SAICRJMPM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:01:
Klopt het dat je Prime account ook Prime video vanzelf in zich heeft? Als je dus dus naar de NL Prime wordt overgezet heeft dit dus gevolgen voor je Prime video. Misschien gaan we er wel qua aanbod op achteruit. Ook daar.
Ik las ook dat iemand niet overgezet was, want hij had geen NL Amazon account gemaakt. Maar je hebt toch maar één Amazon account? Waar je op alle Amazon webshops mee kunt inloggen?
Qua PrimeVideo aanbod hadden we vanuit Nederland al het Nederlandse aanbod, ook als je in DE Prime had. Zo was bijvoorbeeld van de serie Deutschland '83 (en '86 en '89) in NL alleen het eerste seizoen beschikbaar, terwijl in DE alle 3 de seizoenen beschikbaar waren. Zaken als PrimeMusic waren ook niet beschikbaar vanuit NL.
Het grootste probleem vind ik naast het beperktere goederen-aanbod, het feit dat Keepa nog steeds niet toegelaten wordt tot de NL gegevens, waardoor je de prijzen niet kan tracken. Dat kan van de meeste andere Europese shops van Amazon wel.
Ik heb voor mezelf alvast besloten om een tijdje zonder Prime te gaan doen, als ze mijn account ongevraagd verhuizen. Het zal wel afkicken worden, ik bestel vrij regelmatig bij Jeff. Ik heb "even" een Excel-overzicht (datum, aantal artikelen, bedrag) gemaakt van mijn .de bestellingen:
Sinds 2011:
333 artikelen besteld, samen €8008,74 (gemiddelde artikelprijs dus €24,05)
PrimeLid sinds (volgens mij ,pin me er niet op vast) september 2017 (toen begon ik ook kleinere bestellingen te doen). Sindsdien, dus in zo'n 4,5 jaar, waren het 287 artikelen en €6703,71
Wat heb ik er dan zoal gekocht:
- Kampeerspullen,
- Véél gereedschap (o.a. Wera, Knipex, Bosch Blauw zijn vaak netjes geprijsd),
- Electronica,
- Klein spul (van relais, lampjes, batterijen, ijzerwaren, onderhoudsproducten voor auto en motor tot kruiden, saus)
- Schoenen en pantoffels,
- Cadeautjes voor kerst en verjaardagen,
Verwijderd1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:55:
Zijn er eigenlijk andere tweakers die Prime vooral ook hebben voor foto-opslag? Ongelimiteerd foto's syncen, ook RAW bestanden.
Hoewel ik ook niet blij ben met de overstap lijkt opzeggen me nog niet aan de orde daar 3 euro per maand een goede deal is alleen al voor die foto opslag. Ik snap ook wel dat die prijs / opslagvoorwaarden niet voor altijd zijn maar voor nu is het volgens mij een stuk goedkoper dan bij concurrenten. Google vraagt bijvoorbeeld 100 euro per jaar voor 2 TB opslag (en ook een gratis opslag voor jpgs in lagere kwaliteit).
Ik heb dat eens geprobeerd, toen mijn Dropbox 25GB afliep, die ik bij HTC gratis had gekregen bij mijn telefoon. Vond de app destijds (is een flinke tijd terug) waardeloos. Ben toen overgestapt op 1 TB gratis opslag bij Stackstorage (van TransIP), inmiddels heb ik die omgezet naar een betaald abonnement en heb ik daar nu 1,25 TB, voor een paar Euro per maand. Ik gebruik de app Photosync op mijn iPhone om mijn afbeeldingen en video's automatisch naar Stack te schrijven, dat deed hun eigen App niet op de achtergrond. Bij Photosync kan je veel instellen, en het ondersteunt veel protocollen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Wild Chocolate op 12-01-2022 23:28
]