8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Zojuist ook maar gedaan. Ik kreeg ook vandaag een mail van Amazon.nl om mij welkom te heten.Reintjuhh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:06:
Hier ook zojuist prime NL geannuleerd. Ik zie niet meer gebeuren dat dit wordt teruggedraaid en gezien de schofterige manier waarop dit abonnement is omgezet ben ik er wel klaar mee.
Ik heb niet de illusie dat je Amazon hiermee een lesje leert, maar Ik zet die 2,99 wel in voor het moment dat ik er toch echt niet aan ontkom nog een keer in DE bij ze te bestellen en de 3,49 verzendkosten moet betalen.
Dus achter de schermen gaan ze gewoon door.
Enige statement wat mogelijk effect kan hebben is gewoon direct Prime opzeggen.
Ik overleef het wel zonder Prime en Amazon.de
Jammer maar helaas.
Wel opvallend, direct na het opzeggen deze mail vanuit Duitsland:
En de bevestiging met een erg interessante zin erin:Beste meneer ,
Op 11 januari hebben wij gesproken over uw Prime lidmaatschap.
Deze is overgezet naar Amazon.nl. Dit heeft u echter niet aangeven en wilt graag duidelijkheid en het Prime lidmaatschap weer naar Amazon.de.
Het spijt ons te horen over uw ervaring. Onze teams zijn op de hoogte van het probleem en we onderzoeken het.
Zodra we hebben vastgesteld wat het probleem heeft veroorzaakt, zullen we u per e-mail op de hoogte brengen van de vervolgstappen.
Excuses voor het ongemak.
Rest mij u een fijne dag te wensen.
Hallo
Zoals verzocht, hebben we je Amazon Prime-lidmaatschap geannuleerd.
Aangezien je geen gebruik hebt gemaakt van je Amazon Prime-voordelen, ontvang je een terugbetaling van € 2,99 voor de volledige lidmaatschapskosten, inclusief bijkomende kosten en belastingen. De terugbetaling wordt binnen de komende 5-7 werkdagen verwerkt en en teruggestort op het bij ons bekende betaalmiddel. Als je laatste lidmaatschapskosten op Amazon.de nog steeds in behandeling zijn, betalen wij het bedrag terug zodra de kosten zijn verwerkt.
[ Voor 44% gewijzigd door chrisborst op 13-01-2022 09:27 ]
Welkom bij Amazon!
Bedankt voor je eerste aankoop. Wil je graag weten waar je pakketje is? Via onze app ontvang je updates over de status van je bestelling en kun je de laatste deals bekijken. Hieronder vind je een aantal tips voor de beste shopervaring bij Amazon.
Met als afzenderadres: store-news@amazon.nl
Maar ik heb, sinds de beruchte omzetting, helemaal niks besteld. Laat staan via amazon.nl.
En er is ook niks meer onderweg.
Dus waarom deze onzin nou weer verstuurd is?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 13-01-2022 10:25 ]
Ik heb de redactie getipt!Flavio schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:55:
Tweakers heeft nog niet zo lang geleden een artikel over Amazon NL gehad. Waarom vragen ze degene die verantwoordelijk is voor Amazon NL niet om een reactie op deze gang van zaken?
Nu afwachten of er wat mee gedaan wordt...
Scheerblad voor een Braun 32B
bol: 35 euro
amazon.de: 25 euro (plus die 3,49 aan verzendkosten)
amazon.nl: 30 euro (gratis bezorging)
M.a.w. nog steeds verschillen tussen .DE en .NL, maar bol is gewoonweg veels te duur.
Typisch zo'n product dat ik ook altijd bij Amazon DE bestel.ehtweak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:54:
Ik sta op het punt iets te bestellen, dus dacht ik ff te checken bij bol.com wat het daar kost.
M.a.w. nog steeds verschillen tussen .DE en .NL, maar bol is gewoonweg veels te duur.
En waarom is het bij Amazon NL €5 duurder, terwijl het uit hetzelfde magazijn komt en met dezelfde koerier bezorgd wordt??? (DHL of Amazon zelf in Amsterdam regio).
Nou, dat weet ik zo nog niet. Meeste Chinese producten kan ik zelf repareren. Recht op repareren is in Murica niet echt een ding, alleen loze beloftes van bedrijven die goede PR willen.psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:04:
[...]
Nou, duizend miljoen miljard keer liever aan Amerikanen dan aan de Chinezen.
Omdat 'gratis verzenden' niet bestaat...mage2007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
[...]
En waarom is het bij Amazon NL €5 duurder, terwijl het uit hetzelfde magazijn komt en met dezelfde koerier bezorgd wordt??? (DHL of Amazon zelf in Amsterdam regio).
Op tweakers Pricewatch Shopreviews (Amazon.nl) staan er op dit moment slechts 3 w.b.t. dit probleem.R0b1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:22:
Misschien ook goed als we “massaal” wat amazon.nl shop reviews op het internet achterlaten. Ongevraagd abonnement kosten afschrijven is geen goede reclame.
Wat heeft amazon.nl hiermee te maken? Het gaat om amazon.deberto52 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Op tweakers Pricewatch Shopreviews (Amazon.nl) staan er op dit moment slechts 3 w.b.t. dit probleem.
Ik heb zojuist een review geplaatst (voor amazon.de). Hopelijk doen meer mensen dit.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Amazon.nl boekt ongevraagd geld van mijn creditcard af.psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Wat heeft amazon.nl hiermee te maken? Het gaat om amazon.de
Ik heb zojuist een review geplaatst (voor amazon.de). Hopelijk doen meer mensen dit.
Bestellen bij amazon was erg makkelijk omdat het voor veel zaken goedkoper was.ehtweak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:54:
Ik sta op het punt iets te bestellen, dus dacht ik ff te checken bij bol.com wat het daar kost.
