Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:11:
[...]
Hier Engeland icm UPS. Gaat lekker langzaam daar. Had dit besteld maar had geen idee dat dit uit Engeland zou komen. Verwachte afleverdatum volgend week dinsdag. Besteld afgelopen vrijdag. Was idd handig geweest als amazon de artikelen die uit Engeland komen zou markeren.

dinsdag 19 januari
20:48
Pakket heeft de transportdienst verlaten
Stanford Le Hope, GB
maandag 18 januari
22:51
Pakket aangekomen bij transportdienst
Stanford Le Hope, GB
19:46
Pakket heeft de transportdienst verlaten
Tamworth, GB
Pakket is overgedragen aan de transporteur en is onderweg
14:51
Pakket aangekomen bij transportdienst
Tamworth, GB
Hier Engeland icm DHL. Ik had dit besteld, verzending wel voor rekening van Amazon.

Bestelling vrijdag de 15e 's avonds geplaatst.

Saturday, 16 January 10:13 AM
Completed customs clearance process
Rochester, GB
Package has shipped

Sunday, 17 January 5:16 AM
Package arrived at an Amazon facility
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR

Monday, 18 January
Parcel arrived at a carrier facility [mijn woonplaats]
7:24 PM Delivered to customer

Met verbazing zo snel ontvangen, ik had een hele shitshow verwacht met dat hele Brexit gedoe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Hier Engeland icm DHL. Ik had dit besteld, verzending wel voor rekening van Amazon.

Rochester, GB
Package has shipped

Monday, 18 January

Met verbazing zo snel ontvangen, ik had een hele shitshow verwacht met dat hele Brexit gedoe.
Pakketje van mij moet ook uit UK komen, en gaat dan weer niet heel vlot. Overigens was ook vermeld dat verwachte leverdatum aanstaande zaterdag is, dus ik klaag verder niet. Wel bijzonder dat Wera (=Duits) gereedschap op voorraad ligt in UK...
Maar ter lering ende vermaeck:
Mittwoch, 20. Januar
14:20 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Dormagen, NW DE
5:04 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen.
Dormagen, Cologne DE

Dienstag, 19. Januar
20:15 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Schönefeld, Brandenburg DE
16:55 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen.
Schoenefeld, Brandenburg DE
13:18 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Schkeuditz, Sachsen DE
9:36 Zoll hat die Sendung freigegeben.
Schkeuditz,

Montag, 18. Januar
20:28 Zoll hat die Sendung freigegeben.
Schkeuditz,
3:04 Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Southend-On-Sea, Essex GB

Sonntag, 17. Januar
22:23 Zoll hat die Sendung freigegeben.
SOUTHEND-ON-SEA, Essex
20:01 Sendung ist beim Zoll eingegangen.
SOUTHEND-ON-SEA, Essex
17:31 Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen.
Southend-On-Sea, Essex GB
12:39 Sendung ist beim Zoll eingegangen.
Schkeuditz,
Lieferung hat das Versandzentrum verlassen und ist unterwegs.
Waarbij ik er vanuit ga, dat de eerste (onderste) melding van Zoll in Schkeuditz, niet juist is. Lijkt me niet dat ze pakketjes voor de lol DE-UK-DE sturen...

Inmiddels is sinds een uurtje ofzo het pakket zichtbaar in de PostNL app, met als verwachte leverdatum zaterdag. Maar het zou me verbazen als het niet morgenavond of vrijdag komt. Aangezien het inmiddels ook uit Dormagen vertrokken is.

Wat wel weer bijzonder is, een pakketje uit Schkeuditz ging vorige week direct vanuit Schoenefeld naar DHL in Amsterdam, dit pakketje gaat eerst nog op tournee door Duitsland :+

[ Voor 2% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-01-2021 16:42 . Reden: Opmaak T&T leesbaarder gemaakt ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Wild Chocolate schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Pakketje van mij moet ook uit UK komen, en gaat dan weer niet heel vlot.
Dat langzame pakketje, UPS toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Rochester, GB
Package has shipped

Monday, 18 January

Tis wel duidelijk dat Amazon echt wel meer van jou houdt dan van mij. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Tis wel duidelijk dat Amazon echt wel meer van jou houdt dan van mij. ;(
Blijkbaar, hoewel ik zelden iets rechtstreeks in Engeland bestel 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Dat langzame pakketje, UPS toevallig?
Nee, PostNL, maar alle stappen die je tot nu toe ziet, zijn intern bij Amazon. Het wordt pas in Nederland (of net over de grens in Duitsland) overgedragen aan PostNL.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik moet bekennen dat wij, sinds de steeds verdergaande lockdown, steeds meer alledaagse spullen gaan bestellen bij Amazon.

Zo zijn we nu aan het klussen in een huis van een familielid.
Zowat alles wordt gestript en alle bekabeling gaat er opnieuw in. Zo ook UTP van iedere ruimte van/naar de meterkast.

Een goede kwaliteit UTP CAT6 had ik al besteld en gebruikt en een CAT6 patchpaneel heb ik ook via Amazon laten komen. (dezelfde spullen zijn via een Nederlandse webwinkel tot wel 2x a 3x zo duur)

Maar nu had ik voor een ander project een blik hamerslag hammerite metaalverf nodig. Nu weet ik dat die in Nederland, zoals bij Praxis en Gamma gewoon behoorlijk aan de prijs zijn. Maar liefst 30 euro/blik van 750ml. En wat blijkt; Amazon leverde datzelfde blik hammerite voor een tientje! Weliswaar een warehouse deal, maar toch; een enorm prijsverschil. En een houdbaarheidsdatum tot december 2022. M.a.w. niks mis mee.

En dit zijn dat toch weer van die Prime DE Kunde voordelen, die je als Nederlandse Prime klant niet hebt. ;)
(Warehouse Deals dus)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ehtweak heb een hammerite aanbieding gezien maar kon er niks mee want kon niet naar Nederland verstuurt worden. Dus je boft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:06:
@ehtweak heb een hammerite aanbieding gezien maar kon er niks mee want kon niet naar Nederland verstuurt worden. Dus je boft.
Wat een onzin dat het niet naar NL verstuurd zou kunnen worden. Het blik is binnen 3 dagen hier thuis afgeleverd. Gewoon midden in de Nederlandse polder!

Ik heb trouwens gemerkt dat een 'gewoon' product idd soms niet naar Nederland verstuurd wordt. (om wat voor een vage redenen dan ook). Maar dat datzelfde product, indien beschikbaar als Warehouse Deal, dan ineens wel naar Nederland verstuurd wordt. 8)7

@Anoniem: 1441478 Lees mijn reactie nou eens helemaal; het kan echt wel hoor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 21-01-2021 09:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ehtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Wat een onzin dat het niet naar NL verstuurd zou kunnen worden. Het blik is binnen 3 dagen hier thuis afgeleverd. Gewoon midden in de Nederlandse polder!
Oke ik lieg. Wat jij wilt. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Dat komt omdat warehouse deals vaak WEL naar NL verstuurd kunnen worden, ook al kan het 'normale' product dat niet.

Toevallig heb ik gisteren een warehouse wastafelkastje op Amazon.de besteld, zelfde verhaal. Ik had eigenlijk liever een andere kleur gehad, maar die was er niet als warehouse deal en versturen naar NL kon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb trouwens gemerkt dat een 'gewoon' product idd soms niet naar Nederland verstuurd wordt. (om wat voor een vage redenen dan ook). Maar dat datzelfde product, indien beschikbaar als Warehouse Deal, dan ineens wel naar Nederland verstuurd wordt. 8)7

@Anoniem: 1441478 Lees mijn reactie nou eens helemaal; het kan echt wel hoor. :)
Eerst zeg je dat ik onzin schrijf vervolgens vul je aan dat het zo kan zijn. Nou ja het zal wel.

