Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:00
mage2007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Typisch zo'n product dat ik ook altijd bij Amazon DE bestel.

En waarom is het bij Amazon NL €5 duurder, terwijl het uit hetzelfde magazijn komt en met dezelfde koerier bezorgd wordt??? (DHL of Amazon zelf in Amsterdam regio).
Misschien omdat het prijslevel in Nederland over het algemeen hoger ligt dan in Duitsland (o.a. vanwege hogere BTW in NL). Amazon zou natuurlijk kunnen zeggen "we bieden het voor dezelfde prijs als in DE aan" maar als ze door een algemeen ietwat hoger prijsniveau ook gewoon iets meer winst kunnen pakken. Het blijft natuurlijk een bedrijf.

Maar goed, dit is maar een wilde gok van mij.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Malfoi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Misschien omdat het prijslevel in Nederland over het algemeen hoger ligt dan in Duitsland. Amazon zou natuurlijk kunnen zeggen "we bieden het voor dezelfde prijs als in DE aan" maar als ze door een algemeen ietwat hoger prijsniveau ook gewoon iets meer winst kunnen pakken. Het blijft natuurlijk een bedrijf.

Er zijn ook veel producten bij NL goedkoper dus het blijft natuurlijk een raadsel hoe ze hun prijsstelling bepalen. Wel zie je dat ze vaak met acties van Bol.com Ed. Mee gaan. Vooral met Lego is me dat opgevallen.

Paar weken terug meerdere G-star broeken bij .NL besteld voor rond de €25-€35 ps. Die waren toen bij .DE €100. Week later waren die broeken bij .DE in de aanbieding voor €55 en bij .NL voor €100.

Producten die ik niet direct nodig heb hou ik dan meestal ook een tijdje bij beide sites in de gaten.
Prijzen veranderen bij Amazon soms een paar keer per dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, ik heb nog gevraagd of er inmiddels echt niet wat meer te melden viel, aangezien het overzetten al dinsdag plaatsvond, en ook gezegd dat dit statement nog steeds geen enkele duidelijkheid voor klanten geeft, maar helaas. In ieder geval wel de toezeggen dat als er meer te melden is, hij contact met me opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 12:16

SCW

Wellicht was dit al in het topic aangekaart, maar je kunt op dit moment met je prime abonnement bij Amazon.de met een VPN wel gewoon gratis je items laten bezorgen.

Ter info: ik heb op dit moment business prime bij .DE en consumenten prime bij .NL, beiden op hetzelfde mailadres; ik zie nog wel het business prime logo bij .de maar als ik inlog zonder Duitse VPN wordt bij alle items een bezorgbedrag van 3,49 weergeven. Met Duitse VPN werkt alles weer als vanouds.

[ Voor 3% gewijzigd door SCW op 14-01-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg50
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-12-2022
SCW schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:58:
Wellicht was dit al in het topic aangekaart, maar je kunt op dit moment met je prime abonnement bij Amazon.de met een VPN wel gewoon gratis je items laten bezorgen.

Ter info: ik heb op dit moment business prime bij .DE en consumenten prime bij .NL, beiden op hetzelfde mailadres; ik zie nog wel het business prime logo bij .de maar als ik inlog zonder Duitse VPN wordt bij alle items een bezorgbedrag van 3,49 weergeven. Met Duitse VPN werkt alles weer als vanouds.
Alleen betaal je wel 69 ipv 49 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik was eigenlijk vergeten dat ik nog Amazon Prime DE had... moet het misschien maar eens opzeggen. Prime NL hoef ik sowieso niet.

Maar ik snap niet waarom de ene Nederlandse Prime DE-afnemer wel en de ander (ik bijvoorbeeld) niet automatisch wordt verplaatst naar NL.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 14-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

begintmeta schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:22:
Ik was eigenlijk vergeten dat ik nog Amazon Prime DE had... moet het misschien maar eens opzeggen. Prime NL hoef ik sowieso niet.

Maar ik snap niet waarom de ene Nederlandse Prime DE-afnemer wel en de ander (ik bijvoorbeeld) niet automatisch wordt verplaatst naar NL.
Als je het niet gebruikt zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice, ze willen dan nog wel eens opzeggen de maand na je laatste gebruik, wat dus enkele maanden geleden kan zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM
  • Laatst online: 28-05 16:33
Malfoi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Misschien omdat het prijslevel in Nederland over het algemeen hoger ligt dan in Duitsland (o.a. vanwege hogere BTW in NL). Amazon zou natuurlijk kunnen zeggen "we bieden het voor dezelfde prijs als in DE aan" maar als ze door een algemeen ietwat hoger prijsniveau ook gewoon iets meer winst kunnen pakken. Het blijft natuurlijk een bedrijf.

Je betaald in de duitse shop gewoon de nederlandse BTW, daarom is de prijs bij het bestelproces hoger dan bij het product zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
*knip*, al gemeld

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 15-01-2022 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
Net een post gedaan daar maar die is een beetje ondergeschoven aan eerdere posts.
Lijkt me de hele issue tot een non-issue te maken.
Tijd voor een Amazon.EU domein, grootste warenhuis van de wereld in Oostenrijk flikkeren en los gaan.
Er is toch ook geen Amazon.fl(orida) Amazon.ca(lifornia) of restricties (behalve belasting) op alle staten in de VS.

Ben je nou helemaal Bezosdemietert!

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 15:14
Wellicht speculatie, maar ook ik ben niet overgezet. Maandelijks betalen, regelmatig bestellen, geen DE adres. Wel een .com email-adres. Mogelijk dat dat nog wat doet, dat er op .nl gefilterd is? Vervelend voor diegene die zijn overgezet en hopelijk blijft het hierbij. Ik blijf ook graag bij DE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Fedde schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:54:
Wellicht speculatie, maar ook ik ben niet overgezet. Maandelijks betalen, regelmatig bestellen, geen DE adres. Wel een .com email-adres. Mogelijk dat dat nog wat doet, dat er op .nl gefilterd is? Vervelend voor diegene die zijn overgezet en hopelijk blijft het hierbij. Ik blijf ook graag bij DE.
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) ✅
Heel veel bestellen ✅

Overgezet :(

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit vind ik ook zo opvallend:

In een chat geeft de klantenservice van Amazon aan dat het om 6140 klanten ging.

