Has anyone received the voucher? I doubt it. Asked a few friends who had the same problem. They had a similar conversation and were promised to get a "promotional voucher" as well as an update, but received neither.Koen87 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Ik heb nu even contact opgenomen, aangezien iedereen nu een coupon ontvangt en dat heb ik nog niet ontvangen
Zojuist per mail ontvangen:
Beste klant,
Op 11 januari 2022 hebben we onbedoeld uw Prime-lidmaatschap overgezet van amazon.de naar amazon.nl. We begrijpen dat dit onverwachts was en we willen ons verontschuldigen voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.
We zijn hard aan het werk om uw Prime-lidmaatschap naar zijn originele staat op amazon.de te herstellen. We verwachten dit proces uiterlijk 4 februari 2022 te voltooien. U ontvangt een email zodra dit is gelukt.
Nogmaals onze oprechte excuses voor deze situatie. We waarderen uw geduld en blijven werken aan een oplossing.
Neem gerust contact met onze klantenservice voor verdere vragen. U kunt ons bereiken via:
Amazon.de: www.amazon.de/kontakt
Amazon.nl: www.amazon.nl/contact-us
(Let op: Deze e-mail is verstuurd vanaf een adres dat geen inkomende e-mails kan ontvangen. Beantwoord deze e-mail niet.)
Vriendelijke groeten,
Amazon.de
http://www.Amazon.de
Imprint: www.amazon.de/impressum
==============================
Ik heb net via Amazon.de het bericht ontvangen dat mijn Prime.DE abonnement in ere zal worden hersteld. Getracht wordt om dit voor 4 februari voor elkaar te hebben. ๐
Edit: wat hier eerder ook al staat dus. De wonderen..... ๐
Edit: wat hier eerder ook al staat dus. De wonderen..... ๐
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 20-01-2022 19:14 ]
Testing, one, two ...
Krijg net dit binnen:
On 11 January 2022 we unintentionally migrated your Prime membership from amazon.de to amazon.nl. We understand this came as a surprise and that it caused inconvenience for which we apologize.
We see that in the meantime your amazon.nl membership has been cancelled. We want to provide you with the opportunity to restore your membership to its original plan on amazon.de. Once you confirm, we will take the necessary steps to complete the migration of your membership within 10 days.
We invite you to share your preference with us by replying to this email before 20 February 2022. If you want us to restore your Prime membership on amazon.de, please reply with YES. Alternatively, you can contact Customer Service via the following link:
If you do not wish to reactivate your membership, you donโt have to do anything.
Again, our sincere apologies for this situation. We appreciate your patience as we work on finding a solution.
On 11 January 2022 we unintentionally migrated your Prime membership from amazon.de to amazon.nl. We understand this came as a surprise and that it caused inconvenience for which we apologize.
We see that in the meantime your amazon.nl membership has been cancelled. We want to provide you with the opportunity to restore your membership to its original plan on amazon.de. Once you confirm, we will take the necessary steps to complete the migration of your membership within 10 days.
We invite you to share your preference with us by replying to this email before 20 February 2022. If you want us to restore your Prime membership on amazon.de, please reply with YES. Alternatively, you can contact Customer Service via the following link:
If you do not wish to reactivate your membership, you donโt have to do anything.
Again, our sincere apologies for this situation. We appreciate your patience as we work on finding a solution.
Hier dezelfde mail binnen in het NL. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet had verwacht. Als alles weer in ere wordt hersteld neem ik mijn pessimistische houding meteen terug.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
@DavidM, ook netjes dat ze dit voor gecancelde abonnementen ook willen doen.
Testing, one, two ...
Mijn mail ziet er iets anders uit, mij wordt niet gevraagd te reageren
MAAR er komt een oplossingHello,
As you are aware, on 11 January 2022 we unintentionally migrated your Prime membership from amazon.de to amazon.nl. We understand this came as a surprise and that it caused inconvenience for which we apologize.
We are working hard to revert this change and migrate your membership back to the original plan on amazon.de. We aim to do so before 04 February 2022. Once completed, we will inform you via email.
Should you have any other questions or concerns, donโt hesitate to connect with Customer Service:
(This e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message.)
Sincerely,
Amazon.de
http://www.Amazon.de
Klopt, want sommige hadden prime NL ook direct opgezegd.divealicious schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:16:
Mijn mail ziet er iets anders uit, mij wordt niet gevraagd te reageren
[...]
Waaronder ik
Beste klant,
Op 11 januari 2022 hebben we onbedoeld uw Prime-lidmaatschap overgezet van amazon.de naar amazon.nl. We begrijpen dat dit onverwachts was en we willen ons verontschuldigen voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.
We zien dat uw amazon.nl lidmaatschap ondertussen is opgezegd. We willen u de mogelijkheid bieden om uw originele Prime-lidmaatschap op amazon.de te herstellen. Na ontvangst van uw bevestiging gaan wij direct aan de slag om de migratie van uw lidmaatschap terug te draaien. We verwachten dat dit maximaal 10 dagen duurt.
We vragen u uw voorkeur uiterlijk 20 februari 2022 aan ons door te geven. Dit kan door op deze e-mail te reageren met: โJAโ. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice via:
Als u uw Prime-lidmaatschap niet wilt heractiveren, hoeft u niets te doen en kunt u deze email negeren.
Nogmaals, onze excuses voor deze situatie. We waarderen uw geduld en blijven werken aan een oplossing
Vriendelijke groeten,
Amazon.de
Deel 2 kan denk ik voorlopig de koelkast in!ehtweak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:27:
[...]
Script? Welk script?![]()
Now, coming soon to all major streaming services, especially on Amazon Prime Video, the final episode of the six-one-four-o incident.
wie maakt hier weer een leuke poster van?
Overigens goed nieuws, ik had het zelf eigenlijk niet verwacht.
Hier zojuist ook een mail of ik even met โjaโ wil bevestigen dat mijn Duitse Prime hersteld moet worden. Bij mij was die Duitstalig, maar ik doe ook alles met betrekking tot Amazon.de in het Duits. Vermoedelijk kijken ze daar ook naar.
Uiteraard meteen โjaโ geantwoord.
Uiteraard meteen โjaโ geantwoord.
Ook net een email van Amazon DE binnen dat het wordt gecorrigeerd. Ik hoef dus niks te bevestigen.
Helemaal niks
...Zal morgen maar weer ff bellen.

Anoniem: 1439850
Iemand anders aangemeld met een telefoonnummer in plaats van een e-mailadres?
Ik heb nog geen mail ontvangen en mijn berichtencentrum is verder ook leeg...
Ik heb vandaag ook geen mail gehad. Ik heb de Nederlandse Prime net maar opgezegd gezien ik daar toch niets mee kan.Anoniem: 1439850 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:23:
Ik heb de Duitse klantenservice een kort bericht gestuurd met de opmerking dat anderen een aanbod hadden gekregen en dat ik daar ook wel gebruik van wil maken. Mocht dat niet lukken dan is het maar zo. Gezien de manier waarop ze je toch zo over kunnen zetten op de Nederlandse versie is de Duitse versie me ook niet zoveel meer waard.
I.t.t. tot andere reacties ben ik dan ook niet echt tevreden. Een hoop drama om niets en je moet er alsnog zelf achteraan om Amazon's fout gecorrigeerd te krijgen. Lekkere service is dat

Already used it. It is at the check-out.farrokhi schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:51:
[...]
Has anyone received the voucher? I doubt it. Asked a few friends who had the same problem. They had a similar conversation and were promised to get a "promotional voucher" as well as an update, but received neither.
