Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Crashman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:29:
Volgens europese wetgeving moeten europese webshops alle klanten toegang geven tot hun volledige website en diensten, Ongeacht het land van waaruit klanten je website bezoeken.

https://www.kvk.nl/advies...ropese-regels-e-commerce/

En het verbod tegen geo-blocking:
https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32018R0302

https://eur-lex.europa.eu...=CELEX:32018R0302&from=NL

Is dit iets wat hout snijdt? is Amazon een 'Europese webshop'?
Dit is toch offtopic. Je hebt toegang tot het volledige assortiment van .nl, .de., .es etc.
Er is geen geoblocking op het assortiment. Daar gaat het helemaal niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Dit is toch offtopic. Je hebt toegang tot het volledige assortiment van .nl, .de., .es etc.
Er is geen geoblocking op het assortiment. Daar gaat het helemaal niet over.
Dat is niet waar. Er zijn bv genoeg producten die niet verzonden worden door Amazon.de naar nl. Bv de meeste alexa speakers, en ook veel van 3rd party verkopers. Vandaar dat bedrijven als huifkar bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
mjjveldt schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
En een opvolging vanuit Amazon.nl nav de eerdere mail van vandaag.
[Afbeelding]

Vooral het zinnetje:
Maak je dan ook alsjeblieft geen zorgen, we zullen je de komende dagen per e-mail op de hoogte houden of we Prime op jouw Amazon.de-account opnieuw kunnen instellen.

Zorg voor meer zorgen dan dat het geruststellend is.
Ik heb weleens een 2TB SSD gekocht voor €230, in de verpakking zat een 1TB SSD.
Aangekaart, ik mocht het terugsturen.

Vervolgens kreeg ik een keiharde mail dat ik 1) vaak shit terugstuur 2) duidelijk is dat ik niet het juiste product heb teruggestuurd, 1TB ipv 2TB 3) het product dat ik heb teruggestuurd wordt vernietigd 4) ik mijn geld terugkrijg nadat ik "het originele" product ofwel 2TB terugstuur.

4 maanden lang gebeld en gemaild en ik kreeg ALTIJD dat zinnetje terug.

Mijn geld heb ik nooit meer teruggehad. Ik wilde nog kijken of dat model 2TB ssd in prijs zou dalen, kopen en dan retourneren als eerdere bestelling in de hoop iets van mijn geld terug te zien.. nooit gebeurd :(

Sindsdien zie ik de Amazon klantenservice echt als een doorgeefluik en simpele praatpaal. Ja aan de telefoon kunnen ze wijs en vriendelijk overkomen, maar ze kunnen echt niks voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dragon2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Dat is niet waar. Er zijn bv genoeg producten die niet verzonden worden door Amazon.de naar nl. Bv de meeste alexa speakers, en ook veel van 3rd party verkopers. Vandaar dat bedrijven als huifkar bestaan.
Ja ok, dat vind ik ook niet meer dan logisch. Dan is er nog steeds geen sprake van geoblocking maar een beperking op verzending. Los daarvan zijn er ook producten die gewoon niet in alle landen verkrijgbaar zijn omdat de fabrikant dat simpelweg niet kan ondersteunen. Bekend voorbeeld zijn de Google Pixels.

Volgens mij is dat niet waar het in die EU artikelen over gaat, daarin gaat het eerder om een soort discriminatie.

Los daarvan vind ik het heel kut dat ik ineens amazon NL heb. Gelukkig alles wat ik nodig had afgelopen weken besteld.. Nu hopen dat alles zonder gedoe in goede staat en volgens verwachting is. 1 pakketje is inmiddels al "verkeerd gesorteerd".

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47
Omdat ik de bui al zag hangen, toch even zelf contact opgenomen met Amazon.de en de Indiër die ik op de chat had kon mij een transactie ID geven van de retour van mijn jaar abbo geld van mijn Amazon.de Prime account.

Dus het is allemaal automagisch in gang en kan ik binnenkort opzeggen vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Nasta schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:05:
Ook mijn Amazon Prime DE membership is per vanochtend gestopt, ik heb met zowel DE als NL medewerkers gesproken.
Nieuwe bedrijfsvoering, zonder communicatie naar de klanten, hierdoor moeten wereldwijd Prime klanten in het land hun billing address hebben, en op IP inloggen, om van Prime gebruik te kunnen en mogen maken. Elke andere gebruiker heeft hun Prime membership automatisch verloren. In mijn geval is het blijkbaar automatisch naar NL overgezet.
Hierdoor is het niet mogelijk opnieuw een membership in DE af te sluiten, tenzij je dus billing in DE hebt, payment method van DE is, en inlogt op een Duits IP adres voor toegang tot de Prime content. 8)7
Nou, dat is wel heel zwart wit wat ze daar beweren.
Ik heb gewoon mijn duitse Prime kunnen heractiveren door:
- Huisadres wijzigen naar duits adres
- Billingadres wijzigen naar duits adres

Geen duits IP adres nodig. En ik gebruik gewoon mijn nederlandse ICS card.
Primevideo werkt ook weer gewoon, deze kon ik op Nederland zetten (kon kiezen uit Duitsland of Nederland).

Maar zoals gezegd, het gratis versturen naar mijn nederlandse adres werkt helaas niet meer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Zou dit iets te maken kunnen hebben met de recentelijke actie om via Prime Gaming Star Wars Fallen Order gratis te kunnen downloaden op Origin?
Ik heb dit namelijk ook/wel gedaan en tijdens het claimen en inloggen op mijn Amazon account kreeg ik een donker bruin vermoeden dat ik hiermee Prime via mijn NL account had geactiveerd. Echter bleef mijn Amazon.de Prime account tot dusver actief dus ik had het losgelaten. Tot nu dus.

Ergerlijk is dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ai. Potjandikkeme (om maar een net scheldwoord te gebruiken).

Ik heb het inmiddels beruchte mailtje ook gehad. En dat terwijl ik die omzetting van .DE naar .NL altijd heb weten te voorkomen.

Het begint sowieso al met een leugen:

"Gefeliciteerd. Je hebt je Amazon Prime-lidmaatschap succesvol overgezet van Amazon.de naar Amazon.nl,"

IK heb helemaal NIKS overgezet. Dat hebben jullie, ongevraagd & ongewild gedaan! :(

Dit is echt letterlijk stank voor dank. Al >10 jaar klant (.co.uk en .de) en dan krijg je dit gezeik.
Zucht; dan maar weer protesteren en hopen dat het wat uitmaakt. :|

En idd, een product wat ik b.v. afgelopen december nog besteld heb, en wat zonder verzendkosten werd geleverd, is nu ineens met 3,49 aan extra verzendkosten belast! Oh ja, en de minimum hoeveelheid is ineens verhoogd naar 2 stuks i.p.v. 1 stuks. 8)7

Ben trouwens benieuwd wat er met de Spar-abo's gaat gebeuren? Of ik daar nou ook ineens extra verzendkosten moet gaan betalen?

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2022 17:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben nu ff in het Duits aan het boos worden bij de Prime Kundenservice... :+

Ze hebben nu al de derde persoon bijgeschakeld, want ze lullen zichzelf vast. Eerst beweren ze dat IK iets omgezet zou hebben. Vervolgens beweren ze dat ze GEEN omzettingsmail hebben gestuurd... |:(

[ Voor 55% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2022 17:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:17:
[knip]

Ben trouwens benieuwd wat er met de Spar-abo's gaat gebeuren? Of ik daar nou ook ineens extra verzendkosten moet gaan betalen?
Daar ben ik ook benieuwd naar, en hoeveel dit dan gaat worden als het zo is. De volgende artikelen staan al in het besteloverzicht, maar dan nog zonder extra verzendkosten. Ze worden mij echter pas rond de 24ste geleverd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ze blijven zich maar in verontschuldigingen uiten:

Ich entschuldige mich vielmals für die dadurch entstandenen Unannehmlichkeiten.
(dit is al de derde keer dat ze dat roepen)

Kan wel wezen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. :X

Wordt steeds spannender! Nu al de vijfde persoon die er zich mee gaat bemoeien. Wow; het lijkt wel een soap, daar @ Amazon. :+

Ich recherchiere hier gerne sofort für Sie. Darf ich Sie dafür kurz um Geduld bitten?
Duurt pas 40 minuten...

Nu zou het ineens een foutje zijn:
Bitte entschuldigen Sie: Durch einen Systemfehler kam es zu einer Storno der Prime

Leider können wir die Storno nicht rückgängig machen.
Sie können die Prime erneut bestellen.
Soeben habe ich eine Erstattung für Sie veranlasst.