6140?
Wel bijzonder dat er zo'n specifiek aantal genoemd wordt? Of is dat ook de welbekende marketing prietpraat, zo dat het net lijkt alsof men nadrukkelijk iets uitgezocht heeft? :+

Ik 'voel' me wel speciaal hoor beste mensen @ Amazon. I'm one of the 6140. :-(

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 14-01-2022 22:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ehtweak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:15:
Dit vind ik ook zo opvallend:

In een chat geeft de klantenservice van Amazon aan dat het om 6140 klanten ging.

6140?
Wel bijzonder dat er zo'n specifiek aantal genoemd wordt? Of is dat ook de welbekende marketing prietpraat, zo dat het net lijkt alsof men nadrukkelijk iets uitgezocht heeft? :+

Ik 'voel' me wel speciaal hoor beste mensen @ Amazon. I'm one of the 6140. :-(
Dat aantal komt uit de chat van Verwijderd in "Amazon Prime in Nederland"

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Yorinn Nee, dat verklaart alles... O-) :)

Volgens mij gaat dit akkefietje de Amazon Prime geschiedenis in, als het 6140-incident. ;)
six-one-four-o incident.

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 14-01-2022 22:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bad Brains
ehtweak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:21:
@Yorinn Nee, dat verklaart alles... O-) :)

Volgens mij gaat dit akkefietje de Amazon Prime geschiedenis in, als het 6140-incident. ;)
six-one-four-o incident.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Bmq83ZhhVmrYszWerp4zQzW_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKuDbI0E2BpE0eEbVr9XiMnB.jpg?f=user_large

sorry, hij werd steeds "beter"

[ Voor 21% gewijzigd door Bad Brains op 14-01-2022 22:45 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Flavio schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Dat gebeurt nu automatisch toch, want je Prime staat (hopelijk tijdelijk) op Nederland?
Ik heb deze week ook via NL wat besteld onder de €20 maar met gratis verzending.
Uit protest heb ik de NL Prime gelijk gecanceled. Dus nee, geen gratis verzending ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahw, nu mis ik The 4400 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Ik baal er goed van. Mijn overgezette Prime is gepauzeerd omdat de betaalmethode niet geverifieerd kon worden. Ik had graag de serie: A Discovery of Witches verder willen kijken maar dat gaat nu niet.
De .NL Prime ga ik zeker niet nemen.
Ik hoop dat ik bij .DE kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan70661
  • Registratie: September 2015
  • Niet online
*knip* Offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:31

JME

zeg maar Jamie

Daar mis je niks aan, die hele serie is midden in de verhaallijn plotseling gecanceld. Kan er na al die jaren nog steeds knorrig over worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Daar mis je niks aan, die hele serie is midden in de verhaallijn plotseling gecanceld. Kan er na al die jaren nog steeds knorrig over worden :+
Weet ik, dat wilde ik er ook mee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AmazonNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:50:
[...]

We can assure you that our customer service will get back to you as soon as we have investigated the problem. Again sorry for the inconvenience and thank you for your patience.
Het zou ook fijn zijn als jullie hier op Tweakers reageren. Want tot op heden heb ik geen "antwoord" gehad van jullie klantenservice, behalve dat ik van Prime op Amazon.nl moet gebruik gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
theHoff schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:50:
[...]

Het zou ook fijn zijn als jullie hier op Tweakers reageren. Want tot op heden heb ik geen "antwoord" gehad van jullie klantenservice, behalve dat ik van Prime op Amazon.nl moet gebruik gaan maken.
@AmazonNL taggen is dan wel handig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 12:13
Klantenservice van Amazon Duitsland geeft mij aan dat ik een promotiecertificaat heb gekregen om de kosten van één maand prime te dekken van 5,99, in de Nederlandse Amazon.
Vervolgens zie ik dat ze 49 euro Duitse prime hebben teruggestort op mijn cc en 2,99 hebben afgeschreven voor NL.

Ik krijg het gevoel dat we niet terug gezet gaan worden. Het spreekt naar mijn inziens boekdelen dat de Duitse Amazon een 'promotiecertificaat' uitgeeft voor de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

theunevers schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:21:
Klantenservice van Amazon Duitsland geeft mij aan dat ik een promotiecertificaat heb gekregen om de kosten van één maand prime te dekken van 5,99, in de Nederlandse Amazon.
Vervolgens zie ik dat ze 49 euro Duitse prime hebben teruggestort op mijn cc en 2,99 hebben afgeschreven voor NL.

Ik krijg het gevoel dat we niet terug gezet gaan worden. Het spreekt naar mijn inziens boekdelen dat de Duitse Amazon een 'promotiecertificaat' uitgeeft voor de Nederlandse.
Het terugstorten en afschrijven gebeurde eigenlijk vrijwel direct nadat de ellende van de z.g. overstap bekend was geworden, inmiddels alweer even geleden dus, tenminste, dat was bij mij het geval. Het bedrag wat ze nu terugbetaald hebben komt overeen met het maandabonnement voor Duitsland maar staat als tegoed klaar bij een bestelling via Amazon Nederland.

De storm (als er al sprake van was), is weer gaan liggen en ik heb er ook niet het gevoel bij dat het weer teruggedraaid gaat worden, maar hoop doet leven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

20 januari schijnt de magical date te zijn, toch?

