heeft (vanaf begin februari, maar Amazon dus nog niet oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Nuevocasa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Naar een pakket punt laten leveren is gewoon gratis. Hier heb ik het geluk dat er één dichtbij aanwezig is die 7 dagen van 8-21 uur open is :)
Ook dat is vanaf vandaag voorbij. Er worden via .de geen pakketpunten in Nederland meer gevonden. Als ik via .de iets wil bestellen krijg ik als enige gratis optie om het op te halen net over de grens in Nettetal. Dat is voor mij meer dan een uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb vandaag nog lekker rond geshopt op .de en geen problemen.
Nu eens iets met korting gekocht via Amazon Renewed, heb eigenlijk niet gekeken of die dienst ook op .nl wordt aangeboden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb vanavond nog wat besteld via amazon.de. Kon gewoon gratis naar mijn eigen adres in Nederland verstuurd worden.

Dus wat nou 'vanaf vandaag voorbij' betekent? :? Hier in ieder geval geen probleem.
@2_05 ?

Oh ja, en ik heb via een ABNAMRO cc betaald. No problemo.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2021 23:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
ehtweak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:01:
Heb vanavond nog wat besteld via amazon.de. Kon gewoon gratis naar mijn eigen adres in Nederland verstuurd worden.

Dus wat nou 'vanaf vandaag voorbij' betekent? :? Hier in ieder geval geen probleem.
@2_05 ?

Oh ja, en ik heb via een ABNAMRO cc betaald. No problemo.
Ging over de bestellingen onder de €20 naar een pickup point. Dat was tot vandaag gratis en idd nu niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 13:38
Nuevocasa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:09:
[...]

Ging over de bestellingen onder de €20 naar een pickup point. Dat was tot vandaag gratis en idd nu niet meer mogelijk.
Klopt, sinds vandaag niet meer mogelijk om in mijn geval mijn bestelde Amazon.de pakketten gratis af te halen bij een DPD pick up Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
[...]

Ik had hetzelfde. Echter ik zat wel rond de periode dat de geldigheid van mijn creditcard was afgelopen. Ik meen me echter te herinneren dat ik meldingen kreeg van een ongeschikt betaalmiddel, voordat de CC was afgelopen. Ik kon via via nog wel prime krijgen, maar had ineens geen beschikking meer over veel voordelen. Dus toen ben ik maar overgegaan op .nl.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
bernie2009 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Klopt, sinds vandaag niet meer mogelijk om in mijn geval mijn bestelde Amazon.de pakketten gratis af te halen bij een DPD pick up Point.
Helaas, ik maakt hier ook veel gebruik van. Vooral voor producten van slechts enkele euro's was het prima om dit bij DPD punt op te halen, maar helaas.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor alles een eerste keer:

Besteld Anker Soundcore Q10 koptelefoon (Amazon Renewed €36)

Gekregen:
Anker Ultra Clear portable Conference Speakerphone (€110)

Heel even getwijfeld om het op MP te zetten }) Niet gedaan en netjes retour aangemeld.
Op het aantal bestellingen dat ik heb gedaan natuurlijk te verwaarlozen, kan een keer gebeuren. Hopelijk retour wel goed, want er staat dus een sticker op de doos van de Q10 en niet van de Conference Speaker. Plaatje op de doos laat ook wel heeeeel duidelijk zien dat het geen koptelefoon is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pinda powerrr, ik nam altijd vooraf even contact op met de klantenservice bij dat soort dingen, ze maken er een notitie in het systeem voor aan zodat achteraf verwarring voorkomen wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:43:
@pinda powerrr, ik nam altijd vooraf even contact op met de klantenservice bij dat soort dingen, ze maken er een notitie in het systeem voor aan zodat achteraf verwarring voorkomen wordt.
Pakket is nog niet retour, goede tip, zal morgen even de Kundenservice raadplegen (y)

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:48
@pinda powerrr
Zeker even contact opnemen. Ik had laatst ook een verkeerd product. Even gechat en kreeg 5 euro store credit. Was ook omdat artikel duurder was geworden. Maar geen 5 euro. Dus uiteindelijk was het goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Highfive95 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:40:
@pinda powerrr
Zeker even contact opnemen. Ik had laatst ook een verkeerd product. Even gechat en kreeg 5 euro store credit. Was ook omdat artikel duurder was geworden. Maar geen 5 euro. Dus uiteindelijk was het goedkoper.
Heb vanochtend contact gehad via de mail. Even nogmaals aangegeven dat er een totaal ander artikel geleverd is. Kreeg ik wel weer een retourformulier, terwijl de retour al aangemeld was. Dus hopelijk gaat dat geen wirwar opleveren.

Heb het gemeld bij aanmelden retour en nu ook extra via mail, dan zou het ergens toch wel moeten blijven hangen. Helaas geen €5 tegoed gekregen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:
[...]
Heb vanochtend contact gehad via de mail. Even nogmaals aangegeven dat er een totaal ander artikel geleverd is. Kreeg ik wel weer een retourformulier, terwijl de retour al aangemeld was. Dus hopelijk gaat dat geen wirwar opleveren.