Maar bijna elk product is ergens anders hier in NL wel goedkoper te vinden.
Ook jou scheerkop:
https://www.tandenborstel...series-3-scheerapparaten/
Helaas krijg je dan wel heel veel account bij verschillende winkels. Vooral het gemak van bestellen was voor mij de reden om veel bij amazon.de te bestellen.
Omdat Amazon.de iedereen doorverwijst naar Amazon.nl als je hierover klaagt.psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Precies die verschillende accounts maakt het hem. We weten allemaal nog hoe allekabels met onze gegevens is omgegaan en zo zijn er nog tal bedrijven die het onveilig opslaan of gewoon doorverkopen. Als gast een aankoop doen werkt ook niet, want je gegevens worden nog steeds opgeslagen.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Bestellen bij amazon was erg makkelijk omdat het voor veel zaken goedkoper was.
Ook jou scheerkop:
Helaas krijg je dan wel heel veel account bij verschillende winkels. Vooral het gemak van bestellen was voor mij de reden om veel bij amazon.de te bestellen.
Omdat amazon.nl ineens mijn creditcard gegevens heeft en daar ineens een abonnement op afsluit zonder dat ik daarmee heb ingestemd?psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Hier kunnen de reviews geplaatst worden.
https://tweakers.net/shop...amazon-punt-nl/overzicht/
https://tweakers.net/shop...amazon-punt-de/overzicht/
Je blijft in Nederland de meestal hoge verzendkosten houden, waardoor het voor kleine aankopen niet interessant is. Ik kocht vroeger veel spullen bij de Action toen die nog bij mij in de buurt zat. Nu moet ik er 30 km voor heen en 30 km terug rijden, vanwege de drukte en Corona vaak nog wachten in de rij en dan nog de kans lopen dat ze het niet op voorraad hebben. Dan was bestellen bij Amazon.de een stuk makkelijker.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Bestellen bij amazon was erg makkelijk omdat het voor veel zaken goedkoper was.
Ook jou scheerkop:
Dank voor de tip. Maar dan moet ik er alsnog 2 bestellen, wil ik geen verzendkosten moeten betalen.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Ook jou scheerkop:
En, een half jaar geleden, was het product EN goedkoper bij amazon.de, EN gratis verzenden.
Idd.Helaas krijg je dan wel heel veel account bij verschillende winkels. Vooral het gemak van bestellen was voor mij de reden om veel bij amazon.de te bestellen.
Inmiddels een uurtje later al een stuk of 7.berto52 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Op tweakers Pricewatch Shopreviews (Amazon.nl) staan er op dit moment slechts 3 w.b.t. dit probleem.
https://tweakers.net/shop...amazon-punt-nl/overzicht/
Beste allemaal, we zijn op de hoogte van een verandering die sommige klanten hebben ervaren met hun Prime-lidmaatschap op Amazon.de en we onderzoeken momenteel de oorzaak.
We vragen klanten die zich zorgen maken over de status van hun huidige Prime-lidmaatschap vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Excuses voor het ongemak.
[ Voor 42% gewijzigd door AmazonNL op 13-01-2022 14:11 ]
Of course we did that; multiple times even. Besides the standard reply it remains awfully quiet. However amazon.nl did charge me already!AmazonNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:32:
Hi everyone, we are aware of a change that some customers have experienced with their Prime membership on Amazon.de and are investing the cause. We kindly ask customers who are concerned about the status of their current Prime membership to engage with our customer service. We are sorry for the inconvenience.
How difficult can it be to find a human at amazon and ask them to send an status update?
We can assure you that our customer service will get back to you as soon as we have investigated the problem. Again sorry for the inconvenience and thank you for your patience.R0b1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Of course we did that; multiple times even. Besides the standard reply it remains awfully quiet. However amazon.nl did charge me already!
How difficult can it be to find a human at amazon and ask them to send an status update?
Yeah this in combination with the standard replies isnt really assuring.AmazonNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:50:
[...]
We can assure you that our customer service will get back to you as soon as we have investigated the problem. Again sorry for the inconvenience and thank you for your patience.
Feels like you guys sold our Mercedes AMG and now realised that we really want it back. But the people you sold it too wont sell it back to us, so we will probably get a Trabant. (because that is how the difference between amazon.de and amazon.nl is in assortment and prices)
But welcome on the forums and keep us updated.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Tenzij dit natuurlijk een troll-account is. Dat lijkt me niet eens uitgesloten, want het komt hier nu met precies dezelfde gebrekkige boodschap als die van de klantenservice. Het is niet dat het bericht ook maar iets nuttigs toevoegt wat we nog niet wisten. Dus de reden hiervan ontgaat me volledig.
Rest assured Amazon!
Dus my money is op troll account
Bij een trollaccount zou ik eerder iets verwachten in de trend van "YOLO zoek het maar uit met jullie Duitse Prime. Nu heb je de NL prime, suc6 ermee."divealicious schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:01:
Ze zijn prima in staat mails verstuurd aan de klantenservice in het Nederlands ook in het Nederlands te beantwoorden.
Dus my money is op troll account

Bedankt voor je mail.
We zijn ons ervan bewust dat je Prime-lidmaatschap door een technische wijziging is gemigreerd van Amazon.de naar Amazon.nl. Onze excuses hiervoor!
We onderzoeken hoe we dit kunnen oplossen en nemen uiterlijk 20 januari contact met je op.
In de tussentijd betalen we het Prime-lidmaatschap van deze maand terug voor € 5,99 als promotiecertificaat.