DE dag waarop het six-one-four-o incident wordt ontrafeld! :+
Of voor altijd naar eeuwige bitvelden wordt verbannen? :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Je dacht toch niet echt dat ze hier met oprechte interesse aan het meelezen waren? Die posts waren puur damage control ennnnnn weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

theHoff schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Je dacht toch niet echt dat ze hier met oprechte interesse aan het meelezen waren?
Niet? Gossie, ik dacht toch echt te maken te hebben met het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld. O-) ;w
Die posts waren puur damage control ennnnnn weer verder.
Damage? Welke damage? Een beetje ophef op een tweakers forum zeker... :+

Ik hoop dat ze die 'Systemfehler' terugdraaien.
Maar ik ben bang van niet... :-(

Ik heb op de drie bevestigingen die ik kreeg van Amazon.de, dat mijn klacht in behandeling was genomen, in ieder geval geantwoord dat ik niet tevreden ben met de geboden oplossing en dat mijn vraag gewoonweg niet beantwoord is.
Bovendien beloofden ze binnen 1-3 dagen het probleem op te lossen. (dat was op 11 januari). En inmiddels zijn we 5 dagen verder en heb ik nog niks concreets van ze gehoord.

"Sie erhalten jedoch innerhalb von 1-3 Tagen Rückmeldung zur weiteren Bearbeitung.
Sie sollten dann, in der Zukunft hoffentlich keine Probleme mehr haben.
" ;w

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2022 11:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg vandaag weer een reactie van Amazon.de:

Guten Tag,

es tut mir sehr leid für die entstandenen Unannehmlichkeiten.

Ich kann natürlich nachvollziehen, dass dies für Sie mehr als ärgerlich ist und möchte mich für die entstandenen Unannehmlichkeiten in aller Form entschuldigen.

Ihre Zufriedenheit ist uns wichtig.

Uns ist bekannt, dass Ihre Prime Mitgliedschaft aufgrund einer technischen Änderung von Amazon.de nach Amazon.nl verschoben wurde. Bitte entschuldigen Sie dies!

Wir prüfen derzeit, welche Möglichkeiten bestehen, Ihnen zu helfen und werden uns bis zum 20. Januar diesbezüglich bei Ihnen melden. In der Zwischenzeit habe ich aufgrund der Umstände eine Erstattung ihrer Prime Mitgliedschaft für diesen Monat in Form eines Aktionsgutscheines über 5,99€ veranlasst.

Bitte beachten Sie, dass dieser Aktionsgutschein NICHT über das Gutscheinguthaben unter "Mein Konto" einsehbar ist. Sie werden erst in der Bestellübersicht auf das vorhandene und verwendbare Guthaben hingewiesen, wenn der Einkaufswagen die unten beschriebenen Bedingungen erfüllt.

Dieser Amazon.de Aktionsgutschein gilt nur für Angebote mit Verkauf und Versand durch Amazon und ist NICHT einlösbar für Bücher einschließlich eBooks, Artikel von Drittanbietern, Amazon Warehouse, und Geschenkgutscheine oder auf anderen Webseiten als Amazon.de. Grund hierfür ist, dass es sich bei einem Aktionsgutschein nicht um einen Gutschein direkt handelt, sondern um einen Preisnachlass, welchen wir aus verschiedenen Gründen nicht auf alle Artikel anwenden können.

Aktionsgutscheine können nur über das reguläre Bestellformular (Einkaufswagen) eingelöst werden. Die Verwendung eines Aktionsgutscheins über die "1-Click"-Bestellfunktion oder die Einlösung über "Mein Konto" ist gegebenenfalls nicht möglich. Im Falle einer Bestellung von Amazon Music-Inhalten, Amazon Video-Inhalten oder im Amazon Appstore klicken Sie auf der Detailseite des gewünschten Produkts auf die "Kaufen"-Schaltfläche. Der Gutschein wird automatisch angerechnet.
  • M.a.w. ik krijg een 'goedmakertje'; die 5,99.
  • En op 20 januari zou er uitsluitsel moeten komen.
  • Het is nu geen 'Systemfehler' meer, maar een 'technischen Änderung von Amazon.de nach Amazon.nl'.
We gaan het meemaken, we gaan het zien... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Heeft iemand Jeff al geschreven? Wie weet helpt het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Net de mail ontvangen met daarin de aankondiging voor mijn maandelijkse .DE spar abo aankopen, deze waren al zichtbaar binnen mijn besteloverzicht. Voor de artikelen worden deze maand nog geen verzendkosten gerekend, dat valt dan nog mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wellicht wat off-topic, maar Amazon is kennelijk wat meer aan het rommelen, in de UK willen ze bijvoorbeeld geen UK-issued Visa kaarten meer accepteren.

https://www.theguardian.c...-visa-credit-cards-amazon

Dus wie weet is het wel een "begin het nieuwe jaar met een besparing" actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divealicious
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
hardware-lover schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:23:
Net de mail ontvangen met daarin de aankondiging voor mijn maandelijkse .DE spar abo aankopen, deze waren al zichtbaar binnen mijn besteloverzicht. Voor de artikelen worden deze maand nog geen verzendkosten gerekend, dat valt dan nog mee.
ze hebben bij mij inderdaad ook bevestigd dat ik geen verzendkosten betaal voor mijn maandelijkse subscribe en save die voor komende week gepland staan en dat als er toch onverhoopt verzendkosten in rekening worden gebracht, ze die zullen vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) X (eigen domein .nl)
Heel veel bestellen ✅

Tsja... werd ook opeens omgezet van DE naar NL, de prijzen op DE zijn veelal gunstiger tov NL variant. Ik keek nogal verrast toen ik opeens zomaar omgezet werd. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peregrin42
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:33
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) ✅
Heel veel bestellen ✅

En idd overgezet. Gisteravond erachter gekomen dat ik niet meer bij prime video kon kijken. De betalingsmethode bij amazon nl kon niet worden gebruikt.

Gisteren een mail van amazon.de:
"We zijn ons ervan bewust dat uw Prime-lidmaatschap door een technische wijziging is gemigreerd van Amazon.de naar Amazon.nl. Onze excuses hiervoor!
We onderzoeken hoe we dit kunnen oplossen en nemen uiterlijk 20 januari contact met u op.
In de tussentijd betalen we het Prime-lidmaatschap van deze maand terug voor € 5,99 als promotiecertificaat.
"

Dit bedrag van 5,99 is inmiddels terug gestort op mijn creditcard die ik gebruik voor DE.

