Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Meestal gaat het goed hoor, maar hier ook wat defecte of incomplete warehousedeals :( .
En begin dit jaar had ik een ligbed voor in de tuin besteld, waar ik een schommelstoel achtig stoel geleverd kreeg, met een scheur erin en zonder bijbehorend kussen 😳 en in een volledig 'shredded' doos en idem shredded bouwplastic (met amazon tape erop, dus kwam al incl plastic wrap bij hun vandaan).

Hey amazon, hoe verwacht je dat ik die schommelstoel terugstuur? In lockdown, met de fiets, en zonder verpakking?

Eh, hou maar dan...

Zat ik met dat ding :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb van de 2 warehouse deals 2x pech gehad.

- 4K Blu-ray speler: defect, was nog een hele opgave om het geld + verzendkosten terug (naar de UK) te krijgen. Pakket was bijna kwijt, volgde niet helemaal de normale route.
- Samsung TV (hadden specifiek type nodig): donkere vlekken in beeld.

Dus ik ben niet meer zo snel geneigd om de tweedekans producten bij Amazon te bestellen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:12
Heeft iemand nou al voor elkaar om die achterlijke product vertalingen op amazon.nl te omzeilen ? Ik kan vaak producten niet vinden omdat de omschrijving totale wartaal is. Welke oetlul bij Amazon heeft gedacht dat dit een slim idee is ? Ze hebben letterlijk de complete user experience van 75% van Nederland verpest, door alles in zeer brak NL te vertalen. Als je geen engels kan spreken, waarom bestel je dan op Amazon.nl ? Als je in die doelgroep valt dan ga je naar de Blokker om de hoek lijkt me, en geen vloerkleed laptop bestellen.

Ik kreeg ook weer een mooie email van een verkoper:

Beste klant, het spijt me voor de moeite van u, mag ik weten of je je herinnert dat er één bestelling is die je bij ons koopt, Ceavo? en kunt u mij vriendelijk bevestigen als u het item nu ontvangt? zo niet, laat het me weten, ik zal je helpen het te controleren. wachten op uw antwoord, hartelijke groeten

????? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Lollercopter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:51:
Heeft iemand nou al voor elkaar om die achterlijke product vertalingen op amazon.nl te omzeilen ? Ik kan vaak producten niet vinden omdat de omschrijving totale wartaal is. Welke oetlul bij Amazon heeft gedacht dat dit een slim idee is ? Ze hebben letterlijk de complete user experience van 75% van Nederland verpest, door alles in zeer brak NL te vertalen. Als je geen engels kan spreken, waarom bestel je dan op Amazon.nl ? Als je in die doelgroep valt dan ga je naar de Blokker om de hoek lijkt me, en geen vloerkleed laptop bestellen.

Ik kreeg ook weer een mooie email van een verkoper:

Beste klant, het spijt me voor de moeite van u, mag ik weten of je je herinnert dat er één bestelling is die je bij ons koopt, Ceavo? en kunt u mij vriendelijk bevestigen als u het item nu ontvangt? zo niet, laat het me weten, ik zal je helpen het te controleren. wachten op uw antwoord, hartelijke groeten

????? 8)7
De zoekmachine van Amazon is echt onwerkbaar waardoor je vaak producten mist (als je niet bekend bent met de ASIN nummers). Als voorbeeld:

DE: Chanel Noir Eau de Parfum Spray - 35 ml
NL: SHISEIDO. ColorGel LipBalm 101 GINKGO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5iwkbpyJtTDwUCssMJFPXSouRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ll3KYhJAkd7cCqhn0WAQU3pz.png?f=fotoalbum_large

En dan nog dat je de helft van de tijd niet kunt filteren op verkoper, op bepaalde merken of dat je wel op bepaalde merken kunt filteren maar dan alsnog niet alle producten van dat merk ziet.

Nee, ik bestel veelvuldig bij Amazon en qua service, aanbod en levertijden zijn ze top maar de gebruiksvriendelijkheid van de website is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Twazerty schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:18:
Ik heb van de 2 warehouse deals 2x pech gehad.

- 4K Blu-ray speler: defect, was nog een hele opgave om het geld + verzendkosten terug (naar de UK) te krijgen. Pakket was bijna kwijt, volgde niet helemaal de normale route.
- Samsung TV (hadden specifiek type nodig): donkere vlekken in beeld.

Dus ik ben niet meer zo snel geneigd om de tweedekans producten bij Amazon te bestellen.
Je kan niet altijd 6 gooien. Ik heb geregeld bij Amazon de en UK koopjes gehad met warehouse deals. Soms een item wat gemarkeerd was als good, maar niks op aan te merken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ion schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Je kan niet altijd 6 gooien. Ik heb geregeld bij Amazon de en UK koopjes gehad met warehouse deals. Soms een item wat gemarkeerd was als good, maar niks op aan te merken was.
Het ligt er denk ik ook aan wat voor type product je bestelt. Ik koop ook regelmatig Warehouse Deals. Maar ik overweeg wel altijd of het een geschikt product daarvoor is. Bij een TV is de kans groot dat hij geretourneerd is omdat er een dode pixel of andere afwijking gezien is door een klant. Bovendien zou ik me bij een TV wild ergeren aan een lichte beschadiging, je kijkt er tenslotte continu naar. Kortom, bij een TV zou ik nooit een teruggestuurd exemplaar bestellen.
Bij zaken als gereedschap, bijvoorbeeld juist weer wel, daar zal een kras me een rotzorg zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ion schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:28:
[...]
Over het algemeen heb ik er ook niet veel over te klagen, ik bestel erg vaak Warehouse deals, wel minimaal met status "goed".

Als algemene tip. Kijk op de verschillende Amazon websites bij zo'n aanbod. Ik heb het al diverse keren meegemaakt dat een Warehouse artikel via een ander land aangekocht, 10-tallen euro's voordeliger was. En het ging daarbij steeds over hetzelfde artikel.