Hoe dan ook, ik heb weer een interessante hamerite aanbieding gezien wat ook erg scheelt met de winkelprijzen (16 euro per 750ml) , dus dank voor je attentie eerder anders had ik hem gemist. (overigens is hamerite standaard 25 euro bij Hornbach, wat al goedkoper is dan bij Praxis en Gamma (32 euro))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1441478 Ik zeg dat het onzin is... Niet dat JIJ onzin vertelt. Da's wel een verschil... ;)

Enne, Hornbach. Tja, daar hadden we ook voor enige honderden euros besteld. Ten eerste duurt het een > week, dan zijn ze de pallets met een paar honderd kilo stuc 'kwijt' en dan komen ze op een onmogelijk tijdstip, wat je niet zelf kunt kiezen.
En afhalen? Ik ga geen 120km rijden om een blikje verf op te halen...

Dan liever goedkoper, voor nul Euro verzendkosten, aan de deur, binnen 2-3 dagen, via Amazon.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
ehtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:01:
En dit zijn dat toch weer van die Prime DE Kunde voordelen, die je als Nederlandse Prime klant niet hebt. ;)
(Warehouse Deals dus)
Ik snap niet zo goed waar die onjuistheden over het Prime lidmaatschap toch vandaan blijven komen.....

Toegang tot het "warehouse deals" aanbod heeft helemaal niets met Prime lidmaatschap te maken maar gewoon met het feit dat dit niet via de NL site wordt aangeboden. Ook niet Prime leden kunnen gewoon deals bestellen via de DE site.

En het niet verzenden van merken/modellen naar sommige landen heeft met het beleid van de fabrikant/importeur te maken, Amazon voert alleen hun regels uit (en niet altijd even consequent). Gebruikt aanbod, wat de Warehouse deals horen te zijn, vallen daarbuiten. Net zoals vaak het aanbod van hetzelfde product via derde partijen.

En soms loop je ook tegen regels aan over vezenden naar "buitenlanden" op basis van de uitvoerder. Zo verzenden ze vaak geen grotere en/of zwaardere producten naar bepaalde landen. Maar ook dat heeft niets met Prime te maken.

Enige praktische verschil tussen DE en NL lidmaatschap is dat je bij het DE lidmaatschap artikelen onder de €20 gratis naar NL kunt laten sturen en bij de speciale Prime aanbiedingen soms een ander aanbod en prijzen kan gebruiken.

Verder maakt het voor het aanbod geen enkel verschil (buiten dus de specifieke Prime aanbiedingen). Je kan met of zonder lidmaatschap alles gewoon bestellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Yowzawood op 21-01-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Yowzawood Je hebt helegaar gelijk.
Het zijn de verschillen tussen DE en NL Kunde/Klant.

Met als bijkomend voordeel, voor specifiek 'Prime' het gratis verzenden van ieder artikel.
Daarom werd dat blik Hammerite, van amper een tientje, ook gratis verstuurd.
Yowzawood schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Amazon voert alleen hun regels uit (en niet altijd even consequent).
Vooral dat ja! Lekker consequent; NOT. :-(

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 21-01-2021 10:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
ehtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:34:
@Yowzawood Je hebt helegaar gelijk.
Vooral dat ja! Lekker consequent; NOT. :-(
Ik denk dat ze er zelf ook niet blij mee zijn..... ze doen het zeer waarschijnlijk onder druk van fabrikanten of importeurs die markten willen afschermen. Maar in de praktijk is het knap irritant en soms ook heel inconsequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:16:
Dan liever goedkoper, voor nul Euro verzendkosten, aan de deur, binnen 2-3 dagen, via Amazon.
Inderdaad. Maar helaas, net nu ik op bestellen klik en adres selecteer komt er vanuit het niets ineens te staan dat het niet in Nederland afgeleverd kan worden. Dus pas op het allerlaatst zie je dat. |:(

https://www.amazon.de/-/n...?smid=A3JWKAKR8XB7XF&th=1
Dit artikel kan helaas niet worden verzonden naar het geselecteerde adres. Meer informatie. Je kunt het bezorgadres wijzigen of het artikel uit je bestelling verwijderen.
Edit: Amazon.de claimt dat dit een storing is en dat dit opgelost gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 21-01-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yowzawood schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:32:
[knip]

Enige praktische verschil tussen DE en NL lidmaatschap is dat je bij het DE lidmaatschap artikelen onder de €20 €29,- gratis naar NL kunt laten sturen en bij de speciale Prime aanbiedingen soms een ander aanbod en prijzen kan gebruiken.

Verder maakt het voor het aanbod geen enkel verschil (buiten dus de specifieke Prime aanbiedingen). Je kan met of zonder lidmaatschap alles gewoon bestellen.
Kleine correctie d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Dat is ook maar de helft van het verhaal :-).

Blijkbaar in DE €29 voor gratis verzenden naar NL maar in NL is het €20 voor gratis verzenden naar NL als je geen Prime lid bent. En die €29 zie ik dus nooit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb nog een tweede blik Hammerite besteld, wederom eentje uit de Warehouse Deals. Die is notabene helemaal vanuit Polen onderweg! En dat allemaal voor tien euro. 8)7

Daarbij nog een doos met 100 Nitril handschoentjes; nodig voor het verven en andere vieze klusjes.
Ben benieuwd; was ook een Warehouse Deal "Zustand: Gebraucht - Gut - Der Artikel wird in der Originalverpackung zugestellt Die Verpackung wird beschädigt sein. Kleine Schönheitsfehler an der Ecke des Artikels. "
M.a.w. als het goed is, is alleen de verpakking beschadigd.
Voorheen fietste je ff langs de Action om zo'n doosje te halen. Maar die is ook dicht. :-(
Uiteraard kun je die ook in Nederland online bestellen, maar dan zijn de verzendkosten voor 1 doosje bijna de helft v.d. waarde van het product.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Voorheen fietste je ff langs de Action om zo'n doosje te halen. Maar die is ook dicht. :-(
Uiteraard kun je die ook in Nederland online bestellen, maar dan zijn de verzenkosten voor 1 doosje bijna de helft v.d. waarde van het product.
Daarom is prime tegenwoordig gewoon super handig imho. 1 MistLampje type HB4 net defect van de auto, vandaag besteld morgen in huis... je zou toch verwachten dat alle nederlandse winkels de verzendkosten deze periode op 0 zetten..

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:19
Ghostrider schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Daarom is prime tegenwoordig gewoon super handig imho. 1 MistLampje type HB4 net defect van de auto, vandaag besteld morgen in huis... je zou toch verwachten dat alle nederlandse winkels de verzendkosten deze periode op 0 zetten..
Buurman had een afwijkende zekering kapot kosten ca.€2.75. Wilde ie bij gamma bestellen, geen probleem of hij wel even voor minimaal €20,= wou bijbestellen of €10,= als hij het kwam afhalen.
Ja, dan heb je het dus niet begrepen als winkel zijnde in deze tijd en maar klagen dat ze geen omzet hebben. :N

Ik heb het voor hem bestel bij Amazon. Volgende dag in huis en voor €1.30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Ghostrider schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Waarom zou je dat verwachten? Amazon ligt niet wakker van een miljardje meer of minder, die kan het lijden om een paar euro verlies te maken op een berg bestellingen. De gemiddelde Nederlandse winkel kan dat niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Hahn schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Waarom zou je dat verwachten? Amazon ligt niet wakker van een miljardje meer of minder, die kan het lijden om een paar euro verlies te maken op een berg bestellingen. De gemiddelde Nederlandse winkel kan dat niet.
Dat is het probleem inderdaad. Amazon is zo groot dat het op dat volume niet uitmaakt. Doe pakken de winst ergens anders wel. De gemiddelde webshop in Nederland kan dat gewoon niet.

Ik vind prime superhandig. Voor die €3,00 in de maand gratis verzending en ook nog orime video etc.

Normaal ga ik naar de winkel. Maar nu bestel ik echt veel via Amazon. Wasverzachter, deo, pennen, stiften etc. Allemaal dingen die je normaal bij de action ofzo zou halen. En echt niet duurder zijn bij Amazon.

Daarnaast is service bij Amazon ook gewoon goed. Laatst was een pakket " afgeleverd" maar nooit ontvangen. Even chatten en bedrag wordt gewoon teruggestort. Heb echt nog niet een slechte ervaring gehad. Los van dat pakketje niet komt. Maar dat ligt vaak aan DHL.