Vandaag een mail van amazon.nl: "Je Amazon Prime-lidmaatschap is geannuleerd."
want mijn betaalmethode voor NL kon hier niet voor worden gebruikt. (dat klopt. Daar heb ik ze geen machtiging voor gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

rolandos582 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:34:
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) X (eigen domein .nl)
Heel veel bestellen ✅

Tsja... werd ook opeens omgezet van DE naar NL, de prijzen op DE zijn veelal gunstiger tov NL variant. Ik keek nogal verrast toen ik opeens zomaar omgezet werd. Ben benieuwd
Peregrin42 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:56:
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) ✅
Heel veel bestellen ✅

En idd overgezet. Gisteravond erachter gekomen dat ik niet meer bij prime video kon kijken. De betalingsmethode bij amazon nl kon niet worden gebruikt.

"We zijn ons ervan bewust dat uw Prime-lidmaatschap door een technische wijziging is gemigreerd van Amazon.de naar Amazon.nl. Onze excuses hiervoor!
We onderzoeken hoe we dit kunnen oplossen en nemen uiterlijk 20 januari contact met u op.
In de tussentijd betalen we het Prime-lidmaatschap van deze maand terug voor € 5,99 als promotiecertificaat.
"

Dit bedrag van 5,99 is inmiddels terug gestort op mijn creditcard die ik gebruik voor DE.

want mijn betaalmethode voor NL kon hier niet voor worden gebruikt. (dat klopt. Daar heb ik ze geen machtiging voor gegeven)
Het is dus geen "system glitch" voor 6140 mensen. Wat een verrassing. Elke zondagnacht een plukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) ✅
Heel veel bestellen ✅

"

Hier exact hetzelfde. Echt een rotzooi daar.

Krijg nu ook steeds meldingen van Amazon Photos dat ik met 350gb over mijn quotum heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (Gmail) ✅
Heel veel bestellen ✅

"

Haha inderdaad... en ik heb hem al reeds omgezet naar iDeal voor automatisch incasso, 2,99 afgeschreven van rekening maar hij staat al 4 dagen op opgeschort... Chaos |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb ze (amazon.nl) na de migratie ook geen toestemming gegeven het maandelijkse bedrag voor Prime te incasseren dus sinds vandaag of gisteren is mijn lidmaatschap ook gecancelend. Ik dacht zal je maar net zien, ga je akkoord en dan zeggen ze straks van "ja maar u heeft nu wel ingestemd voor Prime (NL).

Misschien is dit dan toch HET moment om mij van heel Amazon te distantiëren. Heb mij toch altijd een beetje schuldig gevoelt om bij die marktslopende slavendrijvens te blijven kopen kopen kopen. Maar ja, het gemak en al die koopjes hé. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog maar een keer contact opgenomen met de Nederlandse klantenservice.

Het systeemfout verhaal kunnen we nu ondertussen denk ik wel. Degene aan de andere kant verzekerde echter dat op 20 januari een oplossing wordt aangeboden, dat het te veel betaalde geld wordt teruggestort en dat de .NL accounts weer worden teruggezet naar een .DE account.

Ikzelf blijf echter nog een klein beetje sceptisch gezien de wat vage communicatie van de Duitse kant van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:38:
..en dat de .NL accounts weer worden teruggezet naar een .DE account.
De enige manier waarop ik dit zie gebeuren is in combinatie met een flinke prijsverhoging ten opzichte van de oude prijs. Lekker doorzichtige manier om je bestaande klanten de nieuwe, hogere abonnementsprijs te laten betalen.

Van mij mogen ze alles steken waar de zon niet schijnt.. ;w

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stokstaart schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:05:
[...]
De enige manier waarop ik dit zie gebeuren is in combinatie met een flinke prijsverhoging ten opzichte van de oude prijs. Lekker doorzichtige manier om je bestaande klanten de nieuwe, hogere abonnementsprijs te laten betalen.

Van mij mogen ze alles steken waar de zon niet schijnt.. ;w
Wat voor prijsverhoging? Het Prime abonnement voor .DE was voor de Nederlander altijd al hoger en ik nam dit graag voor lief. Wat Duitsers en Oostenrijkers betalen is niet de referentie voor ons, die hebben een uitgebreider aanbod waaronder Prime Music.

Dus..., misschien even toelichten waar je op doelt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Wat voor prijsverhoging? Het Prime abonnement voor .DE was voor de Nederlander altijd al hoger en ik nam dit graag voor lief. Wat Duitsers en Oostenrijkers betalen is niet de referentie voor ons, die hebben een uitgebreider aanbod waaronder Prime Music.

Sorry voor de onduidelijkheid. Áls Amazon de 20e al komt met een oplossing waarbij we een DE abo kunnen blijven gebruiken in dezelfde hoedanigheid, zou het mij niet verbazen als daar een prijskaart aan hangt. In dat geval hebben ze dus mooi een grote groep minder rendabele Hollanders naar een duurder abo gekregen onder het mom van een foutje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Prime dld voor nl was 49 euro. Dat heb ik in oktober 2021 nog betaald voor een jaar. Hetzelfde bedrag als het voor België nu nog is. Als je echter opnieuw een dld prime af weet te sluiten kost dat 69 euro uit m'n hoofd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stokstaart schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:39:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid. Áls Amazon de 20e al komt met een oplossing waarbij we een DE abo kunnen blijven gebruiken in dezelfde hoedanigheid, zou het mij niet verbazen als daar een prijskaart aan hangt. In dat geval hebben ze dus mooi een grote groep minder rendabele Hollanders naar een duurder abo gekregen onder het mom van een foutje..
Laten we eerst eens even afwachten of de handel ongedaan gemaakt gaat worden.