Dat ziet er goed uit. Heb zelf nog niet de NL gecanceled, maar ik ga er niet van uit dat dat een probleem moet zijn. Ik wacht nog wel even op de mail. Vandaag nog een order gedaan via amazon.de met de coupon. Kon niet wachten. Vooral omdat er mij vandaag werd vertelt: 22 januari.xxtremexx schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:58:
Amazon heeft het opgelost:
[Afbeelding]
Prima gedaan ... ik ben een tevreden Amazon.de klant!
[ Voor 8% gewijzigd door Koen87 op 20-01-2022 20:36 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb gewoon contact gehad via de chat. Wellicht had een mail beter volstaan.Anoniem: 1439850 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:23:
Ik ga er morgen nog weer achteraan via de chat en anders mail ik ze.
Correctie: Ongewenste/spam box kijken helpt ook

[ Voor 6% gewijzigd door XenoMorpH op 20-01-2022 22:01 ]
Ik had eind v.d. middag m'n mail nog gecheckt; nog niks.
En even na 19:00h; het verlossende berichtje.
"Wir arbeiten daran, diese รnderung rรผckgรคngig zu machen und Ihre
Prime-Mitgliedschaft im ursprรผnglichen Zustand auf Amazon.de
wiederherzustellen."
M.a.w. eerst zien dan geloven, maar we wachten nog ff af.
Blijkbaar heeft alle heisa (?) dan toch geholpen? Al zullen we dat waarschijnlijk nooit helemaal te weten komen...
excuses @Yorinn , maar ik heb niet het hele bericht alhier neergeplempt.
En even na 19:00h; het verlossende berichtje.
"Wir arbeiten daran, diese รnderung rรผckgรคngig zu machen und Ihre
wiederherzustellen."
M.a.w. eerst zien dan geloven, maar we wachten nog ff af.
Blijkbaar heeft alle heisa (?) dan toch geholpen? Al zullen we dat waarschijnlijk nooit helemaal te weten komen...
excuses @Yorinn , maar ik heb niet het hele bericht alhier neergeplempt.
Zelfde verhaal. mailtje in het Duits. Wat mij ergert is dat de nederlandse klantenondersteuning het in de verste verte niet haalt bij de Duitse klantenservice van amazon, ik heb wel wat dingen gehad die zijn verkeerd gegeaan de afgelopen jaren en die worden dan keurig hersteld, het contact is altijd correct.
Ik heb 2 keer teelfonisch contact gehad met de nederlandse klantenondersteuning van amazon en 2 keer doen ze niet wat ze beloven, te triest voor woorden.
Ik heb 2 keer teelfonisch contact gehad met de nederlandse klantenondersteuning van amazon en 2 keer doen ze niet wat ze beloven, te triest voor woorden.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Wel dan voor dezelfde prijs van 49,00 en niet dat ze ons dan op de prijs van 69,00 per jaar gaan terugzetten...
Zojuist ook gesproken met de Duitse klanten service middels chat. Het bekende probleem ook gemeld dat mijn Duitse prime membership automatisch is omgezet naar Nederlands prime membership. Ze beweren dat ze niks voor mij kunnen doen en dat ik het zelf heb gedaan.
Ik heb het idee dat ik te laat het probleem heb gemeld. Straks maar eens kijken of de Nederlandse klantenservice misschien iets voor mij kan betekenen.
Ik heb het idee dat ik te laat het probleem heb gemeld. Straks maar eens kijken of de Nederlandse klantenservice misschien iets voor mij kan betekenen.
Zoals zovelen heb ik ook de mail gehad van amazon dat ze voor 4 februari mijn prime account gaan herstellen naar DE. (bericht van amazon was bij mij in het nederlands, maar dat is afhankelijk van je taalinstellingen)
Verder moest ik wel bevestigen met een reply met "JA". En dit zal waarschijnlijk als oorzaak hebben dat mijn NL prime abo ook gelijk was gecancelled wegens geen aanwezige betalingsmethode voor amazon nl.
Het zal zo zijn dat herstellen van NL naar DE account een ding is, maar een prime abo weer aanzetten is een andere. En daarvoor zullen ze ws een bevestiging (hoe simpel ook, met een reply) nodig hebben.
Verder moest ik wel bevestigen met een reply met "JA". En dit zal waarschijnlijk als oorzaak hebben dat mijn NL prime abo ook gelijk was gecancelled wegens geen aanwezige betalingsmethode voor amazon nl.
Het zal zo zijn dat herstellen van NL naar DE account een ding is, maar een prime abo weer aanzetten is een andere. En daarvoor zullen ze ws een bevestiging (hoe simpel ook, met een reply) nodig hebben.
Eens, ik ben wel blij dat het wordt opgelost maar dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. En het duurt nu ook nog eens heel erg lang voor het weer is teruggedraaid.Verwijderd1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:30:
[...]
I.t.t. tot andere reacties ben ik dan ook niet echt tevreden. Een hoop drama om niets en je moet er alsnog zelf achteraan om Amazon's fout gecorrigeerd te krijgen. Lekkere service is dat
Vooral dat dus.destro9704 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:57:
Wel dan voor dezelfde prijs van 49,00 en niet dat ze ons dan op de prijs van 69,00 per jaar gaan terugzetten...
Hier idem. Of hebben alleen de mensen die actief aan de bel hebben getrokken een mail gehad?Sjiro schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:02:
Zelf nog altijd geen mail ontvangen. Wachten het even af.
De islam kan uw vrijheid schaden
Waarom zouden ze dat nu specifiek voor ons Nederlanders anders gaan doen terwijl het voor Belgen en Luxemburgers nu nog steeds โฌ49,- p/j of โฌ5,99 p/m is?destro9704 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:57:
Testing, one, two ...
Heb 2x gebeld, niet gemaild. Staat ook in mijn Message Center bij NL en DL. Echter ook geen "de 4e" mail ontvangen. Heb net een mail gestuurd, afwachten.Wokschotel schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Hier idem. Of hebben alleen de mensen die actief aan de bel hebben getrokken een mail gehad?
Ik had per chat en email geklaagd, maar ik zou het toch echt zelf gedaan hebben en het was niet hun foutWokschotel schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Hier idem. Of hebben alleen de mensen die actief aan de bel hebben getrokken een mail gehad?

Naar aanleiding van de berichten hierboven maar eens gebeld met de support van amazon.nl waarom ik geen bericht heb gehad. De medewerker kon mij niet vertellen waarom er verder geen communicatie was geweest maar zou me op de lijst zetten om op 4 februari te worden terug gezet en dit zojuist is dit ook per mail bevestigd.
[ Voor 3% gewijzigd door teh_maniax op 21-01-2022 13:50 ]
Voor Duitsland en Oostenrijk zitten er extra features in die wij niet krijgen en daar zit het verschil in tussen โฌ69 per jaar tegen โฌ49 per jaar wat wij betalen. Gezien de email welke ik heb ontvangen, gaan ze het tarief volgens mij niet aanpassen. Wel beniewd wat ze gaan doen met de incasso's van de bedragen aangezien daar van alles is gebeurd met terugstorten op DE en incasseren op NL.hardware-lover schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Waarom zouden ze dat nu specifiek voor ons Nederlanders anders gaan doen terwijl het voor Belgen en Luxemburgers nu nog steeds โฌ49,- p/j of โฌ5,99 p/m is?
Al meermaals ter sprake gekomen in dit topic, daarom haal ik het niet (opnieuw) aan waarom het voor Duitsers/Oostenrijkers wel duurder is. Daar komt ook steeds de verwarring voor sommigen vandaan denk ik en wordt er dan naar die โฌ69,- verwezen (het jaartarief voor die landen)ed73 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Voor Duitsland en Oostenrijk zitten er extra features in die wij niet krijgen en daar zit het verschil in tussen โฌ69 per jaar tegen โฌ49 per jaar wat wij betalen. Gezien de email welke ik heb ontvangen, gaan ze het tarief volgens mij niet aanpassen. Wel benieuwd wat ze gaan doen met de incasso's van de bedragen aangezien daar van alles is gebeurd met terugstorten op DE en incasseren op NL.