Heb het gemeld bij aanmelden retour en nu ook extra via mail, dan zou het ergens toch wel moeten blijven hangen. Helaas geen €5 tegoed gekregen.
Een volgende tip, neem contact op per telefoon (terugbel functie). Er wordt in het Nederlands contact met je opgenomen, uitstekende service.

Testing, one, two ...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Een volgende tip, neem contact op per telefoon (terugbel functie). Er wordt in het Nederlands contact met je opgenomen, uitstekende service.
Die functie ken ik, is inderdaad perfect. Maar had geen zin vanochtend in een klantenservice medewerker :+ dus lekker lui gemaild.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:17
Wat is jullie ervaring met producten die wel een prijs hebben maar de volgende tekst
Tijdelijk niet op voorraad. Wij werken er hard aan om onze voorraden weer aan te vullen.
Ben benieuwd hoe lang je dan ongeveer moet wachten, want is op zich wel een product waarvoor ik kan en wil wachten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pompi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:36:
Wat is jullie ervaring met producten die wel een prijs hebben maar de volgende tekst

[...]

Ben benieuwd hoe lang je dan ongeveer moet wachten, want is op zich wel een product waarvoor ik kan en wil wachten.
Heel divers. Soms wordt het erg snel uitgeleverd, soms duurt het onverklaarbaar lang. Onverklaarbaar in de zin van, omdat het op een andere Amazon website dan wel uit voorraad leverbaar is op dat moment.

Testing, one, two ...

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Die functie hebben ze er al lang uitgesloopt bij de zakelijke accounts. En alleen nog Duitse klantenservice aanwezig daarvoor.
Zwaar irritant 😡

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

[...]

Valt totaal niks zinnigs op te zeggen. Soms is het 2 dagen later weer op voorraad, andere producten heb ik al een half jaar op m'n 'Bewaard voor later'-lijstje staan en zijn nog steeds niet terug.

The devil is in the details.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:47:
[...]
Die functie hebben ze er al lang uitgesloopt bij de zakelijke accounts. En alleen nog Duitse klantenservice aanwezig daarvoor.
Zwaar irritant 😡
Ah, vervelend voor die zakelijke klant, die het Duits niet machtig is of zich niet in het Duits verstaanbaar kan maken ;)

Testing, one, two ...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Gewoon in je winkelmandje gooien, zie je sneller of het er is.
Heb ook al een paar keer iets besteld wat niet op voorraad was, maar er een datum werd gegeven wanneer het uitgeleverd zou worden. Vervolgens schuift dan de datum een paar keer naar voren en wordt het uiteindelijk alsnog binnen een week geleverd.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:17
hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Heel divers. Soms wordt het erg snel uitgeleverd, soms duurt het onverklaarbaar lang. Onverklaarbaar in de zin van, omdat het op een andere Amazon website dan wel uit voorraad leverbaar is op dat moment.
Hahn schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Valt totaal niks zinnigs op te zeggen. Soms is het 2 dagen later weer op voorraad, andere producten heb ik al een half jaar op m'n 'Bewaard voor later'-lijstje staan en zijn nog steeds niet terug.
pinda powerrr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:58:
[...]

Gewoon in je winkelmandje gooien, zie je sneller of het er is.
Heb ook al een paar keer iets besteld wat niet op voorraad was, maar er een datum werd gegeven wanneer het uitgeleverd zou worden. Vervolgens schuift dan de datum een paar keer naar voren en wordt het uiteindelijk alsnog binnen een week geleverd.
Allen bedankt, dan kijk ik het nog even aan en misschien probeer ik het dan gewoon binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:12
Het blijft grappig en leuk als je iets terug naar Amazon wil sturen maar dat ze het niet terug willen. Ik ben wel benieuwd waar de grens van de waarde van het item zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

menzo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:01:
Het blijft grappig en leuk als je iets terug naar Amazon wil sturen maar dat ze het niet terug willen. Ik ben wel benieuwd waar de grens van de waarde van het item zit.
Volgens mij is er niet werkelijk een ondergrens waardoor het terugsturen niet zou hoeven (als je dat bedoelt?).

Als ik binnen mijn bestellingen ga zoeken dan is; Summe EUR 25,40 voor één artikel (wat ook nog eens tamelijk populair leek te zijn), de bovengrens voor mij. Het kromme van dit "gratis" artikel is eigenlijk dat ik het helemaal niet terug wilde gaan sturen maar enkel wilde testen of het gratis retour sturen nog steeds van toepassing was op dat moment (n.a.v. opmerkingen binnen dit topic destijds). Maar ik kon het niet testen, kreeg meteen de melding voor mijn neus dat ik het artikel mocht houden en dat het retourproces daarmee was afgerond :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 12:12
hardware-lover schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Volgens mij is er niet werkelijk een ondergrens waardoor het terugsturen niet zou hoeven (als je dat bedoelt?).