Ik heb echter begrepen uit een eerdere reactie dat jij nu ook geen NL Prime lidmaatschap meer hebt, dus een eventuele stap terug naar .DE is daarmee ook het putje ingegaan of zie jij dan nog mogelijkheden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Amazon.de is/was goedkoper voor Nederlanders dan voor Duitsers/Oostenrijkers. (Die kregen dan ook meer diensten dan de Nederlanders.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:49:
[...]
Prime dld voor nl was 49 euro. Dat heb ik in oktober 2021 nog betaald voor een jaar. Hetzelfde bedrag als het voor België nu nog is. Als je echter opnieuw een dld prime af weet te sluiten kost dat 69 euro uit m'n hoofd. :(
Per jaar, idd, en €5,99 per maand. Die €69,- is het bedrag wat de Duitsers en Oostenrijkers op dit moment betalen per jaar, maar dat is dus een "rijker" abonnement dan wij als NL-er konden krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArthurMorgan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:50:
[...]
Amazon.de is/was goedkoper voor Nederlanders dan voor Duitsers/Oostenrijkers. (Die kregen dan ook meer diensten dan de Nederlanders.)
Dat bedoelde ik te zeggen ja ;) Duurder t.o.v. Prime Nederland dus.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 18-01-2022 10:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Laten we eerst eens even afwachten of de handel ongedaan gemaakt gaat worden.

Ik heb echter begrepen uit een eerdere reactie dat jij nu ook geen NL Prime lidmaatschap meer hebt, dus een eventuele stap terug naar .DE is daarmee ook het putje ingegaan of zie jij dan nog mogelijkheden?
Laten we eerst even afwachten of de handel ongedaan gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik zit met hetzelfde 'probleem' als de rest hier.

Kreeg vandaag wel twee mailtjes met de bevestiging dat mijn producten waarop ik geabonneerd ben, verzonden zijn. Dat lijkt vooralsnog gewoon door te lopen zoals anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Lang niet meer hier geweest, ik ben dus niet de enige die dit is overkomen. ik ken al de epische codes niet dus beetje copy/paste

maandelijks betalen ✅
Geen DE adres ✅
.com mail (eigen com domein) ✅
Heel veel bestellen en abbos ✅
met hetzelde e-mailadres ook bestellingen geplaatst bij amazon.nl✅

Amazon prime video is na de omzetting gewoon blijven werken

Gisteren kreeg ik een voucher van 5,99 van amazon.nl tijdens contact met amazon.nl (tweede contact met nu die datum van 20 januari en excuses)

Toen ik 11 januari met amazon.de had gebeld hadden ze nog werkelijk geen idee waar ik het over had. In zijn scherm had ik prime.de opgezegd en moest ik contact met amazon.nl opnemen waar ze mij doodleuk vertelden dan zegt u prime.nl op en neemt toch gewoon weer prime.de, ik heb dus toen niks gedaan en een paar dagen gewacht en toen bleek dat er geen dossier was aangemaakt.

29 dec 5,99 prime.de afgeschreven, 11 januari ongevraagd 2,99 prime.nl afgeschreven, hier staat in de app van de kaart dan een sterretje bij en 5,99 teruggestort prime.de

Ik heb wel ooit contact gehad met amazon.de over het feit dat ik voortdurend email van ze kreeg om over te stappen naar prime.nl. Ze konden daar niks aan doen toen heb ik dat maar mijn spambox eruit laten filteren.
Ik vraag mij af of de mensen die niet zijn omgezet ook deze mails kregen?

20 januari gaan we het dan horen, ben benieuwd

[ Voor 44% gewijzigd door Spice op 18-01-2022 11:29 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

-SambaL- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:06:
Ik heb ze (amazon.nl) na de migratie ook geen toestemming gegeven het maandelijkse bedrag voor Prime te incasseren dus sinds vandaag of gisteren is mijn lidmaatschap ook gecancelend. Ik dacht zal je maar net zien, ga je akkoord en dan zeggen ze straks van "ja maar u heeft nu wel ingestemd voor Prime (NL).

Misschien is dit dan toch HET moment om mij van heel Amazon te distantiëren. Heb mij toch altijd een beetje schuldig gevoelt om bij die marktslopende slavendrijvens te blijven kopen kopen kopen. Maar ja, het gemak en al die koopjes hé. :$
Nou waar kan ik anders: Halberstadt bockwursten en Pick up! schokoriegel kopen? niet bij Amazon.nl

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Spice schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:05:
...
Ik vraag mij af of de mensen die niet zijn omgezet ook deze mails kregen?
...
Ik heb ook een aantal van die mails gehad, niet omgezet. Een verschil tussen mij en wel-omgezetten is misschien dat ik bestellingen regelmatig ook in Duitsland heb laten afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18

-d-

begintmeta schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb ook een aantal van die mails gehad, niet omgezet. Een verschil tussen mij en wel-omgezetten is misschien dat ik bestellingen regelmatig ook in Duitsland heb laten afleveren.
Zelfde hier, regelmatig e-mails gehad, maar niet overgezet. Wel twee keer in de afgelopen 12 maanden iets laten afleveren in Duitsland, maar mijn standaardadres is wel in Nederland. Mijn Alexa staat weer op de VS (koop ook m'n apps in USD voor Fire TV/Tablet). Ik betaal prime per maand, via AMEX. Geen idee waarom ik niet ben overgezet, maar ik vind het uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35
Zijn er meer mensen die problemen hebben met retouren via DHL? Retourlabel aangemaakt maar wordt niet herkend bij DHL punt. Nieuw retourlabel gekregen werkt ook niet.
Er is niks mis met de afdruk ofzo, de code wordt goed gescand en op het apparaat getoond, maar is niet geldig volgens het DHL punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Laatst online: 08-09 13:32
2_05 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:39:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met retouren via DHL? Retourlabel aangemaakt maar wordt niet herkend bij DHL punt. Nieuw retourlabel gekregen werkt ook niet.
Er is niks mis met de afdruk ofzo, de code wordt goed gescand en op het apparaat getoond, maar is niet geldig volgens het DHL punt.
Dat heb ik laatst ook een keer gehad maar dat was nog voor het omzetten van Prime. Uiteindelijk drie keer een nieuw verzendlabel gekregen alvorens het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Weet je zeker dat het een DHL label is? Ik had er laatst een waar ook DHL in de mail stond, maar PostNL op het label. Werd ook gewoon bij PostNL geaccepteerd en is goed aangekomen.