[ Voor 55% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2022 18:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier nog(!) niets aan de hand, als ik bij mijn abonnementen kijk, dan staat ie gewoon nog actief en wordt eind februari weer verlengd met een jaar; maar al deze berichten stellen mij niet bepaald gerust dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren... :'( .

;w

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Het kan toeval zijn, maar ik ben vandaag twee keer gebeld door een Duits telefoonnummer, echter op mijn vaste telefoon. Dat nummer heb ik niet opgegeven (wellicht heel vroeger), heb het twee keer gemist.

eindigend op ..4070

Kan net zo goed iemand zijn die mijn Windows licentie ziet verlopen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Nou, dat is wel heel zwart wit wat ze daar beweren.
Ik heb gewoon mijn duitse Prime kunnen heractiveren door:
- Huisadres wijzigen naar duits adres
- Billingadres wijzigen naar duits adres

Geen duits IP adres nodig. En ik gebruik gewoon mijn nederlandse ICS card.
Primevideo werkt ook weer gewoon, deze kon ik op Nederland zetten (kon kiezen uit Duitsland of Nederland).

Maar zoals gezegd, het gratis versturen naar mijn nederlandse adres werkt helaas niet meer.
Stond bij mij al zo. Standaardverzendadres in Duitsland van mijn zus. Mijn CC met als billing adres mijn zus. Komen nu idd alleen verzendkosten naar Nederland bij. Op zich niet zo'n probleem aangezien er op DE vaak meer keus is tegen een günstiger preis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SambaL-
Komt er dus ook een beetje op neer dat die €3,49 verzendkosten tegelijkertijd een nieuwe vaste verzendkosten regeling is geworden voor buitenlandse klanten. Daar lijkt het op iig.
Kan me namelijk niet herinneren dat dit voorheen al zo was buiten mijn Prime abo om. Toen waren de verzend bedragen volgens mijn verschillend, zoals op Amazon.fr , .es en .it nog steeds het geval is.

Bij Amazon.nl is het vanaf de start al gratis verzending bij besteding boven de €20 geweest, één van de redenen waarom ik Prime daar niet interessant voor vond. Aan de €20 zat ik toch al snel.
Nu ik er zo over nadenk was dit ooit ook zo voor Amazon.de

[ Voor 25% gewijzigd door -SambaL- op 11-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:51
-SambaL- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:28:
Komt er dus ook een beetje op neer dat die €3,49 verzendkosten tegelijkertijd een nieuwe vaste verzendkosten regeling is geworden voor buitenlandse klanten. Daar lijkt het op iig.
Kan me namelijk niet herinneren dat dit voorheen al zo was buiten mijn Prime abo om. Toen waren de verzend bedragen volgens mijn verschillend, zoals op Amazon.fr , .es en .it nog steeds het geval is.

Bij Amazon.nl is het vanaf de start al gratis verzending bij besteding boven de €20 geweest, één van de redenen waarom ik Prime daar niet interessant voor vond. Aan de €20 zat ik toch al snel.
Nu ik er zo over nadenk was dit ooit ook zo voor Amazon.de
Precies dit. Dus als de omzetting definitief zo blijft is het bye bye amazon prime ;w
Op amazon.nl gratis verzending boven de 20 euro, dus prima voor veel dingen. Als amazon.de goedkoper is voor grotere dingen is die 3.95 ook nog prima.
Komende tijd maar even kijken of bol.com select aantrekkelijk is, namelijk ook snel en gratis verzenden ongeacht het bedrag voor 9.95 per jaar.

En voor iedereen hier is het misschien maar goed dat de drempel om dingen te kopen iets hoger wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Lijkt erop dat de acties ook nog maar deels compleet is. Mijn Echo zit nog op de Duitse store samen met het Kindle account. Amazon.nl verwijst daarvoor weer door naar de .DE site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chrisborst schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:36:
[...]
En voor iedereen hier is het misschien maar goed dat de drempel om dingen te kopen iets hoger wordt O-)
Als de ""niet essentiele"" winkels dicht zijn moet je toch ook kleine dingen online bestellen. Ik kreeg wel altijd een mailtje dat er ook een nederlandse prime was als het onder de 20 euro was ...
De manier waarop zint me helemaal niet, sowieso zijn sommige regiogebonden dingen rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik heb Nederlands en Zwitsers adres in mijn Amazon.de billing staan. (nog) niet overgezet hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Smashmint op 11-01-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

For what it’s worth: net ook even met DE gechat. Kreeg de volgende info terug:
Yes, unfortunately, today it was a techincal error regaridmg Prime Memberships

We are aware of the issue and apologize for it.

Our tecnical team is already working on it to resolve the issue as soon as possible

Rest assured that we will update you by email in the next days on re-establishing the Prime Membership

Currently, we are investigating if we can revert the change, however, for any further updates, you will be informed via mas mass mail sent by out technical team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Blijkbaar heb ik iets gemist, wat is er zo fijn aan die Duitse prima variant???

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
sdk1985 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:40:
Blijkbaar heb ik iets gemist, wat is er zo fijn aan die Duitse prime variant???
Het grotere aanbod en de veelal betere deals / prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Ondertussen is mijn jaarlijkse abonnement van amazon.de teruggestort op mijn bankrekening die ik ooit gekoppeld had, terwijl de maandelijkse fee (waarom dan ook niet meteen jaarlijks) voor amazon.nl weer van een credit card afgeschreven is, wordt er niet echt duidelijk op wat nu de intentie is van deze "fout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

arwindezeeuw schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:55:
Ondertussen is mijn jaarlijkse abonnement van amazon.de teruggestort op mijn bankrekening die ik ooit gekoppeld had, terwijl de maandelijkse fee (waarom dan ook niet meteen jaarlijks) voor amazon.nl weer van een credit card afgeschreven is, wordt er niet echt duidelijk op wat nu de intentie is van deze "fout"
Idem. Daarom heb ik er een hard hoofd in dat dit gaat worden teruggedraaid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

hardware-lover schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Idem. Daarom heb ik er een hard hoofd in dat dit gaat worden teruggedraaid.
1 ding is zeker: ze mogen niet zomaar zonder expliciete toestemming je cc chargen. Ik heb het flauwe vermoeden dat ze veel Prime klanten gaan verliezen.

Kreeg net onderstaande e-mail binnen van NL (na klacht):
Goede avond,

Heel erg bedankt voor het contacteren van onze klantenservice. Wat ontzettend vervelend om te horen dat er verwarring is ontstaan omtrent het Prime lidmaatschap dat je volgens de ontvangen e-mail hebt omgezet naar Amazon.nl.
Ik kan heel goed begrijpen dat dit verwarring met zich heeft meegebracht en je meer informatie wenst, vooral omdat je hebt aangegeven dat u dit zelf niet gedaan heeft.

Allereerst wil ik je dan ook toch nog even sorry zeggen voor het ontstane ongemak, dit is absoluut niet de bedoeling, mijn oprechte excuses voor deze gehele situatie.

Uiteraard heb ik direct alle beschikbare informatie en mogelijkheden gecontroleerd, om je hierin zo snel en zo goed mogelijk van meer duidelijkheid te kunnen voorzien.
Het liefst zou ik je lidmaatschap natuurlijk direct handmatig terug overzetten naar Amazon.de zoals je dit ook had, echter geeft het systeem mij deze optie zelf niet.

We zijn op de hoogte van deze kwestie en Amazon is op dit moment aan het onderzoeken welke oplossingen mogelijk zijn en of we de wijziging ongedaan kunnen maken.

Maak je dan ook alsjeblieft geen zorgen, we zullen je de komende dagen per e-mail op de hoogte houden of we Prime op jouw Amazon.de-account opnieuw kunnen instellen.

Erop vertrouwend je hiermee tot dusver naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd, wens ik je voor nu een prettige avond toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb er ook een hard hoofd in, dat deze 'Systemfehler' weer teruggedraaid gaat worden.
;w

ff meegenieten, dit is het laatste stukje log van mijn 45 minuten durende chat met maar liefst 5 verschillende personages.

Joussef Adam | Kundenservice
Bitte entschuldigen Sie: Durch einen Systemfehler kam es zu einer Storno der Prime.

18:03 Systemfehler??? Wirklich??? Von tausenden NL DE Prime Kunden????
18:03 Joussef Adam | Kundenservice
Dafür habe ich eine Kopie Ihres Chats und Ihre Beschwerde an die zuständigen Mitarbeiter weitergeleitet.Dort wird Ihr Fall geprüft.

​Die Bearbeitung wird dennoch einige Zeit in Anspruch nehmen.

Sie erhalten jedoch innerhalb von 1-3 Tagen Rückmeldung zur weiteren Bearbeitung.