Dus website met desbetreffend aanbod even aanpassen naar het andere Amazon land en dan kijken wat daar de prijs dan is. Je verbaasd je soms over de gigantische verschillen, tot aan zo'n €100,- voordeliger toe in een enkel geval, en dat op een bedrag van totaal ~€300,- 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Mijn Duitse Amazon Prime is zonder dat ik daar zelf toe verzocht heb omgezet naar Prime Nederland.
Niet alleen dat, alles wat ik nu in mijn winkelmandje plaats bij Amazon Duitsland heeft standaard €3,49 verzendkosten ongeacht de totale waarde van de winkelwagen. (Bijv. Lego set a €99 + 3,49 verzendkosten)

Ik ben momenteel lichtelijk geïrriteerd daar Amazon Duitsland vaak betere Lego aanbiedingen heeft en ik er helemaal niet om gevraagd heb om omgezet te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Sato op 11-01-2022 07:43 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Die van mij is vannacht op dezelfde manier omgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Sato schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:40:
Mijn Duitse Amazon Prime is zonder dat ik daar zelf toe verzocht heb omgezet naar Prime Nederland.
Niet alleen dat, alles wat ik nu in mijn winkelmandje plaats bij Amazon Duitsland heeft standaard €3,49 verzendkosten ongeacht de totale waarde van de winkelwagen. (Bijv. Lego set a €99 + 3,49 verzendkosten)

Ik ben momenteel lichtelijk geïrriteerd daar Amazon Duitsland vaak betere Lego aanbiedingen heeft en ik er helemaal niet om gevraagd heb om omgezet te worden.
Hier idem, en ook dezelfde irritatie. Heb ze een mail gestuurd, vraag me af of het eenzijdig kan. Want de mail zegt dat ik dat "zelf" gedaan zou hebben. Toevallig gister nog een order gezet op .DE via de Duitse site. Denk dat ze alle klanten eenzijdig aan het omzetten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Lijkt erop dat het omzetten en het verdwijnen van gratis verzending bij .de dan samenhangen?
Slechte zaak, maar daar gaan we dus niks tegen kunnen doen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Geen idee of we daar niets aan kunnen doen. Ik ga iig wel contact opnemen. Veel artikelen die ik bestel zijn niet op de .NL leverbaar. Ik heb er ook abonnementen op.

Indien het niet ongedaan kan worden gemaakt heeft het voor mij geen voordelen meer helaas en zeg ik het op.

[ Voor 25% gewijzigd door Reintjuhh op 11-01-2022 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Ik heb hetzelfde. Deze morgen is het omgezet naar .nl zonder mijn tussenkomst. Terug naar .de was voorheen niet mogelijk als je het zelf om gezet had, dus ik betwijfel of hier nog een weg terug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
Amazon Nederland klantenservice doet in elk geval alsof zijn neus bloed.
Beweren dat omzetten helemaal niet kan en sturen mij door naar de opzeg pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:08
Hier ook, en de betaling voor de abonnementskosten werd ook nog eens uitgevoerd voordat ik de mail ontvangen had.

Berichtje naar de klantenservice gestuurd maar verwacht niks ervan helaas.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUlUCknY-HhXu2O-x-pBbR6VlFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GarNefcRglfFbYkqq05z5rNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Even gechat met Amazon.nl (voor wat het waard is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Hier ook net opgezet, en ik zorg ervoor dat ik het bewust niet omzet. Gisteren nog wel wat besteld op DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hier ook even gechat, was de 4e al bij die klantenservice medewerker. Lijkt erop dat het vandaag is begonnen. Maar ze hebben dus ook geld afgeschreven, terwijl ze geen toestemming hebben daarvoor gekregen via Amazon.nl
Idd je hebt ook helemaal gelijk mijn excuses voor het ongemak, onze desbretrefende afdeling en ook die van amazon.de is hard bezig om het probleem op te lossen

ik ga je prime annuleren en het bedrag terugbetalen Vandaag zal dit probleem ook opgelost worden

Neem aub over paar uurtjes contact op met amazon.de voor prime

Helaas kunnen wij als klantenservice geen verder actie ondernemen alleen annuleren en terugbetalen
En toen hebben ze wederom zonder toestemming Prime NL geannuleerd. En verwijzen me doodleuk naar Amazon.de

[ Voor 32% gewijzigd door Movinghead op 11-01-2022 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sato
Hopen dan maar dat het terug gedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Heeft er al iemand contact gehad met de Duitse klantenservice over het terugzetten van Prime? Ik heb het geprobeerd, maar ze zeggen dat dat niet kan omdat het nu ook in NL beschikbaar is en verwijzen weer naar de NL klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
Ik ben blij dat ik niet als enige verrast ben door de plotselinge overzetting naar Prime NL.
Onbegrijpelijk vind ik het wel, namelijk vorige week vrijdag nog 2 bestellingen gedaan die wederom na 1 dag en na 2 dagen waren geleverd.
Deze producten waren niet eens te koop op nl....

Mocht er iemand een oplossing hebben, hoor ik het graag.
RobNemoo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:21:
Heeft er al iemand contact gehad met de Duitse klantenservice over het terugzetten van Prime? Ik heb het geprobeerd, maar ze zeggen dat dat niet kan omdat het nu ook in NL beschikbaar is en verwijzen weer naar de NL klantenservice.
Ik zal kijken of ik daar nog de tijd voor heb vandaag. Vaak genoeg contact gehad met deze mensen.

[ Voor 39% gewijzigd door Koen87 op 11-01-2022 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij mij is hetzelfde gebeurd. Ze waren trouwens ook wel erg pushy met die mails of je niet over wilt stappen.

Ik vraag me dan ook af of dit niet ergens van hogerhand is besloten, maar dat ze de klantenservice daar gewoon niet over hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

mno

WTF, ik kreeg net ook een mail dat mijn DE prime ongevraagd is overgezet naar NL :(
Slechte zaak dit.

Gewoon rösti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjjveldt
Commendatore schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:26:
Bij mij is hetzelfde gebeurd. Ze waren trouwens ook wel erg pushy met die mails of je niet over wilt stappen.

Ik vraag me dan ook af of dit niet ergens van hogerhand is besloten, maar dat ze de klantenservice daar gewoon niet over hebben geïnformeerd.
Het is sowieso een bewussie geweest, daar twijfel ik niet aan. En de kans dat ze de klantenservice niet ingelicht hebben is ook reeel aanwezig. Die pushy mails en banners waren helaas gewoon te goed te negeren.

En ansich zou ik geen probleem hebben met een abbo op .nl, mits het dan gewoon zou gaan gelden voor alle eu sites van amazon, want assortiment nl is nog steeds inferieur aan dat van .de.