[ Voor 13% gewijzigd door Highfive95 op 21-01-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag voor het eerst gehad dat een verkoper mijn bestelling geannuleerd heeft.
Was een onderdeel voor auto's uitlezen, moest uit Italië komen. Via .de niet te koop, maar via .nl wel. Dus dan maar daar besteld, twee uur later geannuleerd :(

Nu kan ik het ook via hun website bestellen, maar dan kost het €15 meer }:|

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trinity999 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Buurman had een afwijkende zekering kapot kosten ca.€2.75. Wilde ie bij gamma bestellen, geen probleem of hij wel even voor minimaal €20,= wou bijbestellen of €10,= als hij het kwam afhalen.
Ja, dan heb je het dus niet begrepen als winkel zijnde in deze tijd en maar klagen dat ze geen omzet hebben. :N

Ik heb het voor hem bestel bij Amazon. Volgende dag in huis en voor €1.30
Ja dat van Gamma heb ik ook ondervonden, toen ik uiteindelijk toch ruim boven 20 euro kwam kwam ik erachter dat ik 1 dingetje van 2 euro vergeten was, bestelling wijzigen of aanvullen ging niet en klantenservice kon ook niets doen en ik moest dus opnieuw boven 20 euro uit zien te komen en anders de bestelling annuleren en alles opnieuw bestellen maar dan met dat ene dingetje erbij.

Ik moet wel zeggen dat ze dat geld van de geannuleerde bestelling diezelfde dag nog binnen 2 uren teruggestort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Gaat weer lekker bij DHL.... :(

Vandaag zou weer pakket "geleverd" zijn. Maar is nu al tweede pakket in week tijd wat niet geleverd is.

Je zou bijna denken dat er iets aan de hand is. Het was een brievenbus pakket dus zou gewoon geleved moeten zijn. Het zou om 18.15 gekeverd zijn. Toen zat ik gewoon te eten en heb geen busje of auto van DHL gezien.

Hoop niet dat dit een trend gaat worden. Zaterdag nieuwe ronde. Hoop dat deze dan wel aan komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:35:

Vandaag zou weer pakket "geleverd" zijn. Maar is nu al tweede pakket in week tijd wat niet geleverd is.

Je zou bijna denken dat er iets aan de hand is. Het was een brievenbus pakket dus zou gewoon geleved moeten zijn. Het zou om 18.15 gekeverd zijn. Toen zat ik gewoon te eten en heb geen busje of auto van DHL gezien.

Hoop niet dat dit een trend gaat worden. Zaterdag nieuwe ronde. Hoop dat deze dan wel aan komt. :(
=> Het grote 'klaag hier over post- en pakketbezorging' topic, dit topic gaat over Amazon ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Zijn pakketten van Amazon :+

Heb ook weer even gechat met Amazon en ze gaan het weer uitzoeken. Zal dus wel weer teruggestort worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah, hij is niet echt offtopic bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 21-01-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hahn schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Omdat ik nu geneigd ben alles bij Amazon te halen. Voorheen zou ik sneller alle producten bij een lokale ondernemer halen. Als het 4x achter elkaar op backorder, duurder of niet leverbaar is ben ik weg.

Het gaat om het totaal plaatje.

Ander voorbeeld, lokale offroad motorfiets dealer. Zit om de hoek, heeft dezelfde prijzen, bijna alles voorraadig en betere service dan de internet handel. 13uur gebeld voor een achterwiellager, legt hij binnen een halfuur klaar voor af te halen... Iets niet op voorraad: Kom je het later afhalen of zal ik het opsturen heb je het morgen/overmorgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 22-01-2021 10:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Ghostrider schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Ander voorbeeld, lokale offroad motorfiets dealer. Zit om de hoek, heeft dezelfde prijzen, bijna alles voorradig en betere service dan de internet handel.
Dat is het probleem denk ik. Nu hanteert die motorfietsdealer dezelfde prijzen en levert goede service.
Maar de meeste lokale handel kan gewoon niet mee met de prijzen. En levert vaak beroerde service.

Eerst haalde ik ook veel bij de lokale handel. Maar nu alle verbruiksartikelen bijna allemaal bij Amazon. Met prime zijn de prijzen zijn hetzelfde of vaak een stuk lager. En een kruidvat of action vind ik nu niet echt lokale handel.

Het grootste nadeel bij Amazon is de hoeveelheid pakketjes. Maar dat neem ik nu maar voor lief.
Daarbij moet je echt alle sites van Amazon prijsvergelijken als je een wat duurder artikel wil bestellen. Scheelt soms echt teveel ten opzichte van de .nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 00:03
Highfive95 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:35:

Voor mij een belangrijke reden om niet alles bij Amazon te bestellen, ook al zijn ze de goedkoopste. Ze verzenden werkelijk alles met DHL, en dat is hier inmiddels ook al meermaals op drama uitgelopen (inclusief e-reader die een nacht tussen de afvalbakken van de buren in de regen heeft gestaan, was niet aangebeld niets)

De klantenservice tot nu toe niets dan lof voor, lossen alle problemen die door DHL veroorzaakt worden zeer netjes op. Vooral met de chat goede ervaringen. Zo was laatst spontaan een of andere bug in Prime geslopen waardoor mijn creditcard geweigerd werd. Kon ik zelf niet oplossen, maar via de chat was het binnen 5 minuten geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
LZ86 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Voor mij een belangrijke reden om niet alles bij Amazon te bestellen, ook al zijn ze de goedkoopste. Ze verzenden werkelijk alles met DHL, en dat is hier inmiddels ook al meermaals op drama uitgelopen (inclusief e-reader die een nacht tussen de afvalbakken van de buren in de regen heeft gestaan, was niet aangebeld niets)

De klantenservice tot nu toe niets dan lof voor, lossen alle problemen die door DHL veroorzaakt worden zeer netjes op. Vooral met de chat goede ervaringen. Zo was laatst spontaan een of andere bug in Prime geslopen waardoor mijn creditcard geweigerd werd. Kon ik zelf niet oplossen, maar via de chat was het binnen 5 minuten geregeld
DHL was tot vorige week nooit een probleem hier. Vriendelijke chauffeur en zeer correct. Ik vermoed dat er nu dus een andere chauffeur is. Laatste twee pakketten zijn gewoon niet geleverd, maar staan wel zo vermeld bij DHL. Hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Krijg er vandaag weer twee van Amazon als het goed is. Anders moet ik toch ook echt gaan kijken of Amazon nog wel een optie is.

Klantenservice is echt top. Maar kunnen ook niet zoveel eigenlijk. Crediteren is vaak de enige mogelijkheid en dan moet je opnieuw bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Highfive95 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:53:
[...]

DHL was tot vorige week nooit een probleem hier. Vriendelijke chauffeur en zeer correct. Ik vermoed dat er nu dus een andere chauffeur is. Laatste twee pakketten zijn gewoon niet geleverd, maar staan wel zo vermeld bij DHL. Hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Krijg er vandaag weer twee van Amazon als het goed is. Anders moet ik toch ook echt gaan kijken of Amazon nog wel een optie is.

Klantenservice is echt top. Maar kunnen ook niet zoveel eigenlijk. Crediteren is vaak de enige mogelijkheid en dan moet je opnieuw bestellen.
Niet weggaan om een kutbezorger, gewoon elke keer dat je pakket niet geleverd wordt, zoekraakt, of zogenaamd niet thuis terwijl je dat wel was een klacht indienen en refereren naar eerdere klachten dat je in een .txt bestandje bewaard. Geloof me, dat werpt vruchten af, zeker als je een waslijst begint te krijgen en helemaal als er meer mensen zijn die ook klagen over dezelfde bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat alles via DHL zou gaan, is gewoon niet het geval.

Afgelopen weken zijn een stuk of 15 bestellingen zowat gelijk verdeeld over PostNL, DHL, UPS en 1 x RedJePakketje.