Sie sollten dann, in der Zukunft hoffentlich keine Probleme mehr haben.

18:04 Habe soeben versucht, aber Amazon sagt: "Hallo, ehtweak! Sie haben Ihre Prime-Mitgliedschaft erfolgreich auf Amazon.nl umgestellt, wo Sie die gleichen großartigen Vorteile genießen können. Besuchen Sie amazon.nl/prime, um mehr zu erfahren. " Aber das habe ich NICHT
weil es gibt NICHT die GLEICHEN Vorteile! Das ist genau das PROBLEM!
18:06 Joussef Adam | Kundenservice
Auf jeden Fall wurde die Erstattung veranlasst.

18:06 Wirklicht DE Prime, mit den GLEICHEN Vorteile erneut bestellen? Versprochen?
18:07 Joussef Adam | Kundenservice
100% bekommen Sie alle Vorteile der Prime zurück.
Haben Sie noch eine weitere Frage, bei der ich Ihnen behilflich sein kann?

Let vooral op het laatste, dik gedrukte stukje, waarbij de Prime medewerker belooft (tuurlijk O-) ) dat 'alle Vorteile der Prime' weer terugkomen.

Nu zit ik een beetje in dubio. Nu al proberen een vers DE Prime Mitgliedschaft aan te maken (wat gewoonweg niet gaat lukken met NL afleveradres en precies dezelfde voordelen als voorheen). Of afwachten of ze die 'Systemfehler' daadwerkelijk gaan terugdraaien?

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2022 22:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ehtweak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:15:
Ik heb er ook een hard hoofd in, dat deze 'Systemfehler' weer teruggedraaid gaat worden.
;w

ff meegenieten, dit is het laatste stukje log van mijn 45 minuten durende chat met maar liefst 5 verschillende personages.

Joussef Adam | Kundenservice
Bitte entschuldigen Sie: Durch einen Systemfehler kam es zu einer Storno der Prime.

18:03 Systemfehler??? Wirklich??? Von tausenden NL DE Prime Kunden????
18:03 Joussef Adam | Kundenservice
Dafür habe ich eine Kopie Ihres Chats und Ihre Beschwerde an die zuständigen Mitarbeiter weitergeleitet.Dort wird Ihr Fall geprüft.

Sie erhalten jedoch innerhalb von 1-3 Tagen Rückmeldung zur weiteren Bearbeitung.

18:04 Habe soeben versucht, aber Amazon sagt: "Hallo, ehtweak! Sie haben Ihre Prime-Mitgliedschaft erfolgreich auf Amazon.nl umgestellt, wo Sie die gleichen großartigen Vorteile genießen können. Besuchen Sie amazon.nl/prime, um mehr zu erfahren. " Aber das habe ich NICHT
weil es gibt NICHT die GLEICHEN Vorteile! Das ist genau das PROBLEM!
18:06 Joussef Adam | Kundenservice
Auf jeden Fall wurde die Erstattung veranlasst.

18:06 Wirklicht DE Prime, mit den GLEICHEN Vorteile erneut bestellen? Versprochen?
18:07 Joussef Adam | Kundenservice
100% bekommen Sie alle Vorteile der Prime zurück.
Haben Sie noch eine weitere Frage, bei der ich Ihnen behilflich sein kann?

Let vooral op het laatste, dik gedrukte stukje, waarbij de Prime medewerker belooft (tuurlijk O-) ) dat 'alle Vorteile der Prime' weer terugkomen.
Had ik maar beter opgelet in de Duitse les, dan had ik nu ook Amazon DE Prime. ;)

Man, wat een Pfannkuchen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Aanbod is vele malen groter. Ook kun je kruidenierswaren aanschaffen die in DE aanzienlijk goedkoper zijn. (Simpelweg voorbeeld: Lenor wasverzachter). Natuurlijk kun je dit ook zonder prime, maar met €3,50 verzendkosten per bestelling is het voordeel wel snel weg natuurlijk.
Mijn Amazon.de Prime membership was dan ook heilig in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik twijfelde al of ik toch ergens te snel op oké had geklikt :D

Sowieso zaten ze al te pushen om een NL Prime lidmaatschap te nemen ipv. DE.

Ik bestelde best veel op .DE en baal wel dat het nu .NL is geworden.
Die 49,- EUR heb ik ook al terug gehad.

Direct contact opgenomen met .DE klantenservice maar die vertellen doodleuk dat ik altijd al een .NL Prime heb gehad 8)7 (maar goed zo snel zijn ze ook niet van me af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat is in de Amazon Prime topics alhier op tweakers al tig keer, en zowat al 2 jaar lang voorbij gekomen... :+

Veel producten zijn 'onbekend' via .nl, terwijl ze via .de gewoon te bestellen zijn. En het komt notabene allemaal uit dezelfde niet-Nederlandse Warehouses.

Ook zoiets; warehouse deals; nou ga daar maar eens naar zoeken op amazon.nl. suk6. :-(

Simpel voorbeeldje, op dit moment, een koffieapparaat met als productnr B00400OMU0
Via .DE 193 euro voor een Warehouse Deal, 'gewone' prijs 285 euro.
Via .NL 305 euro...

Of vele kruidenierswaren die je gewoon niet kunt vinden.
Een heel extreem voorbeeld is b.v. een 6-pack met Dove Deo.
B01N5WANS7
Maar liefst 15,91 via .NL en slechts 5,95 via .DE, da's gewoon bijna DRIE keer zo duur via .NL. 8)7
Die deo is op dit moment dan toevallig een aanbieding, maar waarom het besteld vanuit .NL geen aanbieding is, en besteld vanuit .DE wel; die logika ontgaat me...
Paar maanden geleden toen ik dit 6-pack bestelde, heb ik net iets meer dan 8 euro betaald. (gratis verzenden).

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2022 22:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Volgens Kindle zit ik nog steeds in Duitsland 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTETavEZmN_K331nrSkzamEhFSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dD2URQoFuGYp0WEcil2qHiOs.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
ehtweak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Dat is in de Amazon Prime topics alhier op tweakers al tig keer, en zowat al 2 jaar lang voorbij gekomen... :+

Veel producten zijn 'onbekend' via .nl, terwijl ze via .de gewoon te bestellen zijn. En het komt notabene allemaal uit dezelfde niet-Nederlandse Warehouses.

Ook zoiets; warehouse deals; nou ga daar maar eens naar zoeken op amazon.nl. suk6. :-(

Simpel voorbeeldje, op dit moment, een koffieapparaat met als productnr B00400OMU0
Via .NL 305 euro...

B01N5WANS7
Maar liefst 15,91 via .NL en slechts 5,95 via .DE, da's gewoon bijna DRIE keer zo duur via .NL. 8)7
Die deo is op dit moment dan toevallig een aanbieding, maar waarom het besteld vanuit .NL geen aanbieding is, en besteld vanuit .DE wel; die logika ontgaat me...
Paar maanden geleden toen ik dit 6-pack bestelde, heb ik net iets meer dan 8 euro betaald. (gratis verzenden).
Ik ben eerlijk gezegd netjes meegegaan toen de NL site online kwam :X . Daarvoor was het voor mij een enkele keer de FR die interessante dingen had. Maar goed die drogisterij dingen koop ik zelden online. Als ik het koop dan meteen voor een paar jaar.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35
ehtweak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Via .NL 305 euro...

B01N5WANS7
Ik heb nooit DE prime gehad en vanaf het eerste moment NL prime. Ik vergelijk altijd mijn aankopen altijd DE.

In de beginperiode heb ik erg veel mooie deals kunnen scoren via NL die beter of vele malen beter waren dan DE. Er blijven nog steeds wel aanbiedingen langs komen die bij NL beter zijn dan bij DE (ook als je naar de DE prijshistorie kijkt) en ook wel eens een betere Warehouse deal, maar ik moet toegeven dat dit steeds meer een uitzondering aan het worden is en dat DE steeds vaker goedkoper is.

edit:
foutje gecorrigeerd en verduidelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door 2_05 op 12-01-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Amazon zet Nederlanders met Duits Amazon Prime-abonnement om
Amazon is begonnen met het omzetten van alle Nederlandse abonnees op Amazon Prime in Duitsland. Deze groep abonnees wordt omgezet naar de Nederlandse versie van Amazon Prime. De omzetting werd al in 2020 door Amazon aangekondigd en is nu van start gegaan, zo blijkt uit een pagina binnen de helpdesk van Amazon.