Edit
En antwoordmailtje van amazon.nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSNmumJDwJqi1WE8Rqr8e1IhNnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZgIOx0qmWUyWcFiwf7IAnRh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door mjjveldt op 11-01-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
Bij mij overgezet maar ook meteen betaling mislukt e-mail! Doet mijn credit card maatschappij toch nog iets van checks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 21:48
Betalen jullie maandelijks aan prime of jaarlijks? Ik heb jaarlijks en tot nu is het nog niet omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:42:
Betalen jullie maandelijks aan prime of jaarlijks? Ik heb jaarlijks en tot nu is het nog niet omgezet.
Ik jaarlijks, in April. Wel omgezet en ook al 2,99 van Amazon.nl van Creditcard af (iig reservering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

mno

Waar dit die chat mogelijkheid op amazon.de? Ik kan hem ff niet vinden.
Edit: dan maar een e-mail verzonden.

[ Voor 21% gewijzigd door mno op 11-01-2022 09:50 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mijne is ook net omgezet 😡

Ik betaal jaarlijk, met prepaid cc. Daar is dus net geprobeerd 2,99 af te schrijven maar daar staat nu niks op. En hoezo, machtiging?

Hang met duitse (nou ja beroerd engels sprekende) klantenservice.
Heb er nog een huifkar adres in staan dus ik gooi het maar op dat ik een Duits adres heb. Komt ie niet helemaal uit maar ik lul gewoon verder... Hij komt ook met dat mijn betaalde 49 euro niet geldig is meer :? en dat het nu veel meer is.

Voorlopige conclusie: dit is een bewuste actie, iedereen komt aan de beurt en verder weet de klantenservice niet bijzonder veel :?
En idd, ze wijzen naar nl, en dat het afgelopen jaar dld prime een 'system glitch' was.

Eind van het liedje:
Ik krijg m'n 49 euro terug en daar moet ik het mee doen. Verder klagen bij nl.

Mag ik even hard schelden? :(

[ Voor 140% gewijzigd door dragon2 op 11-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Sinus_rhythm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:42:
Ik betaal jaarlijks en ben vannacht ongewenst overgezet en zie ook een reservering van 2.99 op mijn credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Potver zeg....heb al de hele week wat in mijn winkelmandje staan op.de en wilde nog wat toevoegen. Nu komen er dus verzendkosten bij :( (eerlijk is eerlijk (€3,49 valt mee).

Geen mail gestuurd (nog), ben benieuwd naar de reacties die anderen krijgen en de evt actie van Amazon.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:01
En hier ook zojuist omgezet. Half uur eerder nog wat besteld.

Ik ben benieuwd of het bewust is of een fout. Verwacht helaas het eerste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen87
Net een chat gehad met de Amazon.de klantenservice. Die gooien het op spraakinstellingen, maar ze ging er achteraan en zou het verder in de organisatie drukken, zodat het opgelost word.

Ben zeer benieuwd, maar betwijfel het ten zeerste. Ik vermoed dat dit het einde is van onze Prime abo. NL is niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Ook mijn account is omgezet. Ik ben aan het praten met amazon.de maar tot nu toe kom ik niet verder dan dat ze naar amazon.nl wijzen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mage2007
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:19
Zojuist telefonisch met Amazon NL klantenservice gesproken: "U bent niet de eerste die er over belt, we zijn er mee bezig. Heb even geduld." Verder onsamenhangend gepraat van de call-agent. Bij mij ook al 2.99 van creditcard afgeschreven, zonder toestemming. Ik ben er niet gerust op...

[ Voor 0% gewijzigd door mage2007 op 11-01-2022 11:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik gaf net m'n vrouw al de schuld dat ze op een verkeerd knopje had gedrukt.

'Goed' om te lezen dat jullie ook allemaal zijn omgezet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Een .NL abo is wel een stuk goedkoper nog dat het .DE abo. Afgezien van minder producten op .NL (het verschil wordt wel minder heb ik de indruk) en prijsverschillen (hoewel ook soms in het voordeel van .NL), wat is jullie reden om niet bij .DE weg te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Ik heb zowel contact gehad met DE als NL. NL kreeg ik een Engelssprekende dame aangezien het druk was. Verwees mij uiteindelijk door naar DE en deze persoon begreep precies wat ik bedoelde en heeft het persoonlijk op zijn naam gezet om het uit te zoeken. Als het namelijk al een bewuste actie vanuit Amazon zou zijn, hadden ze dit namelijk moeten aankondigen. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An9nymous
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-08 13:19
Ik kreeg dit zojuist vanuit Amazonnl chat:
"Goed dat je contact opneemt, het lidmaatschap dat is overgezet is een bekend probleem. Meerdere klanten ervaren dit momenteel er is hiervoor een intern onderzoek opgestart. We weten nog niet waar dit vandaag komt maar zodra we een update hebben kan ik je hier een terugkoppeling van sturen per mail."

blijkbaar is er ook geen interne afstemming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen87
RobNemoo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
Een .NL abo is wel een stuk goedkoper nog dat het .DE abo. Afgezien van minder producten op .NL (het verschil wordt wel minder heb ik de indruk) en prijsverschillen (hoewel ook soms in het voordeel van .NL), wat is jullie reden om niet bij .DE weg te willen?
Prijsverschil, aanbod producten, combi van die 2.
We hebben vaak vergelijk gedaan, meestal vinden we de producten niet eens op NL en vaak zijn ze duurder.
Daarnaast is de voorraad beter en is het vaak via Prime.

Aangezien we best wel veel bestellen, is dat onze voornaamste reden om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
ronaldvs schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:25:
Ook mijn account is omgezet. Ik ben aan het praten met amazon.de maar tot nu toe kom ik niet verder dan dat ze naar amazon.nl wijzen.
Ik krijg net via de amazon.de chat het volgende: "I have arranged 49.00 EUR to your original payment method.". Terwijl ik vroeg om de opzegging ongedaan te maken....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Ik ben helemaal niet op Amazon.nl of Amazon.de geweest een week lang en nu ineens een mail "Welkom bij Amazon Nederland". GVD. Ook maar achteraan bellen dan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Een mail gekregen dat mijn account betaalmethode geweigerd was en dat mijn account wordt opgeheven. Blijkt dus ook het DE account door het systeem automagisch omgezet naar een NL account (vannacht ergens).