Als ik binnen mijn bestellingen ga zoeken dan is; Summe EUR 25,40 voor één artikel (wat ook nog eens tamelijk populair leek te zijn), de bovengrens voor mij. Het kromme van dit "gratis" artikel is eigenlijk dat ik het helemaal niet terug wilde gaan sturen maar enkel wilde testen of het gratis retour sturen nog steeds van toepassing was op dat moment (n.a.v. opmerkingen binnen dit topic destijds). Maar ik kon het niet testen, kreeg meteen de melding voor mijn neus dat ik het artikel mocht houden en dat het retourproces daarmee was afgerond :?
Ik vind 25 euro nog veel, bij mij ging het om 8euro. Bij 25 zou je denken dat het misschien nog rendabel is om een product terug te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Laatst online: 04-04 23:19
Royeboi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Helaas, ik maakt hier ook veel gebruik van. Vooral voor producten van slechts enkele euro's was het prima om dit bij DPD punt op te halen, maar helaas.
Je kan naar je huisadres, dan krijg je een e-mail van DHL waarin je hem naar een DHL punt kan verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
menzo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Ik vind 25 euro nog veel, bij mij ging het om 8euro. Bij 25 zou je denken dat het misschien nog rendabel is om een product terug te nemen.
Dat ligt aan een heleboel factoren, lijkt me. Sommige producten zal sowieso weinig marge op zitten, en het dan terugnemen, kosten maken voor het verwerken, en dan voor een verminderd bedrag weer verkopen, en versturen zal dan nog veel meer kosten dan jou het aankoopbedrag direct terug te geven en klaar.

Plus dat de kans dat je nog een keer bij Amazon bestelt omhoog schiet, want je hebt letterlijk een product gratis gekregen, dus dat is pluspunten tot en met natuurlijk, al helemaal als het om iets van meer dan een paar euro gaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik ook, zoiets verwacht je helemaal niet. Ik heb veel goedkopere producten retour gestuurd.

En als het nu een niet gangbaar product zou zijn geweest, maar het is op dit moment nog steeds een veel verkocht product (Gardena metalen handsproeier).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het kan nog gekker.
Ik had een keer een setje badmutsjes besteld, van die hele goedkope dingen die ik wilde gebruiken als netje om rijzende bollen gistdeeg in een bakvorm af te dekken.
Er stond in de omschrijving dat ze waterdicht waren. Bleken het open gaas dingen te zijn. M.a.w. totaal NIET waterdicht.
Gereclameerd en ik moest ze terugsturen. Ik geloof dat het zoiets van 6 euro was. Keurig retourlabel van DHL en die plastic zak met badmutsjes retour. Binnen een paar dagen had ik het geld terug.

Maar een andere keer bestelde ik een dure, massieve geëmailleerde bakvorm en die bleek een buts te hebben (email was er al afgebroken). Ik kreeg het hele bedrag terug, no questions asked, en mocht de bakvorm behouden (werd er nadrukkelijk bij gezegd). Toen ging het over zoiets van bijna 40 euro.

Dus... :? 7(8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
menzo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:01:
Ik moest danweer wel een 3d printbed sticker van 8 euro die stuk was na 2x gebruik van het bed afpulken (OK dat moest toch) en met pakketpost retour sturen. Foto's voldeden niet...

Dus een plakkerig aan elkaar geplakt gescheurd stuk plastic in een doos gedaan 🤷🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
ehtweak schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:20:
Het kan nog gekker.
Ik had een keer een setje badmutsjes besteld, van die hele goedkope dingen die ik wilde gebruiken als netje om rijzende bollen gistdeeg in een bakvorm af te dekken.
Er stond in de omschrijving dat ze waterdicht waren. Bleken het open gaas dingen te zijn. M.a.w. totaal NIET waterdicht.
Gereclameerd en ik moest ze terugsturen. Ik geloof dat het zoiets van 6 euro was. Keurig retourlabel van DHL en die plastic zak met badmutsjes retour. Binnen een paar dagen had ik het geld terug.

Maar een andere keer bestelde ik een dure, massieve geëmailleerde bakvorm en die bleek een buts te hebben (email was er al afgebroken). Ik kreeg het hele bedrag terug, no questions asked, en mocht de bakvorm behouden (werd er nadrukkelijk bij gezegd). Toen ging het over zoiets van bijna 40 euro.

Dus... :? 7(8)7
Dit is heel erg afhankelijk of je via een partner koopt of verkocht en verzonden door Amazon.
Amazon is bijzonder coulant met retourneringen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Ooit een rapportage gezien op Duitse tv over het retourneren bij Amazon. Koelkasten, diepvriezers,oled tv enz die retour werden gestuurd, werden bij terugkomst bij Amazon rechtstreeks in de afvalcontainer gegooid.
Volgens mij is dat nu door de duitse overheid verboden.
Ik denk dat je nu wel begrijpt waar het soepele retourneer vandaan komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 13:10

psy

Jongens dit moeten jullie toch ook even zien. Het verbaast me hoe Amazon soms zijn dingen verzendt. Maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ik moest zes 14cm fan protectors hebben.