Amazon beëindigt het Duitse Amazon Prime-abonnement voor alle Nederlandse klanten. Klanten die een maand- of jaarabonnement hebben krijgen EUR 5,99 (bij een maandabonnement) of EUR 49,00 (bij een jaarabonnement) teruggestort. Het Prime-abonnement wordt vervolgens omgezet naar een Nederlands Prime-abonnement met de daarbij behorende Nederlandse voordelen en voorwaarden.

Amazon biedt Amazon Prime aan voor EUR 2,99 per maand. Daarvoor levert Amazon een groot aantal producten gratis en sneller uit. Daarnaast krijgen klanten toegang tot de Amazon Prime-streamingvideodienst met films en series.

Voor Belgische gebruikers van een Duits Amazon Prime-abonnement verandert niets, zolang zij geen account aanmaken via Amazon.nl. In België is Amazon nog niet actief met een Belgische versie van zijn webwinkel. Belgen kunnen wel aankopen doen via Amazon.nl en Amazon.de.

Bron: Telecompaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
2_05 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Nooit DE prime gehad en vanaf het eerste moment NL prime. Ik vergelijk altijd mijn aankopen altijd DE.

In de beginperiode heb ik erg veel mooie deals kunnen scoren via NL die beter of vele malen beter waren dan DE. Er blijven nog steeds wel aanbiedingen langs komen die beter zijn bij DE (ook als je naar de DE prijshistorie kijkt) en ook wel eens een betere Warehouse deal, maar ik moet toegeven dat dit steeds meer een uitzondering aan het worden is.
Dat is mijn ervaring dan weer niet. En het assortiment valt me ook nog steeds tegen in NL. Zal wellicht vooral komen omdat ik ook best vaak kleine dingen in DE bestel ofzo.

Bovendien, als het (vooral voor een wat groter/duurder artikel) een keer wèl loont om bij NL te bestellen, verzenden die ook gewoon gratis vanaf een bepaald bedrag.

Ik heb de gevreesde mail nog niet gehad, wel benieuwd waarom sommigen hem wel en anderen niet hebben gekregen. Wellicht omdat ik al zo lang prime-lid ben als mogelijk is in DE met een Nederlands adres...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18

-d-

Hier nog niet omgezet, maar was er wel al bang voor dat dit op een gegeven moment ging gebeuren, gezien de launch van Amazon NL. Ik hoop stiekem dat ze mijn account vergeten :P

Nederlandse Amazon heeft gewoon een veel kleiner aanbod en is vaak en stuk duurder dan Duitsland. De hele ervaring met winkelen op .NL (met die halve google translate Nederlandse product omschrijvingen) geeft mij ook echt nog niet het gevoel dat de site als volwaardig wordt gezien door Amazon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Die link naar de helpdesk zegt helemaal niets over de nu ontstane situatie. Wat daar staat was al lang bekend.

Waar komt deze info vandaan?

Want het artikel is verder niet te lezen zonder een account?

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 12-01-2022 11:11 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg50
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-12-2022
Dutchy007 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Nou dat is mooi dan. Ze hebben het niet goed gecommuniceerd, maar toch hebben ze iedereen overgezet.

Edit: mijn Amazon.nl support medewerker geeft aan dat dit komt doordat ik geen Duits adres in mijn amazon.de had staan. Daarom zou ik overgezet zijn. Ben benieuwd of er mensen zijn die wel een Duits adres erin hebben staan die nog niet zijn overgezet?
Ik heb een Duits adres erin staan, betaal per jaar - augustus - en ben gisteren ook overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er staat daar niets wat we al niet langer wisten, bij overstappen of beëindigen van je Prime .DE abonnement (door eigen initiatief), kun je niet meer terug naar .DE als Nederlander met een NL adres. Dus waarom dit nu stickie is gemaakt is mij niet duidelijk, of zie ik iets over het hoofd?

Waar staat (bij Amazon.de) dat NL abonnees per bepaalde datum gedwongen worden overgezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ctkctk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-07 21:24
Mijn laatste jaarbijdrage van de duitse prime is teruggeschreven op mijn cc. Ik ben bang dat het niet meer goed komt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
Ctkctk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:39:
Mijn laatste jaarbijdrage van de duitse prime is teruggeschreven op mijn cc. Ik ben bang dat het niet meer goed komt. ;w
Hier ook teruggeschreven en 2,99 openstaand. Blokkeren zal ook wel niet helpen, die paar Nederlanders stellen wereldwijd voor de opvolger(s) van Jeff geen .... voor.
Net telefonisch contact gehad met een Amazon.nl medewerker, zelfde verhaal, "probleem" is in onderzoek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb geen Duitse Prime die naar NL is omgezet, maar mensen, het heeft echt geen zin om boos te worden op de support-medewerkers van Amazon zelf, hè. Dat zijn ook maar mensen die hun regels krijgen opgelegd, alleen hele precieze knopjes in hun systemen hebben, etc. Ze geven zelf al aan dat ze zelf niet eens weten wat de oorzaak is, daar zit een managementlaag overheen en zij zijn puur uitvoerend. :X
Blijf een beetje vriendelijk en geef gewoon objectief je problemen aan.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Als het om een 'systeemfout' gaat zoals mij door een Amazon DE medewerker werd verteld, zal het wel terug gedraaid worden, maar niemand gelooft natuurlijk dat het een systeemfout is.

Als het een bewuste actie is, is het volstrekt onbegrijpelijk dat een organisatie als Amazon dit op deze manier doet en duizenden klanten tegen zich in het harnas jaagt.

Als ze nou eens zorgen dat de prijzen en het aanbod in de twee landen overeenkomen is er niks aan de hand, maar zoals velen hier al hebben aangegeven is dat niet het geval. Het gratis versturen met Prime, ook voor kleine bestellingen, is juist waar Amazon zich onderscheidde van de concurrentie.

Wat me ook stoort is, dat als je in België woont je nog wel gebruik kunt maken van Amazon Prime Duitsland, we worden als Nederlander dus gediscrimineerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nu kwam dit niet echt als een totale verassing. Het afsluiten van een DE prime was al langer niet mogelijk. Dus echt kwalijk nemen kan ik het ze niet.

Alleen hadden ze dit vantevoren duidelijk moeten communiceren, dat is gewoon niet gebeurd.

Ik denk zelf dat we ook maar een kleine groep zijn eerlijk gezegd 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Het kan goed zijn dat ze moeite doen, of net doen alsof ze moeite doen, voor de mensen die klagen maar niet voor alle anderen. Dan hebben ze toch het gros van de schuin-Primers overgezet naar .NL en is dat al hun winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Gaan ze trouwens die app ooit nog een update geven? Wat een verschrikking t.o.v. Netflix bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
@AMARONE|IA Ik neem aan dat je Amazon Prime Video bedoeld? Hier gaat het over de NL Amazon webshop met Prime abbo, wellicht kun je meer info in het topic [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rembock op 12-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Rembock schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:05:
@AMARONE|IA Ik neem aan dat je Amazon Prime Video bedoeld? Hier gaat het over de NL Amazon webshop met Prime abbo, wellicht kun je meer info in het topic [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo vinden :)
Ah shit, ik zit helemaal verkeerd hier. Excuus haha 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Geen probleem, kan iedereen overkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
RobNemoo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:00:
Het kan goed zijn dat ze moeite doen, of net doen alsof ze moeite doen, voor de mensen die klagen maar niet voor alle anderen. Dan hebben ze toch het gros van de schuin-Primers overgezet naar .NL en is dat al hun winst.
Hoop dat een flink deel van "het gros" toch nog mailt of vraagt gebeld te worden. Ging niet op 06 nummer, wel vaste lijn. Of het allemaal helpt, hebben in ieder geval een poging gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
berto52 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Hoop dat een flink deel van "het gros" toch nog mailt of vraagt gebeld te worden. Ging niet op 06 nummer, wel vaste lijn. Of het allemaal helpt, hebben in ieder geval een poging gedaan.
Ik ga morgen ook nog aan de slag om het te proberen, maar hoor ook van anderen dat ze er geen energie in gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:54
Klopt het dat je Prime account ook Prime video vanzelf in zich heeft? Als je dus dus naar de NL Prime wordt overgezet heeft dit dus gevolgen voor je Prime video. Misschien gaan we er wel qua aanbod op achteruit. Ook daar.