Heb je anders een foto ervan (waar je eigen gegevens natuurlijk niet op staan)?

Edit: Onderstaande label kreeg ik van DHL vandaan met een retouradres in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SApHyREHK28qiwyceroVbJzuxyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UgXbP50i6k7XpERsmJYF5f5a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 18-01-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Tot nu toe nog geen problemen gehad met retourneren vanuit Amazon, wel even opletten welke vervoerder de label nu eigenlijk is.

Wat ik laatst alleen niet helemaal door had is dat een credit blijkbaar niet via de originele betaalwijze (in mijn geval automatische incasso) wordt teruggeboekt, maar als tegoed in het amazon account.
Ik was steeds op mijn bankrekening aan het kijken of het bedrag al teruggeboekt was, maar dat was steeds niet het geval |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Laatst online: 12:35
Yorinn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:25:
[...]
Weet je zeker dat het een DHL label is? Ik had er laatst een waar ook DHL in de mail stond, maar PostNL op het label. Werd ook gewoon bij PostNL geaccepteerd en is goed aangekomen.

Heb je anders een foto ervan (waar je eigen gegevens natuurlijk niet op staan)?

Edit: Onderstaande label kreeg ik van DHL vandaan met een retouradres in Duitsland.

[Afbeelding]
Er staat een DHL logo op het label en de teksten DHLFORYOU en DHL Parcel. Voor de zekerheid het trackingnummer nog ingevuld bij PostNL dit werd niet herkend op de site.
Retouradres is VOS Logistics in Oss.
Het betreft een bestelling van Amazon.NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
2_05 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Er staat een DHL logo op het label en de teksten DHLFORYOU en DHL Parcel. Voor de zekerheid het trackingnummer nog ingevuld bij PostNL dit werd niet herkend op de site.
Retouradres is VOS Logistics in Oss.
Het betreft een bestelling van Amazon.NL
Ik had exact hetzelfde problemen aantal weken terug. Super irritant, want je staat voor lul bij het DHL pakketpunt. Ik heb gebeld met de klantenservice, die maakt een nieuw label aan en checkt ook gelijk of het nieuwe trackingnummer klopt (kun je zelf overigens ook).
En daarnaast nog €5 coupon gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Dutchy007 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Ik had exact hetzelfde problemen aantal weken terug. Super irritant, want je staat voor lul bij het DHL pakketpunt. Ik heb gebeld met de klantenservice, die maakt een nieuw label aan en checkt ook gelijk of het nieuwe trackingnummer klopt (kun je zelf overigens ook).
En daarnaast nog €5 coupon gekregen ;)
Heb dit nu ook. Kreeg je uiteindelijk postnl of dhl label? Voor mij ook compleet onduidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16
Hier hetzelfde probleem met prime.de account. Voor losse bestellingen nu 3,49 bezorgkosten maar abonnementen lopen wel gewoon door (zonder verzendkosten).

Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-08 13:42
Nog even wachten en dat is er waarschijnlijk antwoord van Amazon. Support weet niet veel meer en strooit met kortingscode, via Twitter ook contact gezocht maar zelfde resultaat. Mocht er geen positief antwoord komen vanuit Amazon DE dan wil ik wel proberen om een Duits adres beschikbaar te stellen voor Tweakers die graag een Prime DE account willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Joehoe900 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Heb dit nu ook. Kreeg je uiteindelijk postnl of dhl label? Voor mij ook compleet onduidelijk :P
Wederom een DHL label. Ik heb eigenlijk nog nooit een Post NL label gehad. Volgens mij geldt dat alleen voor (super)zware retour pakketten.

@ehtweak
Morgen is het D-DAY! Zou het 6140-incident dan toch een goede wending krijgen? Heb je het script al klaarliggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farrokhi
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Contacted them again. Now they say they will get back to me before 21st Jan (now pushing dates). They are not promising to undo the change though.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

farrokhi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:20:
Contacted them again. Now they say they will get back to me before 21st Jan (now pushing dates). They are not promising to undo the change though.
Hoe are they pushing things back? They already said they will have more info on 20 January, which is before the 21st.

Hoe zijn ze datums aan het vooruit schuiven? Ze hebben al gezegd dat ze 20 januari met meer informatie zouden komen, wat morgen is en dus voor 21 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Lekker dan, de boel weer eens op de lange baan schuiven totdat er niets meer gebeurd in de hoop dat mensen het zullen vergeten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dutchy007 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:40:
[...]

@ehtweak
Morgen is het D-DAY! Zou het 6140-incident dan toch een goede wending krijgen? Heb je het script al klaarliggen? ;)
Script? Welk script? :+

Now, coming soon to all major streaming services, especially on Amazon Prime Video, the final episode of the six-one-four-o incident.

wie maakt hier weer een leuke poster van? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Vandaag is het D-Day. We krijgen schadevergoeding van Amazon en het .DE Prime abonnement wordt weer geactiveerd.

Toen werd ik wakker... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Roeptoeter schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:38:
Vandaag is het D-Day. We krijgen schadevergoeding van Amazon en het .DE Prime abonnement wordt weer geactiveerd.

Toen werd ik wakker... 8)7
Je roeptoetert maar wat!

:+
Die moest gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
edit: sorry verkeerd gezien. ( waarom kan ik mijn reactie niet verwijderen? )

[ Voor 136% gewijzigd door Roeptoeter op 20-01-2022 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 07:21
Wat een angstvallige stilte vandaag op dit Topic.

Ik ben erg benieuwd of er vandaag wat bekend wordt. Heb nog een bestelling open die 10 euro op 40 euro goedkoper is via amazon.de.

Zelf heb ik er wel een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrin42
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:33
Koen87 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:46:
Wat een angstvallige stilte vandaag op dit Topic.