Hoe stuurt Amazon (Prime) dit nou? Zes aparte pakketten waar er elk wel honderd in hadden gekund. En ook nog eens via UPS, niet DHL.
Het had in een kartonnen envelop ook nog wel gepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rZw7pi8Njd7GoFiqL0LuIzEEQI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C69lIWhFkPHjku77OMoOogvG.jpg?f=fotoalbum_medium

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:36

Garyu

WW

psy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:41:
Jongens dit moeten jullie toch ook even zien. Het verbaast me hoe Amazon soms zijn dingen verzendt. Maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ik moest zes 14cm fan protectors hebben.

Hoe stuurt Amazon (Prime) dit nou? Zes aparte pakketten waar er elk wel honderd in hadden gekund. En ook nog eens via UPS, niet DHL.
Het had in een kartonnen envelop ook nog wel gepast.

[Afbeelding]
Daar staat blijkbaar iets verkeerd in hun database qua hoe groot dat artikel eigenlijk is (misschien ergens mm en cm door elkaar gehaald?) Als dat ding in hun database 10x10x10 groter lijkt dan het daadwerkelijk is, dan heb je wel zo'n enorme doos nodig om h'm te versturen. En de orderpickers zal het een worst wezen blijkbaar, die krijgen per pakketje betaald 8)7

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Precies.... het is natuurlijk geen hobbyclub waar personeel zelf bepaald wat er in een doosje past.

Wordt gewoon volledig geautomatiseerd bepaald welke doos en materiaal en dat hapert natuurlijk ook weleens als er niet de goede waardes in de database staan.

En wat boeit de transporteur? Ook daar wordt gewoon een algoritme op losgelaten.

Maar je hebt het bij Amazon gemeld of alleen hier?

[ Voor 9% gewijzigd door Yowzawood op 05-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@psy Bijzonder! Zo bont heb ik het nog nooit meegemaakt bij Amazon.
En wat was de reactie van Amazon?

Hun Kundenservice wordt trouwens ook steeds minder 'aardig'.
Zo had kreeg ik afgelopen week een (deel)bestelling binnen. En toen ik uiteindelijk de binnenverpakking had opengemaakt, dacht ik nog; hé, heb ik me vergist en het verkeerde besteld?
(het ging om een grootverpakking vis in blik; ik had sprotjes besteld en kreeg makreel)

Wat bleek; ze hadden het etiket op de verpakking overgeplakt (eronder zat het goede etiket, wat ik dus niet besteld had, en daarover heen zat het foute etiket, wat ik wel besteld had, maar dus niet ontvangen)

Contact opgenomen met de Kunderservice en ze kwamen uiteraard wel met excuses en dit had niet fout mogen gaan, enzovoorts. Maar ik moest per se de boel terugsturen. En pas NA ontvangst zou het gecrediteerd worden. Terwijl voorheen, men veel makkelijker deed en vaak aangaf, houdt het maar, hier is de restitutie. Dit keer echter niet. :N
(en ja, het was een product, Verkauf und Versand durch Amazon)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ehtweak schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:35:
@psy Bijzonder! Zo bont heb ik het nog nooit meegemaakt bij Amazon.
En wat was de reactie van Amazon?

Hun Kundenservice wordt trouwens ook steeds minder 'aardig'.
Zo had kreeg ik afgelopen week een (deel)bestelling binnen. En toen ik uiteindelijk de binnenverpakking had opengemaakt, dacht ik nog; hé, heb ik me vergist en het verkeerde besteld?
(het ging om een grootverpakking vis in blik; ik had sprotjes besteld en kreeg makreel)

Wat bleek; ze hadden het etiket op de verpakking overgeplakt (eronder zat het goede etiket, wat ik dus niet besteld had, en daarover heen zat het foute etiket, wat ik wel besteld had, maar dus niet ontvangen)

Contact opgenomen met de Kunderservice en ze kwamen uiteraard wel met excuses en dit had niet fout mogen gaan, enzovoorts. Maar ik moest per se de boel terugsturen. En pas NA ontvangst zou het gecrediteerd worden. Terwijl voorheen, men veel makkelijker deed en vaak aangaf, houdt het maar, hier is de restitutie. Dit keer echter niet. :N
(en ja, het was een product, Verkauf und Versand durch Amazon)
Mooi vind ik dat :+ Bij vrijwel alle bedrijven is het standaard dat je pas je geld terugkrijgt als zij het product hebben terug ontvangen, maar omdat Amazon in het verleden bij jou aardiger* deed, vind je dit opeens een klote ervaring (wat het voor jou, relatief gezien, natuurlijk ook is, maar de ervaring op zich is niet slechter dan bij andere bedrijven) :P

* Aardiger, omdat het hun goed uitkomt. Waarschijnlijk omdat retour nemen van iets met weinig winst meer kost dan het jou laten houden en het volledige bedrag terugbetalen. Dat was bij dit product misschien niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb het woord 'klote' niet gebruikt hè. ;)
Gaf slechts aan dat ze langzamerhand steeds onaardiger worden t.o.v. ervaringen in het verleden.
Dat, terwijl Amazon juist beweert dat "Amazon das besten und kundenfreundlichste Unternehmen werden... "