Ik las ook dat iemand niet overgezet was, want hij had geen NL Amazon account gemaakt. Maar je hebt toch maar één Amazon account? Waar je op alle Amazon webshops mee kunt inloggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
De series en films die ik in mijn kijklijst had staan zijn niet veranderd volgens mij, dus qua aanbod Prime video verandert er niets of niet veel zo op het eerste gezicht. Het is in ieder geval wel zo dat als je Prime neemt, dat je dan ook automatisch de mogelijkheid hebt om Prime Video te gebruiken.Of je dat doet is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 15:31
Gisteren nog 2 bestellingen gedaan via DE, en nu lees ik dit, mijn account is nog steeds .DE
Het prijsverschil kan soms behoorlijk in de Euro's oplopen.
laten we hopen dat het allemaal een vergissing is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hier gisteren om 10.51 uur ook een email gekregen dat ik succesvol, op mijn eigen verzoek, was omgezet van Prime Duitsland naar Prime Nederland. Was zelf altijd heel erg zorgvuldig met mijn Duitse Prime lidmaatschap (lid sinds mei 2017), dus had verwacht dat een van mn familieleden per ongeluk verkeerd had geklikt, maar 'gelukkig' zie ik dat er meer gedupeerden zijn. Gedeelde smart is halve smart? :>

Zag al de reacties van de klantenservice voorbijkomen uit de posts hier, maar toch maar even zelf ook contact opgenomen met de klantenservice al was het alleen maar om even kenbaar gemaakt te hebben dat ik graag terugwil indien het een 'systeemfout' betreft. Kreeg uiteraard dezelfde (gescripte) antwoorden.

Amazon Prime bij Nederland maar direct geannuleerd, ook al is die maar 2.99 euro p/mnd. Voor Prime Video heb ik maar tijdelijk even bij een van de andere sites (.fr, .es, .it, .co.uk etc) een gratis proefabonnement genomen zodat ik toch nog Prime Video heb in de tussentijd. ;w

Overigens komt deze actie mij niet echt als een schok. Wel de manier waarop (zonder aankondinging en zonder toestemming verlenging bij .nl). Kreeg al wekelijks dat irritante mailtje van 'dezelfde voordelen bij Amazon Nederland' en af en toe ook nog eens bij het afrekenen op .de.

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 12-01-2022 16:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dree1970
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05 15:34
Ik heb hetzelfde, ik ben ook zonder te vragen overgezet van amazon.de naar .nl.
Het is zelfs al terug gestort van de Duitse Amazon en van de Nederlandse weer afgeschreven

Ik had ze ook gebeld maar zelfde antwoorden als jullie is een storing zeggen ze jaja.

Kunnen we niet gezamenlijk naar de rechter hiervoor?

Weet iemand dit of kan ons helpen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Had vanochtend een bestelling geplaatst op amazon.nl
Moest goed opletten, want als ik op een grote gele button had geklikt i.p.v. een kleine tekst linksonder was ik nu ook over naar de NL Prime en kon ik DE Prime gedag zeggen (helaas vergeten een screenshot te maken). Ze worden zo te zien steeds creatiever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Er staat daar niets wat we al niet langer wisten, bij overstappen of beëindigen van je Prime .DE abonnement (door eigen initiatief), kun je niet meer terug naar .DE als Nederlander met een NL adres. Dus waarom dit nu stickie is gemaakt is mij niet duidelijk, of zie ik iets over het hoofd?
Dat dus ja.
Want het geciteerde artikel zit achter een betaalmuur. En imho heeft niemand eerst een berichtje gekregen, per datum x-y-z wordt uw account overgezet o.i.d.
Waar staat (bij Amazon.de) dat NL abonnees per bepaalde datum gedwongen worden overgezet?
Ik ben ook benieuwd. Heb dat tot nu toe nergens kunnen lezen/vinden...

Wat mij vooral stoort dat het berichtje wat we gekregen hebben van Amazon net doet alsof je het ZELF hebt overgezet. En dat is pertinent NIET waar. :(

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 12-01-2022 17:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Rembock schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:58:
Moest goed opletten, want als ik op een grote gele button had geklikt i.p.v. een kleine tekst linksonder was ik nu ook over naar de NL Prime en kon ik DE Prime gedag zeggen (helaas vergeten een screenshot te maken). Ze worden zo te zien steeds creatiever...
Dat bestaat al een tijdje, had het in ieder geval al sinds dat Prime Nederland beschikbaar is, maar ook al lang daarvoor. Wanneer je ook wel eens een bestelling doet bij een van de andere Amazon sites (.it, .es, .fr etc), krijg je dat ook. Het is gewoon een aanbod voor Prime, alleen op de .NL site, kost dat je je Duitse Prime indien je dat hebt op diezelfde account.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rembock En je weet zeker dat jouw account nog niet automagisch is overgezet van .DE naar .NL?

Inmiddels al weer drie aparte berichten, met dezelfde inhoud (!), ontvangen van Amazon Prime Kundenservice:

Guten Tag,

Leider können wir die Storno nicht rückgängig machen.

Soeben habe ich eine Erstattung für Sie veranlasst.

Wenn Sie Amazon Prime-Mitglied werden möchten, besuchen Sie bitte die Anmeldeseite:

http://www.amazon.de/prime. Falls Sie noch andere Fragen haben , bitte melden Sie sich bei uns noch einmal -:

Ze blijven volhouden dat het een systeemfout was. Tuurlijk... O-) ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Inmiddels zijn 'we' beroemd aan het worden... :P

Wel vreemd dat Tweakers hier nog geen nieuwsitem voor heeft aangemaakt :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:01:
Klopt het dat je Prime account ook Prime video vanzelf in zich heeft? Als je dus dus naar de NL Prime wordt overgezet heeft dit dus gevolgen voor je Prime video. Misschien gaan we er wel qua aanbod op achteruit. Ook daar.

Ik las ook dat iemand niet overgezet was, want hij had geen NL Amazon account gemaakt. Maar je hebt toch maar één Amazon account? Waar je op alle Amazon webshops mee kunt inloggen?
RobNemoo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:11:
De series en films die ik in mijn kijklijst had staan zijn niet veranderd volgens mij, dus qua aanbod Prime video verandert er niets of niet veel zo op het eerste gezicht. Het is in ieder geval wel zo dat als je Prime neemt, dat je dan ook automatisch de mogelijkheid hebt om Prime Video te gebruiken.Of je dat doet is een tweede natuurlijk.
Als NL- er kreeg je al nooit het volledige Duitse aanbod te zien, vandaar dat het ook niet zo vreemd is dat je geen veranderingen ziet ;)

Kwam overigens even kijken hoe het tegenwoordig zit met retouren mogen houden aangezien ik net een Warehouse item van 6 euro nog wat terug mag gaan sturen :P (boek met waterschade op de eerste 20 pagina's terwijl de omschrijving 'kleine schade aan de buitenkant was' ; en die was nog opgestuurd vanuit Duitsland ook)

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 13-01-2022 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Rembock schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:58:
Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom ze het zo erg proberen te pushen ipv. gewoon stop te zetten voor Nederlanders? Niets verplicht ze om het aan te bieden toch..

Of zijn ze bang dat iemand dat ze dat méér kost doordat mensen geen nieuw abonnement afsluiten?

(Los van dit issue, dat lijkt me nog steeds een fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

KillerBee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:23:
Inmiddels zijn 'we' beroemd aan het worden... :P

Wel vreemd dat Tweakers hier nog geen nieuwsitem voor heeft aangemaakt :?
Ook in dat artikel weer een pertinente leugen:

"In een reactie aan een Tweakers-lid zegt Amazon dat het de omzetting heeft aangekondigd toen Amazon.nl van start ging"

Er is nooit specifiek b.v. 11 januari 2022 gecommuniceerd als van "vanaf die datum ben je je Prime DE account kwijt"

Net zo goed als dat Amazon blijft liegen dat we dit met z'n allen ZELF zouden hebben overgezet. :(

Tot nu toe was ik altijd zeer tevreden met Amazon; de prettige prijsstelling, de leveringen, de klantenservice en het enorme assortiment. Maar dit geintje is gewoonweg een belediging van je klanten. :-(

Ik zie nu ook dat wat producten waar ik een Spar-Abo voor heb lopen, ineens belast gaan worden met verzendkosten. Terwijl dat voorheen NIET het geval was. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Thralas schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom ze het zo erg proberen te pushen ipv. gewoon stop te zetten voor Nederlanders? Niets verplicht ze om het aan te bieden toch..
Dat is ook al meerdere malen aangekaart. Waarom überhaupt een onderscheid tussen de landen binnen de EU??? Het komt toch allemaal uit dezelfde magazijnen, verspreidt over het continent. :?

Lijkt me eigenlijk, afgezien van mogelijke vertaalissues, alleen maar een voordeel als het allemaal wat uniformer zou gaan vanuit de EU websites. Maar blijkbaar denken ze daar bij Amazon anders over. 8)7
Wie zijn wij? Wij zijn slechts de betalende klanten... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 16:45
Hier sinds 3-4 jaren ook Amazon prime DE lid. Ik betaal maandelijks (heb later wel eens gezocht naar jaarlijkse betaling maar was niet meer mogelijk).