[toevoeging 25-01-2020]
Toch blijft het logistieke gebeuren van Amazon bijzonder. ;)

Nu ook weer. Gisteravond (zondag, om 22:45h) een setje autolampjes besteld.
Pakketje is nu al hier in het lokale DHL depot, en staat gepland om vanavond door DHL afgeleverd te worden. Notabene binnen 24 uur. d:)b

Maar een andere bestelling (setje rem/schakelkabels MTB) zondag, om 13:00h gedaan, is gepland voor morgen, dinsdag. Terwijl het op dit moment, volgens Amazon, nog niet eens onderweg is. M.a.w. het aflevertraject is even kort/lang, maar het moment waarop het product verzonden gaat worden is later, terwijl de bestelling eerder is gedaan?! 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door ehtweak op 25-01-2021 09:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
ehtweak schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:38:
Dat alles via DHL zou gaan, is gewoon niet het geval.

Afgelopen weken zijn een stuk of 15 bestellingen zowat gelijk verdeeld over PostNL, DHL, UPS en 1 x RedJePakketje.

[toevoeging 25-01-2020]
Toch blijft het logistieke gebeuren van Amazon bijzonder. ;)
Hier is het voornamelijk DHL en af en toe PostNL.

Het logistieke blijft inderdaad erg bijzonder af en toe. Hier staat pakketje wat kwijt is nog op verwacht op 11 januari in de app :? Volgens DHL zou het geleverd zijn.

Overigens blijkt wel dat er geregeld fouten gemaakt worden bij DHL. Vanochtend stond in een keer iemand aan de deur met pakketje van Amazon. Was in een hele andere straat in de brievenbus gedaan. :( Toch netjes dat ze het even kwam brengen.

Had al melding gemaakt bij Amazon en liep onderzoek. Dus maar even netjes gemeld dat het terecht is. Ze zouden de klacht ook doorgeven aan DHL. Al vraag ik mij dat echt af of dat ook gebeurd.

Andere pakketje is nog steeds kwijt en inmiddels al gecrediteerd door Amazon. Zal mij benieuwen of ik hier nog ooit iets van ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat blijkbaar goed met Amazon.nl: https://www.nu.nl/economi...centrum-in-nederland.html
Amazon opent een distributiecentrum bij Schiphol. Het bedrijf meldt maandag daarmee te willen voldoen aan de groeiende vraag. De nieuwe hal biedt tweehonderd mensen een werkplek.

Pakketten komen vanuit magazijnen en sorteercentra van Amazon in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland naar het nieuwe distributiepunt en gaan daarna met bestelauto's naar klanten in Amsterdam en omgeving. Volgens Amazon trekt vooral in die regio de vraag sterk aan.

Bezorgers van PostNL, DHL Nederland en Red je Pakketje nemen de bezorging voor hun rekening, maar Amazon biedt straks ook werk aan 450 pakketbezorgers die via onafhankelijke koeriersbedrijven werken. Amazon denkt duizenden pakketten per dag te zullen verwerken in het bezorgcentrum.

Over de kosten van het bezorgcentrum doet het bedrijf geen uitspraken. Ook is nog niet bekend of er in Nederland bezorgcentra bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1441478 Interessant nieuws.

Bedenk wel, het is een distributiecentrum, geen warehouse. M.a.w. er gaan alleen pakketstromen in en uit.
En ze ge(mis)bruiken in Duitsland al een soort Uber bezorgdienst systeem, waarbij privépersonen pakjes gaan rondbrengen. En dat is nou niet bepaald iets waar de mensen echt veel aan overhouden c.q. fatsoenlijk behandeld worden... :-(

[ Voor 45% gewijzigd door ehtweak op 26-01-2021 12:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amazon.de is weer erg vlot met terugbetalen mag ik wel opmerken. Vanmiddag rond 14:00 uur 2 pakjes afgegeven bij het DHL servicepoint, nu al de melding dat ze de retouren gaan terugbetalen d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:27:
@Anoniem: 1441478 Interessant nieuws.

Bedenk wel, het is een distributiecentrum, geen warehouse. M.a.w. er gaan alleen pakketstromen in en uit.
En ze ge(mis)bruiken in Duitsland al een soort Uber bezorgdienst systeem, waarbij privépersonen pakjes gaan rondbrengen. En dat is nou niet bepaald iets waar de mensen echt veel aan overhouden c.q. fatsoenlijk behandeld worden... :-(
Ik moet bekennen dat ik idd aan een warehouse dacht. Maar oke, alleen distributie dus. Recentelijk postte jij nog iets over dat Amazon eigen vliegtuigen wilt hebben voor de pakketvracht, toch? Dit nieuws sluit daar aardig bij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is al eens vaker gepost, maar er zijn nogal wat DC's en Warehouses van Amazon.

Hier is een overzicht te vinden van de Europese DC's en warehouses:
https://www.hellotax.com/blog/amazon/warehouse/locations/
Wikipedia: List of Amazon locations

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 27-01-2021 22:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerste keer dat ik dit meemaak bij Amazon.de:
Onbezorgbaar

Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.
donderdag 28 januari
5:11
Verzending teruggestuurd naar Amazon.
NL
5:11
Mogelijke vertraging in de bezorging als gevolg van aankomst bij onjuiste transportdienst
NL
Wat ik had besteld was een tube lijm. Ik vind het raar dat zij een fout maken en dan mij niet gewoon een nieuw exemplaar willen sturen en ik nu dus opnieuw moet gaan bestellen en betalen? Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Meer mensen die dit hebben gehad?

Edit: ik heb ff gechat, het blijkt dat dat pakketje (in inhoud?) zo zwaar beschadigd is geraakt dat ze dit niet willen afleveren en retour naar de verzender is gestuurd. Support heeft mij nu een vervanging gestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 28-01-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

LZ86 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:23:
[...]

dat kan ik beamen. ik kocht jarenlang ook zo min mogelijk bij amazon (en andere winkels) omdat zij dhl gebruiken.
maar met een pakketbus naast de deur nu, is dat niet zo'n probleem meer. toen de dhl bezorger eindelijk begreep hoe dat werkt (duurde toch een paar weken en aanspreken als ik de deur open doet om het te ontvangen)..
enkel gisteren, toen had de bezorger al gescand dat die de 2 pakketten had afgeleverd. om een uur later pas een melding van mijn pakketbus te krijgen dat die geopend was.

dat soort geintjes moeten ze echt niet flikken. een klacht indienen heeft ook weinig nut. misschien vanavond even aanspreken als ze een ander pakket afleveren :P

punt vn verhaal: woon je op de begane grond en bestel je veel: denk dat goed na over een pakketbus. scheelt enorm veel frustraties. (enkel de postnl bezorger die elke ochtend stipt om 8:00 een stapel aliexpress spullen in de bus gooit, is wat vervelendere bijkomstigheid)
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:07:
Allereerste keer dat ik dit meemaak bij Amazon.de:

[...]

[...]

Wat ik had besteld was een tube lijm. Ik vind het raar dat zij een fout maken en dan mij niet gewoon een nieuw exemplaar willen sturen en ik nu dus opnieuw moet gaan bestellen en betalen? Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Meer mensen die dit hebben gehad?

Edit: ik heb ff gechat, het blijkt dat dat pakketje (in inhoud?) zo zwaar beschadigd is geraakt dat ze dit niet willen afleveren en retour naar de verzender is gestuurd. Support heeft mij nu een vervanging gestuurd.
zelfde bij mij gebeurd bij amazon.nl, maar wat de reden is weet ik niet. als het maar gerefund wordt vind ik het best.

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 29-01-2021 15:31 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen waarom de UI van Amazon ineens een andere kleur heeft gekregen ipv de gebruikelijke wit? (IOS trouwens, geen idee of dit ook zo is op Android). Ik kon hem ff niet vinden tot ik mij realiseerde dat hij van kleur was veranderd.

Edit: blijkt toch echt een nieuwe UI te zijn, hoopte op een fout want ik vind hem teveel lijken op Marktplaats qua kleur.

https://www.creativebloq.com/news/amazon-new-app-icon

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 29-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 21:52
Apart... Begin januari AirPods besteld bij Amazon (NL) voor 138 euro. De volgende dag waren ze een tientje goedkoper. Klantenservice wilde het verschil niet vergoeden, dus opnieuw besteld. :+ De eerste bestelling heb ik enkele dagen later geretourneerd, restitutie was direct verleend na het afgeven bij een DHL-punt.