Support kon niets anders doen dan wijzen op het feit dat ik een NL account moet hebben omdat ik een NL adres heb. DE account is alleen nog voor de Duitse en Oostenrijkse klanten.

Klacht laten registreren, kijken of daar nog wat uit komt. Volgens de klantenservice konden ze helaas helemaal niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:37

ITsEZ

parttime all-rounder

dragon2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:05:
Mijne is ook net omgezet 😡

Ik betaal jaarlijk, met prepaid cc. Daar is dus net geprobeerd 2,99 af te schrijven maar daar staat nu niks op. En hoezo, machtiging?

Hang met duitse (nou ja beroerd engels sprekende) klantenservice.
Heb er nog een huifkar adres in staan dus ik gooi het maar op dat ik een Duits adres heb. Komt ie niet helemaal uit maar ik lul gewoon verder... Hij komt ook met dat mijn betaalde 49 euro niet geldig is meer :? en dat het nu veel meer is.

Voorlopige conclusie: dit is een bewuste actie, iedereen komt aan de beurt en verder weet de klantenservice niet bijzonder veel :?
En idd, ze wijzen naar nl, en dat het afgelopen jaar dld prime een 'system glitch' was.
Dat kan dus niet, dan krijg je Duitse Prime met gratis verzending binnen Duitsland. Die Duitse prime is niet geldig voor Nederland.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

Ook hier de omzetting gehad. Ik zoek me rot hoe ik rechtstreeks met amazon.nl hierover kan chatten, maar ik zie dat al meerdere tweakers contact hebben gehad met Amazon hierover.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Hier ook over gezet. Al sinds 2018 een abonnement erop en in die voorwaarden kan ik niet terugvinden dat ze dit "zomaar" mogen doen. Ik heb er ook maar een mail aan geweid en zal het resultaat hier ook wel delen. De Nederlandse Store is dusdanig veel leger dan de Duitse dat ik het absoluut geen acceptabel alternatief vind.
Wel fijn dat mijn betaalmethode niet geaccepteerd is op de Nederlandse store, want ik ga daar zeker geen Prime abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:48:
Ook hier de omzetting gehad. Ik zoek me rot hoe ik rechtstreeks met amazon.nl hierover kan chatten, maar ik zie dat al meerdere tweakers contact hebben gehad met Amazon hierover.
wie weet dat deze link helpt. Dit was de link waar ik de chat uiteindelijk op kon openen (je moet ervoor inloggen zie ik als ik hem in een "guest chrome tabje" open)
https://www.amazon.de/hz/...s_v3_cu_t4&language=en-GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hier een NL en DE account. Het DE account staat op mijn naam met mijn CC. Het standaard verzendadres is die van mijn zus die in Duitsland woont. Dit account werkt met Prime. Als ik wat bestel verander ik het verzendadres naar dat van mij thuis in Nederland. Tot nu toe werkt dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht al meteen, eerst maar even Tweakers topic bekijken voordat ik ga vragen of iemand toevallig op een verkeerde knop had gedrukt, niet dus.

Ik vind dit een geweldig smerige streek en ook niet kunnen, wettelijk gezien sowieso niet in de haak. Maar meteen bekruipt mij het gevoel, dit was het dan. Ik ben er wel flink ziek van.

Als het niet wordt teruggedraaid (en daar ben ik toch bang voor), dan laat dit toch een vieze smaak achter. Veel Prime artikelen die ik maandelijks krijg zijn niet via NL te bestellen, dus die gaan mij extra geld kosten door de extra verzendkosten.

Wat een belachelijke vertoning dit..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
Hier ook overgezet naar .NL. Wat belachelijk. Het lijkt erop dat degene die per jaar betalen nog niet zijn omgezet. Dit is gewoon een bewuste actie van Amazon.
De live-chat van amazon.nl doet alsof hun neus bloedt en zegt dat dit überhaupt niet automatisch overgezet kan worden. Nou als dat zo is, zet het dan maar terug.

Het aanbod van .nl is gewoon niet zo goed als .de. Daarnaast vind ik vaker goedkopere dingen op .de. Daar heb ik graag die 2 Euro extra per maand voor over.

Amazon kennende zullen ze er wel een 5 Euro cadeaubon tegenaan klappen en zeggen; Sorry we kunnen dit niet terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RobNemoo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
Media en andere artikelen die specifiek voor de Duitse of Duitstalige markt zijn bedoeld.

Daarnaast wil ik ook gewoon zelf kunnen bepalen waar ik mijn spullen bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik ben een jaarlijks betalende klant en heb de bewuste email ook gehad.

Dus zal maar eens kijken hoe ik mijn jaar bedrag terug kan krijgen. Ik heb ook nog een probleem met een bestelling lopen dus ben benieuwd hoeveel 'leergeld' dit gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ctkctk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-07 21:24
Even gechat met amazon.nl klantenservice:

===
Ana R. | Klantenservice
Bedankt voor het wachten!

Helaas zijn Prime-voordelen niet langer beschikbaar op Amazon.de voor klanten uit Nederland en daarom zijn alle Prime-lidmaatschappen automatisch overgeschakeld naar Amazon.nl Prime-lidmaatschap
===

geen idee wat ik hiermee aan moet...

edit: ik ben ook een jaarlijks betalende klant.

[ Voor 6% gewijzigd door Ctkctk op 11-01-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn uiterst vriendelijke dame aan de andere kant van de chat:

This was communicated when the Amazon Netherlands was starting and mostly, this switch has been made when the people tried to active Prime in Amazon Netherlands. Their German membership would be terminated and new one opened in Amazon Netherlands, which as I have said, happened when Amazon Netherlands was up and coming.
However, this must be some kind of automatic system action that was set up, since Amazon Germany does not want to provide benefits of Prime membership for customers in Netherlands, probably for the Prime in Amazon Netherlands to get more attention and opportunity to be useful
Make no worries, I'm really sorry about this, it's something that should not happen this way of course, you should have some kind of choice, or at least, full explanation before you contact the support team. :)

I'm getting the information now, that this was communicated, a year ago, but in bad way, they did not provide the information that this action will be automatically done after 10th of January this year.