V.w.b. de incasso''s. "normaal" gesproken zouden ze de handel terug moeten draaien zoals het is gegaan, en via CC lijkt me dat ook wel haalbaar, aangezien ze het ook zonder mijn inbreng voor elkaar hadden gekregen. Dus logisch lijkt voor mij nu;
+ โฌ2,99 ( a.g.v. de onterechte afschrijving voor maandbetaling Prime NL)
- โฌ49,- (a.g.v. de onterechte bijschrijving van mijn jaarlijkse Prime DE).
Dat zou prima zijn wat mij betreft, maar of het zo voor mij zal gaan?
Testing, one, two ...
dit stond er in de mail, dus dan zou ik denken dat het oude tarief gaat geleden wederom,ed73 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Voor Duitsland en Oostenrijk zitten er extra features in die wij niet krijgen en daar zit het verschil in tussen โฌ69 per jaar tegen โฌ49 per jaar wat wij betalen. Gezien de email welke ik heb ontvangen, gaan ze het tarief volgens mij niet aanpassen. Wel beniewd wat ze gaan doen met de incasso's van de bedragen aangezien daar van alles is gebeurd met terugstorten op DE en incasseren op NL.
" We zien dat uw amazon.nl lidmaatschap ondertussen is opgezegd. We willen u de mogelijkheid bieden om uw originele Prime-lidmaatschap op amazon.de te herstellen."
gr
Ik had ook niet aan de bel getrokken want ik volgde dit topic en het leek mij niks toe te voegen.Grappenmaker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:32:
Zojuist ook gesproken met de Duitse klanten service middels chat. Het bekende probleem ook gemeld dat mijn Duitse prime membership automatisch is omgezet naar Nederlands prime membership. Ze beweren dat ze niks voor mij kunnen doen en dat ik het zelf heb gedaan.
Na het nieuws op de homepage heb ik zojuist ook gebeld (via Amazon.de/Kontakt en dan Prime issues).
Ik legde uit dat ik ook 1 van de mensen ben die zomaar was gemigreert. Hij zei dat hij direct een mail naar mij zou sturen om te bevestigen dat dit wordt teruggedraaid maar nog 10 werkdagen kan duren.
Dus ik zou zeggen: bel gewoon nog een keer?
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 21-01-2022 18:03 ]
Nadat ik gemeld had dat het label opnieuw niet werkte bood de medewerker mij als oplossing dat ik het product niet meer op hoefde te sturen en het geld terug te storten. Fijne oplossing aangezien ik twee keer voor niks naar het DHL punt ben gegaan.2_05 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:39:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met retouren via DHL? Retourlabel aangemaakt maar wordt niet herkend bij DHL punt. Nieuw retourlabel gekregen werkt ook niet.
Er is niks mis met de afdruk ofzo, de code wordt goed gescand en op het apparaat getoond, maar is niet geldig volgens het DHL punt.
Twee dagen later krijg ik ineens een mail van ofm@amazon.nl waarin staat:
Of ik dit toe kan lichten. Verder wordt niet aangegeven welke bestelling het betreft of wat het probleem is.We hebben gemerkt dat je in de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige artikelen die je hebt geretourneerd niet in hun oorspronkelijke staat zijn ontvangen.
Gezien de retourmelding van hierboven de enige is in de afgelopen 3 maanden zal het daar wel mee te maken hebben. Maar kom op, in de chatgeschiedenis ligt toch al vast wat het probleem was. De verzendcodes kun je toch controleren. Waarom eerst een refund aanbieden en er daarna een probleem in zien?
Waarschijnlijk een ge-automatiseerd probleem. Ik zou sowieso even contact met ze opnemen voordat je ope en blacklist terecht komt.2_05 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:27:
[...]
Nadat ik gemeld had dat het label opnieuw niet werkte bood de medewerker mij als oplossing dat ik het product niet meer op hoefde te sturen en het geld terug te storten. Fijne oplossing aangezien ik twee keer voor niks naar het DHL punt ben gegaan.
Twee dagen later krijg ik ineens een mail van ofm@amazon.nl waarin staat:
[...]
Of ik dit toe kan lichten. Verder wordt niet aangegeven welke bestelling het betreft of wat het probleem is.
Gezien de retourmelding van hierboven de enige is in de afgelopen 3 maanden zal het daar wel mee te maken hebben. Maar kom op, in de chatgeschiedenis ligt toch al vast wat het probleem was. De verzendcodes kun je toch controleren. Waarom eerst een refund aanbieden en er daarna een probleem in zien?
Ik was dus na al hun gespam/dwang vrijwillig geswitcht van DE > NL, ik heb dus vast geen recht om terug te gaan pff
Die mailtjes zullen wel blijven komen verwacht ik als ik straks weer op .DE zit. Ik had daar specifiek al een filter voor ingesteld, zodat ze door mijn mailchecker al werden verwijderd voor ik ze onder ogen kreeg, wel zo veilig ๐FSXnoob schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:34:
Ik was dus na al hun gespam/dwang vrijwillig geswitcht van DE > NL, ik heb dus vast geen recht om terug te gaan pff
Testing, one, two ...
Verwijderd1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:30:
Een hoop drama om niets en je moet er alsnog zelf achteraan om Amazon's fout gecorrigeerd te krijgen. Lekkere service is dat
Grappenmaker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:32:
Mij wordt net verteld dat ze proberen alle accounts terug te zetten.Wokschotel schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:39:
[...]
PS:Beste Xander,
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Amazon.nl.
Ik help je graag bij deze zaak.
Het spijt me te horen dat je Prime-lidmaatschap automatisch is overgedragen aan NL.
Ik kan bevestigen dat we inderdaad proberen alle gemigreerde Prime-lidmaatschappen terug te zetten naar DE.
We verwachten dat elke klant uiterlijk op 4 februari terugwordt naar DE.
Je hoeft niets anders te doen met betrekking tot dit probleem.
Verwacht een notificatie-e-mail zodra deze is voltooid.
Ik verontschuldig me oprecht voor het eventuele ongemak dat dit heeft veroorzaakt.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met deze informatie, en ik wens je een leuk weekend!
Ja ik heb de modbreak gelezen maar deze variant mail heb ik nog niet voorbij zien komen... In eerdere reacties ging het over "uw Prime lidmaatschap", niet over alle leden.Yorinn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:31:
[Modbreak]De mail van overgezette Prime-abo's is al meermaals gedeeld en hoeft niet elke 3 posts herhaald te worden. Deze mag dan ook verder achterwege blijven.[/]
Dit suggereert toch dat je zelf geen actie hoeft te ondernemen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb jij ook het standaardmailtje gehad? De mail die we dus niet meer mogen noemen? Ik heb die niet gehad, maar ik kreeg gisteren wel deze reactie:Xander schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:58:
[...]
[...]
[...]
Mij wordt net verteld dat ze proberen alle accounts terug te zetten.
[...]
PS:
[...]
Ja ik heb de modbreak gelezen maar deze variant mail heb ik nog niet voorbij zien komen... In eerdere reacties ging het over "uw Prime lidmaatschap", niet over alle leden.
Dit suggereert toch dat je zelf geen actie hoeft te ondernemen.
Vreemde reactie vond ik, alsof ze niet weten wie ze moeten mailen? Die reactie kwam overigens rond 22 uur, dus ruim nadat de eerste mailtjes hier gemeld werden om 19 uur. Ik heb verder nog niets gehad en ook niet echt zin om er steeds achteraan te gaan.Hartelijk bedankt voor uw e-mail aan Amazon.de.