Dus ja; ik heb al 10 jaar goede ervaringen met ze, en dat begint langzamerhand minder 'aardig' te worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ehtweak schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:34:
Ik heb het woord 'klote' niet gebruikt hè. ;)
Gaf slechts aan dat ze langzamerhand steeds onaardiger worden t.o.v. ervaringen in het verleden.
Dat, terwijl Amazon juist beweert dat "Amazon das besten und kundenfreundlichste Unternehmen werden... "

Dus ja; ik heb al 10 jaar goede ervaringen met ze, en dat begint langzamerhand minder 'aardig' te worden.
En ik gaf slechts aan dat ze dus van bovengemiddeld naar gemiddeld gaan :P Context is belangrijk. En dit is één voorval, wie weet mag je de volgende keer het product wel weer houden. Zoals ik al zei: dat zal per product of per keer kunnen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees vandaag in een topic op Pepper dat er een NL Warehouse komt. Er waren al wat linkjes, maar het werkt nog niet helemaal. Een van de linkjes had ik geklikt en inderdaad kwam ik op Warehouse terecht, met een fors lagere prijs.

Wie weet ga ik nog eens overstappen! :P

Edit linkje erbij:
https://www.amazon.nl/Hue...e+star%2Caps%2C168&sr=8-3

Hue starterkit normale NL prijs €101,95 Warehouse prijs €86,57
Amazon DE Warehouse €119,64

[ Voor 39% gewijzigd door pinda powerrr op 16-03-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 13:38
[...]

Bestel redelijk veel vinyl bij zowel NL alsmede DE. Gaat wel eens wat mis. Ze willen altijd alles van mij terug. Bedrag is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
*knip* Dit is niet het juiste topic voor vragen over PrimeVideo. Tevens is dubbelposten niet de bedoeling.

[ Voor 112% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pinda powerrr schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:58:
Ik lees vandaag in een topic op Pepper dat er een NL Warehouse komt.
Ehh?
Haal je niet 2 zaken door elkaar?

Dat er een nieuw distributiecentrum komt:
nieuws: Amazon bouwt distributiecentrum bij Heerlen voor Duitse markt - update
en dat er een:
nieuws: Amazon opent Nederlands bezorgcentrum bij Schiphol
bezorgcentrum bij Schiphol komt, heeft op zich weinig te maken met Amazon's 'Warehouse Deals'.

Er is geen speciaal Warehouse voor alleen de deals... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ehtweak schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Ehh?

en dat er een:
bezorgcentrum bij Schiphol komt, heeft op zich weinig te maken met Amazon's 'Warehouse Deals'.

Euh nee, ik bedoelde zeker niet fysiek een Warehouse :+
Maar wel de mogelijkheid om, net zoals bij .de artikelen tegen fors gereduceerd tarief te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

Ehh?

en dat er een:
:D :D :D

Dit is het Duitse warehouse: https://www.amazon.de/-/n...e=3581963031&ref_=sv_gb_3

Nu graag de Nederlandse versie hiervan...
[...]
Jazekers dus wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door dragon2 op 24-03-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Grappig...
Een Amazon Warehouse versus de Amazon Warehouse deals.

Waarbij er niet één fysiek Warehouse is, waarin zich alle Warehouse deals bevinden. Maar waar er wel (land)specifieke Warehouse deals zijn die uit meerdere Warehouses kunnen komen. :+

Leuk hè, dat soort splaakverwallingen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Euh nee, ik bedoelde zeker niet fysiek een Warehouse :+
Maar wel de mogelijkheid om, net zoals bij .de artikelen tegen fors gereduceerd tarief te kopen.
Kom inderdaad steeds vaker een warehouse deal tegen van .nl (op .de) en heb daar paar keren dankbaar gebruik van gemaakt. Prima ontwikkeling. Jullie moeten blijven kopen en blijven terugsturen, wie weet zit er weer wat leuks bij voor mij. :P

Oh, als iemand nou ff Hue E14 druppelvorm dubbelpak wil bestellen en de verpakking flink wil toetakelen en terugsturen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Oh, als iemand nou ff Hue E14 druppelvorm dubbelpak wil bestellen en de verpakking flink wil toetakelen en terugsturen? :*)
Doe lekker zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 13:36
Niet helemaal correcte topic maa gaat hier vaker over DE.

Is er iets veranderd sinds vandaag? Ik zit een en ander uit te zoeken om >30 te komen ivm met verzending en na 0:00 zijn er ineens bij heel veel artikelen ineens verzendkosten a 3,50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rustig maar, ik wist niet dat je zo overstuur zou raken om een grapje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6killer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:43:

Is er iets veranderd sinds vandaag? Ik zit een en ander uit te zoeken om >30 te komen ivm met verzending en na 0:00 zijn er ineens bij heel veel artikelen ineens verzendkosten a 3,50 ?
Kan, het kan ook dat diegenen die hem kosteloos hem wilden verzenden door hun voorraad zijn en jij een andere verkoper kreeg. Het kan dat er een “storing”is en dat je straks bij het opnieuw inloggen weer zal zien staan dat alles kosteloos verzonden wordt. Kan ook dat dit weer 1 van de “duw Nederlanders naar Amazon.nl” tactieken is van .de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:29

Jup, nieuwe push om bij Amazon Nederland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 02:55:
[...]