Het promotiecertificaat kan niet worden bekeken via je cadeaubonsaldo onder Account. Je wordt niet op de hoogte gebracht van het bestaande en beschikbare saldo in het besteloverzicht, tenzij je winkelwagen voldoet aan de hieronder beschreven voorwaarden. Dit Amazon.nl-promotiecertificaat is alleen geldig voor artikelen die worden verkocht en verzonden door Amazon en is niet inwisselbaar voor boeken, inclusief e-books, artikelen van derden, Amazon Warehouse, of cadeaubonnen. De reden hiervoor is dat een actiebon geen cadeaubon in de directe zin is, maar een korting die we om verschillende redenen niet op alle artikelen kunnen toepassen.
Promotiecertificaten kunnen alleen worden gebruikt in het reguliere bestelformulier (Winkelwagen). Mogelijk kan je een promotiecertificaat niet gebruiken via de 1-Click-bestelfunctie of inwisselen via Account. Als je Amazon Music-, Amazon Video-, of Amazon Appstore-content bestelt, kun je op de knop “Kopen” tikken op de productpagina voor het gewenste product. Het promotiecertificaat wordt dan automatisch gebruikt.
Door dit promotiecertificaat te gebruiken, accepteer je onze voorwaarden voor het inwisselen van promotiecertificaten. Je vindt deze op de volgende pagina:
http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=201272320
Op onze hulppagina kun je terecht voor meer informatie over promotiecertificaten:
http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=201272270
We hopen dat dit je helpt en houden je op de hoogte van ontwikkelingen met betrekking tot je account.
We stellen uw feedback op prijs. Gebruik de onderstaande knoppen om uw mening over uw ervaring van vandaag met ons te delen.
Is uw probleem hiermee opgelost?
Ja Nee
Uw feedback helpt ons om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn.
Het zou Amazon NL sieren als ze de communicatie hier gewoon in het Nederlands deden. Zelfs de Duitse Kundendienst communiceert in correct Nederlands.AmazonNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:32:
Hi everyone, we are aware of a change that some customers have experienced with their Prime membership on Amazon.de and are investing the cause. We kindly ask customers who are concerned about the status of their current Prime membership to engage with our customer service. We are sorry for the inconvenience.
Nou, onze gebeden zijn inmiddels verhoord: AmazonNL in "Amazon Prime in Nederland".noo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:11:
[...]
Het zou Amazon NL sieren als ze de communicatie hier gewoon in het Nederlands deden. Zelfs de Duitse Kundendienst communiceert in correct Nederlands.
noo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:11:
[...]
Het zou Amazon NL sieren als ze de communicatie hier gewoon in het Nederlands deden. Zelfs de Duitse Kundendienst communiceert in correct Nederlands.
Nog even los van het feit dat de voertaal Nederlands is op Tweakers én dat bedrijven hun account moeten laten taggen als bedrijfsaccount wat ze ook niet gedaan hebben. Gebrek aan professionaliteit alom.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En dat ze ook aan moeten geven wie je nu precies moet contacten. Uiteindelijk blijkt de DE variant beter in communicatie dan de NL variant en begrijpen beter wat er aan de hand is. En als het een automatisch proces is geweest, moet je dit ook kunnen terugdraaien, anders heb je de ICT echt niet goed voor elkaar.....True schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]
offtopic:
Nog even los van het feit dat de voertaal Nederlands is op Tweakers én dat bedrijven hun account moeten laten taggen als bedrijfsaccount wat ze ook niet gedaan hebben. Gebrek aan professionaliteit alom.
Natuurlijk kan dat, maar dat willen ze helemaal niet.ed73 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:21:
[...]
En als het een automatisch proces is geweest, moet je dit ook kunnen terugdraaien, anders heb je de ICT echt niet goed voor elkaar.....
Ze zijn nu heftig intern aan het overleggen hoe ze de schade kunnen beperken, want iemand binnen Amazon heeft deze ondoordachte actie goedgekeurd.
.
Maar het had natuurlijk op een andere manier kunnen gebeuren. Gewoon iedere Prime DE klant aanschrijven dat het per een bepaalde datum stopt. Dan is nog steeds iedereen boos, maar is het duidelijk wat er gaat gebeuren.
Als ze de klanten willen behouden hadden ze wat mij betreft Prime DE ook duurder mogen maken. Ook al zou het €100 per jaar kosten haal ik dat er gemakkelijk uit.
/f/image/nJDOWcuTPj34yqeSSRCJBCPA.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er toch op alsof er beweging is... we wachten het af...
Update, ze sloot de chat positief af...
/f/image/6cDw27sVXQEUBH9OfvhpeNxa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door 19JM81 op 13-01-2022 14:43 ]
Amazon Digital Germany GmbH, Domagkstr. 28, 80807 Munich, Deutschland
En dan met prima gratis naar NL te sturen, of werkt dat laatste ook niet?
Ik bestelde eerst ook al regelmatig via .NL als Prime .DE abonnee. Als het via NL toevallig eens wat voordeliger was waarom niet?divealicious schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:38:
Ik denk dat ze ook aan het uitrekenen zijn hoeveel klanten ze kwijtraken als ze een migratie er doorheen duwen. Ik word iig geen klant op NL, ook niet als ik niet welkom meer ben op DE. Dan bestel ik voortaan wel ergens anders. Voor wat ik af en toe bestel op NL heb ik echt geen Prime nodig.
Vraag aan allen die nu contact opnemen of hebben opgenomen met Amazon klantenservice. Zijn jullie via .NL bezig of via .DE? Ik ben namelijk met laatste in de weer geweest (1x telefonisch tot nu toe).
Testing, one, two ...
Nee met het nieuwe Duitse Prime betaal je nog steeds standaard €3,49 ...peter13579 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:49:
Ik heb even een creatief idee: Heeft iemand al geprobeerd om een Duits adres aan het account toe te voegen, bijvoorbeeld:
Amazon Digital Germany GmbH, Domagkstr. 28, 80807 Munich, Deutschland
En dan met prima gratis naar NL te sturen, of werkt dat laatste ook niet?
apis29 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:52:
[...]