Nog niet alle klanten waarvan het Prime abonnement van Amazon.de. zonder toestemming is omgezet naar Amazon.nl zijn geรฏnformeerd. Ongeveer een uur geleden is begonnen met het verzenden van de e-mails.
Ik wil u daarom nog even om geduld vragen.
We stellen uw feedback op prijs. Gebruik de onderstaande knoppen om uw mening over uw ervaring van vandaag met ons te delen.
Nope, zo'n 2 uur geleden pas voor het eerst (zelf) contact opgenomen, dit was de reactie en tevens de eerste mail die ik over dit onderwerp heb ontvangen.Verwijderd1 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:08:
[...]
Heb jij ook het standaardmailtje gehad? De mail die we dus niet meer mogen noemen? Ik heb die niet gehad, maar ik kreeg gisteren wel deze reactie:
Vervelend. Ik ben al jaren klant van Amazon DE Prime. Ik ben tegen mijn wil overgezet naar Amazon NL Prime. Ik kreeg een melding dat ik succesvol was overgezet.
Helaas heb ik verder geen mail ontvangen dat ze mij terug willen zetten naar Amazon DE Prime. Dat terwijl ik vanaf het eerste moment geklaagd heb. Nu zit ik waarschijnlijk toch vast aan Amazon NL Prime. Daar baal ik enorm van, want het aanbod van Amazon NL is extreem slecht vergeleken met Amazon DE.
Heb maar een mail naar de support gestuurd. Ik wil heel graag terug naar Amazon DE.
Helaas heb ik verder geen mail ontvangen dat ze mij terug willen zetten naar Amazon DE Prime. Dat terwijl ik vanaf het eerste moment geklaagd heb. Nu zit ik waarschijnlijk toch vast aan Amazon NL Prime. Daar baal ik enorm van, want het aanbod van Amazon NL is extreem slecht vergeleken met Amazon DE.
Heb maar een mail naar de support gestuurd. Ik wil heel graag terug naar Amazon DE.
Stuur eens een mail naar de .de klantenservice. Ik heb alleen met de .de klantenservice gemaild (in het Nederlands) en mijn .nl Prime direct na de ongewenste overzetting gecanceld en heb de 'als u JA antwoordt up deze mail gaan we u terugzetten naar .de' gisteren gehad.Dennisweb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:00:
Vervelend. Ik ben al jaren klant van Amazon DE Prime. Ik ben tegen mijn wil overgezet naar Amazon NL Prime. Ik kreeg een melding dat ik succesvol was overgezet.
Ook een mailtje gehad dat ze de boel graag zouden willen terug draaien.
Just when you think you're out they pull you back in.
Just when you think you're out they pull you back in.

Hier idem. Kon op mijn DL geen e-mail link vinden alleen nog een chatbox, wel op mijn NL. Snel antwoord met de bevestiging (uiterlijk 4 februari).noo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:05:
[...]
Stuur eens een mail naar de .de klantenservice. Ik heb alleen met de .de klantenservice gemaild (in het Nederlands) en mijn .nl Prime direct na de ongewenste overzetting gecanceld en heb de 'als u JA antwoordt up deze mail gaan we u terugzetten naar .de' gisteren gehad.
For the people who got back their Amazon DE subscription - do you get free shipping?
When I was converted to nl prime, I have managed to restore de prime. But it did not give me free shipping.
When I was converted to nl prime, I have managed to restore de prime. But it did not give me free shipping.
Conversion isn't done yet to Amazon.DE, so this can't be answered at this moment. It should be free though after the conversion.Jesaul schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:20:
For the people who got back their Amazon DE subscription - do you get free shipping?
Testing, one, two ...
My experience tells - you will not get free shipping.Conversion isn't done yet to Amazon.DE, so this can't be answered at this moment. It should be free though after the conversion.

Waarom niet? Dat is toch juist รฉรฉn van de voordelen van Prime? En op welke ervaring baseer je dat?Jesaul schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:40:
[...]
My experience tells - you will not get free shipping.
d'r Is weer iets bijzonders aan de hand bij Amazon.
Stond op het punt wat te bestellen, al dan niet via .DE of .NL (mijn Prime Konto staat nog steeds op .NL. Is nog niet teruggezet).
Nu zoek ik diverse elektronika spulletjes op, via .DE en krijg ik de melding:
Dieser Artikel kann nicht an den von Ihnen ausgewรคhlten Lieferort versendet werden. Wรคhlen Sie einen anderen Lieferort.
Prijs via .DE 8,69 (da's uiteraard met 19% MwSt)
Maar als ik hetzelfde (!) ASIN nummer invul op .NL, dan kan het wel geleverd worden!?
GRATIS bezorging: Maandag, 24 jan , voor bestellingen vanaf โฌ 20,00 met verzending door Amazon.
Prijs via .NL 9,99
Merkwaardig, toch?
Toch maar ff wachten op de beloofde terugschakeling naar .DE.
Stond op het punt wat te bestellen, al dan niet via .DE of .NL (mijn Prime Konto staat nog steeds op .NL. Is nog niet teruggezet).
Dieser Artikel kann nicht an den von Ihnen ausgewรคhlten Lieferort versendet werden. Wรคhlen Sie einen anderen Lieferort.
Maar als ik hetzelfde (!) ASIN nummer invul op .NL, dan kan het wel geleverd worden!?
GRATIS bezorging: Maandag, 24 jan , voor bestellingen vanaf โฌ 20,00 met verzending door Amazon.
Prijs via .NL 9,99
Merkwaardig, toch?

After I have been converted I managed to buy prime again. I just switched address to Lithuania (and later back to NL). And I had 3.5 eur shipping on every prime item.Dennisweb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Waarom niet? Dat is toch juist รฉรฉn van de voordelen van Prime? En op welke ervaring baseer je dat?
Deel eens het ASIN?ehtweak schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:02:
Merkwaardig, toch?![]()
Het is me eerder opgevallen dat sommige artikelen alleen nog maar leverbaar zijn met Prime.
Dat was al lang bekend, lees even terug in dit draadje. Eenmaal overgestapt naar NL kon je met wat moeite wel weer een dld prime afsluiten, maar dan voor 69 euro/jaar en zonder gratis verzendkosten naar NL. Dat is al zolang Amazon NL er is.Jesaul schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:06:
[...]
After I have been converted I managed to buy prime again. I just switched address to Lithuania (and later back to NL). And I had 3.5 eur shipping on every prime item.
Het gaat er *nu* om dat mensen die dus *niet* zelf zijn overgestapt naar NL hun *oude* voordelen bij dld weer geheel terug willen hebben na 4 Feb.
Dus 49 euro per jaar en *gratis* verzending naar NL.
Dat kunnen we niet zelf, en de vraag is dus of Amazon dat wel kan/gaat doen.
Ja, dat werkt met Duitse Prime wel, ik kan het gewoon laten bezorgen (eerste morgen, andere pas over 2 weken).
Scheef dat je niet eens tegen verzendkosten kan laten bezorgen, maar ze zullen er wel overnagedacht hebben bij Amazon.
[ Voor 56% gewijzigd door Thralas op 22-01-2022 13:31 ]
Klopt, heb hier ook 'last' van. Alles wat wat door een 3rd party wordt verkocht, maar verzonden door Amazon wordt niet meer verstuurd naar Nederland.
Via amazon.nl kan dat nog wel, maar betaal je absoluut de hoofdprijs.
Ik bestel(de) altijd Portugese zeevruchten bouillon. Op dit moment 3,54 bij .de en 8,43 bij .nl. Schandalig eigenlijk.
ASIN B003UA2CS0
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar als je uitzoomt is het eigenlijk andersom schandalig.Dutchy007 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:37:
Schandalig eigenlijk.
Ik kan voor โฌ3,54 een doosje bouillon laten thuisbezorgen door een onderbetaalde DHL-bezorger, terwijl ik voor het dubbele net een pakketlabel koop.