Kan, het kan ook dat diegenen die hem kosteloos hem wilden verzenden door hun voorraad zijn en jij een andere verkoper kreeg. Het kan dat er een “storing”is en dat je straks bij het opnieuw inloggen weer zal zien staan dat alles kosteloos verzonden wordt. Kan ook dat dit weer 1 van de “duw Nederlanders naar Amazon.nl” tactieken is van .de.
Nee waren Amazon artikelen. Net nog even keer gekeken en ook bij hun eigen producten. Er is iets veranderd of een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
NotSoSteady schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Jup, nieuwe push om bij Amazon Nederland te bestellen.
Apart. Zeker als het op NL niet te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:29
6killer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Apart. Zeker als het op NL niet te koop is.
Ik niet denk dat ze deze beslissing laten afhangen van een paar producten die niet in NL beschikbaar zijn. Op deze producten verdienen ze op deze manier ook nog eens €3,95 per bestelling extra. Wel jammer, want het is nu een stuk minder aantrekkelijk om via Amazon.de LEGO te kopen, terwijl er juist in Duitsland veel aanbiedingen zijn en Amazon vaak met de prijs van andere aanbieders meegaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet helemaal correcte topic maar gaat hier vaker over DE.

[knip]?
Het juiste topic, zie topic waarschuwing ;)

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6killer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Nee waren Amazon artikelen. Net nog even keer gekeken en ook bij hun eigen producten. Er is iets veranderd of een foutje.
Ik heb net via een aanbiedingen website allemaal aparte artikelen in het mandje gezet en deze één voor één tot de laatste winkelmand stap gebracht. Behalve de correctie op BTW (verkocht door Amazon zelf namelijk), wordt er geen extra bedrag voor verzending in rekening gebracht?

Ik heb het met 5 verschillende artikelen geprobeerd, maar bij geen enkele was dit het geval. Dus ik kan het niet reproduceren.

Heb je een linkje naar een artikel waar jij het bij had?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Het juiste topic, zie topic waarschuwing ;)

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
Apart dan. Ik heb het bij alle artikelen (sinds 0:00), inmiddels ook besteld en verzendkosten betaald maar hier een voorbeeld:

https://www.amazon.de/gp/product/B07BFG564F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5elJrLGfSqBt8h1MEvtgj4Ct7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBIG0nA75W6kIjHVxIf0e7XU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXKDYve-lYnDCdD141IJSVDoe7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zo3PoqmIFbcoyhbcQur1lPJh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6killer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Apart dan. Ik heb het bij alle artikelen (sinds 0:00), inmiddels ook besteld en verzendkosten betaald maar hier een voorbeeld:

[knip]
Ah, je hebt geen .DE Prima account verwacht ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gkczVAoDyAT-dXk-fbeGY2kPXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CycZFQFpjIiprqttWOW0GHUh.png?f=fotoalbum_large
Bestellungsübersicht
Artikel: 33,54 €
Verpackung & Versand: 0,00 €
Gesamtbetrag: 33,54 €

Waarom heb je deze dan niet via .NL besteld? https://www.amazon.nl/gp/product/B07BFG564F

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6killer
hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Ah, je hebt geen .DE Prima account verwacht ik?
[Afbeelding]
Bestellungsübersicht
Artikel: 33,54 €
Verpackung & Versand: 0,00 €
Gesamtbetrag: 33,54 €

Waarom heb je deze dan niet via .NL besteld? https://www.amazon.nl/gp/product/B07BFG564F
Nee NL Prime wel, maar het was gewoon gratis vanaf 30 euro maar heb jij dan DE Prime? Want dan snap ik dat je wel alles gratis kan versturen.

BTW Dit ding is niet mee besteld, had een ander mandje maar zocht snel iets van >30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@6killer, dat heb ik ja, maar die info had ik niet eerder van jou over het hoofd gezien, maar vandaar het verschil.

Dus ik begrijp dat het voor Nederlanders zonder .DE Prime account nu minder aantrekkelijk geworden is.
Ik ben benieuwd of mijn jaarlijkse .DE Prime verlenging probleemloos gaat verlopen.

@Anoniem: 1441478, goed opgemerkt, het kwartje was niet gevallen, ondanks dat ik die tekst er handmatig nog uit had geknipt, maar dat enkel deed omdat dit wel het juiste topic voor de reactie was.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2021 20:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 22:15
hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:38:
Ik ben benieuwd of mijn jaarlijkse .DE Prime verlenging probleemloos gaat verlopen.
Dat ging bij mij eind februari geheel vlekkeloos, dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:38:
@6killer, dat heb ik ja, maar die info had ik niet eerder van jou, maar vandaar het verschil.
Ik vond het vrij duidelijk dat hij geen .de Prime had omdat hij boven de 30 probeerde uit te komen voor kosteloze verzending. Dat was het deel wat jij eruit had geknipt toen je hem ging quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 15:51

rik

Maar kennelijk is bij .de het gratis verzenden boven de 30 euro, zonder prime, er niet meer bij. Goed om te weten want ik overwoog naar .NL Prime over te stappen.