Ik ben erg benieuwd of er vandaag wat bekend wordt. Heb nog een bestelling open die 10 euro op 40 euro goedkoper is via amazon.de.

Zelf heb ik er wel een hard hoofd in.
Dit geeft alleen maar aan dat er nog weinig van amazon is gekomen. Want als er bij iemand enige reactie binnenkomt, lees je het vast hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divealicious
Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb al meerdere artikelen klaar zijn om uit te checken mét Prime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxtremexx
contact gehad met Amazon support:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jl669KmCntS1r2Wml-5U9nPOVKI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3OyBrgMYbFB6cmHsMGarCBOe.png?f=fotoalbum_large

Er is nog geen nieuws maar wel weer 5,99 korting ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
xxtremexx schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
contact gehad met Amazon support:

[Afbeelding]

Er is nog geen nieuws maar wel weer 5,99 korting ontvangen.
Ik heb nu even contact opgenomen, aangezien iedereen nu een coupon ontvangt en dat heb ik nog niet ontvangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Koen87 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb nu even contact opgenomen, aangezien iedereen nu een coupon ontvangt en dat heb ik nog niet ontvangen ;)
Ook niet terug gestort op je CreditCard? Bij mij is dat (zonder melding) gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

theHoff schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:18:
[...]
Ook niet terug gestort op je CreditCard? Bij mij is dat (zonder melding) gebeurd.
Heb jij niet toevallig de maandelijkse betaling voor Prime Duitsland op je CC ontvangen? Zoals anderen (waaronder ik), het jaarlijkse bedrag teruggestort hebben gekregen. Los daarvan hebben diverse "klagers" (opnieuw, waaronder ik), dat bedrag als tegoed voor een aankoop ontvangen. Het wordt bij aankoop van een Amazon Prime artikel van het totaalbedrag afgehaald bij afrekenen via Amazon.nl.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Ik heb zojuist contact gehad met Amazon DE. maar ook staat daar een nieuwe datum in...
Wir prüfen derzeit, welche Möglichkeiten bestehen, Ihnen zu helfen und werden uns bis zum 22. Januar diesbezüglich bei Ihnen melden. In der Zwischenzeit habe ich aufgrund der Umstände eine Erstattung ihrer Prime Mitgliedschaft für diesen Monat in Form eines Aktionsgutscheines über 5,99€ veranlasst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Heb jij niet toevallig de maandelijkse betaling voor Prime Duitsland op je CC ontvangen? Zoals anderen (waaronder ik), het jaarlijkse bedrag teruggestort hebben gekregen. Los daarvan hebben diverse "klagers" (opnieuw, waaronder ik), dat bedrag als tegoed voor een aankoop ontvangen. Het wordt bij aankoop van een Amazon Prime artikel van het totaalbedrag afgehaald bij afrekenen via Amazon.nl.
Ah zo. Nee niet en-en hier. Alleen een rebate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjiro
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-02-2022
Ook hier wordt er gesproken over 'the next days'. Dit is CS voor Amazon.de.
Good day.

Thank you for the nice chat.

We are aware of the issue and apologize for it.

We are investigating if we can revert the change (e.g. move you back from .nl to .de).

We will update you by email in the next days on whether we can re-establish your .de account.

Right now we do not have any exact information so i can not assure you the proper date.

I hope the problem is resolved soon.

Stay healthy! I thank you very much for your understanding and patience and wish you a great day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM
hardware-lover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Waar ik bang voor ben is als ik dat tegoed op amazon.nl gebruik dat de kans om terug te kunnen naar de helemaal weg is. zo van "maar je besteld al bij nl dus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DavidM schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Waar ik bang voor ben is als ik dat tegoed op amazon.nl gebruik dat de kans om terug te kunnen naar de helemaal weg is. zo van "maar je besteld al bij nl dus"
Dat deed ik voorheen ook al af en toe, dus wat dat betreft is het een non argument.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• divealicious
hardware-lover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Dat deed ik voorheen ook al af en toe, dus wat dat betreft is het een non argument.
Dat is waar, maar ik heb om dezelfde reden ook even niks besteld. Niet op NL en niet op DE. Kunnen ze iig niet zeggen dat ik al gebruik heb gemaakt van Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

divealicious schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:01:
[...]
Dat is waar, maar ik heb om dezelfde reden ook even niks besteld. Niet op NL en niet op DE. Kunnen ze iig niet zeggen dat ik al gebruik heb gemaakt van Prime.
Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar Prime Video is ook automagisch omgezet bij mij, ik heb daar niets voor hoeven doen. Dat is hier ook nog regelmatig gebruikt sinds de omzetting en daarvan zouden ze dan ook kunnen zeggen dat ik al gebruik maak van Prime NL? Zo valt er altijd wel een excuus te bedenken om iets niet te hoeven doen.

Ik ga er vanuit, indien ze het terug zouden draaien, dat ze het voor de groep doen die is overgezet, en niet per specifiek geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar Prime Video is ook automagisch omgezet bij mij, ik heb daar niets voor hoeven doen. Dat is hier ook nog regelmatig gebruikt sinds de omzetting en daarvan zouden ze dan ook kunnen zeggen dat ik al gebruik maak van Prime NL? Zo valt er altijd wel een excuus te bedenken om iets niet te hoeven doen.

Ik ga er vanuit, indien ze het terug zouden draaien, dat ze het voor de groep doen die is overgezet, en niet per specifiek geval.
Bij mij niet. Mijn Prime verliep uitsluitend via .de en heb waarschijnlijk nooit iets bij .nl besteld. Ik kreeg dan ook de melding dat mijn CC niet geautoriseerd was en de betaling niet gedaan kon worden.

Vervolgens een boze tiener die haar serie niet af kan kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divealicious
[...]

Ik heb Prime echt alleen voor de verzending. Ik heb in het verleden wel naar Prime gekeken maar niet de laatste tijd, dus heb daar ook niks van gemerkt.

ETA:
Oh fijn, alweer exact dezelfde automatische email gehad als ik hier al meerdere keren heb gekregen :(
Dear Customer,

Thank you for contacting us at Amazon.de !