Volgens mij zijn het ook allemaal third parties (maw. fulfilled by Amazon) en dan is het helemaal niet meer voorstelbaar dat dit uit kan voor Amazon. Het zal wel uitgeruild zijn in het grote geheel der dingen: kan me voorstellen dat ze met de verkopers contracten hebben dat ze alles aan hun Primeleden gratis bezorgen, dus ook hier.
In dat opzicht is die โฌ8,43 een stuk realistischer (waarvan een groot deel verzendkosten).
[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 22-01-2022 14:06 ]
You can't have the experience yet, it isn't done already by Amazon. You did it yourself somehow, so that's no comparison.Jesaul schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:40:
[...]
My experience tells - you will not get free shipping.
Testing, one, two ...
Dat is zeker een beetje raar, vooral omdat er onder het artikel staat; Fรผr Versand nach Niederlande qualifiziert Klik je er echter op, dan ineens niet meer, in het volgende venster wat opengaat.ehtweak schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:02:
d'r Is weer iets bijzonders aan de hand bij Amazon.
Prijs via .NL 9,99
Merkwaardig, toch?![]()
Testing, one, two ...
Dit lijkt niet bij iedere 3rd party aanbieder het geval te zijn. Ik had een paar kussenovertrekken op het oog en die kan ik nu via .DE als Prime artikel nog steeds bestellen via een 3rd party aanbieder (tegen de welbekende verzendkosten). Via NL zijn ze nu echter zelfs iets voordeliger, via diezelfde aanbieder, omdat inclusief NL BTW het product al iets duurder wordt via .DE en er komen nog verzendkosten bovenop.Dutchy007 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Klopt, heb hier ook 'last' van. Alles wat wat door een 3rd party wordt verkocht, maar verzonden door Amazon wordt niet meer verstuurd naar Nederland.
Via amazon.nl kan dat nog wel, maar betaal je absoluut de hoofdprijs.
[knip]
Testing, one, two ...
Tsja, dat is kapitalisme. Ik begrijp wat je wil zeggen maar die DHL bezorger rijdt toch wel, of ik nou wel of niet bestel. Ook de grote jongens zoals Bol en Bijenkorf gebruiken ook DHL. Minder bestellen gaat echt niet zorgen voor een hoger salaris voor die jongens. Sterker nog, volgens mij worden ze per (afgeleverd) pakketje betaald. Dus in essentie is mijn pakketje voor hun een quick win, even door de brievenbus en doorThralas schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar als je uitzoomt is het eigenlijk andersom schandalig.
Ik kan voor โฌ3,54 een doosje bouillon laten thuisbezorgen door een onderbetaalde DHL-bezorger, terwijl ik voor het dubbele net een pakketlabel koop.
Volgens mij zijn het ook allemaal third parties (maw. fulfilled by Amazon) en dan is het helemaal niet meer voorstelbaar dat dit uit kan voor Amazon. Het zal wel uitgeruild zijn in het grote geheel der dingen: kan me voorstellen dat ze met de verkopers contracten hebben dat ze alles aan hun Primeleden gratis bezorgen, dus ook hier.
In dat opzicht is die โฌ8,43 een stuk realistischer (waarvan een groot deel verzendkosten).
Nou, onze vrienden bij Amazon hebben de boel nog niet helemaal terug op de rails. Kreeg net dit mailtje van amazon.nl (ben geen .nl klant en heb ook niks besteld):
Vertel ons wat je ervan vond.
We hopen dat je prettig hebt geshopt bij Amazon en je eerste bestelling goed hebt ontvangen! Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar als je vragen hebt. Niet tevreden met je bestelling? Je kunt tot 30 dagen na ontvangst retourneren.*
De mening van jou als nieuwe klant vinden we extra belangrijk, dus vertel ons over je eerste winkelervaring door een paar korte vragen te beantwoorden.
...
Dit is niet iets nieuws, helaas heb ik dit al wel vaker meegemaakt.hardware-lover schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Dat is zeker een beetje raar, vooral omdat er onder het artikel staat; Fรผr Versand nach Niederlande qualifiziert Klik je er echter op, dan ineens niet meer, in het volgende venster wat opengaat.
Je gooit alles in de winkelwagen en op het laatst, wanneer je de bestelling wil afronden, is het toch niet mogelijk.
Het enige grote voordeel wat ik dan wel weer heb, is dat de grens maar 5 km ver is en ik dan een "Paketshop" selecteren kan.
Ik wacht op dit moment ook nog steeds op het terugzetten van mijn account. Helaas ook al een artikel "moeten" bestellen via .DE voor 30 euro. NL was 40 euro ....

De 20ste gemaild naar amazon dat ik graag teruggezet wil worden naar amazon.de krijg ik vandaag een mail "Wat vond je van je eerste bestelling?" van amazon.nl. Heb daar zeker weten niets besteld en staat ook niets in mijn bestelgeschiedenis.
Nog iemand deze mail gehad?
noo in "Amazon Prime in Nederland"DavidM schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:32:
De 20ste gemaild naar amazon dat ik graag teruggezet wil worden naar amazon.de krijg ik vandaag een mail "Wat vond je van je eerste bestelling?" van amazon.nl. Heb daar zeker weten niets besteld en staat ook niets in mijn bestelgeschiedenis.
Ja ik, en ik heb 10 dagen geleden al gereclameerd over mijn ongewenste omzetting. Deze email voel ik ook als zwaar beledigend en schofferend.DavidM schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:32:
En ondanks dit (stukje) antwoord in hun reactie:
heb ik tot op heden niets meer mogen vernemen van Amazon.Please do not worry about having to chase this matter, we will keep you updated via email the upcoming days to let you know whether it is possible to re-register your Prime membership on Amazon.de.
En als ik dat ook niet hoor voor 1 februari zijn ze mij kwijt als klant.
En als ik bovenstaande ASIN codes probeer, krijg ik ook overal te zien, dat die niet naar mijn adres verstuurd kunnen worden. Amazon voert dus inderdaad een ontmoedigings beleid.
Hier ook een mail gehad over mijn ervaringen met .nl maar daar niks besteld. Nou ja, dat boeit me nog niet zo, want zal wel een automatisch mailtje zijn en we zitten blijkbaar nog in een bepaald mailbestand oid.
Wel irritant dat een Lightning Deal me nu verzendkosten gaat kosten.
edit: Mailtje naar klantenservice gedaan en na aankomst product krijg ik de verzendkosten terug
Wel irritant dat een Lightning Deal me nu verzendkosten gaat kosten.
edit: Mailtje naar klantenservice gedaan en na aankomst product krijg ik de verzendkosten terug
[ Voor 15% gewijzigd door pinda powerrr op 23-01-2022 17:51 ]
Waiting on the world to change
Zojuist kreeg ik dus een email dat ik "terug" gezet zal worden.
Maar... dit stond erin:
Ik begin me nu echt af te vragen, wat voor knuppels er bij die toko's werken!
Maar... dit stond erin:
NEE; ik ben niet "per ongeluk" van NL naar DE omgezet, maar andersom! En ik wil terug naar DE...Hello R.... L.....,
On 11 January 2022 we unintentionally migrated your Prime membership from amazon.nl to amazon.de. We understand this came as a surprise and that it caused inconvenience for which we apologize.
We are working to revert this change and migrate your membership back to the original plan on amazon.nl by 4 February. Once completed, we will inform you via email.
In the meantime, we will refund this monthโs Prime membership at 5.99โฌ as a promotional voucher for the inconvenience.
Ik begin me nu echt af te vragen, wat voor knuppels er bij die toko's werken!
So the just keep pushing back the date? It started with a promise to fix before 21 Jan, then 22, then 24. Now they say February 4th? Sounds like someone there screwed up and they had no idea how to fix it.