Klantenservice zit er ook mee in zijn maag... :-(

Ik mocht de artikelen in mijn winkelmandje nog bestellen en dan zou zij een refund geven op de verzendkosten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:19:
Mijn uiterst vriendelijke dame aan de andere kant van de chat:

This was communicated when the Amazon Netherlands was starting and mostly, this switch has been made when the people tried to active Prime in Amazon Netherlands. Their German membership would be terminated and new one opened in Amazon Netherlands, which as I have said, happened when Amazon Netherlands was up and coming.
However, this must be some kind of automatic system action that was set up, since Amazon Germany does not want to provide benefits of Prime membership for customers in Netherlands, probably for the Prime in Amazon Netherlands to get more attention and opportunity to be useful
Make no worries, I'm really sorry about this, it's something that should not happen this way of course, you should have some kind of choice, or at least, full explanation before you contact the support team. :)

I'm getting the information now, that this was communicated, a year ago, but in bad way, they did not provide the information that this action will be automatically done after 10th of January this year.

Klantenservice zit er ook mee in zijn maag... :-(

Ik mocht de artikelen in mijn winkelmandje nog bestellen en dan zou zij een refund geven op de verzendkosten d:)b
Nou dat is mooi dan. Ze hebben het niet goed gecommuniceerd, maar toch hebben ze iedereen overgezet.

Edit: mijn Amazon.nl support medewerker geeft aan dat dit komt doordat ik geen Duits adres in mijn amazon.de had staan. Daarom zou ik overgezet zijn. Ben benieuwd of er mensen zijn die wel een Duits adres erin hebben staan die nog niet zijn overgezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchy007 op 11-01-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie007
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
Hmm ik heb nog geen mail gehad dat mijn prime is overgezet, apart. Als ik naar DE ga kan ik ook nog steeds overstappen, dus ik lijk nog gewoon DE te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

Hier hetzelfde probleem, ook blijkbaar vannacht automatisch mijn .de naar .nl prime omgezet... Ik kreeg zojuist een mailtje dat de betaling van mijn amazon.nl prime membership niet gelukt was (creditcard blokkeerde blijkbaar). Zodoende kwam ik er achter.
Niet blij mee...

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Ik word alleen hier naar verwezen: https://www.amazon.de/gp/...P8PDNJZ3UJ&language=en_GB
Evengoed ga ik er niet mee akkoord, want zonder instemming mogen ze dit volgens mij niet doen vanuit EU regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nellestm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Ben ook omgezet. tijd zitten chatten met DE en NL. uiteindelijk kunnen ze niks voor je doen.. verwijzen naar elkaar...

Marco......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
theHoff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:25:
Ik word alleen hier naar verwezen: https://www.amazon.de/gp/...P8PDNJZ3UJ&language=en_GB
Evengoed ga ik er niet mee akkoord, want zonder instemming mogen ze dit volgens mij niet doen vanuit EU regelgeving.
Hier staat alleen als je Prime activeert op NL, dat je niet meer terug kunt. Er staat niet dat de oude accounts automatisch worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47
theHoff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:25:
Vind Amazon.De ook de betere shop maar ze mogen natuurlijk zelf bepalen met wie ze zaken doen. Klant vriendelijk is het niet.

Maar ze mogen mijn vooruitbetaalde abbo natuurlijk niet stopzetten. Alleen ben ik bang dat het dan uiteindelijk neer komt op dat je de overeenkomst opzegt en krijg je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Ok na een chat van een half uur geeft Amazon.nl aan dat dit inderdaad een bekend probleem is en dat hun "Prime Team" hier mee bezig is. Maarja, dat zegt nog niets natuurlijk.
Even afwachten? Ik zie het somber in echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:34:
Ok na een chat van een half uur geeft Amazon.nl aan dat dit inderdaad een bekend probleem is en dat hun "Prime Team" hier mee bezig is. Maarja, dat zegt nog niets natuurlijk.
Even afwachten? Ik zie het somber in echter.
Hier wachten ze waarschijnlijk twee weken mee, kijken wie er dan alsnog/wederom klagen en doen vervolgens niks. Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:03:
Hier ook overgezet naar .NL. Wat belachelijk. Het lijkt erop dat degene die per jaar betalen nog niet zijn omgezet. Dit is gewoon een bewuste actie van Amazon.
De live-chat van amazon.nl doet alsof hun neus bloedt en zegt dat dit überhaupt niet automatisch overgezet kan worden. Nou als dat zo is, zet het dan maar terug.

Het aanbod van .nl is gewoon niet zo goed als .de. Daarnaast vind ik vaker goedkopere dingen op .de. Daar heb ik graag die 2 Euro extra per maand voor over.

Amazon kennende zullen ze er wel een 5 Euro cadeaubon tegenaan klappen en zeggen; Sorry we kunnen dit niet terugdraaien.
Ik betaal per jaar en heb de mail vanmorgen ook gehad. Die vlieger gaat niet op dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:45
hardware-lover schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Ik betaal per jaar en heb de mail vanmorgen ook gehad. Die vlieger gaat niet op dus.
Ik betaal maandelijks via CC en heb de e-mail nog niet gehad.. :X
Durf nu niet in te loggen op DE, hoop dat het overzetten voor nu even stop gezet is en dat de gedupeerden in dit topic nog terug mogen gaan naar DE.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:19:

Dit klopt niet (althans voor mij). Heb net al mijn e-mails van Amazon.de van de afgelopen 2 jaar doorgenomen, nergens een vermelding dat mijn account op een gegeven moment overgezet gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed73
Rembock schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Dit klopt niet (althans voor mij). Heb net al mijn e-mails van Amazon.de van de afgelopen 2 jaar doorgenomen, nergens een vermelding dat mijn account op een gegeven moment overgezet gaat worden.
Ik heb ook alle emails even doorgenomen. Ook geen enkele referentie naar automatische omzetting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Zojuist ook een mail van Amazon gekregen met hetzelfde probleem, dus even gebeld.
Nu de bevestiging per mail:
Goedemiddag meneer,

Dank u voor uw telefoontje.

Wij hebben gesproken over uw Prime lidmaatschap.

U heeft een e-mail ontvangen, waarin staat dat u uw lidmaatschap zou hebben overgezet naar Amazon.nl. Dit heeft u echter niet gedaan en wilt graag duidelijkheid en het Prime lidmaatschap weer naar Amazon.de.

Het spijt mij ontzettend dat uw lidmaatschap zomaar is omgezet.

Wij zijn hiervan op de hoogte, echter weten wij nog niet de reden voor deze kwestie. Wij zijn druk bezig hier snel opheldering over te krijgen, maar op dit moment kunnen wij nog geen informatie hier over verstrekken.