Gisteren kreeg ik out of the blue een e-mail van Amazon: Terugbetaling voor Apple AirPods...

Dit betreft de tweede bestelling die ik heb gehouden en nooit heb retour aangemeld. 8)7 Enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat DHL de bezorging nooit heeft afgemeld waarna Amazon het als een verloren pakketje is gaan beschouwen.

Eens kijken of ik het makkelijk kan melden bij Amazon (wel zo netjes en eerlijk). Ik ga niet veel moeite doen overigens: als ze na de eerste melding het geld niet terug willen, dan houdt het op.

[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 31-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:49:
Apart... Begin januari AirPods besteld bij Amazon (NL) voor 138 euro. De volgende dag waren ze een tientje goedkoper. Klantenservice wilde het verschil niet vergoeden, dus opnieuw besteld. :+
Echt weer typisch amazon.nl. Bij .de had je het verschil zo teruggekregen van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Echt weer typisch amazon.nl. Bij .de had je het verschil zo teruggekregen van support.
Niet persé, ook bij .de wel eens gehad en toen konden ze ook niets doen... Ook niet toen ik aangaf het zonde te vinden van de onnodige retourzending + nieuwe bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexFL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Niet persé, ook bij .de wel eens gehad en toen konden ze ook niets doen... Ook niet toen ik aangaf het zonde te vinden van de onnodige retourzending + nieuwe bestelling.
Laat ik het anders zeggen: mijn ervaringen met .de support is in algemeen stukken beter dan die van .nl.

Trouwens, speelt hier misschien een rol dat de ene verkoper goedkoper was dan de andere ipv dat de ene verkoper zelf goedkoper is geworden en geen amazon(de of nl) is? In dat geval kan ik mij voorstellen dat amazon niks wil of kan doen want dan moeten zij uit hun eigen zak die 10 euro verschil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Laat ik het anders zeggen: mijn ervaringen met .de support is in algemeen stukken beter dan die van .nl.

Trouwens, speelt hier misschien een rol dat de ene verkoper goedkoper was dan de andere ipv dat de ene verkoper zelf goedkoper is geworden en geen amazon(de of nl) is? In dat geval kan ik mij voorstellen dat amazon niks wil of kan doen want dan moeten zij uit hun eigen zak die 10 euro verschil betalen.
Ik koop enkel shipped & sold by Amazon.

Maar verder ben ik wel met je eens dat .de veel klantvriendelijker werkt als .nl, zo ook mijn ervaringen tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik heb nu twee keer ervaring met de NL klantenservice gehad. Super aardig goede oplossingen geboden. Ik heb geen ervaring met de Duitse klantenservice, maar ik vraag me af of het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

menzo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:09:
Ik heb nu twee keer ervaring met de NL klantenservice gehad. Super aardig goede oplossingen geboden. Ik heb geen ervaring met de Duitse klantenservice, maar ik vraag me af of het beter kan.
Mijn ervaring was dat ik wat gekocht had op .nl, direct na verzenden zoekgeraakt, weigerden vervanging te sturen want betaalt met iDeal en niet met CC en bij .de 3 keren een vervangend artikel gestuurd zonder gezeur over mijn iDeal of het niet hebben van een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexFL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Ik koop enkel shipped & sold by Amazon.

Maar verder ben ik wel met je eens dat .de veel klantvriendelijker werkt als .nl, zo ook mijn ervaringen tot op heden.
Ik koop ook vooral shipped&sold by Amazon, ik verwacht namelijk dat ze minder moeilijk doen als er keer wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Mijn ervaring was dat ik wat gekocht had op .nl, direct na verzenden zoekgeraakt, weigerden vervanging te sturen want betaalt met iDeal en niet met CC en bij .de 3 keren een vervangend artikel gestuurd zonder gezeur over mijn iDeal of het niet hebben van een CC.
Bij mij had ik ook zoekgeraakte pakjes, ook met iDeal betaald. Ze hebben toen direct een nieuwe opgestuurd bij het pakje dat door amazon zelf was verkocht. Een pakje dat alleen door amazon verzonden is konden ze alleen geld terug geven. (Ik kreeg zelfs in een email een hele uitleg waarom ze niet bij het tweede pakje direct een vervanging konden opsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

menzo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Bij mij had ik ook zoekgeraakte pakjes, ook met iDeal betaald. Ze hebben toen direct een nieuwe opgestuurd bij het pakje dat door amazon zelf was verkocht. Een pakje dat alleen door amazon verzonden is konden ze alleen geld terug geven. (Ik kreeg zelfs in een email een hele uitleg waarom ze niet bij het tweede pakje direct een vervanging konden opsturen).
Dat wat zoekgeraakt was was sold en send by Amazon.nl. Hele discussie over gehad met Support, hoe het zoekraken mijn probleem kan zijn en dat ze weigerden een nieuw vervanging te sturen puur omdat het met iDeal betaald was. Maar mooi dat dat blijkbaar is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Nee, allebei Amazon. Geen derde verkoper.

Met veel pijn en moeite het contactformulier weten te vinden (één verkeerde keuze en je krijgt FAQ of bestelstatus voorgeschoteld). Ben benieuwd naar de reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 31-01-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Grappig, voor coronatijd werd er altijd geprobeerd een pakket in de avond af te leveren bij mijn zus. Ondanks ze thuis waren werd die nooit geleverd, letterijk nooit.. niet eens een poging.
Ging altijd naar de bloemenzaak tegenover waar we de volgende ochtend een mail van kregen “pakket naar servicepunt”.

Nu met corona wordt het pakket wél netjes die avond aangeboden. Stukje gemakzucht van de bezorger? ;)

Verder al jaren blij met Amazon :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:31:
[...]

Met veel pijn en moeite het contactformulier weten te vinden (één verkeerde keuze en je krijgt FAQ of bestelstatus voorgeschoteld). Ben benieuwd naar de reactie.
Is idd een route die je "uit je hoofd" moet kennen voor snel contact. Je amazon naam>Catagorie Hulp>doorscrollen naar helemaal beneden "heb je meer hulp nodig?"> Contact

Nu krijg je een vervolgkeuze menu, en in mijn ervaring maakt het niet zoveel uit wat je kiest, je kan nog steeds alle kanten op tijdens het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Hangt er ook vanaf waar je Prime hebt.

Ik heb prime bij .nl (met CC) en wordt daar altijd goed geholpen. Ervaring met .de: Bestelling bij .de direct na verzenden kwijt, dat was voor sinterklaas. Heb toen heb ik veel moeite moeten doen om ze snel een vervangend artikel te laten sturen. Was wel een uitzondering zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Ik heb prime bij .nl (met CC) en wordt daar altijd goed geholpen. Ervaring met .de: Bestelling bij .de direct na verzenden kwijt, dat was voor sinterklaas. Heb toen heb ik veel moeite moeten doen om ze snel een vervangend artikel te laten sturen. Was wel een uitzondering zeiden ze.
Gek zeg hoe ervaringen sterk uiteen kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
2_05 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Bij mijn voorbeeld had de account niet eens prime, dus het zal wel afhangen die je aan de andere kant van de chat hebt. en heb ik twee keer geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Ik begin mij nu toch aardig te irriteren aan amazon.de. Loop nu continu tegen het "dit product is niet beschikbaar" aan wanneer ik inlog. Uitgelogd een ruime keus met mooie prijzen, winkelmandje in en inloggen. Bammmm de producten zijn niet beschikbaar......
En op .nl natuurlijk duurder. Wist dat dit zou gebeuren, daarom was ik ook niet blij toen ze naar nederland kwamen...... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
D2FValinor schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:26:
Ik begin mij nu toch aardig te irriteren aan amazon.de. Loop nu continu tegen het "dit product is niet beschikbaar" aan wanneer ik inlog. Uitgelogd een ruime keus met mooie prijzen, winkelmandje in en inloggen. Bammmm de producten zijn niet beschikbaar......
En op .nl natuurlijk duurder. Wist dat dit zou gebeuren, daarom was ik ook niet blij toen ze naar nederland kwamen...... :/
Wat voor producten zijn dat dan? Mijn ervaring is dat vaak de prijs gelijk is en ook vaak dat juist de NLse goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuevocasa schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Wat voor producten zijn dat dan? Mijn ervaring is dat vaak de prijs gelijk is en ook vaak dat juist de NLse goedkoper is.
NLse was slechts in 2 gevallen ietsjes goedkoper en in 1 enkel geval 3 euro goedkoper. Maar ik heb wel veel andere voorbeelden waar nl stukken duurder is dan de.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o07_s01?ie=UTF8&psc=1
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o07_s01?ie=UTF8&psc=1

https://www.amazon.de/-/n...smid=A1M9YUJJATFO6L&psc=1
https://www.amazon.nl/-/n...smid=A1M9YUJJATFO6L&psc=1

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
https://www.amazon.nl/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

enz enz enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
@Anoniem: 1441478 Ik krijg alleen bij de Hammerite in de winkelwagen een melding dat ik het niet naar mijn adres kan laten sturen. De andere 2 gaan gewoon.