I am pretty sure we will get our DE prime back, with some caveats!
This is a classic chicken and egg problem for Amazon. They really want to push more business to NL, but people prefer DE because of larger stock. And it doesn't make sense to build a large stock in NL, unless they have the critical mass (enough users?).
This is a classic chicken and egg problem for Amazon. They really want to push more business to NL, but people prefer DE because of larger stock. And it doesn't make sense to build a large stock in NL, unless they have the critical mass (enough users?).
They mailed me that they would respond to the case before 20-01. Which they did. And in this response they said the account change would be rolled back.. before 4-2.farrokhi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:23:
So the just keep pushing back the date? It started with a promise to fix before 21 Jan, then 22, then 24. Now they say February 4th? Sounds like someone there screwed up and they had no idea how to fix it.
They never said they will fix it before 21/22 January. They said they will come with an solution on that date, which they did.farrokhi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:23:
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Kreeg vandaag dezelfde mail:Ronwiel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:17:
Iemand via ofm@amazon.nl al gewezen op het grote aantal retouren dat je terugstuurt? Kreeg vandaag een mail dat dit bij mij het geval was. Verzoek om per bestelling toe te lichten. Krijg vervolgens als reactie:
[...]
Onbegrijpelijk want zo zou ik nooit iets terugsturen. Iemand ervaringen of dit proces?
Mijn reactie:We hebben eerder contact met u opgenomen over uw accountactiviteit. We hebben gemerkt dat meerdere retourzendingen van uw account niet in de oorspronkelijke staat zijn ontvangen. Artikelen worden beschouwd als niet in hun oorspronkelijke staat als ze beschadigd zijn, duidelijke gebruikssporen hebben, er onderdelen ontbreken of de artikelen niet in de originele verpakking zitten.
We begrijpen dat er af en toe problemen met retourzendingen kunnen ontstaan, maar we blijven deze trend zien in uw account. Als u zich niet aan ons beleid houdt, kunt u niets meer kopen op Amazon.
We willen dat u tevreden bent met uw aankopen en we hebben een aantal hulpbronnen om u te helpen de beste producten te kiezen naar uw wensen, waaronder gedetailleerde productinformatie, klantbeoordelingen en gratis technische ondersteuning. Als u besluit om het product te retourneren, willen we de retourzending probleemloos laten verlopen. Wij waarderen uw medewerking.
Hun reactie:Kunnen jullie toelichten welk artikel jullie niet in oorspronkelijke staat hebben ontvangen?
Daarom stelde ik opnieuw, dezelfde vraag, toen zeiden ze:Bedankt voor je bericht. We hebben contact met je opgenomen omdat we ons zorgen maken over het aantal retourzendingen van je account. We willen er alles aan doen om je winkelervaring te verbeteren, zodat retourneren zelden nodig is.
Je opmerkingen en suggesties zullen ons helpen onze marktplaats te verbeteren en onze klanten beter van dienst te zijn.
We hebben echter gemerkt dat je in de afgelopen maanden meerdere retourzendingen hebt aangevraagd en dat sommige items die je hebt geretourneerd beschadigd, gebruikt of niet in hun oorspronkelijke staat zijn ontvangen.
De klantenservice geeft aan mij niet te kunnen helpen. Alleen OFM kan reageren op deze kwestie. Nou, dat zie ik.We hebben contact met je opgenomen zodat we de activiteit van je account beter kunnen begrijpen en kunnen leren hoe we jouw winkelervaring kunnen verbeteren.
Er is geen actie ondernomen op je account en je kunt nog steeds bestellingen plaatsen. Wij stellen je inspanningen op prijs om ervoor te zorgen dat je aankoopactiviteiten in overeenstemming zijn met ons beleid.
Mogelijk reageren we niet op verdere e-mails over dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Accountspecialist
Amazon.nl
www.amazon.nl

Ter info: afgelopen jaar 40 bestellingen geplaatst, daarvan zijn 14 teruggestuurd. Vaak omdat ze beschadigd binnenkwamen (Warehouse artikelen), de maat/kleur niet goed was, of doordat de beschrijving niet in orde was.
Zo wilde ik laatst een luchtbevochtiger bestellen (dus ik zoek op "humidifier") en vond een geschikt artikel; toen ik hem had ontvangen bleek het een "dehumidifier" (ontvochtiger!) te zijn. Ik heb ook wel eens gehad dat er in de titel"5 pack" stond terwijl ik maar รฉรฉn artikel ontving. Tja, dan ga ik lopen klagen. Maar iets bewust kapot opsturen, nee: dat nooit.
[ Voor 31% gewijzigd door iApp op 25-01-2022 12:05 ]
An ๏ฃฟ a day keeps the doctor away.
Verwacht geen inhoudelijke reacties van OFM. Ik heb het idee dat ze daar mogen kiezen uit enkele standaardreacties.iApp schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:01:
[...]
Kreeg vandaag dezelfde mail:
[...]
Mijn reactie:
[...]
Hun reactie:
[...]
Daarom stelde ik opnieuw, dezelfde vraag, toen zeiden ze:
[...]
De klantenservice geeft aan mij niet te kunnen helpen. Alleen OFM kan reageren op deze kwestie. Nou, dat zie ik.
Ter info: afgelopen jaar 40 bestellingen geplaatst, daarvan zijn 14 teruggestuurd. Vaak omdat ze beschadigd binnenkwamen (Warehouse artikelen), de maat/kleur niet goed was, of doordat de beschrijving niet in orde was.
Zo wilde ik laatst een luchtbevochtiger bestellen (dus ik zoek op "humidifier") en vond een geschikt artikel; toen ik hem had ontvangen bleek het een "dehumidifier" (ontvochtiger!) te zijn. Ik heb ook wel eens gehad dat er in de titel"5 pack" stond terwijl ik maar รฉรฉn artikel ontving. Tja, dan ga ik lopen klagen. Maar iets bewust kapot opsturen, nee: dat nooit.
Dat ja...Yorinn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:33:
[...]
They never said they will fix it before 21/22 January. They said they will come with an solution on that date, which they did.
De 'belofte' staat nu dat het VOOR 4 februari 2022 afgehandeld zou moeten zijn...
wie Sie wissen, haben wir Ihre Prime-Mitgliedschaft am 11. Januar 2022
versehentlich von Amazon.de zu Amazon.nl migriert. Uns ist bewusst, dass
dies fรผr Sie รผberraschend war und Ihnen Unannehmlichkeiten bereitet hat.
Wir entschuldigen uns dafรผr.
Wir arbeiten daran, diese รnderung rรผckgรคngig zu machen und Ihre
wiederherzustellen. Wir planen, dies vor dem 4. Februar 2022 abgeschlossen
zu haben. Sobald der Vorgang abgeschlossen ist, werden wir Sie per Email
informieren.
Ik tel de dagen af...
Nou ja, ik zou het niet direct een belofte noemen, "we plannen om het voor 4 februari afgesloten te hebben", daar is nog ruimte voor verder doorschuivenehtweak schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:47:
[...]
Dat ja...
De 'belofte' staat nu dat het VOOR 4 februari 2022 afgehandeld zou moeten zijn...
wie Sie wissen, haben wir Ihre Prime-Mitgliedschaft am 11. Januar 2022
versehentlich von Amazon.de zu Amazon.nl migriert. Uns ist bewusst, dass
dies fรผr Sie รผberraschend war und Ihnen Unannehmlichkeiten bereitet hat.
Wir entschuldigen uns dafรผr.
Wir arbeiten daran, diese รnderung rรผckgรคngig zu machen und Ihre
wiederherzustellen. Wir planen, dies vor dem 4. Februar 2022 abgeschlossen
zu haben. Sobald der Vorgang abgeschlossen ist, werden wir Sie per Email
informieren.