Hier dus nog geen veranderingen en kan nog steeds genieten van gratis naar Nederland versturen... Heb wel vroeger vaker wat naar Duitse adressen laten sturen toen ik nog in Duitsland woonde. Er staat ook nog een Duits adres in de contacten. Misschien dat het daarom nog niet is omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyboy_676
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Waar in mijn amazon app kan ik zien dat ik ben overgezet??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0MlVN1A0KzNxmOkYcvTS07gmvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ajds5IIg66ty84i8MUeukAP.jpg?f=fotoalbum_large
Heb altijd op amazon.de gezeten en ook weleens op .nl besteld, maar wat ze nu hebben gedaan is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
ehtweak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:19:
@Rembock En je weet zeker dat jouw account nog niet automagisch is overgezet van .DE naar .NL?
Ja, 100% zeker. Geen e-mail ontvangen, geen geld teruggestort op mij CC en net een test op amazon.de gedaan voor de zekerheid :)
Heb bij het bestellen op amazon.nl overigens ingelogd met mijn DE account en betaald met IDEAL, misschien dat deze aanpak er nog voor zorgt dat ik mijn DE-account nog steeds heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Rembock op 12-01-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingens679
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-02 08:46
Ik had ook Amazon.de is ook omgezet naar amazon.nl op 5 januari.

Contact met de helpdesk gezocht waar ik overigens zeer onprettig werd behandeld door een mevrouw die amper ABN sprak en mij behandelde of ik een klein kind was. Die mevrouw gaf aan dat de oplossing lag in het opzeggen van de het abonnement. En contact op te nemen met helpdesk Amazon Duitsland om het abonnement daar te herstellen.
Het nummer wou ze niet zomaar geven dat moest ik zelf maar opzoeken, na verbazing en nogmaals de vraag gesteld te hebben of ik met een helpdesk sprak gaf ze me uiteindelijk het nummer.

Amazon.de helpdesk gebeld waar ik overigens perfect te woord werd gestaan. Kwam ik er achter door dat het abonnement beëindigd (op advies van amazon.nl) was het niet meer herstellen of omgezet kon worden en nu moet ik wachten tot 5 februari om het abonnement opnieuw af te sluiten.

Voel me zeer benadeeld door de slechte klantenservice, communicatie en handelen van Amazon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
dingens679 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:18:
Amazon.de helpdesk gebeld waar ik overigens perfect te woord werd gestaan. Kwam ik er achter door dat het abonnement beëindigd (op advies van amazon.nl) was het niet meer herstellen of omgezet kon worden en nu moet ik wachten tot 5 februari om het abonnement opnieuw af te sluiten.

Voel me zeer benadeeld door de slechte klantenservice, communicatie en handelen van Amazon.nl
Een Amazon Prime DE abo opnieuw afsluiten kan dus niet meer, dat staat duidelijk op de site, Prime voordelen zijn er alleen voor inwoners van Duitsland en Oostenrijk.
Dus Amazon belooft je iets wat ze niet waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Er lijk ook nog geen lijn te zijn en de antwoorden die gegeven worden, had er zelf 1 via e-mail in het engels ingeschoten, kreeg het volgende antwoord op mijn verzoek om alles terug te draaien, omdat ik er geen vrezoek voor had ingediend.

Dear customer,

Thank you for taking time and contacting us at Amazon.de

As per your e-mail, I understand that your Amazon PRIME DE account was moved to PRIME NL.

First of all please accept my sincerest apologies for any inconvenience caused in this regard.

** Being as a customer myself, I can understand that you would like to change your Amazon.nl prime back to Amazon.de.

I really wanted to help here however as per guidelines.It’s not possible to sign up for a Dutch Prime membership on Amazon.de again, but Amazon Prime is now available on Amazon.nl. A lot of the benefits you get on Amazon.de are also available on Amazon.nl, all for just EUR 2.99/month.

More information on Amazon Prime is also available on our Help pages:

https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201910360

In case if you need further clarification and assistance in this regard, please free to contact us on phone.

Our customer service department will gladly help you with your query. You can reach us Monday - Sunday 6:00 - 24:00 (CET).

You can contact us using the following numbers:

Within Germany : 08 00-3 63 84 69 and for Kindle-Inquiry: 08 00-5 89 00 67 (free)

All other countries: +49 9 41-78 87 88 or for Kindle-Inquiry +49 89-22 06 10 41 (Charged numbers - details can be obtained from your telephone provider).

Please treat this as an isolated case and allow us another opportunity to serve you in the future.

Your understanding in this matter is highly appreciated.

Stay safe and have a nice day.!

We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyboy_676
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Zojuist ingelogd op de desktop versie van amazon.de en dat leverde geen probleem: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlBBoTO5PxylD31uRfknLqxV4XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MpZEkpy4KAFK1PHvGyMwssr.jpg?f=fotoalbum_large
Wel weer de melding dat ik kan overstappen, blablabla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
arwindezeeuw schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:47:
Er lijk ook nog geen lijn te zijn en de antwoorden die gegeven worden, had er zelf 1 via e-mail in het engels ingeschoten, kreeg het volgende antwoord op mijn verzoek om alles terug te draaien, omdat ik er geen vrezoek voor had ingediend.

Dear customer,

Thank you for taking time and contacting us at Amazon.de

As per your e-mail, I understand that your Amazon PRIME DE account was moved to PRIME NL.

First of all please accept my sincerest apologies for any inconvenience caused in this regard.

** Being as a customer myself, I can understand that you would like to change your Amazon.nl prime back to Amazon.de.

I really wanted to help here however as per guidelines.It’s not possible to sign up for a Dutch Prime membership on Amazon.de again, but Amazon Prime is now available on Amazon.nl. A lot of the benefits you get on Amazon.de are also available on Amazon.nl, all for just EUR 2.99/month.

More information on Amazon Prime is also available on our Help pages:

https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201910360

In case if you need further clarification and assistance in this regard, please free to contact us on phone.

Our customer service department will gladly help you with your query. You can reach us Monday - Sunday 6:00 - 24:00 (CET).

You can contact us using the following numbers:

Within Germany : 08 00-3 63 84 69 and for Kindle-Inquiry: 08 00-5 89 00 67 (free)

All other countries: +49 9 41-78 87 88 or for Kindle-Inquiry +49 89-22 06 10 41 (Charged numbers - details can be obtained from your telephone provider).

Please treat this as an isolated case and allow us another opportunity to serve you in the future.

Your understanding in this matter is highly appreciated.

Stay safe and have a nice day.!

We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.
Ik kreeg op mijn tweede mailtje precies dit bericht terug, dus het zal wel een standaard bericht zijn met zijn "Being as a customer myself" 8)7

Keepa werkt ook (nog) niet op .NL dus het maken van lijsten heeft ook geen zin.
Wordt een goedkoop jaartje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
arwindezeeuw schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:47:
Please treat this as an isolated case
8)7 |:( |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Voor zover ik zie is mijn account nog niet overgezet :) Hoop dat dit ook niet gaat gebeuren..

Heeft het misschien niet te maken met de wijze van betaling? Als ik zo snel even de voorgaande posts scan, gaat het voornamelijk om CC betalingen. Ik heb prime via automatische incasso. Zou dat misschien het verschil maken?

[ Voor 54% gewijzigd door alexwel op 12-01-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ze blijven volhouden op een "systeemfout" maar de vriendelijke dame gaf ook wel aan dat er niet meer in het chat/call script stond dan dat....

Gister nog op aangeven van NL mailtje gestuurd naar DE maar nog geen reactie vanuit DE.

Hier is ook het DE Prime bedrag gecrediteerd en NL Prime afgeschreven (zonder toestemming, apart dat Rabobank dat wel toelaat).

Zal inderdaad wel klaar zijn, maar dan gewoon Bol Select want Prime NL heeft weinig toegevoegde waarde laat staan een assortiment als DE, zit toch al snel aan 20,- :P

[ Voor 34% gewijzigd door Movinghead op 12-01-2022 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Te snelle reactie. Prime staat nog steeds op NL, refund gehad op Prime NL... Maar zien wat ze er van maken. Tot op heden geen nieuwe reactie.