Nee met het nieuwe Duitse Prime betaal je nog steeds standaard €3,49 ...

[ Voor 8% gewijzigd door R0b1 op 13-01-2022 14:55 ]
Als dat toevallig zo is, supermooi natuurlijk. Maar de dingen die ik bestel zijn duurder of niet eens beschikbaar via NL. Overigens zou ik anders best bereid zijn geweest om op allebei Prime af te sluiten.hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Ik bestelde eerst ook al regelmatig via .NL als Prime .DE abonnee. Als het via NL toevallig eens wat voordeliger was waarom niet?
Vraag aan allen die nu contact opnemen of hebben opgenomen met Amazon klantenservice. Zijn jullie via .NL bezig of via .DE? Ik ben namelijk met laatste in de weer geweest (1x telefonisch tot nu toe).
De vraag is, is dat nou echt zó erg

Overigens hebben we hier eerder wel gemerkt dat met het nieuwe Prime niet alles meer in aanmerking kwam voor verzending naar NL: apis29 in "Amazon Prime in Nederland" (grappige is dat ik nu zie dat wanneer je je abbonneert het wel naar NL/via Amazon .nl wordt geleverd maar een enkele levering niet naar NL wordt verzonden

Edit: even los van het feit dat je nu niet zo 1-2-3 meer een .de Prime account kunt aanmaken natuurlijk maar alleen via een 'omweg'.
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 13-01-2022 15:03 ]
Erm, de Duitse Amazon en de Nederlandse Amazon versturen letterlijk het gros van hun bestellingen uit hetzelfde warehouse (Graben - Duitsland). Het is niet zo dat als je iets via amazon.nl bestelt dat het magisch ergens uit een warehouse in Nederland komt.apis29 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:00:
[...]
De vraag is, is dat nou echt zó erg? Laat elke keer een vervoerder voor een item van €5 langs je deur rijden met gratis verzenden vanuit Duitsland met Prime oud of je besteld wat minder vaak een grote(re) hoeveelheid met een kleine meerprijs van €3,49 ... (wat dat betreft hebben ze het wel onaantrekkelijker gemaakt door het gratis verzenden bij een bestelling boven de €30 af te schaffen)
Overigens hebben we hier eerder wel gemerkt dat met het nieuwe Prime niet alles meer in aanmerking kwam voor verzending naar NL: apis29 in "Amazon Prime in Nederland" (grappige is dat ik nu zie dat wanneer je je abbonneert het wel naar NL/via Amazon .nl wordt geleverd maar een enkele levering niet naar NL wordt verzonden)
Edit: even los van het feit dat je nu niet zo 1-2-3 meer een .de Prime account kunt aanmaken natuurlijk maar alleen via een 'omweg'.
Dat wilde ik idd juist nog even toevoegenDutchy007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:06:
[...]
Erm, de Duitse Amazon en de Nederlandse Amazon versturen letterlijk het gros van hun bestellingen uit hetzelfde warehouse (Graben - Duitsland). Het is niet zo dat als je iets via amazon.nl bestelt dat het magisch ergens uit een warehouse in Nederland komt.

Zal ook wel voor een deel verklaren waarom de prijzen op NL hoger zijn dan
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 13-01-2022 15:10 ]
Wat temeer bevestigt dat dit gewoon een fout is. Wat (inmiddels) ook al wordt gecommuniceerd naar iedereen die de klantenservice hierover bericht.TexMex schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:50:
Ze zullen ook wel iets moeten, omdat het wettelijk überhaupt niet is toegestaan om een nieuwe automatische incasso in te starten voor een ánder product van een ándere Amazon-entiteit. Dat kan sowieso niet door de beugel, nog afgezien van de onsmakelijke manier waarop Amazon dit hele proces heeft uitgevoerd.
En nóg betichten mensen Amazon hier van een doelbewuste actie. We hebben al genoeg complottheoriën, laat dat nu eens.
Mensen maken fouten. Bedrijven maken ook fouten. En bij grote bedrijven als Amazon zijn de fouten nu eenmaal groter en duurt het kennelijk even om dat recht te zetten. Helemaal gezien de collateral damage (starten nieuw abonnement) is dat niet vreemd.
Slordig? Zeker. Maar ik denk dat je ze even een weekje moet gunnen om dit recht te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 13-01-2022 15:11 ]
Ze leren snel bij! Inmiddels staat er 'Bedrijfsaccount Amazon.nl' bij.True schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:
[...]
offtopic:
Grapjas, heb je ooit bij amazon besteld? Als je 40 artikelen besteld krijg je meestal 20 pakketen. Je kunt dus gewoon bestellen wanneer je iets nodig hebt.apis29 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:00:
[...]
De vraag is, is dat nou echt zó erg? Laat elke keer een vervoerder voor een item van €5 langs je deur rijden met gratis verzenden vanuit Duitsland met Prime oud of je besteld wat minder vaak een grote(re) hoeveelheid met een kleine meerprijs van €3,49 ... (wat dat betreft hebben ze het wel onaantrekkelijker gemaakt door het gratis verzenden bij een bestelling boven de €30 af te schaffen)
Overigens hebben we hier eerder wel gemerkt dat met het nieuwe Prime niet alles meer in aanmerking kwam voor verzending naar NL: apis29 in "Amazon Prime in Nederland" (grappige is dat ik nu zie dat wanneer je je abbonneert het wel naar NL/via Amazon .nl wordt geleverd maar een enkele levering niet naar NL wordt verzonden)
Toen ze nog met DHL leverde ging het bij mij naar de Locker, helaas met de eigen levering is dat weg gegaan.
Not only the fact we're being sold a Trabant, but also the fact the matter is addressed as a 'problem' while this is clearly a strategic action.mjjveldt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Yeah this in combination with the standard replies isnt really assuring.