Ik tel de dagen af...
@Wild Chocolate Ongetwijfeld zal er wel weer iets langer duren dan in eerste instantie aangegeven.
Ben eigenlijk niet anders gewend.
Ik zou verbaasd zijn als idd alles voor die datum weer netjes hersteld is naar de oude situatie; dus dat ik weer 'gewoon' .DE Prime Kunde ben.
Hier weer zo'n voorbeeld waarom ik gewoon .DE klant wil blijven:
ASIN # โB01AWRNR0U
Kost via amazon.nl 25,60
via amazon.de 17,95
Alleen op dit moment wil Amazon het dan niet gratis opsturen omdat ik geen .DE Prime Kunde ben...
Ben eigenlijk niet anders gewend.
Ik zou verbaasd zijn als idd alles voor die datum weer netjes hersteld is naar de oude situatie; dus dat ik weer 'gewoon' .DE Prime Kunde ben.
Hier weer zo'n voorbeeld waarom ik gewoon .DE klant wil blijven:
ASIN # โB01AWRNR0U
Kost via amazon.nl 25,60
via amazon.de 17,95
Alleen op dit moment wil Amazon het dan niet gratis opsturen omdat ik geen .DE Prime Kunde ben...
@ehtweak gewoon bestellen en een mail sturen naar de klantenservice dat je wacht op je terugzetting naar een .de account. Vraag om terugstorten van de verzendkosten, doen ze zonder vragen.
Nu twee keer gedaan
Nu twee keer gedaan
Waiting on the world to change
@pinda powerrr Ik heb het uiteraard gemeld bij Amazon.de en het antwoord is ietsje anders.
Wat betreft die 5,99 korting:
Es tut mir leid,dass einen Aktionsgutschein fรผr Ihre nรคchste Bestellung bei Amazon.de in Ihrem Kundenkonto nicht hinterlegt wurde.
Ich kann Ihren รrger natรผrlich sehr gut verstehen!
Ich habe einen Aktionsgutschein fรผr Ihre nรคchste Bestellung bei Amazon.de in Ihrem Kundenkonto hinterlegt. Die Eingabe eines Einlรถsecodes ist nicht mehr erforderlich.
Betrag: EUR 5.99
gรผltig bis: Dienstag, 1. Januar 2036
Wat betreft de in rekening gebrachte verzendkosten:
Sobald Sie die neue Bestellung erhalten, melden Sie sich nach 30.1.2022 an uns, dann werden wir umgehend die Versandkosten von 3,49 erstatten.
En de status van het terugzetten van m'n Prime Mitgliedschaft:
Am 11. Januar 2022 haben wir Ihre Prime Mitgliedschaft unabsichtlich von Amazon.de nach Amazon.nl migriert. Uns ist bewusst, dass dies fรผr Sie รผberraschend war und Ihnen Unannehmlichkeiten bereitet hat und wir entschuldigen uns dafรผr.
Wir arbeiten daran, diese รnderung Rรผckgรคngig zu machen und Ihre ursprรผngliche Prime-Mitgliedschaft auf Amazon.de bis zum 4. Februar 2022 wiederherzustellen.
We gaan het zien, we gaan het zien...
Wat betreft die 5,99 korting:
Es tut mir leid,dass einen Aktionsgutschein fรผr Ihre nรคchste Bestellung bei Amazon.de in Ihrem Kundenkonto nicht hinterlegt wurde.
Ich kann Ihren รrger natรผrlich sehr gut verstehen!
Ich habe einen Aktionsgutschein fรผr Ihre nรคchste Bestellung bei Amazon.de in Ihrem Kundenkonto hinterlegt. Die Eingabe eines Einlรถsecodes ist nicht mehr erforderlich.
Betrag: EUR 5.99
gรผltig bis: Dienstag, 1. Januar 2036
Wat betreft de in rekening gebrachte verzendkosten:
Sobald Sie die neue Bestellung erhalten, melden Sie sich nach 30.1.2022 an uns, dann werden wir umgehend die Versandkosten von 3,49 erstatten.
En de status van het terugzetten van m'n Prime Mitgliedschaft:
Am 11. Januar 2022 haben wir Ihre Prime Mitgliedschaft unabsichtlich von Amazon.de nach Amazon.nl migriert. Uns ist bewusst, dass dies fรผr Sie รผberraschend war und Ihnen Unannehmlichkeiten bereitet hat und wir entschuldigen uns dafรผr.
Wir arbeiten daran, diese รnderung Rรผckgรคngig zu machen und Ihre ursprรผngliche Prime-Mitgliedschaft auf Amazon.de bis zum 4. Februar 2022 wiederherzustellen.
We gaan het zien, we gaan het zien...
Anoniem: 1439850
Zal wel aan mij liggen, ik heb echter nog steeds geen mail of bericht vanuit amazon ontvangen.
Ik wacht nog even tot 1 februari, maar ik begin ondertussen wel een klein beetje nerveus te worden.
Ik wacht nog even tot 1 februari, maar ik begin ondertussen wel een klein beetje nerveus te worden.
Had ik niet na 2x tel. contact gehad te hebben. Heb een mail gestuurd en had snel het gebruikelijk antwoord, maar in ieder geval iets "op papier".Anoniem: 1439850 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:02:
Zal wel aan mij liggen, ik heb echter nog steeds geen mail of bericht vanuit amazon ontvangen.
Grr.. hier wordt ik zo verdrietig van
Braun scheerkop 94M > Nederland โฌ79,80
Braun scherkopf 94M > Duitsland โฌ44,99
Beide verzonden door Amazon en zeer waarschijnlijk vanuit dezelfde locatie.
Ik zou graag eens van Amazon een uitleg horen hoe dit kanMiki schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:56:
Grr.. hier wordt ik zo verdrietig van![]()
Tja zo krijg je wel een idee wat voor een winst ze maken op die producten.Miki schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:56:
Grr.. hier wordt ik zo verdrietig van![]()
Maar soms zijn er ook producten die in NL goedkoper zijn. Zeldzaam.... dat wel.
Marshall Killburn BT Speaker NL > โฌ234,04
Marshall Killburn BT Speaker DE > โฌ249,00
[ Voor 21% gewijzigd door Roeptoeter op 30-01-2022 12:40 ]
Zo heel zeldzaam is dat de laatste tijd niet, heb recentelijk al diverse producten gevonden (en ook aangekocht), die via NL flink voordeliger waren dan via .DE. Maar dat gaat eigenlijk ook op voor andere Amazon EU landen. Soms zijn de verschillen zo groot dat je de verzendkosten maar even voor lief moet nemen. Het "probleem" wat ik heb, en velen anderen met mij verwacht ik, dat ik via .DE nu ALTIJD extra verzendkosten moet betalen terwijl dit via .NL vanaf โฌ20,- niet hoefde, los van het flink grotere aanbod aan (vooral) goedkope Duitse producten (vaak mijn favoriet). Dus snel dat Prime voor mij weer terug naar .DE and all will be wellRoeptoeter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:35:
[...]
Tja zo krijg je wel een idee wat voor een winst ze maken op die producten.
Testing, one, two ...
Als het prijsverschil zo groot is maakt het toch niet zo veel uit dat je verzendkosten moeten betalen als je bij Amazon.de bestelt? Ik zou er blij van worden in plaats van verdrietig als je na aftrek van verzendkosten nog steeds 30 euro bespaart door in Duitsland te bestellen.
Waar ik over val is dat de bestelling met enige grote mate van zekerheid uit hetzelfde magazijn komt maar dat alleen de specifieke landcode van de website het feitelijke verschil maakt.RobNemoo schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:05:
Als het prijsverschil zo groot is maakt het toch niet zo veel uit dat je verzendkosten moeten betalen als je bij Amazon.de bestelt? Ik zou er blij van worden in plaats van verdrietig als je na aftrek van verzendkosten nog steeds 30 euro bespaart door in Duitsland te bestellen.