[ Voor 64% gewijzigd door ed73 op 12-01-2022 20:13 . Reden: Te snel gekeken na geven feedback Amazon medewerker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:38:
[knip]

Ik zie nu ook dat wat producten waar ik een Spar-Abo voor heb lopen, ineens belast gaan worden met verzendkosten. Terwijl dat voorheen NIET het geval was. :|
Kun je eens aangeven waar jij dat nu ziet? In het overzicht van artikelen wat je binnen je spaar abo hebt, of bij aanstaande leveringen voor deze maand? Of bij beiden misschien wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Bij mij ook hetzelfde gebeurd. De vrouw was al aan het klagen dat ze niet meer op Prime kon komen. Zag inderdaad dat we ineens omgezet waren naar NL.
Wat een flauwekul zeg.
Had wel een email ontvangen dat mijn membership was suspended, dacht eerst dat het een phishing email was en had verder nergens op een link geklikt.
Voor .NL versie heb ik geen kaart betalingsmethode ingesteld, dus geld van de CC afhalen kon dus niet.

Wel balen dit zeg. Voor nood maar een tijdelijk account maken en dan voor €2,99 Prime kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SambaL-
Dear Jean-Michel,

Greetings from Amazon.de!

Thank you for contacting Amazon Customer Support and I hope you are doing well!

Please rest assured that there is nothing to worry about. I will gladly assist you.

I have investigated your case with great detail and I have obtained some information about it.

First of all I'm sorry to hear that your Prime membership has been transferred from Amazon.de platform to our Amazon.nl platform

I can of course understand your frustration, and for this reason I would like to go beyond just words.

I would like to confirm that We are aware of the issue and apologize for it.

Also I would like to confirm that we are investigating if we can and how we can revert the change.

Of course we will update you by email in the next days on whether we can re-establish your Amazon.de

Also I would like to confirm that I can see that a subscription for Amazon.nl was successfully canceled today.

Once more, please accept our sincere apologies for this unpleasant situation.

Should you have any other questions, please don't hesitate to contact us, we will gladly assist you.

In addition, please accept my sincere apologies for any inconvenience caused.

I hope I have been helpful in this matter.

Thank you very much for your time and understanding.

I wish you a lovely evening ahead!
Lovely, maar ik vertrouw het niet. Teveel passie voor iemand die bij Amazon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren ook een mailtje via de contact pagina gestuurd, maar tot op heden nog niets gehoord. Maar als ik het zo lees heb ik weinig vertrouwen dat 't nog goed gaat komen..

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
Gisteren een Nederlandse mail naar Amazon DE gestuurd en NL.

Via NL snel een antwoord terug dat ze niets weten, via DE dat ze meer klachten hebben gehad, dat ze het uit gaan zoeken en mij op de hoogte zullen houden.

Vandaag deze mail van Amazon.de ontvangen als follow up:
Hartelijk dank voor uw geduld.

Naar aanleiding van ons mail verkeer van eerder, wil ik u graag berichten dat ze nog bezig zijn met het onderzoek wat betreft prime.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat er verwarring is ontstaan omtrent het Prime lidmaatschap dat u volgens de ontvangen e-mail heeft omgezet naar Amazon.nl.
Ik kan heel goed begrijpen dat dit verwarring met zich heeft meegebracht en u meer informatie wenst, vooral omdat u heeft aangegeven dat u dit zelf niet gedaan heeft.

Allereerst wil ik u dan ook toch nog even sorry zeggen voor het ontstane ongemak, dit is absoluut niet de bedoeling, mijn oprechte excuses voor deze gehele situatie.

Uiteraard heb ik direct alle beschikbare informatie en mogelijkheden gecontroleerd, om u hierin zo snel en zo goed mogelijk van meer duidelijkheid te kunnen voorzien.
Het liefst zou ik uw lidmaatschap natuurlijk direct handmatig terug overzetten naar Amazon.de zoals u dit ook had, echter geeft het systeem mij deze optie zelf niet.

We zijn op de hoogte van deze kwestie en Amazon is op dit moment aan het onderzoeken welke oplossingen mogelijk zijn en of we de wijziging ongedaan kunnen maken.

Maakt u zich geen zorgen, we zullen u de komende dagen per e-mail op de hoogte houden of we Prime op uw Amazon.de-account opnieuw kunnen instellen.

Erop vertrouwend u hiermee tot dusver naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd, wens ik u voor nu een ontzettend prettige dag toe.
We zijn nog niets verder natuurlijk, en ik verwacht er ook niets van, maar er zijn veel mensen niet op de hoogte gesteld in elk geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -SambaL-
One moment please, Amazon is het aantal klachten en daaruit potentiele weglopers en de inkomsten die ze dan mislopen aan het afwegen tegen het overzetten van klanten en de winst die het nieuwe beleid zou kunnen maken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11
Gisteren dezelfde mail ontvangen.

"Gefeliciteerd. Je hebt je Amazon Prime-lidmaatschap succesvol overgezet van Amazon.de naar Amazon.nl, waar je blijft profiteren van de beste winkelervaring, snelle bezorging en entertainment voor slechts € 2,99 per maand. Als Prime-lid op Amazon.nl kun je profiteren van de onderstaande voordelen."

Zojuist abonnement op Amazon.nl opgezegd en in de enquete even duidelijk de reden aangegeven O-)

Dan maar even geen brakke Prime Video, daar was ik toch al verre van onder de indruk. Het prijsverschil met bol.com neem ik dan maar even voor lief.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Hier nog altijd Prime DE. Nog geen mail ontvangen. Ook geen Duits adres erin staan overigens. Ik duim dat het zo blijft, maar als ik jullie zo hoor zal dat wel niet zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Kun je eens aangeven waar jij dat nu ziet? In het overzicht van artikelen wat je binnen je spaar abo hebt, of bij aanstaande leveringen voor deze maand? Of bij beiden misschien wel?
Correctie; is idd niet duidelijk te zien. :-(

Zie alleen wel staan dat ik als ik dit item (in dit geval een 5l blik olijfolie) weer los zou bestellen, ik 3,49 extra aan verzendkosten zou moeten betalen.
Het enige wat ik nu kan zien, is dat ik "Sie haben bei diesem Abonnement 3,64 € eingespart! " Alleen geen idee op welk basisbedrag die korting nou verrekend wordt. 8)7

Nee, nog gekker, ze hebben inmiddels een slim truukje uitgehaald op de .DE versus .NL website. 'Ineens' is dit product leverbaar via amazon.nl en voor exact dezelfde prijs als op .DE. Alleen op .NL staat er wel bij "GRATIS bezorging". How weird/Ganz merkwürdig. :?

Terwijl vorig jaar dit product onvindbaar was op de .NL site.

BTW: Prime Video werkt schijnbaar gewoon nog. Ik hoefde in ieder geval niet opnieuw aan te melden o.i.d. (ik kijk via de STB KPN/Xs4all IPTV)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 12-01-2022 22:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Stokstaart schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:32:
...
Het prijsverschil met bol.com neem ik dan maar even voor lief.
Nou... Afgezien van het prijsverschil; wat nogal fors kan oplopen. Het productaanbod bij bol is gewoonweg veeeeeel kleiner dan bij Amazon. Ruwe schatting is dat van zowat 75% van onze Amazon bestellingen gewoonweg niet bestelbaar zijn bij bol. Dus tja... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
ehtweak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Nou... Afgezien van het prijsverschil; wat nogal fors kan oplopen. Het productaanbod bij bol is gewoonweg veeeeeel kleiner dan bij Amazon. Ruwe schatting is dat van zowat 75% van onze Amazon bestellingen gewoonweg niet bestelbaar zijn bij bol. Dus tja... :-(
Ja wie weet draai ik het over een tijdje wel terug, maar eerst maar even een signaal afgeven naar Amazon. Zolang ik geen hele grote voordelen zie bij Amazon(.nl) blijf ik lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:08:
[...]
Correctie; is idd niet duidelijk te zien. :-(

Zie alleen wel staan dat ik als ik dit item (in dit geval een 5l blik olijfolie) weer los zou bestellen, ik 3,49 extra aan verzendkosten zou moeten betalen.
Het enige wat ik nu kan zien, is dat ik "Sie haben bei diesem Abonnement 3,64 € eingespart! " Alleen geen idee op welk basisbedrag die korting nou verrekend wordt. 8)7

Nee, nog gekker, ze hebben inmiddels een slim truukje uitgehaald op de .DE versus .NL website. 'Ineens' is dit product leverbaar via amazon.nl en voor exact dezelfde prijs als op .DE. Alleen op .NL staat er wel bij "GRATIS bezorging". How weird/Ganz merkwürdig. :?

Terwijl vorig jaar dit product onvindbaar was op de .NL site.

BTW: Prime Video werkt schijnbaar gewoon nog. Ik hoefde in ieder geval niet opnieuw aan te melden o.i.d. (ik kijk via de STB KPN/Xs4all IPTV)
Ah, oké. Ik zie bij de producten die voor deze maand klaarstaan om geleverd te worden nog 0 (nul) verzendkosten in het besteloverzicht. Ik hoop dat het voor die producten ook nog zo blijft, wat het dan volgende maand gaat worden dat is wel te voorspellen.