Feels like you guys sold our Mercedes AMG and now realised that we really want it back. But the people you sold it too wont sell it back to us, so we will probably get a Trabant. (because that is how the difference between amazon.de and amazon.nl is in assortment and prices)
But welcome on the forums and keep us updated.
And "Oh, you don't like how this Trabant drives? Hmm, we don't see the difference.."
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Wat er gebeurt is simpelweg dat Amazon.nl én .de in eerste instantie beide met lachwekkend geschreven standaardantwoorden komen, die enorme ruimte laten voor interpretatie. Dan is het niet vreemd dat mensen vervolgens gaan speculeren over wat er precies aan de hand is en of dat al dan niet door de beugel kan. Met complottheorieën heeft dat werkelijk niets te maken! Maar het is natuurlijk erg populair om dat tegenwoordig te roepen.Thralas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:10:
[...]
Wat temeer bevestigt dat dit gewoon een fout is. Wat (inmiddels) ook al wordt gecommuniceerd naar iedereen die de klantenservice hierover bericht.
En nóg betichten mensen Amazon hier van een doelbewuste actie. We hebben al genoeg complottheoriën, laat dat nu eens.
Mensen maken fouten. Bedrijven maken ook fouten. En bij grote bedrijven als Amazon zijn de fouten nu eenmaal groter en duurt het kennelijk even om dat recht te zetten. Helemaal gezien de collateral damage (starten nieuw abonnement) is dat niet vreemd.
Slordig? Zeker. Maar ik denk dat je ze even een weekje moet gunnen om dit recht te zetten.
Als ik de taal op Duits zet dan komt die optie meteen tevoorschijn bij mij.R0b1 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:55:
Waar zit de chat functie bij amazon.de eigenlijk? Ik kan alleen email of bellen kiezen.
Testing, one, two ...
Die tijd dat dingen gebundeld werden is idd allang voorbij, toch kon ik laatst bij een item twee bezorgdagen kiezen (één direkt de volgende dag de ander een dag erna net als de overige spullen). Had verwacht twee pakketjes te krijgen en dacht dan bespaar ik de bezorger twee keer rijden maar het kwam zelfs allemaal in hetzelfde pakket binnenDavidM schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:14:
[...]
Grapjas, heb je ooit bij amazon besteld? Als je 40 artikelen besteld krijg je meestal 20 pakketen. Je kunt dus gewoon bestellen wanneer je iets nodig hebt.
Toen ze nog met DHL leverde ging het bij mij naar de Locker, helaas met de eigen levering is dat weg gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 13-01-2022 15:34 ]
Goedgelovig much? Ik word al minstens een jaar lang met mails gestalkt om over te stappen. Ik ben er echt van overtuigd dat dit een doelbewuste actie is.Thralas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:10:
[...]
Wat temeer bevestigt dat dit gewoon een fout is. Wat (inmiddels) ook al wordt gecommuniceerd naar iedereen die de klantenservice hierover bericht.
Hier hetzelfde, heb op een gegeven ogenblik nog gevraagd aan de klantenservice of dit niet kon stoppen, gezien ik niet geïnteresseerd ben in amazon.nl. Nooit een mensen antwoord op gehad.Stokstaart schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Goedgelovig much? Ik word al minstens een jaar lang met mails gestalkt om over te stappen. Ik ben er echt van overtuigd dat dit een doelbewuste actie is.
Had daar deze week ook een mooi voorbeeld van: 15 flessen wasverzachter besteld. 10 stuks met PostNL verstuurd, 5 met DHL.DavidM schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:14:
[...]
Grapjas, heb je ooit bij amazon besteld? Als je 40 artikelen besteld krijg je meestal 20 pakketen. Je kunt dus gewoon bestellen wanneer je iets nodig hebt.
Ze gaan je echt niet zomaar overzetten naar een andere legal entity zonder je goedkeuring. 'Tis geen hobbyclub. Als ze dat voor zouden leggen aan hun eigen juridische afdeling lachen die zich krom.Stokstaart schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:20:
Goedgelovig much? Ik word al minstens een jaar lang met mails gestalkt om over te stappen. Ik ben er echt van overtuigd dat dit een doelbewuste actie is.
- Niet iedereen heeft er last van, het lijkt willekeurig
- De klantenservice zegt dat het een fout is
- Amazon reageert hier specifiek om te vertellen dat het een fout is
- Het zou een juridische doodzonde om zomaar incasseren vanaf een andere juridische entiteit
Ja, ze hebben dondersgraag dat je overstapt, maar al die mailtjes en sneaky checkout truuks hebben een knop waarmee je expliciete toestemming verleent. Dat is dit niet.
Verwijderd
Hoop van harte dat dit nog terug gedraaid kan worden.
Edit:
Zelf ook maar even contact opgenomen via de chat. Zit schijnbaar wel wat beweging in:
/f/image/6TRY55M4alzDEgp9EcIGYGiw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KhVNL9VH7pGskgXqRSKhKn6i.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2022 21:17 ]
Ik ook, alleen vraag ik mij af of je dan contact h3bt moeten opnemen met de amazon.de helpdesk. Ik heb aldaar talloze keren geprobeerd de klantenservicepagina te openen, maar krijg alleen een witte pagina...Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:59:
Nu snap ik eindelijk waarom Prime Video abonnement afgelopen maandag ineens niet meer werkte. Ben hier niet bepaald blij mij, aangezien de Duitse webwinkel echt veel meer platen heeft. Daar ga ik echt niet iedere keer verzendkosten voor betalen.
Hoop van harte dat dit nog terug gedraaid kan worden.

Verwijderd
Ik heb contact opgenomen met de Nederlandse helpdesk:XenoMorpH schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:16:
[...]