Ga er maar vanuit dat het allemaal uit hetzelfde magazijn komt, iig v.w.b. .NL en .DE.Miki schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Waar ik over val is dat de bestelling met enige grote mate van zekerheid uit hetzelfde magazijn komt maar dat alleen de specifieke landcode van de website het feitelijke verschil maakt.
Ik volg vrijwel altijd het verzendproces en zie dan steeds hetzelfde startmagazijn voorbij komen voor beide landen. Het grote verschil voor mij is nu vooral dat voor aflevering voornamelijk PostNL wordt gebruikt sinds mijn gedwongen "overstap" en niet meer DHL. Over beiden heb ik overigens (gelukkig) niet te klagen, vriendelijke en betrouwbare bezorgers aan mijn huis. Het lijkt nu echter wel zo te zijn dat, omdat DHL hier vooral 's avonds bezorgd, deze vaker de volgende dag aan de deur staat (stond) dan nu via PostNL, dat wordt nu meestal een dagje later, niet werkelijk een probleem (voor mij).
Eens kijken of DHL weer meer standaard wordt na terug te zijn gezet naar .DE.
Testing, one, two ...
Enige wat ik via PostNL heb gekregen was uit Zwolle verzonden, wat uit Duitsland of elders komt vrijwel altijd met DHL. Die bestelling van laatst waarbij ik 1 vd 4 artikelen al de volgende dag kon laten bezorgen lag waarschijnlijk dan ook gewoon in NL (met de dag later optie die ik uiteindelijk gekozen had kwamen ze allemaal tegelijk in hetzelfde pakket aan)
Waarschijnlijk een geval van pricematching (of dat misschien nog niet eens https://www.idealo.de/pre...ries-9-pro-94m-braun.html)SAICRJMPM schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:12:
[...]Ik zou graag eens van Amazon een uitleg horen hoe dit kan
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 30-01-2022 17:46 ]
Niet zo zeldzaam hoor. Ze hebben gewoon niet tegelijk aanbiedingen. G-star broeken voor โฌ25-โฌ35 bij NL gekocht. Bij DE waren die op dat moment โฌ100. Week later bij DE waren ze โฌ50 en โฌ75 bij NL.Roeptoeter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:35:
[...]
Tja zo krijg je wel een idee wat voor een winst ze maken op die producten.
Jack and Jones korte broeken voor โฌ12 bij NL gekocht, deze waren โฌ25 bij DE.
Serengeti zonnebril bij NL voor โฌ150 gekocht (kwam uit VK) was bij DE โฌ300 in NL bij de opticien โฌ350. (Jaar later nog eens gekeken en was nog steeds zo)
Lego is bij NL ook vaak goedkoper omdat ze met acties van Bol mee gaan.
DE heeft vooral veel meer supermarkt en drogisterij artikelen die dan ook voordeliger zijn volgens mij. Vaak vergeet men wel de 2% BTW die er in het winkelmandje bij DE nog bij komen als je het in NL laat bezorgen.
Het is dus net wat voor artikelen je veel besteld volgens mij. Ik heb in ieder geval andere ervaringen dan de DE adepten hier
Sowieso altijd even https://www.hagglezon.com checken. Hier kun je de prijzen van alle Amazon (EU) sites controleren. Kan veel geld schelen
Of keepa, superhandig met de browser add-on dan zie je direct bij het product het prijsverloop ervanDutchy007 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:36:
Sowieso altijd even https://www.hagglezon.com checken. Hier kun je de prijzen van alle Amazon (EU) sites controleren. Kan veel geld schelen
Ook weer bijzonder.
Ik heb een paar dagen geleden twee 'Hautpflege' produkten besteld en er werd 3,49 aan verzendkosten in rekening gebracht.
Hierop gereclameerd en aangegeven dat ik dit als (ex) Prime Kunde niet gewoon was. Het was immers een 'Prime Produkt' 'Verkauf und Versand durch Amazon'.
Vandaag hebben ze 2 x 1,75 als 'Gutschrift' teruggeboekt naar m'n cc.
Met als omschrijving:
Grund der Erstattung : Damaged during transit
Und so setzt sich die Erstattung zusammen:
Versand Erstattung : 1,45 โฌ
Versand erstattete Mehrwertsteuer : 0,30 โฌ
Wel opmerkelijk, de reden 'Damaged during transit' Wat een bs!
Ik heb een paar dagen geleden twee 'Hautpflege' produkten besteld en er werd 3,49 aan verzendkosten in rekening gebracht.
Hierop gereclameerd en aangegeven dat ik dit als (ex) Prime Kunde niet gewoon was. Het was immers een 'Prime Produkt' 'Verkauf und Versand durch Amazon'.
Vandaag hebben ze 2 x 1,75 als 'Gutschrift' teruggeboekt naar m'n cc.
Met als omschrijving:
Grund der Erstattung : Damaged during transit
Und so setzt sich die Erstattung zusammen:
Versand Erstattung : 1,45 โฌ
Versand erstattete Mehrwertsteuer : 0,30 โฌ
Wel opmerkelijk, de reden 'Damaged during transit' Wat een bs!

@ehtweak En volgende week mail dat je te veel reclameert...
Keepa is nu ook op Amazon.nl beschikbaar, alleen je kunt nog geen producten Tracken etc.Anoniemand schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:06:
[...]
Of keepa, superhandig met de browser add-on dan zie je direct bij het product het prijsverloop ervan(helaas nog niet voor amazon.nl, maar ik zit hoofdzakelijk op amazon.de
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik had mij er al bij neergelegd dat ik automatisch ben overgezet naar .NL. Ik was al een lange tijd aan het heen en weer mailen met de klantenservice over mijn Prime video account, ik wil namelijk mijn historie en aankopen meenemen (als ik dan toch moet verhuizen). Dit was technisch erg lastig maar ik zou worden terug gemaild. Tot dusver geen reactie. Hopelijk wordt het geheel nu teruggedraaid
Heb een nieuwe mail gestuurd dat ook ik wil worden teruggezet.

Heb een nieuwe mail gestuurd dat ook ik wil worden teruggezet.
Ik bestelde onlangs wat rolletjes isolatietape voor โฌ 0,96 per stuk. Je kon ze per stuk bestellen met gratis verzending. Ik had er 3 aan mijn winkelmandje toegevoegd om met iets anders mee te bestellen. Bij het afrekenen zag ik dat er 2 van de 3 verzonden zouden worden tegelijk met mijn "hoofdbestelling" en 1 afzonderlijk een dag later. Die heb ik dus weer mijn wagentje uitgekieperd omdat ik het onzinnig vond dat DHL speciaal voor 1 rolletje twv โฌ 0,96 langs mijn huis moet.Thralas schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Werd er uiteindelijk alsnog 1 rolletje afzonderlijk bezorgd

Catch a smile out there!
Tsja dat is AmazonGlenfiddich schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Ik bestelde onlangs wat rolletjes isolatietape voor โฌ 0,96 per stuk. Je kon ze per stuk bestellen met gratis verzending. Ik had er 3 aan mijn winkelmandje toegevoegd om met iets anders mee te bestellen. Bij het afrekenen zag ik dat er 2 van de 3 verzonden zouden worden tegelijk met mijn "hoofdbestelling" en 1 afzonderlijk een dag later. Die heb ik dus weer mijn wagentje uitgekieperd omdat ik het onzinnig vond dat DHL speciaal voor 1 rolletje twv โฌ 0,96 langs mijn huis moet.
Werd er uiteindelijk alsnog 1 rolletje afzonderlijk bezorgd
Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.