Edit: Bij de .nl aanbiedingen is Amazon bij alle 3 niet de verkoper. Ze bieden het dus niet voor een hogere prijs aan, maar ze bieden het helemaal niet aan op .nl. Waarom dat is, kunnen we alleen naar raden, wellicht hebben ze geen overeenkomst met de producent voor Nederland. (wat ik me bij Hammerite beter kan voorstellen dan bij de andere 2 producten)

[ Voor 53% gewijzigd door Wild Chocolate op 10-02-2021 23:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
Tja, ik heb een zonnebril van Serengeti op de .NL voor €180 kunnen kopen terwijl deze op .de €320 was en in overige winkels €350. Later was hij zelfs nog goedkoper op de NLse.
Ik vind het niet erg en pak gewoon altijd de goedkoopste van de twee en bij gelijke prijs de NLse. Ik zie het als extra keus. Enige nadeel is dat ze het BTW verschil niet meer vergoeden op de Duitse dus bij afrekenen is het daar altijd iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wild Chocolate schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:11:
@Anoniem: 1441478 Ik krijg alleen bij de Hammerite in de winkelwagen een melding dat ik het niet naar mijn adres kan laten sturen. De andere 2 gaan gewoon.

Edit: Bij de .nl aanbiedingen is Amazon bij alle 3 niet de verkoper. Ze bieden het dus niet voor een hogere prijs aan, maar ze bieden het helemaal niet aan op .nl. Waarom dat is, kunnen we alleen naar raden, wellicht hebben ze geen overeenkomst met de producent voor Nederland. (wat ik me bij Hammerite beter kan voorstellen dan bij de andere 2 producten)
Het ging toch niet om wie de verkoper is maar of het op .nl of .de goedkoper is?

Is het je opgevallen dat de USB hub door dezelfde verkoper verkocht wordt ongeacht dat ze het dubbele vragen op .nl? :o

En ja ik zie dat die hammerite niet naar Nederland gestuurd kan worden (en dat pas echt op het allerlaatste moment zeggen ook 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:35:
[...]

Het ging toch niet om wie de verkoper is maar of het op .nl of .de goedkoper is?

Is het je opgevallen dat de USB hub door dezelfde verkoper verkocht wordt ongeacht dat ze het dubbele vragen op .nl? :o

En ja ik zie dat die hammerite niet naar Nederland gestuurd kan worden (en dat pas echt op het allerlaatste moment zeggen ook 8)7 )
De vraag waar je op reageerde, ging erover dat zaken niet in NL geleverd konden worden vanaf de .de site. Ik dacht dat je daar voorbeelden bij gaf.

Als Amazon niet de verkoper is, bepaalt Amazon ook niet de prijs.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:17:
[knip]
Ik vind het niet erg en pak gewoon altijd de goedkoopste van de twee en bij gelijke prijs de NLse. Ik zie het als extra keus. Enige nadeel is dat ze het BTW verschil niet meer vergoeden op de Duitse dus bij afrekenen is het daar altijd iets duurder.
Dit blijft het meest verstandig, gewoon blijven vergelijken tussen beiden en kiezen waar je het meest voordelig uit bent op dat moment. Je loopt soms tegen de grens voor gratis bezorgen aan, maar dat is dan helaas niet anders.

BTW compensatie vind al even niet meer plaats (behalve tijdens de laatste Black Friday aanbiedingen merkte ik), maar als het een Prime aanbieder is, echter niet Amazon, dan betaal je het Duitse tarief, mooi meegenomen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wild Chocolate schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:38:
[...]

De vraag waar je op reageerde, ging erover dat zaken niet in NL geleverd konden worden vanaf de .de site. Ik dacht dat je daar voorbeelden bij gaf.

Als Amazon niet de verkoper is, bepaalt Amazon ook niet de prijs.
Ik reageerde op onderstaand quote. En dan maakt het mij niet uit wie het precies op .de verkoopt.
Nuevocasa schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:39
Mijn ervaring is dat vaak de prijs gelijk is en ook vaak dat juist de NLse goedkoper is.

• Valinor
Nuevocasa schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Klopt, vaak is de prijs ook gelijk. Maar begin toch te merken dat "verzonden en verkocht door amazon" niet meer automatisch betekent dat het ook beschikbaar is naar nederland zelfs wanneer het uberhaupt niet in nederland verkocht wordt.

Dit product bijv:
https://www.amazon.de/Sagrotan-Feuchte-Tücher-zur-Desinfektion/dp/B082VP6ZD9/

Voorheen probleemloos kunnen bestellen, nu opeens niet meer beschikbaar zodra ik inlog.

[ Voor 10% gewijzigd door Valinor op 11-02-2021 07:47 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D2FValinor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:45:
[...]
Klopt, vaak is de prijs ook gelijk. Maar begin toch te merken dat "verzonden en verkocht door amazon" niet meer automatisch betekent dat het ook beschikbaar is naar nederland zelfs wanneer het uberhaupt niet in nederland verkocht wordt.

Dit product bijv:
https://www.amazon.de/Sagrotan-Feuchte-Tücher-zur-Desinfektion/dp/B082VP6ZD9/

Voorheen probleemloos kunnen bestellen, nu opeens niet meer beschikbaar zodra ik inlog.
Dat product is voor niemand beschikbaar op dit moment, niet te bestellen vanwege geen voorraad.

Testing, one, two ...

• Valinor
hardware-lover schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Dat product is voor niemand beschikbaar op dit moment, niet te bestellen vanwege geen voorraad.
Ja dat is dus mijn hele punt. Clean je cookies of gebruik een duits ip-adres en hij is gewoon beschikbaar.
Het aantal producten dat alleen naar duitsland en oostenrijk (en dus niet meer naar nederland) worden verzonden is toegenomen. Afgelopen tijd al meermaals tegenaan gelopen. (Bestel al jaren vrijwel alles op amazon.de)

Hier gewoon met mijn nederlandse ip-adres:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T536_qddR-bqT0Ce2XhQghNCrLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyVO2Vbhdl6FmK98P6b6eSKI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Valinor op 11-02-2021 15:12 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D2FValinor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:05:
Ja dat is dus mijn hele punt. Clean je cookies of gebruik een duits ip-adres en hij is gewoon beschikbaar.
Het aantal producten dat alleen naar duitsland en oostenrijk (en dus niet meer naar nederland) worden verzonden is toegenomen. Afgelopen tijd al meermaals tegenaan gelopen. (Bestel al jaren vrijwel alles op amazon.de)

Hier gewoon met mijn nederlandse ip-adres:
[Afbeelding]
Tja? Als je een andere hoeveelheid kiest van hetzelfde merk (zijn dit dezelfde doekjes?) dan komen ze desgewenst wel naar Nederland (zonder iets te doen met cookies of VPN); https://www.amazon.de/dp/B084979KPT

Het is misschien minder spannend dan het lijkt? ;)

Edit: Als het dezelfde doekjes zijn dan is deze aanbieding ook nog eens flink beter? Meteen besteld (we kunnen ze ook gebruiken nu) d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2021 15:26 ]

Testing, one, two ...