Ik ook, alleen vraag ik mij af of je dan contact h3bt moeten opnemen met de amazon.de helpdesk. Ik heb aldaar talloze keren geprobeerd de klantenservicepagina te openen, maar krijg alleen een witte pagina...
/f/image/6TRY55M4alzDEgp9EcIGYGiw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KhVNL9VH7pGskgXqRSKhKn6i.png?f=fotoalbum_large)
Kijk, dat is al iets meer info dan we eerst hadden.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:18:
[...]
Ik heb contact opgenomen met de Nederlandse helpdesk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd waarom precies dat aantal overgezet zijn.
Die account zullen wel in een speciale categorie hebben gestaan.
Volgens mij allemaal mensen die veel bestellen.
En wel apart dat blijkbaar niet alle 6140 klanten die promo-GC krijgen (heb even geen zin om het te testen). En ja, ik bestel ook best veel via DE, aangezien dat een stuk goedkoper is en meer keuze.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Kijk, dat is al iets meer info dan we eerst hadden.
Ben benieuwd wat de uitleg is, hoop in ieder geval dat ik m'n Duitse prime terug krijg. Vind assortiment in nl vaak erg teleurstellend (en duur).
Gaan we morgen ook nog maar even doen dan. Wil niet naast het potje piesen indien de kans aanwezig is dat ze het alsnog terug gaan draaien.
Testing, one, two ...
Ik bestel niet echt veel en ben wel degelijk overgezet, dus dat is het sowieso niet.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]
(Ik wacht met contact opnemen trouwens even de ontwikkelingen hier af, ik heb noch tijd, noch zin om er heel veel energie in te gaan steken namelijk.)
Ik bestel veel op .de, maar ik ben niet overgezet. Dus daar zal het niet mee te maken hebben.chrisborst schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Dat het juridisch niet klopt zegt niets over de intentie van de actie. Het kan nog steeds prima een bewuste strategie zijn waarbij alleen de klagers terug worden gedraaid.Thralas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:32:
[...]
Ze gaan je echt niet zomaar overzetten naar een andere legal entity zonder je goedkeuring. 'Tis geen hobbyclub. Als ze dat voor zouden leggen aan hun eigen juridische afdeling lachen die zich krom.Dan is het toch compleet onlogisch om te blijven roepen dat je er niets van gelooft.
- Niet iedereen heeft er last van, het lijkt willekeurig
- De klantenservice zegt dat het een fout is
- Amazon reageert hier specifiek om te vertellen dat het een fout is
- Het zou een juridische doodzonde om zomaar incasseren vanaf een andere juridische entiteit
Ja, ze hebben dondersgraag dat je overstapt, maar al die mailtjes en sneaky checkout truuks hebben een knop waarmee je expliciete toestemming verleent. Dat is dit niet.
Stel dat maar 25% aan de bel trekt hebben ze toch mooi een succes rate van 75%. Alles onder de mantel der "Oeps, sorry"..
Oh en 'tis geen hobbyclub'.. Heb je UI van Prime Video wel eens gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door Stokstaart op 13-01-2022 23:07 ]
[...]
"Ze gaan je echt niet zomaar overzetten naar een andere legal entity zonder je goedkeuring. 'Tis geen hobbyclub. Als ze dat voor zouden leggen aan hun eigen juridische afdeling lachen die zich krom."
Er is mij niets medegedeeld of gevraagd, wel overgezet en ongevraagd €2,99 afgeboekt van mijn creditcard.
Natuurlijk. Dat geeft enkel aan dat het nooit de bedoeling was, en dus een fout betreft.berto52 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:22:
Er is mij niets medegedeeld of gevraagd, wel overgezet en ongevraagd €2,99 afgeboekt van mijn creditcard.
'Natuurlijk' zeg jijThralas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:39:
[...]
Natuurlijk. Dat geeft enkel aan dat het nooit de bedoeling was, en dus een fout betreft.
Ik werd letterlijk beticht van misbruik maken van een system glitch door überhaupt een dld prime te hebben nadat nl er was, door de dld helpdesker 😡
DAT was de fout volgens hem, dus NATUURLIJK werd ik overgezet! Hoog tijd ook! Ik had geluk dat ik zolang misbruik van de fout heb kunnen maken en moet dus niet zeuren.
Was een nogal vervelend persoon om aan de lijn te hebben... 🙁
Nee alleen nederlandse adressen, ben overigens gelukkig (nog) niet omgezet.mage2007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:01:
Hebben degenen die niet overgezet zijn wellicht (ook) een Duits verzendadres in hun account staan dat de afgelopen x maanden daadwerkelijk is gebruikt?
Geloof ik best hoor. Dat is altijd met enorm grote bedrijven en hun helpdesk: als je een probleem hebt dat niet in het script staat dan sturen ze je met een kluitje het riet in. De kans dat ze het on-the-spot uitzoeken en oplossen is 0. Hier niet anders.dragon2 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:55:
Ik werd letterlijk beticht van misbruik maken van een system glitch door überhaupt een dld prime te hebben nadat nl er was, door de dld helpdesker 😡
DAT was de fout volgens hem, dus NATUURLIJK werd ik overgezet! Hoog tijd ook! Ik had geluk dat ik zolang misbruik van de fout heb kunnen maken en moet dus niet zeuren.
Was een nogal vervelend persoon om aan de lijn te hebben... 🙁
@mage2007 Ik ook niet. Als ik m'n Prime-abostatus bekijk dan zijn ze ook echt niet vergeten dat ik ook Nederlander ben.