Zoals besproken, ga ik dit voor u bij mij houden om u op de hoogte te houden van het onderzoek.

Voor nu vertrouw ik erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens ik u een fijne dag.
Mocht de overzetting naar .nl definitief blijven ga ik serieus overwegen om maar een bol.com "prime" te nemen. 10 euro per jaar voor gratis verzendkosten. Hebben ook veel producten:
https://www.bol.com/nl/select
Ideaal is het niet, maar die 30 euro per jaar die je bespaard kun je dan ergens anders aan uitgeven.
Bij amazon kan je dan grotere bestellingen doen waar je sowieso al gratis verzending krijgt zonder prime.

[ Voor 19% gewijzigd door chrisborst op 11-01-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Initial G

f.k.a. GKLQuake

mijn prime is ook overgezet. Heb ze gemaild dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze het kunnen corrigeren. Als ze hun beleid gewijzigd hebben, dan is dat ten eerste niet gecommuniceerd en ten tweede op een leugenachtige wijze doorgevoerd door te zeggen dat ik iets gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
chrisborst schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:10:
Zojuist ook een mail van Amazon gekregen met hetzelfde probleem, dus even gebeld.
Nu de bevestiging per mail:

[...]

Mocht de overzetting naar .nl definitief blijven ga ik serieus overwegen om maar een bol.com "prime" te nemen. 10 euro per jaar voor gratis verzendkosten. Hebben ook veel producten:
https://www.bol.com/nl/select
Ideaal is het niet, maar die 30 euro per jaar die je bespaard kun je dan ergens anders aan uitgeven.
Bij amazon kan je dan grotere bestellingen doen waar je sowieso al gratis verzending krijgt zonder prime.
Ik heb exact dezelfde mail gekregen.

Ps dat bol select heb ik al, zit bij AH abbo in. 1 of 2x wat aan gehad, verder is bol.com vooral duurder 🙁 zeker bij niet-boeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Nou dat is mooi dan. Ze hebben het niet goed gecommuniceerd, maar toch hebben ze iedereen overgezet.

Edit: mijn Amazon.nl support medewerker geeft aan dat dit komt doordat ik geen Duits adres in mijn amazon.de had staan. Daarom zou ik overgezet zijn. Ben benieuwd of er mensen zijn die wel een Duits adres erin hebben staan die nog niet zijn overgezet?
Dat klopt dan ook niet, heb er een Duits adres in staan en ben vanochtend ook omgezet naar de Nederlandse Amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ook bij mij is de boel vanmorgen omgezet zonder dat ik hier zelf iets mee gedaan heb.

Toevallig liep mijn duitse prime af op 26 december en is deze toen ook weer voor een jaar betaald met de credit card. vervolgens is met de omzetting vanmorgen ook nog eens 2,99 voor de nederlandse prime in rekening gebracht.

Heb hier ook een mail over gestuurd maar verwacht aan alle bovenstaande meldingen dat dit nog wel even duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Blijkbaar heb ik nog wel amazon prime de, nu heb ik wel een moeilijk leverbaar artikel in bestelling staat zonder bekende leverdatum. Wellicht zorgt dat er voor dat prime niet kan worden overgezet?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@itsme Ik heb geen abonnement op bepaalde producten en heb ook niets in bestelling momenteel, nog geen e-mail ontvangen en kan nog steeds in DE prime bestellingen plaatsen zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

itsme schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:56:
Blijkbaar heb ik nog wel amazon prime de, nu heb ik wel een moeilijk leverbaar artikel in bestelling staat zonder bekende leverdatum. Wellicht zorgt dat er voor dat prime niet kan worden overgezet?
Ik heb standaard diverse artikelen die mij iedere maand worden toegezonden, een gedeelte daarvan staan nu ook als bestellingen in mijn overzicht. Het lijkt er dus op dat dat niet een reden kan zijn om het omzetten tegen te houden.

Ik heb maar even telefonisch contact gezocht en de mevrouw aan de andere kant van de lijn wist natuurlijk direct waarover het ging. Ik wilde graag een mail ontvangen waarin expliciet staat dat Amazon de omzetting éénzijdig heeft uitgevoerd, zonder mijn inbreng.

Ik wilde deze mail enkel hebben, mocht het kunnen worden teruggedraaid dan wil ik kunnen aantonen dat ik daarvoor in aanmerking kan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:22:
[...]

NoahAmber in "Amazon Prime in Nederland"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier dezelfde situatie als iedereen hier die vandaag reageert. Ik heb trouwens wel een Duits adres staan in mijn account. 2 Duitse adressen als een Paketshop ook telt.

De klantenservice van DE stuurde mij een standaard mail terug van de omzetting. NL chat meld hetzelfde zoals eerder hier al is gemeld.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Ik woon ook in NL en heb (ook) een duits postbusnummer. Gewoon omgezet hoor. Bah.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 11-01-2022 13:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Volgens europese wetgeving moeten europese webshops alle klanten toegang geven tot hun volledige website en diensten, Ongeacht het land van waaruit klanten je website bezoeken.

https://www.kvk.nl/advies...ropese-regels-e-commerce/

En het verbod tegen geo-blocking:
https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32018R0302

https://eur-lex.europa.eu...=CELEX:32018R0302&from=NL

Is dit iets wat hout snijdt? is Amazon een 'Europese webshop'?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiro
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-02-2022
Same here. Kreeg om stipt 10:30 een mail binnen dat ik mijn .DE omgezet zou hebben naar .NL. Hier was volgens de callcenter dame in India niets meer aan te doen en de .NL-customer service kunnen hier helemaal niets aan doen. Kreeg een 10 euro voucher gekoppeld aan mijn NL-account (leuk en aardig natuurlijk) maar kan hier barweinig mee. Amazon.DE is zo superieur aan de Nederlandse winkel en ik was ook fervent gebruiker van de Duitse winkel.