• Valinor
hardware-lover schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Tja? Als je een andere hoeveelheid kiest van hetzelfde merk (zijn dit dezelfde doekjes?) dan komen ze desgewenst wel naar Nederland (zonder iets te doen met cookies of VPN); https://www.amazon.de/dp/B084979KPT

Het is misschien minder spannend dan het lijkt? ;)

Edit: Als het dezelfde doekjes zijn dan is deze aanbieding ook nog eens flink beter? Meteen besteld (we kunnen ze ook gebruiken nu) d:)b
Haha inderdaad niks spannends aan. 8)7 Die in jouw link zijn schoonmaakdoekjes, altijd handig.
"De mijne" zijn geschikt voor je handen en gezicht en zijn individueel verpakt, altijd handig om in de tas te hebben of wanneer je op reis bent. "Luxe product" maar wel fijn :+
Deze zijn wel te verzenden naar nederland maar zijn per 15 verpakt:
https://www.amazon.de/Sag...hließbarer/dp/B082VQ6HD7/

Ow en blijkbaar werkzaam tegen covid ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoKIq1n37RVLmxpUsHhdC4X8ilA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/st0nHWEkLECS7t7IyKDGc3u3.jpg?f=fotoalbum_large

Anyways nu ga ik wel erg offtopic :D Shop ze!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D2FValinor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:52:
[...]
Haha inderdaad niks spannends aan. 8)7 Die in jouw link zijn schoonmaakdoekjes, altijd handig.
"De mijne" zijn geschikt voor je handen en gezicht en zijn individueel verpakt, altijd handig om in de tas te hebben of wanneer je op reis bent. "Luxe product" maar wel fijn :+
Deze zijn wel te verzenden naar nederland maar zijn per 15 verpakt:
https://www.amazon.de/Sag...hließbarer/dp/B082VQ6HD7/

Ow en blijkbaar werkzaam tegen covid ;)
[Afbeelding]

Anyways nu ga ik wel erg offtopic :D Shop ze!
[Muggenzift mode aan]

De eerste die je linkt heeft eigenlijk zowat dezelfde productbeschrijving dan bij de doekjes waarnaar ik dan weer linkte (huidvriendelijk is wat anders dan geschikt voor je huid ;) ),
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujhS-76uJS-AFkb4Iv6CnKvqeT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MT7dpqzujwZ4v6ZLJKAKzXn9.jpg?f=fotoalbum_large

bij je laatste link staat expliciet dat deze ook voor je handen gebruikt kunnen worden (naast allerlei oppervlaktes).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dx5TF2AK9wKtJZI7WzTr8Q68Kzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMwUGg7OnqJImTjhJyb05uSx.jpg?f=fotoalbum_large
[muggenzift mode uit]

Dus al met al, toch minder spannend dan het leek. Ook voor jou, nog veel "Amazon" plezier :(:)

Testing, one, two ...

• Valinor
hardware-lover schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:18:
[...]

[Muggenzift mode aan]

De eerste die je linkt heeft eigenlijk zowat dezelfde productbeschrijving dan bij de doekjes waarnaar ik dan weer linkte (huidvriendelijk is wat anders dan geschikt voor je huid ;) ),
[Afbeelding]

bij je laatste link staat expliciet dat deze ook voor je handen gebruikt kunnen worden (naast allerlei oppervlaktes).
[Afbeelding]
[muggenzift mode uit]

Dus al met al, toch minder spannend dan het leek. Ook voor jou, nog veel "Amazon" plezier :(:)
Oops :+ gelukkig voornamelijk voor oppervlaktes gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerste keer voor mij dat er iets wel op .nl aangeboden wordt maar niet op .de en normaal is dit juist precies andersom :o https://www.amazon.nl/ZUH...schermhoes/dp/B08QRL2TM8/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 16-02-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:48:
Allereerste keer voor mij dat er iets wel op .nl aangeboden wordt maar niet op .de en normaal is dit juist precies andersom :o https://www.amazon.nl/ZUH...schermhoes/dp/B08QRL2TM8/
Tikkie terug Jaap.... :+ https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B08RZ69L55 (moet hier nog binnenkomen)

Edit: ik heb gisteren een bestelling op NL moeten annuleren omdat niet bekend was wanneer het artikel op voorraad zou gaan komen, stond al ruim een week in de wacht. Via .DE uit voorraad leverbaar en is ook al onderweg, het gaat over exact hetzelfde artikel 8)7
(wel een paar € duurder via .DE)

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2021 22:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet helemaal hetzelfde maar evengoed prima voor mij, wel jammer dat hij zo laat pas leverbaar is (vanaf 2 Maart). Ik wacht die van Ali en jouw recensie hierover ff af en dan zie ik wel of ik het bij de Ali hoesje hou of toch ook deze neem. Had jij nou ook die ene van Ali? Bevalt ie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:54:
Edit: ik heb gisteren een bestelling op NL moeten annuleren omdat niet bekend was wanneer het artikel op voorraad zou gaan komen, stond al ruim een week in de wacht. Via .DE uit voorraad leverbaar en is ook al onderweg, het gaat over exact hetzelfde artikel 8)7
(wel een paar € duurder via .DE)
Ja dat heb ik wel vaker. Tijdje terug nog Anker 3m lightningkabels besteld voor mijn makker en dat was op .nl niet leverbaar en op .de wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:
[...]
Niet helemaal hetzelfde maar evengoed prima voor mij, wel jammer dat hij zo laar pas leverbaar is (vanaf 2 Maart). Ik wacht die van Ali en jouw recensie hierover ff af en dan zie ik wel of ik het bij de Ali hoesje hou of toch ook deze neem. Had jij nou ook die ene van Ali? Bevalt ie niet?
Ik heb nog niets als hoesje..

@Anoniem: 1441478, eindelijk binnen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-iaQKCDFBHuV2FaIzqZdN2dx-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOe94qCD53jiVHSr58bWuQvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om8hoCqr_871ZBfrVTIA_CZIWKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFxdhbrdZXSienkrn7DdYC6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLCqFKffaO_1PUz7R6X9Ajp9lbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwWHw1Cz3yk5EF09AzB9I8l0.jpg?f=fotoalbum_large

Prima hoesje 👏

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2021 15:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Ja dat heb ik wel vaker. Tijdje terug nog Anker 3m lightningkabels besteld voor mijn makker en dat was op .nl niet leverbaar en op .de wel.
Op het moment van bestellen was ie ook op NL direct uit voorraad leverbaar, was ie dat niet dan had ik de bestelling meteen op DE geplaatst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Wat mij de afgelopen dagen met shoppen met mijn Duitse Prime account opviel is dat niet alle Prime aanbiedingen zonder verzendkosten zijn. Navraag bij de klantenservice leert mij dat Prime aanbiedingen alleen verzendkostenvrije zijn bij een Duits leveradres. Dus weer iets gevonden om de NLse Prime.de gebruiker te pesten.
Dear Customer,

Amazon Prime for Germany and Austria is a membership program that offers you faster delivery of any items available for Prime orders as well as access to Prime Video and the Kindle Lending Library. This Premium delivery is valid for any delivery address within Germany and Austria (with the exception of the German isles). Netherlands is not included.

More information on Amazon Prime is available on our Help pages:

http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=200182340

Also check the page about prime members in Netherlands:

https://www.amazon.de/-/e...l?nodeId=GKZD2YP8PDNJZ3UJ

Thank you for your understanding.

Have a nice day and stay safe.

[ Voor 53% gewijzigd door Jfwiet op 19-02-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jfwiet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:20:
Wat mij de afgelopen dagen met shoppen met mijn Duitse Prime account opviel is dat niet alle Prime aanbiedingen zonder verzendkosten zijn. Navraag bij de klantenservice leert mij dat Prime aanbiedingen alleen verzendkostenvrije zijn bij een Duits leveradres. Dus weer iets gevonden om de NLse Prime.de gebruiker te pesten.
[...]
Heb je een linkje naar desbetreffend product(en), ben wel benieuwd wat dat is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:20:
[...]