Firstly let me apologize for this inconvenience.

From your mail I do understand your concern that your Amazon.de Prime membership was moved to Amazon.nl version automatically.

It’s not possible to sign up for a Dutch Prime membership on Amazon.de again, but Amazon Prime is now available on Amazon.nl.

A lot of the benefits you get on Amazon.de are also available on Amazon.nl, all for just EUR 2.99/month. More information on Amazon Prime is also available on our Help pages: https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201910360

I hope this helps. We look forward to seeing you again soon.
Dit dansje duurt nog wel even op deze manier.

[ Voor 36% gewijzigd door divealicious op 20-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso dus rare situatie.

Als ik op amazon.de inlog krijg ik als vanouds weer een link voor me neus om naar de nederlandse prime te switchen. Ook in mijn account staat prime daar nog actief.

Ik had laatst vanuit de app op mijn tv twee films gekocht en die staan als gekocht op amazon.nl op de creditcard afrekening.

Als ik op amazon.nl inlog geen prime, maar een aansporing om over te zetten van de naar nl.

Weten ze daar uberhaupt wel wat ze doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BglFAMuOIeo-JkmojPklsL5uYNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/25A6MvTvoOBtFMaPMPf3YyYY.png?f=fotoalbum_large

Laatste berichten hier is dat het vandaag opgelost is.

Edit/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cg3mYu4-Nerl6gltihj6bxy-6C4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FRlAlV8B311GZh66t74fQY9y.png?f=user_large

Morgen zou het account weer bij DE actief zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mjjveldt op 20-01-2022 15:39 . Reden: laatste berichtje chat toegevoegd ]

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Bij mij niet. Mijn Prime verliep uitsluitend via .de en heb waarschijnlijk nooit iets bij .nl besteld. Ik kreeg dan ook de melding dat mijn CC niet geautoriseerd was en de betaling niet gedaan kon worden.

Vervolgens een boze tiener die haar serie niet af kan kijken :+
Mijn actieve Prime liep eerder ook enkel maar via Duitsland, maar via vrijwel alle andere Amazon EU landen heb ik eerder ook al eens besteld, laatst ook weer via Italië. Bij alle websites gebruikmakend van dezelfde inlog als voor .DE en gebruikmakend van dezelfde CC's. Dat zal ervoor gezorgd hebben dat het hier zonder enige hik of stoot is gegaan (buiten die van mijzelf richting Amazon).

Afijn, normaal gesproken zeggen ze; "geen nieuws, goed nieuws", maar of dat nu ook het geval is? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
mjjveldt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:35:
[Afbeelding]

Laatste berichten hier is dat het vandaag opgelost is.
Ik kom totaal niet verder op de chat met amazon.nl. Hopelijk zetten ze iedereen terug om als het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Ik probeer te begrijpen wat hier allemaal gebeurt. Zelf heb ik ook (al jaren) prime en gaat prima, staat niet bij of het NL of DE is.

Hoezo is het zo'n probleem dat het abbonement wordt omgezet van DE naar NL?

In mijn ogen is het volkomen logisch, Amazon is inmiddels actief in NL dus worden nederlandse consumenten omgezet naar NL.

Nogmaals, ik probeer het probleem hier te begrijpen. Geen aanval naar iemand toe.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• divealicious
Generaal Pep schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:45:
Ik probeer te begrijpen wat hier allemaal gebeurt. Zelf heb ik ook (al jaren) prime en gaat prima, staat niet bij of het NL of DE is.

In mijn ogen is het volkomen logisch, Amazon is inmiddels actief in NL dus worden nederlandse consumenten omgezet naar NL.

Nogmaals, ik probeer het probleem hier te begrijpen. Geen aanval naar iemand toe.
Misschien kun je het beste lezen wat Tweakers erover heeft geschreven: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...

Mijn persoonlijke samenvatting: ik bestel al jaren op de Amazon.de omdat de keuze in producten naar véél groter is en vaak ook véél goedkoper. Zonder Prime op DE krijg ik geen gratis verzending, want het maakt wel degelijk uit op welke site je Prime "leeft".

[ Voor 12% gewijzigd door divealicious op 20-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxtremexx

Het probleem is dat Amazon NL aanzienlijk duurder is en een veel minder groot assortiment heeft, daarnaast is het onbehoorlijk om zonder toestemming zelfstandig te besluiten om klanten een andere type abonnement aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM

Aanbod is prut, prijzen zijn hoog ......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
divealicious schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Misschien kun je het beste lezen wat Tweakers erover heeft geschreven: nieuws: Amazon zet Duitse Prime-abonnementen ongevraagd over naar Nederlandse...

Mijn persoonlijke samenvatting: ik bestel al jaren op de Amazon.de omdat de keuze in producten naar véél groter is en vaak ook véél goedkoper. Zonder Prime op DE krijg ik geen gratis verzending, want het maakt wel degelijk uit op welke site je Prime "leeft".
Ah bedankt, dat bericht heb ik gemist. Ik ga de casus met interesse volgen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar Prime Video is ook automagisch omgezet bij mij, ik heb daar niets voor hoeven doen.
Er werd mij zelfs medegedeeld dat ik het zelf had omgezet!.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KGXVwYny730jb8UMo-6B9syWCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A3faVMvi37NtWK2FVU3yzWUj.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

linp schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Er werd mij zelfs medegedeeld dat ik het zelf had omgezet!.
[Afbeelding]
Die melding heeft iedereen zo via mail gekregen, daar is alle heisa mee begonnen.

Edit: vanaf hier dus; Sato in "Amazon Prime in Nederland"

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 20-01-2022 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
hardware-lover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Die melding heeft iedereen zo via mail gekregen, daar is alle heisa mee begonnen.

Edit: vanaf hier dus; Sato in "Amazon Prime in Nederland"
Ja, de mail begon met: "Thank you for signing up for Amazon Prime"
in het screenshot wordt het nog eens extra benadrukt dat ikzelf dit zou hebben gedaan.
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.