[ Voor 25% gewijzigd door rik op 28-03-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rik schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:58:
Maar kennelijk is bij .de het gratis verzenden boven de 30 euro, zonder prime, er niet meer bij. Goed om te weten want ik overwoog naar .NL Prime over te stappen.
Kennelijk ja, en ik kom ook steeds vaker en meer warehouse deals van .nl tegen op .de. Gisteren alweer iets uit NLse warehouse gekocht.

Er is echter ook een keerzijde: een Anker oplaadstation die op .de duurder was dan op .nl maar toch is er nog een coupon (-25%) beschikbaar waardoor die op .de alsnog goedkoper werd. https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Of zien de NLse Primehouders ook een coupon op .nl staan die ik niet kan zien omdat ik daar geen Prime klant ben waardoor zij alsnog goedkoper uit zijn dan ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1441478 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Kennelijk ja, en ik kom ook steeds vaker en meer warehouse deals van .nl tegen op .de. Gisteren alweer iets uit NLse warehouse gekocht.

Er is echter ook een keerzijde: een Anker oplaadstation die op .de duurder was dan op .nl maar toch is er nog een coupon (-25%) beschikbaar waardoor die op .de alsnog goedkoper werd. https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Of zien de NLse Primehouders ook een coupon op .nl staan die ik niet kan zien omdat ik daar geen Prime klant ben waardoor zij alsnog goedkoper uit zijn dan ik?
Nope.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ooit een dank-je-wel-voor-deze-aankoop kaartje gehad van Amazon? Vind deze ineens in de verpakking van de Opamoo screenprotectors voor mijn iPhone X. Dat kaartje geeft mij de keuze tussen 10 euro giftcard van amazon of een draadloze pad voor inductief opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:44:
Iemand ooit een dank-je-wel-voor-deze-aankoop kaartje gehad van Amazon? Vind deze ineens in de verpakking van de Opamoo screenprotectors voor mijn iPhone X. Dat kaartje geeft mij de keuze tussen 10 euro giftcard van amazon of een draadloze pad voor inductief opladen.
Dat zal de verkoper zelf erbij hebben gedaan, lijkt me? Wel geinig, en goede manier om mensen positief te krijgen over je merk/product :P

Zelf wel eens een 'bedankt voor je aankoop'-kaartje in de doos gehad, maar zat nooit iets van waarde bij verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:47:
[...]

Dat zal de verkoper zelf erbij hebben gedaan, lijkt me? Wel geinig, en goede manier om mensen positief te krijgen over je merk/product :P

Zelf wel eens een 'bedankt voor je aankoop'-kaartje in de doos gehad, maar zat nooit iets van waarde bij verder.
Net ff gevraagd aan Amazon support, komt idd niet van hun maar van de verkoper. Volgens support volkomen legaal. Heel gek als de aankoopproduct 6 euro was en ik een giftcard zou krijgen van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:56:
[...]

Net ff gevraagd aan Amazon support, komt idd niet van hun maar van de verkoper. Volgens support volkomen legaal. Heel gek als de aankoopproduct 6 euro was en ik een giftcard zou krijgen van 10 euro.
Apart inderdaad. Misschien dat het een soort van 'winactie' was, en dat ze dat niet altijd doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:58:
[...]

Apart inderdaad. Misschien dat het een soort van 'winactie' was, en dat ze dat niet altijd doen :)
Addertje gevonden, voor die 10 euro giftcard moet ik een videoreview maken of 8 euro voor fotoreview en 5 voor alleen review. Oh, ze willen ook mijn huisadres weten en telefoonnummer enz. Ja nee mooi niet. :D

Geinteresseerden kunnen zelf kijken: http://yk-all.com/anc/wb

Moet je wel ff zelf een ordernummer invullen en dan zie je de pagina waar ik net over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:09:
[...]

Addertje gevonden, voor die 10 euro giftcard moet ik een videoreview maken of 8 euro voor fotoreview en 5 voor alleen review. Oh, ze willen ook mijn huisadres weten en telefoonnummer enz. Ja nee mooi niet. :D

Geinteresseerden kunnen zelf kijken: http://yk-all.com/anc/wb

Moet je wel ff zelf een ordernummer invullen en dan zie je de pagina waar ik net over had.
Van Nooie had ik slimme stekkers gekocht. Zat ook een kaartje bij voor een gratis slimme kleur led lamp. Ben ook eens benaderd door Wansview, had ooit een camera, kreeg een gratis webcam. Nu is natuurlijk de vraag af je dat van dat Chinese merk wilt hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuevocasa schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:15:
[...]