[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 14-01-2022 00:13 ]
Volgens mij kwamen de mailtjes met het bericht dat je gefeliciteerd werd met de overstap niet allemaal op hetzelfde tijdstip binnen bij de diverse .DE abonnees. Het zou dus best kunnen dat er na aanleiding van diverse klachten daarover op de rem is getrapt en dat een gedeelte van de abonnees nu buiten schot is gebleven? Iets anders kan ik me namelijk niet voorstellen gezien zowat alle variabelen wel voorbij komen voor de abonnementen.Gaitman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:28:
Hier ook de Duitse Prime met alleen maar Nederlandse adressen en jaarlijkse betaling via CC maar (gelukkig) niet omgezet naar NL
- weinig bestellen
- veel bestellen
- maandelijks betalen
- jaarlijks betalen
- enz enz
Testing, one, two ...
Lijkt niet werkelijk interessant genoeg?ehtweak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Ik heb de redactie getipt!
Nu afwachten of er wat mee gedaan wordt...
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2022 19:18 . Reden: Inmiddels toch opgepikt ]
Testing, one, two ...
Heb je naast je DE prime wel een account bij Amazon.nl? En staat die op hetzelfde mailadres?Rev! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:57:
[...]
Nee alleen nederlandse adressen, ben overigens gelukkig (nog) niet omgezet.
Had het namelijk eerst via de duitse klantenservice gedaan.
Kreeg hier ook het antwoord van 20 januari.
Op de vraag of ik nog vragen had:
Geen vragen meer. Enkel de mededeling dat de enige oplossing voor mij is het herstellen naar de oude situatie. Anders zijn jullie gewoon een klant kwijt.
Het antwoord:
Dat is wel de oplossing waar aan gewerkt wordt.
Ik ga nog niet hopen, maar het is een kleine beetje goed nieuws.
Er zit geen logica achter wie wel en wie niet is overgezet. Behalve dat we allemaal in NL wonen en ze het liefste zien dat we alles kopen wie amazon.nl2_05 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Heb je naast je DE prime wel een account bij Amazon.nl? En staat die op hetzelfde mailadres?
Het is duidelijk dat ze hun prijzen per land aanpassen aan de markt daar. Daarom willen ze niet dat mensen uit land X bestellen in land Y.
[ Voor 32% gewijzigd door chrisborst op 14-01-2022 09:49 ]
Ja en ja.2_05 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Heb je naast je DE prime wel een account bij Amazon.nl? En staat die op hetzelfde mailadres?
Ik ben er altijd van uit gegaan dat je Amazon account wereldwijd werkt, en alleen het Prime abonnement landgebonden is.
Ik heb 2 parfums (2 aparte, losse bestellingen) + 1 shampoo + 1 conditioner besteld begin 2021 en die bestellingen blijven gewoon eeuwig hangen op "Nog niet verzonden", ook de klantenservice kan er nooit iets mee.
Ja, ik weet dat ik kan annuleren maar het lijkt mij sterk dat Amazon geen voorraad ontvangt binnen zo'n grote tijdsspanne en op ten duur kunnen ze toch gewoon het product de-listen op hun website en bestaande bestellingen annuleren.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2022 10:35 ]
Voor mij was het hele verhaal dus afgerond. Vreemde gang van zaken.
Klopt, die van mij is ook verwijderd.theHoff schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:06:
En zojuist heeft Tweakers alle Amazon.nl shopreviews over het probleem met de Prime subscription verwijderd omdat de zaak niet afgerond zou zijn.... Alle communicatie van Amazon naar mij toe was, we gaan er niks aan doen, je kan gebruik gaan maken de Nederlandse store, je krijgt geen Duitse prime meer.
Heb wel aangeven dat het handig zou zijn als tweakers hier zelf aandacht aan zou geven. Want wat amazon heeft gedaan met deze prime klanten is gewoon vreemd. Onbewust of niet.
Dus als de oplossing die we uiterlijk 20 januari zouden krijgen onbevredigend is, gaat de review gewoon terug.

Ze vroeg wel of ze mijn account wilde stop zetten, maar op de .NL site heb ik geen CC aangemeld, dus mijn abo is daar gelukkig niet automatisch van start gegaan.
Ik hoop echt dat ie weer terug op de .DE gaat. Net als iedereen overigens.
Ja, Tweakers zou hier ruchtbaarheid aan moeten geven...Dit is toch echt wel een dingetje zou je zeggen.chrisborst schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Klopt, die van mij is ook verwijderd.
Heb wel aangeven dat het handig zou zijn als tweakers hier zelf aandacht aan zou geven. Want wat amazon heeft gedaan met deze prime klanten is gewoon vreemd. Onbewust of niet.
Dus als de oplossing die we uiterlijk 20 januari zouden krijgen onbevredigend is, gaat de review gewoon terug.
[ Voor 45% gewijzigd door XenoMorpH op 14-01-2022 10:23 ]
Dit is eigenlijk best wel kwalijk van Tweakers. Die shopreviews zijn nu juist een manier om een beetje druk uit te oefenen, zodat ze eindelijk eens goed gaan communiceren wat er nu precies aan de hand is en wat er verder gaat gebeuren. Als je dit soort dingen gaat verwijderen, geef je een partij als Amazon voor een deel vrij spel.theHoff schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:06:
En zojuist heeft Tweakers alle Amazon.nl shopreviews over het probleem met de Prime subscription verwijderd omdat de zaak niet afgerond zou zijn.... Alle communicatie van Amazon naar mij toe was, we gaan er niks aan doen, je kan gebruik gaan maken de Nederlandse store, je krijgt geen Duitse prime meer.
Los daarvan vraag ik me zo langzamerhand af of dit niet iets is voor de frontpage, als er echt meer dan zesduizend accounts zijn geraakt.
Die van mij ook verwijderd "De review die je schreef beschreef echter geen afgeronde ervaring, en is derhalve verwijderd."...Commendatore schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Dit is eigenlijk best wel kwalijk van Tweakers. Die shopreviews zijn nu juist een manier om een beetje druk uit te oefenen, zodat ze eindelijk eens goed gaan communiceren wat er nu precies aan de hand is en wat er verder gaat gebeuren. Als je dit soort dingen gaat verwijderen, geef je een partij als Amazon voor een deel vrij spel.