Ik ben ook diverse producten in mijn spaar abo nagelopen op de NL website, maar de meesten komen daar niet in aanmerking voor een NL spaar abo, zijn überhaupt niet leverbaar of zijn onbekend. Exact de reden waarom ik nog het .DE Prime abonnement had lopen dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Tales schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
Gisteren een Nederlandse mail naar Amazon DE gestuurd en NL.

Via NL snel een antwoord terug dat ze niets weten, via DE dat ze meer klachten hebben gehad, dat ze het uit gaan zoeken en mij op de hoogte zullen houden.

Vandaag deze mail van Amazon.de ontvangen als follow up:

[...]

We zijn nog niets verder natuurlijk, en ik verwacht er ook niets van, maar er zijn veel mensen niet op de hoogte gesteld in elk geval.
Dit is blijkbaar een standaardmail, gezien dragon2 in "Amazon Prime in Nederland" en SqueakyClean in "Amazon Prime in Nederland" precies dezelfde kregen gisteren. Alleen hebben ze bij jou de 'je' ingeruild voor 'u'.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2022 22:51 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zijn er eigenlijk andere tweakers die Prime vooral ook hebben voor foto-opslag? Ongelimiteerd foto's syncen, ook RAW bestanden.

Hoewel ik ook niet blij ben met de overstap lijkt opzeggen me nog niet aan de orde daar 3 euro per maand een goede deal is alleen al voor die foto opslag. Ik snap ook wel dat die prijs / opslagvoorwaarden niet voor altijd zijn maar voor nu is het volgens mij een stuk goedkoper dan bij concurrenten. Google vraagt bijvoorbeeld 100 euro per jaar voor 2 TB opslag (en ook een gratis opslag voor jpgs in lagere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ctkctk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-07 21:24
Ja, dat doe ik in combinatie met een eigen NAS. Dit was voor mij het makkelijkste manier om een cloud back-up te hebben dat niet een nier kost. Mijn raw, jpegs EN psd tellen allemaal niet meer voor de drive limitatie.
Verwijderd1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:55:
Zijn er eigenlijk andere tweakers die Prime vooral ook hebben voor foto-opslag? Ongelimiteerd foto's syncen, ook RAW bestanden.

Hoewel ik ook niet blij ben met de overstap lijkt opzeggen me nog niet aan de orde daar 3 euro per maand een goede deal is alleen al voor die foto opslag. Ik snap ook wel dat die prijs / opslagvoorwaarden niet voor altijd zijn maar voor nu is het volgens mij een stuk goedkoper dan bij concurrenten. Google vraagt bijvoorbeeld 100 euro per jaar voor 2 TB opslag (en ook een gratis opslag voor jpgs in lagere kwaliteit).

[ Voor 48% gewijzigd door Ctkctk op 12-01-2022 23:14 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
SAICRJMPM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:01:

Qua PrimeVideo aanbod hadden we vanuit Nederland al het Nederlandse aanbod, ook als je in DE Prime had. Zo was bijvoorbeeld van de serie Deutschland '83 (en '86 en '89) in NL alleen het eerste seizoen beschikbaar, terwijl in DE alle 3 de seizoenen beschikbaar waren. Zaken als PrimeMusic waren ook niet beschikbaar vanuit NL.

Het grootste probleem vind ik naast het beperktere goederen-aanbod, het feit dat Keepa nog steeds niet toegelaten wordt tot de NL gegevens, waardoor je de prijzen niet kan tracken. Dat kan van de meeste andere Europese shops van Amazon wel.

Ik heb voor mezelf alvast besloten om een tijdje zonder Prime te gaan doen, als ze mijn account ongevraagd verhuizen. Het zal wel afkicken worden, ik bestel vrij regelmatig bij Jeff. Ik heb "even" een Excel-overzicht (datum, aantal artikelen, bedrag) gemaakt van mijn .de bestellingen:

Sinds 2011:
333 artikelen besteld, samen €8008,74 (gemiddelde artikelprijs dus €24,05)
PrimeLid sinds (volgens mij ,pin me er niet op vast) september 2017 (toen begon ik ook kleinere bestellingen te doen). Sindsdien, dus in zo'n 4,5 jaar, waren het 287 artikelen en €6703,71

Wat heb ik er dan zoal gekocht:
- Kampeerspullen,
- Véél gereedschap (o.a. Wera, Knipex, Bosch Blauw zijn vaak netjes geprijsd),
- Electronica,
- Klein spul (van relais, lampjes, batterijen, ijzerwaren, onderhoudsproducten voor auto en motor tot kruiden, saus)
- Schoenen en pantoffels,
- Cadeautjes voor kerst en verjaardagen,
Verwijderd1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:55:

Ik heb dat eens geprobeerd, toen mijn Dropbox 25GB afliep, die ik bij HTC gratis had gekregen bij mijn telefoon. Vond de app destijds (is een flinke tijd terug) waardeloos. Ben toen overgestapt op 1 TB gratis opslag bij Stackstorage (van TransIP), inmiddels heb ik die omgezet naar een betaald abonnement en heb ik daar nu 1,25 TB, voor een paar Euro per maand. Ik gebruik de app Photosync op mijn iPhone om mijn afbeeldingen en video's automatisch naar Stack te schrijven, dat deed hun eigen App niet op de achtergrond. Bij Photosync kan je veel instellen, en het ondersteunt veel protocollen.

[ Voor 23% gewijzigd door Wild Chocolate op 12-01-2022 23:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Stokstaart schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:32:

Zojuist abonnement op Amazon.nl opgezegd en in de enquete even duidelijk de reden aangegeven O-)
Ik heb ook mijn .nl Prime opgezegd, puur uit frustratie. Maar hoe krijg je die enquette?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 16:33
Heb ook direct opgezegd en een klacht ingediend. Amazon.nl heeft niets interessants en de prijzen zijn aanzienlijk hoger dan in Duitsland. Kijk wel of ik in de verre toekomst weer eens bij ze ga shoppen. Meeste spullen kun je nu op AliExpress met 7 dagen levering krijgen. Geef ik me geld wel aan de Chinezen in plaats van de Amerikanen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Welkom bij Amazon!

Bedankt voor je eerste aankoop. Wil je graag weten waar je pakketje is? Via onze app ontvang je updates over de status van je bestelling en kun je de laatste deals bekijken. Hieronder vind je een aantal tips voor de beste shopervaring bij Amazon.
Derde mail van Amazon in deze soap. Eerder twee keer de "Sorry, systeemfout, maak je geen zorgen we zoeken het uit" mail die hier gepost werd gehad, nu dus deze. Ik heb uiteraard helemaal niks besteld bij .nl.

Ik ben het zat, net mijn Prime NL abo per direct geannuleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door noo op 13-01-2022 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Dutchy007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:05:
[...]

Ik heb ook mijn .nl Prime opgezegd, puur uit frustratie. Maar hoe krijg je die enquette?
Die kwam als popup automatisch (na de 16e keer bevestigen dat ik inderdaad wilde opzeggen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Hier ook zojuist prime NL geannuleerd. Ik zie niet meer gebeuren dat dit wordt teruggedraaid en gezien de schofterige manier waarop dit abonnement is omgezet ben ik er wel klaar mee.
Ik heb niet de illusie dat je Amazon hiermee een lesje leert, maar Ik zet die 2,99 wel in voor het moment dat ik er toch echt niet aan ontkom nog een keer in DE bij ze te bestellen en de 3,49 verzendkosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 16:59
Misschien ook goed als we “massaal” wat amazon.nl shop reviews op het internet achterlaten. Ongevraagd abonnement kosten afschrijven is geen goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Had zelf ook nog een mail van Amazon.nl gekregen. Daarin wordt ook enkel gerept over "uitzoeken"
Beste --knip--,

Uit je email heb ik begrepen dat je Duitse Prime abonnement vanacht automatisch omgezet werd naar een Nederlands Prime abonnement. Je zegt dat je geen interesse hebt in een Prime abonnement op Amazon.nl en wil nu weten of je nu simpelweg in de situatie zit van "geen Prime abonnement meer".

Excuses voor dit ongemak.

We weten van dit probleem en zijn er hard mee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. We zijn op dit moment aan het onderzoeken of we je kunnen terugzetten naar een Duitse Prime abonnement.

Je zult een email van ons in de komende dagen ontvangen met verdere informatie hierover.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.
Uw feedback helpt ons om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn.

Vriendelijke groeten,
--- knip --
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.