Vraag mij net als vele anderen sterk af of dit allemaal wel volgens de (EU) regels gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Uiteindelijk gaat Arjen Lubach natuurlijk gelijk krijgen met de belachelijke macht die Amazon heeft. Al wordt diezelfde Lubach nu ook vorstelijk betaald voor een comedyshow op Prime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:02
Hier ook vandaag een email gekregen met het bericht dat mijn prime lidmaatschap was overgezet. Had een email gestuurd naar Amazon.nl, maar in hun reactie verwijzen ze mij weer door naar Amazon.de. Heb daar nu ook een email naartoe gestuurd en hoop dat ze mensen gewoon gaan terugzetten, want Amazon.nl is absoluut niet hetzelfde.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Ben op Twitter in gesprek met ze. Ze blijven bij hoog en laag volhouden dat ik zelf de aanmelding bij Prime NL heb gedaan. Als je het vaak genoeg zegt dan wordt het waar of zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Crashman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:29:
Volgens europese wetgeving moeten europese webshops alle klanten toegang geven tot hun volledige website en diensten, Ongeacht het land van waaruit klanten je website bezoeken.

https://www.kvk.nl/advies...ropese-regels-e-commerce/

En het verbod tegen geo-blocking:
https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32018R0302

https://eur-lex.europa.eu...=CELEX:32018R0302&from=NL

Is dit iets wat hout snijdt? is Amazon een 'Europese webshop'?
Ik heb niet alle gelezen, maar ik denk dat Amazon het wel correct doet in dezen omdat ze wel degelijk Nederlanders toegang geven tot hun volledige Duitse website. Er zijn echter ledenvoordelen die dingen aantrekkelijker maken en die zijn wel landspecifiek zoals nu met onze omzettingen en dat wordt volgens mij niet specifiek genoemd.

En als Amazon een entiteit gebruikt per land waar ze actief zijn zou het ook kunnen dat ze volgens de wetgeving niet eens een 'Europese webshop' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb even al mijn adressen omgezet naar een duits adres (van familie over de grens).
Helaas schiet dit niet echt op. Zodra ik iets wil bestellen naar mijn eigen nederlandse adres komt er toch weer € 3,49 bij.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
RobNemoo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Ik heb niet alle gelezen, maar ik denk dat Amazon het wel correct doet in dezen omdat ze wel degelijk Nederlanders toegang geven tot hun volledige Duitse website. Er zijn echter ledenvoordelen die dingen aantrekkelijker maken en die zijn wel landspecifiek zoals nu met onze omzettingen en dat wordt volgens mij niet specifiek genoemd.

En als Amazon een entiteit gebruikt per land waar ze actief zijn zou het ook kunnen dat ze volgens de wetgeving niet eens een 'Europese webshop' zijn.
Amazon Prime is een service. Ze mogen die niet ineens blokkeren voor alleen Nederlandse (bestaande) klanten

Een reactie, blijkbaar hebben ze nu een verhaal afgestemd over hoe hiermee om te gaan:
Hello xxxxx,

Thank you for contacting Amazon.de

It’s not possible to sign up for a Dutch Prime membership on Amazon.de again, but Amazon Prime is now available on Amazon.nl. A lot of the benefits you get on Amazon.de are also available on Amazon.nl, all for just EUR 2.99/month.

More information on Amazon Prime is also available on our Help pages:

https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201910360

I hope this helps. We look forward to seeing you again soon.

[ Voor 29% gewijzigd door theHoff op 11-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja dezelfde reclameboodschap waarmee ze ons al maandenlang spammen dus.

De enige loophole die ik nu nog heb gevonden, is registreren met een duits adres (én een duits billingadres), en dan laten verzenden naar een duitse Paketnummer. Maarja daar heeft het gros hier niets aan. Alleen nuttig als je zoals ik 5 minuten van de duitse grens woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:22
Zelf ook 'slachtoffer' van deze ronduit schofterige werkwijze van Amazon. Ik heb vanochtend meermaals contact gehad met Amazon.nl en Amazon.de want vind dit echt niet kunnen. Helaas nog weinig resultaat maar wat 1 van de medewerkers me uiteindelijk aan wilde smeren is dat je opnieuw lid zou kunnen worden van Amazon.de.

Dat kan als het klopt door naar je account te gaan en dan naar "Prime". Je krijgt dan de melding dat je succesvol bent overgestapt (wat niet waar is) maar dan kan je onder de gele knop in de banner klikken op "See more plans, including other countries":

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ObXtgQM.png

Ik ga hier zelf echter niet aan beginnen aangezien de prijs dan opeens ook 20 euro per jaar omhoog gaat (van 49 euro naar 69 euro). Ik weet dus niet of je dit ook daadwerkelijk af kan sluiten maar zou mogelijk een oplossing kunnen zijn als je echt niet zonder kan.

Zelf sta ik op het punt om Amazon maar de rug toe te keren en mijn heil elders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
En nu ook een antwoord van amazon.de zelf. Niet echt iets wat ons verder helpt, maar ook geen harde nein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbN7qHQwrntkAONBzHNyF-u952o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2IRCJW9WnOvDspcCrl79Taf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

JdJtA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:24:
Zelf ook 'slachtoffer' van deze ronduit schofterige werkwijze van Amazon. Ik heb vanochtend meermaals contact gehad met Amazon.nl en Amazon.de want vind dit echt niet kunnen. Helaas nog weinig resultaat maar wat 1 van de medewerkers me uiteindelijk aan wilde smeren is dat je opnieuw lid zou kunnen worden van Amazon.de.

Dat kan als het klopt door naar je account te gaan en dan naar "Prime". Je krijgt dan de melding dat je succesvol bent overgestapt (wat niet waar is) maar dan kan je onder de gele knop in de banner klikken op "See more plans, including other countries":

[Afbeelding]

Ik ga hier zelf echter niet aan beginnen aangezien de prijs dan opeens ook 20 euro per jaar omhoog gaat (van 49 euro naar 69 euro). Ik weet dus niet of je dit ook daadwerkelijk af kan sluiten maar zou mogelijk een oplossing kunnen zijn als je echt niet zonder kan.
Dat kan dus alleen met een duits adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
Hier ook omgezet terwijl ik in december 2021 nog voor een jaar prime de heb betaald. Vind het behoorlijk schofterig dat ze gewoon van prime nl beginnen met afschrijven zonder de reeds betaalde abonnementsgelden te retourneren. Los van het feit dat ik helemaal niet overgezet wil worden.

Eens kijken wat mijn mail naar Amazon.de oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door Bazziek op 11-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburd
  • Niet online
En een nieuwe reactie van Amazon:
Thank you for taking the time to contact us.

I am terribly sorry for the inconvenience caused by this.