Van Nooie had ik slimme stekkers gekocht. Zat ook een kaartje bij voor een gratis slimme kleur led lamp. Ben ook eens benaderd door Wansview, had ooit een camera, kreeg een gratis webcam. Nu is natuurlijk de vraag af je dat van dat Chinese merk wilt hebben :+
Neh, geen enkele Chinese meuk of giftcard is mijn adres en telefoonnummer waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:12
Heeft er iemand problemen voor amazon.de prime te verlengen voor mensen uit Belgie? Zegt dat het niet kan incasseren. Als ik kredietkaart probeer dan krijg ik
"Je hebt de betaalmethode succesvol geverifieerd bij je bank voor je Prime-abonnement."
Maar als ik dan terug ga naar de pagina
"Je hebt je betaalmethode succesvol bijgewerkt.
Je kunt nu blijven genieten van toegang tot Unlimited One-Day Delivery, het streamen van duizenden films en tv-programma's zonder extra kosten, reclamevrij naar muziek luisteren en nog veel meer."

"Je Prime-lidmaatschap is opgeschort.
We kunnen de betaling voor je Prime-lidmaatschapskosten niet incasseren. Helaas heb je geen toegang tot de Prime-voordelen totdat dit is opgelost. Update je betaalmethode"
Bank is dicht voor weekend maar eventjes met paypal een betaling gemaakt met zelfde kredietkaart maar lijkt te werken.

UPDATE:
Ook wat ik raar vind is als ik prime wil bijwerken dan heb ik enkel de optie om te annuleren? Kan bijvoorbeeld niet naar maandelijks overschakelen.

UPDATE2: met amazon gepraat , prime en kredietkaart verwijdert om dan terug opnieuw proberen aan te melden en toe te voegen , blijkbaar is er deze keer wel een betaling van 5,99 gedetecteerd maar ik zie niets.

UPDATE3: Lijkt terug te werken met amazon.de prime voor een maand met verlenging voor een jaar vanaf mei , na alle betaalmethodes en prime informatie te verwijderen en terug toe te voegen.

[ Voor 27% gewijzigd door soulieke op 09-04-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@soulieke kom jij nog goed vanaf, iemand anders die 1 keertje factureringsproblemen had met zijn CC of zo kon zijn .de prime abo gedag zeggen, ze hebben abrupt zijn Prime abo stopgezet na 1 mislukte afschrijving en er was niets wat hij kon doen om dit op te lossen.

@anderen die in Duitsland wonen en een .de prime abo hebben, wat voor prijs zien jullie hier staan? https://www.amazon.de/-/n...smid=A11EKHJ9JF38TG&psc=1

Ik vraag dit omdat paar dagen terug de prijs voor mij 94 was en de "keepa" prijsgrafiek laat mij een prijs van oa 84 a 85 zien en nu inmiddels 90. Normaal klopt ie wel maar juist in dit ene geval komen de cijfers niet overeen en ik ben benieuwd naar het waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:16:
@soulieke kom jij nog goed vanaf, iemand anders die 1 keertje factureringsproblemen had met zijn CC of zo kon zijn .de prime abo gedag zeggen, ze hebben abrupt zijn Prime abo stopgezet na 1 mislukte afschrijving en er was niets wat hij kon doen om dit op te lossen.

@anderen die in Duitsland wonen en een .de prime abo hebben, wat voor prijs zien jullie hier staan? https://www.amazon.de/-/n...smid=A11EKHJ9JF38TG&psc=1

Ik vraag dit omdat paar dagen terug de prijs voor mij 94 was en de "keepa" prijsgrafiek laat mij een prijs van oa 84 a 85 zien en nu inmiddels 90. Normaal klopt ie wel maar juist in dit ene geval komen de cijfers niet overeen en ik ben benieuwd naar het waarom?
BTW verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik af wil rekenen kom ik op 96 uit, dus dat is het niet. En verder klopt de keepa prijsgrafiek wel bij andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:22
Retouren van Amazon is wel slecht geregeld. Wij hebben geen printer onze Epson herkent weer eens een setje nieuwe cartridges niet!! (ook geen nabije kennissen met eentje, werk is ook volledig digitaal) en dan kun je dus niets retourneren...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Dus omdat jij niet kan printen, heeft Amazon het slecht geregeld? Lijkt me een wat overdreven stelling. Koop je maar een betere printer, ga je de buren vragen of kijk je bij het afgiftepunt de medewerker lief aan.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Cass Casey op 28-04-2021 11:36 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31
Cass Casey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:35:
Dus omdat jij niet kan printen, heeft Amazon het slecht geregeld? Lijkt me een wat overdreven stelling. Koop je maar een betere printer, ga je de buren vragen of kijk je bij het afgiftepunt de medewerker lief aan.
Ik ben het wel met @Cobb eens. Andere webshops stoppen standaard een retourformulier in de doos, inclusief verzendlabel. Plakken en opsturen :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Tom Paris schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:04:
[...]

Ik ben het wel met @Cobb eens. Andere webshops stoppen standaard een retourformulier in de doos, inclusief verzendlabel. Plakken en opsturen :)
Wat weer onnodig papier oplevert, zeker in de hoeveelheden die Amazon verscheept.

Wel zou ik een dergelijk systeem zoals Bol.com heeft toejuichen. Een PostNL verzendcode krijgen per mail, deze te laten scannen vanaf je telefoon bij het PostNL-punt en dat ze daar vervolgens een compact label printen er op plakken.
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Let op:
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.