Heb je een linkje naar desbetreffend product(en), ben wel benieuwd wat dat is?
https://www.amazon.de/dp/...4XMX?_encoding=UTF8&psc=1

Dit is een prime item met €15 verzendkosten. De eerste die mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jfwiet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Duidelijk zo, dank voor het delen. En ik weet nu ook waarom ik zoiets eigenlijk ook nooit tegenkom via Amazon.de. Ik selecteer minimaal "verzonden door Amazon" als voorwaarde. [bij serieuze bestellingen]

Er staat bij deze shop overigens vermeld dat de verzendkosten afhankelijk zullen zijn van de grootte- en het pakketgewicht, dus mogelijk gelden er voor niet Nederlandse klanten ook dezelfde voorwaarden?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 19-02-2021 23:20 . Reden: even wat verhelderen ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jfwiet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Zo op het eerste oog zie ik geen verzendkosten? Verschijnen deze pas als ik wil gaan betalen of zo?

Edit: ja dus, jammer weer....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 19-02-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:06:
[...]
Zo op het eerste oog zie ik geen verzendkosten? Verschijnen deze pas als ik wil gaan betalen of zo?

Edit: ja dus, jammer weer....
In dit geval wel logisch volgens mij?

Verkauf und Versand durch SICHER24

SICHER24 - Denn Sicherheit ist ein gutes Gefühl Versandkosten

Die Versandkosten hängen von der ausgewählten Versandart sowie von Gewicht und Größe der Artikel ab. So ermitteln Sie die anwendbaren Versandkosten für Artikel in Ihrem Einkaufswagen:
  1. Wählen Sie Zur Kasse gehen aus.
  2. Wählen Sie Ihre Lieferadresse aus oder fügen Sie sie hinzu.
  3. Wählen Sie eine Versanddauer aus und klicken Sie auf Weiter.
  4. Wählen Sie eine Zahlungsweise aus und klicken Sie auf Weiter.
Die Gesamtkosten für Versand und Bearbeitung werden unter Bestellungsübersicht angezeigt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Duidelijk zo, dank voor het delen. En ik weet nu ook waarom ik zoiets eigenlijk ook nooit tegenkom via Amazon.de. Ik selecteer minimaal "verzonden door Amazon" als voorwaarde.
Niet bij deze aanbieding: :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

You got me... [wegwerp-artikel > in verstand op nul mode] 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:15:
[...]

Vind je? Tot op heden kreeg ik alles via Prime kosteloos binnen. Dat was de aantrekkingskracht van Prime.

Ik vermoed zo dat ze hard op weg zijn .de steeds meer en meer onaantrekkelijker te maken voor ons. Ik zie steeds meer en steeds vaker dingen die ik niet (officieel) naar Nederland verstuurd krijg. Ik heb me afgevraagd of dat kwam doordat ik nu vaker online shop dan destijds en dus meer dingen tegenkom die niet leverbaar zijn of dat .de bewust hun aanbod aan het verkleinen is voor de NLse Prime leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:31:
[...]

Nog geen reactie ontvangen. Wel een e-mail ontvangen waarin staat dat ze het artikel van de bestelling die ik heb teruggestuurd heb niet hebben ontvangen. Of ik het item vóór 1 maart kan sturen, anders boeken ze €138 af (restitutie was al verleend).

Ik heb het vermoeden dat ik een sticker niet heb verwijderd waardoor ze ten onrechte de laatste order retour hebben aangemeld in plaats van de eerste. Nu zijn we weer terug bij af, want nu betaal ik alsnog €138 ipv €129. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Idd; lijkt me nogal logisch.
Het wordt immers niet door Amazon zelf verstuurd...

Daar let ik namelijk zelf ook altijd op. En dat gaat nog steeds goed!

Zo heb ik net een 1kg pak koffiebonen besteld (Jacobs; maar da's eigenlijk gewoon DE), type 'Jacobs Kaffeebohnen Barista Editions Crema, 1 kg Bohnenkaffee '. En dat wordt voor het luttele bedrag van 6,95 (GEEN verzendkosten) morgen al afgeleverd...

BTW: ik snap überhaupt nog steeds niet waarom er eigenlijk onderscheid gemaakt moet worden tussen prime .de en prime .nl. Het komt toch vrijwel allemaal uit een Duits warehouse.
Dus waarom al dat gedoe? En die verschillen? Lijkt me zowel voor de klanten als Amazon zelf, alleen maar makkelijker om geen onderscheid te maken... :?

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2021 23:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ehtweak schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:31:
[...]

Idd; lijkt me nogal logisch.
Het wordt immers niet door Amazon zelf verstuurd...

Daar let ik namelijk zelf ook altijd op. En dat gaat nog steeds goed!

Zo heb ik net een 1kg pak koffiebonen besteld (Jacobs; maar da's eigenlijk gewoon DE), type 'Jacobs Kaffeebohnen Barista Editions Crema, 1 kg Bohnenkaffee '. En dat wordt voor het luttele bedrag van 6,95 (GEEN verzendkosten) morgen al afgeleverd...
Niet eens met de logica. Tot op heden hebben alle verkopers met Prime embleem mijn producten kosteloos verzonden.

Interessante tip, ik koop momenteel DE 900gram voor 7.69 bij Trekpleister met nog ruim 1 jaar houdbaarheidsdatum. Heb ze verder nergens anders goedkoper gevonden maar zal jouw tip zeker opslaan.

Edit: ik zie net dat ie eigenlijk los 9,99 kost. Je hebt zeker een abo hierop lopen icm met meerdere abo artikelen voor de extra korting? https://www.amazon.de/-/n...fee&qid=1613774473&sr=8-5

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 19-02-2021 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1441478 De 'truuk' is eigenlijk simpel.
Je bestelt het 1ste pak als onderdeel van je abo, je vinkt 15% korting aan (dat werkte gewoon) en voila, er wordt 1 pak voor nog geen 7 euro geleverd.

En tegen de tijd dat het volgende pak, via de abo constructie, ingepland wordt, is meestal de prijs weer hoger, dus dan cancel ik dat abo. (vanwege de prijsstijging). Dat principe werkt gewoon prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:56:
@Anoniem: 1441478 De 'truuk' is eigenlijk simpel.
Je bestelt het 1ste pak als onderdeel van je abo, je vinkt 15% korting aan (dat werkte gewoon) en voila, er wordt 1 pak voor nog geen 7 euro geleverd.

En tegen de tijd dat het volgende pak, via de abo constructie, ingepland wordt, is meestal de prijs weer hoger, dus dan cancel ik dat abo. (vanwege de prijsstijging). Dat principe werkt gewoon prima.
Deze constructie, maak er wekelijks "misbruik" van d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-06 05:56
*knip* Dit topic is niet bedoeld om te ranten.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
[...]

SICHER24 - Denn Sicherheit ist ein gutes Gefühl Versandkosten

Die Versandkosten hängen von der ausgewählten Versandart sowie von Gewicht und Größe der Artikel ab. So ermitteln Sie die anwendbaren Versandkosten für Artikel in Ihrem Einkaufswagen:
  1. Wählen Sie Zur Kasse gehen aus.
  2. Wählen Sie Ihre Lieferadresse aus oder fügen Sie sie hinzu.
  3. Wählen Sie eine Versanddauer aus und klicken Sie auf Weiter.
  4. Wählen Sie eine Zahlungsweise aus und klicken Sie auf Weiter.
Die Gesamtkosten für Versand und Bearbeitung werden unter Bestellungsübersicht angezeigt.
Volgens mij zijn alle Prime items bedoeld als gratis verzending (in je abbo inbegrepen). Maar deze externe partij bied dus spullen aan naar Nederland verzonden en rekent de kosten door. Ik kan het mis hebben en dat deze voorwaarden al jaren gelden. Maar ik was altijd onder de indruk dat Prime inclusief verzendkosten is (zoals het volgens de voorwaarden dus nu is voor leveringen op Duitse adressen).

Ik zie hierin vooral een nieuwe fase met klantjes pesten naar de eigen regio.

[ Voor 5% gewijzigd door Jfwiet op 21-02-2021 14:00 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.