I am afraid the Amazon.NL Prime Memership does not exists on Amazon.de anymore.

This is why the membership has automatically been removed from the amaozn,de website and is now avialable on amazon.nl

With the launch of Amazon.nl, Dutch customers will have their own Amazon experience, which includes a new Prime program with fast, free delivery (as fast as same day) along with the same great entertainment benefits with Prime Video and Prime Gaming.

You can however cancel the prime membership on amazon,nl and sign up for amazon,de prime on the amson,de website again.

However please note that some of the benefits like free shipping will no longer work if your delivery address is in the Netherlands.

I hope you find this information helpful.

Wishing you an amazing day further.

Stay healthy and keep safe :)​

We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.
Ben dus bang dat het niet "goed gaat komen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Greetings from Amazon.de and thank you for your email!

i have checked your account and i see that your delivery address is in Netherlands .

As from 2020. Amazon.nl platform started and as soon as Amazon.nl prime we notified all of our customers with shipping addresses in Netherlands that prime on Amazon.nl is available and that Amazon.de prime membership will not be eligible any more.

Most of the customers have been transferred by the end of the 2020. Your previous membership on Amazon.de will automatically be cancelled and you will receive a refund for your previous payment irrespective of benefit usage.

You will not be able to rejoin the previous program on Amazon.de once you have switched to Prime on Amazon.nl.

If you had an annual membership you will be refunded EUR 49, if you had a monthly membership you will be refunded EUR 5.99. Refunds can take 15 days to show in your account.

After signing up to Prime on Amazon.nl, you will no longer be able to switch back to your previous Prime membership on Amazon.de. I hope this helps.

We look forward to seeing you again soon.
We stellen uw feedback op prijs. Gebruik de onderstaande knoppen om uw mening over uw ervaring van vandaag met ons te delen.

Is uw probleem hiermee opgelost?
Ja Nee
Uw feedback helpt ons om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn.
Hier net een mail in antwoord op een mail die ik nooit gestuurd heb (ik heb gebeld), met wel een pak minder spelvouten dan de brief hierboven.

Maar, nee dat gaat niet meer goedkomen nee 😡
Ik had er trouwens ook een dld huifkar adres instaan, maakt dus niet uit blijkbaar.

Vloek, scheld, enzovoort 😡

Wat voor feedback zullen we eens geven? 🔪🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Net maar weer een mail gestuurd naar Amazon.de. Wellicht als we maar genoeg aan de poort blijven rammelen gaat er hogerop misschien een lichtje branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjjveldt
En een opvolging vanuit Amazon.nl nav de eerdere mail van vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbN7qHQwrntkAONBzHNyF-u952o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2IRCJW9WnOvDspcCrl79Taf.png?f=fotoalbum_large

Vooral het zinnetje:
Maak je dan ook alsjeblieft geen zorgen, we zullen je de komende dagen per e-mail op de hoogte houden of we Prime op jouw Amazon.de-account opnieuw kunnen instellen.

Zorg voor meer zorgen dan dat het geruststellend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Niet online
Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
Net maar weer een mail gestuurd naar Amazon.de. Wellicht als we maar genoeg aan de poort blijven rammelen gaat er hogerop misschien een lichtje branden.
Ik heb ook nog even gevraagd wat men gaat doen met het al betaalde bedrag voor Prime. Want dat is begin deze maand gewoon netjes afgeschreven. Dus normaal gesproken zou ik gewoon Prime moeten kunnen gebruiken tot het einde van de periode waarvoor betaald is. En op het moment doet helemaal niets het meer, ook Prime video niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

Met mijn beste Duits gechat met een medewerker. Helaas pindakaas, NL en DE amazon Prime zijn gescheiden. Kreeg nog wel te horen dat mijn vooruitbetaalde DE Prime bedrag via CC (49 euro) binnen 10 dagen terug wordt gestort.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 08:32
Mijn Duitse Prime-account is nog actief, maar hij staat bij mij op naam van mijn bedrijf, misschien maakt dat nog verschil. Ik zal behoorlijk chagrijnig worden als ze me omzetten naar een Nederlands lidmaatschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Nu net een mail gehad van Amazon nl:
Heel erg bedankt voor het contacteren van onze klantenservice.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat er verwarring is ontstaan omtrent het Prime lidmaatschap dat je volgens de ontvangen e-mail hebt omgezet naar Amazon.nl.
Ik kan heel goed begrijpen dat dit verwarring met zich heeft meegebracht en je meer informatie wenst, vooral omdat je hebt aangegeven dat u dit zelf niet gedaan heeft.

Allereerst wil ik je dan ook toch nog even sorry zeggen voor het ontstane ongemak, dit is absoluut niet de bedoeling, mijn oprechte excuses voor deze gehele situatie.

Uiteraard heb ik direct alle beschikbare informatie en mogelijkheden gecontroleerd, om je hierin zo snel en zo goed mogelijk van meer duidelijkheid te kunnen voorzien.
Het liefst zou ik je lidmaatschap natuurlijk direct handmatig terug overzetten naar Amazon.de zoals je dit ook had, echter geeft het systeem mij deze optie zelf niet.

We zijn op de hoogte van deze kwestie en Amazon is op dit moment aan het onderzoeken welke oplossingen mogelijk zijn en of we de wijziging ongedaan kunnen maken.

Maak je dan ook alsjeblieft geen zorgen, we zullen je de komende dagen per e-mail op de hoogte houden of we Prime op jouw Amazon.de-account opnieuw kunnen instellen.

Erop vertrouwend je hiermee tot dusver naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd, wens ik je voor nu een ontzettend prettige dag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03 17:10
Ook mijn Amazon Prime DE membership is per vanochtend gestopt, ik heb met zowel DE als NL medewerkers gesproken.
Nieuwe bedrijfsvoering, zonder communicatie naar de klanten, hierdoor moeten wereldwijd Prime klanten in het land hun billing address hebben, en op IP inloggen, om van Prime gebruik te kunnen en mogen maken. Elke andere gebruiker heeft hun Prime membership automatisch verloren. In mijn geval is het blijkbaar automatisch naar NL overgezet.
Hierdoor is het niet mogelijk opnieuw een membership in DE af te sluiten, tenzij je dus billing in DE hebt, payment method van DE is, en inlogt op een Duits IP adres voor toegang tot de Prime content. 8)7
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.