Los daarvan vraag ik me zo langzamerhand af of dit niet iets is voor de frontpage, als er echt meer dan zesduizend accounts zijn geraakt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ja en ja dat heb ik en ook nog wat andere landen zoals Spanje en UK2_05 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:17:
[...]
Ik heb zelf nooit een CC aangemeld op de .NL site maar ze hebben toch die 2.99 alvast afgeschreven van mijn CC, dus ik zou even goed je CC in de gaten houden. Nu is het wachten op het terugdraaien van die betaling.XenoMorpH schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:21:
Net gechat met Amazon, maar net als iedereen niks wijzer geworden. Echter geen coupon gehad.
Ze vroeg wel of ze mijn account wilde stop zetten, maar op de .NL site heb ik geen CC aangemeld, dus mijn abo is daar gelukkig niet automatisch van start gegaan.
Zoals verzocht, hebben we je Amazon Prime-lidmaatschap geannuleerd.
Aangezien je geen gebruik hebt gemaakt van je Amazon Prime-voordelen, ontvang je een terugbetaling van € 2,99 voor de volledige lidmaatschapskosten, inclusief bijkomende kosten en belastingen. De terugbetaling wordt binnen de komende 5-7 werkdagen verwerkt en en teruggestort op het bij ons bekende betaalmiddel.
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2022 12:15 ]
Vreemd inderdaad dat Tweakers hier nog niet over bericht heeft. De situatie is hartstikke nieuwswaardig.XenoMorpH schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:21:
Net gechat met Amazon, maar net als )
[...]
Ja, Tweakers zou hier ruchtbaarheid aan moeten geven...Dit is toch echt wel een dingetje zou je zeggen.
Er kan dan toch ook gewoon prima vermeld worden dat het volgens Amazon om een fout gaat en dat zij aan een oplossing werken? Over storingen en dergelijke zijn ook vaak genoeg nieuwsposts. Het hoeft echt niet per se een zwartmaak-artikel te zijn, maar helemáál geen aandacht is ook vreemd. Maar wellicht speelt de lange arm van Amazon hier ook een rol in.
Eerder al heeft Emerce hier wel gewoon over bericht: Amazon schoffeert Nederlandse Prime-abonnees.
De redacteuren lezen natuurlijk ook niet elk topic op het forum door. Ik gok dat je meer kans maakt als je hem via https://tweakers.net/submit/ meldt.TexMex schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Vreemd inderdaad dat Tweakers hier nog niet over bericht heeft. De situatie is hartstikke nieuwswaardig.
Er kan dan toch ook gewoon prima vermeld worden dat het volgens Amazon om een fout gaat en dat zij aan een oplossing werken? Over storingen en dergelijke zijn ook vaak genoeg nieuwsposts. Het hoeft echt niet per se een zwartmaak-artikel te zijn, maar helemáál geen aandacht is ook vreemd. Maar wellicht speelt de lange arm van Amazon hier ook een rol in.
Eerder al heeft Emerce hier wel gewoon over bericht: Amazon schoffeert Nederlandse Prime-abonnees.
True, al is dat volgens eerdere berichten hier al wel een paar keer gebeurd. Dus we wachten het maar af!Yorinn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]
De redacteuren lezen natuurlijk ook niet elk topic op het forum door. Ik gok dat je meer kans maakt als je hem via https://tweakers.net/submit/ meldt.
We hebben het onderwerp op de radar hoor, en ik werk aan een nieuwsbericht. Maar ik wacht nog op antwoord van Amazon op vragen. Als jullie nog specifieke vragen hebben, meldt het me, dan kan ik die wellicht nog meenemen.Yorinn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]
De redacteuren lezen natuurlijk ook niet elk topic op het forum door. Ik gok dat je meer kans maakt als je hem via https://tweakers.net/submit/ meldt.
Dit nu ook maar even gedaan via chat en vriendelijk te woord gestaan. De inhoud van hun reactie is inmiddels vrij algemeen en ook ik heb de compensatie ontvangen, ook middels een bevestiging via mail. Nu maar hopen dat het werkelijk terug wordt gedraaid.hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:06:
Oké, schijnbaar zet het meer zoden aan de dijk als er contact met .NL wordt opgenomen dan met .DE
Gaan we morgen ook nog maar even doen dan. Wil niet naast het potje piesen indien de kans aanwezig is dat ze het alsnog terug gaan draaien.
Testing, one, two ...
Nou baal ik er van, maar loop er geen trauma van op
Ook een compensatie gekregen van €5,99 en de vraag om geduld te hebben tot 20 januari
Hier komt een oplossing voor, graag wil ik je vragen om ons tijd t/m 20/1 om dit probleem te herstellen of in ieder geval met een update te komen.
Waiting on the world to change
We wachten het wel even af. Het feit dat ze niet gelijk zeggen, jammer joh. Is eigenlijk ook weer redelijk goed nieuws in ons voordeel.
Nu dus ook op de FP: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...Olaf schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:38:
[...]
We hebben het onderwerp op de radar hoor, en ik werk aan een nieuwsbericht. Maar ik wacht nog op antwoord van Amazon op vragen. Als jullie nog specifieke vragen hebben, meldt het me, dan kan ik die wellicht nog meenemen.
Dat gebeurt nu automatisch toch, want je Prime staat (hopelijk tijdelijk) op Nederland?Dutchy007 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:42:
Denk van, probeer ook maar eens gratisch €5,99 te krijgen. Maar helaas, ze geven wel aan dat ik zaken bestel bij Amazon.nl, ze dan de verzendkosten zullen vergoeden.
Ik heb deze week ook via NL wat besteld onder de €20 maar met gratis verzending.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.